On järkevämpää ostaa uuden auton sijaan varaosia. Varosissa ei ole autoveroa.

Anonyymi

Uusien autojen myynti Suomessa on lähes kuollutta. Mutta käytettyjen ja varaosien myynti käy kuumana.

Varaosien muodossa uutta autoa voi ikään kuin ostella "osissa", mutta verovapaasti. Ja tarvikeosat ovat halpoja ja itse vaihtamalla säästää.

Kiinasta kun tilaa, voipi selvitä ilman alv:täkin. :D

Tyhmä maksaa alv:n ja autoveron.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vähän kun liioittele niin voihan sen noinkin ymmärtää.

    • Olen samaa mieltä kuin aloittaja!
      Kaikkea voi korjata, paitsi ruostetta!
      Varaosissakin voi hyvin tyytyä ns. b-osiin, siis autopurkaamoista hankittuihin.
      Korjauksiin on itsellä oltava tarpeelliset työkalut ja työtilat, siis nostimet ja sen sellaiset ja lisäksi on osattava tehdä kaikki työ itse.
      Ikääntyneen auton arvo ei tehdyistä korjauksista nouse, mutta korjaamisen tulisi
      kai kuitenkin olla jollain lailla kannattavaa.

      • Anonyymi

        Kyllähän ruostekorjauksiakin tehdään, leikataan ruosteinen pelti pois ja hitsataan tilalle ehjää peltiä jonka jälkeen vähintään korjattu kohta maalataan ja ruostesuojataan huolella, mieluiten auto muutenkin kannattaisi ruostesuojata jos ei ole vielä pahoja ruostevaurioita niin se jatkaisi auton ikää jonkinverran, ettei tarvitsisi yhtenään alkaa hitsailla.

        Tarpeeksi vanhaksi kun auto pääsee niin varaosien saatavuudesta tulee ongelma. Tällöin pitäisi joko korjata alkuperäinen osa mikäli mahdollista tai valmistaa korvaava osa ihan alkutekijöistä lähtien.
        Halvoilla ja huonolaatuisilla tarvikeosilla korjaaminen on sama kuin kusisi pakkasella housuunsa, hetken lämmittää mutta sitten on entistäkin kurjempaa.
        Uutena valmistajansa merkkituote muuttuu osa kerrallaan ties miksi donghuaniksi jos laittelee kiinalaisia halpisosia kunnollisten sijaan...

        Donghuan Golf 1,6 TrendLine :D


    • Anonyymi

      Vain tyhmä maksaa mitään veroja!

      • Anonyymi

        Autonosissa on katteet ja verot, yllättikö?


    • Anonyymi

      Rahattoman kinkelin ainut mahdollisuus on ostaa niitä halpoja varaosia siihen 15 vuotta vanhaan romuunsa. Uusista autoista kun voi vain haaveilla!

    • Anonyymi

      On järkevämpää jos tapat itsesi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      330
      11091
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      73
      2391
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      54
      2272
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1964
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1878
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      164
      1859
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      41
      1414
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1380
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1354
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1349
    Aihe