Ravinto DNA:n mutaatioiden korjaaja

Palstan kreationistien neropatti väitti ravinnon olevan merkittävin eliöiden adaptatoitumiseen vaikuttava tekijä. Konkreettisena esimerkkinä on kurkuma, joka vakauttaa solujen epigeneettisiä informaatioprofiileja ja näin välttyy DNA:kin mutaatioilta, eli geneettisiltä virheiltä.

Evoluutiobiologiaan perustavat tutkijat ovat kehittäneet entistä tarkemman menetelmän DNA:n muokkaukseen. Uudella menetelmällä korjattiin mutaatiot, jotka aiheuttavat sirppisoluanemiaa ja vammauttavaa Tay-Sachsin tautia. Aiheesta on Helsingin Sanomien tiedeuutinen.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000006283110.html

Voisiko palstan neropatti korjata näiden harhautuneiden tutkijoiden väärinymmärrykset ja kertoa kaikille, kuinka paljon kurkumaa pitää syödä, että esimerkiksi sirppisoluanemia ja Tay-Sachsin tauti korjautuu? Kuinka paljon kurkumaa tai muita ravintoaineita pitää syödä, että ihmisalkiosta kasvaa vanhempiensa näköinen ihmislapsi? Mitä kurkuman syönnin väärästä annostelusta seuraa? Mutaatioita? Postimiehen näköisiä lapsia? Neandertalin tai Denisovan ihmisen näköisiä lapsia?

18

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö ROT aikoinaan väittänyt, että ihon pigmentti on riippuvainen ruokavaliosta? Tästä seurasi spekulaatio, ettei hänen kaikki omat lapset olisi saman pigmenttisiä kuin vanhemmat.

      • Auringon UV-säteilyn taso vaikuttaa ihon pigmenttiin, koska pigmentin tasolla solu voi säädellä syntetisoitavan D-vitamiinin määrää. Pigmentin taso periytyy epigeneettisesti. Geneettisesti identtisillä monozygooteilla kaksosilla voi olla erivärinen iho.

        Ravintokin vaikuttaa pigmentin määrään ihmisessä. Tästä esimerkkinä inuiitit, joilla on hyvinkin tumma iho, vaikka asustavat arktisella alueella. Syynä on heidän ravintonsa runsas D-vitamiini.

        https://sciencerefutesevolution.blogspot.com/2017/01/inuit-live-in-very-cold-climates-why-do.html


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Auringon UV-säteilyn taso vaikuttaa ihon pigmenttiin, koska pigmentin tasolla solu voi säädellä syntetisoitavan D-vitamiinin määrää. Pigmentin taso periytyy epigeneettisesti. Geneettisesti identtisillä monozygooteilla kaksosilla voi olla erivärinen iho.

        Ravintokin vaikuttaa pigmentin määrään ihmisessä. Tästä esimerkkinä inuiitit, joilla on hyvinkin tumma iho, vaikka asustavat arktisella alueella. Syynä on heidän ravintonsa runsas D-vitamiini.

        https://sciencerefutesevolution.blogspot.com/2017/01/inuit-live-in-very-cold-climates-why-do.html

        Kylläpäs inuiitti onkin tumma...

        https://www.cbc.ca/news/canada/north/inuit-skin-grafts-nunavut-experiment-1.5128279


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Auringon UV-säteilyn taso vaikuttaa ihon pigmenttiin, koska pigmentin tasolla solu voi säädellä syntetisoitavan D-vitamiinin määrää. Pigmentin taso periytyy epigeneettisesti. Geneettisesti identtisillä monozygooteilla kaksosilla voi olla erivärinen iho.

        Ravintokin vaikuttaa pigmentin määrään ihmisessä. Tästä esimerkkinä inuiitit, joilla on hyvinkin tumma iho, vaikka asustavat arktisella alueella. Syynä on heidän ravintonsa runsas D-vitamiini.

        https://sciencerefutesevolution.blogspot.com/2017/01/inuit-live-in-very-cold-climates-why-do.html

        Ja kun noita inuiittikuvia katsoo enemmänkin, niin huomaa, miten aivan kantasuomalaisetkin monet kävisi hyvin inuiiitista, kun vaan vetäisi turkisanorakin niskaan.


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Auringon UV-säteilyn taso vaikuttaa ihon pigmenttiin, koska pigmentin tasolla solu voi säädellä syntetisoitavan D-vitamiinin määrää. Pigmentin taso periytyy epigeneettisesti. Geneettisesti identtisillä monozygooteilla kaksosilla voi olla erivärinen iho.

        Ravintokin vaikuttaa pigmentin määrään ihmisessä. Tästä esimerkkinä inuiitit, joilla on hyvinkin tumma iho, vaikka asustavat arktisella alueella. Syynä on heidän ravintonsa runsas D-vitamiini.

        https://sciencerefutesevolution.blogspot.com/2017/01/inuit-live-in-very-cold-climates-why-do.html

        lumipeite on melkos tehokas heijastamaan auringonvaloa... olisiko tällä vaikutusta ihonväriin, evolutiiviseen sopeumaan mikä periytyy geeneissä...


      • ravenlored kirjoitti:

        lumipeite on melkos tehokas heijastamaan auringonvaloa... olisiko tällä vaikutusta ihonväriin, evolutiiviseen sopeumaan mikä periytyy geeneissä...

        Niin olisikohan nämä ROTin havainnoimat tummat inuiitit vain hyvin ruskettuneita.


    • Tutkijat kykenevät nyt entistä luotettavammin korjaamaan niitä satojatuhansia geneettisen rappeutumisen aiheuttamia virheitä ihmisen genomissa. Evoluutiosta ei ole tietoakaan.

      Kurkumaa ei saa syödä liikaa. Kohtuus kaikessa ja kaikkia ravintoaineita monipuolisesti. Siinä terveyden ja pitkän iän salaisuus. Syö, nuku ja liiku!

      • >>Tutkijat kykenevät nyt entistä luotettavammin korjaamaan niitä satojatuhansia geneettisen rappeutumisen aiheuttamia virheitä ihmisen genomissa. <<

        HERRA ei varmaankaan jätä rankaisematta tätä hänen töihinsä, ja hänen antamaansa oikeudenmukaiseen tuomioonsa, kohdistuvaa peukalointia.


      • Anonyymi

        Mitä evoluutio-sana tässä tarkoittaa:

        "Evoluutiosta ei ole tietoakaan."

        Sitäkö että kissasta ei tule koiraa?

        Bonuskysymys: mikä estää hyödyllisten mutaatioiden syntymisen?


      • ja hyvät geenit, sillä genotyyppi ja fenotyyppi korreloivat toisiaan vahvasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä evoluutio-sana tässä tarkoittaa:

        "Evoluutiosta ei ole tietoakaan."

        Sitäkö että kissasta ei tule koiraa?

        Bonuskysymys: mikä estää hyödyllisten mutaatioiden syntymisen?

        Tomin tahto estää hyödyllisten muutosten muodostumisen. Siksi niitä ei tule kun rotti sanoo niin. Älä epäile suuren profeetan sanomaa. Vai onkohan tämä veijari jo jumal hahmon asemassa omassa pikku piirissään.

        aika pienen porukan puuhastelua tuo kreationismi, mitähän liikettä ja lahkoa nämä edustaa, senverran paljon ainakin häpeävät uskontoaan että eivät itse suostu paljastamaan asiaa. Lienevät helluntailaisia?


      • "Kurkumaa ei saa syödä liikaa. Kohtuus kaikessa ja kaikkia ravintoaineita monipuolisesti. Siinä terveyden ja pitkän iän salaisuus. Syö, nuku ja liiku!"

        Eihän kyse ole nukkumisesta ja liikkumisesta vaan sinun alkuperäisen väitteesi mukaan täsmällisistä ravintoaineista, joita syömällä välttyy mutaatioilta. Voisitko kertoa, mikä kurkuman täsmällinen annostelu on kun väitit muun muassa kurkuman olevan tärkein eliöiden adaptoitumiseen vaikuttava tekijä? Kurkuma kasvaa Intiassa ja Kaakkois-Aasiassa, joten suomalaiset ovat syöneet sitä vasta viimeisten vuosisatojen aikana. Miten suomalaiset ovat adaptoituneet ennen sitä ilman kurkumaa?


    • onkohan tämä rot omasta mielestään profeetta joka saa viestejä joltain taholta vai kubitteleekohan olevansa itse jumal-hahmo? Senverran itseään täynnä olevia kirjoitelmia, että veikkailisin tätä jälkinmäistä...

      • Anonyymi

        On hän sen verran sekaisin, että ainakin kuvittelee olevansa Jumalan asialla. Todellisuudessa hänen jatkuva mokailunsa, epärehellisyytensä ja lapsellisen typerät väitteensä vain vieroittavat ihmisiä kristinuskosta.


    • Anonyymi

      Meirän rakkaan evo-mamman teorial uus hiano nimi: "Kurkumalaatio",
      se selittä kaik heti.

      kun kurkust alas humahta
      tikka pönttösse kumahta

    • Anonyymi

      ...ja jos lapsi on isänsä näköinen,on kyse perintötekijöistä ja jos taas naapurin,vaikuttavat ympäristötekijät..

    • Anonyymi

      Viimeisimmät tiedot DNA:sta osoittavat,että kaikki tämän maailman eliöt ovat syntyneet samaan aikaan. DNA rappeutuu mutaation johdosta sukupuuttoon viimeistään 10000:ssa vuodessa.Sitäkin ennen ihmisistä yhä useampi joutuu hoivaamaan toisiaan.Mutta onneksi Jeesus tulee ja ottaa komennon, ja vaivanajan jäännös saa kokea ennen näkemättömän hyvät 1000 vuotta.

      • No laitahan linkki artikkeliin, jossa tuohon tulokseen on tultu. Kaikki tähänastinen tieto eliöstöstä viittaa hitaaseen kehitykseen.

        "DNA rappeutuu mutaation johdosta sukupuuttoon viimeistään 10000:ssa vuodessa."
        Tässä väitteessä ei ole järjen häivää. Yhdenkään sukupuuton primääri syy ei ole ollut genomin rappeutuminen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      786
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      530
    Aihe