Kuka sinkkupalstan kivoin kirjoittaja?

Onko hän "elisakettu", "helmiina" tai "disse"? Perusteluja voi laittaa perään - miksi?

Kenestä sinä pidät täällä palstalla! Itse diggaan Abrista!

57

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Anonyymi. Aina anonyymi.

      • Mutta eihän anonyymeja tunnista persooniksi elleivät he ilmoita sitä jollain keinoin. Aivan hyvin voisi sanoa, että sinkut-palstan ärsyttävin kirjoittaja on - "Anonyymi. Aina Anonyymi." ??


      • Anonyymi
        P.Dinosaurus kirjoitti:

        Mutta eihän anonyymeja tunnista persooniksi elleivät he ilmoita sitä jollain keinoin. Aivan hyvin voisi sanoa, että sinkut-palstan ärsyttävin kirjoittaja on - "Anonyymi. Aina Anonyymi." ??

        Jokainen anonyymi on kivempi kuin sinä. Jokainen anonyymi on kivempi kuin kuin kukaan nimimerkillä kirjoittava.


    • Itse diggaan Abrista, mutta "elisakettu" saattaa olla palstan kaikkein myötä elävin kirjoittaja! Kenestä sinä tykkäät?

      Kummallista kyllä monet sinkut-palstan kirjoittajista ovat varattuja, mutta siitä huolimatta he saavat kirjoittaa tänne tietysti, vaikka eivät ole sinkkuja! :D

    • Anonyymi

      Tennissukkamies on mukavinta seuraa. ;D

      • Kukas tämä "Tennissukkamies" on? Minulle ainakin ihan tuntematon suuruus? Itselläni on läpi talven, kevään ja kesän tennissukat jalasta, mutta en ole tennissukkamies muuten? Kuka hän on ??


      • Jotain kirjoitit sukista, mutta se avaus lienee poistettu, kun en voinut lukea sitä! 😃

        Kohta viskan yhdet sukat pyykkikoriin, kun meen saunaan....😁👌


      • Jotain kirjoitit sukista, mutta se avaus lienee poistettu, kun en voinut lukea sitä! 😃

        Kohta viskan yhdet sukat pyykkikoriin, kun meen saunaan....😁👌


      • Anonyymi
        P.Dinosaurus kirjoitti:

        Kukas tämä "Tennissukkamies" on? Minulle ainakin ihan tuntematon suuruus? Itselläni on läpi talven, kevään ja kesän tennissukat jalasta, mutta en ole tennissukkamies muuten? Kuka hän on ??

        Dissepä, Dissehän se! :)


    • Anonyymi

      En tiedä onko koka palstallakaan mukavia ihmisiä.

    • Anonyymi

      Palstalla ei siis ole "mukavia" ihmisiä ollenkaan, hah noniin joo.

    • Anonyymi

      wuppis eli piimäparta hän on kiva ja älykäs on ja sanavalmis ja hyvä huumorin taju eli hän on ihan kiva kirjoittaja eikä pahan näköinenkään ole ja sanallisesti en hänelle pärjäisi en täällä enkä livessä itse en ole mikään sanaseppo hän on hyvä tyyppi

    • Anonyymi

      Pymppy mies pertsa

    • Kivoin? Mukavin?

      Parahin Dino, olet kiva itsekin, esimerkiksi kohteliaalla käytökselläsi.

      Mun on vaikea arvioida adjektiivilla niinsanottua "parasta" toisiin nähden. Onhan moni kiva kirjoittaja, älyllinen kirjoittaja, hauska, ärsyttävä, mieleenjäävä jne.

      "Pidän" monista kirjoittajista, jos se nyt on oikea tapa ilmaista tätä kommmunikoinnin muotoa.

      Kirjoittaja on kuitenkin aina vain osapersoona, ei se kokonainen ihmiskuva hyvine ja einiinhyvine puolineen, kuin mitä on siviiliselämässä. Toisaalta hän voi olla hyvinkin fiktiivinen, joka noudattaa kaavaansa roolioletettuna.

      Mun on vaikea nimetä suosikkia näin. Siksi kirjoitan tähän funeau, koska hän on eräs mieleenjäävimmistä kirjoittajista oman palstahistoriani aikana, erään toisen nimeltä mainitsemattoman lisäksi.

      • Kiitos mielenkiintoisesta vastauksesta. Lähinnnä halusin tehdä sellaisen aloituksen, joka on positiivinen ja jota ei heti sopimattomana poisteta tältä palstalta. Ärsytti, kun kirjoitin tänään yhteen, joka poistettiin.

        Toivottavasti "Funeau" on mielissään kirjoittamastasi.


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Kiitos mielenkiintoisesta vastauksesta. Lähinnnä halusin tehdä sellaisen aloituksen, joka on positiivinen ja jota ei heti sopimattomana poisteta tältä palstalta. Ärsytti, kun kirjoitin tänään yhteen, joka poistettiin.

        Toivottavasti "Funeau" on mielissään kirjoittamastasi.

        Miten omien kirjoitustöiden laita? Kustannussopimusta?


      • elisakettu kirjoitti:

        Miten omien kirjoitustöiden laita? Kustannussopimusta?

        elisakettu: "Miten omien kirjoitustöiden laita? Kustannussopimusta?"

        Ei ole vielä kuulunut mitään kustantajalta. Yli puolen vuoden päästä voi olla jo huolestunut, jos mitään ei kuulu. Lähetin kirjani kahdelle kustantajalle toukokuun lopussa. Joskus joulunseutuun ehkä pitäisi olla luettu heidän taholtaan. Sitten toukokuussa voi olla lähes varma, että kustantaja ei hyväksy kirjahankettani.

        Aloitan marraskuun alussa kirjoittamaan uutta kirjaa, sillä suunnitelmalla, että olisi tarjota heti uusi kustantajalle, jos edellinen hyväksytään. Ensimmäisen kirjan aiheena on rakkaus, mutta toisessa kerrotaan tarina henkilöstä, josta tuli tosi onnettomasta tosi onnellinen ihminen. Rakastan tarinaa ja toivon lukijoittenkin rakastavan sitä.

        Mitäs sinulle kuuluu?


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        elisakettu: "Miten omien kirjoitustöiden laita? Kustannussopimusta?"

        Ei ole vielä kuulunut mitään kustantajalta. Yli puolen vuoden päästä voi olla jo huolestunut, jos mitään ei kuulu. Lähetin kirjani kahdelle kustantajalle toukokuun lopussa. Joskus joulunseutuun ehkä pitäisi olla luettu heidän taholtaan. Sitten toukokuussa voi olla lähes varma, että kustantaja ei hyväksy kirjahankettani.

        Aloitan marraskuun alussa kirjoittamaan uutta kirjaa, sillä suunnitelmalla, että olisi tarjota heti uusi kustantajalle, jos edellinen hyväksytään. Ensimmäisen kirjan aiheena on rakkaus, mutta toisessa kerrotaan tarina henkilöstä, josta tuli tosi onnettomasta tosi onnellinen ihminen. Rakastan tarinaa ja toivon lukijoittenkin rakastavan sitä.

        Mitäs sinulle kuuluu?

        Tosi onnettomasta tosi onnelliseksi kuulostaa ihanalta.

        Kiitos kysymästä, pitämättömiä lomia pidetty ja sahattu pitkin Suomea. Erilaisia aikaansaannoksia, lähinnä okt-asujille.

        Nyt talven lähestyessä pysähdyttävä yhteen paikkaan kerrallaan, tienattava leipänsä ja ansaittava seuraavat lomansa. Tällä hetkellä toivon vain terveyttä. Sekään kun ei kenellekään ole mikään itsestäänselvyys.


      • elisakettu kirjoitti:

        Tosi onnettomasta tosi onnelliseksi kuulostaa ihanalta.

        Kiitos kysymästä, pitämättömiä lomia pidetty ja sahattu pitkin Suomea. Erilaisia aikaansaannoksia, lähinnä okt-asujille.

        Nyt talven lähestyessä pysähdyttävä yhteen paikkaan kerrallaan, tienattava leipänsä ja ansaittava seuraavat lomansa. Tällä hetkellä toivon vain terveyttä. Sekään kun ei kenellekään ole mikään itsestäänselvyys.

        Hyvää alkavaa talvea ja syksynloppua! Työn iloa ja hyvää terveyttä!

        Itse taidan lopetella tämän illan osalta, joten hyvää iltaa ja yötä!


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Hyvää alkavaa talvea ja syksynloppua! Työn iloa ja hyvää terveyttä!

        Itse taidan lopetella tämän illan osalta, joten hyvää iltaa ja yötä!

        Kiitos, näin myös sinulle. Kaikkea hyvää!


      • Anonyymi

        Funeau on ainoa jota en jaksa lukea ollenkaan, kun näen tekstejään hyppään suoraan yli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Funeau on ainoa jota en jaksa lukea ollenkaan, kun näen tekstejään hyppään suoraan yli.

        Meillä jokaisella on omat mielenkiinnon kohteemme.

        Asiassa ja toisessa.


    • Mieleeni on jäänyt N34 (tai jotain sinnepäin).

      Oli tosi kiva kirjoittaja.

    • Heitä on jo niin monta.... osaa en edes tunne/tiedä? Anomuumeja. 😃👌

      Ja joskus omaa mielenalaa kutkuttaa Abriksen tai Wuppiksen kikkailut, joskus Linukan ”lattianlakaisu”. Ellun äitimäinen mukavuus, Sergein viisaus.... Flowerin turskaiskut, Funeun hihitykset, Pönttiksen höpöilyt ja pitää se välillä suihkutella crc:tä sen ritarin saranoihin, tai miettiä mitä herkkua pujis on vetänyt. Trollikka on tyhjentänyt itämeren ja pistänyt papapat ja mummot ruokittuna ja vaatettuina unille, että heilahtaa...

      Ja päätteeksi tätä kaikkea kyselee teologian opiskelija Joensuusta.... 😃

      • Anonyymi

        Opiskeletko sinä teologiaa Joensuussa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Opiskeletko sinä teologiaa Joensuussa?

        No en... Aloittaja kylläkin....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Opiskeletko sinä teologiaa Joensuussa?

        Sanotaan, että aloitin sivuaineena sitä opiskelemaan, mutta ilmeisesti jätän kesken. Ei tainut olla minun sivuaine varsinkin, kun tutkinnon kannalta olen suorittanut jo riittävät opinnot sivuaineissa. Teologiasta yksi kurssi suoritettu, joten en voi sanoa olevani teologianopiskelija. Disse antoi väärää tietoa, jos minua tarkoitti.


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Sanotaan, että aloitin sivuaineena sitä opiskelemaan, mutta ilmeisesti jätän kesken. Ei tainut olla minun sivuaine varsinkin, kun tutkinnon kannalta olen suorittanut jo riittävät opinnot sivuaineissa. Teologiasta yksi kurssi suoritettu, joten en voi sanoa olevani teologianopiskelija. Disse antoi väärää tietoa, jos minua tarkoitti.

        No sinä oot kuin tuuliviiri.. iäisyysopiskelija kuitenkin! 😂


      • Disse kirjoitti:

        No sinä oot kuin tuuliviiri.. iäisyysopiskelija kuitenkin! 😂

        En tiedä olenko ikuinen opiskelija. Vuosia vielä olen Joensuussa. Mitäs sinne kuuluu? Moottoripyörä on laitettu jo talviteloille, kun on liukasta ja kylmää?


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        En tiedä olenko ikuinen opiskelija. Vuosia vielä olen Joensuussa. Mitäs sinne kuuluu? Moottoripyörä on laitettu jo talviteloille, kun on liukasta ja kylmää?

        No se on tallissa. Jos huomenna kävis ettii Motonetistä siihen ajovaloa.... sitten pitäis peräkärriinkin hommata valoja.... taijan hommata ledit...🤔

        58 tuntia tuli paiskittua töitä tällä viikolla....


      • Disse kirjoitti:

        No se on tallissa. Jos huomenna kävis ettii Motonetistä siihen ajovaloa.... sitten pitäis peräkärriinkin hommata valoja.... taijan hommata ledit...🤔

        58 tuntia tuli paiskittua töitä tällä viikolla....

        Disse: "58 tuntia tuli paiskittua töitä tällä viikolla...."

        Sitten on viikonloppuna aika levätä tiukan työviikon jälkeen. Itse tein toimittajana yhtenä sunnuntaina yli 30 tuntia töitä, kun oli 100, 200 ja 300 prosentin kerrointa työaikaan sunnuntaina.

        Mitä meinat tehdä viikonloppuna, kun on vapaata?


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Disse: "58 tuntia tuli paiskittua töitä tällä viikolla...."

        Sitten on viikonloppuna aika levätä tiukan työviikon jälkeen. Itse tein toimittajana yhtenä sunnuntaina yli 30 tuntia töitä, kun oli 100, 200 ja 300 prosentin kerrointa työaikaan sunnuntaina.

        Mitä meinat tehdä viikonloppuna, kun on vapaata?

        Huomenna vien pojan aamulla hallille, sitten käyn kaverin kotoo ja mennään pelireissulle. Mun joukkueella on pelit, mutta mun selkä sanoo, että nyt ei pelata. Tää työryllinki jamikä liekään sai mut ihan jumiin. Mutta vaikka en pelaa, oon sitten valkkuna penkin takana tsemppaamassa vaikka. 😁

        Sit käyn jossain välissä Motonetilta vähän valoja kärriin ja motukkaan. 😊☝️

        Nyt taijan kömpiä saunaan.... lämmäytin senkin.... sit paistelen pönttöuunissa makkaraa, laitoin tulet siihen. 😋


      • Disse kirjoitti:

        Huomenna vien pojan aamulla hallille, sitten käyn kaverin kotoo ja mennään pelireissulle. Mun joukkueella on pelit, mutta mun selkä sanoo, että nyt ei pelata. Tää työryllinki jamikä liekään sai mut ihan jumiin. Mutta vaikka en pelaa, oon sitten valkkuna penkin takana tsemppaamassa vaikka. 😁

        Sit käyn jossain välissä Motonetilta vähän valoja kärriin ja motukkaan. 😊☝️

        Nyt taijan kömpiä saunaan.... lämmäytin senkin.... sit paistelen pönttöuunissa makkaraa, laitoin tulet siihen. 😋

        Disse: "Huomenna vien pojan aamulla hallille, sitten käyn kaverin kotoo ja mennään pelireissulle. Mun joukkueella on pelit, mutta mun selkä sanoo, että nyt ei pelata. Tää työryllinki jamikä liekään sai mut ihan jumiin. Mutta vaikka en pelaa, oon sitten valkkuna penkin takana tsemppaamassa vaikka. 😁"

        Tsemppiä peliin, vaikka olisit vain vaihtopenkillä. Jos selkäjumi jatkuu niin varmaan kannattaisi näyttää sitä työterveyshoidossa? Itse kväin kolme kertaa näyttämässä korvaa YTHS:llä ja nyt se on melkein terve.

        Disse: "Sit käyn jossain välissä Motonetilta vähän valoja kärriin ja motukkaan. 😊☝️
        Nyt taijan kömpiä saunaan.... lämmäytin senkin.... sit paistelen pönttöuunissa makkaraa, laitoin tulet siihen. 😋"

        Hyviä saunoja ja hyviä keskusteluja pönttöuuni-makkaran jälkeen palstalla esimerkisi misspönttöuunin, elisaketun tai abriksen kanssa. Törmätään joskus viikonloppuna.


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Disse: "Huomenna vien pojan aamulla hallille, sitten käyn kaverin kotoo ja mennään pelireissulle. Mun joukkueella on pelit, mutta mun selkä sanoo, että nyt ei pelata. Tää työryllinki jamikä liekään sai mut ihan jumiin. Mutta vaikka en pelaa, oon sitten valkkuna penkin takana tsemppaamassa vaikka. 😁"

        Tsemppiä peliin, vaikka olisit vain vaihtopenkillä. Jos selkäjumi jatkuu niin varmaan kannattaisi näyttää sitä työterveyshoidossa? Itse kväin kolme kertaa näyttämässä korvaa YTHS:llä ja nyt se on melkein terve.

        Disse: "Sit käyn jossain välissä Motonetilta vähän valoja kärriin ja motukkaan. 😊☝️
        Nyt taijan kömpiä saunaan.... lämmäytin senkin.... sit paistelen pönttöuunissa makkaraa, laitoin tulet siihen. 😋"

        Hyviä saunoja ja hyviä keskusteluja pönttöuuni-makkaran jälkeen palstalla esimerkisi misspönttöuunin, elisaketun tai abriksen kanssa. Törmätään joskus viikonloppuna.

        No tää on tuttua mulle. Joskus selkälihakset vaan menee jumiin. Mä käytän niitä ja vatsalihaksia liian vähän ja jos ne menee jumiin, sitten pitää tolkun aikaa vaan jumpata ja saada mehut liikkeelle. Luultavasti maitohappoja lihaksissa...

        Joo. Viskotaan juttua sen minkä kerkee...
        Laitoin vielä ajokamoja pesuun tuossa.... on sitten keväällä helppo hutaista päälle, jahka sekin virlä tuolta tulee. Ja pitää näköjään takkiinkin viskoa toppavuorta kiinni. Talvihan se tulee....

        Palaillaan.


      • Disse kirjoitti:

        No tää on tuttua mulle. Joskus selkälihakset vaan menee jumiin. Mä käytän niitä ja vatsalihaksia liian vähän ja jos ne menee jumiin, sitten pitää tolkun aikaa vaan jumpata ja saada mehut liikkeelle. Luultavasti maitohappoja lihaksissa...

        Joo. Viskotaan juttua sen minkä kerkee...
        Laitoin vielä ajokamoja pesuun tuossa.... on sitten keväällä helppo hutaista päälle, jahka sekin virlä tuolta tulee. Ja pitää näköjään takkiinkin viskoa toppavuorta kiinni. Talvihan se tulee....

        Palaillaan.

        Palaillaan! Hyvää viikonloppua sinne päin!


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Palaillaan! Hyvää viikonloppua sinne päin!

        Sdmoin sinne...


      • Disse kirjoitti:

        Sdmoin sinne...

        Tuliko pelailtua lauantaina ja kestikö se selkä?

        Kuis hurisee?


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Tuliko pelailtua lauantaina ja kestikö se selkä?

        Kuis hurisee?

        En mä lähtenyt pelailee. Kävin kannustaa ja speguloin peliä yleisöstä. Nyt saunotaan yhden pelikamun kaa..... rai rai...


    • Anonyymi

      Kivuus on perseestä.

      -flowersreally-

    • scrg, missi(misspönttöuuni), Harmaaritari ja rakas Zombi
      Heillä on kultaisimmat sydämet.

      Tuntematon komentaja jää vähän jälkeen keitoksien yrttiteen ja kiilotettujen linssien kanssa
      Sillä on vähän kylmiä väreitä.

      Muna tuli ennen kun olimme vain pöpöjä joista syntyi oma siviliisaatio kumminkin lähdemme liikkeelle tumasta eli munasta kun jotain erikoista muovautuu ja pääsee hurjana lisääntyy kuin minäkin.
      Ilman kohtua en olisi äiti.

      • Siis tuo vähän kylmiä väreitä😳


    • Anonyymi

      Elisakettu? Ehkä ärsyttävin saattaa olla.

    • Anonyymi

      Minä se olen. Puhun aina totta ja asiaa.

    • Anonyymi

      Tästä ketjusta saa hyvän riidan aiheen.
      Kohta taas palsta draamaa.
      "Minä en oo sanonu mitää"
      "En oo tehny mitää".
      Koskaa siitä tykänny kun joku vetää herneen nenäänsä.

    • Anonyymi

      Se suloinen kaveri ;)

    • Anonyymi

      Allu! Eikö kukaan tykkää Allusta? Minä ainakin tykkään.

    • Tietenkin viinamies. Kirjoittaa totta. Ymmärrän toki, että ei hän niitä niin tosissaan kirjoita.

    • Anonyymi

      Anonyymit on ihan parhaita!

    • Se on tietenki minä.

    • tosi..typy

      Noh, mä voisin olla, jos ei muita ilmaannu vastaanottamaan titteliä. Tai ainakin olen mukavin, ihanin ja vaatimattomin. :)

    • Vaikea on kyllä itseään kivempaa keksiä ja vaikka keksisikin ei sitä passaa julkaista, ylpistyy vielä ja muuttuu ylimieliseksi.

      • Voi sen tittelin antaa varmaan myös itselleen, jos löytää hyviä perusteluja. Yleensä tittelit ilmeisesti annetaan mahdollisimman reilusti ja puoluettomasti. Tänne oli tarkoitus saada alunperin hikkaisuja kestää pitää! :)


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Voi sen tittelin antaa varmaan myös itselleen, jos löytää hyviä perusteluja. Yleensä tittelit ilmeisesti annetaan mahdollisimman reilusti ja puoluettomasti. Tänne oli tarkoitus saada alunperin hikkaisuja kestää pitää! :)

        Niin mutta jos paljastat pitäväsi ko. kivalla voi nousta hattuun se ylenmääriänen kivoutensa, parempi kun antaa sen olla kivana ihan ilman eri tunnustuksia.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niin mutta jos paljastat pitäväsi ko. kivalla voi nousta hattuun se ylenmääriänen kivoutensa, parempi kun antaa sen olla kivana ihan ilman eri tunnustuksia.

        En usko, jos joku saa kivaksi kehuja, että se nousisi hattuun asti. Toivottavasti palautetta saaneet ovat olleet onnellisia? Positiivista palautetta on ilo antaa??


    • Anonyymi

      Anonyymit. Rekattujen pitkiä lässytyksiä ja kaverichättejä jaksa lukea.

    • Anonyymi

      Olen pettynyt kun mua ei ehdotettu. Täysin epäreilu kisa. Taidan poistua palstalta pysyvästi.

      KilttiMies89

      • Anonyymi

        Tämä oli tietenkin vitsi sillä enhän nyt oikeasti luule että kukaan minusta pitäisi, korkeintaan vihaa tai ehkä luulen "taas" liikoja itsestäni jos kuvittelen että joku jaksaa edes vihata. Naisille ainakin olen pelkkää ilmaa kun en saa seksiä tai edes minkäänlaista huomiota paitsi jos alan päin naamaa vittuilemaan joten ihan se ja sama.

        KilttiMies89


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      101
      2029
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      242
      1658
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1040
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      935
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      84
      924
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      845
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      781
    8. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      775
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      744
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      719
    Aihe