Huonoa tiedettä - Ihmisen alkukoti

Anonyymi

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6297e444-5897-4ce7-9b93-7478cd68d7fd

Nyt evoluutiouskovaiset jo tappelevat keskenään liittyen väitteisiin ihmisen oletetusta alkukodista, jonka viime viikolla väitettiin olevan jossain Botswanan pohjoisosissa. Kuinka moni tämänkin palstan evoluutiouskovaisista otti riemuiten tuon pseudotieteellisen väitteen onnella vastaan. Nyt väite on kumottu. Näin tiede muuttuu. Lähes päivittäin.

Raamatun Sana ei muutu. Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En huomaa minkäänlaista tappelua, vaan sivistyneen tiedekeskustelun varsin epämääräisesti rajatun ongelman äärellä. Ikuisesti samana pysyvän Raamatun ympärillä tapellaan nykyisinkin paljon enemmän kuin tieteen milloinkaan, ja aikaisemmin se oli jopa yksi suurten sotien pääsyistä.

      • "Scerri esittää vielä tylympää kritiikkiä Gizmodon haastattelussa.

        – Tutkimus on uskomattoman ylimielinen, koska se jättää huomioimatta arkeologian ja fyysisen antropologian. On hämmästyttävää, kuinka he yrittävät kertoa asiasta, josta eivät selvästi tiedä mitään."

        Tyypillistä.


      • Anonyymi
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        "Scerri esittää vielä tylympää kritiikkiä Gizmodon haastattelussa.

        – Tutkimus on uskomattoman ylimielinen, koska se jättää huomioimatta arkeologian ja fyysisen antropologian. On hämmästyttävää, kuinka he yrittävät kertoa asiasta, josta eivät selvästi tiedä mitään."

        Tyypillistä.

        sanoo kreationisti, jotka ohittavat arkeologian ja antropologian rutiininomaisesti
        ;D


      • Anonyymi
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        "Scerri esittää vielä tylympää kritiikkiä Gizmodon haastattelussa.

        – Tutkimus on uskomattoman ylimielinen, koska se jättää huomioimatta arkeologian ja fyysisen antropologian. On hämmästyttävää, kuinka he yrittävät kertoa asiasta, josta eivät selvästi tiedä mitään."

        Tyypillistä.

        itsees kuvaat

        paz

        Jyrki


      • Anonyymi
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        "Scerri esittää vielä tylympää kritiikkiä Gizmodon haastattelussa.

        – Tutkimus on uskomattoman ylimielinen, koska se jättää huomioimatta arkeologian ja fyysisen antropologian. On hämmästyttävää, kuinka he yrittävät kertoa asiasta, josta eivät selvästi tiedä mitään."

        Tyypillistä.

        itsees kuvaat

        paz

        Jyrki


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        "Scerri esittää vielä tylympää kritiikkiä Gizmodon haastattelussa.

        – Tutkimus on uskomattoman ylimielinen, koska se jättää huomioimatta arkeologian ja fyysisen antropologian. On hämmästyttävää, kuinka he yrittävät kertoa asiasta, josta eivät selvästi tiedä mitään."

        Tyypillistä.

        Arkeologit ja fyysiset antropologit eivät taas tiedä tutkimusryhän menetelmistä mitään. Kunpi sitten on oikeassa. Huippututkijoilla on taipumusta putkisilmäisyyteen oman tutkimusalaansa painottaen. Kun Pääbon ryhmä julkaisi nedujen geenin, tunnettu paleoantropologi Erik Trinkaus ilmoitti, ettei tutkimus tuonut juurikaan mitään uuttaa tietoa neduista. Tiedemaailma taitaa nykyisin olla vahvasti eri mieltä.

        Mutta näin se tiede edistyy. Pala kerrallaan täydentyen. Jos jokin pala ei sovi, se jätetään syrjään. Aika tulee näyttämään, mihin kategoriaan kyseessä oleva tutkimus kuuluu.

        Kreationismi sen sijaan sulkee tiekasti silmänsä ja korvansa kaikilta uskomuksia kritisoivalta tiedolta. On vähintäänkin merkillistä, että joku vielä uskoo 4500 vuotta sitten tapahtuneeseen maailmanlaajuiseen tulvaan ja Nooan arkissa pelastettuihin eläimiin.


      • Anonyymi

        Koska minun jumalani on parempi kuin sinun jumalasi niin olet vääräuskoinen ja sinut voi tappaa. Tai rakentaa siirtokuntia toisten maalle koska meidän jumala kertoo sen olevan meidän maata. Juuri näin........


    • Anonyymi

      "Parodia on jo kauan ollut mahdotonta. Ne tekevät sen itse."

      Tämä Paavo Haavikon lausahdus sopii kreationisteihin kuin nenä päähän.

      • Anonyymi

        Kirjoittiko Haavikko muuten noin keskustapuolueen edustajista, jotka kantoivat Neuvostoliiton johdolle lahjana multaa Kekkosen lapsuudenkodin pottupellosta, vai ketä hän mahtoi tarkoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittiko Haavikko muuten noin keskustapuolueen edustajista, jotka kantoivat Neuvostoliiton johdolle lahjana multaa Kekkosen lapsuudenkodin pottupellosta, vai ketä hän mahtoi tarkoittaa?

        Olin muistavinani että se liittyisi saksalaisiin, mutta se onkin näköjään runonsäe eikä aforismi:

        https://paavo.vuodatus.net/lue/2007/02/parodia-on-jo-kauan-ollut-mahdotonta


    • Anonyymi

      "Raamatun Sana ei muutu."

      Raamatun sana muuttuu joka käännöksessä. Raamattu on muutenkin niin vaikeaselkoinen, että kristinusko on jakautunut yli 3000 eri lahkoon (ja kristinuskon tavoin juutalaisuudesta erkaantuneessa islamissakin on sadoittain eri oppisuuntia), joista jokainen on omasta mielestään oikeassa. Raamatun sanan muuttuvuus mahdollistaa sinunkin surkuhupaisat väitteesi "lajityypeistä" ja "perusryhmistä".

      -Ilkimyksen teologitäti

    • Anonyymi

      Entä sitten?

    • Anonyymi

      Onko sinulle yllätys, että julkaistuissa tutkimuksissa on laatueroja. Tutkimuksessa on saatettu vetää liiallisia johtopäätöksiä heppoisin perustein, mutta ei arvostelu sitä kumonnut.
      Joka tapauksessa nykyisen ihmispopulaation alkukoti on Afrikassa, josta me kehityimme heidelbergensisitä samaan aikaan kuin nedut kehittyivät samasta kantaisäsätä Euroopassa. Sitä tämäkin tutkimus tuki, vaikka tarkan alueen esittäminen olisikin ollut yliampuvaa.

      • Anonyymi

        "Tutkimuksessa on saatettu vetää liiallisia johtopäätöksiä heppoisin perustein"

        Aivan kuten Rottis teki aloituksessaan.


    • Kai nyt voidaan ainakin kumota se kreationistien väite, että "evokkitiedemiehet" ovat joku salaseura joka ei uskalla arvostella toistensa julkaisemia tuloksia, vaan kaikki "evo-oppiin" sopivat tulokset hyväksytään mukisematta.

      Epäily ja kriittisyys on tieteen ytimessä ja totta kai johtopäätöksiä kritisoidaan. Pointti on kuitenkin siinä, että kritiikki argumentoidaan asiaperustein.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      99
      987
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      591
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    Aihe