Kristitty ja uskominen

Anonyymi

Mihin usko perustuu? Ainoastaan raamatun opetukseen ja sanomaan vai kuuluuko siihen jotain muuta, joka on tapaa tai kulttuuria.

17

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos perustaa kysyt, niin se on yksin usko Jeesukseen Kristukseen. Ihmiset itse sitten lisäilevät siihen muutakin, niin tapaa kuin kulttuuriakin.

    • Anonyymi

      Usko Jeesukseen perustuu pohjimmiltaan Pyhän Hengen vaikutukseen, jota ilman ei kyetä sanomaan Jeesuksen Kristuksen olevan Herra.

      • Anonyymi

        Kysyin kerran eräältä tunnetulta, julkisuudessakin usein esiintyvältä vartiotorniseuralaiselta, voivatko he sanoa Jeesuksen olevan Herra. Hän vastasi muistaakseni jotenkin suurin piirtein näin: että he pystyvät kyllä sanomaan sen, mutta eivät sano, koska se voisi synnyttää kuulijassa vääränlaisia mielikuvia heidän uskonsa sisällöstä ja luonteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyin kerran eräältä tunnetulta, julkisuudessakin usein esiintyvältä vartiotorniseuralaiselta, voivatko he sanoa Jeesuksen olevan Herra. Hän vastasi muistaakseni jotenkin suurin piirtein näin: että he pystyvät kyllä sanomaan sen, mutta eivät sano, koska se voisi synnyttää kuulijassa vääränlaisia mielikuvia heidän uskonsa sisällöstä ja luonteesta.

        Jeesus on heille sama kuin enkeli Gabriel, kertoi eräs heikäläinen minulle. Kun perusta on pielessä, oppi ei voi olla pelastavaa. Armosta Herra heitäkin herättelee oikein tulkitsemaan raamattua. Ainakin he lukevat myös muuta kuinsitä omaa versiotaan, joten toivoa on heilläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on heille sama kuin enkeli Gabriel, kertoi eräs heikäläinen minulle. Kun perusta on pielessä, oppi ei voi olla pelastavaa. Armosta Herra heitäkin herättelee oikein tulkitsemaan raamattua. Ainakin he lukevat myös muuta kuinsitä omaa versiotaan, joten toivoa on heilläkin.

        Ei vaan enkeli Mikael, korjaus äskeiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan enkeli Mikael, korjaus äskeiseen.

        Jotkut kristityt piirit pitävät enkeli Gabrielia Pyhänä Henkenä. Mistähän kummasta sellainenkin käsitys kumpuaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut kristityt piirit pitävät enkeli Gabrielia Pyhänä Henkenä. Mistähän kummasta sellainenkin käsitys kumpuaa?

        Enpä ole ennen moista kuullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole ennen moista kuullut.

        En ole ihan varma, mutta oisko mormoonien käsityksiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ihan varma, mutta oisko mormoonien käsityksiä?

        Tai ehkä paremminkin jotain Islamin perua!

        Islamilainen käsitys

        Muslimit tulkitsevat Koraanissa mainitun Pyhän Hengen tarkoittavan enkeli Gabrielia, joka välitti viestejä Jumalalta muun muassa Neitsyt Marialle ja profeetta Muhammadille. Lehmän suuran mukaan enkeli Gabriel myös välitti Koraanin Jumalalta profeetta Muhammadille.

        -Wikipedia-


    • Anonyymi

      Kristitty uskominen perustaa ihan samoihin periaatteisiin kuin mikä muu uskonto hyvänsä

      • Anonyymi

        Ainakin ateistin mielestä!


    • Perustuu alhaiseen äo heikkoon koulutukseen / yleissivistykseen.

      • Anonyymi

        Noh noh, ei se, että sinulla on kuvailemasi kaltaisia ominaisuuksia, oikeuta sinua kuvittelemaan, että kaikilla muillakin on.


    • Lähes kaikki kristitty tapakulttuuri on muualta kuin Raamatusta, ja aniharva kristitty toimii kuten Raamatussa opetetaan.

      ...ja hyvä niin.

    • Anonyymi

      Näyttää siltä, että tänä aikana kirkko ja sen toiminta on kulttuurin toteuttamista ja suunta sekä oppi otetaan tämän maailman menosta eikä kirkon oppi ole moneltakaan osin enään raamatun opetuksen mukaista. Yleisesti kun kirkon toimintaa seuraa. Tämä on minun mielipide.

      • Anonyymi

        Sitähän se pääsääntöisesti on ollut ainakin viimeiset 1700 vuotta, kun keisari kekkasi ruveta kristityksi, kristinuskosta tuli valtionuskonto ja alkuaikojen syvästä yhteisöllisyydestä luovuttiin.


      • Anonyymi

        Osa Suomen politikoista vaikuttaa tekopyhiltä,jotka eivät luottaakaan jumalansa varjeluun! Jokainen siis pelastakoon oman nahkansa,se kristinuskosta jäljellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe