Mihin usko perustuu? Ainoastaan raamatun opetukseen ja sanomaan vai kuuluuko siihen jotain muuta, joka on tapaa tai kulttuuria.
Kristitty ja uskominen
17
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Jos perustaa kysyt, niin se on yksin usko Jeesukseen Kristukseen. Ihmiset itse sitten lisäilevät siihen muutakin, niin tapaa kuin kulttuuriakin.
- Anonyymi
Usko Jeesukseen perustuu pohjimmiltaan Pyhän Hengen vaikutukseen, jota ilman ei kyetä sanomaan Jeesuksen Kristuksen olevan Herra.
- Anonyymi
Kysyin kerran eräältä tunnetulta, julkisuudessakin usein esiintyvältä vartiotorniseuralaiselta, voivatko he sanoa Jeesuksen olevan Herra. Hän vastasi muistaakseni jotenkin suurin piirtein näin: että he pystyvät kyllä sanomaan sen, mutta eivät sano, koska se voisi synnyttää kuulijassa vääränlaisia mielikuvia heidän uskonsa sisällöstä ja luonteesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyin kerran eräältä tunnetulta, julkisuudessakin usein esiintyvältä vartiotorniseuralaiselta, voivatko he sanoa Jeesuksen olevan Herra. Hän vastasi muistaakseni jotenkin suurin piirtein näin: että he pystyvät kyllä sanomaan sen, mutta eivät sano, koska se voisi synnyttää kuulijassa vääränlaisia mielikuvia heidän uskonsa sisällöstä ja luonteesta.
Jeesus on heille sama kuin enkeli Gabriel, kertoi eräs heikäläinen minulle. Kun perusta on pielessä, oppi ei voi olla pelastavaa. Armosta Herra heitäkin herättelee oikein tulkitsemaan raamattua. Ainakin he lukevat myös muuta kuinsitä omaa versiotaan, joten toivoa on heilläkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on heille sama kuin enkeli Gabriel, kertoi eräs heikäläinen minulle. Kun perusta on pielessä, oppi ei voi olla pelastavaa. Armosta Herra heitäkin herättelee oikein tulkitsemaan raamattua. Ainakin he lukevat myös muuta kuinsitä omaa versiotaan, joten toivoa on heilläkin.
Ei vaan enkeli Mikael, korjaus äskeiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan enkeli Mikael, korjaus äskeiseen.
Jotkut kristityt piirit pitävät enkeli Gabrielia Pyhänä Henkenä. Mistähän kummasta sellainenkin käsitys kumpuaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut kristityt piirit pitävät enkeli Gabrielia Pyhänä Henkenä. Mistähän kummasta sellainenkin käsitys kumpuaa?
Enpä ole ennen moista kuullut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä ole ennen moista kuullut.
En ole ihan varma, mutta oisko mormoonien käsityksiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole ihan varma, mutta oisko mormoonien käsityksiä?
Tai ehkä paremminkin jotain Islamin perua!
Islamilainen käsitys
Muslimit tulkitsevat Koraanissa mainitun Pyhän Hengen tarkoittavan enkeli Gabrielia, joka välitti viestejä Jumalalta muun muassa Neitsyt Marialle ja profeetta Muhammadille. Lehmän suuran mukaan enkeli Gabriel myös välitti Koraanin Jumalalta profeetta Muhammadille.
-Wikipedia-
- Anonyymi
Kristitty uskominen perustaa ihan samoihin periaatteisiin kuin mikä muu uskonto hyvänsä
- Anonyymi
Ainakin ateistin mielestä!
Perustuu alhaiseen äo heikkoon koulutukseen / yleissivistykseen.
- Anonyymi
Noh noh, ei se, että sinulla on kuvailemasi kaltaisia ominaisuuksia, oikeuta sinua kuvittelemaan, että kaikilla muillakin on.
Lähes kaikki kristitty tapakulttuuri on muualta kuin Raamatusta, ja aniharva kristitty toimii kuten Raamatussa opetetaan.
...ja hyvä niin.- Anonyymi
Näyttää siltä, että tänä aikana kirkko ja sen toiminta on kulttuurin toteuttamista ja suunta sekä oppi otetaan tämän maailman menosta eikä kirkon oppi ole moneltakaan osin enään raamatun opetuksen mukaista. Yleisesti kun kirkon toimintaa seuraa. Tämä on minun mielipide.
- Anonyymi
Sitähän se pääsääntöisesti on ollut ainakin viimeiset 1700 vuotta, kun keisari kekkasi ruveta kristityksi, kristinuskosta tuli valtionuskonto ja alkuaikojen syvästä yhteisöllisyydestä luovuttiin.
- Anonyymi
Osa Suomen politikoista vaikuttaa tekopyhiltä,jotka eivät luottaakaan jumalansa varjeluun! Jokainen siis pelastakoon oman nahkansa,se kristinuskosta jäljellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174956
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2172671- 301740
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella341735Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731697Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon301568Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641227- 1511170
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81154Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42972