Kun ihminen tekee kuolemaa

Anonyymi

331

6460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ole kovin voimakkaasti mitään mieltä juuri tästä tapauksesta.

      Ko. henkilö jakaa itse omaa tarinaansa ja tuntemuksiaan sosiaalisessa mediassa. Sinällään voi siis sanoa, että lehdet eivät mitenkään varsinaisesti hyväksikäytä häntä. Oletan, että monia ihmisiä myös kiinnostaa. Eihän noita juttuja kirjoiteta, jos ei niitä myös lueta. On tietysti surullista, että nuori ihminen kokee tuollaista. Sellaista elämä kuitenkin on - raadollista. On ihan hyvä, että tuokin puoli elämästä on esillä. Uskon, että ko. henkilö saa varmaankin itse jotakin lohtua kertoessaan tarinaansa. Hänellä on varmaankin myös niitä seuraajia, joita nuo asiat koskettavat itseäänkin. Ihan varmasti tuon seuraaminen on myös vertaistukea jollekulle. Onhan tuossa varmasti monilla myös tirkistely motiivi. Jos ihminen itse jakaa, niin ei siitä tirkistelystäkään voi ketään syyttää.

      • Minäkin haluisin viimeiset elämät rakastettuna elää.
        Se on totuus jokainen helpotus tuskaan on helpompaa elämä missä suurin osa ihmisistä on, eikä hajuakaan vaikeuksista. Minusta heitä pitäisi auttaa minäkin varmasti olisin vienyt syöpätutkimusta eteenpäin jos olisin tutkinut sitä mutta tutkin pojan ongelmia en pysty perehtyy jos oman lapsen henki on vaaka laudalla, jos päätään väärin.


      • Anonyymi

        Luen Janitan kuulumisia, ja rukoilen hanen puolestaan.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Minäkin haluisin viimeiset elämät rakastettuna elää.
        Se on totuus jokainen helpotus tuskaan on helpompaa elämä missä suurin osa ihmisistä on, eikä hajuakaan vaikeuksista. Minusta heitä pitäisi auttaa minäkin varmasti olisin vienyt syöpätutkimusta eteenpäin jos olisin tutkinut sitä mutta tutkin pojan ongelmia en pysty perehtyy jos oman lapsen henki on vaaka laudalla, jos päätään väärin.

        En ala purkamaan elämääni tässä enempää. Mutta olen yksin syiden takia joille itse en voi mitään. Itse haluaisin olla rakastettu nyt tässä hetkessä tälläisenä kuin olen. Pari päivää sitten yksi ihminen sanoi tykkäävänsä minusta. No, mitä se lohduttaa? Joskus yksi nettikaveri soittaa ja jutellaan kuulumiset. Kerran yhden kaverin pistin mäkeen parilla sanalla, kun olin sattunut kysymään hänen kuulumisia hänen kannaltaan väärään aikaan.

        Mielestäni tuo janitan touhu on outoa. Pistä nytten keräys pystyyn. Ihan kun se euro auttaa tai se, että on ns. hyvien hmisten oma tiedotuskanava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ala purkamaan elämääni tässä enempää. Mutta olen yksin syiden takia joille itse en voi mitään. Itse haluaisin olla rakastettu nyt tässä hetkessä tälläisenä kuin olen. Pari päivää sitten yksi ihminen sanoi tykkäävänsä minusta. No, mitä se lohduttaa? Joskus yksi nettikaveri soittaa ja jutellaan kuulumiset. Kerran yhden kaverin pistin mäkeen parilla sanalla, kun olin sattunut kysymään hänen kuulumisia hänen kannaltaan väärään aikaan.

        Mielestäni tuo janitan touhu on outoa. Pistä nytten keräys pystyyn. Ihan kun se euro auttaa tai se, että on ns. hyvien hmisten oma tiedotuskanava.

        Ei se minulle yhtään outoa ole. Joku haluaa tukea elämäänsä, jos ei ole varaa niin paremmin haluaa elää viimeiset päivät hyvin ja hyvin kauniit hautajaiset haluaa.


    • Tuollaiset harmittaa ja koitan olla huomioimatta tuollaisia, koska ne vaikuttaa mun mielialaan. Samoin kuin jotkut nälkää näkevät lapset jossain.,

      Maailmassa tapahtuu inhottavia asioita. Jossain lapset kuolee nälkään ja lähelläkin saattaa kuolla ihmisiä nuorena ja syöpä niittää.... mutta sellaista täällä vaan on.... ei kaikki mene aina hyvin.

      Eikä se tarkoita, ettenkö välittäis muista ihmisistä... kyllä välitän, mutta mulla on välitettäviä ihan tässä lähellä. Omat lapset ekana, sit porukat, mitkä hoisi mut eläjäks ja sisko... sukulaiset ja ystävät... ei mun tartte lähteä miettimään ketään Janitaa.... ei kuulu mun elämään....

      Rajat....rajallisuus....

    • En yleensä ota näihin kantaa, mutta mun mielestä tämä uutisointi on ollut härskiä. En tiedä, mutta saa niskavillat pystyyn. Aina kun näen otsikon, ohitan. Miksi OMA kuolema pitää tuoda lehtiin tai yleensäkään minnekään?!

      • Anonyymi

        Miksi omasta kuolemastaan (ja elämästään) ei saisi itse kirjoittaa? Pitäisikö se jättää postuumisti jonkun muun tehtäväksi. Omasta sairaudesta ja kuoleman odottamisesta on kirjoitettu aikamo monta kirjaakin. Sellaisia kirjoja on jopa palkittu eri kirjallisuuspalkinnoilla. Ovatko nekin sinusta täysin asiattomia opuksia? Kuoleminen on luultavasti kaikkein rankinta kuolevalle itselleen, joten kai sitä omaa oloaan on lupa helpottaa. Jokainen voi sitten jättää jutut lukematta, jos ne ahdistavat.

        Iso osa meistä vähän "vanhemmista" henkilöistä ei tunnu vielä tajunneen mekanismia someuutisten takana. Moni saattaa huutaa naama punaisena kuinka törkeää on tyrkyttää itseään lehtiin joka päivä. Todellisuus on kuitenkin se, etteivät julkkikset useinkaan itse noita juttuja lehdille tyrkytä. Toimitukset seuraavat somea ihan itse ja päättävät sitten mitä nostavat esille. Ihan turhaa aina huutaa lehtiin tyrkyttäytymisestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi omasta kuolemastaan (ja elämästään) ei saisi itse kirjoittaa? Pitäisikö se jättää postuumisti jonkun muun tehtäväksi. Omasta sairaudesta ja kuoleman odottamisesta on kirjoitettu aikamo monta kirjaakin. Sellaisia kirjoja on jopa palkittu eri kirjallisuuspalkinnoilla. Ovatko nekin sinusta täysin asiattomia opuksia? Kuoleminen on luultavasti kaikkein rankinta kuolevalle itselleen, joten kai sitä omaa oloaan on lupa helpottaa. Jokainen voi sitten jättää jutut lukematta, jos ne ahdistavat.

        Iso osa meistä vähän "vanhemmista" henkilöistä ei tunnu vielä tajunneen mekanismia someuutisten takana. Moni saattaa huutaa naama punaisena kuinka törkeää on tyrkyttää itseään lehtiin joka päivä. Todellisuus on kuitenkin se, etteivät julkkikset useinkaan itse noita juttuja lehdille tyrkytä. Toimitukset seuraavat somea ihan itse ja päättävät sitten mitä nostavat esille. Ihan turhaa aina huutaa lehtiin tyrkyttäytymisestä.

        On myös kynä ja paperi, jolla oloaan helpottaa. Miksei sitä voi jättää lähimmille ihmisilleen? Jos omaan kuolemaan liittyy esim. rahankeruuta, se ei ole enää oikein, työntymistä televisioon jne. Kuolema pitäis olla sen verran pyhä asia ettei sitä revitä kaikkien silmille. Siisti kirjallisuus onkin eri asia ja se on kansien välissä. Se avaa, ken tahtoo.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        On myös kynä ja paperi, jolla oloaan helpottaa. Miksei sitä voi jättää lähimmille ihmisilleen? Jos omaan kuolemaan liittyy esim. rahankeruuta, se ei ole enää oikein, työntymistä televisioon jne. Kuolema pitäis olla sen verran pyhä asia ettei sitä revitä kaikkien silmille. Siisti kirjallisuus onkin eri asia ja se on kansien välissä. Se avaa, ken tahtoo.

        Jos elämänsä on elänyt julkisesti ja sähköisesti, niin miksi sen pitäisi kuoleman kohdalla muuttua. Outo oletus, että yhtäkkiä käteen osuisikin vain kynä ja paperi. Ei kai sairastuminen ja kuoleminen ole jotakin, mitä pitäisi hävetä? Me emme osaa sanoa miten hänen lähimpänsä tuntevat. Jos julkinen kirjoittaminen on ok heille, niin turha meidän on sitä moralisoida. Jos kuoleva itse kokee saavansa siitä jotakin helpostusta, niin aivan vapaasti. Kyllähän monet ovat varmasti hänelle tukea ilmaiseetkin. Surun (sitähän omakin kuolema on) käsittelyyn nyt vain kuuluvat tietyt vaiheet. Siihen kuuluu niin kieltäminen, toivominen kuin kaupankäyntikin. Nuo ovat kuvassa ihan jokaisessa suruprosessissa. Jos elämäänsä on elänyt julkisesti, niin silloin nuokin vaiheet käydään julkisesti. Ihan samoin kuin sen kirjan, niin myös uutiset voi jättää lukematta. Eipä siinä mitään eroa ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos elämänsä on elänyt julkisesti ja sähköisesti, niin miksi sen pitäisi kuoleman kohdalla muuttua. Outo oletus, että yhtäkkiä käteen osuisikin vain kynä ja paperi. Ei kai sairastuminen ja kuoleminen ole jotakin, mitä pitäisi hävetä? Me emme osaa sanoa miten hänen lähimpänsä tuntevat. Jos julkinen kirjoittaminen on ok heille, niin turha meidän on sitä moralisoida. Jos kuoleva itse kokee saavansa siitä jotakin helpostusta, niin aivan vapaasti. Kyllähän monet ovat varmasti hänelle tukea ilmaiseetkin. Surun (sitähän omakin kuolema on) käsittelyyn nyt vain kuuluvat tietyt vaiheet. Siihen kuuluu niin kieltäminen, toivominen kuin kaupankäyntikin. Nuo ovat kuvassa ihan jokaisessa suruprosessissa. Jos elämäänsä on elänyt julkisesti, niin silloin nuokin vaiheet käydään julkisesti. Ihan samoin kuin sen kirjan, niin myös uutiset voi jättää lukematta. Eipä siinä mitään eroa ole.

        Minähän sanon tasan tarkkaan mielipiteeni jos minulla sellainen on ja jos en hyväksy niin en hyväksy. Kuolemaa pitäisi kunnioittaa. Häpeämisestä en ole puhunut vaan kunnioituksesta. Mutta jokainen teköö niinku tahtoo. On tänä päivänäkin vielä keinoja ettei lehdet niitä julkaisuja käsiinsä saa.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Minähän sanon tasan tarkkaan mielipiteeni jos minulla sellainen on ja jos en hyväksy niin en hyväksy. Kuolemaa pitäisi kunnioittaa. Häpeämisestä en ole puhunut vaan kunnioituksesta. Mutta jokainen teköö niinku tahtoo. On tänä päivänäkin vielä keinoja ettei lehdet niitä julkaisuja käsiinsä saa.

        Samanhan sitä tekevät kai muutkin. Kertovat oman mielipiteensä, kun sellainen kerta on olemassa. Turha siitä on pahoittaa mieltään, jos oma mielipide kyseenalaistetaan. Ei sitä mielipidettä tarvitse mihinkään muuttaa. En minä ainakaan aio. On kuitenkin tervettä tarkastella myös muiden näkökantoja ja palata sitten vaikka vähän viisaampana siihen omaan alkuperäiseen näkökantaansa.

        Itse en näe kuolemassa yhtään mitään kunnioitettavaa. Elämä on kuolemaan johtava tauti ja se siitä. Ainoa mitä kuolemaan liittyen pitää kunnioittaa ovat ihmisten tunteet. Silloinkin koen, että kunnioittaa kuuluu ainoastaan heitä, joita asia suoraan koskettaa. Jokainen saa hoitaa (tai olla hoitamatta) oman kuolemansa ihan miten tuntuu parhaalta ja toivottavasti kunnioittaen omien lähimpiensä tunteita. Muille ihmisille se ei kuulu.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        On myös kynä ja paperi, jolla oloaan helpottaa. Miksei sitä voi jättää lähimmille ihmisilleen? Jos omaan kuolemaan liittyy esim. rahankeruuta, se ei ole enää oikein, työntymistä televisioon jne. Kuolema pitäis olla sen verran pyhä asia ettei sitä revitä kaikkien silmille. Siisti kirjallisuus onkin eri asia ja se on kansien välissä. Se avaa, ken tahtoo.

        ""On myös kynä ja paperi, jolla oloaan helpottaa. Miksei sitä voi jättää lähimmille ihmisilleen?"

        Sinäkö sen päätät, mikä ketäkin helpottaa? Muistathan, että ihmiset ovat erilaisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samanhan sitä tekevät kai muutkin. Kertovat oman mielipiteensä, kun sellainen kerta on olemassa. Turha siitä on pahoittaa mieltään, jos oma mielipide kyseenalaistetaan. Ei sitä mielipidettä tarvitse mihinkään muuttaa. En minä ainakaan aio. On kuitenkin tervettä tarkastella myös muiden näkökantoja ja palata sitten vaikka vähän viisaampana siihen omaan alkuperäiseen näkökantaansa.

        Itse en näe kuolemassa yhtään mitään kunnioitettavaa. Elämä on kuolemaan johtava tauti ja se siitä. Ainoa mitä kuolemaan liittyen pitää kunnioittaa ovat ihmisten tunteet. Silloinkin koen, että kunnioittaa kuuluu ainoastaan heitä, joita asia suoraan koskettaa. Jokainen saa hoitaa (tai olla hoitamatta) oman kuolemansa ihan miten tuntuu parhaalta ja toivottavasti kunnioittaen omien lähimpiensä tunteita. Muille ihmisille se ei kuulu.

        Viimeistään ja edes kuoleman hetkellä olisi hyvä rauhoittua. Miten paljon nykyihminen kuulee enää omaa ajatustaan vai onko kaikki sitä, miltä tapahtuman pitää näyttää muiden silmiin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ""On myös kynä ja paperi, jolla oloaan helpottaa. Miksei sitä voi jättää lähimmille ihmisilleen?"

        Sinäkö sen päätät, mikä ketäkin helpottaa? Muistathan, että ihmiset ovat erilaisia.

        Minäkin olen erilainen. Eikö täällä saakaan keskustella? Tunnut kovin hyökkäävältä.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Viimeistään ja edes kuoleman hetkellä olisi hyvä rauhoittua. Miten paljon nykyihminen kuulee enää omaa ajatustaan vai onko kaikki sitä, miltä tapahtuman pitää näyttää muiden silmiin?

        No sinähän et tiedä, mitä Janita puuhaa ja kenen seurassa parhaillaan kuolemaa tekee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sinähän et tiedä, mitä Janita puuhaa ja kenen seurassa parhaillaan kuolemaa tekee.

        En tiedä eikä ole minun asianikaan tietää, koska en lähipiiriin kuulu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sinähän et tiedä, mitä Janita puuhaa ja kenen seurassa parhaillaan kuolemaa tekee.

        Kysymys oli yleinen.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Minäkin olen erilainen. Eikö täällä saakaan keskustella? Tunnut kovin hyökkäävältä.

        Minusta sinä vaikutit melko hyökkäävältä mielipiteesi kanssa. Sain käsityksen, että hyväksyt vain yhden tavan käsitellä kuolemaa, sen minkä itse katsot oikeaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta sinä vaikutit melko hyökkäävältä mielipiteesi kanssa. Sain käsityksen, että hyväksyt vain yhden tavan käsitellä kuolemaa, sen minkä itse katsot oikeaksi.

        Sinusta...minusta..sinusta...minusta. Joo, silloin on aika lopettaa.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Sinusta...minusta..sinusta...minusta. Joo, silloin on aika lopettaa.

        Tuotahan normaali mielipiteidenvaihto on, omien tuntemusten yms. ilmaisemista, jolloin tekstissä on paljon "minusta", "mielestäni". Siitähän tässä koko keskustelussa on kyse, mielipiteistä.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        On myös kynä ja paperi, jolla oloaan helpottaa. Miksei sitä voi jättää lähimmille ihmisilleen? Jos omaan kuolemaan liittyy esim. rahankeruuta, se ei ole enää oikein, työntymistä televisioon jne. Kuolema pitäis olla sen verran pyhä asia ettei sitä revitä kaikkien silmille. Siisti kirjallisuus onkin eri asia ja se on kansien välissä. Se avaa, ken tahtoo.

        "Kuoleman pitäisi olla pyhä asia", mitähän se tuokin mahtaa tarkoittaa sinun mielestäsi? Jos joku on pyhää, niin sitä odotetaan hiljaa asennossa istuen?

        Kaikki on viety eetteriin näinä päivinä. Ihmisen syntymä on pyhä ja jatkuvasti televisiossa synnytetään jollain kanavalla.
        Avioliitto on pyhä ja televisiossa mennään naimisiin, tavataan alttarilla jne.

        Kuolema on samalla tavalla elämään kuuluva asia. Nostattaa erilaisia tunteita ja juuri sen vuoksi moni haluaa pitää sen piilossa. Mutta ei se sitä poista. Jokainen lähtee ajallaan haluttiin sitä tai ei. MIksi tästä asiasta pitäisi vaieta? Ei miksikään. Nykyihminen on niin herkkä ja kuolemasta vieraantunut, ettei osaa enää siitä puhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuoleman pitäisi olla pyhä asia", mitähän se tuokin mahtaa tarkoittaa sinun mielestäsi? Jos joku on pyhää, niin sitä odotetaan hiljaa asennossa istuen?

        Kaikki on viety eetteriin näinä päivinä. Ihmisen syntymä on pyhä ja jatkuvasti televisiossa synnytetään jollain kanavalla.
        Avioliitto on pyhä ja televisiossa mennään naimisiin, tavataan alttarilla jne.

        Kuolema on samalla tavalla elämään kuuluva asia. Nostattaa erilaisia tunteita ja juuri sen vuoksi moni haluaa pitää sen piilossa. Mutta ei se sitä poista. Jokainen lähtee ajallaan haluttiin sitä tai ei. MIksi tästä asiasta pitäisi vaieta? Ei miksikään. Nykyihminen on niin herkkä ja kuolemasta vieraantunut, ettei osaa enää siitä puhua.

        Julkirääpiminen ärsyttää ja se, miten somea käytetään. Itse kuolemassa ei ole mitään uutta eikä pelottavaa. Kuolevan on siten myös turha tulla itkemään tuskiensa lisäksi sitä, miten ympäristö reagoi. Julkinen on julkista ja jokaisen näin itse tehdessään, omasta tahdosta. Eikö kuolemaan pitäisi antaa lähdön rauha? Tämän päivän tekojen mukaan näemme, että enää ei niin taidakaan olla. Valitettavasti.


      • Anonyymi

        Kun on ollut julkkis,miksi ei saisi jakaa omaa tarinaa loppuunasti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on ollut julkkis,miksi ei saisi jakaa omaa tarinaa loppuunasti?

        Käykö ylivoimaiseksi?


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Minäkin olen erilainen. Eikö täällä saakaan keskustella? Tunnut kovin hyökkäävältä.

        Voisin samoa sinulle täysin samaa. Vaikutat ihmeellisen hylkkäävältä. Minulle tämä on täysin normaalia mielipiteiden vaihtoa. Mielipiteet ovat juuri sitä minä ja minusta kamaa. Ei niitä muuten voi esittää. Näissä asioissa kun ei ole oikeaa ja väärää tapaa. On täysin turhaa vetää palkokasvia nenäänsä näiden takia.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Viimeistään ja edes kuoleman hetkellä olisi hyvä rauhoittua. Miten paljon nykyihminen kuulee enää omaa ajatustaan vai onko kaikki sitä, miltä tapahtuman pitää näyttää muiden silmiin?

        Mikä kukaan meistä on määrittelemään mitä jonkun toisen tulee kuolemansa hetkellä tehdä? En minä ainakaan voi kuvitella osaavani jotenkin määritellä oikeaa ja väärää tapaa kuolla. Jos ihminen ei halua rauhoittua, vaan kuolla saappaat jalassa, niin se on hänen asiansa. Kukapa meistä edes tietää mitä itsekullekin rauhoittuminen on. Voihan rauhoittuminen aivan yhtä hyvin olla hiljentymistä siihen kirjoittamisen ääreen. Entä jos se on se hetki lepää ja ajatukset ovat tyyniä. Onko kenelläkään silloin oikeutta lähteä riistämään sitä hetkeä? Sitäkään kun ei tiedä milä toisen ihmisen motiivi on. Onko hänellekään oikeasti väliä sillä mitä muut ajattelevat, vai onko syy jakamiseen jokin muu. Ihmiset aina kuvittelevat tietävänsä syyt miksi muut tekevät asioita. Totuus on kuitenkin se, että me vain peilaamme niitä itsemme kautta. Miksi minä tekisin noin, jos tekisin? Noinhan se menee ja se olettama kertoo kaiken ainoastaan olettaman tekijästä. Oletuksen kohteesta se ei kerro mitään.


      • Anonyymi

        itse olen kokenut syövän. luulin kuolevani, mutta sain lisäaikaa.siitä on 14 v olen kiitollinen.vain kiitollinen.


      • Anonyymi

        Samaa mielä, älytöntä uutisointia.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Viimeistään ja edes kuoleman hetkellä olisi hyvä rauhoittua. Miten paljon nykyihminen kuulee enää omaa ajatustaan vai onko kaikki sitä, miltä tapahtuman pitää näyttää muiden silmiin?

        misspönttöuuni oli nimimerkki. sen näki""en sa


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Minähän sanon tasan tarkkaan mielipiteeni jos minulla sellainen on ja jos en hyväksy niin en hyväksy. Kuolemaa pitäisi kunnioittaa. Häpeämisestä en ole puhunut vaan kunnioituksesta. Mutta jokainen teköö niinku tahtoo. On tänä päivänäkin vielä keinoja ettei lehdet niitä julkaisuja käsiinsä saa.

        Mira kyllä""


    • Lisään, että en katso hyvällä enkä hyväksy.

      • Irstasta. Tämä on nyt pahimmillaan sitä, mitä somekausi saa aikaan.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Irstasta. Tämä on nyt pahimmillaan sitä, mitä somekausi saa aikaan.

        No maailma on muuttunut, että ennen kirjoitettiin asioista mitkä piti tiedottaa, nyt tiedotetaan kaikesta ja jokaisen pitäisi itse ehkä osata etsiä se mitä haluaa löytää?

        Ja noi kaikki lehdet ja muuthan elää tälläisestä uutisoinnista, mikä myy lehteä... no kaikki skandaalintapainen ja vastaava myy lehteä...

        Enää ei lehteä myydä mukavalla jutulla, vaan se on kauhutarina tai onnettomuus, skandaali tai vst.


      • Disse kirjoitti:

        No maailma on muuttunut, että ennen kirjoitettiin asioista mitkä piti tiedottaa, nyt tiedotetaan kaikesta ja jokaisen pitäisi itse ehkä osata etsiä se mitä haluaa löytää?

        Ja noi kaikki lehdet ja muuthan elää tälläisestä uutisoinnista, mikä myy lehteä... no kaikki skandaalintapainen ja vastaava myy lehteä...

        Enää ei lehteä myydä mukavalla jutulla, vaan se on kauhutarina tai onnettomuus, skandaali tai vst.

        Hyvän maun rajat ovat unohtuneet. Enää ei voi edes päättää, minkä haluaa tietää kun se vaan tuputetaan väkisin.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Hyvän maun rajat ovat unohtuneet. Enää ei voi edes päättää, minkä haluaa tietää kun se vaan tuputetaan väkisin.

        No ensinnäkin mulle tuli mieleen tuosta hyvän maun rajasta vitsi.... vähän slatyylinen, mutta ei voi mitään.... se tulee ulos jokatapauksessa... sori.

        Mutta hyvän maun raja on tarkalleen välilihassa... hih... no se siitä...

        Siis mä oon huomannut, että maailma muuttuu nopeasti. Media on yksi mikä on joutunut tekemään muutoksia ihan julmetusti nykyään, että saavat elantonsa. No nää jutut on menneet nopeasti tälläsiks.... mutta mietippäs, että miten nopeesti tuli älykännyt ja sosiaalinen media yms.

        Ihmisten pitäis oppia yhtä nopeasti muuttua tarjonnan mukaan.... nyt pitää osata suodattaa tuollainen itselle epämukava pois....


      • Disse kirjoitti:

        No ensinnäkin mulle tuli mieleen tuosta hyvän maun rajasta vitsi.... vähän slatyylinen, mutta ei voi mitään.... se tulee ulos jokatapauksessa... sori.

        Mutta hyvän maun raja on tarkalleen välilihassa... hih... no se siitä...

        Siis mä oon huomannut, että maailma muuttuu nopeasti. Media on yksi mikä on joutunut tekemään muutoksia ihan julmetusti nykyään, että saavat elantonsa. No nää jutut on menneet nopeasti tälläsiks.... mutta mietippäs, että miten nopeesti tuli älykännyt ja sosiaalinen media yms.

        Ihmisten pitäis oppia yhtä nopeasti muuttua tarjonnan mukaan.... nyt pitää osata suodattaa tuollainen itselle epämukava pois....

        En hyväksy kaikkea, nyt en kyllä tässä kohtaa tuota vitsiäkään. Sori..

        Meneehän ne jutut jos jokainen antaa mennä.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        En hyväksy kaikkea, nyt en kyllä tässä kohtaa tuota vitsiäkään. Sori..

        Meneehän ne jutut jos jokainen antaa mennä.

        Ihmiset eivät muutenkaan enää kunnioita (eivätkä erota ) arkea ja pyhää.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        En hyväksy kaikkea, nyt en kyllä tässä kohtaa tuota vitsiäkään. Sori..

        Meneehän ne jutut jos jokainen antaa mennä.

        No ei tarttekaan. Ei tarvitse hyväksyä mun vitsiä, eikä tarvitse hyväksyä kaikkia uutisiakaan, mutta kuka pyytää hyväksymäänkään?


      • Disse kirjoitti:

        No ei tarttekaan. Ei tarvitse hyväksyä mun vitsiä, eikä tarvitse hyväksyä kaikkia uutisiakaan, mutta kuka pyytää hyväksymäänkään?

        Ne pyytää lukemaan ja ne pyytää tulla toisten silmille. Mä pyydän etteivät tule.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ne pyytää lukemaan ja ne pyytää tulla toisten silmille. Mä pyydän etteivät tule.

        Mä osaan ainakin olla lukematta iltapäivälehtiä ja osaan olla katsomatta televisiotakin.

        Joskus jos joka tuutista tulee kaikkea huonoa, mä katselen pihamaalle vaikka. Hyppään kesällä moottoripyörän selkään, talvella vaikka kelkan selkään tai traktorin pukille ja teen sellasta, mistä tulee hyvä fiilis, jos meinaa kiukku tai masennus iskeä.

        Koitan olla tappelematta tuulimyllyjä vastaan....

        Sit pitää vaan tulla otse sieltä pahasta pois.... ei ne muut sitä lopeta... ne elää sillä....


      • Disse kirjoitti:

        Mä osaan ainakin olla lukematta iltapäivälehtiä ja osaan olla katsomatta televisiotakin.

        Joskus jos joka tuutista tulee kaikkea huonoa, mä katselen pihamaalle vaikka. Hyppään kesällä moottoripyörän selkään, talvella vaikka kelkan selkään tai traktorin pukille ja teen sellasta, mistä tulee hyvä fiilis, jos meinaa kiukku tai masennus iskeä.

        Koitan olla tappelematta tuulimyllyjä vastaan....

        Sit pitää vaan tulla otse sieltä pahasta pois.... ei ne muut sitä lopeta... ne elää sillä....

        En minä niitä luekaan, mutta otsikot näkyvät aina.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Mä osaan ainakin olla lukematta iltapäivälehtiä ja osaan olla katsomatta televisiotakin.

        Joskus jos joka tuutista tulee kaikkea huonoa, mä katselen pihamaalle vaikka. Hyppään kesällä moottoripyörän selkään, talvella vaikka kelkan selkään tai traktorin pukille ja teen sellasta, mistä tulee hyvä fiilis, jos meinaa kiukku tai masennus iskeä.

        Koitan olla tappelematta tuulimyllyjä vastaan....

        Sit pitää vaan tulla otse sieltä pahasta pois.... ei ne muut sitä lopeta... ne elää sillä....

        Just niin, en kans ymmärrä miten vaikea on jättää lukematta jotain mikä ahdistaa tai eikiinnosta. Moni lukee ja sitten menee kommenttiosioihin valittamaan että miksi tämmöinen uutinen, ketään ei kiinnosta. Hyvin yleistä monilla lehtien palstoilla. Kuitenkin lukevat ja avaavat.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        En minä niitä luekaan, mutta otsikot näkyvät aina.

        Niin. Mä tiedän. Ja täälläkin linkkaillaan vaikka mitä. Höpötellään pakoleireistä ja ties mistä.

        Mutta noilta kaikilta maailman pahuuksilta saa sulkea silmänsä ja keskittyä siihen, että saa itselleen paremman mielen. Niin saa muuten oikeasti pönttis ystäväiseni tehdä.

        Voi miettiä sitä saunaa lumikinoksen sisääs ja voi päästää mielen kesälaitumelle niin, että kaukaa mutkitellen lentävä perhonen lehahtaa sun nenänpäähän välkyttelemään siipiä.
        Muistatko miten haarapääsky äääntelee? Tsirpatitsirpatistiprrrrrrrrrrrrrr. 🙂 kujertaen....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Just niin, en kans ymmärrä miten vaikea on jättää lukematta jotain mikä ahdistaa tai eikiinnosta. Moni lukee ja sitten menee kommenttiosioihin valittamaan että miksi tämmöinen uutinen, ketään ei kiinnosta. Hyvin yleistä monilla lehtien palstoilla. Kuitenkin lukevat ja avaavat.

        No mä uskon, että tämä kulttuurimuutos on yksi. Nykyään tätä kaikkea informaatiota on saatavilla kaikkialta, eikä tälläinen nykyään 30v ---> Väki osaa käyttää tätä tulvaa oikein, vaan se posahtaa välillä yli....

        Ja sitten tämä interaktiivisuus ja mahdollisuus kirjoittaa mielipiteet tuo sitten kaikkeen viel oman uuden mausteen....


      • Disse kirjoitti:

        Niin. Mä tiedän. Ja täälläkin linkkaillaan vaikka mitä. Höpötellään pakoleireistä ja ties mistä.

        Mutta noilta kaikilta maailman pahuuksilta saa sulkea silmänsä ja keskittyä siihen, että saa itselleen paremman mielen. Niin saa muuten oikeasti pönttis ystäväiseni tehdä.

        Voi miettiä sitä saunaa lumikinoksen sisääs ja voi päästää mielen kesälaitumelle niin, että kaukaa mutkitellen lentävä perhonen lehahtaa sun nenänpäähän välkyttelemään siipiä.
        Muistatko miten haarapääsky äääntelee? Tsirpatitsirpatistiprrrrrrrrrrrrrr. 🙂 kujertaen....

        Joo no eipä tässä mittään :)

        Sanoin vaan mielipiteeni kun kerrankin oli jotain muuta kuin p.llup.rse-juttuja.

        Seuraava, next!


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Joo no eipä tässä mittään :)

        Sanoin vaan mielipiteeni kun kerrankin oli jotain muuta kuin p.llup.rse-juttuja.

        Seuraava, next!

        Mä kyllä ymmärrän mitä ajoit takaa.

        Mutta muulle maailmalle ei voida pönttis mitään.... parempi voida itselleen, niin on parempi mieli, eiks niin?

        Mun se alatyylinen vitsikin oli helkatin kämpelö tapa piristää sua, en hokannut tämän asian olevan sulle niin paljon sydämmen päällä... toiseen mielentilaan oisit voinut nauraakin jutulle? Eiks niin? Min moka...

        Mä ymmärrän myös tuota Janitaa.... sillä on hätä ja se haluais vaikka mitä, että sais elää. Ja totta, että sais lehtien toimittajat miettiä, mitä laittavat lehtiin... mutta niinkuin sanoin, ne joutuu myymään sielunsakin, että voivat elää...

        Mutta ennemmin mä oon siitä huolissaan miten sä voit, kun toi Janita.... sut mä haluisin paremmalle fiilikselle.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Mä kyllä ymmärrän mitä ajoit takaa.

        Mutta muulle maailmalle ei voida pönttis mitään.... parempi voida itselleen, niin on parempi mieli, eiks niin?

        Mun se alatyylinen vitsikin oli helkatin kämpelö tapa piristää sua, en hokannut tämän asian olevan sulle niin paljon sydämmen päällä... toiseen mielentilaan oisit voinut nauraakin jutulle? Eiks niin? Min moka...

        Mä ymmärrän myös tuota Janitaa.... sillä on hätä ja se haluais vaikka mitä, että sais elää. Ja totta, että sais lehtien toimittajat miettiä, mitä laittavat lehtiin... mutta niinkuin sanoin, ne joutuu myymään sielunsakin, että voivat elää...

        Mutta ennemmin mä oon siitä huolissaan miten sä voit, kun toi Janita.... sut mä haluisin paremmalle fiilikselle.

        Raipatirai! Mulla ei ole mitään hätää. Se, että täältä on tulossa mielipide, se ei tarkoita, että mun päivässä olis vikaa! :D Kiitosta vuan kumminkin :D

        -oon jo ulukona, Pönttis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raipatirai! Mulla ei ole mitään hätää. Se, että täältä on tulossa mielipide, se ei tarkoita, että mun päivässä olis vikaa! :D Kiitosta vuan kumminkin :D

        -oon jo ulukona, Pönttis

        Ei tartte hätää ollakkaan. Ja se on hyvä.

        Js raipatiraa ja rullalleen kuullostaa helskutin hyvältä! Hehe...


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Mä kyllä ymmärrän mitä ajoit takaa.

        Mutta muulle maailmalle ei voida pönttis mitään.... parempi voida itselleen, niin on parempi mieli, eiks niin?

        Mun se alatyylinen vitsikin oli helkatin kämpelö tapa piristää sua, en hokannut tämän asian olevan sulle niin paljon sydämmen päällä... toiseen mielentilaan oisit voinut nauraakin jutulle? Eiks niin? Min moka...

        Mä ymmärrän myös tuota Janitaa.... sillä on hätä ja se haluais vaikka mitä, että sais elää. Ja totta, että sais lehtien toimittajat miettiä, mitä laittavat lehtiin... mutta niinkuin sanoin, ne joutuu myymään sielunsakin, että voivat elää...

        Mutta ennemmin mä oon siitä huolissaan miten sä voit, kun toi Janita.... sut mä haluisin paremmalle fiilikselle.

        Tissukka imaisi taas toistenkin tunteet vastuulleen. Rajat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tissukka imaisi taas toistenkin tunteet vastuulleen. Rajat!

        Disse tarkoittaa hyvää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tissukka imaisi taas toistenkin tunteet vastuulleen. Rajat!

        Hyvä! Oikeassa olet... ei pitäisi olettaa...

        On täällä joku lukenutkin mitä kirjoitan? Oho!

        Ja vaikka kirjoitan, että näin ja noin kannattaisi tehdä ja miettiä, niin en missään väitä, että osaisin itsekään toimia kaikissa olosuhteissa ja tunteiden vallassa niin. Mutta pyrin kokoajan itseni vuoksi toimimaan kuten sanon...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Disse tarkoittaa hyvää.

        Ei tarkoita. Se on läheisriippuvainen, sairas.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Hyvä! Oikeassa olet... ei pitäisi olettaa...

        On täällä joku lukenutkin mitä kirjoitan? Oho!

        Ja vaikka kirjoitan, että näin ja noin kannattaisi tehdä ja miettiä, niin en missään väitä, että osaisin itsekään toimia kaikissa olosuhteissa ja tunteiden vallassa niin. Mutta pyrin kokoajan itseni vuoksi toimimaan kuten sanon...

        Mee nyt muualle lässyttämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mee nyt muualle lässyttämään.

        Onko sulla alkanu lomat vai miten nyt joka päivä kehtaat...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarkoita. Se on läheisriippuvainen, sairas.

        Disse ja Pönttis ovat ystäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Disse ja Pönttis ovat ystäviä.

        Läheisriippuvainen pyrkii kontrolloimaan kaikkia läheisiä esim. ylisuojelevalla huolehtimisella, taustalla on läheisriippuvaisen heikko psyyke, henkilö ei tunne olevansa olemassa ja kelpaavansa ilman muita, siksi pyrkii tekemään itsestään tärkeän muille. Aluksi huolehtiminen voi näyttäytyä ystävälliseltä, mutta koska taustalla on läheisriippuvaisen oma tarve tuntea itsensä tärkeäksi, enemmän kuin toisen todellinen tarve huolenpitoon, on läheisriippuvainen itsekäs omien tarpeidensa tyydyttäjä ja käyttää kaikkia läheisiään tähän, tukahduttaen toisten ihmisten aidot tunteen ja aidon persoonan. Kaikki on valjastettu läheisriippuvaisen riittämättömyyden ja kelpaamattomuuden tunteiden tyynnyttämiseksi.

        Yllä oleva keskustelu on koulukirjaesimerkki läheisriippuvaisen käytöksestä. Pönttiksellä ei ollut mitään hätää, hän ainoastaan käytti oman persoonansa mukaista värikästä ilmaisua, mutta läheisriippuvainen Disse tiesi Pönttiksen tunteet Pönttistä itseään paremmin ja esitti muka ystävällisesti olevansa Pönttiksestä huolissaan tarjoten samalla itseään ja ratkaisujaan avuksi. Tämä ei ole huomaavaisuutta vaan Pönttiksen rajojen rikkomista ja Pönttiksen tunteiden ja persoonan mitätöintiä, tavoitteena Dissellä oli tehdä itsestään tärkeä Pönttikselle ja näin palvella Dissen riittämättömyyden ja huonommuuden tunteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mee nyt muualle lässyttämään.

        Tuurijuopolla on taas korkki auki, ja mega-analysointi päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läheisriippuvainen pyrkii kontrolloimaan kaikkia läheisiä esim. ylisuojelevalla huolehtimisella, taustalla on läheisriippuvaisen heikko psyyke, henkilö ei tunne olevansa olemassa ja kelpaavansa ilman muita, siksi pyrkii tekemään itsestään tärkeän muille. Aluksi huolehtiminen voi näyttäytyä ystävälliseltä, mutta koska taustalla on läheisriippuvaisen oma tarve tuntea itsensä tärkeäksi, enemmän kuin toisen todellinen tarve huolenpitoon, on läheisriippuvainen itsekäs omien tarpeidensa tyydyttäjä ja käyttää kaikkia läheisiään tähän, tukahduttaen toisten ihmisten aidot tunteen ja aidon persoonan. Kaikki on valjastettu läheisriippuvaisen riittämättömyyden ja kelpaamattomuuden tunteiden tyynnyttämiseksi.

        Yllä oleva keskustelu on koulukirjaesimerkki läheisriippuvaisen käytöksestä. Pönttiksellä ei ollut mitään hätää, hän ainoastaan käytti oman persoonansa mukaista värikästä ilmaisua, mutta läheisriippuvainen Disse tiesi Pönttiksen tunteet Pönttistä itseään paremmin ja esitti muka ystävällisesti olevansa Pönttiksestä huolissaan tarjoten samalla itseään ja ratkaisujaan avuksi. Tämä ei ole huomaavaisuutta vaan Pönttiksen rajojen rikkomista ja Pönttiksen tunteiden ja persoonan mitätöintiä, tavoitteena Dissellä oli tehdä itsestään tärkeä Pönttikselle ja näin palvella Dissen riittämättömyyden ja huonommuuden tunteita.

        Mielenkiintoista. Kerrankin palstalla on jotain järkevää luettavaa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuurijuopolla on taas korkki auki, ja mega-analysointi päällä.

        Mä luulen kans että Tissukka on langennut ryyppäämään.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Mä kyllä ymmärrän mitä ajoit takaa.

        Mutta muulle maailmalle ei voida pönttis mitään.... parempi voida itselleen, niin on parempi mieli, eiks niin?

        Mun se alatyylinen vitsikin oli helkatin kämpelö tapa piristää sua, en hokannut tämän asian olevan sulle niin paljon sydämmen päällä... toiseen mielentilaan oisit voinut nauraakin jutulle? Eiks niin? Min moka...

        Mä ymmärrän myös tuota Janitaa.... sillä on hätä ja se haluais vaikka mitä, että sais elää. Ja totta, että sais lehtien toimittajat miettiä, mitä laittavat lehtiin... mutta niinkuin sanoin, ne joutuu myymään sielunsakin, että voivat elää...

        Mutta ennemmin mä oon siitä huolissaan miten sä voit, kun toi Janita.... sut mä haluisin paremmalle fiilikselle.

        "Mä ymmärrän myös tuota Janitaa.... sillä on hätä ja se haluais vaikka mitä, että sais elää."

        Sen vuoksi kannattaisikin vetäytyä hiljaisuuteen ja läheisten pariin. Sieltä rauha löytyy. Väistämätön on kuitenkin pakko hyväksyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mä ymmärrän myös tuota Janitaa.... sillä on hätä ja se haluais vaikka mitä, että sais elää."

        Sen vuoksi kannattaisikin vetäytyä hiljaisuuteen ja läheisten pariin. Sieltä rauha löytyy. Väistämätön on kuitenkin pakko hyväksyä.

        Paitsi jos ei hyväksy?

        Minusta hätä on ihmisessä sellainen erikoinen piirre, mille ei voi mitään. Eikä kukaan. Ei vahvinkaan, ei nyt, eikä ikinä. Vastakohta on rauha ja hyväksyminen.

        En voi, enkä mitenkään pysty jakamaan Janitan tunteita... mutta ehkä jän haluaisi sitä? 🤷‍♂️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Kerrankin palstalla on jotain järkevää luettavaa!!!

        Musta toi kuulosti joltain ylianalysoinnilta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Läheisriippuvainen pyrkii kontrolloimaan kaikkia läheisiä esim. ylisuojelevalla huolehtimisella, taustalla on läheisriippuvaisen heikko psyyke, henkilö ei tunne olevansa olemassa ja kelpaavansa ilman muita, siksi pyrkii tekemään itsestään tärkeän muille. Aluksi huolehtiminen voi näyttäytyä ystävälliseltä, mutta koska taustalla on läheisriippuvaisen oma tarve tuntea itsensä tärkeäksi, enemmän kuin toisen todellinen tarve huolenpitoon, on läheisriippuvainen itsekäs omien tarpeidensa tyydyttäjä ja käyttää kaikkia läheisiään tähän, tukahduttaen toisten ihmisten aidot tunteen ja aidon persoonan. Kaikki on valjastettu läheisriippuvaisen riittämättömyyden ja kelpaamattomuuden tunteiden tyynnyttämiseksi.

        Yllä oleva keskustelu on koulukirjaesimerkki läheisriippuvaisen käytöksestä. Pönttiksellä ei ollut mitään hätää, hän ainoastaan käytti oman persoonansa mukaista värikästä ilmaisua, mutta läheisriippuvainen Disse tiesi Pönttiksen tunteet Pönttistä itseään paremmin ja esitti muka ystävällisesti olevansa Pönttiksestä huolissaan tarjoten samalla itseään ja ratkaisujaan avuksi. Tämä ei ole huomaavaisuutta vaan Pönttiksen rajojen rikkomista ja Pönttiksen tunteiden ja persoonan mitätöintiä, tavoitteena Dissellä oli tehdä itsestään tärkeä Pönttikselle ja näin palvella Dissen riittämättömyyden ja huonommuuden tunteita.

        Perskeles!! Joku on oikeasti paneutunut oikeasti! Wau😬👌

        Paitsi unohtaa mun sanomiset täällä.... rn mä täältä oikeasti etsi mitään...

        Mutta huikeaa anyway! 😁👌


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Perskeles!! Joku on oikeasti paneutunut oikeasti! Wau😬👌

        Paitsi unohtaa mun sanomiset täällä.... rn mä täältä oikeasti etsi mitään...

        Mutta huikeaa anyway! 😁👌

        Sinulla märkäkorvalla on typerät märkäkorva mielipiteet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla märkäkorvalla on typerät märkäkorva mielipiteet.

        No jotenkin huvittavaa hyökkäilyä täällä, mutta toisaalta ymmärrettävääkin jollaintasolla. Kun ei ole itsellä elämässään tosiaan asiat kunnossa, sitä pitää lähteä suuntaamaan paha olo muualle.

        Ja tiedän sen hyvin, koska olen minäkin sitä tehnyt. Ja luultavasti saatan sitä tehdä vielä jatkossakin hetken, ennenkuin huomaan, että nyt ei ole itsellä kaikki hyvin.

        Että ihan tiedoksi itsellesi kiukkuilija, että kannattaa keskittyä itseensä. Sinulla se kuplii, ei minulla. Minulla menee ihan hyvin, vaikka olenkin tuossa yläpuolella olevassa viiltävässä analyysissä pistetty lähes laitoshoidon piiriin. 😂


      • Kuvakkeestani voi päätellä vain tärkeimmän sanomani juuri sinulle... Yksinoikeudella...


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No jotenkin huvittavaa hyökkäilyä täällä, mutta toisaalta ymmärrettävääkin jollaintasolla. Kun ei ole itsellä elämässään tosiaan asiat kunnossa, sitä pitää lähteä suuntaamaan paha olo muualle.

        Ja tiedän sen hyvin, koska olen minäkin sitä tehnyt. Ja luultavasti saatan sitä tehdä vielä jatkossakin hetken, ennenkuin huomaan, että nyt ei ole itsellä kaikki hyvin.

        Että ihan tiedoksi itsellesi kiukkuilija, että kannattaa keskittyä itseensä. Sinulla se kuplii, ei minulla. Minulla menee ihan hyvin, vaikka olenkin tuossa yläpuolella olevassa viiltävässä analyysissä pistetty lähes laitoshoidon piiriin. 😂

        Selitä mitä selität, mutta pullamössö sukupolven keskenkasvuinen märkäkorva olet joka tapauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Kerrankin palstalla on jotain järkevää luettavaa!!!

        Todella mielenkiintoista. Hyvä analyysi. Harvinaisen fiksua tekstiä tälle palstalle!


    • Paras kun en sano mitään.

      • Anonyymi

        Joo se on ikävää jos nuolaisee ennen kuin hunajatippa tipahtaa, vähän samanlaista kuin-... niin nuolaisee liian aikaisin tai liian myöhään kun se herkku meni jo...

        Mutta niin joops, ellen jokikunnas ja hiuksensa, egyptiläistyyppinen etuhiukset suorat... ja kesän uusi meikki-idea todellakin_ titaanin valkoista, sekä koboltin sinistä luomiin.... ärsyttää kyllä joskus jossain linnan juhlissakin, kun matkivat minun joulupaidan väriä: tummaa purppuraa kauluspaita, nyt on kauppapaitani sellainen "ukko"-paita, musta, tästä pidin paljon, kallishan oli kyllå tuo.


    • Anonyymi

      Ihmisten elämää ja elämän käänteitä pitäisi kunnioittaa.
      Varmaan ei-julkkis ihmisetkään eivät haluaisi että kaikkia juttuja kirjoitellaan lehdissä ja uutisoidaan. Yksityisyyttäkin täytyy kunnioittaa.
      Jos ihminen itse haluaa kirjoittaa itsestään niin se on hänen oma asiansa mutta siihen sen pitäisi jäädä.
      Nykyään ei tunnu olevan enää minkäänlaista kunnioitusta ihmistä kohtaan, kiitos vaan tälle somelle, sekä myös medialle.
      Janitalle kuitenkin toivon kaikkea hyvää ja voimia!

      • Anonyymi

        Some tekee sekä elämästä että kuolemasta jotenkin feikkiä.


    • Anonyymi

      Ehdottomasti hyvä asia. Kuolema on luonnollinen asia jokaiselle. Toivon, että nainen tuo kuolemansa eetteriin vaikka ihan loppuun saakka, jos hänestä se oikealta tuntuu. Meidän pitäisi osata suhtautua kuolemaan osana elämää.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Ihmisten kommentit asiaan voivat olla aivan järkyttäviä mutta se kai kertoo vaan tästä surkeasta ajasta jossa elämme.


      • Kuolema on luonnollinen, sitähän tässä ei kukaan ole kiistänytkään. Mutta siitä, mitä nykyinen someaika tekee sille, voidaankin olla jo kovin montaa mieltä.


      • Anonyymi

        " Meidän pitäisi osata suhtautua kuolemaan osana elämää."

        Kuolema on osa elämää. Ja se on tarkoitettu kohdattavaksi silloin kun se koskettaa lähipiiriä tai itseä. Vieraiden ihmisten kuoleman yksityiskohtien seuraaminen on sen sijaan makaaberia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Meidän pitäisi osata suhtautua kuolemaan osana elämää."

        Kuolema on osa elämää. Ja se on tarkoitettu kohdattavaksi silloin kun se koskettaa lähipiiriä tai itseä. Vieraiden ihmisten kuoleman yksityiskohtien seuraaminen on sen sijaan makaaberia.

        Kylläpä on outo rajanveto. Saako ihminen edes kertoa lähestyvästä kuolemastaan muille kuin lähipiirille? Vai seuraaminenko on se pahin asia? Onko mitään väliä millä asenteella seuraa asiaa?


    • Anonyymi

      Ei hyvä. Voin vain kuvitella, kuinka nämä nuoret ihailijansa (perhepiiri ym.) traumatisoituvat tällaisen näytelmän seuraamisesta. Kuolema on yksityisasia. Mutta tämä someaika sekoittaa ihmisten päät muissakin asioissa. En siis ihmettele.

      • Anonyymi

        Ehkä se on sellaisille vaikeampi asia käsitellä, jotka eivät ole joutuneet sairasta ja kuolemaa tekevää ihmistä vielä kohtaamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se on sellaisille vaikeampi asia käsitellä, jotka eivät ole joutuneet sairasta ja kuolemaa tekevää ihmistä vielä kohtaamaan.

        Voivoi sillä kohtaamisella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Omassa kulttuurissani vainaja on hyvinkin läsnä ja se ei ole mikään peloite. Kuollut puetaankin itse ja kaikki näkevät hänet, jopa lapset opetetaan siihen pienestä pitäen. Kuolema voi olla kaunistelematon normaali tapahtuma ilman uutisointia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se on sellaisille vaikeampi asia käsitellä, jotka eivät ole joutuneet sairasta ja kuolemaa tekevää ihmistä vielä kohtaamaan.

        Mä olen kanssa pohtinut sitä kuinka eri tavoilla ihmiset suhtautuvat kuolemaan ja kuolemiseen.
        Varmasti on vaikeampaa ihmiselle jolla ei ole lähipiirissä ihmisiä kuollut.
        Ja onhan se jollain tavalla ikävämpää mitä nuorempi poistuu, mutta sairauksille ei aina välttämättä voi mitään.
        Mun ympäriltä on kuollut kavereita ja tuttuja vähän väliä siitä lähtien kun täysi-ikäiseksi tulin. On varmaan outoa kun sanon että kuolemaankin turtuu ajan myötä, siitä tulee sellainen luonnollinen asia. Jokaisella meillä on se tietty aikansa viivähtää täällä maan päällä.
        Tuo julkisuus on siinä mielessä huono juttu että se ei ole omaisille mitenkään helppoa, ei ole mukavaa kun joka paikasta joutuu näkemään lööppejä ja juttuja omasta läheisestään.
        Itse en ainakaan haluaisi omaisteni joutuvan kokemaan sellaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se on sellaisille vaikeampi asia käsitellä, jotka eivät ole joutuneet sairasta ja kuolemaa tekevää ihmistä vielä kohtaamaan.

        Kuolema on minulle luonnollinen asia, toisin kuin tuon neidin julkisuudenkipeys.
        😐


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Voivoi sillä kohtaamisella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Omassa kulttuurissani vainaja on hyvinkin läsnä ja se ei ole mikään peloite. Kuollut puetaankin itse ja kaikki näkevät hänet, jopa lapset opetetaan siihen pienestä pitäen. Kuolema voi olla kaunistelematon normaali tapahtuma ilman uutisointia.

        Olen aina pitänyt sua suomalaisena! Yllättävää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se on sellaisille vaikeampi asia käsitellä, jotka eivät ole joutuneet sairasta ja kuolemaa tekevää ihmistä vielä kohtaamaan.

        Päinvastoin. Minulla ei ole tarvetta seurata vieraiden somekuolemaa, koska perheessä on kaksi kuolevaa. Ja itsellä parantumaton vakava sairaus. Kuolema ei ole viihdettä.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Voivoi sillä kohtaamisella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Omassa kulttuurissani vainaja on hyvinkin läsnä ja se ei ole mikään peloite. Kuollut puetaankin itse ja kaikki näkevät hänet, jopa lapset opetetaan siihen pienestä pitäen. Kuolema voi olla kaunistelematon normaali tapahtuma ilman uutisointia.

        Mielestäni kyllä sillä kohtaamisella on merkitystä. Nykyään sellaista ei vaan tapahdu kuin sen yhden "ruumiin näytön " aikana. Lapsia ei monestikaan sinne päästetä, vanhemmat suojelevat lapsiaan. Niin tapahtui myös minulle.
        Mummuni maatessa kirkon alla olevassa ruumishuoneessa ihmiset menivät jättämään hyvästit. Minä en ehdottomasti saanut tulla.

        Tilan reunalla toisella puolella oli nurmikko joka nousi ylös. Juuri ikkunan korkeudelle. Kiipesin sen verran että näin mummun arkussaan tumma pitkä tukka levitettynä kauniisti kehystämään kasvojaan. Olin 8 vuotias. Muistan sen paremmin kuin hyvin.
        Minusta mummu oli kaunis, ei jäänyt pahaa oloa eikä mitään.

        Suomen historia pitää kyllä sisällään toisenkinlaisia aikoja.
        Kuolleet vietiin aittaan tai vastaavaan tilaan. Joskus se oli saunakin. Siellä hänet pestiin ja vaihdettiin vaatteet yleensä valkoisiin. Siellä kävivät lapset kuin aikuisetkin. Vainaja saattoi olla myös sisällä omassa tilassaan, kirjojen mukaan noin vuorokauden verran.
        Näissä kaikissa asioissa oli tietty otettu huomioon oliko kesä vai talvi.
        Silloin lapsetkin tulivat tietoisiksi kuolemasta. Siihen maailman aikaan sama lapsi saattoi kokea monetkin saattaiset.

        Kuolemasta on tehty vieras joka käy kylässä. Suru tämän päivän omaisilla on varmasti yhtä suuri kuin siellä ennen esim. aitan suojassa olevilla vainajan omaisilla.
        Silloin kuitenkin itse kuolema oli luonnollinen ja sitä eikä siihen suhtautumista noin ylipäätään voi verrata tähän päivään.

        Jokainen kuolema on tragedia jollekin ja siksi Janitallekin haluan toivottaa hyvää matkaa.
        Kyllä, netissä häneen törmäsin mutta en koe että hänen tuleva kuolemansa olisi tästä syystä arvottomampi kuin kuolema yleensä. Minusta kuitenkin tuntuu vähän oudolta että siellä hänet nyt tapasin. Minun sukupolveni ei toimi noin, siksi asia on vieras.


    • Anonyymi

      Jos tuntisin hänet niin ehkä lukisin.
      Nyt suoraan sanoen ällöttää jo lööpitkin, olen saanut tarpeekseni!

    • Anonyymi

      Näemmä kuolema halutaan piilottaa mahdollisimman tarkkaan. Ärsyttikö teitä Matti Ahteen osallistuminen linnanjuhliin, vaikka teki kuolemaa jo? Menehtyi muutama päivä juhlista.

      Minä oletan, että Janitalla ei ole mitään uutisointia vastaan. Miten ihmeessä ketään voi loukata, kun toinen kertoo somessa elämäästään. Asian voimakas paheksuminen tuntuu minusta oudolta.

      • Et kai nyt tosissasi vertaa Ahdetta tähän?


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Et kai nyt tosissasi vertaa Ahdetta tähän?

        Tai joku Mara Pekkarinen peruukeineen eduskunnassa: pikkuiset ruikku-jalat maurilla ja iso PÄÄ hänellä onpi.

        Hyvä sanonta oli kun niin todella jotain ihmeellisiä monia omia palloja pusseihin 8-pallossa piljardissa aiheuttu uuden tanssin joka on verratavissa nykyiseen yökerho-tanssiin, tämän tanssin nimi oli jonka veli keksi;

        Keppi-Tanssi: kun epäonnistui hieno monipallolyönti jo melkein niin jää hyppimään paikoileen tasajalkaa biljardi-keppi käsissään: Tasajalka hyppytanssi.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Et kai nyt tosissasi vertaa Ahdetta tähän?

        Eli Ahde ei sinua ärsyttänyt, vaikka toi kuolevan kroppansa miljoonayleisön nähtäväksi ja antoi sairastelustaan haastatteluja lukuisiin naistenlehtiin. Hänen julkisuutensa on oikeissa rajoissa? Muista, että sinä et edes tiedä, mitä Janitasta noissa jutuissa kirjoitetaan, koska et niitä lue.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli Ahde ei sinua ärsyttänyt, vaikka toi kuolevan kroppansa miljoonayleisön nähtäväksi ja antoi sairastelustaan haastatteluja lukuisiin naistenlehtiin. Hänen julkisuutensa on oikeissa rajoissa? Muista, että sinä et edes tiedä, mitä Janitasta noissa jutuissa kirjoitetaan, koska et niitä lue.

        Done. Tämä venyi muutenkin ylipitkäksi. Ajattelin kommentoida vain yhden sarakkeen. En puutu enempää henkilöihin.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Et kai nyt tosissasi vertaa Ahdetta tähän?

        Näköjään.....jo on aikoihin eletty.
        🤔


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Done. Tämä venyi muutenkin ylipitkäksi. Ajattelin kommentoida vain yhden sarakkeen. En puutu enempää henkilöihin.

        Kritisoit vain Janitan tapaa elää elämäänsä. Se on mielestäsi irstasta ym.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kritisoit vain Janitan tapaa elää elämäänsä. Se on mielestäsi irstasta ym.

        Olipa tuossa paikalla kuka hyvään, se on liikaa. Minulle. Minulle, kyllä, se tuntuu väärältä.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Olipa tuossa paikalla kuka hyvään, se on liikaa. Minulle. Minulle, kyllä, se tuntuu väärältä.

        Vaikka edelleenkään et tiedä, mitä uutisissa kirjoitetaan tai mitä hän itse kirjoittaa elämästään. Se on sinulle liikaa.

        Ja Ahteen sairastelu-uutiset ja tv-esiintymiset kuolemansairaana on ok? Jossain tässä menee sullla raja.

        Mene jo, kun aioit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka edelleenkään et tiedä, mitä uutisissa kirjoitetaan tai mitä hän itse kirjoittaa elämästään. Se on sinulle liikaa.

        Ja Ahteen sairastelu-uutiset ja tv-esiintymiset kuolemansairaana on ok? Jossain tässä menee sullla raja.

        Mene jo, kun aioit!

        Älä hiillostu. Heippa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka edelleenkään et tiedä, mitä uutisissa kirjoitetaan tai mitä hän itse kirjoittaa elämästään. Se on sinulle liikaa.

        Ja Ahteen sairastelu-uutiset ja tv-esiintymiset kuolemansairaana on ok? Jossain tässä menee sullla raja.

        Mene jo, kun aioit!

        mene vaan itse ensin
        bongasit vaan tahattomasti jankkausosapuolen mihit tartuit sitten tahallaan
        ei näköjään muuta sanottaavaa ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mene vaan itse ensin
        bongasit vaan tahattomasti jankkausosapuolen mihit tartuit sitten tahallaan
        ei näköjään muuta sanottaavaa ole

        Jänkätijänkäti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jänkätijänkäti.

        Pönttis = välis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pönttis = välis

        Missä välis? ;)

        Jotain on jossain välis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka edelleenkään et tiedä, mitä uutisissa kirjoitetaan tai mitä hän itse kirjoittaa elämästään. Se on sinulle liikaa.

        Ja Ahteen sairastelu-uutiset ja tv-esiintymiset kuolemansairaana on ok? Jossain tässä menee sullla raja.

        Mene jo, kun aioit!

        Amen. En ole koskaan voinut sietää pönttöä. Ei mitään sen suurempaa syytä, persoona ja kommunikointityyli vaan jostain syystä ärsyttävät ihan älyttömästi. Olin helpottunut, kun se oli pitkään pois. Ei näköjään enää. Onneksi joku muukin on samaa mieltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Amen. En ole koskaan voinut sietää pönttöä. Ei mitään sen suurempaa syytä, persoona ja kommunikointityyli vaan jostain syystä ärsyttävät ihan älyttömästi. Olin helpottunut, kun se oli pitkään pois. Ei näköjään enää. Onneksi joku muukin on samaa mieltä.

        Voi rakas..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli Ahde ei sinua ärsyttänyt, vaikka toi kuolevan kroppansa miljoonayleisön nähtäväksi ja antoi sairastelustaan haastatteluja lukuisiin naistenlehtiin. Hänen julkisuutensa on oikeissa rajoissa? Muista, että sinä et edes tiedä, mitä Janitasta noissa jutuissa kirjoitetaan, koska et niitä lue.

        Sinä taas et hyväksy Janitan arvostelua, mutta arvostelet itse mielelläsi muita henkilöitä, kuolleitakin.

        Ymmärrettävää jos haluaa kerätä rahaa mahdollisiin hoitoihin, mutta implanttien poistosta ei varmastikaan ole hyötyä, leikkaus vaan rasittaisi lisää. Todennäköisesti ottanut pakaroihinsakin jotain täytettä tai rasvansiirtoa. Luulisi myös jääneen rahaa itse kustantaa tuollaiset jos paljon seuraajia.

        En jaksa hirveästi murehtia yksittäisten tuntemattomien henkilöiden puolesta kun niin monet kärsii sairauksista ja vaikkapa kidutuksesta, mutta aina voi toivoa parasta, luulisi kipujakin pystyvän nykyaikana lievittämään, ehkäpä siksi nukkuu niin paljon.

        Lehdet kirjoittelee kaikista julkkiksista tai henkilöistä jotka ihmisiä kiinnostaa, toiset olleet yhteiskunnallisesti merkittäviä, jotkut rikollisia, jotkut vain some-julkkiksia, mikä ei minua kiinnosta. Hoitoja pitäisi antaa kaikille samalla tavalla, ylimääräsiä voi kustantaa itse tai lahjoittajat. Pitäisi olla helppoja laillisa tapoja lahjoittaa, mutta väärinkäytökset estettävä, niitäkin on paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amen. En ole koskaan voinut sietää pönttöä. Ei mitään sen suurempaa syytä, persoona ja kommunikointityyli vaan jostain syystä ärsyttävät ihan älyttömästi. Olin helpottunut, kun se oli pitkään pois. Ei näköjään enää. Onneksi joku muukin on samaa mieltä.

        Eiköhän se ole tämän palsta jekku-piirin luoma hahmo. Sehän voi olla kuka vain, vaikka jorma polvijärveltä. Jos hahmo on oikeasti olemassa kyseessä on keski-ikäinen täti joka hyrisee ja puspus purisee kuin teini.
        Muutenkin ihmetyttää palstan "oikeiden" piirileikki ihan selvien feikkien kanssa, puhutaan kun he olisivat oikeita henkilöitä. Enkä tarkoita pertsaa.


      • Anonyymi

        "Ärsyttikö teitä Matti Ahteen osallistuminen linnanjuhliin, vaikka teki kuolemaa jo? "

        Ei, koska hän ei jakanut siellä kuolemansa yksityiskohtia. On yksityisiä asioita ja julkisia asioita. Ja terve ihminen osaa vetää rajat niiden välille. Julkisuusaddiktiossa rajat hämärtyvät ja media käyttää sitä hyväkseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä taas et hyväksy Janitan arvostelua, mutta arvostelet itse mielelläsi muita henkilöitä, kuolleitakin.

        Ymmärrettävää jos haluaa kerätä rahaa mahdollisiin hoitoihin, mutta implanttien poistosta ei varmastikaan ole hyötyä, leikkaus vaan rasittaisi lisää. Todennäköisesti ottanut pakaroihinsakin jotain täytettä tai rasvansiirtoa. Luulisi myös jääneen rahaa itse kustantaa tuollaiset jos paljon seuraajia.

        En jaksa hirveästi murehtia yksittäisten tuntemattomien henkilöiden puolesta kun niin monet kärsii sairauksista ja vaikkapa kidutuksesta, mutta aina voi toivoa parasta, luulisi kipujakin pystyvän nykyaikana lievittämään, ehkäpä siksi nukkuu niin paljon.

        Lehdet kirjoittelee kaikista julkkiksista tai henkilöistä jotka ihmisiä kiinnostaa, toiset olleet yhteiskunnallisesti merkittäviä, jotkut rikollisia, jotkut vain some-julkkiksia, mikä ei minua kiinnosta. Hoitoja pitäisi antaa kaikille samalla tavalla, ylimääräsiä voi kustantaa itse tai lahjoittajat. Pitäisi olla helppoja laillisa tapoja lahjoittaa, mutta väärinkäytökset estettävä, niitäkin on paljon.

        Luin just äsken patologia poistaa kuolleelta esim sydän tahdistimen yms muita, varmasti se myös ne silikonitkin ottaa pois kun ilmoittaa patologille..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ärsyttikö teitä Matti Ahteen osallistuminen linnanjuhliin, vaikka teki kuolemaa jo? "

        Ei, koska hän ei jakanut siellä kuolemansa yksityiskohtia. On yksityisiä asioita ja julkisia asioita. Ja terve ihminen osaa vetää rajat niiden välille. Julkisuusaddiktiossa rajat hämärtyvät ja media käyttää sitä hyväkseen.

        Tämä!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Olisi hyvä elokuva-juttu tuollainen, kun tulee pysäyttämään jotain moottoripyörää joka menee aivan liikaa ylinopeutta, sitten poliisimihet puhuvat radioon, pysäytimme joo, kilvet marokosta tai maltalta ja huomattava ylinopeus pyörällä, viimeiseksi sanassa radioon jäisi poliisimieheltä että: "avaa tulen", "this one is openint fire on us...", sitten tuli hiljaista kun moottoripyörä poliisimiehet ryöstettiin moottoritiellä :D


    • Anonyymi

      Se on hyvä että Janita antaa kasvot nuoren ihmisen syövälle. Surettaa nähdä kuinka syöpä syö Janitan voimat, jaksaa olla enää vaan pari tuntia hereillä jne. Eniten minua v.ituttaa muiden kommentit, ollaan kuin petolinnut haaskan ympärillä, revitellään, ei mitään myötätuntoa joillain ihmisillä kuolevaa kohtaan! Helvetin nuppivikaiset. Halutaan estää se että nuori pitää kynsin ja hampain elämästään kiinni pilaamalla rahankeräys. Joku jaksaa saarnata vielä tässä vaiheessa laista niin kertoo mielestäni ettei paljon myötätuntoa löydy!

      • Anonyymi

        Jatkan vielä sen verran että mulle ei tulisi mieleenkään alkaa haukkumaan kuolemansairasta, vaikka mulla ois jotain henkilökohtaista kaunaa häntä kohtaan niin viimeistään syöpä ja sen aiheuttamat kivut on sellainen kosto että kuittaa kaikki kaunat. Ihmettelen myös ihmisten typeryyttä, Janita ei saisi syyttää lääkäreitä hoitovirheestä kun lääkärit pitkän aikaa sanoi ettei noin nuorella voi syöpää olla vaikka 3-vuotiaitakin on syöpäosastolla ja sit haukutaan narsistiksi ja epäillään vieläkin että onko kuolemansairas vaikka Janita kuvasi matkansa terhokotiin. Joo terhokotiin pääsee vaan leikkimään kuolemansairasta ja ambulanssilla tehdään huvikyydityksiä!


      • Anonyymi

        Näiden ikävien seikkojen vuoksi juurikin kuolema pitäisi pitää itsellään. Some on raadollinen. Eikö itse kuolemassa ole jo tarpeeksi kestettävää? miksi pois hiipuva haluaa rääpijät ympärilleen?


      • Anonyymi

        Ihmiset on niin erkaantuneita todellisuudesta kun saa elellä täälä turvallisessa lintukodossa. Helppo se on sitten höhötellä somessa ym IL kommentti palstalla maailman tapahtumille kun omat maailmankuvaa järisyttävimmät asiat on joku kausiflunssa tai kun suomi voittaa kiekkopelissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset on niin erkaantuneita todellisuudesta kun saa elellä täälä turvallisessa lintukodossa. Helppo se on sitten höhötellä somessa ym IL kommentti palstalla maailman tapahtumille kun omat maailmankuvaa järisyttävimmät asiat on joku kausiflunssa tai kun suomi voittaa kiekkopelissä.

        Ihmiset on raadollisia jokapaikassa, eivät pelkästään somessa. Peräänkuuluttaisin tässä vastuuta ennemmin kommentoijille, Janitan ei tarvitse vetäytyä, vaan jokaisen tulee ajatella mitkä on hyvät käytöstavat ja toimia niiden mukaan!


      • Anonyymi

        Jep, hienoa että kaltaisiasi myötätuntoisia ja ymmärtäväisiä ihmisiä vielä on. Osa täällä on niin ylimielisiä.. no sekin ylimielisyys yleensä karisee kun jotain järkyttävää sattuu omalle kohdalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näiden ikävien seikkojen vuoksi juurikin kuolema pitäisi pitää itsellään. Some on raadollinen. Eikö itse kuolemassa ole jo tarpeeksi kestettävää? miksi pois hiipuva haluaa rääpijät ympärilleen?

        Tuo kommenttisi on vähän kuin syyttäisit kiusattua kiusatuksi tulemisesta, kiusatun pitäisi vaan vetäytyä kuoreensa. Kyllä vastuu on kommentoijilla.


    • Anonyymi

      Alkaa jo hieman väsyttämään jatkuvat uutisoinnit ja rahankeräykset. En ymmärrä miksi kaikki pitää kertoa julki. Ei kaikkia ihmisiä kiinnosta. Ei hän ole ensimmäinen ja nuorin syöpään sairastunut. Johan kasvaimia rinnoista häneltä löytyi vuonna 2014, jotka jätettiin implanttien alle.

    • Anonyymi

      Scherzingerillä ainakin on entistä raamikkaampi uusimies.

      • Anonyymi

        Menee Hamssusta ohi heittämällä. Peukku tälle.


    • Anonyymi

      Jotakin uuttahan tuokin on. Kuolema on työnnetty mahdollisimman kauas eikä yleensä kosketa muita juuri mitenkään. Nyt sitten pitäisi käsitellä somessa viisaana elämän suuria asioita. Ehkä tästä syntyy joitakin uusia ajatuksia ehkä ei aika näyttää.

    • Anonyymi

      Täälläkin tuntuu olevan tyyppejä jotka ajattelevat että jos ihminen on kuolemassa niin siitä ei saisi julkisesti puhua, koska sehän voi ärsyttää muita, voi kiesus. Ihme kukkahattuiluksi on kyllä nykypäivä mennyt, kaikki pitäisi joillekin olla jossain kuplamuovissa, ettei nyt vain mikään muistuta todellisuudesta.

      • Ei siinä kuolemisessa ole mitään ihmeellistä, miksi siitä pitää tehdä mediasirkus?


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Ei siinä kuolemisessa ole mitään ihmeellistä, miksi siitä pitää tehdä mediasirkus?

        Tuntuu olevan sitten jotain ihmeellistä jollei siitä ihminen saisi puhua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu olevan sitten jotain ihmeellistä jollei siitä ihminen saisi puhua.

        Eikä vaan just toiste päin, siinä ei ole mitään puhuttavaa.


      • Helmiina kirjoitti:

        Eikä vaan just toiste päin, siinä ei ole mitään puhuttavaa.

        Taikka mä koen, ettei ole. Omaisiahan se koskettaa, ei sen muita tarvi liikuttaa.


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Taikka mä koen, ettei ole. Omaisiahan se koskettaa, ei sen muita tarvi liikuttaa.

        Ja kuitemkin tuntuu liikuttavan jollain tapaa jollei asioista saisi kirjoitella. Jollei asia liikuta niin ei silloin ole vastaankaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuitemkin tuntuu liikuttavan jollain tapaa jollei asioista saisi kirjoitella. Jollei asia liikuta niin ei silloin ole vastaankaan.

        Ei liikuta, kunhan kysin ja ääneen ihmettelin. Kun minusta kuolemassa ei ole niin mitään jauhettavaa. Miksi sen pitäisi ketään ulkopuolista mitenkään kiinnostaa tuossa määrin? Tuutteko munkin ympärille, kun joku päivä postaan että hei kaverit nyt mä taidan heittää veivini? Kiva. :)


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Ei liikuta, kunhan kysin ja ääneen ihmettelin. Kun minusta kuolemassa ei ole niin mitään jauhettavaa. Miksi sen pitäisi ketään ulkopuolista mitenkään kiinnostaa tuossa määrin? Tuutteko munkin ympärille, kun joku päivä postaan että hei kaverit nyt mä taidan heittää veivini? Kiva. :)

        Kuitenkin asiasta pitää näköjään vääntää, aika ristiriitaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin asiasta pitää näköjään vääntää, aika ristiriitaista.

        Tulkintavirhe sulla. En oikeen voi kertoa mitä ajattelen, jos en saa sitä kirjoittaa... :)

        Pakko siis kirjoittaa, kuten sinunkin omat ajatuksesi. Mä en näe mediasirkuksessa mitään hohtoa kuoleman kanssa vehdatessa.


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Tulkintavirhe sulla. En oikeen voi kertoa mitä ajattelen, jos en saa sitä kirjoittaa... :)

        Pakko siis kirjoittaa, kuten sinunkin omat ajatuksesi. Mä en näe mediasirkuksessa mitään hohtoa kuoleman kanssa vehdatessa.

        No olisko mahdollista hyväksyä että ihmiset käsittelevät kuolemaa eri tavalla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No olisko mahdollista hyväksyä että ihmiset käsittelevät kuolemaa eri tavalla?

        Toki, nyt ei puhuttukaan hyväksymisestä vaan mielipiteestä.


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Tulkintavirhe sulla. En oikeen voi kertoa mitä ajattelen, jos en saa sitä kirjoittaa... :)

        Pakko siis kirjoittaa, kuten sinunkin omat ajatuksesi. Mä en näe mediasirkuksessa mitään hohtoa kuoleman kanssa vehdatessa.

        Pointti on että jos on mielipide jostain asiasta niin silloin ei voi sanoa ettei asia mitään merkitse. Jollei asia merkitse mitään niin silloin ei asiaa mietikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu olevan sitten jotain ihmeellistä jollei siitä ihminen saisi puhua.

        Kuka kieltää, onhan tässä puheita piisannut!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pointti on että jos on mielipide jostain asiasta niin silloin ei voi sanoa ettei asia mitään merkitse. Jollei asia merkitse mitään niin silloin ei asiaa mietikään.

        Normaalisti en mietikään ko. asiaa. Nyt mietin kun silmille syydettiin aloituksena. Muodostin mielipiteen.


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Toki, nyt ei puhuttukaan hyväksymisestä vaan mielipiteestä.

        Joo, mäkin olen sitä mieltä että kaltaisesi typerät ihmiset rasittavat maapalloa, mutta hyväksyn teidät silti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mäkin olen sitä mieltä että kaltaisesi typerät ihmiset rasittavat maapalloa, mutta hyväksyn teidät silti.

        Jos me kaikki oltas kuten sinä, luonto olis hoitanut ihmispopulaation jo hengiltä. Kyllä nyt ottaa koville taas, kun ei sympata julkisuus kuolemaa.


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Toki, nyt ei puhuttukaan hyväksymisestä vaan mielipiteestä.

        Et voi mitenkään tietää miten itse käyttäytyisit syövän finaalivaiheessa. Sitä ei voi kukaan etukäteen tietää.


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Jos me kaikki oltas kuten sinä, luonto olis hoitanut ihmispopulaation jo hengiltä. Kyllä nyt ottaa koville taas, kun ei sympata julkisuus kuolemaa.

        Luontohan on juuri niin tekemässä. Ei meidän elinaikanamme vielä, mutta kuitenkin.


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Eikä vaan just toiste päin, siinä ei ole mitään puhuttavaa.

        Et voi yhtään tietä miten itse suhtautuisit kuolemaan jos olisit kuolemansairas. Tuo on melko ylimielistä kommentointia. Jos ihmisellä on hätä ja se saa lohtua jostakin, niin mikä sinä olet arvostelemaan sitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et voi yhtään tietä miten itse suhtautuisit kuolemaan jos olisit kuolemansairas. Tuo on melko ylimielistä kommentointia. Jos ihmisellä on hätä ja se saa lohtua jostakin, niin mikä sinä olet arvostelemaan sitä?

        Kuolemasta ei tarvitse tehdä sosiaalipornoa lehtiin. Kyllä läheiset luulisi riittävän. Muita edes haluaisi ympärille häiritsemään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luontohan on juuri niin tekemässä. Ei meidän elinaikanamme vielä, mutta kuitenkin.

        Se käy.


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Ei siinä kuolemisessa ole mitään ihmeellistä, miksi siitä pitää tehdä mediasirkus?

        Miksei kuolemasta saisi kirjoittaa? Kirjoitteleehan ihmiset vauvojensa syntymistäkin ja kuvia laittavat, vaikka siinä ei ole mitään ihmeellistä, luonnollinen asia. Osa julkistaa kuvia treenaustuloksista ja jopa puhjenneista finneistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei kuolemasta saisi kirjoittaa? Kirjoitteleehan ihmiset vauvojensa syntymistäkin ja kuvia laittavat, vaikka siinä ei ole mitään ihmeellistä, luonnollinen asia. Osa julkistaa kuvia treenaustuloksista ja jopa puhjenneista finneistä.

        Toisin sanoen kieltäisikö helmiina koko somettamisen, koska missään ihmisten julkaisemissa asioissa ei ole mitään ihmeellistä?


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Kuolemasta ei tarvitse tehdä sosiaalipornoa lehtiin. Kyllä läheiset luulisi riittävän. Muita edes haluaisi ympärille häiritsemään.

        Kuka sinä olet sanomaan, miten toisten kuuluu kuolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei kuolemasta saisi kirjoittaa? Kirjoitteleehan ihmiset vauvojensa syntymistäkin ja kuvia laittavat, vaikka siinä ei ole mitään ihmeellistä, luonnollinen asia. Osa julkistaa kuvia treenaustuloksista ja jopa puhjenneista finneistä.

        Uutisotsikoihin pääsevät muun muassa "katso millaiset pakarat tämä ja tämä treenasi!" tai jotain vastaavaa. Ja näitä ihmiset innoissaan kommentoivat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksei kuolemasta saisi kirjoittaa? Kirjoitteleehan ihmiset vauvojensa syntymistäkin ja kuvia laittavat, vaikka siinä ei ole mitään ihmeellistä, luonnollinen asia. Osa julkistaa kuvia treenaustuloksista ja jopa puhjenneista finneistä.

        Mitä kirjoittamista siinä on? Jotenkin groteskia kytätä koska toinen kuolee.


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Mitä kirjoittamista siinä on? Jotenkin groteskia kytätä koska toinen kuolee.

        Mitä kirjoittamista on siinä että joku synnytti vauvan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisin sanoen kieltäisikö helmiina koko somettamisen, koska missään ihmisten julkaisemissa asioissa ei ole mitään ihmeellistä?

        Oletko vähän yksinkertainen vai esitätkö vaan?


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Kuolemasta ei tarvitse tehdä sosiaalipornoa lehtiin. Kyllä läheiset luulisi riittävän. Muita edes haluaisi ympärille häiritsemään.

        Kirjoitat tuossa taas itsestäsi niinkuin sinun fiilikset ja mielipiteet olisivat ainoita oikeita ja muiden pitäisi tuntea samoin. Olen aina ennen pitänyt sinua ymmärtäväisenä kirjoittajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin sanoen kieltäisikö helmiina koko somettamisen, koska missään ihmisten julkaisemissa asioissa ei ole mitään ihmeellistä?

        Itsestään ja perheestään hän kyllä kertoo täällä kaiken. Onhan hän toki parempi ihminen kun ei kerro sairauksistaan tai postaa persekuviaan IGssä vaan suomi24ssa.


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Oletko vähän yksinkertainen vai esitätkö vaan?

        Sinä olet, kun et taaskaan tajua mitä ajetaan takaa. Mieti helmiina, mieti...


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Oletko vähän yksinkertainen vai esitätkö vaan?

        Jos ihminen kirjoittaa omaan someensa asioistaan, ja lehdet siitä poimii juttuja, miten se eroaa siitä että joku kirjoittaa jostain treenatusta perseestään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat tuossa taas itsestäsi niinkuin sinun fiilikset ja mielipiteet olisivat ainoita oikeita ja muiden pitäisi tuntea samoin. Olen aina ennen pitänyt sinua ymmärtäväisenä kirjoittajana.

        No itse en tuota kuoleman hypetysta julkisuudessa ymmärrä. Millainen ihminen kyttää, koska toinen kuolee?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen kirjoittaa omaan someensa asioistaan, ja lehdet siitä poimii juttuja, miten se eroaa siitä että joku kirjoittaa jostain treenatusta perseestään?

        Kyllä hän on juttunsa lehteen myynyt. Mietippä sitä, mitä eroa on treenatulla perseellä ja syöpään kuolemisella.


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        No itse en tuota kuoleman hypetysta julkisuudessa ymmärrä. Millainen ihminen kyttää, koska toinen kuolee?

        Niin eli kuolema on mielestäsi iso juttu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itsestään ja perheestään hän kyllä kertoo täällä kaiken. Onhan hän toki parempi ihminen kun ei kerro sairauksistaan tai postaa persekuviaan IGssä vaan suomi24ssa.

        Sinähän olet fani, kun perseenikin olet nähnyt. Suurin osa ihmisistä ei ole. Missä käyt kytiksellä?


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        No itse en tuota kuoleman hypetysta julkisuudessa ymmärrä. Millainen ihminen kyttää, koska toinen kuolee?

        Voihan sitä seurata uutista vaikka senkin vuoksi, että joku parannuskeino löytyisi. Ehkä sitä pitää toivoa yllä toisen puolesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet, kun et taaskaan tajua mitä ajetaan takaa. Mieti helmiina, mieti...

        Mieti nyt itse vaan onko ok runkata kuolemalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin eli kuolema on mielestäsi iso juttu.

        On siksi siitä ei pornoksi olekaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä seurata uutista vaikka senkin vuoksi, että joku parannuskeino löytyisi. Ehkä sitä pitää toivoa yllä toisen puolesta.

        Voihan sitä itselleen niinkin perustella. Jos tyttö kertoo, ettei keinoja ole niin takuulla joku tarkistaa juorut, joko se kuoli.


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        No itse en tuota kuoleman hypetysta julkisuudessa ymmärrä. Millainen ihminen kyttää, koska toinen kuolee?

        Ehkä kyse ei ole katsojista vaan kuolevasta, hänen tavastaan käsitellä asiaa.


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        On siksi siitä ei pornoksi olekaan.

        Ai, aiemmin sanoit ettei kuolema ole mielestäsi mikään ihmeellinen asia. Siksi käsitin väärin mitä tarkoitit. Nyt ymmärrän paremmin.


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Mieti nyt itse vaan onko ok runkata kuolemalle.

        Onko mielestäsi ok runkata perheesi parisuhdeongelmille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, aiemmin sanoit ettei kuolema ole mielestäsi mikään ihmeellinen asia. Siksi käsitin väärin mitä tarkoitit. Nyt ymmärrän paremmin.

        Helmiinalla on kauhea kuolemanpelko, hän ymmärtää vain asian kieltämisen eikä käsitä, että joku voisi kuolemaa julkisesti käsitellä. Onhan sitä tehneet monet taiteilijatkin mm. musiikissa ja kirjallisuudessa.


      • Anonyymi

        Hetkinen...nyt vähän jotain rajaa siellä. Mitä sä ilkeilet täällä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kyse ei ole katsojista vaan kuolevasta, hänen tavastaan käsitellä asiaa.

        Ehkä, vaikeaa vaan ymmärtää miksi ihminen tuossa tilanteessa haluaa olla kiinnostuneempi mediassa olemisesta, kun rauhoittua perheen kanssa. Jakaa ne viimiset viikot, kuukaudet heidän eikä somen kanssa.

        Loppu on tiedossa. Some kasvatit kuvaa vessakäynnitkin. Ehkä se on normaalia päiväkirjan pitoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko mielestäsi ok runkata perheesi parisuhdeongelmille?

        Perheellä ei ole parisuhdeongelmia. Juurihan selvitettiin ettei mitään perhettä edes ole. Hercule Poirot selvästi asialla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai, aiemmin sanoit ettei kuolema ole mielestäsi mikään ihmeellinen asia. Siksi käsitin väärin mitä tarkoitit. Nyt ymmärrän paremmin.

        Periaatteessa kuolema ei olekaan, ne läheiset on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hetkinen...nyt vähän jotain rajaa siellä. Mitä sä ilkeilet täällä?

        Totuus saattaa sattua. Kaikenhan tuo on täällä paljastanut. Sitten haukkuu somejulkkiksia, aika paksua.


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Ehkä, vaikeaa vaan ymmärtää miksi ihminen tuossa tilanteessa haluaa olla kiinnostuneempi mediassa olemisesta, kun rauhoittua perheen kanssa. Jakaa ne viimiset viikot, kuukaudet heidän eikä somen kanssa.

        Loppu on tiedossa. Some kasvatit kuvaa vessakäynnitkin. Ehkä se on normaalia päiväkirjan pitoa.

        Sinä siis haluat määritellä mikä on sopiva tapa kuolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helmiinalla on kauhea kuolemanpelko, hän ymmärtää vain asian kieltämisen eikä käsitä, että joku voisi kuolemaa julkisesti käsitellä. Onhan sitä tehneet monet taiteilijatkin mm. musiikissa ja kirjallisuudessa.

        Haista nyt vittu. Kuolemanpelkoiset runkuttaa ringissä noita syöpätarinoita. Eikä päinvastoin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totuus saattaa sattua. Kaikenhan tuo on täällä paljastanut. Sitten haukkuu somejulkkiksia, aika paksua.

        Sinähän se kivusta käniset, enkä minä. 😃


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Perheellä ei ole parisuhdeongelmia. Juurihan selvitettiin ettei mitään perhettä edes ole. Hercule Poirot selvästi asialla.

        Sinulla on kuitenkin oikeus kertoilla kaiken maailman tarinoita itsestäsi, sairauksistasi ja olemattomasta perheestäsi somessa, Janitalla ei ilmeisesti ole samoja oikeuksia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä siis haluat määritellä mikä on sopiva tapa kuolla.

        Ei vaan kertoa mielipiteeni siitä. Hypätköön nyt vaikka sillalta, jos ihminen niin tahtoo.

        Mitäs sinä haluat vänkätessäs, vänkääjän tittelin vai? Kruunun tjnm?


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Sinähän se kivusta käniset, enkä minä. 😃

        ?????????


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on kuitenkin oikeus kertoilla kaiken maailman tarinoita itsestäsi, sairauksistasi ja olemattomasta perheestäsi somessa, Janitalla ei ilmeisesti ole samoja oikeuksia?

        Aaa, sinua keljuttaa ettei sulla ole kerrottavaa? Kyttäät sitten muiden juttuja kritisoiden kritisoivia? Jännää.


        Mä en tee kuolemaa, jos tekisin en täällä olisi jankuttamassa. Vissi ero tietää kuolevansa ja kuvitella elävänsä vielä ikäloppuna.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ?????????

        Sulla on nyt palstamenkat eli menkkaränkkä. Niin kiivaasti käyt kimppuun kun kertoo mielipiteen.


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Aaa, sinua keljuttaa ettei sulla ole kerrottavaa? Kyttäät sitten muiden juttuja kritisoiden kritisoivia? Jännää.


        Mä en tee kuolemaa, jos tekisin en täällä olisi jankuttamassa. Vissi ero tietää kuolevansa ja kuvitella elävänsä vielä ikäloppuna.

        Näytit vaan taas kaksinaamaisuutesi. Tuomitset muut sosiaalipornosta ja olet itse sosiaalipornon suurtuottaja.

        Ps. Jos eläessäsi vietät leijonanosan ajastasi täällä, niin miksi luulet että tilanne muuttuisi kuollessasi.

        Ei mulla muuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näytit vaan taas kaksinaamaisuutesi. Tuomitset muut sosiaalipornosta ja olet itse sosiaalipornon suurtuottaja.

        Ps. Jos eläessäsi vietät leijonanosan ajastasi täällä, niin miksi luulet että tilanne muuttuisi kuollessasi.

        Ei mulla muuta.

        Osaan muuttaa kaavaa, osaatko sinä? Ei mullakaan muuta. Ota burana.


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Sulla on nyt palstamenkat eli menkkaränkkä. Niin kiivaasti käyt kimppuun kun kertoo mielipiteen.

        Sinulla puolestaan näyttäisi olevan vaihdevuosiin liittyvä psykoosi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla puolestaan näyttäisi olevan vaihdevuosiin liittyvä psykoosi.

        Heh, nyt on sulta mennyt jotain oleellista ohi minuun liittyen. Luulin, että tiedät jo etkä enää oleta.

        Erehdyin.


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Osaan muuttaa kaavaa, osaatko sinä? Ei mullakaan muuta. Ota burana.

        Näköjään et osaa. En tarvitse Buranaa, ota sinä jotain rauhottavaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään et osaa. En tarvitse Buranaa, ota sinä jotain rauhottavaa.

        Osaan, kun on tarvetta. Vielä ei ole ollut tarvetta. Sun jälkeen ja olen nyt sentään kohtelias.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et voi mitenkään tietää miten itse käyttäytyisit syövän finaalivaiheessa. Sitä ei voi kukaan etukäteen tietää.

        Tiedän ihan takuuvarmasti, etten jakaisi siitä somepäivityksiä ja selfieitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei kuolemasta saisi kirjoittaa? Kirjoitteleehan ihmiset vauvojensa syntymistäkin ja kuvia laittavat, vaikka siinä ei ole mitään ihmeellistä, luonnollinen asia. Osa julkistaa kuvia treenaustuloksista ja jopa puhjenneista finneistä.

        Some on tehnyt ihmisistä idiootteja. 50 vuoden kuluttua tällaiselle nauretaan. Koska yksityisyyden arvo ymmärretään uudelleen. Ei ihminen ole mikään sirkushevonen, jonka on tarkoitus esiintyä kehdosta hautaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Some on tehnyt ihmisistä idiootteja. 50 vuoden kuluttua tällaiselle nauretaan. Koska yksityisyyden arvo ymmärretään uudelleen. Ei ihminen ole mikään sirkushevonen, jonka on tarkoitus esiintyä kehdosta hautaan.

        Onko ihmiselle luotu jokin tarkoitus? Mikä se on?


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Ehkä, vaikeaa vaan ymmärtää miksi ihminen tuossa tilanteessa haluaa olla kiinnostuneempi mediassa olemisesta, kun rauhoittua perheen kanssa. Jakaa ne viimiset viikot, kuukaudet heidän eikä somen kanssa.

        Loppu on tiedossa. Some kasvatit kuvaa vessakäynnitkin. Ehkä se on normaalia päiväkirjan pitoa.

        "Ehkä, vaikeaa vaan ymmärtää miksi ihminen tuossa tilanteessa haluaa olla kiinnostuneempi mediassa olemisesta, kun rauhoittua perheen kanssa. Jakaa ne viimiset viikot, kuukaudet heidän eikä somen kanssa."

        Eikö sitä ehdi tehdä molempia? Etkös itse ole tästä paljon puhunut, että keskustelupalstallakin ehtii olla ja myös perheen kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ehkä, vaikeaa vaan ymmärtää miksi ihminen tuossa tilanteessa haluaa olla kiinnostuneempi mediassa olemisesta, kun rauhoittua perheen kanssa. Jakaa ne viimiset viikot, kuukaudet heidän eikä somen kanssa."

        Eikö sitä ehdi tehdä molempia? Etkös itse ole tästä paljon puhunut, että keskustelupalstallakin ehtii olla ja myös perheen kanssa.

        Et vieläkään tajua? Ei se mitään, ehkä joskus lamppusi syttyy. Janitan ja mun tilanne on hyvin erilainen.

        Hän on saattokodissa odottamassa kuolemaa. Poikkeaa kohtalaisesti normaalia arkea elävän päivästä. Äkkilähtö on armollinen, se ei anna aikaa ajatella ja käyttää viimeisiä päiviä harkitusti. Jos tietäisin kuolevani viikon päästä, olisin visusti poissa täältä.

        Korppikotkien kynsistä.


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Et vieläkään tajua? Ei se mitään, ehkä joskus lamppusi syttyy. Janitan ja mun tilanne on hyvin erilainen.

        Hän on saattokodissa odottamassa kuolemaa. Poikkeaa kohtalaisesti normaalia arkea elävän päivästä. Äkkilähtö on armollinen, se ei anna aikaa ajatella ja käyttää viimeisiä päiviä harkitusti. Jos tietäisin kuolevani viikon päästä, olisin visusti poissa täältä.

        Korppikotkien kynsistä.

        Ei, en edelleenkään tajua miten on kaltaisiasi ihmisiä jotka kuvittelevat muiden näkevän ja kokevan asiat samalla tavalla. Ja vielä ihmettelevät kun muut eivät toimikaan samoin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei, en edelleenkään tajua miten on kaltaisiasi ihmisiä jotka kuvittelevat muiden näkevän ja kokevan asiat samalla tavalla. Ja vielä ihmettelevät kun muut eivät toimikaan samoin.

        Ei tarvitse toimia eikä ajatella samoin, voi silti sielläkin päässä käsittää ihan saman asian toiseenkin eli tänne suuntaan. Näkökulmakysymys.

        Ymmärrät Janitaa, muttet mua. Sitä vaan ihmettelen miksi vielä väännät?


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Ei tarvitse toimia eikä ajatella samoin, voi silti sielläkin päässä käsittää ihan saman asian toiseenkin eli tänne suuntaan. Näkökulmakysymys.

        Ymmärrät Janitaa, muttet mua. Sitä vaan ihmettelen miksi vielä väännät?

        Tässä oli muuten sitten muitakin kommentoijia kuin minä, että et pistä kaikkia kommentteja minun piikkiin. Ymmärrän sen ett sinä toimisit toisin, joku muu eri tavalla. Sehän se just tässä onkin kun ymmärrän erilaisia tapoja! Moni muu ei!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä oli muuten sitten muitakin kommentoijia kuin minä, että et pistä kaikkia kommentteja minun piikkiin. Ymmärrän sen ett sinä toimisit toisin, joku muu eri tavalla. Sehän se just tässä onkin kun ymmärrän erilaisia tapoja! Moni muu ei!

        Mutta se nyt tästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä oli muuten sitten muitakin kommentoijia kuin minä, että et pistä kaikkia kommentteja minun piikkiin. Ymmärrän sen ett sinä toimisit toisin, joku muu eri tavalla. Sehän se just tässä onkin kun ymmärrän erilaisia tapoja! Moni muu ei!

        Joo mä en ole taukki, ymmärrän että anonyymi voi olla kuka vaan.


    • Anonyymi

      Tämän ajan some-tuotos päivittelee ja ankkahuulittelee jopa kuoleman kolkutellessa. Voiko alemmaksi ihminen enää vajota.

      • Anonyymi

        Eipä siltikään vajoaisi niin alas että antaisi ätmille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä siltikään vajoaisi niin alas että antaisi ätmille.

        Karusti sanottuna, touche..Voi siis vajota vieläkin alemmaksi, antamalla ätmille;) Kun kyseinen henkilö some huoraamalla nyt haluaa niitä hyviä pointseja jos saisi vaikka kirkkaamman kruunun kuolon kolkutellessa niin voisi tehdä oikeitakin tekoja, auttamalla neitsytmiehiä.


    • Anonyymi

      Mitä sääntöjen vastaista oli kysymyksessä: ”Kuka vitun Janita?”

    • Anonyymi

      Joskus se kuolema tulee vaan niin äkkiä, ettei sitä ehdi itse käsittelemään mitenkään. Kuten kahdeksanvuotiaalle sukulaistytölle liikenneonnettomuudessa. Ihme veivaamista.

    • Anonyymi

      Itsehän Janita haluaa itseään julkisuudessa pitää, todella julkisuuden kipeä.

    • Anonyymi

      Melko sälittävää itkemistä koko ajan lehdissä jännämiehen käyttämiä naisia kuolee joka viikko. On niitä oikeitakin uutisia mutta tuollaisesta kirjoitellaan joka päivä.

      • Anonyymi

        Mitäs luet jotain seiskaa, kato vaikka muna kädessä jotain salkkareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs luet jotain seiskaa, kato vaikka muna kädessä jotain salkkareita.

        En lue seiskaa, tuo muija on joka lehdessä


    • Anonyymi

      Mielestäni kyseessä on pahimman sortin HH- Huomio Huora, kerjää lehtien sivuilla rahaa sairauden hoitoon, minun mielestäni Suomessa on maksuton sairaan hoito, kumma ettei sitä saa kuriin, ällöttää oikeasti kuolemaa tekevien puolesta
      eikä asiaa helpota että rakas siskoni kuoli syöpään.

      • Anonyymi

        Vitun pölvästi, eivät kaikki lääkkeet kuulu kelakorvauksen piikkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vitun pölvästi, eivät kaikki lääkkeet kuulu kelakorvauksen piikkiin.

        Miksi tämä v alkava sana on nykyisin niin yleinen,MITÄ SE TARKOITTAA?Eihän sen kuulusi liittyvän ,minkään asian ratkomiseen!


      • Anonyymi

        Toinen alaarvoinen tapaus laukoo HUORA!olette ihan JÄRJETTÖMIÄ SANAVARASTOILLANNE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tämä v alkava sana on nykyisin niin yleinen,MITÄ SE TARKOITTAA?Eihän sen kuulusi liittyvän ,minkään asian ratkomiseen!

        Yhyy oikeinko paha sana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vitun pölvästi, eivät kaikki lääkkeet kuulu kelakorvauksen piikkiin.

        Kela ei korvaa lääkkeitä, joista ei ole enää hyötyä. Eivätkä lääkärit eivät tee turhia toimenpiteitä kuolevalle. Senkään vuoksi, että ne aiheuttavat vain lisäkärsimystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen alaarvoinen tapaus laukoo HUORA!olette ihan JÄRJETTÖMIÄ SANAVARASTOILLANNE.

        Ei huora muuksi muutu vaikka kuinka sirottelisi liljoja päälle. Oikean huorauksen lisäksi meillä on nykyään lauma huomiohuoria, samaa paskaa kaikki.


    • Anonyymi

      Jos hän itse haluaa kertoa tilanteestaan, niin hänellä on siihen oikeus. Hän on hyväksynyt kohtalonsa ja voi hyvinkin olla, siitä on apua vastaavassa tilanteessa oleville ihmisille.
      Kenenkään ei tarvitse juttuja seurata, eikä lukea.
      Minusta hän rohkea nuori nainen ja toivon hänelle kaikkea hyvää .

    • Anonyymi

      "Ei hyvä. Voin vain kuvitella, kuinka nämä nuoret ihailijansa (perhepiiri ym.) traumatisoituvat tällaisen näytelmän seuraamisesta. Kuolema on yksityisasia. Mutta tämä someaika sekoittaa ihmisten päät muissakin asioissa. En siis ihmettele."

      Tämä on sitä nykyaikaa. Kuolema ja sairaus ja rujous ja rampuus pitää piilottaa ja hyssytellä ettei kukaan vain traumatisoidu. Kuolema piilotetaan nä
      kyvistä ja leikitään ettei sitä ole. Samaan aikaan lapset kyllä saa katsoa joka mediasta tappamista kidutusta ja sotaa, kukaan ei puhu traumatisoitumisesta.
      Ennen kuoltiin kotona, siellä pirtin peräsängyssä oman perheen keskellä. Siellä lapset leikki ja emäntä ja isäntä jatkoivat omia puuhiaan. Kuolemaa ei piilotettu ja se oli luonnollinen asia. Niinkuin se onkin!
      Sairastan itse parantumatonta syöpää, mutta omalla kohdallani en ole kertonut tästä kuin kahdelle ihmiselle joihin voin luottaa ettei asia leviä. Tämä on minun elämäni ja minun sairauteni ja minun kuolemani sitten kun se tulee. Omalla kohdallani tilanne on siltä osin hyvä, että hoidolla saadaan sairaus pysymään aisoissa, etäpesäkkeitä ei ole ja kasvain on jopa pienentynyt. Mikään ei kuitenkaan ole varmaa, kuten ei kenenkään kohdalla.
      Janita on nuori nainen ja elämä pitäisi olla edessä. Totta kai hän on kauhuissaan ja epätoivoinen, hakee tukea ja toivoo apua jostain. Ei ole tuon ikäisen helppo hyväksyä että elämä voi piankin olla ohi. Media ei hänen sairaudestaan vastoin h
      änen omaa lupaansa kirjoita, tosin otsikot varsinkin tietyissä roskalehdisssä on aika raflaavia, mutta juuri sillä myydään!
      Koska hän on itse päättänyt olla avoin ja kertoa asiasta, kunnioittakaamme hänen päätöstään. Ei ole meidän asiamme arvostella eikä tuomita. Ajatukseni Janitalle.

    • Anonyymi

      Olen sitä mieltä että kaikki mikä Janitan mieltä tällä hetkellä helpottaa, olkoon hänelle sallittua. Jos hän saa somessa purkaa itseään lievittääkseen pelkojaan, se hänelle sallittakoon. Jos toisten ihmisten kommentointi ja lohdutus häntä rauhoittaa niin siitä vaan! En ikinä pysty kuvittelemaan hänen pelkonsa ja tuskansa määrää kun liian nuorena joutuu luopumaan elämästä. Vain toinen samassa asemassa oleva voi ymmärtää.

    • Anonyymi

      Eikö sulla pönttöuuni mies tai nainen ole muuta tekemistä.

    • Anonyymi

      Luultavasti Janita itse kirjoittamassa näitä puolustelu viestejä kun päivät menee siellä somessa ;) Sitä saa mitä tilaa, yleensä.

      • Anonyymi

        Mitä jos meet takasin julkkispalstalle.


      • Anonyymi

        Taitaa vaan some olla hänen tapansa käsitellä asiaa ja saada tukea ihmisiltä, ettei tarvitse tuntea olevansa yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa vaan some olla hänen tapansa käsitellä asiaa ja saada tukea ihmisiltä, ettei tarvitse tuntea olevansa yksin.

        Sukuko hylännyt nettiriippuvaisensa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa vaan some olla hänen tapansa käsitellä asiaa ja saada tukea ihmisiltä, ettei tarvitse tuntea olevansa yksin.

        Haluaisitko itse olla ihan yksin,jos olisit tuomittu kuolemaan?


      • Anonyymi

        PAHEMPAA EI OLE KUIN IHMISHYENÄLAUMA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisitko itse olla ihan yksin,jos olisit tuomittu kuolemaan?

        Itse asiassa haluaisin, tai ainakin niin pienessä piirissä kuin mahdollista. Haluan, että kuolemani on rauhallinen tapahtuma, eikä mikään mediasirkus.


    • Anonyymi

      Syöpää sairastan, mutta en sitä ala itkemään ympäriinsä. Koska tiedän, ettei se tekisi minusta yhtään terveempää. Anonyymi.

      • Anonyymi

        Niinpä. Voimia joka tapauksessa. Noin se on viisasta. Menee energia oikeaan kohteeseen eli itseen, omaan vointiin ja jaksamiseen.


      • Anonyymi

        No ihmiset on erilaisia. Doh.


      • Anonyymi

        Tsemppiä sulle. Itsekin sairastan vakavaa kuolemaan johtavaa sairautta. Eikä siinä itku auta. Kukaan ei pysty auttamaan, vaikka haluaisi. Juttelen kaverien kanssa ihan muista asioista kuin sairaudesta. Mielenrauha vaikeissa olosuhteissa löytyy vain omasta sisimmästä.


    • Anonyymi

      Syövästä tehdään väkisin ”mediaseksikästä”, mitä se ei koskaan tule olemaan.

    • Anonyymi

      Seuraan Janitan tapausta mielenkiinnolla ja jännityksellä. Jokohan kuolee ensiviikolla? Sen saamme lukea uutisista.

      • Anonyymi

        Voi olla, että vielä viidenvuoden päästä. Tämä pikkujulkkis yrittää selvitä elämästään hengissä?


    • Anonyymi

      Ennenvanhaa kuolema oli se joka avasi
      kaikki lukot ja tuli viikatteella sisään?
      Kuolema oli arkipäivää?

      Nykyajan somessa se ei ole enää sitä.

      Kuolema on syrjäytetty .
      Halveksittu ja bannattu epäsomelaistettu?

      Se että kaunis (seksuaalisesti)
      ihminen paiskaa sen vasten kasvojamme
      on jotain uuttaa?!

      Nykynuoriso ei osaa käsitellä sitä?

      Hän kuoli onnettomana ilman instagrammia. Laitoimme hänelle
      vara-akkuja 3 että voitaisiin laittaa koodeja ”tuonpuoleisesta”.

      • Anonyymi

        ...


    • Anonyymi

      Vituttais kuolla nuorena. Jos olisin kuoleman sairas, en kertoisi siitä kenellekkään, ottaisin lainoja niin paljon kun saan ja rellestäsin ja kävisin huorissa.

    • Anonyymi

      Pari sivutissikuvaa ja sit ihmeparantuminen? Sitä odotellessa.
      Jokaisella tyylinsä, mutta jotennii tuon jutut on sen verran kaupallisia vakavan asian edessä, että väliin aattelee onko koko juttu markkinavoimien sanelema. Olisikin. Kolehdin keruu tekotissien poistoon, hautajaiskolehti, ylidramaattiset terveyden romahdukset päivän välein, etc. Julkisuuden janon pitää olla kohtalaista vahvempi jos sen pitää määritellä viimeiset hetket, mutta kukin tyylillään. Itse ei välittäisi moiseen ryhtyä.

    • Anonyymi

      Kyllähän tuo ärsyttää, kun tuollainen huomioh.ora roikkuu julkisuudessa keinolla millä hyvänsä. Varmaan vaikuttaa paranemiseenkin tuollainen, kun psyyke aivan varmasti nauttii sairauden tuomasta huomiosta ja myötätunnosta, eikä välttämättä taistele täysillä vastaan. Onkohan edes aivan täysin vielä ymmärtänyt oikeasti kuolevansa.

    • Anonyymi

      JOS, täällä saa mitään kommentoida omana mielipiteenään, niin Janita on mielestäni huomionhakuinen nuori nainen, joka tekee viimeiseen asti somessa epätoivoisesti kaiken voitavansa, kun vielä henkee on. Hekumoi ihmisten myötätunnosta.

    • Anonyymi

      Jokainen lähtee tyylillään.

    • Anonyymi

      Suomalaiset on maailman inhottavinta ja kateellisinta kansaa.
      Olen onnellinen että lähdin sieltä teidän joukostanne. Tuollaisia mätäsäkkejä en joudu katselemaan.
      Tänä vuonna tulee vuodet täyteen että voin hakea tämän maan kansalaisuutta jossa asun. Ja se on hyvä. Olen täällä hävennyt suomalaisia ja nyt häpeän vielä enenmmän.
      Onneksi nimestäni ei tunnista että olen sieltä lähtöisin.

      • Anonyymi

        Me ei sentään aiheuteta juurikaan väkivaltaisia mellakoita, joukkoraiskauksia, sukujen/klaanien välisiä väkivaltaisuuksia, pommituksia etc. Että en ihan purematta niele noita suomalaisten esittämiä syytöksiä suomalaisuudesta.


      • Anonyymi

        Kuolet sä sinnekkin joskus. Missä nykyään asut. Varmaan kotimaata ei tule veivinheiton hetkenäkään yhtään ikävä ilman sukulaisia? Siellä vierailla mailla.


      • Anonyymi

        Sulla on ehkä vaan sen verran heikko itsetunto, että jouduit lähtemään, sinne jonnekin missä koet olevasi jotain. Samalla tavoin paikalliset häpevät sinua, koska et ole korjaamassa asioita kotimaassasi vaan jätät laivan, kuin rotta, heti kun arki tökkii. Häpeen sua:).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me ei sentään aiheuteta juurikaan väkivaltaisia mellakoita, joukkoraiskauksia, sukujen/klaanien välisiä väkivaltaisuuksia, pommituksia etc. Että en ihan purematta niele noita suomalaisten esittämiä syytöksiä suomalaisuudesta.

        Taidat olla jonkinlainen juntti joka ajattelee että kaikki Suomen rajojen ulkopuolella on jotain kehitysmaata. Kannattas joskus käydä sieltä peräkammarista jostain muuallakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on ehkä vaan sen verran heikko itsetunto, että jouduit lähtemään, sinne jonnekin missä koet olevasi jotain. Samalla tavoin paikalliset häpevät sinua, koska et ole korjaamassa asioita kotimaassasi vaan jätät laivan, kuin rotta, heti kun arki tökkii. Häpeen sua:).

        Tuo kirjoittaja on oikeassa siinä, että suomalaisissa on joku ihmeen negatiivisuus.. Jos lukee muunkielisiä palstoja yms., niin ei ole ihan samalla tasolla tuo lyttäys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kirjoittaja on oikeassa siinä, että suomalaisissa on joku ihmeen negatiivisuus.. Jos lukee muunkielisiä palstoja yms., niin ei ole ihan samalla tasolla tuo lyttäys.

        Joo, kuten YouTuben kommentteja. SielläHän ei ulkomaalaiset yhtään auto päätään toisilleen. Eipä!


      • Anonyymi

        Hahahah, harmi ettet ole oikeasti jossain muualla hakemassa sen maan kansalaisuutta, hyvin joutaisit vaikkapa Iraniin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kirjoittaja on oikeassa siinä, että suomalaisissa on joku ihmeen negatiivisuus.. Jos lukee muunkielisiä palstoja yms., niin ei ole ihan samalla tasolla tuo lyttäys.

        Satumaassa kukaan ei auo päätä toisille, oi kunpa sinne lentää vois. Suomalaiset huomaa suomen kieliset ja paljonhan niitä on, ehkäpä esim englannin kieliset välttelee enmmän kun lähes kaikki osaa lukea, kuinka monta muuta kieltä olet tutkinut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kuten YouTuben kommentteja. SielläHän ei ulkomaalaiset yhtään auto päätään toisilleen. Eipä!

        En puhu mistään YouTubesta, katsele kunnon keskustelupalstoja, varsinkin vakavista aiheista. Enkä väittänyt ettei siellä ole samantyylistä huutelua, mutta ihan eri tasolla on negatiivisuus ja lyttääminen suomalaisilla palstoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla jonkinlainen juntti joka ajattelee että kaikki Suomen rajojen ulkopuolella on jotain kehitysmaata. Kannattas joskus käydä sieltä peräkammarista jostain muuallakin.

        Juntti olen, mutta en niin juntti, että pitäisin muuta maailmaa takapajulana. Suomi on vaatimaton tuppula, mutta en peru mielipidettäni suomalaisten kyvystä ylläpitää rauhallista yhteiskuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satumaassa kukaan ei auo päätä toisille, oi kunpa sinne lentää vois. Suomalaiset huomaa suomen kieliset ja paljonhan niitä on, ehkäpä esim englannin kieliset välttelee enmmän kun lähes kaikki osaa lukea, kuinka monta muuta kieltä olet tutkinut?

        Paria muuta kieltä lisäksi, puhun muutakin kuin suomea ja englantia.


    • Anonyymi

      Kuka on Janita Lukkarinen?

      • Anonyymi

        Yks nuori nainen.


      • Anonyymi

        Kun en tiedä minäkään, siksi ihmettelen tätä kohua!


    • Nooh, eihän se kivalta kuulosta. Toisaalta jokaisella on aika ja paikkansa, kuuluiseedesta huolimatta.

    • Anonyymi

      Jokainen saa käsitellä kuolemaansa kuten tahtoo. Kai siitä jotain lohtua saa.
      Jos jaksaaa olla hereillä pari tuntia meneekö sekin aika meikkaamiseen, kovin on tällätty eikä väsymys näy kasvoilta, olettaenettä kuva on tuore.

    • Anonyymi

      Jos ihminen on ollut someaktiivi tms. niin sitten ei esimerkiksi sairastuessaan sitä saisi jatkaa, pitäisi muiden takia esittää että kaikki on ok? Ettei nyt vaan joku loukkaantuisi tai jotain.

      Tai jos on vaikka kuolemansairas niin siitä ei saisi "valittaa" puhumalla, kun se ihmisiä ärsyttää?

      Mitä tähän tapaukseen tulee niin ei ihminen itse päätä mitä lehtiin laitetaan vaan kyllä ihan lehden toimittajat jutut tekevät. Mutta taas varmaankin pitäisi olla heillekin puhumatta, koska silloinhan on tyrkky.

    • Jos olisin kuolemansairas, nuori ja lapseton, yrittäisin viimeisillä päivilläni varmaan kirjoittaa kirjaa, runoa, juttua, miltä kuolema tuntuu ja mitä ajatuksia minulla on kuoleman lähestyessä. Ehkä muistoksi jäljelle jääville vanhemmille ja ystäville, ehkä jättääkseni jonkin jäljen, ehkä tunteakseni, että en ole elänyt ihan turhaan. Siksi, että kirjoittaminen on minulle luontevin tapa ilmaista. Saattaisin myös maalata kuvia ja ottaa valokuvia. En itsestäni välttämättä, mutta miksei itsestäkin, toisaalta. Siksi mun on helppo ymmärtää Janitaa, vaikka hän ei ihmisenä muistuta minua lainkaan. Jos hän on koko ikänsä ollut some- ja tosi-tv-julkkis, hän ei sitä lopeta seinään, koska on kuolemassa, vaan päin vastoin yrittää saavuttaa kaiken sen, mistä on haaveillut. Tietäen kuitenkin varmasti että aika loppuu kesken. Medialla pitäisi kuitenkin olla hienotunteisuutta sen verran, että miettisi otsikoita ja ehkä kuviakin. Kyse on kuitenkin sairaasta ihmisestä, joka viimeisillä voimillaan viestittää omassa somessaan. Välillä varmaan aika lääketokkurassakin. En tiedä, en seuraa häntä somessa, mutta eihän hänen tarinaltaan voi välttyä.

      Janita on rohkea, koska uskaltaa kuolla omalla tyylillään. Siihen kun itsekin kykenisi, kun aika on.

      • Anonyymi

        Kuolla tyylillä? Väännellä naamaa ankka huuliksi tai ottaa viimeiset belfiet..Noh, ompahan yksi turha some jätös vähemmän, vain miljardi jäljellä:)
        En voi käsittää näitä jotka puolustelevat tätä muovista kusettajaa. Näissä naikkosissa(?) tiivistyy kaikki mikä on vikana tässä nykymaailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolla tyylillä? Väännellä naamaa ankka huuliksi tai ottaa viimeiset belfiet..Noh, ompahan yksi turha some jätös vähemmän, vain miljardi jäljellä:)
        En voi käsittää näitä jotka puolustelevat tätä muovista kusettajaa. Näissä naikkosissa(?) tiivistyy kaikki mikä on vikana tässä nykymaailmassa.

        Rumanlaisesti ilmaistu mutta TOTTA!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuolla tyylillä? Väännellä naamaa ankka huuliksi tai ottaa viimeiset belfiet..Noh, ompahan yksi turha some jätös vähemmän, vain miljardi jäljellä:)
        En voi käsittää näitä jotka puolustelevat tätä muovista kusettajaa. Näissä naikkosissa(?) tiivistyy kaikki mikä on vikana tässä nykymaailmassa.

        No ei mun tyylillä, mutta omalla tyylillään. Tuon ikäiselle some-tosi-tv-tytölle tuo tyyli on parasta mahdollista tyyliä. Huolehtihan Marilyn Monroekin aikoinaan, että "kun olen kuollut, tulkaa meikkaamaan mut sitten nätiksi". So what? En minä puolustele some-maailman kauneusihanteita, (jotka musta on myös aika kauheita ja övereitä juuri niine belfieineen ja tekohuulineen) vaan sitä, että kuoleva uskaltaa viimeisinä päivinään tehdä just sitä, mistä nauttii.


      • Anonyymi

        ”eihän hänen tarinaltaan voi välttyä.”

        Miten niin? Mä en ole koskaan kuullutkaan koko tyypistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”eihän hänen tarinaltaan voi välttyä.”

        Miten niin? Mä en ole koskaan kuullutkaan koko tyypistä.

        Ennen tätä ketjua siis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”eihän hänen tarinaltaan voi välttyä.”

        Miten niin? Mä en ole koskaan kuullutkaan koko tyypistä.

        Tarkoitin tätä syöpä-tarinaa, josta on ollut kai jopa uutisissakin. En minä tarkalleen tiedä, mitä hän on tehnyt, mutta ilmeisesti jossain tosi-tv-ohjelmissa esiintynyt ja olisko somestakin leipänsä saanut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ennen tätä ketjua siis.

        Nyt tuli sit sunkin tietoisuuteen, ennen kuolemaansa:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolla tyylillä? Väännellä naamaa ankka huuliksi tai ottaa viimeiset belfiet..Noh, ompahan yksi turha some jätös vähemmän, vain miljardi jäljellä:)
        En voi käsittää näitä jotka puolustelevat tätä muovista kusettajaa. Näissä naikkosissa(?) tiivistyy kaikki mikä on vikana tässä nykymaailmassa.

        No oiskohan vaikka niin ettei selfiet, belfiet yms. tee kenestäkään sen huononpaa kuin joku tavistauno. Ei se einari joka on juonut maksansa ja siihen kupsahtaa ole hienompi ihminen vaikkei olekaan somessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No oiskohan vaikka niin ettei selfiet, belfiet yms. tee kenestäkään sen huononpaa kuin joku tavistauno. Ei se einari joka on juonut maksansa ja siihen kupsahtaa ole hienompi ihminen vaikkei olekaan somessa.

        Mutta Mari joka juo maksansa tai muuten sairastuttaa itsensä on parempi koska pn somessa? Vai koska on nainen? Naisten hotioihin ja tutkimuksiin käytetään paljon enenmmän kuin miesten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No oiskohan vaikka niin ettei selfiet, belfiet yms. tee kenestäkään sen huononpaa kuin joku tavistauno. Ei se einari joka on juonut maksansa ja siihen kupsahtaa ole hienompi ihminen vaikkei olekaan somessa.

        No eivät ne kyllä parempaakaan tee. Ihmisen potentiaalin hukkaamista. Jos on elämä on tarpeeksi mielekästä niin ei tarvitse esittää somessa tekevänsä jotain.


    • Anonyymi

      Niitä on olemassa sellaisia narsisteja, joilla pyörii kaikki oman navan ympärillä. Täytyy huomioida!

      • Anonyymi

        Niinpä.


    • "Mitä mieltä olette uutisoinnista Janita Lukkarisen tapauksesta?"

      Sitä olen mieltä että jos se tuon Janitan oma halu että niitä juttuja julkaistaan. Jos se someen kirjoittaminen vaikka helpottaa hänen oloa ja antaa hetkittäin muuta ajateltavaa niin se on ihan ok, eihän kenenkään ole pakko blogeja tms. seurata. Nuo lehtijutut sitten taas, jos se on janita joka on ottanut toimittajaan yhteyttä ja ilmaissut halunsa juttuun niin sitten se on ok, jos sitten taas menee niin päin että toimittajat soittelee ja nyhtää haastatteluja tehdäkseen juttuja niin en pitäisi oikein sopivana, voisivat keksiä mielummin jotain muuta myyvää.

      Mutta mitäpä se meille muille niin hirveästi kuuluu? varmaan tuolle Janitalle on ollut jo pitkään raskasta tieto lähestyvästä kuolemasta, en minä ainakaan lähtisi mitään hänen tahdon mukaista kieltämään kun ei nuo jutut nyt ketään kuitenkaan vahingoitakaan ja aina on lukijalla mahdollisuus jättää lukematta.

      • Olen täysin samalla kannalla.
        Onneksi olet olemassa.🥰💕✨🧸


    • Anonyymi

      Rukoilkaamme parannusta kaikille sairaille. 🙏🏻

    • Anonyymi

      Ehkä hän haluaa jättää meille jälkeenjääville jonkun muiston itsestään ja jotain muisteltavaa. Aika monella käy niin, että kukaan ei tule edes hautajaisiin. Tatuoinnin ottaminen buustaa tai herättää immuunijärjestelmää. Syöpä voi johtua immuunijärjestelmän heikentymisestä. Jos ei halua tatuointia, niin jonkinlainen ihon piikitys tekee ehkä saman asian. Pitäisi tehdä tarkempaa tutkimusta asiasta, jotta tiedetään herättääkö ne värit immuunijärjestelmän vai ihon rikkominen.

    • Anonyymi

      En seuraa Janitaa instassa, joten olen iltapäivälehtien kirjoitusten varassa.

      Minulle on tullut tunne, ettei Janita vieläkään ole ymmärtänyt kuolevansa, vaikka hän siitä puhuu. Tuskin kuoleman jo kolkuttaessa, on väliä sillä, kuoleeko silikonien kanssa vai ilman? Hän myös edelleen puhuu vaihtoehtohoidoista ym.

      Terhokoti, jossa Janita on kertonut nyt olevansa, on terminaalivaiheen hoitopaikka. Sinne mennään kuolemaan!

      Tunnustan olleeni myös skeptinen ja olen epäillyt Janitan juttujen todenperäisyyttä. Kirjoituksissa on ollut todella paljon ristiriitaisuuksia.

      Olen menettänyt syövälle monta eri-ikäistä läheistä, joten tiedän taudista ja hoidoista paljon! En tiedä yhtään, joka olisi selvinnyt ilman minkäänlaista näkyvää arpea suuresta sydän ja keuhkoleikkauksesta!

      • Anonyymi

        Tuota sydän-keuhkoleikkausta ihmettelen minäkin. Tähystyksellä voidaan tehdä jotain pientä. Itselläni tehtiin 1½ vuotta sitten avosydänleikkaus ja kolme arpea jäljellä, pisin 30 cm. Mutta nyt tiedämme yhden arvettoman. Joskus kymmeniä vuosia sitten Filippiiniläiset "parantajat" tekivät arvettomia leikkauksia. Poistivat suomalaisistakin sairaita osia ja hyvä, että poistivat, koska tarkempi tarkastelu osoitti osien kuuluvan mm. sioille ja lampaille. Mutta paljon on ristiriitaisuuksia kyseisen henkilön julkaisuissa.


      • Anonyymi

        Missä tuosta "leikkauksesta" kerrotaan? Tehottomista vaihtoehtohoidoista vain enemmän haittaa jos jättää oikeat hoidot ottamatta. Suomessa hoito melko hyvällä tasolla, mutta maailmalla paremminkin onnistuvia maita ja sitten on niitä huijareita.


    • Anonyymi

      No, eihän Janitalle voi muuta toivoa, kuin että hän parantuisi syövästä.
      Jotkut suhtautuvat Janitan tapaukseen vähättelevästi ja toteavat, että Janita vaan näyttelee syöpäsairasta, että sais julkisuutta.
      Ei ketään pitäisi vähätellä, joka tuo julkisuuteen sairautensa, vaan kyllä kaikin tavoin pitäisi toivoa, että ihminen parantuu, eikä herkutella toisen sairaudella.
      Syöpä on vakava sairaus, ettei kyllä kellekään syöpää toivo elämän lopussa.
      Ihmeitä voi tapahtua ja toivon ainakin näin Janitan kohdalle.

      • Anonyymi

        Aika palata maan pinnalle. Saattohoitoon mennään kuolemaan.


    • Anonyymi

      Pääasia, että ihminen löytää mielekkään tarkoituksen elämälleen tai kuolemalleen, ja jos kyseinen henkilö saa voimia siitä toiminnasta, jota tekee - on se tärkeintä, muiden mielipiteillä ei ole mitään arvoa.

    • Anonyymi

      Nyt olis tosi tärkeää, että jokainen auttaisi Pupusta edes sillä eurolla. Tai enemmällä. Jokaiselta löytyy varmasti se euro. Saataisiin Pupu paranemaan.

      • Anonyymi

        Myöhäistä se silloin on, jos on saattohoidossa, ja syöpä levinnyt joka paikkaan. Junger haki ulkomailta apua ajoissa.


    • antakaamme kunnioittavat kiitoksemme janitalle tilanteensa ja samalla maapallon miljoonien samassa tilanteessa olevien vaelluksen viime viikkojen kuvauksestaan! mieluusti kuulisin, lukisin mitä muitakin elämänviisauksia, neuvoja jälkeensä jääville hänellä jaettavanaan olis, on. / kmikko tammerforssin nuapurist

    • Anonyymi

      Jonkjn verran mediakin voisi miettiä, missä uutiskynnys menee. Oli julkkis tai tavis, sairaudet ovat ominta ykstyisyyden aluetta. Asioiden käsittely tällaisilla foorumeilla karkaa helposti käsisistä ja loukkaantuneita on kohta puolin ja toisin. Harkitsematon aloitus siinä mielessä. Janitalle rohkeutta!

    • Anonyymi

      Ihmettelen, miksei tuo perhe ole kokeillut kannabisöljyä, mikä on auttanut saattohoitotapauksissakin. Sen verran kuitenkin on ollut juttua kannaöljystä ja syöpätapauksista medioissa, että luulisi olevan tietoa.

      https://www.google.com/search?rlz=1C1GCEA_enFI792FI792&ei=PNIUXtCyJf2Yk74P2tCi4A0&q=cannabis oil cancer dailymail&oq=cannabis oil cancer dailymail&gs_l=psy-ab.3..0i22i30.9700.12327..13086...0.0..0.219.1493.2j9j1......0....1..gws-wiz.......0i7i30j0j0i30.4LIBpyQWqno&ved=0ahUKEwjQwNWnk_LmAhV9zMQBHVqoCNwQ4dUDCAs&uact=5

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        It influences the release and uptake of ‘feel good’ chemicals such as dopamine and serotonin.

        Tuosta öljystä voisi olla hyötyä masennuksen ja parkinsonin taudin hoidossa? Masennuksen hoidossa on testattu menestyksellisesti taikasieniä.

        https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/taikasienista-ihmelaake-masennuksen-hoitoon-laaketestit-alkavat-myos-suomessa#a7828177

        Pitää käydä laittamassa linkki myös masennuspalstalle.

        Menee jo hieman off- topic, mutta lievään ja keskivaikeaan masennukseen on helpompikin hoito, mäkikuismatee. Saksassa sitä määrätään ihan lääkäreiden toimesta. Suomessa halutaan mieluummin tukea farmabisnestä kuin hoitaa sairauksia.


    • Anonyymi

      Kyseinen pimu feikkaa koko jutun, muistan, että sairaus puhkesi ihan samaan aikaan kun Hanna-Riikka Siitonen kuoli samaan syöpään mikä tätä muka vaivaa. haki julkisuutta, kaikki mitä kertonut vaikuttaa täysin keksityltä, kun on tarpeeksi mielenvikainen vie jutut ihan tappiin asti ja lopulta löytää ihmelääkkeen tai tekee itsarin kun ei pääse tarinasta irti. Viimepäivien käänteet olleet aivan nauretavia, ei hymyilemäti pysty lukemaan. Se kuva missä on mutsinsa kanssa on ainakin 10 vuoden takaa, kuka tahansa voi ajaa päänsä kaljuksi, ei näytä yhtään sairaalta.

      nykyään netistä löytyy niin paljon tietoa sairauksista, että sieltä voi rakentaa itselleen melkein uskottavan tarinan, ei olis ensimmäinen. Seiska tietty hehkuttaa kun saa lukijoita.

      Uskon jutun vasta kun on puolen vuoden sisään multiin laskettu. Tilanne on paha. Jotain se höpis jo kalliota päin ajamisesta, toisaalta etsii kaikkia mahdollisia hoitoja ja rahaa niihin, ei mitään järkeä.

      • Anonyymi

        Jos hän kuolee pian niin sinä tuskin tunnet olleesi missään väärässä. Varmaan olet siihen mennessä löytänyt jo jonkin toisen vastaavan tapauksen jota paheksut yhtä varmoin sanoin. Vai tuletko kirjoittamaan viestisi jatkeeksi siinä tapauksessa pahoittelut?


      • Anonyymi

        "Tilanne on paha. Jotain se höpis jo kalliota päin ajamisesta, toisaalta etsii kaikkia mahdollisia hoitoja ja rahaa niihin, ei mitään järkeä."

        Ei tarvitse olla psykologi ymmärtääkseen, että ihmisen mielialat voivat vaihtua , varsinkin tuollaisessa tilanteessa tai epätoivoisena. Joskus lannistuu ja antaa periksi, toisena päivänä onkin täynnä tarmoa eikä halua luovuttaa. Tuo ei tarkoita ettei asiassa ole mitään järkeä. Täällä taas ihmiset, joilla ei ole mitään käsitystä kuolemanpelosta ja vakavasta sairaudesta, puhuvat.


      • Anonyymi

        Ei olisi ensimmäinen huomionhakuinen turhake joka ensin feikkaa sairauksia ja sitten tekee itsarin..saadakseen huomiota ja lööppejä. Onhan näitä, alas on ihmislaji mennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tilanne on paha. Jotain se höpis jo kalliota päin ajamisesta, toisaalta etsii kaikkia mahdollisia hoitoja ja rahaa niihin, ei mitään järkeä."

        Ei tarvitse olla psykologi ymmärtääkseen, että ihmisen mielialat voivat vaihtua , varsinkin tuollaisessa tilanteessa tai epätoivoisena. Joskus lannistuu ja antaa periksi, toisena päivänä onkin täynnä tarmoa eikä halua luovuttaa. Tuo ei tarkoita ettei asiassa ole mitään järkeä. Täällä taas ihmiset, joilla ei ole mitään käsitystä kuolemanpelosta ja vakavasta sairaudesta, puhuvat.

        me kaikki kuollaan joskus oli sairas tai terve, ei siitä mitään numeroa tarvi tehdä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olisi ensimmäinen huomionhakuinen turhake joka ensin feikkaa sairauksia ja sitten tekee itsarin..saadakseen huomiota ja lööppejä. Onhan näitä, alas on ihmislaji mennyt.

        Feikkaa?

        Et mahda olla penaalin terävin kynä. Onko sun omassa elämässä mitään aitoa, kun kuvittelet, että tuollaista voi Suomessa julkisesti feikata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Feikkaa?

        Et mahda olla penaalin terävin kynä. Onko sun omassa elämässä mitään aitoa, kun kuvittelet, että tuollaista voi Suomessa julkisesti feikata.

        Itseltäsi taitavat puuttua kynät kokonaan ja kirjoitat tikulla kun et ymmärtänyt lukemaasi. Taitaa olla itse syöpä-prinsessa taas vastailemassa.
        Yritti kerjätä rahaa kansalta niiden muovi möykkyjenkin poistamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseltäsi taitavat puuttua kynät kokonaan ja kirjoitat tikulla kun et ymmärtänyt lukemaasi. Taitaa olla itse syöpä-prinsessa taas vastailemassa.
        Yritti kerjätä rahaa kansalta niiden muovi möykkyjenkin poistamiseen.

        Ei sinulla ole kaikki kotona 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olisi ensimmäinen huomionhakuinen turhake joka ensin feikkaa sairauksia ja sitten tekee itsarin..saadakseen huomiota ja lööppejä. Onhan näitä, alas on ihmislaji mennyt.

        Onko ihmisen elämän tarkoitus päästä julkisuuteen, ei muusta väliä? No ei todellakaan ole.


    • Anonyymi

      Se mitä olen juttuja lukenut niin yks sukulainen sairasti samaa mitä tää julkkis ja se sukulainen eli vielä 7 vuotta kun sai tietää sairaudesta.

      • Anonyymi

        Niin, mikä on pointtisi? Jokainen syöpä ja potilas on erilainen. Sama syöpä käyttäytyy yksilöllisesti eri ihmisillä. Samoin samaa syöpää hoidetaan eri tavalla eri ihmisillä, koska syövän hoito on yksilöllistä. Siksi osa parantuu ja osa ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mikä on pointtisi? Jokainen syöpä ja potilas on erilainen. Sama syöpä käyttäytyy yksilöllisesti eri ihmisillä. Samoin samaa syöpää hoidetaan eri tavalla eri ihmisillä, koska syövän hoito on yksilöllistä. Siksi osa parantuu ja osa ei.

        Lymfoomiakin 80 erilaista, toiselle osuu hoidettava muoto ja jonkun toisen kohtalo on nopea. Siksi ei voi verrata yhtä tapausta toiseen.


    • Anonyymi

      Hienosti servasitte misspönttöuunin. Kiitos teille kaikille servaajille. Pönttöuuni sai ajateltavaa kuplaansa.

      • Anonyymi

        Ei kai tässä ketjussa mikään pönttöuuni ole ydinasiana? Nyt on kyllä jollakin yksittäistä nimimerkkiä vastaan ja pahasti? Miksei pönttöuuni saa sanoa asiaan kantaansa? Paikalla on paljon muitakin sanojia. Erittäin omituinen kommentti sieltä sulta.


    • Anonyymi

      Lehtien uutisointi taitaa juontaa juurensa Janitan omasta somesta, ja joistakin haastatteluista. Jokainen saa tehdä elämästään, sairaudestaan ja myös kuolemastaan julkisen mikäli itse niin haluaa, se on hänen oikeutensa. Ja kuolemahan on osa elämää aivan kuten syntymäkin, elämä vain loppuu siihen. Pahalle tuntuu nuoren ihmisen kärsimykset, se miten hän on taistellut parantuakseen ja saadakseen elää, syöpä on julma ja arvaamaton sairaus jolle ei aina löydy parannuskeinoa. Mutta olettaisin että Janita saa jonkinlaista lohtua jakaessaan tarinaansa, ja se hänelle suotakoon. Mitä haittaa kenellekään on hänen tarinastaan?

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Nuoria ihmisiä ja pieniä lapsiakin kuolee.


      • Anonyymi

        Ilmeisesti tämä some-paheksunta on sekoittanut tavallistenkin ihmisten päät niin ettei joillain ole alkeellisintakaan hienotunteisuutta tai empatiaa. Itse en käytä sosiaalista mediaa ja puolestani sen voisi lopettaa saman tien mutta ymmärrän kuitenkin mitä tolkun ihmisen kannattaa paheksua ja mitä ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti tämä some-paheksunta on sekoittanut tavallistenkin ihmisten päät niin ettei joillain ole alkeellisintakaan hienotunteisuutta tai empatiaa. Itse en käytä sosiaalista mediaa ja puolestani sen voisi lopettaa saman tien mutta ymmärrän kuitenkin mitä tolkun ihmisen kannattaa paheksua ja mitä ei.

        Ai et käytä vai? Kuitenkin tänne someen nyt laitoit .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai et käytä vai? Kuitenkin tänne someen nyt laitoit .

        Ehkä hän tarkoitti niitä palveluja joissa ollaan omalla nimellä, jaetaan omia kuvia yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä hän tarkoitti niitä palveluja joissa ollaan omalla nimellä, jaetaan omia kuvia yms.

        Ei. Hän ei tiedä mikä on some. Tyypillinen hyödyllinen idiootti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Hän ei tiedä mikä on some. Tyypillinen hyödyllinen idiootti

        Sinä näytät osaavan käyttää somea just niin kuin "kuuluu", eli haukkuen ja piikitellen muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti tämä some-paheksunta on sekoittanut tavallistenkin ihmisten päät niin ettei joillain ole alkeellisintakaan hienotunteisuutta tai empatiaa. Itse en käytä sosiaalista mediaa ja puolestani sen voisi lopettaa saman tien mutta ymmärrän kuitenkin mitä tolkun ihmisen kannattaa paheksua ja mitä ei.

        Ymmärrätkös että keskustelupalstatkin ovat sosiaalista mediaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrätkös että keskustelupalstatkin ovat sosiaalista mediaa?

        Ihan sama. Ei liity asiaan mitenkään. Yritä ymmärtää edes sen verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama. Ei liity asiaan mitenkään. Yritä ymmärtää edes sen verran.

        Liittyy täsmälleen asiaan niin että on kaksinaismoralistista ruikuttaa toisen somettelusta jos itsekin tekee sitä. Yritä ymmärtää edes sen verran.


    • Janita käsittelee omaa kuolemaansa. Se suotakoon ihmiselle, joka on nuori, elämänsä alussa, ja nyt joutuu luopumaan kaikesta.
      Osanottoni hänelle.

      • Anonyymi

        Sairastuin samaan Imusolmukesyöpään , kuin janita-rukkakin . Kirjastolla käydessani kerrroin tuttavalle , että m
        iten tiputus aloitetaan , ..- silloin viereisestä pöydästä pomppasi ylös nuori, oletan että Helluntailainen tyttö ja tuli kertomaan , että jeesus pelastaa .
        Sanoin että Lääkäri antoi vain pari viikkoa aikaa aloittaa hoito , muuten Voi olla turhaa , niin että jos menen jonkun Mellerin , tai Turusen kokouksiin lattialla konttaamaan , Hoidon sijasta , niin olen pilven lonkalla laulamassa heti kohta ,
        Minulle luvattiin heti alussa terminaali- eli saattohoitopaikka , mutta sitten , hoidon lopulla , lääkäri sanoi että vaiva o parannettu . en yhtään ihmettele , jos tulee surku olo , jos valvoo yöt se vaiva kaverina , kun hoito loppui niin yht' äkkiä pumppu petti , ja jouduin sydänosastolle , pumppu löi yli 200 , ja lääkärit suunnitteli tahdistinta hätäkeinona . sitten sain uuuden lääkkeen , Ja syke muuttui äkisti normaaliksi ,
        Kyllä ihminen saa surussaan valittaa , Suomi on siittä vapaa maa , että jokainen saa valittaa , ; Täällä ei vain kukaan kuuntele , , valittaa saa ,..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sairastuin samaan Imusolmukesyöpään , kuin janita-rukkakin . Kirjastolla käydessani kerrroin tuttavalle , että m
        iten tiputus aloitetaan , ..- silloin viereisestä pöydästä pomppasi ylös nuori, oletan että Helluntailainen tyttö ja tuli kertomaan , että jeesus pelastaa .
        Sanoin että Lääkäri antoi vain pari viikkoa aikaa aloittaa hoito , muuten Voi olla turhaa , niin että jos menen jonkun Mellerin , tai Turusen kokouksiin lattialla konttaamaan , Hoidon sijasta , niin olen pilven lonkalla laulamassa heti kohta ,
        Minulle luvattiin heti alussa terminaali- eli saattohoitopaikka , mutta sitten , hoidon lopulla , lääkäri sanoi että vaiva o parannettu . en yhtään ihmettele , jos tulee surku olo , jos valvoo yöt se vaiva kaverina , kun hoito loppui niin yht' äkkiä pumppu petti , ja jouduin sydänosastolle , pumppu löi yli 200 , ja lääkärit suunnitteli tahdistinta hätäkeinona . sitten sain uuuden lääkkeen , Ja syke muuttui äkisti normaaliksi ,
        Kyllä ihminen saa surussaan valittaa , Suomi on siittä vapaa maa , että jokainen saa valittaa , ; Täällä ei vain kukaan kuuntele , , valittaa saa ,..

        Anoyymi 23:48.
        Toisen vakavan sairauden eteen eivät läheiset voi mitään. Vain kuunnella, olla tukena. Sallia surutyö.
        Janita saa elämälleen tarkoituksen kertoessaan terveydentilastaan somessa. Hänelle se tuo sisällön elämään, joten on oikein ja kohtuulista, että lukijat suhtautuvat häneen kunnioituksella ja myötäeläen.
        Sinun on käynyt hyvin, olet sairauden voittanut, mutta tiedät, kuinka raskas se on. Miltä tuntuu. jos on pelkona, että se voittaa tämän taistelun!
        Hyvää vointia sinulle.


    • Anonyymi

      Liika on liikaa.

    • Anonyymi

      EI ole fiksua kommentoida koko ajan , antakaa olla rauhassa ! Mitä teemme tiedolla hänen olostaan, ei tunne koko ihmistä? Jättäkää kommentoimasta jo.Tykkäisitkö itse jos olisit hänen tilalla?

      • Anonyymi

        Ihminen, joka haluaa olla tunnettu ja päivittää jatkuvasti väitettyä "sairauttaan", altistaa itsensä muiden riepoteltavaksi. Tässä keisissä selvästi kinuaakin kommentteja, joten tehkäämme hänelle mieliksi. Vastaus: tykkäisin, jos olisin hänen tilalla, koska haluaisin huomiota ja sääliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen, joka haluaa olla tunnettu ja päivittää jatkuvasti väitettyä "sairauttaan", altistaa itsensä muiden riepoteltavaksi. Tässä keisissä selvästi kinuaakin kommentteja, joten tehkäämme hänelle mieliksi. Vastaus: tykkäisin, jos olisin hänen tilalla, koska haluaisin huomiota ja sääliä.

        Olet kuvottava. Ja selvästi kateellinen Janitsn saamasta huomiosta. Pakahdu mitättömyyteesi nobody!


    • Anonyymi

      viestini ei kai mennyt perille on diabetes on syöpä on sääriluut murtuneet silti sain elämältä paljon.....

    • Mikäs tuossa...Hän haluaa jakaa tarinansa. Kertoo millaista on sairastaa syöpää ja valmistautua kuolemaansa. Epäilemättä moniakin ihmisiä kiinostaa hänen tarinansa.

      -Toivotan Janitalle kaikkea hyvää viimeisille päiville, kuukausille, ehkä vuosille..Sitten myös tuonpuoleiseen.

    • Anonyymi

      Mä saattohoidin puolisoni vuosi sitten. Janitan seuraaminen hämmästyttää. Saattohoidon ja sairauden voi kohdata niin eri tavalla. Voi myydä sielunsa somelle tai sitten olla läheisten kanssa. Janita ei ole sopeutunut tulevaan. Maarit Feldt- Ranta oli esimerkkinä elämälle. Kumpa kaikki saisivat kokea saman rauhan.
      Toivon Janitalle kaikkea hyvää ja kivutonta olotilaa. Ei ole varmasti helppoa

      • Anonyymi

        Miksi somettelu ja läheisten kanssa oleminen pitäisi olla jotenkin ristiriidassa? Ei niiden läheistenkään kanssa olla 24/7.


    • Anonyymi

      Hän on niin aktiivinen somettaja kai, mikäs siinä.
      Useinkaan emme saa tietää emmekä näke tai kuule vaikka ihmisiä sairastaa lapsista vanhuksiin vakavia sairauksia tuolla koko ajan, se ei katukuvassa näy milläänlailla.

      Olkaa kiitollisia niin kauan kun on kohtuullinen terveys edes, koskaan ei voi tietää milloin on se viimeinen elinvuosi menossa. Syöpäsaurauksissa on se pelottava asia kun joudut riutumaan pitkään kuolemaa odottaen, jos hoidot ei auta ja vaikka auttaisikin niin silti et ole koskaan enää entisesi. Joutuu jännittämään ja pelkäämään että auttaako hoidot vai, kun menet lääkärille kuulemaan tuomiota että mikä on tilanne.

      Toki on muitakin sairauksia ja monia joita ei voi hoitaa ja jotka vie kuolemaan ennen aikaisesti. Syöpä on vaan jotenkin se sellainen pelottavin.

      Niin se vaan eräs tuuttavanikin riutui pois syöpää sairastaen, voi hitto sitä henkistä kärsimystä mitä siitä saa.

      • Anonyymi

        Näinpä on, itse kymmenen vuotta syöpäsairaan vieressä eläneenä ja lopulta hautaan saatelleena voin sanoa aamenen siihen kokonaiskärsimykseen ja se eipääty hautajaisiin, ehei siitä vasta alkaa uusi jakso.

        Tämä potilas saa olla kiitollinen ettei hänellä ol e pieniä lapsia siinä kaiken keskellä ihmettelemässä mitä tapahtuu ja miksi äiti ei jaksa leikkiä heidän kanssaan...hooh.

        tämä someveivaaminen on yhdenlaisten ihmisten luoma vale-elämisen illuusio josta he eivät taida koskaan selvitä.


    • Anonyymi

      On käsittämätöntä miten kuolemaa edelleen pidetään niin kaukaisena tai itseä koskemattomana asiana. Sitä ei haluta nähdä, siitä ei haluta puhua. Ihan niin kuin sillä tavalla kuolemaa ei olisikaan, eikä ainakaan koskettaisi minua. Se on meillä kaikilla ja edessä ja siitä saa puhua!

      • Anonyymi

        Miten niin edelleen, ei siitä pitkä aika ole kun kuolema oli läsnä jatkuvasti. Pitäisikö sitten olla huono asia se että nykyään lapsetkin saavat elää eikä pidetä itsestäänselvyytenä että puolet kuolevat johonkin?


    • Anonyymi

      Muutenkin sitä ihmettelee millainen elämisen käsitys on kovin monilla, kun tehdään lapsia..erotaan..uusi rakkaus uusi onni, uudet ilman vanhempia syntyvät lapset..jne... siinäkö se elämä on !!?

      Sitä ihmettelee millaisen kansan sodasta selvinneet ihmiset ovat luoneet huh.

    • Anonyymi

      Jään mielenkiinnolla odottamaan, koska joku älypää kuvaa omat kuolinkorahduksensa ja pyytää omaisia testamentissaan levittämään sen nettiin.

    • kukas hiän on?

      • Anonyymi

        Onko niin, ettei tänne voi kirjoittaa kristitty? Ei uskovien kirjoituksia näytä olevan. Kristityllä olisi kuitenkin ratkaisu, joka koskee koko elämää. Ihminenhän ei todellisuudessa kokonaan kuole, vaan siirtyy seuraavaan elämään. Uskova siirtyy Herran luo, josta kaikki paha tai muu kielteisyys on pois.

        Kun täällä uudestisyntyy, niin hänestä tulee Jumalan oma. Paavalikin sanoi, että hän mieluimmin lähtisi täältä Herran luo, mutta hän kuitenkin näki tärkeäksi olla täällä maan päällä julistaaksensa pelastuksen ilosanomaa, evankeliumia.

        Tässä elämässä ratkaistaan sen, missä itse kukin viettä ikuisuutensa. Herran luona ovat ne, jotka ovat täällä vastaanottaneet pelastuksen, muut ovat siellä, mistä Raamattu kertoo Joh. ilm. 20:15. Joh. ilm. kertoo tarkemmin 21 luvussa, missä ovat kerran uskovat. Nyt täällä itse kukin ratkaisee, mihin menee kuoltuaan. Ennen sen tiesi jopa pikkulapsi, täällää aikuisetkin haikailevat pimeässä.


    • Anonyymi

      Itsepä haluaa paistatella lööppijulkkuna. Turha somea syytellä. Esim instan yksityisyyttä voi rajata.
      Ei välttämättä kiinnostaisi seurata. Otsikoita vaikea väistellä.
      Mikä tuossa enää on uutista?

      Selkeästi nuorten mielenterveyttä ei hoideta riittävän ajoissa ja hyvin.

      Tässä tapauksessa edes ihmeparantuminen ei olisi uutinen.

    • Anonyymi

      Minulle on aivan sama jos janita haluaa kertoa jotakin sairautensa tilanteesta julkisesti somessa.Pidän esim siitä välillisestä vaikutuksesta että se voi mahdollisesti innoittaa syöpä tutkijoita intoamaan enemmän alansa tutkimuksesta että voidaan löytää aina vaan parempia keinoja taistella syöpää vastaan..Se on ehkä asiassa hyvä pointti mahdollisesti.Lisäksi asiassa on sanottu siitä että ainakin se hänen käyttämänsä rintaimplanttityyppi on ilmeisesti lopetettu sen käyttö ihmisten rintaimplanttina kun tod näk on syöpää hyvin paljon stimuloiva rintaimplanttityyppi.Ehkäpä muutenkin hänen syöpänsä saa rintaimplantteja haluavan edes kaksi kertaa miettivän että kannattaako se kuitenkaan.No nuo asia minulle tulivat mieleen voi olla että asiassa on muutakin.Toivottavasti uskaltaa kokeilla hänelle tarjottua jotain kokeiluluonteista hoitoa ymmärtääkseni tilanteessaan se ei tosin enää ehkä ehdi auttamaan mutta ehkä voi tulla vähän vielä lisää aikaa?(asiaa en tosin tunne)että pitää hänenkin olla vielä viime hetkellä rohkea jos voisi uuden hoitotavan kokeilulla auttaa hänen jälkeenså apua kaipaavia muita syöoäsairaita..Toivon hänelle rohkeita ja hyviä ja miellyttäviä hetkiä vielä kuitenkin mitä hänellä nyt jäljellä onkin ..eli hyvää uutta vuotta!

    • Anonyymi

      Miksi pitää olla noin julkisuudenhakuinen, edelleen???

      • Anonyymi

        Julkkis tai ei. Itse en tunnista tätä henkilöä julkkiksena, mutta moni varmasti tunnistaa. Kaikkea hyvää ja levollisuutta kuitenkin Janitalle ja hienoa, kun teet niinkuin juuri itse haluat tehdä, se on mielestäni tärkeintä. Voimia sinulle!
        Toivottavasti tämä aiheuttaa jotakin hyvää joillekin esimerkiksi vertaistukena tai asiantuntijoille innostavana kokemuksena tutkimustyöhön.
        Kaikille palstaa lukeville leppoisaa viikonloppua!


      • Anonyymi

        Ihan itse lehdet päättävät mitä juttuja julkaisevat.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      291
      19831
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      99
      4109
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2346
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      198
      2041
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1950
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      309
      1824
    7. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      94
      1464
    8. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1462
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      150
      1247
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      279
      1199
    Aihe