"Tahtoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä."

Anonyymi

Näin sanoo Jumalan Pyhä Henki. 1 Kor. 14:6. Mutta ...

26

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Kaikki eivät puhu kielillä." Se on murheellista. 1 Kor. 12:30.
      Siitä huolimatta , sanoo Pyhä Henki, "tahtoisin teidän KAIKKIEN puhuvan kielillä." 1 Kor. 14:5.

    • Anonyymi

      Sanooko raamattu näin?
      Miten saan tämän?

      • Anonyymi

        Raamattu sanoo:

        Matt. 7:8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan

        Jossain käännöksesä oli jopa näin: Anova vastaanottaa.

        Eli jos olet uudestisyntynyt, niin ano Herralta kielilläpuhumisen armolahjaa.


      • Anonyymi

        Aloitus vääristää Paavalin viestiä. Lue 1 Korinttolaiskirje 14 luku, niin selviää mitä Paavali oikeasti kirjoittaa. Kielillä puhuminen on Paavalista hyvä juttu, mutta se rakentaa vain puhujaa itseään. Monet muut lahjat ovat tärkeämpiä seurakunnassa ja Paavali pyytää rukoilemaan niitä.

        "Toivoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin toivoisin teidän profetoivan. Profetoiva on arvokkaampi kuin kielillä puhuva,

        Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.

        Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus vääristää Paavalin viestiä. Lue 1 Korinttolaiskirje 14 luku, niin selviää mitä Paavali oikeasti kirjoittaa. Kielillä puhuminen on Paavalista hyvä juttu, mutta se rakentaa vain puhujaa itseään. Monet muut lahjat ovat tärkeämpiä seurakunnassa ja Paavali pyytää rukoilemaan niitä.

        "Toivoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin toivoisin teidän profetoivan. Profetoiva on arvokkaampi kuin kielillä puhuva,

        Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.

        Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. "

        Toivoisin todella sitä, että sinäkään et olisi yhä ymmärrykseltäsi lapsi !

        Siis kielillä puhuva rakentaa itseään, se on totta, tiedän sen omasta kokemuksesta !

        Mutta jos puhuu kielillä Seurakunnassa KUN ON selittäjä, niin siloin se kielillä puhuva rakentaa myös Seurakuntaa !

        Älä siis opeta sellaisesta, josta ei sinulla itselläsi ole omakohtaista kokemusta/ tietoa !!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus vääristää Paavalin viestiä. Lue 1 Korinttolaiskirje 14 luku, niin selviää mitä Paavali oikeasti kirjoittaa. Kielillä puhuminen on Paavalista hyvä juttu, mutta se rakentaa vain puhujaa itseään. Monet muut lahjat ovat tärkeämpiä seurakunnassa ja Paavali pyytää rukoilemaan niitä.

        "Toivoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin toivoisin teidän profetoivan. Profetoiva on arvokkaampi kuin kielillä puhuva,

        Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.

        Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. "

        Siis pääsanoma oli tämä:

        Älä siis opeta sellaisesta, josta ei sinulla itselläsi ole omakohtaista kokemusta/ tietoa !!!!!

        Et kykene näyttämään Tietä nuoremmille, jos et ole itse kulkenut sitä Tietä jo !

        Eli asiat opitaan todella vasta oman kokemuksen ja harjoittelun kautta ja avulla.

        Mutta jos ei ole ITSE kokenut ja sen kautta oppinut oikeasti, ei pidä opettaa muita !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu sanoo:

        Matt. 7:8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan

        Jossain käännöksesä oli jopa näin: Anova vastaanottaa.

        Eli jos olet uudestisyntynyt, niin ano Herralta kielilläpuhumisen armolahjaa.

        Anova ei voi saada rukouksellaan mitään saaduksi, jos se on epäuskossa tehty rukous, eli uskova epäilee sitä rukousta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis pääsanoma oli tämä:

        Älä siis opeta sellaisesta, josta ei sinulla itselläsi ole omakohtaista kokemusta/ tietoa !!!!!

        Et kykene näyttämään Tietä nuoremmille, jos et ole itse kulkenut sitä Tietä jo !

        Eli asiat opitaan todella vasta oman kokemuksen ja harjoittelun kautta ja avulla.

        Mutta jos ei ole ITSE kokenut ja sen kautta oppinut oikeasti, ei pidä opettaa muita !

        Kokemusta mihinkään saarnaan ei tarvita,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemusta mihinkään saarnaan ei tarvita,

        Tarkoitan itse koettua kokemusta saarnan tekoon.
        Kokemusta saarnaamisessa tarvitaan opettamisessa,


    • ttittititititttatatattataattaaakakakakakakakktktkttititittiittitikkakaktitititkkkaitgititititktktitititititititititkkakakakakakakkaak!

    • Anonyymi

      Sanoma tarkoittaa. Ps.59:9 Mutta sinä, Herra naurat heille, pidät kaikkia pakanoita pilkkanasi.

    • Uskonharhaisten harhoittamasta siansaksan mongerruksesta ei ole mitään muuta kuin suunnatonta hupia meille täysjärkisille.

      Sensijaan vaikkapa ruotsia olisi kyllä hyvä opiskella.

    • Anonyymi

      Armolahjoista toiseksi parhain. Mutta sitten parhaimman eli profetoimisen kanssa samanarvoinen, jos on myös selittämisen lahja. 1 Kor. 14:2-5.

      • Anonyymi

        Armolahjakäsityksenne on vääristynyt. Opettaminen on armolahjoista tärkein. Paavalikin sanoi, että hän puhuu mieluummin muutaman sanan ymmärryksellä kuin kymmenen tuhatta kielillä. Ilman opetusta kristityt jäävät keskenkasvuisiksi. Ja se juuri on nykyään vapaiden suuntien ongelma.


    • Anonyymi

      Seurakunnassa ymmärryksellä selevee savoo ja kotona, salaisuuksia hengessä ja rukouskammiossa. Näin säilyy seurakuntajärjestys opetuksen mukaan

      • Anonyymi

        Juuri näin.


    • Anonyymi

      Paras armolahja ihmiselle on terve järki.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Jos ei ole tervettä järkeä niin muutkin lahjat kieroutuvat.


    • Anonyymi

      uskotte Paavalin ja hänen oppikunnan oppeja ilmeisesti Jumalan ja Jeesuksen Lakien vihaajina!
      kristittyjen todellinen jumala kristittyjen historian mukaan:
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      kristittyjen todellinen jeesus kristittyjen historian mukaan:
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
      JOTEN:
      2.Korinttolaiskirje:
      11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi." eikä helluntalaisetkaan enkelit ole poikkeus!
      Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimeen laittomuuden omia jumalia ja jeesuksia palveleminen on suuri petos maailman ihmiskuntaa kohtaan.
      ---

      Mitä uskotte uskomalla voittavan kun raamatussa Lain antanut Kaikkevaltias Jeesus kieltää uskomasta, paikan ikuiseen tuleenko????
      ---

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
      Luukkaan evankeliumi:
      18:20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
      Matteuksen evankeliumi:
      7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
      23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

    • Anonyymi

      Kaikki uskoon tulleet eivät puhu kielillä, koska eivät ole ottaneet vastaan henkikastetta. Mutta jokainen Pyhän Hengen kasteen saanut puhuu kielillä.

    • Anonyymi

      Rukoile ja ota vastaan. Jeesus tahtoo kastaa sinut Hengellään. Ja siitä on seurauksena kielilläpuhuminen. Apt. 10:43-48.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe