Villien uusi trendi.

Anonyymi

Kuuminta hottia näkyy juuri nyt olevan, että tuunataan kattokupu näyttämään juuri samalta kuin Taksi Helsingin kupu. Ryhmänumero kylkeen, järjestysnumero taakse, ja siihen viereen sana TAKSI, ja sen alle suurinpiirtein sanan helsinki pituinen sana, ja avot, kun se olla melken kun helsinki taksi. Innovatiivistä ja omaperäistä.

19

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samantien kun tuli uutinen taksilainsäädännön muutoksesta olisi Taksi Helsingin pitänyt muuttaa nimea, ottaa käyttöön helposti tunnistettava logo ja suojata nämä tavaramerkillä.

    • Anonyymi

      Sehän on just sitä innovatiivisuutta jota Berner ja Sipilä kielet toistensa anuksissa lakimuutoksen hienoutta esitellessään hehkuttivat

      • Anonyymi

        Vähän niinkuin Juhla-Mokka tai Juhla-Mocca. Mine laita parempi


    • Anonyymi

      Mikseivät vaan iske Taksi Helsingin logoa kylkeen? Ei sitä ole suojattu mitenkään. Katsokaa itse vaikka PRH:n hakukoneesta.

      • Anonyymi

        Luulen että sitä (TAKSI Helsinki logoa) voidaan pitää ns vakiintuneena tavaramerkkinä, joka siis tarkoittaa suurinpiirtein samaa suojaa kuin rekisteröinti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen että sitä (TAKSI Helsinki logoa) voidaan pitää ns vakiintuneena tavaramerkkinä, joka siis tarkoittaa suurinpiirtein samaa suojaa kuin rekisteröinti

        Joo mutta asia pitäisi käsitellä oikeudessa. Riski on, että asia viedään EU:n tavaramerkkioikeuteen ja siellä ollaan että ”mikä vtun taksi helsinki?”

        Siellä on kumottu mm. Coca colan rekisteröity tavaramerkki joten tuskin kannattaa lähteä kokeilemaan.


    • Anonyymi

      Voi jessus tuota kartellitaksarin pientä mieltä.

      • Anonyymi

        Tiedätkö mitä kartelli tarkoittaa, villimieli ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö mitä kartelli tarkoittaa, villimieli ?

        Käy vaihtamassa lenkkarit ja lökö farkut.


      • Anonyymi

        Pientä mieltä?
        Ilmestyt tyhjästä lenkkareinesi, verkkarit jalassa, naamioit autosi sellaisen brändin mukaisesti, jonka luomiseen sinulla ei ole osaa eikä arpaa, ja kun sitten saat asiakkaan kyytiin ja veloitat siltä tuplahinnan, homma kaatuu sen "oikean" taksifirman kontolle. Ja sitten jeesustelet, kun joku ei pidä toiminnastasi.


    • Anonyymi

      Ainakin taksi 795 Helsinki on todella siististi tehty TH-kopio.

    • Anonyymi

      Taksi Helsingin olisi kannattanut valita nimensä hiukan paremmin ettei tarvitse kitistä että asiakkaat eivät erota niitä muista Helsingin takseista.

      • Anonyymi

        Siinä olisi heti luovutettu ja annettu avaimet uusien yrittäjien käsiin.


    • On mahdollista, että taksinajaja on ammatti, jota ei voi täysin suojata enää. Asiakkaalle kuitenkin jää tarve suojata itsensä väärinkäytöksiltä. Asiakkaalle siis pitää antaa varma keino tunnistaa "aito taksi". Digitaalisuus vie ja digitaalisuus tuo.

      Valtion sertifikaatti pitää tehdä käytännölliseksi. Omalla vastuulla saa sitten vaikka polkupyörän tarakalla matkustaa.

      • Anonyymi

        No voi sun saaplari! Meillä OLI toimiva valtion sertifikaatti, sitä nimitetään liikenneluvaksi. Se toimi hyvin siihen saakka, kunnes uusi taksilaki astui voimaan ja periaatteessa kuka tahansa voi sellaisen saada.

        Laki oli, Berner tuli ja meni ja nyt saamme nauttia kaikista niistä ongelmista, mistä mm. Taksiliitto varoitti uudistuksen lausuntokierroksella. Eihän meitä tietenkään kuunneltu...

        Halusitte vapautusta, saitte sen. Nyt on aika nauttia uuden ajan riemuista, valinnanvaraa tolpilla on tarpeeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi sun saaplari! Meillä OLI toimiva valtion sertifikaatti, sitä nimitetään liikenneluvaksi. Se toimi hyvin siihen saakka, kunnes uusi taksilaki astui voimaan ja periaatteessa kuka tahansa voi sellaisen saada.

        Laki oli, Berner tuli ja meni ja nyt saamme nauttia kaikista niistä ongelmista, mistä mm. Taksiliitto varoitti uudistuksen lausuntokierroksella. Eihän meitä tietenkään kuunneltu...

        Halusitte vapautusta, saitte sen. Nyt on aika nauttia uuden ajan riemuista, valinnanvaraa tolpilla on tarpeeksi.

        No aika kauan taksiliitto sai pidettyä kartellinsa voimassa. Onnneksi löytyi rohkeita ihmisiä kaatamaan se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No aika kauan taksiliitto sai pidettyä kartellinsa voimassa. Onnneksi löytyi rohkeita ihmisiä kaatamaan se.

        Tää on kyllä hauska palsta kun termit saa ihan uutta sisältöä "asioista perillä olevien" ladatessa täyslaidallisia. Taksiliiton kartelli on kyllä huippu.
        STTK:n monopolin purkamista odotellessa on hyvä mietiskellä , miten Uberin harvainvalta ja nepotismi saataisiin kuriin, mutta ehkä joku jakomäkeläinen sen kertoo meille vielä tänään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää on kyllä hauska palsta kun termit saa ihan uutta sisältöä "asioista perillä olevien" ladatessa täyslaidallisia. Taksiliiton kartelli on kyllä huippu.
        STTK:n monopolin purkamista odotellessa on hyvä mietiskellä , miten Uberin harvainvalta ja nepotismi saataisiin kuriin, mutta ehkä joku jakomäkeläinen sen kertoo meille vielä tänään.

        Kartellit olivat paikallisempia, tosin Taksiliitto edusti näitä kartelleihin kuuluvia yrittäjiä. Onnneksi taksikartellit saatiin purettua kertaheitolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kartellit olivat paikallisempia, tosin Taksiliitto edusti näitä kartelleihin kuuluvia yrittäjiä. Onnneksi taksikartellit saatiin purettua kertaheitolla.

        Kyse oikeastaan on kuitenkin taksikuskien työterveydestä. Paikallinen kartelli on hirveän huono lähtökohta juuri työterveysnäkökulmasta. Tulevan "digitiedoston" pitää siis myös olla työterveyssertifioitu, jolloin asiakas tietää, että kyseinen työntekijä todella aidosti hyötyy siitä, että hän käyttää hänen palveluitaan.

        1)taksilupa, mikä tähtää valtion valvonnan mahdollisuuteen
        2)työterveys sertifikaatti
        Suoraan asiakkaan kännykkään.

        Ei mitään ratkaisevia hallinollisia kustannuksia synny tästä. - Ja saa ajaa millä vain rekisterissä olevalla autolla, josta jokin kunnon mittari löytyy.

        .. mutta vilunkia harrastavilla on/olisi kokoajan "paha mieli".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe