Vanhukset sijaisperheisiin?

Miksi vanhukset kasataan yhteen toistensa kanssa? Eikö vanhuksia, jotka eivät enää tule yksin toimeen voisi sijoittaa sijaisperheisiin siinä missä lapsiakin?

27

<50

Äänestä

Vastaukset 27

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo, otetaan vanha vkaaa huutolaismenetelmä mukaan uudistettavaan ihanaan Suomen sosiaalitoimeen.

Joka vuosi järjestetään markkinoilla, eli nykyään tietysti netissä huutokauppa, jossa isännät tarjoutuvat kasvattamaan huostaan otettuja ja orpolapsia sekä ilman sukulaisten turvaa viruvia vanhuksia ja kroonisesti sairaita. Huutokaupan tarjous on aina vuodeksi kerrallaan, ja alhaisin tarjous tietysti voittaa.

Kokeneet voivat kertoa, kuinka kivaa oli olla huutolaistyttö tai -poika.

Haluaisitko sinä ruotimummoksi tai -ukoksi vanhana? ; )

• Joo sitähän mä just tarkotin joo..

• Anonyymi

Hyvä ja ihmisläheinen idea, mutta moniko haluaa ottaa vanhusta kotiinsa ja alkaa omaishoitajaksi vieraalle vanhukselle.
      Osa hoitaa omat vanhuksensa kotona jopa kuolemaan saakka.
      Voi käydä niinkin, että kotiin otettu vieras vanhus alkaakin määräämään häntä hoitavia vieraita ihmisiä.

• Niin kyllähän siitä korvauksen saisi, ihan kuten sijoitettavasta lapsestakin..Taitaa olla jotain tonnin luokkaa per nenä?

• Anonyymi

Uusvanhukseksi..............................................................................................................................................

• Anonyymi

Jos on yli 25-vuotias niin on jo vanhus jolloin voi siirtyä jo johonkin palvelutaloon tai sijaishuoltoon.

Ikävä on tämä Tojototan Korona -Viirus.... se varmasti leviää kun lääkärit sitä levittävät Suomessakin jo tartuntoja.

• Ehkä siksi kun sinuakaan e kukaan täysipäinen ottaisi kotiinsa asumaan :D

• Mene vajukki siitä öyhöttämään vaikka koronasta.

• Wwuwuw kirjoitti:

Mene vajukki siitä öyhöttämään vaikka koronasta.

Ota sinä tyyny kainaloon ja mene naapureiden oville kolkuttelemaan josko ne ottaisi sut sijoitukseen :D

• Harmaaritari kirjoitti:

Ota sinä tyyny kainaloon ja mene naapureiden oville kolkuttelemaan josko ne ottaisi sut sijoitukseen :D

No luulis sua tulevaisuutes vähän kiinnostavan, kun sulla ei ole puolisoa eikä lapsia.

• Wwuwuw kirjoitti:

No luulis sua tulevaisuutes vähän kiinnostavan, kun sulla ei ole puolisoa eikä lapsia.

Ei mulla henkilökohtaisesti ole juuri siinä asiassa ongelmia, sitten jos/kun ei itsekseen pärjää tai rahat loppuu hoidan homman niin etten jää taakaksi kenellekään.

• Wwuwuw kirjoitti:

Niillä joilla niitä lapsia on varmaan tulee olemaan rankempaa, joutuvat näkemään sitten kuinka ne lapset joita itse hoitaneet ja auttaneet aina hylkää jonnekin laitokseen, se voi tuntua katkeraltakin.

• Wwuwuw
        Harmaaritari kirjoitti:

Niillä joilla niitä lapsia on varmaan tulee olemaan rankempaa, joutuvat näkemään sitten kuinka ne lapset joita itse hoitaneet ja auttaneet aina hylkää jonnekin laitokseen, se voi tuntua katkeraltakin.

Mun nähdäkseni tää on ihan kehityskelpoinen idea kuitenkin.

• Wwuwuw kirjoitti:

Harmiksen piti tulla vaan lällättämään paskaa, koska aloittaja olin minä. Sitten inisee toisaalla henkilöhyökkäyksistä..🙄

• Wwuwuw kirjoitti:

No ehkä tuossa ekassa vastauksessa oli vähän sitä että kun sun avaus niin kuittaan silleen mutta siinä vaan on se vinha perä että me länsimaiset ihmiset ollaan niin itsekkäitä ettei se onnistu. Eihän täällä juuri kukaan edes omia vanhempiaan haluaisi kotiiinsa ottaa hoitaakseen niin saati sitten tuntemattomia. Jos ottaisi se tahtoisi siitä niin paljon rahaa että se ei yhteiskunnalle olisi kannattavaa ja siinä kävisi niin että raha kyllä kelpaisi mutta vanhus jäisi huonolle hoidolle useimmissa tapauksissa.

• Harmaaritari kirjoitti:

No ehkä tuossa ekassa vastauksessa oli vähän sitä että kun sun avaus niin kuittaan silleen mutta siinä vaan on se vinha perä että me länsimaiset ihmiset ollaan niin itsekkäitä ettei se onnistu. Eihän täällä juuri kukaan edes omia vanhempiaan haluaisi kotiiinsa ottaa hoitaakseen niin saati sitten tuntemattomia. Jos ottaisi se tahtoisi siitä niin paljon rahaa että se ei yhteiskunnalle olisi kannattavaa ja siinä kävisi niin että raha kyllä kelpaisi mutta vanhus jäisi huonolle hoidolle useimmissa tapauksissa.

Ajatus olisi, että ne samat sijaisperheet ottaisivat paitsi lapsia, niin myös vanhuksia.. Ja tuki olisi kuten nytkin, noin tonnin verran tai enemmän..laitoin linkin ylempänä.
        Ja tietysti sijaisperheiden määrää pitäisi lisätä..Tulisi se kuitenkin yhteiskunnalle halvemmaksi kuin laitoshoito.

• Anonyymi

Lääkäri on aina sairain ihminen, kun ekspertti lajissaan.

• Anonyymi

Siksi että vitamiinipillereiden jako on helpompaa kun kaikki on rivissä suu auki.
      Sitten vaan kävelet ohi ja sneppailet pillerit koloihinsa.
      Eli oikeasti siksi että ammattimaisia auttajia on lähellä.

• Anonyymi

Eikös yli 20-vuotias kuuluisi jo valtion vanhuuseläkkeelle?

• Lopetuspiikki olisi armeliain.

• Anonyymi

Googleta "vanhuksen perhehoito".

• Anonyymi

Loistava idea mielestäni. Kyllä tuota on ollut jo kauan.

• Anonyymi

Miksi sijaisperheisiin? Siksikö että sinä itse pääsisit huolehtimasta omista vanhuksistasi?
      Kiva kun voi vanhan isän ja äidin lähettää vieraalle hoitoon. Pois silmistä pois mielestä!
      Vaikka niinhän se menee nytkin, kun vanhukset kerätään laitoksiin. Itselläni monen vuoden kokemus ko. laitoksissa työskentelystä, samon kuin kotisairaanhodosta. Omaisia ei näy ei kuulu. On vanhuksia joilla kukaan ei vieraile koskaan, ja omaisia on olemassa. Ollaan niin kiireisiä ja kaikkea muuta ja saahan se äiti siellä hoitoa ja ei me nyt ehditä... Koskaan ei sitä hetkeä ja aikaa liikene.
      Karkein tapaus oli eräs syvästi dementoitunut nainen, jonka lapset tulivat pyytämään lääkäriltä paperia jonka nojalla äidin omaisuus voidaan jakaa jo nyt, ennen kuolemaa koska eihän hän sillä enää mitään tee! En ole nähnyt lääkärin raivostuvan enemmän! Tämä jätti suuren vaikutuksen jonka muistan aina. Miten sikamaisia omat lapset voivat olla!
      Kotisairaanhoidossa missä on paljon vanhuksia jotka eivät laitospaikkaa saa ja joita joudutaan hoitamaan kotiin mikä sinänsä on hieno asia sillä koti on tärkein kaikille, on paljon vanhuksia joitten omaiset ja lapset loistivat poissaolollaan. En muista yhtäkään vanhusta jonka omaiset olisivat olleet minkäänlaisessa yhteistyössä meidän kanssamme. Tai hetkinen! Yksi oli. Vanhus jolla oli viisi poikaa, ja heistä yksi kävi uskollisesti äitinsä luona ja huolehti. Ihana poikkeus.
      Kun ihmisten suhtautuminen vanhuksiin on tämä kuin tämän ketjun aloittajalla ja vastaajilla, osoittaa suurta moraalista rappiota. Vanha ihminen on taakka ja esine. Kukaan ei häntä halua. Saisitte jumaliste hävetä koko sakki silmät päästänne!

• No just. Kyllä siinä nyt niin moralisoidaaan ja asetellaan sulkaa omaan hattuun, kun muka ollaan olevinaan niin paljon parempia, kun työkseen hoitaa vanhuksia..Siis työkseen. ... Töitä ne muutkin tekevät.. se nyt vain on tosiasia, että kun ihmiset käyvät kodin ulkopuolella töissa, niin ei ole mitenkään mahdollusta, että siinä jäisi hoitoa vaativille vanhuksille aikaa.. En nyt tarkoita mitään visiittejä. Eikä kaikilla vanhuksilla edes ole omia lapsia.

Ja ihan vaan tiedoksi että mulla ei ole " vanhuksia" hoidettavana.

Ja tämä mun loistoidea on jo käytössä, laitoin ylempänä linkin.

• Wwuwuw kirjoitti:

No just. Kyllä siinä nyt niin moralisoidaaan ja asetellaan sulkaa omaan hattuun, kun muka ollaan olevinaan niin paljon parempia, kun työkseen hoitaa vanhuksia..Siis työkseen. ... Töitä ne muutkin tekevät.. se nyt vain on tosiasia, että kun ihmiset käyvät kodin ulkopuolella töissa, niin ei ole mitenkään mahdollusta, että siinä jäisi hoitoa vaativille vanhuksille aikaa.. En nyt tarkoita mitään visiittejä. Eikä kaikilla vanhuksilla edes ole omia lapsia.

Ja ihan vaan tiedoksi että mulla ei ole " vanhuksia" hoidettavana.

Ja tämä mun loistoidea on jo käytössä, laitoin ylempänä linkin.

Ja ne lapset, jotka sijaisperheisiin sijoitetaan, niin kyllä niillekin joku omainen löytyisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      125
      1274
    2. Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?

Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️
      Ikävä
      89
      959
    3. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      249
      954
    4. On meillä harvinaisen törkeä valtuuston puheenjohtaja

Ja tyhmä! Kannattaisi googlettaa "julkisuuslaki" ja nojata siihen vasta sitten. Samalla voisi googlettaa muiden kuntien
      Kemijärvi
      75
      767
    5. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      54
      754
    6. Olet mieleni päällä edelleen, J

En voi sille mitään. Ja olen yrittänyt voida, monen monta kertaa. Miten jäinkin näin kiinni sinuun... 😞
      Ikävä
      34
      672
    7. Olet aika julma minua kohtaan

Antaisit vähän armoa.
      Ikävä
      66
      667
    8. Olisitko valmis

Siihen?
      Ikävä
      46
      630
    9. Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?

Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      577
    10. Oletko miettinyt

Mikä minusta tekee sinulle niin erityisen? Onko se samanlaiset lapsuusmaisemat? Työpaikan liian pitkät katseet? Selvittä
      Ikävä
      30
      575
    11. Provider miehistä..

Tietyt miehet puhuvat ilkeästi naisista, jotka haluavat elää miehen tuloilla. Eikö? Mutta miksi tietyt miehet siitä pah
      Ikävä
      183
      557
    12. Mulla ei ole Suomessa enää mitään

4 vuotta joutuu asumaan henkisessä vankilassa. Sitten voi muuttaa takaisin ulkomaille.
      Turku
      153
      548
    13. Kuinka nainen jaksat ja voit

Toivottavasti hyvin.
      Ikävä
      33
      513
    14. Miksi älyllinen ponnistelu ei ole kaikille ihanaa?

Auttakaa minua, en ymmärrä. 🥵 Miten on mahdollista, että joku ei pidä pähkäilystä ja älyllisestä ponnistelusta? Minus
      Sinkut
      97
      509
    15. Mihin hävisi Sofia?

Palasiko mies ex-vaimon luo takaisin?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      199
      485
    16. Miten tehdään Todellavaikeeta hulluksi?

Tässä on nainen, jolla on korkea vaatimustaso! Todellavaikeeta voisi lukea tämän ja kiehua kateudessaan. 🤭 "[Etunimi
      Sinkut
      91
      458
    17. Oulaisten kaupunki/ Honkamajan kuntolenkit

Mikä ihme riivaa Oulaisten kaupunkia,kun honkamajan kuntopolut jääneet koko kesältä heinät ja pajut niittämättä? Kenelle
      Oulainen
      17
      447
    18. Olet oikeasti paras

Mies, joka on kohdalleni sattunut. Oikeastaan liian hyvä, jos rehellisiä ollaan. Sinun paikkaasi ei kukaan vie, vaikka e
      Ikävä
      27
      446
    19. Ottaisit yhteyttä!

🙄
      Ikävä
      34
      438
    20. Paula hakenut rovaniemelle

Ei vissiin seurakunnan hommat ollutkaan mieleen vai olisiko kenties joku muu syy?
      Kemijärvi
      19
      432
    Aihe