Eikä täällä ole paljon koulukiusattuja? Tuleekohan kiusatuista useimmiten ikisinkkuja?
Millainen/millaisia oli koulukiusaajasi? Olivatko koulun suosittuja tyttöjä tai poikia? Mikä oli oma asemasi koulussa? Mitä sanoisit tänä päivänä koulukiusaajallesi?
Oletko nähnyt aikuisiällä koulukiusaajaasi? Jos, miten suhtauduit häneen? Moikkasitko?Veditkö turpaan?
Muistellaan koulukiusaajia
62
201
Vastaukset
Jaha.. Mieliaiheeni.. Ei vaan. Mutta vastaillaan nyt huvikseen. En ole tosin sinkku, viimeksi ollut sellainen 90-luvun alkupuoliskolla. Mutta koulukiusattu olin n. 5 vuotta.
Millainen/millaisia oli koulukiusaajasi? Olivatko koulun suosittuja tyttöjä tai poikia?
_-Hyvin tavallinen, keskiverto poika. sellainen huomaamaton Ei komea, muttei susirumakaan. Ei suosittu, muttei kiusattukaan. En muista, että kukaan tyttö olis koskaan ollut siihen ihastunut. Se oli sellainen mielistelijäluonne. Mielisteli opettajia, varsinkin vähän höynää luokanvalvoja-naista. Mielisteli myös luokan suosittuja poikia ja tyttöjä. Ne oli sille ystävällisiä, muttei varsinaisesti kavereita.
Mikä oli oma asemasi koulussa?
Olin muuttanut muualta ja vähän outo friikki. Vähän kuin Carrie (Sissi Spacek) siinä Brian de Palman elokuvassa. Kalpea, laiha, pitkä punertavat hiukset. Pelästyneen näköinen:D Hyvä kiusaamiskohde.
Mitä sanoisit tänä päivänä koulukiusaajallesi? Itse asiassa, mulla olis nykypäivänä mielessä lause, jolla saisin kiusaamisen heti loppumaan. Se liittyy asiaan, jonka sain myöhemmin tietää kiusaajasta ja hänen historiastaan. Harmi, ettei voi siirtää aikaa taaksepäin. Se olisi tosi ilkeä juttu, mutta jos sillä voisin lopettaa viiden vuoden kiusaamisen kuin seinään, käyttäisin sitä häneen. En kehenkään muuhun. Kukaan muu ei ansaitse sellaista ilkeyttä.
-Oletko nähnyt aikuisiällä koulukiusaajaasi? Jos, miten suhtauduit häneen?
Moikkasitko?Veditkö turpaan?
Ei ole kauaakaan, kun näin. Olenhan muuttanut omalle kotipaikkakunnalleni takaisin. Ruokakaupassa tuli vastaan. Takuulla tunnisti, kuten minäkin hänet. Jostain syystä me kaksi emme ole ulkonäöltä muuttuneet juuri lainkaan niiltä ajoilta:D Tai minä tietysti parempaan suuntaan;) Katsoin miten reagoi, mutta ei katsonut päin, luikki hyllyjen välissä, kuin mikäkin hiippari.. Olisko hiukan nolottanut..?- Anonyymi
Terve. Putosin kronologian kärryiltä. Oliko lause tiedossa kauppakohtaamisen aikoihin vai jälkeenpäin. - cu-
Anonyymi kirjoitti:
Terve. Putosin kronologian kärryiltä. Oliko lause tiedossa kauppakohtaamisen aikoihin vai jälkeenpäin. - cu-
Heh, eiku muutama vuosi yläasteajan jälkeen (oltiin yläasteella samassa koulussa ja silloin hän kiusasi mua) sain tietää hänestä yhden asian, mikä liittyi hänen elämäänsä ja miksi hän kenties purki pahaa oloaan muhun. Jos olisin sen tiennyt silloin kun mua kiusasi, niin olisin sillä saanut sen loppumaan, kun olisi asiasta kysynyt tai maininnut.
Kauppakohtaaminen tapahtui näin keski-iässä, ei hän minua ole vuosikymmeniin kiusannut eikä edes nähnyt :D- Anonyymi
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Heh, eiku muutama vuosi yläasteajan jälkeen (oltiin yläasteella samassa koulussa ja silloin hän kiusasi mua) sain tietää hänestä yhden asian, mikä liittyi hänen elämäänsä ja miksi hän kenties purki pahaa oloaan muhun. Jos olisin sen tiennyt silloin kun mua kiusasi, niin olisin sillä saanut sen loppumaan, kun olisi asiasta kysynyt tai maininnut.
Kauppakohtaaminen tapahtui näin keski-iässä, ei hän minua ole vuosikymmeniin kiusannut eikä edes nähnyt :DYleensähän jokin raskas perheasia kiusaajan elämässä minkä tuo sitten purkaa sivulliseen mikä tietystikään ole oikeutettua. Sinulla olisi pitänyt olla Carrien kyvyt, tosin jälki olisi saattanut olla hieman sotkuista. :) - cu-
Anonyymi kirjoitti:
Yleensähän jokin raskas perheasia kiusaajan elämässä minkä tuo sitten purkaa sivulliseen mikä tietystikään ole oikeutettua. Sinulla olisi pitänyt olla Carrien kyvyt, tosin jälki olisi saattanut olla hieman sotkuista. :) - cu-
Niin, sellainen se taisi olla.
Joo, niitä kykyjä kadehdin kun katsoin leffaa ekaa kertaa, silmät loistaen:P- Anonyymi
Niin, sellainen se taisi olla.
Joo, niitä kykyjä kadehdin kun katsoin leffaa ekaa kertaa, silmät loistaen:PNäköjään ketju välillä poistui. "silmät loistaen" se on vaarallinen hehku :D mutta onhan sinulla käytännössä täysi oikeus vetää kuonoon, jos ei kirjaimellisesti, niin muulla tavoin sitä ääliötä. Loppu onkin kypsän harkinnan varassa ;) mutta nyt on pakko koittaa vetää sahaa käyntiin ja yrittää nukahtaa. Öitä. - cu-
Anonyymi kirjoitti:
Näköjään ketju välillä poistui. "silmät loistaen" se on vaarallinen hehku :D mutta onhan sinulla käytännössä täysi oikeus vetää kuonoon, jos ei kirjaimellisesti, niin muulla tavoin sitä ääliötä. Loppu onkin kypsän harkinnan varassa ;) mutta nyt on pakko koittaa vetää sahaa käyntiin ja yrittää nukahtaa. Öitä. - cu-
Joo, mutta kun olen muutaman kerran lähiaikoina, tänä vuonna häntä nähnyt, olen todennut, että en tunne häntä kohtaan yhtään mitään. En vihaa, en uteliaisuutta,en katkeruutta. En edes sääliä. Hän on aika nobody mulle. Voi olla ihan ok ihminen nykyään, vaikka tuskin sitäkään. Ei sellaista kiinnosta vetää turpaan missään mielessä.
Öitäpä öitä:)yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Joo, mutta kun olen muutaman kerran lähiaikoina, tänä vuonna häntä nähnyt, olen todennut, että en tunne häntä kohtaan yhtään mitään. En vihaa, en uteliaisuutta,en katkeruutta. En edes sääliä. Hän on aika nobody mulle. Voi olla ihan ok ihminen nykyään, vaikka tuskin sitäkään. Ei sellaista kiinnosta vetää turpaan missään mielessä.
Öitäpä öitä:)Terve taas, kahedorga..vaalis. Mää skrivaan sul ny jo toista kertaa. Soot niiku saavuttanu sen, mitä reikkalaiset vilosohvit turhaan tavotteli, apatheia, ἀπάθεια, vapaus tunteista ja ataraksia, ἀταραξία, mielenrauha.
Niet kyll sun kelpaa, ku koulupaskiainenkaan ei herätä enää mitään tuntemuksii.Pääkyöpeli kirjoitti:
Terve taas, kahedorga..vaalis. Mää skrivaan sul ny jo toista kertaa. Soot niiku saavuttanu sen, mitä reikkalaiset vilosohvit turhaan tavotteli, apatheia, ἀπάθεια, vapaus tunteista ja ataraksia, ἀταραξία, mielenrauha.
Niet kyll sun kelpaa, ku koulupaskiainenkaan ei herätä enää mitään tuntemuksii.Terve taas, gyöpeli! No nythän minä tunnen itteni ihan mielenrauha-guruksi, kiitos sinun💝
- Anonyymi
Kauppakohtaaminen tapahtui näin keski-iässä, ei hän minua ole vuosikymmeniin kiusannut eikä edes nähnyt :D"Jostain syystä me kaksi emme ole ulkonäöltä muuttuneet juuri lainkaan niiltä ajoilta:D"
"Kauppakohtaaminen tapahtui näin keski-iässä, ei hän minua ole vuosikymmeniin kiusannut eikä edes nähnyt :D"
Mitä tarkoitat ette ole muuttuneet? Siis tyyli on sama, samat vaatteet ja tukka? Anonyymi kirjoitti:
"Jostain syystä me kaksi emme ole ulkonäöltä muuttuneet juuri lainkaan niiltä ajoilta:D"
"Kauppakohtaaminen tapahtui näin keski-iässä, ei hän minua ole vuosikymmeniin kiusannut eikä edes nähnyt :D"
Mitä tarkoitat ette ole muuttuneet? Siis tyyli on sama, samat vaatteet ja tukka?Heh, arvasin, että joku puuttuu tähän, siks sen kirjoitinkin:P
No, molemmat on pysyneet melko saman painoisena, lisäkiloja tullut alle kymmenen molemmille, luulisin. Pituus suunnilleen sama. Hiukset ei ollut lähtenyt tai harmaantunut kummaltakaan. Mulla pitkät, hänellä lyhyet. Tietysti mulla oli yläasteella monenlaisia kampauksia, mutta kun muutin paikkakunnalle oli luonnontilassa olevat, olkapäille. Vaatteet on erilaiset, mutta hänellä oli silloin jos tosi perus farkut ja tennarit tyyli, niin nytkin. Mulla oli silloinkin jo usein tummat vaatteet jollain samoilla tehosteväreillä kuin nytkin. Kuten tiilenpunaisella. Jalassa mulla oli retro-karhu-tennarit (tosin uudet), jotka olis voinut olla silloinkin:Dyksinkertainen.blondi kirjoitti:
Heh, arvasin, että joku puuttuu tähän, siks sen kirjoitinkin:P
No, molemmat on pysyneet melko saman painoisena, lisäkiloja tullut alle kymmenen molemmille, luulisin. Pituus suunnilleen sama. Hiukset ei ollut lähtenyt tai harmaantunut kummaltakaan. Mulla pitkät, hänellä lyhyet. Tietysti mulla oli yläasteella monenlaisia kampauksia, mutta kun muutin paikkakunnalle oli luonnontilassa olevat, olkapäille. Vaatteet on erilaiset, mutta hänellä oli silloin jos tosi perus farkut ja tennarit tyyli, niin nytkin. Mulla oli silloinkin jo usein tummat vaatteet jollain samoilla tehosteväreillä kuin nytkin. Kuten tiilenpunaisella. Jalassa mulla oli retro-karhu-tennarit (tosin uudet), jotka olis voinut olla silloinkin:DOlen nähnyt muitakin vanhoja koulukavereita. Jotkut on pysyneet hämmästyttävän saman näköisenä, jotkut taas on muuttuneet täysin tunnistamattomaksi. Esim. pitkä hiuksinen laiha poika yläasteelta on voinut kerätä massaa kymmeniä kiloja, ajanut/tullut kaljuksi, kasvattanut muhkean parran, käyttää silmälaseja ja pukeutuu täysin vastakohtaisesti kuin yläasteaikana. Esim. nörtistä tullut harrikkatyypin näköinen tms.
Olen nähnyt muitakin vanhoja koulukavereita. Jotkut on pysyneet hämmästyttävän saman näköisenä, jotkut taas on muuttuneet täysin tunnistamattomaksi. Esim. pitkä hiuksinen laiha poika yläasteelta on voinut kerätä massaa kymmeniä kiloja, ajanut/tullut kaljuksi, kasvattanut muhkean parran, käyttää silmälaseja ja pukeutuu täysin vastakohtaisesti kuin yläasteaikana. Esim. nörtistä tullut harrikkatyypin näköinen tms.
Tällaisen tyypin olen siis tunnistanut ainoastaan nimestä. Naisilla sukunimi on usein muuttunut myös. Itsellä tosin ei, vaikka naimisissa olenkin.
Terve taas, gyöpeli! No nythän minä tunnen itteni ihan mielenrauha-guruksi, kiitos sinun💝
Ja suurkiitokset, et vaivauduit niiku vastaamaan! Ku ottaa huomioon, ei mei olla ees olemassa, kuhan ollaan kansanperinteen keräilykorteilla ja sinikantisis vihois, kirjois, tietokoneen muistis ja surhvataan netis, nii hiveleehän se kyl tuntoo. 💛
Pääkyöpeli kirjoitti:
Ja suurkiitokset, et vaivauduit niiku vastaamaan! Ku ottaa huomioon, ei mei olla ees olemassa, kuhan ollaan kansanperinteen keräilykorteilla ja sinikantisis vihois, kirjois, tietokoneen muistis ja surhvataan netis, nii hiveleehän se kyl tuntoo. 💛
🖤🧛♀️👻🐱🐉🖤
Eikä täällä ole paljon koulukiusattuja? - Kenties?
Tuleekohan kiusatuista useimmiten ikisinkkuja? - Ei kai.
Millainen/millaisia oli koulukiusaajasi? - Traumaattinen ja typerä sikäli, että purki pahaa oloaan kiusaamalla eikä terapiassa, missä olisi pitänyt purkaa.
Olivatko koulun suosittuja tyttöjä tai poikia? - Opettajan suosikkeja.
Mikä oli oma asemasi koulussa? Mitä sanoisit tänä päivänä koulukiusaajallesi? - Oppilas. Kysyisin mitä kuuluu?
Oletko nähnyt aikuisiällä koulukiusaajaasi? - En ole.
Jos, miten suhtauduit häneen? Moikkasitko?Veditkö turpaan? - ...- Anonyymi
En ollut koulukiusattu. Vasta näillä palstoilla alkoi seuraamaan oikeaan elämääni terapiatta jääneitä terapeutti narsisteja diagnooseineen. Useista suhteistaan epäonnistuneita uusien uhrien vainoajia. Joiden elämän tarkoitus on jakaa itselle kuuluva diagnoosi mahdollisimman monelle uhrille.
- Anonyymi
Miksi turpaa vetäisin? Silloin minusta tulee kiusaaja ja huonompi ihminen.
Sitä paitsi, paras tapa kohdata kiusaaja on olla kuin et häntä ollenkaan muistaisi tavanneesi. Muutenkin jos sitä kiusaajaa miettii niin vielä vuosienkin jälkeen, niin eikö siinä vain mene omaa energia johonkin täysin turhaan.
Mitäs tässä muistelemaan sellaista mikä ei ole muistelemisen arvoista. - Anonyymi
Kronologinen kärry, kuin liikkuva herätyskellon viisari. Ei kannata pudota kyydistä, kärrystä.
Itseäni kyllä jooh kerrassaan huvittavat jotkut amerikkalaisten tekemät jutut Hallmark taitaa tehdä sellaisia pieniä elokuvia joista eräässäkin oli: yksityisetsivä seuraa jotain naista, se nainen tekee tempun: laittaa lautaan nauloja ja piiloittaa sen yksityisetsivän auton renkaan alle, ei pysty seuraamaan häntä kun rengas rikki kokonaan :D - Anonyymi
Minä jouduin koulukiusatuksi opettajien taholta, en oppilaitten.
Ensimmäisellä ja toisella luokalla sama opettaja, ja kolmannelle ja neljännelle siirryttyäni toinen. Naisia molemmat, ja sanottakoon että olin siis tytttö.
En tiedä mikä olemuksessani sai heidät minua niin vihaamaan, ehkä se että en ollut enkä ole mielistelijä ja se, että olen luonteeltani itsenäinen ja tiedän mitä tahdon.
En aiheuttanut koulussa mitään hankaluuksia kenellekään, mutta jokin minussa kuitenkin triggeröi näitä naisia.
Minulla oli ystäviä niin koulussa kuin kotonakin, koskaan ei kiusattu päin vastoin. Siinä puolesssa ei ollut hätää. Suurta ahdistusta kouluun menossa aiheuttivat nämä opettajat!
Minua haukuttiin luokan edessä, nimiteltiin ja yritettiin tehdä naurunalaiseksi. Luokka tietysti nauroi kuuliaisesti, mutta kun ulos mentiin kukaan ei enää muistanut mitä luokassa oli tapahtunut. Olin tasavertaisesti yksi porukasta. Luulen että kaikki pelkäsivät näitä opettajia.
Toinen näistä naisista yritti väkisin pakottaa minut syömään makaronilaatikkoa jota inhosin, mutta onneksi kouluruokalan keittäjä tuli pelastavana enkelinä. Sen jälkeen makaronilaatikon hajukin on oksettanut!
Niihin neljään vuoteen mahtui paljon nöyryytystä ja todella epäoikeudenmukaista kohtelua. Asioita joita voidaan pitää henkisenä pahoinpitelynä ja onnistuivatpa pilaamaan minulta kaiken oppimisenhalun moneksi vuodeksi. Vasta murrosiän jälkeen koulu alkoi kiinnostaa ja ymmärsin että kunnon koulutus on tie elämässä eteenpäin. Otin takaisin menetetyt vuodet ja paljon lisääkin. Minusta ei tullut sitä Kassi-Almaa joksi minut nämä rakkaat opettajani minut jo etukäteen nimesivät.
Opiskelin ja sain hyvän työpaikan firmassa jossa edelleen olen. Omalla panoksella ja työlläni olen saanut jo kaksi ylennystä.
Minulla on mies ja kaksi fiksua ja tasapainoista lasta. Elämä on hyvää nyt. Omia lapsiani ei ole kiusattu. Eiköhän jokaista vähän aina kiusata? Enemmän kai liittyy kiusaamiset siihen, miten sen ottaa?
No tiedän, että kiusaajasta voi tulla yhdellä tavalla ikisinkku. Juuri kesällä yksi sellainen itkeskeli kännissä terassilla, että on yksinäinen... Aika juoppo nykyään. Töissä kyllä ihan hyvissä hankkeissa, mutta veikkaan, ettei se heppu 60 vuotta tule näkemään, sen verran on huonoon kuntoon mennyt. Ennen oli meidän luokan urheilija...aina jokaisessa joukkueessa jne.
Mua ei systemaattisesti kiusattu, mutta jotkut yritti...yleensä niillä oli joku ongelma koulussa tai kotona, piti esittää, että kaikki on hyvin ja piti olla suosittu tai jotain. Ihan samanlaista se on nyttenkin kun lapsena, ne ketkä kokevat tarvetta olla jotain toisten kustannuksella. Ei ole itsessä sellaista, että riittäisi itselle itsenään. Sit pitää kiivetä muitten päällle.
Kai ne omalla tavallaan suosittuja oli, tai ainakin ne sai itsensä tuntemaan sellaisiksi...moni inhosi niitä kuitenkin käytöksen vuoksi..
Ala-asteella olin hiljainen ja ujo, mutta löysin kavereita ja oli ihan kivaa. Yläasteella tuli vähän kikkailtua, mutta sekin oli mukavaa aikaa. Oli lisää kavereita ja tosi monen kanssa tuli kaveerattua. Ei ollut mitään erikoisempaa bestistä...
Mä oon monen sellaisen tavannut ja näkee, että ei ole elämä kohdellut hyvin... vähän on käynyt sääliksi... jos niillä ois ollut toisenlaiset eväät lapsena, ehkä niistäkin ois voinut tulla ties mitä. En siis ole mitään erikoisempaa sanonut... Sille ala-asteen luokan urheilutyypille, joka siis kiusasi muita sanoin joskus, että miten se päätti valita joukkueeseen pelaajia...se sanoi puoli-itkua, että kaverithan sinne oli pakko valita, ettei ne hermostu...toisin sanoen tuollaiset kiusaajat ovat itse usein aika p.skarraossa...minusta ois opettajan tehtävä ollut valita joukkueisiin pelaajat, ei yksittäisen oppilaan.
Mua yleensäkin säälittää tälläiset kiusaajat... joskin uhritkin, mutta välillä tuntuu, että kumpikaan ei osaisi elää ilman toista... Kumpikin ihmisenä oli kiinnostunut toisen tekemisestä enemmän kuin omasta...- Anonyymi
Liity sinäkin tappavaan pisaratartuntaan eli älä missään nimessä käytä maskejä tai sateenvarjoja ainakaan.
- Anonyymi
Näkökulmia ei sovi vähätellä, kun mikään ei ole ollut ilmaista. On elämänkoulua, ja kovanelämänkoulua sekä elämän kovakoulua.
https://www.helsinginhihna.fi/?gclid=EAIaIQobChMIwubJndmh7AIV0PqyCh0WZQuSEAEYASAAEgJhGvD_BwE - Anonyymi
En ole sinkku ollut 25 vuoden aikana kun 2 vuotta. Muutama tyyppi yritti kiusata koulussa mutta suutuin ja hakkasin ne molemmat. Sen jälkeen sain tyttöjä kun ne luuli että olen joku kovis vaikka oikeesti olin kiltti ja sain kiitettäviä numeroista koulussa mutta puolustin itseäni. Kiusaajat oli hyvistä perheistä, jotain rikkaiden kakaroita ne oli. Kiusaajan vanhemmat tuli kouluun sen jälkeen kun olin hakannut toisen kunnolla ja huusin niille vahemmille että olette paskoja ihmisiä ette osaa kasvattaa lapsia ja kaikenlaita. Mun omat vanhemmat erosi kun olin 5 vuotias ja äitini oli alkoholisti sen jälkeen, jouduin myös lastenkotiin asumaan 9 vuotiaana vuosiksi veljeni kanssa. Lastenkodissa oli paljon samanikäisiä tyttöjä ja poikia ja yhden tytön kanssa aloinkin seurustelemaan. Siellä ei kukaan kiusannut, koulussa oli muutama kun yritti kiusata sitten.
- Anonyymi
Niin tämä Carrie-elokuva mitä ihmeellisiä taikavoimia voi olla, oikein sellainen paha mutta tämä on kaunotar jolla on ihmeellisiä taikavoimia tämä Christina Braithwhite.... sinänsä aika mielenkiintoinen hahmo että en onkio tuo hyvä vai paha oikeasti...
- Anonyymi
Minulle tytöt eivät kai halua tehdä pahaa ollenkaan koska olen ollut tietääkseni aika mukava heitä kohtaan, mutta tämä sarja: Babylon 5, avaruusohjelma, ei ole vesiohjelma, ei ole haukkaavia haita tuossa: Welcome to the world of spinning metal, tons of metal there are many thingies :D
Olin koulun toiseksi paras oppilas, kaikkein paras oli muuten samalla luokalla. Olin paremminkin juhlittu kuin kiusattu.
Iljettävä saksanopettajani, entinen natsiupseeri, suomalainen, mutta natsiarmeijassa palvellut, piti minua myönteisenä esimerkkinä. Sanoi luokallekin, että jos oppilaat olisivat minun kaltaisiani, mikäs olisi opettaessa. Olin tietysti saksassa paras oppilas.
Tämä natsi silminnähden inhosi heikkoja oppilaita ja toi sen peittelemättä ilmi. En muuten havainnut, että sen paremmin opettajat kuin oppilaatkaan olisivat kiusanneet toisiaan, mutta tämä osoitti inhonsa heikkoihin oppilaisiin ja miellyttäviin opettajiin.
Tämä uskomattoman kuvottava yli-ihminen jatkoi opintojaan ja siirtyi normaalilyseon yliopettajaksi eli opettajien kouluttajaksi. Elettiin 50- ja 60-lukua. Puistattaa.
Nimimerkkini mukaan olen pikkuinen, eli siis erilainen.
Erilainen eli kiusattu. Minusta ei koskaan tullut sitä luokan söpöä maskottia vaan syrjitty ja parjattu.
Pahimmillaan koulukisaaminen oli jopa väkivaltaista mutta enimmäkseen syrjimistä ja haukkumista.
Olen kuullut jo kaikki vitsit ja haukkumanimet lyhytkasvuisuudestani.
Kiusajina toimi pääasiassa koko ryhmä. Olin heille hylkiö.
Tapasin heitä muutama vuosi sitten luokkakokouksessa jossa samat henkilöt jaksoivat jauhaa edelleen sitä samaa paskaa.
Kävi heitä sääliksi. Ryhmäpaine niin kova, sosiaalisen statuksen ylläpito toisten kustannuksella...
Jos heille jotakin pitäisi sanoa menneistä, sanoisin kiitos ja näkemiin.
He takasivat osittain omalla typerällä käytöksellään että minusta kasvoi vahva ja kaunis ihminen.
En toki anna koko kunniaa heille, elämässäni ollut paljon muitakin vaikeuksia. Päivääkään en vaihtaisi pois, sillä minä olen minä juuri siksi, että olen elänyt tämän elämän. Ja hyvä näin...- Anonyymi
Tappi :)
- Anonyymi
Saanko udella miten lyhytkasvuinen olet? Miksei opettajat puuttuneet kiusaamiseen? En ymmärrä yhtään tuollaista ryhmäkiusaamista. Ja sitten vielä luokkakokouksessakin. Voi tsiisus. Vaikka ei sen puoleen, ystävääni kiusattiin myös erilaisuuden vuoksi. Hän oli pitkä, akneiho. Se riitti kiusaajille "mainiosti". Ilokseen hänellä kyllä oli luokkakokous, jossa kiusaajatkin olivat. He pyysivät anteeksi tyhmyyttään.
Olin itsekin erilainen, aina kokenut olevani. Nyt kunnolla aikuisena pyrin ajattelemaan, ettei pidä etsiä erilaisuutta vaan samanlaisuutta. Sehän se on mikä meidät yhdistää. Ainakin melkein kaikkia. Joskus serkkutyttö oli huolissaan pituudestaan...enoni tuumas päätä taputtaen, että keittiöjakkara ja tikapuut on keksitty, ei huolta. :o)
Itsekään en kovin mittava...ainakaan pystysuuntaan ole, mutta hyvin oon pärjännyt tälläkin verrella... ei ole ollut oikein ikinä tarvetta olla pitempi, tai siis ole kokenut, että olis jäänyt jostain paitsi. Joskus mun kaveri manas, kun on 198 cm pitkä, että kaikki on hiton kallista, kun pitää tilailla ja etsiä vaatteisiin kokoja yms. Sänkykin erikoispitkä... Eli ei sekään oo helppoa olla hujoppi. :oD Pääkin kolisee vaikka minne ja joutuu kulkemaan kaksinkerroin ahtaissa paikoissa. :o)Anonyymi kirjoitti:
Saanko udella miten lyhytkasvuinen olet? Miksei opettajat puuttuneet kiusaamiseen? En ymmärrä yhtään tuollaista ryhmäkiusaamista. Ja sitten vielä luokkakokouksessakin. Voi tsiisus. Vaikka ei sen puoleen, ystävääni kiusattiin myös erilaisuuden vuoksi. Hän oli pitkä, akneiho. Se riitti kiusaajille "mainiosti". Ilokseen hänellä kyllä oli luokkakokous, jossa kiusaajatkin olivat. He pyysivät anteeksi tyhmyyttään.
Olin itsekin erilainen, aina kokenut olevani. Nyt kunnolla aikuisena pyrin ajattelemaan, ettei pidä etsiä erilaisuutta vaan samanlaisuutta. Sehän se on mikä meidät yhdistää. Ainakin melkein kaikkia.Nykyään olen karvan alle 150 cm. Eli semmonen munan mittanen...
Itse koen erilaisuuden nykyään rikkautena. Minusta on niin hienoa kun ollaan ulkoisesti ja sisäisesti erilaisia. Tullut siihen johtopäätökseen että erilaisuus on koko olemassaolomme perusta.
Jos olisimme kaikki samanlaisia, ei tarvitsisi olla kuin yksi ja hänen klooninsa.Disse kirjoitti:
Joskus serkkutyttö oli huolissaan pituudestaan...enoni tuumas päätä taputtaen, että keittiöjakkara ja tikapuut on keksitty, ei huolta. :o)
Itsekään en kovin mittava...ainakaan pystysuuntaan ole, mutta hyvin oon pärjännyt tälläkin verrella... ei ole ollut oikein ikinä tarvetta olla pitempi, tai siis ole kokenut, että olis jäänyt jostain paitsi. Joskus mun kaveri manas, kun on 198 cm pitkä, että kaikki on hiton kallista, kun pitää tilailla ja etsiä vaatteisiin kokoja yms. Sänkykin erikoispitkä... Eli ei sekään oo helppoa olla hujoppi. :oD Pääkin kolisee vaikka minne ja joutuu kulkemaan kaksinkerroin ahtaissa paikoissa. :o)Ny sä menit mun ihon alle. Laitoin kitkerän palautteen päähän taputtajista, joita siis vihaan yli kaiken.
Onnekseni viestini päätyi " jotain meni vikaan" koppaan. Joten..
Kaik taas hyvin..- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Nykyään olen karvan alle 150 cm. Eli semmonen munan mittanen...
Itse koen erilaisuuden nykyään rikkautena. Minusta on niin hienoa kun ollaan ulkoisesti ja sisäisesti erilaisia. Tullut siihen johtopäätökseen että erilaisuus on koko olemassaolomme perusta.
Jos olisimme kaikki samanlaisia, ei tarvitsisi olla kuin yksi ja hänen klooninsa.Itse olen karvan päälle 150 cm. Pituus on se mikä on.
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen karvan päälle 150 cm. Pituus on se mikä on.
Siihen on tyytyminen mitä on annettu. En juurikaan huomaa lyhykäisyyttäni ja se on harvoin ongelma. Toki elämä olisi helpompaa jos olisi se kymmenen senttiä lisää...
Jännä kun meille palkattiin tänä syksynä minun mittainen, minäkin katselen että ompa lyhyt...
En sillein pahalla.
Nyt näkee sillai miten muut näkee minut. Hauska huomio itsestäni.
Vain harvoin tunnen itseäni pieneksi. Mitens sulla?Pikku-pirpana kirjoitti:
Ny sä menit mun ihon alle. Laitoin kitkerän palautteen päähän taputtajista, joita siis vihaan yli kaiken.
Onnekseni viestini päätyi " jotain meni vikaan" koppaan. Joten..
Kaik taas hyvin..Heh... No mä uskallan, kun oon kuullut itsekin jos vaikka mitä "hukkapätkä" vitsailua... :oD
Lisäksi olen hörökorva, joten niistäkin on tullut kuultua. Ei oikeen jaksa mistään muuta kuin vetää itse lisää löylyä perään jos joku jotain ulkonäköön liittyvää pistää. :o)- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Joskus serkkutyttö oli huolissaan pituudestaan...enoni tuumas päätä taputtaen, että keittiöjakkara ja tikapuut on keksitty, ei huolta. :o)
Itsekään en kovin mittava...ainakaan pystysuuntaan ole, mutta hyvin oon pärjännyt tälläkin verrella... ei ole ollut oikein ikinä tarvetta olla pitempi, tai siis ole kokenut, että olis jäänyt jostain paitsi. Joskus mun kaveri manas, kun on 198 cm pitkä, että kaikki on hiton kallista, kun pitää tilailla ja etsiä vaatteisiin kokoja yms. Sänkykin erikoispitkä... Eli ei sekään oo helppoa olla hujoppi. :oD Pääkin kolisee vaikka minne ja joutuu kulkemaan kaksinkerroin ahtaissa paikoissa. :o)Joo. Tuttavani kuuluu iso- ja pienikenkäisten yhdistykseen tms. Siellä käsitellään juurikin lyhyiden ja pitkien ihmisten ongelmia. Niitähän riittää.
Itseäni ottaa kupoliin keittiöiden työtasojen kohoava korkeus. Onko pakko muuttaa standardeja keskipituuden mukaan. Kyllä pidempi ylettyy matalamme, mutta toisin päin on hankala. Kohta pitää olla keittiöjakkara, että ylettyy pöydälle. Ennen sitä tarvittiin vain kaappien hyllyjä tähdätessä. Ja - tässä kun ei olla enää mitään hirveän nuoria, niin on alkanut mietityttämään tuo kiipeily. Miten sitä saa vanhempana verhot vaihdettua, kun ei enää uskalla kiivetä 4-portaiselle tikkaalle? Palohälyttimsestä en ylety patteria vaihtamaan (se on sähköinen, mutta varmuuspatteri pitää olla), en oikein tökkäämään nappulasta, jos tulee hälytys. Nousen tuolille, otan jonkun mopin varren - ja sitten tähtään. Patterit menee yleensä yöllä ja silloinhan onkin parhaimmassa kuosissa taiteilla tuolin ja varren kanssa.
Ymmärtääkseni janoat palautetta. Nyt sitä tulee - älä sano ketään hujopiksi, älä kääpiöksi, älä läskiksi tms. Sellainen saattaa alkaa masentaa, tai ainakin jurppia. Anonyymi kirjoitti:
Joo. Tuttavani kuuluu iso- ja pienikenkäisten yhdistykseen tms. Siellä käsitellään juurikin lyhyiden ja pitkien ihmisten ongelmia. Niitähän riittää.
Itseäni ottaa kupoliin keittiöiden työtasojen kohoava korkeus. Onko pakko muuttaa standardeja keskipituuden mukaan. Kyllä pidempi ylettyy matalamme, mutta toisin päin on hankala. Kohta pitää olla keittiöjakkara, että ylettyy pöydälle. Ennen sitä tarvittiin vain kaappien hyllyjä tähdätessä. Ja - tässä kun ei olla enää mitään hirveän nuoria, niin on alkanut mietityttämään tuo kiipeily. Miten sitä saa vanhempana verhot vaihdettua, kun ei enää uskalla kiivetä 4-portaiselle tikkaalle? Palohälyttimsestä en ylety patteria vaihtamaan (se on sähköinen, mutta varmuuspatteri pitää olla), en oikein tökkäämään nappulasta, jos tulee hälytys. Nousen tuolille, otan jonkun mopin varren - ja sitten tähtään. Patterit menee yleensä yöllä ja silloinhan onkin parhaimmassa kuosissa taiteilla tuolin ja varren kanssa.
Ymmärtääkseni janoat palautetta. Nyt sitä tulee - älä sano ketään hujopiksi, älä kääpiöksi, älä läskiksi tms. Sellainen saattaa alkaa masentaa, tai ainakin jurppia.No hätä keinot keksii, sano mummo kun kissalla pöytää pyyhki.
Itseasiassa jos on tasot nousseet, löytyy kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan apuvälineitä nykyään. Mun sisko on kehitysvammaisten ohjaaja ja se on kertonut mitä kaikkea jeesiapuja kaikkeen löytyy nykyään. Mä itsekin tilasin sieltä sellaisia kahvimittoja...jotenkin kyrsi, kun ne kahvimitat on niin hiton lyhytvartisia, niin sieltä jostain löytyi näppärä kahvimitta...ja on tukeva varsi. :o)
Noh, pikkuisen pitää kärsiä sanoa leppoisasti jotain jostain....ei kannata ottaa kaikesta nokkiinsa...siitä voi tulla tapa. :o)Pikku-pirpana kirjoitti:
Nykyään olen karvan alle 150 cm. Eli semmonen munan mittanen...
Jos olisimme kaikki samanlaisia, ei tarvitsisi olla kuin yksi ja hänen klooninsa.Kukas kulkija hän on? Vanhoja vai uusia palstalaisia?
Partakaweri kirjoitti:
Kukas kulkija hän on? Vanhoja vai uusia palstalaisia?
Olen ollut palstoilla 2012 lähtien, mutta ihan uutukainen sinkut palstalla. Kuulemma saa seurailla teidän aivoituksia.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Olen ollut palstoilla 2012 lähtien, mutta ihan uutukainen sinkut palstalla. Kuulemma saa seurailla teidän aivoituksia.
Saa seurailla ihan luvan kanssa. Mukava saada uusia kasvoja sinkut osioon. Tervetuloa. Täällä voi olla ajoittain aika myrkyllinenkin meno, mutta palstalla on paljon mukavia käyttäjiä. Toivottavasti viihdyt pidempäänkin.
Partakaweri kirjoitti:
Saa seurailla ihan luvan kanssa. Mukava saada uusia kasvoja sinkut osioon. Tervetuloa. Täällä voi olla ajoittain aika myrkyllinenkin meno, mutta palstalla on paljon mukavia käyttäjiä. Toivottavasti viihdyt pidempäänkin.
Thanks!
Mulla on/off suhde palstaan, mutta taisin tykästyä teihin..- Anonyymi
Partakaweri kirjoitti:
Kukas kulkija hän on? Vanhoja vai uusia palstalaisia?
Niin ehkä hän tällä nikillä on ollut tuon ajan. Vieläkö ne edelliset on käytössä, tai yhdellä rekatulla ainakin on tänne kirjoitellut. Olikos se vuodelta 05 vai vanhempi?
Anonyymi kirjoitti:
Niin ehkä hän tällä nikillä on ollut tuon ajan. Vieläkö ne edelliset on käytössä, tai yhdellä rekatulla ainakin on tänne kirjoitellut. Olikos se vuodelta 05 vai vanhempi?
Höpö höpö. Tämä nicci on tuore. Joitain olen toki jo kuopannutkin...
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Höpö höpö. Tämä nicci on tuore. Joitain olen toki jo kuopannutkin...
Höpö höpö feikki.
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö feikki.
Juur näin.. kannattaa todellakin feikata anonyymipalstalla - kukaan ei tiedä kuka olen niin olen kieroutunut kölliäinen joka feikkaa itselleen..
Siis esitän tuntemattomille jotain muuta kuin olen.. haen varmaankin epätoivoisesti heidän hyväksyntää ja siksi feikkaan tuntemattomana tuntemattomille..
Kiitos että paljastit minut...
- Anonyymi
Eikä täällä ole paljon koulukiusattuja?
Mistä tietää?
Tuleekohan kiusatuista useimmiten ikisinkkuja?
Minua kiusattiin, ei kamalan pahasti, mutta ei kamalan vähänkään. Keksin keinoja puolustautua. En ole sinkku.
Millainen/millaisia oli koulukiusaajasi? Olivatko koulun suosittuja tyttöjä tai poikia?
Tyhmiä... Etupäässä yksi tyttö, joka sopivasti vaihtoi toiseen kouluun kanssani.
Mikä oli oma asemasi koulussa?
Hyvä. Onneksi.
Mitä sanoisit tänä päivänä koulukiusaajallesi?
En mitään.
Oletko nähnyt aikuisiällä koulukiusaajaasi?
En ole. - Anonyymi
Eikä täällä ole paljon koulukiusattuja? Minä ja peris
Tuleekohan kiusatuista useimmiten ikisinkkuja? Minusta ainakin tuli
Millainen/millaisia oli koulukiusaajasi? Hyvähiuksinen
Olivatko koulun suosittuja tyttöjä tai poikia? Kumpiakin
Mikä oli oma asemasi koulussa? Loser
Mitä sanoisit tänä päivänä koulukiusaajallesi? En uskaltaisi sanoa mitään
Oletko nähnyt aikuisiällä koulukiusaajaasi? Kyllä
Jos, miten suhtauduit häneen? Ihailin hänen hiuksiaan
Moikkasitko? Nöyristelin
Veditkö turpaan? Veti minua - Anonyymi
Muistan kyllä koulukiusaajat ja kiusattu ampui sitten parikin kiusaajaa kuoliaaksi koulussa jossa olin. Kannattaa miettiä kannattaako kiusata.
- Anonyymi
Noi jutut mä olen käsitellyt jo aikaa sitten, en niitä jaksa alkaa muistelemaan. Ei herätä mitään tuntemuksia enää.
Työpaikkakiusaajat ovat paremmassa muistissa, mutta nykyään on niin paljon paremmin kaikki, ettei yhtään huvita lähteä kaivelemaan niitäkään. Ollutta ja mennyttä.
Menneitä juttuja, mä olen nyt onnellinen elämässäni. Tässä, nyt.
Jos vanhat asiat ahdistaa ja katkeroittaa vieläkin, kannattais terapiassa opetella uusia ajatusmalleja.
xLiner - Anonyymi
Mutta nuohooja xLiner, tsekkaa rööperisi? Justiin tämän tyyppisiä opetuksia, kkk-neuvottelijalta voi tulla.
Joko runkkasit 24 kertaa tänään xLiner? Aivan jo ennen neuvottelujen alkuakin? - Anonyymi
Niin jooh, ei ollut tarkoitus loukata, mutta niin... aika kova koulutus oli itsellä neuvottelijaksi jolla pärjää business-maailmassakin sitten :D
- Anonyymi
En ollut koulukiusattu enkä koulukiusaaja, mutta kumppanin löytäminen oli yksi elämäni vaikeimpia asioita. Sinkkuna tuli siis vietettyä paljon enemmän aikaa kuin toivoin. Olen nainen.
Otos 2
Eikä täällä ole paljon koulukiusattuja?
En ole paljoa koulukiusattu osasin mennä heti kertoon ja loppu siihen. Kaikkea en ymmärtänyt tulkita kiusaamisena joten en osannut kertoa ja meni itse tuntoon.
Tuleekohan kiusatuista useimmiten ikisinkkuja?
se kiusaaminen kiusattujen vaikeuttaa parisuhteita ja
joutuu sovittelee paljon, koska jotkut asiat kestää monta vuotta selvitellä kun itsetuntoa kohottaa ja hitaasti syttyviä. taas kiusaajat varmasti ovat kirjaimellisesti ei hyvin pärjää elämässä nähty täälläkin.
”Millainen/millaisia oli koulukiusaajasi?”
Ei mitään hajua ja tuskin edes pärjää elämässä kiusaaja.
Vievät maton jalkojen altaan ja kirjaimellisesti sahaavat täälläkin omaa oksaansa.
” Olivatko koulun suosittuja tyttöjä tai poikia? ”
Minä olin koulun yläasteen puheenjohtajaksi valittu kiva kokea hyvä äänestys tulos yläasteella ja puolustin kiusattuja.
”Mikä oli oma asemasi koulussa?”
Johtaja asema.
sellainen ärsytti että sijaisopettaja minultakin tuli pyytämään, että” sanoisin oppilaille ”mutta kun itse ei osannut kohdella oikein oppilaita sanoin ” ne tekee ihan itse päätöksensä, enkä minä niihin pysty vaikuttaa”ja jouduin sijaisopettajan simputuksen kohteeksi. Ei päästänyt minua mihinkään virikkeisiin ja jokaista erityisvaikeudesta virheestä simputti kuin myöhästymisestä. Eikä näin ollut aiemmin vaan alkoi sit heti. Enkä käynyt sit koulussa.
(Noh tuli tämäkin opettajakiusaaja esiin)
” Mitä sanoisit tänä päivänä koulukiusaajallesi?”
Ei varmasti hyvin pyyhi elämässä.
”Oletko nähnyt aikuisiällä koulukiusaajaasi?
Jos, miten suhtauduit häneen? Moikkasitko?Veditkö turpaan? ”
En edes tunnistaisi tuskin edes tuollaisella huonolla käytöksellä noussut korkealle.- Anonyymi
Uutissa vähän huvittikin poliisien uusi supervalvonta-operaatio: polkupyörien takavaloja pitäisi olla... en kyllä yön pimeydessä pyöräile mutta muuten pyöräni on erittäin hyvässä kunnossa oleva vempula.
Niih eikä meilläkään vieläkään ole kaikissa pyörissä ole vaikka tieto on ollut pitkään valoista.
Ne maksaa ja se on vain moneen pyörään ostettuna tuntuu kalliilta.
Pitäisi vaan tilata.🙄 kun on halvempi kuin sakot.
- Anonyymi
Ei niin tarvitse mitään valoja käyttää valoisaan aikaan. Jos on kunnolliset heijastimetkin pyörässä on jo paljon valothan auttavat silloin jos pimeä autoilija tulee pimeällä ja ei ole heijastimia pyörässä.
Jos on hyvät kunnolliset heijastimet niin autoilijakin näkee hyvinkin sitten pyöräilijän.Tokmannilla ostin jossain vaiheessa kolmisen.1kpl/euron maksavia punaisia takavaloja.🙄 Ja aloin juurikin miettiin taas onko nämä edes sopivia ja mieheltä taas kysyä piti. Minusta epävarmuus on erittäin inhottavaa.
- Anonyymi
hmm... ajattelen minkälaiset valot olisivat sitten pyörässä hyvät jos pimeässä urheilee, kerran kävin poliisilaitoksella testauttamassa etuvaloa, oli aika tehokas, itse suunnittelin, mittasivat oikein sellaisella valokeila-mittarilla etuvalon, oli aika tehokas, sanoivat että: saa olla tehokas, tärkein asia on se että ei häikäise toisia sitten.
Jos jonkin iltalenkinkin heittää pyörällä syksyn raikkaassa ilmassa maastopyörällä, niin on hyvä olla valo jotta näkee minne menee.Joo tuo häikäisy juttu siinä on minusta se ahdistava asia jos on liikkuva kapistus ja sit vaatii rahaa ettei ole liikkuva kapistus lapsilla on sitten tapana koskee niihin.
- Anonyymi
Tosiaan luulen että poliisit mittailevat mielelläänkin polkupyörienkin itse suunniteltuja valoja mittareillaan, jos on aikaa, koska on tavallaan heidän tehtäväänsäkin sinänsä ja ehkä niin piristävää vaihtelua työpäivään sitten.
- Anonyymi
Koulukiusaajat eivät olleet mitenkään suosittuja, vaan moni piti heitä rasittavina. Jonkun verran kiusattuja on ollut paljon, eikä heistä ole ikisinkkuja tullut, koska ovat kauan sitten avioituneet. Osa on toki eronnut, mikä ei ole nykyään harvinainen ilmiö.
Terveisin: Puolireuho
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293135- 1191265
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101145- 58981
- 70969
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26917Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu171899Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38891Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.66860Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75794