Aikanaan noin 20 vuotta sitten meni vaihdossa Avensikseen XSi Corolla ja sen jälkeen en juuri muista Corillaan koskeneeni ennen eilistä. Päiväksi alle sattui Corolla Hybrid joka sattui myös olemaan ensimmäinen hybridiauto jolla koskaan ajoin.
Päällimmäiset tuntemukset:
-20 vuodessa maailma on muuttunut Corollan osalta aivan hemmetikseen...!
-liikkeelle lähtö oli aavemaista vaikka ensi alkuun kone kävikin hetken aikaa taajamassa
-automaatin toiminta oli hyvin suoraviivaista vaikka ihmetystä aiheutti motarilla mäkien mukaan vaihdellut moottorin käyntinopeus 1000....50000 r/min
- sopeutuva vakkari oli varsin agressiivinen varsinkin tilanteessa, jossa 125 pyyntöarvo päällä vitkuttelija poistuu edestä ylämäessä 60km/h vauhdissa.
-citymaasturilla ajelevana oli meikulle hiukan ahdas nousta pois kyydistä (190cm/110kg). Muuten säädöt kyllä riittivät ok.
-ohjaus oli taajamassa ja motarilla mielestäni miellyttävä.
-karhealla asfaltilla rengasäänet tuli sisälle, muuten mielestäni kohtalaisen hiljainen ja motarilllakin pystyi radiota kuuntelemaan 120km/h vauhdissa.
-kulutukseksi tuli yli 5l/100km mutta valtaosa ajopsta oli nopeaa motaria.
Ennalta hiukan kiinnosti, miksi Corolla on muuttunut kun sillä Xsi:llä tuli lähes varttimiljoona kilometriä täyteen ja sitä edeltäneellä mallilla satakunta tuhatta kilometriä. Yhteenvetona voisi sanoa, ettei mitään jyrkän negatiivista tullut vastaan (pl. ulos voimistelu…) ja vähiten pidin sopeutuvasta vakkarista. Luultavasti en kuitenkaan osannut sen eri ominaisuuksia käyttää… Mutta kokonaisuus kaikkineen oli paljonkin miellyttävämpi kokemus kuin odotin.
Sorry trollit!
Ensi kertaa Corollan ratissa sitten vuoden 2000
12
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikki autot 20 vuodessa muuttuu valtavasti, ei Corolla mikään poikkeus ole. MELU vaan Corollassa on joka pysyy vuosikymmenestä toiseen. Sorry..
- Anonyymi
Hybridi-Corollan päällimmäinen mielikuva itselle ei ollut meluisuus. Ja muutenkin, autoja nyt pitää aina tarkastella omassa luokassaan ja pikkuautokategoriassa hybridi-Corolla oli hyvinkin miellyttävä tuttavuus konaisuus huomioon ottaen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridi-Corollan päällimmäinen mielikuva itselle ei ollut meluisuus. Ja muutenkin, autoja nyt pitää aina tarkastella omassa luokassaan ja pikkuautokategoriassa hybridi-Corolla oli hyvinkin miellyttävä tuttavuus konaisuus huomioon ottaen.
Jos tykkää älyttömän kovasta melusta, tiivisteiden suhinasta, huonoista penkeistä ja tunnottomasta ohjauksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridi-Corollan päällimmäinen mielikuva itselle ei ollut meluisuus. Ja muutenkin, autoja nyt pitää aina tarkastella omassa luokassaan ja pikkuautokategoriassa hybridi-Corolla oli hyvinkin miellyttävä tuttavuus konaisuus huomioon ottaen.
Juu ja pikkuautoksi helvatan kallis.
Anonyymi kirjoitti:
Juu ja pikkuautoksi helvatan kallis.
Ette voi väittää etten yrittäisi kaikkeani Tohjotaa solvatessani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tykkää älyttömän kovasta melusta, tiivisteiden suhinasta, huonoista penkeistä ja tunnottomasta ohjauksesta.
"Jos tykkää älyttömän kovasta melusta, tiivisteiden suhinasta, huonoista penkeistä ja tunnottomasta ohjauksesta."
Mikään noista väittämistä ei kyllä pidä paikkaansa uuden hybridi-Corollan kohdalla. Paremminkin päin vastoin, kokonaisuus oli hyvinkin miellyttävä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos tykkää älyttömän kovasta melusta, tiivisteiden suhinasta, huonoista penkeistä ja tunnottomasta ohjauksesta."
Mikään noista väittämistä ei kyllä pidä paikkaansa uuden hybridi-Corollan kohdalla. Paremminkin päin vastoin, kokonaisuus oli hyvinkin miellyttävä.Kaikki pitää paikkansa ja myös nopea ruostuminen ja kalliit huollot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki pitää paikkansa ja myös nopea ruostuminen ja kalliit huollot.
Kallis mihin nähden?
Ensinnäkin tehdäänkö autoon vain ne huollot mitä minimissään kuuluu huolto-ohjelmaan vai tehdään myös ne huollot millä auto pysyy nipussa.
Esim. A4 diesel quattron huolto noin 50tkm kohdalla kustansi päälle tonnin. Siinä kun oli asioita mitkä on huollon mukaan ehdottoman tarpeellisia jatkon päälle mutta eivät kuulu huolto-ohjelmaan. Tällaisia on vaikkapa tihennetty DSG (s-tronic) öljynvaihto ja moni muu asia.
Tojottimella kaikki oleellinen kuuluu perus settiin ja öljytkni vaihdetaan riittävän usein ja niinpä koneille voi ennustaa pitkää ikää. Eräälläkin Saksalaiskonsernilla on ollut ongelmia öljykanavien tukkeentumisen kanssa johtuen hyvin pitkistä öljynvaihtoväleista ja tietysti suunnittelu virheesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki pitää paikkansa ja myös nopea ruostuminen ja kalliit huollot.
20 vuotta vanha Avensikseni ( se johon XSi Corollan vaihdoin) on edelleen liikenteessä ja eipä ruostekukkasen kukkasta näy. Itsellä ei ole valittamista ollut Tojon ruostumisen osalta.
Yhden päivän ja lähes 500km ajokokemuksen pohjalta hybridi-Corolla oli tosiaan positiivinen yllätys ja miellyttävä tuttavuus. Ja ihan selvennyksenä, ei ole edes horisontissa näkyvissä, että Corollaan palaisin.
#avaaja - Anonyymi
Melu? Edelliset Corollat olivat vertailuissa aina hiljaisimmassa kolmanneksessa!
- Anonyymi
Toyotan hybridi on tosiaan kaikista nykyaikaisin.
- Anonyymi
Atuaita ovat yksinkertaiset sillä he saavat toyotan periä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623027
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332520- 802303
- 802303
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361903- 121646
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311479