Elämä pystyssä

Anonyymi

Hei! Olen hyvän matkaa kohti neljääkymmentä käyvä mies, joka on kerta toisensa jälkeen saanut pettyä ihmissuhteissa ja elämässä muutenkin ollut vaikeuksia.
Talousasiani ovat kunnossa, mutta muuten elämä on suistunut raiteiltaan eikä vaan ole enää voimia ns aloittaa elämää alusta. Jälleen kerran.

Aika tuntuu pysähtyneen ja on kuin uisin jossain välivedessä, välillä niukasti saaden pinnalta happea. Upotakseen entistä syvemmälle. En saa mitään tehdyksi kotona ja töistäni suoriudun vaihtelevasti.

Olen tässä koko menneen kesän miettinyt että läheisilläni olisi varmasti paljon helpompaa kun ei tarvitsisi katsella mun pahaa oloani. Olen enää pelkkä varjo ja jouluaattona ajattelin päästää senkin lepoon . Viimeinkin alkaa helpottaa.

8

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä olet vain laiska?

    • Hei,

      Itsetuhoisista ajatuksista ja toki muistakin ongelmista kannattaa keskustella ja niihin on saatavilla apua.

      On olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Näistä palveluista voi saada sekä tukea että vinkkejä avun hakemiseen.

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilön löydät mm. Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 09 252 5010 arkisin klo 9-07 ja viikonloppuisin sekä juhlapyhinä klo 15-07.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Niiden yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      Ei se ole ikinä lähimmäisille helpotus jos itsesi päiviltä otat. Itse et sitä enää ole kärsimässä mutta muut jää samaaam tilanteeseen kuin sinä 😞 apua saa aina jos vaan uskaltaa sitä pyytää ja hakea. Oman käden oikeus on itsekästä muita kohtaan.

    • Anonyymi

      Olet itsekäs! Jos sinulla on läheisiä ja heihin ok välit, niin miten kuvittelet tekeväsi heille hyvää, riistämällä henkesi?
      Jos et pysty heille avautumaan, niin tekisi varmasti hyvää avautua vaikka tuntemattomalle ihmiselle. Välillä ei tarvita edes sanoja, vaan hetkessä oleminen ja toisen läsnäolokin riittää.
      Itsemurha ei ole ratkaisu, jos sen teet niin olet pelkuri, ja aiheutat suuren surun muille.

      • Anonyymi

        Kai sitä ihminen joka on koko ikänsä ollut toisia kohtaan pyyteetön ja epäitsekäs saa edes tämän yhden ainoan kerran laittaa itsensä edelle.


    • Anonyymi

      Sä vaan rämmit nyt syvissä vesissä ihmissuhteissa sattuneiden asioitten takia. Masennus on päällä kun koet epäonnistuneesi. Tämä pimeä, harmaa aikakin vetää lisää mieltä matalaksi. Sun pitäisi yrittää puhua jollekin miltä susta tuntuu, eikä pitää kaikkea sisälläsi. Voi olla ettet ole kertonut tuntemuksiasi läheisillesi, he voisivat auttaa jollain tapaa, joten älä työnnä heitä pois läheltäsi. Ei avunpyytäminen ole heikkoutta. Ehkä joku läheisistäsi on kokenut samaa kuin sinäkin, osaisi auttaa ja helpottaa sun pahaa oloa. Ehkä tämä aikakin, jolloin ollaan oltu eristyksissä toisistamme, on lisännyt sun tuntemuksia. Et sä läheistesi oloa helpota, jos teet itsellesi jotain vaan lisäät tuskaa ja aiheutat jopa syyllisyyttä kun eivät puuttuneet sun elämään silloin kun näkivät sun voivan huonosti. Toivon ett löydät kipinän, joka sut pitämään otteesi elämänlangasta kiinni. Sulla on kuitenkin läheisiä, jotka välittävät susta, muistappa se.

    • Anonyymi

      Kannattaisiko ihan ite hankkia sitä sisältöä elämään kuten tapaamalla kavereita viettämällä vaikka leffa iltoja yms. Ei se ainakaan märehtimällä helpota ja masennukseen on myös lääkkeet ja liikunta parantaa oloa, lenkille lomps ja musiikkia korviin 😊

    • Anonyymi

      Hesarissa olikin artikkeli sellaisista, jotka ei ystäviksi ole kelvollisia. Parempi pystyssä kuin väkisinmaatessa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      169
      3439
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      101
      1819
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1727
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      125
      1581
    5. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      392
      1576
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      102
      1417
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1143
    8. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      62
      1063
    9. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      60
      1008
    10. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      54
      971
    Aihe