Jotain mistä haluaisit päästä eroon?
Olen havainnut sen olevan jahkailun.. että kun siis toisaalta, mutta jos kun taas...niin ja mutta kun... 🤪
Suurin paheesi?
106
65
Vastaukset
En osaa valita.
Joko itsekkyys tai laiskuus.Toisaalta onko sitten enää oma itsensä? 🤔
Paljon on ollut juttua "vapaasta tahdosta".. No mä katson asian niin, että minun geenit, minun kokemus on = minä, eli minun tahto.Wwuwuw kirjoitti:
Toisaalta onko sitten enää oma itsensä? 🤔
Paljon on ollut juttua "vapaasta tahdosta".. No mä katson asian niin, että minun geenit, minun kokemus on = minä, eli minun tahto.Tai siis jos on olemassa joku geeneistä ja ympäristöstä vapaa tahto, niin ei se silloin ole minun tahto..🤪
Wwuwuw kirjoitti:
Toisaalta onko sitten enää oma itsensä? 🤔
Paljon on ollut juttua "vapaasta tahdosta".. No mä katson asian niin, että minun geenit, minun kokemus on = minä, eli minun tahto.No en kai minä nyt oikeasti laiskuudesta halua eroon.
Laiskuus on paras luovuudenlähde, ja sitä paitsi kommentoin tuonne sergeille että muidenkin pitäis olla laiskempia, jotta tämä ihmiskunnan turha ylimääräinen puuhailu lakkaisi.
Huomaatko. Olen kyvykäs. Osaan selittää puutteeni aina itselleni parhaaksi.Thymallus kirjoitti:
No en kai minä nyt oikeasti laiskuudesta halua eroon.
Laiskuus on paras luovuudenlähde, ja sitä paitsi kommentoin tuonne sergeille että muidenkin pitäis olla laiskempia, jotta tämä ihmiskunnan turha ylimääräinen puuhailu lakkaisi.
Huomaatko. Olen kyvykäs. Osaan selittää puutteeni aina itselleni parhaaksi.No, what ewöö..
Mä olen laiskempi, eli kyvykkäämpi.. Enkä vaivaudu edes selittämään..
Jeb.Wwuwuw kirjoitti:
No, what ewöö..
Mä olen laiskempi, eli kyvykkäämpi.. Enkä vaivaudu edes selittämään..
Jeb.Mutta toisaalta...
😄
Enoni tuumasi joskus, että: ”paheiden määrä on vakio”.
Niitä paheita mitkä ahdistaa itseä, kannattaa rajoittaa, tai pyrkiä pois, mutta kannattaa muistaa, että se usein siirtyy muualle sitten. 😬
Minusta mulla on tähän hetkeen sopiva balanssi. 😁Miksi täällä niin moni puhuu tänään enoista, kun just sain eilen tietää et oma ( viimeisin) eno on ollu kuolleena ja puol vuotta..
Wwuwuw kirjoitti:
Miksi täällä niin moni puhuu tänään enoista, kun just sain eilen tietää et oma ( viimeisin) eno on ollu kuolleena ja puol vuotta..
Tjaa, en tiedä? 🤷♂️
Mutta se on muuten neppari! ☝️☝️☝️☝️☝️Disse kirjoitti:
Tjaa, en tiedä? 🤷♂️
Mutta se on muuten neppari! ☝️☝️☝️☝️☝️Jäsen Deellä on aika hapero muisti.. havaitsen ja pöytäkirjaan näin merkitsen..☝️
Wwuwuw kirjoitti:
Jäsen Deellä on aika hapero muisti.. havaitsen ja pöytäkirjaan näin merkitsen..☝️
Hepero? Onks se jo sieni? En myönnä vetäneeni. ☝️
Disse kirjoitti:
Hepero? Onks se jo sieni? En myönnä vetäneeni. ☝️
Hapero, elikäs semmonen ilmapallopää...juuh..
Wwuwuw kirjoitti:
Hapero, elikäs semmonen ilmapallopää...juuh..
Aha.... ilmankos työ niitä nspostette... yyh..🙄
Wwuwuw kirjoitti:
Jäsen Deellä on aika hapero muisti.. havaitsen ja pöytäkirjaan näin merkitsen..☝️
Mikä toi neppari-juttu on?
elisakettu kirjoitti:
Mikä toi neppari-juttu on?
Minusta nepparimuna on parempi kuin nappimuna. Wuppis haluaa vaan vääntää kaikkea selvääkin. 😀
Disse kirjoitti:
Minusta nepparimuna on parempi kuin nappimuna. Wuppis haluaa vaan vääntää kaikkea selvääkin. 😀
Teillä on ihan oma kieli. Mä en tajua mitään. *raapii päätä*
Mutta kivahan se on :)elisakettu kirjoitti:
Teillä on ihan oma kieli. Mä en tajua mitään. *raapii päätä*
Mutta kivahan se on :)No sellaista hassuakin kujeilua. 😁
Kirjoittelin muuten viimekertaisen kirjoittelumme innoittamana muutaman pötkän jatkisjuttua, mutta sit iski spämmäys. Harmiskin kirjoitteli siihen, mutta poisto iski...🤔
Jotenkin taas joku ihme musta pilvi palstan yllä..😖Disse kirjoitti:
No sellaista hassuakin kujeilua. 😁
Kirjoittelin muuten viimekertaisen kirjoittelumme innoittamana muutaman pötkän jatkisjuttua, mutta sit iski spämmäys. Harmiskin kirjoitteli siihen, mutta poisto iski...🤔
Jotenkin taas joku ihme musta pilvi palstan yllä..😖Joo, mä olen lukenut sitä. Siis tosi kiva kun teit sen ! Tykkään.
Harmi niitä kommenttejen poistoja..... Ehkä jotkut on vaan sitä mieltä, että palstalla ei saa olla kivaa. Täytyy vain murjottaa ja olla mulukku muille.
Mulla ei ole mielikuvitus liidellyt siihen nyt. Olisi mukava olla mukana, mutta kirjoittaminenkin on (mulle) ... hetkilaji.elisakettu kirjoitti:
Joo, mä olen lukenut sitä. Siis tosi kiva kun teit sen ! Tykkään.
Harmi niitä kommenttejen poistoja..... Ehkä jotkut on vaan sitä mieltä, että palstalla ei saa olla kivaa. Täytyy vain murjottaa ja olla mulukku muille.
Mulla ei ole mielikuvitus liidellyt siihen nyt. Olisi mukava olla mukana, mutta kirjoittaminenkin on (mulle) ... hetkilaji.Joo. Eipä tälle sisällölle mitä voi... ei kannata väkittää. 🙄
Eipä se juttu aina lähde. Joskus hyvä ollakin passiivisempi. 😊Disse kirjoitti:
Pöytäkirjoista selviää, että Jäsen X on ratkaissut asian allekirjoittaneen hyväksi..☝️
Wwuwuw kirjoitti:
Pöytäkirjoista selviää, että Jäsen X on ratkaissut asian allekirjoittaneen hyväksi..☝️
Jäsen x on jäävi. Esitän eriävän kannan... kirjoita pöytäkirjaan. 😊☝️
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Voi ei, taas 🙄.. Se on nappipippeli!!
xLiner Anonyymi kirjoitti:
xLinerOlipas monta peetä siinä.. ihan meinas mennä silmät solmuun..
Nappipipuli, tai pipulinappi..Anonyymi kirjoitti:
xLinerNeppari... nepparissa on se pieni nypylä.. siks neppari. Nappi voi olls isokin, eikä ees mitenkään näytä pipulta. 😤
Wwuwuw kirjoitti:
Olipas monta peetä siinä.. ihan meinas mennä silmät solmuun..
Nappipipuli, tai pipulinappi..Nebulipipuli... soikin paremmin. 😊☝️
Disse kirjoitti:
Nebulipipuli... soikin paremmin. 😊☝️
Pipulimuna, sitä paitsi sun sormi on Taas väärällä puolen..
Wwuwuw kirjoitti:
Pipulimuna, sitä paitsi sun sormi on Taas väärällä puolen..
Jäkäjäkä! Neppari se on ja lukot kii, avaimet ahjoon! 😁
Savolaisten käet kiäntyy kumminpäin vuan! Ee auta valitttoo! 😂
- Anonyymi
Mielikuvitusystävieni väittäminen todellisiksi ihmisiksi on suurin paheeni.
Antti Jotta nimimerkkini kuvaisi minua paremmin, sen pitäisi olla Prokrastinaattori, eikä Kollimaattori, mutta enpä ole saanut muutettua.
Ehkä joskus...- Anonyymi
Valehtelu ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelu ?
Oot sä lopettanu valehtelemisen?
- Anonyymi
Päättämättömyys, mielen muuttuminen jatkuvasti... rasittavaa ja hankalaa.
- Anonyymi
Alkoholi maistuu. Täytyy rajoittaa. Sukuvika.
Ihminen tottuu kaikkeen. Kun on pidempään ilman, ei enää tee niin mieli.
Itsekin yllättyy Anonyymi kirjoitti:
Alkoholi maistuu. Täytyy rajoittaa. Sukuvika.
Ihminen tottuu kaikkeen. Kun on pidempään ilman, ei enää tee niin mieli.
Itsekin yllättyyTuo olis sitten luonteeseen viitaten.. heikko itsekontrolli, tai impulsiivinen käytös?
- Anonyymi
Itselläni ehkä sellainen eli valhe, kertomatta jättäminen jostain asiasta josta itse tietää mutta ei kertonut ja se aiheutti toiselle pahaa.
Eli totuuden kertomatta jättäminen = valehtelua.Kertoa vai eikö kertoa jotain tietämäänsä on vaikea aihe.
Jos epävarma, olen itse ennemmin puhumatta mitään. En pidä sitä valehtelemisena, vaan diplomatiana.- Anonyymi
Asioiden salaaminen ei ole valehtelua. Aikuinen ihminen harkitsee ja päättää myös mitä kertoo ja mitä ei, kertooko ylipäänsä mitään. Kyse on omista rajoista.
-Sheena
- Anonyymi
Aloitekyvyttömyys ... ja nyt en todellakaan tarkoita vain parisuhdemielessä. Sille tasolle ei oikeastaan kaipaa lisää aloitekykyä.
Mun on jotenkin hirveän vaikea aloittaa asioita. Vaikka kyse ei olisi sen vaikeammasta asemasta kuin postin hakeminen. Jotenkin vaan pitää psyykata itseään ihan älyttömästi. Kun hommat on satu alkuun, niin kaikki menee omalla painollaan. Tarvii vaan niin penteeleesti potkimista päästä alkuun.Jaa.. niin että kyse ei ole niinkään siitä että tekisi jotain muuta sen sijaan kuin tätä, tai ehkä jotain kolmatta... kuten mun tapauksessa..
Mutta itsensä psyykkaaminen toimii!- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Jaa.. niin että kyse ei ole niinkään siitä että tekisi jotain muuta sen sijaan kuin tätä, tai ehkä jotain kolmatta... kuten mun tapauksessa..
Mutta itsensä psyykkaaminen toimii!No ... tavallaan ja ei kuitenkaan. On asioita, jotka teen no problem. Eikä niiden asioiden tekemisen tarvitse olla erityisen mukaviakaan. Ei mun tarvii psyykata itseäni esim. kotitöiden kohdalla. Ne on pitkälti tiettyihin aihealueisiin liittyviä asioita, joiden kanssa en vaan pysty, en kykene. Vaikka kaikki järjellä ajateltavat syyt sanoo, että tee nyt ... niin silti suurinpiirtein istun ennemmin paikalla tekemättä mitään, kuin teen sen mitä pitäis.
Yks on esimerkiksi laskujen maksaminen. Se on ihan totaalisen järjetöntä. Ei ole mitään syytä olla maksamatta, mutta se on vaan ihan tolkuttoman vaikeeta alottaa. Kaikkia ei vaan saa sinne automaattimaksuihin ja ... ei sitä pysty järjellä selittämään 🤔 Anonyymi kirjoitti:
No ... tavallaan ja ei kuitenkaan. On asioita, jotka teen no problem. Eikä niiden asioiden tekemisen tarvitse olla erityisen mukaviakaan. Ei mun tarvii psyykata itseäni esim. kotitöiden kohdalla. Ne on pitkälti tiettyihin aihealueisiin liittyviä asioita, joiden kanssa en vaan pysty, en kykene. Vaikka kaikki järjellä ajateltavat syyt sanoo, että tee nyt ... niin silti suurinpiirtein istun ennemmin paikalla tekemättä mitään, kuin teen sen mitä pitäis.
Yks on esimerkiksi laskujen maksaminen. Se on ihan totaalisen järjetöntä. Ei ole mitään syytä olla maksamatta, mutta se on vaan ihan tolkuttoman vaikeeta alottaa. Kaikkia ei vaan saa sinne automaattimaksuihin ja ... ei sitä pysty järjellä selittämään 🤔Jaa..a. En kyllä osaa sanoa tuohon mitään..
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Jaa..a. En kyllä osaa sanoa tuohon mitään..
Eipä tarviikaan, se on ihan ok ☺
Tiedän kyllä syyt mitkä siellä taustalla on, mutta ei se varsinaisesti ratkase ongelmaa. Kuten sanottu, niin siinä ei ole mitään järjen häivääkään ja välillä se laajenee vielä pöljempiin asioihin. Noin yleisesti ottaen esim. kaikki byrokratia on sellasta minkä lykkään aina ihan liian pitkälle. Vaikka kyse ei vältämättä olis mistään sen monimutkasemmasta, kuin allekirjota ja lähetä.
Mutta siis tästä olisi todella ihanaa päästä eroon! Anonyymi kirjoitti:
Eipä tarviikaan, se on ihan ok ☺
Tiedän kyllä syyt mitkä siellä taustalla on, mutta ei se varsinaisesti ratkase ongelmaa. Kuten sanottu, niin siinä ei ole mitään järjen häivääkään ja välillä se laajenee vielä pöljempiin asioihin. Noin yleisesti ottaen esim. kaikki byrokratia on sellasta minkä lykkään aina ihan liian pitkälle. Vaikka kyse ei vältämättä olis mistään sen monimutkasemmasta, kuin allekirjota ja lähetä.
Mutta siis tästä olisi todella ihanaa päästä eroon!Tuo on juuri sitä prokrastinaatiota. Se ei ole laiskuutta tai oikeastaan saamattomuuttakaan, eikä todellakaan masentuneisuuttakaan.
Itselläni se on vaan sitä, että ei saa tehdyksi mitään, mihin ei ole motivaatiota tai jotain, joka on omasta mielestä "ihan tyhmää".
Laskut kannattaa panna heti niiden saavuttua verkkopankissa maksuun eräpäivinään, muuten ne "unohtuvat". Laskut on ihan tyhmiä.- Anonyymi
Kollimaattori kirjoitti:
Tuo on juuri sitä prokrastinaatiota. Se ei ole laiskuutta tai oikeastaan saamattomuuttakaan, eikä todellakaan masentuneisuuttakaan.
Itselläni se on vaan sitä, että ei saa tehdyksi mitään, mihin ei ole motivaatiota tai jotain, joka on omasta mielestä "ihan tyhmää".
Laskut kannattaa panna heti niiden saavuttua verkkopankissa maksuun eräpäivinään, muuten ne "unohtuvat". Laskut on ihan tyhmiä.Noi jutut liittyy itelläni kahteen todella stressaavaan elämänvaiheeseen. Tietyt asiat vaan tuo pintaan sen saman järjettömän stressin tunteen.
Ja juu tottahan toki esimerkiksi laskut kannattais laittaa heti vaan maksuun. En ikinä mieti eräpäiviä jos koneelle istun, vaan maksan kaikki ihan samantien pois. Sitä tunnetta on oikeasti vaikea kuvailla. Sydän lyö tuhatta ja sataa ja jopa kädet tärisee. En tiedä voisko sitä kuvata jopa pienimuotoseksi paniikkikohtaukseksi. Kun saan laskut maksettua, niin käyn ihan adrenaliinikierroksilla. Jos saisin tehtyä heti, niin se stressi ei ehtis kasvaa niin isoksi. Järjen ja järkeilyn kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Se tosiaan lähtee joskus jo siitä postin hakemisesta ... kun siellähän saattaa olla jotain, mikä vaatii jotain tekemistä. Joskus asiat on helpompia ja joskus vaikeempia.
Huvittavaa on se, että äitini pankkiasiat hoidan suht ongelmitta. En mä siitä sillonkaan tykkää, mutta äiti on siinä vieressä ja homma pitää hoitaa. Siinä on se paine, etten voi olla alotekyvytön ja vitkuttaa sitä. Anonyymi kirjoitti:
Noi jutut liittyy itelläni kahteen todella stressaavaan elämänvaiheeseen. Tietyt asiat vaan tuo pintaan sen saman järjettömän stressin tunteen.
Ja juu tottahan toki esimerkiksi laskut kannattais laittaa heti vaan maksuun. En ikinä mieti eräpäiviä jos koneelle istun, vaan maksan kaikki ihan samantien pois. Sitä tunnetta on oikeasti vaikea kuvailla. Sydän lyö tuhatta ja sataa ja jopa kädet tärisee. En tiedä voisko sitä kuvata jopa pienimuotoseksi paniikkikohtaukseksi. Kun saan laskut maksettua, niin käyn ihan adrenaliinikierroksilla. Jos saisin tehtyä heti, niin se stressi ei ehtis kasvaa niin isoksi. Järjen ja järkeilyn kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Se tosiaan lähtee joskus jo siitä postin hakemisesta ... kun siellähän saattaa olla jotain, mikä vaatii jotain tekemistä. Joskus asiat on helpompia ja joskus vaikeempia.
Huvittavaa on se, että äitini pankkiasiat hoidan suht ongelmitta. En mä siitä sillonkaan tykkää, mutta äiti on siinä vieressä ja homma pitää hoitaa. Siinä on se paine, etten voi olla alotekyvytön ja vitkuttaa sitä.Tuossa Kollimaattri ylempänä sanoi hyvin.
Mutta jos on ollut stresssaavia elämänvaiheita, on pakko oppia myös priorisoimaan. Kaikki kun tuntuu kaatuvan päälle.
Oletko miettinyt että teet vain sen, mikä nyt on todella tärkeää, kiirellisintä, prioriteettijärjestyksessä?
Itse olen päätynyt tähän ratkaisuun. Anna suosiolla itseni laiskotella, en kiirehdi asioita joilla ei juuri nyt ole kiire. Kiire aiheuttaa lisää stressiä ja ahdistusta.
Monesti sanonkin, ei tässä hoppu ole (menossa jonnekin); eihän tässä ketään olla elvyttämässä.
Suorittajille tämä on vaikeampi oppia, tai sanoisin, ainakin vaikeampi hyväksyä.
- Anonyymi
Ei ollut tai no oli sellainenkin joo, mutta... itseasiassa joo harrastin seksiä "kosto-seksiä" erään tytön kämppäkaverin kanssa...
- Anonyymi
Huumeiden käyttö
Luulisin
Siinä on se syy ja seuraukset
Näin minä näen
- Anonyymi
Tuollainen no itse teki minulle tuo eräs tyttökaveri niin tein samoin eli kostin, tasapeli... sinänsä.
Nyt on tietokoneella maha täynnä, ruokin sitä juuri laitoin musiikkilevyjä sen sisälle, pitää aina ruokkia välillä tietokoneen asemiakin jotta eivät aivan nälkiinny kuin Applen puhelimet kuivuuteen. - Anonyymi
Minulla ei ole mitään paheita. Ainakaan sellaisia mistä pitäisi päästä eroon. Elämä on hyvää, mutta mielenkiintoista. Välillä kovin haastavaakin.
-Sheena - Anonyymi
Liika optimistisuus aikatauluista. Liika vaativuus itseä miksei välillä muitakin kohtaan. Liiallinen asioiden haaliminen.
- Anonyymi
Siis eikö sinussa oo vikoja ? ?? Valehtelet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis eikö sinussa oo vikoja ? ?? Valehtelet
Totta, ootas nähdäänkö kuudelta.
Minulla ei ole paheita. Tupakoinninkin olen lopettanut jo aika päiviä sitten.
Nyt keksin, Wuppikselle vittuilu ☝️. Se on kyllä paheena sellainen mistä ei tarvitsekaan päästä eroon.Wwuwuw kirjoitti:
Joo.. sulla on toi mun munissa roikkuminen..🤭
Siitä Wuppikselle luettavaa.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/27fb2b57-bc48-4cf7-ac32-4f49c69ace68Partakaweri kirjoitti:
Siitä Wuppikselle luettavaa.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/27fb2b57-bc48-4cf7-ac32-4f49c69ace68Pikku pipulimies on hyvä ja pitää turpansa kiinni siellä pöydän alla☝️
Wwuwuw kirjoitti:
Pikku pipulimies on hyvä ja pitää turpansa kiinni siellä pöydän alla☝️
Pöydän alle ei joudu kun ei edes aloita, parhain rouva 10cm klitta.
Partakaweri kirjoitti:
Pöydän alle ei joudu kun ei edes aloita, parhain rouva 10cm klitta.
Jos herra pikkupipulimuna ei tiedä, niin kaikki peenikset ovat venähtäneitä klitoriksia.. Ja niiden klitoristen kokoa on vähän vaikea sanoa kun näkyvissä on vain pieni osa.
Vähän infoa neitsytsedälle..Wwuwuw kirjoitti:
Jos herra pikkupipulimuna ei tiedä, niin kaikki peenikset ovat venähtäneitä klitoriksia.. Ja niiden klitoristen kokoa on vähän vaikea sanoa kun näkyvissä on vain pieni osa.
Vähän infoa neitsytsedälle..Sulla se näkyvä osa on nimenomaan sen 10cm ☝️
Partakaweri kirjoitti:
Sulla se näkyvä osa on nimenomaan sen 10cm ☝️
Että semmonen fantasia sulla siinä..
- Anonyymi
Minun pahin paheeni taitaa olla itsekkyys.
- Anonyymi
Luontainen laiskuus.
- Anonyymi
Partakaveri hei: jokainen karva on pahasta :D
t. Phjilips Von Braun. - Anonyymi
Ei ole paheita, ei ensimmäistäkään, saati suurinta.
- Anonyymi
Suurin paheeni? Vastaan, että Marko.
Väärässä paikassa säästäminen. Eli halpojen työkalujen, elektroniikan, kenkien tms. ostaminen, työn tekeminen äkkiä ja halvalla, työn teettäminen halvimmalla mahdollisella taivaanrannan maalarilla jne. Monet ärräpäät olisin välttänyt panostamalla laatuun, mutta olen toki oppinutkin virhevalinnoista.
Ja kaipa nuo päihteetkin tähän kategoriaan menee 🙄Partakaweri kirjoitti:
Tingitkö vain omalla kohdalla, vai joutuvatko asiakkaatkin kärsimään huonosta laadusta?
Lähinnä oma työ joskus keskeytyy tai hidastuu huonojen työkalujen takia. Tai omaa autoa tai taloa voisi kunnostaa paremmilla materiaaleilla. Asiakkaiden suunnalta tulee hyvin harvoin negatiivista palautetta. Jos toisinaan myyn paskaa, niin asiakas kyllä tietää sellaista ostavansa, ja vastaavasti jos ehjäksi oletettu tuote onkin rikki, niin hoidan toki tilalle ehjän vastaavan tai hyvitän kauppahinnan. Korjaustöitä kun en juurikaan tee asiakkaiden autoihin, niin joskus hieman heppoiset puitteet ja välineet eivät kostaudu heille.
peris234 kirjoitti:
Lähinnä oma työ joskus keskeytyy tai hidastuu huonojen työkalujen takia. Tai omaa autoa tai taloa voisi kunnostaa paremmilla materiaaleilla. Asiakkaiden suunnalta tulee hyvin harvoin negatiivista palautetta. Jos toisinaan myyn paskaa, niin asiakas kyllä tietää sellaista ostavansa, ja vastaavasti jos ehjäksi oletettu tuote onkin rikki, niin hoidan toki tilalle ehjän vastaavan tai hyvitän kauppahinnan. Korjaustöitä kun en juurikaan tee asiakkaiden autoihin, niin joskus hieman heppoiset puitteet ja välineet eivät kostaudu heille.
Niin ja mulla on toki tuttavapiirissä paljon osaaviakin tyyppejä joilla on hyvät puitteet tehdä hommia. Ostin esim. Transitiin käytetyt talvirenkaat ilman vanteita, ja rengaskonetta kun en omista, niin vein auton Penetrators MC:n kerhotiloille ja Make vaihtoi näppärästi talvikumit vanteille, tasapainotti ne ja asensi alle 😊😊😊 Tarjosi kahvitkin, ja samalla tutkittiin ja ihmeteltiin hänen Nascar-auto Toyota Camrya joka oli tallissa säilössä. Jätkät olivat ottaneet sylinterinkannet irti ja sylintereissä näkyi meinaan vielä hoonausjäljet vaikka autoa oli rääkätty Daytonassa 500 mailia eli reilut 700km kaasu pohjassa. Toyotan laatuun voi luottaa ja sen ansiosta Make onkin voittanut kahdesti Daytonan kun ei ole ratissa tai kojelaudassa vikavalot pahemmin loistaneet 😊😊😊😊😊😊
Ei mulla mitään paheita ole, minkäs mahdan jos muut paheeksi jotakin määrittele. 😌
J-76 kirjoitti:
Löytyy.. Ootas vaan 🦇 ja 😜
Kiltti tyttö.
Oot sitten viimenäkemän näemmä lähtenyt Kuuhun :)elisakettu kirjoitti:
Kiltti tyttö.
Oot sitten viimenäkemän näemmä lähtenyt Kuuhun :)Jeph. Tuli kiireellinen työkeikka. 😄
Pitää pelastaa Maggie...
https://youtu.be/e80qhyovOnA
Ja tilata taksi..
https://youtu.be/2ZmIjsPAhds
Sitte palataan takas maahan. 😃
https://youtu.be/HCm6gRHINqA
Pätkii.. Zzr.. Zzrrrz...J-76 kirjoitti:
Jeph. Tuli kiireellinen työkeikka. 😄
Pitää pelastaa Maggie...
https://youtu.be/e80qhyovOnA
Ja tilata taksi..
https://youtu.be/2ZmIjsPAhds
Sitte palataan takas maahan. 😃
https://youtu.be/HCm6gRHINqA
Pätkii.. Zzr.. Zzrrrz...Sulla riittää mielikuvitusta :)
Hitto että olen kateellinen (positiivisella tavalla).
Kiitos Maggiesta, olin jo unohtanut....elisakettu kirjoitti:
Sulla riittää mielikuvitusta :)
Hitto että olen kateellinen (positiivisella tavalla).
Kiitos Maggiesta, olin jo unohtanut....Oπ√¢L^°×¶✓E H •$√∆°^πY=✓∆∆¶×V~``π^Ä.👽
J-76 kirjoitti:
Oπ√¢L^°×¶✓E H •$√∆°^πY=✓∆∆¶×V~``π^Ä.👽
Kuumatka teki susta alienin! :-D
Muoto muuttui ja puhuukin ihan omiaan (en saa selvää).
Ja mä olen muuttunut zombiksi (kipulääkkeet).elisakettu kirjoitti:
Kuumatka teki susta alienin! :-D
Muoto muuttui ja puhuukin ihan omiaan (en saa selvää).
Ja mä olen muuttunut zombiksi (kipulääkkeet).Juu^√×¶ avaruus koodia. 😄
Auts, mikä piinaa? 😕J-76 kirjoitti:
Juu^√×¶ avaruus koodia. 😄
Auts, mikä piinaa? 😕Se kaularangan hermopinne joka alkoi kolme viiikkoa sitten. Mulla ei toimi vasen yläraaja vieläkään. Kivut ovat persiistä. Jotenkin alkaa tuntua että pitää tähän saada muutakin neuvoa kuin saikku ja lääkkeet (jotka ei edes auta). Helkatti, mun pitää päästä työkykyiseksi. Hirveetä jahkailua ollu tuolla... katsotaan nyt... ehkä sitten kuvantamisia tai lähete... grrrr..
elisakettu kirjoitti:
Se kaularangan hermopinne joka alkoi kolme viiikkoa sitten. Mulla ei toimi vasen yläraaja vieläkään. Kivut ovat persiistä. Jotenkin alkaa tuntua että pitää tähän saada muutakin neuvoa kuin saikku ja lääkkeet (jotka ei edes auta). Helkatti, mun pitää päästä työkykyiseksi. Hirveetä jahkailua ollu tuolla... katsotaan nyt... ehkä sitten kuvantamisia tai lähete... grrrr..
Aii aii aii...😥
Mites kauan lääkkeitä määrännyt lekuri ajatteli varttua toipumista? Voihan pinnetila helpottua levolla, mutta jos sun oireet on hankalia niin luulis nyt hitto soikoon tutkivan lisää pikimmiten. 😳
Yksityinen vai julkinen?J-76 kirjoitti:
Aii aii aii...😥
Mites kauan lääkkeitä määrännyt lekuri ajatteli varttua toipumista? Voihan pinnetila helpottua levolla, mutta jos sun oireet on hankalia niin luulis nyt hitto soikoon tutkivan lisää pikimmiten. 😳
Yksityinen vai julkinen?Oisko tiedossa vielä ENMG tutkimus ja tai magneettikuvaus?
J-76 kirjoitti:
Aii aii aii...😥
Yksityinen vai julkinen?Julkinen. Mun pöhkön olisi pitänyt mennä yksityiselle, mutta ajattelin itsekin, että jos se on ohimenevämpää sorttia. Kun ei ole ensimmäinen pinnetila.
No nyt seuraava soitto olisi to tai pe. Mutta huomenna tth ottaa yhteyttä, eräss tth oli sitä mieltä, että ottavat asian hoitoonsa, koska vaikuttavaa olevan pitempiaikainen juttu.
Pelkään pahoin, että tällä kertaa mennään neurokirurgin pakeille. Sitä mulle jo varoiteltiin (mutta silti ei tehty kuvantamisa ekä lähetteitä). Fysioterapeutilla olen toki käynyt -> ei ole liikeet auttaneet, kaikki rasitus vaan pahentaa.elisakettu kirjoitti:
Julkinen. Mun pöhkön olisi pitänyt mennä yksityiselle, mutta ajattelin itsekin, että jos se on ohimenevämpää sorttia. Kun ei ole ensimmäinen pinnetila.
No nyt seuraava soitto olisi to tai pe. Mutta huomenna tth ottaa yhteyttä, eräss tth oli sitä mieltä, että ottavat asian hoitoonsa, koska vaikuttavaa olevan pitempiaikainen juttu.
Pelkään pahoin, että tällä kertaa mennään neurokirurgin pakeille. Sitä mulle jo varoiteltiin (mutta silti ei tehty kuvantamisa ekä lähetteitä). Fysioterapeutilla olen toki käynyt -> ei ole liikeet auttaneet, kaikki rasitus vaan pahentaa.No kyllä ne joskus yksityiselläkin jahkailee ja lykkää mitä mieleen juolahtaa, jos tilanne on haastava.
Kyllä se kannattaa kuvata, eikä ENMG hermoratatutkimuskaan tollompi olis.
Ollaan molemmat nyt romuna, mulla on hermokipuja jaloissa ja käsissä. Polttelee, viiltää, repii, puutuu, välillä katoaa tunto osittain jalkapöydästä, osasta varpaita onkin jatkuvasti tunto puolittunut.
Hartioissa on tuntoaistit olleet vuosia heikolla. Helposti oasken kuumaa höyryävää vettä niskaan eikä tunnu miltää kunnes kuuma tuntuu sitten muualla alas valuessaan.
Pikkasen jänskättää, ettei olisi joku neurologinen sairaus kytemässä, kun spastisuuttakin on jaloissa ihan jatkuvasti. Heikoimpina päivinä pitäisi olla kainalokepit tai rolla. Liikkuminen on niin vaikeaa todella. Ei meinaa istumasta ylös päästä. Ja tosiaan jalkateräkivut estää varaamasta jalalle. Tai jaloille, sitten kävelen jalkaterän ulkosyrjillä.
Ja voimattomuus on aika huono merkki. Kuten krooninen väsymyskin. Verikokeet silti ok, jopa ferritiini.
Välillä olen vetreempi ja vähempi vaivoja, se kestää aina hetkiä vaan.
Pidähän pääsi jaa vaadi ainakin kuvauksia ja ENMG.J-76 kirjoitti:
No kyllä ne joskus yksityiselläkin jahkailee ja lykkää mitä mieleen juolahtaa, jos tilanne on haastava.
Kyllä se kannattaa kuvata, eikä ENMG hermoratatutkimuskaan tollompi olis.
Ollaan molemmat nyt romuna, mulla on hermokipuja jaloissa ja käsissä. Polttelee, viiltää, repii, puutuu, välillä katoaa tunto osittain jalkapöydästä, osasta varpaita onkin jatkuvasti tunto puolittunut.
Hartioissa on tuntoaistit olleet vuosia heikolla. Helposti oasken kuumaa höyryävää vettä niskaan eikä tunnu miltää kunnes kuuma tuntuu sitten muualla alas valuessaan.
Pikkasen jänskättää, ettei olisi joku neurologinen sairaus kytemässä, kun spastisuuttakin on jaloissa ihan jatkuvasti. Heikoimpina päivinä pitäisi olla kainalokepit tai rolla. Liikkuminen on niin vaikeaa todella. Ei meinaa istumasta ylös päästä. Ja tosiaan jalkateräkivut estää varaamasta jalalle. Tai jaloille, sitten kävelen jalkaterän ulkosyrjillä.
Ja voimattomuus on aika huono merkki. Kuten krooninen väsymyskin. Verikokeet silti ok, jopa ferritiini.
Välillä olen vetreempi ja vähempi vaivoja, se kestää aina hetkiä vaan.
Pidähän pääsi jaa vaadi ainakin kuvauksia ja ENMG.Voi että noita sun oireita (tsemppihali). Kumma ettei oireisiin ole syytä löytynyt(?). Jalkojen tuntopuutokset ja hermokivut johtuu kai yleensä rinta- tai lannerangan pinteistä. Ylempää kaularangan. Mä toivon todella, että saat vielä joskus selvyyden tähän. Ja helpotuksen.
Kun ajattelee että olet nuori ihminen (pidän sua nuorena, itseänikin, vaikka olen sua vanhempi).
Mä en tutkimuksia tms kiellä keneltäkään, mutta se on muuten prkelettä, kun työikäisten kohdalla jahkataan. Sitten pitäisi kitua montakymmentä vuotta niiden vaivojensa kanssa. Apua ei stana saa mistään. Kun tämä alkoi, en viitsinyt edes ajatellakaan päksissä käymistä. Nyt olen taas toisella paikkakunnalla, jossa tätä yritetään hoitaa.
No mä pidän pääni. Tämä on pahempi kuin aiemmat. Mitään pos-muutosta ei ole tapahtunut. Levossa kipu helpottuu, mutta enhän mä nyt voi vaan koko aikaa maata. Onneksi (tai no en tiedä onko onneksi) on tuo toinen sairaslomalainen, joka pystyy hoitaa kaupat ja asiat.elisakettu kirjoitti:
Voi että noita sun oireita (tsemppihali). Kumma ettei oireisiin ole syytä löytynyt(?). Jalkojen tuntopuutokset ja hermokivut johtuu kai yleensä rinta- tai lannerangan pinteistä. Ylempää kaularangan. Mä toivon todella, että saat vielä joskus selvyyden tähän. Ja helpotuksen.
Kun ajattelee että olet nuori ihminen (pidän sua nuorena, itseänikin, vaikka olen sua vanhempi).
Mä en tutkimuksia tms kiellä keneltäkään, mutta se on muuten prkelettä, kun työikäisten kohdalla jahkataan. Sitten pitäisi kitua montakymmentä vuotta niiden vaivojensa kanssa. Apua ei stana saa mistään. Kun tämä alkoi, en viitsinyt edes ajatellakaan päksissä käymistä. Nyt olen taas toisella paikkakunnalla, jossa tätä yritetään hoitaa.
No mä pidän pääni. Tämä on pahempi kuin aiemmat. Mitään pos-muutosta ei ole tapahtunut. Levossa kipu helpottuu, mutta enhän mä nyt voi vaan koko aikaa maata. Onneksi (tai no en tiedä onko onneksi) on tuo toinen sairaslomalainen, joka pystyy hoitaa kaupat ja asiat.Kiitos, tsemppihali sinullekin. 🤗
Mulla on labroja viikolla ja magneettikuvat otettu varjoaineen kera, neurologille aika. Jos siellä mun kuupassa on häikkää, niin luulisi näkyvän.
Tietysti harvinaisemmat neurologisetkin sairaudet voi joskus jäädä oivaltamatta Toivon, että osuu kohdalle neurologi joka osaa ottaa kaiken huomioon ja on kiinnostunut ottamaan selvää. Mullakin työvuosia olisi vielä jäljellä, mutta näillä jaloilla ja kivuilla ne jää haaveeksi.
Rasitus pahentaa oireita ja työkään ei ole kevyimmästä päästä.
Niinpä, kalliimmaksi tulee pitää sairastavaa ihmistä töissä, joka ei kykene selviytymään töistään ja kalliiksi tulee hujan hajan tutkiminen, hoito ja sairastelun pitkittäminen.
Toki ymmärrän, ettei aina löydy helposti vastausta kaikkeen, mutta usein se tyssää siihenkin ettei tutkita tarpeeksi ja uskota potilaan puheita.
Juu, mulla on kotiväki myös kauppakuskeina ja käyhinä, mulla on rattiin meno kielletty ennen kun selviää mikä tuolla vipottaa.
Paranisitpa pian. 🤗
Hyvät yöt tähän saumaan, ei pysy enää silmät auki. 😴😊J-76 kirjoitti:
Kiitos, tsemppihali sinullekin. 🤗
Mulla on labroja viikolla ja magneettikuvat otettu varjoaineen kera, neurologille aika. Jos siellä mun kuupassa on häikkää, niin luulisi näkyvän.
Tietysti harvinaisemmat neurologisetkin sairaudet voi joskus jäädä oivaltamatta Toivon, että osuu kohdalle neurologi joka osaa ottaa kaiken huomioon ja on kiinnostunut ottamaan selvää. Mullakin työvuosia olisi vielä jäljellä, mutta näillä jaloilla ja kivuilla ne jää haaveeksi.
Rasitus pahentaa oireita ja työkään ei ole kevyimmästä päästä.
Niinpä, kalliimmaksi tulee pitää sairastavaa ihmistä töissä, joka ei kykene selviytymään töistään ja kalliiksi tulee hujan hajan tutkiminen, hoito ja sairastelun pitkittäminen.
Toki ymmärrän, ettei aina löydy helposti vastausta kaikkeen, mutta usein se tyssää siihenkin ettei tutkita tarpeeksi ja uskota potilaan puheita.
Juu, mulla on kotiväki myös kauppakuskeina ja käyhinä, mulla on rattiin meno kielletty ennen kun selviää mikä tuolla vipottaa.
Paranisitpa pian. 🤗
Hyvät yöt tähän saumaan, ei pysy enää silmät auki. 😴😊Kiitos :)
Toivon että saat parasta asiantuntevaa hoitoa. Onneksi on jo tutkimuksia tehty.
Kiitos ja hyvää yötä myös sinulle J.
Mulla on vaikka mitä paheita. Laiskuus, saamattomuus, jne. Asiat jää joskus kesken.
Olen holtiton ystävä-yms -suhteiden kanssa. Olen huono pitämään yhteyyttä.
Mutta tuo mitä Wuffi aloituksessa sanoi, jahkailu. Jos siihen kiinnittäisi enempi huomioita, auttaisi moneen muuhunkin vaivaan/paheeseen.
Mutta olen huono myös luopumaan huonoista tavoistani. Vähän niinkuin niin, etttä palaa aina samalle ruokakupille.- Anonyymi
Minun paheet on aikalailla sairauteen liittyviä, joten vaikea keksiä ihan sellaista pahetta mistä haluan päästä eroon. Tietty koko kasasta, mutta "sairaus" määrittelee niin paljon myös itseni... Joten....
Ehkä se, että kun päätän jonkun rutiinin niin oikeasti tekisin sitä rutiinia niin kauan kunnes siitä tosiaan tulee se rutiini. En ikinä ole päässyt missään asiassa niin pitkälle omassa elämässä, että saisin jonkun hyvän rutiinin ja tavan psyväksi.
Töissä kyllä onnistuu, koska olen vastuussa muiden asioista kuin omistani, mutta omien asioiden suhteen vain malta ja pidä tavasta kiinni tarpeeksi pitkään.
Kanssa jos lupaan jotain niin onnistuu, koska on jokin ulkopuolinen henkilö jolle olen luvannut. Silti en itselleni pysty pitää näitä lupauksiani ollenkaan, mikä johtaa esim. siihen etten siivoa tarpeeksi säännöllisesti.
Eli tavallaan minullakin tuo jahkailu ja eniten ärsyttää, etten osaa päättää.. Mietin ja pähkäilen niin kauan, että kaikilla (jopa itselläni) menee hermot. Paheiden summa on vakio.. mulla on paljon pikkuisia paheita.. kuten esim. nautinnonhaluisuus, yltiö rehellisyys, itsekeskeisyys yms joista en halua päästä eroon. Paheeni kompensoituvat hyvillä puolillani.
Pahe josta haluaisin jossakin määrin eroon on villiintyminen. Siitäkään en kokonaan, ku saisi sitä hieman hillittyä niin olisi hyvä.- Anonyymi
Ajoittainen ryhtymisrajoitteisuus. Toisaalta, miksi pitäisi ryhtyä, pyörii tää arki näinkin..
xLinerNo niin.. eli just niin.. kuin että miksi , kun ei ole pakko ja ja toisaalta siis kun voisi myös ja miksei sitten samalla näin ja noin..
Ja oikeastaan kun vois olla vaan potslojot...☝️
- Anonyymi
Jahkailu, himo, varattuna salanussiminen, himo, varkaus, himo, sanoinkin pimpinhimo, ylettömyys
Ehkä vedonlyönti, en kylläkään välttämättä eroon siitä haluaisi päästä
- Anonyymi
Vai et!
Kympistä veto... - Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Jos sittenkin 2kympistä?
Sopii.
Veto ratkaistu, kymppi sulle toinen mulle 💰
💤
- Anonyymi
Eipä se tänne kuulu 😝
- Anonyymi
Olen pitkäVIHAINEN●
- Anonyymi
Öö...miehet?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2462189- 1901665
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä471309Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad501025- 41826
- 14800
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä31780Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .25766Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21760Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647