St onko kaikki ok?

Anonyymi

Miten menee ja millainen vointiasi on nyt?

Sinulla oli niitä huolia terveyden suhteen...

LS

102

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiitos kysymästä. Ihan entiseen malliin menee. Tasaisen tappavaan tahtiin 😆😆

      Miten sinulla itselläsi menee?

      ST

      • Anonyymi

        No...communication ongelmaa...ahdistaa, kun ei voi keskustella asioista ja asiat jää jotenkin, suorastaan vituttaa.... mutta tätä kait tämä on....

        LS


      • Anonyymi

        Minulla ei ole kyllä tasaisen tylsää ollut lainkaan.
        Ei se tylsyyskään olisi mukavaa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No...communication ongelmaa...ahdistaa, kun ei voi keskustella asioista ja asiat jää jotenkin, suorastaan vituttaa.... mutta tätä kait tämä on....

        LS

        Kyllä se ahdistaa, jos ei saa asioita selvitettyä, vaan ne jäävät jatkuvasti roikkumaan.
        Ja toisaalta, jos niistä asioista puhuu ulkopuoliselle niin se ei tuo muutosta aikaan kuitenkaan.
        Ehkä yksi keino on pitää vain itsestään huolta niin ettei pää leviä.
        Jos toinen ei koe tarpeelliseksi keskustells niin ei häntä saa väkisinkään puhumaan vaikka mitä tekis.
        Ehkä se vois auttaa itseään kestämään sietämätöntä tilannetta , että lähtee vaan itse tilanteesta pois tuulettamaan aivojaan.
        Ottaa etäisyyttä asiaan ja yrittää huolehtia omasta hyvinvoinnistaan ja jaksamisesta.

        ST

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole kyllä tasaisen tylsää ollut lainkaan.
        Ei se tylsyyskään olisi mukavaa.

        LS

        Vedä lättyyn sitä äijjää 🤣 ei nyt sentään, mutta voisi helpottaa 😁

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedä lättyyn sitä äijjää 🤣 ei nyt sentään, mutta voisi helpottaa 😁

        ST

        Arvaa mitä tein tänään 😁

        Olin suihkuun menossa niin otin askartelusakset mukaan ja napsautraa leikkasin pinnarilla okevan ponihännän pois ja vuolaa, tuli lyhyt tukka 🙉
        Ihan epätasainen mutta helppohoitoinen. 😅

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedä lättyyn sitä äijjää 🤣 ei nyt sentään, mutta voisi helpottaa 😁

        ST

        No ei...minua ärsyttää...sanoin vaan, että asunto olis tieten tuhottoman kaukana ja kommentti oli, että mun olisi pitänyt hoitaa asiat...siis kun pitäisi löytää isompi asunto, tämä on meidän perheelle armottoman pieni ja välittäjä oli ehdottanut jotain ja ei se oikeen taaskaan kiinnosta, välimatkat lapsilla kasvaisi koulumatkojen suhteen, se on nou nou...siis jos niistä tulee monta kilometriä, jota ei itsekään jaksaisi joka päivä kävellä. Kaikki on jotenki, en huonomman tilannetta ja tuntuu, että huononee tarjonta vaan...no, ollaan tässä ahtaudessa ja tavarakaaoksessa... 😊 Ei vaan jaksaisi, että ei voi edes sanoa mitä mieltä on...ja eipä niistä ulkopuolisille ja kannata jauhaa ja puhua...kaikilla omat ongelmansa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedä lättyyn sitä äijjää 🤣 ei nyt sentään, mutta voisi helpottaa 😁

        ST

        Se ärsyttää, että ollaan aina puolustuspoteroissa tai ei keskustella ollenkaan.... varmaan kumpikin.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvaa mitä tein tänään 😁

        Olin suihkuun menossa niin otin askartelusakset mukaan ja napsautraa leikkasin pinnarilla okevan ponihännän pois ja vuolaa, tuli lyhyt tukka 🙉
        Ihan epätasainen mutta helppohoitoinen. 😅

        ST

        Oi nou...olen järkyttynyt. Miksi menit leikkaamaan ne.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei...minua ärsyttää...sanoin vaan, että asunto olis tieten tuhottoman kaukana ja kommentti oli, että mun olisi pitänyt hoitaa asiat...siis kun pitäisi löytää isompi asunto, tämä on meidän perheelle armottoman pieni ja välittäjä oli ehdottanut jotain ja ei se oikeen taaskaan kiinnosta, välimatkat lapsilla kasvaisi koulumatkojen suhteen, se on nou nou...siis jos niistä tulee monta kilometriä, jota ei itsekään jaksaisi joka päivä kävellä. Kaikki on jotenki, en huonomman tilannetta ja tuntuu, että huononee tarjonta vaan...no, ollaan tässä ahtaudessa ja tavarakaaoksessa... 😊 Ei vaan jaksaisi, että ei voi edes sanoa mitä mieltä on...ja eipä niistä ulkopuolisille ja kannata jauhaa ja puhua...kaikilla omat ongelmansa.

        LS

        On se kyllä sitten taas todella ikävä, jos lapset väsyy koulumatkoihin, etenkin kun Suomessa talvi on pimeää yms.
        Toivotaan, että tulee jokin toinen asunto, joka vastaisi tarkoitusta.
        Onko lapset valittaneet tilanpuutteesta?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kyllä sitten taas todella ikävä, jos lapset väsyy koulumatkoihin, etenkin kun Suomessa talvi on pimeää yms.
        Toivotaan, että tulee jokin toinen asunto, joka vastaisi tarkoitusta.
        Onko lapset valittaneet tilanpuutteesta?

        ST

        Onhan se stressaavaa, jos on ahdasta, eikä tavarat mahdu oikein kunnolla mihinkään järkevään paikkaan.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei...minua ärsyttää...sanoin vaan, että asunto olis tieten tuhottoman kaukana ja kommentti oli, että mun olisi pitänyt hoitaa asiat...siis kun pitäisi löytää isompi asunto, tämä on meidän perheelle armottoman pieni ja välittäjä oli ehdottanut jotain ja ei se oikeen taaskaan kiinnosta, välimatkat lapsilla kasvaisi koulumatkojen suhteen, se on nou nou...siis jos niistä tulee monta kilometriä, jota ei itsekään jaksaisi joka päivä kävellä. Kaikki on jotenki, en huonomman tilannetta ja tuntuu, että huononee tarjonta vaan...no, ollaan tässä ahtaudessa ja tavarakaaoksessa... 😊 Ei vaan jaksaisi, että ei voi edes sanoa mitä mieltä on...ja eipä niistä ulkopuolisille ja kannata jauhaa ja puhua...kaikilla omat ongelmansa.

        LS

        Kirjoitit ettei kannata jauhaa, minusta kannatraa siinä mielessä että saa tuulettaa ajatuksiaan, mutta tarkoutin sitä ettei se tuo välttämättä muutosta tilanteeseen.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kyllä sitten taas todella ikävä, jos lapset väsyy koulumatkoihin, etenkin kun Suomessa talvi on pimeää yms.
        Toivotaan, että tulee jokin toinen asunto, joka vastaisi tarkoitusta.
        Onko lapset valittaneet tilanpuutteesta?

        ST

        Ne on tottuneet, mutta meillä ei ole kaikille omia huoneita ja...tilan puute on todellinen. Kait tällä jotenki nilkuttaa. En usko, että löytyy sellaista, että kannattaa vaihtaa, tällä alueella, se on huonot mahdollisuudet, tässä sijainti on ok.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit ettei kannata jauhaa, minusta kannatraa siinä mielessä että saa tuulettaa ajatuksiaan, mutta tarkoutin sitä ettei se tuo välttämättä muutosta tilanteeseen.

        ST

        On yksi ahdistava asia, että se vaikeuttaa viihtyvyyttä ja kaikkea sellaista ja on varmaan aiheuttanut paljon epäsopua mun ja miehen välille, kun koetan saada hallintaan jotenki edes kaaosta saamatta sitä... Aina sama tilanne ja jumi, vuodesta toiseen.

        No, ei ne tuulettamiset ole muuttaneet tilannetta.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on tottuneet, mutta meillä ei ole kaikille omia huoneita ja...tilan puute on todellinen. Kait tällä jotenki nilkuttaa. En usko, että löytyy sellaista, että kannattaa vaihtaa, tällä alueella, se on huonot mahdollisuudet, tässä sijainti on ok.

        LS

        Tympiä se on varmastu, kun näkee koko ajan silmien edessä ahtauden ja tilantaroeen eikä voi tehdä asialke mitään.
        Vaikuttaa myös arjen sujuvuuteen ahtaus.
        Valittavatko lapset, ettei ole omaa huonetta, tappelevatko? Eivät oikein pärjää samassa huoneessa?
        Meillä oli aikounaan tuo, cettä toinen oli sotta pytty ja toinen perfektionisti ja sitä rataa niin tuli laosilka keskenään yhteentörmäyksiä.
        Välillä harkitsin cakaasti, että siirytään mieheni kanssa olkkariin että kaoset saavat tilaa.
        Kiihkeimpuen nuoruusvuosiemme aikaan meidän makkarissa nukkui kaksoset pinnasängyssä, kerrossängyssä 6 ja 7 vuotiaat eli meidän makkarissa ei ollut lattiaöunta-alaa vapaana juuri ollenkaan.
        Isot tytöt, teini-ikäiset asustelivat sitten omissa huoneissaan.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tympiä se on varmastu, kun näkee koko ajan silmien edessä ahtauden ja tilantaroeen eikä voi tehdä asialke mitään.
        Vaikuttaa myös arjen sujuvuuteen ahtaus.
        Valittavatko lapset, ettei ole omaa huonetta, tappelevatko? Eivät oikein pärjää samassa huoneessa?
        Meillä oli aikounaan tuo, cettä toinen oli sotta pytty ja toinen perfektionisti ja sitä rataa niin tuli laosilka keskenään yhteentörmäyksiä.
        Välillä harkitsin cakaasti, että siirytään mieheni kanssa olkkariin että kaoset saavat tilaa.
        Kiihkeimpuen nuoruusvuosiemme aikaan meidän makkarissa nukkui kaksoset pinnasängyssä, kerrossängyssä 6 ja 7 vuotiaat eli meidän makkarissa ei ollut lattiaöunta-alaa vapaana juuri ollenkaan.
        Isot tytöt, teini-ikäiset asustelivat sitten omissa huoneissaan.

        ST

        Kauheasti virhelyöntejä. Ei näe juuri mitään vissiin 🤣

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On yksi ahdistava asia, että se vaikeuttaa viihtyvyyttä ja kaikkea sellaista ja on varmaan aiheuttanut paljon epäsopua mun ja miehen välille, kun koetan saada hallintaan jotenki edes kaaosta saamatta sitä... Aina sama tilanne ja jumi, vuodesta toiseen.

        No, ei ne tuulettamiset ole muuttaneet tilannetta.

        LS

        No niinpä. Junnaa sinnikkäästi paikoillaan.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tympiä se on varmastu, kun näkee koko ajan silmien edessä ahtauden ja tilantaroeen eikä voi tehdä asialke mitään.
        Vaikuttaa myös arjen sujuvuuteen ahtaus.
        Valittavatko lapset, ettei ole omaa huonetta, tappelevatko? Eivät oikein pärjää samassa huoneessa?
        Meillä oli aikounaan tuo, cettä toinen oli sotta pytty ja toinen perfektionisti ja sitä rataa niin tuli laosilka keskenään yhteentörmäyksiä.
        Välillä harkitsin cakaasti, että siirytään mieheni kanssa olkkariin että kaoset saavat tilaa.
        Kiihkeimpuen nuoruusvuosiemme aikaan meidän makkarissa nukkui kaksoset pinnasängyssä, kerrossängyssä 6 ja 7 vuotiaat eli meidän makkarissa ei ollut lattiaöunta-alaa vapaana juuri ollenkaan.
        Isot tytöt, teini-ikäiset asustelivat sitten omissa huoneissaan.

        ST

        Olen ehdottanut, että huoneeseen, johon ei kunnolla mahdu parisänky hankittaisiin vuodesohva aikuisille ja oma sänky varastoon, että kaksi lasta pääsisi pois ahtaasta huoneesta isompaan, mutta ei se tainnut kelvata miehelle...lapset varmaan asiasta pitäisivät..ja se huone on niin pieni, että mihin omat vaatteet, kun kaksi lasta saisi tilaa omille vaatteille isommassa huoneessa...niin ongelma olisi jo uusi käsillä...tällä hetkellä pienemmän lapsen vaatteet ovat säilössä aikuisten huoneessa, ei vaan saa mahtumaan minnekään..eli tavarat ja vaatteet eivät mahdu huoneisiin mihin ne on tarkoitettu edes....

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On yksi ahdistava asia, että se vaikeuttaa viihtyvyyttä ja kaikkea sellaista ja on varmaan aiheuttanut paljon epäsopua mun ja miehen välille, kun koetan saada hallintaan jotenki edes kaaosta saamatta sitä... Aina sama tilanne ja jumi, vuodesta toiseen.

        No, ei ne tuulettamiset ole muuttaneet tilannetta.

        LS

        Ärsyttävä pattitilanne. Ja sinä ajattelet jokaisen viihtyvyyttä kuitenkin. Tympeä tilanne. Kyllä se kaaos vaikuttaa ilmapiiriin.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ehdottanut, että huoneeseen, johon ei kunnolla mahdu parisänky hankittaisiin vuodesohva aikuisille ja oma sänky varastoon, että kaksi lasta pääsisi pois ahtaasta huoneesta isompaan, mutta ei se tainnut kelvata miehelle...lapset varmaan asiasta pitäisivät..ja se huone on niin pieni, että mihin omat vaatteet, kun kaksi lasta saisi tilaa omille vaatteille isommassa huoneessa...niin ongelma olisi jo uusi käsillä...tällä hetkellä pienemmän lapsen vaatteet ovat säilössä aikuisten huoneessa, ei vaan saa mahtumaan minnekään..eli tavarat ja vaatteet eivät mahdu huoneisiin mihin ne on tarkoitettu edes....

        LS

        Sama oli meillä. Vaatteet ja tavarat eri huoneissa kuin nukkujat.
        Aljaa nyt muistumaan mieleen omat ajatukseni tuosta ajasta 🤔
        Kyllä se ahdisti ja tuntui ettei ole hallinnassa oikein ja mies ei välittänyt. Hänelle oli sama vaikka uunin päällä joku olisi nukkunut.
        Yritin sitten roudata niitä kamija ees taas ja järjestelin edes takas sänkyjä aina sen mukaan kun lapset tappeli keskenään.
        Vaatekaapit ei sitten mahtuneetkaan aina juuri sinne huoneeseen mihin roudasin sängyt. Oli kait se hektistä aikaa.
        Yksin sitä sai niitä huonekaluja siirrellä ja lasten kanssa nahistella kun mies teki hyvin pitkää päivää ja oli iltaisin väsynyt 🤔
        Sain ekka lapsen 19 v seuraavan 20 v. Minkä ikäisenä sinä?

        ST

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ehdottanut, että huoneeseen, johon ei kunnolla mahdu parisänky hankittaisiin vuodesohva aikuisille ja oma sänky varastoon, että kaksi lasta pääsisi pois ahtaasta huoneesta isompaan, mutta ei se tainnut kelvata miehelle...lapset varmaan asiasta pitäisivät..ja se huone on niin pieni, että mihin omat vaatteet, kun kaksi lasta saisi tilaa omille vaatteille isommassa huoneessa...niin ongelma olisi jo uusi käsillä...tällä hetkellä pienemmän lapsen vaatteet ovat säilössä aikuisten huoneessa, ei vaan saa mahtumaan minnekään..eli tavarat ja vaatteet eivät mahdu huoneisiin mihin ne on tarkoitettu edes....

        LS

        Onko teillä omakotitalo vai asutteko kertos/rivitalossa?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama oli meillä. Vaatteet ja tavarat eri huoneissa kuin nukkujat.
        Aljaa nyt muistumaan mieleen omat ajatukseni tuosta ajasta 🤔
        Kyllä se ahdisti ja tuntui ettei ole hallinnassa oikein ja mies ei välittänyt. Hänelle oli sama vaikka uunin päällä joku olisi nukkunut.
        Yritin sitten roudata niitä kamija ees taas ja järjestelin edes takas sänkyjä aina sen mukaan kun lapset tappeli keskenään.
        Vaatekaapit ei sitten mahtuneetkaan aina juuri sinne huoneeseen mihin roudasin sängyt. Oli kait se hektistä aikaa.
        Yksin sitä sai niitä huonekaluja siirrellä ja lasten kanssa nahistella kun mies teki hyvin pitkää päivää ja oli iltaisin väsynyt 🤔
        Sain ekka lapsen 19 v seuraavan 20 v. Minkä ikäisenä sinä?

        ST

        ST

        Minulle ei alunperin tullut kovin helpolla lapsia ja sitten kun tuli niin...niitä tuli useampi...en ole kovin nuorena saanut ensimmäistä.

        Juu, joskus tuntuu, joissain asioissa... lasten hampaiden pesu on kuulemma yksin minun hommaa...pesee omat hampaansa, muttei auta lasten hampaiden pesussa, sapettaa sellaiset pienet asiat. Olisi ihana jos toinen tekisi asioita oma-aloitteusesti...kun tulen pitkän päivän jälkeen kotiin, odottaa työt kotona...jalat huutaa väsymystä ja kaikki odottaa vaan, että minä tulen laittamaan asiat...miksi muilla naisilla miehet auttavat puolisoaan?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama oli meillä. Vaatteet ja tavarat eri huoneissa kuin nukkujat.
        Aljaa nyt muistumaan mieleen omat ajatukseni tuosta ajasta 🤔
        Kyllä se ahdisti ja tuntui ettei ole hallinnassa oikein ja mies ei välittänyt. Hänelle oli sama vaikka uunin päällä joku olisi nukkunut.
        Yritin sitten roudata niitä kamija ees taas ja järjestelin edes takas sänkyjä aina sen mukaan kun lapset tappeli keskenään.
        Vaatekaapit ei sitten mahtuneetkaan aina juuri sinne huoneeseen mihin roudasin sängyt. Oli kait se hektistä aikaa.
        Yksin sitä sai niitä huonekaluja siirrellä ja lasten kanssa nahistella kun mies teki hyvin pitkää päivää ja oli iltaisin väsynyt 🤔
        Sain ekka lapsen 19 v seuraavan 20 v. Minkä ikäisenä sinä?

        ST

        ST

        Olen väsynyt olemaan kaiken järjestyksen ja huolenpidon ja asioiden hoitaja ja jos odotan toiselta johonkin panostusta... niin siinäkin olen syyllinen, kun en itse niitä hoida kuntoon...odotan vain jotenkin, että tasapuolisesti kumpikin haluaisi toimia perheen hyväksi niin, että olisi hyvä olla.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle ei alunperin tullut kovin helpolla lapsia ja sitten kun tuli niin...niitä tuli useampi...en ole kovin nuorena saanut ensimmäistä.

        Juu, joskus tuntuu, joissain asioissa... lasten hampaiden pesu on kuulemma yksin minun hommaa...pesee omat hampaansa, muttei auta lasten hampaiden pesussa, sapettaa sellaiset pienet asiat. Olisi ihana jos toinen tekisi asioita oma-aloitteusesti...kun tulen pitkän päivän jälkeen kotiin, odottaa työt kotona...jalat huutaa väsymystä ja kaikki odottaa vaan, että minä tulen laittamaan asiat...miksi muilla naisilla miehet auttavat puolisoaan?

        LS

        Ei minunkaan mieheni pessyt lasten hampaita, vaikka ihana mies muutoin oli.
        Ei myöskään laittanut lapsia nukkumaan, ctehnyt ruokaa tai auttanut lapsia läksyissä tai kyskannut lapsia mihinkään.
        Ne oli minun hommia.
        Mutta minä olinkin pikkulapsi ajan aina kotona niin ei tarvinnut onneksi töissä käydä.
        Samoin kidin siivous oli minun hommaa.
        Miehiä on monenlaisia..
        Oisiko miehesi saanut oman toimintamallinsa lapsuudenkodistaan?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minunkaan mieheni pessyt lasten hampaita, vaikka ihana mies muutoin oli.
        Ei myöskään laittanut lapsia nukkumaan, ctehnyt ruokaa tai auttanut lapsia läksyissä tai kyskannut lapsia mihinkään.
        Ne oli minun hommia.
        Mutta minä olinkin pikkulapsi ajan aina kotona niin ei tarvinnut onneksi töissä käydä.
        Samoin kidin siivous oli minun hommaa.
        Miehiä on monenlaisia..
        Oisiko miehesi saanut oman toimintamallinsa lapsuudenkodistaan?

        ST

        Mies ei myöskään käynyt ruokakaupassa. Eikä touhunnut lasten kanssa muutoinkaan juuri koskaan. Kesäisin teimme pari reissua ja olimme yhdessä.
        Viikonloppuisin kyläilimme yhdessä. Muutoin kodin pyöritys ja arki oli minun vastuulla.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen väsynyt olemaan kaiken järjestyksen ja huolenpidon ja asioiden hoitaja ja jos odotan toiselta johonkin panostusta... niin siinäkin olen syyllinen, kun en itse niitä hoida kuntoon...odotan vain jotenkin, että tasapuolisesti kumpikin haluaisi toimia perheen hyväksi niin, että olisi hyvä olla.

        LS

        Olet varmasti puhunut tuosta miehellesi?
        Mies vaikuttaa nyt siltä, että hän kokee ilmeisesti työssäkäymisen ja rahan tuomisen kotiin riittäväksi panoksekseen?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet varmasti puhunut tuosta miehellesi?
        Mies vaikuttaa nyt siltä, että hän kokee ilmeisesti työssäkäymisen ja rahan tuomisen kotiin riittäväksi panoksekseen?

        ST

        Mies kyllä antaa aikaa lapsille ja on sillä tavoin hyvä isä. Minä en sitten jaksa sitä aikaa enää antaa. Mies saa elää huoletonta elämää ja nauttia elämästä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies kyllä antaa aikaa lapsille ja on sillä tavoin hyvä isä. Minä en sitten jaksa sitä aikaa enää antaa. Mies saa elää huoletonta elämää ja nauttia elämästä.

        LS

        Meillä mies oli etupäässä poissa kotoa 🤔
        Nukkumassa kävi ja pyhät oli vapaat.
        Niin sinulle jää kotitöitä liikaa?
        Valittaako mies, jos jätät tekemättä?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies kyllä antaa aikaa lapsille ja on sillä tavoin hyvä isä. Minä en sitten jaksa sitä aikaa enää antaa. Mies saa elää huoletonta elämää ja nauttia elämästä.

        LS

        Teillä on ilmeisesti alle kouluikäisiä lapsia? Onko sinulla mitään harrastusta että pääset tuulettumaan?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä mies oli etupäässä poissa kotoa 🤔
        Nukkumassa kävi ja pyhät oli vapaat.
        Niin sinulle jää kotitöitä liikaa?
        Valittaako mies, jos jätät tekemättä?

        ST

        No ei se erityisemmin taida välittää. Vaikka pommi putoaisi niskaan, niin tuskin huomaisi reagoida.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teillä on ilmeisesti alle kouluikäisiä lapsia? Onko sinulla mitään harrastusta että pääset tuulettumaan?

        ST

        Ei minulla ole aikaa harrastaa...tämä on minun harrastukseni...en voisi käyttää yhtään aikaa itseeni tässä tilanteessa, se ei olisi oikein.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei se erityisemmin taida välittää. Vaikka pommi putoaisi niskaan, niin tuskin huomaisi reagoida.

        LS

        Niinpä. Tuntuuko, ettei välitä sinun tarpeistasi? Ota huomioon sinun jaksamistasi?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulla ole aikaa harrastaa...tämä on minun harrastukseni...en voisi käyttää yhtään aikaa itseeni tässä tilanteessa, se ei olisi oikein.

        LS

        Miiksei se ole oikein? Mies voi katsoa lapsia kun käyt vaikka lenkillä, kirjastossa, tai mitä vaan että saat itsellesi aikaa.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miiksei se ole oikein? Mies voi katsoa lapsia kun käyt vaikka lenkillä, kirjastossa, tai mitä vaan että saat itsellesi aikaa.

        ST

        Tai koetko tarvitsevasi omaa aikaa?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Tuntuuko, ettei välitä sinun tarpeistasi? Ota huomioon sinun jaksamistasi?

        ST

        Ei ota huomioon. Ei myöskään välitä kuunnella huolia tai ei mielellään auta asioissa. Ei ota asioita hoitaakseen itse, pakottamalla voi hoitaa virallisia asioita jne ...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai koetko tarvitsevasi omaa aikaa?

        ST

        Voisiko töitä vähentää? Tehdä puolikasta?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Tuntuuko, ettei välitä sinun tarpeistasi? Ota huomioon sinun jaksamistasi?

        ST

        Minun on nykyään vaikea kertoa huolista, pelkään jotenkin sitä...joskus olen kertonut jotain ja vierestä on alkanut kuulua kuorsausta.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Tuntuuko, ettei välitä sinun tarpeistasi? Ota huomioon sinun jaksamistasi?

        ST

        Hän voi myös kesken huoleni kerronnan vain lähteä pois paikalta...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko töitä vähentää? Tehdä puolikasta?

        ST

        Ettei työ olisi niin kuormittavaa jos vousi tehdä puolikasta esim

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Tuntuuko, ettei välitä sinun tarpeistasi? Ota huomioon sinun jaksamistasi?

        ST

        Vähän kuin kummitus puhuisi ihmiselle, joka ei kuule . Sellainen on välillä, kun tarvitsin neuvoja ja huolen jakajaa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Tuntuuko, ettei välitä sinun tarpeistasi? Ota huomioon sinun jaksamistasi?

        ST

        Sellainen on tosi epämiellyttävä tunne. Kun toinen ihminen ei vastaa, välitä olla kiinnostunut...

        Ajattelen niin, ettei hän osaa nähdä käytöstään, miltä se minulle näyttäytyy.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen on tosi epämiellyttävä tunne. Kun toinen ihminen ei vastaa, välitä olla kiinnostunut...

        Ajattelen niin, ettei hän osaa nähdä käytöstään, miltä se minulle näyttäytyy.

        LS

        Onko minussa jokin vika?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko minussa jokin vika?

        LS

        En uski, että tuo johtuu sinusta,cetrei miehesi osaa puhua tai kuunnella.
        Kuulostaa, että se on hänen joku oma vaikeutensa, ettei kyjene normaaliin keskusteluun niin hyvistä kuin huonoistakin asioista.


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En uski, että tuo johtuu sinusta,cetrei miehesi osaa puhua tai kuunnella.
        Kuulostaa, että se on hänen joku oma vaikeutensa, ettei kyjene normaaliin keskusteluun niin hyvistä kuin huonoistakin asioista.


        ST

        Eukä tosiaan välttämättä näe omaa käytöstään siinä valossa missä toiset sen näkevät.
        Jos on vaan sen luontounen, että on sulkeutunut?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eukä tosiaan välttämättä näe omaa käytöstään siinä valossa missä toiset sen näkevät.
        Jos on vaan sen luontounen, että on sulkeutunut?

        ST

        Niin varmasti onkin. Siksi tuntuu pahalta kirjoittaa tällä tavoin toisesta.kun puhuit siitä asioiden puhumisesta, niin tämä ei ole oikein toista kohtaan. Ei hän paha ihminen ole.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin varmasti onkin. Siksi tuntuu pahalta kirjoittaa tällä tavoin toisesta.kun puhuit siitä asioiden puhumisesta, niin tämä ei ole oikein toista kohtaan. Ei hän paha ihminen ole.

        LS

        Joo ei ole välttämättä paha, eihän nuo kirjoituksesi sitä tarkoita.
        Mutta varmasti raskasta sinulle, kun ei puhu. Ikään kuin kävelee ylitsesi.
        Ei varmaan ymmärrä sitä itse, uskoisin.
        Siksi ajattelin, että jos et saa häntä puhumaan kuten minäkään en saanut miestäni puhumaan niin huolehdit itse omasta hyvinvoinnistasi ja jaksamisestasi.
        Minä lopetin mieheltä sen, cettä hän puhuisi. Kun ei puhu niin ei puhu.
        Aloin itsekkäästi huolehtimaan itsestäni koska mies ei puhunut eikä hänelke se tuntunut okevan ongelma olkenkasn, että kävi arkipäuvinä kotoba vain nukkumassa. Riitaa tuli heti kn nostun asuan esille.
        Olun paha akka kun yritin puhua asiasta.
        Ajattelin lopulta, että olkoon. Minä houdan kodin ja lapset ja itseni.
        Ei hänkään paha ollut. Ei vaan nähnyt, isannut muutoin hoitaa isyyttään ja aviomiehen roolia kuin kovalla työnteolla kodin ulkopuolella.
        Mutta sinulla eri tilanne, jos mies ei hoida asioira niinkuin kerroit.
        Meillä mies hoiti autoon, taloon liittyvät asiat. Remontteja tosin ei tehnyt mutta pankkiasiat hoiti kaikki.

        Hyvää yötä.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ei ole välttämättä paha, eihän nuo kirjoituksesi sitä tarkoita.
        Mutta varmasti raskasta sinulle, kun ei puhu. Ikään kuin kävelee ylitsesi.
        Ei varmaan ymmärrä sitä itse, uskoisin.
        Siksi ajattelin, että jos et saa häntä puhumaan kuten minäkään en saanut miestäni puhumaan niin huolehdit itse omasta hyvinvoinnistasi ja jaksamisestasi.
        Minä lopetin mieheltä sen, cettä hän puhuisi. Kun ei puhu niin ei puhu.
        Aloin itsekkäästi huolehtimaan itsestäni koska mies ei puhunut eikä hänelke se tuntunut okevan ongelma olkenkasn, että kävi arkipäuvinä kotoba vain nukkumassa. Riitaa tuli heti kn nostun asuan esille.
        Olun paha akka kun yritin puhua asiasta.
        Ajattelin lopulta, että olkoon. Minä houdan kodin ja lapset ja itseni.
        Ei hänkään paha ollut. Ei vaan nähnyt, isannut muutoin hoitaa isyyttään ja aviomiehen roolia kuin kovalla työnteolla kodin ulkopuolella.
        Mutta sinulla eri tilanne, jos mies ei hoida asioira niinkuin kerroit.
        Meillä mies hoiti autoon, taloon liittyvät asiat. Remontteja tosin ei tehnyt mutta pankkiasiat hoiti kaikki.

        Hyvää yötä.

        ST

        No ei se nyt ihan niinkään ole, ettei yhtään mitään hoida. En halua antaa väärää kuvaa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei se nyt ihan niinkään ole, ettei yhtään mitään hoida. En halua antaa väärää kuvaa.

        LS

        Aivan. Puhumattomuus siis on se hankalin asia?
        Ei se haittaa, jos tänne anonyyminä avaudut.
        Se on sinun asiasi, eikä siihen ole muilla mitään sanomista.
        Kerran miehesi ei asiasta ala keskustelemaan niin sitten vaikka täällä.
        Onhan tuo nyt raskasta, jos ei puhu ja tulee tunne, että tilanteesi ei ole helppo ollenkaan. Kyllä se puhuminen, keskustelu olisi hyvin tärkeää.
        Joudut olemaan tieto pimennossa kun pitäisi yhdessä perheenä hoitamaan asioita niin hankalahan se on tehdä yhteisiä päätöksiä ja ratkaisuja jos toinen ei tule vastaan.
        Vsrmasti tulee sellainen tunne ettei toinen arvosta 😩

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Puhumattomuus siis on se hankalin asia?
        Ei se haittaa, jos tänne anonyyminä avaudut.
        Se on sinun asiasi, eikä siihen ole muilla mitään sanomista.
        Kerran miehesi ei asiasta ala keskustelemaan niin sitten vaikka täällä.
        Onhan tuo nyt raskasta, jos ei puhu ja tulee tunne, että tilanteesi ei ole helppo ollenkaan. Kyllä se puhuminen, keskustelu olisi hyvin tärkeää.
        Joudut olemaan tieto pimennossa kun pitäisi yhdessä perheenä hoitamaan asioita niin hankalahan se on tehdä yhteisiä päätöksiä ja ratkaisuja jos toinen ei tule vastaan.
        Vsrmasti tulee sellainen tunne ettei toinen arvosta 😩

        ST

        Varmaan se on isoin asia mihin kulminoituu. Jotenkin tuntuu kuin olisin laivan kapteeni ja en osaisi hoitaa kaikkia asioita niin, että kaikki toimisi.

        Esim toinen voi kuunnella kun ja sanoa vaikka joo, mutta toimii toisin seuraavassa hetkessä. Siis säännötöntä elämää ja minä tulen laittamaan säännöt kun pääsen töistä, laittamaan nukkumaan ja pesemään hampaita yms niin potuttaahan se, kun yhteiskunta ei pyöri niin, että päivät menee makoillessa ja odottaessa valmista.

        Jos olen paikan päällä, niin ohjastan kapteenina jo aamusta että joutuvat, muuten myöhästyisivät tai näköjään myöhästyvät siltikin. Unohdin laittaa viime yönä kellon soimaan, luulin laittaneeni ja ensimmäinen laitettava myöhästyi sen vuoksi. Pienin ei ala millekään ja tekee mahdollisimman vaikeaksi lähdön, vielä ulkonakin lähtee takapihoille juoksentelemaan, ettei tarvitsisi mennä...ja oltiin myöhässä ainakin viisitoista minuuttia...kaikesta yrittämisestä huolimatta.

        Ja toinen vaan ei tee mitään, ellen sano, että voisitko nostaa lapsen jostain sohvasta, kun lapsi jumittaa sinne ihan tarkoituksella, kun en itse pysty, minulla ei siis voimat riitä lasten kanteluun.

        Niin turhauttaahan tämä 😊 mutta kait normaalia perheissä kuitenkin...kait.

        Niin, en tiedä mikä on suurin ongelma, se ettei keskustella vai se että asiat nilkuttaa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan se on isoin asia mihin kulminoituu. Jotenkin tuntuu kuin olisin laivan kapteeni ja en osaisi hoitaa kaikkia asioita niin, että kaikki toimisi.

        Esim toinen voi kuunnella kun ja sanoa vaikka joo, mutta toimii toisin seuraavassa hetkessä. Siis säännötöntä elämää ja minä tulen laittamaan säännöt kun pääsen töistä, laittamaan nukkumaan ja pesemään hampaita yms niin potuttaahan se, kun yhteiskunta ei pyöri niin, että päivät menee makoillessa ja odottaessa valmista.

        Jos olen paikan päällä, niin ohjastan kapteenina jo aamusta että joutuvat, muuten myöhästyisivät tai näköjään myöhästyvät siltikin. Unohdin laittaa viime yönä kellon soimaan, luulin laittaneeni ja ensimmäinen laitettava myöhästyi sen vuoksi. Pienin ei ala millekään ja tekee mahdollisimman vaikeaksi lähdön, vielä ulkonakin lähtee takapihoille juoksentelemaan, ettei tarvitsisi mennä...ja oltiin myöhässä ainakin viisitoista minuuttia...kaikesta yrittämisestä huolimatta.

        Ja toinen vaan ei tee mitään, ellen sano, että voisitko nostaa lapsen jostain sohvasta, kun lapsi jumittaa sinne ihan tarkoituksella, kun en itse pysty, minulla ei siis voimat riitä lasten kanteluun.

        Niin turhauttaahan tämä 😊 mutta kait normaalia perheissä kuitenkin...kait.

        Niin, en tiedä mikä on suurin ongelma, se ettei keskustella vai se että asiat nilkuttaa.

        LS

        Kuulostaa tutulta. Ei meilläkään tehnyt ja yleensä ei tehnyt vaikka pyysin tai vaihtoehtousesti teki mutta valituksen kera.
        Sillain kovetin itseni, etten kuunnellut valituksiaan.
        Ajattelin, että pakko tässä on jonkun hoitaa tämä savotta ja jos tounen ei ala niin ei jää muita vaihtoehtoja kuin minä.
        Tein kyllä selväksi, että jos hän ei ota tejemusiin osaa niin sitten ei ole varaa määräillä minua.
        Minä en puutu hänen kodin ulkopuolusiin töihin ja hän ei puutu minun kodin ja lastenhoutoon.
        Kyllä se otti pattiin kun tulu puolu 10 iltavuorosta ja kaikki tekemättä eikä miestä näkynyt välttämättä edes paikalka, usein oli paperihommissaan työhuoneessa.
        Siinä sitten äkkiä akat iktapakan antoin ha pyykkikone päälle ja keittiötä siivoamaan samalka kun kyselee lasten kuulumisia ja sitähän riitti lapsilka vyöry tulvaa kun isä ei puhunut lastenkaan kanssa.
        Usein oluvat odottaneet minua kotiin läksyissä neuvomaan yms
        Välillä tulin kaupan kautta kotiin kun tiesin ettei mies käy. Meni myöhään lasten nukkumaan meno ja aamuvuoroon välillä menin seuraavana aamuna kuudeksi niin olihan sitä monenlaista illasta huolehdittavaa aamua varten.
        Jos yritin puhua miehelle asiasta, että katsoo iltaisin iltahommat lasten kanssa niin ei puhunut mitään, muttei myöskään tehnyt. Omissa oloissaan oli ja myöhään töissä ja sitten kun tuli kotiin niin linnottautui työhuoneeseen.
        Mutta tienasi rutkasti minua enemmän maksaen kokonaan asumisen ja auton kulut.

        ST




        St


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan se on isoin asia mihin kulminoituu. Jotenkin tuntuu kuin olisin laivan kapteeni ja en osaisi hoitaa kaikkia asioita niin, että kaikki toimisi.

        Esim toinen voi kuunnella kun ja sanoa vaikka joo, mutta toimii toisin seuraavassa hetkessä. Siis säännötöntä elämää ja minä tulen laittamaan säännöt kun pääsen töistä, laittamaan nukkumaan ja pesemään hampaita yms niin potuttaahan se, kun yhteiskunta ei pyöri niin, että päivät menee makoillessa ja odottaessa valmista.

        Jos olen paikan päällä, niin ohjastan kapteenina jo aamusta että joutuvat, muuten myöhästyisivät tai näköjään myöhästyvät siltikin. Unohdin laittaa viime yönä kellon soimaan, luulin laittaneeni ja ensimmäinen laitettava myöhästyi sen vuoksi. Pienin ei ala millekään ja tekee mahdollisimman vaikeaksi lähdön, vielä ulkonakin lähtee takapihoille juoksentelemaan, ettei tarvitsisi mennä...ja oltiin myöhässä ainakin viisitoista minuuttia...kaikesta yrittämisestä huolimatta.

        Ja toinen vaan ei tee mitään, ellen sano, että voisitko nostaa lapsen jostain sohvasta, kun lapsi jumittaa sinne ihan tarkoituksella, kun en itse pysty, minulla ei siis voimat riitä lasten kanteluun.

        Niin turhauttaahan tämä 😊 mutta kait normaalia perheissä kuitenkin...kait.

        Niin, en tiedä mikä on suurin ongelma, se ettei keskustella vai se että asiat nilkuttaa.

        LS

        Tuosta nilkuttamisesta. Kyllä se tahtoo olla pikkulapsi perheessä, että asiat nilkuttaa enemmän tai vähemmän, jos kumpikin ei jaa tadapuolisesti vastuuta tai kun molemmat käy töissä.
        Onko teillä ihan levinnyt arki niin ettei löydy sukkapareja tai puhdasta vaatetta tai puhdasta kattilaa että kaikki kaatuu päälle?
        Muistan kun vauva oli itkuinen niin silloin kaikki kaatui päälle. En saanut tehtyä hommia kun piti kannella yöt ja päivät vauvvaa.
        Pyykki ja tiski hommat levisivät ihan käsiin. Romuja, tavaraa, leluja oli joka paikassa.

        ST

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta nilkuttamisesta. Kyllä se tahtoo olla pikkulapsi perheessä, että asiat nilkuttaa enemmän tai vähemmän, jos kumpikin ei jaa tadapuolisesti vastuuta tai kun molemmat käy töissä.
        Onko teillä ihan levinnyt arki niin ettei löydy sukkapareja tai puhdasta vaatetta tai puhdasta kattilaa että kaikki kaatuu päälle?
        Muistan kun vauva oli itkuinen niin silloin kaikki kaatui päälle. En saanut tehtyä hommia kun piti kannella yöt ja päivät vauvvaa.
        Pyykki ja tiski hommat levisivät ihan käsiin. Romuja, tavaraa, leluja oli joka paikassa.

        ST

        ST

        Vauva kainalossa tein ruokaa ja ysein vauva lussutti tissiäkin siinä kun tein ruokaa 🤣
        Rakastan vauvoja. Ne on olleet paras asia elämässäni.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa tutulta. Ei meilläkään tehnyt ja yleensä ei tehnyt vaikka pyysin tai vaihtoehtousesti teki mutta valituksen kera.
        Sillain kovetin itseni, etten kuunnellut valituksiaan.
        Ajattelin, että pakko tässä on jonkun hoitaa tämä savotta ja jos tounen ei ala niin ei jää muita vaihtoehtoja kuin minä.
        Tein kyllä selväksi, että jos hän ei ota tejemusiin osaa niin sitten ei ole varaa määräillä minua.
        Minä en puutu hänen kodin ulkopuolusiin töihin ja hän ei puutu minun kodin ja lastenhoutoon.
        Kyllä se otti pattiin kun tulu puolu 10 iltavuorosta ja kaikki tekemättä eikä miestä näkynyt välttämättä edes paikalka, usein oli paperihommissaan työhuoneessa.
        Siinä sitten äkkiä akat iktapakan antoin ha pyykkikone päälle ja keittiötä siivoamaan samalka kun kyselee lasten kuulumisia ja sitähän riitti lapsilka vyöry tulvaa kun isä ei puhunut lastenkaan kanssa.
        Usein oluvat odottaneet minua kotiin läksyissä neuvomaan yms
        Välillä tulin kaupan kautta kotiin kun tiesin ettei mies käy. Meni myöhään lasten nukkumaan meno ja aamuvuoroon välillä menin seuraavana aamuna kuudeksi niin olihan sitä monenlaista illasta huolehdittavaa aamua varten.
        Jos yritin puhua miehelle asiasta, että katsoo iltaisin iltahommat lasten kanssa niin ei puhunut mitään, muttei myöskään tehnyt. Omissa oloissaan oli ja myöhään töissä ja sitten kun tuli kotiin niin linnottautui työhuoneeseen.
        Mutta tienasi rutkasti minua enemmän maksaen kokonaan asumisen ja auton kulut.

        ST




        St

        Niin yksi lapsista odottaa aina minua töistä läksyjen hoitoon. Tulen itsekin myöhään iltavuorosta tullessa. Täällä katsellaan televisiota ja pelaillaan tabletilla vielä silloin. Saan lapset myöhään nukkumaan. Joutuvat heräämään aamulla. En kehtaa valittaa ulkopuolelle tilannetta, ettei paljastu asiat, kun tiedän, että esim.että silloin odotetaan, että siitä avusta on apuja, mitä yhteiskunta antaa. En halua erota, koska isä lapsille tärkeä ja hän ei kykene muuttumaan. Minulla on erityislapsi ja neuvotteluissa varmasti on tullut ilmi nukkumaan meno ajat, kun niitä käydään lävitse ja se hävettää, ettei saa lapsia nukkumaan tarpeeksi ajoissa. Nehän on perusasioita, että läksyt tulisi tehdä ajoissa ja syödä iltapala ja pestä hampaat hyvissä ajoin.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin yksi lapsista odottaa aina minua töistä läksyjen hoitoon. Tulen itsekin myöhään iltavuorosta tullessa. Täällä katsellaan televisiota ja pelaillaan tabletilla vielä silloin. Saan lapset myöhään nukkumaan. Joutuvat heräämään aamulla. En kehtaa valittaa ulkopuolelle tilannetta, ettei paljastu asiat, kun tiedän, että esim.että silloin odotetaan, että siitä avusta on apuja, mitä yhteiskunta antaa. En halua erota, koska isä lapsille tärkeä ja hän ei kykene muuttumaan. Minulla on erityislapsi ja neuvotteluissa varmasti on tullut ilmi nukkumaan meno ajat, kun niitä käydään lävitse ja se hävettää, ettei saa lapsia nukkumaan tarpeeksi ajoissa. Nehän on perusasioita, että läksyt tulisi tehdä ajoissa ja syödä iltapala ja pestä hampaat hyvissä ajoin.

        LS

        Paskanmarjat sanon minä. Mitä se muille kuuluu teidän nukkumaanmeno ajat. Kyllä se on niiden tanttojenkin helppi tulla vänkyttämään nukkumaanmenosta kun eivät oke itse paikalla paskat housuissa.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta nilkuttamisesta. Kyllä se tahtoo olla pikkulapsi perheessä, että asiat nilkuttaa enemmän tai vähemmän, jos kumpikin ei jaa tadapuolisesti vastuuta tai kun molemmat käy töissä.
        Onko teillä ihan levinnyt arki niin ettei löydy sukkapareja tai puhdasta vaatetta tai puhdasta kattilaa että kaikki kaatuu päälle?
        Muistan kun vauva oli itkuinen niin silloin kaikki kaatui päälle. En saanut tehtyä hommia kun piti kannella yöt ja päivät vauvvaa.
        Pyykki ja tiski hommat levisivät ihan käsiin. Romuja, tavaraa, leluja oli joka paikassa.

        ST

        ST

        Meille lapset ovat elämän keskipiste. Ja lapset varmasti saavat välittämistä osakseen.

        Kaikki kaatuu päälle. Pyykkivuoret kasvaa, rojua joka paikassa. Ei enää tiedä edes mistä aloittaa kodin hoidon, kaikki on niin kaaosta.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin yksi lapsista odottaa aina minua töistä läksyjen hoitoon. Tulen itsekin myöhään iltavuorosta tullessa. Täällä katsellaan televisiota ja pelaillaan tabletilla vielä silloin. Saan lapset myöhään nukkumaan. Joutuvat heräämään aamulla. En kehtaa valittaa ulkopuolelle tilannetta, ettei paljastu asiat, kun tiedän, että esim.että silloin odotetaan, että siitä avusta on apuja, mitä yhteiskunta antaa. En halua erota, koska isä lapsille tärkeä ja hän ei kykene muuttumaan. Minulla on erityislapsi ja neuvotteluissa varmasti on tullut ilmi nukkumaan meno ajat, kun niitä käydään lävitse ja se hävettää, ettei saa lapsia nukkumaan tarpeeksi ajoissa. Nehän on perusasioita, että läksyt tulisi tehdä ajoissa ja syödä iltapala ja pestä hampaat hyvissä ajoin.

        LS

        Voisitko jäädä kotiin, kotiäidiksi?

        Meillä oli helpompaa kun olin kotona silloin kun lapset oli pieniä.
        Tosin miehen hyvät ansiot mahdollistivat tuon tai ainakin helpotti taloudellusta taakkaa. Tuosta olen kiitollinen ollut, kotiäitiysvuosistani 😘

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko jäädä kotiin, kotiäidiksi?

        Meillä oli helpompaa kun olin kotona silloin kun lapset oli pieniä.
        Tosin miehen hyvät ansiot mahdollistivat tuon tai ainakin helpotti taloudellusta taakkaa. Tuosta olen kiitollinen ollut, kotiäitiysvuosistani 😘

        ST

        Turha kait sitä on syyllustää enempää. Jokainen kyllä tietää, että iltarutiinit olisi hyvä tehdä ajoissa yms
        Onko lapset väsyneitä aamuisin? Nukkuvat liian vähän?
        Minulla oli tuosta usein huoli, että laoset eivät saa nukuttua tarpeeksi silloun kun kävin töissä.
        Meillä isä jäi lapsille vähän etäiseksi, koska hän oli työnarkomaani.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko jäädä kotiin, kotiäidiksi?

        Meillä oli helpompaa kun olin kotona silloin kun lapset oli pieniä.
        Tosin miehen hyvät ansiot mahdollistivat tuon tai ainakin helpotti taloudellusta taakkaa. Tuosta olen kiitollinen ollut, kotiäitiysvuosistani 😘

        ST

        En voi täysin enää sillä tavoin, enkä haluakaan. Asiat eivät olleet paremmin silloinkaan. Se ei vaan jotenkin toimi, jos perheessä ei ole sääntöjä ja niitä ei haluta yhteisesti noudattaa.

        Minulla on töiden ohessa myös jotain jota teen itseä varten, olen siitä täällä kertonutkin joskus ja se on ainut henkireikä, että saan toteuttaa sillä tavoin itseäni. Asuntoa ei voi ainakaan sitten hankkia, jos kumpikin ei ole töissä...tietenkin mietin, onko järkevää tehdä näin montaa asiaa kerralla. Tavallaan myös kun pääsee töihin niin ei jumitu sinne kaaokseen ja sen keskelle...mikä olisi paras ja miten osaisi raamit laittaa kohdilleen.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha kait sitä on syyllustää enempää. Jokainen kyllä tietää, että iltarutiinit olisi hyvä tehdä ajoissa yms
        Onko lapset väsyneitä aamuisin? Nukkuvat liian vähän?
        Minulla oli tuosta usein huoli, että laoset eivät saa nukuttua tarpeeksi silloun kun kävin töissä.
        Meillä isä jäi lapsille vähän etäiseksi, koska hän oli työnarkomaani.

        ST

        Isä ei ole työnarkomani, enkä minäkään.

        Minulla on extrajuttua, itseni vuoksi, masentuisin, jos en voisi kokea....se että olen hyvä kodin ulkopuolisissa asioissa, työkentällä, nostaa omaa tunnetta siitä, että olen hyvä jossain, se on minulle tärkeää. Kotiäitiys ei sopisi siksi, että sitten ajattelisin, että en saanut mitään aikaiseksi...se vaikuttaa identiteettiin, kotiäitinä tunsin olevani pohjasakkaa, jossa yhteiskunta kyseli, milloin palaat töihin ja miksi et ole saanut elämässä mitään aikaiseksi.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko jäädä kotiin, kotiäidiksi?

        Meillä oli helpompaa kun olin kotona silloin kun lapset oli pieniä.
        Tosin miehen hyvät ansiot mahdollistivat tuon tai ainakin helpotti taloudellusta taakkaa. Tuosta olen kiitollinen ollut, kotiäitiysvuosistani 😘

        ST

        Minä koin olevani tosi luuseri ja pelkäsin, että en pysty edes palaamaan töihin tai muuhunkaan kodin ulkopuolelle...se oli minulle iso asia, että pystyin nostamaan itseni takaisin yhteiskuntaan kiinni. Oli varmasti vaarana, etten enää voisi....mitä minulle olisi jäänyt sitten, kun lapset olisivat kasvaneet isoiksi.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meille lapset ovat elämän keskipiste. Ja lapset varmasti saavat välittämistä osakseen.

        Kaikki kaatuu päälle. Pyykkivuoret kasvaa, rojua joka paikassa. Ei enää tiedä edes mistä aloittaa kodin hoidon, kaikki on niin kaaosta.

        LS

        Samoun että laoset elämän keskipiste minulle, mutta miehelle se oli hänen työnsä eli hän hoiti isyyttään sitä kautta eli tuomalla rahaa kotiin. No ärsyttävä tilanne. Meilläkin oli noin kun oli vauva aikaa.
        Voisiko joku sukulainen käydä vaikka siivousapuna?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha kait sitä on syyllustää enempää. Jokainen kyllä tietää, että iltarutiinit olisi hyvä tehdä ajoissa yms
        Onko lapset väsyneitä aamuisin? Nukkuvat liian vähän?
        Minulla oli tuosta usein huoli, että laoset eivät saa nukuttua tarpeeksi silloun kun kävin töissä.
        Meillä isä jäi lapsille vähän etäiseksi, koska hän oli työnarkomaani.

        ST

        Pitäisi varmaan tehdä jotain "järkevää". Sitten kun pystyisi ajallisestikin, niin tulee se jumi, jossa...ei sitä osaa kertoa...tästä vaan pitäisi alkaa kotihommiin... Se vaan helposti on sitä, että siirrän esim pyykkkejä paikasta a paikkaan b ja mitään tulosta ei näy...m

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha kait sitä on syyllustää enempää. Jokainen kyllä tietää, että iltarutiinit olisi hyvä tehdä ajoissa yms
        Onko lapset väsyneitä aamuisin? Nukkuvat liian vähän?
        Minulla oli tuosta usein huoli, että laoset eivät saa nukuttua tarpeeksi silloun kun kävin töissä.
        Meillä isä jäi lapsille vähän etäiseksi, koska hän oli työnarkomaani.

        ST

        Minä en ole kodinhengetär ehkä sillä tavoin...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoun että laoset elämän keskipiste minulle, mutta miehelle se oli hänen työnsä eli hän hoiti isyyttään sitä kautta eli tuomalla rahaa kotiin. No ärsyttävä tilanne. Meilläkin oli noin kun oli vauva aikaa.
        Voisiko joku sukulainen käydä vaikka siivousapuna?

        ST

        En viitsi omia vanhoja vanhempiani laittaa siivoamaan. He ehkä ainoina voisivat haluta auttaa. Muilla ihmisillä on omat juttunsa. Pikkulapsivanhempia ei voi, heillä on omat juttunsa....siinä oli minun sisarukset. Yksi ihminen tietää tilanteen, mutta ei ole tähänkään päivään saanut koskaan apuja, niitä ei tule nytkään, jos sanoo asioista esim ettei tässä rojujen seassa pysty asumaan, niin sanoo vastaukseksi, että muuttakaa isompaan asuntoon ja liikaa ajattelen lasten kannalta, aikuiset päättää mihin muuttaa ja missä koulut...ja siinäpä se sitten olikin.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoun että laoset elämän keskipiste minulle, mutta miehelle se oli hänen työnsä eli hän hoiti isyyttään sitä kautta eli tuomalla rahaa kotiin. No ärsyttävä tilanne. Meilläkin oli noin kun oli vauva aikaa.
        Voisiko joku sukulainen käydä vaikka siivousapuna?

        ST

        Arvaa mitä. Menin tästä, että katsotaanpa mihin alkais hommiin...niin astuin suoraan vesilätäkköön, pesukone, jonka olin laittanut päälle, vuotaa tiivisteestä, luukun alta siis tulee vettä.

        Että alapa siinä hommiin.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole kodinhengetär ehkä sillä tavoin...

        LS

        Minä olen vsrmaan ollut tuollainen kotihengetär mutta oli se kaaos joinakin aikoina aina läsnä siltikin.
        Kun yritit vaikkaoa pihalla haravoida niin ei siittä mitään tullut kun pieniä lapsia ei voinut yksin sisälle jättää ja kun otit heidät pihalke niin tappelivat tai tekuvät ilkeyksiään tai se puenin karkasi ja jos oli vauva niin se itki ja halusi syliin
        Ei vain saanut tehtyä vaikja halusi.
        Sinulla on jokin muu homma vaikket ole kotitöiden hyyssääjä. Rationalisoit ja organisoit asioita ehkäpä.?
        Ei kaikkien tarvitse olla pullantuoksuisia. Vanhempia on monenlaisia. Ei se tarkouta että olet huono äiti tai puoliso, jos ei kotona tuoksu pullataikina.
        Kunhan vaan selviätte eteenin ja saatte ne lapset kasvatettua.
        Mutta se ettei löydy puhtaita vaatteita yms vaikuttaa arkeen ja lisää stressiä ja vaikuttaa jaksamiseesi niin siksi ajattelin että voiko joku käydä auttamassa.

        Tekeekö teillä lapset kotihommia?

        ST.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen vsrmaan ollut tuollainen kotihengetär mutta oli se kaaos joinakin aikoina aina läsnä siltikin.
        Kun yritit vaikkaoa pihalla haravoida niin ei siittä mitään tullut kun pieniä lapsia ei voinut yksin sisälle jättää ja kun otit heidät pihalke niin tappelivat tai tekuvät ilkeyksiään tai se puenin karkasi ja jos oli vauva niin se itki ja halusi syliin
        Ei vain saanut tehtyä vaikja halusi.
        Sinulla on jokin muu homma vaikket ole kotitöiden hyyssääjä. Rationalisoit ja organisoit asioita ehkäpä.?
        Ei kaikkien tarvitse olla pullantuoksuisia. Vanhempia on monenlaisia. Ei se tarkouta että olet huono äiti tai puoliso, jos ei kotona tuoksu pullataikina.
        Kunhan vaan selviätte eteenin ja saatte ne lapset kasvatettua.
        Mutta se ettei löydy puhtaita vaatteita yms vaikuttaa arkeen ja lisää stressiä ja vaikuttaa jaksamiseesi niin siksi ajattelin että voiko joku käydä auttamassa.

        Tekeekö teillä lapset kotihommia?

        ST.

        Minun sisko kävi meillä joskus ja laitto pyykkiä tms. Tosin harvoin eli muutama kerta vuosi mutta huomasin että se vähensi stressiäni.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen vsrmaan ollut tuollainen kotihengetär mutta oli se kaaos joinakin aikoina aina läsnä siltikin.
        Kun yritit vaikkaoa pihalla haravoida niin ei siittä mitään tullut kun pieniä lapsia ei voinut yksin sisälle jättää ja kun otit heidät pihalke niin tappelivat tai tekuvät ilkeyksiään tai se puenin karkasi ja jos oli vauva niin se itki ja halusi syliin
        Ei vain saanut tehtyä vaikja halusi.
        Sinulla on jokin muu homma vaikket ole kotitöiden hyyssääjä. Rationalisoit ja organisoit asioita ehkäpä.?
        Ei kaikkien tarvitse olla pullantuoksuisia. Vanhempia on monenlaisia. Ei se tarkouta että olet huono äiti tai puoliso, jos ei kotona tuoksu pullataikina.
        Kunhan vaan selviätte eteenin ja saatte ne lapset kasvatettua.
        Mutta se ettei löydy puhtaita vaatteita yms vaikuttaa arkeen ja lisää stressiä ja vaikuttaa jaksamiseesi niin siksi ajattelin että voiko joku käydä auttamassa.

        Tekeekö teillä lapset kotihommia?

        ST.

        Kyllä lapsilla on puhtaat vaatteet yllä. Olen tarkka siinä, että lapset eivät ole eihoitamattoman näköisiä kuitenkaan.

        Lapset ei tee kotihommia, eipä ne rupiaisi. Joskus vanhin lapsi tyhjentää ostoskassit. Pyrin ottamaan lapsia mukaan torttujen tekoon jne, joskus jotain sellaistakin...

        Ai niin se pesukone, saa nyt käydä vuotavana ohjelman loppuun...jos mietit mitä tässä, niin lattia kaivoon sentään vesi valuu....

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun sisko kävi meillä joskus ja laitto pyykkiä tms. Tosin harvoin eli muutama kerta vuosi mutta huomasin että se vähensi stressiäni.

        ST

        Sinulla on mukava sisko. Meitä ei kukaan auta ja ei kehtaa edes pyytää, kun tietää, että ihmiset ei tulisi.

        Mietin kerran syksyllä, että voisiko samalla paikkakunnalla käymässä oleva henkilö käydä kaupassa ja tuoda ostoskassit, jos sattuu olemaan koronaa, kun en tiennyt tuloksia silloin ja oli lievää oiretta jostain, ei siis ollut sitä kuitenkaan...niin vastaus oli, että mene maskin kanssa kauppaan...en kysy häneltä siis apuja, oli se henkilö josta aiemmin kirjoitin, että häneltä ei tule saamaan apuja. Vuosien varrella häntä olemme auttaneet, kuskanneet ja olleet seuraneitinä...ties missä...silloin kun oli vielä itsellä enemmän aikaa...että näin ne asiat palkitaan.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä lapsilla on puhtaat vaatteet yllä. Olen tarkka siinä, että lapset eivät ole eihoitamattoman näköisiä kuitenkaan.

        Lapset ei tee kotihommia, eipä ne rupiaisi. Joskus vanhin lapsi tyhjentää ostoskassit. Pyrin ottamaan lapsia mukaan torttujen tekoon jne, joskus jotain sellaistakin...

        Ai niin se pesukone, saa nyt käydä vuotavana ohjelman loppuun...jos mietit mitä tässä, niin lattia kaivoon sentään vesi valuu....

        LS

        En tarkoutranut, ettei laosilla olisi puhtaita vaatteita päällään tai että he olisivat epäsiustin näköisiä. Noin pitkälle en ajatellut.
        No sepä se, meilläkin oli kaikki rikki kun mies ei ehtinyt korjaamaan tai remppaamaan ja ne taas ei minulta luonnistuneet.
        Lapset tappeli ja seiniin, , oviin tuli reikiä. Ovenkahvat puuttuivat ja paikat kuluivat.
        Oli kyllä villiä se meno, että muistan kun joskus sain kuulla, että ei se ole ihme kun miehesi ei remontoi kun et saa pidettyälapsia kurissa ja ne rikkoo niin ei kukaan mies jaksa olla koko ajan remontoimassa.
        En puhunut mitään. Tiesin ettei mies remontoi muutenkaan. Ei koskaan tehnyt remppaa. Ei ollut sen juttu se.
        Mutta pitipöhän jonkun älypään se minun syykseni laittaa 😆
        Mutta lapsista kasvoi hyviä aikuisia, voin kiitollisena todeta tuon.
        Pahimpina kaaojsen aikouna lihdutin itseäni eräällä lauseella jonka kerran kuulin radiosta. Siinä joku asiantuntija sanoi että luovimnat ja kekseliöimmät lapset tulevat perheistä joissa on ollut kaaos.
        Tarkoutti sitä että arvonaailma on perustunut muuhun kuin tähän näkyvään eli hyvään siivoon jne
        Tuohon tartuin jahellin mielessäni ajatusta että nyt kun meillä on kaikki rempallaan niin ah, lapsista kasvaa luovia 🤣
        Mutta on se taas tounen puoli siinä, et kun arki tökkii kaaoksen vuoksi niin se vie voimia.
        ST

        ST


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvaa mitä tein tänään 😁

        Olin suihkuun menossa niin otin askartelusakset mukaan ja napsautraa leikkasin pinnarilla okevan ponihännän pois ja vuolaa, tuli lyhyt tukka 🙉
        Ihan epätasainen mutta helppohoitoinen. 😅

        ST

        Horto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ota huomioon. Ei myöskään välitä kuunnella huolia tai ei mielellään auta asioissa. Ei ota asioita hoitaakseen itse, pakottamalla voi hoitaa virallisia asioita jne ...

        LS

        Häjähä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin yksi lapsista odottaa aina minua töistä läksyjen hoitoon. Tulen itsekin myöhään iltavuorosta tullessa. Täällä katsellaan televisiota ja pelaillaan tabletilla vielä silloin. Saan lapset myöhään nukkumaan. Joutuvat heräämään aamulla. En kehtaa valittaa ulkopuolelle tilannetta, ettei paljastu asiat, kun tiedän, että esim.että silloin odotetaan, että siitä avusta on apuja, mitä yhteiskunta antaa. En halua erota, koska isä lapsille tärkeä ja hän ei kykene muuttumaan. Minulla on erityislapsi ja neuvotteluissa varmasti on tullut ilmi nukkumaan meno ajat, kun niitä käydään lävitse ja se hävettää, ettei saa lapsia nukkumaan tarpeeksi ajoissa. Nehän on perusasioita, että läksyt tulisi tehdä ajoissa ja syödä iltapala ja pestä hampaat hyvissä ajoin.

        LS

        Olet väsynyt vihainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tarkoutranut, ettei laosilla olisi puhtaita vaatteita päällään tai että he olisivat epäsiustin näköisiä. Noin pitkälle en ajatellut.
        No sepä se, meilläkin oli kaikki rikki kun mies ei ehtinyt korjaamaan tai remppaamaan ja ne taas ei minulta luonnistuneet.
        Lapset tappeli ja seiniin, , oviin tuli reikiä. Ovenkahvat puuttuivat ja paikat kuluivat.
        Oli kyllä villiä se meno, että muistan kun joskus sain kuulla, että ei se ole ihme kun miehesi ei remontoi kun et saa pidettyälapsia kurissa ja ne rikkoo niin ei kukaan mies jaksa olla koko ajan remontoimassa.
        En puhunut mitään. Tiesin ettei mies remontoi muutenkaan. Ei koskaan tehnyt remppaa. Ei ollut sen juttu se.
        Mutta pitipöhän jonkun älypään se minun syykseni laittaa 😆
        Mutta lapsista kasvoi hyviä aikuisia, voin kiitollisena todeta tuon.
        Pahimpina kaaojsen aikouna lihdutin itseäni eräällä lauseella jonka kerran kuulin radiosta. Siinä joku asiantuntija sanoi että luovimnat ja kekseliöimmät lapset tulevat perheistä joissa on ollut kaaos.
        Tarkoutti sitä että arvonaailma on perustunut muuhun kuin tähän näkyvään eli hyvään siivoon jne
        Tuohon tartuin jahellin mielessäni ajatusta että nyt kun meillä on kaikki rempallaan niin ah, lapsista kasvaa luovia 🤣
        Mutta on se taas tounen puoli siinä, et kun arki tökkii kaaoksen vuoksi niin se vie voimia.
        ST

        ST


        ST

        Minä luulen, että lapset eivät tule olemaan katkeria siitä, etteivätkö olisi olleet välitettyjä. Minua ehkä moititaan ulkopuolelta liiallisesta periksi antamisesta ja kiltteydestä...rajattomuus voi johtua siitäkin, etten vaadi heiltä liikaa, he saavat elää lapsuuttaan sillä tavoin. Tietenkin on rajoja, mutta ne perustuvat huolenpidon ajatteluun.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä lapsilla on puhtaat vaatteet yllä. Olen tarkka siinä, että lapset eivät ole eihoitamattoman näköisiä kuitenkaan.

        Lapset ei tee kotihommia, eipä ne rupiaisi. Joskus vanhin lapsi tyhjentää ostoskassit. Pyrin ottamaan lapsia mukaan torttujen tekoon jne, joskus jotain sellaistakin...

        Ai niin se pesukone, saa nyt käydä vuotavana ohjelman loppuun...jos mietit mitä tässä, niin lattia kaivoon sentään vesi valuu....

        LS

        Tärkeämpi on henkinen elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeämpi on henkinen elämä.

        Tuskin.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä luulen, että lapset eivät tule olemaan katkeria siitä, etteivätkö olisi olleet välitettyjä. Minua ehkä moititaan ulkopuolelta liiallisesta periksi antamisesta ja kiltteydestä...rajattomuus voi johtua siitäkin, etten vaadi heiltä liikaa, he saavat elää lapsuuttaan sillä tavoin. Tietenkin on rajoja, mutta ne perustuvat huolenpidon ajatteluun.

        LS

        Minäkin ajattelen, että lapset ovat pääasia. Että jos lapset voivat hyvin niin silloin on ok.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin ajattelen, että lapset ovat pääasia. Että jos lapset voivat hyvin niin silloin on ok.

        ST

        Minun kaverini ruukas tuosta murehtia että kun on aikaa niin ei saa tehtyä. Hän sanoi että kärsii aloutekyvyttömyydestä.
        Minulka oli taas se etten saanut laosikta tehtyä tai en pysynyt aina töiden perässä vaikka kuinka tein.
        Tuo kaverini puhui jorain sellaisesta että kun joku muu tulee siuhen tekemään niin hänkin innostuu 🤔
        Minä taas en kaivannut kaveria tekemään innostuakseni itse.
        Niin me olkaan erillaisia ihmiset.
        Nyt meillä on molemmilla lapset kasvaneet ja tuo kaverini koti on erittäin siisti ja hän käy vuorotöissä. Enää ei puhu ettei saisi aikaiseksi kotihommia 🤔 kun kahdestaan asuvat.

        ST


    • Anonyymi

      En ole st, enkä St1. Mutta Suomessa on lehdistävapaus. Juuri nyt minusta seurakuntien tulee rukoilla. Kuten talvisodan aikana. Ei tämä covid 19 niin vakava ole. Todella outoa, kun juuri nyt kirkot ovat kiinni. Juuri tänään covid 19 kuolleet Suomessa 211 ihmistä, Ruotsissa 6321. Liikenteessä kuolleet Suomessa v.2019 ,371, luokkaantuneet 4994. Jeesuksen nimessä covid 19 häviää Suomesta.

      • Anonyymi

        ei se mihinkään häviä kun se on Jumalan sallimusta jumalattomalle mailmalle.


    • Anonyymi

      Olen ollut nyt viistoista vuotta yksin, vaimo muutti hautausmaalle sairasti kymmenen vuotta, lapset oli alakouluikäisiä alkaessaan.

      Sitä siivouksen vimmaa en koskaan tajunnut enkä tajua vieläkään. tosiaan viistoista vuotta on mennyt yksin eikä ole ongelmaa minkään asian kanssa, ainuttakaan valmista ateriaa en ole saanut sinä aikana enkä mitään muutakaan apua, ei ole ongelma sekään.

      kaikki hoituu ilman riehumista, eikä mikään ole rempallaan ulkona eikä sisällä.

      elämää voi elää monella tapaa.

      • Anonyymi

        Hyvä sinulle, sinä osaat ja kykenet. Saat olla tyytyväinen elämälle antamaasi painokseen.

        Siivousvimmaa ei ole, kunpa saisikin sellaisen aikaiseksi, mitä joillakin on.

        Voi se tehokkaalta nelämä hoitua yksinkin oikein mainiosti. Menestystarinoita olen lukenut/kuullut ennenkin ja uskon, että.moni kykenee, osaa ja voi.

        LS


      • Anonyymi

        Puutun tähän. Kyllä se silloin siuvous tulee vastaan kun ei löydy enää puhtaita vaatteita eikä tiskialtaassa ole tilaa eikä löydy puhdasta kattilaa kun just siinä puenessä raossa kun saat vauvan nukkukkumaan, yrität tehdä ruokaa äkkiä muille lapsillke.
        Eikä altaassa mahdu tiskaamaan sitä kattilaa ja isomnat lapset rapoelee, levittäö tavarouta ja huutaa äitiä koko ahan kun sitä tiskikinetra tyhjäät siinä. Joku loukkaa siinä itsensäkin ja lohdutat häntä.
        Saat ehkä just sen tiskikoneen tyhjäksi ja lujaset sisään kun vauva herää ja ruoja jää tekemättä.
        Sitten syötät vauvvaa ja kuivitat.
        Meidän cauvat eivät oke viihtyneet lattialka, sitterissä tms.
        Sitten alat siinä tekemään vauva kainalissa rai repussa ruokaa ja villi meno ympärillä yltyy kun ovat nälkäisiä.
        Saat sen ruuan pöytään ja lapset syötettyä
        Mieskin pelmähtää siihen ja sanoo että ompa taas kaikki mullin mallin ettei täällä viihdy. Lapset tappelee ympärillä ja vauva kainalossa katsot kun mies häipyy taas töihinsä.
        Eikait se auta kuin yritt selvitä jokaisen.
        Perheet ovat myös erillaisia. Lapsetkin ovat erillaisia.
        Toisissa perheissä voi olla erityislapsuakin niinkuin aloittajalla.
        Vanhemmat ivat erillaisia. Haasteet perheissä ovat erillaisia.
        Paha oukeastaan mennä ketään ylhääktä päin neuvomaan kun ei ole hänen asemassaan niin että oikean realistisesti voisi ymmärtää että mikä se hänen todellinen tilanteensa on.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puutun tähän. Kyllä se silloin siuvous tulee vastaan kun ei löydy enää puhtaita vaatteita eikä tiskialtaassa ole tilaa eikä löydy puhdasta kattilaa kun just siinä puenessä raossa kun saat vauvan nukkukkumaan, yrität tehdä ruokaa äkkiä muille lapsillke.
        Eikä altaassa mahdu tiskaamaan sitä kattilaa ja isomnat lapset rapoelee, levittäö tavarouta ja huutaa äitiä koko ahan kun sitä tiskikinetra tyhjäät siinä. Joku loukkaa siinä itsensäkin ja lohdutat häntä.
        Saat ehkä just sen tiskikoneen tyhjäksi ja lujaset sisään kun vauva herää ja ruoja jää tekemättä.
        Sitten syötät vauvvaa ja kuivitat.
        Meidän cauvat eivät oke viihtyneet lattialka, sitterissä tms.
        Sitten alat siinä tekemään vauva kainalissa rai repussa ruokaa ja villi meno ympärillä yltyy kun ovat nälkäisiä.
        Saat sen ruuan pöytään ja lapset syötettyä
        Mieskin pelmähtää siihen ja sanoo että ompa taas kaikki mullin mallin ettei täällä viihdy. Lapset tappelee ympärillä ja vauva kainalossa katsot kun mies häipyy taas töihinsä.
        Eikait se auta kuin yritt selvitä jokaisen.
        Perheet ovat myös erillaisia. Lapsetkin ovat erillaisia.
        Toisissa perheissä voi olla erityislapsuakin niinkuin aloittajalla.
        Vanhemmat ivat erillaisia. Haasteet perheissä ovat erillaisia.
        Paha oukeastaan mennä ketään ylhääktä päin neuvomaan kun ei ole hänen asemassaan niin että oikean realistisesti voisi ymmärtää että mikä se hänen todellinen tilanteensa on.

        ST

        Sori virheet. Huono näkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä sinulle, sinä osaat ja kykenet. Saat olla tyytyväinen elämälle antamaasi painokseen.

        Siivousvimmaa ei ole, kunpa saisikin sellaisen aikaiseksi, mitä joillakin on.

        Voi se tehokkaalta nelämä hoitua yksinkin oikein mainiosti. Menestystarinoita olen lukenut/kuullut ennenkin ja uskon, että.moni kykenee, osaa ja voi.

        LS

        Minä uskon, että sulla on vain sellaiset haasteet että ne vievät voimiasi.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori virheet. Huono näkö.

        Mikset hommaa silmälaseja,olisi kanssamatkaajien kivampi lukea.Suruja on monenlaisia,katsoin dokumenttia kadonneet,missä perheen lapsi katosi,15vuotta on etsitty,perhe jatkaa etsimistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset hommaa silmälaseja,olisi kanssamatkaajien kivampi lukea.Suruja on monenlaisia,katsoin dokumenttia kadonneet,missä perheen lapsi katosi,15vuotta on etsitty,perhe jatkaa etsimistä.

        Miksi pitää ihmisten ongelmia vähätellä sillä, että joillekin voi tapahtua jotain sairaan hirveää elämässä. Jos lapsi katoaisi, niin minä en sitä kestäisi, sehän selvä se.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää ihmisten ongelmia vähätellä sillä, että joillekin voi tapahtua jotain sairaan hirveää elämässä. Jos lapsi katoaisi, niin minä en sitä kestäisi, sehän selvä se.

        LS

        Ei ole ihme,jos ystävät katoaa ympäriltäsi,olet niin negatiivinen ihminen,en vähätellyt ongelmiasi,kerroin vain,kun tunsin heidän tuskansa!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset hommaa silmälaseja,olisi kanssamatkaajien kivampi lukea.Suruja on monenlaisia,katsoin dokumenttia kadonneet,missä perheen lapsi katosi,15vuotta on etsitty,perhe jatkaa etsimistä.

        On silmälasit 🤓 ne ei auta kokonaan

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset hommaa silmälaseja,olisi kanssamatkaajien kivampi lukea.Suruja on monenlaisia,katsoin dokumenttia kadonneet,missä perheen lapsi katosi,15vuotta on etsitty,perhe jatkaa etsimistä.

        Niin ja monenlaisia on perheitä. Parantumattomia sairauksiakin sekä lasten että vanhempien.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ihme,jos ystävät katoaa ympäriltäsi,olet niin negatiivinen ihminen,en vähätellyt ongelmiasi,kerroin vain,kun tunsin heidän tuskansa!!!!

        Voi olla parempi, että et osallistu keskusteluun, jos loukkaannut. En kaipaa sellaista apua.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ihme,jos ystävät katoaa ympäriltäsi,olet niin negatiivinen ihminen,en vähätellyt ongelmiasi,kerroin vain,kun tunsin heidän tuskansa!!!!

        Sehän ei ole auttamista syyllistää, että ei ihme jos "minun ympäriltäni tuolit viedään". Yhteiskunnassa muuten autetaan paljon niitä, jotka eivät varsinaisesti apuja kaipaa, ne, jotka kaipaavat, niillä ei ole edes ystäviä auttamassa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla parempi, että et osallistu keskusteluun, jos loukkaannut. En kaipaa sellaista apua.

        LS

        Käytkö vieraissa usein?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän ei ole auttamista syyllistää, että ei ihme jos "minun ympäriltäni tuolit viedään". Yhteiskunnassa muuten autetaan paljon niitä, jotka eivät varsinaisesti apuja kaipaa, ne, jotka kaipaavat, niillä ei ole edes ystäviä auttamassa.

        LS

        Itsehän sinä loukkaannut!!!!!Sinäkö täällä palstalla määräät?Tämä on keskustelupalsta,monilla on vaikeaa.Onhan St ollut tukenasi ja monet muutkin,hyväksyneet kiukuttelusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsehän sinä loukkaannut!!!!!Sinäkö täällä palstalla määräät?Tämä on keskustelupalsta,monilla on vaikeaa.Onhan St ollut tukenasi ja monet muutkin,hyväksyneet kiukuttelusi.

        En koe kyllä olleeni tukena. Kunhan oon vaan jutskaillut, kun minulle itselkeni se on sopinut 🤔

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En koe kyllä olleeni tukena. Kunhan oon vaan jutskaillut, kun minulle itselkeni se on sopinut 🤔

        ST

        Kiitos kuitenkin ajastasi ja jutskailuista. Ei asioista tarvitse olla samaa mieltä, se voi silti selventää omia ajatuksia...ja jos kokee, että toinen on ymmärtävä ja mun puolella, että ei ajattele minusta valmiiksi negatiivisesti.

        Sinun kanssa keskustellessa tulee kuitenkin ajatus siitä, että en olekaan niin epänormaali, jos käyttäytymistä toisin, se voisi heijastaa jotenkin minuun...kokemusta, että minä olen vain epäonnistunut...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kuitenkin ajastasi ja jutskailuista. Ei asioista tarvitse olla samaa mieltä, se voi silti selventää omia ajatuksia...ja jos kokee, että toinen on ymmärtävä ja mun puolella, että ei ajattele minusta valmiiksi negatiivisesti.

        Sinun kanssa keskustellessa tulee kuitenkin ajatus siitä, että en olekaan niin epänormaali, jos käyttäytymistä toisin, se voisi heijastaa jotenkin minuun...kokemusta, että minä olen vain epäonnistunut...

        LS

        Kukaan ei valmiiksi ajattele sinusta negatiivisesti,se on täysin sinun ajatuksesi ja sinä olet saanut purkaa itseäsi vapaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei valmiiksi ajattele sinusta negatiivisesti,se on täysin sinun ajatuksesi ja sinä olet saanut purkaa itseäsi vapaasti.

        Mutta sen kuulee sävystä, kirjoituksissakin ja missä yhteydessä sanotaan.

        St kirjoittaa lempeästi.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sen kuulee sävystä, kirjoituksissakin ja missä yhteydessä sanotaan.

        St kirjoittaa lempeästi.

        LS

        Täällä haukutaan ja mollataan muitakin,esim.minua,jos olen kertonut kärsimyksistäni,syövästä,ym.traumoista.En koskaan enää avaudu tänne.Haen apua ihan muualta,en uskiksilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sen kuulee sävystä, kirjoituksissakin ja missä yhteydessä sanotaan.

        St kirjoittaa lempeästi.

        LS

        En kirjoita lempeästi, tuo ei ole totta. Totuuden nimessä pitää sanoa, että kirjoitan ihan millä päällä satun milloinkin olemaan.
        En myöskään useinkaan hoksaa ajatella vaan kirjoitan mitä sattuu ja miten sattuu.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset hommaa silmälaseja,olisi kanssamatkaajien kivampi lukea.Suruja on monenlaisia,katsoin dokumenttia kadonneet,missä perheen lapsi katosi,15vuotta on etsitty,perhe jatkaa etsimistä.

        Kaikki näköhäiriöt eivät ratkea silmälaseilla.


    • Anonyymi

      Tuttua

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe