Onko teillä omakohtaisia kokemuksia uskomuksia omaavilta henkilöiltä jotka ovat yhtä hyökkääviä agressiivisia ja muita aliarvostavia /vihaavia kuin kristinuskoiset esimerkiksi tällä palstalla jos et jaa heidän uskomuksiaan.
Itseni kohdalle ei ole sattunut minkään muun uskonnon edustajia jotka olisivat noin huonokäytöksisiä ja osaamattomia sosiaalisilta taidoiltaan kuin fundamentalistiset kristinuskoiset maltilliset kristinuskoiset ovat jo paljon sivistyneempiä eivätkä yleensä agressiivisia
Kysyisin ateisteilta/uskonnottomilta
15
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Eiköhän se ole jokaisessa uskonnossa kuin muissakin ääriryhmissä samanlaista aggressiivisuutta. Omakohtaista kokemusta ei tosin ole, kun eipä muita uskonnon edustajia hirveän usein näe.
Muslimeita näen jonkin verran, mutta hekin ovat olleet yhtä maltillisia kuin perinteinen kristinuskoinen ja osanneet kunnioittaa muita.
Kristinuskoisuudessa mummini oli hyvin aggressiivinen ja äärimmäisen uskonnollinen luterilainen. Joten ihan omakohtaista kokemusta löytyy siltä saralta.
Tosin tämä palsta on äärimmäisen huono mittari millekään. Et voi tietää oikein ketkä ovat vain pilailemassa ja ketkä ovat niitä vanhan ajan kylähulluja.- Anonyymi
"Tosin tämä palsta on äärimmäisen huono mittari millekään. Et voi tietää oikein ketkä ovat vain pilailemassa ja ketkä ovat niitä vanhan ajan kylähulluja."
Niin siinäpä se taitaa olla että tuskin näitä kylähulluja näin paljon on joten varmaankin pilailun piikkiin saa täältäkin suurimman osan kirjoituksista laittaa.
Itse en ole tavannut kuin satunnaisia muunuskoisia kuin kristityt ja eivät he kyllä ole tällä tavalla agressiivisia ja ihmisiä tuomitsevia mitä täältä saa lukea toisaalta olen myös tavannut maltillisia kristinuskoisiakin eikä heitäkään voi kyllä moittia jos eivät sitten yksinään kotona koneen ääressä sekoile senkin edestä mutta en oikein usko siihenkään kai tämä palsta on lähinnä pilailupalsta ja muutama kaistapää fundis sitten lyö vielä tahtia .
- Anonyymi
Ne nauraa ja virnuilee törkeästi, minua on varmasti haukuttu, mutta aina selän takana.
Uskovaisten aggressiivisuuden ymmärtää hyvin, koska heille aiheuttaa stressiä Jumalan olemattomuus. He itsekin tiedostavat, ettei mokomaa mielikuvitushahmoa ole, mutta heidän on vaan pakko väittää olevan. Muussa tapauksessa toiset hihhulit tuomitsevat heidät, lähimmäisrakkaasti toki. Väkisinhän siinä pinna kiristyy.
Jos silloin löytyy joku Jumalan olemattomuuteen viaton ateisti haukuttavaksi, niin koko likaämpärillinen tietenkin kumotaan hänen päälleen. Sen jälkeen ollaan niin polleaa ja rakastavaa uskovaa että.
Syystä Jeesus ei koskaan kirjoitellut mitään somessa eikä muuallakaan, koska hän ei halunnut antaa itsestään aggressiivista kuvaa. Tosin siihen aikaa ei edes ollut somea tai Jeesusta.- Anonyymi
Uskovassa perheessä kasvaneena minulla on runsaasti sellaisia omakohtaisia kokemuksia. Aikoinaan luulin että kaikki uskovat olisivat sellaisia, koska en muunlaisia juuri tavannut. Nykyään toki ymmärrän, että kyseessä olivat äärilaidan fundikset.
- Anonyymi
Arabeista on kyllä aggressiivisia kokemuksia, mutta ovatko he olleet muslimeita, sitä on mahdoton tietää.
- Anonyymi
Eivätkö muslimit ole aggressiivisia kun tappavat kaikki jotka eivät jaa heidän uskomuksiaan?
- Anonyymi
Palstoilta löytyy kaikenlaista sontaa.
Sinne kerääntyy luonnevikaisia ihmisiä.
Nokittelevat toisiaan ääeimmäisyyksiin saakka.
Kannattaa ehkä miettiä sitäkin, että mihin aikansa käyttää.- Anonyymi
Mielelläni mielummin etsisin itselleni kämpän, missä on takka, ja lähellä pieni järvi, joka varmistaa ainakin sitä, ettei työ lopu kesken, kun tekee polttopuita ja kalastelee. Mutta ateismipalstalta olen löytänyt jonkun verran apua raamatun ymmärtämiseen, ja se on vahvistanut ymmärrystäni siitä, että tuonpuoleinen on olemassa.
- Anonyymi
Liekö tämä avaus parodiaa ja trolli?
Tällä palstalla käyttäytyvät aggressiivisesti ja huonosti vain ateistit. Ja ehkä joku hörhö teisti, jotka ovat kaukana siitä uskosta, joka tosi kristityillä on.- Anonyymi
Kiitos jeesus kiitos kiitos mistä otat rahaa, minä en anna 🤣
No debiili uskoo ihmisten hyvän tahtoisuuteen, minun rahoja ei vajakit vie😠 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos jeesus kiitos kiitos mistä otat rahaa, minä en anna 🤣
No debiili uskoo ihmisten hyvän tahtoisuuteen, minun rahoja ei vajakit vie😠Noinko kovasti se harmittaa, kun tuli nuorena todistettua Jeesuksesta ja pantua rahaa kolehtihaaviin? Koeta jo aikuistua, iso mies (35 v.)
- Anonyymi
No niin mietitäänpä teologiaa. Olen kuullut Juutalaisilla olevan syntipukkiperinteen todennäköisesti vieläkin voimassa. Virallisesti kerrotaan, että kyseessä todella on nelijalkainen pukki. Mutta yllätys yllätys kyseessä onkin ihminen. Tämä ihminen kuulemma voidaan kasvattaa lapsuudesta asti sillä tavalla, että hänestä tehdään hyljeksitty ja päälle syljetty ihmien josta liikkuu kaikenlaisia pahansuovia juoruja. Nämä juorut saattavat pitää paikkansa jonkun muun kohdalla, joka on yhteisössä arvostetussa asemassa ja juutalaisyhteisö ajattelee ettei juuri tämän henkilön kuulu sovittaa rangaistusta vaan siihen määrätään hänen puolestaan joku muu yhteisössä alempiarvoisena pidetty henkilö. Tämä henkilö voi olla juuri tämä lapsesta asti tähän tarkoitukseen kasvatettu ihminen. Tällaista sanottaneen Kiiraslapsikasvatuksesksi. Tehtäköön selväksi, että tämä ihminen surmataan ja he harvoin elävät yli 30-vuotiaiksi. Joskus tällaiseksi voi valikoitua ihminen, joka ei edes ole Juutalainen, tämän saattaa ratkaista vaikka tämän "kiiraslapsen" vanhempien toiminta ja taustat. Minusta jokaisen ihmisen tulee sovittaa itse pahat tekonsa ja muut konkelonsa eikä jonkun toisen tai jonkun uhrilapsen. Minä ainakaan en suostu kenenkään paskiaisen rikoksia sovittamaan ja kärsimään niistä maanpäällisessä elämässä enkä yhtään enempää tuonpuoleisessa tai suostua siellä jonkun moolokin syötäväksi, jotta joku hirttämätön niljake saisi pelastuksensa. Turhaa soitella työpaikoille ja hankkia potkuja tai torpedoida työhakuja, turhs soitella kelalle ja työvoimatoimistoon ja katkoa yhteiskunnan tukia ja vaikka menisi kämppä alta tuon takia, en suostu vaikka pitäisi kuolla nälkään. Ei auta asiaa vaikka kuinka salajuottaisi minulle LSD-kahvia ja koettaisi sillä muunnella tajuntaani. Ei auta vaikka sylkisi maineeni naisten silmissä ja jäisin vaille inttiimikontakateja, ei auta vaikka veisi metsämökkiin kidutettavaksi vaikka ruoskimalla ja raajoja katkomalla ja uhkaisi ties millaislla lopuilla. Päinvastoin tuollaisessa vain kasvaa viha ja uhma tuollaisia vaatimuksia kohtaan. EI auta myöskään lahjonta eikä hyvittely. Yksinkertaisesti minua ei saa suostumaan tuollaiseen millään keinolla. Jokainen tekee pahat tekonsa, jos on tehdäkseen ja vastaa tuomioistuimessa niin maallisessa kuin tuonpuoleissakin niistä itse eikä kukaan muu. PISTE.
- Anonyymi
Aloittajalla kumma fobia kristinuskoisia kohtaan, muttei äärimuslimeja tai lahkoja kohtaan...?
- Anonyymi
Ei ole noista muita kokemuksia muuta kun että ovat olleet mukavia, mutta tämän palstan kristittyjen vihaajasta on kokemusta! Se hyökkäilee muillakin palstoilla suvaitsemattomuutensa kanssa. Kaikkien pitäisi olla kuin hän! Ateistista ei ole kysymys, vaan kuin keskenkasvuisesta kakarasta. Ei sillä ole ateismin kanssa mitään tekemistä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3681758Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2391594Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281569Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v11538Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2481151- 731003
- 58984
- 47746
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen60745Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25699