Sähköautot ovat huonoimpia autoja mitkä tiedän. Ei ole huonompia autoja kuin sähköautot. Välillä mietin, ovatko sähköautot autoja ensinnäkään. Todennäköisesti eivät ole.
En ikinä ostaisi sähköautoa.
20
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Eivät ole ei. Ongelmajätelaitokselle pitäisi toimittaa kaikki.
- Anonyymi
Ketään ei kiinnosta ostaako joku sinunlaisesi pikkulapsi sähköauton vai ei. Tätä sinun ei tarvitse tänne kirjoittaa.
- Anonyymi
Haha. Vai niin. Sano sitten uudestaan, kun olet edes sähköautoa kokeillut.
Nyt on kohta 2 vuotta täynnä, enkä mistään hinnasta vaihtaisi pois Teslastani.- Anonyymi
Kyllä oikeassa AUTOSSA pitää olla männät ja venttiilit. Patteriauto on patteriauto vaikka voissa paistais.
- Anonyymi
Sinunkin teslan romun akkuihin on jouduttu louhimaan lapsityövoimalla monta tonnia malmeja ja erikoisia maamineraaleja että pääset latailemaan sitä ja kiihdyttelemään nollasta sataan alle viidessä sekunnissa. Saatko siitä jonkinlaisia "kiksejä" ja oletko nyt onnellinen ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinunkin teslan romun akkuihin on jouduttu louhimaan lapsityövoimalla monta tonnia malmeja ja erikoisia maamineraaleja että pääset latailemaan sitä ja kiihdyttelemään nollasta sataan alle viidessä sekunnissa. Saatko siitä jonkinlaisia "kiksejä" ja oletko nyt onnellinen ?
Totuus noista kiihdyttelyistä on, että muutaman kerran sitä tulee kokeiltua ja ehkä kamuille demottua, mutta sen jälkeen se jää. Chill modekin on aivan riittävä.
Eipä akkuihin enää kauan mene grammaakaan kobolttia. Tämänkin auton akuissa kobolttia on hyvin pieni määrä muihin sähköautoihin verrattuna.
Sen sijaan omat lapset eivät enää edes halua polttomoottoriauton kyytiin. "Isi, mennään sillä autolla joka ei haise." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus noista kiihdyttelyistä on, että muutaman kerran sitä tulee kokeiltua ja ehkä kamuille demottua, mutta sen jälkeen se jää. Chill modekin on aivan riittävä.
Eipä akkuihin enää kauan mene grammaakaan kobolttia. Tämänkin auton akuissa kobolttia on hyvin pieni määrä muihin sähköautoihin verrattuna.
Sen sijaan omat lapset eivät enää edes halua polttomoottoriauton kyytiin. "Isi, mennään sillä autolla joka ei haise."Eipä nää nykyajan vähäpäästöiset katti-autot paljon haise. Saa tunkea melkein nenän kiinni pakoputkeen että sieltä erottuu bensan "tuoksu" . Vettähän sieltä vaan valuu kylmällä moottorilla. Pitäis joskus maistaa maistuuko se edes bensalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus noista kiihdyttelyistä on, että muutaman kerran sitä tulee kokeiltua ja ehkä kamuille demottua, mutta sen jälkeen se jää. Chill modekin on aivan riittävä.
Eipä akkuihin enää kauan mene grammaakaan kobolttia. Tämänkin auton akuissa kobolttia on hyvin pieni määrä muihin sähköautoihin verrattuna.
Sen sijaan omat lapset eivät enää edes halua polttomoottoriauton kyytiin. "Isi, mennään sillä autolla joka ei haise."Jopas on vikoja kertynyt autoon paljon jos autossa haisee, vain onko sisätilojen siivous unohtunut jo vuosiksi.
- Anonyymi
Kokemuksena voin yhden Model S omistaneena sanoa, että oli ihan mukava ajaa. Tosin liian "nörttiauto" minulle.
Nykyisin palannut taas Mercedeksen S-sarjaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus noista kiihdyttelyistä on, että muutaman kerran sitä tulee kokeiltua ja ehkä kamuille demottua, mutta sen jälkeen se jää. Chill modekin on aivan riittävä.
Eipä akkuihin enää kauan mene grammaakaan kobolttia. Tämänkin auton akuissa kobolttia on hyvin pieni määrä muihin sähköautoihin verrattuna.
Sen sijaan omat lapset eivät enää edes halua polttomoottoriauton kyytiin. "Isi, mennään sillä autolla joka ei haise."Tottakai skoda haisee, se nyt on selvä. Valmistaja käyttää jenkemiä sisustuksissaan..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus noista kiihdyttelyistä on, että muutaman kerran sitä tulee kokeiltua ja ehkä kamuille demottua, mutta sen jälkeen se jää. Chill modekin on aivan riittävä.
Eipä akkuihin enää kauan mene grammaakaan kobolttia. Tämänkin auton akuissa kobolttia on hyvin pieni määrä muihin sähköautoihin verrattuna.
Sen sijaan omat lapset eivät enää edes halua polttomoottoriauton kyytiin. "Isi, mennään sillä autolla joka ei haise."Lapset yrittävät sanoa että älä isi vie meitä Skodalla, muuten kaverit pilkkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus noista kiihdyttelyistä on, että muutaman kerran sitä tulee kokeiltua ja ehkä kamuille demottua, mutta sen jälkeen se jää. Chill modekin on aivan riittävä.
Eipä akkuihin enää kauan mene grammaakaan kobolttia. Tämänkin auton akuissa kobolttia on hyvin pieni määrä muihin sähköautoihin verrattuna.
Sen sijaan omat lapset eivät enää edes halua polttomoottoriauton kyytiin. "Isi, mennään sillä autolla joka ei haise."Akuissa on paljon muitakin harvinaisia metalleja koboltin lisäksi. Jopa litiumin tai nikkelin louhiminen ei ole mitenkään ongelmatonta. Esimerkiksi Talvivaara on louhinut eniten nikkeliä eikä Talvivaaraa minään ekologisena varmaan voi pitää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akuissa on paljon muitakin harvinaisia metalleja koboltin lisäksi. Jopa litiumin tai nikkelin louhiminen ei ole mitenkään ongelmatonta. Esimerkiksi Talvivaara on louhinut eniten nikkeliä eikä Talvivaaraa minään ekologisena varmaan voi pitää.
Nikkeli on varmaan ongelmallisin akkumetalli. Sitä tarvitaan kalleimman segmentin sähköautoihin ja raskaaseen liikenteeseen.
Tosin halvempien ja osittain keskihintaisten täyssähköautojen akuissa tulee olemaan LFP-kemia. Suomessakin on jo Tesla Model 3:sia LFP-akuilla liikenteessä.
LFP (tai LiFePO4) akuissa ei ole mitään ongelmallisia materiaaleja. Vain rautaa, litiumia ja fosfaattia.
Litiumia on muuten maailma pullollaan, eikä sen tuottaminen ole lähellekään niin vahingollista kuin jotkut tahot antavat ymmärtää. Suurin osa esiintymistä on suola-aavikoilla, joissa ei paljoa elämää ole muutenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nikkeli on varmaan ongelmallisin akkumetalli. Sitä tarvitaan kalleimman segmentin sähköautoihin ja raskaaseen liikenteeseen.
Tosin halvempien ja osittain keskihintaisten täyssähköautojen akuissa tulee olemaan LFP-kemia. Suomessakin on jo Tesla Model 3:sia LFP-akuilla liikenteessä.
LFP (tai LiFePO4) akuissa ei ole mitään ongelmallisia materiaaleja. Vain rautaa, litiumia ja fosfaattia.
Litiumia on muuten maailma pullollaan, eikä sen tuottaminen ole lähellekään niin vahingollista kuin jotkut tahot antavat ymmärtää. Suurin osa esiintymistä on suola-aavikoilla, joissa ei paljoa elämää ole muutenkaan.Periaatteessa minkä tahansa metallin louhinta on ongelmallista, myös noiden metallien. Edes raudan, litiumin tai fosfaatin louhinta ei ole erityisen ekologista. Periaatteessa louhinnan määrää pitäisi vähentää ja ainoa keino siihen on, että ihmiset ostavat vähemmän tavaraa ja myös autoja.
Oikeastaan, jos haluaa olla ekologinen, pitää vähentää tavaran (myös autojen) ostamista. Mitä vähemmän uusia autoja tehdään vuodessa, sitä parempi. Sillä ei ole merkitystä onko kyseessä sähköauto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Periaatteessa minkä tahansa metallin louhinta on ongelmallista, myös noiden metallien. Edes raudan, litiumin tai fosfaatin louhinta ei ole erityisen ekologista. Periaatteessa louhinnan määrää pitäisi vähentää ja ainoa keino siihen on, että ihmiset ostavat vähemmän tavaraa ja myös autoja.
Oikeastaan, jos haluaa olla ekologinen, pitää vähentää tavaran (myös autojen) ostamista. Mitä vähemmän uusia autoja tehdään vuodessa, sitä parempi. Sillä ei ole merkitystä onko kyseessä sähköauto.No tuo on aivan totta. Mutta on silläkin arvoa, että sähkärin elinkaaripäästöt ovat 25-60% haarukassa vastaavaan polttomoottorimalliin verrattaessa. Huomionarvoista on myös, että sähkärin päästöt putoavat jatkuvasti sekä valmistuksen puolelta että käyttövoiman. Kivihiilen poltto on suorastaan romahtanut, koska se ei ole edes enää kannattavaa monissa maissa.
Ehkä ratkaisu on vähemmän autoja ja ne vähätkin ainoastaan täyssähköautoja? Tämä minimoi luonnon kuormituksen. Autottomuus on nykyisellään melko epärealistinen vaihtoehto.
- Anonyymi
sähkömoottori tuo tullessaan vahvan magneetin
- Anonyymi
Sehän on mainio asia! Kun ajaa tarpeeksi lähelle jotain toista autoa, niin ei kulu sähköä koska magneetti vetää edellämenijää puoleensa. On kuin olisi hinausköydessä kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on mainio asia! Kun ajaa tarpeeksi lähelle jotain toista autoa, niin ei kulu sähköä koska magneetti vetää edellämenijää puoleensa. On kuin olisi hinausköydessä kiinni.
Ja se edellä ajaja kurvaa romuttamon pihaan, ja näyttää nosturikuskille, jolla on magneetti, koukussaan, että seuraavaksi tuo perässäni oleva paalauskoneeseesn....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se edellä ajaja kurvaa romuttamon pihaan, ja näyttää nosturikuskille, jolla on magneetti, koukussaan, että seuraavaksi tuo perässäni oleva paalauskoneeseesn....
Pitääkin koittaa tuota joku nokivasara perässä! 😜
- Anonyymi
Ne ovat auton korvikkeita. Huonoja sellaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?
Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https2732843En sitten aio sinua odotella
Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e751506- 431460
Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"
Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan341240En vain ole riittävä
Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o251177Kuka sinä oikeen olet
Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej471170Hei, vain sinä voit tehdä sen.
Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change61170Oon pahoillani että
Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(431109- 191036
Ihan mielenkiinnosta kyselen...
Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko141003