En ikinä ostaisi sähköautoa.

Anonyymi

Sähköautot ovat huonoimpia autoja mitkä tiedän. Ei ole huonompia autoja kuin sähköautot. Välillä mietin, ovatko sähköautot autoja ensinnäkään. Todennäköisesti eivät ole.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eivät ole ei. Ongelmajätelaitokselle pitäisi toimittaa kaikki.

    • Anonyymi

      Ketään ei kiinnosta ostaako joku sinunlaisesi pikkulapsi sähköauton vai ei. Tätä sinun ei tarvitse tänne kirjoittaa.

    • Anonyymi

      Haha. Vai niin. Sano sitten uudestaan, kun olet edes sähköautoa kokeillut.

      Nyt on kohta 2 vuotta täynnä, enkä mistään hinnasta vaihtaisi pois Teslastani.

      • Anonyymi

        Kyllä oikeassa AUTOSSA pitää olla männät ja venttiilit. Patteriauto on patteriauto vaikka voissa paistais.


      • Anonyymi

        Sinunkin teslan romun akkuihin on jouduttu louhimaan lapsityövoimalla monta tonnia malmeja ja erikoisia maamineraaleja että pääset latailemaan sitä ja kiihdyttelemään nollasta sataan alle viidessä sekunnissa. Saatko siitä jonkinlaisia "kiksejä" ja oletko nyt onnellinen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinunkin teslan romun akkuihin on jouduttu louhimaan lapsityövoimalla monta tonnia malmeja ja erikoisia maamineraaleja että pääset latailemaan sitä ja kiihdyttelemään nollasta sataan alle viidessä sekunnissa. Saatko siitä jonkinlaisia "kiksejä" ja oletko nyt onnellinen ?

        Totuus noista kiihdyttelyistä on, että muutaman kerran sitä tulee kokeiltua ja ehkä kamuille demottua, mutta sen jälkeen se jää. Chill modekin on aivan riittävä.

        Eipä akkuihin enää kauan mene grammaakaan kobolttia. Tämänkin auton akuissa kobolttia on hyvin pieni määrä muihin sähköautoihin verrattuna.

        Sen sijaan omat lapset eivät enää edes halua polttomoottoriauton kyytiin. "Isi, mennään sillä autolla joka ei haise."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus noista kiihdyttelyistä on, että muutaman kerran sitä tulee kokeiltua ja ehkä kamuille demottua, mutta sen jälkeen se jää. Chill modekin on aivan riittävä.

        Eipä akkuihin enää kauan mene grammaakaan kobolttia. Tämänkin auton akuissa kobolttia on hyvin pieni määrä muihin sähköautoihin verrattuna.

        Sen sijaan omat lapset eivät enää edes halua polttomoottoriauton kyytiin. "Isi, mennään sillä autolla joka ei haise."

        Eipä nää nykyajan vähäpäästöiset katti-autot paljon haise. Saa tunkea melkein nenän kiinni pakoputkeen että sieltä erottuu bensan "tuoksu" . Vettähän sieltä vaan valuu kylmällä moottorilla. Pitäis joskus maistaa maistuuko se edes bensalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus noista kiihdyttelyistä on, että muutaman kerran sitä tulee kokeiltua ja ehkä kamuille demottua, mutta sen jälkeen se jää. Chill modekin on aivan riittävä.

        Eipä akkuihin enää kauan mene grammaakaan kobolttia. Tämänkin auton akuissa kobolttia on hyvin pieni määrä muihin sähköautoihin verrattuna.

        Sen sijaan omat lapset eivät enää edes halua polttomoottoriauton kyytiin. "Isi, mennään sillä autolla joka ei haise."

        Jopas on vikoja kertynyt autoon paljon jos autossa haisee, vain onko sisätilojen siivous unohtunut jo vuosiksi.


      • Anonyymi

        Kokemuksena voin yhden Model S omistaneena sanoa, että oli ihan mukava ajaa. Tosin liian "nörttiauto" minulle.

        Nykyisin palannut taas Mercedeksen S-sarjaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus noista kiihdyttelyistä on, että muutaman kerran sitä tulee kokeiltua ja ehkä kamuille demottua, mutta sen jälkeen se jää. Chill modekin on aivan riittävä.

        Eipä akkuihin enää kauan mene grammaakaan kobolttia. Tämänkin auton akuissa kobolttia on hyvin pieni määrä muihin sähköautoihin verrattuna.

        Sen sijaan omat lapset eivät enää edes halua polttomoottoriauton kyytiin. "Isi, mennään sillä autolla joka ei haise."

        Tottakai skoda haisee, se nyt on selvä. Valmistaja käyttää jenkemiä sisustuksissaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus noista kiihdyttelyistä on, että muutaman kerran sitä tulee kokeiltua ja ehkä kamuille demottua, mutta sen jälkeen se jää. Chill modekin on aivan riittävä.

        Eipä akkuihin enää kauan mene grammaakaan kobolttia. Tämänkin auton akuissa kobolttia on hyvin pieni määrä muihin sähköautoihin verrattuna.

        Sen sijaan omat lapset eivät enää edes halua polttomoottoriauton kyytiin. "Isi, mennään sillä autolla joka ei haise."

        Lapset yrittävät sanoa että älä isi vie meitä Skodalla, muuten kaverit pilkkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus noista kiihdyttelyistä on, että muutaman kerran sitä tulee kokeiltua ja ehkä kamuille demottua, mutta sen jälkeen se jää. Chill modekin on aivan riittävä.

        Eipä akkuihin enää kauan mene grammaakaan kobolttia. Tämänkin auton akuissa kobolttia on hyvin pieni määrä muihin sähköautoihin verrattuna.

        Sen sijaan omat lapset eivät enää edes halua polttomoottoriauton kyytiin. "Isi, mennään sillä autolla joka ei haise."

        Akuissa on paljon muitakin harvinaisia metalleja koboltin lisäksi. Jopa litiumin tai nikkelin louhiminen ei ole mitenkään ongelmatonta. Esimerkiksi Talvivaara on louhinut eniten nikkeliä eikä Talvivaaraa minään ekologisena varmaan voi pitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akuissa on paljon muitakin harvinaisia metalleja koboltin lisäksi. Jopa litiumin tai nikkelin louhiminen ei ole mitenkään ongelmatonta. Esimerkiksi Talvivaara on louhinut eniten nikkeliä eikä Talvivaaraa minään ekologisena varmaan voi pitää.

        Nikkeli on varmaan ongelmallisin akkumetalli. Sitä tarvitaan kalleimman segmentin sähköautoihin ja raskaaseen liikenteeseen.

        Tosin halvempien ja osittain keskihintaisten täyssähköautojen akuissa tulee olemaan LFP-kemia. Suomessakin on jo Tesla Model 3:sia LFP-akuilla liikenteessä.

        LFP (tai LiFePO4) akuissa ei ole mitään ongelmallisia materiaaleja. Vain rautaa, litiumia ja fosfaattia.

        Litiumia on muuten maailma pullollaan, eikä sen tuottaminen ole lähellekään niin vahingollista kuin jotkut tahot antavat ymmärtää. Suurin osa esiintymistä on suola-aavikoilla, joissa ei paljoa elämää ole muutenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nikkeli on varmaan ongelmallisin akkumetalli. Sitä tarvitaan kalleimman segmentin sähköautoihin ja raskaaseen liikenteeseen.

        Tosin halvempien ja osittain keskihintaisten täyssähköautojen akuissa tulee olemaan LFP-kemia. Suomessakin on jo Tesla Model 3:sia LFP-akuilla liikenteessä.

        LFP (tai LiFePO4) akuissa ei ole mitään ongelmallisia materiaaleja. Vain rautaa, litiumia ja fosfaattia.

        Litiumia on muuten maailma pullollaan, eikä sen tuottaminen ole lähellekään niin vahingollista kuin jotkut tahot antavat ymmärtää. Suurin osa esiintymistä on suola-aavikoilla, joissa ei paljoa elämää ole muutenkaan.

        Periaatteessa minkä tahansa metallin louhinta on ongelmallista, myös noiden metallien. Edes raudan, litiumin tai fosfaatin louhinta ei ole erityisen ekologista. Periaatteessa louhinnan määrää pitäisi vähentää ja ainoa keino siihen on, että ihmiset ostavat vähemmän tavaraa ja myös autoja.

        Oikeastaan, jos haluaa olla ekologinen, pitää vähentää tavaran (myös autojen) ostamista. Mitä vähemmän uusia autoja tehdään vuodessa, sitä parempi. Sillä ei ole merkitystä onko kyseessä sähköauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Periaatteessa minkä tahansa metallin louhinta on ongelmallista, myös noiden metallien. Edes raudan, litiumin tai fosfaatin louhinta ei ole erityisen ekologista. Periaatteessa louhinnan määrää pitäisi vähentää ja ainoa keino siihen on, että ihmiset ostavat vähemmän tavaraa ja myös autoja.

        Oikeastaan, jos haluaa olla ekologinen, pitää vähentää tavaran (myös autojen) ostamista. Mitä vähemmän uusia autoja tehdään vuodessa, sitä parempi. Sillä ei ole merkitystä onko kyseessä sähköauto.

        No tuo on aivan totta. Mutta on silläkin arvoa, että sähkärin elinkaaripäästöt ovat 25-60% haarukassa vastaavaan polttomoottorimalliin verrattaessa. Huomionarvoista on myös, että sähkärin päästöt putoavat jatkuvasti sekä valmistuksen puolelta että käyttövoiman. Kivihiilen poltto on suorastaan romahtanut, koska se ei ole edes enää kannattavaa monissa maissa.

        Ehkä ratkaisu on vähemmän autoja ja ne vähätkin ainoastaan täyssähköautoja? Tämä minimoi luonnon kuormituksen. Autottomuus on nykyisellään melko epärealistinen vaihtoehto.


    • Anonyymi

      sähkömoottori tuo tullessaan vahvan magneetin

      • Anonyymi

        Sehän on mainio asia! Kun ajaa tarpeeksi lähelle jotain toista autoa, niin ei kulu sähköä koska magneetti vetää edellämenijää puoleensa. On kuin olisi hinausköydessä kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on mainio asia! Kun ajaa tarpeeksi lähelle jotain toista autoa, niin ei kulu sähköä koska magneetti vetää edellämenijää puoleensa. On kuin olisi hinausköydessä kiinni.

        Ja se edellä ajaja kurvaa romuttamon pihaan, ja näyttää nosturikuskille, jolla on magneetti, koukussaan, että seuraavaksi tuo perässäni oleva paalauskoneeseesn....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se edellä ajaja kurvaa romuttamon pihaan, ja näyttää nosturikuskille, jolla on magneetti, koukussaan, että seuraavaksi tuo perässäni oleva paalauskoneeseesn....

        Pitääkin koittaa tuota joku nokivasara perässä! 😜


    • Anonyymi

      Ne ovat auton korvikkeita. Huonoja sellaisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikka Purra haluaa muuttaa

      maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      202
      9626
    2. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

      🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      31
      4377
    3. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

      Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      119
      3955
    4. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

      Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      100
      3831
    5. Kaivattusi nimi

      Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      201
      3377
    6. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

      😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      18
      2837
    7. Rakastan sua mutten uskalla jutella sulle

      Kumpa sä näkisit tämän viestin❤️ Kaipaan sua vaikka oot välillä ihan lähellä mutten saa sanottua sulle enää mitään. Ujos
      Ikävä
      122
      1367
    8. Mihin rakastuin sinussa?

      Rakastuin siihen, miten katsoit minua Rakastuin siihen, miten hymyilit minulle Rakastuin siihen, kuinka hyväksi sait its
      Ikävä
      73
      1356
    9. Mistä tietää että mies on kiinnostunut?

      Millaisista merkeistä olette huomanneet?
      Ikävä
      90
      1164
    10. Anssi Heikkilä umpirehellisenä - Rankka yö TTK-yllätystippumisen jälkeen!

      Minkä parin tai kenen olisi mielestäsi pitänyt tippua TTK:sta? Tämä oli kyllä todellinen yllätys, että Mira Luoti ja A
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1151
    Aihe