En ikinä ostaisi sähköautoa.

Anonyymi

Sähköautot ovat huonoimpia autoja mitkä tiedän. Ei ole huonompia autoja kuin sähköautot. Välillä mietin, ovatko sähköautot autoja ensinnäkään. Todennäköisesti eivät ole.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eivät ole ei. Ongelmajätelaitokselle pitäisi toimittaa kaikki.

    • Anonyymi

      Ketään ei kiinnosta ostaako joku sinunlaisesi pikkulapsi sähköauton vai ei. Tätä sinun ei tarvitse tänne kirjoittaa.

    • Anonyymi

      Haha. Vai niin. Sano sitten uudestaan, kun olet edes sähköautoa kokeillut.

      Nyt on kohta 2 vuotta täynnä, enkä mistään hinnasta vaihtaisi pois Teslastani.

      • Anonyymi

        Kyllä oikeassa AUTOSSA pitää olla männät ja venttiilit. Patteriauto on patteriauto vaikka voissa paistais.


      • Anonyymi

        Sinunkin teslan romun akkuihin on jouduttu louhimaan lapsityövoimalla monta tonnia malmeja ja erikoisia maamineraaleja että pääset latailemaan sitä ja kiihdyttelemään nollasta sataan alle viidessä sekunnissa. Saatko siitä jonkinlaisia "kiksejä" ja oletko nyt onnellinen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinunkin teslan romun akkuihin on jouduttu louhimaan lapsityövoimalla monta tonnia malmeja ja erikoisia maamineraaleja että pääset latailemaan sitä ja kiihdyttelemään nollasta sataan alle viidessä sekunnissa. Saatko siitä jonkinlaisia "kiksejä" ja oletko nyt onnellinen ?

        Totuus noista kiihdyttelyistä on, että muutaman kerran sitä tulee kokeiltua ja ehkä kamuille demottua, mutta sen jälkeen se jää. Chill modekin on aivan riittävä.

        Eipä akkuihin enää kauan mene grammaakaan kobolttia. Tämänkin auton akuissa kobolttia on hyvin pieni määrä muihin sähköautoihin verrattuna.

        Sen sijaan omat lapset eivät enää edes halua polttomoottoriauton kyytiin. "Isi, mennään sillä autolla joka ei haise."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus noista kiihdyttelyistä on, että muutaman kerran sitä tulee kokeiltua ja ehkä kamuille demottua, mutta sen jälkeen se jää. Chill modekin on aivan riittävä.

        Eipä akkuihin enää kauan mene grammaakaan kobolttia. Tämänkin auton akuissa kobolttia on hyvin pieni määrä muihin sähköautoihin verrattuna.

        Sen sijaan omat lapset eivät enää edes halua polttomoottoriauton kyytiin. "Isi, mennään sillä autolla joka ei haise."

        Eipä nää nykyajan vähäpäästöiset katti-autot paljon haise. Saa tunkea melkein nenän kiinni pakoputkeen että sieltä erottuu bensan "tuoksu" . Vettähän sieltä vaan valuu kylmällä moottorilla. Pitäis joskus maistaa maistuuko se edes bensalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus noista kiihdyttelyistä on, että muutaman kerran sitä tulee kokeiltua ja ehkä kamuille demottua, mutta sen jälkeen se jää. Chill modekin on aivan riittävä.

        Eipä akkuihin enää kauan mene grammaakaan kobolttia. Tämänkin auton akuissa kobolttia on hyvin pieni määrä muihin sähköautoihin verrattuna.

        Sen sijaan omat lapset eivät enää edes halua polttomoottoriauton kyytiin. "Isi, mennään sillä autolla joka ei haise."

        Jopas on vikoja kertynyt autoon paljon jos autossa haisee, vain onko sisätilojen siivous unohtunut jo vuosiksi.


      • Anonyymi

        Kokemuksena voin yhden Model S omistaneena sanoa, että oli ihan mukava ajaa. Tosin liian "nörttiauto" minulle.

        Nykyisin palannut taas Mercedeksen S-sarjaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus noista kiihdyttelyistä on, että muutaman kerran sitä tulee kokeiltua ja ehkä kamuille demottua, mutta sen jälkeen se jää. Chill modekin on aivan riittävä.

        Eipä akkuihin enää kauan mene grammaakaan kobolttia. Tämänkin auton akuissa kobolttia on hyvin pieni määrä muihin sähköautoihin verrattuna.

        Sen sijaan omat lapset eivät enää edes halua polttomoottoriauton kyytiin. "Isi, mennään sillä autolla joka ei haise."

        Tottakai skoda haisee, se nyt on selvä. Valmistaja käyttää jenkemiä sisustuksissaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus noista kiihdyttelyistä on, että muutaman kerran sitä tulee kokeiltua ja ehkä kamuille demottua, mutta sen jälkeen se jää. Chill modekin on aivan riittävä.

        Eipä akkuihin enää kauan mene grammaakaan kobolttia. Tämänkin auton akuissa kobolttia on hyvin pieni määrä muihin sähköautoihin verrattuna.

        Sen sijaan omat lapset eivät enää edes halua polttomoottoriauton kyytiin. "Isi, mennään sillä autolla joka ei haise."

        Lapset yrittävät sanoa että älä isi vie meitä Skodalla, muuten kaverit pilkkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus noista kiihdyttelyistä on, että muutaman kerran sitä tulee kokeiltua ja ehkä kamuille demottua, mutta sen jälkeen se jää. Chill modekin on aivan riittävä.

        Eipä akkuihin enää kauan mene grammaakaan kobolttia. Tämänkin auton akuissa kobolttia on hyvin pieni määrä muihin sähköautoihin verrattuna.

        Sen sijaan omat lapset eivät enää edes halua polttomoottoriauton kyytiin. "Isi, mennään sillä autolla joka ei haise."

        Akuissa on paljon muitakin harvinaisia metalleja koboltin lisäksi. Jopa litiumin tai nikkelin louhiminen ei ole mitenkään ongelmatonta. Esimerkiksi Talvivaara on louhinut eniten nikkeliä eikä Talvivaaraa minään ekologisena varmaan voi pitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akuissa on paljon muitakin harvinaisia metalleja koboltin lisäksi. Jopa litiumin tai nikkelin louhiminen ei ole mitenkään ongelmatonta. Esimerkiksi Talvivaara on louhinut eniten nikkeliä eikä Talvivaaraa minään ekologisena varmaan voi pitää.

        Nikkeli on varmaan ongelmallisin akkumetalli. Sitä tarvitaan kalleimman segmentin sähköautoihin ja raskaaseen liikenteeseen.

        Tosin halvempien ja osittain keskihintaisten täyssähköautojen akuissa tulee olemaan LFP-kemia. Suomessakin on jo Tesla Model 3:sia LFP-akuilla liikenteessä.

        LFP (tai LiFePO4) akuissa ei ole mitään ongelmallisia materiaaleja. Vain rautaa, litiumia ja fosfaattia.

        Litiumia on muuten maailma pullollaan, eikä sen tuottaminen ole lähellekään niin vahingollista kuin jotkut tahot antavat ymmärtää. Suurin osa esiintymistä on suola-aavikoilla, joissa ei paljoa elämää ole muutenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nikkeli on varmaan ongelmallisin akkumetalli. Sitä tarvitaan kalleimman segmentin sähköautoihin ja raskaaseen liikenteeseen.

        Tosin halvempien ja osittain keskihintaisten täyssähköautojen akuissa tulee olemaan LFP-kemia. Suomessakin on jo Tesla Model 3:sia LFP-akuilla liikenteessä.

        LFP (tai LiFePO4) akuissa ei ole mitään ongelmallisia materiaaleja. Vain rautaa, litiumia ja fosfaattia.

        Litiumia on muuten maailma pullollaan, eikä sen tuottaminen ole lähellekään niin vahingollista kuin jotkut tahot antavat ymmärtää. Suurin osa esiintymistä on suola-aavikoilla, joissa ei paljoa elämää ole muutenkaan.

        Periaatteessa minkä tahansa metallin louhinta on ongelmallista, myös noiden metallien. Edes raudan, litiumin tai fosfaatin louhinta ei ole erityisen ekologista. Periaatteessa louhinnan määrää pitäisi vähentää ja ainoa keino siihen on, että ihmiset ostavat vähemmän tavaraa ja myös autoja.

        Oikeastaan, jos haluaa olla ekologinen, pitää vähentää tavaran (myös autojen) ostamista. Mitä vähemmän uusia autoja tehdään vuodessa, sitä parempi. Sillä ei ole merkitystä onko kyseessä sähköauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Periaatteessa minkä tahansa metallin louhinta on ongelmallista, myös noiden metallien. Edes raudan, litiumin tai fosfaatin louhinta ei ole erityisen ekologista. Periaatteessa louhinnan määrää pitäisi vähentää ja ainoa keino siihen on, että ihmiset ostavat vähemmän tavaraa ja myös autoja.

        Oikeastaan, jos haluaa olla ekologinen, pitää vähentää tavaran (myös autojen) ostamista. Mitä vähemmän uusia autoja tehdään vuodessa, sitä parempi. Sillä ei ole merkitystä onko kyseessä sähköauto.

        No tuo on aivan totta. Mutta on silläkin arvoa, että sähkärin elinkaaripäästöt ovat 25-60% haarukassa vastaavaan polttomoottorimalliin verrattaessa. Huomionarvoista on myös, että sähkärin päästöt putoavat jatkuvasti sekä valmistuksen puolelta että käyttövoiman. Kivihiilen poltto on suorastaan romahtanut, koska se ei ole edes enää kannattavaa monissa maissa.

        Ehkä ratkaisu on vähemmän autoja ja ne vähätkin ainoastaan täyssähköautoja? Tämä minimoi luonnon kuormituksen. Autottomuus on nykyisellään melko epärealistinen vaihtoehto.


    • Anonyymi

      sähkömoottori tuo tullessaan vahvan magneetin

      • Anonyymi

        Sehän on mainio asia! Kun ajaa tarpeeksi lähelle jotain toista autoa, niin ei kulu sähköä koska magneetti vetää edellämenijää puoleensa. On kuin olisi hinausköydessä kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on mainio asia! Kun ajaa tarpeeksi lähelle jotain toista autoa, niin ei kulu sähköä koska magneetti vetää edellämenijää puoleensa. On kuin olisi hinausköydessä kiinni.

        Ja se edellä ajaja kurvaa romuttamon pihaan, ja näyttää nosturikuskille, jolla on magneetti, koukussaan, että seuraavaksi tuo perässäni oleva paalauskoneeseesn....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se edellä ajaja kurvaa romuttamon pihaan, ja näyttää nosturikuskille, jolla on magneetti, koukussaan, että seuraavaksi tuo perässäni oleva paalauskoneeseesn....

        Pitääkin koittaa tuota joku nokivasara perässä! 😜


    • Anonyymi

      Ne ovat auton korvikkeita. Huonoja sellaisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

      (Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      131
      5365
    2. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

      Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      197
      5051
    3. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

      Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      87
      3521
    4. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      43
      3119
    5. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

      Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      109
      3028
    6. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      10
      2685
    7. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

      Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      31
      2428
    8. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

      Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      270
      2016
    9. Vanhat miehet eivät muista

      Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      12
      1511
    10. Toivottavasti odotat minua

      Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.
      Ikävä
      89
      1419
    Aihe