Yllättikö ketään se että kansa ei enää opi. Vanhasen hallituskausi II ja opetusministereinä Henna Virkkunen ja Sarkomaa ja rytinällä alas.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008198410.html
Oppimistulokset Suomi!
101
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Suomi takaisin!
- Anonyymi
Vasemmiston Li Andersson Opetusminiaterinä, Suomen Koulutustaso on romahtanut, tämä huomioitiin Kansainvälisesti, eikö Kommunisti ministeri ole tehtäviensä tasalla, vaihtoon tuommonen tyhjän puhuja, ei pelkästään Naureskelemalla hommat hoidu !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vasemmiston Li Andersson Opetusminiaterinä, Suomen Koulutustaso on romahtanut, tämä huomioitiin Kansainvälisesti, eikö Kommunisti ministeri ole tehtäviensä tasalla, vaihtoon tuommonen tyhjän puhuja, ei pelkästään Naureskelemalla hommat hoidu !
Romahdus tapahtui Vanhanen2 hallintokaudella.
Anonyymi kirjoitti:
Vasemmiston Li Andersson Opetusminiaterinä, Suomen Koulutustaso on romahtanut, tämä huomioitiin Kansainvälisesti, eikö Kommunisti ministeri ole tehtäviensä tasalla, vaihtoon tuommonen tyhjän puhuja, ei pelkästään Naureskelemalla hommat hoidu !
Viro on mennyt ohi heittämällä, vaikka on ollut itsenäinen vasta 30 vuotta. Virossa ei ole älämölöläisten jälkikasvun tuomia haasteita ja opettajilla on myös valtaa kouluissa järjestyksenpitoon oppitunneilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Romahdus tapahtui Vanhanen2 hallintokaudella.
Vassarit sotkee koulutusasiat lopullisesti, ei enää olla Neuvostoliitossa, vaihtoon Neukkuajattelija ministerin paikalta, Kommunistit on mennyttä aikaa !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vasemmiston Li Andersson Opetusminiaterinä, Suomen Koulutustaso on romahtanut, tämä huomioitiin Kansainvälisesti, eikö Kommunisti ministeri ole tehtäviensä tasalla, vaihtoon tuommonen tyhjän puhuja, ei pelkästään Naureskelemalla hommat hoidu !
Ei suomen nuoriso opi enään mitään tärkeää vain lukiota mainostetaan ammattiopetus on unohdettu vaikka se on myös tärkeää jos meinataan suomessa pärjätä , Nyt jo näkyy että yritykset on helisemässä kun ei löydy teknisen alan tekijöitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vasemmiston Li Andersson Opetusminiaterinä, Suomen Koulutustaso on romahtanut, tämä huomioitiin Kansainvälisesti, eikö Kommunisti ministeri ole tehtäviensä tasalla, vaihtoon tuommonen tyhjän puhuja, ei pelkästään Naureskelemalla hommat hoidu !
Li Andersson ei ollut opetusministerinä vuonna 2018.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vassarit sotkee koulutusasiat lopullisesti, ei enää olla Neuvostoliitossa, vaihtoon Neukkuajattelija ministerin paikalta, Kommunistit on mennyttä aikaa !
Heh,
Mitähän oikein horiset? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei suomen nuoriso opi enään mitään tärkeää vain lukiota mainostetaan ammattiopetus on unohdettu vaikka se on myös tärkeää jos meinataan suomessa pärjätä , Nyt jo näkyy että yritykset on helisemässä kun ei löydy teknisen alan tekijöitä
Enään, enään. Onko oppi mennyt hukkaan? Juttusi on kielioppivirheiden koristelema.
- Anonyymi
ciccero kirjoitti:
Viro on mennyt ohi heittämällä, vaikka on ollut itsenäinen vasta 30 vuotta. Virossa ei ole älämölöläisten jälkikasvun tuomia haasteita ja opettajilla on myös valtaa kouluissa järjestyksenpitoon oppitunneilla.
No kerro sitten ihmeessä Viron suurin vientituoteita? Akathan sieltä on jo tänne haettu. Mitä on jäljellä kaljan lisäksi? Nooh suomalaisille yrityksille toki ovat halpatyövoimaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vassarit sotkee koulutusasiat lopullisesti, ei enää olla Neuvostoliitossa, vaihtoon Neukkuajattelija ministerin paikalta, Kommunistit on mennyttä aikaa !
Suurin kommunisti on kepuli. Julkisella rahalla sikaileva metsät puupelloksi ja jorpakot jätealtaisiksi muuttava tukijussi kepuli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei suomen nuoriso opi enään mitään tärkeää vain lukiota mainostetaan ammattiopetus on unohdettu vaikka se on myös tärkeää jos meinataan suomessa pärjätä , Nyt jo näkyy että yritykset on helisemässä kun ei löydy teknisen alan tekijöitä
Moto-kuskeja vaikka metsäteollisuuden tuotteiden kysyntä romahtaa seuraavan kymmenen vuoden aikana? Mitä jos pistettäisi vaikka rikkaiden ja eliittiduunarien verotus 90 prosenttiin hetkeksi; saavat muut ihmiset välillä ottaa rennoimmin trukkikuskin ja persellään istuvan selluköppi amisjätkän sijaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vassarit sotkee koulutusasiat lopullisesti, ei enää olla Neuvostoliitossa, vaihtoon Neukkuajattelija ministerin paikalta, Kommunistit on mennyttä aikaa !
ÄÖyh, sanoi perskoksu kun koulutuksesta leikkasi!
Anonyymi kirjoitti:
No kerro sitten ihmeessä Viron suurin vientituoteita? Akathan sieltä on jo tänne haettu. Mitä on jäljellä kaljan lisäksi? Nooh suomalaisille yrityksille toki ovat halpatyövoimaa.
Kysymys oli koulumenestyksestä, se oli ehkä sun ÄO:lle liikaa. Nämä älämölöt ovat varmaankin sun älykkyyden omaavalle sopivan haastavaa seuraa, pidä kivaa..
- Anonyymi
Digitaalinen opetus on välineellistynyttä viihdettä, jonka toteutus ei korvaa sitä opettajalähtöistä metodia, joka on toimivuudessaan toista.
Opetuksen ulkoistaminen itseopiskeluksi, mikä onkaan seuraus ? Ulkokohtaisuus ei kasvata sisäistä ymmärrystä joka olisi eräitä arvokkaita valmiuksia.
Syynsä tietenkin on opettajien yksilöllisillä ominaisuuksilla, ja muullakin kouluyhteisön
kulttuurilla, jossa häiriötekijöitäkin on. Ne tulisi erottaa omiksi ongelma-alueikseen.
Näkisin paremmaksi erottaa opetus sen nykyisestä välineellistymisestä, joka ei ole erityisemmin edes niitä digitaalimaailman etuja edustavaa.
Riippuuvuudet välineellistymisestä voisi koulumaailmasta poistaa, opetuksen tavoite voisi olla paremminkin luotava kriittistä ajattelua sekä vaikutteista vapaata kykyä tarkastella olemassaolevaa.
Vähemmän on enemmän, laatua ja määrä ovat joskus toisilleen vastakkaisia.
Koulumaailma on muuttunut digitaaliseksi kilpa-areenaksi, digitaali-ihmisten tuottamiseksi,
ontoiksi kuoriksi.
- Anonyymi
16-vuotta porvarijohtoisia hallituksia ei ihmetytä. kuten ei sekään että Suomen palkkataso on jäänyt muista Pohjoismaista hurjasti jälkeen.
- Anonyymi
Samaan aikaa yritykset maksavat ennätysosinko vuosi toisensa jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaan aikaa yritykset maksavat ennätysosinko vuosi toisensa jälkeen.
Mitkä yritykset? Olisiko sitten parempi, että olemattomien osinkojen eli tuoton puutteen takia pääomat siirtyisivät muille maille?
- Anonyymi
Kuten missä? Ainakin vasemmistolle tärkeiden satamajätkien parissa taitaa olla Itämeren kärkeä. Miksi ei edes SKP sitten ehdota satamajätkien palkkoihin roimia leikkauksia jos kerta reilu tulonjako kiinnostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaan aikaa yritykset maksavat ennätysosinko vuosi toisensa jälkeen.
Mikä estää sinua ostamasta osakkeita ja saamasta osinkoa. Selluköpeillä on ainakin niin hyvät palkat että niillä muutaman osakkeen paperipertsa ostaa. Lopeta tuo Tennilältä kopioitu typerä retoriikka; ei uppoa enää nykypäivänä edes tyhmimpiin. Suurin porvari on Suomessa tukijussin lisäksi selluköpi, poromies tulee hyvänä kakkosena.
- Anonyymi
Alkusoittoa, https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008213938.html
Seuraavaksi ruoditaan mikä tähän johti ja miksi matematiikan arvisanoilla on niin iso merkitys yliopiston sisäänpääsyyn.- Anonyymi
Ehkä siksi kun tietyillä aloilla yliopistoissa opetetaan yliopiston matikkaa jonka pohjana on lukion matikka jonka pohjana on peruskoulun matikka. Ehkä siksi kun matikka on avainasemassa tietyissä ammateissa.
Ilman matikaa ammatinvalinta on rajattua.
- Anonyymi
Eikö tämä osaamaton opetusministeri ollut Stubbin ja Sipilän marionetti Grahn-Laasonen.
- Anonyymi
Hän laski ainakin ammatillisen koulutuksen (sekä toinen että korkea-aste) laatua merkittävästi.
- Anonyymi
Vassari/kommunisti On ministerinä , vai onko Lilleri vaihtanu puoluetta, Valtakunnan Oikeuteen tuo on Haastettava ja tuomittava ! Vassarit Valehtelee Aina !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vassari/kommunisti On ministerinä , vai onko Lilleri vaihtanu puoluetta, Valtakunnan Oikeuteen tuo on Haastettava ja tuomittava ! Vassarit Valehtelee Aina !
Voi voi. Et ole ymmärtänyt asiaa. Koetahan uudelleen.
- Anonyymi
Totuus on kuitenkin että Suomi on "rikastunut" ja "kansainvälistynyt" ja sen takia oppi ei enää mene perille kun koululuokissa on entistä enemmän änniä ja ähliä
- Anonyymi
Ei näytä sinullekaan Kekkoslovakiassa menneen, jos kerta kuvittelet Suomen olleen silloinkin eristäytynyt lintukoto.
- Anonyymi
On karsittu koulujen valtionosuuksia. Ja nimenomaan opettajien määrästä ja muista opetuskuluista. Ryhmäkoot ovat suuria.
- Anonyymi
Oppilasaines on surkeaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oppilasaines on surkeaa.
Tunnetusti yhteiskunnan huonoin aines vastaa tulevaisuuden veronmaksajien tekemisestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oppilasaines on surkeaa.
Tv:stä ihmiset katsovat pienten lasten älykkyystasolle sopivia Putouksia, MasterSIngereitä tai Duudsoneita. Elämä kuluu siten leikkiessä ja laulaessa kuin lapsena. Lapsi ei ole terve, jos hän ei leiki, tuota ei voi kuitenkaan soveltaa aikuiseen tai aikuistuvaan ihmiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oppilasaines on surkeaa.
Ei ole. Eihän oppilaat ole sen kummemmin muuttuneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tv:stä ihmiset katsovat pienten lasten älykkyystasolle sopivia Putouksia, MasterSIngereitä tai Duudsoneita. Elämä kuluu siten leikkiessä ja laulaessa kuin lapsena. Lapsi ei ole terve, jos hän ei leiki, tuota ei voi kuitenkaan soveltaa aikuiseen tai aikuistuvaan ihmiseen.
Kyllä on boomerilla suuret luulot. Samaa raaka-aineita tuottavaa banaanitasavallan tai pikemminkin sellutasavallan paskasakkia sinä olet siinä missä me muutkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tv:stä ihmiset katsovat pienten lasten älykkyystasolle sopivia Putouksia, MasterSIngereitä tai Duudsoneita. Elämä kuluu siten leikkiessä ja laulaessa kuin lapsena. Lapsi ei ole terve, jos hän ei leiki, tuota ei voi kuitenkaan soveltaa aikuiseen tai aikuistuvaan ihmiseen.
Niinpä tosiaan, ehkä kulttuurin mureneminen on tunnistettavissa tv:n vaikutuksesta, mutta mikä on tämän tv:nkin laadun taustalla ?
Voisiko jo luonnehtia hömppäviihteen vaikutuksen olevan kielteinen koska se on toistuvaa ja näkyvää.
Missä on tämän vastapaino ja muu todellisuus ?
Onko koulunkin ongelmien taustalla jo muu vähittäinen yhteiskunnan arvojen murentuminen ja heikkeneminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole. Eihän oppilaat ole sen kummemmin muuttuneet.
On jonkin verran, nyt opetellaan suomenkielen alkeita vielä toisella asteella.
- Anonyymi
Grahn-Laasonen alkoi uudistaa koululaitosta, näitä tuloksia sitten ihmettelemme. On avointa oppimisympäristöä ja kokemusoppimista ja mitä lie. Ei lapselle vielä voi antaa vastuuta omasta oppimisestaan projektien vetämisessä, en oikein käsitä mitä näiden asiantuntijakekkulien päässä pyörii.
- Anonyymi
Tuloksista päätellen tyhjää.
- Anonyymi
Grahn-Laasonen oli kyllä tavallaan oikeassakin. Vanhaa mallia, jossa itsekin kouluasteen kävin, joku vanhempi opettaja luonnehti sattuvasti että asiat kopioituvat opettajan papereista liitutaulun kautta oppilaan papereihin käymättä kummankaan aivojen kautta. Mutta siinä Sanni erehtyi että peruskoulun, ja osin lukionkin, oppilaat eivät ole vielä riittävän valmiita omaehtoiseen oppimiseen, heillä ei yksinkertaisesti ole vielä riittävää tieto-, osaamis- ja kokemuspohjaa. Omalla kohdallani yläasteen viimeisellä luokalla opettaja kertoi että aikoo kokeilla muutaman tunnin ajan yliopistotyyppistä luennoivaa opetusta. Kun opettaja ei kirjoittanut joka asiaa taululle, ei oikein kukaan saanut tuntien asiasta mitään kiinni.
- Anonyymi
Joillekin sopii itsenäinen opiskelu, mutta ei kaikille.
- Anonyymi
Taisi mennä samaa rataa kuin Berenrin taksiuudistus 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Ministeriön virkamiesten mukaan kaikkien aikojen huonoin opetusministeri on Krista Kiuru. Joten?
- Anonyymi
Kiuru ei ole pariin vuoteen ollut opetusministerinä.
- Anonyymi
Luokat missä on paljon maahantunkeutujien pentuja ei toimi. Osalle niistä koulu minne on vain pakko mennä. Moninkertaiset tuet odottavat myöhemmin.
- Anonyymi
Ongelmat alkoivat ennen kuin SSS 2015 päästivät 35000 parrakasta aikuista Suomeen.
Eli teoriasi mukaan maaseutujen koulut, missä että ole maahanmuuttajia ovat Suomen kärkeä oppimistuloksissa? - Anonyymi
Pelkkä monikulttuurisuus ei laske oppimistuloksia, vaan inkluusio-opetus, joka toteutetaan kognitiivisesti huonoimman ryhmän ehdoilla. Tällöin älykkyydeltään keski- ja huipputasoiset eivät saa tyydyttää tiedonjanoaan riittävästi oppimateriaalista.
Siirtyminen integroidusta opetuksesta inkluusioon oli vakava virhe peruskoulussa ja toisen asteen koulutuksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkä monikulttuurisuus ei laske oppimistuloksia, vaan inkluusio-opetus, joka toteutetaan kognitiivisesti huonoimman ryhmän ehdoilla. Tällöin älykkyydeltään keski- ja huipputasoiset eivät saa tyydyttää tiedonjanoaan riittävästi oppimateriaalista.
Siirtyminen integroidusta opetuksesta inkluusioon oli vakava virhe peruskoulussa ja toisen asteen koulutuksessa.Monikulttuurisuus tekee sen, joskus että 1. ja 2. luokkien aika menee isosti suomenkielen opiskeluun. Kun luokassa on oppilaita joille suomenkieli on outoa ääntelyä, niin on oltava erityisluokkia tai -ryhmiä joissa heille opetetaan alkeita. Näitä luokkia tai ryhmiä ei ole läheskään aina olemassa. Eli monikulttuurisuus tiputtaa koko luokan osaamistasoa koska aika opetettavien asioiden opettamiseen on rajallinen.
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkä monikulttuurisuus ei laske oppimistuloksia, vaan inkluusio-opetus, joka toteutetaan kognitiivisesti huonoimman ryhmän ehdoilla. Tällöin älykkyydeltään keski- ja huipputasoiset eivät saa tyydyttää tiedonjanoaan riittävästi oppimateriaalista.
Siirtyminen integroidusta opetuksesta inkluusioon oli vakava virhe peruskoulussa ja toisen asteen koulutuksessa.Sama virhe tehtiin joukkueurheilussa missä mottona oli "kaikki pelaa" no eihän se onnistu. Ota nyt mukaan joukkueeseen ylipainonen ja huonkuntoinen joka vaan seisoksiin kentällä, se koko muulle porukalle rasiste.
- Anonyymi
Ei se ongelma kouluissa ole suhteessa maahanmuuttajiin. Se ongelma on kodeissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkä monikulttuurisuus ei laske oppimistuloksia, vaan inkluusio-opetus, joka toteutetaan kognitiivisesti huonoimman ryhmän ehdoilla. Tällöin älykkyydeltään keski- ja huipputasoiset eivät saa tyydyttää tiedonjanoaan riittävästi oppimateriaalista.
Siirtyminen integroidusta opetuksesta inkluusioon oli vakava virhe peruskoulussa ja toisen asteen koulutuksessa.Osoittaa miten typerä idiootti olet. Ihmiskunnan historiassa monet 'innovaatiot' ovat tapahtuneet vahingossa. Kekseliäisyys ei myöskään kerro vielä koko kuvaa ihmisen kyvyistä. Ei Suomelle vientituotteita rakenneta vaikka olisi kuinka typerän koululaitoksemme mukaan 'lahjoja vaikka mihin'. Toinen asia, mitä et ymmärrä, on selvästi se mistä raaka-aineetkin siihen tablettiin, jolla kirjoitit tuon sonnan, tulevat. Suomi olisi kuin keskiaikainen paskaläävä ilman venäläistä energiaa ja Afrikasta tulevia raaka-aineita. Venäläiset olettavasti haluavat 'kovaa valuttaa' energiasta maksuksi, kun ilmastonmuutoskin tekee jäänmurtajat melko tarpeettoomiksi.
- Anonyymi
Suomalainen Pisa-menestymisen huippu saavutettu 2003 jolloin kyseessä oli 1980-luvun loppupuolen lopulla syntyneet. Somalit tulivat 1990 ja sen jälkeen multikulturalismista ja pervoilusta tuli valtiouskonto. Tietokoneet rynnivät 1994-1997 nettiyhteyksineen. Älypuhelimet tulivat 2009-2010. On jokseenkin varmaa että tulokset 2030-luvulla tulevat olemaan surkeat.
Kannattaa muistaa että 1980-luku oli kansallisesti Suomen todellinen kulta-aika. Suuret leikkaukset tulivat 1990-luvun puolivälissä ja täydellä painolla iskivät opetukseen 1998 lähtien.- Anonyymi
Eivät oppilaat mene 20-vuotiaina kouluun.
- Anonyymi
Mikä PISA on? Tuttipullotiedon mittari?
- Anonyymi
Euroopan Unioniin liittyminen oli alku tuhon tielle. Suomesta on länsi tehnyt aina pelkän Euroopan periferian. Kun kansallinen itsetunto tuhotaan seuraukset ovat aina ankeat. Muistellaanpa mitä "hyvää" Ruotsin vallan aika ja Saksan nuoleskelu aikaansai. Tuhoa ja kärsimystä.
- Anonyymi
EU:n myötä myös duunarien palkat Suomessa ovat yli kaksinkertaistuneet. Tarkoitiko, että esim tuo yli tuplapalkka on osa EU-tuhoa, ankeuttamista ja kurjistumista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EU:n myötä myös duunarien palkat Suomessa ovat yli kaksinkertaistuneet. Tarkoitiko, että esim tuo yli tuplapalkka on osa EU-tuhoa, ankeuttamista ja kurjistumista?
Samalla markkahinnat muuttuivat eurohinnoiksi lähes 1:1.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EU:n myötä myös duunarien palkat Suomessa ovat yli kaksinkertaistuneet. Tarkoitiko, että esim tuo yli tuplapalkka on osa EU-tuhoa, ankeuttamista ja kurjistumista?
Ei pidä paikkansa. Nollalinjalla ollaan menty ja pitkään. Joillakin tietyillä aloilla palkat ovat nousseet enemmän, muilla palkkakehitys on jarrutellut lähes koko EU-ajan. Jo ennen EU.ta varoiteltiin, että tulossa on tilanne, että palkansaajat ovat pelinappuloita, joiden pitää joustaa ja ottaa kantaakseen yritysten riskit.
Yrityksiä tarvitaan toki ja kuntien ja kaupunkien pitäisi olla yritysystävällisiä, jotta saadaan kuntiin ja kaupunkeihin työpaikkoja. Tuntuu, että erityisesti isojen kaupunkien vihervasemmistojohtoiset kaupungit eivät ole yritysystävällisiä ja yritykset siksi vievätkin yrityksensä muualle. Punavihreät ilmastoaatehurmiossa valikoivat yrityksiä, mitkä heille kelpaavat. - Anonyymi
Mitenkä esimerkiksi metsäteollisuutemme tuhonnut digitalisaatio on EU:n vika? Tuotetaanko täällä sinun paskapään mukaan vielä metsäteollisuuden tuotteita vuonna 30000 muun maapallon kehityksestä riippumatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samalla markkahinnat muuttuivat eurohinnoiksi lähes 1:1.
Devalvoidussa paskamarkassako ne olisi pitänyt pitää, vaikka enää ei tule edes 'vientituloja' metsäteollisuuden tuotteiden kysynnän laskun takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Devalvoidussa paskamarkassako ne olisi pitänyt pitää, vaikka enää ei tule edes 'vientituloja' metsäteollisuuden tuotteiden kysynnän laskun takia.
Devalvointi on ainoa keino alentaa palkkakuluja, jos ammattiyhdistykset eivät siihen suostu.
AY-liikkeet ovat perinteisesti hyväksyneet devalvoinnin mutteivät missään nimessä hyväksy suoria palkanalennuksia.
Siksi Suomelle on ollut erityisen hankalaa siirtyminen euroon. Yritysten hintakilpailukyvyn alentaminen on liki mahdotonta.
- Anonyymi
Semmosta se on kun vapaamuurarit on miehittäneet kaikki avainpaikat koko valtakunnassa. Paskaa.
- Anonyymi
Oli siellä nykyisessä opetushallituksessa kuulemma peräti yksi heterokin erehtynyt nimitetyksi. Vahinko varmaan. Sehän ei sovi marxismiin. Koululaitos pitää saada märätettyä.
Nykyinen opetusministeri Li Anderssonkaan ei halua pitää viroissa opettajia eikä rehtoreita jotka puhuu totta piikitysten vaaroista 12 15-vuotiaille.- Anonyymi
Kukaan täysipäinen ei halua harhoissa eläviä opettajia.
- Anonyymi
Li Andersson: "älä tee työtä, saat saman sossusta". levnnyt jo peruskouluunkn. Vasemito vaati yliopilaskirjoituksa poistettaviksi mys, että olisi lukion suorittaneet kaikki samalla viivalla.
- Anonyymi
No kun ei suostuttu vaatimukseen että vähemmistöt voisivat suorittaa äidinkielen ja toisen vieraan kielen swahiliksi, arabiaksi, dariksi tai vaikka somaliaksi.
- Anonyymi
Aivan höpöä. Mistäpä keksit tuon?
- Anonyymi
Voi lapsrakas. Suomessa tuetaan siis vain 'sossupummeja'. HEHEH. Valmistuitko ihan 'hyvillä arvosanoilla' itäblokin tyyllisistä paskakouluistamme.
- Anonyymi
Maita, joissa tulokset ovat laskeneet, yhdistää yksi asia.
"Maahanmuuttajataustaisten oppilaiden osaaminen matematiikassa, lukutaidossa ja luonnontieteissä 15 vuoden ässä on selvästi heikompaa kuin kantaväestön osaaminen. Erot osaamisessa eivät katoa senkään jälkeen kun tärkeimmät oppilaan taustatekijät, kuten oppilaan sukupuoli, luokka-aste, sosioekonominen tausta, kotona puhuttu kieli ja maahantuloikä, on vakioitu. Ensimmäisen sukupolven maahanmuuttajien osalta tilanne paranee selvästi, mutta toisen sukupolven maahanmuuttajien osalta ero ei pienene samassa suhteessa. Heidän osaamisensa on keskimäärin heikompaa kuin ensimmäisen sukupolven maahanmuuttajien osaaminen, kun edellä mainitut taustatekijät on vakioitu. Ero matematiikassa, lukutaidossa ja luonnontieteissä vastaa keskimäärin vuoden opintoja".
https://www.vtv.fi/app/uploads/2018/06/15103549/maahanmuuttajaoppilaat-perusopetuksen-tuloksellisuus.pdf- Anonyymi
Aika heikosti perusteltu. Tuo ei pidä paikkaansa. Miten tuo pystytään edes mittaamaan? Kun taustatekijät on vakioitu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika heikosti perusteltu. Tuo ei pidä paikkaansa. Miten tuo pystytään edes mittaamaan? Kun taustatekijät on vakioitu.
Jokainen opettaja tietää tuon mittaamattakin.
- Anonyymi
Nimenomaan stubidoksen graani ajoi tätä yksilöllistä oppimista ja digitalisatioita kouluihin. Erinomaiset oppimistulokset eivät kuulemma riitä, piti uudistaa koululaitosta.
- Anonyymi
Onko koulun vika, jos oppilas on tyhmä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko koulun vika, jos oppilas on tyhmä?
Vanhempien on mahdoton sulattaa ajatusta, että heidän oma maailman älykkäin lapsensa onkin muita tyhmempi. Syy huonoihin arvosanoihin on aina opettajissa, muissa oppilaissa, opetusmetodeissa jne
- Anonyymi
Eikö olisi saanut? Selluköpitkö kieltää? Hienoahan se on jos saadaan ihmiset itse etsimään tietoa vaikka siitä 'netistä'. Itäsaksalaisen ja Bismarckin Saksan tyyllisen koululaitoksen aika on ohi. OAJ:n saastoille potkut persauksiin ympäri Suomen.
- Anonyymi
Tässä maassa tuhotaan kaikki.
- Anonyymi
Periaatteessa sen näkee kun kulkee kaupungissa kadulla ja katsoo väestön koostumusta.
Lakatkaa ihmettelemästä jos ette ole tekemässä asialle mitään. - Anonyymi
Ruotsi, Tanska, Belgia ym samassa jamassa. Mikähän yhdistää?
- Anonyymi
OECD:n koulutuspolitiikka sekä Frankfurtin koulukunnan kasvatuspolitiikka yhdistävät näitä maita.
- Anonyymi
Se on siinä kun koko kansa alkaa olla herrasväki Anu ja Per Saukon jälkeläisiä.
Kirjoitin tämän jo toiseenkin ketjuun varmuuden vuoksi.
Varmuusvälineet olisivat tuolla pariskunnalla olleet todella tarpeen. - Anonyymi
Lisää vain luku- ja kirjoitustaidottomia Suomeen, tulos on taattu. Mutta muista aina vain syyllistää kantasuomalaisia asiasta.
Tänne tervetulleeksi toivottaa vihervasemmisto.
Oikeiden osaajien (korkeakoulutut länsimaalaiset/japanilaiset/) sijaan saadaan luku- ja kirjoitustaidottomat (edes omalla kielellään), mikä voisikaan mennä pieleen?
Vasta sitten, kun maksajien rahat loppuvat, EHKÄ voi alkaa vasemmistolla tulla ymmäärys. - Anonyymi
Muistan hyvin, kuinka ihmettelin sen Virkkusen touhuja. He uudistivat jonkun "asiantuntijan" kanssa näitä oppimismetodeja. Piti lähteä korjaamaan sitä, mikä ei ole rikki, kun oli tarve saada oma kädenjälki näkyviin, ja näkyyhän se. Meillä päättäjät ajavat Suomen suohon vuosi vuodelta syvemmälle 🤔
- Anonyymi
Varsinkin demarit ja kokkareet.
- Anonyymi
Sitä mukaan kun i-di-ootit lisääntyvät, niin samalla heidän jälkikasvu lisääntyy.
- Anonyymi
Eipä tuo juurikaan yllätä että kokkareitten ollessa hallitusessa Suomen asiat on hoidettu päin v.....a elikkä kuten Kekkonen jo sanoi kokoomusta ei pidä päästää hallitukseen sotkemaan asioita.
- Anonyymi
Punavihreä hallitus sotkee Suomen, mutta eri tavalla kuin edellinen porvarivetoinen hallitus.
- Anonyymi
Se on luultavasti jo säädetty Suomen perustuslakiin, että tämä maa on ehdottomasti sotkettava suohon.
Sääli, että synnyttiin tänne. Mutta ei ole ihme, että lammaseläinten paimentajat mielellään tänne tunkevat, omiensa joukkoon, jossa ei älykkyyttä tarvita.
Riittää älämölö. - Anonyymi
Hmm...yllättävää!
Mikähän virossa on paremmin verrattuna esim suomeen ja ruotsiin? Mikähän se vois olla! ;)
Kuinka kauan joistain asioista ei saa puhua ääneen? - Anonyymi
Ja mitä tekee Lillukka Andersson. Ajaa läpi lain jonka mukaan pahviaivohäiriköt jatkaa vielä 3 vuotta koulussa häiriköintiä niin ettei kukaan enää opi mistään mitään.
- Anonyymi
No se lienee se, että Suomi otti Nokian menestyksestä niin paljon itseensä ja alkoi hillitön omakehun ja erinomaisuuden korostamisen aikakausi. Silloin olimme ehkäpä huipulla, mutta siellä ei pysytä itseä kehumalla kovin kauaa.
Olimme maailman parhaita muka joka asiassa. Eniten meillä kehuttiin juuri koulutusta, kuinka ainutlaatuisen erinomaista se on.
Ja sitten kehuttiin meidän omaa vastuullista talouden pitoamme, ja Jutta (täti tomera) Urpilainen kävi kovistelemassa muita EU-maita vastuulliseen talouden pitoon. Kieltämättä minua jo silloin hävetti Suomen omahyväisyys. ..ja nyt Suomea käytetään armotta hyväksi. Suomesta on tullut paimennettava lammaslaidun, jonne susi 🐺 on päässyt vielä paimeneksi. - Anonyymi
Mahdollisia syitä:
- maahanmuuttajien osuus koululaisten määrästä kasvaa
- koulu-uudistuksia tehdään ideologisin perustein eikä niiden vaikutuksia seurata
Joitain vuosia sitten BBC:n toimittaja tuli tutustumaan Suomen aluillaan olleeseen ilmiöoppimisuudistukseen peruskoulussa. BBC:n toimittaja kysyi opetusministeriön edustajalta, että seurataanko Suomessa uudistuksen vaikutuksia. Ministeriön edustaja vastasi, ettei vaikutuksia seuratavaan niihin uskotaan.
Länsimainen koululaitos on vuosisatojen kehitysen tulos. Jos hyvin toimineeseen järjestelmään tekee isoja pikaisia muutoksia, koska "pitää muuttua" ja muutosten hyviin vaikutuksiin "uskotaan", niin hyvin todennäköistä on, että pieleen menee. - Anonyymi
Paperiteollisuuden ja OAJ:n rahasampohan tuo Itä-Saksasta kopioitu peruskoulumme onkin. Jenkkilässä on enemmän yksilöllä vapauksia koululaitoksessa ja yhteiskunnassa yleensäkin. Suomessa tulee sossutädit ja oppilashuolto vierailulle, mikäli oppilas kieltäytyy olemasta muottiin sopiva itäsaksalainen. Kuinkakohan monta suomalaista nuorta itäsaksalainen peruskoulumme on vienyt ennenaikaisen hautaa tai elinikäiseen helvettiin. Nooh paskaako sitä yksilön hyvinvoinnista, kunhan lääketeollisuus, paperiteollisuus ja kaikille puolueille rakas kouluhenkilökunta saa rahansa.
- Anonyymi
Toisaalta Suomi on niin pieni maa, ettei samanlainen järjestelmä kuin USA:ssa toimi.
USA:ssa on niin paljon asukkaita, että esim. huippuluokan tieteentekijöitä riittää, vaikkei kaikkia lupaavia oppilaita koululaitostavoittaisikaan. Sen sijaan Suomi on niin pieni maa, ettei täällä ole varaa menettää lahjakkuuksia.
- Anonyymi
En usko maahanmuuttaja taustaisten vaikutukseen, ja se on hyvin vähäinen. Lisäksi on tutkittu myös että heikkeneminen varsinkin matemaattisten ja luonnontieteiden osalta, ongelma on nimenomaan kantasuomalaisissa. Maahanmuuttajat on niin pieni ryhmä, ettei sillä ole vaikutusta. Lisäksi iso osa maahanmuuttaja lapsista pärjää koulussa siinä missä suomalaisetkin, osa jopa paremmin.
Uskon että kyseessä on enemmänkin yhteiskunnan rapautuminen, moraalin yms osalta. Feminismi on yksi syy, mutta ei selitä kaikkea. On kuitenkin fakta että koulumaailma on ns tyttöistynyt, ja mm. miesopettajien määrä on todella vähäinen verrattuna kolmenkymmenen vuoden takaiseen aikaan. Poikia ei motivoi ns tyttökulttuuri, mikä kouluissa vallitsee, ja näin ollen huonot pisa-tulokset johtuvat nimenomaan poikien romahduksesta. Tyttöjen osaltahan tulokset ovat pysyneet miltei samana. Ero on siinä, että pojat oli vielä 80-luvulla keskimäärin tyttöjä parempia matematiikassa ja luonnontieteissä, ja monessa muussakin. Tytöt eivät siis ole kehittyneet taidoissa poikien edelle nykypäivänä, vaan enemmänkin pojat ovat tippuneet tyttöjen tason alapuolelle.
Tämä tulee näkymään yhteiskunnassa rappiona. Päättävät elimet yms hyvät virat tulee täyttymään naisväestöllä, jonka taso ei ole kuitenkaan noussut mihinkään. Vaan syynä on se, että miespuolisista ei enää tule siinä määrin päteviä osaajia mitä aikaisemmin tuli. Keskimääräinen taso siis laskee.
Yhteiskunnassa myös asenteet ovat muuttuneet. Kenenkään ei saa enää puuttua mihinkään. Tämä näkyy välinpitämättömyytenä ja auktoriteettejä ei kunnioiteta. Esimerkiksi Virossa on vielä paljon miesopettajia, ja auktoriteettejä kunnioitetaan. Motivaatio säilyy siellä myös pojilla, koska miesopettajat laittavat porukan ruotuun ja puhuvat järkeä, joskus hiema kulmikkaasti, mutta ennenkaikkea rationaalisesti. Mutta sellainen menee pojille paremmin perille, ja opiskelu alkaa kummasti kiinnostaa, kun miesopettaja osaa puhua sillä tapaa että pojille tulee näyttämisenhalua. Naisopettajat eivät tätä osaa useinkaan, vaan homma menee usein epäjohdonmukaiseksi poukkoiluksi ja sekamelskaksi, joka on tytöille luontaisempaa, ja näin pojat pikku hiljas putoaa kelkasta. - Anonyymi
Liittyminen Euroopan Unioniin on vaikuttanut lähes jokaisella elämän sektorilla. Integraatio ei ole vain sopimuksia ja markkinoita, vaan muutosvoima, joka näkyy kaikkein voimakkaimmin taloudessa. Kun talous romahtaa, se johtaa rahan vähyyteen ja se näkyy kaikkialla missä sillä ylläpidetään toimivuutta ja laatua.
Koulutus on yksi niistä integraation uhreista, jotka ovat kärsineet rahan vähyydestä. Ja mikä myös ikävää, koulutuksesta on myös leikelty toistuvasti. Marinin hallitus osaa puhua jämäkästi ja antaa lupauksia, mutta valitettavasti ihannekuvat ja fantasiat eivät auta korjaamaan ongelmia. Sen sijaan Marinin hallitus kohdistaa vimmansa moneen sellaiseen kohteeseen, jotka eivät sellaista huomiota tarvitse:
- ilmastovouhotus
- koronavouhotus
- seksuaalisuus- ja sukupuolivouhotus
- feminismivouhotus
- antirasismivouhotus
- humanitarismivouhotus
- maahanmuuttovouhotus
- maineen perässä vouhotus
- kansainvälistymisvouhotus
- sananvapausvouhotus
- ideologiavouhotus
- kaikenlaiset poseeraukset ja muut ääntenkalastelut
- and many more
Näihin uppoaa rahaa ja energiaa syntiset määrät. Kun hyvinvointia joudutaan rahoittamaan velkarahalla, on jotain pahasti jotain pielessä. Mutta mitä? Integraatiohuumassa on hajautettu kansallisella tasolla hyötyjä tuovia resursseja EU-markkinoille. Se tarkoittaa tietenkin raha- yms. vuotoa pois meiltä suomalaisilta. Kuitenkin kehuskellaan, että "EU:n etu on Suomen etu". Mitä etua Suomelle järjestelmästä, joka maksaa enemmän kuin siitä saa irti? Ja kyllä, vientiä on, myyntiä on, liikevaihtoa on jne jne jne, jotka näyttää paperilla hyvältä, mutta kun pistetään siihen paperille kartta miten ja missä raha liikkuu, niin alkaapa näyttää oikein rumalta.
Meillä ei ole pätevää hallitusta, joka osaisi olla osa Euroopan Unionia. Sen sijaan meillä on ollut hallituksia, mukaan lukien nykyinen, joka osaa olla EU:n resurssi, sekä ns. mallioppilas... "Kyllä herra EU-herra!". Kun puhutaan näiden hallitusten aiheuttamista vahingoista, alkaa huuto ja meuhkaaminen "äärioikeistosta" ja "venäjästä" ja "rasismista" ja "naisvihasta" jne jne jne.... Eikä ihme. Tietenkin edes vähän normijärkeä omaava poliitikko häpeilee silmät päästään paskaduuniaan, sekä kansalle valehtelua. Tosin on meillä sitten nämä paatuneet populistit, jotka ovat kääntäneet takkinsa täysin EU:lle. Esim. Sanna Marin, Tytti Tuppurainen jne... Heidän pyhässä evankeliumissa suomalaisuus ja kotimaisuus tulee korvata eeuulaisuudella ja kansainvälisyydellä, ja hinnasta puhuminen on tabu.
#omakansaensinajatteluonvahingollista (EU:lle ja maineelle)- Anonyymi
...jos Suomelta loppuisi eu-sossun tuet, nähtäisiin se konkretia, miten surkeassa tilanteessa Suomen talous ja tuottavuus on. Riippuvuus velkarahasta ja tuontituotteista on valtava. Ja tätä Marinin hallitus myös ajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...jos Suomelta loppuisi eu-sossun tuet, nähtäisiin se konkretia, miten surkeassa tilanteessa Suomen talous ja tuottavuus on. Riippuvuus velkarahasta ja tuontituotteista on valtava. Ja tätä Marinin hallitus myös ajaa.
Suomi ei nouse enää millään muulla alueella kuin velkaantumisalueella. Tähän on tultu kun on lähes maailman kovin verotus ja palkat jo jopa ylisurkeat.
- Anonyymi
Osa koululaisista näyttää opiskelevan päivät ostoskeskuksissa.
Ruotsissa menee vielä heikommin, nyt sielä puuhataan poliisikoulun pääsykokeiden tuntuvaa helpottamista. Ruotsissa haluttaisiin maahanmuuttajataustaisia poliiseja joiden juuret olisivat lähi-idästä ja afrikasta. Nykyiset testi ovat liian vaativia näille lähi-itä-ja afrikkataustaisille ruotsalaisille.Suomalaisia on jo poliisina Ruotsissa muuallakin kuin ruotsalaisissa tv-sarjoissa tai elokuvissa. Ihan vaan tiedoksi vihervassari "älyköille".
- Anonyymi
Ei yllätä, eikä tämäkään:
"Osa oppilaista jatkaa kolmannelle luokalle heikoin taidoin: Kun toiset osaavat laskea yhteen luvuilla 1–5, toiset tekevät kolminumeroisia laskuja
Kansallinen koulutuksen arviointikeskus testasi yli 8 000 kolmasluokkalaisen taidot äidinkielessä ja matematiikassa. Osaamiserot oppilaiden välillä olivat suuria, tuore raportti kertoo."ällaisia asioita ei edellytetä alkuopetuksessa."
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008213938.html
Eli jo alaluokilta lähtien menee hänekseen.- Anonyymi
Koulujärjestelmään kuuluu olennaisena osana periaate, että asian X opettelemiseen on käytettävissä aika T. Jos ei ehdi oppia asiaa X, niin silti pitää edetä eteenpäin, vaikka seuraava asia vaatisi asian X hallitsemisen.
Eräs puhuja kerran vertasi tilannetta siihen, että on esim. 10 viikkoa aikaa tehdä taloon perustukset ja sitten pitää siirtyä rakentamaan jo runkoa. Jos joku ei ehdi tehdä perustuksia 10 viikossa, niin silti pitää siirtyä seuraavaksi rakentamaan runkoa.
- Anonyymi
Jos jo ekaluokkaisilla on oppimisessa suuria eroja, niin miten ne pienenesivät yläkoululaisilla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jes! Miljoonat diesel-autot joutumassa ajokieltoon
Erittäin hyvä ilmastouutinen! https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a1277257-1244-4700-9bd7-399ef4d4313c "Tuo ajokiel4004683Halkokarilla ammuttu
Halkokarin uimarannan metsissä/tiellä poliiseja juoksenteli n.13.30.Onko pahvihousut setvimässä sukuriitoja?191507Yle aamu taas huolissaan laittomasti maassa olevien terveydenhuollosta
Yle se jaksaa aina nostaa tämän asian esille, vaikka ei pitäisi. Laittomasti maassa olevat pitää säilöä ja karkoittaa, e1921356Odotan että eroat
Sitten vasta meidän suhde voisi alkaa. En halua mihinkään pettämiskuvioihin mukaan. Sun pitäis siis ottaa riski, että jä521099Mitä tehdä kun eräs henkilö seuraa puhelintani
Ja informoi asioitani ulkopuolisille ja ei kyse ei ole viranomaisista vaan sairaasta yksilöstä joka ei jätä rauhaan vaan1601090Jengi haluaa että
Lähden täältä pois. Syystä että? Antaa tulla syitä nyt.... Huomenta sitten viimeisen kerran. 💔🐺🖤1901043- 102995
- 91962
Maailmankaikkeuden synty
Universumi syntyi reilut 14 miljardia vuotta sitten ns alkuräjähdyksessä. Aluksi laajentuminen tapahtui jopa valoa nopea194894Ei siitä pääse yli eikä
ympäri, että tunsin sinua kohtaan niin paljon ja aidosti, ettei siitä palaudu tutuin konstein. Jos vaikka aloitan siitä50864