Hei, sinä alakuloinen ja masentunut

Anonyymi

Täällä on useita, jotka tarvitsevat apua ja pyytävät apua sen takia, että ovat onnettomia. Nuo ihmiset kertovat olevansa uskovaisia.

Heitä kuuluu auttaa meidän, jotka olemme saaneet kokea Jumalan avun ja vapautua.

Kerron, että itsekin olin usein alakuloinen ja jopa masentunut entisessä elämässä.

Huusin Herraa avukseni ja Hän tuli. Ei Hän tullut niin, että olisi ottanut minusta alakuloisuuden ja masennuksen poissa, vaan niin, että Hän opetti minut kiinnittymään Jumalan Sanaan. Koko ajatusmaailmani muuttui ja siinä tapahtui se suuri muutos, jossa alakuloisuus ja masennut poistuivat.

137

732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Srk on edelleen majatalo. Näin on Jumala suunnitellut.

      • Anonyymi

        Myös eripituisten jalkojen pidennykset odottaessa ?


    • Anonyymi

      Ihan kuin ihmisellä voi olla fyysisiä rajoitteita ja sairauksia, niitä voi olla myös henkisiä. Myös uskovana. Sellainen parannu kaikesta kun olet uskossa, on huijareiden mielikuvapo.minusta, siinä ei välitetä ihmisestä oikeasti, kun ihminen huomaa, että hän yhä masentuu asioista...niin huijarit sanovat ettet uskonut oikein. Ihmisten on helpompi ymmärtää, että fyysiset rajoitteet eivät poistu, todellisesti usko ei ole mikään temppu, jolla voitaisiin mielensairauksia torjua. Uskovissa ja ei uskovissa on yhtälailla niin fyysisiä kuin psyykkisiä rajoitteita

      LS

      • Anonyymi

        Aivan, uskovainen voi olla ulkoiselta olemukseltaan vaikka millainen, mutta se ei estä vapautumista alakulosta ja masennuksesta.
        Ihminen, joka pohtii kaiken aikaa olevansa huonompi kuin muut, saa kärsiä siitä mielialan vajoamisella.

        Siksipä Jumala kehoittaa ihmistä tyytymään siihen mitä on.

        Alahaiset olot eivät vie vapautta sieltä, missä sydämen usko on kuuliaisuutta Jumalan Sanalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, uskovainen voi olla ulkoiselta olemukseltaan vaikka millainen, mutta se ei estä vapautumista alakulosta ja masennuksesta.
        Ihminen, joka pohtii kaiken aikaa olevansa huonompi kuin muut, saa kärsiä siitä mielialan vajoamisella.

        Siksipä Jumala kehoittaa ihmistä tyytymään siihen mitä on.

        Alahaiset olot eivät vie vapautta sieltä, missä sydämen usko on kuuliaisuutta Jumalan Sanalle.

        Olen sitäkin kokeillut, olla olematta mitään. ..minusta ei tullut onnellista vaan masennuin siitä enemmän, itseasiassa silloin olin masentuneempi kuin ennen sitä.

        Vaikka usein valitan kiirettä ja olen huono sietämään stressiä, niin se että yritän asioita, kuitenkin todellisesti pitää pinnalla laajassa mittakaavassa, kun lopetan yrittämästä, joudun sängynpohjalle. Kuitenkin elämässä tiettyjen tavoitteiden ja unelmienkin asettaminen, saavuttaa niitä tai ei, auttavat ihmistä...toki pitää ymmärtää realiteetit, unelmat eivät usein toteudu.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, uskovainen voi olla ulkoiselta olemukseltaan vaikka millainen, mutta se ei estä vapautumista alakulosta ja masennuksesta.
        Ihminen, joka pohtii kaiken aikaa olevansa huonompi kuin muut, saa kärsiä siitä mielialan vajoamisella.

        Siksipä Jumala kehoittaa ihmistä tyytymään siihen mitä on.

        Alahaiset olot eivät vie vapautta sieltä, missä sydämen usko on kuuliaisuutta Jumalan Sanalle.

        ..eräs saarnaaja sanoi tai toi ilmi että sitä voisi olla vaikka siivooja, kun pitää olla vaatimaton, no minä tyttö sen nuorena uskoin ja ajattelin että hei siivoojana olisikin hyvä...mutta eihän se ollut osa sitä mitä olen...eli toinen ihminen voi sanoillaan myös tehdä tuhoa, koska pitää olla saarnaajan mukaan tyytyväinen myös "vähempään", eikä turhia kurkotella...en olisi onnellinen siivoojana...ja jos joku on siivooja ja onnellinen, niin ymmärrät varmaan...että kirjoitan itsestäni, en muista....siivoojana oleminen on arvokasta sekin... kuitenkin varmasti haluaisin muuta, koska haluan työssäni jollain tavalla vaikuttaa toisintavoin kuin siivoamisen kautta.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, uskovainen voi olla ulkoiselta olemukseltaan vaikka millainen, mutta se ei estä vapautumista alakulosta ja masennuksesta.
        Ihminen, joka pohtii kaiken aikaa olevansa huonompi kuin muut, saa kärsiä siitä mielialan vajoamisella.

        Siksipä Jumala kehoittaa ihmistä tyytymään siihen mitä on.

        Alahaiset olot eivät vie vapautta sieltä, missä sydämen usko on kuuliaisuutta Jumalan Sanalle.

        Entinen opettaja oli sanonut, että minusta tulisi hyvä kotiäiti, se oli suoraan sanottuna ilmaus, sinusta ei ole mihinkään...itseasiassa opettaja oli sanonut asian vanhemmilleni ja vanhempieni olisi ollut järkevää, olla tuomatta asiaa kuulteni esiin...elettiin kuitenkin jo 80 lukua....mutta sitä ne taivasteli, että opettaja oli niin kehdannut sanoa...ja hyvä äiti olen varmasti, mutta minussa on muitakin puolia olemassa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen sitäkin kokeillut, olla olematta mitään. ..minusta ei tullut onnellista vaan masennuin siitä enemmän, itseasiassa silloin olin masentuneempi kuin ennen sitä.

        Vaikka usein valitan kiirettä ja olen huono sietämään stressiä, niin se että yritän asioita, kuitenkin todellisesti pitää pinnalla laajassa mittakaavassa, kun lopetan yrittämästä, joudun sängynpohjalle. Kuitenkin elämässä tiettyjen tavoitteiden ja unelmienkin asettaminen, saavuttaa niitä tai ei, auttavat ihmistä...toki pitää ymmärtää realiteetit, unelmat eivät usein toteudu.

        LS

        Miksi et tahtonut olla mitään? Eihän Jumala sellaista opeta. Hän opettaa meidät kunnioittamaan ja rakastamaan itseämme sellaisina kuin olemme.

        Olit sitten maailman rumin ja kykenemättömin ihminen, sinun tulee kunnoittaa ja rakastaa itseäsi sellaisena kuin olet. Muutos tapahtuu aina sisätäpäin, ei ulokoapäin.

        Jeesus kertoo kaiken alkavan ajatuksista, siis aivan kaiken ja siksipä meidän tulee valjastaa ajatuksemme seuraamaan Jumalan Sanaa, ei lihaamme.

        Jumala ei käske meidän olla tekemättä mitään, vaan käskee aina tehdä parhaamme, sillä siunaus tulee meidän tekoihimme. Ajatukset ja työt ovat tekoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ..eräs saarnaaja sanoi tai toi ilmi että sitä voisi olla vaikka siivooja, kun pitää olla vaatimaton, no minä tyttö sen nuorena uskoin ja ajattelin että hei siivoojana olisikin hyvä...mutta eihän se ollut osa sitä mitä olen...eli toinen ihminen voi sanoillaan myös tehdä tuhoa, koska pitää olla saarnaajan mukaan tyytyväinen myös "vähempään", eikä turhia kurkotella...en olisi onnellinen siivoojana...ja jos joku on siivooja ja onnellinen, niin ymmärrät varmaan...että kirjoitan itsestäni, en muista....siivoojana oleminen on arvokasta sekin... kuitenkin varmasti haluaisin muuta, koska haluan työssäni jollain tavalla vaikuttaa toisintavoin kuin siivoamisen kautta.

        LS

        Ei toki sinun pidä noudattaa tuollaisia ohjeita ja neuvoja. Siivoojana tykkää joku olla, mutta et sinä ja se olisi pitänyt tunnustaa itselle, kuten olet tunnustanutkin.

        Turhaan kurottelu tarkoittaa sitä, mitä et koskaan voi saada. Esim. voitko olla uskoisen olemuksesi puolesta missi? Jos et voi, niin silloin ei sellaista pidä kurkotella.

        Moni nuori tyttö haaveilee missin ja mallin urasta, vaikka heillä ei ole siihen mahdollisuuksia ja siksi nuo nuoret ovat masentuneit. He hankkivat maailmaa seuraamalla itselleen masennuksenvaipan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toki sinun pidä noudattaa tuollaisia ohjeita ja neuvoja. Siivoojana tykkää joku olla, mutta et sinä ja se olisi pitänyt tunnustaa itselle, kuten olet tunnustanutkin.

        Turhaan kurottelu tarkoittaa sitä, mitä et koskaan voi saada. Esim. voitko olla uskoisen olemuksesi puolesta missi? Jos et voi, niin silloin ei sellaista pidä kurkotella.

        Moni nuori tyttö haaveilee missin ja mallin urasta, vaikka heillä ei ole siihen mahdollisuuksia ja siksi nuo nuoret ovat masentuneit. He hankkivat maailmaa seuraamalla itselleen masennuksenvaipan.

        Piti kysyä, että voitko olla ULKOISEN olemuksesti puolesta missi, eli anteeksi virhe.


      • Anonyymi

        Mietin LS, että käskitkö sitä ystävääsi jota kaipaat häipyä elämästäsi?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toki sinun pidä noudattaa tuollaisia ohjeita ja neuvoja. Siivoojana tykkää joku olla, mutta et sinä ja se olisi pitänyt tunnustaa itselle, kuten olet tunnustanutkin.

        Turhaan kurottelu tarkoittaa sitä, mitä et koskaan voi saada. Esim. voitko olla uskoisen olemuksesi puolesta missi? Jos et voi, niin silloin ei sellaista pidä kurkotella.

        Moni nuori tyttö haaveilee missin ja mallin urasta, vaikka heillä ei ole siihen mahdollisuuksia ja siksi nuo nuoret ovat masentuneit. He hankkivat maailmaa seuraamalla itselleen masennuksenvaipan.

        No en kuvittele, että minusta missiä yhtäkkiä tulee. Minulla ei ole ulkoinen olemuksen suhteen itseäni kohtaan vaatimuksia. Toki ymmärrän, että työelämässä uskottavuuteen voi vaikuttaa ulkoinen olemus ja myös muutoin ihmisten väliseen kanssakäymiseen. Stereotypiat, että lihava on tyhmä ja laiska, ovat ihan tosiasioita. Mutta niin ..minä olen minä, enkä muuksi muutu...en voi sanoa että läskinä on onnellisempi, mutta minä olen minä.

        Minulla on ollut pahoja otsetunto-ongelmia nuorena, peilistä katsoi ruma ankanpoikanen aina, mutta ei se ihan todellisuutta vastaa, että tuskin asia on niin kamala, minkä mielenvääristymä sai näyttämään.

        Mutta en olisi toisen näköisenä sen onnellisempi, ihan näin olen oma itseni. Eli en haluaisi olla muuta kuitenkaan ulkoisesti.

        Mutta toki silloin kun huomaa tulleensa hylätyksi ihmisten keskuudessa, käy mielessä jonkinlaiset arvet siitä kokemuksesta, että ulkoiset tekijät vaikuttaisi..ehkä todellisesti olen hieman arka ja ujo ja huono itsetuntoinen luomaan ihmissuhteita...ja ehkä monien mielestä tylsä....mutta minkä sillekään tekee, sitä on mitä on.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietin LS, että käskitkö sitä ystävääsi jota kaipaat häipyä elämästäsi?

        ST

        Joko teit yhdessä soffiinan kanssa rikosilmoituksen? Odottelenko poliisin yhteydenottoa?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko teit yhdessä soffiinan kanssa rikosilmoituksen? Odottelenko poliisin yhteydenottoa?

        LS

        Minkä ihmeen rikosilmoituksen 🤔 tarkoitin aloituksen poistamista ja ilmoittamista ylläpidolle koska esiinnyit toisena henkilönä. En sanonut että teen sen vaan että voisin tehdä koska palstalla toisena henkilönä esiintyminen ei ole luvallista.
        Todennäköisesti sinulle ei olisi koitunut tuosta mitään sanktiota.

        Jos sanoit suuttuessasi sille kaverillesi, että pysy poissa elämästäni niin jos hän vain noudatti neuvoasi 🤔 yhtäkkiä tuli tuokin mahdollisuus mieleen eilisestä episoodista.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko teit yhdessä soffiinan kanssa rikosilmoituksen? Odottelenko poliisin yhteydenottoa?

        LS

        Korkeintaan bannia jos sitäkään. Minäkin oon saanut bannit jonku kerran, jäi kyllä epäselväksi miksi. Ehkä joku otti nokkiinsa. Ei ne kovin kauaa oke minun bannini kestäneet, olisinko tunneista yhteen vuorokauteen pitänyt kaksin käsin kaltereista kiinni, naama synkän harmaana niiden välistä pilkistäen silmissäni tyhjä katde ja auu alaapäin raitapuku päällä rinnassa vankinumero

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko teit yhdessä soffiinan kanssa rikosilmoituksen? Odottelenko poliisin yhteydenottoa?

        LS

        Mää en jaksa yskoa että paino vaikuttaa siihen ovatko jotku yhtäviä vai eivät.

        Mutta siihen voi vaikuttaa että mihin pääsee töihin.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko teit yhdessä soffiinan kanssa rikosilmoituksen? Odottelenko poliisin yhteydenottoa?

        LS

        Entä yrittäjä LS?
        Usein olet kirjoittanut painostasi ja työurastasi.

        Niin tuli mieleen meidän äiskä. Hän painaa yli 100 kg. Paino vaihdellut 100-150 kg välillä. Hän on ollut ikänsä yksityisyrittäjä. Ei ole töihin pääsy ongelmia.
        Pistät oman firman pystyyn.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä yrittäjä LS?
        Usein olet kirjoittanut painostasi ja työurastasi.

        Niin tuli mieleen meidän äiskä. Hän painaa yli 100 kg. Paino vaihdellut 100-150 kg välillä. Hän on ollut ikänsä yksityisyrittäjä. Ei ole töihin pääsy ongelmia.
        Pistät oman firman pystyyn.

        ST

        Töihinpääsy ongelmat tulee siinä vastaan ku polvet ei kestä ylipainoa ja leikkaukseen ei pääse kun ei pysty laihtumaan leikkauspainoon. Kyllä siinä loppuu se oman yrityksenkin pito, joillakin kuin seinään. Näin kävi ystävälleni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ihmeen rikosilmoituksen 🤔 tarkoitin aloituksen poistamista ja ilmoittamista ylläpidolle koska esiinnyit toisena henkilönä. En sanonut että teen sen vaan että voisin tehdä koska palstalla toisena henkilönä esiintyminen ei ole luvallista.
        Todennäköisesti sinulle ei olisi koitunut tuosta mitään sanktiota.

        Jos sanoit suuttuessasi sille kaverillesi, että pysy poissa elämästäni niin jos hän vain noudatti neuvoasi 🤔 yhtäkkiä tuli tuokin mahdollisuus mieleen eilisestä episoodista.

        ST

        Annoit ymmärtää että sellainen ilmoitusasia olisi hyvä juttu, kauheilit minun pahuuttani jälleen. Toki oli kakkamaisesti tehty asia, mutta varmaan väärin oletin, ettet ole kostaja luonteeltasi....

        En tehnyt sinun nimissäsi sitä, enkä tekisi kenenkään oikealla nimellä sitä, toki vastoin sääntöjä oli...mutta on esim nimimerkillänikin on tullut viestejä, joita en ole laittanut, niistä en ole koskaan edes harkinnut tehdä ilmoa, ei ole loukanneet, kun se on vain nimimerkki...toki jonkun mielestä se voi olla asiakirjaväärennös tai jotain, mutta minulle se ei ole, kun ei täällä tiedä kuka olen oikeasti, eri asia jos oikealla nimelläni joku tehtailisi kaikkea päätöntä...laittamani jutut eivät mielestäni sinua edes halventaneet, enkä kokenut toisenkaan itseään halventaneen, toki tunnepuolella saattoi loukata...olen huomannut että monen muunkin nimimerkkiä on voitu käyttää väärin ja on voitu laittaa sellaista provoakin, jota en kirjoittaisi...en harrastamalla harrasta kyseistä toimintaa, oli ainutkertainen asia kohdallani...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ihmeen rikosilmoituksen 🤔 tarkoitin aloituksen poistamista ja ilmoittamista ylläpidolle koska esiinnyit toisena henkilönä. En sanonut että teen sen vaan että voisin tehdä koska palstalla toisena henkilönä esiintyminen ei ole luvallista.
        Todennäköisesti sinulle ei olisi koitunut tuosta mitään sanktiota.

        Jos sanoit suuttuessasi sille kaverillesi, että pysy poissa elämästäni niin jos hän vain noudatti neuvoasi 🤔 yhtäkkiä tuli tuokin mahdollisuus mieleen eilisestä episoodista.

        ST

        Se on oikeastaan minun ja hänen välinen asia. Ja jos hän on ottanut itseensä, mitä en edes usko....niin minkä tekee. Itse olen aika joustava ja anteeksiantavakin, toki asioilla on rajansa, jos oikeasti joku vahingoittaa reaalielämässä minua tai on vaaraksi. .inä en ole vaarallinen, vaikka hölmöjä juttujakin teen, niinkuin tein toissapäivänä, se oli täysin tyhmää ja harkktsematonta, ketään sillä en vaarantanut...toki voi olla jollakin siitä kokemus ..mutta jos siitä tehdään rikosilmoitus poliisille, niin se näytti sinulle olevan ok niin ..miten asiasta sain käsityksen ja kyllä siinä suhteellisuuden taju pettää pahasti, sinulle se on ok...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä yrittäjä LS?
        Usein olet kirjoittanut painostasi ja työurastasi.

        Niin tuli mieleen meidän äiskä. Hän painaa yli 100 kg. Paino vaihdellut 100-150 kg välillä. Hän on ollut ikänsä yksityisyrittäjä. Ei ole töihin pääsy ongelmia.
        Pistät oman firman pystyyn.

        ST

        Ja ei ole suunnitteilla yksityisyrittäjyys, siksi että olen läski...Haloo.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ei ole suunnitteilla yksityisyrittäjyys, siksi että olen läski...Haloo.

        LS

        No enntuota tarkoittanut höpsö vaan että kun kirjoitit wttä ainulla olisi potentiaalia ja tahtoa muuhun työhön kuin siivoamiseen ja kirjoitit myla ettei lihava saa töitä niin ajattelin että jos perustaisitkin oman yrityksen? Ei siis sen yakia että sinulla on ylipainoa vaan että koska koet ettet saa mielestäsi työtä "lihavuudestasi" johtuen.
        Emmää nyt tietenkään tuollain aotä tarkoittanut että ylipaino olisi syy perustaa yritys tai nyt kun sen sanot niin mikös ettei jollakin syy voi olla sekin ja se on ihan ok. Miyäs se haittaa mikä se syy on jos vaan homma rulaa?

        Mi työ olisi sellainen josta tykkäisit? Siivoustyö on hyvin tärkeää työtä mutt olen ymmärtänyt kirjoituksistasi ettet itse oikein välitä siitä.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No enntuota tarkoittanut höpsö vaan että kun kirjoitit wttä ainulla olisi potentiaalia ja tahtoa muuhun työhön kuin siivoamiseen ja kirjoitit myla ettei lihava saa töitä niin ajattelin että jos perustaisitkin oman yrityksen? Ei siis sen yakia että sinulla on ylipainoa vaan että koska koet ettet saa mielestäsi työtä "lihavuudestasi" johtuen.
        Emmää nyt tietenkään tuollain aotä tarkoittanut että ylipaino olisi syy perustaa yritys tai nyt kun sen sanot niin mikös ettei jollakin syy voi olla sekin ja se on ihan ok. Miyäs se haittaa mikä se syy on jos vaan homma rulaa?

        Mi työ olisi sellainen josta tykkäisit? Siivoustyö on hyvin tärkeää työtä mutt olen ymmärtänyt kirjoituksistasi ettet itse oikein välitä siitä.

        ST

        Olenko sanonut mikä olen ammatiltani? En.
        Enkä halua perustaa yritystä.

        Tärkeää työtä, mutta ei olisi minun juttuni, minulla on jo työtä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on oikeastaan minun ja hänen välinen asia. Ja jos hän on ottanut itseensä, mitä en edes usko....niin minkä tekee. Itse olen aika joustava ja anteeksiantavakin, toki asioilla on rajansa, jos oikeasti joku vahingoittaa reaalielämässä minua tai on vaaraksi. .inä en ole vaarallinen, vaikka hölmöjä juttujakin teen, niinkuin tein toissapäivänä, se oli täysin tyhmää ja harkktsematonta, ketään sillä en vaarantanut...toki voi olla jollakin siitä kokemus ..mutta jos siitä tehdään rikosilmoitus poliisille, niin se näytti sinulle olevan ok niin ..miten asiasta sain käsityksen ja kyllä siinä suhteellisuuden taju pettää pahasti, sinulle se on ok...

        LS

        Eikait ylläpidolle ilmoitettu aloitus ole rikosilmoitus?

        Minäbtaas enbtykännyt siittä että yritit liikutella minua sinne tänne niinkuin kirjoitit että laitoit minut sohville. Ei sillain voi tehdä ihmiselle, vettä joo minäpä nyt kirjoitan toisena ihmisenä ja lykkään hänet vaikkapa tuohon saumaan kun hän on itse niin tyhmä ettei tajua jutella tämän sohvin kanssa niin minäpä nyt otan ja kirjoitan hänenä.
        Et sinä voi liikutella minua tai heivata johonkin minäbteen sen itse jos haluan ja meen sinne minne parhaaksi katson. Tietenkin voit ottaa asian puheeksi kanssani ja sanoa asiasta eikä niin että selän takana toimit.

        ST


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annoit ymmärtää että sellainen ilmoitusasia olisi hyvä juttu, kauheilit minun pahuuttani jälleen. Toki oli kakkamaisesti tehty asia, mutta varmaan väärin oletin, ettet ole kostaja luonteeltasi....

        En tehnyt sinun nimissäsi sitä, enkä tekisi kenenkään oikealla nimellä sitä, toki vastoin sääntöjä oli...mutta on esim nimimerkillänikin on tullut viestejä, joita en ole laittanut, niistä en ole koskaan edes harkinnut tehdä ilmoa, ei ole loukanneet, kun se on vain nimimerkki...toki jonkun mielestä se voi olla asiakirjaväärennös tai jotain, mutta minulle se ei ole, kun ei täällä tiedä kuka olen oikeasti, eri asia jos oikealla nimelläni joku tehtailisi kaikkea päätöntä...laittamani jutut eivät mielestäni sinua edes halventaneet, enkä kokenut toisenkaan itseään halventaneen, toki tunnepuolella saattoi loukata...olen huomannut että monen muunkin nimimerkkiä on voitu käyttää väärin ja on voitu laittaa sellaista provoakin, jota en kirjoittaisi...en harrastamalla harrasta kyseistä toimintaa, oli ainutkertainen asia kohdallani...

        LS

        Kirjoitit

        "Annoit ymmärtää että sellainen ilmoitusasia olisi hyvä juttu, kauheilit minun pahuuttani jälleen. Toki oli kakkamaisesti tehty asia, mutta varmaan väärin oletin, ettet ole kostaja luonteeltasi...."

        Sehän oli pahuutta tai ainakin ajattelematonta. Et voi toiselle ihmiselle tehdä noin jos oikeasti välität ihmisistä että hoidat toisen asioita ensin keskustelematta asian omaisen itsensä kanssa kysymällä hänen omaa mielipidettään ja tahtoaan. Se oli ihan perseestä!! Ei sillain voi tehdä ihmiselle.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit

        "Annoit ymmärtää että sellainen ilmoitusasia olisi hyvä juttu, kauheilit minun pahuuttani jälleen. Toki oli kakkamaisesti tehty asia, mutta varmaan väärin oletin, ettet ole kostaja luonteeltasi...."

        Sehän oli pahuutta tai ainakin ajattelematonta. Et voi toiselle ihmiselle tehdä noin jos oikeasti välität ihmisistä että hoidat toisen asioita ensin keskustelematta asian omaisen itsensä kanssa kysymällä hänen omaa mielipidettään ja tahtoaan. Se oli ihan perseestä!! Ei sillain voi tehdä ihmiselle.

        ST

        Oikea tapa olisi ollut kysyä minulta asiasta tai keskustella siittä.

        Mitä sinä olisit sanonut jos minä olisin kirjoittanut sinun nimimerkilläsi saviseutulaiselle. Tehnyt aloituksen wttä olwtko saviseutulainen täällä, haluan keskustella parannuksenteosta.
        Ja sitten olisin leperrellyt saviautulaisen kanssa nimissäsi että kadun tekojani voisitnko saada vielä anteeksi ja olisin nuoleskellut häntä ja esittänyt hyv pataa ja täydellistä uskovaista.

        Sitten sinä olisit sanonut että miksi kirjoitin sinuna niin vastaisin vaan että koska olet niin tyhmä ettet tajua omaa parastasi ja eritavoin toisin esille miten tyhmä olet että minun piti ihan asiasta tehen alkaa oikein mallia näyttämään. Miltä tuntuisi TÄH??! Tulisiko hyvä olo HÄH??!!


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit

        "Annoit ymmärtää että sellainen ilmoitusasia olisi hyvä juttu, kauheilit minun pahuuttani jälleen. Toki oli kakkamaisesti tehty asia, mutta varmaan väärin oletin, ettet ole kostaja luonteeltasi...."

        Sehän oli pahuutta tai ainakin ajattelematonta. Et voi toiselle ihmiselle tehdä noin jos oikeasti välität ihmisistä että hoidat toisen asioita ensin keskustelematta asian omaisen itsensä kanssa kysymällä hänen omaa mielipidettään ja tahtoaan. Se oli ihan perseestä!! Ei sillain voi tehdä ihmiselle.

        ST

        No se nyt oli perseestä, minkä enää teen? Asiat on tapahtunut ja kun olet loukkaantunut, niin mikä sitä voi estää...mutta jos saat siitä tyydytyksen, niin ilmoita ylläpidolle, ehkä antavat pitkän bannin.


        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea tapa olisi ollut kysyä minulta asiasta tai keskustella siittä.

        Mitä sinä olisit sanonut jos minä olisin kirjoittanut sinun nimimerkilläsi saviseutulaiselle. Tehnyt aloituksen wttä olwtko saviseutulainen täällä, haluan keskustella parannuksenteosta.
        Ja sitten olisin leperrellyt saviautulaisen kanssa nimissäsi että kadun tekojani voisitnko saada vielä anteeksi ja olisin nuoleskellut häntä ja esittänyt hyv pataa ja täydellistä uskovaista.

        Sitten sinä olisit sanonut että miksi kirjoitin sinuna niin vastaisin vaan että koska olet niin tyhmä ettet tajua omaa parastasi ja eritavoin toisin esille miten tyhmä olet että minun piti ihan asiasta tehen alkaa oikein mallia näyttämään. Miltä tuntuisi TÄH??! Tulisiko hyvä olo HÄH??!!


        ST

        No...tietenkään se tyhmäksi sanominen ei tuntuisi kivalta....mutta tuskin siitä mitään suurta draamaa saisin jos olisit nimimerkilläni hänelle kirjoittanut...vaikka en koe yhtäläisyyttä uskossani hänen uskonsa kanssa...olisin varmaan ajatellut, että mitähän tuokin siinä sekoilee ja hyvinpä menee minusta, ehkä sillä onkin sama Henki...kun kerran jonkun silmät peittyvät...että kait Jumala avaa ja sulkee silmiä...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea tapa olisi ollut kysyä minulta asiasta tai keskustella siittä.

        Mitä sinä olisit sanonut jos minä olisin kirjoittanut sinun nimimerkilläsi saviseutulaiselle. Tehnyt aloituksen wttä olwtko saviseutulainen täällä, haluan keskustella parannuksenteosta.
        Ja sitten olisin leperrellyt saviautulaisen kanssa nimissäsi että kadun tekojani voisitnko saada vielä anteeksi ja olisin nuoleskellut häntä ja esittänyt hyv pataa ja täydellistä uskovaista.

        Sitten sinä olisit sanonut että miksi kirjoitin sinuna niin vastaisin vaan että koska olet niin tyhmä ettet tajua omaa parastasi ja eritavoin toisin esille miten tyhmä olet että minun piti ihan asiasta tehen alkaa oikein mallia näyttämään. Miltä tuntuisi TÄH??! Tulisiko hyvä olo HÄH??!!


        ST

        Jos VD olisi tehnyt niin, toki se olisi eri juttu...koska välitän hänestä ..niin olisi harmittanut...mutta hän on oikeastaan niin tehnytkin....hän poistuessaan ohjasi sisarusten kanssa keskustelemaan, sinun ja sohvin...mutta hän ei ymmärrä että hän on tärkeä minulle.. niin toki se satutti.. että hän siirsi ystävyyden pidon muille, vaikka en sellaista ole pyytänyt...mutta ethän sinä minun ystäväni ole halunnut olla. .

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea tapa olisi ollut kysyä minulta asiasta tai keskustella siittä.

        Mitä sinä olisit sanonut jos minä olisin kirjoittanut sinun nimimerkilläsi saviseutulaiselle. Tehnyt aloituksen wttä olwtko saviseutulainen täällä, haluan keskustella parannuksenteosta.
        Ja sitten olisin leperrellyt saviautulaisen kanssa nimissäsi että kadun tekojani voisitnko saada vielä anteeksi ja olisin nuoleskellut häntä ja esittänyt hyv pataa ja täydellistä uskovaista.

        Sitten sinä olisit sanonut että miksi kirjoitin sinuna niin vastaisin vaan että koska olet niin tyhmä ettet tajua omaa parastasi ja eritavoin toisin esille miten tyhmä olet että minun piti ihan asiasta tehen alkaa oikein mallia näyttämään. Miltä tuntuisi TÄH??! Tulisiko hyvä olo HÄH??!!


        ST

        Hänen tekonsa satutti, olet oikeassa...mutta onko se verrannollinen...milloin mukamas minusta olisi tullut sinulle tärkeämpi kuin muut täällä ? Ihan yhtä hyvin voisit kirjoitella saviseutulaisen, selefin ja sohvin kanssa ja niin teetkin...mutta totuus on vd on minulle tärkeämpi, hengellisesti koen hänet veljenä, kuin olisimme samaa perhettä...hän on minun rakas veljeni...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se nyt oli perseestä, minkä enää teen? Asiat on tapahtunut ja kun olet loukkaantunut, niin mikä sitä voi estää...mutta jos saat siitä tyydytyksen, niin ilmoita ylläpidolle, ehkä antavat pitkän bannin.


        LS

        Totta ihmeessä se tuntui paskalta, kenestäpä ei tuntuisi. Miksi ylläpidollenilmoitus tuntuu sinusta noin kovalta palalta? En ilmoittele yleeensä kirjoitin että voisin ilmoittaa koska toimit vastoin palstansääntöjä mutten tee niin, en ole koskaan ilmoittanut aloituksia ylläpidolle ja vielä vähemmän sen tekisin nyt, koska koen että, koen että pelkäät sitä että ilmoittaisin ylläpidolle 🤔 mikä hieman mietityttää että miksi pelkäisit sitä että onko se niin paha?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No...tietenkään se tyhmäksi sanominen ei tuntuisi kivalta....mutta tuskin siitä mitään suurta draamaa saisin jos olisit nimimerkilläni hänelle kirjoittanut...vaikka en koe yhtäläisyyttä uskossani hänen uskonsa kanssa...olisin varmaan ajatellut, että mitähän tuokin siinä sekoilee ja hyvinpä menee minusta, ehkä sillä onkin sama Henki...kun kerran jonkun silmät peittyvät...että kait Jumala avaa ja sulkee silmiä...

        LS

        Minä olen erillaainen kuin sinä. Minä en tykkää että minun reviirilleni tullaan sillain ettei kysytä lupaa.
        Olen sillain niuhottaja ja tarkka omasta reviiristäni ja tilastani. Se on minun omaa aluettani. Eri asia jis joku provona kirjoittaisi jotain älytöntä mutta kun sinä perustelit minuna esiintymistäsi sillä etten ymmärrä itse mikä olisi parasta tehdä joten sinun piti selän takana se tehdä ilman lupaani. Aivan eri asia jos joku kirjoittaa vain hörnätäkseen minua silloun vain huvittaisi mutta kun tullaan selittelemään tuollaisra että hyvän edun nimissö. Se ei oo kuin paskaa kultakääteessä. Mää inhoan semmosta että paskaa yritetään selittää tai pukea hyväksi. Paska on oaskaa vaikka sen voissa köristäisi ja kermalla kuorruttaisi.
        Jios rehellisesti sanoo että härnäsin vain tai ilkeilin tms mutta jos yrittää paskan karamellisoida niin silloin pimahdan.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänen tekonsa satutti, olet oikeassa...mutta onko se verrannollinen...milloin mukamas minusta olisi tullut sinulle tärkeämpi kuin muut täällä ? Ihan yhtä hyvin voisit kirjoitella saviseutulaisen, selefin ja sohvin kanssa ja niin teetkin...mutta totuus on vd on minulle tärkeämpi, hengellisesti koen hänet veljenä, kuin olisimme samaa perhettä...hän on minun rakas veljeni...

        LS

        Oletko varma että VD oli täällä. Mitä tuo VD tarkoittaa?

        Minusta kuulostaa mukavalta, että koet jonkun kanssa hengenyhteyttä. On hyvän että ihmisellä on sellaisia kohtaamisia ihmisten kanssa, joiden kanssa kokee olevansa ymmärretty ja hyväksytty omana itsenään.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen erillaainen kuin sinä. Minä en tykkää että minun reviirilleni tullaan sillain ettei kysytä lupaa.
        Olen sillain niuhottaja ja tarkka omasta reviiristäni ja tilastani. Se on minun omaa aluettani. Eri asia jis joku provona kirjoittaisi jotain älytöntä mutta kun sinä perustelit minuna esiintymistäsi sillä etten ymmärrä itse mikä olisi parasta tehdä joten sinun piti selän takana se tehdä ilman lupaani. Aivan eri asia jos joku kirjoittaa vain hörnätäkseen minua silloun vain huvittaisi mutta kun tullaan selittelemään tuollaisra että hyvän edun nimissö. Se ei oo kuin paskaa kultakääteessä. Mää inhoan semmosta että paskaa yritetään selittää tai pukea hyväksi. Paska on oaskaa vaikka sen voissa köristäisi ja kermalla kuorruttaisi.
        Jios rehellisesti sanoo että härnäsin vain tai ilkeilin tms mutta jos yrittää paskan karamellisoida niin silloin pimahdan.

        ST

        Niin en härnännyt tai ilkeillyt. Tein väärin. Voit tehdä asiasta ilmoituksen.
        Kannan vastuun teosta.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta ihmeessä se tuntui paskalta, kenestäpä ei tuntuisi. Miksi ylläpidollenilmoitus tuntuu sinusta noin kovalta palalta? En ilmoittele yleeensä kirjoitin että voisin ilmoittaa koska toimit vastoin palstansääntöjä mutten tee niin, en ole koskaan ilmoittanut aloituksia ylläpidolle ja vielä vähemmän sen tekisin nyt, koska koen että, koen että pelkäät sitä että ilmoittaisin ylläpidolle 🤔 mikä hieman mietityttää että miksi pelkäisit sitä että onko se niin paha?

        ST

        En pelkää, voit tehdä sen.

        Ehkä on kuitenkin turha sen jälkeen odottaa että kaikki on ok kuitenkin. Se ei vaan olisi. Et ehkä näe että sekin olisi loukkaus, vaikka täysin palstasääntöjen mukaan toimisit...eikä se vähennä minun loukkaustani tai tekoani vähemmäksi...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen erillaainen kuin sinä. Minä en tykkää että minun reviirilleni tullaan sillain ettei kysytä lupaa.
        Olen sillain niuhottaja ja tarkka omasta reviiristäni ja tilastani. Se on minun omaa aluettani. Eri asia jis joku provona kirjoittaisi jotain älytöntä mutta kun sinä perustelit minuna esiintymistäsi sillä etten ymmärrä itse mikä olisi parasta tehdä joten sinun piti selän takana se tehdä ilman lupaani. Aivan eri asia jos joku kirjoittaa vain hörnätäkseen minua silloun vain huvittaisi mutta kun tullaan selittelemään tuollaisra että hyvän edun nimissö. Se ei oo kuin paskaa kultakääteessä. Mää inhoan semmosta että paskaa yritetään selittää tai pukea hyväksi. Paska on oaskaa vaikka sen voissa köristäisi ja kermalla kuorruttaisi.
        Jios rehellisesti sanoo että härnäsin vain tai ilkeilin tms mutta jos yrittää paskan karamellisoida niin silloin pimahdan.

        ST

        Siinä menee vain raja minulla, että jos haluaa olla tekemisissä täällä palstalla, niin en kuitenkaan odota, että toinen tekee ilmoituksia ylläpidolle minusta, koska loukkasin häntä...sitten on kuin kuka tahansa muukin... että jos on jotain erityistä ollut, sitä ei sitten enää ole. Kyse on tietystä lojaliteetista...että en ilmoa trollejakaan niin miksi ilmaisin ihmisen joka toimii tunnepohjaisesti irrationaalisesti.

        LS


        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko varma että VD oli täällä. Mitä tuo VD tarkoittaa?

        Minusta kuulostaa mukavalta, että koet jonkun kanssa hengenyhteyttä. On hyvän että ihmisellä on sellaisia kohtaamisia ihmisten kanssa, joiden kanssa kokee olevansa ymmärretty ja hyväksytty omana itsenään.

        ST

        Olen...se ei ollut esittäjä, toi aluksi asioita, jotka tiesin menneestä. Ja VD,.voi osoittaa sellaista käytöstä, joka ei minusta aina ole kovin... hän ei mielestäni toimi minua kohtaan useinkaan oikein ..enkä minäkään ole...mutta ystävyydestä on se ero normaaliin että siinä on Jumala läsnä ..ihmiset suuttuvat ja kostavat ja me emme tee niin toisillemme....me emme halua vahingoittaa toisiamme..

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko varma että VD oli täällä. Mitä tuo VD tarkoittaa?

        Minusta kuulostaa mukavalta, että koet jonkun kanssa hengenyhteyttä. On hyvän että ihmisellä on sellaisia kohtaamisia ihmisten kanssa, joiden kanssa kokee olevansa ymmärretty ja hyväksytty omana itsenään.

        ST

        En usko että hän tekisi ilmoitusta ylläpidolle vaikka ehkä pitäisi tekoani idioottina...sisaret ja veljet...hän on kuin "pikkuveli" minulle.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko varma että VD oli täällä. Mitä tuo VD tarkoittaa?

        Minusta kuulostaa mukavalta, että koet jonkun kanssa hengenyhteyttä. On hyvän että ihmisellä on sellaisia kohtaamisia ihmisten kanssa, joiden kanssa kokee olevansa ymmärretty ja hyväksytty omana itsenään.

        ST

        Tai sitten välillä myös se "isoveli"... mutta vaikka olen kirjoittanut hänestä tänne, niin oikeasti myös suojelen...tämä on kuitenkin anonyymi palsta ja luulen hänen sen ymmärtävän...hän voisi toki loukkaantua...eikös niin ja tuoda esiin palstalle, että kirjoitan hänestä valetta hänen nimissään ja nimimerkillään...eihän hän välttämättä katso asioita silmilläni ..mutta en usko painavan ylläpitonappia koko ajan.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin en härnännyt tai ilkeillyt. Tein väärin. Voit tehdä asiasta ilmoituksen.
        Kannan vastuun teosta.

        LS

        Antaa olla, et ymmärtänyt mitä tarkoitin.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pelkää, voit tehdä sen.

        Ehkä on kuitenkin turha sen jälkeen odottaa että kaikki on ok kuitenkin. Se ei vaan olisi. Et ehkä näe että sekin olisi loukkaus, vaikka täysin palstasääntöjen mukaan toimisit...eikä se vähennä minun loukkaustani tai tekoani vähemmäksi...

        LS

        En kirjoittanut että teen ilmoituksen vaan että voisinbtehdä jolla tarkoitin, että minulla olisi siihen oikeus koska et toimi palstansääntöjenkään mukaan.

        Et taida ymmärtää vai mitä että mitä ajan takaa tässä?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä menee vain raja minulla, että jos haluaa olla tekemisissä täällä palstalla, niin en kuitenkaan odota, että toinen tekee ilmoituksia ylläpidolle minusta, koska loukkasin häntä...sitten on kuin kuka tahansa muukin... että jos on jotain erityistä ollut, sitä ei sitten enää ole. Kyse on tietystä lojaliteetista...että en ilmoa trollejakaan niin miksi ilmaisin ihmisen joka toimii tunnepohjaisesti irrationaalisesti.

        LS


        LS

        Joo, ymmärrän tuon, mutta minä enntarkoittanut, että teen ylläpidolle ilmoituksen vaan että voisin tehdä eli sääntöjen mukaan voisin ilmiantaa sinut toisena henkilönä kirjoittamisesta. Tavallaan mietin sitä kirjoittaessani että etkö ajatellut sitä ettet toimi palstansääntöjen mukaan tai niin selkeästi rikoit niitä. Tietenkäänbtuo ei ollut minulle niin iso asia koska en ollut tekemässä ilmoitusta, kyse ei ollut siis siittä vaan että minulla olisi mahdollisuus se tehdä. Halusin tuolla ilmentää sitä, että rikoit palstanaääntöjä mutta tuo ei ollut taas minulle se iso pointti rttä sääntöjä rikotaan vaan se että deläntakana juonitaan. En voi sietää semmosta.

        Anteeksi jos loukkasin sinua. En isannut ajatella asiaa tuolta kantilta eikä tarkoitukseni ollut ylläpidolle tehdä ilmoitusta.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kirjoittanut että teen ilmoituksen vaan että voisinbtehdä jolla tarkoitin, että minulla olisi siihen oikeus koska et toimi palstansääntöjenkään mukaan.

        Et taida ymmärtää vai mitä että mitä ajan takaa tässä?

        ST

        Ymmärsin. Sinulla olisi siihen oikeus ja voit siis siksi tehdä niin ..se teetkö vai et, on sinun oma asiasi...onko toteamuksessani jotain väärin...? En tiedä mikä olisi vastauksena sellainen hyvä vastaus.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen...se ei ollut esittäjä, toi aluksi asioita, jotka tiesin menneestä. Ja VD,.voi osoittaa sellaista käytöstä, joka ei minusta aina ole kovin... hän ei mielestäni toimi minua kohtaan useinkaan oikein ..enkä minäkään ole...mutta ystävyydestä on se ero normaaliin että siinä on Jumala läsnä ..ihmiset suuttuvat ja kostavat ja me emme tee niin toisillemme....me emme halua vahingoittaa toisiamme..

        LS

        Tuohan olisi ihanteellinen ystävyyssuhde.

        Minun ystävyyssuhteissani me suutumme ja sovimme mutta emme kosta.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten välillä myös se "isoveli"... mutta vaikka olen kirjoittanut hänestä tänne, niin oikeasti myös suojelen...tämä on kuitenkin anonyymi palsta ja luulen hänen sen ymmärtävän...hän voisi toki loukkaantua...eikös niin ja tuoda esiin palstalle, että kirjoitan hänestä valetta hänen nimissään ja nimimerkillään...eihän hän välttämättä katso asioita silmilläni ..mutta en usko painavan ylläpitonappia koko ajan.

        LS

        No jos tuolla vihjailit että minä painaisin ylläpitonappia koko ajan niin et lukenut ylläolevaa tekstiäni ajatuksella. Kerroin etten ole koskaan painanut sitä. Et taida nyt ollenkaan ymmärtää mitä ajoin takaa tuolla ylläpito asialla vaikka kuinka selitän ja selitän.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ymmärrän tuon, mutta minä enntarkoittanut, että teen ylläpidolle ilmoituksen vaan että voisin tehdä eli sääntöjen mukaan voisin ilmiantaa sinut toisena henkilönä kirjoittamisesta. Tavallaan mietin sitä kirjoittaessani että etkö ajatellut sitä ettet toimi palstansääntöjen mukaan tai niin selkeästi rikoit niitä. Tietenkäänbtuo ei ollut minulle niin iso asia koska en ollut tekemässä ilmoitusta, kyse ei ollut siis siittä vaan että minulla olisi mahdollisuus se tehdä. Halusin tuolla ilmentää sitä, että rikoit palstanaääntöjä mutta tuo ei ollut taas minulle se iso pointti rttä sääntöjä rikotaan vaan se että deläntakana juonitaan. En voi sietää semmosta.

        Anteeksi jos loukkasin sinua. En isannut ajatella asiaa tuolta kantilta eikä tarkoitukseni ollut ylläpidolle tehdä ilmoitusta.

        ST

        Sinä otit sen niin että aijon tehdä ylläpidolle ilmoituksen ja minäbtarkoitin että voisin sen tehdä että minulla on siihen mahdollisuus koska rikot palstansääntöjä. Nuo on 2 eri asiaa.
        Kirjoitin huonosti niin ymmärsit väärin.

        Minä taas en tykännyt koska juonit selkäni takana ja selitit sen hyväksi. Inhoan sellaista. Ei sellainen seläntakana tekeminen voi olla hyvä asia koskaan. Kövelit yli niin sanotusti.

        Mutta samapa tuo. Eipä tuo enää häiritse. Kiukkin jo laantui ajat sitten. Mennyttä jo.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ymmärrän tuon, mutta minä enntarkoittanut, että teen ylläpidolle ilmoituksen vaan että voisin tehdä eli sääntöjen mukaan voisin ilmiantaa sinut toisena henkilönä kirjoittamisesta. Tavallaan mietin sitä kirjoittaessani että etkö ajatellut sitä ettet toimi palstansääntöjen mukaan tai niin selkeästi rikoit niitä. Tietenkäänbtuo ei ollut minulle niin iso asia koska en ollut tekemässä ilmoitusta, kyse ei ollut siis siittä vaan että minulla olisi mahdollisuus se tehdä. Halusin tuolla ilmentää sitä, että rikoit palstanaääntöjä mutta tuo ei ollut taas minulle se iso pointti rttä sääntöjä rikotaan vaan se että deläntakana juonitaan. En voi sietää semmosta.

        Anteeksi jos loukkasin sinua. En isannut ajatella asiaa tuolta kantilta eikä tarkoitukseni ollut ylläpidolle tehdä ilmoitusta.

        ST

        Niin enpä siinä tilanteessa varmaan osannut palstasääntöjä miettiä, niin siinä sitten kävi.

        Saatan olla sillä tavoin "omistushaluinen"...vaikka kukaan ei omista ketään, että jos huomaan kilpailua, luovutan itse, en ala toisesta ihmisestä tappelemaan...hänen hyväksyntää tai välittämistä hakeakseni, mutta en esimerkiksi ala sitä jakamaan, että yleensä käy niin että vetäydyn...

        En halua esittää tällä palstalla jotain iloista sisaruslaumaa...ainoastaan jos ihminen on oikeasti tärkeä, niin hän on sisar/veli...silloin kiintymyksestä ei tarvitse kilpailla...koska tietää olevansa välitetty...muuten voi vaikka jutella sitten säästä...liikaa ei kannata itsestään antaa

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä otit sen niin että aijon tehdä ylläpidolle ilmoituksen ja minäbtarkoitin että voisin sen tehdä että minulla on siihen mahdollisuus koska rikot palstansääntöjä. Nuo on 2 eri asiaa.
        Kirjoitin huonosti niin ymmärsit väärin.

        Minä taas en tykännyt koska juonit selkäni takana ja selitit sen hyväksi. Inhoan sellaista. Ei sellainen seläntakana tekeminen voi olla hyvä asia koskaan. Kövelit yli niin sanotusti.

        Mutta samapa tuo. Eipä tuo enää häiritse. Kiukkin jo laantui ajat sitten. Mennyttä jo.

        ST

        Sinä annoit myös hiljaista hyväksyntää ihmiselle, joka itse on myöntänyt tehneensä palstasta rikosilmoituksia poliisille.

        Siinä on syy.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä otit sen niin että aijon tehdä ylläpidolle ilmoituksen ja minäbtarkoitin että voisin sen tehdä että minulla on siihen mahdollisuus koska rikot palstansääntöjä. Nuo on 2 eri asiaa.
        Kirjoitin huonosti niin ymmärsit väärin.

        Minä taas en tykännyt koska juonit selkäni takana ja selitit sen hyväksi. Inhoan sellaista. Ei sellainen seläntakana tekeminen voi olla hyvä asia koskaan. Kövelit yli niin sanotusti.

        Mutta samapa tuo. Eipä tuo enää häiritse. Kiukkin jo laantui ajat sitten. Mennyttä jo.

        ST

        Syytit minua, mutta ne asiat olivat hiljaisen hyväksynnän alla...joten ymmärsin siitä sen yskän...että joillekin annetaan tietynlaisia etuoikeuksia tehdä ja toimia vähemmän kristityn tavoin. Toki olen tehnyt itse myös väärin ja sen myöntänyt ja anteeksipyytänyt.

        Ja sinulle myös anteeksi ja joko sanomme hyvästit?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsin. Sinulla olisi siihen oikeus ja voit siis siksi tehdä niin ..se teetkö vai et, on sinun oma asiasi...onko toteamuksessani jotain väärin...? En tiedä mikä olisi vastauksena sellainen hyvä vastaus.

        LS

        Ei se kyllä noin mennyt hyvänen aika sentään.

        Vaan halusin ilmentää sinulle että teoriassa minulla olisi siihen oikeus. Käytännössä en sitä olisi tehnyt. Ei mitään tuollaista että minä itse päätän teenkö vai en. Tuohan kuulostaa kamalalta.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin enpä siinä tilanteessa varmaan osannut palstasääntöjä miettiä, niin siinä sitten kävi.

        Saatan olla sillä tavoin "omistushaluinen"...vaikka kukaan ei omista ketään, että jos huomaan kilpailua, luovutan itse, en ala toisesta ihmisestä tappelemaan...hänen hyväksyntää tai välittämistä hakeakseni, mutta en esimerkiksi ala sitä jakamaan, että yleensä käy niin että vetäydyn...

        En halua esittää tällä palstalla jotain iloista sisaruslaumaa...ainoastaan jos ihminen on oikeasti tärkeä, niin hän on sisar/veli...silloin kiintymyksestä ei tarvitse kilpailla...koska tietää olevansa välitetty...muuten voi vaikka jutella sitten säästä...liikaa ei kannata itsestään antaa

        LS

        Tuon sisäistäminen veisi aikaa mitä kirjoitit sekä asennoituminen siihen että osaisin tuota nyt väsyneenä täysin ymmärtää.
        Minä olen erillainen. Kun olen iloinen niin olen iloinen, olksin sityen vaikka tällä palstalla ei iloisuutta tarvitse esittää, sitä joko on tai ei ole. Jos olen surullinen niin silloin olen sitä ja jos olen vihainen niin olen silloin sitä myös täällä palstalla.

        Ja näen taas ruon sisarus ja veljeys asian myös hieman eri tavalla tai ehkä koen seen eri tavalla kuin sinä että minulla se ei ole niin selkeästi rajallista.

        Mutta niinhän se on että jos on sisar tai beli niin on yhyeinen näkemys jolloun toinen ymmärtää toisen näkökulmat täysin ilman suurempia selityksiä ja hyväksyy siltäkin pohjalta toisen. Tietää miten toinen ajattelee asioista.

        Minulla on monenlaisia ystäviä. Erittäin hyvä ustäväni on atristi ja hän hyväksyy minut tällaisena.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon sisäistäminen veisi aikaa mitä kirjoitit sekä asennoituminen siihen että osaisin tuota nyt väsyneenä täysin ymmärtää.
        Minä olen erillainen. Kun olen iloinen niin olen iloinen, olksin sityen vaikka tällä palstalla ei iloisuutta tarvitse esittää, sitä joko on tai ei ole. Jos olen surullinen niin silloin olen sitä ja jos olen vihainen niin olen silloin sitä myös täällä palstalla.

        Ja näen taas ruon sisarus ja veljeys asian myös hieman eri tavalla tai ehkä koen seen eri tavalla kuin sinä että minulla se ei ole niin selkeästi rajallista.

        Mutta niinhän se on että jos on sisar tai beli niin on yhyeinen näkemys jolloun toinen ymmärtää toisen näkökulmat täysin ilman suurempia selityksiä ja hyväksyy siltäkin pohjalta toisen. Tietää miten toinen ajattelee asioista.

        Minulla on monenlaisia ystäviä. Erittäin hyvä ustäväni on atristi ja hän hyväksyy minut tällaisena.

        ST

        Jaahas, taas rnäen kirjoittaa väsyneenä vähemmän kuin virkkuna ja virkkunakinnteen virheitä 🙃
        Hui kello on noin paljon, nyt äkkiä painun vällyjen vällii.
        Hyvää yötä.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä annoit myös hiljaista hyväksyntää ihmiselle, joka itse on myöntänyt tehneensä palstasta rikosilmoituksia poliisille.

        Siinä on syy.

        LS

        Hyväksyn rikosilmoituksen jos siihen on todellista aihetta.
        Polisiin tehtävä on antaa turvaa kansalaisille.
        Jos joku palstalla heittelee tappouhkauksia tai uhkaa muutoin väkivallalla niin ilman muuta hyväksyn palstalla tehdyn ilmoituksen poliisille.

        Mikä sinussa tuossa poliisiasiassa huolettaa? Oletko sellainen hakkwri /stalkkaajaa? 😅 Että pelkäät jääväsi kiinni?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syytit minua, mutta ne asiat olivat hiljaisen hyväksynnän alla...joten ymmärsin siitä sen yskän...että joillekin annetaan tietynlaisia etuoikeuksia tehdä ja toimia vähemmän kristityn tavoin. Toki olen tehnyt itse myös väärin ja sen myöntänyt ja anteeksipyytänyt.

        Ja sinulle myös anteeksi ja joko sanomme hyvästit?

        LS

        Ei sillä ollut tekemistä tuollaisien mainitsemiesi asioiden kanssa eli hengellisten tai sen asian kanssa että eriarvoista sinua uskovana. Ei ollut tekemistä sinun persoonasi kanssa muutoin kuin että ehkä luotin sinuun varmaan enemmän ettet tekisi tuollaista koska olen jutellut täällä enemmän sinun kanssasi kuin muiden. Kuvityelin ettet tekisi noin mutta todellisuudessa en tunne sinua yhtään.

        Hyvästeistä. Jos kirjoittelemme täällä niin kait me pakostakin välillä törmäilläään kuitenkin?


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyväksyn rikosilmoituksen jos siihen on todellista aihetta.
        Polisiin tehtävä on antaa turvaa kansalaisille.
        Jos joku palstalla heittelee tappouhkauksia tai uhkaa muutoin väkivallalla niin ilman muuta hyväksyn palstalla tehdyn ilmoituksen poliisille.

        Mikä sinussa tuossa poliisiasiassa huolettaa? Oletko sellainen hakkwri /stalkkaajaa? 😅 Että pelkäät jääväsi kiinni?

        ST

        Mutta tälläbenntarkoita että sinä olisit tehnyt tappouhkauksia palstalla tms.
        Mää en jaksa enää olla selittämässä ja oikaisemassa tarkoitusperiäni. Kaikki minun puolelta kuitenkin ok sinun auhteesi. Olen hyvä unohtamaan huonot tapahtumat. Ihan mukavaa ollut kohdata sinut.

        Löhden nyt syömään. 2 tuntia nukuin. Mun yöunet on menneet vähiin ja kroppa alkanut uupumaan. No aika aikaansa kutakin, elämä on.
        Tämäkin päivä Jumalan kämmenellä. Ei oo muuta vaihtoehtoa, mistään muualta ei saa rauhaa.

        Kohta joulu.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyväksyn rikosilmoituksen jos siihen on todellista aihetta.
        Polisiin tehtävä on antaa turvaa kansalaisille.
        Jos joku palstalla heittelee tappouhkauksia tai uhkaa muutoin väkivallalla niin ilman muuta hyväksyn palstalla tehdyn ilmoituksen poliisille.

        Mikä sinussa tuossa poliisiasiassa huolettaa? Oletko sellainen hakkwri /stalkkaajaa? 😅 Että pelkäät jääväsi kiinni?

        ST

        No ymmärrettävästi, olen kansalainen, joka ei halua, että poliisi on oven takana, niin toki en pidä siitäkään ajatuksesta, että ihmiset tekevät rikosilmoituksia....tietenkään realistisesti, tämä ei mitään syytekynnystä ylitä, poliiseilla on parempaakin tekemistä kuin jahdata sellaista anonyymiä kirjoittajaa, joka on käyttänyt toisen anonyymin kirjoittajan nimimerkkiä. Sinänsä en koe että on mitään salattavaa, olen kuitenkin ihminen, joka autolla ajaessa kun näkee poliisiauton....alkaa koheltamaan jne...eli jo poliisiauton näkeminen saa minut johonkin...help ne ajassa perässä, osaanko ajaa oikein, ei niin, että pelkäisin siksi että olisi välttämättä mitään oikeaa syytä.

        Niin et sinä taida tuntea minua, kun ihmettelet koko ajan että miksi se on paha asia, mikä siinä nyt on ..etpähän ole asioita kysellyt muilta kuin minulta, olen kuin ristikuulustelussa jo nyt asian vuoksi.

        Minun pitäisi soittaa yksi puhelu ja olen jännitystilassa, eli haluaisin siirtää ..jotenkin pelkään, että ajatukset ei toimi, en ymmärrä mitään...

        Niin olen vain luonteeltani aika rajoittunut tietyllä tapaa...mutta joo ..pitäisi olla aito uhka jos kenestäkään teen rikosilmoituksia, joko oikeaa henkilöllisyyttä kohtaan, olisi syytä olettaa, että minut tunnetaan muutoin...toki kunnianloukkauskin voi sitä olla, mutta nimimerkkini kunniaa ei samoin voi loukata kuin yksityiselämässä, oikealla nimellä ja sen loukkauksen aste pitää olla sellainen, että se haittaa yksityiselämää, vaikuttaa esim työhön jo tai perheeseen jne. Eli ei siihen riitä, että joku meinaa, ettei pidä minusta, vaan negatiivisten ja vahingollisten asioiden...sellainen systemaattinen kiusaaminen esimerkiksi niiden kautta tai yksittäin jos se vahingoittaa niin paljon jotain yksityiselämässä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä ollut tekemistä tuollaisien mainitsemiesi asioiden kanssa eli hengellisten tai sen asian kanssa että eriarvoista sinua uskovana. Ei ollut tekemistä sinun persoonasi kanssa muutoin kuin että ehkä luotin sinuun varmaan enemmän ettet tekisi tuollaista koska olen jutellut täällä enemmän sinun kanssasi kuin muiden. Kuvityelin ettet tekisi noin mutta todellisuudessa en tunne sinua yhtään.

        Hyvästeistä. Jos kirjoittelemme täällä niin kait me pakostakin välillä törmäilläään kuitenkin?


        ST

        Minä en sitä jaksa että koen olevani luupin alla sinun kanssasi...juuri tuo tenttaaminenkin...täällä muut saa tehdä mitä lystää, varmaan naureskelet mukana??? Pitää nytkin varoa, etten väitä mitään, kysymysmerkki, huomaatko, ei tarvitse ilmota, en väitä mitään...Mutta odottajan kun se olen minä niin minut pistetään kuin johonkin totuuspenkkiin, jossa saan kaiken viimeistä pisaraa myöten selventää...koen ..että se ei ole oikein...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tälläbenntarkoita että sinä olisit tehnyt tappouhkauksia palstalla tms.
        Mää en jaksa enää olla selittämässä ja oikaisemassa tarkoitusperiäni. Kaikki minun puolelta kuitenkin ok sinun auhteesi. Olen hyvä unohtamaan huonot tapahtumat. Ihan mukavaa ollut kohdata sinut.

        Löhden nyt syömään. 2 tuntia nukuin. Mun yöunet on menneet vähiin ja kroppa alkanut uupumaan. No aika aikaansa kutakin, elämä on.
        Tämäkin päivä Jumalan kämmenellä. Ei oo muuta vaihtoehtoa, mistään muualta ei saa rauhaa.

        Kohta joulu.

        ST

        Minäkin varmaan tenttaisin VDtä kaikesta eritavoin kuin muita....mutta jotenkin se ei vain mene oikein yksiin sen kanssa, että itse sanot, että on aivan sama kenen kanssa kirjoittelet...koska toimit muiden kanssa eritavoin...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tälläbenntarkoita että sinä olisit tehnyt tappouhkauksia palstalla tms.
        Mää en jaksa enää olla selittämässä ja oikaisemassa tarkoitusperiäni. Kaikki minun puolelta kuitenkin ok sinun auhteesi. Olen hyvä unohtamaan huonot tapahtumat. Ihan mukavaa ollut kohdata sinut.

        Löhden nyt syömään. 2 tuntia nukuin. Mun yöunet on menneet vähiin ja kroppa alkanut uupumaan. No aika aikaansa kutakin, elämä on.
        Tämäkin päivä Jumalan kämmenellä. Ei oo muuta vaihtoehtoa, mistään muualta ei saa rauhaa.

        Kohta joulu.

        ST

        Tuosta poliisiasiasta...että ei se joka äänekkäimmin julistaa, että tänne vain poliiseja kutsukaa, olen vainottu ja sorrettu.. katsokaa kun tekivät niin Jeesukselle tekevät myös minulle, se ei tarkoita sitä, ettäkö sellainenkaan ihminen oikeasti haluaa vainottuna vankilaan tai poliiseja ovelleen, tulee ihan eri puolet ihmisistä esiin tosipaikoissa...

        Mutta joo, pidän kirjoittelua tänne lapsellisena toimintana minulta, jonakin jossa ...en halua välttämättä että reaalielämässä tiedetään asioista mitä tänne olen kirjoittanut, että on se sillä tavoin salattu puoli...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ymmärrettävästi, olen kansalainen, joka ei halua, että poliisi on oven takana, niin toki en pidä siitäkään ajatuksesta, että ihmiset tekevät rikosilmoituksia....tietenkään realistisesti, tämä ei mitään syytekynnystä ylitä, poliiseilla on parempaakin tekemistä kuin jahdata sellaista anonyymiä kirjoittajaa, joka on käyttänyt toisen anonyymin kirjoittajan nimimerkkiä. Sinänsä en koe että on mitään salattavaa, olen kuitenkin ihminen, joka autolla ajaessa kun näkee poliisiauton....alkaa koheltamaan jne...eli jo poliisiauton näkeminen saa minut johonkin...help ne ajassa perässä, osaanko ajaa oikein, ei niin, että pelkäisin siksi että olisi välttämättä mitään oikeaa syytä.

        Niin et sinä taida tuntea minua, kun ihmettelet koko ajan että miksi se on paha asia, mikä siinä nyt on ..etpähän ole asioita kysellyt muilta kuin minulta, olen kuin ristikuulustelussa jo nyt asian vuoksi.

        Minun pitäisi soittaa yksi puhelu ja olen jännitystilassa, eli haluaisin siirtää ..jotenkin pelkään, että ajatukset ei toimi, en ymmärrä mitään...

        Niin olen vain luonteeltani aika rajoittunut tietyllä tapaa...mutta joo ..pitäisi olla aito uhka jos kenestäkään teen rikosilmoituksia, joko oikeaa henkilöllisyyttä kohtaan, olisi syytä olettaa, että minut tunnetaan muutoin...toki kunnianloukkauskin voi sitä olla, mutta nimimerkkini kunniaa ei samoin voi loukata kuin yksityiselämässä, oikealla nimellä ja sen loukkauksen aste pitää olla sellainen, että se haittaa yksityiselämää, vaikuttaa esim työhön jo tai perheeseen jne. Eli ei siihen riitä, että joku meinaa, ettei pidä minusta, vaan negatiivisten ja vahingollisten asioiden...sellainen systemaattinen kiusaaminen esimerkiksi niiden kautta tai yksittäin jos se vahingoittaa niin paljon jotain yksityiselämässä.

        LS

        Minäkään en koe että nimimerkkiäni voidaan jotenkin loukata.

        Joo, ei varmaankaan kukaan poliisille ilmoita näistä palstakirjoitteluista paitsi tosiaankin kun on kyseessö todellinen uhka

        Tsemppiä puheluun. Hyvin se menee

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en sitä jaksa että koen olevani luupin alla sinun kanssasi...juuri tuo tenttaaminenkin...täällä muut saa tehdä mitä lystää, varmaan naureskelet mukana??? Pitää nytkin varoa, etten väitä mitään, kysymysmerkki, huomaatko, ei tarvitse ilmota, en väitä mitään...Mutta odottajan kun se olen minä niin minut pistetään kuin johonkin totuuspenkkiin, jossa saan kaiken viimeistä pisaraa myöten selventää...koen ..että se ei ole oikein...

        LS

        No oikeastaan olen kova kyselemään ja sinun kanssasi olen kirjoitellut eniten. En niin muiden kanssa niin siksi tukee samalla kyseltyä kun keskustelen.
        Ymmärrän sen ettet jaksa vastata kysymyksiini ja ymmärrän sen että tulen liian lähelle ja se saattaa tuntua ärsyttävältä ja kiusalliselta. Olen kova kyselemään, tiedän ja koska emme tunne toisiamme voi ehkä tulla tunne että mitä tuokin koko ajan kyselee.
        Toisaalta tutut taas ovat danoneet niinkin päin että kiva kun olet kiinnostunug mutta se on taas eri asia koska tunnemme toisemme ja he tietävät miksi kyselen, tuntevat minut ja hyväksyvät minut ja luottavat minuun, yatäviä kerran olemme.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin varmaan tenttaisin VDtä kaikesta eritavoin kuin muita....mutta jotenkin se ei vain mene oikein yksiin sen kanssa, että itse sanot, että on aivan sama kenen kanssa kirjoittelet...koska toimit muiden kanssa eritavoin...

        LS

        Muut eivät ala kirjoittelemaan kanssani täällä kuten sinä. Suurin osa haluaa ja kokee että täällä keskustelun sisällön pitää pysyä tietyissä raameissa ja minä taas olen tällainen joka ei niin raameista välitä.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkään en koe että nimimerkkiäni voidaan jotenkin loukata.

        Joo, ei varmaankaan kukaan poliisille ilmoita näistä palstakirjoitteluista paitsi tosiaankin kun on kyseessö todellinen uhka

        Tsemppiä puheluun. Hyvin se menee

        ST

        Enpä tiedä sitä ilmoittaako vai ei, mutta ei poliisi tämmöisessä asiassa mihinkään ala, tai sitten poliisi resurssoi asioita kummallisesti, on oikeitakin rikoksia varmasti ratkottavana.

        Tietenkin olen hyviä käytöstapoja vastaan toiminut, tein jotain mitä ei olisi kuitenkaan saanut tehdä. Myönnän sen. Asioita en pysty muutoin korjaamaan kuin anteeksipyytämällä ja asian myöntämällä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en sitä jaksa että koen olevani luupin alla sinun kanssasi...juuri tuo tenttaaminenkin...täällä muut saa tehdä mitä lystää, varmaan naureskelet mukana??? Pitää nytkin varoa, etten väitä mitään, kysymysmerkki, huomaatko, ei tarvitse ilmota, en väitä mitään...Mutta odottajan kun se olen minä niin minut pistetään kuin johonkin totuuspenkkiin, jossa saan kaiken viimeistä pisaraa myöten selventää...koen ..että se ei ole oikein...

        LS

        Ja minua ärsyttää välillä se, että epäilet koko ajan motiveejani ihan kuin minulla olisi jokin pahansuopuus mielessäni.
        Toisaalta eipä näillä palstoilla kannatakkaan luottaa ihmisiin kuten irl. Että toisaalta epäluottamus onnihan ymmärrettävää ja järkeen käypää vaikei mulla sitä järkeä paljoa olekkaan 🙃

        Et


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minua ärsyttää välillä se, että epäilet koko ajan motiveejani ihan kuin minulla olisi jokin pahansuopuus mielessäni.
        Toisaalta eipä näillä palstoilla kannatakkaan luottaa ihmisiin kuten irl. Että toisaalta epäluottamus onnihan ymmärrettävää ja järkeen käypää vaikei mulla sitä järkeä paljoa olekkaan 🙃

        Et

        No en yksinomaan tarkoittanut sinua, kun laitoit sen ylläpitoviestin joku toinen avautui miten on toiminut ja poliisiasia lähti siitä, en siis odota että sinä niin teet...tai kokisin sinusta jotain uhkaa...voinko sanoa että tavallaan mainitsemalla ylläpidosta saatoit vahvistaa jotain ja nämä viestimme saattaa vahvistaa myös jotain jossakin toisessa ja ei nämä täällä ole yksityisviestejä..näitä lukee muutkin...mutta samaa se, tehköön kukin miten parhaaksi kokee ja jos kokee johonkin oikeutusta, niin se on aina henkilön itse päätettävissä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minua ärsyttää välillä se, että epäilet koko ajan motiveejani ihan kuin minulla olisi jokin pahansuopuus mielessäni.
        Toisaalta eipä näillä palstoilla kannatakkaan luottaa ihmisiin kuten irl. Että toisaalta epäluottamus onnihan ymmärrettävää ja järkeen käypää vaikei mulla sitä järkeä paljoa olekkaan 🙃

        Et

        En epäile motiivejasi...mutta huomaan, että vaadit minulta enemmän kuin muilta.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minua ärsyttää välillä se, että epäilet koko ajan motiveejani ihan kuin minulla olisi jokin pahansuopuus mielessäni.
        Toisaalta eipä näillä palstoilla kannatakkaan luottaa ihmisiin kuten irl. Että toisaalta epäluottamus onnihan ymmärrettävää ja järkeen käypää vaikei mulla sitä järkeä paljoa olekkaan 🙃

        Et

        Hei st minusta tuntuu jotenkin ettei mikään toimi, vaikka yritän ja yritän ..ja aina syyt ei ole minusta riippuvaisia suoraan...mutta ikäänkuin sen kautta hiipii sellainen epätoivo ja synkkyys.

        Mitä teen? Tätä ei voi voittaa omalla psyykkauksella. Vaikka koetan epäonnistumisestakin ajatella ettei tiedä jos se johtaakin johonkin hyvään, niin silti kokoajan asiat junnaavat paikoillaan, eivätkä etene. Koetan ottaa myös rennommin, ettei haittaa, jos joskus asiat ei etene, ehkä niihin löytyy keinot myöhemmin...ja jotenkin saan asiat hoidettua.

        Auta ST. Kirjoitit siitä henkivalta-asiasta ja mietin..että tässä on jotain outoa..

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muut eivät ala kirjoittelemaan kanssani täällä kuten sinä. Suurin osa haluaa ja kokee että täällä keskustelun sisällön pitää pysyä tietyissä raameissa ja minä taas olen tällainen joka ei niin raameista välitä.

        ST

        No en olisi siitä varma...en ajatellut että avunpyyntö sinulle, se voisi myös suututtaa ja ärsyttää ihmisiä, kun lähetin, mutta aloin miettiä...kyllähän minä kun olen ahdistunut ja mieli menee mustaksi...yritän löytää ihmistä joka tukisi ja nostaisi ylöspäin...se on eräänlainen selviytymiskeino kait...jonka kyllä tiedostan, mutta kun olet tosi maassa...kait haluaisi että joku silloin kuulisi...minun itsetuntoni ja kaikki on ollut tosi matalalla ja välillä tuntuu että kyllä tämä tästä...mutta kun se on valmiiksi heikko, ei tarvita paljon vastoinkäymisiä kun jo murrun taas...tarvitsisin positiivisia kokemuksia kait...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minua ärsyttää välillä se, että epäilet koko ajan motiveejani ihan kuin minulla olisi jokin pahansuopuus mielessäni.
        Toisaalta eipä näillä palstoilla kannatakkaan luottaa ihmisiin kuten irl. Että toisaalta epäluottamus onnihan ymmärrettävää ja järkeen käypää vaikei mulla sitä järkeä paljoa olekkaan 🙃

        Et

        Tavallaan ymmärrän pointin ettei saisi roikkua ihmisissä ja tulisi turvata Jumalaan, se vaan tuntuu usein olevan sananparsi, jolla voi jättää toinen ihminen huomioimatta...on myös varmaan helppo nähdä minut vinkujana ..

        Sillä tavoin pyrit kuitenkin huomioimaan minua ja se voi näyttäytyä sitten siltä minun puoleltani, että en arvosta ja maksan takaisin negatiivisuudella...mutta en toisi asioita, jos ajattelisin sinun motiivisi jotenkin olevan minua vastaan tai olevasi ilkeä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minua ärsyttää välillä se, että epäilet koko ajan motiveejani ihan kuin minulla olisi jokin pahansuopuus mielessäni.
        Toisaalta eipä näillä palstoilla kannatakkaan luottaa ihmisiin kuten irl. Että toisaalta epäluottamus onnihan ymmärrettävää ja järkeen käypää vaikei mulla sitä järkeä paljoa olekkaan 🙃

        Et

        Koen itseni tietyllä tapaa yksinäiseksi ..se kokemus tulee ehkä että voi joutua helposti sosiaalisesti eristetyksi...vaikka yrittää ottaa kontaktia ja olla mukava...enhän minä reaalielämässä tee sitä mitä tein täällä...typerää että tein täällä jotain sellaista, enhän oikeastikaan ottaisi keneltäkään identiteettiä, se olisi aika skitsoa...olen ihmisille hymyilevä ja pyrin olemaan itseni ja en skitsoile....täällä minusta voi välittää ihan erilainen kuva ..

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä tiedä sitä ilmoittaako vai ei, mutta ei poliisi tämmöisessä asiassa mihinkään ala, tai sitten poliisi resurssoi asioita kummallisesti, on oikeitakin rikoksia varmasti ratkottavana.

        Tietenkin olen hyviä käytöstapoja vastaan toiminut, tein jotain mitä ei olisi kuitenkaan saanut tehdä. Myönnän sen. Asioita en pysty muutoin korjaamaan kuin anteeksipyytämällä ja asian myöntämällä.

        LS

        Juu, ei mitään olin jo antanut anteeksi.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei st minusta tuntuu jotenkin ettei mikään toimi, vaikka yritän ja yritän ..ja aina syyt ei ole minusta riippuvaisia suoraan...mutta ikäänkuin sen kautta hiipii sellainen epätoivo ja synkkyys.

        Mitä teen? Tätä ei voi voittaa omalla psyykkauksella. Vaikka koetan epäonnistumisestakin ajatella ettei tiedä jos se johtaakin johonkin hyvään, niin silti kokoajan asiat junnaavat paikoillaan, eivätkä etene. Koetan ottaa myös rennommin, ettei haittaa, jos joskus asiat ei etene, ehkä niihin löytyy keinot myöhemmin...ja jotenkin saan asiat hoidettua.

        Auta ST. Kirjoitit siitä henkivalta-asiasta ja mietin..että tässä on jotain outoa..

        LS

        Ai jenkivallasta, en muista mitä kirjoitin, voitko selventää?

        Me ollaannihan hirveitä. Tapellaan kuinnitalialaiset ja seuraavassa hetkessä juodaan hymyillen pullakahavit 🤣

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en olisi siitä varma...en ajatellut että avunpyyntö sinulle, se voisi myös suututtaa ja ärsyttää ihmisiä, kun lähetin, mutta aloin miettiä...kyllähän minä kun olen ahdistunut ja mieli menee mustaksi...yritän löytää ihmistä joka tukisi ja nostaisi ylöspäin...se on eräänlainen selviytymiskeino kait...jonka kyllä tiedostan, mutta kun olet tosi maassa...kait haluaisi että joku silloin kuulisi...minun itsetuntoni ja kaikki on ollut tosi matalalla ja välillä tuntuu että kyllä tämä tästä...mutta kun se on valmiiksi heikko, ei tarvita paljon vastoinkäymisiä kun jo murrun taas...tarvitsisin positiivisia kokemuksia kait...

        LS

        Kuulostaa loogiselta 🤔

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaan ymmärrän pointin ettei saisi roikkua ihmisissä ja tulisi turvata Jumalaan, se vaan tuntuu usein olevan sananparsi, jolla voi jättää toinen ihminen huomioimatta...on myös varmaan helppo nähdä minut vinkujana ..

        Sillä tavoin pyrit kuitenkin huomioimaan minua ja se voi näyttäytyä sitten siltä minun puoleltani, että en arvosta ja maksan takaisin negatiivisuudella...mutta en toisi asioita, jos ajattelisin sinun motiivisi jotenkin olevan minua vastaan tai olevasi ilkeä.

        LS

        Usein ihminenntarvitsee ihmistä, ei siinä mitään.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein ihminenntarvitsee ihmistä, ei siinä mitään.

        ST

        En kyllä tarkalleen muista mitä, mutta muistan sun kirjoittaneen siitä jotain...henkivalloista siis, kehoititko huomioimaan sen, vaikka jotenkin heitit, vaikka en uskoisikaan sellaiseen...niin että kuitenkin sen huomioisin...

        No olen perusluonteeltaan temperamenttinen italialainen, mutta minussa on ripaus aasialaista...voin näyttäytyä hymyilevänä hiljaisena...mutta joo, en ole pitkähihainen, kunhan päästän höyryt pihalle...tälleen turvallisessa seurassa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä tarkalleen muista mitä, mutta muistan sun kirjoittaneen siitä jotain...henkivalloista siis, kehoititko huomioimaan sen, vaikka jotenkin heitit, vaikka en uskoisikaan sellaiseen...niin että kuitenkin sen huomioisin...

        No olen perusluonteeltaan temperamenttinen italialainen, mutta minussa on ripaus aasialaista...voin näyttäytyä hymyilevänä hiljaisena...mutta joo, en ole pitkähihainen, kunhan päästän höyryt pihalle...tälleen turvallisessa seurassa.

        LS

        Pitkävihainen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä tarkalleen muista mitä, mutta muistan sun kirjoittaneen siitä jotain...henkivalloista siis, kehoititko huomioimaan sen, vaikka jotenkin heitit, vaikka en uskoisikaan sellaiseen...niin että kuitenkin sen huomioisin...

        No olen perusluonteeltaan temperamenttinen italialainen, mutta minussa on ripaus aasialaista...voin näyttäytyä hymyilevänä hiljaisena...mutta joo, en ole pitkähihainen, kunhan päästän höyryt pihalle...tälleen turvallisessa seurassa.

        LS

        En muista mitä oon kirjoittanut ja missä yhteydessä oon tuosta kirjoittanut että voisin jälkikäteen kertoa mitä olen tarkoittanut kirjoittaessani tuosta.

        Mutta on minulla tuntemuksia jotka herättävät ajatuksia.
        Kaukaa historiasta.
        Joskus asiat ovat sellaisia että ne siirtyvät kuin perimä sukupolveltavtoiselle tapakäyttäytyä tietyissä tilanteissa ennenkuinn joku katkaisee sen sanomalla että nyt riittää. Murtaa sen.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En muista mitä oon kirjoittanut ja missä yhteydessä oon tuosta kirjoittanut että voisin jälkikäteen kertoa mitä olen tarkoittanut kirjoittaessani tuosta.

        Mutta on minulla tuntemuksia jotka herättävät ajatuksia.
        Kaukaa historiasta.
        Joskus asiat ovat sellaisia että ne siirtyvät kuin perimä sukupolveltavtoiselle tapakäyttäytyä tietyissä tilanteissa ennenkuinn joku katkaisee sen sanomalla että nyt riittää. Murtaa sen.

        ST

        Millaisia tuntemuksia?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaisia tuntemuksia?

        LS

        Sellaisia sidoksia.meillä ihmisillä.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisia sidoksia.meillä ihmisillä.

        ST

        Painan vahingossa pistettäkin kun pitääisi lyödä välinäppäintä 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisia sidoksia.meillä ihmisillä.

        ST

        Jotka saa murrettua Jeesuksen nimessä, eikä niihinnitse kyjene. Ainoastaan amtautumalla täysin sen varaan että Jumala vapauttaa Jeesuksen Kristuksen nimessä.

        ST


      • Anonyymi

        Oho sori. Spämmääminen ei ollut tarkoitus.


    • Anonyymi

      Tervetuloa meidän lestadiolaisten hoitokokouksiin, sielä häviävät kaikki masennukset sekä alakuloisuudet!T. Hoitopappi.

      • Anonyymi

        No varmasti ja tilalle tulee vakavempia ongelmia!


      • Anonyymi

        Tuo taitaa olla huumoria. Hoitokokoukset ovat ihmisen teko toistaan kohtaan ja kuten tiedämme sellaisella on ollut usein katkerat seuraamukset.


    • Anonyymi

      Ajattelin ensin, että sinä olet ilkikurinen trolli mutta vastaan nyt kuitenkin asiallisesti, koska saatat olla vain tietämätön ja ajattelematon.

      Aliarvioit ihmisiä. Ilmiselvästi sinulla ei ole kokemusta useiden ihmisten pitkäkestoisesta kliinisestä keskivaikeasta tai vaikeasta masennuksesta, etkä osaa samaistua lähimmäisiesi tilaan. Kaikkien masennus ei ole niin kuin sinun masennuksesi. Sanasi turhauttavat ja pahimmillaan satuttavat meitä, jotka emme parane masennuksesta.

      Ihminen, joka ei ole kokenut todellista kliinistä vaikeaa masennusta ei voi ymmärtää mitä se tarkoittaa. Siinä ei Jeesukset eikä Jumalat auta. Parhaimmillaankin aika voi tehdä tehtävänsä tavalla tai toisella. Voi olla, että sinulla on ollut mielialan laskua, jonka on aikaan saanut sellainen elämä, joka ei ole sopinut luonteellesi ja sitten elämänmuutos, tai kuten mainitset ajatusmaailman muutos on saanut aikaan mielialan kohenemisen. Jokaisella ihmisellä on tämän tyyppistä matalaa mielialaa joskus. Mutta en oikein jaksa uskoa, että olisit oikeasti ollut kliinisesti masentunut. Jos tuntisit masennuksen sairauksena, et kirjoittaisi tuollaisia. Saitko masennusdiagnoosisi psykiatrian erikoislääkäriltä?

      Minun masennukseni alkoi työuupumuksena. Sain sen lähtemään pois elämäntapamuutoksella, jossa korjasin ruokavalioni, lepäsin riittävästi ja aloin kuntoilla ja käydä seurakunnassa. Lisäksi kartoitin arvoni ja rupesin elämä arvojeni mukaista elämää. Minun diagnoksinani oli kliininen keskivaikea masennus ja se rupesi lähtemään pois yhdeksän kuukauden päästä. Mutta elimistöni oli vaurioitunut likkaa väärästä elämäntavasta. Sitten kuntoilin liikaa ja sairaus paheni. Se sairaus muutti luonnettaan eikä enää ikinä parantunut. Tästä on jo 10 vuotta.

      On olemassa parantumattomia sairauksia, joiden seuraus on kliininen masennus, esim. erilaiset hormonaaliset puutokset, diabetes, krooninen väsymysoireyhtymä ym. Myös vitamiinien ja mineraalien puutostilat voivat pahimmillaan aiheuttaa masennusta.

      On olemassa hoitoresistenttejä masennuksia, jotka eivät parane, koska ihmisen omat tekemiset ja luonteenpiirteet pitävät niitä yllä.

      Minä olen luonteltani pikkutarkka ja vaativa. Liika tekeminen ja lähes 20 vuotta jatkunut liian korkea stressitaso opiskelu ja työelämässä ovat vahingoittanut aivojani. Se on todettu tutkimuksissa. Sen seurauksena liika fyysinen ja kognitiivinen rasitus aiheuttavat minulle masennusta. Näin ollen tavallinen elämä saa aikaan masennukseni ja se tekee siitä hoitoresistentin masennuksen. Kaikille ei kova pitkäkestoinen stressi sovi.

      Sairastumiseni jälkeen, kun joudun siivoamaan, saan vaikean masennuksen ja uupumuksen useaksi päiväksi eikä aivot jaksa toimia. Miten uskoontulo poistaisi siivoamistarpeeni? Kauppareissut täältä maalta kaupunkiin saavat aikaan päiviä kestävän masennuksen pahentumisen ja kovaa uupumusta ja aivojen väsymistä. Miten uskoontulo poistaa kauppareissuni? Television katsominen, lukeminen, netin selaaminen, suunnittelu ja pähkäily saavat aikaan samoja oireita. Todellinen uskoontuloko poistaisi nämä oireeni? Että tavallinen uskontuloko ei riitä niitä poistamaan? No ei näköjään. Ja pastorini vielä väitti, että minulla on suuri usko ja armolahjoja. Ne evät todistakaan, että olisin uudestisyntynyt? Ilmeisesti ei, koska en olekaan tullut terveeksi. Vai oliko se se Raamatunluku kun poistaa sairauteni, kun nimen omaan juuri lukeminen aiheuttaa oireita?

      Ihminen voi olla vaikka kuinka harras uskova ja sairastaa silti vaikeaa masennusta. Hän voi olla vaikka kuinka kiinnittynyt Jumalan sanaan ja silti pysyä sairaana. Ajatusmaailman muutos kun harvoin vie kliinistä masennusta pois. Edes parhaat psykiatrian tutkijat eivät kykene parantamaan masennusta eivätkä pysty sanomaan mikä pitää sitä yllä.

      Olisiko ehkä parempi, ettet sinä, asiaa tuntematon kokeilisi hoidella tällä palstalla vakavasti sairaita. Pahimmillaan voit saada aikaan masennuksen pahentumista.

    • Anonyymi

      Kyllä kaiit se on hirveä paskanmaku suussa useinkin eikä se ole mikään ihme tässä minunkaan tilamteessani.

      Minusta masentuminen ja tyytymättömyys ovat ihan luonnollisia asioita ihmisille, jos on kuormittavia asioita ja voihan masennus olla sisäsyntyistäkin eli johonkin sairauteen liittyvää joka vaikuttaa suoranaisesti aivojentoimintaan. Aina masennus ei oke ulkosyntyistä.

      Tietenkin alakuloisuus on taas sitten eri asia kuin masentuneisuus.
      Uskovaisellakin on lupa hakea apua masennukseensa vaikkapa lääkkeistä tai terapiasta. Joskus kuulee puhetta, että masennuslääkkeet olisivat paholaisesta, mikä on minusta hullutusta.
      Käyttäähän ihminen kipulääkkeitäkin jos selkä on kipeä niin miksei saisi käyttää lääkettä mielenkipuun. Sitäpaitsi fysiologisia ja psykologisia syitä ei voi erottaa toisistaan, ne kulkevat käsi kädessä.

      Mutra sellainen ajatus vielä, joka herää aloituksesta, että usko Jumalaan kyllä suojelee ihmistä ajautumasta epätoivoon ja auttaa jaksamaan vaikeissa elämäntilanteissa.
      Usko auttaa taistelussa katkeruutta ja kyynistymistä vastaan.

      Sitten tulee vastaan sellaistakin, että syyllistetään masentunutta eikä ymmärretä, että masentuneisuus on sairaus muiden joukossa eli normaali elimistön eli kehon ja mielen reaktio vallitsevaan tilanteeseen.

      Uskon kuitemkin kuten aloittajakin, että Jumala voi antaa mielenmuutoksen ja voiman taistella ikäviä, pahalta tuntuvia tunteita vastaan ja voi vapauttaa kokonaankin masennuksesta.
      Jotkut sanovat että tuollainen itsensä buustaus on itsesuggeatiota.
      En sanoisi tuotakaan ihan hukka arvioinniksi siinä mielessä, että uskon Jumalan luoneen meihin korjausmekanismeja jotka toimivat Herrassa Pyhänhengen kautta silloin kun se saa vaikuttaa ihmisessä eli tuokin on ihan normaali fysiologinen korjauskompleksi eli kun vaikkapa tekee jotain mieluisaa puuhaa esim kulkee metsässä elimistössäsi tapahtuu monenlaisia fysiologisia reaktioita jotka helpottavat oloa joten amaa tapahtuu kun luotamme Jumalaan niin se vaikuttaa meihin positiivisesti ihan fysiologisella tasolla ppoustaen atressia ja sen luomia haittavaikutuksia jne

      Sitten vielä tulee mieleen ihmeet. Uskon myös niihin. Uskonnettä voi tapahtua myös ihne, koska Herra on kaikkivoipa.
      Mutten laskisi ihmeiden varaan, perustaisi ihmekalliolle uskoa.
      Tuo tie vie pettymyksiin ja katkeroitumisiin sekä uskossa väsymiseen ja voi johtaa uskosta luooumiseen.
      Tuostahan on kirjoitettu raamatussakin kun Jeesus puhui Joonaan merkistä.

      Elämään kuuluvat sairaudet ja kivut myös kärsimys. Kärsimys saa yleensä ihmisen pohtimaan asioita syvissä vesissä.
      Mutta sielläkään ei olla yksin vaan Herra on meidän kanssamme.
      Ja kun sielunvihollinen tulee yrittäen murehduttaa tai vääristää ajatuksuamme niin että vahingoitamme niin itseämme kuin muita voimme huutaa että auta Herra ja voimme taistella sanoen ettemme suostu Jeesuksen Kristuksen niihin pahoihin ajatuksiin. Joskus ihminen voi olla ihan sidottu niihin, mutta uskon että Herra voi vapauttaa niistä.

      ST

      • Anonyymi

        "Mutra sellainen ajatus vielä, joka herää aloituksesta, että usko Jumalaan kyllä suojelee ihmistä ajautumasta epätoivoon ja auttaa jaksamaan vaikeissa elämäntilanteissa."

        Aijaa? Minua ei suojellut. Olen elänyt useita epätoivon jaksoja ja kun Jumala ei ole suljellut niiltä eikä helpottanut tilannetta, on itse pitänyt yrittää niissä selvitä ja itse koittaa päästä niistä eteenpäin. Kai se on sitten sitä, että kun on riittävän syvä masennus ja ahdistus, niin siinä ei auta Jumalakaan. Kun elimistön kemia on sekaisin, niin se on sitten sekaisin. Siinä ei kuvittelu eikä itsesuggestiot auta.

        Tai sitten ajatuksesi on joko kielikuvallista tai toiveajattelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutra sellainen ajatus vielä, joka herää aloituksesta, että usko Jumalaan kyllä suojelee ihmistä ajautumasta epätoivoon ja auttaa jaksamaan vaikeissa elämäntilanteissa."

        Aijaa? Minua ei suojellut. Olen elänyt useita epätoivon jaksoja ja kun Jumala ei ole suljellut niiltä eikä helpottanut tilannetta, on itse pitänyt yrittää niissä selvitä ja itse koittaa päästä niistä eteenpäin. Kai se on sitten sitä, että kun on riittävän syvä masennus ja ahdistus, niin siinä ei auta Jumalakaan. Kun elimistön kemia on sekaisin, niin se on sitten sekaisin. Siinä ei kuvittelu eikä itsesuggestiot auta.

        Tai sitten ajatuksesi on joko kielikuvallista tai toiveajattelua.

        Mistä niin päättelet ettei suojellut eikä auttanut? Saithan voiman taistella?
        Minä ajattelen että Jumala on siellä ihan pohjallakin vaikkei se siltä varmasti aina tunnu.
        En usko siihen, että Jumala hylkää sinne pohjalle.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä niin päättelet ettei suojellut eikä auttanut? Saithan voiman taistella?
        Minä ajattelen että Jumala on siellä ihan pohjallakin vaikkei se siltä varmasti aina tunnu.
        En usko siihen, että Jumala hylkää sinne pohjalle.

        ST

        En saanut voimia taistella. Olin vain niin huonossa kunnossa, ettei itsemurha onnistunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En saanut voimia taistella. Olin vain niin huonossa kunnossa, ettei itsemurha onnistunut.

        Ootcsiinä vielä kuitenkin? Mää muistan sellaisen tapauksen että sain voimaa siittäbajatuksesta, että kunhan pysyn sellaisessa kunnossa että pääsen ryömimään tielle ja jään auton alle. Pahin pelkoni oli että meen fyysisesti niin huonoon kuntoon etten pääse ryömimään sinne tielle. Masentunut en kuitenkaan ollut vaan fyysisesti niin romuna.
        Jälkeenpäin ajattelen että Jumala varjeli ja oli koko ajan kanssani.
        Mulla ei ollut omia voimia, koin jälkikäteen että mentiin Jumalan voimilla silloin.

        ST


    • Anonyymi

      Minun vanhurskaani on elävä uskosta. Ihmetekojen loputtua kun viimeinen apostoli kuoli, niin pelkkä usko ja eläminen Jeesuksen opin mukaan ja avun pyytäminen riittää. Kaikki oletukset ja ns ihmetekojen ja profeetalliset näyt, on etummaisten istuinten hakemista ja huomion keskipisteestä tykkäämistä. Kyllä se raamatun mukaan näkyy sitten kun on aika.

      • Anonyymi

        Mutta osaathan hyväksyä myös muiden uskon oikeaksi jos he kipuilevar asioiden suhteen ja masentuvat, sillä sanotaanhan että Herra on heikoissa väkevä. Vahva ei koe patantajaa tarvitsevansa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Muistakaa ettei meistä kukaan ansaitse mitään hyvää elämässä. Kukaan meistä ei ole edes pelastamisen arvoinen, vaan Kristus omalla rakkaudellaan ja armollisuudellaan on meidät maailmasta valinnut ja lunastanut. Jumala antaa hyviä asioita joko armostaan ja porsaille, epäuskoisille, ruokkiakseen heidät teurastuspäivää varten. Kärsitään hänen armoaan ja lapeuttaan ja lopullista lunastustaan odottaen, ennemmin kuin etsitään uskottomien kanssa rikkautta ja lohtua maailmasta. Herran armo riittäköön meille. Me ketkä Jeesukseen uskomme, saamme iankaikkisen elämän. Pysytään uskollisina ja nöyrinä, Jeesuksen Hengessä ja rakkaudessa.

      • Anonyymi

        Kyllä nöyrilläkin uskovilla voi rahaa ja rikkauksia olla, josta sitten voi auttaa lähimmäisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nöyrilläkin uskovilla voi rahaa ja rikkauksia olla, josta sitten voi auttaa lähimmäisiä.

        Joo, ei rikkaus tarkoita että olisi Jumalan tuomion alainen eikä köyhyys. Mutta me uskovat huomaamme että vaikka meillä olisi rikkauksiakin ja kaikkea hyvää, me olemme maailmassa onnettomia. Mikään muu kuin Herran tunteminen ei lohduta.


    • Anonyymi

      Siskollani oli 2 koiraa, toinen koira kuoli niin toinen lopetti syömisen laihtuen luurangoksi. Aikansa poti masennustaan ennenkuin aikojen saatossa jälleen virkosi elämään.

    • Anonyymi

      Seuroissa pitäisi kunnioittaa elämää ennenkaikkea salaisuuden tähden. Repostelu näillä foorumeilla ei juuri edistä parannuksen tekoja.

      • Anonyymi

        Liittyy aloitukseen miten?!


    • Anonyymi

      Kun on vaikea masennus niin tunteet häviävät. Silloin se, mitä luuli Jumalan läsnäoloksi tai Pyhän hengen saamiseksi katoaa tyysti. Jumalan läsnäolo ei olekaan mikään tunne. Luulin, että tiedän, koska olen läsnäolossa. En oikeasti tiennytkään. Se onkin valetta, että ihminen voisi tuntea Jumalan läsnäolon. No, nyt kun Jumala ei ole täällä kotona yksin maatessani minun elämässäni, enkä pääse kotini ulkopuolelle, Jumala ei enää toimi elämässäni. Kukaan ei kohtaa, kukaan ei auta. Ei ole toiminut vuosiin. Se, mitä luulin Jumalan avuksi ja hänen ihmeikseen, olikin toisten ihmisten auttamisenhalua. Nyt Jumala ei tee enää ihmeitäänkään kun olen vain kotona. Ei mitään apua sieltä päin ole. Tästä masennuksesta Jumala ei ole halunnut minua parantaa.

      Joten miten ihmeessä se Jumala oikeasti ilmenee kun se onkin valhetta, että hän on läsnä tai että joku on Hengen läsnäolossa? Miten hän ilmenee kun ihmeiksi ja avuksi luulemani asia olikin vain omaa kuvittelua? Miten Jumalan rakkaus tuntuu? No ei tunnu. Nyt on mennyt vuosia ilman Jumalan huolenpitoa itse selviytyen, itse suoriutuen. Jumalan katsellessa pilven longalta. Kenties hän on selkäpäin minua.

      Olin itsekin taivastien suorittaja autellen ihmisiä vapaaehtoistyöllä. Nyt ymmärrän, ettei Jumala minua pistänyt auttamaan vaan kuvittelu siitä, että Jumala haluaisi minun auttavan nyt jotakin henkilöä tai jotain toista, tavoilla, jotka itse keksin. Ei ollut mitään Jumalan ääntä, vain omia kuvitelmia. Ja nyt se käy todeksi omalla kohdalla, ettei Jumala auta, kun kukaan ei käy edes kylässä. Elämässäni ei tapahdu mitään.

      Ihmettelen vain vielä, että miksi mahdan olla uskossa. Ja kelpaako tämä usko enää edes Jumalalle.

      • Anonyymi

        Minä olen ollut nuoruudestani asti todella yksinäinen. Mutta olen tullut hyväksymään sen että tällä tavoin Jumala on minua valmistanut ja minua koetellut. Kaikki mitä tämä elämä antaa ja ottaa on yhtä tyhjän kanssa. Herra antoi minun tulla yksinäiseksi ja maailman hylkäämäksi että hän saisi olla minun osani. On paljon sellaista ennakkoluuloa että elämässä on kaiken oltava hyvin ja hienosti että Jumala on ihmisen kanssa. Se on fariseusten oppia ketkä ylenkatsoivat köyhät ja kurjat. He eivät halunneet opettaa ja lohduttaa "saastaisia" ja Jumalan "hylkäämiä". Olen myös oppinut että minä en ansaitse mitään enempää. Jumala antaa minulle armostaan sen minkä antaa. Jos minun on nyt kärsittävä ilman lohdutusta olkoon niin, mutta Herraan minä panen toivoni. Herralta tulee maan rikkaillekin heidän varansa ja ilonsa, mutta heidän sielunsa joutuu vahinkoon. Jeesus haluaa antaa meille aivan jotain muuta kuin rahaa, puolisoita, ystäviä ja kunniaa maailmassa. Ja se on iankaikkinen elämä ja hänen salaisuuksiensa tunteminen. Raamatun lohdutus omalla kohdallani on mittaamaton. Se on ainoa iloni kun Jumala opettaa minulle hänen sanaansa. Paljastaa salaisuuksia joita hän ei ole maailmalle eikä muille uskovillekkaan kertonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ollut nuoruudestani asti todella yksinäinen. Mutta olen tullut hyväksymään sen että tällä tavoin Jumala on minua valmistanut ja minua koetellut. Kaikki mitä tämä elämä antaa ja ottaa on yhtä tyhjän kanssa. Herra antoi minun tulla yksinäiseksi ja maailman hylkäämäksi että hän saisi olla minun osani. On paljon sellaista ennakkoluuloa että elämässä on kaiken oltava hyvin ja hienosti että Jumala on ihmisen kanssa. Se on fariseusten oppia ketkä ylenkatsoivat köyhät ja kurjat. He eivät halunneet opettaa ja lohduttaa "saastaisia" ja Jumalan "hylkäämiä". Olen myös oppinut että minä en ansaitse mitään enempää. Jumala antaa minulle armostaan sen minkä antaa. Jos minun on nyt kärsittävä ilman lohdutusta olkoon niin, mutta Herraan minä panen toivoni. Herralta tulee maan rikkaillekin heidän varansa ja ilonsa, mutta heidän sielunsa joutuu vahinkoon. Jeesus haluaa antaa meille aivan jotain muuta kuin rahaa, puolisoita, ystäviä ja kunniaa maailmassa. Ja se on iankaikkinen elämä ja hänen salaisuuksiensa tunteminen. Raamatun lohdutus omalla kohdallani on mittaamaton. Se on ainoa iloni kun Jumala opettaa minulle hänen sanaansa. Paljastaa salaisuuksia joita hän ei ole maailmalle eikä muille uskovillekkaan kertonut.

        ....
        Sinullakin on ase kaikkea pahaa oloa vastaan, Raamattusi. Rukoile Jeesusta opettajaksesi, niin hän aivan varmasti sinulle näyttää ihmeellisiä asioita. Hän tuhoaa kaikki järjenpäätelmäsi ja rakentaa ja vahvistaa sinun uskosi. Ajaa pois kaikki pahat henget jotka sinua kiusaavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ollut nuoruudestani asti todella yksinäinen. Mutta olen tullut hyväksymään sen että tällä tavoin Jumala on minua valmistanut ja minua koetellut. Kaikki mitä tämä elämä antaa ja ottaa on yhtä tyhjän kanssa. Herra antoi minun tulla yksinäiseksi ja maailman hylkäämäksi että hän saisi olla minun osani. On paljon sellaista ennakkoluuloa että elämässä on kaiken oltava hyvin ja hienosti että Jumala on ihmisen kanssa. Se on fariseusten oppia ketkä ylenkatsoivat köyhät ja kurjat. He eivät halunneet opettaa ja lohduttaa "saastaisia" ja Jumalan "hylkäämiä". Olen myös oppinut että minä en ansaitse mitään enempää. Jumala antaa minulle armostaan sen minkä antaa. Jos minun on nyt kärsittävä ilman lohdutusta olkoon niin, mutta Herraan minä panen toivoni. Herralta tulee maan rikkaillekin heidän varansa ja ilonsa, mutta heidän sielunsa joutuu vahinkoon. Jeesus haluaa antaa meille aivan jotain muuta kuin rahaa, puolisoita, ystäviä ja kunniaa maailmassa. Ja se on iankaikkinen elämä ja hänen salaisuuksiensa tunteminen. Raamatun lohdutus omalla kohdallani on mittaamaton. Se on ainoa iloni kun Jumala opettaa minulle hänen sanaansa. Paljastaa salaisuuksia joita hän ei ole maailmalle eikä muille uskovillekkaan kertonut.

        Voi hyvänen aika.
        Tässä aidosti kärsivä lähimmäinen.

        Tiedä, mitä lohdullista sanoa...
        Virtuaalisesti haluan halata sinua.✨💛


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ollut nuoruudestani asti todella yksinäinen. Mutta olen tullut hyväksymään sen että tällä tavoin Jumala on minua valmistanut ja minua koetellut. Kaikki mitä tämä elämä antaa ja ottaa on yhtä tyhjän kanssa. Herra antoi minun tulla yksinäiseksi ja maailman hylkäämäksi että hän saisi olla minun osani. On paljon sellaista ennakkoluuloa että elämässä on kaiken oltava hyvin ja hienosti että Jumala on ihmisen kanssa. Se on fariseusten oppia ketkä ylenkatsoivat köyhät ja kurjat. He eivät halunneet opettaa ja lohduttaa "saastaisia" ja Jumalan "hylkäämiä". Olen myös oppinut että minä en ansaitse mitään enempää. Jumala antaa minulle armostaan sen minkä antaa. Jos minun on nyt kärsittävä ilman lohdutusta olkoon niin, mutta Herraan minä panen toivoni. Herralta tulee maan rikkaillekin heidän varansa ja ilonsa, mutta heidän sielunsa joutuu vahinkoon. Jeesus haluaa antaa meille aivan jotain muuta kuin rahaa, puolisoita, ystäviä ja kunniaa maailmassa. Ja se on iankaikkinen elämä ja hänen salaisuuksiensa tunteminen. Raamatun lohdutus omalla kohdallani on mittaamaton. Se on ainoa iloni kun Jumala opettaa minulle hänen sanaansa. Paljastaa salaisuuksia joita hän ei ole maailmalle eikä muille uskovillekkaan kertonut.

        ...
        Iso osa juutalaisista ei vastaanottanut Jeesusta. Heidän oli mahdoton uskoa että Jumala voisi olla niin kurjan kohtalon saaneen miehen kanssa, saatika että Jumala itse olisi hänessä. Tämä maailma odottaa Jumalan olevan menestyvien ja ihmisten suosiota saavien kanssa. Mieti nyt vaikka demokratiaa, voittaja on se joka on suosituin. Niin ei ole. Jumala on valinnut maailmalle arvottomat. Ne keitä harva kuuntelee ja joita kukaan ei suuressa arvossa pidä, paitsi tietysti muut Jumalan lapset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvänen aika.
        Tässä aidosti kärsivä lähimmäinen.

        Tiedä, mitä lohdullista sanoa...
        Virtuaalisesti haluan halata sinua.✨💛

        Kiitos. Vaikka minun kärsimykseni on onneksi nykyisin sitä sorttia joka vie kohti parannusta. Ennen olin särjetty oman ylpeyteni ja syntieni vuoksi. Nyt minä saan olla Herran kuritettavana koska hän rakastaa. Hänen nuhteensa on armoa. Saan katsoa hänen haavoihinsa ristillä, joilla hän on minun syntini sovittanut ja itkeä ja pyytää hänen armoaan etten enää mitään pahaa häntä vastaan tekisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...
        Iso osa juutalaisista ei vastaanottanut Jeesusta. Heidän oli mahdoton uskoa että Jumala voisi olla niin kurjan kohtalon saaneen miehen kanssa, saatika että Jumala itse olisi hänessä. Tämä maailma odottaa Jumalan olevan menestyvien ja ihmisten suosiota saavien kanssa. Mieti nyt vaikka demokratiaa, voittaja on se joka on suosituin. Niin ei ole. Jumala on valinnut maailmalle arvottomat. Ne keitä harva kuuntelee ja joita kukaan ei suuressa arvossa pidä, paitsi tietysti muut Jumalan lapset.

        Niin...ne oikeat ennustukset Messiaasta eivät olleet kärsivän miehen ylistystä vaan menestyvän johtajan, joka rankaisisi Jumalan kansan vastustajia ja rupeaisi johtajana johtamaan Israelin kansaa. Harmi, että niin harva tuntee oikeasti Vanhaa testamenttia ja sitä, mitä Messiaasta siellä oikeasti kirjoitettiin. Tilalle tarjotaan kuviteltuja ennustuksia kärsivästä ristiinnaulitusta hyljeksitystä muka-johtajasta, joka häpäistiin pahimmalla mahdollisella tavalla. Ei ihme, etteivät juutalaiset häntä tunnistaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin...ne oikeat ennustukset Messiaasta eivät olleet kärsivän miehen ylistystä vaan menestyvän johtajan, joka rankaisisi Jumalan kansan vastustajia ja rupeaisi johtajana johtamaan Israelin kansaa. Harmi, että niin harva tuntee oikeasti Vanhaa testamenttia ja sitä, mitä Messiaasta siellä oikeasti kirjoitettiin. Tilalle tarjotaan kuviteltuja ennustuksia kärsivästä ristiinnaulitusta hyljeksitystä muka-johtajasta, joka häpäistiin pahimmalla mahdollisella tavalla. Ei ihme, etteivät juutalaiset häntä tunnistaneet.

        Saatana, olet haukotuttavan tylsä tänään, ja oikeastaan aina. Et keksi uutta. Aina kiellät Jeesuksen. Kiitos Jeesukselle tästä päivästä ja iankaikkisesta armosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ollut nuoruudestani asti todella yksinäinen. Mutta olen tullut hyväksymään sen että tällä tavoin Jumala on minua valmistanut ja minua koetellut. Kaikki mitä tämä elämä antaa ja ottaa on yhtä tyhjän kanssa. Herra antoi minun tulla yksinäiseksi ja maailman hylkäämäksi että hän saisi olla minun osani. On paljon sellaista ennakkoluuloa että elämässä on kaiken oltava hyvin ja hienosti että Jumala on ihmisen kanssa. Se on fariseusten oppia ketkä ylenkatsoivat köyhät ja kurjat. He eivät halunneet opettaa ja lohduttaa "saastaisia" ja Jumalan "hylkäämiä". Olen myös oppinut että minä en ansaitse mitään enempää. Jumala antaa minulle armostaan sen minkä antaa. Jos minun on nyt kärsittävä ilman lohdutusta olkoon niin, mutta Herraan minä panen toivoni. Herralta tulee maan rikkaillekin heidän varansa ja ilonsa, mutta heidän sielunsa joutuu vahinkoon. Jeesus haluaa antaa meille aivan jotain muuta kuin rahaa, puolisoita, ystäviä ja kunniaa maailmassa. Ja se on iankaikkinen elämä ja hänen salaisuuksiensa tunteminen. Raamatun lohdutus omalla kohdallani on mittaamaton. Se on ainoa iloni kun Jumala opettaa minulle hänen sanaansa. Paljastaa salaisuuksia joita hän ei ole maailmalle eikä muille uskovillekkaan kertonut.

        "Mutta olen tullut hyväksymään sen että tällä tavoin Jumala on minua valmistanut ja minua koetellut. "

        Minä en voi yhtyä tuohon. Ihmiset ne on, jotka sinua ovat kohdelleet väärin. Laittaisiko Jumala ihmiset vastoin omia tahtojaan käyttäytymään huonosti, jotta sinulla menisi vielä huonommin? Ajaisiko Jumala Saatanan asiaa? Kuulostaa kovin ahdistavalta minun korvissani.

        “Älköön kukaan kiusattuna ollessaan sanoko, että Jumala häntä kiusaa. Ei Jumala ole pahan kiusattavissa, eikä hän kiusaa ketään.” (Jaak 1:13, FinRK)

        " Herralta tulee maan rikkaillekin heidän varansa ja ilonsa, mutta heidän sielunsa joutuu vahinkoon. Jeesus haluaa antaa meille aivan jotain muuta kuin rahaa, puolisoita, ystäviä ja kunniaa maailmassa."

        Eli joudun vahinkoon vain, koska Herra on sinun mielestäsi päättänyt niin? Ei se ole minun vikani, että olen saanut hyväpalkkaisen duunin. Oletko kenties kateellinen siitä, että joku osaa sijoittaa varansa ja tehdä rahaa? Kun on ylimääräistä, siitä on helpompi jakaa tarvitseville. Eikö meillä uskovilla siis saa olla rahaa, ystäviä ja puolisoa?

        En ymmärrä. Olen masentunut mutta sillä ei ole mitään tekemistä uskoni, rahojeni, ystävieni eikä puolisoni kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana, olet haukotuttavan tylsä tänään, ja oikeastaan aina. Et keksi uutta. Aina kiellät Jeesuksen. Kiitos Jeesukselle tästä päivästä ja iankaikkisesta armosta.

        Ai, sinä olet valinnut keskustella Saatanan kanssa. Se kertoo sinusta paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana, olet haukotuttavan tylsä tänään, ja oikeastaan aina. Et keksi uutta. Aina kiellät Jeesuksen. Kiitos Jeesukselle tästä päivästä ja iankaikkisesta armosta.

        En todellakaan kiellä Jeesusta. Sinä vain et tunne kirjoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta olen tullut hyväksymään sen että tällä tavoin Jumala on minua valmistanut ja minua koetellut. "

        Minä en voi yhtyä tuohon. Ihmiset ne on, jotka sinua ovat kohdelleet väärin. Laittaisiko Jumala ihmiset vastoin omia tahtojaan käyttäytymään huonosti, jotta sinulla menisi vielä huonommin? Ajaisiko Jumala Saatanan asiaa? Kuulostaa kovin ahdistavalta minun korvissani.

        “Älköön kukaan kiusattuna ollessaan sanoko, että Jumala häntä kiusaa. Ei Jumala ole pahan kiusattavissa, eikä hän kiusaa ketään.” (Jaak 1:13, FinRK)

        " Herralta tulee maan rikkaillekin heidän varansa ja ilonsa, mutta heidän sielunsa joutuu vahinkoon. Jeesus haluaa antaa meille aivan jotain muuta kuin rahaa, puolisoita, ystäviä ja kunniaa maailmassa."

        Eli joudun vahinkoon vain, koska Herra on sinun mielestäsi päättänyt niin? Ei se ole minun vikani, että olen saanut hyväpalkkaisen duunin. Oletko kenties kateellinen siitä, että joku osaa sijoittaa varansa ja tehdä rahaa? Kun on ylimääräistä, siitä on helpompi jakaa tarvitseville. Eikö meillä uskovilla siis saa olla rahaa, ystäviä ja puolisoa?

        En ymmärrä. Olen masentunut mutta sillä ei ole mitään tekemistä uskoni, rahojeni, ystävieni eikä puolisoni kanssa.

        Jumala ei aja saatanan asiaa vaan koska Jumala on Kaikkivaltias, saatana päätyy lopulta ajamaan Jumalan asiaa vaikkei halua. Jumala loi saatanan ja jumalattomat ihmiset.

        Vahinkoon tämän maailman rikkauksiin mielistyneet ihmiset joutuvat siksi että a) he eivät kiitä Jumalaa siitä mitä heillä on ja b) he käyttävät Jumalalta saamansa varat jumalattomuuteen eli eivät usko evankeliumia ja anna elämäänsä Jeesukselle että hän opettaisi heille mihin niitä rahoja käytetään ja mihin ei, ja mitä sillä elämällä tehdään.

        Elät selvästi ajan mukana eli et ole kauheasti välittänyt iankaikkisuuteen liittyvistä asioista. Ei ihme että olet "masentunut". Mutta jos uskot Jeesukseen niin sinua ei tuomita helvettiin. Mieti tuota niin kauan kunnes masennus lähtee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei aja saatanan asiaa vaan koska Jumala on Kaikkivaltias, saatana päätyy lopulta ajamaan Jumalan asiaa vaikkei halua. Jumala loi saatanan ja jumalattomat ihmiset.

        Vahinkoon tämän maailman rikkauksiin mielistyneet ihmiset joutuvat siksi että a) he eivät kiitä Jumalaa siitä mitä heillä on ja b) he käyttävät Jumalalta saamansa varat jumalattomuuteen eli eivät usko evankeliumia ja anna elämäänsä Jeesukselle että hän opettaisi heille mihin niitä rahoja käytetään ja mihin ei, ja mitä sillä elämällä tehdään.

        Elät selvästi ajan mukana eli et ole kauheasti välittänyt iankaikkisuuteen liittyvistä asioista. Ei ihme että olet "masentunut". Mutta jos uskot Jeesukseen niin sinua ei tuomita helvettiin. Mieti tuota niin kauan kunnes masennus lähtee.

        "Ei ihme että olet "masentunut". "

        Minä olin ensimmäiset vuodet masennuksestani harras uskovainen. Seurakunnassa sanottiin, että minulla on suuri usko ja että olen nöyrä uskova. Vasta viimeiset pari vuotta on muuttanut minua. Sinun teoriasi mukaan minun ei olisi pitänyt edes sairastua tai vähintäänkin parantua kliinisestä vaikeasta masennuksestani nopeasti, koska "välitin silloin kauheasti iankaikkisuuteen liittyvistä asioista." Mutta minun masennukseni johtuu
        Muusta sairaudesta, joka ei parane vaan pahenee.

        "Mieti tuota niin kauan kunnes masennus lähtee."

        Sinulla ei ole minkään sortin pätevyyttä kommentoida sairauttani eikä uskoni tilaa, ei varsinkaan yhden postauksen perusteella.



        Häpeäsit! Puoskari!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei aja saatanan asiaa vaan koska Jumala on Kaikkivaltias, saatana päätyy lopulta ajamaan Jumalan asiaa vaikkei halua. Jumala loi saatanan ja jumalattomat ihmiset.

        Vahinkoon tämän maailman rikkauksiin mielistyneet ihmiset joutuvat siksi että a) he eivät kiitä Jumalaa siitä mitä heillä on ja b) he käyttävät Jumalalta saamansa varat jumalattomuuteen eli eivät usko evankeliumia ja anna elämäänsä Jeesukselle että hän opettaisi heille mihin niitä rahoja käytetään ja mihin ei, ja mitä sillä elämällä tehdään.

        Elät selvästi ajan mukana eli et ole kauheasti välittänyt iankaikkisuuteen liittyvistä asioista. Ei ihme että olet "masentunut". Mutta jos uskot Jeesukseen niin sinua ei tuomita helvettiin. Mieti tuota niin kauan kunnes masennus lähtee.

        "Elät selvästi ajan mukana eli et ole kauheasti välittänyt iankaikkisuuteen liittyvistä asioista."

        Miten sinä voit tuon tietää? Tiedätkö itsekään, mikä sinun uskossasi on se pelastava tekijä? Minusta on käsittämätöntä, että joku, joka ei selvästikään tunne toista levittelee toisesta tuollaista. Minä en menisi puhumaan sinusta itse keksimiäni fantoja totuutena. Niinhän sinä teet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana, olet haukotuttavan tylsä tänään, ja oikeastaan aina. Et keksi uutta. Aina kiellät Jeesuksen. Kiitos Jeesukselle tästä päivästä ja iankaikkisesta armosta.

        Tällä foorumilla sallitaan juutalaisten ja heitä kannattavien helluntailaisten valhejuutalaisten (hengeltään samaa poppoota) jatkuvat, kristittyjen vastaiset viha- ja pilkkakirjoitukset. Jeesuksesta hellaritkaan eivät puhu kuin ainoastaan Syyttäjän asemassa (= saatanan).

        Kun näille asiallisesti vastaa, toteen osoittaen joka kohdan, vastaus poistetaan.

        Judet ovat hyvin asiansa hoitaneet, ovathan he tästä syystä Suomessakin paljolti lakimiehiä, juristeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei ihme että olet "masentunut". "

        Minä olin ensimmäiset vuodet masennuksestani harras uskovainen. Seurakunnassa sanottiin, että minulla on suuri usko ja että olen nöyrä uskova. Vasta viimeiset pari vuotta on muuttanut minua. Sinun teoriasi mukaan minun ei olisi pitänyt edes sairastua tai vähintäänkin parantua kliinisestä vaikeasta masennuksestani nopeasti, koska "välitin silloin kauheasti iankaikkisuuteen liittyvistä asioista." Mutta minun masennukseni johtuu
        Muusta sairaudesta, joka ei parane vaan pahenee.

        "Mieti tuota niin kauan kunnes masennus lähtee."

        Sinulla ei ole minkään sortin pätevyyttä kommentoida sairauttani eikä uskoni tilaa, ei varsinkaan yhden postauksen perusteella.



        Häpeäsit! Puoskari!

        Älä välitä. Kaikilla ei ole empatian kykyä. Varsinkaan heillä sitä ei ole, jotka eivät ole itse joutuneet sairastamaan vaikeuta sairauksia. Mutta kyllä elämä opettaa. Kaikki eivät silti opi.

        Raamattu ei opeta, ette uskovaiset parantuvat masennuksesta olemalla mahdolllisimman hyviä uskovaisia. Tuollainen opetus on suorastaan Raamatun vastaista. Sellaisen julistaja tuo itsestään esiin sen, ettei hän ole tajunnut sitä, ettei ihmisen omat teot ole millään tasolla Jumalan mieleen. Ihminen ei saa Jumalaa rakastamaan itseään enempää vaikka tekisi mitä. Jokainen meistä onnsaastaine ja syntinen. Jokainen meistä tekee päivittäin syntiä. Tuollainen julistus osoittaa myös sen, ettei tuollaiset julistajat ole tutustuneet Jeesuksen parantamisiin suhteessa parantuvan syntisyyteen. Parantumatta jäämiset eivät johdu mistään synnistä, samoin kun sairaudetkan eivät johdu siitä, että joku olisi tehnyt syntiä. Jeesus itse sanoi, ettei hänen parantamansa miehen sokeus johdu hänen tekemistään synneistä.

        “Opetuslapset kysyivät: ”Rabbi, kuka teki syntiä, hänkö vai hänen vanhempansa, niin että hän syntyi sokeana?” Jeesus vastasi: ”Ei hän tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan näin on tapahtunut, että Jumalan teot tulisivat hänessä julki.” (Joh 9:2-3, FinRK)

        Kun näinkin perustavaa laatua oleva opetus on jäänyt ymmärtämättä, voi muunkin hänen kommentointinsa jättää omaan arvoonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana, olet haukotuttavan tylsä tänään, ja oikeastaan aina. Et keksi uutta. Aina kiellät Jeesuksen. Kiitos Jeesukselle tästä päivästä ja iankaikkisesta armosta.

        No perkele! Mitäs tässä! Hauska tappa vanha tuttu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ollut nuoruudestani asti todella yksinäinen. Mutta olen tullut hyväksymään sen että tällä tavoin Jumala on minua valmistanut ja minua koetellut. Kaikki mitä tämä elämä antaa ja ottaa on yhtä tyhjän kanssa. Herra antoi minun tulla yksinäiseksi ja maailman hylkäämäksi että hän saisi olla minun osani. On paljon sellaista ennakkoluuloa että elämässä on kaiken oltava hyvin ja hienosti että Jumala on ihmisen kanssa. Se on fariseusten oppia ketkä ylenkatsoivat köyhät ja kurjat. He eivät halunneet opettaa ja lohduttaa "saastaisia" ja Jumalan "hylkäämiä". Olen myös oppinut että minä en ansaitse mitään enempää. Jumala antaa minulle armostaan sen minkä antaa. Jos minun on nyt kärsittävä ilman lohdutusta olkoon niin, mutta Herraan minä panen toivoni. Herralta tulee maan rikkaillekin heidän varansa ja ilonsa, mutta heidän sielunsa joutuu vahinkoon. Jeesus haluaa antaa meille aivan jotain muuta kuin rahaa, puolisoita, ystäviä ja kunniaa maailmassa. Ja se on iankaikkinen elämä ja hänen salaisuuksiensa tunteminen. Raamatun lohdutus omalla kohdallani on mittaamaton. Se on ainoa iloni kun Jumala opettaa minulle hänen sanaansa. Paljastaa salaisuuksia joita hän ei ole maailmalle eikä muille uskovillekkaan kertonut.

        Amen!
        Koen että Jeesus kohtaa yksinäisyydessä, rikkinäisyydessä, puutteellisuudessa. Joskus sitä on vaikea hyväksyä kun itse on erämaa matkalla ja seurakunnassa jotkut yrittävät saada palavampaa hengen voimaa huutamisella ja ylistys ilakoimisella. Käskytetään että miten pitäisi toisten toimia, tykitetään yli positiivisuutta ja pumpataan pyhäähenkeä. Enkä tosiaan ole vastaan aitoa iloa ja rakkautta Jeesusta kohtaan ja kunnioitan pyhää kolminaista Jumalaa. Mutta tuollainen rikkoo hengessä heikompia ja muutenkin koen että Jeesuskin on rauhan Jumala ei mikään show Jumala. Tulee usein tuon tyyppisten ihmisten vetämien kokouksien jälkeen riittämätön olo! Mutta lopun aikoja eletään niin en ihmettele.


    • Anonyymi

      Ei Jumala anna omilleen siten kuin tämä maailma antaa, vaan paljon paremmin. Itse olin neliraaja halvaantunut vuodepotilas yli neljä kuukautta. Pyörätuolissa kolme vuotta. Jumala paransi minua hiljalleen, mutta pysyvää vammaa jäi paljon. Mutta Jumala opetti minua tässä prosessissa ihmeellisesti, aina kun masennus alkoi iskeä, Hän lähetti jonkun tapahtuman tai ihmisen hetkeksi luokseni. joskus tuntui, että enkeli käväisi moikkaaassa, siitä riitti taas iloistamieltä pitkälti eteenpäin. Olen rukoillut parantumista, mutta en ole parantunut. Mutta siitäkin kiitän Häntä, sillä Hänen tahtonsa on parasta minulle. Jos joskus alan epäillä Jumalani hyvyyttä, Hän antaa välittömästi minulle rohkaisu viestin, joka selittää selkokielellä rakkaasti tilanteeni. Riemuitsen Hänen selkeistä rohkaisuistaan. Tiedän, että Hän taluttaa minut rakkaasti loppuun asti.

      • Anonyymi

        "Ei Jumala anna omilleen siten kuin tämä maailma antaa, vaan paljon paremmin."

        Raamatussa ei luvata uskovaisille helpompaa tai parempaa elämää kuin ei-uskovaisille. Palkinto saadaan vasta lopussa. Kaikki muu on kuvittelua. Tietysti on niin, että jos uskottelee itselleen, että Jumala pitää huolen tai että Jumala antaa paljon paremmin, niin uskoohan sitä sellaiseen. Minkäänlaisia ulkopuolisen todistuksia asiasta ei ole, sellaisen, joka ei usko niin kuin sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei Jumala anna omilleen siten kuin tämä maailma antaa, vaan paljon paremmin."

        Raamatussa ei luvata uskovaisille helpompaa tai parempaa elämää kuin ei-uskovaisille. Palkinto saadaan vasta lopussa. Kaikki muu on kuvittelua. Tietysti on niin, että jos uskottelee itselleen, että Jumala pitää huolen tai että Jumala antaa paljon paremmin, niin uskoohan sitä sellaiseen. Minkäänlaisia ulkopuolisen todistuksia asiasta ei ole, sellaisen, joka ei usko niin kuin sinä.

        Jokainen uskokoon miten tahtoo. Minä kerroin oman subjektiivisen totuuden kokemuksistani siksi, että joku saisi rohkaisua ehkä näistä positiivisista, minulle hyödyllisistä tapahtumista. En ole hullu enkä mieleltäni nyrjähtänyt, kuten vihjailet. Tiedän omat asiani tasantarkkaan. En vihjaile mielipiteistäsi mitään, enkä epäile mielenterveyttäsi, vaan kunnioitan näkemystäsi. Omalta osaltani olen kuitenkin erimieltä, enkä peru mitään. Ratkaiskoon Jeesus kumpi on oikeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei Jumala anna omilleen siten kuin tämä maailma antaa, vaan paljon paremmin."

        Raamatussa ei luvata uskovaisille helpompaa tai parempaa elämää kuin ei-uskovaisille. Palkinto saadaan vasta lopussa. Kaikki muu on kuvittelua. Tietysti on niin, että jos uskottelee itselleen, että Jumala pitää huolen tai että Jumala antaa paljon paremmin, niin uskoohan sitä sellaiseen. Minkäänlaisia ulkopuolisen todistuksia asiasta ei ole, sellaisen, joka ei usko niin kuin sinä.

        Rukousvastaukset ovat tosia. Jumala kuulee rukouksen ja auttaa ja meidän tulee kunnioittaa Häntä. Ei uskovat eivät rukoile elävää Jumalaa, joten he pyytävät hyvää mammonalta, vallalta, voimalta jne. Tietenkään ne eivät vastaa ja uskomaton on omillaan ja jää saatanan armoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen uskokoon miten tahtoo. Minä kerroin oman subjektiivisen totuuden kokemuksistani siksi, että joku saisi rohkaisua ehkä näistä positiivisista, minulle hyödyllisistä tapahtumista. En ole hullu enkä mieleltäni nyrjähtänyt, kuten vihjailet. Tiedän omat asiani tasantarkkaan. En vihjaile mielipiteistäsi mitään, enkä epäile mielenterveyttäsi, vaan kunnioitan näkemystäsi. Omalta osaltani olen kuitenkin erimieltä, enkä peru mitään. Ratkaiskoon Jeesus kumpi on oikeassa.

        "Minä kerroin oman subjektiivisen totuuden kokemuksistani "

        No niinhän juuri kirjoitin: kun itse kuvittelee asioiden olevan hyvin, niin kai ne sitten ovat hyvin. Kaikki eivät ole niin hyviä kuvittelemaan kuin sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen uskokoon miten tahtoo. Minä kerroin oman subjektiivisen totuuden kokemuksistani siksi, että joku saisi rohkaisua ehkä näistä positiivisista, minulle hyödyllisistä tapahtumista. En ole hullu enkä mieleltäni nyrjähtänyt, kuten vihjailet. Tiedän omat asiani tasantarkkaan. En vihjaile mielipiteistäsi mitään, enkä epäile mielenterveyttäsi, vaan kunnioitan näkemystäsi. Omalta osaltani olen kuitenkin erimieltä, enkä peru mitään. Ratkaiskoon Jeesus kumpi on oikeassa.

        "Minä kerroin oman subjektiivisen totuuden kokemuksistani siksi, että joku saisi rohkaisua ehkä näistä positiivisista, minulle hyödyllisistä tapahtumista."

        Subjektiivinen kokemus jättää Raamatunkin sivuun ja keskittyy omaan subjektiivisuuteensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rukousvastaukset ovat tosia. Jumala kuulee rukouksen ja auttaa ja meidän tulee kunnioittaa Häntä. Ei uskovat eivät rukoile elävää Jumalaa, joten he pyytävät hyvää mammonalta, vallalta, voimalta jne. Tietenkään ne eivät vastaa ja uskomaton on omillaan ja jää saatanan armoille.

        Tosia vai niille, jotka haluavat niiden olevan totta.


    • Raamatun luku eheyttää, kirjoituksiin voi vedota.
      Sananl.3:5 Turvaa Herraan kaikesta sydämestäsi äläkä nojaudu omaan ymmärrykseesi.
      Matteuksen evankeliumi:
      4:4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"
      Psalmit:
      16:7 Minä kiitän Herraa, joka on minua neuvonut; yölläkin minua siihen sisimpäni kehoittaa.

    • Anonyymi

      Miksi uskovaiset ovat joskus oman asiansa pahimpia vihollisia? Siksi, että he ovat tehneet Jumalan asiasta "oman asiansa". MINUN reseptini pelastukseen, parantumiseen ja minun taivasten valtakunnan avaimeni. MINÄ taivaan portin vartijana. Tämä aarre on totisesti saviastioissa.

      Jumala tekee kyllä myös ihmismielessä ihmeitä jos ihmismieli nöyrtyy ottamaan vastaan ihmeen tai parantumisen sellaisena kuin se tulee. Eikä sellaisena kuin MINÄ halusin ja kuvittelin. Toista ihmistä on vaikea siihen auttaa. MINUN reseptini ja kokemukseni ei toimi välttämättä jollakin toisella.

      Ihmisen osaksi jää vain olla läsnä siellä mihin hänet on kutsuttu ja antaa Jumalan tehdä mitä Hän haluaa.

    • Anonyymi

      Raamatussa oleva pelastustie on selvä ja suora. Sitä ei voi sivuuttaa.

      • Anonyymi

        Meidän taloyhtiön pelastussuunnitelmassa ei lue mitään tuollaista.


    • Kannattaa alottaa Raamatun lukeminen uudesta testamentista.
      Uuden Testamentin ymmärrys auttaa ymmärtämään Vanhaa Testamenttia. Muuten Vanhan testamenti ymmärtäminen on vaikeaa.

      Me elämme nyt Uuden Testamentin aikaa.

    • Anonyymi

      Kaikkien kaikkialla pitisi saada tietää Jumalan Sanan parantavasta voimasta.

      • Anonyymi

        Jumalan sana ei paranna fyysisistä eikä mielenterveydellisistä diagnooseista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan sana ei paranna fyysisistä eikä mielenterveydellisistä diagnooseista.

        Lietkö jäänyt taipaleeseesi.


    • Anonyymi

      Ihana leipä.
      Johannes 6
      33 Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."
      34 Niin he sanoivat hänelle: "Herra, anna meille aina sitä leipää".
      35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Meidän,jotka sanomme olevamme uskovaisia,tulisi olla jokaiselle lähimmäiselle se peili,joka heijastaa Jumalan pyyteetöntä rakkautta toista ihmisiä kohtaan.Valitettavasti peilissä on usein liian paljon tahroja.Kuitenkin Jumala on niin suuri ja rakastava,että katsoo meitä poikansa Jeesuksen puhtaan pyhän veren ja sovitustyön läpi ja näkee meidät taivas kelvollisina,vaikka itse tai toinen ei sitä näe.Ja ajatella, hän kutsuu vielä nämä vajavaiset työhönsä.Ymmärrän, jos tuntuu joskus siltä, ettei kukaan,ei edes uskovaiset auta,eikä ymmärrä tulla avuksi.Puolustamatta ketään,haluan kuitenkin muistuttaa,että uskovaisetkin on vajavaisia ihmisiä puutteineen ja taitoineen.He jokainen on armosta,ei taidosta tai erinomaisuudesta pelastettuja ja jokainen kasvaa uskossa yksilöllisesti.Toiset ovat olleet kauemman aikaa uskossa ja toiset hyvin vähän aikaa.Kuitenkin se aika ei tee meistä toinen toistamme parempia,vaan kaikki olemme saman lunastustyön hinnalla ostettuja. Toiset ovat saaneet vain kutsun ja alttiuden kuulla ja tulla auttamaan,ja toiset sitten alttiuden toisiin tehtäviin.Niin kuin maallisissa töissäki,kaikista ei ole kaikkeen ja sen Jumalakin tietää varsin hyvin ja kuitenkin kaikki on yhtä arvokkaita tehtäviä Jumalan edessä.Toivoisin,että ei koskaan arvosteltaisi toisia uskovaisia tai toiseen seurakuntaan kuuluvia kristittyjä.Eihän meillä ole oikeutta pistää nokkaamme naapurinkaan soppakattilaan.Ei seurakunnat nimellään meitä pelasta,sen tekee yksin Jumala poikansa Jeesuksen kautta.Siunataan kaikkia.Siunatkaa, niin siunauksen peritte,opettaa raamattukin joka on Jumalan sanaa.Sinua voi Jumala juuri kutsua vaikkapa siihen diakoniatyöhön,kysele ja kuuntele.Ei Hän etsi vahvoja,vaan uskollisia ja alttiita.Oletko se sinä?Voit ollakkin.Jumala rakastaa ja kutsuu.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3035
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2122
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1953
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1237
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe