Pilatut uudelleenlevytykset

pipo

Arja Korisevan "Niin" on ruvennut soimaan radiossa. Mutta MIKSI??

Miksi tämäkin vanha, hyvä kappale on pitänyt mennä pilaamaan???

Sama koskee Marionin "Etsin kunnes löydän sun".

Jotkut asiat on lähes pyhiä lol, joten jo riittää vanhan musan loputon kierrättäminen ja uudelleenversiointi!!
On tosi halpa idea levyttää toisten vanhoja hittejä uuteen uskoon, ei hyvin mene, jos ei uutta materiaalia synny!

Kommentoikaa!

59

3434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mimmu

Tommi Soidinmäen versio Katri-Helenan kauniista laulusta on aika karmeaa kuultavaa. En muista biisin nimeä, mutta siinä lauletaan sokeasta pojasta , joka soitollaan sai ihmiset herkistymään.
      Katri-Helenan tulkinta tuosta laulusta on paljon kauniimpi, tunteikkaampi ja herkempi. Laulu sopii mielestäni naisartistin laulettavaksi paremmin.

• Katriina

EI minun mielestäni se karmea ole - päinvastoin!
        hyvä tulkinta Tommilla on ja hän laulaa sen hyvin... Tottakai se tuntuu vieraalta, kun sen on oppinut kuulemaan alkuperäisartistin versiona, mutta hyvä tämäkin on!

• Lissu

Minun ja monen muunkin mielestä Soidinmäki hoitaa laulun tyylikkäästi ja hän jos kuka sen laulaa upeasti!!!

Muutenkin kappale on hieno ja siinä on upea teksti!

• Anja K.
        Lissu kirjoitti:

Minun ja monen muunkin mielestä Soidinmäki hoitaa laulun tyylikkäästi ja hän jos kuka sen laulaa upeasti!!!

Muutenkin kappale on hieno ja siinä on upea teksti!

soidinmäki laulaa sen hienosti ja tunteella.piste.

se on lahjakas ja saa ääneensä paljon sävyjä (myös kutri- heluna onnistuu tietyissä kappaleissa esim. kansanlaulut)

• Tipi
        Anja K. kirjoitti:

soidinmäki laulaa sen hienosti ja tunteella.piste.

se on lahjakas ja saa ääneensä paljon sävyjä (myös kutri- heluna onnistuu tietyissä kappaleissa esim. kansanlaulut)

HYI! Mun mielestä tuo laulu on Soidinmäen laulamana ihan hirveä ! Katri-Helena laulaa sen about kymmenen kertaa paremmin.

• Anja K.
        Tipi kirjoitti:

HYI! Mun mielestä tuo laulu on Soidinmäen laulamana ihan hirveä ! Katri-Helena laulaa sen about kymmenen kertaa paremmin.

Noh! Makunsa kullakin...

• Linda
        Anja K. kirjoitti:

Noh! Makunsa kullakin...

Sekä Katri- Helena että Tommi laulavat sen ihan hyvin!!! molemmat ovat tehneet siitä oman näköisensä... Omasta mielestäni levy toimii ihan kumman laulamana vaan.

• jäbä

Kierrätys vähentää paskan määrää!!!

• Jussi

Mitä!! Arjahan "esittää" laulua niin antaumuksella että...

• että silleen

Tapani Kansa on pilannut kauniit Tapio Rautavaaran kappaleet koska Kansan äänelle ei sovi nuo kappaleet ollenkaan.

• Joopa joo taas. Ole sitten tuota mieltä, jos lystäät.

• ..................

Toisaalta Kansan äänelle ei sovi minkäänlaiset kappaleet. Hänen ei olisi pitänyt tuolla äänellä ruveta laulamaan julkisesti.

• Hemppa
        .................. kirjoitti:

Toisaalta Kansan äänelle ei sovi minkäänlaiset kappaleet. Hänen ei olisi pitänyt tuolla äänellä ruveta laulamaan julkisesti.

Voi p..kele! Sinä lauoit nyt kyllä vuosituhannen vitsin. Vaikken pidäkkään Tapsan persoonasta erityisemmin, niin sitä ei voi pahalla tahdollakaan, kieltää ,etteikö sen jätkän lauluääni ole erittäin upea. Yksi komeimmista sitten Olavi Virran.

• Tipitii

Tuo oli ilmeisesti provo, tai sitten en ymmärrä laulamisesta yhtään mitään. Tapani Kansalla on kerrassaan MAHTAVA lauluääni!
        Mutta jos mennään nyt taas itse asiaan eli, minun mielestäni pilattuja uudelleenlevytyksiä on mm. Laura Voutilaisen "Pidä huolta" ja kaikki Vesa-Matti Loirin Junnu Vainio tulkinnat. Etenkin "Matkalla pohjoiseen".

• Tipitii
        Tipitii kirjoitti:

Tuo oli ilmeisesti provo, tai sitten en ymmärrä laulamisesta yhtään mitään. Tapani Kansalla on kerrassaan MAHTAVA lauluääni!
        Mutta jos mennään nyt taas itse asiaan eli, minun mielestäni pilattuja uudelleenlevytyksiä on mm. Laura Voutilaisen "Pidä huolta" ja kaikki Vesa-Matti Loirin Junnu Vainio tulkinnat. Etenkin "Matkalla pohjoiseen".

Anteeksi äskeinen kirjoitusvirhe...
        Minun piti siis kirjoittaa, että : SINÄ ,et ymmärrä laulamisesta yhtään mitään ,jos väität T.Kansan ääntä huonoksi.

• :) :) :)

Totta kirjoitat ei tosiaankaan sovi minkäänlaiset kappaleet. :)

• Saapas

Ei ole pilannut! Kyllä T. Kansalla on hyvä lauluääni vieläkin. Miksi ihmeessä tarvii morkata sellaista artistia, josta ei satu pitämään. Jos ei pidä, niin voi sen kuin ohimennen mainita. Ota huomioon, että joku toinen pitää taas valtavasti! Kunnioitusta kehiin!!!

• musica
        Saapas kirjoitti:

Ei ole pilannut! Kyllä T. Kansalla on hyvä lauluääni vieläkin. Miksi ihmeessä tarvii morkata sellaista artistia, josta ei satu pitämään. Jos ei pidä, niin voi sen kuin ohimennen mainita. Ota huomioon, että joku toinen pitää taas valtavasti! Kunnioitusta kehiin!!!

Kerrankin kirjoittaja, jolla selvästi on järkeä päässä. Asiaa kirjoitit nim.merk."Saapas" ! HIENOA !:D

T.Kansalla on komea ääni ja vanhemmiten se on vaan entuudestaankin komistunut.
        Uusimmalla levylläänkin hän laulaa Rautavaaran lauluja vaikuttavasti. Tapsasta Rautavaaran koskettavat laulut ovatkin saaneet arvoisensa nykyajan tulkitsijan.

• Pipsa Pippuri
        Saapas kirjoitti:

Ihmiset ovat pahoja. He haluavat vaan lytätä, niitä joista eivät pidä, sen sijaan, että keskittyisivät kannustamaan omia suosikkejaan.

• mielipiteensä saa sanoa
        Saapas kirjoitti:

Mielipiteensä saa täällä esittää ja jotkut vetävät heti siitä. No joo kunnioitusta täällä pitäisi olla muillakin mutta???

• näin on

Nää on todellakin makuasioita mutta en millään voi ymmärtää kuinka jonkun korvissa Kansan ääni voi kuullostaa komealta.En siis todellakaan.

• Saapas kirjoitti:

Ihan oikeassa olet Saapas. Olen tuollaiseen morkkaamiseen syyllistynyt täälä itsekkin. Tyhmäähän se on , mutta...

• .......................
        Hemppa kirjoitti:

Voi p..kele! Sinä lauoit nyt kyllä vuosituhannen vitsin. Vaikken pidäkkään Tapsan persoonasta erityisemmin, niin sitä ei voi pahalla tahdollakaan, kieltää ,etteikö sen jätkän lauluääni ole erittäin upea. Yksi komeimmista sitten Olavi Virran.

Älä ikinä vertaa Hemppa Kansan ääntä Olavi Virran ääneen. Kansan ääni on tosi kaukana Olavi Virran komeesta äänestä!

• dodii...
        näin on kirjoitti:

Nää on todellakin makuasioita mutta en millään voi ymmärtää kuinka jonkun korvissa Kansan ääni voi kuullostaa komealta.En siis todellakaan.

Kyllä Tapsalla on upea ääni. MINUN mielestäni hän on komeaäänisin miesartistimme. Miettikääpä vaikka minkä tyylisiälauluja hän iskelmän lisäksi laulaa (liedejä,laulelmia, operetteja).

• annu
        dodii... kirjoitti:

Kyllä Tapsalla on upea ääni. MINUN mielestäni hän on komeaäänisin miesartistimme. Miettikääpä vaikka minkä tyylisiälauluja hän iskelmän lisäksi laulaa (liedejä,laulelmia, operetteja).

Sillanpää esittää myös erittäin monipuolista musiikkia ja lisäksi MINUN mielestäni osaa esiintyä miellyttävästi ja käyttäytyä.Kansasta en ole koskaan pitänyt.

• annu kirjoitti:

Sillanpää esittää myös erittäin monipuolista musiikkia ja lisäksi MINUN mielestäni osaa esiintyä miellyttävästi ja käyttäytyä.Kansasta en ole koskaan pitänyt.

Ehkäpä se Jari on vähän tasaisempi luonne ja parempikäytöksinen, mutta kyllähän Tapsalla on paljon upeempi ääni. Lauluopiskelu näkyy ja kuuluu.

• jess!

tapio rautavaara on paras!!

• yxi
        jess! kirjoitti:

tapio rautavaara on paras!!

tapani rautavaara on kovin!

• annu
        Justiinax kirjoitti:

Ehkäpä se Jari on vähän tasaisempi luonne ja parempikäytöksinen, mutta kyllähän Tapsalla on paljon upeempi ääni. Lauluopiskelu näkyy ja kuuluu.

No se nyt taas oli sun mielipiteesi.Kuuntelin just tänään Jarin levyn -Varastetut helmet.Upeaa!

• Amppari
        annu kirjoitti:

No se nyt taas oli sun mielipiteesi.Kuuntelin just tänään Jarin levyn -Varastetut helmet.Upeaa!

Jos Tapsa Kansa laulaisi ne samat laulut, niin ne kuulostaisi vielä upeemmilta.

• kyllästynyt Kansan määkimiseen
        Amppari kirjoitti:

Jos Tapsa Kansa laulaisi ne samat laulut, niin ne kuulostaisi vielä upeemmilta.

Parempi kun ei Kansa laula olen kyllästynyt Kansan määkimiseen radiossa ja laitan heti radion kiinni kun toi määkijä aloittaa.

• ..........................
        Justiinax kirjoitti:

Vai Kansa muka opiskellut laulua no ei ole ainakaan auttanut mitään. Samanlainen ulisija on.

• .......................... kirjoitti:

Vai Kansa muka opiskellut laulua no ei ole ainakaan auttanut mitään. Samanlainen ulisija on.

Paljon komeemmin Tapsa laulaa, kuin mm. eräs nimeltä mainitsematon mouruaja.
        Tapsa on opiskellut laulua mm. Sibelius-akatemiassa, on ollut Turun operettiteatterissa yms.

• Kuunnellut

Jokaisella on oma makunsa. Minun mielestäni yksi kauheimmista uudelleen kierrätetyistä on tuo Lauran "Pidä huolta". Käännän heti kanavaa tai suljen radion kun kuulen sen. En myöskään pidä yhtään Tapani Kansan Rautavaara-tulkinnoista, vaikka Tapsasta muuten paljon pidänkin. Mielestäni Tapsa ei saa minkäänlaista fiilistä noihin upeisiin lauluihin, joita Rautavaara esitti lämpimällä, miehekkäällä tavallaan.

• Mira

Aika paljon näemmä on erillaisia mielipiteitä ja musiikimakuja :) Niinhän se kuuluukin olla. Musiikistahan voisi kiistellä vaikka loputtomiin.

Mä en ole Tapani Kansan aikaisemmista lauluista kovin paljoa välittänyt , mutta nuo sen Rautavaara- tulkinnat kolahtaa meikäläiseen ihan täysillä, kuin miljoona volttia kyllä ihan täysillä. Monet Tapsan tulkinnathan ovat sellaisia aika pateettisia ja mahtipontisia , mutta nuo sen Rautavaara-tulkinnat ovat erittäin kauniin , sävykkään ja herkän kuuloisia. Niissä on sellaista aitoa tunnetta. Tosi sykähdyttäviä ovat mm. Kulkurin iltatähti , Veljeni Jan, Laulun aiheet, Sininen uni , yms. Ehdottomasti parasta T.Kansaa tähänmennessä.

Niistä Vesku Loirin Junnu Vainio- tulkinnoista mä en taas tykkää yhtään. Mielestäni Vesku ylitulkitsee niitä lauluja. Enkä mä sen äänestäkään erityisemmin pidä.

• Tia

Minä kuulin tässä yhtenä päivänä radiosta biisin Kaikki tytöt ja tuntui etten pysy nahoissani. Olen niin tottunu siihen että Finlandersin Arska vetää sen tyylillä, aidosti ja oikeasti... jotenka tämä radiosta kuulemani versio ei kolahtanu meikäläisen makuun vähääkään =/

• Himmuli

Simo on kyllä pilannut ainakin Roy Orbisonin Only The Lonely (Vain yksinäinen) -kipaleen, jonka Roy on aikoinaan levyttänyt niin hienosti! Olis kyllä Simo saanut jättää levyttämättä sen!

• Ihmettelijä!!!

No voi, voi...Vai pilannu, voisit jättää kuuntelematta kappaleet joita et haluu kuulla. Ei se oo vaikeeta, pistät kuule sen sulle turhan cd-soittimen sinne sun varmasti leveeseen henkilökohtaiseen kompostiisi, ja keskity vaikka olemaan kirjoittamatta tänne mitään. Taitaa sulla olla ongelmia MYÖS itsesi kanssa...

• rock
        Ihmettelijä!!! kirjoitti:

No voi, voi...Vai pilannu, voisit jättää kuuntelematta kappaleet joita et haluu kuulla. Ei se oo vaikeeta, pistät kuule sen sulle turhan cd-soittimen sinne sun varmasti leveeseen henkilökohtaiseen kompostiisi, ja keskity vaikka olemaan kirjoittamatta tänne mitään. Taitaa sulla olla ongelmia MYÖS itsesi kanssa...

Jo neljä "hienoa" viestiä näin aamutuimaan.Sä voisit joskus vetää sen pääsi hetkeksi pois sieltä "henkilökohtaisesta kompostastasi".Pieni happihyppely aivoille ei välttämättä olisi pahitteeksi...

• .................
        Ihmettelijä!!! kirjoitti:

Ja sulla taitaa olla aika pahoja ongelmia itsesi kanssa huomaan.
        Jos elämäsi on noin vaikeaa niin hae apua älä täällä sitä valita.

• varsiluuta

Kyllä pidän Lea Lavenin tulkinnasta enemmän Niin-laulun kohdalla, mutta sehän on makuasia. Pidä huolta-laulu on mielestäni pilattu tyystin Lauran tulkinnalla. Vaan mitä tulee Olavi Virtaan, oli hänen äänensä aikanaan vertaansa vailla ja varmasti jäljittelemätön. Ottaen huomioon, milloin Ola lauloi: eipä ollut sellaisia mixereitä ja äänentoistolaitteita ym. tekniikkaa kuin tänä päivänä hänen aikakaudellaan. Silloin oli OSATTAVA LAULAA...Ja oletteko huomanneet kuinka kunnioittavasti nmonet nykyartistit häneen suhtautuvat. Ja varmasti on ainakin ammattimielessä kunnioituksensa ansainnut.Kyllä Ola oli aikansa kingi ja on monelle tänäänkin...Olan ääntä ei edes pitäisi verrata tämän päivän laulajiin...voisivat jäädä toiseksi...

• Loviisa

Heti kun kuulin tuon Niin-kappaleen, niin ihmettelin että miksi piti tehdä uudelleen!?
      Lea Laven teki sen aikanaan niin hyvin, että paremmaksi ei mielestäni sitä ainakaan Arja Koriseva ole saanut - eikä edes yhtä hyväksi...

Useimmat uudelleen lämmitykset ovat huonompia kuin alkuperäiset, mutta eivät toki aivan kaikki.

• Topratsastaja

Joku elvis taisi olla joka pilasi kymmenittäin muiden piisejä. Suurin osa nousi listoilla aivan kärkeen ja taisi olla kymmeniä listaykkösiäkin. Tosi törkeää tämä muiden piiseillä ratsastaminen.

• Loviisa

Arvaan nyt sohaisevani ampiaispesään, mutta jos kuitenkin vähäsen...

Olen jo vuosikausia hämmästellyt Agentsien menestystä. Heillähän ei kai ole mitään omaa tuotantoa - eli siis ratsastetaan jatkuvasti toisten tekemien kappaleiden lämmittelyillä!?
        Varsinkin viimeisimmät uudelleenlevytykset ovat olleet mielestäni lähestulkoon kaikki huonompia kuin alkuperäiset - taikka sitten muuten vaan on levytyksiin valittu juuri niitä, joista en ole alunperinkään pitänyt ollenkaan...

Toki myönnän, että pojat osaavat soittaa ja takavuosien levyillä olikin monia kivoja kappaleita, jotka olisivat muutoin jääneet kokonaan unholaan - sellaiset uudelleenlämmitykset ovat ihan asiallisia, mutta mielestäni eivät nuo, joista alkuperäiset versiot ovat liian tuoreessa muistissa!

• Topratsastaja
        Loviisa kirjoitti:

Arvaan nyt sohaisevani ampiaispesään, mutta jos kuitenkin vähäsen...

Olen jo vuosikausia hämmästellyt Agentsien menestystä. Heillähän ei kai ole mitään omaa tuotantoa - eli siis ratsastetaan jatkuvasti toisten tekemien kappaleiden lämmittelyillä!?
        Varsinkin viimeisimmät uudelleenlevytykset ovat olleet mielestäni lähestulkoon kaikki huonompia kuin alkuperäiset - taikka sitten muuten vaan on levytyksiin valittu juuri niitä, joista en ole alunperinkään pitänyt ollenkaan...

Toki myönnän, että pojat osaavat soittaa ja takavuosien levyillä olikin monia kivoja kappaleita, jotka olisivat muutoin jääneet kokonaan unholaan - sellaiset uudelleenlämmitykset ovat ihan asiallisia, mutta mielestäni eivät nuo, joista alkuperäiset versiot ovat liian tuoreessa muistissa!

Toi mun elvisjuttu oli lähinnä provo-luokkaan kuuluva. Agentseista; onneksi soittavat keikoilla vain kaksi settiä, sen jaksaa kuunnella ja tanssia. Ja onhan Agentsien musiikki helppoa tanssittavaa aloitteleville nuorille - ei siinä juurikaan tarvi askelluksella päätään vaivata. Levyhyllyssäni on koko joukko Agentsien musiikkia, mutta se Rock 'n' Roll levy soi silloin tällöin - muut aniharvoin. Agentsien keikoilla käyn aika usein.

• sekasoinnillinen

vaikka lauluista voikin olla eri esittäjien versioita, niin kamalinta on poiketa laulun luonteesta täysin uudelleen lämmitetyssä versiossa. Kyllä on kamalan kuuloista, jos jostakin kauniista laulusta tehdään pilkkalaulu tai reippaasta iskelmästä laahustava jazz-systeemi. Tai sitten pilataan instrumentaaliversio tekemällä kappaleeseen jotkut mitäänsanomatomat sanat. Sitten tulevat myös nämä hirveältä kuulostavat Elviksen alkuperäislaulut( rokit ) suomalaisversoina...huh, huh..

• Topratsastaja

Mitkä ovat Elviksen tekemiä alkuperäislauluja. Minulle ei tule tässä vaiheessa mieleeni ainuttakaan. Joitakin harvoja on käsitykseni mukaan tehty nimenomaan Elvikselle, mutta suurin osa on jo aikaisemmin muiden levyttämiä. Jos nyt satut tietämään jonkun Elviksen alkuperäisesityksen niin pistähän esille.

• Jussi
        Topratsastaja kirjoitti:

Mitkä ovat Elviksen tekemiä alkuperäislauluja. Minulle ei tule tässä vaiheessa mieleeni ainuttakaan. Joitakin harvoja on käsitykseni mukaan tehty nimenomaan Elvikselle, mutta suurin osa on jo aikaisemmin muiden levyttämiä. Jos nyt satut tietämään jonkun Elviksen alkuperäisesityksen niin pistähän esille.

Otetaan joku Elviksen esitys ja tehdään siitä "ihastuttava tulkinta" Vigingarna-tyyliin (...teeksi,tuli ylös)

• Topratsastaja
        Jussi kirjoitti:

Otetaan joku Elviksen esitys ja tehdään siitä "ihastuttava tulkinta" Vigingarna-tyyliin (...teeksi,tuli ylös)

Ihan sama tekikö ne hirvitykset Elvis vai joku muu... Tässä suhteessa Elvis ei saa maineensakaan turvin anteeksi yhtään sen enempää kuin "Viikkarit" "Jorkka". Samanlaisia vesityksiä ne "Elvikset" on niihin alkuperäisiin verrattuna - kun noi muutkin.

• strangerinthecrowd
        Topratsastaja kirjoitti:

totta, että Elvis uudelleenlevytti monia muiden jo levyttämiä biisejä. Mutta olenkin aina kokenut hänet tulkitsijana ennen kaikkea. Mutta kyllä hänelle tehtiinkin biisejä ihan varta vasten, joista osa on varsin tunnettuja hittejäkin. Tässä niitä tunnetuimpia.

Heartbreak Hotel 1956
        Don't Be Cruel 1956
        Teddy Bear 1957
        Jailhouse Rock 1957
        Can't Help Falling In Love 1961
        Devil in Disguise 1963
        Viva Las Vegas 1963
        If I Can Dream 1968
        In The Ghetto 1969
        Little Sister 1961
        Way Down 1976

En näe mitään pahaa siinä, että joku haluaa versioida jonkun muun ensin levyttämää biisiä. Kierrätys vähentää roskan määrää.

• <<<<<
        Topratsastaja kirjoitti:

FREDERIKIN VOLGA KUULOSTI AIKA KARSEALTA....JUHAMATIN TAAS LOISTAVALTA

• rita

Mielestäni Kääriäisen "Elvistelyt"ovat surkeaa kuultavaa,suorastaan Elviksen esittämien biisien raiskausta.

• levymetalli

Kyllähän Elviksen lauluista, samoin kuin Beatlesienkin , on tehty kaikenlaisia versioita.Jotku tykkää toiset ei. Vaan kiistatta voidaan kai todeta, että maineestaan huolimatta Elvi kuin Beatlesitkin olivat aikansa legendoja. Ja menestys, niin levymyynti kuin muukin heistä tehty materiaali ovat vertaansa vaille tänäkin päivän. Eipä kai kukaan tänä paivänä pysty samaan, ottaen huomionn mitä levyt maksoivat näiden edelläminittujen aikakaudella. Piti ostaa vähän enemmän kultalevyrajaankin, saati muuhun niiden saavuttamaan meriittiin. Ja kyllä Abban laulutkin on väännetty jos mihinkin muotoon...

• ??????

Neljänsuoran ja Johanna Pakosen "uudelleenlämmitys" kappaleesta Tahdon sinut. Ei toimi ei.

• Loviisa

Tuosta olen aivan samaa mieltä - ei hyvä!

• **tuttaa

Anne Mattila on mennyt ja raiskannut Jamppa Tuomisen "Voima rakkauden"-biisin, vai liekö Anneli Mattila. Samapa se, yhtä persoonattomia laulajia molemmat.

Jampan biiseihin ei saisi kajota kukaan, koska ei ole vielä sellaista artistia keksittykään joka osaisi vetää ne tyylillä.

• pete

Jamppa Tuominen on suomen Lea Laven!

• ??????

Mielestäni Jamppa pihisee ja kimittää ko. kappaleen.. Annella enemmän tunnetta mukana. Biisi kuulosti erittäin laimealta kun kuuntelin sen Jampan esittämänä.. En voi kiistä etteikö Jampalla olis hyviä biisejä mutta tässä Anne vetää pidemmän korren.

• taskuton

Aika outo on myös Anne Mattilan versio Kari Tapion laulusta Milloin Saapuu Hän. Alkuperäinen oli kyllä myös naisartistin laulama, mutta vähän voimakkaampi tulkinta, joka sinällään oli ihan Yes

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      3583
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      70
      3560
    3. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3342
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      53
      2779
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      32
      2046
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      30
      1972
    7. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      43
      1790
    8. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1686
    9. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      96
      1645
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1400
    Aihe