Vakiokuntoinen mopo päihittää sähköauton matkanopeudessa

Anonyymi

53

555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Isompiakkuisella nykyautolla olisi helposti mennyt yhdellä pysähdyksellä ja parhailla ilman välilatausta.

      • Anonyymi

        Tätikin olisi setä, jos jalkovälissä olisi erinäköiset vehkeet. Vaan nytpä testattiinkin käytettyä patterilelua, ja tulokset oli odotetun kaltaiset. Tuollainen Nissan Leaf on alunperinkin tarkoitettu lyhyille matkoille, ja nyt 8-vuoden iässä on akku loppumaisillaan, tehden patterilelusta täysin arvottoman ongelmajätteen.


      • Anonyymi

        Entäs 8 vuoden ikäisenä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs 8 vuoden ikäisenä?

        Ei tuo Leafi olisi uutenakaan tuosta reissusta selvinnyt tuon paremmin. Pienten matkojen auto alunperinkin.
        Tämän päivän sähköautot huitaisee tuon välin yhdellä 40 min pysähdyksellä myös 10 vuoden päästä.


      • Anonyymi

        Miten se tähän liittyy. Nuo vanhat Leafit ovat juuri niitä sähköautoja, joihin persaukisella perusduunarilla on varaa. Siksi on todella kallisarvoista tietää, miten kymmenen vuotta vanhat muutaman tonnin sähköautot toimivat, sillä juuri niillä kansan syvät rivit tulevat aikanaan liikkumaan.
        Suomalainen henkilöauto on keskimäärin 12,6 vuotta vanha ja maksaa 3600 €.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs 8 vuoden ikäisenä?

        Kaikki sähköleluilla leikkivät pellet on jokseenkin 8-vuotiaan tasolla. Jos edes sitäkään.


        PATTERIPELLET HOITOON


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo Leafi olisi uutenakaan tuosta reissusta selvinnyt tuon paremmin. Pienten matkojen auto alunperinkin.
        Tämän päivän sähköautot huitaisee tuon välin yhdellä 40 min pysähdyksellä myös 10 vuoden päästä.

        Tämän päivän sähkölelut on 10 vuoden päästä jo paalattu, ja sille ei räkänokka patteritero mahda mitään, ei niin yhtään mitään.


        PATTERIHULLUT HOITOON


      • Anonyymi

        Niinpä niin, mutta tulevaisuus on tämä. 10 vuoden päästä keskiverto suomalainen autoilija ajaa 10v vanhalla sähköautolla joka ei edusta aikansa parasta tekniikkaa. Eli kyllä se noin tulee menemään, pilkkihaalarit päällä ja keskinopeus parhaimmillaan 50km/h


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo Leafi olisi uutenakaan tuosta reissusta selvinnyt tuon paremmin. Pienten matkojen auto alunperinkin.
        Tämän päivän sähköautot huitaisee tuon välin yhdellä 40 min pysähdyksellä myös 10 vuoden päästä.

        Eikä huitaise, kun akkukapasiteetista on 10 vuoden päästä ehkä reilu puolet jäljellä.


    • Anonyymi

      Otsikko kuulosti provolta joten meinasi mennä aamukahvit väärään kurkkuun kun sähköauto onkin todellisuudessa noin käyttökelvoton.

      Matka pk-seudulta Savoon:
      "Matka on kestänyt jo viisitoista tuntia.
      Samassa ajassa perille olisi päässyt esimerkiksi täysin vakiolla Honda Monkey -tossumopolla, ja matkalla olisi ehtinyt vielä kahvittelemaankin moneen otteeseen. "

      Uskomatonta miten surkeita sähköautot ovat, olen pidempään vastustanut niitä mutta tällaiseen en uskonut edes itse.

      • Anonyymi

        Totta kai, kun valitaan vielä klikkiotsikkoon auto, joka on ollut heikko aina.

        2012 Tesla Model S olisi antanut täysin erilaisen tuloksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai, kun valitaan vielä klikkiotsikkoon auto, joka on ollut heikko aina.

        2012 Tesla Model S olisi antanut täysin erilaisen tuloksen.

        Tässä haluttiin testata Nissanin sähköautoa . Ei Teslaa . Eikö pää kestä mitään negatiivista sähköautoista ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä haluttiin testata Nissanin sähköautoa . Ei Teslaa . Eikö pää kestä mitään negatiivista sähköautoista ?

        Nissenissä oli kuitenkin suojaa tuulta ja sadetta vastaan. Vaikka koppimopossa on tietysti samat ominaisuudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä haluttiin testata Nissanin sähköautoa . Ei Teslaa . Eikö pää kestä mitään negatiivista sähköautoista ?

        Kyllä kestän negatiiviset sähköautouutiset, mutta en voi sietää älyllistä epärehellisyyttä yrittää yleistää tätä kaikkiin malleihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai, kun valitaan vielä klikkiotsikkoon auto, joka on ollut heikko aina.

        2012 Tesla Model S olisi antanut täysin erilaisen tuloksen.

        Saako niitä alle kymppitonniin? Tuossa moottori-lehden käyttötesti käytetyllä -sarjassa oli nimenomaan ideana selvittää, mihin alle kymppitonnin sähköautosta on, koska senhintaisilla autoilla suomalaiset pääosin ajavat. Itse asiassa suurin osa vielä halvemmilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kestän negatiiviset sähköautouutiset, mutta en voi sietää älyllistä epärehellisyyttä yrittää yleistää tätä kaikkiin malleihin.

        Älyllistä epärehellisyyttä on verrata Tesla model S:ää Nissan Leafiin. Sentään puhutaan aivan eri hintaluokan autoista, käytettynäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako niitä alle kymppitonniin? Tuossa moottori-lehden käyttötesti käytetyllä -sarjassa oli nimenomaan ideana selvittää, mihin alle kymppitonnin sähköautosta on, koska senhintaisilla autoilla suomalaiset pääosin ajavat. Itse asiassa suurin osa vielä halvemmilla.

        Halvin Tesla S Nettiautossa 33 500€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai, kun valitaan vielä klikkiotsikkoon auto, joka on ollut heikko aina.

        2012 Tesla Model S olisi antanut täysin erilaisen tuloksen.

        ”2012 Tesla Model S olisi antanut täysin erilaisen tuloksen.”

        Tietenkin, mutta testissä oli tarkoitus selvittää miten kymppitonnin hintainen käytetty sähköauto käytännössä toimii.
        Samoilla kriteereillä ei Teslaa olisi varmastikaan löytynyt.


    • Anonyymi

      No niin, siinä sitä oli realistinen kertomus siitä, mitä tulee olemaan tavisduunarin autoilu tulevaisuudessa 10 vuotta vanhalla sähköautolla. Lasit huurussa talvihaalarit päällä kuuttakymppiä ajaen ja kylmä hiki otsalla toimintamatkamittaria kytäten. Kyllä tulee vielä monelle polttomoottoriaikoja ikävä. Taukopaikoilla istuskellessa muistellaan, että oli se sentään rentoa ja sujuvaa se matkanteko silloin kun autot vielä liikkui polttonesteellä…

    • Anonyymi

      Ei helvetti millainen reissu 🤣 Tuollainen taipale on tullut vedettyä monesti jopa ilman kusitaukoa mukavalla ja käyttäjäystävällisellä polttomoottoriautolla. Pitää olla kyllä päässä vikaa jos tuollaisen kinnerin menee ostamaan.

    • Anonyymi

      Enpä ole aikoihin yhtä hauskaa matkakertomusta lukenutkaan.
      Oikein tuli hyvä mieli 😊

    • Anonyymi

      " siinä sitä oli realistinen kertomus siitä, mitä tulee olemaan tavisduunarin autoilu tulevaisuudessa 10 vuotta vanhalla sähköautolla. Lasit huurussa talvihaalarit päällä kuuttakymppiä ajaen ja kylmä hiki otsalla toimintamatkamittaria kytäten."

      Ei pidä paikkaansa sillä ei tuo Nissanin surkeus johdu siitä että se on 10 vuotta vanha vaan siitä että se on 2012 Nissan Leaf. Kun joku ajaa 10 vuotta vanhalla ID.3:lla tai Volvolla niin niillä tuon matkan taittaminen on suurinpiirtein sama kuin bensa-autolla.

      • Anonyymi

        Sanot sinä nyt, kun et tiedä (eikä kukaan muukaan) miten ne toimivat 10 vuoden päästä, tai 20 vuoden, sillä sen ikäisilläkin autoilla paljon ajetaan vähävaraisissa duunaripiireissä. 20 vuotta vanha dieselgolf kulkee vielä jokseenkin saman matkan tankillisella kuin uutenakin, ja hakkaa toimintasäteessä uudetkin sähköautot. 20v vanhalla sähköautolla pääset tuurilla töihin ja takaisin, muun ajan lataat. Ja eiköhän elinkaarensa lopussa olevan akun lataaminen kuitenkin vie yhtä paljon aikaa ja virtaa kuin uudenkin akun? Tästä seikasta ei ole paljoakaan puhuttu. Jos näin on, niin mitä vanhemmaksi sähköauto käy, sen kalliimmaksi sillä ajaminen tulee.


      • Anonyymi

        Tavis ajaa hinnat alkaen -malleilla, eivätkä ne ole toimintasäteeltään juuri tuota Leafia kummempia tänäkään päivänä. Polttomoottoriautojen käytettävyydessä ei ole niin suuria eroja, jollain halvalla Yariksella pystyy tekemään samassa ajassa saman reissun kuin öky Mersullakin, vähän epämukavammin vain. Sähköautoissapa ei enää olekaan niin, Seat Miillä joutuu tyytymään aika paljon pienempään reviiriin kuin Teslalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanot sinä nyt, kun et tiedä (eikä kukaan muukaan) miten ne toimivat 10 vuoden päästä, tai 20 vuoden, sillä sen ikäisilläkin autoilla paljon ajetaan vähävaraisissa duunaripiireissä. 20 vuotta vanha dieselgolf kulkee vielä jokseenkin saman matkan tankillisella kuin uutenakin, ja hakkaa toimintasäteessä uudetkin sähköautot. 20v vanhalla sähköautolla pääset tuurilla töihin ja takaisin, muun ajan lataat. Ja eiköhän elinkaarensa lopussa olevan akun lataaminen kuitenkin vie yhtä paljon aikaa ja virtaa kuin uudenkin akun? Tästä seikasta ei ole paljoakaan puhuttu. Jos näin on, niin mitä vanhemmaksi sähköauto käy, sen kalliimmaksi sillä ajaminen tulee.

        "Ja eiköhän elinkaarensa lopussa olevan akun lataaminen kuitenkin vie yhtä paljon aikaa ja virtaa kuin uudenkin akun? Tästä seikasta ei ole paljoakaan puhuttu. Jos näin on, niin mitä vanhemmaksi sähköauto käy, sen kalliimmaksi sillä ajaminen tulee."

        Tarkoitat siis että akku alkaisi vanhemmiten jotenkin falskaamaan ja siitä saisi vanhana vähemmän virtaa ulos kuin uutena. Ja silti se ottaisi ladattaessa sisään saman määrän kuin uutena?
        Nyt ymmärrän miksi teitä pelottaa sähköautot. Te ette ymmärrä tekniikasta hevon vidua.

        Väännetäänpä tämä asia rautalangasta. Akku menettää vanhetessaan kapasiteettiaan eli siihen ei voi ladata vanhana enää yhtä paljon virtaa kuin uutena. Se ei todellakaan mene niin että siihen voisi aina ladata saman kWh-määrän ja akku sitten hukkaisi osan siitä vanhetessaan.

        Ymmärtämättömyys lisää pelkoja.


      • Anonyymi

        Onko sinulla 10 vuotta vanha Id3 ?


    • Anonyymi

      Millaista somepöhinää saisi aikaan, kun lähtisi kiertämään maailmaa kaasugolfilla, jossa on yhdeksän (9) litran bensatankki, mutta ei käyttäisi kaasua ollenkaan...

      • Anonyymi

        Kukapa olisi niin hullu että sellaista tekisi. Mutta tähän sähköautohulluuteen meidät halutaan suorastaan pakottaa, ja koska on selvää että suuri osa suomalaisista autontarvitsijoista ovat juuri niitä, joilla ei tule muuhun sähköautoon olemaan varaa kuin siihen 10 vuotta vanhaan Leafiin tai vastaavaan, Mitsu iMieviin, Seat Miihin ja mitä niitä nyt on, Dacia Springiähän nyt ei taideta edes ruveta koskaan Suomeen tuomaankaan henkseleidenpaukuttelusta huolimatta. Persaukiset perusduunarit, joita suomalaisista on varsin merkittävä osa, ajaa vanhoilla käytetyillä korkeintaan muutaman tonnin koslilla, ja toimivia sähköisiä sellaisia ei ole eikä tule!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukapa olisi niin hullu että sellaista tekisi. Mutta tähän sähköautohulluuteen meidät halutaan suorastaan pakottaa, ja koska on selvää että suuri osa suomalaisista autontarvitsijoista ovat juuri niitä, joilla ei tule muuhun sähköautoon olemaan varaa kuin siihen 10 vuotta vanhaan Leafiin tai vastaavaan, Mitsu iMieviin, Seat Miihin ja mitä niitä nyt on, Dacia Springiähän nyt ei taideta edes ruveta koskaan Suomeen tuomaankaan henkseleidenpaukuttelusta huolimatta. Persaukiset perusduunarit, joita suomalaisista on varsin merkittävä osa, ajaa vanhoilla käytetyillä korkeintaan muutaman tonnin koslilla, ja toimivia sähköisiä sellaisia ei ole eikä tule!

        "vanhoilla käytetyillä korkeintaan muutaman tonnin koslilla, ja toimivia sähköisiä sellaisia ei ole eikä tule!"

        Nauretaan sitten kaikki yhdessä tälle kommentille kun tulee eteen se vaihe että näiden duunareiden on pakko luopua niistä kolmen tonnin polttiskoslistaan.
        Kanahäkeissä on silloin pitkät rivit käyttökelpoisia kolmen tonnin sähkiskoslia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vanhoilla käytetyillä korkeintaan muutaman tonnin koslilla, ja toimivia sähköisiä sellaisia ei ole eikä tule!"

        Nauretaan sitten kaikki yhdessä tälle kommentille kun tulee eteen se vaihe että näiden duunareiden on pakko luopua niistä kolmen tonnin polttiskoslistaan.
        Kanahäkeissä on silloin pitkät rivit käyttökelpoisia kolmen tonnin sähkiskoslia.

        " Käyttökelpoisia 3 tonnin sähköautoja pitkät rivit" Veikkaan 20 vuotta menee tuohon . Nykytekniikalla luulen tuon olevan mahdotonta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Käyttökelpoisia 3 tonnin sähköautoja pitkät rivit" Veikkaan 20 vuotta menee tuohon . Nykytekniikalla luulen tuon olevan mahdotonta .

        Ei tule ikinä toteutumaan, koska akkujen arvometallien arvo on yli kolme tonnia vaikka akku olisi totaalisen sökö. Kohta aletaan puhumaan kuuden tonnin sähkölaveteista, sitä halvemmalla niitä ei koskaan tule saamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tule ikinä toteutumaan, koska akkujen arvometallien arvo on yli kolme tonnia vaikka akku olisi totaalisen sökö. Kohta aletaan puhumaan kuuden tonnin sähkölaveteista, sitä halvemmalla niitä ei koskaan tule saamaan.

        Arvometallien saaminen akusta on erittäin monimutkaista ja kallista, joten vaikka arvometallien teoreettinen arvo on 3 tonnia niin ei siitä todennäköisesti makseta tonniakaan. Ja kun metallien arvo tulevaisuudessa laskee niin sitten siitä saa korkeintaan satasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvometallien saaminen akusta on erittäin monimutkaista ja kallista, joten vaikka arvometallien teoreettinen arvo on 3 tonnia niin ei siitä todennäköisesti makseta tonniakaan. Ja kun metallien arvo tulevaisuudessa laskee niin sitten siitä saa korkeintaan satasia.

        Litiumin kysyntä kasvaa voimakkaasti nyt ja lähitulevaisuudessa . Millä perusteella uskot hintojen laskevan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vanhoilla käytetyillä korkeintaan muutaman tonnin koslilla, ja toimivia sähköisiä sellaisia ei ole eikä tule!"

        Nauretaan sitten kaikki yhdessä tälle kommentille kun tulee eteen se vaihe että näiden duunareiden on pakko luopua niistä kolmen tonnin polttiskoslistaan.
        Kanahäkeissä on silloin pitkät rivit käyttökelpoisia kolmen tonnin sähkiskoslia.

        Tuskin uskot tuohon itsekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tule ikinä toteutumaan, koska akkujen arvometallien arvo on yli kolme tonnia vaikka akku olisi totaalisen sökö. Kohta aletaan puhumaan kuuden tonnin sähkölaveteista, sitä halvemmalla niitä ei koskaan tule saamaan.

        Eli siis autolla liikkumisesta tulee varakkaiden hupia, ja taviskansa kävelee. Siihen kai tällä sähköautoistamisella pyritäänkin. Kansan kahtiajakoon.


    • Anonyymi

      Karmeaa luettavaa sähköautojen testit aina kun ei ole uusi auto optimiolosuhteissa

      • Anonyymi

        Naulan kantaan!


    • Anonyymi

      Eli Monkey olisi yhtä hyvä valinta kuin sähköauto

      • Anonyymi

        No kummalla ajaisit mieluiten tuon testimatkan jos olisi pakko valita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kummalla ajaisit mieluiten tuon testimatkan jos olisi pakko valita?

        Monkeylla ainakin voisi keskittyä ajamiseen. Ei tarvisi tumput suorina seisoa huoltsikalla odottamassa latausta. Veikkaan että aika kuluisi noopeammin monkeyn selässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monkeylla ainakin voisi keskittyä ajamiseen. Ei tarvisi tumput suorina seisoa huoltsikalla odottamassa latausta. Veikkaan että aika kuluisi noopeammin monkeyn selässä.

        Tuo testi on tehty talven pakkasilla, saattaisi monkeyllä tulla aika todellakin pitkäksi...


    • Anonyymi

      Osoitus jälleen että AKKU PUUTTUU!! SE KUNNON AKKU!!
      Sähköauto on raakile akun osalta.
      Ei voi mitään. putin vielä vittuilee kokoajan.

    • Anonyymi

      Joo ei paljon 0-100 lukemilla tai edes toimintamatkalla väliä, kun latausten takia kokonaisnopeus kuitenkin mopon luokkaa sähköautolla. Honda Monkeyn saa ainakin tankattua nopeasti.

    • Anonyymi

      Harkinnassa olisi Aprilia SX vs VW ID4

      Plussat ja miinukset molemmista? Matkanopeus ilmeisesti samaa luokkaa. Kumpi olisi lyhyessä ajossa parempi? ID4 kuulemma hieman koliseva ja epämukava, miten Aprilian alusta?

      • Anonyymi

        Suosittelen Apriliaa näistä. Sähköautoissa tutkitusti enemmän ja kalliimpia vikoja kuin polttisajoneuvoissa.


    • Anonyymi

      Eipä nyt unohdeta sitä keskiarvoääliöintiä:
      Suomalainen ajaa keskimäärin 50 km päivässä, eli KAIKILLE RIITTÄÄ 100 km rangella varustettu Leaf, helposti.
      Eikö vaan, jää vielä 50 km / päivä reserviin kun yöt latailee pihassa 😁

      • Anonyymi

        Jokaöinen lataus tappaa sen vanhan akun lopullisesti lyhyessä ajassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaöinen lataus tappaa sen vanhan akun lopullisesti lyhyessä ajassa.

        Riittää kun lataa joka toinen yö, koska keskimäärin päivässä ajetaan vain 50 km 😂


      • Anonyymi

        Jos en koskaan tarvisi ajaa yli 50km, kulkisin bussilla.

        Oman auton hankin siksi että sillä pääsisi niin kauas kuin haluaa. Siksi mopoon verrattava sähköauto ei ole edes vaihtoehto.


    • Anonyymi

      Ei ole sähköautosta pidempiin matkoihin. Jos ajaa vain lyhyitä pätkiä, mopollakin pärjää.

    • Anonyymi

      Sähköauton matkanopeus sama kuin tossumopolla :D Sitä se hidas lataus ja varsinkin talvella lyhyt toimintamatka teettää

    • Anonyymi

      Miten on hiihtolomat sujuneet sähköautoilijoilla? :)

      • Anonyymi

        Tuskailevat varmaan vielä latauspisteillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4336
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1724
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1400
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1195
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe