Mitä se on keneltäkään pois?

Anonyymi

Jos mies majoittaa ukrainalaisen luokseen ja he vaikka harrastaisivat seksiä.....

109

805

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siltä ukrainalaiselta naiselta, tai lapselta, jonka siihen aiot pakottaa.

      • Anonyymi

        Pakottamisesta ei ole kyse. Mutta entä jos nainen asuisi mieluummin minun luonani kuin ikävässä VOKissa? Ja pitäisi vain harrastaa seksiä kanssani. Sehän olisi molempia osapuolia hyödyttävä järjestely.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pakottamisesta ei ole kyse. Mutta entä jos nainen asuisi mieluummin minun luonani kuin ikävässä VOKissa? Ja pitäisi vain harrastaa seksiä kanssani. Sehän olisi molempia osapuolia hyödyttävä järjestely.

        Jos hätää kärsivää ihmistä kiristää olemaan henkilökohtainen huorasi tilanteessa, jossa hän on muuten hädässä ja kurjuudessa, se osoittaa huonoa empatiakykyä ja tilanne on sinun puoleltasi hyväksikäyttöä,

        Jos nainen itse tutustuu sinuun harrastuksessa tai baarissa tai kun käyt VOC, ja itse haluaa muuttaa luoksesi ja itse ilman painostamista haluaa harrastaa seksiä kanssasi, niin anna palaa!

        VOC saa ruoan ja sängyn, miksi sen haluaisi vaihtaa huoran ammattiin vain sen takia, että on vähän enemmän tilaa olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakottamisesta ei ole kyse. Mutta entä jos nainen asuisi mieluummin minun luonani kuin ikävässä VOKissa? Ja pitäisi vain harrastaa seksiä kanssani. Sehän olisi molempia osapuolia hyödyttävä järjestely.

        Vika on heti tuossa "pitäisi". Tuo on väärin ja vähintään painostamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakottamisesta ei ole kyse. Mutta entä jos nainen asuisi mieluummin minun luonani kuin ikävässä VOKissa? Ja pitäisi vain harrastaa seksiä kanssani. Sehän olisi molempia osapuolia hyödyttävä järjestely.

        Katsos kun siellä vastaanottokeskuksissa ei PIDÄ harrastaa seksiä kenenkään kanssa ellei itse halua. Menisitkö itse jonkun irstaan homomiehen luokse asumaan, jonka kanssa PITÄISI harrastaa seksiä, jos voisit muuallekin mennä?


      • Anonyymi

        Vaikka on puhuttu naisen vapautumisesta, niin edelleenkään nainen ei ole vapaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakottamisesta ei ole kyse. Mutta entä jos nainen asuisi mieluummin minun luonani kuin ikävässä VOKissa? Ja pitäisi vain harrastaa seksiä kanssani. Sehän olisi molempia osapuolia hyödyttävä järjestely.

        Hyvä muistaa, että sieltä tulevat ovat peloissaan ja pelkäävät ehkä myös läheisten tilannetta. Tuskin haluavat tulla hyväksikäytetyiksi siinä tilanteessa. Joten näin miehenä epäilen, että nainen tulisi Suomeen ajatellen, että pidän hauskaa Suomalaisten miesten kanssa, kun oma mies käy sotaa Venäläisten kanssa. Toivottavasti olen oikeassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakottamisesta ei ole kyse. Mutta entä jos nainen asuisi mieluummin minun luonani kuin ikävässä VOKissa? Ja pitäisi vain harrastaa seksiä kanssani. Sehän olisi molempia osapuolia hyödyttävä järjestely.

        No, ei keneltäkään ole pois. Olihan vastaava tapaus v. 2015 jolloin 50-kymppinen suomalaisnainen meni vapaaehtoisena auttamaan Vokkiin (vastaanotyokeskus) ja sen seurauksena tuli ero omasta kantasuomalaisesta miehestä sekä kahden irakilaisen poliisin majoittaminen tämän naisen kotiin. Tästähän oli juttua lehdissä, oli 'rakkautta ilmassa'. Ilmeisesti kumpikin ukko polki tuota suomalaismuijaa.
        Mikäpä siinä jos toiminta on vapaaehtoista kaikille osapuolille.


    • Anonyymi

      Se on kurpilta pois kun miehille avautuu parempia vaihteohtoja kuin rumat ja vanhat naiset.

      • Anonyymi

        Kyllä juu varmaan kaikki naiset ovat kateudesta vihreitä, kun eivät pääse itse maksamaan vuokraansa seksillä jollekin mieskuvotukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä juu varmaan kaikki naiset ovat kateudesta vihreitä, kun eivät pääse itse maksamaan vuokraansa seksillä jollekin mieskuvotukselle.

        Jep 😂😂


    • Anonyymi

      Täyteen vapaaehtoisuuteen perustuvassa tilanteessa tuossa ei ole mitään väärää. Sen sijaan jos kyseessä on painostaminen, kiristäminen, pakottaminen, tmv. se on rikos ja tuomittavaa.

    • Voi yök.

    • Anonyymi

      Jos molemmat osapuolet ovat vapaaehtoisia ja tilanteen etukäteen tietäen tuohon suostuvat niin tuo on täysin ok.

      • Anonyymi

        Kyllä tuossa on lähtökohtaisesti huomioitava avun tarvitsijan alisteinen asema. Samalla tavoin kun vanhemmalla tai auktoriteettiasemassa olevalla on enemmän vastuunsa.

        Voin jo nähdä tilanteen, jossa apua tavinnut nostaa syytteen raiskauksesta majoittajaa vastaan jälkikäteen. Eli ei niin, mutta joidenkin miesten tuntuu olevan hyvin vaikea ymmärtää se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuossa on lähtökohtaisesti huomioitava avun tarvitsijan alisteinen asema. Samalla tavoin kun vanhemmalla tai auktoriteettiasemassa olevalla on enemmän vastuunsa.

        Voin jo nähdä tilanteen, jossa apua tavinnut nostaa syytteen raiskauksesta majoittajaa vastaan jälkikäteen. Eli ei niin, mutta joidenkin miesten tuntuu olevan hyvin vaikea ymmärtää se.

        ...siis
        samalla tavoin kuin majoittavalla, on kuten vanhemmalla tai auktoriteettiasemassa olevalla ihmisellä enemmän vastuunsa.


    • Anonyymi

      Yksityishenkilöiden ohella jopa avustustyön ympärillä tai siinä toimineet virkanaiset majoittivat vuoden 2015 tulijoita yksityisasuntoihinsa ja vokeissa kävi vilkas vispiläkauppa työntekijöiden ja tulijoiden kesken.

      • Anonyymi

        Tuollaiset virkanaiset saivat kenkää. Vaikka he eivät altistaneet kuin itsensä miesten hyväksikäytölle.


    • Anonyymi
    • Eipä se ole keltään pois kunhan hätää ei käytetä väärin hyödyksi.

    • Anonyymi

      Naiset majoittaa väkivaltaisia jännämiehiä. Jännämiehet aina asuu naisten luona. Ätmit voi siis hyvin majoittaa ukrainan kauniita naisia

      • Anonyymi

        Aivan, ätmien auttamishalu ulottuu vain kauniisiin naisiin. Hei eivät välitä vaikka rumat naiset, vanhukset ja lapset kuolisivat pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, ätmien auttamishalu ulottuu vain kauniisiin naisiin. Hei eivät välitä vaikka rumat naiset, vanhukset ja lapset kuolisivat pois.

        Joo, kunnon turvenuija


      • Anonyymi

        Ei ne kaikki kauniita oo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne kaikki kauniita oo

        Niin, mutta nämä suostuvat "auttamaan" vain niitä kauniita. Eli loppujen lopuksi varsin pientä osaa pakenevista. Enemmistöhän on ihan taviksia. Pitäis varmaan olla siellä rajalla joku arvosteluraati, ettei rumia päästettäisi lainkaan pakenemaan maasta.


    • Anonyymi

      Ihan yök sun juttuja....seksiseksiseksiseksi...ne ihmiset on traumatisoituneita ja menettäneet kaiken! Sähän olet, niin mitä itse ajattelet? Mikä sä olet...Muutakin kuin Suomen, maan onnellinen ja maailman onnellisin mies.

    • Anonyymi

      Taas tätäkin ketjua lukiessa ymmärtää miksi on sinkku, ja miksi Suomessa on niin paljon sinkkuja. Lopulta Suomalainen nainen käy kamppailua itsemääräämisoikeutensa ja miesten pahuuden välillä.

    • Anonyymi

      Majoittamalla Ukrainalaisen naisen, ja harrastamalla hänen kanssaan seksiä, niin kaikki tämä on pois paikalliselta kotimaiselta yksityisyrittäjältä!

    • Anonyymi

      Käytä vaan edelleenkin sitä käsikyllikkiä kuten tähän astikin .

    • Tohon pitäis keksiä, joku keskitetty systeemi, joka majoittais noita hakijoita. Maksais esim. vesimaksua ja ruokarahaa hakijoille. Kun ne samat pitää maksaa vokissakin, niin miksei yksityisellekin. Ja samalla voi tarkistaa sen asunnon tarjoajankin ettei hae mitään seksiseuraa. Erikoinen toi alotus on, mutta harvassa on varmaan tollaset. Useimmat on ihan luetettavia. Mullakin on yks huone vapaana ja kaks sänkyä siinä, ja lisäks yks patja. Ja varmaan on joukossa heitäkin, jotka voi jäädä suomeen. He ois arvokasta työvoimaa, että se mikä sijotetaan nyt, tulee korkojen kanssa takas. Ainoo musta pilvi tässä, kun ei tiedä, mikä Putinin suunnitelma on Suomen suhteen.

    • Anonyymi

      Tuolainen voisi olls aika hauska idea mennä ssumaan jonnekin Bermufdalle yksityiselle saarelle asumaan jonkin arvaustytön kanssa tekemään no mitä nyt mieleen tuleeeekin :D

    • Anonyymi

      Vastaavaa tapahtuu varmaan paljon. Jos nainen on vaikka asunnoton ja mies suostuu ottamaan naisen luokseen asumaan sillä ehdolla, että nainen antaa... Joku nainen voi kokea sen pienemmäksi pahaksi kuin kadulla pyörimisen, mutta ei se silti ole ihanteellinen asumisjärjestely.

      • Anonyymi

        Jos molemmat ovat vapaaehtoisesti mukana ja täysin tietoisina tuohon järjestelyyn lähteneet niin se on täysin ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos molemmat ovat vapaaehtoisesti mukana ja täysin tietoisina tuohon järjestelyyn lähteneet niin se on täysin ok.

        Se ei ole vapaaehtoista vaan pakkotilanteen sanelema.


    • Kysymys on seksikaupasta.

      Että viattoman ihmisen vaatisit rikolliseen toimintaan, josta hän saa tuomion?

      • Tottakai on kun miehet haluu pelastaa neitoja on kysymys seksikaupasta.


      • valtakunta kirjoitti:

        Tottakai on kun miehet haluu pelastaa neitoja on kysymys seksikaupasta.

        No jos ajatellaan että apu pitäisi maksaa seksillä, niin kyllä, se on kauppaa. Ja seksin myyminen kun sattuu olemaan rangaistavaa, niin kuvottavaa on se, että näitä sodan traumatisoimia ihmisiä yritetään kaikin tavoin kupata, hyväksikäyttää ja nöyryyttää.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        No jos ajatellaan että apu pitäisi maksaa seksillä, niin kyllä, se on kauppaa. Ja seksin myyminen kun sattuu olemaan rangaistavaa, niin kuvottavaa on se, että näitä sodan traumatisoimia ihmisiä yritetään kaikin tavoin kupata, hyväksikäyttää ja nöyryyttää.

        Seksin myyminen ei kai ole laitonta, mutta onko ostaminen? Jos ostoon liittyy painostamista tai toisen hädänalaisen tilan hyväksikäyttöä, sitten ainakin on laitonta.

        xLiner


      • elisakettu kirjoitti:

        No jos ajatellaan että apu pitäisi maksaa seksillä, niin kyllä, se on kauppaa. Ja seksin myyminen kun sattuu olemaan rangaistavaa, niin kuvottavaa on se, että näitä sodan traumatisoimia ihmisiä yritetään kaikin tavoin kupata, hyväksikäyttää ja nöyryyttää.

        Ensimmäisenä mietitään että miehet ajattelee seksiä.
        Eihän se nyt noin mene että Suomalaiset miehet on rikollisia automaattisesti.
        Kun antaa mies kodin se on seksi rikollinen kun antaa nainen se ei ole.
        Voi rakentua hyvät suhteet sekö sitten harmittaa?


      • elisakettu kirjoitti:

        No jos ajatellaan että apu pitäisi maksaa seksillä, niin kyllä, se on kauppaa. Ja seksin myyminen kun sattuu olemaan rangaistavaa, niin kuvottavaa on se, että näitä sodan traumatisoimia ihmisiä yritetään kaikin tavoin kupata, hyväksikäyttää ja nöyryyttää.

        Hyvä jos vie miehet sulhaseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seksin myyminen ei kai ole laitonta, mutta onko ostaminen? Jos ostoon liittyy painostamista tai toisen hädänalaisen tilan hyväksikäyttöä, sitten ainakin on laitonta.

        xLiner

        Ostaminen kai se olikin se tuomittavampi osapuoli. Joo, hyvä huomio. Silti, ihmiskaupassa ainahan on kyse painostamisesta ja pakottamisesta.

        Minua ei siis haittaa vapaaehtoisuuteen perustuva seuralaispalvelu tai prostituutio, jos siinä ei vahingoiteta ketään, on kyse täysi-ikäisyydestä ja omasta valinnasta. Mutta näitä "palveluksia" vaativat ihmiset eivät ole ammattisuteröönejä parempia. Inhorikollisia.


      • elisakettu kirjoitti:

        Ostaminen kai se olikin se tuomittavampi osapuoli. Joo, hyvä huomio. Silti, ihmiskaupassa ainahan on kyse painostamisesta ja pakottamisesta.

        Minua ei siis haittaa vapaaehtoisuuteen perustuva seuralaispalvelu tai prostituutio, jos siinä ei vahingoiteta ketään, on kyse täysi-ikäisyydestä ja omasta valinnasta. Mutta näitä "palveluksia" vaativat ihmiset eivät ole ammattisuteröönejä parempia. Inhorikollisia.

        Noh itse koen
        " prostituutio"
        Noi toimet voi jättää muihin maihin koska luo ihmiskauppaa ja lähtee ihmiset täältä jotka tuota haluaa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ensimmäisenä mietitään että miehet ajattelee seksiä.
        Eihän se nyt noin mene että Suomalaiset miehet on rikollisia automaattisesti.
        Kun antaa mies kodin se on seksi rikollinen kun antaa nainen se ei ole.
        Voi rakentua hyvät suhteet sekö sitten harmittaa?

        Jos tarjotaan majoitusta seksiä vastaan, se on rikolista.

        Vapaaehtoisuuteen perustuva seksisuhde, ajatellaan että ihmiset haluavat sitä harrastaa ilman asian ympärillä pyörivää "maksua" on ookoo. Ei mua seurustelusuhteet häiritse. Mutta eihän tuossa aloituksessa ollutkaan siitä kysymys.

        Se vaan, että onko sotapakolainen ensimmäisenä etsimässä hädänalaisessa tilanteessaan kumppania, no en tiedä. Luulisi että ne elämän perusasasiat pitäisi saada kuntoon.


      • elisakettu kirjoitti:

        Ostaminen kai se olikin se tuomittavampi osapuoli. Joo, hyvä huomio. Silti, ihmiskaupassa ainahan on kyse painostamisesta ja pakottamisesta.

        Minua ei siis haittaa vapaaehtoisuuteen perustuva seuralaispalvelu tai prostituutio, jos siinä ei vahingoiteta ketään, on kyse täysi-ikäisyydestä ja omasta valinnasta. Mutta näitä "palveluksia" vaativat ihmiset eivät ole ammattisuteröönejä parempia. Inhorikollisia.

        Noh mutta eiköhän noiden epäilyssä paremmin jää kiinnikin kun ei ole sellaisia suomessa.


      • elisakettu kirjoitti:

        Jos tarjotaan majoitusta seksiä vastaan, se on rikolista.

        Vapaaehtoisuuteen perustuva seksisuhde, ajatellaan että ihmiset haluavat sitä harrastaa ilman asian ympärillä pyörivää "maksua" on ookoo. Ei mua seurustelusuhteet häiritse. Mutta eihän tuossa aloituksessa ollutkaan siitä kysymys.

        Se vaan, että onko sotapakolainen ensimmäisenä etsimässä hädänalaisessa tilanteessaan kumppania, no en tiedä. Luulisi että ne elämän perusasasiat pitäisi saada kuntoon.

        Missä lukee seksiä tarjolla majoituksella.

        "
        Se vaan, että onko sotapakolainen ensimmäisenä etsimässä hädänalaisessa tilanteessaan kumppania, no en tiedä. Luulisi että ne elämän perusasasiat pitäisi saada kuntoon."


        Jos sanon "Hyvä jos vie miehet sulhaseksi."
        Se on minun toive tuskin ukralaisten.


      • valtakunta kirjoitti:

        Hyvä jos vie miehet sulhaseksi.

        Suomen sosiaalinen kulttuuri osaa muuten olla julmakin. Ulkomaalaisuuslähtöisyys on eräs ihmisvihan muotoja.

        Vielä tänäkin päivänä puhutaan venäläis- ja virolaishuorista, jotka eivät ihmisyydessään ole sen kummoisempia kuin kukaan muukaa. Samoin kakki miespakolaiset ovat vieneet suimalaiset naiset (joka ei pidä paikkaansa).

        Toivoisin että näillä ukranalaisilla olisi helpommat oltavat sulautua yhteiskuntaan, ettei heitä aleta ajattelemaan suomimiehen patjoina tai hyväksikäytettyinä uhreina. Ja siinä juuri me suomalaiset olemme avainasemassa, miten tämän pakolaisasian käsittelemme ja hoidamme.


      • valtakunta kirjoitti:

        Noh itse koen
        " prostituutio"
        Noi toimet voi jättää muihin maihin koska luo ihmiskauppaa ja lähtee ihmiset täältä jotka tuota haluaa.

        Suomessa on prostituutiota. Ja sille on myös tarvetta. Suurin osa palveluista on suunnattu miehile ja suurin osa käyttäjistä on miehiä.

        Ei kaikki pääse ulkomaille sekstaamaan.

        Siksi ettei syntyisi laitonta ihmiskaupaa, olisi hyvä tehdä veronalaiseksi tuloksi ja lailiseksi, eläkkeineen, sotuetuineen yms.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Ostaminen kai se olikin se tuomittavampi osapuoli. Joo, hyvä huomio. Silti, ihmiskaupassa ainahan on kyse painostamisesta ja pakottamisesta.

        Minua ei siis haittaa vapaaehtoisuuteen perustuva seuralaispalvelu tai prostituutio, jos siinä ei vahingoiteta ketään, on kyse täysi-ikäisyydestä ja omasta valinnasta. Mutta näitä "palveluksia" vaativat ihmiset eivät ole ammattisuteröönejä parempia. Inhorikollisia.

        No kyllä. Hiukan turhan kitkerää huumoria ätmeiltä tässä tilanteessa.

        Moni on kirjoitellut, että aika selvää miksi ovat ilman kavereita ja naista. Mutta myös tuo tilanne"huumori", täytyisi ymmärtää mikä on missäkin tilanteessa ok.

        xLiner


      • elisakettu kirjoitti:

        Suomen sosiaalinen kulttuuri osaa muuten olla julmakin. Ulkomaalaisuuslähtöisyys on eräs ihmisvihan muotoja.

        Vielä tänäkin päivänä puhutaan venäläis- ja virolaishuorista, jotka eivät ihmisyydessään ole sen kummoisempia kuin kukaan muukaa. Samoin kakki miespakolaiset ovat vieneet suimalaiset naiset (joka ei pidä paikkaansa).

        Toivoisin että näillä ukranalaisilla olisi helpommat oltavat sulautua yhteiskuntaan, ettei heitä aleta ajattelemaan suomimiehen patjoina tai hyväksikäytettyinä uhreina. Ja siinä juuri me suomalaiset olemme avainasemassa, miten tämän pakolaisasian käsittelemme ja hoidamme.

        Venäläiset/virolaiset eivät tulleet sodan vaan rahan perässä, nyt ukrainalaiset tulee sodan takia eri lähtöpohja. Eri pelastusoperaatio.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Missä lukee seksiä tarjolla majoituksella.

        "
        Se vaan, että onko sotapakolainen ensimmäisenä etsimässä hädänalaisessa tilanteessaan kumppania, no en tiedä. Luulisi että ne elämän perusasasiat pitäisi saada kuntoon."


        Jos sanon "Hyvä jos vie miehet sulhaseksi."
        Se on minun toive tuskin ukralaisten.

        Heidän miehensä sotivat Ukrainassa...

        xLiner


      • valtakunta kirjoitti:

        Venäläiset/virolaiset eivät tulleet sodan vaan rahan perässä, nyt ukrainalaiset tulee sodan takia eri lähtöpohja. Eri pelastusoperaatio.

        Mutta jos työn tai opiskelun perässä on tullut, ei se ole tuomittavaa. Onhan jokaisella oikeus yrittää vaikuttaa elinolosuhteisiinsa. Minusta se kenestäkään huoraa tee, tai muutenkaan nimittelyn arvoista.

        Eivätkä he ole ainoa ryhmä. Hiemankin suomenkieltä murtava saa vieläkin ylimielistä ja alentuvaa suhtautumista suomalaiselta väestöltä. Ei se mun mielestä mitään muuta kuin moukkamaista käytöstä. Ihan hävettää silloin olevani suomalainen itsekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heidän miehensä sotivat Ukrainassa...

        xLiner

        Niih osan miehet, ei kaikkien mikäs siinä ukrainan pressa on vaan huono ihminen kun ei kävellyt oikeuteen ja eikä päästä miehiä pois.


      • valtakunta kirjoitti:

        Niih osan miehet, ei kaikkien mikäs siinä ukrainan pressa on vaan huono ihminen kun ei kävellyt oikeuteen ja eikä päästä miehiä pois.

        Putin tässä se paska on, eikä Zelenskyi.

        Ei olisi sotaa, ei väkivalloin sorrettuja ja kotoaan ajettuja ihmisä, eikä sodanjalkoihin menehtyneitä ihmisiä ilman Putinin mielivaltaista joukkomurhaa.


      • elisakettu kirjoitti:

        Mutta jos työn tai opiskelun perässä on tullut, ei se ole tuomittavaa. Onhan jokaisella oikeus yrittää vaikuttaa elinolosuhteisiinsa. Minusta se kenestäkään huoraa tee, tai muutenkaan nimittelyn arvoista.

        Eivätkä he ole ainoa ryhmä. Hiemankin suomenkieltä murtava saa vieläkin ylimielistä ja alentuvaa suhtautumista suomalaiselta väestöltä. Ei se mun mielestä mitään muuta kuin moukkamaista käytöstä. Ihan hävettää silloin olevani suomalainen itsekin.

        Jaa-a asiassa ei puhuttu siitä. Muutenkin kyllä itsekin tapasin joka hyväksi käyttö hyvyyttäni ettei kyllä venäläisistä antanut hyvää kuvaa kyllä minua varoiteltiin.


        Toimittiin iloisena pirteänä mutta sitten alkoi sellainen mistä en tykännyt lainattiin mutta ei maksettu.


      • elisakettu kirjoitti:

        Suomessa on prostituutiota. Ja sille on myös tarvetta. Suurin osa palveluista on suunnattu miehile ja suurin osa käyttäjistä on miehiä.

        Ei kaikki pääse ulkomaille sekstaamaan.

        Siksi ettei syntyisi laitonta ihmiskaupaa, olisi hyvä tehdä veronalaiseksi tuloksi ja lailiseksi, eläkkeineen, sotuetuineen yms.

        Jaaha tarkoittaako tämä pitää olla pedofliiliaa että se on hyväksyttyä?


      • elisakettu kirjoitti:

        Putin tässä se paska on, eikä Zelenskyi.

        Ei olisi sotaa, ei väkivalloin sorrettuja ja kotoaan ajettuja ihmisä, eikä sodanjalkoihin menehtyneitä ihmisiä ilman Putinin mielivaltaista joukkomurhaa.

        Zelenskyi On näyttelijä ja ohjaaja.
        Putini on suojelupoliisi myös rehelliseksi mieheksi kehuttu.
        Näen asian toisin päin.


      • valtakunta kirjoitti:

        Jaa-a asiassa ei puhuttu siitä. Muutenkin kyllä itsekin tapasin joka hyväksi käyttö hyvyyttäni ettei kyllä venäläisistä antanut hyvää kuvaa kyllä minua varoiteltiin.


        Toimittiin iloisena pirteänä mutta sitten alkoi sellainen mistä en tykännyt lainattiin mutta ei maksettu.

        No, en koko kansaa lähtisi haukkumaan yhden tai kahden kansalaisen toimesta.

        Itselläni on huonoja kokemuksia kaikista kansallisuuksista, mutta myös hyviä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Jaa-a asiassa ei puhuttu siitä. Muutenkin kyllä itsekin tapasin joka hyväksi käyttö hyvyyttäni ettei kyllä venäläisistä antanut hyvää kuvaa kyllä minua varoiteltiin.


        Toimittiin iloisena pirteänä mutta sitten alkoi sellainen mistä en tykännyt lainattiin mutta ei maksettu.

        Myös sellainen myytiin lasteni vaatteita vaikka annoin lainaan tai annettiin eteenpäin.

        En minä kauan sellaista katso.


      • elisakettu kirjoitti:

        Putin tässä se paska on, eikä Zelenskyi.

        Ei olisi sotaa, ei väkivalloin sorrettuja ja kotoaan ajettuja ihmisä, eikä sodanjalkoihin menehtyneitä ihmisiä ilman Putinin mielivaltaista joukkomurhaa.

        Ukrainassa kuoli koronaan 50 t hetkessä muutamassa kuussa 22.10 edespäin. Siihen menessä oli koko korona-ajalta 1,5 vuotta 65 t kuolut.


      • elisakettu kirjoitti:

        Putin tässä se paska on, eikä Zelenskyi.

        Ei olisi sotaa, ei väkivalloin sorrettuja ja kotoaan ajettuja ihmisä, eikä sodanjalkoihin menehtyneitä ihmisiä ilman Putinin mielivaltaista joukkomurhaa.

        Tottakai näen joukkomurhaa presidentin puolelta.


      • valtakunta kirjoitti:

        Tottakai näen joukkomurhaa presidentin puolelta.

        Siis Zelenskyi puolelta näen joukkomurhaa.


      • elisakettu kirjoitti:

        No, en koko kansaa lähtisi haukkumaan yhden tai kahden kansalaisen toimesta.

        Itselläni on huonoja kokemuksia kaikista kansallisuuksista, mutta myös hyviä.

        Joten miten haukun kaikkia. minä kerroin kokemukseni ja ei venäläisistä hyvää kuvaa antanut varsinkin voimme miettiä miten tänne päästetään sellaisia ihmisiä. Muutenkin putini on venäläinen ja luotan siihen enemmän.



      • valtakunta kirjoitti:

        Jaaha tarkoittaako tämä pitää olla pedofliiliaa että se on hyväksyttyä?

        Pedofiilia on rikos ihmisyyttä kohtaan. Se on seksiaalipainotteista väkivaltaa ja hyväksikäyttöä. Ei sillä ole mitään tekemistä edes "puolilaillistetun" prostituution kanssa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Zelenskyi On näyttelijä ja ohjaaja.
        Putini on suojelupoliisi myös rehelliseksi mieheksi kehuttu.
        Näen asian toisin päin.

        Putinia ei näy Ukrainassa turvaamassa ihmisten oikeuksia, vaan sortavan heitä. Ilman Putinia ei näitä itkeviä lapsia, naisia ja iehiä, sekä ikäihmisiä olisi hakeutumassa omista kodeistaan pois.

        Minusta Putin on pelkkä roisto, riistäjä ja tuhon ja helvetin alkulähde.



      • elisakettu kirjoitti:

        Pedofiilia on rikos ihmisyyttä kohtaan. Se on seksiaalipainotteista väkivaltaa ja hyväksikäyttöä. Ei sillä ole mitään tekemistä edes "puolilaillistetun" prostituution kanssa.

        Mutta siltikin niitä tehdään vaikka ne on kielettyjä toisesta jää kiinni ja toisesta ei .


      • elisakettu kirjoitti:

        Putinia ei näy Ukrainassa turvaamassa ihmisten oikeuksia, vaan sortavan heitä. Ilman Putinia ei näitä itkeviä lapsia, naisia ja iehiä, sekä ikäihmisiä olisi hakeutumassa omista kodeistaan pois.

        Minusta Putin on pelkkä roisto, riistäjä ja tuhon ja helvetin alkulähde.

        Niin näin ukrainan pressan tekemässä ihmisistä kilpiäkin.


      • elisakettu kirjoitti:

        Putinia ei näy Ukrainassa turvaamassa ihmisten oikeuksia, vaan sortavan heitä. Ilman Putinia ei näitä itkeviä lapsia, naisia ja iehiä, sekä ikäihmisiä olisi hakeutumassa omista kodeistaan pois.

        Minusta Putin on pelkkä roisto, riistäjä ja tuhon ja helvetin alkulähde.

        Kuin näen uhraina pressa olisi mennyt vaan oikeuteen ei olisi ollut syytä sotaan.


      • valtakunta kirjoitti:

        Mutta siltikin niitä tehdään vaikka ne on kielettyjä toisesta jää kiinni ja toisesta ei .

        Rikoksen estäminen tässä avainasemassa. Suosittelin myös ankarempia tuomioita.

        Se ei niitä lapsuuden väärinkäytön vuosia korjaa tai anna lapsuutta takaisin, mutta monin tavoin vain mahdollistamme edelleen ongelman esiintymisen.

        (joo, en pysty seuraamaan sun twiittauksia, en itse käytä palvelinta)


      • valtakunta kirjoitti:

        Kuin näen uhraina pressa olisi mennyt vaan oikeuteen ei olisi ollut syytä sotaan.

        Itse odotan sitä päivää, kun Putin tuomitaan ihmisoikeusrikoksistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seksin myyminen ei kai ole laitonta, mutta onko ostaminen? Jos ostoon liittyy painostamista tai toisen hädänalaisen tilan hyväksikäyttöä, sitten ainakin on laitonta.

        xLiner

        Ruotsissa on, siksi Ruotista ei voi tulla nato-maata.


      • elisakettu kirjoitti:

        Rikoksen estäminen tässä avainasemassa. Suosittelin myös ankarempia tuomioita.

        Se ei niitä lapsuuden väärinkäytön vuosia korjaa tai anna lapsuutta takaisin, mutta monin tavoin vain mahdollistamme edelleen ongelman esiintymisen.

        (joo, en pysty seuraamaan sun twiittauksia, en itse käytä palvelinta)

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/007a40ed-62b8-4ab3-90e8-44a5e9238c04

        Se että asioista tehdään lailista niin onko se hyväksyttävää.


      • elisakettu kirjoitti:

        Itse odotan sitä päivää, kun Putin tuomitaan ihmisoikeusrikoksistaan.

        Minä taas hallituksen tappamisen politiikasta . Se osuu aika moneen länsimaahan.


      • elisakettu kirjoitti:

        Itse odotan sitä päivää, kun Putin tuomitaan ihmisoikeusrikoksistaan.

        Venäjällä pakotteet vie taas köyhät ja huono-osaiser kärsii ja joilla on varaa matkustaa on poistunut.

        Enpä nyt usko että noista johtajista mitään hyötyä vieläkään ole. Jos putin käyttänyt bioasetta (luonnon tai bioaseena), päinvastoin olisivat ottanut mukaan herramiesliigaan koska köyhät ja huono-osaiset poistaisi.


      • valtakunta kirjoitti:

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/007a40ed-62b8-4ab3-90e8-44a5e9238c04

        Se että asioista tehdään lailista niin onko se hyväksyttävää.

        Minusta on huolestuttavaa, että sijaiskotitarve on käynyt niin suureksi, että sijaiskoditkin laitostetaan.

        Ymmärrän että kasvavalle vanhusväestölle on tarvetta, mutta ennätysalhaisessa syntyvyydessäon tälläiset ongelmat?

        Mietin vaan että mitä vittua ihmiset tekevät kun eivät edes lapsistaan osaa huolehtia?

        Joo, ei todellakaan ole tarvetta syntyvyyden nousulle. Kannattaisi sekin estää jo ajoissa, että tämän kaltaisia ongelmia ei tarvitse lähteä hoitamaan yhä suuremman rahoitustarpeen voimin. Joka ei edes sen lapsen edun mukaista ole. Onnellinen lapsuus sijaislaitoksessa?


      • elisakettu kirjoitti:

        Minusta on huolestuttavaa, että sijaiskotitarve on käynyt niin suureksi, että sijaiskoditkin laitostetaan.

        Ymmärrän että kasvavalle vanhusväestölle on tarvetta, mutta ennätysalhaisessa syntyvyydessäon tälläiset ongelmat?

        Mietin vaan että mitä vittua ihmiset tekevät kun eivät edes lapsistaan osaa huolehtia?

        Joo, ei todellakaan ole tarvetta syntyvyyden nousulle. Kannattaisi sekin estää jo ajoissa, että tämän kaltaisia ongelmia ei tarvitse lähteä hoitamaan yhä suuremman rahoitustarpeen voimin. Joka ei edes sen lapsen edun mukaista ole. Onnellinen lapsuus sijaislaitoksessa?

        Koska kotia syytetään vaikka vika on koulussa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Minä taas hallituksen tappamisen politiikasta . Se osuu aika moneen länsimaahan.

        Valtakunta, virustautien levittäjinä toimivat ihmiset. Ovat kautta aikojen toimineet, oli hallitus ollut millainen hyvänsä, oli ohjeita annettu tai ei.

        Eivätkä ne ole lakanneet leviämistä vieläkään. Ei myöskän kymmenen, kahdenkymmenen tai sadan vuoden päästä.


      • elisakettu kirjoitti:

        Minusta on huolestuttavaa, että sijaiskotitarve on käynyt niin suureksi, että sijaiskoditkin laitostetaan.

        Ymmärrän että kasvavalle vanhusväestölle on tarvetta, mutta ennätysalhaisessa syntyvyydessäon tälläiset ongelmat?

        Mietin vaan että mitä vittua ihmiset tekevät kun eivät edes lapsistaan osaa huolehtia?

        Joo, ei todellakaan ole tarvetta syntyvyyden nousulle. Kannattaisi sekin estää jo ajoissa, että tämän kaltaisia ongelmia ei tarvitse lähteä hoitamaan yhä suuremman rahoitustarpeen voimin. Joka ei edes sen lapsen edun mukaista ole. Onnellinen lapsuus sijaislaitoksessa?

        Ei se moni hallituksen edustajakaa osaa silti niille annetaan lapsi käteen koska siihen harjoitellaan.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/007a40ed-62b8-4ab3-90e8-44a5e9238c04

        Se että asioista tehdään lailista niin onko se hyväksyttävää.

        Tuon takia perheisiin ja parisuhteiden parantamiseen pitäisi panostaa paljon enemmän ja varhaisemmassa vaiheessa. Suorastaan ärsyttää itsekeskeisen ajattelun mainostaminen ihmisille, jotka ovat lapsista vastuussa ja nämä hyödyn tavoittelijat. Näillä lapsilla on syystä tai toisesta pettäneet kaikki turvaverkot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon takia perheisiin ja parisuhteiden parantamiseen pitäisi panostaa paljon enemmän ja varhaisemmassa vaiheessa. Suorastaan ärsyttää itsekeskeisen ajattelun mainostaminen ihmisille, jotka ovat lapsista vastuussa ja nämä hyödyn tavoittelijat. Näillä lapsilla on syystä tai toisesta pettäneet kaikki turvaverkot.

        Miksi suomalaista naista ja miestä ei saada kantamaan vastuuta omista lapsistaan?

        Mikä tämän tekee?


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ukrainassa kuoli koronaan 50 t hetkessä muutamassa kuussa 22.10 edespäin. Siihen menessä oli koko korona-ajalta 1,5 vuotta 65 t kuolut.

        Venäjällä on kuollut koronaan yli 700 000 ihmistä.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Venäjällä on kuollut koronaan yli 700 000 ihmistä.

        xLiner

        ja suomessa 1200 vuoden alusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi suomalaista naista ja miestä ei saada kantamaan vastuuta omista lapsistaan?

        Mikä tämän tekee?

        menivät yhteen saivat lapsen nyt erosivat löysivät uuden menivät naimisiin saivat lapsen asuvat erillään kaksissa asunnoissa yhdessä ei koskaan ottanut yhteyttä tunnustanut lastaan katkeruutta vihaa ja onnellisempi kuin koskaan nyt olen löytänyt sen oikean moskaa olen apea ja surullinen yhteen pätkään niin kuin välis


      • valtakunta kirjoitti:

        Venäjällä pakotteet vie taas köyhät ja huono-osaiser kärsii ja joilla on varaa matkustaa on poistunut.

        Enpä nyt usko että noista johtajista mitään hyötyä vieläkään ole. Jos putin käyttänyt bioasetta (luonnon tai bioaseena), päinvastoin olisivat ottanut mukaan herramiesliigaan koska köyhät ja huono-osaiset poistaisi.

        Venäjä ei hoitanut edes katulapsiongelmaansa, ei puuttunut perheväkivaltaongelmaan, ei tasapuolistanut kaikkien demokraattista koulutus- ja työmahdollisuuksia ennen pakotteita.

        Olisi Putinia huolehtinut näistä ilman ulkomaapullisteluja, niin olisi jäänyt historiaan edes jonkinlaisena merkkihenkilönä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Koska kotia syytetään vaikka vika on koulussa.

        Sijaiskotipäätös on nimenomaan niille lapsille, joiden elinolosuhteet ovat omassa kotonaan niin vaikeat, että on tehtävä sijaishuoltopäätös.

        Koulu ei ole huostaanoton syy.


      • elisakettu kirjoitti:

        Sijaiskotipäätös on nimenomaan niille lapsille, joiden elinolosuhteet ovat omassa kotonaan niin vaikeat, että on tehtävä sijaishuoltopäätös.

        Koulu ei ole huostaanoton syy.

        Kyllä sinä opit ymmärtää en viitti koko päivää täällä olla syyttäjä iski päälle.


        Ei ne vaikeat ole koulun erityisluokat meillä on koko ajan tulessa etsivät syytä sitä kautta lapsen erityislapsen esim väsymykseen. Mennää lapsen erityisyyteen kiinni.

        Vaikka normaaliluokalla tarvittais mutta vanhemmat kasvaneet erilleen lapsista ja koulussa kaverit ryhmäytyy opetetaan huonolle tielle yms.


      • elisakettu kirjoitti:

        Sijaiskotipäätös on nimenomaan niille lapsille, joiden elinolosuhteet ovat omassa kotonaan niin vaikeat, että on tehtävä sijaishuoltopäätös.

        Koulu ei ole huostaanoton syy.

        Lapsen omakin . Näitä lukenut. Jos ei mene kouluun ja vanhempi on työssä viety lapsi tai sekaantunut päihteisiin yms.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        ja suomessa 1200 vuoden alusta.

        Kokonaismäärä 2783 kaikkineen. Aika vähän.

        Kaikki tilastoidut koronakuolemat eivät ole koronaan kuolemisia. Jos koronaa sairastanut on ajanut autolla kolarin ja kuollut, se on laskettu aikaisemmin koronakuolemaksi. Nyt nuo tapaukset huomioidaan jatkossa eikä kirjata koronan piikkiin enää.

        xLiner


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Minusta on huolestuttavaa, että sijaiskotitarve on käynyt niin suureksi, että sijaiskoditkin laitostetaan.

        Ymmärrän että kasvavalle vanhusväestölle on tarvetta, mutta ennätysalhaisessa syntyvyydessäon tälläiset ongelmat?

        Mietin vaan että mitä vittua ihmiset tekevät kun eivät edes lapsistaan osaa huolehtia?

        Joo, ei todellakaan ole tarvetta syntyvyyden nousulle. Kannattaisi sekin estää jo ajoissa, että tämän kaltaisia ongelmia ei tarvitse lähteä hoitamaan yhä suuremman rahoitustarpeen voimin. Joka ei edes sen lapsen edun mukaista ole. Onnellinen lapsuus sijaislaitoksessa?

        Peukut tälle. Ihan samoin ajattelen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kokonaismäärä 2783 kaikkineen. Aika vähän.

        Kaikki tilastoidut koronakuolemat eivät ole koronaan kuolemisia. Jos koronaa sairastanut on ajanut autolla kolarin ja kuollut, se on laskettu aikaisemmin koronakuolemaksi. Nyt nuo tapaukset huomioidaan jatkossa eikä kirjata koronan piikkiin enää.

        xLiner

        En sinulle puhu. Jaksa sinulle jauhaa samoja asioita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kokonaismäärä 2783 kaikkineen. Aika vähän.

        Kaikki tilastoidut koronakuolemat eivät ole koronaan kuolemisia. Jos koronaa sairastanut on ajanut autolla kolarin ja kuollut, se on laskettu aikaisemmin koronakuolemaksi. Nyt nuo tapaukset huomioidaan jatkossa eikä kirjata koronan piikkiin enää.

        xLiner

        Siis en jaksa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kokonaismäärä 2783 kaikkineen. Aika vähän.

        Kaikki tilastoidut koronakuolemat eivät ole koronaan kuolemisia. Jos koronaa sairastanut on ajanut autolla kolarin ja kuollut, se on laskettu aikaisemmin koronakuolemaksi. Nyt nuo tapaukset huomioidaan jatkossa eikä kirjata koronan piikkiin enää.

        xLiner

        Ei ole voimia sinuun samakun tulisit puhuu rokotteiden kuolemisesta johtuvaksi.

        Katso kun se on hyväksyttävää kun se tehdään julkisesti.

        Kuin noin lapsijoituksetkin.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Koska kotia syytetään vaikka vika on koulussa.

        Tarkoitatko että erityisopetus on lopetettu ja lapset työnnetty avoimiin ja meluisiin tiloihin ilman lukujärjestystä?

        Onko kaikki nämä lapset sellaisista olosuhteista? Eikö vanhempien, aikuisten opettajien ja päättäjien näköalattomuus näy juuri tuossa, ettei perhettä arvosteta. On naisten päivä, mutta perheen päivää ei esimerkiksi ole. Ei ole avioliiton tai parisuhteen päivääkään. Ja parisuhteen päivä jos olisi, niin se varmaan innostaisi eroamaan vanhasta huonosta ja toimimattomasta, koska yksilökeskeisyys on niin on.

        v


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä sinä opit ymmärtää en viitti koko päivää täällä olla syyttäjä iski päälle.


        Ei ne vaikeat ole koulun erityisluokat meillä on koko ajan tulessa etsivät syytä sitä kautta lapsen erityislapsen esim väsymykseen. Mennää lapsen erityisyyteen kiinni.

        Vaikka normaaliluokalla tarvittais mutta vanhemmat kasvaneet erilleen lapsista ja koulussa kaverit ryhmäytyy opetetaan huonolle tielle yms.

        Niin, tarkoitn että lapsi ei asu koulussa. Asuu yleensä huollettavillaan. Ja sijaiskotia tarvitaan, kun lapsen edun mukaista ei ole asua kotonaan.

        Koulu, kaverit ja ryhmäytyminen ovat yhtä tärkeitä lapselle kuin se turvallinen kotikin.

        En muodosta tätä lapsiasiaongelmaa yksilöperheen ongelmista käsin, vaan mitä se yleensä suurimmilta osaltaan on. Ja sijaishuoltopäätökset tulevat aika pitkälti kun lapsen kotona on väkivaltaa (kaikki sen muodot), vaikeita mielenterveysongelmia (heijastuvat kaikkiin perheenjäseniin, alkaa lastenkin oirehdinta), päihdeongelmat, lapsista puutteellinen huolehtiinen, Ja jos lapsi ei käy koulussa, niin koulun ja sosiaalihuollon tehtävä on selvittää asia kodin kanssa, mistä se johtuu. Koulussakäynti kun liittyy osana perustarpeisiin, joiden on täytyttävä kasvatuksessa, ainakin meidän kulttuurissamme.

        Ja hyvä, että näistä asioita valvotaan. Moni nyt aikuinen vanhempi olisi parempi versio itsessään, jos tuo toiminta olisi ollut lasta suojelevampaa jo vuosikymmeniä vuosia sitten.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Lapsen omakin . Näitä lukenut. Jos ei mene kouluun ja vanhempi on työssä viety lapsi tai sekaantunut päihteisiin yms.

        Lähtisin siitä, ettei lapsen oma vika. Nuoruus on vaikeaa aikaa. Vanhempien välinen suhde omaan lapseen tulisi olla mahdollisimman luottavainen ja elämää tukeva. Mutta jos sellaisia taitoja ei ole saanut omilta vanhemmiltaan, niin mistä se opitaan?

        Mikä on tukemme taso. Moni menee avioon ja joku vanha setä tulee opastamaan että heko heko, vielä niitä myrskyjä teidänkin rakkauteen. Nuorikko siinä sitten keskenään ihmettelee, että jopas oli outo virnuilu. Ja pappi jupisee juhlavasti kaiken kestämisestä muuta sekavaa, hohhoijaa.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ei ole voimia sinuun samakun tulisit puhuu rokotteiden kuolemisesta johtuvaksi.

        Katso kun se on hyväksyttävää kun se tehdään julkisesti.

        Kuin noin lapsijoituksetkin.

        Zelenskyin maassa yli 60 000 koronaan kuollutta.
        Putinin maassa yli 700 000 koronaan kuollutta.

        Jätän tähän, ellet vielä jatka aiheesta... 😏

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Zelenskyin maassa yli 60 000 koronaan kuollutta.
        Putinin maassa yli 700 000 koronaan kuollutta.

        Jätän tähän, ellet vielä jatka aiheesta... 😏

        xLiner

        Miksi jaksan näkyvät twiiteissäni.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        En sinulle puhu. Jaksa sinulle jauhaa samoja asioita.

        Suutut tosi pienestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lähtisin siitä, ettei lapsen oma vika. Nuoruus on vaikeaa aikaa. Vanhempien välinen suhde omaan lapseen tulisi olla mahdollisimman luottavainen ja elämää tukeva. Mutta jos sellaisia taitoja ei ole saanut omilta vanhemmiltaan, niin mistä se opitaan?

        Mikä on tukemme taso. Moni menee avioon ja joku vanha setä tulee opastamaan että heko heko, vielä niitä myrskyjä teidänkin rakkauteen. Nuorikko siinä sitten keskenään ihmettelee, että jopas oli outo virnuilu. Ja pappi jupisee juhlavasti kaiken kestämisestä muuta sekavaa, hohhoijaa.

        Lue itse lehtiä en jaksa hakea niitä montaa.


        https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/130536/URN_ISBN_978-952-302-644-5.pdf
        Esim.
        "
        Tutkimus valaisee alle kouluikäisten lapsiperheiden ahdinkoa: kun lapsen sijoituskysymys nousee esiin, on kysymys köyhyydestä, uupumisesta, sairaudesta, monien ongelmien vyyhdestä perheessä, joka elää jatkuvassa muutoksessa myös kokoonpanonsa osalta. Teini-ikäisten kii- reelliset sijoitukset korostuvat tutkimuksessa. Näissä moninaistuneissa perheraken- teissa nuori hakee identiteettiään ja paikkaansa monin tavoin. Köyhyys ja työelämän ulkopuolisuus eivät kuitenkaan ole näissä perheissä yhtä leimallisia tekijöitä kuin pienten lasten perheissä. Lasten ja nuorten tilanteet ovat kovin moninaiset ja avun tarpeen kirjo on suuri.
        Palveluiden saatavuus, riittävyys ja tarkoituksenmukaisuus eivät useinkaan to-"

        Joukko kasvaa kun jaksat etsiä.

        Oon puhunut harmaaritarille aiemmin. Ei jaksaisi toistaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suutut tosi pienestä.

        Ei se ole kuin väsymystä jankkaamisesta. Se on sellainen asia joka väsyttää itsepähän reagoit miten reagoit.
        En nyt hoida teitä täällä.


      • elisakettu kirjoitti:

        Niin, tarkoitn että lapsi ei asu koulussa. Asuu yleensä huollettavillaan. Ja sijaiskotia tarvitaan, kun lapsen edun mukaista ei ole asua kotonaan.

        Koulu, kaverit ja ryhmäytyminen ovat yhtä tärkeitä lapselle kuin se turvallinen kotikin.

        En muodosta tätä lapsiasiaongelmaa yksilöperheen ongelmista käsin, vaan mitä se yleensä suurimmilta osaltaan on. Ja sijaishuoltopäätökset tulevat aika pitkälti kun lapsen kotona on väkivaltaa (kaikki sen muodot), vaikeita mielenterveysongelmia (heijastuvat kaikkiin perheenjäseniin, alkaa lastenkin oirehdinta), päihdeongelmat, lapsista puutteellinen huolehtiinen, Ja jos lapsi ei käy koulussa, niin koulun ja sosiaalihuollon tehtävä on selvittää asia kodin kanssa, mistä se johtuu. Koulussakäynti kun liittyy osana perustarpeisiin, joiden on täytyttävä kasvatuksessa, ainakin meidän kulttuurissamme.

        Ja hyvä, että näistä asioita valvotaan. Moni nyt aikuinen vanhempi olisi parempi versio itsessään, jos tuo toiminta olisi ollut lasta suojelevampaa jo vuosikymmeniä vuosia sitten.

        Mitä vanhemmaksi lapsi tulee sitä enemmän kavereiden kera ei vanhempien.

        https://poliisi.fi/-/poliisi-on-huolestunut-lasten-ja-nuorten-huumeiden-kayton-kasvusta


      • valtakunta kirjoitti:

        Mitä vanhemmaksi lapsi tulee sitä enemmän kavereiden kera ei vanhempien.

        https://poliisi.fi/-/poliisi-on-huolestunut-lasten-ja-nuorten-huumeiden-kayton-kasvusta

        Vanhempien tehtävä on puhua kasvatettavilleen päihdekäytön seurauksista. Lapset voivat valita kaverinsa, mutta voivat myös valita itse, mitä tekevät. Mitä lujempi itsetunto, sitä paremmin pystyy vastustamaan kaveripainostusta esimerkiksi päihdekäytölle.

        Olethan sinäkin ollut lapsi ja nuori.

        Joka tapauksesa, noissa sijaistarveasioissa on kyseessä lapsen etu. Sehän se on tärkeintä. Tai ainakin pitäisi olla. Eikö niin?


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Zelenskyi On näyttelijä ja ohjaaja.
        Putini on suojelupoliisi myös rehelliseksi mieheksi kehuttu.
        Näen asian toisin päin.

        Tsiisus, sä ihan oikeesti olet TYHMÄ! Kyllä Putin on maailman valloitusretkellä, ja jos nyt onnistuu Ukrainan kohdalla; mikä maa on seuraava kohde? Tuskin Valkovenäjä, sillä se on jo hiljaisesti valloitettu. Moldovia, Viro, Suomi vai Puola?
        Turkkiin (Natomaa) hän tuskin hyökkää, vaikka uhkauksiaan lateleekin.
        Putin ostaa kovalla rahalla palkkasotureita (dollareilla). Irakissa oleva Al-Qaida muunmuassa myy palveluitaan Putinille. (Irakin palkkasoturit)

        "Putini on suojelupoliisi myös rehelliseksi mieheksi kehuttu."

        valtakunta = viisas Suomalainen nainen!
        -Mä puolestani näen asian toisin; valtakunta on typerä Putinin kätyri!
        trollikka


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Miksi jaksan näkyvät twiiteissäni.

        Kukaan ei taida täällä sun twiittejäsi lukea. Kirjoittele asiasi suoraan tänne.

        Olit Putlerin puolella, koska Zelenskyi oli mielestäsi murhannut koronalla yli 60 000 ihmistä. Putlerin murhaamat yli 700 000 ihmistä on sun mielestäsi parempi.

        Ei sun logiikkaasi kyllä ymmärrä.

        xLiner


      • elisakettu kirjoitti:

        Vanhempien tehtävä on puhua kasvatettavilleen päihdekäytön seurauksista. Lapset voivat valita kaverinsa, mutta voivat myös valita itse, mitä tekevät. Mitä lujempi itsetunto, sitä paremmin pystyy vastustamaan kaveripainostusta esimerkiksi päihdekäytölle.

        Olethan sinäkin ollut lapsi ja nuori.

        Joka tapauksesa, noissa sijaistarveasioissa on kyseessä lapsen etu. Sehän se on tärkeintä. Tai ainakin pitäisi olla. Eikö niin?

        "Mitä lujempi itsetunto, sitä paremmin pystyy vastustamaan kaveripainostusta esimerkiksi päihdekäytölle."

        Vetelin 10 vuotiaana jo pontikkaa ja tupakoinin aloitin 14v ja huumeita olisin köyttänyt jos olisin saanut jostain.
        Niin olen sen vuoksi tiedänkin olisi käyttänyt huumeita jos olisi tullut tilaisuus.😁

        Se on vaan sitä kokeilun halua kuin näet tähän mukaan on liittynyt kiusaajia enkä jaksa heitä nyt.
        Itse asiassa eivät osaa toisten näkökulmia hakkaamatta enkä halua perustella tuollaisille henkilöille mitään joiden kohtelu on huonoa. Sinä se ainakin olet inhimillisesti.


    • Anonyymi

      Se demokraattinen lgbtväki joutaa hivuttautua pois mielestä ettei näy silmillä.

    • Anonyymi

      Minusta jo se, että suunnittelee täällä tarjoavansa majoitusta pakolaisille seksinsaanti mielessä toteuttaa rikoksen merkit.

    • Anonyymi

      Siinä vaan täyttyy ihmiskaupan kriteerit ja poliisi varmasti kiinnostuu asiasta.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6710
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4007
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2035
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1989
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1829
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1573
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1535
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe