vauvakuumetta kevään heräillessä?
Onkos palstan naisilla
143
990
Vastaukset
- Anonyymi
Vauvakuume on ollut ja mennyt ajat sitten. Lähipiirissä kyllä onneksi vauvoja riittää, ei ole pulaa pikkuisista ja vähän isommistakin mussukoista.
- Sheena Ei sellaista sorttia, että itse alkaisin poikimaan. Olen liian vanhakin moiseen.
Mutta kyllä mä voisin vauvan vielä hoitaa ja isoksi kasvattaa. En pidä vauva-aikaa mitenkään raskaana ajanjaksona. Helpoin ajanjakso koko lapsen lapsuudessa. Ei tarvitse paimentaa, kuten isompana.On mulla itseasiassa aina kun nään vauvan sellainen, voi miten hellyyttävä ja ihana ihmisen taimi. Hinku paijailla ja höpsöttää vauvalle. Hoivaviettini on hillitön vauvojen suhteen. Vauvahöperyys iskee aina silloin, kun altistun vauvoille. 👶🏻
- Anonyymi
monilla vauva kuume 30veessä,
- Anonyymi
Ei taida lopulta olla kovinkaan yleinen tunne. En tunne ketään, jolla olisi ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida lopulta olla kovinkaan yleinen tunne. En tunne ketään, jolla olisi ollut.
oliko 32 vuotta keski ikä ensi synnyttäjillä,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja syntyvyys on alhainen, eli taida ihan hirveän yleinen tunne olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse sain omani tuosta vuoden vanhempana, mutta ei siihen vauvakuumetta liittynyt. Eli tuo ei sinällään kerro vauvakuumeilusta.
- Anonyymi
Ei oleole. Eipä ole kyseistä tunnetta ikinä ollut, vaikka vauvakin on tullut tähän maailmaan tehtyä.
- Anonyymi
Minullakaan ei ole koskaan ollut vauvakuumetta, vaikka lapsi tuli hankittua. Olen romantikko päästä varpaisiin, ja sellaisena ihmisenä vauvat eivät ole ensimmäisenä mielessä. Söpöjähän vauvat ovat, vaikka en mitään kuumetta ole koskaan tuntenutkaan.
- Anonyymi
Miksi naiset haluaa vauvoja miehen kansa joka ei sitten jaksa sitä vauvaa hoitaa. Miehet pakenee vastuuta niin miksi kelpuutatte sellaisia miehiä?
- Anonyymi
naisethan miehen valitsee,varsinkin silloin kun ole lapsia miehellä ennestään,
- Anonyymi
Koska miehet ovat sellaisia tuuliviirejä, ettei niistä ota hullukaan selvää.
Osa lapsellisista haihattelijoista kasvaa lapsen myötä aikuisiksi ja ottaa vastuuta.
Osa alunperin hyvinkin aikuisista ja vastuullisista miehistä taas taantuu lapsen myötä ihan kakaroiksi ja luikkii karkuun.
Valtaosa taas on vaihtelevissa suhteissa jossain noiden välillä ja loputulos tuntuu riippuvan pitkälti astrologiasta, auringonpilkuista ja arpaonnesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska miehet ovat sellaisia tuuliviirejä, ettei niistä ota hullukaan selvää.
Osa lapsellisista haihattelijoista kasvaa lapsen myötä aikuisiksi ja ottaa vastuuta.
Osa alunperin hyvinkin aikuisista ja vastuullisista miehistä taas taantuu lapsen myötä ihan kakaroiksi ja luikkii karkuun.
Valtaosa taas on vaihtelevissa suhteissa jossain noiden välillä ja loputulos tuntuu riippuvan pitkälti astrologiasta, auringonpilkuista ja arpaonnesta.Just noinhan se menee. Miehestä saattaa kuoriutua lapsen myötä ihan mitä tahansa, vaikka valinta olisi tehty kuinka tahansa huolellisesti. Miehet ovat sillä tavalla epävakaita.
Oma lukunsa ovat sitten vielä ne miehet, jotka haluavat kyllä lapsen, mutta joilla ei ole mitään käsitystä miten elää parisuhteessa. Tuo yhtälö on ihan yhtä tuhoontuomittu.
Itse olenkin ehdottomasti kumppanuusvanhemmuuden kannalla. Parempi kun ei alunperinkään yritä mitään parisuhdekuviota vaan miettii lapsenteon juridisesti järjestellen sellaisen miehen kanssa, joka haluaa lapsen ja panostaa lapsiinsa. Vanhempien välillä ei tarvitse olla yhtään mitään vetovoimaa ja "muumimukimeneltelmä" toimii oikein hyvin. Pääsee paljon helpommalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just noinhan se menee. Miehestä saattaa kuoriutua lapsen myötä ihan mitä tahansa, vaikka valinta olisi tehty kuinka tahansa huolellisesti. Miehet ovat sillä tavalla epävakaita.
Oma lukunsa ovat sitten vielä ne miehet, jotka haluavat kyllä lapsen, mutta joilla ei ole mitään käsitystä miten elää parisuhteessa. Tuo yhtälö on ihan yhtä tuhoontuomittu.
Itse olenkin ehdottomasti kumppanuusvanhemmuuden kannalla. Parempi kun ei alunperinkään yritä mitään parisuhdekuviota vaan miettii lapsenteon juridisesti järjestellen sellaisen miehen kanssa, joka haluaa lapsen ja panostaa lapsiinsa. Vanhempien välillä ei tarvitse olla yhtään mitään vetovoimaa ja "muumimukimeneltelmä" toimii oikein hyvin. Pääsee paljon helpommalla."Miehestä saattaa kuoriutua lapsen myötä ihan mitä tahansa, vaikka valinta olisi tehty kuinka tahansa huolellisesti. " Kyllä juuri noin, miehet ovat kovin epävakaita lapsiasiassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just noinhan se menee. Miehestä saattaa kuoriutua lapsen myötä ihan mitä tahansa, vaikka valinta olisi tehty kuinka tahansa huolellisesti. Miehet ovat sillä tavalla epävakaita.
Itse olenkin ehdottomasti kumppanuusvanhemmuuden kannalla. Parempi kun ei alunperinkään yritä mitään parisuhdekuviota vaan miettii lapsenteon juridisesti järjestellen sellaisen miehen kanssa, joka haluaa lapsen ja panostaa lapsiinsa. Vanhempien välillä ei tarvitse olla yhtään mitään vetovoimaa ja "muumimukimeneltelmä" toimii oikein hyvin. Pääsee paljon helpommalla.Mutta voisko sitä miehelle kertoo, mitä se parisuhde on. Vauvoista kyllä on kokemusta ja sukulaisten vauvoja on saanu hoitaa, että siihen harjotusta on saanu. Mutta mistäs sitä parisuhteeseen harjoitusta sais.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta voisko sitä miehelle kertoo, mitä se parisuhde on. Vauvoista kyllä on kokemusta ja sukulaisten vauvoja on saanu hoitaa, että siihen harjotusta on saanu. Mutta mistäs sitä parisuhteeseen harjoitusta sais.
Ei se asia kertomalla muutu. Jos ei koskaan opetettu toista aikuista ihmistä huomioon niin siinähän sitten on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olenkin ehdottomasti kumppanuusvanhemmuuden kannalla. Parempi kun ei alunperinkään yritä mitään parisuhdekuviota vaan miettii lapsenteon juridisesti järjestellen sellaisen miehen kanssa, joka haluaa lapsen ja panostaa lapsiinsa. Vanhempien välillä ei tarvitse olla yhtään mitään vetovoimaa ja "muumimukimeneltelmä" toimii oikein hyvin. Pääsee paljon helpommalla.mahtaa vuoratus helpottaa omaa elämää jatkossa kun sen kertoo muillekin,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mahtaa vuoratus helpottaa omaa elämää jatkossa kun sen kertoo muillekin,
No tavallaan kyllä. Kertomani tapa toimii erinomaisen hyvin. Voin sanoa ihan henk.koht. kokemuksesta.
Itse tosin olin sen verran tyhmä, että yritin ko. miehen kanssa parisuhdetta, kaksikin kertaa. Vaan siis sen jälkimmäisen yrityksen jälkeen juttelimme ja totesimme, että yhteisen lapsen huoltaminen meiltä kyllä onnistuisi. Erinomaisen hyvin on onnistunutkin. Suosittelen kaikille👍 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Miehestä saattaa kuoriutua lapsen myötä ihan mitä tahansa, vaikka valinta olisi tehty kuinka tahansa huolellisesti. " Kyllä juuri noin, miehet ovat kovin epävakaita lapsiasiassa.
"Miehestä saattaa kuoriutua lapsen myötä ihan mitä tahansa, vaikka valinta olisi tehty kuinka tahansa huolellisesti. " Kyllä juuri noin, miehet ovat kovin epävakaita lapsiasiassa."
Täälläkin sama koettu. Niin vaan luulin sitä hyväksi minäkin, mutta siperia opettaa kantapään kautta, vaikka miten olisi elänyt saman kanssa mitenkä kauan ja luullut tuntevansa. 😩 - Anonyymi
>> Miksi naiset haluaa vauvoja miehen kansa joka ei sitten jaksa sitä vauvaa hoitaa. Miehet pakenee vastuuta niin miksi kelpuutatte sellaisia miehiä? <<
Vaikea niitä etukäteen on arvioida. Minulta kyllä loppui ensimmäiseen lapseen lasten hankinta, eli heti, kun tajusin, ettei ole kannattavaa hankkia enempää. Ja erokin tuli sittemmin.
- Anonyymi
On, huomaahan sen kirjoituksista. Ovulaatio päällä 24/7.
Ovulaatio tapahtuu kerran kuussa tai harvemmin (ihan huomautus, jos alakoulun biologia ei ole hallussa). Ovulaatio vaikuttaa osalla naisista haluihin. Olen yksi heistä. Naisen ovulaatio vaikuttaa myös aika moneen mieheen. Vaikka mies ei tietäisi asiasta mitään, tulossa olevan ovulaatio lisää huomattavasti kiinnostusta naista kohtaan.
Jos ovulaatio tarkoittaisi vauvakuumetta, olisi tytöt/naiset pikkutytöistä vaihdevuosiin saakka nainen vauvakuumeessa kuukausittain eikä naisilla olisi E-pillereitä eikä kierukoita. Hedelmällinen ikä on alkaen 9-14v ja päättyen 40-60v… En minäkään ole vauvakuumeessa, muuten. Minulla on jo 3 lasta ja ikääkin ihan riittävästi. Jos tapaisin miehen ja rakastuisin, ei lapsia lähdetä tekemään ennestään tuntemattoman tyypin kanssa noin vain (riskillä), ja kun tutustuminen olisi ehditty hoitaa rauhassa pois alta, en usko ikäni takia olevani enää lisääntymiskykyinen.
Kun oikein kovasti rakastuu, on mahdollista, että ei-ikinä-enää-milloinkaan muuttuu, ja nypläävänsä vauvan vaatteita kaupoissa. Onneksi ikä pelastaa tässä kohtaa, vaikka rakkauden kanssa kävisikin vielä köpelösti jossain kohtaa elämän aikana. 😂- Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
Ovulaatio tapahtuu kerran kuussa tai harvemmin (ihan huomautus, jos alakoulun biologia ei ole hallussa). Ovulaatio vaikuttaa osalla naisista haluihin. Olen yksi heistä. Naisen ovulaatio vaikuttaa myös aika moneen mieheen. Vaikka mies ei tietäisi asiasta mitään, tulossa olevan ovulaatio lisää huomattavasti kiinnostusta naista kohtaan.
Jos ovulaatio tarkoittaisi vauvakuumetta, olisi tytöt/naiset pikkutytöistä vaihdevuosiin saakka nainen vauvakuumeessa kuukausittain eikä naisilla olisi E-pillereitä eikä kierukoita. Hedelmällinen ikä on alkaen 9-14v ja päättyen 40-60v… En minäkään ole vauvakuumeessa, muuten. Minulla on jo 3 lasta ja ikääkin ihan riittävästi. Jos tapaisin miehen ja rakastuisin, ei lapsia lähdetä tekemään ennestään tuntemattoman tyypin kanssa noin vain (riskillä), ja kun tutustuminen olisi ehditty hoitaa rauhassa pois alta, en usko ikäni takia olevani enää lisääntymiskykyinen.
Kun oikein kovasti rakastuu, on mahdollista, että ei-ikinä-enää-milloinkaan muuttuu, ja nypläävänsä vauvan vaatteita kaupoissa. Onneksi ikä pelastaa tässä kohtaa, vaikka rakkauden kanssa kävisikin vielä köpelösti jossain kohtaa elämän aikana. 😂1973-1974 syntynyt nainen ei enää paksuksi pamahda.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1973-1974 syntynyt nainen ei enää paksuksi pamahda.
Täytyykin kertoa tuo -74 syntyneelle raskaana olevalle siskolleni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyykin kertoa tuo -74 syntyneelle raskaana olevalle siskolleni.
Tuleeko hän suoraan mummoksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuleeko hän suoraan mummoksi?
Ei taida tuo juridinen puoli ihan niin mennä. Tosin tavallaan kyllä, kun raskaana yhtä aikaa tyttärensä kanssa.
Anonyymi kirjoitti:
Se tuleeko raskaaksi vai ei, tietää vain kokeilemalla (mitä ei ole tarkoitus kokeilla kuitenkaan).
Sain nuorimman lapsen yli 40v. Olin skeptinen sillonkin, voiko näin vanha enää tulla raskaaksi. No se kävi heti seuraavalla kierrolla kun kierukka oli poistettu ja vielä 5-6pv ennen ovulaatiota (melkein varmoina päivinä). Kun olin neuvolassa uuden kierukan asentamista varten synnytyksen jälkeen, sanoi neuvolatäti siellä, että kannattaa vaihtaa sitten 5v jälkeen, ettei tarvitse tulla takaisin äitiysneuvolaan (iän mukainen vaihtoväli on 7-8v). Seksiä ILMAN ehkäisyä (viikon sisällä ovulaatiosta) olen harrastanut 4 krt tämän elämän aikana, ja lapsia on 3 kpl. Uuden ihmisen elämä on niin iso juttu, ettei se ole asia, jolla lähtisin leikkimään.
Siis en aio leikkiä ehkäisyllä, vaikken enää nuori olekaan. 😂 Vasta kun vaihdevuodet alkaa, voi olla varma, ettei tule raskaaksi. Tiedän myös 48v luomusti raskautunutta, ja pari muuta yli 48v äidiksi tullutta (en tiedä onko luumuja vai hormonihoidoilla alkuuun saatettu).- Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
Se tuleeko raskaaksi vai ei, tietää vain kokeilemalla (mitä ei ole tarkoitus kokeilla kuitenkaan).
Sain nuorimman lapsen yli 40v. Olin skeptinen sillonkin, voiko näin vanha enää tulla raskaaksi. No se kävi heti seuraavalla kierrolla kun kierukka oli poistettu ja vielä 5-6pv ennen ovulaatiota (melkein varmoina päivinä). Kun olin neuvolassa uuden kierukan asentamista varten synnytyksen jälkeen, sanoi neuvolatäti siellä, että kannattaa vaihtaa sitten 5v jälkeen, ettei tarvitse tulla takaisin äitiysneuvolaan (iän mukainen vaihtoväli on 7-8v). Seksiä ILMAN ehkäisyä (viikon sisällä ovulaatiosta) olen harrastanut 4 krt tämän elämän aikana, ja lapsia on 3 kpl. Uuden ihmisen elämä on niin iso juttu, ettei se ole asia, jolla lähtisin leikkimään.
Siis en aio leikkiä ehkäisyllä, vaikken enää nuori olekaan. 😂 Vasta kun vaihdevuodet alkaa, voi olla varma, ettei tule raskaaksi. Tiedän myös 48v luomusti raskautunutta, ja pari muuta yli 48v äidiksi tullutta (en tiedä onko luumuja vai hormonihoidoilla alkuuun saatettu).Jos tulee luumu, niin onhan se ainakin helppo synnyttää :)
-keinovaginamies- Anonyymi kirjoitti:
Jos tulee luumu, niin onhan se ainakin helppo synnyttää :)
-keinovaginamies-Huono vitsi. Tuo käsitys, että naiset ei tule raskaaksi enää 35v jälkeen perustuu maailman sota ajan jälkeiseen tutkimukseen. Siitä ajasta työ on muuttunut useimmilla osalla fyysisesti helpoksi ja ravinnon laatu on aivan toisenlainen.
Suurimmalla osalla hormonitoiminta alkaa taittua 35-45v, mutta yksilön väliset erot on suuria. Jos ehkäisyä ei olisi, olisi meitä kerrasta raskautuneita yli 40v luultavasti kohtuullinen määrä. Useimmilla 40v lapsiluku on kuitenkin jo täynnä eikä ole tarvetta testata asiaa.
Kromosomihäiriöiden riski kasvaa iän myötä, mutta nykyiset seulonnan saa kohtuullisen hyvin riskin esille, Ja silti riskit saada terve lapsi on paljon isompi kuin sairas lapsi. Katsoin netistä, että 40v riski saada down lapsi on 1:79 ja 45v 1:19. Silti kun ikäriskiin yhdistetään sikiön niskapoimuturvotus ja merkkiainetulokset, oli tuolla aika välillä omalla kohdalla riski yksi useampaan dataan siis samalla tasolla kuin nuorilla synnyttäjillä, Ei ikä siis tarkoita automaattisesti sairaita lapsia.Ei mulla ole lisääntymishaluja. Ei raskaaksi tulemisen tarvetta.
Tykkään silti lapsista paljon. Ja vauvat on jotenkin erityisen lutumutuisia, eihän niistä voi kun tykätä. ❤️
Olen lapsirakas.HALiMONSTERi kirjoitti:
Ei mulla ole lisääntymishaluja. Ei raskaaksi tulemisen tarvetta.
Tykkään silti lapsista paljon. Ja vauvat on jotenkin erityisen lutumutuisia, eihän niistä voi kun tykätä. ❤️
Olen lapsirakas.Jos voitais vaihtaa puolison kanssa osia, hän voisi olla raskaana ja synnyttää, niin sitten voisin harkita kolmatta lasta. Mutta minun keho ei enää raskauksia kaipaa. Ei todellakaan.
- Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Ei mulla ole lisääntymishaluja. Ei raskaaksi tulemisen tarvetta.
Olen lapsirakas.Tuokin on niin jännä juttu miten erilailla vauvat eri ihmisiin vaikuttavat. Itse en ole ikinä erityisemmin pitänyt vauvoista. En siis mitenkään vihaa, mutta en nyt halua vapaaehtoisesti olla vauvojen kanssa tekemisissä. Sen sijaan musta sellaset kolme-neljävuotiaat on ihania siinä kaikessa kyselemisessään ja oppimisinnossaan.
Mä en siis ole koskaan tajunnut vauvakuumetta, vaikka periaatteessa lapsen olisin voinut halutakin. Mä en vaan missään tapauksessa halunnut vauvaa. Adoptio tuntui optimaaliselta ratkasulta. Vaan siis adoptioon liittyy se valtava byrokratia, joten lopulta oma lapsi oli helpompi saada. Itse suhtauduin siihen vauva-aikaan pakollisena pahana, joka nyt oli vain pakko jotenkin sietää. Vaikka omastani silloin jopa tykkäsin, enkä kokenut sitä vauva-aikaa lainkaan raskaaksi, niin en mä muista vauvoista edelleenkään pidä ja vaikka periaatteessa toinen lapsi olisi kiva niin toista vauvaa en tee. Anonyymi kirjoitti:
Tuokin on niin jännä juttu miten erilailla vauvat eri ihmisiin vaikuttavat. Itse en ole ikinä erityisemmin pitänyt vauvoista. En siis mitenkään vihaa, mutta en nyt halua vapaaehtoisesti olla vauvojen kanssa tekemisissä. Sen sijaan musta sellaset kolme-neljävuotiaat on ihania siinä kaikessa kyselemisessään ja oppimisinnossaan.
Mä en siis ole koskaan tajunnut vauvakuumetta, vaikka periaatteessa lapsen olisin voinut halutakin. Mä en vaan missään tapauksessa halunnut vauvaa. Adoptio tuntui optimaaliselta ratkasulta. Vaan siis adoptioon liittyy se valtava byrokratia, joten lopulta oma lapsi oli helpompi saada. Itse suhtauduin siihen vauva-aikaan pakollisena pahana, joka nyt oli vain pakko jotenkin sietää. Vaikka omastani silloin jopa tykkäsin, enkä kokenut sitä vauva-aikaa lainkaan raskaaksi, niin en mä muista vauvoista edelleenkään pidä ja vaikka periaatteessa toinen lapsi olisi kiva niin toista vauvaa en tee.Heh, en minäkään tykännyt vauvoista ennen kun olin itse äiti. Totesinkin monesti silloiselle kumppanilleni (exälleni), kun joukko naisia ryntäsi katsomaan jonkun vauvaa, että mitä katsomista vauvassakin on. Ei niin mitään.
Tykkäsin isommista muksuista enemmän, mutten heistäkään kuten nyt kun olen itsekin äiti. Joku muuttui suhteessa lapsiin tultuani itse äidiksi. Sitä ennen tykkäsin joo että lapset on kivoja kun on, muttei mulla ollut mitään äidinvaistoa ja samanlaista huolenpito tarvetta, mitä nykyään.
Äitiys muutti asenteen.HALiMONSTERi kirjoitti:
Heh, en minäkään tykännyt vauvoista ennen kun olin itse äiti. Totesinkin monesti silloiselle kumppanilleni (exälleni), kun joukko naisia ryntäsi katsomaan jonkun vauvaa, että mitä katsomista vauvassakin on. Ei niin mitään.
Tykkäsin isommista muksuista enemmän, mutten heistäkään kuten nyt kun olen itsekin äiti. Joku muuttui suhteessa lapsiin tultuani itse äidiksi. Sitä ennen tykkäsin joo että lapset on kivoja kun on, muttei mulla ollut mitään äidinvaistoa ja samanlaista huolenpito tarvetta, mitä nykyään.
Äitiys muutti asenteen.Tykkäsin kyllä lapsista, kun lastenhoitajakin olin. Mutten samalla tavalla sydämestäni, kun nyt tykkään. Vieraistakin lapsista.
Ennen oli välittäminen, nyt on sydänkin mukana.
Hyvät yöt. :)- Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
Huono vitsi. Tuo käsitys, että naiset ei tule raskaaksi enää 35v jälkeen perustuu maailman sota ajan jälkeiseen tutkimukseen. Siitä ajasta työ on muuttunut useimmilla osalla fyysisesti helpoksi ja ravinnon laatu on aivan toisenlainen.
Suurimmalla osalla hormonitoiminta alkaa taittua 35-45v, mutta yksilön väliset erot on suuria. Jos ehkäisyä ei olisi, olisi meitä kerrasta raskautuneita yli 40v luultavasti kohtuullinen määrä. Useimmilla 40v lapsiluku on kuitenkin jo täynnä eikä ole tarvetta testata asiaa.
Kromosomihäiriöiden riski kasvaa iän myötä, mutta nykyiset seulonnan saa kohtuullisen hyvin riskin esille, Ja silti riskit saada terve lapsi on paljon isompi kuin sairas lapsi. Katsoin netistä, että 40v riski saada down lapsi on 1:79 ja 45v 1:19. Silti kun ikäriskiin yhdistetään sikiön niskapoimuturvotus ja merkkiainetulokset, oli tuolla aika välillä omalla kohdalla riski yksi useampaan dataan siis samalla tasolla kuin nuorilla synnyttäjillä, Ei ikä siis tarkoita automaattisesti sairaita lapsia.Ohhoh, olipas tämä nyt totinen aihepiiri. Faktaa tulee niin, että heikompaa hirvittää.
Oli vaan niin mainio typo tuossa edellisessä kommentissasi, ettei siihen voinut olla kuittaamatta.
-keinovaginamies- - Anonyymi
HALiMONSTERi kirjoitti:
Heh, en minäkään tykännyt vauvoista ennen kun olin itse äiti. Totesinkin monesti silloiselle kumppanilleni (exälleni), kun joukko naisia ryntäsi katsomaan jonkun vauvaa, että mitä katsomista vauvassakin on. Ei niin mitään.
Äitiys muutti asenteen.Niin, vaan omalla kohdallani ei ole käynyt noin. Äitiys ei millään tavalla muuttanut mun asennettani lapsia kohtaan. En edelleenkää pidä vauvoista ja välttelen niitä parhaani mukaan. 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksilöllistä, hyvät geenit ja varmaan rahakin auttaa. https://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-10657327/Naomi-Campbell-celebrates-Mothers-Day-alongside-10-month-old-daughter-mum-Valerie.html
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksilöllistä, hyvät geenit ja varmaan rahakin auttaa. https://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-10657327/Naomi-Campbell-celebrates-Mothers-Day-alongside-10-month-old-daughter-mum-Valerie.html
niin no toi voi tosiaan ollaki vuokrakohdussa tehty, mutta ehkä omia munasolujaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin no toi voi tosiaan ollaki vuokrakohdussa tehty, mutta ehkä omia munasolujaan.
Joo, vuokrattu se kohtu oli, mutta luulis halunneen käyttää omia munasolujaan. Niin no ne on tietenki voitu pakastaa jo aikoja sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, vuokrattu se kohtu oli, mutta luulis halunneen käyttää omia munasolujaan. Niin no ne on tietenki voitu pakastaa jo aikoja sitten.
Niin ajatus että on muita parempi lisääntymään geeneillään.....
Anonyymi kirjoitti:
Niin, vaan omalla kohdallani ei ole käynyt noin. Äitiys ei millään tavalla muuttanut mun asennettani lapsia kohtaan. En edelleenkää pidä vauvoista ja välttelen niitä parhaani mukaan. 😂
Jep näin ymmärsin. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika useinhan se tosin menee niin päin, että kohtu kyllä on toimiva, muttamunasolut lopuvat. On noita sellaisiakin tapauksia, joissa isoäiti on toiminut sijaiskohtuna lapsenlapsenlapselleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään on jo 50-vuotiaita äitejäkin, jotka ovat vasta sen esikoisensa saaneet silloin. Kun elinikä nousee, muuttuu muutkin iät. Tosin se aika harvinaista on, mutta esim. reilu 40-vuotias on jo ihan tavallinen tapaus nykyään.
Onhan se kovakin.
- Anonyymi
Meinaatko hankkiutua paksuksi lähiaikoina?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hupsis :)
Anonyymi kirjoitti:
Mitä merkitystä sillä on, vauvaa tässä jo toivottu pitkää.
valtakunta kirjoitti:
Mitä merkitystä sillä on, vauvaa tässä jo toivottu pitkää.
Eikö sinulla ole aika pieni lapsi/lapsia jo entuudestaan?
Emberizi kirjoitti:
Niinpä leikkijöitä on paljon se on vaan helpompaa.
- Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
Hänellä alkaa olemaan kymmenkunta kasassa. Uutta puskee tai toivotaan aina. Sossuhan se tuon perheen elättää.
Emberizi kirjoitti:
Muutenkin lapset on sen miksi jaksan ja haluan oppia enemmän, ne on minun moottori että jaksan. Ei tätä elämää muuten jaksaisi. Minusta ne on
on parhaimmat kaverit. Muutenkin pelasin omilla tekemillä korteilla lottoa pikkuisten kanssa ja pistin jännitystä peliin sanoittamalla.🥰
Se on jännittävää. Neuvola ei tykkää että vien vain tällä hetkellä roskia pikkuisten kanssa, napitti pitäisi pihalle mennä ja suutuin sille.
Sanoin etten loskakelillä mene tuota pidemmälle koska se on lapselle pienelle ihottavas ja korona aikaa ja lunta on kerrostalonpihalla polviin niin joo kyllästyi jo talvella kolamaan puolikerrostalon ympäri pikku pihalle jonka vielä kolasin 2 kertaan, että pääsivät pikkuiset laskeen mäkeen ja keinuihin kun nykyään keinuja ei oteta pois. Se lumen kuomaaja veti ison kinoksen lunra, just siihen polun alkuun , joten luovutin.
Olin vihainen sille tätille kun eivät ymmärrä. Jotain kilpahevosia todenäköisesti kasvattavat lapsista. Muutenkin kaikki meni hyvin testeissä teki taas minun väsymyksen takia ilmoituksen, olin jo kaikkee sitä vikaa perheestä yritetään tehdä ja sanoin olevan väsynyt noihin ilmoituksiin onhan niitä 15vuotta jo tullut ja tyyliin ovat pahoillaan ovat aina sama juttu.
Itse kyllä olin sitä mieltä voisi opettaa vanhempia leikkimään lapsien kanssa kuin lykätä päiväkotiin ensimäisenä. Aika rasistiselta alkaa jo tuntumaan köyhän perheen kimpussa ollaan koko ajan.
Sanoin siitäkin kotikoulu oli hyvin väsyttävä, ja luovutinkin asian suhteen koska joudun opettelee asian se on eriasia kuin pienten lasten kasvattaminen joka on jo opeteltu eikä joudu opettelemaan viikossa 8 koe-aluetta että voi tukea lasta paremmin ja varmasti enemmänkin. Helppo se olisi tukea jos osaisi ne kirjat jo.
En tiedä varmaan ihmettelee kun yksivuotias hyppii ja juoksee kun toiset vasta oppii kävelee.
Väsynyt olen noihin ilmoituksii varsinkin kun ne on aiheettomia.valtakunta kirjoitti:
Muutenkin lapset on sen miksi jaksan ja haluan oppia enemmän, ne on minun moottori että jaksan. Ei tätä elämää muuten jaksaisi. Minusta ne on
on parhaimmat kaverit. Muutenkin pelasin omilla tekemillä korteilla lottoa pikkuisten kanssa ja pistin jännitystä peliin sanoittamalla.🥰
Se on jännittävää. Neuvola ei tykkää että vien vain tällä hetkellä roskia pikkuisten kanssa, napitti pitäisi pihalle mennä ja suutuin sille.
Sanoin etten loskakelillä mene tuota pidemmälle koska se on lapselle pienelle ihottavas ja korona aikaa ja lunta on kerrostalonpihalla polviin niin joo kyllästyi jo talvella kolamaan puolikerrostalon ympäri pikku pihalle jonka vielä kolasin 2 kertaan, että pääsivät pikkuiset laskeen mäkeen ja keinuihin kun nykyään keinuja ei oteta pois. Se lumen kuomaaja veti ison kinoksen lunra, just siihen polun alkuun , joten luovutin.
Olin vihainen sille tätille kun eivät ymmärrä. Jotain kilpahevosia todenäköisesti kasvattavat lapsista. Muutenkin kaikki meni hyvin testeissä teki taas minun väsymyksen takia ilmoituksen, olin jo kaikkee sitä vikaa perheestä yritetään tehdä ja sanoin olevan väsynyt noihin ilmoituksiin onhan niitä 15vuotta jo tullut ja tyyliin ovat pahoillaan ovat aina sama juttu.
Itse kyllä olin sitä mieltä voisi opettaa vanhempia leikkimään lapsien kanssa kuin lykätä päiväkotiin ensimäisenä. Aika rasistiselta alkaa jo tuntumaan köyhän perheen kimpussa ollaan koko ajan.
Sanoin siitäkin kotikoulu oli hyvin väsyttävä, ja luovutinkin asian suhteen koska joudun opettelee asian se on eriasia kuin pienten lasten kasvattaminen joka on jo opeteltu eikä joudu opettelemaan viikossa 8 koe-aluetta että voi tukea lasta paremmin ja varmasti enemmänkin. Helppo se olisi tukea jos osaisi ne kirjat jo.
En tiedä varmaan ihmettelee kun yksivuotias hyppii ja juoksee kun toiset vasta oppii kävelee.
Väsynyt olen noihin ilmoituksii varsinkin kun ne on aiheettomia.Inhottavaa mutta neuvola kyllä tuntuu olevan niin eriytynyt asioiden yhdistämistä eivät kykene.
Lapsia teen lapsien takia.
- Anonyymi
On, ajattelin että voisin ostaa sellaisen vauvanuken, tai sitten jos mahdollisella uudella kumppanilla olisi lapsenlapsia.
- Anonyymi
Se "vauvakuume" saattaa olla vaan kevät panetusta.
:D
- KonnaKettu - Anonyymi
Hedelmällisyyslukuja maittain 2013.
Nigeria 6.8 (1)
USA 1.7 (144)
Kiina 1.7 (148)
Iso-Britannia 1.7 (151)
Venäjä 1.5 (171)
Suomi 1.4 (186)
Ukraina 1.2 (194)
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_states_and_dependencies_by_total_fertility_rate#Country_ranking_by_Intergovernmental_organizations Ei silleen kuulu asiaan suoraan, mutta sivuten, että nythän tulee takatalvi taas...🤔
- Anonyymi
Kyllä näin on, lunta tulee Helsingissä. Mikäs siinä, kivahan se oli normaali talvi sään puolesta, mustat aina vähän synkän puoleisia.
Eikä täälä vielä olla oikein herätty talviuniltakaan, nyt saa rauhassa kääntää kylkeä. Anonyymi kirjoitti:
Kyllä näin on, lunta tulee Helsingissä. Mikäs siinä, kivahan se oli normaali talvi sään puolesta, mustat aina vähän synkän puoleisia.
Eikä täälä vielä olla oikein herätty talviuniltakaan, nyt saa rauhassa kääntää kylkeä.Mitä ne talviunet oikeen on???
Täällä savossa ainakin möyritty koko talvi ihan satasella. 😁
- Anonyymi
Miksi juuri keväällä olisi vauvakuumetta?
- Anonyymi
Joku vertaa eläinten kiimat ja ihmiset toisiinsa. Kukat ja perhoset myös ovat kevään juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku vertaa eläinten kiimat ja ihmiset toisiinsa. Kukat ja perhoset myös ovat kevään juttu.
Ja ikkunanpesu.
- Anonyymi
Joo ei kiitos tänne lapsia missään muodossa.
- Anonyymi
Katselin tänään babyborn nukkeja netistä. Ehkä se olisi paras ratkaisu yksin viihtyvälle. Ei vaadi juuri mitään ja luotettava ja hiljainen.
- Anonyymi
Toinen modernille ihmiselle sopiva hoidettava on muovikukka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toinen modernille ihmiselle sopiva hoidettava on muovikukka.
Kappas mulla ei oikeeta kukkaa eikä muovikukkaa. Minimalisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kappas mulla ei oikeeta kukkaa eikä muovikukkaa. Minimalisti.
Eihän kasvittomuus mikään minimalismin määritelmä ole, vaan roinattomuus ja muun ylimääräisen tavaran ym. puuttuminen kodista. Oma asia on sitten se, mitä sinne kotiin päättää jättää. Se voi olla vaikka kasvikin.
- Anonyymi
Aloittajalla ainakin on se vauvakuume.
- Anonyymi
Naiset haluaa vauvoja jännämiesten kanssa. Kiltti kunnollinen mies ei kelpaa naisille vauvoja tekemään.
- Anonyymi
Sinun väitteesi perusteella kaikkien suomalaisten isät ovat sitten olleet niitä "jännämiehiä", jos suomalaiset naiset ei kerran muitten kanssa vauvoja suostu tekemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun väitteesi perusteella kaikkien suomalaisten isät ovat sitten olleet niitä "jännämiehiä", jos suomalaiset naiset ei kerran muitten kanssa vauvoja suostu tekemään.
Mua on jo vuosikaudet hämmentänyt, että miten kaikki ne jännämiesisät ovat saaneet aikaiseksi kaikki nämä surkimusätmit. Eikö teidän isänne vetäneet teitä lapsina tarpeeksi turpaan vai mikä mättää? Onko ätmiys sittenkin äidin puolelta periytyvää? Pitäisikö naisten geenit seuloa ätmiyden varalta ja vain ei-ätmigeenejä kantaville naisille antaa lupa lisääntyä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiaan "jännämiehiä" jokainen isämies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiaan "jännämiehiä" jokainen isämies.
Hah hah, en omaa isääni kutsuisi jännämieheksi. Ihan tavallinen suomalainen mies on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah hah, en omaa isääni kutsuisi jännämieheksi. Ihan tavallinen suomalainen mies on.
Pakko olla, kun ei naiset muille anna.
- Anonyymi
Youtuben vauvavideot riittää 50 -sinkulle.
En ole edes isoäiti-tyyppiä.- Anonyymi
Ei tarvitse olla isoäitityyppiä tai edes äitityyppiä. Minäkään en ollut ja hyvin hoitui.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse olla isoäitityyppiä tai edes äitityyppiä. Minäkään en ollut ja hyvin hoitui.
Minun jälkikasvuni odottaa että olisin joku lapsenlapsia hoivaava pullamummo, mitä en tosissaankaan ole. Kiinnostus on ihan muualla, toisin sanoen yksikseen reissaamisessa.
- Anonyymi
Tässä vähän lisälämpöä vauvakuumeeseen:
https://www.youtube.com/watch?v=DhDSrtUN4Q4
Lisää suomalisia kuulemma kaivattaisiinkin. Syntyvyys on taas lähtenyt laskuun. - Anonyymi
Vauvakuumeet ohi.
- Anonyymi
Sulla varmaan on oikein prse tulessa?
- Anonyymi
Moni, joka on lapsen saanut tuskin on sen lapsen arvoinen.
- Anonyymi
Näin on.
- Anonyymi
Yksi lapsi vanhentaa naista 10 vuotta.
- Anonyymi
Synnyttänyt nainen on ruma. Leuat pitenevät. Erinäköinen kuin lapseton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
'Synnyttänyt nainen on ruma. Leuat pitenevät. Erinäköinen kuin lapseton.'
Vaan mikä selittää miehensä muuttuneen ulkonäön...? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
'Synnyttänyt nainen on ruma. Leuat pitenevät. Erinäköinen kuin lapseton.'
Vaan mikä selittää miehensä muuttuneen ulkonäön...?Ei mies muutu synnytyksessä. Mustat silmänaluset tulevat mukana valvomisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mies muutu synnytyksessä. Mustat silmänaluset tulevat mukana valvomisesta.
Onhan se silloin muutos, jos silmänaluset on mustat. Ja paikat alkaa usein roikkua silläkin, joka ei ole edes synnyttänyt.
Ja ne naisenkin synnytysmuutokset olisi ihan ehkäistävissä sillä, ettei tee lapsia, jos ei kerran siedä katsella sitä naista enää synnytyksen jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se silloin muutos, jos silmänaluset on mustat. Ja paikat alkaa usein roikkua silläkin, joka ei ole edes synnyttänyt.
Ja ne naisenkin synnytysmuutokset olisi ihan ehkäistävissä sillä, ettei tee lapsia, jos ei kerran siedä katsella sitä naista enää synnytyksen jälkeen.Silloin vaihdetaan ei-synnyttäneeseen, sitä kestää katsoa, ei leveää lylleröä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on kyllä totta. Suun alue muuttuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on kyllä totta. Suun alue muuttuu.
Se johtuu miehestä, ei lapsesta ja synnyttämisestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin vaihdetaan ei-synnyttäneeseen, sitä kestää katsoa, ei leveää lylleröä.
Varsinkin ulkomaalaiset tykkää, että on mistä tarttua. Naiset vaan on niin kranttuja, että pitää suomalainen jostain syystä olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se johtuu miehestä, ei lapsesta ja synnyttämisestä.
Synnytyksen ponnistuksesta se johtuu ja naisen leuka pitenee ja levenee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsinkin ulkomaalaiset tykkää, että on mistä tarttua. Naiset vaan on niin kranttuja, että pitää suomalainen jostain syystä olla.
Lössähtäneet sitten vaan ulkomaille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lössähtäneet sitten vaan ulkomaille.
Kiitos mielellään. Maakin on jo tiedossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mies muutu synnytyksessä. Mustat silmänaluset tulevat mukana valvomisesta.
Ehkä ei, mutta valtaosassa tuntemistani pareista mies on lihonut raskausaikana paljon vaimoaan enemmän. Eivätkä ne miesten kilot ikävä kyllä jää synnytyssairaalaan. He näyttävät edelleen raskaana olevilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synnytyksen ponnistuksesta se johtuu ja naisen leuka pitenee ja levenee.
Sen takia miehet oli ennen jykeväleukaisia, fyysisen työnteon takia. Nyt leuattomia siloposkia.
- Anonyymi
Ei ole, luin pari kuukuppiprovoa ym niin en halua edes harjoitella anteeksi kaikille :D
- Anonyymi
Olis totta kai, mutta ei se käy. Miehillä se tekoasento niin kropassa kuin silmissä on niin epämääräinen, että hermostun siitä ja antaa olla!
- Anonyymi
😂😂🤣
- Anonyymi
Joo minustakin tuntui, että Mirkkua tehdessä mieheni katseli Hugo Simbergin maalausta.
- Anonyymi
Koittakaa nyt ihan oikeasti päästä tuosta katkerasta kalkistanne. Äitinnekin olisi varmaan paljon ilahtuneempi, vaikkei hän sitä tiedäkään, että synnyttäjäänne selän takana salaa haukutte.
Minun on nyt ihan pakko kuitenkin poistua, ettei seura tee kaltaisekseen.- Anonyymi
Lenkille lenkille lenkille vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lenkille lenkille lenkille vaan.
Diegon kanssa "lenkille".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diegon kanssa "lenkille".
Pullava röllykkä siellä heiluu una mas!
Koko keskustelun lukeneena ei voi kun sanoa, että jos ei kestä naisen kropan muuttumista äitiyden seurauksena, ei ole kypsä isäksi. Aika paljon on vielä kasvamista ennen kuin on aikuinen ja aikuisuutta vanhemmuudessa nimenomaan tarvitsee.
Sinänsä itselleni on ihan sama mitä joku pojan kloppi tai pojan klopin tasolle jäänyt setä ajattelee aikuista naisista tai naista, jotka on äitejä. Sen sijaan ymmärrän mikä on juurisyy siihen miksi pariutuminen voi olla vähän vaikeaa. Useimmat naiset kasvaa aikuiseksi 22-25v.- Anonyymi
On. Tahtoisin sellaisen pienen poikavauvan ja kaksi pientä tyttöä, en ole varma, missä järjestyksessä. Minulla olisi jo nimet valmiina mutta suluhasta ei näy. Mitä teen? ;O ;)
- Anonyymi
Pitää lähteä hankkimaan se sulhanen jostain.
Viinamies suosittelee aina baaria :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää lähteä hankkimaan se sulhanen jostain.
Viinamies suosittelee aina baaria :)Ei. Baarit ei ole tätä typykkää varten. Haluan luottaa johdatukseen enkä ota ketä vain. Minulla on kriteerit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei. Baarit ei ole tätä typykkää varten. Haluan luottaa johdatukseen enkä ota ketä vain. Minulla on kriteerit.
Eli istut yksin kotonasi, kunnes olet kuivahtanut vanhapiika.
Ei sieltä kotoa kukaan tule hakemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sieltä kotoa kukaan tule hakemaan.Ei se, ettei käy baareissa, tarkoita, että olisi yksin kotona. Minua vaan ei baarit seuranhaku mielessä kiinnosta.
P.S. Housussas on kuivahtanut vanhapiika! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sieltä kotoa kukaan tule hakemaan.Minkä takia luulet että kaikki miehet asuisivat jossain kaukana? Etkö tajua, että naapurustossakin asuu poikamiehiä? Taidat itse asua jossain umpimettässä, jossa ei ole sen enempää naisia kuin miehiäkään lähimaillakaan.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi2021919Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2701882Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano291175- 841162
- 751084
- 861041
- 1171040
Millainen ihminen linda brandt-ahde on
Hän on nyt julkisuudessa varsin eriskummallisen asian tiimoilta411037Martina makkarankuori päällä
Voi hyvää päivää minkä asun oli valinnut Emma gaalaan, ei jäänyt kenellekään epäselväksi, minkälaiset rinnat on naikkose1591015- 59907