Hydre, paljon puhetta mutta vähän tekoja?

Anonyymi

Hydre on suomalainen startup yritys, joka aikoo rakentaa vetytankkausverkostoa Suomeen.

Käykö tässä niin että kovasti "netissä" puuhaillaan tehden suunnitelmia, mutta käytännön teot sitten puuttuvat kun rahoittajaa ei vain millään löydy vuodenkaan jälkeen yrityksistä huolimatta?

Kohta 3,5kk mennyt eikä mitään konkreettisiä suunnitelmia ole pystytty julkistamaan.

Näitä tietoja olisin kaivannut:
- Vetytankkausasemien sijainnut edes kaupunginosan verran jos ei osoitetta pystytä kertomaan. Vähän tarkemmin kuin vain " first three hydrogen refuelling stations in Finland by the end of 2024" ensimmäisistä vuosista lisäten luottamusta että homma etenee. Liian laajasti ja pitkällä aikavälillä kerrottuna ei oikein lisää luottamusta että ollaan tosissaan.
- Vetytankkausasemien tekniset tiedot (valmistaja, kapasiteetti, suorituskyky, hinta jne.)
- Jotain pientä konkreettista tekoa lisäten luottamusta että nyt ollaan tosissaan tekemässä töitä esim. ostettu yksi tontti jossa kyltti "Tähän nousee vetytankkausasema 2023 kesällä".
- Järjestetään osakeanti tai muuten julkisesti etsitään rahoitusta, joka voidaan myös julkistaa kuka kaiken rahoittaa (omilla edustajillaan) esim. lehtijuttu.
- Mistä vety ostetaan? Woikoski?
- Mikä firma tuo vedyn tehtaalta pumpulle (kuljetus)?
- Paljonko tulee olemaan vedyn hinta pumpulla kuluttajalle?
- Kuka hoitaa vetytankkausasemien huollot ja korjaukset? Myös kuluttaja voi soittaa johonkin numeroon esim. tankkaussuuttimen rikkoutuessa, aseman häiriötilanteessa ja vedyn loppuessa?

.... Joten käykö tässä nyt taas niin että kovasti puuhaillaan suunnitelmia, mutta kukaan ei suostu niitä asemia tontteineen rahoittamaan, koska sijoittajat tarkastelee saako vetytankkausbisneksellä tehtyä rahaa ja toteaa lopulta.... ei kannata? Samoin jos yksityiskohtaisesti kertominen toiminnasta (liikesalaisuuksia varjellen) tuottaa vaikeuksia, niin ei se luottamusta herätä.

On aivan eri juttu jos joku muu ottaa riskin kuin laittaa EDES miljoona euroa siihen kiinni OMAA RAHAA. Pankit ja sijoittajat tarkastelevat bisnestä lukujen valossa eikä mielikuvina, joten voi olla todella vaikeata vakuuttaa että tällä bisneksellä saadaan aidosti tehtyä voittoa edes 3 vuoden päästä ja siihen tulee se rahoituskuvio kaatumaan. Pitäisi myös saada vakuutettua että ihmiset ostavat vetyautoja kunhan vetyasemia vain on, mutta sekin on osoittautunut harhaluuloksi, sillä monessa maassa vetyautokanta monen vuoden jälkeenkin on edelleen pyöreästi 0,0%. Ehkä osakeannilla voidaan saada harvat vetyautojen fanit mukaan (jos vetyfanaattisuudestaan huolimatta todella uskaltavat OMAA rahaa laittaa kiinni Hydreen kun maailmalla on moni vetystartup tuottanut tappiota), mutta tuskin tulee riittämään heidän panoksensa edes yhteen vetytankkausasemaan....

Kysyn siis uudestaan lyhyesti: Tuleeko Hydre floppaamaan rahoituksen puutteen takia? Jos uskot Hydren menestykseen, niin millä KONKREETTISILLA teoilla Hydre saa pystytettyä vetytankkausasemat ja pidettyä ne myös aidosti toimivina kuluttajalle?

www.hydre.fi "We're going to walk this talk"

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17128187/ovatko-2023-vetytankkausasemat-sittenkin-huijausta

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17044486/vetytankkausaseman-perustaminen

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254273/vetyautojen-maarat-eri-maissa-prosentteina

27

1559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei edes kaasuautot ole pystyneet Suomessa lyömään itseään aidosti läpi vaikka niitäkin on ollut tarjolla yli 10 vuotta noin 60 kaasutankkausaseman voimin Etelä- ja Keski-Suomessa. Kuitenkin selvästi halvemmat kokonaiskulut kuin vetyautoissa, joten miksi ihmiset eivät ostaisi mielummin kaasuautoa? Kun kaasu loppuu, niin voi jatkaa matkaa pienen bensatankin voimin eikä joudu niin paljoa suunnittelemaan ajojaan kuten vetyautolla.

      Ennustan että niin vetyautoilu kuin Hydre tulee floppaamaan.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16995588/miksi-vetyautot-voittaisi-kaasuautot

      • Anonyymi

        Kaasuautojen yleistyminen ehkäistiin tehokkaasti verotuksella. Eikä siitä ole kovin montaa vuotta, kun sähköautojakin rangaistiin verotuksella. Vaikka sähköautojen määrä oli yhden käden sormilla laskettavissa, niin piti varmuuden vuoksi olla kunnon verot koko ajan käytössä, ettei olisi riskiä polttoaineen myyntitulojen vähenemisestä tulevaisuudessakaan.

        Kun yleistyminen ehkäistiin veroilla, ei tankkausasemiakaan juuri kannattanut rakentaa. Ei niitä 10 vuotta sitten montaa ollut. Nyt on noin 70 mistä saa hlöauton tankattua. Ja edelleen on maan itä/pohjoisosat aika paitsiossa. Suurimpien kaupunkien asukkaille kaasuauto on jo muutaman vuoden ollut hyvä vaihtoehto ja tulee olemaankin vielä monta vuotta. Aika harvalla kerrostaloasukkaalla kun on mahdollisuutta töpselihybridin lataukseen....

        Töpselihybridin käyttö on tuskaisaa vailla latausmahdollisuutta kotipihassa. Kaasuauto sen sijaan toimii hyvin, jos vain sattuu tankkausasema työ- tai mökkimatkan varrelle. 3 min "pikalatauksella" saa reilu 300 km ajomatkaa. Melkein 10x tyypillisen töpselihybridin ajomatka sähköllä eikä täyssähköautoillakaan paljoa yli 300 km siivuja vedellä, jos ei halua ottaa riskiä tien poskeen uupumisesta. Kaasuautolla ei tarvi jättää "akkuun" varoja, koska kaasun loputtua matka jatkuu bensalla.

        EU tasolla ei ole kaasuautojen idea oikein auennut. Mennyt ehkä lapsi pesuveden mukana, koska etelämpänä kaasuauto saattaakin tarkoittaa nestekaasulla toimivaa autoa, jollaiset ovat Italiassa yms. paljon metaanikäyttöisiä yleisempiä.

        Nestekaasu taitaa edelleen olla fossiilista tavaraa, joten kaasuauto katsotaan vehkeeksi,mistä pitäisi päästä eroon, vaikka monessa maassa metaanikäyttöisten autojen polttoaine onkin vaihdettu maakaasusta biokaasuun. Suomessakin taitaa maakaasun tankkaajat jo olla harvassa, koska se on biokaasua kalliimpaa eikä sitä edes kaikilta asemilta saa.

        Kaasuautosta pitää maksaa verot fossiilisen polttoaineen mukaan (metaani tehdastekoisissa ja bensan mukaan lasketut CO2 päästöt muunnosautoissa). Oman autoni papereissa päästölukema 108 g/km, mutta tankkauksista laskettuna, siis todelliseen kulutukseen perustuen, 40 g/km. Biokaasu on päästötöntä, mutta bensaa palaa käynnistyksissä, kaasun loputtua ja talvella myös webastossa -> siitä tämä 40 g.

        Vrt lataushybridin verot maksetaan 20 g/km päästöjen mukaan, vaikka todellinen kulutus olisi 5 l/100 km = todellinen päästö liki 120 g/km.

        Vetyautot vielä pahempi huijaus. Luokiteltu 0-päästöisiksi, vaikka todellinen päästö voi saastutavan sähköntuotannon maissa, kuten Saksassa. olla useamman sata grammaa per km, jolloin 10 l/100 km bensaa kuluttavakin auto on vähäpäästöisempi. Hyvin ovat lobbarit hommansa hoitaneet...

        Vedyn tankkausasematkin ovat tähtitieteellisen hintaisia. Yhden vetyaseman hinnalla rakentaa 10 metaanin tankkausasemaa tai monta suurteholatausasemaa.


    • Anonyymi

      Hydre joutuu pohtimaan näitä asioita.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17224516/miten-ihmiset-saadaan-innostumaan-vetyautoista-suomessa

    • Anonyymi

      Miten on mahdollista että useita vetytankkausasemia lupaillaan pystyyn 10 vuoden aikana, mutta EDES YHTÄ AINOAA vetytankkausasemaa ei saada alkuun edes sen tontin ostamisen osalta lähes neljään kuukauteen? Totuus on vain että omaa rahaa ei ole, mutta halua olisi rakentaa toisten rahoilla? Suuria visioita ilman realismia?

    • Anonyymi

      Miten on mahdollista että eri uutisia löytyy netistä että joku rakentaa 1-2 vuoden päästä vetytankkausasemia useamman Etelä-Suomeen, mutta EDES tonttia vetytankkausasemaa varten ei kyetä ostamaan? Tontin hankkiminen on varmasti se helpoin etappi vetytankkausaseman pystyttämisen osalta kun se voi kuitenkin olla muutaman kilometrin säteellä parhaasta liikennesolmusta koska vetyautolla se matka ei tunnu missään.

      Ei luo luottamusta jos ei edes tonttia "löydy".

      • Anonyymi

        Pian varmaan siirretään maalin paikkaa ja aletaan puhumaan vuodesta 2024?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pian varmaan siirretään maalin paikkaa ja aletaan puhumaan vuodesta 2024?

        Maalia on jo siirretty monta kertaa. 90-luvulla puhuttiin vetyautojen aikakauden alkamisesti 30 vuoden päästä.

        Nyt asiantuntija-arvioissa puhutaan 2050 -luvusta.

        Kaikkein optimistisimmissakin arvoissa ennustetaan, että vihreän vedyn tuotanto muuttuu ei-tappiolliseksi 2030. Tuon jälkeen vielä pitäisi ratkoa vedyn jakelu (tankkausasema maksaa 10x metaanin tankkausaseman verran) ja se pikkuseikka, että vetyauton hinnalla ostaa nyt 3 kaasuautoa tai 1½ täyssähköautoa. Jos täyssähköautojen valmistuskustannusta saadaan edes vähän tiristettyä alaspäin, niin pian saa vetyauton hinnalla 2 sähköautoa.

        Sarjatuotannossa hinta laskee, kun valmistussarja kasvaa. Hlöautojen kannattava tuotanto edellyttää nykyään 100 000 kpl valmistussarjoja. Siis vähintään. Ja mieluummin niin, että autoa valmistetaan 100 000 vuodessa useampi vuosi putkeen.

        Vetyautoja on tehty jo toistakymmentä vuotta, mutta myyntimäärät parhaimmillaankin 1000 kpl/kk. Koko maailmassa, kaikki merkit ja mallit yhteensä. Esim. USA autokanta jämähtänyt 12 tuhanteen autoon ja vuosimyynti 1000 kpl. Taitaa vanhimpia jo poistua käytöstä samaan tahtiin kuin uusia rekisteröidään. Siellähän vetyautojen maailmanvalloitus alkoi jo 15 vuotta sitten....

        Jotain yksittäistä vetyautomallia valmistetaan siis muutama sata tai tuhat kpl. Lähes käsityönä naputeltavaa piensarjatuotantoa. Kuluttajia ei kiinnosta -> myyntimäärät eivät kasva -> hinta ei laske.

        Eikä pian kiinnosta valmistajiakaan. BMW:tä lukuun ottamatta muut saksalaismerkit jo lyöneet hanskat tiskiin. Hyundain on huhuttu lopettaneen kehitystyö, vaikka vielä vetyautoja valmistaakin. Tottakai, kun on suunnittelun ja valmistuslinjaan rahaa haaskattu, niin pitää yrittää ottaa niistä hyöty irti. Eikä tässä kohtaa kannata kertoa, että ao. tekniikka on umpikuja - silloin myynti loppuisi kuin seinään.


    • Anonyymi

      Tästä vetyasemien rakentamisen siirtämisestä aina vain vuodella tai peräti kahdella eteenpäin tulee "urbaani legenda". Ihmiset pettyvät lopulta katteettomiin lupauksiin ja uusiin ilmoituksiin "nyt kaikki on toisin, nyt rakennetaan" puheita aina epäillään. Pitää pystyä jotain konkreettista osoittamaan esim. esitellään varastoon tilattua vetytankkauskomponentteja lehtijutussa. Pelkkään puheeseen kun ei voi enään luottaa, joten todistustaakka jää julistajalle.

      • Anonyymi

        Lyhyt muisti?

        Vetyasemia on jo rakennettu. Suomessa OLI peräti 2 tankkasasemaa, molemmat Woikosken omistuksessa. Pari esittelyautoakin täällä pyörähti, tässä toinen niistä
        https://teknavi.fi/ilmio/tuhat-kilometria-tanskasta-suomeen-vetyautolla-tatako-on-tulevaisuus/
        Hyundain vetyato taisi ainakin joksikin aikaa päätyä museoon. Vai olisiko edelleen siellä?

        Molemmat tankkausasemat on poistettu käytöstä. Taidettiin ainakin toinen myydä ulkomaille.

        Eikä ole vetypommiautoilu kovin uusi eikä etenkään tollolootan keksimä idea
        https://autotoday.fi/paivan-museoauto-suomen-ensimmainen-vetyauto-vuodelta-1927/

        Tämä on vetyvouhotukselle tyypillistä. Kovaa uhoa seuraa aina lässähdys. Floppi unohtuu muutamassa vuodessa, minkä jälkee vetyhihhulit voi taas repiä otsikoita, kun on saatu 1. vetyauto Suomeen... kas näin
        https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000008388801.html

        Vetybussejakin otettiin suurella innolla käyttöön suurkaupungeissa 2000-luvun alussa. Kokemukset eivät aina olleet niin huikean hyviä ja kalusto saattoi vähin äänin poistua käytöstä...
        https://www.hydrogenfuelnews.com/hydrogen-bus-catches-fire-in-london-forcing-fleet-out-of-service/851044/

        Kovasti on viime vuosina taas rummutettu, miten nyt on alkamassa vedyn voittokulku, kun kaupungissa X on otettu käänteentekeviä vetybusseja käyttöön. Mainitsematta jää, onko kyseessä jo 2. vai peräti 3. kerta, kun tämä voittokulku ja maailmanvalloitus alkaa ao. kaupungissa ;-D


    • Anonyymi

      Taitaa tuo firma olla uusi UROS, sillä erolla, että UROS sentään teki jotain vaikka kusetti kaikki rahat.

    • Anonyymi

      Toivon kovasti että Hydre järjestää mediakampanjan vedyn tulevaisuuden näkymistä ruusuisin kuvin ja sitten vähän sivumainintana (joka on oikeasti se pääasia) puhutaan että syksyllä 2022 järjestetään osakeanti, jolla siis kerätään pääomaa edes muutaman vetyaseman pystyttämiseen. Se olisi todellinen mittari onko SUOMESSA vetyboomia eli saavatko edes 6 miljoonaa euroa kasaan, joilla teoriassa pystytettäisiin ensimmäiset 3 vetytankkausasemaa.

      Veikkaan vahvasti että harva uskoo tosissaan vetyautoihin omalla rahallaan TÄÄLLÄ SUOMESSA, joten eivät sijoita startup yritykseen. Ulkomailla kylläkin missä on jo vetyautoja ja vetytankkausverkostoa, niin on aivan eri asia kuin Suomen tilanne kun kaikki pitäisi pystyttää nollatasosta. Pitäisi löytää muutama tuhat ihmistä jotka ostavat Hydren osakkeita useilla tonneilla keskimääriin. Näin nähtäisiin ettei keisarilla ole vaatteita vaikka niin netissä kovasti väitetään olevan. Ja jos saavat vain miljoona euroa kasaa eikä sillä rahalla edes yhtä ainoaa vetyasemaa pystytettyä plus pörssiin listautumisen kulut päälle, niin huonosti käy imagolle kun netissä sijoitus palstoilla pettyneenä kirotaan kuinka sijoitus meni pieleen...

      • Anonyymi

        Ne 2 miljoonaan euroa/kpl maksavat asemat ovat sitten halvemman pään malleja, joilla on tod. näk. 2 tankkauspistettä ja kapasiteettia varmaan n. 30 auton tankkaamiseen päivässä.

        Ennemmin kannattaisi rakentaa ihan hinnat alkaen malleja 10 autoa/vuorokausi kapasiteetilla. Saisi peräti 5 asemaa. Yksi Helsinkiin, toinen Turkuun, kolmas Ouluun jne Tällä luotaisiin täysin kattava ja vuoteen 2030 riittävä tankkausasemaverkko.

        Saksassa tankattiin 2020 vetyä keskimääräisellä tankkausasemalla 1,4 kertaa päivässä.

        Ei mene vetyautot sielläkään kaupaksi, joten turha panostaa enempää. Kaavaillut vaatimukset siitä, että on parinsadan km välein vetyasema valtaväylien varrella, toteutuvat laittamalla 1 kpl asemia valtaväylien risteyksiin / suurimpien kaupunkien liepeille.

        Tämä varmasti riittää kaikille Suomeen eksyville turisteille, jotka liikkuvat vetyautolla. Moisen todennäköisyys kun on aika pieni, taitaa nyt olla vetyautoja EUmaissa Norjassa yhteensä tuhatkunta ja niistäkin suurin osa sähköpakettiautoja, joihin on lisätty polttokenno (siis pelkkiä testi/mainos"muuleja").


    • Anonyymi

      Odotan edelleen Hydren TODISTEITA että ovat tosissaan rakentamassa vetytankkausverkostoa. Hiljaista on ollut EDELLEEN heidän kotisivuillaan.

    • Anonyymi

      Nyt yli puoli vuotta kulunut eikä mitään uutta uutista ole julkistettu Hydren toimesta. Ei siis vetytankkausasemien pystytys etene eikä luita puheiden ympärille muodostu. Jälleen esimerkki että kovasti puhetta, mutta vähän tekoja.

      www.hydre.fi

    • Anonyymi

      Myös Skartalla kovia puheita, mutta ei tekoja vetytankkausasemien edistämisen osalta. Taitaa kaikki taas kaatua rahaan. Tämäkin artikkeli voi olla oikeasti vain mediaan ilmaista mainostilaa tehden Skartaa tunnetuksi kun puhutaan tulevaisuudesta ilman konkreettisia suunnitelmia.

      "Skarta haluaa vauhdittaa vetytalouden kehittymistä Suomessa, vaikka sitten auto kerrallaan. Suomessa vetyautoilu on tällä hetkellä hankalaa, sillä lähin tankkausasema on Ruotsin puolella Uumajassa, jonne on lauttayhteys Vaasasta.

      – Suomi on Euroopan ainoita maita, jossa ei ole yhtäkään polttokennoauton tankkauspistettä. Ilman vetyautoja ei tule myöskään tankkausasemia ja päinvastoin. Haluamme vaikuttaa asiaan ja olemme tosissamme mukana uusiutuvan energian muutosprosessissa. Vetyauto on yksi vaihtoehto päästöttömässä liikkumisessa, Skarta Energia oy:n varatoimitusjohtaja Vikke Saarelainen kertoo."

      https://www.sahkomaailma.fi/vetyauto/?fbclid=IwAR1qE3PRZqdbzZAe-jFaNFm2T3tXutsO2F_ryM8km_8wCzCNHrdj6LriqZ0

      • Anonyymi

        Turhaa edes ajaa vetyä, niin naurunalaiseksi vetyhommat ovat menneet. Lue vaikka tätäkin palstaa, uskottavuus on pyöreä nolla.


    • Anonyymi

      Hydre on päivittänyt uutisia lokakuussa 2022, mutta mitään konkreettista sanallisen uutisen tueksi eivät ole pystyneet antamaan. Pelkään pahoin että puhetta ilman uskottavia tekoja. Flexenin kanssa solmittu aiesopimus ei vielä takaa että asiat sujuvat kohti aidosti toimivaa vetyteknologiaa. Todisteita odotellessa nettihypetyksen vastapainoksi.

      https://hydre-fi.translate.goog/page1.html?fbclid=IwAR1bOxofsbDfk8WpduhcmQK9cT9cYNUeqaCrMAxQ5eR3_OURYzhbXeL0YeM&_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp

    • Anonyymi

      Vuosi vaihtui vaan ei näy vetyasemia.
      Kolmen aseman tavoite näyttää siirtyneen vuoden 2024 loppuun.
      Mielenkiinnolla odottelen, edelleen.

      • Anonyymi

        No nyt tuli paikkakuntien nimet. Helsinki, Jyväskylä, Espoo, Lempäälä, Lieto ja Oulu.
        Eli siis näillä paikoilla suunnitellaan tonttien vuokrausta vedyn tankkausasemille.
        No onhan tuokin jo jonkinlainen nytkähdys eteenpäin, melko vaatimaton kyllä.
        Mielenkiinnolla edelleen odottelen oikeita rahoituspäätöksiä ja tietoa tankattavan vihreän vedyn tekijöistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt tuli paikkakuntien nimet. Helsinki, Jyväskylä, Espoo, Lempäälä, Lieto ja Oulu.
        Eli siis näillä paikoilla suunnitellaan tonttien vuokrausta vedyn tankkausasemille.
        No onhan tuokin jo jonkinlainen nytkähdys eteenpäin, melko vaatimaton kyllä.
        Mielenkiinnolla edelleen odottelen oikeita rahoituspäätöksiä ja tietoa tankattavan vihreän vedyn tekijöistä.

        Myös Ahvenanmaalle on tulossa vetytankkausasemat.


    • Anonyymi

      Todellakin.... suunnitellaan.... siitä on vielä matkaa ensin lupien saamiseen ja rakentamiseen. Saattaa kaatua myös rahoitukseen koko kuvio.

    • Anonyymi

      Hydre myyty Norjaan. Kertooko tämä siitä ettei Hydre saanut rahoitusta, jolloin päättivät melko pienellä hinnalla myydä vain firman pois ja salata epäonnistumisensa? Jos Hydrellä olisi ollut loistava tulevaisuus tiedossa, niin tuskin sitä oltaisiin noin vuoden jälkeen perustamisesta myyty? Kauppahintaa ei haluttu julkistaa. Norjalaisen firman avulla haetaan sitten taas uutta potkua toimintaan?

      https://www.ksml.fi/paikalliset/5698064

      • Anonyymi

        Tämä kertoo enemmän vallitsevasta tilanteesta Suomessa, ettei uskalleta investoida ja sijoittaa uuteen. Tällä tavalla yritykset valuvat ulkomaiseen omaisuuteen.

        Tällä ketjulla hienoja tietäjiä, joilla tuntuu kommentit lähtevän peri-suomalaisesti negatiivisuuden kautta. Ketjussa ei taida olla yhtään oman yrityksen perustanutta tahoa??


    • Anonyymi

      Täällä on paljon myös ihmisiä jotka ovat kyllästyneet suorastaan valheellisiin (vähintäänkin harhaanjohtaviin) vetyä ihannoiviin puheisiin ilman realismia.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      105
      4978
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      3289
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3165
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      419
      2326
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      238
      1442
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1261
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1217
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      73
      1190
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1158
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      122
      1059
    Aihe