Akkusähköautoilijoilla on todella paha perillepääsyn epävarmuudesta johtuva ahdistus.
Vetyauto onkin huomattavasti järkevämpi vaihtoehto.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/61047a8b-fd33-4c15-be68-2a83daabfd0d
Akkusähköautoilijoita ahdistaa
49
596
Vastaukset
- Anonyymi
Noin tutut sähköautoilijat kertovat että hermot menee latureiden kanssa.
- Anonyymi
Vetyautoilijoilla on sama ongelma ainakin 10 vuotta ensimmäisestä tankkausaseman käyttöönotosta alkaen. Vetyauton TODELLISET ajomatkat yhdellä tankkauksella on samaa luokka kuin sähköautoilla nykyisin. Siinä saa laskea tarkkaan että vetyautolla pääsee seuraavalle tankkausasemalle koska niitä on harvassa.
- Anonyymi
Kyllä se on niin että vetyautoilijoita ahdistaa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17319355/vetyautojen-kannattajat-tykkaavat-jarjettomista-tankkausjonoista-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17152427/toyota-mirai-todellinen-kantama-tankilliselle-alle-500km-mittariston-mukaan-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17065886/vetya-haihtuu-tankista-rahaa-tuuleen-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17269703/liikenneministeri-timo-harakka-ei-nae-vetyverkostoa-jarkevana-
- Anonyymi
Hauska poika jaksaa heittää päivittäisen idiotismin.
- Anonyymi
Kuka hölmö jaksaa latailla autoja kaapeleilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka hölmö jaksaa latailla autoja kaapeleilla?
Kuka hölmö jaksaa lämmittää autoaan talvella kaapelilla. Sähköauton omistaja pistää puhelimellaan auton sisätilat lämpiämään hetkeä ennen ja menee sitten lämpimään autoon. Eikä tarvitse olla edes latauksessa jos ei ole lähdössä minnekään kauemmas.
- Anonyymi
Vetyauto on ehdottomasti järkevin vaihtoehto.
Vetyauton tankkaa 3-4 minuutissa ja sillä ajaa noin 700 km ja uusimmilla malleilla jo yli 800 km yhdellä vetytankillisella (mm. 2024 myyntiin tuleva Renault Scenic vetyauto).
Vetyauton hyviin puoliin kuuluu myös ettei sisätilojen lämmitys lyhennä talvella toimintamatkaa eikä toimintamatka iän myötä lyhene kuten käy akkusähköautoille.
Pakkanen ei myöskään vaikuta juurikaan vetyauton toimintamatkaan eikä se vaikuta vedyn tankkausnopeuteen kuten se vaikuttaa akkusähköauton latausnopeuteen.
Vetyauto jopa puhdistaa ilmaa ajon aikana.- Anonyymi
Tuo 700 km taitaakin lähennellä matkaa lähimmälle vedyn tankkausasemalle. Mitä muuta sillä voi tehdä, kuin käydä tankkaamassa.
- Anonyymi
Kyllä vetyautoilijoita ahdistaa. Edes 18 vuoden jälkeen ei olla saatu vetyinfraa aidosti toimivaksi Kaliforniassa vaan usein vety asemilta loppu tai huoltoseisokissa ja sitä pitää hakea kauempaa. Varoitellaan että harkitse kahdesti jos talouden ainut auto on vetyauto ja tarvitset sitä työmatkaasi. Edes noin 50 tankkausasemaa ei riitä vetyautoilijoille Kaliforniassa ja lisää vain kinutaan rahaa yhteiskunnalta. Jopa Toyotaa on huudettu apuun, jotta vetyinfraa vahvistettaisiin, mutta toistaiseksi Toyota viittaa kintaalla. Vetyautoilijoita ahdistaa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17319355/vetyautojen-kannattajat-tykkaavat-jarjettomista-tankkausjonoista-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17128187/ovatko-2023-vetytankkausasemat-sittenkin-huijausta
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254624/vetyinfran-rakentaminen-on-mahdottomuus- - Anonyymi
Mossekin on varmempi aja perille kuin sähköauto, minä en patterilla toimivaa autoa osta ikinä, ennemmin sitten vaikka vanha eläkkeelle siirretty ravihevonen.
- Anonyymi
On se paljon parempi valinta.
- Anonyymi
Se on totta että niitä ahdistaa.
- Anonyymi
Kun Suomeen viimeinkin saadaan vetytankkausasema pystyyn, niin se vetyauto on sitten kirjaimellisesti paikallisliikenteen auto kun ei sillä voi lähteä minnekkään pidemmälle. On muuten aivan mahtavaa omistaa auto, jolla ei voi vapaasti ajella ympäri Suomea, maksaa kalliisti hankinnasta ja käytöstä (vedyn ja huoltojen kallis hinta).... on riemulla rajaa kun vetyautolla ajaa. :D
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17449806/miksi-edes-yhta-ainoaa-vetyasemaa-ei-saada-pystyyn
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17431795/vetyautot-tullaan-romuttamaan-15v-ikaisena-- Anonyymi
Niin. Oikeasti ainoa auto, jolla voi vapaasti ajella ympäri Suomea ja pitkiäkin matkoja, on polttomoottoriauto. Jopa pienimmät polttomoottori-cityautot omaavat sen verran rangea, että satunnaiset pidemmätkin reissut onnistuvat ongelmitta.
- Anonyymi
Vetyautoilijaa ahdistaa vielä enemmän kun pääsee perille, mutta ei takaisin. Sähköä saa joka töllistä, mutta vetyä ei mistään muualta kuin mistä viimeksi tankkasit. Tai ei sieltäkään kun yhtään tankkauspistettä ei ole, eikä lähivuosina tulekaan.
- Anonyymi
Saatko sinä sähköttömästä töllistä sähköä paluumatkaasi varten? Entä sen patteriautosi jälleen myyntiarvo 10 vuoden päästä? Ahdistaako?.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatko sinä sähköttömästä töllistä sähköä paluumatkaasi varten? Entä sen patteriautosi jälleen myyntiarvo 10 vuoden päästä? Ahdistaako?.....
Sähkötön tölli. Missä sellainen on? Vedyttömiä paikkoja taas ovat kaikki. Ei ainuttakaan vetytankkauspistettä henkilöautoille ainakaan kymmeneen vuoteen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähkötön tölli. Missä sellainen on? Vedyttömiä paikkoja taas ovat kaikki. Ei ainuttakaan vetytankkauspistettä henkilöautoille ainakaan kymmeneen vuoteen!
Vetyautoissa on vielä sellainen hauska piirre, että vetytankki tyhjenee (vuotaa) pikkuhiljaa. Siinä varmasti hauskaa, kun mökillä ollessaan huomaa vedyn huvenneen. No hinausautoa kehiin...
- Anonyymi
”Sähköä saa joka töllistä”
Luuletko joka töllistä löytyvän sähköauton latausaseman? Ja ihan pokkanako menet tökkäämään töpselisi jonkun toisen pistokkeeseen tuosta vain? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetyautoissa on vielä sellainen hauska piirre, että vetytankki tyhjenee (vuotaa) pikkuhiljaa. Siinä varmasti hauskaa, kun mökillä ollessaan huomaa vedyn huvenneen. No hinausautoa kehiin...
Akkusähköautoissa on myös sellainen hauska piirre, että akku tyhjenee pikkuhiljaa vaikkei autolla ajaisi ollenkaan. Miten eroaa vedyn vuotamisesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Sähköä saa joka töllistä”
Luuletko joka töllistä löytyvän sähköauton latausaseman? Ja ihan pokkanako menet tökkäämään töpselisi jonkun toisen pistokkeeseen tuosta vain?Joka töllistä löytyy 16A sulakkeen takaa shukopistoke. On henkilön sosiaalisista taidoista kiinni saako töllissä asuvalta pullakahvit ja ladattua sen verran, että pääsee lähimpään julkiseen latauspisteeseen. Uskon kyllä ettei vetyhuuhailijan sosiaalisilla taidoilla onnistuisi vaan saisi äkkilähdöt.
- Anonyymi
Vain niitä, joilla sähköautoa ei vielä ole, ahdistaa. Kun sähkis on alla, huomaa pian, ettei rangesta kovin usein tarvitse edes 200 km. Harvinaista, jos varaustaso käy 40% alapuolella.
Joten ostapa sähköauto. Pääset eroon ahdistuksestasi.- Anonyymi
Jopa plugarin 60-80km rangella päsrjää. En muista koska olisi polttomoottorilla ajanut. Kaikki ajot menneet sujuvasti tuollakin rangella.
Silloinkun on niitä pidempiä metkojaa ollut niin pituus niissäkin alle 300km edestakaisin.
Präjäisin siis varsin mainiosti sähköautolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jopa plugarin 60-80km rangella päsrjää. En muista koska olisi polttomoottorilla ajanut. Kaikki ajot menneet sujuvasti tuollakin rangella.
Silloinkun on niitä pidempiä metkojaa ollut niin pituus niissäkin alle 300km edestakaisin.
Präjäisin siis varsin mainiosti sähköautolla.En pärjäisi sähköautolla, mutta eipä niitä valmistetakaan oman autoni tyyppisenä. Osan ajoistani ajan lyhyitä matkoja jotka sujuisi mainiosti sähköautolla. Mutta kun lähden liikkeelle vapaa-aikanani niin dieselautoni nakuttaa kertaistumalla 200-300 km ja perille päästyäni asetun asumaan sinne takaosaan.
- Anonyymi
Työkaveri osti juuri sähkiksen. Vuoden 2013 Nissan Leafin. Työmatkoihin ihan ok, kun työmatka ei ole kuin 20 km, mutta vähänkin pidempiin reissuihin lainaa aina appiukkonsa Skodaa. Tuskin tekisi niin, jos ei ahdistaisi. Ja se hölmö maksoikin siitä Leafista vielä melkein kymppitonnin🤣
- Anonyymi
” Vain niitä, joilla sähköautoa ei vielä ole, ahdistaa.”
” Harvinaista, jos varaustaso käy 40% alapuolella.”
”Joten ostapa sähköauto. Pääset eroon ahdistuksestasi.”
Kai sitten niin täytyy tehdä, jos asia todella noin on. Enää pitää vain päättää kumman ostaisin, Citroen C-zeron vai Nissan Leafin. Nettiautossa ei näyttänyt olevan muita sähköautoja joihin minulla olisi varaa.
Sen vm. 2012 Leafin mittarilukema on muuten 158 000 km ja akun kapasiteetista on jäljellä myyjän mukaan 58%. Suunnilleen puolikuntoinen auto siis, tuossa iässä ja noilla kilometreillä. Nykyisen vm.1999 Golfini mittarissa on 320 000 km ja range on jokseenkin sama kuin uutena, joten en oikein vain osaa nähdä sähköautoa parempana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jopa plugarin 60-80km rangella päsrjää. En muista koska olisi polttomoottorilla ajanut. Kaikki ajot menneet sujuvasti tuollakin rangella.
Silloinkun on niitä pidempiä metkojaa ollut niin pituus niissäkin alle 300km edestakaisin.
Präjäisin siis varsin mainiosti sähköautolla.”Jopa plugarin 60-80km rangella päsrjää.”
Itse asiassa nyt käytettynä myynnissä olevien, alle kymppitonnin hintaluokassa olevien täyssähköautojen range on juuri tuota. Mitsu iMiev, Nissan Leaf. Akut alkaa olla finaalissa, rangea ehkä 70km latauksella. Pärjääkö sillä ihan todella? Onko latauspisteitä 50km välein? Ei tuollaisella muuten kaksistakaan reissua tehdä. Ja tavallinen duunari, joita suomalaisista lienee valtaosa, ei yli kymppitonnin hintaista autoa osta. Moni ei edes yli viiden tonnin hintaista. Ja sähköautohan ei kestä niin kauan että siitä tulisi noin halpa. Jos tulee, niin sitten sillä ei enää tee yhtään mitään ennen akuston vaihtoa, ja sehän maksaa niin paljon että tavisduunarin rahoilla sitä ei tehdä.
Kun polttomoottoriautot loppuvat, loppuu suurelta osalta kansaa itsenäinen liikkuminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Jopa plugarin 60-80km rangella päsrjää.”
Itse asiassa nyt käytettynä myynnissä olevien, alle kymppitonnin hintaluokassa olevien täyssähköautojen range on juuri tuota. Mitsu iMiev, Nissan Leaf. Akut alkaa olla finaalissa, rangea ehkä 70km latauksella. Pärjääkö sillä ihan todella? Onko latauspisteitä 50km välein? Ei tuollaisella muuten kaksistakaan reissua tehdä. Ja tavallinen duunari, joita suomalaisista lienee valtaosa, ei yli kymppitonnin hintaista autoa osta. Moni ei edes yli viiden tonnin hintaista. Ja sähköautohan ei kestä niin kauan että siitä tulisi noin halpa. Jos tulee, niin sitten sillä ei enää tee yhtään mitään ennen akuston vaihtoa, ja sehän maksaa niin paljon että tavisduunarin rahoilla sitä ei tehdä.
Kun polttomoottoriautot loppuvat, loppuu suurelta osalta kansaa itsenäinen liikkuminen.Plugarin 60-80 km sähköllä on vähän harhaanjohtava tuon rangestressin kannalta. Kun siellä tankissa on kuitenkin se polttoaine, jolla pääsee 600-800 km jos sähkö loppuisikin.
Noissa Leafeissa ym se 60-80 km on maksimi, kun se loppuu niinkärry hinaukseen.
Vetyautolla ei tosiaan tarvitse Suomessa stressata, kun ei pääse polttoaineen puuttuessa metriäkään liikkeelle niin eipä jää tien päällekään.
- Anonyymi
Eikä ihme kun kun toimintamatka on niin olematon.
- Anonyymi
Vähemmästäkin ahdistuu.
- Anonyymi
Ahdistaisi teitä polttiskuskejakin jos autossa olisi niin pieni tankki, että pääsisi vain 400 km.
- Anonyymi
Siinäpähän kärsivät!
- Anonyymi
Ei yllätä.
- Anonyymi
Sen kyllä huomaa.
- Anonyymi
Tutkimus osoittaa ahdistuksen olevan aika paha.
- Anonyymi
Vähemmästäkin ahdistuu.
- Anonyymi
Range- ja chargeahdistus on paha.
- Anonyymi
Ei tiedä pääseekö sähkövatkaimella perille.
- Anonyymi
Nyt on jo alkanut ahdistaa Lidlin pihassa.
- Anonyymi
Tuhannen laturin kautta.
- Anonyymi
Ei minua haittaa mitä toinen hankkii ja millä ajaa.
Hyvä että on useita erilaisia voimanlähteitä. - Anonyymi
Niin niitä ahdistaa.
- Anonyymi
Ennen sähköautoja yksityisutoilla ajettiin 15-18 tkm vuodessa, moni vähemmän, muutama enemmän. Nyt sähköautoilla pitäisi päästä jo 1000 km yhdellä latauksella. Mistä noin nopea ajomäärien muutos.
- Anonyymi
Jos polttomoottoriautoissa olisi aina ollut vain kymmenen litran tankit, niin ei olisi juuri eroa sähköautoon.
Polttomoottoriautoissa on ilmeisesti aina ollut aivan tarpeettoman suuret polttoainesäiliöt. - Anonyymi
Mitä se vuotuinen ajokilometrimäärä siihen kuuluu, kuinka pitkälle kukakin haluaa päästä latauksella/tankkauksella? Pitkä toimintasäde on huolettomuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos polttomoottoriautoissa olisi aina ollut vain kymmenen litran tankit, niin ei olisi juuri eroa sähköautoon.
Polttomoottoriautoissa on ilmeisesti aina ollut aivan tarpeettoman suuret polttoainesäiliöt.Siitä huolimatta huoltoasemia on ollut moninkertainen määrä tarpeeseen verrattuna ainakin Etelä-Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä se vuotuinen ajokilometrimäärä siihen kuuluu, kuinka pitkälle kukakin haluaa päästä latauksella/tankkauksella? Pitkä toimintasäde on huolettomuutta.
Auto on monta sataa kiloa painavampi ja taatusti kalliimpikin, kun yhdellä latauksella pitää ajaa monta viikkoa.
- Anonyymi
Se on totta että ahdistaa
- Anonyymi
Niin se vaan on
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.1371926- 271908
Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha231858Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.851640Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?621448Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se201266Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan371163Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo381160- 111148
Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k101137