ATKINS- aloitetaan se tänään!

Elli

Koska tästä atkinsista puhutaan niin paljon, niin tänään aloitan kyseisen dietiin. Katsotaan toimiiko. muita mukaan?? todistetaan puheet oikeaksi, tai vääräksi?

150

49538

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seppo

      kyllähän sillä ilmeisesti painoa onnistuu pudottamaa jotenkin, mutta ei siinä ole silti mitään järkeä. painoa voi pudottaa myös amputoimalla jalat ja kädet.

    • liilaa

      Mä tulen mukaan!

      • minna3

        Aion kokeilla myös... Etsin juuri ohjeita sieltä täältä, pitäisi kai hankkia se kirja. Painonvartijat hyvä juttu mutta nyt tätä vaihteeksi ja vertailukohteeksi!


      • Elli
        minna3 kirjoitti:

        Aion kokeilla myös... Etsin juuri ohjeita sieltä täältä, pitäisi kai hankkia se kirja. Painonvartijat hyvä juttu mutta nyt tätä vaihteeksi ja vertailukohteeksi!

        jeps, pitää itsekkin selvittää vielä mitä saisi JUODA, olen juonnut tänään vain vettä.


      • -Mietteliäs-

    • Elli

      okei, tänään olen syönnyt vaan munia, kanaa, ja pekonia,, yöh, tekee mieli saalaattia, leipää.. kaikkea normaalia ruokaa. en normaalisti pidä rasvaiasesta ruuasta, mutta jos tällä ruokavaliolla kilot karisee, niin en aio vielä luovuttaa. tekee mieli karkkia, tyydyn purkkaan..

      tahdon bikini kuntoon!!

      • ballomasu

        mitä kaikkea sitten saa syödä? Voisitko luetella kuten kana,pekoni jne.


      • Justiina
        ballomasu kirjoitti:

        mitä kaikkea sitten saa syödä? Voisitko luetella kuten kana,pekoni jne.

        Antti Heikkilän kirjat.

        Aloita siitä "elämän paras aika" ja sitten ne hyvän olon keittokirjat 1 ja 2 perään. Saa kirjastosta, mutta ostinpa sitten omatkin.

        Alussa paino tippuu kovaa kyytiä vaikkei liikkuis tippakaan, sitten tulee tasannevaihe ja pitää lisätä liikuntaa.

        Sain hirveästi ns "virtaa" ja unentarve väheni ja kaikenlaiset univaikeudet hävisi sen siliän tien.

        Paino tippunut kymmenen kiloa, verenpaine n 70/119 paikkeilla ja miehellä samaten, joka pystyi lopettamaan vuosikausien lääkkeensyönnin.

        Lääkkeilläkin hällä oli huonompi tulos. Suosittelen ehdottomasti. Vaikkei mulle henk.koht. hyötyä suosittelemisesta olekaan.


      • elli
        ballomasu kirjoitti:

        mitä kaikkea sitten saa syödä? Voisitko luetella kuten kana,pekoni jne.

        kaks eka viikkoo lihaa kanaa, pekonia, kalaa, vähän juustoa. oltermannin 17 prosenttisessa ei ole hiilarei


      • ........
        ballomasu kirjoitti:

        mitä kaikkea sitten saa syödä? Voisitko luetella kuten kana,pekoni jne.

        Lukekaas tämä. Paljon tietoa laihdutuksesta koko sivustolla http://www.kutri.net/lowcarb.html

        ja www.kutri.net


      • pnieminen
        ........ kirjoitti:

        Lukekaas tämä. Paljon tietoa laihdutuksesta koko sivustolla http://www.kutri.net/lowcarb.html

        ja www.kutri.net

        lainaten linkkitekstiä; "Lisäksi ensimmäisten viikkojen aikana vähähiilihydraattisella dieetillä tapahtuva radikaali painonpudotus selittyy nesteen poistumisella." lisää hiekkaa myyllyyn; "erikoisdieettien taustalla on valitettavan usein puuttellisia tai suorastaan virheellisiä teorioita. Sinällään teoriat eivät ole ongelma vaan se, että vääristä teorioista seuraa helposti täysin tarpeettomia rajoituksia ja vaatimuksia (esim. Montignacin rajoitus syödä leipää, riisiä, pastaa, keitettyjä porkkanoita yms. lounaalla ja päivällisellä tai Atkinsin hedelmärajoitukset tai Zonen vaatimus siitä, että joka aterialla pitäisi syödä 40/30/30 -säännön mukaan." ja tässä työpäivälle hyvä lopetus; "Joidenkin vähähiilihydraattisten dieettien kannattajien mukaan se, että ruoka on runsasrasvaista ja vähähiilihydraattista, johtaisi siihen, että elimistö ikään kuin siirtyisi luonnollisemmin aterian aikana saadut rasvat poltettuaan polttamaan kehon varastorasvoja. Väite on täysin teoreettinen ja tulosta spekulaatiosta, ei empiirisistä tutkimuksista." että eiköhän kaikissa laihdutuskuureissa pääasia ole vain ja ainoastaan löytää terveellinen 'kultainen keskitie' jolla oppii tuntemaan elinympäristölleen suotuisan ja terveellisen ruokavalion jolla elää ilman ruoan tuomia sairauksia.


      • Nadia
        ........ kirjoitti:

        Lukekaas tämä. Paljon tietoa laihdutuksesta koko sivustolla http://www.kutri.net/lowcarb.html

        ja www.kutri.net

        Aion aloittaa Atkins dieetillä huomisest, tiedän jonkin verran tästä dieestä, haluaisin saada tietoa siitä että mitä saisin syödä ensimmäisinä päivnä??


      • justiina
        Nadia kirjoitti:

        Aion aloittaa Atkins dieetillä huomisest, tiedän jonkin verran tästä dieestä, haluaisin saada tietoa siitä että mitä saisin syödä ensimmäisinä päivnä??

        Sieltä nämä tämän ketjun ihmiset ovat kaiketi löytäneet vastaukset tuohon. ---vai oletteko ??

        Lue läpi viestit, jos jaksat.. En tiedä minne ovat kaikonneet kaikki (?!). Meidän perheessä on vähähiilarinen elämäntyyli ollut viime vuoden lokakuusta, - ei Atkins.

        En suosittele ilman valmistautumista ja että otat asioista selvää.


      • Nadia
        justiina kirjoitti:

        Sieltä nämä tämän ketjun ihmiset ovat kaiketi löytäneet vastaukset tuohon. ---vai oletteko ??

        Lue läpi viestit, jos jaksat.. En tiedä minne ovat kaikonneet kaikki (?!). Meidän perheessä on vähähiilarinen elämäntyyli ollut viime vuoden lokakuusta, - ei Atkins.

        En suosittele ilman valmistautumista ja että otat asioista selvää.

        No nyt olen jonkin verran näit viestei lukenu ja olen jotenkil perillä siitä mitä saan syödä.


      • mire

        purkkaakaan ei saa purra >:(


    • mie

      Miks ihmeessä aloitus vaiheessa ei saisi syödä raejuustoa ja muita kevyt juustoja kuten esim. polar 5 jossa hiilareita 0g!!!??? Raejuusto on hyvää ja terveellistä!
      Masua koskee toisen päivän jälkeen...:(

      • Justiina

        Nimenomaan ei tarvitte syödä niitä kevytjuustoja, jotka monestikin maistuu lähinnä kengänpohjalle.. no, en sitä tosin ole maistanut.

        Saa kai raejuustoa syödä ? Ainakin olen syönyt ja edelleen syön. Ja saa syödä kermajuustoa.


        Mutta nuo 5 prosenttiset sun muut... Ei ne rehellisyyden nimissä juuri miltään maistu.

        Itse söin mm oltermannia ja edamia. Ei juustoissa ylipätään ole niin paljoa hiilareita, että tarttis laskea.

        Rasva ei ole se peikko kuten yleisesti luullaan ja meille on opetettu.


      • mie
        Justiina kirjoitti:

        Nimenomaan ei tarvitte syödä niitä kevytjuustoja, jotka monestikin maistuu lähinnä kengänpohjalle.. no, en sitä tosin ole maistanut.

        Saa kai raejuustoa syödä ? Ainakin olen syönyt ja edelleen syön. Ja saa syödä kermajuustoa.


        Mutta nuo 5 prosenttiset sun muut... Ei ne rehellisyyden nimissä juuri miltään maistu.

        Itse söin mm oltermannia ja edamia. Ei juustoissa ylipätään ole niin paljoa hiilareita, että tarttis laskea.

        Rasva ei ole se peikko kuten yleisesti luullaan ja meille on opetettu.

        Ei vaan siis Atkinson virallisilla sivuilla sanotaan että ensimmäisessä vaiheessa ei näitä saisi syödä?
        Mie oikeasti rakastan polar 5:sta ja raejuustoa!:)


      • Justiina
        mie kirjoitti:

        Ei vaan siis Atkinson virallisilla sivuilla sanotaan että ensimmäisessä vaiheessa ei näitä saisi syödä?
        Mie oikeasti rakastan polar 5:sta ja raejuustoa!:)

        Antti Heikkilän kirjan ohjeita ja edelleen homma jatkuu hyvin tuloksin.

        En ole lukenut kuin osittain "virallista" Atkinsin kirjaa.
        Onhan niitä vaikka mitä...Montignac, Zone..

        Mutten itse ole kokenu tarpeelliseksi perehtyä, koskapa tulosta on tullut ja arvotkin ideaaliset mulla ja ukollani.


      • pohjaton syömäri
        Justiina kirjoitti:

        Nimenomaan ei tarvitte syödä niitä kevytjuustoja, jotka monestikin maistuu lähinnä kengänpohjalle.. no, en sitä tosin ole maistanut.

        Saa kai raejuustoa syödä ? Ainakin olen syönyt ja edelleen syön. Ja saa syödä kermajuustoa.


        Mutta nuo 5 prosenttiset sun muut... Ei ne rehellisyyden nimissä juuri miltään maistu.

        Itse söin mm oltermannia ja edamia. Ei juustoissa ylipätään ole niin paljoa hiilareita, että tarttis laskea.

        Rasva ei ole se peikko kuten yleisesti luullaan ja meille on opetettu.

        minä taas. oldermannin 17% 0 hiilaria!! saako sitä vetää alotusvaiheessa? hyvää kun on! miten muut juustot?


      • justiina
        pohjaton syömäri kirjoitti:

        minä taas. oldermannin 17% 0 hiilaria!! saako sitä vetää alotusvaiheessa? hyvää kun on! miten muut juustot?

        Kun en ole varsinaisella Atkinsilla, niin en voi vastata tuohon kyssäriin, mitä sinä saat sitten syödä..

        Itsellä tuli syötyä tosi paljon juustoja alussa. Paino tippui kuitenkin alusta lähtien, ja varsinkin alussa. Nyt en ole alvariinsa juustojen kimpussa, kun on opittu laittamaan ruokia.

        Edamia, koskenlaskijaa, kermajuustoa Lidl`istä, oltermannia..mitä milloinkin. Rasvaprosenttia ei tarvitse tuijottaa.

        Nälkää ei kuitenkaan saa (eikä tarvitse) nähdä. Omituinen levoton olo kesti muutaman päivän. Silloin tuli availtua jääkaapin ovea tiuhempaankin.

        Jatkuva syöpöttely loppuu itsestään. Ennen pitkää "unohtaa" syödä. Ihan tosi.

        Juustoissa on vähän hiilareita ylipäätään.

        Nyrkkisääntönä voi sanoa juustojen sisältävän maksimaalisesti saman määrän hiilareita kuin maito, eli noin desilitran kokoinen kimpale sisältää noin 4 grammaa hiilareita.

        Nykyisin on kaupan valmiiksi siivuttuja juustoja, joiden hiilaripitoisuus on nolla.

        Koskenlaskijassa ei ole yhtään hiilareita. Sama koskee näkemiäni leipäjuustoja. (katso kuitenkin tarkkaan, jotkut ovat kuulema huijanneet lisäämällä perunajauhoa..)

        Kaikki perinteiset juustot on hyviä, eikä rasvoja sinänsä tarvitse pelätä. Ulkomailla myydään juustoja, joissa on kasvisrasvoja, ja ne on siten saatu "keveiksi." Niitä kannattaa välttää, sillä ne "juustot" sisältää paljon transrasvoja.

        Parasta olisi jos juusto olisi tehty pastöroimattomasta maidosta. Meillä tunnetuimmat ovat aito Roguefort ja Parmesan.

        Juustoissa on proteiinia ja rasvaa, ja se on hyvä kalsiumin, A-vitamiinin ja seleenin lähde.

        Lisätietoa www.cheese.com.


    • Elli

      3 päivä alkamassa, olo on ihan hyvä. listasta unohtui kananmunat,,
      eli liha, kana, kala, pekoni, kananmunat, majoneesi, sekä juustoa ja kermatuotteita kohtuudella.

      juustoista,, uskoisin minkätahansa juuston käyvän missä ei ole vaan niitä hiilareita, (anteeksi, olen todella tietämätön juustojen hiilari-pitoisuuksista)
      JUUSTO EI KUULU PÄÄASIALLISESTI EKAN KAHTEENVIIKKOON, mutta kai sillä voi herkutella kohtuudella näiden lihapäivien aikana.. ? :)

      ps. en ole ennen katsonnut elintarvikkeista hiilareiden määrää, oltermannin juusto nyt sattui olemaan jääkaapissa, ja huomasin onnekseni sen olevan hiilaritonta :)

      • mie

        Atkinsonin virallisilla sivuilla sanotaan että ensimmäsein kahden viikon aikana SAA syödä juustoja? Mistä olet kuullut että ei saisi? Ainoastaan kevyt jusstot ja rae juustot kiellettyjä, en kyllä ymmärrä miksi...


      • nimetön kai...

        hei elli.olisitko kiltti ja kertoisit noin suurin piirtein mitä ei saa syödä.olen viime perjantain jälkeen kuin hullu etsinyt tietoa aktisista.ei ole varaa ostaa kirjaa kotona kun olen kotihoidontuella ja kirjastossa on ens joululle asti varauslista vaikka kirjoja on 3 kpl.haluaisin jonkunlaisen sysäyksen että pääsisin tästä sokerikierteestä ulos...paljonko kahvia saa esim juoda?miljoonasti kiitos jo etukäteen...


      • elli
        nimetön kai... kirjoitti:

        hei elli.olisitko kiltti ja kertoisit noin suurin piirtein mitä ei saa syödä.olen viime perjantain jälkeen kuin hullu etsinyt tietoa aktisista.ei ole varaa ostaa kirjaa kotona kun olen kotihoidontuella ja kirjastossa on ens joululle asti varauslista vaikka kirjoja on 3 kpl.haluaisin jonkunlaisen sysäyksen että pääsisin tästä sokerikierteestä ulos...paljonko kahvia saa esim juoda?miljoonasti kiitos jo etukäteen...

        hei nimetön kai..

        http://koti.mbnet.fi/lowcarb/dieetita.html
        http://atkins.com/
        http://www.netikka.net/kristiina.raden/Atkins-dieetti.htm

        noissa on jotain viittaa antavaa ruokavalioon. itse en ole lukenut kirjallisuutta, olen seilannut netissä, ja vertaillut löytämieni tekstejen sisältöjä, ja vetänyt omat johtopäätökset.

        maanantaina paistoin aamiaiseksi munia sekä pekonia, päivälliseksi tein kanaa, illalla söin munia, pekonia

        tiistaina aamiaiseksi paistoin munia ja pekonia. tein lihapullia päivälliseksi, söin niitä myös iltapalaksi.(jauhelihaa, munia, suolaa, korppujauhoja vähän) kävin hesellä syömässä kanasalaatin, en syönnyt ateriaan kuuluvaa leipää, vaikka mieli teki, ja salaatin jätin väliin, aika turha ostos siis tuo ateria..

        tänään keskiviikkona olen aloittanut päivän paistetulla munalla, pekonit loppu, rahat loppu :( jääkaapissa on maanantaista kanaa, syön sitä tänään.

        olen välttänyt myös suolan käyttöä.

        olen ajatellut tämän homman niin, että kaksi viikkoa pysyn tällä liha, kana, kala, kananmuna ruokavaliolla, ja siitä eteenpäin yritän tässä kahden viikon aikana selvittää jatkon ruokavaliota. olen myös käyttänyt ruuissa juustoa, majoneesia, ketsuppia. majoneesista en niin välitä joten olen käyttänyt "kastikkeena" ketsuppia. ´

        olen lukenut useammasta atkinsia käsittelevistä jutuista, että kahvi on kielletty. itsekkin ihmettelen mitä muuta saisin juoda, kuin vettä? en ole löytänyt vielä vastausta :(

        monet varmasti kannattaisivat lukemaan ensin atkins-materiaalia, mutta uskoisin tämänkin olevan hyvä alku, melkein tunnen itseni jo perhoseksi :) *virn

        oloni on hyvä, en voi pahointai mitään sellaista. evääni sinulle dieetistä ovat todella köyhät kenties, mutta tällä tavalla olen dieettinyt nämä pari päivää. aloita vain, ja kokeile miltä tuntuu? :)

        terveisin; elli :)


      • elli
        nimetön kai... kirjoitti:

        hei elli.olisitko kiltti ja kertoisit noin suurin piirtein mitä ei saa syödä.olen viime perjantain jälkeen kuin hullu etsinyt tietoa aktisista.ei ole varaa ostaa kirjaa kotona kun olen kotihoidontuella ja kirjastossa on ens joululle asti varauslista vaikka kirjoja on 3 kpl.haluaisin jonkunlaisen sysäyksen että pääsisin tästä sokerikierteestä ulos...paljonko kahvia saa esim juoda?miljoonasti kiitos jo etukäteen...

        kaikki sellaiset mitkä mielestäni ovat lämpimän aterian keskus, peruna, pasta, riisi ovat kiellettyjä, lautaselle jää siis jäljelle kastike ja liha.

        leipä, murot, puuro kielletty.

        ei siis saa syödä normaalia mielestäni terveellistä ruokaa ?? :) mutta kokeillaan silti :)


      • nimetön...
        elli kirjoitti:

        kaikki sellaiset mitkä mielestäni ovat lämpimän aterian keskus, peruna, pasta, riisi ovat kiellettyjä, lautaselle jää siis jäljelle kastike ja liha.

        leipä, murot, puuro kielletty.

        ei siis saa syödä normaalia mielestäni terveellistä ruokaa ?? :) mutta kokeillaan silti :)

        minä taas..kiitoksia tuhannesti alan huomenna soveltamaan karkkilakkoani onneksi tykkään pekonista kananmunista jne..auts kahvi..pakko jättää oon yrittäny tähän asti korvata ylimääräisen syömisen kupillisella kahvia no täytyy keksiä jotain juu nimetön oon kyl luonnu oman nimimerkin mut salasana???jaa-a kun taas tyhjä pää muistaisi sen ..toivottavasti onnistuu!!!


      • elli
        nimetön... kirjoitti:

        minä taas..kiitoksia tuhannesti alan huomenna soveltamaan karkkilakkoani onneksi tykkään pekonista kananmunista jne..auts kahvi..pakko jättää oon yrittäny tähän asti korvata ylimääräisen syömisen kupillisella kahvia no täytyy keksiä jotain juu nimetön oon kyl luonnu oman nimimerkin mut salasana???jaa-a kun taas tyhjä pää muistaisi sen ..toivottavasti onnistuu!!!

        onhan minunkin suuhun eksynyt pari karkkia.. kahvi ilman sokeria varmastikkin parempi kuin karkit.. pakko saada pari karkkia päivässä, muuten tulen hulluksi =) tässä sitä huomaa mikä karkki-possu sitä onkaan :)


      • Justiina
        nimetön... kirjoitti:

        minä taas..kiitoksia tuhannesti alan huomenna soveltamaan karkkilakkoani onneksi tykkään pekonista kananmunista jne..auts kahvi..pakko jättää oon yrittäny tähän asti korvata ylimääräisen syömisen kupillisella kahvia no täytyy keksiä jotain juu nimetön oon kyl luonnu oman nimimerkin mut salasana???jaa-a kun taas tyhjä pää muistaisi sen ..toivottavasti onnistuu!!!

        kahvia, pari mukia päivässä kerman kans

        Hyvin mennyt


      • elli
        Justiina kirjoitti:

        kahvia, pari mukia päivässä kerman kans

        Hyvin mennyt

        söitkö alussa karkkia? alkaa pelottaa että pieni naposteluni pilaa kaiken. hermot ovat ainakin todella tiukalla mikä luultavasti kertoo edes jostain..


      • Tuulitukka
        elli kirjoitti:

        söitkö alussa karkkia? alkaa pelottaa että pieni naposteluni pilaa kaiken. hermot ovat ainakin todella tiukalla mikä luultavasti kertoo edes jostain..

        Kaikille Atkins-aloittelijoille on tässä kullanarvoinen linkki:

        http//www.angelfire.com/vamp/atkinsin_dieetti/index.html

        Toivottavasti tuli oikein.


      • Tuulitukka
        Tuulitukka kirjoitti:

        Kaikille Atkins-aloittelijoille on tässä kullanarvoinen linkki:

        http//www.angelfire.com/vamp/atkinsin_dieetti/index.html

        Toivottavasti tuli oikein.

        Pitihän se arvata.
        Siis, alkuun http://
        Nyt pitäisi aueta?


      • justiina
        elli kirjoitti:

        söitkö alussa karkkia? alkaa pelottaa että pieni naposteluni pilaa kaiken. hermot ovat ainakin todella tiukalla mikä luultavasti kertoo edes jostain..

        Siinä käy niin että makeanhimo loppuu.

        En ois itekään uskonu, mutta niin vaan kävi. Eikä se himo ole palannut.

        Kuukausi meni varmaankin. Nyt joskus otan jos tarjotaan. Ei pilaa enää mitään.

        Jos olet vaikka kuukauden karkitta, niin sitten kun maistat niin kummasti maistuu ihan ällölle, ja piisaakin yks - ei tarvii syödä pussillista. Eikä pysty!


      • Justiina
        elli kirjoitti:

        söitkö alussa karkkia? alkaa pelottaa että pieni naposteluni pilaa kaiken. hermot ovat ainakin todella tiukalla mikä luultavasti kertoo edes jostain..

        Pitää vaan jatkaa sinnikkäästi. Muutama päivä tuntuu oudolta, mutta se menee ohi.


      • elli
        Justiina kirjoitti:

        Pitää vaan jatkaa sinnikkäästi. Muutama päivä tuntuu oudolta, mutta se menee ohi.

        olin eilen aivan mielettömän hermostunut, kiukuttelin yksinäni, enkä tiennyt mitä tehdä. toivottavasti tänään on parempi päivä.

        elippäs neljäs päivä alkamassa, mitä ihmeitä sitä tänään kokkais?


      • mie
        elli kirjoitti:

        olin eilen aivan mielettömän hermostunut, kiukuttelin yksinäni, enkä tiennyt mitä tehdä. toivottavasti tänään on parempi päivä.

        elippäs neljäs päivä alkamassa, mitä ihmeitä sitä tänään kokkais?

        Ääää hermot kiristää, väsyttää, päätä särkee ja neljäs päivä menossa...Kellään samanlaisia oireita?


      • elli
        mie kirjoitti:

        Ääää hermot kiristää, väsyttää, päätä särkee ja neljäs päivä menossa...Kellään samanlaisia oireita?

        kyllä, tänään myös neljäs päivä menossa. tähän asti on mennyt hyvin hermo-osatolla, mutta eilen vanne kiristi niin paljon, että karjuin yksinäni.. menkoistakaan ei tällähetkellä voi olla kyse. suoraan sanottuna vitutti, isolla V:llä. toivottavasti tänään säästyn niiltä kohtauksilta..


      • Tuulitukka

      • Elli

      • Tuulitukka
        Elli kirjoitti:

        oikein paljon kiitoksia!

        Tässä vielä toinen linkki Finelin sivustoon.
        Siellä on kattava luettelo ruoka-aineiden hiilihydraattipitoisuuksista.

        http://fineli.fi/


      • Tuulitukka
        Tuulitukka kirjoitti:

        Tässä vielä toinen linkki Finelin sivustoon.
        Siellä on kattava luettelo ruoka-aineiden hiilihydraattipitoisuuksista.

        http://fineli.fi/

        Niin vähän on tullut näitä osoitteita kirjoiteltua, että aina tuppaa jäämään jotain pois;)

        Yritetäänpäs uudelleen:
        http://www.fineli.fi/


      • Elli
        Tuulitukka kirjoitti:

        Niin vähän on tullut näitä osoitteita kirjoiteltua, että aina tuppaa jäämään jotain pois;)

        Yritetäänpäs uudelleen:
        http://www.fineli.fi/

        kiitos linkeistäsi, jostain syystä on tosi vaikea löytää näitä sivustoja joista saisi jotain hyödyllistä tietoa.

        =)


      • täääl
        elli kirjoitti:

        hei nimetön kai..

        http://koti.mbnet.fi/lowcarb/dieetita.html
        http://atkins.com/
        http://www.netikka.net/kristiina.raden/Atkins-dieetti.htm

        noissa on jotain viittaa antavaa ruokavalioon. itse en ole lukenut kirjallisuutta, olen seilannut netissä, ja vertaillut löytämieni tekstejen sisältöjä, ja vetänyt omat johtopäätökset.

        maanantaina paistoin aamiaiseksi munia sekä pekonia, päivälliseksi tein kanaa, illalla söin munia, pekonia

        tiistaina aamiaiseksi paistoin munia ja pekonia. tein lihapullia päivälliseksi, söin niitä myös iltapalaksi.(jauhelihaa, munia, suolaa, korppujauhoja vähän) kävin hesellä syömässä kanasalaatin, en syönnyt ateriaan kuuluvaa leipää, vaikka mieli teki, ja salaatin jätin väliin, aika turha ostos siis tuo ateria..

        tänään keskiviikkona olen aloittanut päivän paistetulla munalla, pekonit loppu, rahat loppu :( jääkaapissa on maanantaista kanaa, syön sitä tänään.

        olen välttänyt myös suolan käyttöä.

        olen ajatellut tämän homman niin, että kaksi viikkoa pysyn tällä liha, kana, kala, kananmuna ruokavaliolla, ja siitä eteenpäin yritän tässä kahden viikon aikana selvittää jatkon ruokavaliota. olen myös käyttänyt ruuissa juustoa, majoneesia, ketsuppia. majoneesista en niin välitä joten olen käyttänyt "kastikkeena" ketsuppia. ´

        olen lukenut useammasta atkinsia käsittelevistä jutuista, että kahvi on kielletty. itsekkin ihmettelen mitä muuta saisin juoda, kuin vettä? en ole löytänyt vielä vastausta :(

        monet varmasti kannattaisivat lukemaan ensin atkins-materiaalia, mutta uskoisin tämänkin olevan hyvä alku, melkein tunnen itseni jo perhoseksi :) *virn

        oloni on hyvä, en voi pahointai mitään sellaista. evääni sinulle dieetistä ovat todella köyhät kenties, mutta tällä tavalla olen dieettinyt nämä pari päivää. aloita vain, ja kokeile miltä tuntuu? :)

        terveisin; elli :)

        ketsupis on paljon hiilareita!


    • Elli

      kenelläkään tietoa mitä juotavia saisi juoda atkinssissa? neljättä päivää vesi-linjalla :(

      no okei,, eilen join maitoa..

      • Tuulitukka

        Katso tuosta antamastani linkistä, siellä on kerrottu myös juomat.


      • nimetön vain
        Tuulitukka kirjoitti:

        Katso tuosta antamastani linkistä, siellä on kerrottu myös juomat.

        hei elli..miten päiväsi on sujunu..innostuin niin että aloitin tänään itsekkin..no enpäs vielä kehukkaan pääsin päivän puoliväliin ja kun 1 vuotiaalta tyttäreltäni jäi lidlin banaani jugurttia kupin pohjalle niin sorruin hyvä kun en koko kuppia hotkassu mut niskasta kiinni ja jatkan ehkä huomenna en lipsu...toivottavasti :(
        mut pää asia on et karkkia en ole tänään suuhuni tunkenut ja litkin aamulla kahviakin ilman sokeria ja se maistui suoranaisesti p...ta mut parempi se kun yleinen 2-3 tl sokeria.mies kulkee mietteissään taas ohi ja ihmettelee mikä pirun aktinssi niinkuin asian tahtoo ilmaista....


      • justiina
        nimetön vain kirjoitti:

        hei elli..miten päiväsi on sujunu..innostuin niin että aloitin tänään itsekkin..no enpäs vielä kehukkaan pääsin päivän puoliväliin ja kun 1 vuotiaalta tyttäreltäni jäi lidlin banaani jugurttia kupin pohjalle niin sorruin hyvä kun en koko kuppia hotkassu mut niskasta kiinni ja jatkan ehkä huomenna en lipsu...toivottavasti :(
        mut pää asia on et karkkia en ole tänään suuhuni tunkenut ja litkin aamulla kahviakin ilman sokeria ja se maistui suoranaisesti p...ta mut parempi se kun yleinen 2-3 tl sokeria.mies kulkee mietteissään taas ohi ja ihmettelee mikä pirun aktinssi niinkuin asian tahtoo ilmaista....

        Hiilareista on aina kyse (alussa n 20g/vrk, sitten lisätään aloitusvaiheen jälkeen), eli katso tuoteselosteista mitä mihinkin on laitettu ja kuinka paljon.
        sokeria ei saisi olla olla, ei millään nimikkeellä (ksylitoli, sakkaraoosi, maltitoosi..)
        Tuoremehuissa on hiilareita.
        Myöskin aspartaamista on varoiteltu. Jonkin verran harrastin kuitenkin laimennettuja aspartaamia sisältäviä silti.. Enää ei niin haluta nitäkään.
        Maitoa voi juoda jonkun verran, ei lasi/litrakaupalla. Ja huom sen ei tartte olla rasvatonta. Muutoin tästä käsitellystä maidosta jota meille tarjoillaan ei ole juuri hyötyä, on pastöroitu ja homogenoitu, ja se D-vitamiinikin siinä on imeytymätöntä sellaista. Kahvia jos tykkää juoda niin siitä vain. Sekaan voi laittaa hermesetasta sokerin sijaan, miksi kiduttaa itseään..=)


      • Elli
        nimetön vain kirjoitti:

        hei elli..miten päiväsi on sujunu..innostuin niin että aloitin tänään itsekkin..no enpäs vielä kehukkaan pääsin päivän puoliväliin ja kun 1 vuotiaalta tyttäreltäni jäi lidlin banaani jugurttia kupin pohjalle niin sorruin hyvä kun en koko kuppia hotkassu mut niskasta kiinni ja jatkan ehkä huomenna en lipsu...toivottavasti :(
        mut pää asia on et karkkia en ole tänään suuhuni tunkenut ja litkin aamulla kahviakin ilman sokeria ja se maistui suoranaisesti p...ta mut parempi se kun yleinen 2-3 tl sokeria.mies kulkee mietteissään taas ohi ja ihmettelee mikä pirun aktinssi niinkuin asian tahtoo ilmaista....

        kiitos kysymästä, olen sortunut.. olin vanhemilla käymässä ja huonosti kävi, mutta taas kotona ja tiukka seuranta jatkuu..

        luin muuten jostain atkins-jutuista et kahvia ei saa juoda, ei mitään kofeiini pitoista, sillä silloin elimistäö ottaa energian siitä :(


      • nimetön vain
        justiina kirjoitti:

        Hiilareista on aina kyse (alussa n 20g/vrk, sitten lisätään aloitusvaiheen jälkeen), eli katso tuoteselosteista mitä mihinkin on laitettu ja kuinka paljon.
        sokeria ei saisi olla olla, ei millään nimikkeellä (ksylitoli, sakkaraoosi, maltitoosi..)
        Tuoremehuissa on hiilareita.
        Myöskin aspartaamista on varoiteltu. Jonkin verran harrastin kuitenkin laimennettuja aspartaamia sisältäviä silti.. Enää ei niin haluta nitäkään.
        Maitoa voi juoda jonkun verran, ei lasi/litrakaupalla. Ja huom sen ei tartte olla rasvatonta. Muutoin tästä käsitellystä maidosta jota meille tarjoillaan ei ole juuri hyötyä, on pastöroitu ja homogenoitu, ja se D-vitamiinikin siinä on imeytymätöntä sellaista. Kahvia jos tykkää juoda niin siitä vain. Sekaan voi laittaa hermesetasta sokerin sijaan, miksi kiduttaa itseään..=)

        hei elli ja muut juomista.....bongasin tänään me naiset lehden numero 2 ilm 8.1.04 mut tääl sanotaan et juomiksi suositellaan vettä,kivennäisvettä ja dieettilimuja eli pepsi maxi soveltuu siihen ei hiilareita eikä sokeria no helpotti ainakin mun makean himoa..


      • justiina
        Elli kirjoitti:

        kiitos kysymästä, olen sortunut.. olin vanhemilla käymässä ja huonosti kävi, mutta taas kotona ja tiukka seuranta jatkuu..

        luin muuten jostain atkins-jutuista et kahvia ei saa juoda, ei mitään kofeiini pitoista, sillä silloin elimistäö ottaa energian siitä :(

        Tosin en juokaan sitä ensi töikseni aamulla.


      • nimetön vain

        hei kaikki..pien muotonen galluppi mulla 4 päivä menossa ja olisin kysellyt et kuinka paljon kullakin paino tippunut ja missä ajassa.eli mulla torstai aamusta tähän aamuun -1.900 kg en olis itekkään uskonut mut mies on ollut todistajana kun ei aluksi uskonut...karkin himo poistunu kokonaan päänsärkyä kofeiini riippuvuuteen kun oon jättänyt kahvinkin pois :(


      • justiina
        nimetön vain kirjoitti:

        hei kaikki..pien muotonen galluppi mulla 4 päivä menossa ja olisin kysellyt et kuinka paljon kullakin paino tippunut ja missä ajassa.eli mulla torstai aamusta tähän aamuun -1.900 kg en olis itekkään uskonut mut mies on ollut todistajana kun ei aluksi uskonut...karkin himo poistunu kokonaan päänsärkyä kofeiini riippuvuuteen kun oon jättänyt kahvinkin pois :(

        Se on TOSI nopeaa parhaimmillaan se painon tippuminen alussa, ja antaa ihanat fiilikset eikö ;=) Just noin nopeeta mullakin oli. Karkin ja leivän ja muutkin himot häipyy. Itse join ja juon kahvia. Lokakuun puolessa välissä aloitin.


      • nimetön vain
        justiina kirjoitti:

        Se on TOSI nopeaa parhaimmillaan se painon tippuminen alussa, ja antaa ihanat fiilikset eikö ;=) Just noin nopeeta mullakin oli. Karkin ja leivän ja muutkin himot häipyy. Itse join ja juon kahvia. Lokakuun puolessa välissä aloitin.

        hei justiina ja muut.juu tää motivoi todella vaikkei mulla hirveästi ole ylipainoa mut haluaisin painoni tohon 57-60 tietämille ja tänään siis painoin 66.9 en voi muutakuin hymyillä ja joinkin tossa päivällä kaks kuppia kahvia ilm sokeria ja pikkutilkalla kermaa niin lähti se päänsärkykin.paljonko sulla nyt lokakuun jälkeen tippunu paino ja millä oot jatkanut ton 2 vk jälkeen ajattelin tän niin sanotun dietin jälkeen laskemaan ettei hiilihydraatteja tulis yli 40-50 per päivä kun nythän se on max 20 eli ne 40-50 hankkisin vihanneksista ja hedelmistä kuulostaako järkevältä???oon vieraillu nyt alakarppien sivuilla mut en oikein oo varma mihin päin tästä suuntaudun karellaan mitä mun kroppa nyt tuumaa???? =)


      • justiina
        nimetön vain kirjoitti:

        hei justiina ja muut.juu tää motivoi todella vaikkei mulla hirveästi ole ylipainoa mut haluaisin painoni tohon 57-60 tietämille ja tänään siis painoin 66.9 en voi muutakuin hymyillä ja joinkin tossa päivällä kaks kuppia kahvia ilm sokeria ja pikkutilkalla kermaa niin lähti se päänsärkykin.paljonko sulla nyt lokakuun jälkeen tippunu paino ja millä oot jatkanut ton 2 vk jälkeen ajattelin tän niin sanotun dietin jälkeen laskemaan ettei hiilihydraatteja tulis yli 40-50 per päivä kun nythän se on max 20 eli ne 40-50 hankkisin vihanneksista ja hedelmistä kuulostaako järkevältä???oon vieraillu nyt alakarppien sivuilla mut en oikein oo varma mihin päin tästä suuntaudun karellaan mitä mun kroppa nyt tuumaa???? =)

        Itte olen "mittaillut" nyt enempi sillain, kun alkaneet entiset vuosikausia kaapeissa maanneet vaatteet mahtua päälle.
        Siis multako kysyit 2 viikosta? ...

        Olen noudattanut Heikkilän kirjan ohjeita koko ajan..(ostin ne itselle, ensin lainailin ja lainailin) ja hän on neuvonut s-postitse pitkin matkaa.

        Hyvä kun saa apua. Kun ongelmia tulee kumminkin jossain vaiheessa. Esim se painonlasku pysähtyy takuuvarmasti, ja auta armias- joku päivä sitä näyttää tulleen lisää!? (Mutta se ei luultavasti ole läskiä vaan hiilariturvotuksia, kun niin käy)

        En ole oikein koskaan perustanut hedelmistä. (nyt tulee takuulla vihaisia viestejä?) Niissä ei juuri vitamiineja ole (pitäisi syödä kilokaupalla että esim c:tä saisi tarpeeksi..), ja vaikuttavat elimistössä paljolti kuten sokerit.

        Ainakaan banaaneja ei suositella, on hiilaripommi. Jaa à - - me ukon kans otetaan vitamiineja paljon purkista, toki syödään vihanneksia! Kukkakaalimuusi esim korvannut pottumuusin jota hirveesti harrastettiin. Ja on tosissaan parempaakin. Parsaa käytetään.. Porkkana ei suositeltavien listalla. Kaalet hyödyllisiä ylipäätään.

        Niin, ja sekään ei ole ihan yks lysti mitä ja mistä ne vitamiinit hommaa. Synteettiset ei imeydy yhtä hyvin. Mutta..en ehdi nyt enempiä. Tämä on tosi laaja aihe. Puheenvuoro seuraavalle! ;=)


      • justiina
        justiina kirjoitti:

        Itte olen "mittaillut" nyt enempi sillain, kun alkaneet entiset vuosikausia kaapeissa maanneet vaatteet mahtua päälle.
        Siis multako kysyit 2 viikosta? ...

        Olen noudattanut Heikkilän kirjan ohjeita koko ajan..(ostin ne itselle, ensin lainailin ja lainailin) ja hän on neuvonut s-postitse pitkin matkaa.

        Hyvä kun saa apua. Kun ongelmia tulee kumminkin jossain vaiheessa. Esim se painonlasku pysähtyy takuuvarmasti, ja auta armias- joku päivä sitä näyttää tulleen lisää!? (Mutta se ei luultavasti ole läskiä vaan hiilariturvotuksia, kun niin käy)

        En ole oikein koskaan perustanut hedelmistä. (nyt tulee takuulla vihaisia viestejä?) Niissä ei juuri vitamiineja ole (pitäisi syödä kilokaupalla että esim c:tä saisi tarpeeksi..), ja vaikuttavat elimistössä paljolti kuten sokerit.

        Ainakaan banaaneja ei suositella, on hiilaripommi. Jaa à - - me ukon kans otetaan vitamiineja paljon purkista, toki syödään vihanneksia! Kukkakaalimuusi esim korvannut pottumuusin jota hirveesti harrastettiin. Ja on tosissaan parempaakin. Parsaa käytetään.. Porkkana ei suositeltavien listalla. Kaalet hyödyllisiä ylipäätään.

        Niin, ja sekään ei ole ihan yks lysti mitä ja mistä ne vitamiinit hommaa. Synteettiset ei imeydy yhtä hyvin. Mutta..en ehdi nyt enempiä. Tämä on tosi laaja aihe. Puheenvuoro seuraavalle! ;=)

        Eniten merkitystä melkeinpä sillä, että molemmilla tippui liialliset verenpaineet ja kolesterolit, ja alkoi nukuttaan illasta ja on virtaa päivällä, ja kaikenkaikkiaan terve olo.


      • nimetön vain
        justiina kirjoitti:

        Eniten merkitystä melkeinpä sillä, että molemmilla tippui liialliset verenpaineet ja kolesterolit, ja alkoi nukuttaan illasta ja on virtaa päivällä, ja kaikenkaikkiaan terve olo.

        eli saako pummia vinkkejä.mitä nykyään syöt.ite löysin karppien sivuilt resepteistä laalivuoan ojeen ja jami oli taivaallista todellista herkkua mitättömällä hiilari määrällä..tänään en oo uskaltanu käydä vaa al et motivaatio säilyis...=)


      • nimetön vain
        nimetön vain kirjoitti:

        eli saako pummia vinkkejä.mitä nykyään syöt.ite löysin karppien sivuilt resepteistä laalivuoan ojeen ja jami oli taivaallista todellista herkkua mitättömällä hiilari määrällä..tänään en oo uskaltanu käydä vaa al et motivaatio säilyis...=)

        siis tuli kirjoitus virhe kaalilaatikon ohje


      • justiina
        nimetön vain kirjoitti:

        siis tuli kirjoitus virhe kaalilaatikon ohje

        Ei vehnäjauhoja, sokeria, vaaleaa leipää (tummaa joskus vähän tulee syödyksi), ei valmisruokia, riisiä, makaroonia, pottuja...

        Mutta kananmunia, lihaa, kalaa, kanaa, juustoa, meetvurstia, kaaleja, vihanneksia...

        Se on niin automaattista jo. Hiilarit osaa silmämääräisesti kattoa ja laskea noin about.

        Kaalilaatikkoon ei sitä riisiä, vaan soijarouhetta.


      • nimetön vain
        justiina kirjoitti:

        Ei vehnäjauhoja, sokeria, vaaleaa leipää (tummaa joskus vähän tulee syödyksi), ei valmisruokia, riisiä, makaroonia, pottuja...

        Mutta kananmunia, lihaa, kalaa, kanaa, juustoa, meetvurstia, kaaleja, vihanneksia...

        Se on niin automaattista jo. Hiilarit osaa silmämääräisesti kattoa ja laskea noin about.

        Kaalilaatikkoon ei sitä riisiä, vaan soijarouhetta.

        kaalivuoka
        1.5 kg kaalia 2-3 sipulia silputaan ja keitetään tunnin verran vedessä.
        sen jälkeen vedet pois sipulikaali mössö vuokaan ja päälle
        2 prk smetanaa
        2 prk tomattipyrettä
        paljon valkosipulia
        3 tl paprikaa(jauheena) ja 4dl emmentaalia
        kaikki aineet sekaisin ja vuoka uuniin noin 2h 170 astetta.kokeilkaa.toivottavasti ohjeen keksiä ei suutu ohjeen lainauksesta mut taivaallisen hyvää ja täyttävää


      • justiina
        nimetön vain kirjoitti:

        kaalivuoka
        1.5 kg kaalia 2-3 sipulia silputaan ja keitetään tunnin verran vedessä.
        sen jälkeen vedet pois sipulikaali mössö vuokaan ja päälle
        2 prk smetanaa
        2 prk tomattipyrettä
        paljon valkosipulia
        3 tl paprikaa(jauheena) ja 4dl emmentaalia
        kaikki aineet sekaisin ja vuoka uuniin noin 2h 170 astetta.kokeilkaa.toivottavasti ohjeen keksiä ei suutu ohjeen lainauksesta mut taivaallisen hyvää ja täyttävää

        Kiva aina lukea toistenkin reseptejä.
        Itse laitan jauhelihaa ja soijarouhetta.

        Ja paistan sipulit, kaalin ja lihan ensin pannulla (erikseen siis), voissa, ja sitten laitan uuniin n.tunniksi 200 ast.

        Tuottast noin... tuntuis että vitamiinit menee keitinveden mukana veks jos tunnin (?) keität ja -?

        Smetana oli uutta, enpä ollut ajatellut, kiitti.

        Jaa juu, ja tomaattipyree parempi vaihtoehto kuin ketsuppi, jossa sokeria sun muuta turhaa.


      • elli
        nimetön vain kirjoitti:

        hei kaikki..pien muotonen galluppi mulla 4 päivä menossa ja olisin kysellyt et kuinka paljon kullakin paino tippunut ja missä ajassa.eli mulla torstai aamusta tähän aamuun -1.900 kg en olis itekkään uskonut mut mies on ollut todistajana kun ei aluksi uskonut...karkin himo poistunu kokonaan päänsärkyä kofeiini riippuvuuteen kun oon jättänyt kahvinkin pois :(

        jos puolirämään vaakaan oli luottamista painoa oli lähtenyt 1.5 kg, jotain sinne päin, nyt olen kyllä mässänyt kakskertaa varmaan lisää.. Äsh.


      • gotcha
        nimetön vain kirjoitti:

        hei elli ja muut juomista.....bongasin tänään me naiset lehden numero 2 ilm 8.1.04 mut tääl sanotaan et juomiksi suositellaan vettä,kivennäisvettä ja dieettilimuja eli pepsi maxi soveltuu siihen ei hiilareita eikä sokeria no helpotti ainakin mun makean himoa..

        Sori, tiedän että ärsyttää varmaan, kun korjaan mut oikeesti pepsi-max ei sovi atkinsiin oikeiden ohjeiden mukaan, koska siinä on kofeiinia ja kofeiini lukkiuttaa rasvan palamisen. Oon oikee pepsi-maxin suurkuluttaja normaalisti ja nyt on ollu hiukkavaikeeta olla ilman. Muutenkin light-limuja kannattaa vähän tsekkailla, fruktoosi ja kofeiini sekä sokeri luonnollisesti ovat kiellettyjen listalla. Sprite-zero käy ja fun-light mehut sekä kivennäisvedet, mut aina kannattaa vähän lukasta mitä tuote sisältää.


      • justiina
        nimetön vain kirjoitti:

        eli saako pummia vinkkejä.mitä nykyään syöt.ite löysin karppien sivuilt resepteistä laalivuoan ojeen ja jami oli taivaallista todellista herkkua mitättömällä hiilari määrällä..tänään en oo uskaltanu käydä vaa al et motivaatio säilyis...=)

        Ollaan ukkoni kanssa tehty omia(kin) reseptejä.

        Mietitty vähän, että mihin suuntaan tarjottaisiin sitä tuotosta sitten, jahka se valmistuu...ei olla mitään kirjailijoita kyllä ..

        Me ei siis noudateta sitä "virallista" Atkinsia, vaan tämä on suomalainen sovellus, ja hyvin toiminut meidän tapauksessa.

        Atkins on pioneeri vhh-dieettien suhteen, muita on esim Carbohydrate Addict`s Diet, Fat Flush Plan, The GO-Diet, The Paleo Diet, The Zone,Montignac..

        Jotkut on hyvinkin monimutkaisia noudattaa ja sisältävät ristiriitaista tietoa.

        Jotkut kirjoittajat on lääkäreitä, toiset taas ei.

        Lihavuushan ei sinänsä ole mikään perussyy mihinkään , eikä laihuus takaa mitään. (anorektikot ..)

        Voi olla hyvin slimmissä ja trimmissä oleva ihminen, ja elimistö ihan huutaa ravinteita.

        Ja lihavakin voi olla hyväkuntoinen / sempi kuin se sairaan laiha -ja mahdollisesti terve / eempi.

        Meillä kilot oli vain yksi monista positiivisista asioista, molemmilla.

        Käyty on siidereilläkin / oluella aina joskus. Ei ole vaikuttanut painoon enää. Jos on yöllä nälättänyt, on varauduttu asiaan ja syöty jotain sallittua. Mitenkään alkoholia en silti suosittele. Ja aivan alkuvaiheessa kannattaa olla ilman, ainakin noin 2-4 vk. Nimittäin muutoin homma hidastuu - koettu sekin. (Sattuipa yhdet synttärit) Meni monta päivää siinä vaiheessa saada homma taas käyntiin.


    • Elli

      ihanaa lukea, että teillä menee hyvin ruokavalio-rintamalla.. olen jotenkin viikonlopun uponnut pohjaan, ja mässänyt hiilaripommeja siihen. tänään ruokavalio on ollut aivan P.. mutta nyt on pihvit uunissa.

      tuntuu, että en tästä miksikään muutu, vaikka mitä tekis.. no nyt alan taas katsomaan mitä syön..

      ikävöiden 38:sia..

      • nimetön vain

        hei elli ja muutkin ..pakkohan se joskus langeta hiilaripommeihin.se taitaa olla meidän pahe mut jatkamaan vaan ite oon kai liiankin innostunut täs systeemistä kiitos tän palstan ja jos en olis nähnyt sun alkutekstejäs tuskin olisin alkanutkaan koko dieetille mut nytkun oon päässy niin sanotusta sokerihumalasta eroon en varmana enään siihen lankea.valkosipulipatonkia on kyllä liiankin ikävä mut ehkä sit herkuttelu päivinä syön semmoisen kai.ihan pienen palan vain www.karpit.fi sivuilta löytyy paljon mielenkiintoista asiaa keskustelufoorumin puolelta on ruokaohjeita ja kaikkea kiváa vinkin poikasta kun vain selailee...en tiiä saako tääl mitään sivuja mainostaa mut pommi mulle takas jos tein jotain laitonta...=(


    • kyllä käsitä

      miksi Atkinsin dieetissä pitäisi väen väkisin ahmia rasvaa.Lihan voi myö mainiosti keittää VEDESSÄ...

      • nimetön vain

        ensinäkin tämä oli 6 pv kun olen aktins dieetillä ja en ensinäkään paista lihojani rasvassa enkä kananmuniani jos haluan niitä paistettuna toiseksi näyttää olevan huuhaata puheet tämän dietiin vaarallisuudesta.olokin on kevyt kuin keijulla ei väsymyksen tunnetta ruuan syönnin jälkeen ja jostakin on tullut semmonen energia lataus et jos tää näin jatkuu en halua enään hiilareita ruokavaliooni.


      • justiina

        hiukan väärin. Siis ei "pidä" ahmia väen väkisin, eikä se ole ollenkaan se pointti!

        Keitä toki vedessä jos tahdot.

        Rasva vain tekee kylläiseksi ja annokset pienenee piankin ja välillä "unohtaa" jopa syödä.

        Ei silti toki tarkoitus että pitäisi unohdella syödä! Mutta monelle käynyt niinkin, itselle myös.

        Ja koska tulee pienemmillä annoksilla kylläisiksi, niin rasvanKIN saanti jää silloin tietenkin vähemmälle.

        Se on väärää luuloa että rasvalla vain mässättäisiin. (Samoin kuin se ettei vihanneksia syötäisi)

        Toisaalta, rasva ei kohota insuliinia tippakaan.
        Eli ei aiheuta verensokerin heilahteluja.

        Totta tietysti, että mikäli energiaa saa enemmän kuin sitä kuluttaa, niin lihoohan sitä.

        Mutta niinpä vain ovat annokset itselläkin pienen pieniä entiseen malliin verrattuna, ja näin ollen ne kalorimäärätkin.

        Rasvoista muuten pahinta on muokatut, keinotekoiset transrasvat. Ne hapettuvat elimistössä ja sisältävät omega 6 -rasvahappoja, jotka aiheuttavat elimistössä tulehdusta, ja joita muutenkin saadaan aivan liikaa.


    • Oletteko te sekaisin?

      Ihminen tarvitsee hiilihydraatteja. Liika proteiini poistaa kalsiumia kehostanne ja saatte lähinnä vain tyydyttyneitä rasvoja.

      Jos haluatte laihtua niin mitkään ihmediietit eivät ole lopullinen avain.. Koska laihtumiseksi teidän tarvitsee muuttaa koko elämäntapanne ja lisätä liikuntaa, ei vain poistaa hiilihydraatteja ruokavaliosta..

      Miksi ihmiset lankeavat joka ikiseen hömpötykseen...?

      • justiina

        Ei ole olemassa elimistölle välttämätöntä hiilihydraattia. Kasvit rakentuvat hiilihydraateista, eivät eläimet.

        Ihminen rakentuu proteiineista, rasvoista ja mineraaleista.

        Nykyinen terveelliseksi katsottu ravinto, jossa pääpaino hiilareissa, on ihmisen historiassa melko nuorta.

        Elimistö kykenee muodostamaan kaiken tarvittavan hiilihydraatin itse. Tarvittaessa maksa tuottaa useamman desilitran sokeria vuorokaudessa.

        Tietenkään, TASAPAINOISESSA hiilarien käytössä ei olekaan mitään pahaa, mutta tilanne on usein riistäytynyt käsistä.

        Makeat ja puhdistetut hiilarit täyttävät lähes koko kalorimäärän minkä päivittäin saamme, ja sitä ei ruumis kestä.

        Kyseessä onkin (pitäisi olla) elämäntapa, ei ihmedieetti. Dieettihän on nimensä mukaisesti sellainen, joka aloitetaan -ja lopetetaan. Eli palataan entiseen. Ja kadototetut liiat kilot kuten mahdolliset liiat verenpaineetkin ovat taas takaisin. (ja mahdolliset kolesterolit, iho-ongelmat, makeanhimot, alhaiset energiat..?)

        Moni on elämäntapamuutoksella päässyt lääkkeistä. Lääkkeistä jotka eivät paranna vaan helpottavat vaivoja. Lisäksi kukaan ei tiedä lääkkeiden pitkäaikaisvaikutuksia.

        Rasvoista taas (huoh) voisi kirjoittaa kirjan jos kaksisin. Toisaalta ei tarvetta, niitä on jo olemassa. Täällähän ei saa mainostaa.. Pari kappaletta tiedän, jotka luettuani todella suomut putosivat silmiltä.

        Liikuntaa pitäisi tietenkin harrastaa, selvähän se. Ihminen on luotu liikkumaan. ;=)


      • Oletteko te sekaisin?
        justiina kirjoitti:

        Ei ole olemassa elimistölle välttämätöntä hiilihydraattia. Kasvit rakentuvat hiilihydraateista, eivät eläimet.

        Ihminen rakentuu proteiineista, rasvoista ja mineraaleista.

        Nykyinen terveelliseksi katsottu ravinto, jossa pääpaino hiilareissa, on ihmisen historiassa melko nuorta.

        Elimistö kykenee muodostamaan kaiken tarvittavan hiilihydraatin itse. Tarvittaessa maksa tuottaa useamman desilitran sokeria vuorokaudessa.

        Tietenkään, TASAPAINOISESSA hiilarien käytössä ei olekaan mitään pahaa, mutta tilanne on usein riistäytynyt käsistä.

        Makeat ja puhdistetut hiilarit täyttävät lähes koko kalorimäärän minkä päivittäin saamme, ja sitä ei ruumis kestä.

        Kyseessä onkin (pitäisi olla) elämäntapa, ei ihmedieetti. Dieettihän on nimensä mukaisesti sellainen, joka aloitetaan -ja lopetetaan. Eli palataan entiseen. Ja kadototetut liiat kilot kuten mahdolliset liiat verenpaineetkin ovat taas takaisin. (ja mahdolliset kolesterolit, iho-ongelmat, makeanhimot, alhaiset energiat..?)

        Moni on elämäntapamuutoksella päässyt lääkkeistä. Lääkkeistä jotka eivät paranna vaan helpottavat vaivoja. Lisäksi kukaan ei tiedä lääkkeiden pitkäaikaisvaikutuksia.

        Rasvoista taas (huoh) voisi kirjoittaa kirjan jos kaksisin. Toisaalta ei tarvetta, niitä on jo olemassa. Täällähän ei saa mainostaa.. Pari kappaletta tiedän, jotka luettuani todella suomut putosivat silmiltä.

        Liikuntaa pitäisi tietenkin harrastaa, selvähän se. Ihminen on luotu liikkumaan. ;=)

        "Tietenkään, TASAPAINOISESSA hiilarien käytössä ei olekaan mitään pahaa, mutta tilanne on usein riistäytynyt käsistä."

        Sama on proteiinin kanssa, ei sitäkään kannata vetää kaksin käsin hiilarien sijasta vaan sen takia että joku hullu on taas keksinyt uuden tavan rahastaa ihmisiä...

        Tästä proteiinin liikasaannista tiivistetysti:
        "Suositusten mukaan proteiinin tarve on noin 0,7 - 0,9 grammaa painokiloa kohti. Suomalaiset saavat helposti liikaa valkuaista ruoastaan, koska runsaasti proteiinia sisältävät liharuuat ovat lähellä suomalaista sydäntä. Proteiinin liikasaannilla on ikävät seuraukset. Liika proteiini rasittaa munuaisia, keho tarvoitsee huomattavasti enemmän energiaa sulattaakseen ison määrän proteiineja, proteiinin jäämä tuotteet ovat rikkipitoisia. - Ei hyvä."
        Lähde:www.aamulehti.fi

        Lisäksi lihan syönnissä on muutkin ongelmat, sillä lihaahan Atkinslaiset kiskovat napaansa ihan sikana... :p

        Sitäpaitsi, jos elimistö ei tarvi hiilareita niin miksi aivot toimivat suurimmalta osalta niiden avulla, ei proteiinien? On totta että keho pystyy valmistamaan hiilihydraatit itse mutta liika proteiini.. No joo.. Ymmärrätte varmaan pointin jo.. :)

        "Moni on elämäntapamuutoksella päässyt lääkkeistä. Lääkkeistä jotka eivät paranna vaan helpottavat vaivoja. Lisäksi kukaan ei tiedä lääkkeiden pitkäaikaisvaikutuksia."

        En suosittelekaan lääkkeitä..


      • elli
        Oletteko te sekaisin? kirjoitti:

        "Tietenkään, TASAPAINOISESSA hiilarien käytössä ei olekaan mitään pahaa, mutta tilanne on usein riistäytynyt käsistä."

        Sama on proteiinin kanssa, ei sitäkään kannata vetää kaksin käsin hiilarien sijasta vaan sen takia että joku hullu on taas keksinyt uuden tavan rahastaa ihmisiä...

        Tästä proteiinin liikasaannista tiivistetysti:
        "Suositusten mukaan proteiinin tarve on noin 0,7 - 0,9 grammaa painokiloa kohti. Suomalaiset saavat helposti liikaa valkuaista ruoastaan, koska runsaasti proteiinia sisältävät liharuuat ovat lähellä suomalaista sydäntä. Proteiinin liikasaannilla on ikävät seuraukset. Liika proteiini rasittaa munuaisia, keho tarvoitsee huomattavasti enemmän energiaa sulattaakseen ison määrän proteiineja, proteiinin jäämä tuotteet ovat rikkipitoisia. - Ei hyvä."
        Lähde:www.aamulehti.fi

        Lisäksi lihan syönnissä on muutkin ongelmat, sillä lihaahan Atkinslaiset kiskovat napaansa ihan sikana... :p

        Sitäpaitsi, jos elimistö ei tarvi hiilareita niin miksi aivot toimivat suurimmalta osalta niiden avulla, ei proteiinien? On totta että keho pystyy valmistamaan hiilihydraatit itse mutta liika proteiini.. No joo.. Ymmärrätte varmaan pointin jo.. :)

        "Moni on elämäntapamuutoksella päässyt lääkkeistä. Lääkkeistä jotka eivät paranna vaan helpottavat vaivoja. Lisäksi kukaan ei tiedä lääkkeiden pitkäaikaisvaikutuksia."

        En suosittelekaan lääkkeitä..

        en edes jaksa lukea juttujasi, toivottavasti nimimerkkiisi ei tarvitse törmätä tällä palstalla enää, KIITOS


      • Oletteko te sekaisin?
        elli kirjoitti:

        en edes jaksa lukea juttujasi, toivottavasti nimimerkkiisi ei tarvitse törmätä tällä palstalla enää, KIITOS

        Tämä on keskustelupalsta, eli jos et halua lukea viestejäni, niin älä. :)

        Mutta älä myöskään tule valittamaan minulle jos keskustelen, etenkään ilman että olet lukenut viestejäni.
        Asiallinen ja rakentava kritiikki olisi toivottavaa.

        Kiitos.


      • justiina
        Oletteko te sekaisin? kirjoitti:

        "Tietenkään, TASAPAINOISESSA hiilarien käytössä ei olekaan mitään pahaa, mutta tilanne on usein riistäytynyt käsistä."

        Sama on proteiinin kanssa, ei sitäkään kannata vetää kaksin käsin hiilarien sijasta vaan sen takia että joku hullu on taas keksinyt uuden tavan rahastaa ihmisiä...

        Tästä proteiinin liikasaannista tiivistetysti:
        "Suositusten mukaan proteiinin tarve on noin 0,7 - 0,9 grammaa painokiloa kohti. Suomalaiset saavat helposti liikaa valkuaista ruoastaan, koska runsaasti proteiinia sisältävät liharuuat ovat lähellä suomalaista sydäntä. Proteiinin liikasaannilla on ikävät seuraukset. Liika proteiini rasittaa munuaisia, keho tarvoitsee huomattavasti enemmän energiaa sulattaakseen ison määrän proteiineja, proteiinin jäämä tuotteet ovat rikkipitoisia. - Ei hyvä."
        Lähde:www.aamulehti.fi

        Lisäksi lihan syönnissä on muutkin ongelmat, sillä lihaahan Atkinslaiset kiskovat napaansa ihan sikana... :p

        Sitäpaitsi, jos elimistö ei tarvi hiilareita niin miksi aivot toimivat suurimmalta osalta niiden avulla, ei proteiinien? On totta että keho pystyy valmistamaan hiilihydraatit itse mutta liika proteiini.. No joo.. Ymmärrätte varmaan pointin jo.. :)

        "Moni on elämäntapamuutoksella päässyt lääkkeistä. Lääkkeistä jotka eivät paranna vaan helpottavat vaivoja. Lisäksi kukaan ei tiedä lääkkeiden pitkäaikaisvaikutuksia."

        En suosittelekaan lääkkeitä..

        Liiallinen proteiinien saanti on niitä myyttejä (joita riittää), vailla mitään perusteita. Proteiinien vaarellisuudesta ei ole olemassa näyttöä.

        Lääkäri Heikkilällä yli 500 potilaan kokemukset, itsensä ja vaimonsa mukaanlukien (noudattaneet yli 3 vuotta), ja lähes jokainen "dieetin" aloittanut oli raportoinut voineensa erinomaisesti.

        Muutama oli ollut, joille "dieetti" ei syystä tai toisesta sopinut, mutta heitä oli tosiaan vain muutama.

        En pane kovinkaan painoa (oikeammin ollenkaan)loputtomille lehtijutuille, niiden perässä juoksemisessa ei loppua näy. En ole sanomassa miten muiden tulee toimia.

        Itsekin olin hirveästi asiaa vastaan, koko ikäni. Asenteeni oli jo periaatteesta vastaan, vaikken ollut perehtynyt asiaan, vaan kanta oli automaattisesti se yleinen vallallaoleva.

        Tosiaan, vielä viime syyskuussa olin vahvasti sitä mieltä, että vähärasvainen ja runsashiilarinen tie on ainoa oikea, vaikka olin vuosikymmenet lyönyt päätä seinään. Jäärä mikä jäärä..

        Paras mittari oma olo, ja rasva-arvojen sekä verenpaineen normalisoituminen, energisyys ym ym.

        Saamme osan aminohapoista vain eläinravinnosta. Esim pelkkä kasvisravinto ei ole riittävä aminohappojen lähde.

        Tietysti, jos ravinto on PELKÄSTÄÄN proteiinia, alkaa näivettyminen.

        Esim kasvikset ja vihannekset kuuluvat nimenomaan vähähiilarielämään, niillä on alhainen GI, eli imeytyvät hitaasti, eivätkä aiheuta rajuja verensokerin heilahteluja, mikä juuri huono asia.

        Kyllä, joitakin ihmisiä ON menehtynyt heidän siirryttyään puhtaalle proteiinidieetille, mutta:

        he olivat käyttäneet ravintonaan pelkästään TEOLLISESTI VALMISTETTUJA proteiinijauheita tai liuoksia.

        Tällaisissa jauheissa protetiini on pääasiassa denaturoituneessa muodossa joten elimistö ei kykene käyttämään sitä kunnolla.

        Lihassa proteiinit ovat luonnollisesa muodossa.

        Proteiini olisi nähtävä pelkkänä rakennusaineena.

        Polttoaineena proteiini on hankala, kun taas rasva on hyvä energialähde.

        Proteiinia tulisi saada joka aterialla. Tarvittava päivittäinen määrä on vähint 0,8 g painokiloa kohti. Suositeltava määrä 1,2 g ja jos harrastaa liikuntaa niin 1,8 ja jopa 2 g per painokilo.

        Eiköhän meitä rahasta enemmän ihan toiset tahot? Mitä muuta mainosta meille enempi syydetään, kuin tätä "kevyttä" ja "kolesterolitonta", kuitenkin ihmiset vain lihovat ja voivat huonosti.

        Itse esim, ja ukkoni myös, ei olla ikinä voitu paremmin ja oltu terveempiä, kaikilla mittaeilla mitattuna.

        Tiiä sitten, jos tämä on "sekaisin" oloa, niin sanoisinpa että hieno juttu. ;=)

        Itselleni ei sen kummemmin ole hituskakaan hyötyä sinänsä puolustaa asiaa. Ei kilahda tilille euron killinkiä. Kiva vain vaihtaa kokemuksia.

        Aina olen ollut kiinnostunut terveysasioista. Luin mm kuntoplussaa, hyvä terveyttä, kotilääkäriä (ja voi hyvin, kauneus ja terveys, kotilääkäri..) ja, samaahan ne toistavat. Sitä mihin en enää palaa.


      • justiina
        justiina kirjoitti:

        Liiallinen proteiinien saanti on niitä myyttejä (joita riittää), vailla mitään perusteita. Proteiinien vaarellisuudesta ei ole olemassa näyttöä.

        Lääkäri Heikkilällä yli 500 potilaan kokemukset, itsensä ja vaimonsa mukaanlukien (noudattaneet yli 3 vuotta), ja lähes jokainen "dieetin" aloittanut oli raportoinut voineensa erinomaisesti.

        Muutama oli ollut, joille "dieetti" ei syystä tai toisesta sopinut, mutta heitä oli tosiaan vain muutama.

        En pane kovinkaan painoa (oikeammin ollenkaan)loputtomille lehtijutuille, niiden perässä juoksemisessa ei loppua näy. En ole sanomassa miten muiden tulee toimia.

        Itsekin olin hirveästi asiaa vastaan, koko ikäni. Asenteeni oli jo periaatteesta vastaan, vaikken ollut perehtynyt asiaan, vaan kanta oli automaattisesti se yleinen vallallaoleva.

        Tosiaan, vielä viime syyskuussa olin vahvasti sitä mieltä, että vähärasvainen ja runsashiilarinen tie on ainoa oikea, vaikka olin vuosikymmenet lyönyt päätä seinään. Jäärä mikä jäärä..

        Paras mittari oma olo, ja rasva-arvojen sekä verenpaineen normalisoituminen, energisyys ym ym.

        Saamme osan aminohapoista vain eläinravinnosta. Esim pelkkä kasvisravinto ei ole riittävä aminohappojen lähde.

        Tietysti, jos ravinto on PELKÄSTÄÄN proteiinia, alkaa näivettyminen.

        Esim kasvikset ja vihannekset kuuluvat nimenomaan vähähiilarielämään, niillä on alhainen GI, eli imeytyvät hitaasti, eivätkä aiheuta rajuja verensokerin heilahteluja, mikä juuri huono asia.

        Kyllä, joitakin ihmisiä ON menehtynyt heidän siirryttyään puhtaalle proteiinidieetille, mutta:

        he olivat käyttäneet ravintonaan pelkästään TEOLLISESTI VALMISTETTUJA proteiinijauheita tai liuoksia.

        Tällaisissa jauheissa protetiini on pääasiassa denaturoituneessa muodossa joten elimistö ei kykene käyttämään sitä kunnolla.

        Lihassa proteiinit ovat luonnollisesa muodossa.

        Proteiini olisi nähtävä pelkkänä rakennusaineena.

        Polttoaineena proteiini on hankala, kun taas rasva on hyvä energialähde.

        Proteiinia tulisi saada joka aterialla. Tarvittava päivittäinen määrä on vähint 0,8 g painokiloa kohti. Suositeltava määrä 1,2 g ja jos harrastaa liikuntaa niin 1,8 ja jopa 2 g per painokilo.

        Eiköhän meitä rahasta enemmän ihan toiset tahot? Mitä muuta mainosta meille enempi syydetään, kuin tätä "kevyttä" ja "kolesterolitonta", kuitenkin ihmiset vain lihovat ja voivat huonosti.

        Itse esim, ja ukkoni myös, ei olla ikinä voitu paremmin ja oltu terveempiä, kaikilla mittaeilla mitattuna.

        Tiiä sitten, jos tämä on "sekaisin" oloa, niin sanoisinpa että hieno juttu. ;=)

        Itselleni ei sen kummemmin ole hituskakaan hyötyä sinänsä puolustaa asiaa. Ei kilahda tilille euron killinkiä. Kiva vain vaihtaa kokemuksia.

        Aina olen ollut kiinnostunut terveysasioista. Luin mm kuntoplussaa, hyvä terveyttä, kotilääkäriä (ja voi hyvin, kauneus ja terveys, kotilääkäri..) ja, samaahan ne toistavat. Sitä mihin en enää palaa.

        Ah, tulipa kahteen kertaan tuossa lopuksi, sitä se väsytys teettää. Hyviä öitä....zzzz ;=)


      • kovinki asiallinen
        Oletteko te sekaisin? kirjoitti:

        Tämä on keskustelupalsta, eli jos et halua lukea viestejäni, niin älä. :)

        Mutta älä myöskään tule valittamaan minulle jos keskustelen, etenkään ilman että olet lukenut viestejäni.
        Asiallinen ja rakentava kritiikki olisi toivottavaa.

        Kiitos.

        kun sekopäiksi tituleerat meitä muita hä ?!!


      • . . . ..........
        Oletteko te sekaisin? kirjoitti:

        "Tietenkään, TASAPAINOISESSA hiilarien käytössä ei olekaan mitään pahaa, mutta tilanne on usein riistäytynyt käsistä."

        Sama on proteiinin kanssa, ei sitäkään kannata vetää kaksin käsin hiilarien sijasta vaan sen takia että joku hullu on taas keksinyt uuden tavan rahastaa ihmisiä...

        Tästä proteiinin liikasaannista tiivistetysti:
        "Suositusten mukaan proteiinin tarve on noin 0,7 - 0,9 grammaa painokiloa kohti. Suomalaiset saavat helposti liikaa valkuaista ruoastaan, koska runsaasti proteiinia sisältävät liharuuat ovat lähellä suomalaista sydäntä. Proteiinin liikasaannilla on ikävät seuraukset. Liika proteiini rasittaa munuaisia, keho tarvoitsee huomattavasti enemmän energiaa sulattaakseen ison määrän proteiineja, proteiinin jäämä tuotteet ovat rikkipitoisia. - Ei hyvä."
        Lähde:www.aamulehti.fi

        Lisäksi lihan syönnissä on muutkin ongelmat, sillä lihaahan Atkinslaiset kiskovat napaansa ihan sikana... :p

        Sitäpaitsi, jos elimistö ei tarvi hiilareita niin miksi aivot toimivat suurimmalta osalta niiden avulla, ei proteiinien? On totta että keho pystyy valmistamaan hiilihydraatit itse mutta liika proteiini.. No joo.. Ymmärrätte varmaan pointin jo.. :)

        "Moni on elämäntapamuutoksella päässyt lääkkeistä. Lääkkeistä jotka eivät paranna vaan helpottavat vaivoja. Lisäksi kukaan ei tiedä lääkkeiden pitkäaikaisvaikutuksia."

        En suosittelekaan lääkkeitä..

        ihminen on kylläkin lihansyöjä ja kuka on sanonut että sitä sitäpaiitsi pelkästään lihaa syödään.olet ihan hakoteillä ja mitä se sua liikuttaa jos jotku onnistuu viimeinkin?jos vuosiakausia kaikkea kokeillu ja syönyt rehuja kyllästymiseen asti.ei sen laihtumisen tarvi olla itsensäkiduttamista ja että aina vaan herkkuruuat pyorii mielessä kun kaikkihyvä on kiellettyä.


      • Oletteko te sekaisin?
        . . . .......... kirjoitti:

        ihminen on kylläkin lihansyöjä ja kuka on sanonut että sitä sitäpaiitsi pelkästään lihaa syödään.olet ihan hakoteillä ja mitä se sua liikuttaa jos jotku onnistuu viimeinkin?jos vuosiakausia kaikkea kokeillu ja syönyt rehuja kyllästymiseen asti.ei sen laihtumisen tarvi olla itsensäkiduttamista ja että aina vaan herkkuruuat pyorii mielessä kun kaikkihyvä on kiellettyä.

        Ihminen pystyy hyödyntämään sekä liha- että kasvisravinnon, eli on sekasyöjä. Muuten meillä olisi lyhyempi suoli ja isommat, terävemmät kulmahampaat.

        Ei, en ole sanonut että pelkästään lihaa syödään, vaan että sitä syödään paljon. Liikaa, kun miettii näitä päivittäisiä tarpeita.. Lisäksi lihan tuotanto on todellakin ekologisesti kestämätöntä, vaikka tämäkin on vain HUOMAUTUS, ei PÄÄASIA.

        Kyllä mua liikuttaa jos joku onnistuu, se on aina hyvä asia, toivoisin vaan että kaikki olisivat kriittisiä ensin (ei tartte tulla samaan johtopäätökseen kuin minä, sitä en siis MYÖSKÄÄN tarkoita) uusia ihmedieettejä kohtaan.

        Olen samaa mieltä kyllä siitä että laihduttamisen ei tarvitse olla itsensäkiduttamista. Ja "kaikki on sallittua"-periaate on minusta hyvä. Siitä on parempi lähteä liikkeelle kuin kieltämällä kaikki hyvä tai lähes kaikki hiilihydraatit. Glykeemiseen indeksiin perustuvat dieetit ymmärrän jotenkin, vaikka niissäkin on omat ongelmat...


    • nimetön vain

      tasan viikko aloituksesta ja painoa lähtenyt yhteensä 3,9 kg vointi ihan hyvä viikko vielä ja sen jälkeen täytyy alkaa katsomaan paljonko se kroppa näitä hiilareita haluaapi

      • justiina

        Tosi hienoa.


      • nimetön vain
        justiina kirjoitti:

        Tosi hienoa.

        kiitoksia justiina..nyt alko potuttamaan paistoin itelleni hetki sitten pekonia jonkun verran ja menin käymään tupakalle et jäähtyis vähän tuo välipala no kun tulin sisälle ukko röyhtäs ilosena ja kysy et meetkö viel kaupunkiin(lähin kauppa 12 km päässä)ku tuo pekonikin näyttää loppuneen.no jäin ilman välipalaa ja nyt sitten murjotan ja toinen ihmettelee viel miks!!!! :(


      • justiina
        nimetön vain kirjoitti:

        kiitoksia justiina..nyt alko potuttamaan paistoin itelleni hetki sitten pekonia jonkun verran ja menin käymään tupakalle et jäähtyis vähän tuo välipala no kun tulin sisälle ukko röyhtäs ilosena ja kysy et meetkö viel kaupunkiin(lähin kauppa 12 km päässä)ku tuo pekonikin näyttää loppuneen.no jäin ilman välipalaa ja nyt sitten murjotan ja toinen ihmettelee viel miks!!!! :(

        No voi vitsi?! ..

        Teilläpä oli kommunikointiongelmia alun pitäen?


        Meinaan, että eikö hän tiennyt sinun ruokavaliojutusta kun meni sen hotaseen?

        Ottaahan se pannuun, ymmärrän hyvin..
        Kai jotain sallittua syötävää löysit kaapista kumminkin?

        Seuraavaa kertaa varten tai ylipäätäänkin sinun pitää sanoa sille ukollesi, että tuo on sitten minun sapuska, että näpit irti!

        Tai sitten panet ukkosikin samalle ruokavaliolle ja paistat mitä paistatkin niin tolkun määrän, että riittääpi molemmille eikös? ;=)


      • nimetön vain
        justiina kirjoitti:

        No voi vitsi?! ..

        Teilläpä oli kommunikointiongelmia alun pitäen?


        Meinaan, että eikö hän tiennyt sinun ruokavaliojutusta kun meni sen hotaseen?

        Ottaahan se pannuun, ymmärrän hyvin..
        Kai jotain sallittua syötävää löysit kaapista kumminkin?

        Seuraavaa kertaa varten tai ylipäätäänkin sinun pitää sanoa sille ukollesi, että tuo on sitten minun sapuska, että näpit irti!

        Tai sitten panet ukkosikin samalle ruokavaliolle ja paistat mitä paistatkin niin tolkun määrän, että riittääpi molemmille eikös? ;=)

        justiina..juu tietää toi tais tehä ihan kiusalteen haukku pöpiks aluks ku uskon kaiken mailman juttuihin mut nyt sit ku oon pysyny ruodussa ja paino tippunu on tuo huomannu et senkin olis aika tehdä jotain omalle painolle mut ku on niin saamaton asioissa haki se mulle pekonia lisää ku aloin murjottamaan onneks oon ostanu pakkaseen lihaa mitä oon pakannu yksittäin et on helppoa ja nopeaa laittaa yks kerrallaan uuniin tarvittaessa.kyl mä oon houkutellu sitäkin alkamaa mut siin se kun se itekkin myöns et se sortuis heti seuraavana päivänä työpaikan ruokalassa...=)


      • elli

        tosi kivaa kuulla :) paino ei ole onneksi noussut, ja nyt atkins ´takas päälle..

        kiitos saitti-vihjeistä, löysin kivoja reseptejä :)


      • puolet vettä...

        Ei ole mahdollista menettää rasvakudosta noin paljon yhdessä viikossa, joten tuosta 4 kg:sta on ainakin puolet, ellei 3 kiloo nestettä. Nesteet lähtee kun lihasten hiilarivarastot kulutetaan tyhjiin. Hiilarit nimittäin sitoo itseensä nestettä.

        ~ Ja se neste tulee heti takaisin, kun alat syömään enemmän hiilareita ~

        Se oli hra Atkinsin ovela juoni, miten saadaan ystävätkin ostamaan Atkins Corporationin 300-sivuinen kirja. Kun soittelet kaikki ystävät läpi suuren "painonpudotuksesi" hurmiossa, hekin suuntaavat kirjakauppaan heti seuraavana arkipäivänä. Kirjat tuottavat biljoonia ja biljoonia taaloja sen miehen perillisille plus instituuttinsa tutkijakaartille.

        Lähimmän terveyskeskuksen terveydenhoitajalta saat yhtä tehokkaat ohjeet laihdutukseen parilla A-nelosella, eikä tarvii maksaa edes kopiointimaksua. Ja käyntikin on kai lähes ilmainen. Lisäksi olet keski-iän kynnyksellä terveempi, jos et käytä ainakaan pitkään ketoositilaa ja syö karmeesti rasvaa ja lihaa joka päivä. Silloin on luustosi vielä ehjänä, sydän- ja verisuonitaudit poissa, ja munuaisetkin kiittävät, ettet ole työntänyt kidastasi sairaan suuria määriä lihaa sulatettavaksi.

        Äly hoi! Älä jätä!


    • Tinka

      Aika ihme juttu tuo makean himon katoaminen, mistä Justiina mainitsi.
      Itsellä himo meni jo täysin ahmimiseen asti.
      Vasta kolmas päivä ja olo on ihan tasapainoinen!

      Parempi muuten on käydä kaupassa mahdollisimman harvoin ja ostaa enemmän kerralla.
      Ei tarvi katsella kaikenlaisia houkutuksia niin paljon. Ja ripein, päättäväisin askelin sen
      karkkihyllyn ohi!

      Mielestäni jatkuva itsensä punnaaminen ei ole
      hyvästä: jos painoa on lähtenyt, asiasta ilostuu.
      Jos taas ei ole mitään tapahtunut pitkään aikaan,
      voi lyhytjänteinen ihminen lannistua.

      Parempi siksi itseään palkitakseen on sovitella
      niitä vaatteita, mistä on "kasvanut ulos".
      Kerran viikossa sitäkin, korkeintaan.

      Sanotaanhan, että kuka tahansa pystyy
      hetkellisesti laihtumaan.Se painon pitäminen
      vakiona on kuitenkin se homman koko juju.

      Jos siis tahtoo itselleen sen koon, missä itse
      viihtyy, ei tätä pidä pitää todellakaan minään
      ohimenevänä "kuurina".
      Sellaisten tehonhan on varmasti jokainen jo
      nähnyt !

      Parasta tässä on se, ettei koskaan tarvi mennä
      vatsa kurnien nukkumaan.
      Jos tekee mieli natustaa ruokaa töllöä katsoessa,
      sen voi tehdä. Eikä tarvi kärsiä kovia omantunnon
      tuskia.
      Mikä parasta-silti laihtuu!
      Hyvää motivaatiota asiaan antaa tuo kesän tulo.

      Muistakaahan syödä hyvin aina ennen kyläilyjä.
      Ei retkahda syömään poikkeusoloissakaan naapurin
      paakkelsseja.
      Hyvä on myös kertoa ruokavaliostaan jo etukäteen
      ja pyytää vaikka, että kahvittelut jätettäisiin
      kokonaan väliin.
      Helposti nimittäin voi käydä niin, että hyvää tarkoittava naapuri tyrkyttää "vain yhtä pientä
      pullaa".
      Alussa ainakin on hyvä suhtautua itseensä vähän
      kuin alkoholistiin:ei ota ollenkaan.

      Pysykää rintamassa, siskot!
      Epäuskon hetkinä kirjoittakaa vaikka tälle palstalle tai soittakaa ystävällenne.
      Mitä tahansa muuta kun sokerin mättöä ja leivän
      puputtamista!

      • et niitä asian

        vesittäjiä kyl piisaa ja varmana just ko oot alkanu jollekki deitille,ihme juttu? mut mehä ei periks anneta! eikä sen puolee kyl vaikuta noi asian vastustajatkaa (nii et turhaa touhua!) kokemus se on ku merkkaa jotain ja tieto.miten täst sais viel ellämäntavan kuten joku tääl sanoi,oliks ny justiina just vai kuka.


    • junejetton
      • justiina

        Kesä saapunee viimeinkin... ?!

        Kuinkas sujuu? Itsellä menossa 4.päivä tiukempaa "kurinpalautusta" myös, kun söinpäs munkkeja tässä taannoin.. nooh, siis kerran vuodessa. Hommanhan saa haltuun uudelleen. Repsahduksia ei saa olla kuitenkaan harva se päivä / tai viikko. 2,1 kiloa lähtenyt. Kävin ostamassa uimapuvun, kun vielä luonnonvedet lämpiäis..

        ( Tässä joitain ajatuksia, ei varsinainen vastaus kellekään )

        Robert Atkins on hyvä esimerkki tapauksesta kun joku joutuu spinin kohteeksi.
        Vaino alkoi, kun hän astui sokeritahojen varpaille.

        Harvan ihmisen ajatuksia ja kokemuksia on vääristelty julkisuudessa siinä määrin kuin hänen.

        Kesällä 2003 suomalainen lääket.professori kertoi iltapäivälehdessä tietävänsä, että usea potilas oli kuollut Atkinsin dieettiin.

        Kuitenkaan hän ei ole julkaissut mitään näistä tapauksista missään lääketieteellisessä julkaisussa.

        Heinäkuuhun 2003 mennessä arvioitiin 40 miljoonan amerikkalaisen siirtyneen dieettiin. Luulisi tuosta määrästä syntyneen kasapäin ruumiita, mikäli professori olisi oikeassa.

        Atkinsin kuolemasta on taitettu peistä.

        Hän liukastui hiekoittamattomalla jäisellä kadulla, löi päänsä ja sai vakavan aivovaurion.

        Häntä hoidettiin pitkään teho-osastolla ja pitkittynyt suonensisäinen nestehoito aiheutti valtavaa turvotusta, mitä sitten tahallaan väitettiin lihavuudeksi.

        Hän kuoli parissa kuukaudessa tajuihinsa tulematta.

        Iltapäivälehti hekumoi, kuinka hänellä oli ollut rutkan ylipainon lisäksi sydänvika.

        Hänellä OLI sydänvaivoja, jotka johtuivat sydänlihastulehduksesta. Kyseessä oli virustulehduksen jälkitauti eikä vaivalla ole mitään tekemistä varsinaisten verisuonitautien kanssa.

        Hän puhui vaivastaan avoimesti tietäen että tosiasioita vääristellään.


      • ...ne ainakin terveytesi
        justiina kirjoitti:

        Kesä saapunee viimeinkin... ?!

        Kuinkas sujuu? Itsellä menossa 4.päivä tiukempaa "kurinpalautusta" myös, kun söinpäs munkkeja tässä taannoin.. nooh, siis kerran vuodessa. Hommanhan saa haltuun uudelleen. Repsahduksia ei saa olla kuitenkaan harva se päivä / tai viikko. 2,1 kiloa lähtenyt. Kävin ostamassa uimapuvun, kun vielä luonnonvedet lämpiäis..

        ( Tässä joitain ajatuksia, ei varsinainen vastaus kellekään )

        Robert Atkins on hyvä esimerkki tapauksesta kun joku joutuu spinin kohteeksi.
        Vaino alkoi, kun hän astui sokeritahojen varpaille.

        Harvan ihmisen ajatuksia ja kokemuksia on vääristelty julkisuudessa siinä määrin kuin hänen.

        Kesällä 2003 suomalainen lääket.professori kertoi iltapäivälehdessä tietävänsä, että usea potilas oli kuollut Atkinsin dieettiin.

        Kuitenkaan hän ei ole julkaissut mitään näistä tapauksista missään lääketieteellisessä julkaisussa.

        Heinäkuuhun 2003 mennessä arvioitiin 40 miljoonan amerikkalaisen siirtyneen dieettiin. Luulisi tuosta määrästä syntyneen kasapäin ruumiita, mikäli professori olisi oikeassa.

        Atkinsin kuolemasta on taitettu peistä.

        Hän liukastui hiekoittamattomalla jäisellä kadulla, löi päänsä ja sai vakavan aivovaurion.

        Häntä hoidettiin pitkään teho-osastolla ja pitkittynyt suonensisäinen nestehoito aiheutti valtavaa turvotusta, mitä sitten tahallaan väitettiin lihavuudeksi.

        Hän kuoli parissa kuukaudessa tajuihinsa tulematta.

        Iltapäivälehti hekumoi, kuinka hänellä oli ollut rutkan ylipainon lisäksi sydänvika.

        Hänellä OLI sydänvaivoja, jotka johtuivat sydänlihastulehduksesta. Kyseessä oli virustulehduksen jälkitauti eikä vaivalla ole mitään tekemistä varsinaisten verisuonitautien kanssa.

        Hän puhui vaivastaan avoimesti tietäen että tosiasioita vääristellään.

        Tässä sinulle tietoa Atkinsin kotimaasta.

        http://www.quackwatch.org/01QuackeryRelatedTopics/lcd.html

        http://www.americanheart.org/presenter.jhtml?identifier=11234

        Tässä varsinkin on tietoa Atkinsin dieetin pitkäaikaisvaikutuksista, siis jos sitä noudattaa pitkiä aikoja. Sivupalkista voit lukea esim., kuinka jättiannoksesi lihaa päivässä vaikuttaa luustoosi: "Peeing Your Bones Down the Toilet", tai miten munuaisesi rasittuvat raskaista liha-aterioista: "Kidney Scarring", jonka artikkelista on linkki American Kidney Fundin sivuille (niin, voisikohan sellainenkin järjestö olla väärässä):

        http://www.atkinsexposed.org/atkins/38/Massive_Health_Risk.htm

        Tottakai jos on aiemmin vetänyt naamaansa pelkkää roskaruokaa, niistä luopuminen saa toki ihmeitä aikaan. Mutta eikö olisi mahdollista luopua niistä ilman humpuukidieettiä, kuten se englanniksi kuuluu, "fad diet"?

        Miten aiot palata normaalimpaan ruokavalioon? Pelkäänpä, että edessäsi on yhä tosiasia, että on opittava hallitsemaan makean ja pullan himoaan.

        Alkoholisti on sellainen, joka ei kauaa pysty pitämään täyttä pulloa kaapissa avaamatta, ja juomatta sitä sitten yhdessä illassa ja lähtemättä jopa jatkoillekin. Hiilihydraattejakin täytyy rajoittaa, mutta miksi terveellinen leipä tai riisi? Aasiassa miljoonat ihmiset elävät riisillä ja pysyvät paljon terveempinä kuin länsimaalaiset. Jos yhden leipäpalan syömisestä seuraa 4-5 palan syöminen, sen jälkeen jäätelöpaketin tyhjennys ja lopuksi karkkikauppaan juokseminen, on vikaa jossain muuallakin. Ettei vai tunne-elämää tai yksinäisyyttä tai pettymystä tai ahdistusta paikata makealla? Tiedän sattumalta todella hyvin, mistä on kyse, ja aion tutkia omia syitäni makean himoon, ja jatkaa terveemmällä ruokavaliolla. Mutta minä päinvastoin onnittelen itseäni, jos pystyn ottamaan jäätelöpaketin esiin, ja syömään sitä normaalin annoksen, ja sitten unohtamaan makeat. Minä tarvitsen joskus makeaa, ja jos en sitä saa pitkään aikaan, alan tuntea alakuloiseksi itseni. Mutta kun tietää, ettei se ole kiellettyä, vaan joskus jopa luvallista, ei synny pakkomiellettä.

        On totta, ettei laiharilla saa useinkaan sortua makeisiin, muuten ei tule tuloksia, mutta esim. kerran kuin sain pois n. 8-9 kiloa pelkästään jättämällä makeat ja liiat leivät, söin silti kerran viikossa jäätelöä. Olisi opittava hallitsemaan himonsa, niin niistä ei tarvitsisi kieltäytyä kokonaan.


      • justiina
        ...ne ainakin terveytesi kirjoitti:

        Tässä sinulle tietoa Atkinsin kotimaasta.

        http://www.quackwatch.org/01QuackeryRelatedTopics/lcd.html

        http://www.americanheart.org/presenter.jhtml?identifier=11234

        Tässä varsinkin on tietoa Atkinsin dieetin pitkäaikaisvaikutuksista, siis jos sitä noudattaa pitkiä aikoja. Sivupalkista voit lukea esim., kuinka jättiannoksesi lihaa päivässä vaikuttaa luustoosi: "Peeing Your Bones Down the Toilet", tai miten munuaisesi rasittuvat raskaista liha-aterioista: "Kidney Scarring", jonka artikkelista on linkki American Kidney Fundin sivuille (niin, voisikohan sellainenkin järjestö olla väärässä):

        http://www.atkinsexposed.org/atkins/38/Massive_Health_Risk.htm

        Tottakai jos on aiemmin vetänyt naamaansa pelkkää roskaruokaa, niistä luopuminen saa toki ihmeitä aikaan. Mutta eikö olisi mahdollista luopua niistä ilman humpuukidieettiä, kuten se englanniksi kuuluu, "fad diet"?

        Miten aiot palata normaalimpaan ruokavalioon? Pelkäänpä, että edessäsi on yhä tosiasia, että on opittava hallitsemaan makean ja pullan himoaan.

        Alkoholisti on sellainen, joka ei kauaa pysty pitämään täyttä pulloa kaapissa avaamatta, ja juomatta sitä sitten yhdessä illassa ja lähtemättä jopa jatkoillekin. Hiilihydraattejakin täytyy rajoittaa, mutta miksi terveellinen leipä tai riisi? Aasiassa miljoonat ihmiset elävät riisillä ja pysyvät paljon terveempinä kuin länsimaalaiset. Jos yhden leipäpalan syömisestä seuraa 4-5 palan syöminen, sen jälkeen jäätelöpaketin tyhjennys ja lopuksi karkkikauppaan juokseminen, on vikaa jossain muuallakin. Ettei vai tunne-elämää tai yksinäisyyttä tai pettymystä tai ahdistusta paikata makealla? Tiedän sattumalta todella hyvin, mistä on kyse, ja aion tutkia omia syitäni makean himoon, ja jatkaa terveemmällä ruokavaliolla. Mutta minä päinvastoin onnittelen itseäni, jos pystyn ottamaan jäätelöpaketin esiin, ja syömään sitä normaalin annoksen, ja sitten unohtamaan makeat. Minä tarvitsen joskus makeaa, ja jos en sitä saa pitkään aikaan, alan tuntea alakuloiseksi itseni. Mutta kun tietää, ettei se ole kiellettyä, vaan joskus jopa luvallista, ei synny pakkomiellettä.

        On totta, ettei laiharilla saa useinkaan sortua makeisiin, muuten ei tule tuloksia, mutta esim. kerran kuin sain pois n. 8-9 kiloa pelkästään jättämällä makeat ja liiat leivät, söin silti kerran viikossa jäätelöä. Olisi opittava hallitsemaan himonsa, niin niistä ei tarvitsisi kieltäytyä kokonaan.

        Me teemme miehen kanssa itse suklaata - ja myös "pullaa" - ei tarvita sokeria eikä valkoisia jauhoja. Ovat todella herkullisia ja terveellisiä.

        Niihin on saanut ja saa aivan rauhassa "sortua."

        Olemme eläneet uutta elämäntyyliä lokakuusta -04 saakka.

        Milloinkaan emme palaa enää syömään jauhoja, pottuja, vaaleaa leipää, sokeria, ja varsinkaan mitään keinorasvoja. Niin, ja emme aiemminkaan syöneet valmisruokia kyllä juurikaan koskaan.

        Mies pystyi lopettamaan veranpainelääkityksen, arvot nyt paremmat kuin olivat lääkkeillä. Itsellä myös olivat korkeahkot, nyt kuin urheilijoilla, pulssi myös.

        Myös rasva-arvot loistavat. Että näin.


        Kiitos vain huolenpidosta. En ehdi lueskelemaan enkä kirjoittelemaan enempiä. ;=)


      • Minä vain
        ...ne ainakin terveytesi kirjoitti:

        Tässä sinulle tietoa Atkinsin kotimaasta.

        http://www.quackwatch.org/01QuackeryRelatedTopics/lcd.html

        http://www.americanheart.org/presenter.jhtml?identifier=11234

        Tässä varsinkin on tietoa Atkinsin dieetin pitkäaikaisvaikutuksista, siis jos sitä noudattaa pitkiä aikoja. Sivupalkista voit lukea esim., kuinka jättiannoksesi lihaa päivässä vaikuttaa luustoosi: "Peeing Your Bones Down the Toilet", tai miten munuaisesi rasittuvat raskaista liha-aterioista: "Kidney Scarring", jonka artikkelista on linkki American Kidney Fundin sivuille (niin, voisikohan sellainenkin järjestö olla väärässä):

        http://www.atkinsexposed.org/atkins/38/Massive_Health_Risk.htm

        Tottakai jos on aiemmin vetänyt naamaansa pelkkää roskaruokaa, niistä luopuminen saa toki ihmeitä aikaan. Mutta eikö olisi mahdollista luopua niistä ilman humpuukidieettiä, kuten se englanniksi kuuluu, "fad diet"?

        Miten aiot palata normaalimpaan ruokavalioon? Pelkäänpä, että edessäsi on yhä tosiasia, että on opittava hallitsemaan makean ja pullan himoaan.

        Alkoholisti on sellainen, joka ei kauaa pysty pitämään täyttä pulloa kaapissa avaamatta, ja juomatta sitä sitten yhdessä illassa ja lähtemättä jopa jatkoillekin. Hiilihydraattejakin täytyy rajoittaa, mutta miksi terveellinen leipä tai riisi? Aasiassa miljoonat ihmiset elävät riisillä ja pysyvät paljon terveempinä kuin länsimaalaiset. Jos yhden leipäpalan syömisestä seuraa 4-5 palan syöminen, sen jälkeen jäätelöpaketin tyhjennys ja lopuksi karkkikauppaan juokseminen, on vikaa jossain muuallakin. Ettei vai tunne-elämää tai yksinäisyyttä tai pettymystä tai ahdistusta paikata makealla? Tiedän sattumalta todella hyvin, mistä on kyse, ja aion tutkia omia syitäni makean himoon, ja jatkaa terveemmällä ruokavaliolla. Mutta minä päinvastoin onnittelen itseäni, jos pystyn ottamaan jäätelöpaketin esiin, ja syömään sitä normaalin annoksen, ja sitten unohtamaan makeat. Minä tarvitsen joskus makeaa, ja jos en sitä saa pitkään aikaan, alan tuntea alakuloiseksi itseni. Mutta kun tietää, ettei se ole kiellettyä, vaan joskus jopa luvallista, ei synny pakkomiellettä.

        On totta, ettei laiharilla saa useinkaan sortua makeisiin, muuten ei tule tuloksia, mutta esim. kerran kuin sain pois n. 8-9 kiloa pelkästään jättämällä makeat ja liiat leivät, söin silti kerran viikossa jäätelöä. Olisi opittava hallitsemaan himonsa, niin niistä ei tarvitsisi kieltäytyä kokonaan.

        Siis tuo on juuri se juttu mitä ajttelinkin.. ettei Atkins loppujen lupuks ratkaise mitään, jos ongelmat on jossain ihan muualla..

        Muuten, miten sait selvitettyä itsellesi nämä syömishimo-tunne-jutut? Koska itse tiedän teoriassa kaiken siitä miten PITÄISI syödä, mutta tuntuu että mulla on just noita ongelmia.. Olisi ihanaa oppia syömään normaalisti, nauttien, ei liikaa tai ahmien..


      • justiina
        ...ne ainakin terveytesi kirjoitti:

        Tässä sinulle tietoa Atkinsin kotimaasta.

        http://www.quackwatch.org/01QuackeryRelatedTopics/lcd.html

        http://www.americanheart.org/presenter.jhtml?identifier=11234

        Tässä varsinkin on tietoa Atkinsin dieetin pitkäaikaisvaikutuksista, siis jos sitä noudattaa pitkiä aikoja. Sivupalkista voit lukea esim., kuinka jättiannoksesi lihaa päivässä vaikuttaa luustoosi: "Peeing Your Bones Down the Toilet", tai miten munuaisesi rasittuvat raskaista liha-aterioista: "Kidney Scarring", jonka artikkelista on linkki American Kidney Fundin sivuille (niin, voisikohan sellainenkin järjestö olla väärässä):

        http://www.atkinsexposed.org/atkins/38/Massive_Health_Risk.htm

        Tottakai jos on aiemmin vetänyt naamaansa pelkkää roskaruokaa, niistä luopuminen saa toki ihmeitä aikaan. Mutta eikö olisi mahdollista luopua niistä ilman humpuukidieettiä, kuten se englanniksi kuuluu, "fad diet"?

        Miten aiot palata normaalimpaan ruokavalioon? Pelkäänpä, että edessäsi on yhä tosiasia, että on opittava hallitsemaan makean ja pullan himoaan.

        Alkoholisti on sellainen, joka ei kauaa pysty pitämään täyttä pulloa kaapissa avaamatta, ja juomatta sitä sitten yhdessä illassa ja lähtemättä jopa jatkoillekin. Hiilihydraattejakin täytyy rajoittaa, mutta miksi terveellinen leipä tai riisi? Aasiassa miljoonat ihmiset elävät riisillä ja pysyvät paljon terveempinä kuin länsimaalaiset. Jos yhden leipäpalan syömisestä seuraa 4-5 palan syöminen, sen jälkeen jäätelöpaketin tyhjennys ja lopuksi karkkikauppaan juokseminen, on vikaa jossain muuallakin. Ettei vai tunne-elämää tai yksinäisyyttä tai pettymystä tai ahdistusta paikata makealla? Tiedän sattumalta todella hyvin, mistä on kyse, ja aion tutkia omia syitäni makean himoon, ja jatkaa terveemmällä ruokavaliolla. Mutta minä päinvastoin onnittelen itseäni, jos pystyn ottamaan jäätelöpaketin esiin, ja syömään sitä normaalin annoksen, ja sitten unohtamaan makeat. Minä tarvitsen joskus makeaa, ja jos en sitä saa pitkään aikaan, alan tuntea alakuloiseksi itseni. Mutta kun tietää, ettei se ole kiellettyä, vaan joskus jopa luvallista, ei synny pakkomiellettä.

        On totta, ettei laiharilla saa useinkaan sortua makeisiin, muuten ei tule tuloksia, mutta esim. kerran kuin sain pois n. 8-9 kiloa pelkästään jättämällä makeat ja liiat leivät, söin silti kerran viikossa jäätelöä. Olisi opittava hallitsemaan himonsa, niin niistä ei tarvitsisi kieltäytyä kokonaan.

        Hei. Kiire kyllä taaskin ((
        Ruokavaliomme on ideaalinen miehen kanssa tällä hetkellä, kaikilla mittareilla mitattuna!

        Mitä sitten tarkoitatkin sillä normaalilla..

        Ei syöty roskaruokaa ennenkään.

        Ei ole ongelmia "nupin" suhteen .. / ?,9

        Olemme jättäneet 99,9 %;sti sokerit, jauhot, perunat, vaalean leivän, makaroonit, pastat, riisinKIN.. ja ne turhat, jotka kaikki tietävät.

        Syömme vihanneksia, lihaa , kalaa, kanaa, juustoa, kananmunia, riistaa...

        Otamme omega 3:sta, C-vitamiinia poreena (hedelmät jalostettu niin että sokeripitoisuutta kyllä on, mutta vitamiinien laita niin sun näin), monivitamiinia - hyvää sellaista -

        Joo, ei tee heikkoakaan maistaa "sitä yhtä karamelliä" jota tutut tätit aina kummasti nykyään tarjoaa ja loukkaantuvat verisesti jos ei ota..=)

        Mutta jos joka ikisellä satunnaisella kylä- ym reissulla tanssisi muiden pillien mukaan; joisi kahvia niin paljon kuin kaadetaan ja söisi isoja tuhtia pullia joista jos ei edes pidä.. ??

        Siis, miksipä tekisin niin. Syöminen kun on aina kuitenkin elimistölle stressi, niin pitäisi ajatella pääsääntöisesti että MIKSI tuon ja tuonkin pitäisi päätyä elimistööni? Miten se hyödyttää sitä?
        !Tai siis useamminkin - vahingoittaa.
        Ehei. Pikkuisen tarkkanäköisyyttä peliin, niin ei loukkaa ketään. Karamellit voi aina sujauttaa vaikka taskuunsa. Ps. makea pitäisi syödä muuten aina ruokailun päätteeksi, eipähän se sokeri ryöväisi silloin elimistöstä vitamiineja..fakta homma. Jatkoja sinnekin. ;=)

        Jaa, en tosiaan ehdi enempää. Jatkuu tarvittaessa.


      • justiina
        ...ne ainakin terveytesi kirjoitti:

        Tässä sinulle tietoa Atkinsin kotimaasta.

        http://www.quackwatch.org/01QuackeryRelatedTopics/lcd.html

        http://www.americanheart.org/presenter.jhtml?identifier=11234

        Tässä varsinkin on tietoa Atkinsin dieetin pitkäaikaisvaikutuksista, siis jos sitä noudattaa pitkiä aikoja. Sivupalkista voit lukea esim., kuinka jättiannoksesi lihaa päivässä vaikuttaa luustoosi: "Peeing Your Bones Down the Toilet", tai miten munuaisesi rasittuvat raskaista liha-aterioista: "Kidney Scarring", jonka artikkelista on linkki American Kidney Fundin sivuille (niin, voisikohan sellainenkin järjestö olla väärässä):

        http://www.atkinsexposed.org/atkins/38/Massive_Health_Risk.htm

        Tottakai jos on aiemmin vetänyt naamaansa pelkkää roskaruokaa, niistä luopuminen saa toki ihmeitä aikaan. Mutta eikö olisi mahdollista luopua niistä ilman humpuukidieettiä, kuten se englanniksi kuuluu, "fad diet"?

        Miten aiot palata normaalimpaan ruokavalioon? Pelkäänpä, että edessäsi on yhä tosiasia, että on opittava hallitsemaan makean ja pullan himoaan.

        Alkoholisti on sellainen, joka ei kauaa pysty pitämään täyttä pulloa kaapissa avaamatta, ja juomatta sitä sitten yhdessä illassa ja lähtemättä jopa jatkoillekin. Hiilihydraattejakin täytyy rajoittaa, mutta miksi terveellinen leipä tai riisi? Aasiassa miljoonat ihmiset elävät riisillä ja pysyvät paljon terveempinä kuin länsimaalaiset. Jos yhden leipäpalan syömisestä seuraa 4-5 palan syöminen, sen jälkeen jäätelöpaketin tyhjennys ja lopuksi karkkikauppaan juokseminen, on vikaa jossain muuallakin. Ettei vai tunne-elämää tai yksinäisyyttä tai pettymystä tai ahdistusta paikata makealla? Tiedän sattumalta todella hyvin, mistä on kyse, ja aion tutkia omia syitäni makean himoon, ja jatkaa terveemmällä ruokavaliolla. Mutta minä päinvastoin onnittelen itseäni, jos pystyn ottamaan jäätelöpaketin esiin, ja syömään sitä normaalin annoksen, ja sitten unohtamaan makeat. Minä tarvitsen joskus makeaa, ja jos en sitä saa pitkään aikaan, alan tuntea alakuloiseksi itseni. Mutta kun tietää, ettei se ole kiellettyä, vaan joskus jopa luvallista, ei synny pakkomiellettä.

        On totta, ettei laiharilla saa useinkaan sortua makeisiin, muuten ei tule tuloksia, mutta esim. kerran kuin sain pois n. 8-9 kiloa pelkästään jättämällä makeat ja liiat leivät, söin silti kerran viikossa jäätelöä. Olisi opittava hallitsemaan himonsa, niin niistä ei tarvitsisi kieltäytyä kokonaan.

        Vallankäyttäjät ja markkinat eivät tule toimeen ilman spiniä. PR:n tarkoituksena on kontrolloida massoja niiden tietämättä.

        Parasta PR:ää on kun ihmiset ei tiedosta tulleensa manipuloiduiksi.

        Ihmisille pitää sanoa, mitä heidän tulee ajatella. Kansalaiset ovat niin tyhmiä, etteivät ymmärrä omaa parastaan...

        Ihmisiä hallitaan mielikuvilla. Todellisista asioista ei puhuta (tilanne on tuttu aina ennen vaaleja..)

        USA:ssa kuten muuallakin on perustettu "puolueettomia" instituutteja ja yhdistyksiä, jotka toimivat näennäisen tieteellisen julkisivun takana manipuloiden yleistä mielipidettä.

        Tunnetuimpia: Manhattan Institute, Consumer Alert, International Food Information Council, Cato Institute, Global Climate Coalition, American Council on Science and Health, Industrial Health Federation, Air Hygiene Foundation.

        Luulisi näiden ajavan ihmiskunnan asiaa? Ne ovat kuitenkin teollisuuden ja vallanpitäjien etujärjestöjä, joiden tarkoitus on tuottaa tietoa ja mielikuvia, joista on hyötyä alan teollisuudelle ja kulloisellekin valtapolitiikalle.

        Haitoista ei puhuta mitään. Instituutit vähättelevät muiden tutkijoiden tuloksia ja jopa mustamaalaavat heitä.

        Ihmisiä hallitaan pelolla. Pelon kourimalle ihmisille voidaan myydä mitä vain. Miksi esim jokin teollisesti valmistettu "kevyt" levite on terveellistä?

        Keveys-sanan voima perustuu pelkoon! Keveydestä on tehty tavoiteltavaa. Mainos iskee suoran meissä piilevään kuolemanpelkoon ja siihen ettemme halua erottua joukosta.

        Kukaan ei sisimmässään halua olla lihava, sillä lihavuus nykykulttuurissa tarkoittaa samaa kuin olla ruma ja vastenmielinen.

        Atkins itse noudatti dieettiään. Ei kuollut sen vuoksi kuten yleinen käsitys on. Harvan ihmisen ajatuksia vääristelty yhtä paljon.

        Itse en ole virallisella Atkinsilla. Ruokavaliosta olen karsinut kaiken turhan.

        Milloinkaan emme ole syöneet yhtä monipuolisesti kuin nykyään. Roskaruokaa emme aiemminkaan harrastaneet, teimme itse ruuan, mieskin kova kokkaaamaan ja kokeilemaan.

        Mikä lie se "normaalimpi2 ruokavalio..?

        Tämä runsasravinteinen vähähiilari "dieetti" joka meillä käytössä on pysyvää kohdallamme, ja - tästä on yli 500 henkilön omakohtaiset kokemukset, - vain muutamalle ei ole sopinut.

        Kyllä, VOIN syödä pullan, karkin tms jos joskus tilanne "vaatii", - pääsääntöisesti en katso että muilla on oikeutta vaatia ottamaan sen seitsemää sorttia. Oikeus närkästyä tietysti, mutta voisi miettiä kuka onkaan itsekäs.. (törmään jatkuvasti tuputtamiseen nykyään..)

        Miksi laittaa sisuksiinsa turhaa? Miksi antaa kellekään toiselle määräysvaltaa sen suhteen..

        En ole yksinäinen, pettynyt, ahdistunut...päinvastoin. Ja alkoholiakin saa olla kaapissa, ei "polttele", kuten ei esim näkkäritkään, jotka miehelle sopivat.

        Teemme itse suklaata. Kookosrasvaa, kaakaota, kermaa, hermesetasta. Ehkä pähkinää. Hyvää on, ja saa antioksidantit ja "suun makeaksi" ilman lisäaineita ja sokeria.

        Valitettavasti "meidän jokapäiväinen leipämme" koostuu enimmäkseen valkaistuista jauhoista, sokerista ja halvoista kasvirasvoista.

        Viljoissa on fylaattia, joka häiritsee mineraalien imeytymistä suolistosta. Vilja vaikuttaa varsinkin sinkin ja kalsiumin imeytymiseen.

        Mikään välttämättömyys ja korvaamaton ei leipä ole. Kelle se sopii, niin hyvä. Kaikille ei. Aina voi kokeilla. Mitään niin arvokasta siinä ei ole sellaisia määriä varsinkaan, etteikö niitä muualta saisi.

        Monia asioita voidaan korjata ruokavaliolla. Oma olo paras mittari, sanoivat "asiantuntijat" sitten mitä tahansa.


    • gotcha

      Pakkohan se on minunkin ottaa osaa keskusteluun...En kyllä hirveästi suosittele karkkia syömään, koska ihan oikeesti pitäs sokereita, myös fruktoosia jota usein on light-limuissa, välttää. Makean nälkä oli pahin eilen eli kolmantena päivänä. Meni ohi kyllä. Noudatan itse kyllä melko orjallisesti ihan noita oikeita ohjeita, en juo kahvia enkä teetä enkä kolajuomia. Kirkas viina on sallittua. Kastikkeita kannattaa kans vähän miettiä (huomasin aiemmin ellin vinkin että lihat ja kastikkeet ois sallittuja. Kastikkeet usein tehdään vehnäjauhoihin esim ruskea kastike tai peruskastikepohja. Ei kannattaisi ohjata ihmisiä noudattamaan atkinsin dieettiä jos ei oikeasti kunnolla tiedä miten sitä noudatetaan), myös ketsuppien ja sinappien taustat kannattaa selvittää, soijakastikkeessakin on vehnää joten ei sovi. Juustoja saa syödä ja kermaa käyttää kahden ekan viikon aikana. Juomiksi sopivat veden lisäksi fun-light mehut tai vaikka sprite zero. Kannattaa aina tarkistaa niistä mitä makeutusainetta on käytetty, fruktoosi siis kielletty myös. Kofeiini lukkiuttaa rasvan palamisen, sen takia sitä ei suositella kuin kerran viikossa riippuvuuden katkaisemiseksi. Lykkyä vaan ellille ja justiinalle ja muillekin ketkä samassa veneessä nyt olette kanssani! Minulla paino tippunut nyt siis neljän ekan päivän aikan 2kg. (ostin eilen dietorelle pussin mutta kotona huomasin että oikea hiilaripommihan se on vaikka sokeria ei olekaan. Kaappiin siis jäi... Kannattaa olla tarkkana...Onneksi makean nälkä on tosiaan eilisestä jo hiipunut, joten uskoisin että kun ohjeita noudattaa oikein, on dieetillä oleminenkin helpompaa...) Aurinkoista kevään odotusta kaikille!

      • gotcha

        Salaateista sen verran että 2 kertaa päivässä 2dl salaattia on sallittu ja hyvä ottaakin, ei tule niin helposti sitä ummetusta.. Kasviksia saa päivässä syödä desin. Mulla ei ole ummetusta ollut, joillekin se on vaivana. Aika yksilöllistä taitaa olla.


      • hile
        gotcha kirjoitti:

        Salaateista sen verran että 2 kertaa päivässä 2dl salaattia on sallittu ja hyvä ottaakin, ei tule niin helposti sitä ummetusta.. Kasviksia saa päivässä syödä desin. Mulla ei ole ummetusta ollut, joillekin se on vaivana. Aika yksilöllistä taitaa olla.

        kuinka paljon olet saanut putoamaan, ja missä ajassa? :) kiitos etukäteen!


      • gotcha
        hile kirjoitti:

        kuinka paljon olet saanut putoamaan, ja missä ajassa? :) kiitos etukäteen!

        17.5. aloitin, painoa pudonnut nyt 4kg. Vähän jumittaa, mikä johtuu todennäköisesti viime viikonlopun siiderinmaistelusta... Ei kannata lähteä juomaan alkoholipitoisia liian aikaisin, jos haluaa jatkaa nopeaa painonpudotusta. Liian pian aloituksen jälkeen varmaan läksin terassille. Alussa kilot tosiaan karisee todella nopeasti. Tuo neljä kiloa lähti melkein kokonaan ekan viikon aikana, nyt on jumittanut monta päivää, mutta olen ymmärtänyt, että painon putoaminen jatkuu kuitenkin pienen jumituksen jälkeen. Nähtäväksi jää...


      • justiina
        gotcha kirjoitti:

        17.5. aloitin, painoa pudonnut nyt 4kg. Vähän jumittaa, mikä johtuu todennäköisesti viime viikonlopun siiderinmaistelusta... Ei kannata lähteä juomaan alkoholipitoisia liian aikaisin, jos haluaa jatkaa nopeaa painonpudotusta. Liian pian aloituksen jälkeen varmaan läksin terassille. Alussa kilot tosiaan karisee todella nopeasti. Tuo neljä kiloa lähti melkein kokonaan ekan viikon aikana, nyt on jumittanut monta päivää, mutta olen ymmärtänyt, että painon putoaminen jatkuu kuitenkin pienen jumituksen jälkeen. Nähtäväksi jää...

        Nyt siinä menee sitten joku aika saada homma taas käyntiin ...
        Periksi ei kuitenkaan kannata antaa, jos olet vakaasti päättänyt, ja noinkin kivasti tuli tulosta! =)

        Itselleni satuui yhdet synttärit silloin, kun oli muistaakseni 11 päivää aloituksesta.
        Taisi viikon verran jumittaa. Ei kannata nyt hypellä vaa`alla, läskiä se ei ole. Jatkoja :=)


      • gotcha
        justiina kirjoitti:

        Nyt siinä menee sitten joku aika saada homma taas käyntiin ...
        Periksi ei kuitenkaan kannata antaa, jos olet vakaasti päättänyt, ja noinkin kivasti tuli tulosta! =)

        Itselleni satuui yhdet synttärit silloin, kun oli muistaakseni 11 päivää aloituksesta.
        Taisi viikon verran jumittaa. Ei kannata nyt hypellä vaa`alla, läskiä se ei ole. Jatkoja :=)

        No, ei mulla muuta repsahdusta tapahtunutkaan, eikä oikeastaan varsinaista repsahdusta muutenkaan, light-siideriä join, ja niidenkin piti mahtua päivän hiilareihin. Se on kai sit jotenkin sen alkoholin kans tekemisissä, et se polttaa eka sen alkoholin ja sit palailee rasvaa polttamaan. En tiedä... (nyt ei siis tarvitse kenenkään ottaa tuosta onkeensa, en tiedä, epäilen vain) Tiukasti olen kyllä pysynyt alle 20g hiilareita päivässä -linjalla.


      • justiina
        gotcha kirjoitti:

        No, ei mulla muuta repsahdusta tapahtunutkaan, eikä oikeastaan varsinaista repsahdusta muutenkaan, light-siideriä join, ja niidenkin piti mahtua päivän hiilareihin. Se on kai sit jotenkin sen alkoholin kans tekemisissä, et se polttaa eka sen alkoholin ja sit palailee rasvaa polttamaan. En tiedä... (nyt ei siis tarvitse kenenkään ottaa tuosta onkeensa, en tiedä, epäilen vain) Tiukasti olen kyllä pysynyt alle 20g hiilareita päivässä -linjalla.

        Noinhan se on kuten arvelit. Mitään alkomahoolia ei suositella 2-4 viikkoon. Ja siinä on sitten olemassa vaara, että nälättää ja, voi olla, että tulee syöneeksi ehkä jotain kiellettyä- - (puhun yleisellä tasolla siis, ja itselle kävi "entisessä elämässä" aina noin)

        Vaikka kesä alkamassa ..

        Niin ja hei, juuri luin (ei kuulu edelliseen asiaan mitenkään), että:

        Natriumglutamaattia (aromisuolaa) syytä välttää, se stimuloi voimakkaasti insuliinia, eli siis huono asia.


      • pohjaton syömäri

        hellurei! Liityin myös joukkoon somaan.
        millaisia ruoka määriä vedätte? tuntuu että syön ihan kilo kaupalla lihaa ja juustoa tulee höylättyä teeveen edessä. minkä sille voin kun rakastaa ruokaa. oonko väärillä jäljillä? karkit pysyny nyt visusti poissa, kova itsekuri.(tai eilen sorruin muutamaan namuseen, veli tarjos kiusallaan). kertokaa lihonko syömällä paljon rasvaista ruokaa nyt alotusvaiheessa? vai onko oikein? kohta lähdössä illalliselle ravintolaan, ja mietin jo ruokaani, tarjoilia ei varmasti tykkää ;) Tsemppiä! Kaiken se kestää jos läskit lähtee!


      • justiina
        pohjaton syömäri kirjoitti:

        hellurei! Liityin myös joukkoon somaan.
        millaisia ruoka määriä vedätte? tuntuu että syön ihan kilo kaupalla lihaa ja juustoa tulee höylättyä teeveen edessä. minkä sille voin kun rakastaa ruokaa. oonko väärillä jäljillä? karkit pysyny nyt visusti poissa, kova itsekuri.(tai eilen sorruin muutamaan namuseen, veli tarjos kiusallaan). kertokaa lihonko syömällä paljon rasvaista ruokaa nyt alotusvaiheessa? vai onko oikein? kohta lähdössä illalliselle ravintolaan, ja mietin jo ruokaani, tarjoilia ei varmasti tykkää ;) Tsemppiä! Kaiken se kestää jos läskit lähtee!

        Eskimot ja alkuasukkaat syö lihaa ja rasvaa, eikä niillä ole kilo- eikä terveysongelmia, kuten meillä.

        Mutta älä sekoita sitten! Eli jos alat noudattaa vähähiilarista tyyliä (jossa rasva ei pannassa) niin älä ihmeessä syö sitten niitä entisen elämän ruokia siinä rinnalla. SILLOIN lihot takuuvarmasti.

        Itsellä on tuttavapiirissä ihmisiä, jotka ottaneet kyllä esim voin käyttöön ja muutaman muun asian, mutteivät muuten ole muuttaneet tyyliä. Olen sanonut kyllä heille, että metsään menee nyt..!


      • gotcha
        pohjaton syömäri kirjoitti:

        hellurei! Liityin myös joukkoon somaan.
        millaisia ruoka määriä vedätte? tuntuu että syön ihan kilo kaupalla lihaa ja juustoa tulee höylättyä teeveen edessä. minkä sille voin kun rakastaa ruokaa. oonko väärillä jäljillä? karkit pysyny nyt visusti poissa, kova itsekuri.(tai eilen sorruin muutamaan namuseen, veli tarjos kiusallaan). kertokaa lihonko syömällä paljon rasvaista ruokaa nyt alotusvaiheessa? vai onko oikein? kohta lähdössä illalliselle ravintolaan, ja mietin jo ruokaani, tarjoilia ei varmasti tykkää ;) Tsemppiä! Kaiken se kestää jos läskit lähtee!

        Käypäs katsomassa täältä Ruokapäiväkirjat osiosta mitä kukin karppaaja syö.
        Osoite olisi http://karpit.net/forum/viewforum.php?f=11


    • nimetön vain

      hei taas kaikille.päivä meni ulkoillessa energiaa vieläkin muille jakaa aamupaino 8 päivän jälkeen -4.5 alkupainosta.tänään on alkanu tökkimään pekoni mut löytöjä teen taas illalla kun menen karppien sivuille kokeilemisen arvoinen sivu kaikille jotka ettii vähä hiilari ohjeita..huomaa ettei ole yksin.ja toinen asia potuttaa nämä väliin kirjoittelijat täällä eiköhän jokainen ole oman kehonsa temppelin vartija ja tiedä mitä oma keho sietää tarvitsee jos jonkun mielestä vaarallista niin pitäköön omana tietonaan.vai olenko väärässä....???????

      • gotcha

        Antaisitko osoitteen mistä löytää reseptejä tai voisitko antaa itse pari hyvää vinkkiä? Kiva kokeilla jotain uutta välillä. Mulla neljäs päivä lähestyy siis loppuaan.. Kiitos jo etukäteen!


      • nimetön vain
        gotcha kirjoitti:

        Antaisitko osoitteen mistä löytää reseptejä tai voisitko antaa itse pari hyvää vinkkiä? Kiva kokeilla jotain uutta välillä. Mulla neljäs päivä lähestyy siis loppuaan.. Kiitos jo etukäteen!

        hei gotcha.juu käys tuolla www.karpit.fi ja pää sivulta vasen keskikulma noin on karppi foorumi siel selaamalla olen löytänyt vinkkejä ruokailuun ja siel ei katota silmät kieroon ai mikä aktins..??en oikein osaa ite antaa vinkkejä mut toivottavasti tuolt sivulta löydät todella mukavaa porukkaa menet sinne mukaan vain niin on aina joku ainakin mua viisaampi???toivottavasti must oli edes jotain hyötyä...=)


      • nimetön vain
        nimetön vain kirjoitti:

        hei gotcha.juu käys tuolla www.karpit.fi ja pää sivulta vasen keskikulma noin on karppi foorumi siel selaamalla olen löytänyt vinkkejä ruokailuun ja siel ei katota silmät kieroon ai mikä aktins..??en oikein osaa ite antaa vinkkejä mut toivottavasti tuolt sivulta löydät todella mukavaa porukkaa menet sinne mukaan vain niin on aina joku ainakin mua viisaampi???toivottavasti must oli edes jotain hyötyä...=)

        sori hirveest se on net ei fi siis www.karpit.net


      • Tinka
        nimetön vain kirjoitti:

        sori hirveest se on net ei fi siis www.karpit.net

        Heippa vaan kaikille!
        Kiitos linkistä nimettömälle.
        4. päivä menossa.Ainoa outo juttu on finnien
        ilmaantuminen.Yleensä ei finnejä juuri ole.
        Lieneekö valkuaisaineilla tämä vaikutus.
        Onkohan muilla vastaavia kokemuksia?
        Muuten mennyt suht'koht hyvin.
        Kahvia tosin juon kielletysti ja 4 kuppia
        päivässä.En jaksa kantaa siitä kovin huonoa
        omaatuntoa.Jos näyttää siltä, etten sen vuoksi
        kevene, täytynee luopua siitäkin.
        Light-mehua olen myös lipitellyt. Siitä tosin
        koen huonoa omaatuntoa.Hiilareitahan siinä
        ei tosin ole.Ei vaan muuten ole mitään
        kovinkaan terveellistä juotavaa.
        Pysykää lujina vaan!
        Heikkona hetkenä on hyvä marssia peilin eteen, riisutua ja miettiä onko todellakaan varaa
        antaa periksi.
        Kannattaa myös muistella, miten epäonnistuneeksi
        itsensä tuntee, jos sortuu ahmimaan ja homma
        menee puille.
        Ei se makean ja leivän tuottama hetkellinen
        "huuma" sitten olekkaan niin ihana, mitä muisteli.
        Eli on palkitsevampaa pysyä ruodussa...
        Jos siitä huolimatta retkahtaa, ei pidä luopua
        ruokavaliosta retkahdus keppihevosenaan!
        Jatkaa vain entiseen malliin ilman suurempaa
        numeroa.
        Kiitos aloittajalle tästä ketjusta!


      • gotcha
        Tinka kirjoitti:

        Heippa vaan kaikille!
        Kiitos linkistä nimettömälle.
        4. päivä menossa.Ainoa outo juttu on finnien
        ilmaantuminen.Yleensä ei finnejä juuri ole.
        Lieneekö valkuaisaineilla tämä vaikutus.
        Onkohan muilla vastaavia kokemuksia?
        Muuten mennyt suht'koht hyvin.
        Kahvia tosin juon kielletysti ja 4 kuppia
        päivässä.En jaksa kantaa siitä kovin huonoa
        omaatuntoa.Jos näyttää siltä, etten sen vuoksi
        kevene, täytynee luopua siitäkin.
        Light-mehua olen myös lipitellyt. Siitä tosin
        koen huonoa omaatuntoa.Hiilareitahan siinä
        ei tosin ole.Ei vaan muuten ole mitään
        kovinkaan terveellistä juotavaa.
        Pysykää lujina vaan!
        Heikkona hetkenä on hyvä marssia peilin eteen, riisutua ja miettiä onko todellakaan varaa
        antaa periksi.
        Kannattaa myös muistella, miten epäonnistuneeksi
        itsensä tuntee, jos sortuu ahmimaan ja homma
        menee puille.
        Ei se makean ja leivän tuottama hetkellinen
        "huuma" sitten olekkaan niin ihana, mitä muisteli.
        Eli on palkitsevampaa pysyä ruodussa...
        Jos siitä huolimatta retkahtaa, ei pidä luopua
        ruokavaliosta retkahdus keppihevosenaan!
        Jatkaa vain entiseen malliin ilman suurempaa
        numeroa.
        Kiitos aloittajalle tästä ketjusta!

        Joo mulla kans neljäs päivä kohta loppuu jo, niin olen huomannut saman kuin sinä, finnejä tulee kuin sieniä sateella... Mut se voi johtua yksinkertaisesti siitä mistä minulla aina: kun muutan ruokailutottumuksiani niin siitä niitä tulee. Samalla tavalla kun raskaana ollessa jouduin vaihtamaan terveellisempään ja suolattomampaan niin naamaan tuli heti näppylöitä. Voi sekin tosin olla niistä silloisista hormoneista, mutta kun yleensä raskaanaollessa iho voi hyvin ja on niin hehkeä...En tiedä. Osansa voi antaa sekin runsas rasvan käyttö.


    • nimetön

      aktinssin "tehokkuus" perustuu siihen ettei kukaan voi syödä sellaista paskaa niin paljoa..jättäkää ne eläimet rauhaan ja syökää kasveja ...ps.jenkeissä ei aktins ole enää "muotia",mutta koska suomi on jälleen jäljessä niin te siitä vielläkin paasaatte

      • ottaisit selvää

        40 miljoonaa amerikkal. aloittanut arvion mukaan atkinsin 2003. lue ylhäältä.

        tai oikeammin, mene huuhaa palstalle huhuilemaan!

        lue enemmän jotta olisit vasta viisaampi

        EVVK sinunlaiset


      • pnieminen
        ottaisit selvää kirjoitti:

        40 miljoonaa amerikkal. aloittanut arvion mukaan atkinsin 2003. lue ylhäältä.

        tai oikeammin, mene huuhaa palstalle huhuilemaan!

        lue enemmän jotta olisit vasta viisaampi

        EVVK sinunlaiset

        jos itse ottaisit selvää ravinnosta tai oikeammin biologiasta, voisit ymmärtää ihmisessä tapahtuvia aineenvaihduntaa ja hormonaalista toimintaa ohjaavia tekijöitä. atkins kuten zone jne. ovat vain keino luoda pohja ravintotietämykseen yleisellä tasolla sellaisille hyvinvointiyhteisöille, joissa hiilihydraattipitoiset ja kovetetut rasvayhdiste ruoat korvaavat terveellisempää ja vaikeammin tai hitaammin valmistettavaa ruokaa. ei dieetit toimimattomia ole, ne vain on tarkoitettu oikeasti liikalihaville ihmisille, normaali ihminen liikkuessaan tarpeeksi ja syödessään terveellisen monipuolisesti ei atkinsseja tms. koskaan tarvi, vyötärömakkarat lähtee liikkumalla.


      • justiina
        pnieminen kirjoitti:

        jos itse ottaisit selvää ravinnosta tai oikeammin biologiasta, voisit ymmärtää ihmisessä tapahtuvia aineenvaihduntaa ja hormonaalista toimintaa ohjaavia tekijöitä. atkins kuten zone jne. ovat vain keino luoda pohja ravintotietämykseen yleisellä tasolla sellaisille hyvinvointiyhteisöille, joissa hiilihydraattipitoiset ja kovetetut rasvayhdiste ruoat korvaavat terveellisempää ja vaikeammin tai hitaammin valmistettavaa ruokaa. ei dieetit toimimattomia ole, ne vain on tarkoitettu oikeasti liikalihaville ihmisille, normaali ihminen liikkuessaan tarpeeksi ja syödessään terveellisen monipuolisesti ei atkinsseja tms. koskaan tarvi, vyötärömakkarat lähtee liikkumalla.

        Melkoisen kattava kirja kolesterolista. Lääkärit ja terveysvastaavat eivät kyllä enemmäkseen allekirjoita sitä ollenkaan.

        Paitsi ennakkoluulottomat ja he ketkä eivät suostu pokkuroimaan ja myötäilemään..

        Laaja lähdeluettelo lopussa rasva-tutkimuksista jne. Tosi valaiseva mutta ah, niin teilattu ja nyttemmin kuoliaaksi vaiettu. Uffe Ravnskov (lääkäri) kirjoittaja. Mainostaahan täällä muutkin..


    • justiina

      Heipsis. Minne kaikki joutuivat? Tiukempi linja toi tulosta, kun tuli takapakkia. Joidenkin pitää olla tarkempi hiilarien kanssa, niin se vaan on. Sille ominaisuudelle ei voi mitään.

      Esim ukkoni pystyy mättömään pieniä pyöreitä, mutta mulla se peli ei vetele. Heti näkyy (ja tuntuu) turvotuksina, ja siks toisekseen olen niin leipäaddikti (tulee hillitön himo) että parempi kun antaa olla kaapissa.

      Ylipäätään miehillä taitaa olla helpompaa nuo painoasiat, heillä yleensä enemmän lihaksia (ei välttämäti mutta monesti näin) jotka polttaa siis myös niitä kaloreita jos viitsii vähänkään liikkua.

      • nimetön vain

        hei justiina.en mä ainakaan oo hävinny minnekkään ei vain oikein huvita enään kirjoitella tänne kun on aina joku arvostelemassa esim tuo -4kg josta ainakin 3 kg on vettä jne mulla ainakin tämän dieetin tarkotus oli alunperin ja on vieläkin et pääsen irti sokerihumalasta eli joka päiväisestä mässyttämisestä,itse en lähtisi ketään arvostelemaan näillä palstoilla jokainen on omalla asiallaan ja mitä ja millä painonsa on ja aikoo tiputtaa kai multa se järki puuttuu niinkuin tuolla luin...


      • Tinka

        8.päivä menossa. Kiloista tiedä en, kun en
        "vaakaile" lainkaan.
        Huomasin vaan aiemmin, ettei punnailu sopinut
        itselle.Vaikuttaa liikaa mielialaani jos laihtumista ei olekkaan tapahtunut.
        No, hiljaa hyvä tulee.
        Tänään, kun oli kaunis päivä ja vapaata,kiskoin
        uimapuvun päälleni ja aurinkoa ottamaan...
        Ruskea iho näyttää tosiaan paremmalta, vaikka olisikin vähän ihraa.
        Olen juonut Fun-light mehua makeanhimon taltuttajaksi. Hyvin se on toiminutkin.
        Ihmettelen itsekkin, ettei tee makeaa mieli!
        Ajatus kyllä askartelee vähän liikaakin
        ruuan parissa. Mitenhähän kauan kestää se,
        ettei kiinnitä siihen syömiseensä niin
        valtavasti huomiota...

        Hedelmiä kyllä kaipailen ruokavalioon.
        Toiselta palstalta luin, että imukuppihieronta
        auttaa selluliittiin.
        Kirjoittaja kertoi, että jo 3.kerta tuotti
        näkyvää tulosta.
        Tietäisiköhän joku, minkälaisesta vempeleestä
        on kysymys?
        Veto on vähän pois, kuin Mattilan siasta.
        Kaippa tämä tästä tasaantuu.
        Huomennakin pitäisi olla tosi lämmintä.
        Auringossa ei tee mieli minkäänlaista
        ruokaa. Tosin se vetää veteläksi!

        Viikonloppuna otin vähän alkomahooliakin.
        Onhan se hyvä, että joku pahe on sallittukin!

        Älkäähän nyt tippuilko pois ketjusta, ystävät.
        Tämäkin palsta tuo omaa, pientä tukeaan
        laihtumispäätökseen!


      • Tinka
        nimetön vain kirjoitti:

        hei justiina.en mä ainakaan oo hävinny minnekkään ei vain oikein huvita enään kirjoitella tänne kun on aina joku arvostelemassa esim tuo -4kg josta ainakin 3 kg on vettä jne mulla ainakin tämän dieetin tarkotus oli alunperin ja on vieläkin et pääsen irti sokerihumalasta eli joka päiväisestä mässyttämisestä,itse en lähtisi ketään arvostelemaan näillä palstoilla jokainen on omalla asiallaan ja mitä ja millä painonsa on ja aikoo tiputtaa kai multa se järki puuttuu niinkuin tuolla luin...

        Eipä kannata kiinnittää minkäänlaista huomiota
        homman vesittäjiin.
        Minä en edes vaivaudu lukemaan heidän juttujaan!
        Paras lukea vaan ne jutut ketjussa, mitkä kertovat
        kuurin edistymisestä.
        Niin teen ainakin itse.Mollaajia löytyy aina
        ja joka asiassa!


      • Tinka kirjoitti:

        8.päivä menossa. Kiloista tiedä en, kun en
        "vaakaile" lainkaan.
        Huomasin vaan aiemmin, ettei punnailu sopinut
        itselle.Vaikuttaa liikaa mielialaani jos laihtumista ei olekkaan tapahtunut.
        No, hiljaa hyvä tulee.
        Tänään, kun oli kaunis päivä ja vapaata,kiskoin
        uimapuvun päälleni ja aurinkoa ottamaan...
        Ruskea iho näyttää tosiaan paremmalta, vaikka olisikin vähän ihraa.
        Olen juonut Fun-light mehua makeanhimon taltuttajaksi. Hyvin se on toiminutkin.
        Ihmettelen itsekkin, ettei tee makeaa mieli!
        Ajatus kyllä askartelee vähän liikaakin
        ruuan parissa. Mitenhähän kauan kestää se,
        ettei kiinnitä siihen syömiseensä niin
        valtavasti huomiota...

        Hedelmiä kyllä kaipailen ruokavalioon.
        Toiselta palstalta luin, että imukuppihieronta
        auttaa selluliittiin.
        Kirjoittaja kertoi, että jo 3.kerta tuotti
        näkyvää tulosta.
        Tietäisiköhän joku, minkälaisesta vempeleestä
        on kysymys?
        Veto on vähän pois, kuin Mattilan siasta.
        Kaippa tämä tästä tasaantuu.
        Huomennakin pitäisi olla tosi lämmintä.
        Auringossa ei tee mieli minkäänlaista
        ruokaa. Tosin se vetää veteläksi!

        Viikonloppuna otin vähän alkomahooliakin.
        Onhan se hyvä, että joku pahe on sallittukin!

        Älkäähän nyt tippuilko pois ketjusta, ystävät.
        Tämäkin palsta tuo omaa, pientä tukeaan
        laihtumispäätökseen!

        hei tinka oon sitten tuo nimetön vain löysin tunnukseni ja oon omalla nimimerkillä...kyl noi lannistaa mut kiitos sulle kun piristit kummasti mun mieltä.mulla parin päivän päästä 2 vk täynnä ja nyt ei enään pyöri ruoka mielessä itseasiassa saa välillä jopa miettiä et koskahan viimeeksi söin.karkkia ei tee mieli ollenkaan ja se on se paras asia tässä koko jutussa koska ennen olin hirveä karkkihiiri joka päivä jotain oli pakko saada.ens viikolla alan lisäilemään ruokavaliooni jotain pientä esim vihanneksia ja hedelmiä niitä missä on vähiten hiilaria eli entinen herkku banaani jää kauppaan ilmoittelen sit torstaina jos en muuten kuulu mikä oli mun 2 vk saavutus no ainakin olo on nyt jo todella kevyt ei oo sitä ähkyä olotilaa eikä väsytä ruuan jälkeen,niinkuin ennen...tsemppiä kaikille..


      • justiina
        nimetön vain kirjoitti:

        hei justiina.en mä ainakaan oo hävinny minnekkään ei vain oikein huvita enään kirjoitella tänne kun on aina joku arvostelemassa esim tuo -4kg josta ainakin 3 kg on vettä jne mulla ainakin tämän dieetin tarkotus oli alunperin ja on vieläkin et pääsen irti sokerihumalasta eli joka päiväisestä mässyttämisestä,itse en lähtisi ketään arvostelemaan näillä palstoilla jokainen on omalla asiallaan ja mitä ja millä painonsa on ja aikoo tiputtaa kai multa se järki puuttuu niinkuin tuolla luin...

        Ei kannata välittää jokaisesta. En jouda esim jankuttamaan tuon ylläolevan kanssa -tällä kertaa. Aamulla menoa ja pitää lähteä tutimaan. Unenlaatu itsellä muuten myös jo aikaa sitten parantunut ja unentarve vähentynyt.


        Oma olo paras mittari, sanoivat ns asiantuntijat, tai edes ne ystävät joilla aina niitä "hyviä neuvoja", sitten mitä tahansa.
        Me ei olla virallisella atkinsilla ukon kanssa, vaan tosiaan noudatetaan Heikkilän ohjeita, joten mulla on eroja täällä kirjoittavien systeemiin. Esim kahvin suhteen...

        Hällä on varmaan jo ylikin 500 potilaan kokemukset oman ja vaimonsa lisäksi. (tunsi atkinsin)

        Kannattaa miettiä mitä ihminen lajina on alkujaan syönyt!

        Nythän meille on 80 luvulla markkinoitu tuo vähärasvainen ja runsashiilarinen "terveellinen" ruokavalio, mutta: on diabetesta, lihavuutta, liiallista verenpainetta ja kolesterolia, astmaa, allergioita, metabolista oireyhtymää, kaikenmaailman addkteja jne jne jne. Enemmän kuin konsanaan ennen.

        Ihmiset kuitenkin kuuntelevat lääkäreitä ja ostavat teollisesti valmistettuja rasvoja ja kaikkea ns "kevyttä" ja ravinneaineetonta. Monesti syödään valmisruokia.

        Eivät esim omankaan tuttavapiirini lihavat suinkaan sitä voita mättää naamaansa. Kyllä ne hiilareita syövät. Nyt ne on monetkin alkaneet kysellä kyllä, että mitenkäs mitäs sulle on tapahtunut...;=)

        Palataan asiaan. Onneksi on kymmensormijärjestelmä handussa.


      • nimettömämpi
        nimetön vain kirjoitti:

        hei justiina.en mä ainakaan oo hävinny minnekkään ei vain oikein huvita enään kirjoitella tänne kun on aina joku arvostelemassa esim tuo -4kg josta ainakin 3 kg on vettä jne mulla ainakin tämän dieetin tarkotus oli alunperin ja on vieläkin et pääsen irti sokerihumalasta eli joka päiväisestä mässyttämisestä,itse en lähtisi ketään arvostelemaan näillä palstoilla jokainen on omalla asiallaan ja mitä ja millä painonsa on ja aikoo tiputtaa kai multa se järki puuttuu niinkuin tuolla luin...

        ..niitä paskajuttuja ja pelotteluja ja vähättelyjä ja kaikenmaailman linkkejä "vaaroista",se on rahamaailman kusetusta!!hiilarimarkkinoijat ne raharötkyjä tässä maailmassa on eikä atkinslaiset!ei tarvi kuin avata tv niin kevyt juttua mainostetaan,ei rasvaa mutta sokeria senki eestä!


        tarkotus on hämmentää ja saada takaisin samaan retkuun.ruokatehtaat omistaa lääketehtaita ja päinvastoin.kaikki on bisnestä! meitä on sumutettu näillä kevyt-jutuilla! pidetään pintamme vaan ja opetellaan kokonaan uus elämäntapa.


      • justiina
        marika.10 kirjoitti:

        hei tinka oon sitten tuo nimetön vain löysin tunnukseni ja oon omalla nimimerkillä...kyl noi lannistaa mut kiitos sulle kun piristit kummasti mun mieltä.mulla parin päivän päästä 2 vk täynnä ja nyt ei enään pyöri ruoka mielessä itseasiassa saa välillä jopa miettiä et koskahan viimeeksi söin.karkkia ei tee mieli ollenkaan ja se on se paras asia tässä koko jutussa koska ennen olin hirveä karkkihiiri joka päivä jotain oli pakko saada.ens viikolla alan lisäilemään ruokavaliooni jotain pientä esim vihanneksia ja hedelmiä niitä missä on vähiten hiilaria eli entinen herkku banaani jää kauppaan ilmoittelen sit torstaina jos en muuten kuulu mikä oli mun 2 vk saavutus no ainakin olo on nyt jo todella kevyt ei oo sitä ähkyä olotilaa eikä väsytä ruuan jälkeen,niinkuin ennen...tsemppiä kaikille..

        Joo, hillitön makeanhimo on oire sokeriaineenvaihdunnan häiriöstä. Joka siis onneksi korjattavissa oleva asia.

        Tuolla ylhäällä kun tunnustin syöneeni muutaman omatekoisen munkin vappuna, niin -vappuna tosiaankin vain. Ja simaa ja --siideriä =)

        Mutta, se oli tilapäistä! Aiheutti vaa`an hyppäyksen (hiilariturvotusta) mutta, ohi on ja elämä jatkuu.

        Kismet mainos osoittaa hyvin missä mennään tällä hetkellä; puputetaan kun muut ei näe..?

        Olin yhdellä kurssilla tässä .., cocista ja suklaata oli -aikuisilla naisilla- jatkuvasti edessään, lähes jokaisella. (mulla oli vesi tai vissypullo kun päätteellä oltiin ja naamakin meinasi kuivua) Automaatista hakivat lisää. Kerran eräällä puuttui osa summasta ja aivan hätää kärsimässä oli.

        Eräs toinen osti ruokatunnilla pari isoa fazerin suklaalevyä, leväytti ne oleskelutilan pöydälle huokaisten "tässä ne on minun eväät"..

        Tarjosi varsin mullekin, mutta ei tehnyt heikkoa kieltäytyä. Toki olisin voinut palan ottaakin, mutta kun hän provosoi (tiesivät systeemistäni ym) niin en tahallani ottanut.

        Huomasin että muutamia suunnattomasti ärsytti minun "systeemit." Ja yhä saa kuulla ns hyviä neuvoja..

        Tänään unohtui tuntikausiksi syöminen. Sitten söin kana-lihakeittoa: Broilerin fileesuikaleita, jauhelihaa, vihanneksia, juustoa, kanalientä (jota jäi kun paistoin koipireisiä uunissa), sipulia, mausteita. Tosi hyvää eikä paljoa tarvinnut syödä kun nälkä tipotiessään.

        Kannattaa muuten liikkua niin paljon kun suinkin voi, ja silloin kun ilma sallii. Tosireipas kävelykin hyväksi, eikä kaipaa ihme välineitä.

        Painoja nostelen myös joka toinen päivä. Ei nyt mikään Kike Elomaa ..;=) Lihakset kuluttaa kaloreita.

        Liikunta panee aineenvaihduntaan vipinää, eli varsinkin kun alussa sitä "virtaa" on, niin ei kun liikettä niveliin; itsellä tuli kummasti komerot, kellarit siivottua jne, tuntui aivan duracel pupulta olo.

        Niin, jännä juttu että ennen piti mennä tosiaan nokosille kun oli vetänyt vaikkapa pottumuusia (sooseineen sun mitä milloinkin lisänä) napaansa.

        Nyt olen lähdössä koiran kanssa lenkille.

        Oikein hyviä jatkoja ja tsemppiä teille kaikille!


      • pnieminen
        justiina kirjoitti:

        Joo, hillitön makeanhimo on oire sokeriaineenvaihdunnan häiriöstä. Joka siis onneksi korjattavissa oleva asia.

        Tuolla ylhäällä kun tunnustin syöneeni muutaman omatekoisen munkin vappuna, niin -vappuna tosiaankin vain. Ja simaa ja --siideriä =)

        Mutta, se oli tilapäistä! Aiheutti vaa`an hyppäyksen (hiilariturvotusta) mutta, ohi on ja elämä jatkuu.

        Kismet mainos osoittaa hyvin missä mennään tällä hetkellä; puputetaan kun muut ei näe..?

        Olin yhdellä kurssilla tässä .., cocista ja suklaata oli -aikuisilla naisilla- jatkuvasti edessään, lähes jokaisella. (mulla oli vesi tai vissypullo kun päätteellä oltiin ja naamakin meinasi kuivua) Automaatista hakivat lisää. Kerran eräällä puuttui osa summasta ja aivan hätää kärsimässä oli.

        Eräs toinen osti ruokatunnilla pari isoa fazerin suklaalevyä, leväytti ne oleskelutilan pöydälle huokaisten "tässä ne on minun eväät"..

        Tarjosi varsin mullekin, mutta ei tehnyt heikkoa kieltäytyä. Toki olisin voinut palan ottaakin, mutta kun hän provosoi (tiesivät systeemistäni ym) niin en tahallani ottanut.

        Huomasin että muutamia suunnattomasti ärsytti minun "systeemit." Ja yhä saa kuulla ns hyviä neuvoja..

        Tänään unohtui tuntikausiksi syöminen. Sitten söin kana-lihakeittoa: Broilerin fileesuikaleita, jauhelihaa, vihanneksia, juustoa, kanalientä (jota jäi kun paistoin koipireisiä uunissa), sipulia, mausteita. Tosi hyvää eikä paljoa tarvinnut syödä kun nälkä tipotiessään.

        Kannattaa muuten liikkua niin paljon kun suinkin voi, ja silloin kun ilma sallii. Tosireipas kävelykin hyväksi, eikä kaipaa ihme välineitä.

        Painoja nostelen myös joka toinen päivä. Ei nyt mikään Kike Elomaa ..;=) Lihakset kuluttaa kaloreita.

        Liikunta panee aineenvaihduntaan vipinää, eli varsinkin kun alussa sitä "virtaa" on, niin ei kun liikettä niveliin; itsellä tuli kummasti komerot, kellarit siivottua jne, tuntui aivan duracel pupulta olo.

        Niin, jännä juttu että ennen piti mennä tosiaan nokosille kun oli vetänyt vaikkapa pottumuusia (sooseineen sun mitä milloinkin lisänä) napaansa.

        Nyt olen lähdössä koiran kanssa lenkille.

        Oikein hyviä jatkoja ja tsemppiä teille kaikille!

        unet ruoan jälkeen viittaa siihen että olet syönyt liian suuria kerta annoksia ja nyt jos syöt paljon pienempiä aterioita useammin, aineenvaihduntakin toimii, niinsanottu veri katoo mahaan päästä sanonta pitää paikkansa, vaan ei se veri sitä tee vaan happi :) hiilihydraatit eivät aiheuta turvotusta, eikä munkki, vaan liika määrä energiaa/nestettä/rasvaa kerta annoksena hyvä ihminen.


      • ja pointti
        pnieminen kirjoitti:

        unet ruoan jälkeen viittaa siihen että olet syönyt liian suuria kerta annoksia ja nyt jos syöt paljon pienempiä aterioita useammin, aineenvaihduntakin toimii, niinsanottu veri katoo mahaan päästä sanonta pitää paikkansa, vaan ei se veri sitä tee vaan happi :) hiilihydraatit eivät aiheuta turvotusta, eikä munkki, vaan liika määrä energiaa/nestettä/rasvaa kerta annoksena hyvä ihminen.

        oli ?


      • sivustalukija
        ja pointti kirjoitti:

        oli ?

        eiköhän se ollut aika selvää?


      • hile
        nimetön vain kirjoitti:

        hei justiina.en mä ainakaan oo hävinny minnekkään ei vain oikein huvita enään kirjoitella tänne kun on aina joku arvostelemassa esim tuo -4kg josta ainakin 3 kg on vettä jne mulla ainakin tämän dieetin tarkotus oli alunperin ja on vieläkin et pääsen irti sokerihumalasta eli joka päiväisestä mässyttämisestä,itse en lähtisi ketään arvostelemaan näillä palstoilla jokainen on omalla asiallaan ja mitä ja millä painonsa on ja aikoo tiputtaa kai multa se järki puuttuu niinkuin tuolla luin...

        kuinka paljon olet saanut putoamaan ja missä ajassa? :) kiitos etukäteen!


      • nimetön vain
        hile kirjoitti:

        kuinka paljon olet saanut putoamaan ja missä ajassa? :) kiitos etukäteen!

        hei hile ja muutkin nyt eilen tuli 2 vk aktinsin aloittamisesta ja tiputus 2 vkossa oli 5.2 osa on toki nestettä mut mikä parasta ja tärkeintä en ole syönnyt sitä jokapäiväistä karkkiannosta...siitä voin olla ylpeämpi kuin tuosta tiputetusta painosta.nyt alan vähitellen lisäämään vihanneksia ja hedelmiä listaani ja kuuntelen mitä keho sanoo....


    • anouk

      moi!

      kaiken kesänalun keskellä harmittaa taas, kun talven aikana on tullut kiloja ropisten lisää..

      siitä tulee mieleen, että nyt tiedän olevani oikeassa, että olen hieman pyöreässä kunnossa (76/168)

      mutta tässä pointtini, silloin kun painoin 55 kiloa, ystäväni haukkuivat minua lihavaksi, jopa äitini sanoi, että minull olisi varaa laihduttaa?!

      huh huh, voi, että kun nyt pääsisi edes 60.. pahin on se, että uskoin muita, ja luulin oikeasti olevani liian lihava. en käynyt rannalla, käyttänyt shortseja.. häpesin itseäni todella, enkä nähnyt peilin oikeaa kuvaa..

      olen kahdessa vuodessa lihonnut nämä autiaat kiloni.. talven aikana lihoin 13 kiloa.

      harmittaa niin niin paljon, että en tajunnut kuinka hyvässä kunnossa olin, olisi ollut helpompaa pitää ruokavaliosta kiinni, ja pitää kilot kurissa, nyt ei auta mikään, kun masennun heti kun mitään ei tapahdu, ja sorrun mässäilyyn..

      yksinkertaisesti; miten ystäväni saivat minut uskomaan että olen pikku-pulla xs-lappu niskassa?

      • Tinka

        Olen sentin sinua lyhempi ja sanoisin, että nuo löpinät oli
        äidiltäsi ja ystäviltäsi typeryyttä.(ihana paino!)
        Äitisi lienee itse anorektikko(?)
        Eikun nyt vaan näyttämään heille,mistä kana pissii!

        Ennenkaikkea oma terveys on asia, minkä takia
        kannattaa pudottaa painoa.
        Jos et viihdy omassa painossasi,asia kalvaa
        sinua "taustalla" kaikenaikaa.(Kuin risa hammas)
        Itseään on opeteltava rakastamaan niin paljon,
        ettei tarjoa keholleen lihottavaa ruokaa.
        Ethän parhaimmalle ystävällesikään tarjoa
        sellaista, minkä tiedät vahingolliseksi
        hänelle.
        Miksi sitten tekisit itsellesi niin?

        Masennuskin alkaa usein helpottaa, kun huomaa
        edistystä keventymisessä.
        Huomasin itse, kun olin koko talven masentunut.

        Paras etsiä se liikuntamuoto, mistä on itse
        pitänyt eniten.Eikä tuomita itseään kehnoksi
        epäonnistujaksi, jos ei aina jaksa.

        Tulee huonoja päiviä ja mässäilyn halukin ehkä.
        Sulje silloin päättäväisesti se ruokakaapin ovi ja
        tee muita juttuja.

        Kannattaa suunnata mielenkiintonsa sellaiseen
        asiaan, mistä tosissaan pitää, mutta mikä on
        jostain syystä jäänyt tekemättä aina.
        Itsellä se on aikojen kuluessa kirjoitettujen
        runontynkien muokkaus.

        Et saa antaa periksi: Jos antaa periksi, ei sille
        lihomiselle ole loppua näkyvissä.
        Senhän tietää jokainen nainen.Miesten mielenkiinto
        hyytyy. Jos mies jo on,
        alkaa hänenkin mielenkiintonsa hyytyä ja
        silmänsä harhailla sutjakoimmissa varsissa.

        Kumppaniakaan ei saa koskaan pitää
        itsestäänselvyytenä.
        Monet naiset lihovat suhteen myötä:
        Laitetaan niitä herkkuruokia, syödään
        ja juodaan hyvin.
        Kun kuluu pari vuotta: uuuups, se näkyykin
        reisissä ja makkaroina vyötäröllä...

        Siinä vaiheessa voi seurata "yleinen lässähdys"-
        myös painon suhteen.

        Itselläni kävi vähän tähän tapaan.
        Ei tässä nyt auta itku markkinoilla.
        Kokovartalopeili kyllä kertoi omaa
        tarinaansa.
        Järjetön selluliitti reisissä ja
        paha mieli.
        En halua enää, että paha mieleni
        jatkuu.
        Se on oma motiivini.
        Haluan olla kiltti itselleni!
        Kiltteys ei tarkoita palkitsemista
        ja itseni hyvittelemistä herkuilla.

        Tunteisiin syöminen on naisille
        suuri ongelma.Iloon, suruun, ikävään.
        Muistuttaa vähän alkoholismia...

        Sisua ja selkärankaa.Sitä nyt peliin.
        Jos vanhemmat sukupolvet kestivät
        sodankin, olemme me aika vetelyksiä,
        jos emme pysty edes laihtumaan!

        Ne läskit muuten jyrää meitin!


    • justiina

      Vähähiilihydraattinen dieetti vaikuttaa joihinkin sairauksiin positiivisesti, mm. metabolinen syndrooma, verenpaine, kohonneet rasva-arvot, toistuvat tulehdukset, mielialan vaihtelut.

      Ei ole olemassa testiä jolla mitata, kenelle dieetti sopii. Dieetti vaikuttaa nopeasti ennen kaikkea yleistilaan ja mieleen.

      Lihavuus on osa laajaa oireistoa. Dieetit pyrkivät pääasiassa laihduttamaan. Dieetin aikana pitäisi omaksua uusi ajattelutapa. Muutoin aletaan jojoilla, joka on kaikkein epäterveellisintä.

      Kaikki eivät Atkinsia tarvitse. Jokainen tietää itse, miltä elo ja olo maistuu.

      Jos on kaikinpuolin tyytyväinen elämäänsä, niin sehän on tosi hieno juttu. (Harvinaisempaa kuitenkin?) Jokainen voi valita dieettien viidakosta mieleisensä. Atkins on vain yksi monista. Itse en ole varsinaisella Atkinsilla.

      Pahin ongelma nykypäivänä ruuan suhteen ovat sokeri, tärkkelys ja muokatut kasvirasvat.

      Tärkeintä on että ravinto sisältäisi kaikki tarvittavat ravinteet ja vältettäisiin kaikkea puhdistettua ruokaa, koskien niin hiilareita, proteiineja kuin rasvojakin.

      Oman elämän eteen voi tehdä paljonkin. Suuresta lännestä kaikkialle maailmaan levittäytyvä ruokakulttuuri on selkeästi tämän ajan suurin sairastuttaja maailmassa.

      Heippa hei ;=)

      • kyselijä

        voisiko joku selvittää kädestäpitäen, että mitkä ovat sallittuja ja hyviä rasvoja ja mitä taas tulisi välttää? joku puhui oliiviöljystä, onko se siis ok? entä margariinit?

        kiitos etukäteen...


      • justiina
        kyselijä kirjoitti:

        voisiko joku selvittää kädestäpitäen, että mitkä ovat sallittuja ja hyviä rasvoja ja mitä taas tulisi välttää? joku puhui oliiviöljystä, onko se siis ok? entä margariinit?

        kiitos etukäteen...

        Suosittelen menemistä kirjastoon. Ainakin itse tykkään mieluummin lukea kirjoista kuin lukea linkeistä, vaikka jälkimmäistäkin teen.

        Tavanomainen jako tyydytettyihin ja tyydyttämättömiin on virheellinen. Pitäisi puhua luonnollisista ja manipuloiduista rasvoista.

        Juuri muokkaus tekee rasvasta elimistölle haitallista.

        Oliiviöljyn terveysvaikutukset riippuu paljolti siitä miten öjy on valmistettu.

        Oliiviöljy ei valitettavasti sisällä juuri lainkaan omega 3:a, muttei toisaalta lisää elimistön omega 6-taakkaa.

        Omega 6:tta kun saadaan aivan liiankin kanssa, ja se aiheuttaa kaikkea ikävää. Omega 3 ja 6 suhten pitäisi olla tasapainossa, ne ovat toistensa vastavaikuttajia.

        Arvatenkin menet sekaisin.. Ja kohta hyökkää kuitenkin joku nimimerkitön välikommentteineen ;=)

        Margariinien valmistuksessa juoksevat kasvirasvat hydrogenoidaan, jotta ne saataisiin kiinteään muotoon. Prosessissa syntyy TRANS-rasvoja, joiden on todettu olevan haitallista elimistölle.

        Hyviä ja turvallisia rasvoja ovat eläinrasvat, kalarasvat, oliviiöljy (etxra virgin eli kylmäpuristettu), kookosöljy, pähkinäöljyt ja avokadon rasvat.

        Haitallisia ovat hapettuneet rasvat. Nämä rasvat toimii elimistössä vapaiden happiradikaalien tavoin tuhoten kudoksia.

        Oliiviöljy sisältää oleuropiini-antioksidanttia, jonka on todettu estävän LDL-kolesterolin hapettumista elimistössä.


        Tuoreus tärkeää kuitenkin öljyn suhteen. Pullon avaamisen jälkeen öljy alkaa vähitellen pilaantua. Pidettävä siis jääkaapissa, vaikka "kunnon kokit" eivät sellaista tapaa suosikaan.

        Kookos on terveellistä. 60-luvulta lähtien on seurattu Tyynenmeren Pukapukan ja Tokelaun asukkaiden terveydentilaa. Heidän ruokavalionsa koostuu pääasiassa kookoksesta sen kaikissa muodoissa.

        Saarelaiset on terveitä ja solakoita, rasva-arvot ideaaliset, ei sydäntauteja...jne en ehdi luetella!

        Saarten asukkaat jotka muuttivat Uuten-Seelantiin sairastuivat samoihin tauteihin kuin kaikki teollistuneissa maissa.

        Jatkuu toisella kertaa..


      • gotcha
        justiina kirjoitti:

        Suosittelen menemistä kirjastoon. Ainakin itse tykkään mieluummin lukea kirjoista kuin lukea linkeistä, vaikka jälkimmäistäkin teen.

        Tavanomainen jako tyydytettyihin ja tyydyttämättömiin on virheellinen. Pitäisi puhua luonnollisista ja manipuloiduista rasvoista.

        Juuri muokkaus tekee rasvasta elimistölle haitallista.

        Oliiviöljyn terveysvaikutukset riippuu paljolti siitä miten öjy on valmistettu.

        Oliiviöljy ei valitettavasti sisällä juuri lainkaan omega 3:a, muttei toisaalta lisää elimistön omega 6-taakkaa.

        Omega 6:tta kun saadaan aivan liiankin kanssa, ja se aiheuttaa kaikkea ikävää. Omega 3 ja 6 suhten pitäisi olla tasapainossa, ne ovat toistensa vastavaikuttajia.

        Arvatenkin menet sekaisin.. Ja kohta hyökkää kuitenkin joku nimimerkitön välikommentteineen ;=)

        Margariinien valmistuksessa juoksevat kasvirasvat hydrogenoidaan, jotta ne saataisiin kiinteään muotoon. Prosessissa syntyy TRANS-rasvoja, joiden on todettu olevan haitallista elimistölle.

        Hyviä ja turvallisia rasvoja ovat eläinrasvat, kalarasvat, oliviiöljy (etxra virgin eli kylmäpuristettu), kookosöljy, pähkinäöljyt ja avokadon rasvat.

        Haitallisia ovat hapettuneet rasvat. Nämä rasvat toimii elimistössä vapaiden happiradikaalien tavoin tuhoten kudoksia.

        Oliiviöljy sisältää oleuropiini-antioksidanttia, jonka on todettu estävän LDL-kolesterolin hapettumista elimistössä.


        Tuoreus tärkeää kuitenkin öljyn suhteen. Pullon avaamisen jälkeen öljy alkaa vähitellen pilaantua. Pidettävä siis jääkaapissa, vaikka "kunnon kokit" eivät sellaista tapaa suosikaan.

        Kookos on terveellistä. 60-luvulta lähtien on seurattu Tyynenmeren Pukapukan ja Tokelaun asukkaiden terveydentilaa. Heidän ruokavalionsa koostuu pääasiassa kookoksesta sen kaikissa muodoissa.

        Saarelaiset on terveitä ja solakoita, rasva-arvot ideaaliset, ei sydäntauteja...jne en ehdi luetella!

        Saarten asukkaat jotka muuttivat Uuten-Seelantiin sairastuivat samoihin tauteihin kuin kaikki teollistuneissa maissa.

        Jatkuu toisella kertaa..

        olen tuolla karpit.netissä, mut siel ei mun muistaakseni ole pullaohjetta. Voisitko antaa sen? Siis ihan tota karppipullaa =) Välillä on kiva kuitenki leipoo jotai, varsinkin kun mammalomaa viettelen.


      • justiina
        gotcha kirjoitti:

        olen tuolla karpit.netissä, mut siel ei mun muistaakseni ole pullaohjetta. Voisitko antaa sen? Siis ihan tota karppipullaa =) Välillä on kiva kuitenki leipoo jotai, varsinkin kun mammalomaa viettelen.

        Jaa että pullaa tekis mieli.. En ole käynyt karppisivuilla vieläkään edes vilkaisemassa.

        Aivan alussa me ei syöty minkäänlaista. Nykyisin kyllä, mutta ei edelleenkään kovin paljoa. Pähkinöissä ja soijassa esim on hiilareita, alkuvaiheessa ne eivät käy.

        Tässä yksi (ei oma), kokeiltu on pariin otteeseen ja tykättiin. En tiedä, saako karppaajat syödä..

        6 munaa kelt ja valk eroteltuina
        2 tl hermesetasta (tai maun muk)
        6 rkl kaakaojauhetta (katso vähähiilarisin)
        5 dl vadelmia (muutkin käynee?)
        2 dl kermaa (me laitettiin kuohua)

        Vatkaa kelt ja hermesetas paksuksi vaahdoksi. Lisää kaakao. Lisää valk.vaahto kelt.vaahtoon. Paista 180 ast noin 20 min. Jäähdytä. Vatkaa kerma ja levitä tortulle. Lisää marjat ja rullaa varoen. Laita kylmään joksikin aikaa.
        - - Aivan simppeli kääretorttu siis - -


      • justiina
        justiina kirjoitti:

        Jaa että pullaa tekis mieli.. En ole käynyt karppisivuilla vieläkään edes vilkaisemassa.

        Aivan alussa me ei syöty minkäänlaista. Nykyisin kyllä, mutta ei edelleenkään kovin paljoa. Pähkinöissä ja soijassa esim on hiilareita, alkuvaiheessa ne eivät käy.

        Tässä yksi (ei oma), kokeiltu on pariin otteeseen ja tykättiin. En tiedä, saako karppaajat syödä..

        6 munaa kelt ja valk eroteltuina
        2 tl hermesetasta (tai maun muk)
        6 rkl kaakaojauhetta (katso vähähiilarisin)
        5 dl vadelmia (muutkin käynee?)
        2 dl kermaa (me laitettiin kuohua)

        Vatkaa kelt ja hermesetas paksuksi vaahdoksi. Lisää kaakao. Lisää valk.vaahto kelt.vaahtoon. Paista 180 ast noin 20 min. Jäähdytä. Vatkaa kerma ja levitä tortulle. Lisää marjat ja rullaa varoen. Laita kylmään joksikin aikaa.
        - - Aivan simppeli kääretorttu siis - -

        vatkataan kovaksi vaahdoksi, ja vaahdot yhdistetään varoen.
        - Sorry -


      • gotcha
        justiina kirjoitti:

        Jaa että pullaa tekis mieli.. En ole käynyt karppisivuilla vieläkään edes vilkaisemassa.

        Aivan alussa me ei syöty minkäänlaista. Nykyisin kyllä, mutta ei edelleenkään kovin paljoa. Pähkinöissä ja soijassa esim on hiilareita, alkuvaiheessa ne eivät käy.

        Tässä yksi (ei oma), kokeiltu on pariin otteeseen ja tykättiin. En tiedä, saako karppaajat syödä..

        6 munaa kelt ja valk eroteltuina
        2 tl hermesetasta (tai maun muk)
        6 rkl kaakaojauhetta (katso vähähiilarisin)
        5 dl vadelmia (muutkin käynee?)
        2 dl kermaa (me laitettiin kuohua)

        Vatkaa kelt ja hermesetas paksuksi vaahdoksi. Lisää kaakao. Lisää valk.vaahto kelt.vaahtoon. Paista 180 ast noin 20 min. Jäähdytä. Vatkaa kerma ja levitä tortulle. Lisää marjat ja rullaa varoen. Laita kylmään joksikin aikaa.
        - - Aivan simppeli kääretorttu siis - -

        Kiitos ohjeesta! Ei varmaan ole karppaajille ihan sellasta pullamaisen pullan ohjetta olemassakaan... Tuo ohje vaikuttas mun vilkaisun perusteella ihan karppikelpoiselta. Täytyy kokeilla!


    • Tinka

      Pullaohjetta tiedä en.Ehkäpä joku muu?
      12. päivä on ja ihmeen hyvin on mennyt.
      (Ja- mikseipä olisi, kun syödäkkin saa...)

      Minulle tämä on helppoa sikäli, että asun
      yksin ja teen itse omat pöperöni.


      Ruokakaupassa käyntejä on minulla kaksi viikossa.

      Fun-Lightia lipittelen, eikä karkkihimimo ole
      iskenyt.

      Syön yhden Multi-tabsin, rautatabletin ja C-vitamiinin päivässä.

      Olen tyytyväinen elämääni ja tämä ruokavalio
      sopii painonpudotukseen minulle ainakin.

      Hyviä viikonloppuja kaikille!

    • pohjaton syömäri

      Selasin tämän keskustelun ikkunat läpi ja olin entistä varmempi, että minunkin täytyy kokeilla. 10 kiloo tullu joulusta. Eli karkit, jätski ja kaikki herkuttelu. Ja vyötäröllä näkyy, ihme vanteet! hyvästi kesä ja bikinit. Päätin siis eilen aloittaa ja tänään ostin jääkaapin täyteen rasvaa ja lihaa. Kiitos hyvistä vinkeistä, reseptejä kaivataan!

      On vähän heikko olo, kun ei hiilareita juurikaan ole syönyt. Voisitteko kertoa, syöttekö miten atkins-"herkkuja" aina kun mieli tekee vai selkeet ruoka-ajat? Minusta tuntuu että makkarapaketilla voisi roikkua alvariinsa.

      ja kuinka paljon vettä juotte päivässä? vessassa ramppaaminen näköjään tuttua kaikille.

      Kuinka kauan olette jo olleet dietillä? millloin tuloksia tulee? kertokaa :)

      Liityn messiin, mikäli sallitte! :)

      • justiina

        Käy kirjastosta hakemassa joku kirja ja opiskele. Ihan oikeasti, suosittelen. Lainailin moneen otteeseen kirjoja, jotka tuolla on mainittukin. Ostin ne sittemmin omaksi asti.

        Tietenkin voit alkaa viralliselle Atkinsille, tai joillekin niistä monista eri versioista joita on olemassa. Niitähän on useita versioita vh-dieeteistä, osa vaikeampia noudattaa, osa helpompia.

        Tervetuloa mukaan vain! ;=) Tämä ketju taitaa tosin tulla täyteen hetkenä minä tahansa. Mutta ainahan voi aloittaa uuden. Onnea yritykselle - tarkoitin siis - päätöksellesi.

        ps. Varo asian vesittäjiä. Niihin törmäät alta aikayksikön. Opiskele asioista, niin voit vastata kun saat niitä "hyviä neuvoja" kuinka sinun pitäisi heti lopettaa moinen hömpsötys. ;=)


      • pohjaton syömäri
        justiina kirjoitti:

        Käy kirjastosta hakemassa joku kirja ja opiskele. Ihan oikeasti, suosittelen. Lainailin moneen otteeseen kirjoja, jotka tuolla on mainittukin. Ostin ne sittemmin omaksi asti.

        Tietenkin voit alkaa viralliselle Atkinsille, tai joillekin niistä monista eri versioista joita on olemassa. Niitähän on useita versioita vh-dieeteistä, osa vaikeampia noudattaa, osa helpompia.

        Tervetuloa mukaan vain! ;=) Tämä ketju taitaa tosin tulla täyteen hetkenä minä tahansa. Mutta ainahan voi aloittaa uuden. Onnea yritykselle - tarkoitin siis - päätöksellesi.

        ps. Varo asian vesittäjiä. Niihin törmäät alta aikayksikön. Opiskele asioista, niin voit vastata kun saat niitä "hyviä neuvoja" kuinka sinun pitäisi heti lopettaa moinen hömpsötys. ;=)

        kuinka paljon liikutte tai jaksatte liikkua? kuntosalin saa unohtaa samointein samoin maratoonit.


      • Tinka
        pohjaton syömäri kirjoitti:

        kuinka paljon liikutte tai jaksatte liikkua? kuntosalin saa unohtaa samointein samoin maratoonit.

        Mukavaa, että tulee uusiakin mukaan: Tervetuloa!
        Pohjaton kaivo olin minäkin, kaikki kelpasi.
        Erikoistunut olin kuitenkin kaikkeen makeaan...

        Hämmästys olikin varsin suuri, kun
        ahmiminen loppui kuin seinään.

        Tarvii sanoa, että liikunta ei ole koskaan ollut
        intohimoni.
        Olen kutakuinkin laiska ihminen.
        Kovasti on aikomusta muutokseen tällä saralla.
        Joku reippaampi ihminen motivoikoon sinut
        liikuskelemaan!

        Raudan taso kannattaa tarkistuttaa, jos epäilee
        heikohkoja arvoja.
        Olo koheni kummasti, kun aloin ottaa lisärautaa.
        Näin siksi, että entinen ruokamaailmani oli
        niin kovin epäterve.
        Siitäkin huolimatta, että söin määrällisesti
        kyllä paljon.

        Alun malttamattoman tunnelman jälkeen alkaa tasaisempi vaihe:ei mieti,
        monesko päivä on menossa.
        Alkaa myös tajuta, ettei paluuta menneeseen
        ruuanmättöön ole.
        En ole koskaan ollut ruokavaliolla, jossa mieli
        olisi näin tyytyväinen ja levollinen.
        Jollain syvällisellä tasolla tajuaa, miten
        väärin onkaan syönyt aiemmin.

        Jos on tottunut palkitsemaan itseään ruualla,
        on hyvä miettiä valmiiksi, miten palkitsee nyt.

        Jos on kekkerit, kannattaa miettiä jo
        valmiiksi, mitä aikoo pistää omaan suuhunsa
        ja varata sopivaa ravintoa kassiin mukaan.


        Kummasti alkaa mieliala nousta olon keventyessä.
        Palkitsevaa puuhaa on myös vanhojen housujen
        sovittelu. Juuri niiden entisten kireiden...


    • justiina

      Yhdysvaltain sydänyhdistyksen kokouksessa vannottiin edelleen runsashiilarisen ja vähärasvaisen ravinnon puolesta.

      Yhdysvaltain sydänyhdistyshän on se puolue, jota maailma kuuntelee kuten Moskovaa ennen.

      Yhdistys ei pitänyt sokeria eikä yleensäkään tärkkelystä terveydelle lainkaan vaarallisena (!?) vaan eläinrasvat katsottiin edelleenkin (vanhan kaavan mukaan..) syyksi kaikkiin ongelmiin.

      Arvovaltaisen yhdistyksen tieteellisellä rintaäänellä esitetty julkilausuma voi säväyttää, mutta,.. jos kurkistaa:

      KULISSIEN TAAKSE saa tietää, että yhdistyksen kokouksen PÄÄSPONSORINA toimii M.M.Mars - niminen yhtiö - - joka on yksi maailman suurimpia

      valmisruoka- ja makeistehtaita......!

      Niin meitä viedään kuin pässiä narussa. - Jos annetaan viedä.

    • pohjaton syömäri

      Kuinka paljon saa syödä mitäkin? Napa tuntuu vetävän makkaraa, jauhelihaa, kanaa, munia vaikka mitä alvariinsa! onko kaali muuten pahasta? onko joku raja minkä verran päivässä vain syödään? en löydä kultaista keskitietä, kauhistuin kun näin atkins centerin sivulla, että puolikas muna aamulla ja sitä rataa. oon vetäny satakertaisen määrän tähän mennessä? jotain vikaa?? kertokaa millaisia määriä syötte!!! kaipaan kokemusta! lihonko tätä vauhtia?

    • pohjaton syömäri

      olen juonu varmasti 4 litraa vähintään per päivä. ja tunnustaudun vessan kanta-asikkaaksi myös öisin. rasva janottaa.

    • pysyvä muutos

      Tänään tuli 6 viikkoa täyteen Antti Heikkilän opeilla elettyä elämää. Nälkä ei ole ollut kertaakaan. Muutokset omaan elämään jo tässä vaiheessa ovat olleet selviä ja moninaisia. Vatsan toiminta, energisyys, uniongelmien katoaminen jne. Paino on pudonnut 7,2 kiloa samalla kun rasvaprosentti on laskenut ja lihasprosentti kasvanut. En aiokkaan vastata kenenkään kommentteihin oman ruokavalioni epäterveellisyydestä. Toisensa kumoavaa "tutkittua tietoa" on planeetta väärällään, tutkimusten lopputuloksia näyttää ainakin osin sanelevan se, kuka rahoittaa mitäkin. Omalla keholla testattuun "tutkimukseen" eivät oikeamieliset saa kantaansa ujutettua. En voisi olla vähempää kiinnostunut miten muut elävät. Minä elän näin. Elämän laatu on parantunut ilman minkäänlaisia ponnisteluja, joten eipä ole syitä palata vanhaan.

      • tulihan tänne

        meitä muitakin samoin ajattelevia !!! ota nimmari ja mee haastaan noi kasvissyöjät ku ne alottaa saman virren aina määrävälein uudestans vaik ne on kuullu perustelut moneen kertaan. ne ne vihasia tyyppejä ovat...(kun eivät syö ;=D ?!!)


      • pysyvä muutos
        tulihan tänne kirjoitti:

        meitä muitakin samoin ajattelevia !!! ota nimmari ja mee haastaan noi kasvissyöjät ku ne alottaa saman virren aina määrävälein uudestans vaik ne on kuullu perustelut moneen kertaan. ne ne vihasia tyyppejä ovat...(kun eivät syö ;=D ?!!)

        Olen todennut ettei omasta ruokavaliosta kannata paljon huudella. Reaktiona on melko usein tyrmistynyt toteamus: "Oletko hullu", tai jokin vastaava. Ihmisillä kun tapaa olla oma, "tutkittuun tietoon" perustuva kantansa asioihin. Enkä koe muutenkaan tehtäväkseni julistaa pitkin toreja omaa "oikeata" elämäntapaani, koska tiedän varmasti sen olevan minulle oikea. Jätän sen mieluummin niiden tehtäväksi, jotka tuntuvat olevan perillä absoluuttisesta, kaikkiin ihmisiin pätevästä totuudesta.

        Toisaalta minua ei kiinnosta vähääkään miten joku toinen syö. Jos tämä toinen on mielestään oikeassa ja todistelee minun olevan väärässä, mitä sitten? Käytännössä hän tulee todistaneensa itsensä idiootiksi väittämällä absoluuttisen totuuden olevan olemassa ja minä myhäilen hiljaa tyytyväisenä, koska tiedän oikeasti jotain oman ruokavalioni vaikutuksista. Minä teen itsekkäästi ja syön itseni kannalta terveellisintä ruokaa, myös eläimiä. Minä suon mieluusti esim. vegaaneille vapauden ruokkia itsensä ihan millä haluavat, niin minäkin teen. En anna kenellekään vapautta päättää minun syömisistäni, en vegaaneille tai terveyskeskuksen lääkärinplantuille, jotka kauppaavat tofua ja virallisesti terveellistä ruokaa.


      • sakura06
        pysyvä muutos kirjoitti:

        Olen todennut ettei omasta ruokavaliosta kannata paljon huudella. Reaktiona on melko usein tyrmistynyt toteamus: "Oletko hullu", tai jokin vastaava. Ihmisillä kun tapaa olla oma, "tutkittuun tietoon" perustuva kantansa asioihin. Enkä koe muutenkaan tehtäväkseni julistaa pitkin toreja omaa "oikeata" elämäntapaani, koska tiedän varmasti sen olevan minulle oikea. Jätän sen mieluummin niiden tehtäväksi, jotka tuntuvat olevan perillä absoluuttisesta, kaikkiin ihmisiin pätevästä totuudesta.

        Toisaalta minua ei kiinnosta vähääkään miten joku toinen syö. Jos tämä toinen on mielestään oikeassa ja todistelee minun olevan väärässä, mitä sitten? Käytännössä hän tulee todistaneensa itsensä idiootiksi väittämällä absoluuttisen totuuden olevan olemassa ja minä myhäilen hiljaa tyytyväisenä, koska tiedän oikeasti jotain oman ruokavalioni vaikutuksista. Minä teen itsekkäästi ja syön itseni kannalta terveellisintä ruokaa, myös eläimiä. Minä suon mieluusti esim. vegaaneille vapauden ruokkia itsensä ihan millä haluavat, niin minäkin teen. En anna kenellekään vapautta päättää minun syömisistäni, en vegaaneille tai terveyskeskuksen lääkärinplantuille, jotka kauppaavat tofua ja virallisesti terveellistä ruokaa.

        heipähei! minulla on ylipainoa ainakin 20 kiloa. tarkoitus olisi saada tässä kesälomalla pois kaikki ylimääräinen. onnistuisikohan se atkinsin dieetillä?
        aikaa olisi noin 2kk 2vkoa. vastatkaa! aloittaisin heti huomenna..


      • läskit veks
        sakura06 kirjoitti:

        heipähei! minulla on ylipainoa ainakin 20 kiloa. tarkoitus olisi saada tässä kesälomalla pois kaikki ylimääräinen. onnistuisikohan se atkinsin dieetillä?
        aikaa olisi noin 2kk 2vkoa. vastatkaa! aloittaisin heti huomenna..

        20 kiloa 2 kuukaudessa...hei pliiis, järki käteen.
        Kuvittele jo miten sun paikat rupee roikkuun jos tollasella vauhdilla laihduttaisit. 0,5-1 kg/vko lienee se "normaali" tahti että keho..IHO pysyy mukana.


    • Anonyymi

      Kellään teillä kirjoittaneella, ei ole käsitystä mikä on addiktio.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5118
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      928
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe