Lapsen käytöksen yhteiskunnallinen merkitys

Lasten käytöksen yhteiskunnallinen päämäärä

Lastensuojelu haluaa, että lapset oppivat käyttäytymään hyvin. Se on tärkeää laajassa mielessä. Kaikki ongelmat vanhemmissa haittaavat tätä. Lastensuojelu keksii ongelmia vanhemmista tavoitellessaan lasten käytöksen ohjaamista. Se yrittää huostaanotoilla poistaa vanhemmat, jos he eivät kohtuuhelposti tee niin kuin odotetaan. Tuomarit, asianajajat, poliisit, päiväkodin johtajat, rehtorit, lääkärit eivät ole korruptoituneita vaan toimivat valtion edun mukaan. Kyse on virkamiesten virkatehtävästä, ei heidän yksityistunteistaan. Valtio kieltää vanhempien kansalaisoikeudet sen mukaan, mitä he ajattelevat lasten käytökseksi. Tätä kutsutaan lapsen eduksi, koska se saa käytöksen ohjaamisen kuulostamaan paremmalta. Suomen fasistivirkamies ajattelee, että ihmiset erehtyvät aina, tekevät rikoksia, jos heitä ei holhoa.

5

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lastensuojelu vie pois terveet lapset ja rikkoo heidät vanhempien takia eli ei lapsen. Tai siis työntekijän ennakkoluulon takia vanhempaa vastaan. Sijaishuollossa valtio luulee voivansa muokata lapsesta jonkinlaisen lapsen itsensä tarpeista riippumatta.

      • Anonyymi

        Millaisen tahansa sijaishuolto lapsestasi muokkaakin, ainakin lopputulos on parempi kuin sinun kasvattamanasi. Sinua konfliktihakuisempaa ja sosiaalisesti kyvyttömämpää ihmistä ei ole kovin montaa olemassakaan. Olet ajautunut riitoihin kutakuinkin kaikkien työnantajiesi, opiskelupaikkojesi ja harrastusryhmiesi kanssa ja nyt viimeisimpänä sosiaaliviranomaistenkin, sillä ajattelutapasi poikkeaa reilusti ihmisten enemmistöstä, mutta et silti ole missään asiassa koskaan valmis tekemään kompromisseja ja tulemaan vastaan, vaan vaadit muuta maailmaa tekemään kaikki asiat omilla, muille käsittämättömillä ehdoillasi.

        Jos kasvattaisit lapsesi omien periaatteidesi mukaan, hänestä tulisi täysin samanlainen kuin sinusta. Sosiaalisesti kyvytön, sopeutumaton, hankala – ja äärettömän yksinäinen. Nyt lapsellasi ainakin on mahdollisuus normaaliin elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaisen tahansa sijaishuolto lapsestasi muokkaakin, ainakin lopputulos on parempi kuin sinun kasvattamanasi. Sinua konfliktihakuisempaa ja sosiaalisesti kyvyttömämpää ihmistä ei ole kovin montaa olemassakaan. Olet ajautunut riitoihin kutakuinkin kaikkien työnantajiesi, opiskelupaikkojesi ja harrastusryhmiesi kanssa ja nyt viimeisimpänä sosiaaliviranomaistenkin, sillä ajattelutapasi poikkeaa reilusti ihmisten enemmistöstä, mutta et silti ole missään asiassa koskaan valmis tekemään kompromisseja ja tulemaan vastaan, vaan vaadit muuta maailmaa tekemään kaikki asiat omilla, muille käsittämättömillä ehdoillasi.

        Jos kasvattaisit lapsesi omien periaatteidesi mukaan, hänestä tulisi täysin samanlainen kuin sinusta. Sosiaalisesti kyvytön, sopeutumaton, hankala – ja äärettömän yksinäinen. Nyt lapsellasi ainakin on mahdollisuus normaaliin elämään.

        Kuka olet? Lopeta Teemun kiusaaminen näissä ketjuissa. Itse olen myös perehtynyt Teemun historiaan ja näen siellä paljon älykästä ajattelua ja miehen, joka haluaa vain elää omaa elämäänsä fasistisessa valtiossa. Kaikkien konfliktien takana on ollut herkkä runoilijasielu joka haluaa vain hyvän maailman.

        Suomi on maailman vähiten korruptoituneita valtioita. Tiedätkö mitä se tarkoittaa? Se tarkoittaa että täällä on maailman virkaintoisimmat ja empatiakyvyttömimmät virkamiehet. Teemu on täysin oikeassa siinä että suomalaisen byrokratian instanssit ovat suvereeneja diktatuureja.
        Olen Teemun kanssa samaa mieltä melkein kaikesta eikä minulla ole mitään mielenterveysongelmia. Se että "teemunmielisiä" on olemassa jo ainakin kaksi kertoo mielestäni jotain. Se tarkoittaa sitä, että hänellä on asiaa mikä pitää paikkaansa muuallakin kuin hänen päänsä sisällä.
        Et tietenkään vastaa tähän, mutta haluaisin mielelläni jatkaa keskustelua kanssasi, koska Teemun sanoma on sellainen, että se voidaan ymmärtää jos vain halutaan ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka olet? Lopeta Teemun kiusaaminen näissä ketjuissa. Itse olen myös perehtynyt Teemun historiaan ja näen siellä paljon älykästä ajattelua ja miehen, joka haluaa vain elää omaa elämäänsä fasistisessa valtiossa. Kaikkien konfliktien takana on ollut herkkä runoilijasielu joka haluaa vain hyvän maailman.

        Suomi on maailman vähiten korruptoituneita valtioita. Tiedätkö mitä se tarkoittaa? Se tarkoittaa että täällä on maailman virkaintoisimmat ja empatiakyvyttömimmät virkamiehet. Teemu on täysin oikeassa siinä että suomalaisen byrokratian instanssit ovat suvereeneja diktatuureja.
        Olen Teemun kanssa samaa mieltä melkein kaikesta eikä minulla ole mitään mielenterveysongelmia. Se että "teemunmielisiä" on olemassa jo ainakin kaksi kertoo mielestäni jotain. Se tarkoittaa sitä, että hänellä on asiaa mikä pitää paikkaansa muuallakin kuin hänen päänsä sisällä.
        Et tietenkään vastaa tähän, mutta haluaisin mielelläni jatkaa keskustelua kanssasi, koska Teemun sanoma on sellainen, että se voidaan ymmärtää jos vain halutaan ymmärtää.

        Jos ongelma on poliittinen, mitään ei tapahdu yksittäisten ihmisten henkilökohtaisilla taisteluilla viranomaiskoneistoa vastaan, vaan muutosta olisi haettava poliittisin keinoin.

        Valitettavasti on hyvin muistissa, miten myös politiikan sektorilla aikoinaan kävi, vaikka puolueet unohtuivatkin mainita palaneiden siltojen listauksessani :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ongelma on poliittinen, mitään ei tapahdu yksittäisten ihmisten henkilökohtaisilla taisteluilla viranomaiskoneistoa vastaan, vaan muutosta olisi haettava poliittisin keinoin.

        Valitettavasti on hyvin muistissa, miten myös politiikan sektorilla aikoinaan kävi, vaikka puolueet unohtuivatkin mainita palaneiden siltojen listauksessani :D

        Totta, olen itsekin sanonut Teemulle että yksin tätä sotaa on mahdoton voittaa. Olen itse vähän samassa tilanteessa, haluaisin muuttaa yhteiskuntaa mutta IQ 100 normot eivät jaksa lähteä kelkkaan mukaan tai eivät ymmärrä argumenttejani. Erityisesti koko Internetin haluaisin muuttaa, sillä Ylälaudan kaltaiset, lapsellisten miesten juorukerhot ovat vallanneet koko netin. Sanon siis että vaikkei Teemu voi mullistaa maailmaa, se ei tarkoita etteikö hän olisi teoriassa oikeassa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe