Nipottaako naiset miehelle

Anonyymi-ap

31

169

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paha sanoa. Itse en ole koskaan nipottanut. Kun pesen pyykkiä, niin pesen aina täysiä koneellisia, eli se mikä on pyykkikorissa odottamassa pesua tulee pestyksi. En koskaan keräile pyykkejä muualta, eli jos ei ole pyykkikorissa, niin jää pesemättä mun toimestani. Jos en saa konetta täyteen, niin voin hyvin kysyä, että onko pestävää. Pesemäni ripustan aina kuivumaan, mutta kuivina eteenpäin kaappiin saa vaatteiden omistaja hoitaa itse.

      • Anonyymi

        Se unohtui sanoa, että itselläni on sellaisia vaatteita, jotka vaativat tietynlaisen pesun tai menevät pilalle. Vaan siis ne eivät ole koskaan pyykkikorissa. Eli siis mun ei tarvitse pelätä niitä vahingossa pestävänt väärin. Tästä syystä oletan miehen "osaavan" ihan hyvin pestä myös mun pyykkini. Yleensähän ongelmia voi tulle lähinnä noiden arkojen materiaalien kanssa.


      • Anonyymi

        Itse olen aina tykännyt pyykipesuta pikkupojasta asti. Tykkään pestä pyykit vanhalla pulsaatoripesukoneella nykypäivänäkin. Joskus haen myös äidiltä pyykkiä pestäväksi. Menee samalla kuin omatkin ja kun tykkään pestä isonkasan pyykkiä kerralla.


    • Aijai tosiaan,
      Se ku ei riitä että salaa mielessään toivoo ja/tai olettaa,
      Ainakaan miesten kohdalla.
      Ne ku on (yleensä) sillai vähä yksinkertasia putkiaivoja että niille pittää sanoa.

      • Anonyymi

        Minä olen aina halunnut pestä pyykkiä .Pyykin pesuhan on mukavaa. Itse rakastan pestä ison kasan pyykkiä kerralla vanhalla pulsaatoripesukoneella nykypäivänäkin.


    • Anonyymi

      Jotkut on passittu pilalle. Ihan rehellisesti en ymmärrä näitä naisia jotka ovat sitä mieltä että miehet eivät osaa pestä pyykkiä ja hyväksyy sen.Pitää kyllä olla yksikertaisia miehiä kun eivät osaa pyykkiä pestä. Kehutaan kuinka miehet on tekniikkassa parempia kuin naiset. Pyykinpesu on yksi helpompia kotitöitä. Täytät koneen, laitat pesuainetta, valitset ohjelman ja painat nappia . Kone pesee. Ripustat pyykin. Voila! Jos et ole värisokea huomaat mikä on tummaa , vaaleaa ja värillistä pyykkiä. Tietysti voit kysyä naiselta apua jos joku mietityttää että kuuluko hienopesuun yms.

      • Anonyymi

        Passattu siis *


      • Mä en ainakaan tee mitään värin perusteella lajittelua. Materiaali ratkaisee. Vaatteet joko a) kestävät kuumaa vettä tai b) eivät kestä. Edellisiä on paljon enemmän. Jälkimmäisiin kuuluu villa ja mahdollisesti jotain ihme kuttaperkkaa, jota alun alkaenkaan ei olisi pitänyt hankkia ja jonka oikea paikka olisi esim. linnun pesämateriaalina. Sitten on tekstiilejä joita yleensäkään ei pidä pestä vedellä.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Mä en ainakaan tee mitään värin perusteella lajittelua. Materiaali ratkaisee. Vaatteet joko a) kestävät kuumaa vettä tai b) eivät kestä. Edellisiä on paljon enemmän. Jälkimmäisiin kuuluu villa ja mahdollisesti jotain ihme kuttaperkkaa, jota alun alkaenkaan ei olisi pitänyt hankkia ja jonka oikea paikka olisi esim. linnun pesämateriaalina. Sitten on tekstiilejä joita yleensäkään ei pidä pestä vedellä.

        Se on hyvä, jos sinun vaatteille sopii tuollainen. Itselläni on vaatteita, joista on uutena lähtenyt tai lähtee edelleen väriä. En suosittele pesemään niitä kuin tummien ja samansävyisten kanssa.

        Lisäksi tykkään valkoisistani valkoisina, eli pesen ne siihen sopivalla pesuaineella. En tykkäisi, jos joku harmauttaisi valkoiset vaatteeni.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Mä en ainakaan tee mitään värin perusteella lajittelua. Materiaali ratkaisee. Vaatteet joko a) kestävät kuumaa vettä tai b) eivät kestä. Edellisiä on paljon enemmän. Jälkimmäisiin kuuluu villa ja mahdollisesti jotain ihme kuttaperkkaa, jota alun alkaenkaan ei olisi pitänyt hankkia ja jonka oikea paikka olisi esim. linnun pesämateriaalina. Sitten on tekstiilejä joita yleensäkään ei pidä pestä vedellä.

        Ei kukaan pakota mutta värit säilyy pitempään kirkkaampina ja musta mustana ja valkoinen valkoisena. Itse ainakin pesen valkoiset monesti 90. Minä jos pesen pyykkiä niin pesen pyyhkeet erikseen muusta pyykistä ilman huuhteluainetta. Koneissa on villapesu ohjelmat erikseen ja hienopesu herkemmille. Meillä nyt lajitellaan pyykit jo erikoreihin värillisiin , tummiin ja vaaleisiin muutenkin. Lapsetkin osaa jo katsoa mikä menee minnekin .


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Mä en ainakaan tee mitään värin perusteella lajittelua. Materiaali ratkaisee. Vaatteet joko a) kestävät kuumaa vettä tai b) eivät kestä. Edellisiä on paljon enemmän. Jälkimmäisiin kuuluu villa ja mahdollisesti jotain ihme kuttaperkkaa, jota alun alkaenkaan ei olisi pitänyt hankkia ja jonka oikea paikka olisi esim. linnun pesämateriaalina. Sitten on tekstiilejä joita yleensäkään ei pidä pestä vedellä.

        Eikä villaa kannata pahemmin pestä kuin harvoin se huopuu.


      • Anonyymi

        Ei ole mikään ihme että tämä maapallo menee viemäristä alas. Tällaiset syvälliset ajattelijat takaavat sen.


      • Anonyymi

        Minä olen pikkupojasta asti tykänyt pyykinpesusta. Pesen mielelläni isonkasan pyykkiä kerralla vanhalla pulsaatoripesukoneella nykypäivänäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan pakota mutta värit säilyy pitempään kirkkaampina ja musta mustana ja valkoinen valkoisena. Itse ainakin pesen valkoiset monesti 90. Minä jos pesen pyykkiä niin pesen pyyhkeet erikseen muusta pyykistä ilman huuhteluainetta. Koneissa on villapesu ohjelmat erikseen ja hienopesu herkemmille. Meillä nyt lajitellaan pyykit jo erikoreihin värillisiin , tummiin ja vaaleisiin muutenkin. Lapsetkin osaa jo katsoa mikä menee minnekin .

        Pyykinpesu on minun mieli puhaa nykypäivänäkin. Pesen mielleläni ison pyykkikasan kerralla vanhalla pulsaatoripesukoneella nykypäivänäkin.


    • Anonyymi

      Vituttaa koko pyykinpesu

    • Anonyymi

      Pistän kaikki suoraan koneeseen vaikka on siellä mun tyttöysstävän vaatteitakin ja sitten pesen. On punaisia paitojakin. Eivät ne värjää valkoisia tyttöystävän pöksyjä. Pesen puoli koneellistakin helposti.

      • Anonyymi

        Sinulla on käynyt hyvä tsägä, se ei jatku loputtomiin. Värivahinko tulee ennemmin tai myöhemmin.

        - Sheena


    • Anonyymi

      No sehän se, voiko tuota paremmin ilmaista. Yleensäkin miehen tulisi automaattisesti osallistua kotitöihin. Ellei osallistu, tulee varmasti ero.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Minä pesen mielelläni nykypäivänäkin ison kasan pyykkiä kerralla vanhalla pulsaatoripesukoneella.


    • Anonyymi

      Koskaan ole jaksanu nipottaa, mistään, jäkättämällä ei asiat ainakaan parempaan suuntaan muutu. Paree lähtee käveleen vaan jos meininki ei miellytä.

    • Mä oon aina pessyt pyykkiä ja ei ole ollut kellään naputtamista, tosin jotkut naiset, mitä olen tavannut, on olleet tarkkoja siitä, että se pyykki pitää laittaa kuivumaan juuri oikein... Ja varmaan on monta muutakin hienosäätöä noissa touhuissa, mitä en todellakaan ainakaan nyt yksin asuessa ala opettelemaan...kunhan on puhtaat vaatteet.

      Sitten jos asuisin toisen kanssa, vois alkaa vaikka mitä hibleetä suorittamaan vaikka missä, kun luultavasti on aikaa...nyt ei ole.
      Pitää lämmittää mökkiä, leikata nurtsia, lakaista pihoja, korjata autoa ja käydä töissä....laittaa ruokaa ja pestä astioita jajajaja...

      Jos mun kotiin muuttais joku nainen, joka sanois miten pitää pyykki pestä ja laittaa narulle, mutta ei itse kerkee, niin voi pitemmän päälle lähteä etsiskelemään oikeanlaista pyykkäriä muualta. :o)

      • Anonyymi

        Noin yleisesti noilla jutuilla ei toki ole väliä, mutta joidenkin vaatekappaleiden kohdalla sillä oikealla kuivumaan laittamisellakin on väliä. Jonkun neuleen esimerkiksi saa nopeasti vanutettua pilalle, jos roikottaa miten sattuu. Vaan siis tuosta ongelmastahan pääsee eroon vaikka sillä, että on erillinen pyykkikori, johon toinen ei koske ja jonka sisällön pesee hän, joka jaksaa pestä ja laittaa kuivumaan kyseisten vaatimalla tavalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noin yleisesti noilla jutuilla ei toki ole väliä, mutta joidenkin vaatekappaleiden kohdalla sillä oikealla kuivumaan laittamisellakin on väliä. Jonkun neuleen esimerkiksi saa nopeasti vanutettua pilalle, jos roikottaa miten sattuu. Vaan siis tuosta ongelmastahan pääsee eroon vaikka sillä, että on erillinen pyykkikori, johon toinen ei koske ja jonka sisällön pesee hän, joka jaksaa pestä ja laittaa kuivumaan kyseisten vaatimalla tavalla.

        Helpointa onkin sitten huolehtia herkistä neuleista itse tai antaa vinkki, mutta tosiaankin jos se pyykinpesu osuu aina yhden kohdalle ja sama valitus jatkuu, ehkä kannattaa vaihtaa pyykkäriä. Se on aina mahdollista. 😁


      • Anonyymi

        Et ole vastaanottavaista sorttia? Vain sinä tiedät miten pyykki on pestävä eikä siitä voi neuvotella?

        Itse olen oppinut elämän varrella mm. että , paidat, t-paidat, jakut ripustetaan henkarille kuivumaan, näin ja vain näin ne pysyvät kuosissaan. Vie myös vähemmän kuivaustilaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ole vastaanottavaista sorttia? Vain sinä tiedät miten pyykki on pestävä eikä siitä voi neuvotella?

        Itse olen oppinut elämän varrella mm. että , paidat, t-paidat, jakut ripustetaan henkarille kuivumaan, näin ja vain näin ne pysyvät kuosissaan. Vie myös vähemmän kuivaustilaa.

        Kyllä... mutta en rupea toisen palvelijaksi.


    • Anonyymi

      Pyykin pesu on naisten hommaa.

    • Anonyymi

      En ole kyllä muistaakseni koskaan nipottanut. Oletan ja odotan, että aikuinen mies osaa pestä pyykkiä itsekin eikä oleta minun pesevän hänen pyykkejään. Voin tottakai pestä miehenkin vaatteita, samahan se kenen pyykkiä koneessa pyörii, mutta oletusarvoisesti en ole miehen kodinhoitaja niin, että mies olettaa minun hoitavan hänelle puhtaat vaatteet kaappiin.

      • Anonyymi

        Minun lempihommaa ollu pikkupojasta asti pyykinpesu. Pesen mielelläni isonkasan pyykkiä kerralla vanhalla pulsaatoripesukoneella nykypäivänäkin.


    • En muista että pyykin pesusta olisi koskaan nipotettu mutta epäuskoisia katseita olen joskus saanut kun olen testaillut kalsareiden mankelointia.

    • Anonyymi

      Ei ole tarvinnut nipottaa. Kumpikin hoitaa omat pyykkinsä, molemmilla on omat pyykkikorit. Kummallakin on vaatteita jotka haluaa pestävän tietyllä tavalla, kun molemmat huoltavat vain omiaan niin ei vahingossa pilaa toisen vaatteita.

    • Anonyymi

      Mies EI SAA pestä pyykkiä. Ei tule v*ttujakaan siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      102
      2277
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1087
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1044
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      981
    5. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      945
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      874
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      841
    8. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      59
      833
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      759
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      739
    Aihe