Onko miehellä olemassa

Anonyymi-ap

Isän vaisto? Kun aina vain puhutaan vain äidin vaistosta. Miten se saattaisi näkyä?

60

65

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      åaoöi liom bailu eli kilpailu

      • Anonyymi

        Ei liity aloitukseen. Lopeta ryyppy.


    • Anonyymi

      Ja kumman ko. vaisto on vahvempi?

    • Anonyymi

      Ihan sama kuin naisellakin, perhettä ei vahingoiteta

      • Anonyymi

        En ymmärtänyt


      • Anonyymi

        Ei kai vaisto liity ”vahingoittamiseen. Outoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai vaisto liity ”vahingoittamiseen. Outoa.

        Haluaa suojella perhettä, niin että sitä ei kukaan tai mikään ulkopuolinen vahingoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaa suojella perhettä, niin että sitä ei kukaan tai mikään ulkopuolinen vahingoita.

        Hyvä, El Tulkki hoiti homman kiitettävästi :)


    • Anonyymi

      Joskus voisi kyllä luulla, että se on korvautunut kaljavaistolla.

    • Anonyymi

      Miehilläkin voi olla isän vaisto, liittyy suojeluun ja turvallisuuteen. Monesti pelkästään tyttölasten kontrollointiin, kun nämä tulevat tiettyyn ikään.

      • Anonyymi

        Tuota asiaa vois vähän enemmän avata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota asiaa vois vähän enemmän avata.

        Eikö ole tuttua näin yleinen asia?

        Kun tyttärestä kasvaa teini, niin isän "vaisto" herää. Tytär ei saa esimerkiksi pukeutua miten haluaa, ei meikata, ei kaveerata yhdenkään pojan kanssa. Tyttären pitäisi tehdä vain asioita, jotka ovat isän mieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole tuttua näin yleinen asia?

        Kun tyttärestä kasvaa teini, niin isän "vaisto" herää. Tytär ei saa esimerkiksi pukeutua miten haluaa, ei meikata, ei kaveerata yhdenkään pojan kanssa. Tyttären pitäisi tehdä vain asioita, jotka ovat isän mieleen.

        No hullua. Ei todellakaan. Kuka mies noin skitso on??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole tuttua näin yleinen asia?

        Kun tyttärestä kasvaa teini, niin isän "vaisto" herää. Tytär ei saa esimerkiksi pukeutua miten haluaa, ei meikata, ei kaveerata yhdenkään pojan kanssa. Tyttären pitäisi tehdä vain asioita, jotka ovat isän mieleen.

        En ole edellinen kirjoittaja, mutta tämä sama tuntuu pätevän myös poikiin ainakin oman lapseni isän kohdalla. Pojan pitäisi tehdä vain asioita, jotka ovat isän mieleen. Lapseni isä on todella tiukka ja vaatii pojaltaan aivan liikaa esim urheilun suhteen. Minä laitan sitten kyllä vastaan ja pidän huolta, että poika ei esim mene treeneihin väsyneenä, mutta lapseni pelkää aiheuttavansa isälleen pettymyksen ja niin ei saisi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole edellinen kirjoittaja, mutta tämä sama tuntuu pätevän myös poikiin ainakin oman lapseni isän kohdalla. Pojan pitäisi tehdä vain asioita, jotka ovat isän mieleen. Lapseni isä on todella tiukka ja vaatii pojaltaan aivan liikaa esim urheilun suhteen. Minä laitan sitten kyllä vastaan ja pidän huolta, että poika ei esim mene treeneihin väsyneenä, mutta lapseni pelkää aiheuttavansa isälleen pettymyksen ja niin ei saisi olla.

        Jo on monenlaista isän vaistoa huh huh. :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole edellinen kirjoittaja, mutta tämä sama tuntuu pätevän myös poikiin ainakin oman lapseni isän kohdalla. Pojan pitäisi tehdä vain asioita, jotka ovat isän mieleen. Lapseni isä on todella tiukka ja vaatii pojaltaan aivan liikaa esim urheilun suhteen. Minä laitan sitten kyllä vastaan ja pidän huolta, että poika ei esim mene treeneihin väsyneenä, mutta lapseni pelkää aiheuttavansa isälleen pettymyksen ja niin ei saisi olla.

        Monet isät kohdistavat myös poikiin käsittämättömästi odotuksia ja vaativat liikaa. Kuten teilläkin on yleistä, että poikaa vaaditaan urheilemaan aivan hullun lailla, koska näin poika kehittyy ja kasvaa "oikeaksi" mieheksi eikä lällyksi "naiseksi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet isät kohdistavat myös poikiin käsittämättömästi odotuksia ja vaativat liikaa. Kuten teilläkin on yleistä, että poikaa vaaditaan urheilemaan aivan hullun lailla, koska näin poika kehittyy ja kasvaa "oikeaksi" mieheksi eikä lällyksi "naiseksi".

        Kyllä, eikä se tietystikään aina ole vain isät, jotka niin tekevät, mutta omassa tilanteessani se on isä, joka vaatii lapselta liikaa. Poikani on itsekin kunnianhimoinen urheilun suhteen ja haluaa menestyä, mutta sen pitäisi tapahtua pojan omilla ehdoilla. Mielestäni vanhempien kuuluu kannustaa ja olla tukena eikä tuputtaa omia haaveitaan lapsen harteille kannettavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole tuttua näin yleinen asia?

        Kun tyttärestä kasvaa teini, niin isän "vaisto" herää. Tytär ei saa esimerkiksi pukeutua miten haluaa, ei meikata, ei kaveerata yhdenkään pojan kanssa. Tyttären pitäisi tehdä vain asioita, jotka ovat isän mieleen.

        Ei tuo liity mitenkään isänvaistoon. Tuo on vain kontrolloinnin tarvetta, joka herää muuttuneessa ja oudossa tilanteessa.


    • Anonyymi

      Kyllä sellaista luulisi jokaisella aikuisella miehellä hieman olevan. Silloin kun kaikki menee hyvin, niin eihän sitä kovin helposti erota arjessa mitenkään. Kai se on hieman sellaista enneltaehkäisevää toimintaa.
      Ainahan sitä toivoo, että kaikilla lapsilla ja nuorilla olisi mahdollisimman hyvä ja turvallinen elinympäristö.

    • Anonyymi

      Isän vaisto on varmaan sitä, että mies on järkevä. Turvallinen lähipiirilleen.

    • Anonyymi

      Isän vaisto tunnistaa lapsen hädän niin kuin äidilläkin.

    • Anonyymi

      Isän vaisto taitaa olla sellainen, et sitten lähdetään kalaan, kun tilanteet kärjistyy 🤔 sieltä palataan myöhään ja väki hiljentynyt yöunilleen

    • Anonyymi

      Kumpaakaan ei ole olemassa.

      • Anonyymi

        Onhan. Kuin niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan. Kuin niin.

        Mitään tieteellisiä todisteita kummankaan olemassa olosta ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään tieteellisiä todisteita kummankaan olemassa olosta ei ole.

        Tieteellinen todiste on siinä: Ihmiskunta heiluu vielä tässä.


    • Anonyymi

      Heillä on isän refleksit. Eli saavat lapsen kiinni jos on putoamassa kaatumassa tms.

    • Anonyymi

      Lasten etu menee oman edun edelle.

      • Anonyymi

        Ihana ❤️ isukki on salamannopea 🤩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihana ❤️ isukki on salamannopea 🤩

        Muista miten isän kanssa hypättiin ojan yli ja miten jatkettiin matkaan kun upposin järvellä haarojani myöten lumeen. Nuo muut uppistaduu jäänyt tietenkin havaitsematta 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihana ❤️ isukki on salamannopea 🤩

        Iskät on höselöitä joissain asioissa, mutta suoraviivasen hyviä jönglöörejä. 🤣👌


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muista miten isän kanssa hypättiin ojan yli ja miten jatkettiin matkaan kun upposin järvellä haarojani myöten lumeen. Nuo muut uppistaduu jäänyt tietenkin havaitsematta 😂

        No huomaatko yhden jutun näissäkin. Iskät on ihan zillisti, vaikka läheltä pitää...eivät ala ulvomaan ja ylireagoi... muksutkin on että morjens...

        Iskien hommia moni ei muista, kun niistä ei tehdä numeroa, draamaa, vaan sit huokastaan ja tuumitaan, että ei kerrota suotta äitille, se vetää muuten kilarit. 🤣


      • Disseisback kirjoitti:

        No huomaatko yhden jutun näissäkin. Iskät on ihan zillisti, vaikka läheltä pitää...eivät ala ulvomaan ja ylireagoi... muksutkin on että morjens...

        Iskien hommia moni ei muista, kun niistä ei tehdä numeroa, draamaa, vaan sit huokastaan ja tuumitaan, että ei kerrota suotta äitille, se vetää muuten kilarit. 🤣

        Mäkin muistan yhden jutun historiasta.

        Lasten äiti oli jossain koulutuksessa ja mä olin kakrujen kanssa kotona. Poitsu oli ehkä 6 ja tytsy 3v. Käytiin tuossa lähellä kylpylässä. Poika osas jo solia kellukkeet selässä ja tiesi, ettei mee syvälle. Tytsylle nakkasin kellukkeet selkään ja toisen käsiin, tuonne liki kainaloa.. sehän kroolas kuin mikäkin. Pojan kanssa naurettiin ja neitikin oli ihan kiluna...sotki sen kun kerkes...

        No tottahan tyttö ja poitsu ensimmäiseks tiedotti tämän äitilleen. Sehän sai sellaiset raivarit, ettei meillä ollut enää kolmestaan mitään asiaa uimaan. Mutta tytöstä tuli uimapeto. 😄
        Se nykyäänkin vetää kuin saimaan norppa. Poika on ujompi, mutta iskä ei kerennyt alkumetrien hommiin työjuttujen takia 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mäkin muistan yhden jutun historiasta.

        Lasten äiti oli jossain koulutuksessa ja mä olin kakrujen kanssa kotona. Poitsu oli ehkä 6 ja tytsy 3v. Käytiin tuossa lähellä kylpylässä. Poika osas jo solia kellukkeet selässä ja tiesi, ettei mee syvälle. Tytsylle nakkasin kellukkeet selkään ja toisen käsiin, tuonne liki kainaloa.. sehän kroolas kuin mikäkin. Pojan kanssa naurettiin ja neitikin oli ihan kiluna...sotki sen kun kerkes...

        No tottahan tyttö ja poitsu ensimmäiseks tiedotti tämän äitilleen. Sehän sai sellaiset raivarit, ettei meillä ollut enää kolmestaan mitään asiaa uimaan. Mutta tytöstä tuli uimapeto. 😄
        Se nykyäänkin vetää kuin saimaan norppa. Poika on ujompi, mutta iskä ei kerennyt alkumetrien hommiin työjuttujen takia 😁

        Aikas ihana juttu ☺️. Kävittekö Vleppiksessä vai lähempä? :) Itse opiskelinsoihen aikaan ja exä kävi siellä lapsen kanssa. Olisin ollut HE**N vihainen, jos mitään epäilyttävää kuullut. En kyllä luottanut pätkääkään, mut oli vaan luotettava et sen verran pitää huolta 🤭


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aikas ihana juttu ☺️. Kävittekö Vleppiksessä vai lähempä? :) Itse opiskelinsoihen aikaan ja exä kävi siellä lapsen kanssa. Olisin ollut HE**N vihainen, jos mitään epäilyttävää kuullut. En kyllä luottanut pätkääkään, mut oli vaan luotettava et sen verran pitää huolta 🤭

        Mikäs se Vlrppis on? 😏 En täällä tiedä mitään tarkkoja mestoja? 😁

        No lasten oikeesti pitää saada olla lapsia. Välillä voi hörpätä vettä kitusiin ja yskiä pois, mutta meno jatkuu. Jos saa jostain kammon ja pelkää elää, elämä voi mennä siihen.

        Muistatko muumeja? Miten kävi taikapilvien kanssa? Siinä tosin muumimamma oli haltioissaan kun lapset sai toteuttaa itseään ja pappa höödäs joutavia. 🤣


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mikäs se Vlrppis on? 😏 En täällä tiedä mitään tarkkoja mestoja? 😁

        No lasten oikeesti pitää saada olla lapsia. Välillä voi hörpätä vettä kitusiin ja yskiä pois, mutta meno jatkuu. Jos saa jostain kammon ja pelkää elää, elämä voi mennä siihen.

        Muistatko muumeja? Miten kävi taikapilvien kanssa? Siinä tosin muumimamma oli haltioissaan kun lapset sai toteuttaa itseään ja pappa höödäs joutavia. 🤣

        Se oli VesiLeppis :) en ihan noin lonkisti ole ottanut. Ja tuskin olen ottanut koskaan, mutta nuo oli ihania. Ehkä olen ollut hieman tiukkapipo. Noh, näin jälkikäteen ei haittaa yhtään 😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se oli VesiLeppis :) en ihan noin lonkisti ole ottanut. Ja tuskin olen ottanut koskaan, mutta nuo oli ihania. Ehkä olen ollut hieman tiukkapipo. Noh, näin jälkikäteen ei haittaa yhtään 😅

        No oikeasti lasten pitääkin saada leikkiä... ei ne niin pienestä säry...
        Pikkuisen kun saavat itse töllöillä, paremmin oppivat. 🤣


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No oikeasti lasten pitääkin saada leikkiä... ei ne niin pienestä säry...
        Pikkuisen kun saavat itse töllöillä, paremmin oppivat. 🤣

        Vai miehet ajattelee noin. Kyllä olis pitänyt erota ennen eroa!.. No ehkä olen väärässä, mukava tuo minkä linkitit ❣️ :)


      • Disseisback kirjoitti:

        No oikeasti lasten pitääkin saada leikkiä... ei ne niin pienestä säry...
        Pikkuisen kun saavat itse töllöillä, paremmin oppivat. 🤣

        No iskät on ehkä lähempänä sitä lapsenmielisyyttä. Saatetaan olla isoja kooltaan, mutta muuten kuten muksut. Leikitään yhä. 🤣

        https://youtu.be/tmrlNKL_0AI

        Tää on mdnoa oikeeta. 🤣👌


      • Disseisback kirjoitti:

        No iskät on ehkä lähempänä sitä lapsenmielisyyttä. Saatetaan olla isoja kooltaan, mutta muuten kuten muksut. Leikitään yhä. 🤣

        https://youtu.be/tmrlNKL_0AI

        Tää on mdnoa oikeeta. 🤣👌

        Tai tää...

        https://youtu.be/idq6_SWjMIQ

        Aaaw...🥰


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Tai tää...

        https://youtu.be/idq6_SWjMIQ

        Aaaw...🥰

        voi eiiiih, niiiiin ihania kaikki 😍😘😂 siis oikeastihan tuo oli tosi stressaavaa aikaa 😅 Kyllä isukin kelpaa tyttären kanssa masupia tanssahdella, jos siihenkin saakka kohtuu kolhuitta saanut saatettua 😃


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No huomaatko yhden jutun näissäkin. Iskät on ihan zillisti, vaikka läheltä pitää...eivät ala ulvomaan ja ylireagoi... muksutkin on että morjens...

        Iskien hommia moni ei muista, kun niistä ei tehdä numeroa, draamaa, vaan sit huokastaan ja tuumitaan, että ei kerrota suotta äitille, se vetää muuten kilarit. 🤣

        No jaa, sekin on niin yksilöstä kiinni. Kyllä mä vaan tiedän pariskuntia, joissa nainen on noissa tilanteissa zilli ja mies ylireagoi ... kuten nyt vaikkapa oma mieheni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No jaa, sekin on niin yksilöstä kiinni. Kyllä mä vaan tiedän pariskuntia, joissa nainen on noissa tilanteissa zilli ja mies ylireagoi ... kuten nyt vaikkapa oma mieheni.

        Totta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        voi eiiiih, niiiiin ihania kaikki 😍😘😂 siis oikeastihan tuo oli tosi stressaavaa aikaa 😅 Kyllä isukin kelpaa tyttären kanssa masupia tanssahdella, jos siihenkin saakka kohtuu kolhuitta saanut saatettua 😃

        Juu...😊👌


    • Anonyymi

      Väittäisin ett ainakin tyttäriään kohtaan... meitä on kolme ja jokainen meistä on ollut Faijan ns. suojelun alainen. Siis mun pikkusisko asuu nyt mun luonani, vaikka viereisessä talossa hänellekin olisi oma huone. 18 vuotias sisareni ei kestä sitä syynäämistä, mitä Faija pitää nyt häntä kohtaan, vuorostaan. Vanhin sisareni on avioliitossa ja minä olen liian kovapäinen totteleman, niin nuorimmainen on nyt tarkkailun alaisena... korjaan oli. Asuu nyt Mimmin ja mun kanssani, Emo yrittää saada sopua aikaiseksi, noiden kahden välille.

      Mä puolestani ilmoitin Faijalle ett systeri saa asua mun luona, jos he eivät tule toimeen keskenään. Mä en aio tehdä tilanteelle yhtään mitään... probleema ei koske minua. Luulenpa vaan ett jotenkin vielä yrittää vaikuttaa mun kauttani systeriin.

      18 vuotias on itsenäinen nuori nainen, eikä hän ole edes jollaintapaa ongelmainen, mutt haluaa kulkea kaupungilla ystäviensä kanssa... Faija pelkää, niin minäkin, mutt mä olen keskustellut sisareni kanssa ja kieltänyt lähtemästä puolituttujen kanssa minnekkään. Pysymään kahviloissa ja aina 2-3 ihmisen ryhmissä ainakin...

      Tarvittaessa olen noutanut hänet kaupungilta, ja Faija on ollut Mimmin vahtina hänen nukkuessaan. Systeri on fiksu, tuskin hankkiutuu vaikeuksiin huolimattomuuttaan.
      Turku nyt on Turku, siitä ei päästä mihinkään, jollei muuteta jonnekin takahikiälle missä aikamerkkikin tulee kerran viikossa postissa... jos sekään kulkee.
      Mä tossa vitsailin systerille ett ota Faija mukaasi "henkivartiaksi" tuskin montaa kertaa jaksaa mukana pyöriä.

      trollikka

      • Anonyymi

        Hmm, mitä faijasi pelkää sisarellesi tapahtuvan kaupungilla?

        - Sheena


    • Anonyymi

      Miehillä ei ole "isänvaistoa", sen sijaan miehillä on geneettisen perimän mukainen lisääntymisvaisto: Mahdollisiman usein, mahdollisimman monen naisen kanssa. Miehen lisääntymisvaistoa on jo pitkään moderoinut uskontojen uskomukselliset ja länsimaisen "sivistyksen" sosiaaliset säännöt.

      Miehen lisääntymisvaisto on todellinen ja vahva vaisto, se ilmenee mm siten että miehellähän ei olisi mitään syytä olla nk uskoton kun hänellä jo on tottelevainen vaimo kotona, mutta silti nk uskottomuus "vaivaa" monia. Toisella tavalla se ilmenee primitiivikulttuureissa joissa on yleistä että miehellä on useita, suuresti eri ikäisiä, vaimoja kotonaan.

      Naisille evoluutio on kehittänyt hoivavietin jota tukee naisen hormonitasojen muutokset (siitä lähtien kun nainen on siunatussa tilassa, ja ensimmäisen lapsen saatuaan ne eivät palaudu enää koskaan täysin ennalleen).

      • Anonyymi

        MIehillä jotka kokevat olevansa "bi" yksilöitä saattaa olla hormonaalisia tai mielellisiä poikkeavuuksia jotka ovat naisellisia, sitä kautta hoivaviettiä saattaa heillä olla.

        Miehellä yleinen piirre on opastaa/tukea poikalapsiaan, sen evoluutio on luonut koska esihistorian aikana nainen yksinkertaisesti ei ole osannut eikä kyennyt opastamaan poikalapsiaan esim saalistamaan ruokaa.


    • Anonyymi

      Ei varmaan vaistoa ole, mutta tietty ohjelma siellä päässä pyörii. Mulla kun ei ikinä oo ollu seksiä, enkä oo ees seurustellu. Mutta mulla on melkein 20 vuotta nuorempi sisar. Ja kun meidän iskä ei enää jaksanu isyyttään hoitaa, niin se jäi osin mulle. Ja siinä samalla sain ajettua isyysohjelman läpi. Ja sen takia mulle ei oo syntyny mitään naisvihaan liittyviä tunteita. Että enemmän keskittyisin siihen, että miehiä pitäis auttaa ajamaan ohjelma läpi. Tilanne ei mitenkään parane sillä, jos vaan kauhistellaan sitä, kuinka maisvihamielisiä yksin jääneet miehet on.

    • Anonyymi

      On tietysti olemassa, mutta ei kaikilla yksilöillä. Ei kaikilla äideilläkään ole äidinvaistoa. Se vaisto ilmenee samalla tavalla kuin äidinvaistokin.

      • Anonyymi

        Juuri noin, ei mitään lisättävää.

        - Sheena


      • Anonyymi

        Minulla ei ole äidinvaistoa.


    • Anonyymi

      Niillä ei mitään ole. Pelkkä munan vaisto. . Siis roisto🤮

      • Anonyymi

        No noh!


    • Anonyymi

      Isän vaisto on suojella omaa lastaan runkuttelijoilta eikä runkutella itse lasten ikäisille pienille.

      • Anonyymi

        Naisen vaisto

        Se on


    • Anonyymi

      Isän vaisto on suojella lastaan pahoilta pojilta

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2524
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      253
      1117
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1074
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1024
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1001
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      920
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      903
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      871
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      812
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe