Alkaa olla jo keinot loppu

Anonyymi-ap

Olen 55v nainen ja asun 56v miehen kanssa avoparina. Seurusteltu 8v ja asuttu yhdessä n.7v. Olen aivan kypsä ihan kaikkeen tässä suhteessa, me ollaan aivan kaikessa erimieltä, kummatkin tykkää aivan eriasioista . Minä tykkään kesaämökkeilystä, saunomisesta, seksistä, kaikenlaisista hellyydestä ,matkustelusta jne ja avopuoliso ei. Hän on kyllä tosi auttavainen ,leipoo,tekee ruokaa ,tekee eväät töihin, lumityöt..itse teen pitkää päivää töissä.
Kaikki pitäisi olla ihan ok, MUTTA kaipaan erillaista suhdetta. Olen huomannut että olen muuttunut itse ilkeäksi, masentaa ja itkettää tää , kun meillä on vain tämä yksi elämä ja haluaisin olla iloinen ja nauttia ja olla onnellinen. Vuodet vierii eteenpäin ja pelkään että katkeroidun enemmän ja olen loppuelämäni surullinen. Minä olen nyt keskustellut että mentäisiin parisuhde neuvojalle tms, onko kokemusta onko heidän luona käynnillä ollut apua. Mitä tehdä, tyydynkö tähän paskaan elämääni vai erota? Ja joo, minussakin on vikani, kuten tuolla aikaisemmin sanoin että minusta on tullut ilkeä ja nalkuttava, mutta johtuu tästä minun ns.pahasta sisäisestäni olostani.
.

14

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tänne! On tärkeää purkaa mielessä olevia huolia. Vertaistuki voi olla hyvä voimavara. Ulkopuolisen kanssa keskusteleminen voi helpottaa ja tuoda uusia näkökulmia. Joskus myös ammattimainen keskustelupau voi olla tarpeen. Jos et saa miestäsi lähtemään parisuhdeneuvojalle, niin joka tapauksessa voit itse hakeutua keskusteluavun piiriin.

      On olemassa monia matalan kynnyksen auttavia tahoja, joista voi saada tukea elämän eri tilanteissa. Alla tiedoksi tahoja joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja maksutta:

      - Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Lisäksi maanantaista torstaihin klo 15-19 on aikuisten kahdenkeskinen Solmussa-chat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.

      Tukinetissä on myös monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Esimerkiksi Parisuhde, koti ja perhe ryhmässä voi vaihtaa ajatuksia vertaisten kanssa. https://tukinet.net/teemat/parisuhde-koti-ja-perhe-1801261251/forum/

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Myös etävastaanotto on mahdollista osassa paikoista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

      • Anonyymi

        Tämä on ilmeisesti tunnus, jonka kautta henkilö voi saada kontaktin SOS-kriisikeskukseen, tai vaihtoehtoisesti kriisikeskus voi saada kontaktin henkilöön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on ilmeisesti tunnus, jonka kautta henkilö voi saada kontaktin SOS-kriisikeskukseen, tai vaihtoehtoisesti kriisikeskus voi saada kontaktin henkilöön?

        Anonyymi-palstoilla yhtään mikään ei ole ilmeisesti totta. Toimijoilla joilla on puhtaat jauhot pusseissaan on verkkosivut (joita voi tarvittaessa lähdearvioida) joista löytyy "viralliset" yhteystiedot.


      • Anonyymi

        Jos tuon nimimerkin kautta saa kiinni ihmisiä, jotka voivat auttaa henkisesti järkyttyneitä ihmisiä, niin Janakkala-palstalla on apua tarvitseva. Joku on siellä kirjoittanut todella törkeitä juttuja yksityishenkilöstä, eikä varmasti ole kovin hyvässä kunnossa. Tässä esimerkki:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/13860695/kannattaako-tilata

        Sivujuonteena pitänee todeta, ettei ylläpito juuri näe syytä puuttua tuohon. Päin vastoin, se vaikuttaa tukevan häirikön toimintaa. Jätän teidän itsenne päätettäväksi, minkälaisen kuvan saatte tuosta yhteistyökumppanistanne ja sen arvoista.


    • Anonyymi

      Positiivistä on että haluat puolisosi mukaan kaikkeen tuohon eli et halua yksin tehdä kaikkea tuota eli matkustella ja mökkeillä. Haluat jakaa elämääsi puolison kanssa ❤️

    • Anonyymi

      Oliko kuvailtu tilanne olemassa silloin 15v sitten kun aloitte seurustella? Vai onko se pikkuhiljaa hiipinyt esiin? Vai onko ilmestynyt jossain vaiheessa enemmän äkillisesti? Mikä oli sinun BMI kun menitte yhteen, mikä se nyt on? Kunka monta vuotta olet jo kärsinyt kuvaamiasi henkisiä ongelmia? Vaikuttaa että sinulla on myöhästyneet vaihdevuodet menossa, tuheropuoskalilla on siihen vaikutusmahdollisuuksia, mutta, sinun on syytä mennä sinne yhdessä miehesi kanssa, jotta voitte tasa-arvoisesti yhteisesti päättää teidän parisuhteenne jatkosta.

    • Anonyymi

      Minua ihmetyttää näissä, että kuinka ylipäätään on päädytty yhteen, jos eri mielenkiinnonkohteita on enemmän kuin yhteistä.

      Mainitsemasi hyvät puolet kuulostaa joltakin kotiapulaiselta, ei kumppanilta, joten aivan ymmärrettävää, että olet tuskastunut, kun et saa parisuhteelta sitä mitä haluat. Ainahan sitä voi kokeilla, mutta en nyt oikein tiedä, mitä parisuhdeneuvojakaan sille voi, että osapuolet pitävät eri asioista. Kyllä miehesi varmaan noita tykkäämiäsi asioita on kokeillut, mutta minkä sille mahtaa, jos ei niistä silti vain pidä.

      Ei tosiaankaan kannata pysyä suhteessa, jos siinä ei ole tyytyväinen. Se on elämän hukkaan heittämistä. Olen itsekin ollut vastaavassa tilanteessa ja pitkitin sitä aivan liian pitkään. Älä tee samoin, tuskin se siitä paranee. Tee toiselle selväksi, mitä tarvitset suhteeltanne. Ja että tarpeesi on niin vakava asia, että voit huonosti, jos se ei täyty, ja jos voit huonosti suhteessa, niin sitten et halua enää jatkaa siinä. Voit miettiä jonkun ajan, vaikka kuukauden, että jos ei siihen mennessä ole asiaan tullut riittävää parannusta, niin sitten teet päätöksen ja eroat. Eron jälkeen sinulla on mahdollisuus löytää joku, jonka kanssa sinulla on paljon enemmän yhteistä. Itse löysin sellaisen, enkä ole sekuntiakaan katunut eropäätöstä. Tsemppiä sinulle!

      • Anonyymi

        "kuinka ylipäätään on päädytty yhteen, jos eri mielenkiinnonkohteita on enemmän kuin yhteistä"

        Mielenkiinnon kohteet voivat muuttua ajan mittaan. Etenkin vanhoilla naisilla vaihdevuosien aikana mielenkiinnon kohteet voivat aivan kaikki keikahtaa toisiksi. Ne vähenevät ja muuttuvat paljon yksinkertaisimmiksi, jokainen näkee tämän kun katsoo vaikka vain omassa suvussa vanhoja yli 40v naisia.

        Mutta, parisuhteen onnellisuuden kannalta tarvitaan ainoastaan yksi yhteinen mielenkiinnon kohde. On aivan järjetöntä edellyttää/vaatia että naisella olisi paljon miesmäisiä harrastuksia ja että miehellä olisi paljon naismaisia harrastuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kuinka ylipäätään on päädytty yhteen, jos eri mielenkiinnonkohteita on enemmän kuin yhteistä"

        Mielenkiinnon kohteet voivat muuttua ajan mittaan. Etenkin vanhoilla naisilla vaihdevuosien aikana mielenkiinnon kohteet voivat aivan kaikki keikahtaa toisiksi. Ne vähenevät ja muuttuvat paljon yksinkertaisimmiksi, jokainen näkee tämän kun katsoo vaikka vain omassa suvussa vanhoja yli 40v naisia.

        Mutta, parisuhteen onnellisuuden kannalta tarvitaan ainoastaan yksi yhteinen mielenkiinnon kohde. On aivan järjetöntä edellyttää/vaatia että naisella olisi paljon miesmäisiä harrastuksia ja että miehellä olisi paljon naismaisia harrastuksia.

        No, tässä tapauksessa ei tainnut olla edes sitä yhtä. Sinäkö määrittelet, että yksi riittää kaikille? Vai mihinkä kiveen tämä sääntö on hakattu? Eikä nyt tarvitse mennä toiseenkaan ääripäähän, ei nyt puhuttu vain sukupuolille ominaisista harrastuksista. Yhteiset asiat yhdistävät, voivat lisätä yhdessä vietettyä aikaa ja puheenaiheita. Sanoisin, että mitä enemmän löytyy yhteistä, sen paremmin viihdytään yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, tässä tapauksessa ei tainnut olla edes sitä yhtä. Sinäkö määrittelet, että yksi riittää kaikille? Vai mihinkä kiveen tämä sääntö on hakattu? Eikä nyt tarvitse mennä toiseenkaan ääripäähän, ei nyt puhuttu vain sukupuolille ominaisista harrastuksista. Yhteiset asiat yhdistävät, voivat lisätä yhdessä vietettyä aikaa ja puheenaiheita. Sanoisin, että mitä enemmän löytyy yhteistä, sen paremmin viihdytään yhdessä.

        Toimiva seksi (kummankin tyydyttyneeksi tekevä seksi) riittää yllin kyllin kaikkiin onnellisiin parisuhteisiin. Muita harrastuksia tietenkin saa olla, mutta ei tarvitse olla.

        "Sanoisin, että mitä enemmän löytyy yhteistä, sen paremmin viihdytään yhdessä."

        Mitä vähemmän saa olla sellaisia harrastuksia joista itse pitää, sen huonommin viihtyy parisuhteessaan ja elämässään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimiva seksi (kummankin tyydyttyneeksi tekevä seksi) riittää yllin kyllin kaikkiin onnellisiin parisuhteisiin. Muita harrastuksia tietenkin saa olla, mutta ei tarvitse olla.

        "Sanoisin, että mitä enemmän löytyy yhteistä, sen paremmin viihdytään yhdessä."

        Mitä vähemmän saa olla sellaisia harrastuksia joista itse pitää, sen huonommin viihtyy parisuhteessaan ja elämässään.

        Tuo kuulostaa enemmänkin panosuhteelta kuin parisuhteelta, jos ei muuta tehdä yhdessä kuin panna.

        Ei kukaan ole käskenyt pitämään samoista asioista kuin joku toinen. Vaan että jos haluaa tehdä kumppanin kanssa muutakin kuin panna, niin kannattaisi etsiä sellainen kumppani, joka pitää samanlaisista asioista kuin itse. Siis omasta halustaan, ei pakottamalla


    • Tuohan se on monen kiltin ja kunnollisen miehen kirous.

      Luulisin, että sinä kaipaat tässä apua eikä parisuhdeterapia tässä ole ratkaisu.

      Jos mies ei viihdy matkoilla, ei terapeuttikaan häntä muuta. Tietysti jos hän on todella jyrkkä mielipiteissään, voi terapeutilla käynti saada hänet tekemään kompromisseja, mutta en tiedä, haluatko kuitenkaan raahata vastentahtoista miestä mökille tai ulkomaille.

      ", kuten tuolla aikaisemmin sanoin että minusta on tullut ilkeä ja nalkuttava, mutta johtuu tästä minun ns.pahasta sisäisestäni olostani."

      Sinulla on kuitenkin valinta, miten kohtelet toista. Jos et kunnioita häntä, niin sitten käyttäydyt huonosti. Vähän sama on alkoholistilla, että ryyppään kyllä, mutta kun jouduin työttömäksi tms.

      Sinulle terapeutti voisi varmaan auttaa suhteuttamaan asioita. Jokaisella hyvällä puolella voi olla (ja useimmiten on) myös nurja puolensa. Jos toinen tykkää matkustella, voi olla, ettei viihdy sitten kovin paljoa mökillä. Jos on kovasti seksin perään, niin voi olla, että seksi muiden kanssa kiinnostaa myös tai sellaiset seksin muodot, joita itse et voisi ajatellakaan.

      Mutta jos oikeasti tunnet olosi onnettomaksi, niin neuvoisin eroamaan. Etpä siinä paljoa menetäkään. Pahinta mitä voisi tapahtua, on että olet edelleen onneton.

    • Anonyymi

      Aikuinen nainen ja kyselet tuollaisia. VOi hitto, että ihmiset voivat olla tyhmiä?!

    • Anonyymi

      Tehkää kompromisseja ja puhukaa. Mies lääkäriin jos lumilapio heiluu enemmän kuin peitto. Mieshormonit ja mieskunto alkaa laskea 50+.
      Et muuten ole ainoa nainen jonka miestä ei matkustelu kiinnosta. Jätä mies lumitöihin ja mene ystäväsi kanssa viikon lomalle. Niin yksinkertaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe