Miten suhtauduit siihen, kun huomasit tulleesi petetyksi?

Jos olet ollut joskus uskossa Jumalaan ja Jeesukseen, niin miten suhtauduit sen jälkeen, kun olit luopunut uskostasi ja huomannut tulleesi petetyksi?

Millaisia tuntemuksia koit?

Miten suhtauduit entisiin uskoviin ystäviisi, sukuusi ja perheeseen?

Miten olet toiminut uskon asioissa tämän jälkeen?

Oletko nyt ateisti, teisti vai jotakin tältä väliltä: agnostinen ja mihin suuntaan?

120

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse en ole koskaan varsinaisesti tuntenut tulleeni petetyksi koska en uskonut edes alle kouluikäisenä lapsena. Tunsin myötähäpeää aikuisten hihhuloinnista vanhoillislestadiolaisten seuroissa jo alle kouluikäisenä ja jo silloin tajusin, että he uskovat mielikuvituksen tuotteisiin.

Ainakin minä tajusin jo alle kouluikäisenä, että ne höpötykset Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä, Tulvasta ja Luomisesta oli ihan paskaa kun samaan aikaan media, lahkoon kulumattomat ihmiset ja omat vanhemmatkin käytännän elämässä olivat aika sekulaareja niin, ettei sille Jumalalle ollut juurikaan sijaa. Vanhemmat luottivat sääennusteeseen ja ilmapuntariin, ei sadeta, myrskyä, nousuvettä, kevättulvaa laitettu Jumalan tekosiksi.

• Jos et ole koskaan uskonut, niin et ole oikea henkilö vastaamaan kysymyksiini. Miksi kuitenkin vastasit? Onko sinulla jokin tarve kirjoittaa niin paljon kuin kirjoitat tälle palstalle?

No, ei se haittaa, että sellaisetkin osallistuvat keskusteluun, jotka eivät ole koskaan uskoneet Jumalaan tai Jeesukseen. Minä olen ollut ateisti syntymästäni saakka ja meillä ei kotona edes puhuttu uskon asioista tai ateismista, koska niillä ei ollut mitään käytännön merkitystä.

Kumpikaan vanhemmistani ei kuulunut kirkkoon, eikä lähisuvussakaan ollut ketään itseään uskovaiseksi tunnustavaa, vaikka moni oli kirkon jäsen vielä tuohon aikaan - osa ateisteista on vieläkin, kuka mistäkin syystä, mutta minä en ole koskaan kuulunut kirkkoon tai uskonut jumaluuksiin tai yleensäkään mihinkään yliluonnolliseen.

En voi siis vastata itsekään siihen, miltä petetyistä on tuntunut, mutta tätä palstaa lukiessani olen huomannut monen entisen uskovaisen olevan vihaisia tai katkeria kaikille kristityille, jostakin syystä. Mikä se syy on? Onko mielestänne oikein kohdella muita uskonnon uhreja siten kuin te nyt vapauduttuanne uskonnon kahleista kohtelette heitä?

Yleensä ihmettelen sitä ilmapiiriä ja tapaa keskustella, mikä tällä palstalla aivan erityisesti on. Mikä teistä kirjoittajista tekee sellaisia ihmisten vihaajia, jollaisena minä teitä viestiennen perusteella pidän?

• ego-eimi kirjoitti:

Jos et ole koskaan uskonut, niin et ole oikea henkilö vastaamaan kysymyksiini. Miksi kuitenkin vastasit? Onko sinulla jokin tarve kirjoittaa niin paljon kuin kirjoitat tälle palstalle?

No, ei se haittaa, että sellaisetkin osallistuvat keskusteluun, jotka eivät ole koskaan uskoneet Jumalaan tai Jeesukseen. Minä olen ollut ateisti syntymästäni saakka ja meillä ei kotona edes puhuttu uskon asioista tai ateismista, koska niillä ei ollut mitään käytännön merkitystä.

Kumpikaan vanhemmistani ei kuulunut kirkkoon, eikä lähisuvussakaan ollut ketään itseään uskovaiseksi tunnustavaa, vaikka moni oli kirkon jäsen vielä tuohon aikaan - osa ateisteista on vieläkin, kuka mistäkin syystä, mutta minä en ole koskaan kuulunut kirkkoon tai uskonut jumaluuksiin tai yleensäkään mihinkään yliluonnolliseen.

En voi siis vastata itsekään siihen, miltä petetyistä on tuntunut, mutta tätä palstaa lukiessani olen huomannut monen entisen uskovaisen olevan vihaisia tai katkeria kaikille kristityille, jostakin syystä. Mikä se syy on? Onko mielestänne oikein kohdella muita uskonnon uhreja siten kuin te nyt vapauduttuanne uskonnon kahleista kohtelette heitä?

Yleensä ihmettelen sitä ilmapiiriä ja tapaa keskustella, mikä tällä palstalla aivan erityisesti on. Mikä teistä kirjoittajista tekee sellaisia ihmisten vihaajia, jollaisena minä teitä viestiennen perusteella pidän?

"Minä olen ollut ateisti syntymästäni saakka ja meillä ei kotona edes puhuttu uskon asioista tai ateismista, koska niillä ei ollut mitään käytännön merkitystä."

Multinikkeilevä hellarihihu sinä olet, Varma_Tieto, G4G, Trööttan, Hessu jne. loit uuden multinikin, että saat hukuttaa tulevan pitkän viikonlopun yksinäisyyden viinaan ja Suomi24 ateismipalstaan 😂😂😂

• Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

"Minä olen ollut ateisti syntymästäni saakka ja meillä ei kotona edes puhuttu uskon asioista tai ateismista, koska niillä ei ollut mitään käytännön merkitystä."

Multinikkeilevä hellarihihu sinä olet, Varma_Tieto, G4G, Trööttan, Hessu jne. loit uuden multinikin, että saat hukuttaa tulevan pitkän viikonlopun yksinäisyyden viinaan ja Suomi24 ateismipalstaan 😂😂😂

Noin minäkin tulkitsin. Nyt Lämmin_Kakka on hyvin, hyvin vihainen.

• Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

Olen huomannut sen, että pidät monien viestien kirjoittajia tänä tiettynä henkilönä, mutta ainakin minun kohdallani menit harhaan - muista en osaa sanoa.

Luuletko, että palstalla on niin vähän kirjoittajia, että melkein joka kolmannen pitää olla tämä sinun arkkivihollisesi multinikkeilijä?

Oletko itse kirjoittanut koskaan millään muulla nikillä kuin Moses_Zuckerkandl?

Et näköjään erota eri kirjoittajia toisistaan edes tyylin ja käytöksen perusteella, puhumattakaan siitä, että erottaisit heidät toisistaan asiasisällön perusteella. :)

• Anonyymi
        siino kirjoitti:

Täytyy tunnustaa, että hymähtelin muutaman kerran tämän luettuani, mutta ihmettelen tätä vimmaasi tuoda keskusteluun aina mukaan takapään ilmiöt. Miksi?

Mikä on sinun uskonnollinen taustasi, siino?

Oletko uskonut joskus Jumalaan ja Jeesukseen, ja oletko nyt uskonnon uhri, niin että purat huonoa oloasi palstan kirjoittajiin, olivatpa he sitten vakinaisia tai satunnaisia, kunhan vain sinä tai Moses_Zuckerkandl olette saaneet päähänne, että se kirjoittaja on joku "hihhuli" ja "ripulivajakki"?

Mitä jos ei olekaan?

Eikö tätä palstaa luekaan kukaan muu kuin te kolme, ja eikö täällä kirjoita enempää kuin kolme kirjoittajaa?

Moses_Zuckerkandl, siino ja Varma_Tieto alias kaikki muut nikit ja anonyymit kirjoittajat? :)

• Anonyymi

Olet siis sitä mieltä, että alle kouluikäiset – tai ainakin sinä – pystyvät olemaan eri mieltä vanhempiensa ja sukunsa uskonnollisesta vakaumuksesta.

Voitko esittää tieteellisiä todisteita tämän olettamuksen puolesta niin, että se olisi yleistä sen ikäisillä lapsilla?

Arvelen, että alle kouluikäisistä lapsista lähes kaikki ovat omaksuneet vanhempiensa uskonnollisen vakaumuksen, mutta minulla ei ole tästä esittää mitään vertaisjulkaistua tieteellistä artikkelia.

Onko sinulla päinvastaisesta väittämästä?

Esitit tavallaan positiviisen väittämän, joten todistustaakka on nyt sinulla. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Olen huomannut sen, että pidät monien viestien kirjoittajia tänä tiettynä henkilönä, mutta ainakin minun kohdallani menit harhaan - muista en osaa sanoa.

Luuletko, että palstalla on niin vähän kirjoittajia, että melkein joka kolmannen pitää olla tämä sinun arkkivihollisesi multinikkeilijä?

Oletko itse kirjoittanut koskaan millään muulla nikillä kuin Moses_Zuckerkandl?

Et näköjään erota eri kirjoittajia toisistaan edes tyylin ja käytöksen perusteella, puhumattakaan siitä, että erottaisit heidät toisistaan asiasisällön perusteella. :)

"Olen huomannut sen, että pidät..."

Mistä olet huomannut? Tänäänhän sinä vasta aloitit, vai loitko vain uuden multinikin?

"Et näköjään erota eri kirjoittajia toisistaan edes tyylin ja käytöksen perusteella, puhumattakaan siitä, että erottaisit heidät toisistaan asiasisällön perusteella. :)"

No sen verran hyvin, että et ole koskaan kyennyt vedättämään minua tällä palstalla. Sinun toimitapa ja maneerit on niin helppo tunnistaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Olet siis sitä mieltä, että alle kouluikäiset – tai ainakin sinä – pystyvät olemaan eri mieltä vanhempiensa ja sukunsa uskonnollisesta vakaumuksesta.

Voitko esittää tieteellisiä todisteita tämän olettamuksen puolesta niin, että se olisi yleistä sen ikäisillä lapsilla?

Arvelen, että alle kouluikäisistä lapsista lähes kaikki ovat omaksuneet vanhempiensa uskonnollisen vakaumuksen, mutta minulla ei ole tästä esittää mitään vertaisjulkaistua tieteellistä artikkelia.

Onko sinulla päinvastaisesta väittämästä?

Esitit tavallaan positiviisen väittämän, joten todistustaakka on nyt sinulla. :)

"Olet siis sitä mieltä, että alle kouluikäiset – tai ainakin sinä – pystyvät olemaan eri mieltä vanhempiensa ja sukunsa uskonnollisesta vakaumuksesta."

No, juuri kuvasin tuossa yllä miten vanhempien kertomat vuohipaimenten myytit olivat täysin ristiriidassa kaiken arkielämän kokemuksen suhteen. Tämän tosiaan huomasi ihan pikku lapsi. Pari esimerkkiä:

Vanhemmat kertoivat, että Jumala asetti sateenkaaren merkiksi Tulvan loppumisesta tai ettei enää tule tulvaa. Kesällä pikkulapsikin saa aikaan sateenkaaren puutarhan kasteluletkulla kun puristaa vesisuihkun sumuksi.

Vanhemmat kertoivat, että Jumala antoi sataa ja veden nousta, että tuli tulva. Syksyllä merivesi nousi monesti jopa useita satoja metrejä maalle päin (asuimme rannikolla ja alavalla seudulla) tai kesämyrskyn aikana satoi ihan älyttömästi ja metsää kaatui (Mauri-myrskyn jälkeen oli paljon kiipeilypaikkoja lähimetsissä), mutta koskaan kukaan aikuinen ei puhunut tai pelännyt, että Jahve siellä puhkuu ja nostelee syvyyksien vesiä. Ne olivat ihan vaan sääennusteiden mukaisia sääilmiöitä, jotka noudattivat luonnonlakeja eikä niiden selittämiseen tarvittu Jumalaa.

Että tällaista. Sivumennen sanoen en ole koskaan uskonut edes joulupukkiin. Ensimmäiset muistikuvat pukista noin kolmivuotiaana on jo se kuinka ivailin pukin olevan isän työkaveri. Fiksuja on vaikea kusettaa edes lapsena.

Mistä olet huomannut? Tänäänhän sinä vasta aloitit, vai loitko vain uuden multinikin?

"Et näköjään erota eri kirjoittajia toisistaan edes tyylin ja käytöksen perusteella, puhumattakaan siitä, että erottaisit heidät toisistaan asiasisällön perusteella. :)"

No sen verran hyvin, että et ole koskaan kyennyt vedättämään minua tällä palstalla. Sinun toimitapa ja maneerit on niin helppo tunnistaa.

Olen kirjoittanut tälle palstalle aiemmin anonyymina. Tämä on ensimmäinen nikkini, jolla kirjoitan.

En huomannut sitä, että olin kirjautunut ulos, kun huomioni on yhtä aikaa moneen eri suuntaan... (kirjoitan tässä muun puuhan ohessa). :)

Kirjoitin kolme viestiä anonyymina:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17693585/miten-suhtauduit-siihen-kun-huomasit-tulleesi-petetyksi#comment-118386128

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17693585/miten-suhtauduit-siihen-kun-huomasit-tulleesi-petetyksi#comment-118386216

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17693585/miten-suhtauduit-siihen-kun-huomasit-tulleesi-petetyksi#comment-118386493

En osannut odottaa sitä, että kirjaudun automaattisesti ulos nikilläni, jos teen välissä jotakin muuta.

Onko sinulle tärkeää olla "palstan kuningas", joka hallitsee ja ohjailee palstan toimintaa?

Onko sinun "pakko voittaa kaikki väittelyt"?

Kilpailetko muita keskustelijoita vastaan, niin että sinun pitää osoittaa olevasi heitä älykkäämpiä, oppineempia, humoristisempia ja kaikella tapaa muiden yläpuolella?

Kärsitkö Dunning-Kruger vaikutuksesta eli ylivertaisuusvinoumasta ja oletko narsisti?

Sellaisen kuvan olen sinusta saanut. Liekö kukaan kanssani samaa mieltä? ;)

Voisitko viitata vertaisarvioituun tieteelliseen artikkeliin, jossa todetaan olevan hyvin yleistä tai jopa sääntö ilman poikkeusta, että jonkin fanaattisen uskonnollisen lahkon lapsena kasvatettu lapsi olisi ollut eri mieltä vanhempiensa, sukunsa, ystäviensä ja lahkon johtajien opetusten sekä uskomusten kanssa jo ennen kouluikää?

• ego-eimi kirjoitti:

Voisitko viitata vertaisarvioituun tieteelliseen artikkeliin, jossa todetaan olevan hyvin yleistä tai jopa sääntö ilman poikkeusta, että jonkin fanaattisen uskonnollisen lahkon lapsena kasvatettu lapsi olisi ollut eri mieltä vanhempiensa, sukunsa, ystäviensä ja lahkon johtajien opetusten sekä uskomusten kanssa jo ennen kouluikää?

Niin, minä en yleistänyt vaan kerroin oman subjektiivisen kokemukseni. Mutta yleistäen voidaan todeta, että Suomessa on muutamia hihhulilahkoja, joissa on ehkäisykielto, mutta siitä huolimatta lahkon jäsenmäärä pysyy samana. Tarkoittaa varmaan sitä, että valtaosa eli fiksut jättävät lahkon heti kun voivat ja kaikista tyhmimmät uskovat oikeasti.

"Olet siis sitä mieltä, että alle kouluikäiset – tai ainakin sinä – pystyvät olemaan eri mieltä vanhempiensa ja sukunsa uskonnollisesta vakaumuksesta."

No, juuri kuvasin tuossa yllä miten vanhempien kertomat vuohipaimenten myytit olivat täysin ristiriidassa kaiken arkielämän kokemuksen suhteen. Tämän tosiaan huomasi ihan pikku lapsi. Pari esimerkkiä:

Vanhemmat kertoivat, että Jumala asetti sateenkaaren merkiksi Tulvan loppumisesta tai ettei enää tule tulvaa. Kesällä pikkulapsikin saa aikaan sateenkaaren puutarhan kasteluletkulla kun puristaa vesisuihkun sumuksi.

Vanhemmat kertoivat, että Jumala antoi sataa ja veden nousta, että tuli tulva. Syksyllä merivesi nousi monesti jopa useita satoja metrejä maalle päin (asuimme rannikolla ja alavalla seudulla) tai kesämyrskyn aikana satoi ihan älyttömästi ja metsää kaatui (Mauri-myrskyn jälkeen oli paljon kiipeilypaikkoja lähimetsissä), mutta koskaan kukaan aikuinen ei puhunut tai pelännyt, että Jahve siellä puhkuu ja nostelee syvyyksien vesiä. Ne olivat ihan vaan sääennusteiden mukaisia sääilmiöitä, jotka noudattivat luonnonlakeja eikä niiden selittämiseen tarvittu Jumalaa.

Että tällaista. Sivumennen sanoen en ole koskaan uskonut edes joulupukkiin. Ensimmäiset muistikuvat pukista noin kolmivuotiaana on jo se kuinka ivailin pukin olevan isän työkaveri. Fiksuja on vaikea kusettaa edes lapsena.

Pyydän anteeksi virhettäni. Puhuin kouluikäisistä, mutta sinä kerroit olleesi eri mieltä vanhempiesi, sukusi ja ystäviesi uskosta jo ennen kuin menit kouluun.

Onko tällainen yleistä lestadiolaisten tai muiden fundamentalististen kristittyjen parissa vai oletko harvinainen tai kenties ainoa poikkeus?

Sorry - teen edelleen monta eri asiaa yhtä aikaa, joten virheitä tulee. :)

Niin, minä en yleistänyt vaan kerroin oman subjektiivisen kokemukseni. Mutta yleistäen voidaan todeta, että Suomessa on muutamia hihhulilahkoja, joissa on ehkäisykielto, mutta siitä huolimatta lahkon jäsenmäärä pysyy samana. Tarkoittaa varmaan sitä, että valtaosa eli fiksut jättävät lahkon heti kun voivat ja kaikista tyhmimmät uskovat oikeasti.

Juu, mutta et vastannut kysymykseeni.

Kuinka yleistä on se, että esimerkiksi lestadiolaisen lahkon jäsenet eivät usko lahkonsa oppeihin ja Jumalaan alle kouluikäisenä.

Olet ainoa henkilö, joka sellaista minun tietääkseni väittää.

Olet siinä mielessä mielenkiintoinen tutkimuksen kohde, koska olet ainoa laatuaan.

Kiinnostaisiko sinua osallistua tutkimukseen tällä alueella?

Samalla mitattaisiin sinun älykkyytesi.

Jos et ole todellakaan uskonut vanhempiesi, sukusi, ystäviesi ja seurakuntasi "todistuksia" Jumalasta ja Jeesuksesta, niin olet ehkä ainoa poikkeus koko maailmasta.

Monet tutkijat halajat tutkia sinua tapauksena, jolle ei löydy järjellistä selitystä. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Täytyy tunnustaa, että hymähtelin muutaman kerran tämän luettuani, mutta ihmettelen tätä vimmaasi tuoda keskusteluun aina mukaan takapään ilmiöt. Miksi?

Mikä on sinun uskonnollinen taustasi, siino?

Oletko uskonut joskus Jumalaan ja Jeesukseen, ja oletko nyt uskonnon uhri, niin että purat huonoa oloasi palstan kirjoittajiin, olivatpa he sitten vakinaisia tai satunnaisia, kunhan vain sinä tai Moses_Zuckerkandl olette saaneet päähänne, että se kirjoittaja on joku "hihhuli" ja "ripulivajakki"?

Mitä jos ei olekaan?

Eikö tätä palstaa luekaan kukaan muu kuin te kolme, ja eikö täällä kirjoita enempää kuin kolme kirjoittajaa?

Moses_Zuckerkandl, siino ja Varma_Tieto alias kaikki muut nikit ja anonyymit kirjoittajat? :)

"Täytyy tunnustaa, että hymähtelin muutaman kerran tämän luettuani"

Voisitko videoida tuon hymähtelysi ja laittaa sen vaikkapa youtubeen? Odotan jännityksellä :)

" mutta ihmettelen tätä vimmaasi tuoda keskusteluun aina mukaan takapään ilmiöt. Miksi?"

Koska olet niin kiinnostunut etenkin taka- ja ala-päästä. Se on pidättyväisille uskovaisille niin tyypillistä. Pitää antaa viihdettä teikäläisille.

"Mikä on sinun uskonnollinen taustasi, siino?"

Minulla on aivan uskomaton tausta. Juuri siksi minua hassuttaa uskonnollisten hassuttelijoiden tarve tyrkyttää minulle sontaansa, joka on täyttä kukkua.

"Oletko uskonut joskus Jumalaan ja Jeesukseen"

En.

"oletko nyt uskonnon uhri"

Joskus grillaan makkaraa, mutta minua ei ole tähän mennessä kukaan pystynyt uhraamaan karitsana grillissä.

"olette saaneet päähänne, että se kirjoittaja on joku "hihhuli" ja "ripulivajakki"?"

Mitäs sitten kirjoittaa kuin joku hihhuli tai ripulivajakki? Menköön vaikka heittelemään pullaa sorsille puistoon, jos asiallinen nimitys ottaa pattiin.

"Mitä jos ei olekaan?"

Tietenkin on.

"Eikö tätä palstaa luekaan kukaan muu kuin te kolme, ja eikö täällä kirjoita enempää kuin kolme kirjoittajaa?"

Minun koneeltani ei pysty tekemään tarkkaa otantaa. Ehkä sinulla on parempi kone.

Mitä ihmeen tekemistä hihhulien ehkäisykiellolla ja jäsenmäärällä on tekemistä sen kanssa, että pyysin sinua kertomaan sen, oletko harvinainen tai ainutlaatuinen poikkeus fundamentalististen kristittyjen kuten lestadiolaisten joukossa, joiden lapsista yksi ainoa ei olisi koskaan pitänyt totena vanhempien, sisarusten, suvun, ystävien, yhteisön ja niin sanotusti seurakunnan uskomuksia ja opetuksia?

Olet nimittäin ainoa, josta olen koskaan kuullut raportoitavan, ja juuri sen vuoksi tulin lukemaan viestejäsi tälle palstalle. Olet erittäin mielenkiintoinen tapaus, jos olisit aito, mutta suo anteeksi, että epäilen aitouttasi, ja pidän sinua yhtenä uskontojen uhrina muiden joukossa. Olet vain katkera ja vihainen, kun huomasit tulleesti petetyksi... ? :)

• ego-eimi kirjoitti:

Pyydän anteeksi virhettäni. Puhuin kouluikäisistä, mutta sinä kerroit olleesi eri mieltä vanhempiesi, sukusi ja ystäviesi uskosta jo ennen kuin menit kouluun.

Onko tällainen yleistä lestadiolaisten tai muiden fundamentalististen kristittyjen parissa vai oletko harvinainen tai kenties ainoa poikkeus?

Sorry - teen edelleen monta eri asiaa yhtä aikaa, joten virheitä tulee. :)

Avauksessasi kysyit henkilökohtaisia kokemuksia. Miksi nyt olet kääntämässä tätä tieteelliseksi vänkäykseksi? Miksi kyseenalaistat minun subjektiivisen kokemukseni vaikka sinulla ei ole asiasta minkäänlaista kokemusta? Ettei nyt vaan ole niin, että siellä on hellarihihu uudella nikillä teeskentelemässä ateistia ja sinua vituttaa, kun on lahkossa kasvaneita, jotka eivät ole uskoneet koskaan? Sinä vielä ihan pikkuisen uskot Tuntemattomaan Luojaan vaikka haluaisit epätoivoisesti olla oikea ateisti?

Huomaa myös se, että lapset huomaavat epärehellisyyden jo hyvin harvoin. Lahkoissa on todella paljon ristiriitaa aikuisten ja saarnamiesten puheissa, käytöksessä ja suhtautumisessa todellisuuteen kun sitä verrataan Raamatun tai lahkon uskonoppeihin. Ristiriidattomat tosiuskovaiset olivat aidosti mielisairaita. He uskoivat rehellisesti, mutta suhtautuminen todellisuuteen oli lentänyt tangentin suuntaan jo aikoja sitten.

• ego-eimi kirjoitti:

Mitä ihmeen tekemistä hihhulien ehkäisykiellolla ja jäsenmäärällä on tekemistä sen kanssa, että pyysin sinua kertomaan sen, oletko harvinainen tai ainutlaatuinen poikkeus fundamentalististen kristittyjen kuten lestadiolaisten joukossa, joiden lapsista yksi ainoa ei olisi koskaan pitänyt totena vanhempien, sisarusten, suvun, ystävien, yhteisön ja niin sanotusti seurakunnan uskomuksia ja opetuksia?

Olet nimittäin ainoa, josta olen koskaan kuullut raportoitavan, ja juuri sen vuoksi tulin lukemaan viestejäsi tälle palstalle. Olet erittäin mielenkiintoinen tapaus, jos olisit aito, mutta suo anteeksi, että epäilen aitouttasi, ja pidän sinua yhtenä uskontojen uhrina muiden joukossa. Olet vain katkera ja vihainen, kun huomasit tulleesti petetyksi... ? :)

"Olet nimittäin ainoa, josta olen koskaan kuullut raportoitavan, ja juuri sen vuoksi tulin lukemaan viestejäsi tälle palstalle. Olet erittäin mielenkiintoinen tapaus, jos olisit aito, mutta suo anteeksi, että epäilen aitouttasi, ja pidän sinua yhtenä uskontojen uhrina muiden joukossa. Olet vain katkera ja vihainen, kun huomasit tulleesti petetyksi... ? :)"

Ota nyt vitun vajakki ne lääkkeet ja keksi jotain muuta tekemistä loppiaiseksi. Sinähän et tullut lukemaan minun viestejäni vaan rekkasit uuden nikin, teit trollialoituksen ja aloitit perskärpästelyn taas 😂😂😂

Tästä linkistä saat vinkkejä ja apua ensihätään:

Oletko yksin? Katso täältä, miten palvelevat puhelimet ja chatit auttavat koteihinsa eristäytyneitä

HS kokosi eri kanavia yksinäisyyden lievittämiseksi tai henkisen tuen saamiseksi.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006446673.html

Avauksessasi kysyit henkilökohtaisia kokemuksia. Miksi nyt olet kääntämässä tätä tieteelliseksi vänkäykseksi? Miksi kyseenalaistat minun subjektiivisen kokemukseni vaikka sinulla ei ole asiasta minkäänlaista kokemusta? Ettei nyt vaan ole niin, että siellä on hellarihihu uudella nikillä teeskentelemässä ateistia ja sinua vituttaa, kun on lahkossa kasvaneita, jotka eivät ole uskoneet koskaan? Sinä vielä ihan pikkuisen uskot Tuntemattomaan Luojaan vaikka haluaisit epätoivoisesti olla oikea ateisti?

Huomaa myös se, että lapset huomaavat epärehellisyyden jo hyvin harvoin. Lahkoissa on todella paljon ristiriitaa aikuisten ja saarnamiesten puheissa, käytöksessä ja suhtautumisessa todellisuuteen kun sitä verrataan Raamatun tai lahkon uskonoppeihin. Ristiriidattomat tosiuskovaiset olivat aidosti mielisairaita. He uskoivat rehellisesti, mutta suhtautuminen todellisuuteen oli lentänyt tangentin suuntaan jo aikoja sitten.

Tunnustan sen, että tahdoin saada sinut mukaan tähän keskusteluun, mutta se ei tee tyhjäksi sitä, että olen yleensä kiinnostunut uskontojen uhreista. Olet arvioni mukaan yksi heistä ja mielenkiintoinen. Siksi tein tämän avauksen. :)

Ai niin, jos et vielä huomannut, niin en ole se henkilö, joksi minua luulit, mutta koska luulet minun edelleen ja loppuun asti olevan se henkilö, niin minua se ei haittaa.

Suhtaudun sinuun niin kuin kaikkiin muihin ihmisiin ja tutkin sinua sellaisena kuin sinä olet. Sinun ei tarvitse tietää minusta yhtään mitään...

• ego-eimi kirjoitti:

Tunnustan sen, että tahdoin saada sinut mukaan tähän keskusteluun, mutta se ei tee tyhjäksi sitä, että olen yleensä kiinnostunut uskontojen uhreista. Olet arvioni mukaan yksi heistä ja mielenkiintoinen. Siksi tein tämän avauksen. :)

Ai niin, jos et vielä huomannut, niin en ole se henkilö, joksi minua luulit, mutta koska luulet minun edelleen ja loppuun asti olevan se henkilö, niin minua se ei haittaa.

Suhtaudun sinuun niin kuin kaikkiin muihin ihmisiin ja tutkin sinua sellaisena kuin sinä olet. Sinun ei tarvitse tietää minusta yhtään mitään...

"Suhtaudun sinuun niin kuin kaikkiin muihin ihmisiin ja tutkin sinua sellaisena kuin sinä olet. Sinun ei tarvitse tietää minusta yhtään mitään..."

Hae apua:

Oletko yksin? Katso täältä, miten palvelevat puhelimet ja chatit auttavat koteihinsa eristäytyneitä

HS kokosi eri kanavia yksinäisyyden lievittämiseksi tai henkisen tuen saamiseksi.

"Suhtaudun sinuun niin kuin kaikkiin muihin ihmisiin ja tutkin sinua sellaisena kuin sinä olet. Sinun ei tarvitse tietää minusta yhtään mitään..."

Hae apua:

Nämä numerot ovat sinulle tuttuja. Oletko hakenut apua niistä?

Voitko kertoa kokemuksesi tällä palstalla: ovatko ne auttavat puhelimet auttaneet sinua?

Vai jatkatko edelleen uskonnon uhrina vihaista kampanjaasi kaikkia kristittyjä vastaan?

Olit lahjakas opiskelija. Mitä tapahtui? Hei!

• ego-eimi kirjoitti:

Nämä numerot ovat sinulle tuttuja. Oletko hakenut apua niistä?

Voitko kertoa kokemuksesi tällä palstalla: ovatko ne auttavat puhelimet auttaneet sinua?

Vai jatkatko edelleen uskonnon uhrina vihaista kampanjaasi kaikkia kristittyjä vastaan?

Olit lahjakas opiskelija. Mitä tapahtui? Hei!

Kolme ristiriitaista lausuntoa kommenteistasi. Eiköhän tuo ole jo kaikille selvä, että olet palstan mielisairas hihhuli ja ripulivajakki. Miltä tuntuu viedä uskovaisilta viimeinen uskottavuuden ripaus? Mitä Tuntematon Luojasi sanoo tuollaisesta moraalittomasta valehtelusta?
        "...et ole oikea henkilö vastaamaan kysymyksiini..."

"Tunnustan sen, että tahdoin saada sinut mukaan tähän keskusteluun..."

"Voitko kertoa kokemuksesi tällä palstalla..."

• Anonyymi
        ego-eimi kirjoitti:

Juu, mutta et vastannut kysymykseeni.

Kuinka yleistä on se, että esimerkiksi lestadiolaisen lahkon jäsenet eivät usko lahkonsa oppeihin ja Jumalaan alle kouluikäisenä.

Olet ainoa henkilö, joka sellaista minun tietääkseni väittää.

Olet siinä mielessä mielenkiintoinen tutkimuksen kohde, koska olet ainoa laatuaan.

Kiinnostaisiko sinua osallistua tutkimukseen tällä alueella?

Samalla mitattaisiin sinun älykkyytesi.

Jos et ole todellakaan uskonut vanhempiesi, sukusi, ystäviesi ja seurakuntasi "todistuksia" Jumalasta ja Jeesuksesta, niin olet ehkä ainoa poikkeus koko maailmasta.

Monet tutkijat halajat tutkia sinua tapauksena, jolle ei löydy järjellistä selitystä. :)

"Jos et ole todellakaan uskonut vanhempiesi, sukusi, ystäviesi ja seurakuntasi "todistuksia" Jumalasta ja Jeesuksesta, niin olet ehkä ainoa poikkeus koko maailmasta. "

Et kai vaan yrittänyt olla ironinen?

• Anonyymi
        ego-eimi kirjoitti:

Jos et ole koskaan uskonut, niin et ole oikea henkilö vastaamaan kysymyksiini. Miksi kuitenkin vastasit? Onko sinulla jokin tarve kirjoittaa niin paljon kuin kirjoitat tälle palstalle?

Meillä on ollut samanlainen lapsuus. Ateistit täällä tietenkin väittävät että olemme sama henkilö mutta se on heidän ongelma.

Varma Tieto

• Anonyymi

Minä uskoin vanhempiani kun he kertoivat ettei Jumalaa ole olemassa eikä sitä tarvitse pelätä

Varma Tieto

• Anonyymi
        siino kirjoitti:

Olen vuosia sitten kirjoittanut nikillä AimoMatinpoika, pääasiassa lainauksia Wikipediasta

Varma Tieto

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen vuosia sitten kirjoittanut nikillä AimoMatinpoika, pääasiassa lainauksia Wikipediasta

Varma Tieto

Ja nyt olet ego-eimi? Vai miksi vastaat hänen puolestaan?

• Anonyymi

<<Syksyllä merivesi nousi monesti jopa useita satoja metrejä maalle päin (asuimme rannikolla ja alavalla seudulla) >>

Missä päin Suomen rannikkoa asuit?

• Anonyymi kirjoitti:

<<Syksyllä merivesi nousi monesti jopa useita satoja metrejä maalle päin (asuimme rannikolla ja alavalla seudulla) >>

Missä päin Suomen rannikkoa asuit?

>>Missä päin Suomen rannikkoa asuit?

Märänkurkun alueella.

• Anonyymi kirjoitti:

Meillä on ollut samanlainen lapsuus. Ateistit täällä tietenkin väittävät että olemme sama henkilö mutta se on heidän ongelma.

Varma Tieto

Olen huomannut, että vain Moses_Zuckerkandl väittää monien anonyyminen ja sinun olevan sama henkilö. Ehkä siino joskus.

Mutta ei täällä tosiaan kovin montaa kirjoittajaa ole. Olisiko muutama ateisti ja pari kristittyä. Täyttävät palstan viesteillään.

• Anonyymi kirjoitti:

Nimimerkki Varma Tieto ei ole ego-eimi.

Miksi luulet hänen olevan minä?

• Anonyymi kirjoitti:

Minä uskoin vanhempiani kun he kertoivat ettei Jumalaa ole olemassa eikä sitä tarvitse pelätä

Varma Tieto

"Minä uskoin vanhempiani kun he kertoivat ettei Jumalaa ole olemassa..."

Miksi valehtelet taas? Toisaalla kerroit, ettet edes tiennyt kouluun mennessä mikä, on Jumala. Oletko niin saatanan vajaaälyinen, että kun vanhempasi kertoivat, ettei Jumalaa ole niin et siitä huolimatta ymmärtänyt mikä Jumala on? Sivumennen sanoen kirjoitat jatkuvasti Jumalan isolla. Olet selvästi uskovainen kristitty...ja kaiken lisäksi epärehellinen ja läpimätä sellainen 🤣🤣🤣

"En kouluun mennessä tiennyt mikä on Jumala..."

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17691790/jokapaivainen-ateismimme#comment-118393703

• Anonyymi kirjoitti:

Varma Tieto

Kuka väittää vai onko heitä monta?

• Anonyymi kirjoitti:

Minä olen hän. Hän ei ole minä. Selvisikö vai ei?

• Anonyymi

"Minä uskoin vanhempiani kun he kertoivat ettei Jumalaa ole olemassa..."

Miksi valehtelet taas? Toisaalla kerroit, ettet edes tiennyt kouluun mennessä mikä, on Jumala. Oletko niin saatanan vajaaälyinen, että kun vanhempasi kertoivat, ettei Jumalaa ole niin et siitä huolimatta ymmärtänyt mikä Jumala on? Sivumennen sanoen kirjoitat jatkuvasti Jumalan isolla. Olet selvästi uskovainen kristitty...ja kaiken lisäksi epärehellinen ja läpimätä sellainen 🤣🤣🤣

"En kouluun mennessä tiennyt mikä on Jumala..."

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17691790/jokapaivainen-ateismimme#comment-118393703

Kiitos samoin

Varma Tieto

<<Huomaa myös se, että lapset huomaavat epärehellisyyden jo hyvin harvoin. >>

Päteekö tämä joulupukkiin?

Kolme ristiriitaista lausuntoa kommenteistasi. Eiköhän tuo ole jo kaikille selvä, että olet palstan mielisairas hihhuli ja ripulivajakki. Miltä tuntuu viedä uskovaisilta viimeinen uskottavuuden ripaus? Mitä Tuntematon Luojasi sanoo tuollaisesta moraalittomasta valehtelusta?
        "...et ole oikea henkilö vastaamaan kysymyksiini..."

"Tunnustan sen, että tahdoin saada sinut mukaan tähän keskusteluun..."

"Voitko kertoa kokemuksesi tällä palstalla..."

<<Eiköhän tuo ole jo kaikille selvä, että olet palstan mielisairas hihhuli ja ripulivajakki. >>

Antaapa palstan vastata omilla nikeillään? :)

• ego-eimi kirjoitti:

<<Eiköhän tuo ole jo kaikille selvä, että olet palstan mielisairas hihhuli ja ripulivajakki. >>

Antaapa palstan vastata omilla nikeillään? :)

No, Agno totesi myös sinun olevan harhainen eli 2-0 tällä hetkellä. Voi olla, että myös siino on samaa mieltä.

• ego-eimi kirjoitti:

<<Huomaa myös se, että lapset huomaavat epärehellisyyden jo hyvin harvoin. >>

Päteekö tämä joulupukkiin?

”Päteekö tämä joulupukkiin?”

Taisin jo todeta, että tunnistin jo kolmivuotiaana pukin olevan isän työkaveri.

No, Agno totesi myös sinun olevan harhainen eli 2-0 tällä hetkellä. Voi olla, että myös siino on samaa mieltä.

siino voi olla samaa mielä, mutta hän ei ole alter egosi eli alias sinun.

”Päteekö tämä joulupukkiin?”

Taisin jo todeta, että tunnistin jo kolmivuotiaana pukin olevan isän työkaveri.

Onko yleistä, että pienet lapset tunnistavat joulupukin tavallasi?

Vai oletko harvinainen poikkeus, superälykäs ja lahjakas ylivertainen muihin nähden jo lapsesta pitäen?

• ego-eimi kirjoitti:

siino voi olla samaa mielä, mutta hän ei ole alter egosi eli alias sinun.

No sehän tarkoittaa sitä, että kolme eri henkilöä pitää sinua harhaisena 😉

No sehän tarkoittaa sitä, että kolme eri henkilöä pitää sinua harhaisena 😉

siino, Moses_Zuckerkandl ja kuka on kolmas`?

• ego-eimi kirjoitti:

siino, Moses_Zuckerkandl ja kuka on kolmas`?

Eikö Agnoskepo sanonut, että olet harhainen ja sinulla sirittää pahasti tapulissa.

• Anonyymi

Olen ollut uskossa Jumalaan ja Jeesukseen. Koin varsin vahvan uskoontulon 15 vuotiaana.

En koe tulleeni petetyksi. Pettäminen on tahallista ja erehtyminen inhimmillistä.
      Ne, jotka minulle kristinuskoa opettivat (puhein tai kirjojen kautta) olivat mielestäni pääosin aivan rehellisiä uskossaan. Heidän tietopohjansa esimerkiksi luonnontieteiden suhteen saattoi olla rajoittunut ja siksi ainakin osa "opettajistani" kiisti mm. evoluution. Nuoren Maan kreationisteja ei sentään tuttavapiiriini kuulunut.

Jossain vaiheessa oman maailmankuvani laajentuessa jouduin huomaamaan omaksumassani uskonopissa sellaisia asioita, joiden hyväksyminen olisi vaatinut älyllistä epärehellisyyttä. Se johti hitaasti siihen, että aloin kyseenalaistaa enemmän siitä, mitä olin oppinut. Lopulta pitkän prosessin jälkeen usko vaan loppui.

Pidän joihinkin harvoihin uskoviin ystäviini yhteyttä. Maantietellinen etäisyys käytännössä estää nokikkain tapaamiset, mutta jonkin verran yhteydenpitoa on silti. Ei ne kaverisuhteet mihinkään ole muuttuneet. Harvoin tulee uskonasioista puhe ja silloin en lähde näyttelemään uskovaa. Joistain asioista olemme eeri mieltä, mutta ei se vanhaa kaveruutta katkaise.

Olen käytännössä uskonnoton. Uskonnolla ei ole elämässäni merkitystä suuntaan eikä toiseen. Jos ateismilla tarkoitetaan jotain muuta kuin jumalauskon totaalista puuttumista, kuten jonkinlaista aktiivisuutta ateismin suhteen, en ole edes ateisti. Valtaojaa lainatakseni, olen pakana.

Sekä uskonnon että uskonnottomuuden kokeneena kallistun omalla kohdallani ehdottomasti uskonnottomuuteen. Voi hyvinkin olla, että nuorena uskominen varjeli ainakin joiltain hölmöilyiltä, mutta aikuisena katson olevani aivan itse vastuussa itsestäni. Siinä suhteessa vastuussa juurikin itselleni, että sisäinen itse omaksuttu etiikka ja moraali on aina vahvempi, kuin ulkoa saneltu.

• Kuinka vanha olet nyt?

Olet voinut pitää yhteyttä uskoviin ystäviisi, joten et ole Jehovan todistaja tai lestadiolainen sen tiedon perusteella, mitä minulla on näiden uskonsuuntien suhtautumisesta "luopioihin"?

Voisitko kertoa jotakin aiemmasta uskonsuunnasta tai tunnustuksesta?

On hyvä asia, että et koe tulleesi petetyksi, sillä kristinuskoa levittävät ihmiset uskovat olevansa "totuuden asialla" joitakin harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta, jotka valehtelevat tarkoituksella. Muut ovat uskonnon uhreja...

Kirjoitin avauksessa petetyksi tulemisen kokemuksesta sen vuoksi, että palstalla toimii nimimerkki Moses_Zuckerkandl, joka herätti ammatillisen kiinnostukseni sen jälkeen, kun sain hänestä vihjeen. Mielenkiintoinen tapaus...

Jos et ole aktiivinen ateismisi suhteen, niin miksi vastasit tähän viestiin? Se kielii aktiivisuuden puolesta. Huomaa, että en syytä sinua vaan ainoastaan totean. :)

Tiesitkö, että uskonnon uhrit saavat tukea työterveyden ja kunnallisen terveydenhuollon kautta?

Jos koet olevasi uskonnon uhri - kertomastasi huolimatta - niin ota yhteyttä jompaan kumpaan.

• Anonyymi
        ego-eimi kirjoitti:

Kuinka vanha olet nyt?

Olet voinut pitää yhteyttä uskoviin ystäviisi, joten et ole Jehovan todistaja tai lestadiolainen sen tiedon perusteella, mitä minulla on näiden uskonsuuntien suhtautumisesta "luopioihin"?

On hyvä asia, että et koe tulleesi petetyksi, sillä kristinuskoa levittävät ihmiset uskovat olevansa "totuuden asialla" joitakin harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta, jotka valehtelevat tarkoituksella. Muut ovat uskonnon uhreja...

Kirjoitin avauksessa petetyksi tulemisen kokemuksesta sen vuoksi, että palstalla toimii nimimerkki Moses_Zuckerkandl, joka herätti ammatillisen kiinnostukseni sen jälkeen, kun sain hänestä vihjeen. Mielenkiintoinen tapaus...

Jos et ole aktiivinen ateismisi suhteen, niin miksi vastasit tähän viestiin? Se kielii aktiivisuuden puolesta. Huomaa, että en syytä sinua vaan ainoastaan totean. :)

Tiesitkö, että uskonnon uhrit saavat tukea työterveyden ja kunnallisen terveydenhuollon kautta?

Jos koet olevasi uskonnon uhri - kertomastasi huolimatta - niin ota yhteyttä jompaan kumpaan.

Jännää, että lensit pörräämään Agnoskepon ympärille myös. Sinähän ajoit hänet pois palstalta muutama vuosi sitten. Aiotko tehdä saman uudestaan, jos kaveri pitkästä aikaa heittää jonkin kommentin? Vaikuttaa jos vähän siltä nuo harhaiset kommenttisi ja avuttomat analyysiyritykset siitä, mihin lahkoon kommentoija kuului joskus. Ei saatana 😂😂😂

• ego-eimi kirjoitti:

Kuinka vanha olet nyt?

"...palstalla toimii nimimerkki Moses_Zuckerkandl, joka herätti ammatillisen kiinnostukseni sen jälkeen, kun sain hänestä vihjeen. Mielenkiintoinen tapaus..."

Ei saatana 😂😂😂

Minun suhteeni sinun "ammatillinen" toimintasi on korkeintaan laivan kölien puhdistamista ja lattialla kyykistelyä.

• Anonyymi kirjoitti:

Jännää, että lensit pörräämään Agnoskepon ympärille myös. Sinähän ajoit hänet pois palstalta muutama vuosi sitten. Aiotko tehdä saman uudestaan, jos kaveri pitkästä aikaa heittää jonkin kommentin? Vaikuttaa jos vähän siltä nuo harhaiset kommenttisi ja avuttomat analyysiyritykset siitä, mihin lahkoon kommentoija kuului joskus. Ei saatana 😂😂😂

Onko tuo anonyymi kommentti nimimerkin Agnoskepo kirjoittama?

Jos on, niin miten voit sen tietää, ellet itse ole Agnoskepo?

Olen kuullut, että sinulla on satoja eri persoonia tällä palstalla, mutta olisiko nyt aika kertoa niistä myös hoitavalle lääkärille?

• Anonyymi
        ego-eimi kirjoitti:

Olen kuullut, että sinulla on satoja eri persoonia tällä palstalla, mutta olisiko nyt aika kertoa niistä myös hoitavalle lääkärille?

"Jos on, niin miten voit sen tietää, ellet itse ole Agnoskepo? "

Sivistyneen kommentoijan kyllä tuntee. Jos ei ole sivistystä niin ei sitä tunnista vaikka se käsillä kävellen tulisi vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jos on, niin miten voit sen tietää, ellet itse ole Agnoskepo? "

Sivistyneen kommentoijan kyllä tuntee. Jos ei ole sivistystä niin ei sitä tunnista vaikka se käsillä kävellen tulisi vastaan.

Jos sivistynyt kommentoija kirjoittaa anonyymina, niin miten voit tietää kuka hän on, ellet itse ole se kyseinen henkilö?

Huomaatko, että sinusta huolissaan olevat henkilöt havaitsevat sinun olevan satojen muiden nikkien ohella nimimerkki Agnoskepo?

Tiesitkö sitä, että sinun perheesi, sukulaiset ja ystäväsi ovat huolissaan siitä, miten sinä jaksat juuri nyt?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sivistynyt kommentoija kirjoittaa anonyymina, niin miten voit tietää kuka hän on, ellet itse ole se kyseinen henkilö?

Huomaatko, että sinusta huolissaan olevat henkilöt havaitsevat sinun olevan satojen muiden nikkien ohella nimimerkki Agnoskepo?

Tiesitkö sitä, että sinun perheesi, sukulaiset ja ystäväsi ovat huolissaan siitä, miten sinä jaksat juuri nyt?

"Tiesitkö sitä, että sinun perheesi, sukulaiset ja ystäväsi ovat huolissaan siitä, miten sinä jaksat juuri nyt?"

Mistäpä sinä sen tietäisit. Minähän olen anonyymi etkä sinä tiedä minusta yhtään mitään.

• Anonyymi
        ego-eimi kirjoitti:

Kuinka vanha olet nyt?

Seitemänkymppiä on jo lähempänä kuin kuusikymppiä.
        Olin ns. viidesläinen, eli pietistinen luterilainen. Tarviiko avata enempää?
        Vastasin, koska kysyit vastausta joltain, joka on ollut uskossa, mutta ei ole enää. Mielestäni vastaukseni ei ollut aktiivinen ateistinen kannanotto, vaan vain vastaus.

Miksi tarvitsisin tukea, kun en ole ikinä kokenut itseäni uskonnon uhriksi. Olimme siinä porukassa kaikki nuoria sinisilmäisiä idealisteja. Ei meillä ollut edes "aikuisia" vetäjiä nuoriso-ohjaajaa lukuun ottamatta.

Syksyllä selässäni olleessta luomesta löytyi siitä ilmoittaneen lääkärin sanoja lainatakseni "ärhäkkä melanooma." Siihen tarjottiin keskustelumahdollisuutta, mutta en kokenut tarvitsevani. Puolitoista kuukautta meni löysässä hirressä. Leikkausten jälkeen tuli tieto, ettei etäpesäkkeitä löytynyt huonosta ensimmäisestä ennusteesta huolimatta.
        Konsta Pylkkästä lainatakseni onni potkaisi syylinki jalassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole pois ajettavissa. Ahteeri kestää merivettä siinä kuin jonkun toisenkin.
        Joitain vuosia sitten kirjoittelin vähän aikaa ateismipalstalla, mutta pois jääntiin syynä oli enemmänkin kyllästyminen saman asian kelaamiseen kerta toisensa jälkeen. Toki jonkun kirjoittajan tyyli on saattanut edesauttaa kyllästymistä.

Mutta jos asiaa vähän kärjistää, niin keskustelu ateismista kulminoituu yhteen lauseeseen. "Ateisti ei usko jumalien olemassaoloon. " Ei kai siitä hirveästi uutta asiantynkää pysty vääntämään.

Ps. En tiennyt olevani näin helposti tunnistettavissa.
        Agno.

• Anonyymi
        ego-eimi kirjoitti:

Vastaus aloituksen kysymykseen on entisen Agnoskepon, eli minun, kirjoittama. En vaan käytä enää kyseistä nikkiä. Se oli alunperin tälle palstalle tehty, eikä juurikaan istu muualle.
        Kyseinen Ano tunnisti minut tyylistä ja varmaan siitä, että olen kertonut saman henkilökohtaisen tarinani aikaisemminkin ainakin muutamaan kertaan. Emme ole sama henkilö.

• Anonyymi kirjoitti:

"Huomaatko, että sinusta huolissaan olevat henkilöt havaitsevat sinun olevan satojen muiden nikkien ohella nimimerkki Agnoskepo?"

Nikkini toimii näköjään vielä. Olen S-24 palstalla käyttänyt yhtä muuta nikkiä vuodesta 2006 muutaman vuoden eteenpäin. Ikinä en ole käyttänyt kahta rekattua nikkiä rinnakkain.
        Täällä on kirjeitellut tasan yksi rekattu Agnsoskepo ja edellisestä vierailustani ateismipalstalla on aikaa.

Miksi kirjoittelet tuollaista paskaa?

• Anonyymi
        agnoskepo kirjoitti:

"Huomaatko, että sinusta huolissaan olevat henkilöt havaitsevat sinun olevan satojen muiden nikkien ohella nimimerkki Agnoskepo?"

Nikkini toimii näköjään vielä. Olen S-24 palstalla käyttänyt yhtä muuta nikkiä vuodesta 2006 muutaman vuoden eteenpäin. Ikinä en ole käyttänyt kahta rekattua nikkiä rinnakkain.
        Täällä on kirjeitellut tasan yksi rekattu Agnsoskepo ja edellisestä vierailustani ateismipalstalla on aikaa.

Siksi, että olet Moses_Zuckerkandl.

Miten osasitkaan tulla vuosien jälkeen juuri tähän keskusteluun mukaan? :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siksi, että olet Moses_Zuckerkandl.

Miten osasitkaan tulla vuosien jälkeen juuri tähän keskusteluun mukaan? :)

"Miten osasitkaan tulla vuosien jälkeen juuri tähän keskusteluun mukaan? :)"

Johtuisiko siitä, että oli uusi keskustelu ja ketju oli ateismi -alueen kärjessä ei näitä niin vakavasti kannata ottaa.

Varma Tieto

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johtuisiko siitä, että oli uusi keskustelu ja ketju oli ateismi -alueen kärjessä ei näitä niin vakavasti kannata ottaa.

Varma Tieto

Tämä ei nyt toimi kukaan ei tieda kuka mitäkin on kirjoittanut. Turhaa ajahukkaa tänne kirjoittelu. Jatkakaa ne joilla on aikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä ei nyt toimi kukaan ei tieda kuka mitäkin on kirjoittanut. Turhaa ajahukkaa tänne kirjoittelu. Jatkakaa ne joilla on aikaa.

No tämä ego-eimi on sekaisin kuin seinäkello. Luulee, että Moses_Zuckerkandl ja Agnoskepo ovat sama henkilö.

• Anonyymi kirjoitti:

<<Jännää, että lensit pörräämään Agnoskepon ympärille myös. >>

Miten voit tietää, että tuo anonyymi kirjoittaja on Agnoskepo, ellet ole hän?

Jäit kiinni.

Kirjoitit anonyyminä tämän viestin.

Et tunnusta olevasi Agnoskepo, mutta olet selvästi hän.

Ja koska osallistut tähän keskusteluun siinon ja minun ohella nimimerkillä, niin mitkä ovat todennäköisyydet sille, että sinä itse olet Agnoskepo, tai että vähintään tunnet hänet?

• Anonyymi kirjoitti:

Joitain vuosia sitten kirjoittelin vähän aikaa ateismipalstalla, mutta pois jääntiin syynä oli enemmänkin kyllästyminen saman asian kelaamiseen kerta toisensa jälkeen. Toki jonkun kirjoittajan tyyli on saattanut edesauttaa kyllästymistä.

Mutta jos asiaa vähän kärjistää, niin keskustelu ateismista kulminoituu yhteen lauseeseen. "Ateisti ei usko jumalien olemassaoloon. " Ei kai siitä hirveästi uutta asiantynkää pysty vääntämään.

Agno.

Anonyymi tunnisti sinut yhden viestin perusteella ja sinä tulit sitten anonyymina kertomaan, että olipas ihme, kun sinut tunnistettiin.

Olet Moses_Zuckerkandl ja sinut on tunnistettu.

Miltä sinusta tuntuu se, että sinut on paljastettu ja havaittu valehtelevan?

• Anonyymi
        ego-eimi kirjoitti:

Anonyymi tunnisti sinut yhden viestin perusteella ja sinä tulit sitten anonyymina kertomaan, että olipas ihme, kun sinut tunnistettiin.

Lisäksi sinun kannattaa ruotia tuo ärhäkkä melanooma perusteellisesti kun eräällä toisella oli haimasyöpä 😆

• ego-eimi kirjoitti:

<<Jännää, että lensit pörräämään Agnoskepon ympärille myös. >>

Miten voit tietää, että tuo anonyymi kirjoittaja on Agnoskepo, ellet ole hän?

Jäit kiinni.

Kirjoitit anonyyminä tämän viestin.

Et tunnusta olevasi Agnoskepo, mutta olet selvästi hän.

Ja koska osallistut tähän keskusteluun siinon ja minun ohella nimimerkillä, niin mitkä ovat todennäköisyydet sille, että sinä itse olet Agnoskepo, tai että vähintään tunnet hänet?

Kyseinen kirjoittaja ei ole Agno, enkä ole tietääkseni tavannut henkilökohtaisesti ainuttakaan palstalla kirjoittavaa ihmistä.

Kristallipallosi on pahasti huurussa.

• ego-eimi kirjoitti:

Miltä tuntuu, kun yhden vakionikin omaava kirjoittaja havaitsee sinun olevan omaan mielikuvitusmaailmaasi sotkeutunut sekopää?

Sinulla voi olla harhaisia luuloja vaikka mistä. Minä taas tiedän, ettei nikilläni ole kirjoittanut kukaan muu ja että itse en ole kirjoittanut ainakaan yli kymmeneen vuoteen vanhemmalla nikilläni.

Elät harhaisessa maailmassa, veli hyvä.

• Anonyymi kirjoitti:

Lisäksi sinun kannattaa ruotia tuo ärhäkkä melanooma perusteellisesti kun eräällä toisella oli haimasyöpä 😆

Kerrohan, miten maallikko ruotii melanoomansa perusteellisemmin kuin keskussairaalan syöpätiimi? Jos sinulla on parempi keino, niin kerro minulle.

• Anonyymi kirjoitti:

Seitemänkymppiä on jo lähempänä kuin kuusikymppiä.
        Olin ns. viidesläinen, eli pietistinen luterilainen. Tarviiko avata enempää?
        Vastasin, koska kysyit vastausta joltain, joka on ollut uskossa, mutta ei ole enää. Mielestäni vastaukseni ei ollut aktiivinen ateistinen kannanotto, vaan vain vastaus.

Miksi tarvitsisin tukea, kun en ole ikinä kokenut itseäni uskonnon uhriksi. Olimme siinä porukassa kaikki nuoria sinisilmäisiä idealisteja. Ei meillä ollut edes "aikuisia" vetäjiä nuoriso-ohjaajaa lukuun ottamatta.

Syksyllä selässäni olleessta luomesta löytyi siitä ilmoittaneen lääkärin sanoja lainatakseni "ärhäkkä melanooma." Siihen tarjottiin keskustelumahdollisuutta, mutta en kokenut tarvitsevani. Puolitoista kuukautta meni löysässä hirressä. Leikkausten jälkeen tuli tieto, ettei etäpesäkkeitä löytynyt huonosta ensimmäisestä ennusteesta huolimatta.
        Konsta Pylkkästä lainatakseni onni potkaisi syylinki jalassa.

Kiitos vastauksestasi.

Jos oikein ymmärsin, niin et ole katkera tai vihainen kenellekään.

Miksi kirjoitat tälle palstalle tai miksi yleensä seuraat tätä palstaa?

• Anonyymi kirjoitti:

Agno.

Toki sinä itsesi tunnistat, Moses_Zuckerkandl?

• ego-eimi kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi.

Jos oikein ymmärsin, niin et ole katkera tai vihainen kenellekään.

Miksi kirjoitat tälle palstalle tai miksi yleensä seuraat tätä palstaa?

"Miksi kirjoitat tälle palstalle tai miksi yleensä seuraat tätä palstaa?"

Mikä palstapoliisi sinä yrität olla?

• agnoskepo kirjoitti:

Miksi tulit tähän keskusteluun ensin anonyymina ja sitten nikillä?

Ellet ole palsta-trolli Moses_Zuckerkandl?

Miltä sinusta tuntuu se, että sinun huomataan valhelleen tai olleen väärässä?

Miten reagoit tähän faktaan?

• Anonyymi kirjoitti:

No tämä ego-eimi on sekaisin kuin seinäkello. Luulee, että Moses_Zuckerkandl ja Agnoskepo ovat sama henkilö.

En luule. Todisteiden mukaan näin on.

• Anonyymi
        ego-eimi kirjoitti:

En luule. Todisteiden mukaan näin on.

Mitä nämä todisteet ovat? Tiivistätkö päättelyketjusi?

• Anonyymi kirjoitti:

<<Jännää, että lensit pörräämään Agnoskepon ympärille myös.>>

Anonyymi kirjoittaja ei sanonut olevansa Agnoskepo. Sinä sanoit. Mitä se kertoo?

Sinä olet Agnoskepo.

• Anonyymi kirjoitti:

"Tiesitkö sitä, että sinun perheesi, sukulaiset ja ystäväsi ovat huolissaan siitä, miten sinä jaksat juuri nyt?"

Mistäpä sinä sen tietäisit. Minähän olen anonyymi etkä sinä tiedä minusta yhtään mitään.

Tiedän sinusta paljon. Potilastietokanta ei ole kovin salainen.

• Anonyymi kirjoitti:

Agno.

En tiennyt, että kyttäät palstalla jatkuvasti.

• agnoskepo kirjoitti:

Kas kun alter egosi Moses_Zuckerkandl tunnisti sinut, vaikka kirjoitit anonyymina. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Varma Tieto

Ei se siitä johdu.

Moses_Zuckerkandl = agnoskepo

• Anonyymi kirjoitti:

Tiedän, että Moses_Zuckerkandl = agnoskepo

• Anonyymi kirjoitti:

Moses_Zuckerkandl on agnoskepo

• Anonyymi kirjoitti:

Sinut tunnetaan tosi hyvin, ja minä myös. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Agno.

<<En tiennyt olevani näin helposti tunnistettavissa.>>

Tunnistin nimimerkin Moses_Zuckerkandl viestisi takaa.

Olisiko aika antaa sen nimimerkin kuolla ja keksiä uusi?

Pitäisikö sen olla juutalainen nikki?

Miksi?

• Anonyymi
        ego-eimi kirjoitti:

Miksi?

Oliko Hessu tämä nerokas avaus alusta alkaen suunniteltu?

Paljastit tällä Agnoskepon ja potkaisit hänet tunkion kukon paikalta pois?

Nyt olet ainoa jäljellä oleva ja älykkäin kirjoittaja.

Alatko mainostamaan täydellä höyryllä kirjaasi ’Fysikaalinen Teologia’?

• Anonyymi kirjoitti:

Anonyymi kirjoitti viestin

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17693585/miten-suhtauduit-siihen-kun-huomasit-tulleesi-petetyksi#comment-118387038

Ja sinä tunnistit hänet agnoskepoksi

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17693585/miten-suhtauduit-siihen-kun-huomasit-tulleesi-petetyksi#comment-118387882

Olet varmuudella nimimerkki agnoskepo ja Moses_Zuckerkandl

• ego-eimi kirjoitti:

Miksi?

Onko sinilla useinkin kuvitelmia selvänäköisyydestä? Kuten kerroin, en ole ikinä kirjoittanut kuin yhdella nimimerkillä Agnon lisäksi ja siitä on toistakymmentä vuotta aikaa.

Sen jälkeen, kun tänään kerroin, etten ole ano, joksi minua luulet, lähetit kymmenkunta saman sisältöistä viestiä, jossa väitit Mooseksen ja Agnon olevan sama henkilö. Hämmästyttävää toimintaa aikuiselta ihmiseltä.

Sinulla taitaa olla tapulissa sirittää jo melko pahasti?

• Anonyymi kirjoitti:

En luule vaan tiedän. Olen osoittanut sen edellisissä viesteissäni.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17693585/miten-suhtauduit-siihen-kun-huomasit-tulleesi-petetyksi#comment-118395895

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17693585/miten-suhtauduit-siihen-kun-huomasit-tulleesi-petetyksi#comment-118402144

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17693585/miten-suhtauduit-siihen-kun-huomasit-tulleesi-petetyksi#comment-118403732

Tosiaan, juurikin näin. :)

• ego-eimi kirjoitti:

Kas kun alter egosi Moses_Zuckerkandl tunnisti sinut, vaikka kirjoitit anonyymina. :)

Ei ylivoimainen tunnistaa, kun olen kertonut samat asiat uskoontulostani ja hitaasta kasvamisesta ulos uskonnosta jo muutaman kerran aikaisemminkin ja silloin rekatulla nikilläni (ainoalla käytössä olevalla).
        Sitä ihmettelin, että joku muisti vielä nikkini, jota en ole ainakaan täällä käyttänyt aikoihin.

• Anonyymi kirjoitti:

Agno.

<<En ole pois ajettavissa. >>

Tämä on huomattu, Moses_Zuckerkandl.

Olet kiistaton tunkion kuningas. :)

• agnoskepo kirjoitti:

Kyseinen kirjoittaja ei ole Agno, enkä ole tietääkseni tavannut henkilökohtaisesti ainuttakaan palstalla kirjoittavaa ihmistä.

Kristallipallosi on pahasti huurussa.

Jos sen viestin kirjoittaja ei ollut agnoskepo ja joku toinen anonyymi sanoi niin, niin miten ihmeessä osuit tähän keskusteluun puolustamaan nikkiäsi vuosien tauon jälkeen, ja just prikulleen ajalleen, kun asia tuli ilmi?

Moses_?

• agnoskepo kirjoitti:

Miltä tuntuu, kun yhden vakionikin omaava kirjoittaja havaitsee sinun olevan omaan mielikuvitusmaailmaasi sotkeutunut sekopää?

Sinulla voi olla harhaisia luuloja vaikka mistä. Minä taas tiedän, ettei nikilläni ole kirjoittanut kukaan muu ja että itse en ole kirjoittanut ainakaan yli kymmeneen vuoteen vanhemmalla nikilläni.

Elät harhaisessa maailmassa, veli hyvä.

Muista se, että vain otetut lääkkeet auttavat!

~Varma tieto

• Anonyymi kirjoitti:

Oliko Hessu tämä nerokas avaus alusta alkaen suunniteltu?

Paljastit tällä Agnoskepon ja potkaisit hänet tunkion kukon paikalta pois?

Nyt olet ainoa jäljellä oleva ja älykkäin kirjoittaja.

Alatko mainostamaan täydellä höyryllä kirjaasi ’Fysikaalinen Teologia’?

Höpsistä!

En edes tiedä, mistä puhut.

Kiva jos pidät avausta nerokkaana.

Olen samaa mieltä siitä ja muista omista viesteistäni.

Kehtaatko kehua omiasi?

• Anonyymi
        ego-eimi kirjoitti:

Höpsistä!

En edes tiedä, mistä puhut.

Kiva jos pidät avausta nerokkaana.

Olen samaa mieltä siitä ja muista omista viesteistäni.

Kehtaatko kehua omiasi?

Viestiesi tason huomioon ottaen niiden kehuminen osoittaa vain sitä, miten hanto ote sinulla enää on reaalimaailmaan. Egoa korostavat harhat valtaavat ajukuupan ja megalomania vie lopunkin arvostelukyvyn ja itsekritiikin.
        Olet jota uskontopalstat huomioiden harvinaisen säälittävä ihminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viestiesi tason huomioon ottaen niiden kehuminen osoittaa vain sitä, miten hanto ote sinulla enää on reaalimaailmaan. Egoa korostavat harhat valtaavat ajukuupan ja megalomania vie lopunkin arvostelukyvyn ja itsekritiikin.

Pieni ja hento ote

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=pieni+ja+hento+ote

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvää diipa daapaa

Pieni ja hento ote on Daven taitavaa musaa.

Vähät välitän ensimmäisistä sijoista näkyvillä paikolla merkittävien henkilöiden luona.

Odotan naurun räjähdystä nyt.

• Anonyymi

En tuohon voi vastata mutta kiinnostaisi onko kukaan ateisti pettynyt tullessaan uskoon?

Varma Tieto

Itse olen vaarassa kun ateistina olen aloittanut uskontoon tutustumisen

• En ole, mutta itse olin pettynyt lapsena kun en uskonut kuten muut, vaikka olisin halunnut uskoa ja olla osa laumaa kuten muut.

• Anonyymi

Mahtaako täällä olla entisiä uskovia ja nykyisiä ateisteja lainkaan, kun vain lapsesta asti ateistit ovat tähän mennessä vastanneet sinänsä mielenkiintoisiin kysymyksiin?

• Anonyymi

Eikö ainakin agnoskepo vastannut aloitukseen? Se oli ainakin omien sanojensa mukaan herätyskristitty.

• Anonyymi kirjoitti:

Eikö ainakin agnoskepo vastannut aloitukseen? Se oli ainakin omien sanojensa mukaan herätyskristitty.

On jännä, jos agnoskepo sanoo olleensa herätyskristitty, mutta Kampelatutkija alias Moses_Zuckerkandl sanoo olleensa lestadiolainen ateisti lapsesta saakka.

Ketähän tässä nyt uskoisi?

No, palstan lukijoille lienee selvää se, että tämä Moses_Zuckerkandl on entinen herätyskristitty ja nyt katkera sekä vihainen huomattuaan tulleensa petetyksi, ja siksi hänellä on missio tuhota ja hävittää kaikki kristityt maailmasta.

Tämä on ilmeistä palstan lukijoille, olen kuullut. :)

• ego-eimi kirjoitti:

On jännä, jos agnoskepo sanoo olleensa herätyskristitty, mutta Kampelatutkija alias Moses_Zuckerkandl sanoo olleensa lestadiolainen ateisti lapsesta saakka.

Ketähän tässä nyt uskoisi?

No, palstan lukijoille lienee selvää se, että tämä Moses_Zuckerkandl on entinen herätyskristitty ja nyt katkera sekä vihainen huomattuaan tulleensa petetyksi, ja siksi hänellä on missio tuhota ja hävittää kaikki kristityt maailmasta.

Tämä on ilmeistä palstan lukijoille, olen kuullut. :)

"No, palstan lukijoille lienee selvää se, että tämä Moses_Zuckerkandl on entinen herätyskristitty..."

Väität siis, että Agnoskepo on koko tämän Kampelatutkija/Moses_Zuckerkandl juonittelun mastermind? Kiitos kunniasta, olisinpa yhtä hyvä kirjoittaja kuin Agnoskepo. Minulla jäi mieleen, että hän oli palstan fiksuimpia (tiedot, loogisuus, argumentointitaidot, käytös) kirjoittajia kun aktiivisesti vielä kirjoitteli ainakin kreationismi- ja ateismipalstalla.

• Moses_Zuckerkandl yllätti minut, kun paljasti olevansa nimimerkki agnoskepon takana. Hän on kirjoittanut tälle palstalle pari vuotta sitten viimeksi ja väitteli silloin tämän Moses_Zuckerkandlin kanssa, mutta hävisi väittelyn (itseään eli toista persoonaansa vastaan).

Tiedän tämän, koska minulle on näin kerrottu. Moses kirjoitti taannoin myös nimimerkillä Kampelatutkija, mikä asia ei olisi muuten palstan lukijoille paljastanut, ellei hän itse olisi kännissä sitä paljastanut. Sepitti taruja juutalaisista juuristaan, vaikka on lestadiolainen syntyjään. Uskonnon uhri siis...

• Agnoskepoa lainatakseni sinulla sirittää tapulissa jo pahasti. Ote reaalimaailmaan on hento ja olet jota uskontopalstat huomioiden harvinaisen säälittävä ihminen.

Agnoskepoa lainatakseni sinulla sirittää tapulissa jo pahasti. Ote reaalimaailmaan on hento ja olet jota uskontopalstat huomioiden harvinaisen säälittävä ihminen.

Sinä tykkäät siteerata itseäsi - tai siis sivupersooniasi.

Voisitko paljastaa loputkin?

Tuo oli tosi nolo munaus sinulta tuo agnoskepon paljastaminen.

Olitko kännissä vai ihanko selvinpäin sekosit?

• Anonyymi

En usko, että Mooses on agnsoskepo. Tyyli on sen verran erilainen. Taidat kuvitella aivan omiasi, kuten niin usein muulloinkin.

• Anonyymi kirjoitti:

En usko, että Mooses on agnsoskepo. Tyyli on sen verran erilainen. Taidat kuvitella aivan omiasi, kuten niin usein muulloinkin.

Älä nyt vedä mattoa palstaneron salapoliisityön alta 😂

• "...väitteli silloin tämän Moses_Zuckerkandlin kanssa, mutta hävisi väittelyn (itseään eli toista persoonaansa vastaan). "

En muista väitelleeni agnoskepon kanssa. Laitatko tästä jotain painavampaa faktaa?

"Moses kirjoitti taannoin myös nimimerkillä Kampelatutkija, mikä asia ei olisi muuten palstan lukijoille paljastanut, ellei hän itse olisi kännissä sitä paljastanut."

Kampelatutkija paljasti kännissä mitä? Minun nikki lienee perustettu paljon myöhemmin kuin Kampelatutkija on palstalla kirjoittanut. Paljastiko Kampelatutkija kännissä, että viiden vuoden päästä hän on Moses_Zuckerkandl? Minulle on kerrottu, että hän veti sinua kölin ali ja kyykytti niin, että olet vieläkin katkera siitä. Lisäksi minulle on kerrottu, että sinulla oli jo silloin harhoja, että Kampelatutkija oli kaikkien ateistien kommenttien kirjoittaja.

• Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitit sitten välillä anonyymina. :)

Mitä vitun väliä sillä on, mitä sinä uskot, kun tiedät asiat sen vuoksi, että olet yksi ja sama henkilö.

Me muut joudumme tutkimaan eri viestejä ja eri henkilöitä, niin että saamme sitä kautta tietoomme sen, kuka on kukin, ja sinut olemme havainneet Kampelatutkija, agnoskepo ja Moses_Zuckerkandl nimimerkeillä kirjoittavaksi trolliksi.

Puhun nyt monikossa, koska saan sisäpiirin tietoa tältä palstalta täällä aiemmin kirjoittaneilta henkilöiltä. :)

Älä nyt vedä mattoa palstaneron salapoliisityön alta 😂

Onko sinusta kiva vastata itsellesi?

Säälittävää kommunikointia itsesi kanssa. 😂

"...väitteli silloin tämän Moses_Zuckerkandlin kanssa, mutta hävisi väittelyn (itseään eli toista persoonaansa vastaan). "

En muista väitelleeni agnoskepon kanssa. Laitatko tästä jotain painavampaa faktaa?

"Moses kirjoitti taannoin myös nimimerkillä Kampelatutkija, mikä asia ei olisi muuten palstan lukijoille paljastanut, ellei hän itse olisi kännissä sitä paljastanut."

Kampelatutkija paljasti kännissä mitä? Minun nikki lienee perustettu paljon myöhemmin kuin Kampelatutkija on palstalla kirjoittanut. Paljastiko Kampelatutkija kännissä, että viiden vuoden päästä hän on Moses_Zuckerkandl? Minulle on kerrottu, että hän veti sinua kölin ali ja kyykytti niin, että olet vieläkin katkera siitä. Lisäksi minulle on kerrottu, että sinulla oli jo silloin harhoja, että Kampelatutkija oli kaikkien ateistien kommenttien kirjoittaja.

En aio hakea viestihistoriasta keskusteluja, joita olet käynyt agnoskepon kanssa. Luotan lähteisiini tässä asiassa...

On luonnollista, että nimimerkit otetaan käyttöön aikajärjestyksessä. Ensin olit Kampelatutkija, sitä ennen Heh ! ja Heh hah, ja Tarkistuskysymys ? ja Munuaistutkija, ja tämän jälkeen olet kirjoittanut nimimerkillä Moses_Zuckerkandl, jota edelsi kymmeniä muita nikkejä ja plagioita muiden kirjoittajien nikeistä.

Sellaiset sanonnat kuin "vetää alta kölin" ja "kyykyttää" ilmaisevat sinun tarvettasi olla tunkion kuningas ja voittaa muut väittelyssä hinnalla millä hyvänsä. Totuus ei sinua kiinnosta ja olet kykenemätön tasavertaiseen toista kunnioittavaan keskusteluun muiden kanssa. Olet patologinen valehtelija, narsisti ja psykopaatti, asosiaalinen henkilö.

Miten voin tietää tämän kaiken? Minulla on lähteet, jotka pitävät veden sisällään. :)

P.S. Milloin seuraavan kerran bentsot ja muljut lentävät näppikselle? (Tämän sanoi hyvä lähteeni kirjan Teologinen Fysiologia kriitikko ja blogisti, yhteiskuntatieteilijä erityisalana vankilatyö, rikolliset ja mielenterveysongelmaiset ihmiset Suomessa 2000-luvulla)

• ego-eimi kirjoitti:

En aio hakea viestihistoriasta keskusteluja, joita olet käynyt agnoskepon kanssa. Luotan lähteisiini tässä asiassa...

On luonnollista, että nimimerkit otetaan käyttöön aikajärjestyksessä. Ensin olit Kampelatutkija, sitä ennen Heh ! ja Heh hah, ja Tarkistuskysymys ? ja Munuaistutkija, ja tämän jälkeen olet kirjoittanut nimimerkillä Moses_Zuckerkandl, jota edelsi kymmeniä muita nikkejä ja plagioita muiden kirjoittajien nikeistä.

Sellaiset sanonnat kuin "vetää alta kölin" ja "kyykyttää" ilmaisevat sinun tarvettasi olla tunkion kuningas ja voittaa muut väittelyssä hinnalla millä hyvänsä. Totuus ei sinua kiinnosta ja olet kykenemätön tasavertaiseen toista kunnioittavaan keskusteluun muiden kanssa. Olet patologinen valehtelija, narsisti ja psykopaatti, asosiaalinen henkilö.

Miten voin tietää tämän kaiken? Minulla on lähteet, jotka pitävät veden sisällään. :)

P.S. Milloin seuraavan kerran bentsot ja muljut lentävät näppikselle? (Tämän sanoi hyvä lähteeni kirjan Teologinen Fysiologia kriitikko ja blogisti, yhteiskuntatieteilijä erityisalana vankilatyö, rikolliset ja mielenterveysongelmaiset ihmiset Suomessa 2000-luvulla)

"Minulla on lähteet, jotka pitävät veden sisällään. :) "

Tässä on kyllä tahatonta ironiaa, kun huomioimme, että virtsa on pääasiassa vettä 😂😂😂

• Anonyymi

Uskon Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen, tulee saavuttaa se juuri oikea taso
      missä ihminen muuttuu hengelliseksi. Tämä muutos on Pyhän Hengen ansiota

Se ei ole tieteellisesti mitattavissa oleva asia missään mittasuhteissa.

Vaan kokonaan eri konteksti ihmisen henkisessä kehityksessä.

Ihminen joka luopuu uskosta. Ei ole koskaan saavuttanut uskoa.

Usko on Pyhä Staattinen tila ja ihmisen olemus, joka välittyy ja on havaittavissa

Pyhä Henki on Todellinen. Voit välittää pyhää henkeä, jos Jumala asuu Sinussa.

terveisin wind-

• Anonyymi

"Usko on Pyhä Staattinen tila ja ihmisen olemus, joka välittyy ja on havaittavissa"

Johan oli sekava lause. Miten Pyhä staattinen lita tai ihmisen olemus välittyy ja miten se on havaittavissa?

"No True Scotsman" argumentti ei ole pätevä. Mistä sinä tiedät, ovatko lukemattomat uskostaan luopuneet olleet oikeassa uskossa vai ei? Sinulla on vain tarve pönkittää omaa uskoasi sillä, ettei oikea uskova muka voi luopua uskostaan. Sinänsä ymmärrettävää, mutta argumenttina onneton.

• Oletko viiden pisteen kalvinisti?

• ego-eimi kirjoitti:

Oletko viiden pisteen kalvinisti?

Jännää, että koko ikänsä ateistina ollut tuntee jonkun viiden pisteen kalvinismin. Edes minä en tiennyt, vaikka Raamatusta jotain tiedänkin. No, selvittelin asiaa ja kyllä taas meinasin tukehtua kahviini kun ristiriidat pomppasi esille 🤣🤣🤣

Massiivinen ristiriita on armovalinnassa ja rajoitetussa sovituksessa. Armovalinta on yksin Jumalan päättämä, se ei perustu uskoon, parannukseen, hyviin tekoihin tai uskonratkaisuun…kuitenkin rajoitettu sovitus rajoittuu seurakuntaan eli uskonratkaisuun.

Tämä ristiriita on mielestäni yksi edesauttava tekijä siinä, että kristityt tekevät enemmän rikoksia kuin muut. He kuvittelevat olevansa etuoikeutettuja ja valittuja, mutta koska tämä on armovalinta, heidän teoillaan ei ole merkitystä eli he voivat rötöstellä ja silti pelastua. Mitä mieltä olet vankilapsykologina tästä asiasta Hessu?

Jännää, että koko ikänsä ateistina ollut tuntee jonkun viiden pisteen kalvinismin. Edes minä en tiennyt, vaikka Raamatusta jotain tiedänkin. No, selvittelin asiaa ja kyllä taas meinasin tukehtua kahviini kun ristiriidat pomppasi esille 🤣🤣🤣

Massiivinen ristiriita on armovalinnassa ja rajoitetussa sovituksessa. Armovalinta on yksin Jumalan päättämä, se ei perustu uskoon, parannukseen, hyviin tekoihin tai uskonratkaisuun…kuitenkin rajoitettu sovitus rajoittuu seurakuntaan eli uskonratkaisuun.

Tämä ristiriita on mielestäni yksi edesauttava tekijä siinä, että kristityt tekevät enemmän rikoksia kuin muut. He kuvittelevat olevansa etuoikeutettuja ja valittuja, mutta koska tämä on armovalinta, heidän teoillaan ei ole merkitystä eli he voivat rötöstellä ja silti pelastua. Mitä mieltä olet vankilapsykologina tästä asiasta Hessu?

En ole vankilapsykologi enkä Hessu. Mistä sait sellaista päähäsi?

Kerroin olevani yhteiskuntatieteilijä. Tunnen Patrosen Heikin ammattini tiimoilta. Miksi ihmeessä luulit minun olevan Hessu, vaikka sanoin sata kertaa, että en ole Hessu?

Vieläkö pidät minua kirjan Fysikaalinen teologia kirjoittajana? Olisi luullut, että kun haukuin sen lyttyyn ja pidin sen perusoletusta virheellisenä – että ihmisen tietoisuus on hengessä, ei materiassa – niin sinun olisi pitänyt tajuta, että en ole hän.

Oletko vähä-älyinen? Mikä on ÄO:si?

Yhteiskuntatieteisiin kuuluu uskontojen tuntemus. Olen opiskellut laajalti eri uskontoja ja kulttuureja, niin että tiedän suurimman osan Suomessa vaikuttavista eri etnistä taustaa olevien uskonnosta, kulttuurista ja tavoista. Olen vielä nuori tutkijana, mutta opin koko ajan lisää. En ole lyönyt lukkoon mitään oppia niin kuin sinä, joka et tainnut edes gradua kirjoittaa? Olitko edes sisällä yliopistossa?

Rikoksista, mielenterveydestä, vangeista, vankiloista, vankilatyöstä, jne. tiedän todella paljon. Olen ollut mukana monessa tiimissä, jotka ovat tutkineet ja pyrkineet auttamaan päihdeongelmaisia ja rikoskierteessä olevia ihmisiä. Tiedän kokemuksesta sen, että usko Jeesukseen voi vapauttaa päihdeongelmaisen ja rikollisen ihmisen niin, että hän ei uusi rikoksia ja päihteistä vapaana voi tulla yhteiskkuntakelpoiseksi hyväksi ihmiseksi. Sinä saatat kiistää tämän tieteellisen faktan, mutta minulla ei ole siihen tarvetta.

Ja kyllä. Tunnen Jumalan valtakuntablogin kolme kirjoittajaa ja alkuperäistä jäsentä, mutta en ole kukaan heistä. Olen tehnyt yhteistyötä kahden heistä kanssa työhöni liittyen ja kolmanteen tutustuin projektin merkeissä, jossa hän pyysi asiantuntija-apua kirjoittaessaan mielenterveyden ja rikosten yhteydestä kristinuskoon tai ateismiin ja ateistiseen maailmankuvaan. Oli mielenkiintoinen projekti se ja sanon kristillisen vankilatyön olevan tärkeä osa vankeinhoitoa, eikä sitä tule rajoittaa tai luopua siitä sen vuoksi, että joku vapaa-ajattelija tai kaltaisesi ripulivajakki hehhuli on eri mieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Usko on Pyhä Staattinen tila ja ihmisen olemus, joka välittyy ja on havaittavissa"

Johan oli sekava lause. Miten Pyhä staattinen lita tai ihmisen olemus välittyy ja miten se on havaittavissa?

"No True Scotsman" argumentti ei ole pätevä. Mistä sinä tiedät, ovatko lukemattomat uskostaan luopuneet olleet oikeassa uskossa vai ei? Sinulla on vain tarve pönkittää omaa uskoasi sillä, ettei oikea uskova muka voi luopua uskostaan. Sinänsä ymmärrettävää, mutta argumenttina onneton.

Nämä asiat on erittäin vaikea selvittää täältä hiukan pois ateistisesta eri maailmasta. Kun tulin uskoon sain erilaisia psyykkisiä kykyjä, jotka eivät mene ihan keilaradalla normaalissa ihmisen elämässä. Kehitin itseäni koko ajan eteenpäin. Sain fyysisen ulottuvuuden, missä on näkökyky ilman silmiä. Näistä asioista puhutaan ja sitä pidetään hulluutena. Usassa on monta eri ryhmää jotka kouluttavat tähän. Eivät ole uskonnollisia vaikka lähtökohta on Kristus. Tätä ei koskaan paasata. Sen jälkeen alkoi mennä todella hyvin taloudellisesti. Olin myyntitykki Warner Bros yhtiössä ja koko yritys on täysin Kristitty.

• Anonyymi kirjoitti:

Nämä asiat on erittäin vaikea selvittää täältä hiukan pois ateistisesta eri maailmasta. Kun tulin uskoon sain erilaisia psyykkisiä kykyjä, jotka eivät mene ihan keilaradalla normaalissa ihmisen elämässä. Kehitin itseäni koko ajan eteenpäin. Sain fyysisen ulottuvuuden, missä on näkökyky ilman silmiä. Näistä asioista puhutaan ja sitä pidetään hulluutena. Usassa on monta eri ryhmää jotka kouluttavat tähän. Eivät ole uskonnollisia vaikka lähtökohta on Kristus. Tätä ei koskaan paasata. Sen jälkeen alkoi mennä todella hyvin taloudellisesti. Olin myyntitykki Warner Bros yhtiössä ja koko yritys on täysin Kristitty.

Tässä on rehellinen ihminen, joka uskoo eikä tule pettymään 👍👍👍

Tässä on rehellinen ihminen, joka uskoo eikä tule pettymään 👍👍👍

Ethän vain itseäsi peukuttanut?

• Moses_Zuckerkandl
        ego-eimi kirjoitti:

En ole vankilapsykologi enkä Hessu. Mistä sait sellaista päähäsi?

Kerroin olevani yhteiskuntatieteilijä. Tunnen Patrosen Heikin ammattini tiimoilta. Miksi ihmeessä luulit minun olevan Hessu, vaikka sanoin sata kertaa, että en ole Hessu?

Vieläkö pidät minua kirjan Fysikaalinen teologia kirjoittajana? Olisi luullut, että kun haukuin sen lyttyyn ja pidin sen perusoletusta virheellisenä – että ihmisen tietoisuus on hengessä, ei materiassa – niin sinun olisi pitänyt tajuta, että en ole hän.

Oletko vähä-älyinen? Mikä on ÄO:si?

Yhteiskuntatieteisiin kuuluu uskontojen tuntemus. Olen opiskellut laajalti eri uskontoja ja kulttuureja, niin että tiedän suurimman osan Suomessa vaikuttavista eri etnistä taustaa olevien uskonnosta, kulttuurista ja tavoista. Olen vielä nuori tutkijana, mutta opin koko ajan lisää. En ole lyönyt lukkoon mitään oppia niin kuin sinä, joka et tainnut edes gradua kirjoittaa? Olitko edes sisällä yliopistossa?

Rikoksista, mielenterveydestä, vangeista, vankiloista, vankilatyöstä, jne. tiedän todella paljon. Olen ollut mukana monessa tiimissä, jotka ovat tutkineet ja pyrkineet auttamaan päihdeongelmaisia ja rikoskierteessä olevia ihmisiä. Tiedän kokemuksesta sen, että usko Jeesukseen voi vapauttaa päihdeongelmaisen ja rikollisen ihmisen niin, että hän ei uusi rikoksia ja päihteistä vapaana voi tulla yhteiskkuntakelpoiseksi hyväksi ihmiseksi. Sinä saatat kiistää tämän tieteellisen faktan, mutta minulla ei ole siihen tarvetta.

Ja kyllä. Tunnen Jumalan valtakuntablogin kolme kirjoittajaa ja alkuperäistä jäsentä, mutta en ole kukaan heistä. Olen tehnyt yhteistyötä kahden heistä kanssa työhöni liittyen ja kolmanteen tutustuin projektin merkeissä, jossa hän pyysi asiantuntija-apua kirjoittaessaan mielenterveyden ja rikosten yhteydestä kristinuskoon tai ateismiin ja ateistiseen maailmankuvaan. Oli mielenkiintoinen projekti se ja sanon kristillisen vankilatyön olevan tärkeä osa vankeinhoitoa, eikä sitä tule rajoittaa tai luopua siitä sen vuoksi, että joku vapaa-ajattelija tai kaltaisesi ripulivajakki hehhuli on eri mieltä.

Miksi ihmeessä jaarittelet pitkiä tekstejä siitä, ettet ole joku tuntematon uskontofilosofi, jolla on pari tuntematonta omakustannekirjaa, mutta silti tunnet hänet työkaverina? Sanot suhtautuvasi kriittisesti hänen kirjaansa, mutta muutama vuosi sitten suosittelit (kirjoitit nikillä G4G) hänen kirjaa? Äläkä sano, ettet ole G4G, sinun maneerit on paljon helpompi tunnistaa kuin Agnoskepon 😂

"Oletko vähä-älyinen? Mikä on ÄO:si? "

Ainoa, joka tällä palstalla meuhkaa älykkyydestä, korkeakoulututkinnoista ja sukukartanoista, olet sinä. Tulit tälle palstalle asenteella, että kaltaisesi "älykäs" filosofi kyykyttää muutaman ateistin ja ehkä jopa käännyttääkin muutaman epäilijän. Et onnistunut tavoitteessasi, sinua on kyykytetty lukemattomia kertoja ja olet ihan itse tarjonnut typeryyttäsi välineet siihen. Aloit myös harrastamaan epärehellisesti false-flaggausta eli tekeydyit ateistiksi ja yritit mustamaalata ateisteja. No, eihän sekään ole onnistunut. Olet tehnyt itsestäsi uskontopalstatkin huomioituna ihan säälittävän pellen. Olisiko aika pitää vähän taukoa, harkita asennemuutosta, jos aiot vielä täällä kirjoittaa`? Tai ehkä vielä parempi, että pysyt kokonaan pois. En nimittäin usko, että pystyt koskaan elämässäsi kasvamaan ulos noista luonteen kieroutumista ja kognitiivisista puutteista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3472
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      27
      2139
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      83
      1985
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1530
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1421
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1368
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1334
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1287
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1217
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1055
    Aihe