Miksi translaki pelottaa

Anonyymi-ap

Eihän se vaikuta tavallisen cis ihmisen elämään mitenkään

242

975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunhan vouhottaavat, kohta kukaan ei muista koko kohua. Unohtuu kuten turbohuulet ja kohutut legendatkin. Kaikkea pitää vaan peloissaan kauhuvilla maalailla.

      Ja mitä väliä, jos työkaverisi Keijo tulee jatkossa hameessa ja korkkareisa töihin eikä puku pykälässä ja nimikyltissä lukee Kielo. 🤷🏼‍♂️

      Kenen maailma siihekkään kaatuu.. Tsih.

      • Anonyymi

        Niin kumpii on enemmän transui Vaiko susia !!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin kumpii on enemmän transui Vaiko susia !!

        Susia luulisin. Transui kun en ole kuullu olevankaan. 🤷🏼‍♂️


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Susia luulisin. Transui kun en ole kuullu olevankaan. 🤷🏼‍♂️

        Transui on feng suihin tykästynyt monisukupuolinen henkilö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Transui on feng suihin tykästynyt monisukupuolinen henkilö.

        Aha, se on varmaan AV.


      • Anonyymi

        helppo sanoo ennen kun joutuu transun kopeloinnin uhrikski. mua transu ensin kopeloi yleisessa vessassa , luulin sita enste naisekssi mutta pikkuhousujen alta paljastukin penis, entas kumpaan pukuhuoneeseen menee sit ne munalliset naiset. tai pimpilliset miehet. uimahalleissa kylpyloissa jasaunoissa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        helppo sanoo ennen kun joutuu transun kopeloinnin uhrikski. mua transu ensin kopeloi yleisessa vessassa , luulin sita enste naisekssi mutta pikkuhousujen alta paljastukin penis, entas kumpaan pukuhuoneeseen menee sit ne munalliset naiset. tai pimpilliset miehet. uimahalleissa kylpyloissa jasaunoissa...

        No mitä teit, veditkö neppariin?


      • Anonyymi

        Mulla oli Jutta työkaveri ja kun olin muutamia viikkoja pois töistä, hän olikin Leo. Harmittavinta se että Jutta oli kyllä kaverini mutta Leo ei halunnut edes jutella kanssani. Ehkä Leo oli löytänyt elämänsä naisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli Jutta työkaveri ja kun olin muutamia viikkoja pois töistä, hän olikin Leo. Harmittavinta se että Jutta oli kyllä kaverini mutta Leo ei halunnut edes jutella kanssani. Ehkä Leo oli löytänyt elämänsä naisen.

        Oikeestikko?


      • Päätti pistää tuttavat kiertoon?

        Vai olitko Jutan lemmitty?


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Päätti pistää tuttavat kiertoon?

        Vai olitko Jutan lemmitty?

        Olen ihan heteronainen ollut aina ja tuolloin naimisissa eli ystävät laitto vaihtoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen ihan heteronainen ollut aina ja tuolloin naimisissa eli ystävät laitto vaihtoon.

        Okei. Eikä teillä ollut mitään erimielisyyksiä mitkä olisi voinut tuohon liittyä?

        Voihan olla, että itselleen koko juttu oli niin iso askel, että koki haluavansa aloittaa ikään kuin ihan uuden elämän, uutena itsenään? Joku psyykkinen juttu ja tarve?

        Hän ikään kuin riisui kaiken vanhan pois elämästään voidakseen nousta uutena itsenään esiin?


      • G-LoveR kirjoitti:

        Okei. Eikä teillä ollut mitään erimielisyyksiä mitkä olisi voinut tuohon liittyä?

        Voihan olla, että itselleen koko juttu oli niin iso askel, että koki haluavansa aloittaa ikään kuin ihan uuden elämän, uutena itsenään? Joku psyykkinen juttu ja tarve?

        Hän ikään kuin riisui kaiken vanhan pois elämästään voidakseen nousta uutena itsenään esiin?

        Tai pelko, ettet hyväksy häntä enää? Tai hän ei osaa olla enää ystäväsi, kuten ennen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli Jutta työkaveri ja kun olin muutamia viikkoja pois töistä, hän olikin Leo. Harmittavinta se että Jutta oli kyllä kaverini mutta Leo ei halunnut edes jutella kanssani. Ehkä Leo oli löytänyt elämänsä naisen.

        Satuilet. Jos olisikin totta, et ollut hyvin läheinen ystävä jos Jutta ei kertonut sulle aikovansa Leoksi.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Okei. Eikä teillä ollut mitään erimielisyyksiä mitkä olisi voinut tuohon liittyä?

        Voihan olla, että itselleen koko juttu oli niin iso askel, että koki haluavansa aloittaa ikään kuin ihan uuden elämän, uutena itsenään? Joku psyykkinen juttu ja tarve?

        Hän ikään kuin riisui kaiken vanhan pois elämästään voidakseen nousta uutena itsenään esiin?

        Tuskin riisuisi ystävät pois, päinvastoin. Luulen että jokainen tuki ja hyväksyntä ilman arvostelua olisi tarpeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin riisuisi ystävät pois, päinvastoin. Luulen että jokainen tuki ja hyväksyntä ilman arvostelua olisi tarpeen.

        Ilmeisesti ei pitänyt sitten ystävinään?


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ilmeisesti ei pitänyt sitten ystävinään?

        Tai ainakaan niin läheisinä. Mutuna luulen että sukupuoltaan vaihtaneen muutosta käyvä identiteetti ja itsetunto, ulkopuolisten hyväksymisestä puhumattakaan, ei tarvitse lähimpiin ketään puolituttua jolle pitää perustella miksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai ainakaan niin läheisinä. Mutuna luulen että sukupuoltaan vaihtaneen muutosta käyvä identiteetti ja itsetunto, ulkopuolisten hyväksymisestä puhumattakaan, ei tarvitse lähimpiin ketään puolituttua jolle pitää perustella miksi.

        No tämä näin. Ja vähänkään hankalaksi tiedetyt karsiutuu ensimmäisenä.


    • Anonyymi

      Ei edes kaikkien transihmisten elämään vaikuta. Pääasia lienee cis ihmisten pelko. Hui kamala kun kaikki eivät ole samanlaisia.

    • Anonyymi

      Kyse ei ole siitä etteivätkö ihmiset yleisesti hyväksyisi sosiaalisia väestöryhmiä vaan siitä että tiettyjä vähemmistöjä hypetetään ja nostetaan jopa jalustalle, vaikka kokonaisuudessaan tietyillä hypetetyillä ryhmillä asiat eivät edes ole huonosti. Näin se menee Suomessa, USA ja muut maat ovat sitten omat lukunsa. Eihän USA:ssa ole edes oikeaa sosiaaliturvaa eikä kohtuullisen hintaisia terveyspalveluita.

      • Anonyymi

        Tasa-arvo ei ole hypetystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tasa-arvo ei ole hypetystä.

        Vähemmistöt ovat silti vähemmistöjä kaikesta huolimatta. Kun tätä tosiasiaa peilaa mediaan niin tällöin vähemmistöt ovatkin suhteellisesti tarkasteltuna lähes enemmistöä. En jaksa selittää tämän tarkemmin. Meillä on todellinen maailma ja sitten on median maailma. Median avulla ihmisiä ohjaillaan haluttuun suuntaan ja erityisesti massamedia pyrkii tähän. En ole epätasa-arvon puolella sillä minua häiritsee nähdä mitä tahansa intiimiä aktia julkisissa paikoissa, vaikka se olisikin heteroiden toteuttamaa. Yksinäisyys on johdattanut minua läpi aikuiselämäni ja se näkyy varmaan ajattelussani. Mielestäni en ole negatiivinen vaan kriittinen, mutta lähellä kyllä negatiivista ajattelumallia. Tiedostan että liika yksin olo kääntää ihmisen ajattelun kohti negatiivisuutta. Se on yksi ja sama mikä on kunkin yksilön ideologia, kunhan sen osaa perustella niin että muut ihmiset pystyvät sen ymmärtämään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vähemmistöt ovat silti vähemmistöjä kaikesta huolimatta. Kun tätä tosiasiaa peilaa mediaan niin tällöin vähemmistöt ovatkin suhteellisesti tarkasteltuna lähes enemmistöä. En jaksa selittää tämän tarkemmin. Meillä on todellinen maailma ja sitten on median maailma. Median avulla ihmisiä ohjaillaan haluttuun suuntaan ja erityisesti massamedia pyrkii tähän. En ole epätasa-arvon puolella sillä minua häiritsee nähdä mitä tahansa intiimiä aktia julkisissa paikoissa, vaikka se olisikin heteroiden toteuttamaa. Yksinäisyys on johdattanut minua läpi aikuiselämäni ja se näkyy varmaan ajattelussani. Mielestäni en ole negatiivinen vaan kriittinen, mutta lähellä kyllä negatiivista ajattelumallia. Tiedostan että liika yksin olo kääntää ihmisen ajattelun kohti negatiivisuutta. Se on yksi ja sama mikä on kunkin yksilön ideologia, kunhan sen osaa perustella niin että muut ihmiset pystyvät sen ymmärtämään.

        Vähemmistöjen asiat vaan halutaan saada kuntoon ja toimimaan kuten enemmistönkin. Siksi kova ääni.

        Turha jauhaa tasavertaisuudesta, tasa-arvosta tai vaatia sitä itsellekkään, jos ei ole suomassa sitä muillekkaan. Jos on valmis tallomaan toisten oikeuksia ja pään päälle.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Vähemmistöjen asiat vaan halutaan saada kuntoon ja toimimaan kuten enemmistönkin. Siksi kova ääni.

        Turha jauhaa tasavertaisuudesta, tasa-arvosta tai vaatia sitä itsellekkään, jos ei ole suomassa sitä muillekkaan. Jos on valmis tallomaan toisten oikeuksia ja pään päälle.

        Kun asiat ovat kuten kuuluu, ei tarvitse enää kuunnella ja katsella toitotusta. Eikä pelkkien heteroitten hypetystä elämästään. Esimerkiksi.


      • Anonyymi

        No se nyt on ihan normaalia, että kun vaikkapa joku tuollainen lakiesitys on tulilla, niin aiheesta sitten puhutaan. Älä pelkää, kyllä se nyt rauhoittuu, kun laki on lävitse. Eihän jostain samaa sukupuolta olevien avioliitostakaan ole enää vuosiin mitään koohkattu, kun homma on jo ihan peruskauraa.


    • Anonyymi

      Kaikki sekopäisyyden ja mielenterveysongelmien normalisointi ei ole pelkoa, vaan surullista ja kertoo lähinnä kuinka hiekkalaatikko asteelle jämähtänyttä pelleilyä valtion päättävien tahojen toiminta on mennyt.
      Jos kaikki kritiikki on synonyymi pelkäämiselle, niin miksi sinä pelkäät oikeistoa, lihansyöntiä, yksityisautoilua, miehiä, maaseutua, metsätaloutta, metsästystä yms yms......?

      • Miten on oman mielenterveytesi laita? Pitääkö olla huolissaan?


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Miten on oman mielenterveytesi laita? Pitääkö olla huolissaan?

        Kysyin miten pelko liittyy asiaan jota kritisoidaan? Et sinäkään siis osaa vastata asiaan. Yhtälailla siis kaikki jotka eivät tue omaa poliittista puolta voidaan todeta, että vastapuoli siis vain pelkää.
        Siitä esimerkit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysyin miten pelko liittyy asiaan jota kritisoidaan? Et sinäkään siis osaa vastata asiaan. Yhtälailla siis kaikki jotka eivät tue omaa poliittista puolta voidaan todeta, että vastapuoli siis vain pelkää.
        Siitä esimerkit.

        No pelkäätkö sitten jotain tässä asiassa, kun haukut sekopäisyydeksi ja mielenterveysongelmiksi?

        Enemmän mä olisin huolissani Breivikin tyyppisistä sekopäistä, joiden sekopäisyys kohdistuu toisiin. Kun että joku nähdään sekopäänä, kun hän identifioituu toiseen sukupuoleen.

        Ymmärrän kyllä, että on vaikea ymmärtää sukupuoliristiriitaa, identiteettiristiriitaa kun sitä itse ei ole ikinä kokenut.

        Mutta mikä siinä on se mörkö mikä ahdistaa teitä? Ettehän te ole pakotettuja prosessiin, eikä edellytetä mitään muilta kuin heiltä, jotka lakia tarvitsevat tuekseen.


      • G-LoveR kirjoitti:

        No pelkäätkö sitten jotain tässä asiassa, kun haukut sekopäisyydeksi ja mielenterveysongelmiksi?

        Enemmän mä olisin huolissani Breivikin tyyppisistä sekopäistä, joiden sekopäisyys kohdistuu toisiin. Kun että joku nähdään sekopäänä, kun hän identifioituu toiseen sukupuoleen.

        Ymmärrän kyllä, että on vaikea ymmärtää sukupuoliristiriitaa, identiteettiristiriitaa kun sitä itse ei ole ikinä kokenut.

        Mutta mikä siinä on se mörkö mikä ahdistaa teitä? Ettehän te ole pakotettuja prosessiin, eikä edellytetä mitään muilta kuin heiltä, jotka lakia tarvitsevat tuekseen.

        Ja jos nyt pukuhuoneet tms. alkaa aiheuttaa ongelmia, niin uskon että asiaan etsitään ratkaisu. Vaikka jaettu pukuhuone tai lukittavat pukukopit. Tai vartiointi tms. kyttäämään viereen, ettei häiriöitä synny.

        Mitä itse ehdottaisit ratkaisuksi?


      • G-LoveR kirjoitti:

        Ja jos nyt pukuhuoneet tms. alkaa aiheuttaa ongelmia, niin uskon että asiaan etsitään ratkaisu. Vaikka jaettu pukuhuone tai lukittavat pukukopit. Tai vartiointi tms. kyttäämään viereen, ettei häiriöitä synny.

        Mitä itse ehdottaisit ratkaisuksi?

        Miten olisi nauhoittava kamera uintilipun myynnin kassalle ja kassa kysyy lippua myydessä, miesten vai naisten pukukoppiin?

        Siinä tallentuu karvanaamatkin sitten nauhalle, jotka lipun naisten koppiin ostivat. Ja jos siellä jotain sattuu ja tapahtuu on lärvit nauhalla? Helpottaako ahdistusta? Stevarit vielä pukukopin ovilla ja valvova videokamera ovea päin . 😂

        Vai munavyö ja siveys housut?

        Tälläkään hetkellä kukaan ei vahdi pukuhuoneita, vaan voi livahtaa väärään pukukoppiin. Olen yllättänyt siivoojana uikilla yläaste pojat likkojen pukukopista. Arvaa annoinko hatkat?


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        No pelkäätkö sitten jotain tässä asiassa, kun haukut sekopäisyydeksi ja mielenterveysongelmiksi?

        Enemmän mä olisin huolissani Breivikin tyyppisistä sekopäistä, joiden sekopäisyys kohdistuu toisiin. Kun että joku nähdään sekopäänä, kun hän identifioituu toiseen sukupuoleen.

        Ymmärrän kyllä, että on vaikea ymmärtää sukupuoliristiriitaa, identiteettiristiriitaa kun sitä itse ei ole ikinä kokenut.

        Mutta mikä siinä on se mörkö mikä ahdistaa teitä? Ettehän te ole pakotettuja prosessiin, eikä edellytetä mitään muilta kuin heiltä, jotka lakia tarvitsevat tuekseen.

        Ideologista sekopäisyyttä ja joukkomurhaajia ei voi verrata keskenään. Haet esimerkilläsi vain jokotai asetelmaa, koska et osaa perustella asiaa muutoin. Pelolla asiaa on turha edelleen selittää, vaan on surullista että valtion hallinto käyttää aikaansa ideologiseen luonnonvastaiseen humpuukiin vain miellyttääkseen tiettyjä omia kannattajiaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ideologista sekopäisyyttä ja joukkomurhaajia ei voi verrata keskenään. Haet esimerkilläsi vain jokotai asetelmaa, koska et osaa perustella asiaa muutoin. Pelolla asiaa on turha edelleen selittää, vaan on surullista että valtion hallinto käyttää aikaansa ideologiseen luonnonvastaiseen humpuukiin vain miellyttääkseen tiettyjä omia kannattajiaan.

        Ethän sinä osaa perustella millään ja minua soimaat. 😂

        Minä satun olemaan luonnonoikku itsekin, joten tiedän mistä on kyse, toisin kun sinä mutuilet.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ethän sinä osaa perustella millään ja minua soimaat. 😂

        Minä satun olemaan luonnonoikku itsekin, joten tiedän mistä on kyse, toisin kun sinä mutuilet.

        Tunnustat siis olevasi joukkomurhaaja, kun liität nämä asiat keskenään vai? Sitten olen huolissani asiasta enemmän ja tuohon pitää viranomaistahon puuttua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tunnustat siis olevasi joukkomurhaaja, kun liität nämä asiat keskenään vai? Sitten olen huolissani asiasta enemmän ja tuohon pitää viranomaistahon puuttua.

        Eikun sinä yrität hatarasti liittää ne yhteen. Minä vaan kerroin että olisin ENEMMÄN huolissani Breivikeistä, kun transsukupuolisista. Miten sinusta tuli noin yksinkertainen?


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Eikun sinä yrität hatarasti liittää ne yhteen. Minä vaan kerroin että olisin ENEMMÄN huolissani Breivikeistä, kun transsukupuolisista. Miten sinusta tuli noin yksinkertainen?

        Sinähän ne liitit keskenään en minä. Yhtälailla olisit voinut olla huolissasi valkohaista käydessäsi uimassa kuin transuista. Jos et kerran osaa pysyä asiassa, niin älä siitä muita syytä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän ne liitit keskenään en minä. Yhtälailla olisit voinut olla huolissasi valkohaista käydessäsi uimassa kuin transuista. Jos et kerran osaa pysyä asiassa, niin älä siitä muita syytä.

        Olet sinä vaan typerä.

        Kerroin mistä olisin enemmän huolissani ja sinä sekoilet huolella.

        Itse et edes asiaa sisäistä mistä kiukkuat. 🤣


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Olet sinä vaan typerä.

        Kerroin mistä olisin enemmän huolissani ja sinä sekoilet huolella.

        Itse et edes asiaa sisäistä mistä kiukkuat. 🤣

        Minäkin olen monesta asiasta huolissani, mutta tämän asian perustelu ei ole liitännäinen muihin maailman ongelmiin. Tapasi on kuin äärivihreällä joka vastustaa suden metsästystä, niin hän kääntää asian aina autoihin ja juoppoihin. Asian kääntäminen toisaalle kertoo, että itse aiheesta halutaan vain vaijeta kun tiedetään siinä olevan ongelmia tai se on ideologialle arka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen monesta asiasta huolissani, mutta tämän asian perustelu ei ole liitännäinen muihin maailman ongelmiin. Tapasi on kuin äärivihreällä joka vastustaa suden metsästystä, niin hän kääntää asian aina autoihin ja juoppoihin. Asian kääntäminen toisaalle kertoo, että itse aiheesta halutaan vain vaijeta kun tiedetään siinä olevan ongelmia tai se on ideologialle arka.

        Kun ei ole mitään vitun ideologiaa, vaan on ymmärrys mitä transihmiset joutuu kärsimään. Sinä olet niin paksupäinen pässi, että mietit vaan jotain vitun politiikkaa vitut ihmisistä. Syöksy sementtiin.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Kun ei ole mitään vitun ideologiaa, vaan on ymmärrys mitä transihmiset joutuu kärsimään. Sinä olet niin paksupäinen pässi, että mietit vaan jotain vitun politiikkaa vitut ihmisistä. Syöksy sementtiin.

        Biologian muuttaminen ideologiaksi on politiikkaa ja sillä pyritään ajamaan myös muita vastaavia hölmöyksiä joka on vihervasemmistolle täysin tuttu väylä aina asioiden ajamisessa. Ensin haetaan tunnesyyt, sääli, uhriutuminen ja kun tämä on saatu ajettua mediaan alkaa asioiden vienti lakipuolelle


      • Anonyymi kirjoitti:

        Biologian muuttaminen ideologiaksi on politiikkaa ja sillä pyritään ajamaan myös muita vastaavia hölmöyksiä joka on vihervasemmistolle täysin tuttu väylä aina asioiden ajamisessa. Ensin haetaan tunnesyyt, sääli, uhriutuminen ja kun tämä on saatu ajettua mediaan alkaa asioiden vienti lakipuolelle

        Biologiaan liittyy myös aivotoiminta. Sukuelinten mukaanko ihminen saa kokea itsensä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Biologian muuttaminen ideologiaksi on politiikkaa ja sillä pyritään ajamaan myös muita vastaavia hölmöyksiä joka on vihervasemmistolle täysin tuttu väylä aina asioiden ajamisessa. Ensin haetaan tunnesyyt, sääli, uhriutuminen ja kun tämä on saatu ajettua mediaan alkaa asioiden vienti lakipuolelle

        Neurobiologiaa. Transsukupuolisten. Jos vaikka nousisit sieltä haaruista välillä päähän.

        https://www.duodecimlehti.fi/duo12102




      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Biologiaan liittyy myös aivotoiminta. Sukuelinten mukaanko ihminen saa kokea itsensä?

        Biologiassa on aina ollut uros ja naaras, mies ja nainen yms. Vain kasvikunnassa mennään välimuotoihin sekä hyönteis ja joissain kalalajeissa. Ihmisillä sellaista ei ole, vaan kyse on silloin mielenterveyden ongelmista jos muuta väittää. En auo minkäänlaisia linkkejä, jossa huuhaa asioita yritetään kääntää todeksi. Säälittävintä on viattomien lasten aivopesu asiaan mikä on ollut vasemmistolle iätajat ominaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Biologiassa on aina ollut uros ja naaras, mies ja nainen yms. Vain kasvikunnassa mennään välimuotoihin sekä hyönteis ja joissain kalalajeissa. Ihmisillä sellaista ei ole, vaan kyse on silloin mielenterveyden ongelmista jos muuta väittää. En auo minkäänlaisia linkkejä, jossa huuhaa asioita yritetään kääntää todeksi. Säälittävintä on viattomien lasten aivopesu asiaan mikä on ollut vasemmistolle iätajat ominaista.

        Aivoja on tutkittu ja kuvattu asiasn liittyen. Vertailtu verrokeihin. Et sinä pääse yli etkä ympäri siitä, vaikket haluakkaan itseäsi sivistää.

        Ole vapaasti tynnyrissäsi, mutta älä asetu tyhmyyttäsi poikkiteloin toisten onnen ja hyvinvoinnin eteen.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Aivoja on tutkittu ja kuvattu asiasn liittyen. Vertailtu verrokeihin. Et sinä pääse yli etkä ympäri siitä, vaikket haluakkaan itseäsi sivistää.

        Ole vapaasti tynnyrissäsi, mutta älä asetu tyhmyyttäsi poikkiteloin toisten onnen ja hyvinvoinnin eteen.

        Jostain syystä mm. Transmiehillä on monilla pcos. Eli olisi mielenkiintoista saada selvitys mikä yhteys pcos ja hormooneilla on transsukupuolisuuteen aivojen tasolla.

        Synnynnäinen tilahan tuo pcos:kin on.

        Vaan osaako kukaan kertoa miksi pcos kehittyy?


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Aivoja on tutkittu ja kuvattu asiasn liittyen. Vertailtu verrokeihin. Et sinä pääse yli etkä ympäri siitä, vaikket haluakkaan itseäsi sivistää.

        Ole vapaasti tynnyrissäsi, mutta älä asetu tyhmyyttäsi poikkiteloin toisten onnen ja hyvinvoinnin eteen.

        Kukaan ei ole poikkiteloin kenenkään onnen edessä ollut ennen huuhaa lakejakaan. Ongelma on se, että mielenterveysongelmia aletaan normalisoimaan. Kauaa siis ei mene enää siihen, kun pedofiileja saati eläimiin yms sekaantuneitakin aletaan normalisoimaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei ole poikkiteloin kenenkään onnen edessä ollut ennen huuhaa lakejakaan. Ongelma on se, että mielenterveysongelmia aletaan normalisoimaan. Kauaa siis ei mene enää siihen, kun pedofiileja saati eläimiin yms sekaantuneitakin aletaan normalisoimaan.

        Ja höpö höpö. Homouttakin pidettiin ennen mielenterveyden ongelmana, vaan siihenkin syy löydettiin neurobiologiasta. Mikä EI ole mielenterveydellinen sairaus.

        Syy löytyy sieltä neurobiologiasta myös transsukupuolisuuteen.

        Teillä vouhottajilla päässä vikaa on.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ja jos nyt pukuhuoneet tms. alkaa aiheuttaa ongelmia, niin uskon että asiaan etsitään ratkaisu. Vaikka jaettu pukuhuone tai lukittavat pukukopit. Tai vartiointi tms. kyttäämään viereen, ettei häiriöitä synny.

        Mitä itse ehdottaisit ratkaisuksi?

        Uimahalleissa voisi jatkua naisten ja miesten pukuhuoneet edelleen, varauduttava henk tod. Vaan mitä se hyödyttäisi kun tälläkin hetkellä homot pääsee samaan pukuhuoneeseen. Mielummin rajaisin uimahallissa alaikäiset tai lapsen kanssa tulleen vanhemman omaan tilaan, lapsen yksityisyyden takia. Pedojen varalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uimahalleissa voisi jatkua naisten ja miesten pukuhuoneet edelleen, varauduttava henk tod. Vaan mitä se hyödyttäisi kun tälläkin hetkellä homot pääsee samaan pukuhuoneeseen. Mielummin rajaisin uimahallissa alaikäiset tai lapsen kanssa tulleen vanhemman omaan tilaan, lapsen yksityisyyden takia. Pedojen varalta.

        Menee aika lokeroimiseksi, sitten vielä musliminaisille oma koppi jne.

        Oisko lopulta paras, ettei julkisia uimahalleja ole. 🤣

        Ihmiset kun pelkää kaikkea.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Ja höpö höpö. Homouttakin pidettiin ennen mielenterveyden ongelmana, vaan siihenkin syy löydettiin neurobiologiasta. Mikä EI ole mielenterveydellinen sairaus.

        Syy löytyy sieltä neurobiologiasta myös transsukupuolisuuteen.

        Teillä vouhottajilla päässä vikaa on.

        Transsukupuolisuus siis ei ole mieleterveyden ongelma, vaan mielenterveysongelmat tulee siitä ristiriidasta aivojen kokeman sukupuolen ja kehon sukupuolen kohtaamattomuudesta.

        Ensi on syy, sitten sillä on seuraus. Eikä päinvastoin.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Transsukupuolisuus siis ei ole mieleterveyden ongelma, vaan mielenterveysongelmat tulee siitä ristiriidasta aivojen kokeman sukupuolen ja kehon sukupuolen kohtaamattomuudesta.

        Ensi on syy, sitten sillä on seuraus. Eikä päinvastoin.

        Ja sitä en ole kiistänyt koskaan, etteikö ihmisissä olisi testaajia, kokeilijoita, trendipellejä, jotka haluaa olla jotain koska muutkin. Niitä on aina, jopa valelääkäreitä!

        Silti oikea kohderyhmä ei saa kärsiä, siksi että joku pelleilee tai leikkii ajatuksella tai asialla. Jos on niin tyhmä, että huomiohuoruuttaan lähtee johonkin prosessiin, niin syy on siinä tyhmyydessä ei niissä, joille tilanne on todellinen.

        Haravoikaa feikit eroon aidoista pätee ihan kaikessa.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Menee aika lokeroimiseksi, sitten vielä musliminaisille oma koppi jne.

        Oisko lopulta paras, ettei julkisia uimahalleja ole. 🤣

        Ihmiset kun pelkää kaikkea.

        Mikä lokerointi se on jos miehet ja naiset, ja molempiin pukuhuoneisiin tila alaikäisiä varten?Uimahalleissa ja -rannoilla lapsella on riski joutua kuvatuksi vähäpukeisena tai alastomana.

        Muslimininainen on nainen, se menisi naisten pukuhuoneeseen.

        Toisin ajattelijat voi mennä kylpylöihin tai järveen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä lokerointi se on jos miehet ja naiset, ja molempiin pukuhuoneisiin tila alaikäisiä varten?Uimahalleissa ja -rannoilla lapsella on riski joutua kuvatuksi vähäpukeisena tai alastomana.

        Muslimininainen on nainen, se menisi naisten pukuhuoneeseen.

        Toisin ajattelijat voi mennä kylpylöihin tai järveen.

        Elämä on riski. Rikotaan kamerat.

        Mikä tuossa olisi nyt se uudistus? Tila alaikäisille erikseen?

        Kuka jeesaa pikkulasta, joka ei osaa itse vaatettaa itseään?


      • G-LoveR kirjoitti:

        Elämä on riski. Rikotaan kamerat.

        Mikä tuossa olisi nyt se uudistus? Tila alaikäisille erikseen?

        Kuka jeesaa pikkulasta, joka ei osaa itse vaatettaa itseään?

        Jonkun vanhempikin voi olla pedofiili, ei ne kaikki vain lapsettomia ole. Mites he estetään uimahalleilla?


      • G-LoveR kirjoitti:

        Jonkun vanhempikin voi olla pedofiili, ei ne kaikki vain lapsettomia ole. Mites he estetään uimahalleilla?

        Ja kun se ei mäy naamasta, kuka on pedari, raiskasja tms. niin miten heidät seulotaan pois yleisistä tiloista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Biologiassa on aina ollut uros ja naaras, mies ja nainen yms. Vain kasvikunnassa mennään välimuotoihin sekä hyönteis ja joissain kalalajeissa. Ihmisillä sellaista ei ole, vaan kyse on silloin mielenterveyden ongelmista jos muuta väittää. En auo minkäänlaisia linkkejä, jossa huuhaa asioita yritetään kääntää todeksi. Säälittävintä on viattomien lasten aivopesu asiaan mikä on ollut vasemmistolle iätajat ominaista.

        Kromosomit määrittää ihmisen sukupuolen, X ja Y. Vaikka kunka leikkelisi ja esittäisi muuta, geneettisesti olet aina ja iankaikkisesti se, miksi olet syntynyt. Piste.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Aivoja on tutkittu ja kuvattu asiasn liittyen. Vertailtu verrokeihin. Et sinä pääse yli etkä ympäri siitä, vaikket haluakkaan itseäsi sivistää.

        Ole vapaasti tynnyrissäsi, mutta älä asetu tyhmyyttäsi poikkiteloin toisten onnen ja hyvinvoinnin eteen.

        Sä tyhjä tynnyri näytät kolisevan eniten.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        No pelkäätkö sitten jotain tässä asiassa, kun haukut sekopäisyydeksi ja mielenterveysongelmiksi?

        Enemmän mä olisin huolissani Breivikin tyyppisistä sekopäistä, joiden sekopäisyys kohdistuu toisiin. Kun että joku nähdään sekopäänä, kun hän identifioituu toiseen sukupuoleen.

        Ymmärrän kyllä, että on vaikea ymmärtää sukupuoliristiriitaa, identiteettiristiriitaa kun sitä itse ei ole ikinä kokenut.

        Mutta mikä siinä on se mörkö mikä ahdistaa teitä? Ettehän te ole pakotettuja prosessiin, eikä edellytetä mitään muilta kuin heiltä, jotka lakia tarvitsevat tuekseen.

        Kaikilla saa olla oma mielide niinhän sullakin g lover on. Ei se mitään pelkoa jos ajattelee asioista erilailla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä tyhjä tynnyri näytät kolisevan eniten.

        Henkilöhyökkäys on merkki siitä, että olet tajunnut oman tappiosi. Hyvä, sillä kannattaa ollakin hiljaa kun ei kerran ymmärrä mitään.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ja kun se ei mäy naamasta, kuka on pedari, raiskasja tms. niin miten heidät seulotaan pois yleisistä tiloista?

        Sen kun tietäisi. Samoin voisi seuloa myymälävarkaat ja rattijuopot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla saa olla oma mielide niinhän sullakin g lover on. Ei se mitään pelkoa jos ajattelee asioista erilailla.

        Useinmiten se on pelkoa, kun maalailee kauhukuvia. Mielipide taas ei aiheuta kauhukuvien maalailua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen kun tietäisi. Samoin voisi seuloa myymälävarkaat ja rattijuopot.

        Maailma ei ole täydellinen, eikä siitä sellaista saa niin kauan, kun joku ei keksi konstia abortoida kaikki huono aines, josta aiheutuu muille ongelmia. Jääkö sitten enää ketään? 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kromosomit määrittää ihmisen sukupuolen, X ja Y. Vaikka kunka leikkelisi ja esittäisi muuta, geneettisesti olet aina ja iankaikkisesti se, miksi olet syntynyt. Piste.

        Näin on. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä lokerointi se on jos miehet ja naiset, ja molempiin pukuhuoneisiin tila alaikäisiä varten?Uimahalleissa ja -rannoilla lapsella on riski joutua kuvatuksi vähäpukeisena tai alastomana.

        Muslimininainen on nainen, se menisi naisten pukuhuoneeseen.

        Toisin ajattelijat voi mennä kylpylöihin tai järveen.

        Feministinaiset ajavat naisille samanlaista oikeutta yläosattomina olemiseen kuin miehilläkin on ja tuosta olen samaa mieltä.
        Kun rinnat on kuulemma seksualisoitu, niin siksi niitä ei saisi nähdä. Silti sanovat että pitäisi olla alaikäraja ettei esim alle 15v rinnat näkyisi. Sittenhän tuossa on edelleen ristiriita ja rintoja seksualisoidaan, jos kerran sama vapaus on edelleen joltain ikäryhmältä ja sukupuolelta evätty.
        Eli onko nyt tavoite se että rinnat saa näkyä, mutta miehet eivät saa niitä nähdä?


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Henkilöhyökkäys on merkki siitä, että olet tajunnut oman tappiosi. Hyvä, sillä kannattaa ollakin hiljaa kun ei kerran ymmärrä mitään.

        Jos luulit vastanneesi tuossa minulle jonka kanssa olet kinannut aiheesta, niin olet väärässä. Näkyy moni muukin olevan asiasta samaa mieltä.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        No pelkäätkö sitten jotain tässä asiassa, kun haukut sekopäisyydeksi ja mielenterveysongelmiksi?

        Enemmän mä olisin huolissani Breivikin tyyppisistä sekopäistä, joiden sekopäisyys kohdistuu toisiin. Kun että joku nähdään sekopäänä, kun hän identifioituu toiseen sukupuoleen.

        Ymmärrän kyllä, että on vaikea ymmärtää sukupuoliristiriitaa, identiteettiristiriitaa kun sitä itse ei ole ikinä kokenut.

        Mutta mikä siinä on se mörkö mikä ahdistaa teitä? Ettehän te ole pakotettuja prosessiin, eikä edellytetä mitään muilta kuin heiltä, jotka lakia tarvitsevat tuekseen.

        Ihan oikeesti, mä vastustan tätä lakia ja sen sivujuonteita ihan järjellisistä syistä.
        Mä nyt itse satuin olemaan sellainen ns. poikatyttö, mun harrastuksiin kuului urheilu ja itsepuolustus harjoitukset, sekä metsästys, heti kun se lain mukaan oli sallittua.
        Tarkka-ammuntaa mä harjoittelin jo 13 vuotiaasta alkaen.
        Kysymys on nyt siitä ajasta, ja miten mä sen KOIN!

        Jos silloin mulla olisi ollut mahdollisuus liittyä johonkin, koulun järjestämiin trans
        sukupuolisiin tiedotustilaisuuksiin; mä taatusti niissä myös olisin istunut, ja luultavasti myös tunnistanut silloin kuuluvani tuohon ryhmään. Luojan kiitos, sellaista ei silloin vielä ollut edes suunniteltu, oletettavasti!

        Nyt vuosia jälkeenpäin ajattelen ett elin silloin murrosvuosia; enkä todellakaan tiennyt sukupuolisuudesta yhtikäs mitään. Koska mä elin poikatyttönä, olisin taatusti ollut helppo käännytettävä toiseen sukupuoleen, vaikka mulla oli naisen sukupuolielimet.
        Mä en saata ymmärtää ett teini-ikäisille (hormooni herkille) aletaan puhumaan muistakin mahdollisuuksista... vaikka muuttaa sukupuoltaan.
        Suurin osa heistä ei luultavasti ole itsekään varma siitä sukupuolisuuntauksestaan.

        Mulle ihan sama, mitä aikuiset ihmiset tekevät keholleen; leikkaututa vaikka rintasi pois, jos se sinua itseäsi jotenkin helpottaa! Mutt tee se omalla kustannuksellasi. Koska esim. vastasyntyneitä sydänpotilaitakaan ei pääse tarpeeksi nopeasti leikkaukseen, heitäkin menehtyy jonossa... minusta heillä on ennemminkin oikeus saada leikkaushoitoa kuin sukupuoltaan vaihtavalla ihmisellä.

        Jokin vuosi sitten, yksi pappismies vaihtoi sukupuoltaan, eikä nykyisin ole sen onnellisempi kuin ennen sukupuolenvaihdostakaan. Onhan hän antanut haastatteluja asiasta jo vuosi tai pari sitten.
        Näihin argumentteihin viitaten, taitaa olla kyse mielentasapainon häiriöstä, diagnoosia mä en kyseisestä asiasta mene antamaan kun en ole siihen koulutettu, ihan mututuntumalla arvioiden.
        Toivottavasti sinä ett pahemmin järkyttynyt, negatiivisesta palautteesta. Pärjäile!
        trollikka


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Useinmiten se on pelkoa, kun maalailee kauhukuvia. Mielipide taas ei aiheuta kauhukuvien maalailua.

        Ei, vaan pelko termiä käytetään kritisoijan häpäisy yritykseksi. Kuten aiemmin sulle kerroin esimerkkeinä miksi ne oikeistolaisten arvo asiat jotka ovat jatkuvasti vihervasemmiston hampaissa aiheuttaa vihervasemmistolle pelkoa? Pelkoa siis jos sinun termein asiassa mennään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan pelko termiä käytetään kritisoijan häpäisy yritykseksi. Kuten aiemmin sulle kerroin esimerkkeinä miksi ne oikeistolaisten arvo asiat jotka ovat jatkuvasti vihervasemmiston hampaissa aiheuttaa vihervasemmistolle pelkoa? Pelkoa siis jos sinun termein asiassa mennään.

        No en mä käytä sitä siksi. Mä kun oikeasti luulen näkeväni, että joku pelko on persiissä sullakin. Niin älä intä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos luulit vastanneesi tuossa minulle jonka kanssa olet kinannut aiheesta, niin olet väärässä. Näkyy moni muukin olevan asiasta samaa mieltä.

        Tyhjälle tynnyrille vastasin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikeesti, mä vastustan tätä lakia ja sen sivujuonteita ihan järjellisistä syistä.
        Mä nyt itse satuin olemaan sellainen ns. poikatyttö, mun harrastuksiin kuului urheilu ja itsepuolustus harjoitukset, sekä metsästys, heti kun se lain mukaan oli sallittua.
        Tarkka-ammuntaa mä harjoittelin jo 13 vuotiaasta alkaen.
        Kysymys on nyt siitä ajasta, ja miten mä sen KOIN!

        Jos silloin mulla olisi ollut mahdollisuus liittyä johonkin, koulun järjestämiin trans
        sukupuolisiin tiedotustilaisuuksiin; mä taatusti niissä myös olisin istunut, ja luultavasti myös tunnistanut silloin kuuluvani tuohon ryhmään. Luojan kiitos, sellaista ei silloin vielä ollut edes suunniteltu, oletettavasti!

        Nyt vuosia jälkeenpäin ajattelen ett elin silloin murrosvuosia; enkä todellakaan tiennyt sukupuolisuudesta yhtikäs mitään. Koska mä elin poikatyttönä, olisin taatusti ollut helppo käännytettävä toiseen sukupuoleen, vaikka mulla oli naisen sukupuolielimet.
        Mä en saata ymmärtää ett teini-ikäisille (hormooni herkille) aletaan puhumaan muistakin mahdollisuuksista... vaikka muuttaa sukupuoltaan.
        Suurin osa heistä ei luultavasti ole itsekään varma siitä sukupuolisuuntauksestaan.

        Mulle ihan sama, mitä aikuiset ihmiset tekevät keholleen; leikkaututa vaikka rintasi pois, jos se sinua itseäsi jotenkin helpottaa! Mutt tee se omalla kustannuksellasi. Koska esim. vastasyntyneitä sydänpotilaitakaan ei pääse tarpeeksi nopeasti leikkaukseen, heitäkin menehtyy jonossa... minusta heillä on ennemminkin oikeus saada leikkaushoitoa kuin sukupuoltaan vaihtavalla ihmisellä.

        Jokin vuosi sitten, yksi pappismies vaihtoi sukupuoltaan, eikä nykyisin ole sen onnellisempi kuin ennen sukupuolenvaihdostakaan. Onhan hän antanut haastatteluja asiasta jo vuosi tai pari sitten.
        Näihin argumentteihin viitaten, taitaa olla kyse mielentasapainon häiriöstä, diagnoosia mä en kyseisestä asiasta mene antamaan kun en ole siihen koulutettu, ihan mututuntumalla arvioiden.
        Toivottavasti sinä ett pahemmin järkyttynyt, negatiivisesta palautteesta. Pärjäile!
        trollikka

        Mulla taas ei harrastukset ole ikinä vaikuttaneet tuolleen.

        Mutta kehodysforian vuoksi olisin voinut transhoitoihin haluta, jos silloin olisin yhtään mitään niistä kuullut mistään.

        En mä niistä kuullut, kun vasta aikuisena ja tunnistin itseni kyllä vielä aikuisenakin, ettei ole pelkkää poikatyttöilyä se mistä oli kyse silloin. Eikä ole nytkään.

        Mutta se minusta. Mä olen ihan eri tapaus, kun nämä ihmiset joilla ahdistus kehoostaan on massiivinen.

        Ja alle 18v. laki ei yhäkään koske. Ja oon jo monet kerrat sanonut kantani lapsiin ja nuoriin, en jaksa jankuttaa. Pärjäilen, kiitos. ☺️

        Sinä myös!


      • G-LoveR kirjoitti:

        Mulla taas ei harrastukset ole ikinä vaikuttaneet tuolleen.

        Mutta kehodysforian vuoksi olisin voinut transhoitoihin haluta, jos silloin olisin yhtään mitään niistä kuullut mistään.

        En mä niistä kuullut, kun vasta aikuisena ja tunnistin itseni kyllä vielä aikuisenakin, ettei ole pelkkää poikatyttöilyä se mistä oli kyse silloin. Eikä ole nytkään.

        Mutta se minusta. Mä olen ihan eri tapaus, kun nämä ihmiset joilla ahdistus kehoostaan on massiivinen.

        Ja alle 18v. laki ei yhäkään koske. Ja oon jo monet kerrat sanonut kantani lapsiin ja nuoriin, en jaksa jankuttaa. Pärjäilen, kiitos. ☺️

        Sinä myös!

        Ps. Mastektomiaa ei tee sydänlääkärit, ne on eri kirurgit ja niille osoitetuissa paikoissa.

        Ja minun rintojenpienennyleikkaus ei liity mitenkään mihkään sukupuolijuttuihin, vaan kaularangan kiputilojen hoitoon, rintarauhasen liikakasvu. Joten se leikataan kyllä. Ja senkin leikkaa asiaan perehtynyt kirurgi aikanaan. Siitä on turha mulle ruveta rähisemään. Olen yhtä oikeutettu kun muutkin siihen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kromosomit määrittää ihmisen sukupuolen, X ja Y. Vaikka kunka leikkelisi ja esittäisi muuta, geneettisesti olet aina ja iankaikkisesti se, miksi olet syntynyt. Piste.

        Kyse onkin dysforian helpottamisesta. Ei heistä kukaan muuta väitä, että olisi syntynyt naisena, kun on miehenä syntynyt jne. Piste.

        Tuntuu, että te selitätte ihan tyhmiä asioita, ettekä millään käsitä syytä ja seurausta.

        Hauki on kala. Joo kaikki tietää sen.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Kyse onkin dysforian helpottamisesta. Ei heistä kukaan muuta väitä, että olisi syntynyt naisena, kun on miehenä syntynyt jne. Piste.

        Tuntuu, että te selitätte ihan tyhmiä asioita, ettekä millään käsitä syytä ja seurausta.

        Hauki on kala. Joo kaikki tietää sen.

        Dysforiasta asiaa, jos joku ei tiedä mitä se on ja miksi sitä hoidetaan mm. hormoonein ja leikkauksin.

        https://sukupuolenosaamiskeskus.fi/omahoito/sukupuolidysforia-omahoito/

        Kaikilla sitä ei ole, dysforiaa ja osa pärjää sen kanssa, koska se on siedettävän lievää oireilua.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        No en mä käytä sitä siksi. Mä kun oikeasti luulen näkeväni, että joku pelko on persiissä sullakin. Niin älä intä.

        Pelko on keksitty termi sille kun todellisuudessa en voi käsittää miksi valtio käyttää resurssejaan kaikenmaailman ideologiseen huuhaahan, kun olisi oikeitakin asioita tehtävissä. No tältä hallitukselta ei mitään fiksua voi odottaakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pelko on keksitty termi sille kun todellisuudessa en voi käsittää miksi valtio käyttää resurssejaan kaikenmaailman ideologiseen huuhaahan, kun olisi oikeitakin asioita tehtävissä. No tältä hallitukselta ei mitään fiksua voi odottaakaan.

        Sinä näet siis asian pelkän ideologia kuplan lävitse? Okei. Siksi et käsitäkkään asian ydintä, nyt ymmärrän syyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikeesti, mä vastustan tätä lakia ja sen sivujuonteita ihan järjellisistä syistä.
        Mä nyt itse satuin olemaan sellainen ns. poikatyttö, mun harrastuksiin kuului urheilu ja itsepuolustus harjoitukset, sekä metsästys, heti kun se lain mukaan oli sallittua.
        Tarkka-ammuntaa mä harjoittelin jo 13 vuotiaasta alkaen.
        Kysymys on nyt siitä ajasta, ja miten mä sen KOIN!

        Jos silloin mulla olisi ollut mahdollisuus liittyä johonkin, koulun järjestämiin trans
        sukupuolisiin tiedotustilaisuuksiin; mä taatusti niissä myös olisin istunut, ja luultavasti myös tunnistanut silloin kuuluvani tuohon ryhmään. Luojan kiitos, sellaista ei silloin vielä ollut edes suunniteltu, oletettavasti!

        Nyt vuosia jälkeenpäin ajattelen ett elin silloin murrosvuosia; enkä todellakaan tiennyt sukupuolisuudesta yhtikäs mitään. Koska mä elin poikatyttönä, olisin taatusti ollut helppo käännytettävä toiseen sukupuoleen, vaikka mulla oli naisen sukupuolielimet.
        Mä en saata ymmärtää ett teini-ikäisille (hormooni herkille) aletaan puhumaan muistakin mahdollisuuksista... vaikka muuttaa sukupuoltaan.
        Suurin osa heistä ei luultavasti ole itsekään varma siitä sukupuolisuuntauksestaan.

        Mulle ihan sama, mitä aikuiset ihmiset tekevät keholleen; leikkaututa vaikka rintasi pois, jos se sinua itseäsi jotenkin helpottaa! Mutt tee se omalla kustannuksellasi. Koska esim. vastasyntyneitä sydänpotilaitakaan ei pääse tarpeeksi nopeasti leikkaukseen, heitäkin menehtyy jonossa... minusta heillä on ennemminkin oikeus saada leikkaushoitoa kuin sukupuoltaan vaihtavalla ihmisellä.

        Jokin vuosi sitten, yksi pappismies vaihtoi sukupuoltaan, eikä nykyisin ole sen onnellisempi kuin ennen sukupuolenvaihdostakaan. Onhan hän antanut haastatteluja asiasta jo vuosi tai pari sitten.
        Näihin argumentteihin viitaten, taitaa olla kyse mielentasapainon häiriöstä, diagnoosia mä en kyseisestä asiasta mene antamaan kun en ole siihen koulutettu, ihan mututuntumalla arvioiden.
        Toivottavasti sinä ett pahemmin järkyttynyt, negatiivisesta palautteesta. Pärjäile!
        trollikka

        Tämä!

        "
        Jokin vuosi sitten, yksi pappismies vaihtoi sukupuoltaan, eikä nykyisin ole sen onnellisempi kuin ennen sukupuolenvaihdostakaan. Onhan hän antanut haastatteluja asiasta jo vuosi tai pari sitten.
        Näihin argumentteihin viitaten, taitaa olla kyse mielentasapainon häiriöstä,"

        Yhdenkään transun mielenterveysongelmat ei tule tämän translain myötä korjaantumaan. Tällä luodaan vaan lisää mielenterveysongelmia yhä nuoremmille ihan kun niillä ei olisi riittävästi kasvukipuja ja mielenterveysongelmia ennestäänkään.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ps. Mastektomiaa ei tee sydänlääkärit, ne on eri kirurgit ja niille osoitetuissa paikoissa.

        Ja minun rintojenpienennyleikkaus ei liity mitenkään mihkään sukupuolijuttuihin, vaan kaularangan kiputilojen hoitoon, rintarauhasen liikakasvu. Joten se leikataan kyllä. Ja senkin leikkaa asiaan perehtynyt kirurgi aikanaan. Siitä on turha mulle ruveta rähisemään. Olen yhtä oikeutettu kun muutkin siihen.

        Sorry, tein liian aikaisin oman arveluni; sinun rintojen pienennysleikkauksestasi. Totta haastelet ettei sydänlääkäri varmaan haaskaa aikaansa toisenlaisiin leikkauksiin, mutt leikkaussalin hänkin tarvitsee ja sairaanhoitajat sekä anestesialääkärin. Niin ett siltä pohjalta, avustavan henkilökunnan tarpeesta ihan; mä arvion tärkeellisyys järjestyksen.

        Mä en ala arvostelemaan rintojen pienennystä, jos sillä hoidetaan kiputiloja, jotka traumatisoi naisen arkielämää. Totta kai kyseinen leikkaus kuuluu, korvattavien hoitojen listalle, oli kysymyksessä sitten kuka nainen tahansa.
        Onhan minunkin tuttavapiirissä yks kyseisen toimenpiteen läpikäynyt nainen ja jatkuvat säryt jäivät jo sairausloman aikana, taakse jääneeseen ajanjaksoon.
        On muuten 4 lapsen äiti, ja nykyään jo isoäiti, vanhimman pojan esikoiselle.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sorry, tein liian aikaisin oman arveluni; sinun rintojen pienennysleikkauksestasi. Totta haastelet ettei sydänlääkäri varmaan haaskaa aikaansa toisenlaisiin leikkauksiin, mutt leikkaussalin hänkin tarvitsee ja sairaanhoitajat sekä anestesialääkärin. Niin ett siltä pohjalta, avustavan henkilökunnan tarpeesta ihan; mä arvion tärkeellisyys järjestyksen.

        Mä en ala arvostelemaan rintojen pienennystä, jos sillä hoidetaan kiputiloja, jotka traumatisoi naisen arkielämää. Totta kai kyseinen leikkaus kuuluu, korvattavien hoitojen listalle, oli kysymyksessä sitten kuka nainen tahansa.
        Onhan minunkin tuttavapiirissä yks kyseisen toimenpiteen läpikäynyt nainen ja jatkuvat säryt jäivät jo sairausloman aikana, taakse jääneeseen ajanjaksoon.
        On muuten 4 lapsen äiti, ja nykyään jo isoäiti, vanhimman pojan esikoiselle.
        trollikka

        Juu, siihen on perusteet tosiaan olemassa. Kaularankaa ei kuulemma vielä leikata, vaikka siellä on luunokkaa ja madaltumaa, ahtaumaa ja taaksetaivutuksessa tulee mustat renkukat silmiin ja pyörryttää. Tulee huimausta autoillessakin. Menee tasapaino, toinen syy on diabetes ja isojen roikkuvien rintojen aiheuttamat ihorikot. Jotka on ikävä juttu diabeetikolla.

        Mutta kyllä se silti myös tissiahdistukseenkin helpottaa. En ikimaailmassa olisi halunnut isoja rintoja. Kamalinta menkkojen ohessa mitä naiseudessa tiedän. Mutta sukurasite sekin, että rintarauhasta on paljon ja tiuhaan.

        Toivon, että kivut jää pöydälle. 👍


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Juu, siihen on perusteet tosiaan olemassa. Kaularankaa ei kuulemma vielä leikata, vaikka siellä on luunokkaa ja madaltumaa, ahtaumaa ja taaksetaivutuksessa tulee mustat renkukat silmiin ja pyörryttää. Tulee huimausta autoillessakin. Menee tasapaino, toinen syy on diabetes ja isojen roikkuvien rintojen aiheuttamat ihorikot. Jotka on ikävä juttu diabeetikolla.

        Mutta kyllä se silti myös tissiahdistukseenkin helpottaa. En ikimaailmassa olisi halunnut isoja rintoja. Kamalinta menkkojen ohessa mitä naiseudessa tiedän. Mutta sukurasite sekin, että rintarauhasta on paljon ja tiuhaan.

        Toivon, että kivut jää pöydälle. 👍

        Kyllä sä itsekin varmaan tiedät, mutt laitanpa kuitenkin yhden neuvon; pesujen jälkeen kuivaa rintojen alustat huolella. Kuivien rintojen alle laitat koko matkalle leveää Sorbact-nauhaa, se poistaa bakteereja sitomalla ne pysyvästi pintaansa. Hivenen kallista; mutt poistaa tulehdukset ja ehkäisee ihorikkoja samalla!

        "Vaikka siellä on luunokkaa ja madaltumaa, ahtaumaa ja taaksetaivutuksessa tulee mustat renkukat silmiin ja pyörryttää."
        -Kerroitko aivan tarkkaan nuo oireesi plastiikkakirurgian ja kirurgian erikoislääkärille?
        Sinähän ajat autoa, joten se on turvallisuusriski!

        Tuollaisessa tapauksissa useinmiten niska leikataan ja ruuvikin saatetaan istuttaa nikamaan. Mä en ole nähnyt yhtään leikkausta, joten enempää en osaa ottaa kantaa asiaan. Hoitanut olen yhtä miespotilasta, leikkauksen jälkeen sairaalassa, opiskelun lomassa harjoitusjaksollani, lähes 10 vuotta sitten.

        "Mutta sukurasite sekin, että rintarauhasta on paljon ja tiuhaan."
        Tuttu tunne nykyään, Mimmin jälkeen rinnat ovat hieman alkaneet muistuttamaan "nukkuvaa valkovuokkoa", joten pahimpaan helleaikaan, käytän itsekin 4 cm leveää Sorbact-nauhaa, rintaliivien lisäksi töissä. Kotona huitelen pelkässä T-paidassa.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sä itsekin varmaan tiedät, mutt laitanpa kuitenkin yhden neuvon; pesujen jälkeen kuivaa rintojen alustat huolella. Kuivien rintojen alle laitat koko matkalle leveää Sorbact-nauhaa, se poistaa bakteereja sitomalla ne pysyvästi pintaansa. Hivenen kallista; mutt poistaa tulehdukset ja ehkäisee ihorikkoja samalla!

        "Vaikka siellä on luunokkaa ja madaltumaa, ahtaumaa ja taaksetaivutuksessa tulee mustat renkukat silmiin ja pyörryttää."
        -Kerroitko aivan tarkkaan nuo oireesi plastiikkakirurgian ja kirurgian erikoislääkärille?
        Sinähän ajat autoa, joten se on turvallisuusriski!

        Tuollaisessa tapauksissa useinmiten niska leikataan ja ruuvikin saatetaan istuttaa nikamaan. Mä en ole nähnyt yhtään leikkausta, joten enempää en osaa ottaa kantaa asiaan. Hoitanut olen yhtä miespotilasta, leikkauksen jälkeen sairaalassa, opiskelun lomassa harjoitusjaksollani, lähes 10 vuotta sitten.

        "Mutta sukurasite sekin, että rintarauhasta on paljon ja tiuhaan."
        Tuttu tunne nykyään, Mimmin jälkeen rinnat ovat hieman alkaneet muistuttamaan "nukkuvaa valkovuokkoa", joten pahimpaan helleaikaan, käytän itsekin 4 cm leveää Sorbact-nauhaa, rintaliivien lisäksi töissä. Kotona huitelen pelkässä T-paidassa.
        trollikka

        Tiedän, vaan mitäpä se rasvailu auttaa, kun hikoaa yötä päivää?

        No eiköhän ne keskussairaalassa näe mun fysiatrin ja neurologin lausunnot, kun samassa talossa työskentelevät. Olen ollut ajokiellossakin yhteensä 2 x 1kk. Nämähän ne sen lähetteenkin tissilääkärille laittoi. Niskaa ei leikata, kunnes on pakko. Samoin TOS olkavartta avarretaan vasta kun ihan pakko. Ei se nykyään ole puukkoa niin herkästi.

        Enkä mä lähe ajaa jos yhtään on olo hutera.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Tiedän, vaan mitäpä se rasvailu auttaa, kun hikoaa yötä päivää?

        No eiköhän ne keskussairaalassa näe mun fysiatrin ja neurologin lausunnot, kun samassa talossa työskentelevät. Olen ollut ajokiellossakin yhteensä 2 x 1kk. Nämähän ne sen lähetteenkin tissilääkärille laittoi. Niskaa ei leikata, kunnes on pakko. Samoin TOS olkavartta avarretaan vasta kun ihan pakko. Ei se nykyään ole puukkoa niin herkästi.

        Enkä mä lähe ajaa jos yhtään on olo hutera.

        Sanoihan mulle neurologi, että nyt tilanne voi pahentua jos ronkintaan. Siinä on hermot ihan liki. Ja tyylipuhtaasti tilanne ei vielä ole hänestä leikkauksen väärti. Mutta korosti, että koska spondyloosi elää, etenee ja myös tulee lisää niitä nivelkulumia, nokkia, ahtaumakin todennäköisesti ahtautuu lisää, niin tuo vielä joku päivä leikataan. Mutta sen aika ei ole vielä.

        Työtä vaan keventää, missä ei niska joudu koville ja taju lähde.

        Ja kaulan kautta tehdään leikkaus, sitten kun se tehdään. Ja mikäli hermokosketusta alkaa olee, hermokipuja jatkuvasti tms. niin sitten sen aika on. Pieni prolapsi kaularangassa ei ole leikkausperuste myöskään, sekin siellä on.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Sanoihan mulle neurologi, että nyt tilanne voi pahentua jos ronkintaan. Siinä on hermot ihan liki. Ja tyylipuhtaasti tilanne ei vielä ole hänestä leikkauksen väärti. Mutta korosti, että koska spondyloosi elää, etenee ja myös tulee lisää niitä nivelkulumia, nokkia, ahtaumakin todennäköisesti ahtautuu lisää, niin tuo vielä joku päivä leikataan. Mutta sen aika ei ole vielä.

        Työtä vaan keventää, missä ei niska joudu koville ja taju lähde.

        Ja kaulan kautta tehdään leikkaus, sitten kun se tehdään. Ja mikäli hermokosketusta alkaa olee, hermokipuja jatkuvasti tms. niin sitten sen aika on. Pieni prolapsi kaularangassa ei ole leikkausperuste myöskään, sekin siellä on.

        Että pitää kestää hammassärky kaularangassa ja päänsäryt. Ryhti pitää saaha suoraan ja isot tissit ei siinäkään helpota.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Tiedän, vaan mitäpä se rasvailu auttaa, kun hikoaa yötä päivää?

        No eiköhän ne keskussairaalassa näe mun fysiatrin ja neurologin lausunnot, kun samassa talossa työskentelevät. Olen ollut ajokiellossakin yhteensä 2 x 1kk. Nämähän ne sen lähetteenkin tissilääkärille laittoi. Niskaa ei leikata, kunnes on pakko. Samoin TOS olkavartta avarretaan vasta kun ihan pakko. Ei se nykyään ole puukkoa niin herkästi.

        Enkä mä lähe ajaa jos yhtään on olo hutera.

        Nyt mä putosin kelkastasi; "Tiedän, vaan mitäpä se rasvailu auttaa, kun hikoaa yötä päivää?"

        Mä en ole sanallakaan puhunut mistään "rasvailusta"!
        Lues uudestaan; Kuivien rintojen alle laitat koko matkalle leveää Sorbact-nauhaa, se poistaa bakteereja sitomalla ne pysyvästi pintaansa!
        Sorbact- nauha on täysin kuiva, eikä se sisällä mitään rasvoja. Mä kuvittelin sun tuntevan tuotteen. Eikös sullakin ole hoitajan koulutus tausta, muistaakseni olet maininnut siitä?

        Käytettiin ainakin aikaisemmin esim; säärihaavojen hoitoon, puhdistuksen jälkeen ja side päälle ett pysyy paikoillaan, päivän tai pari, eikä pöpöt muhi ihon pinnassa. Oikein syviin haavoihin ujutettiin vielä sentin levyistä nauhaa sisälle tuomaan mätä eritettä pintaan ja se leveämpi nauha monin kerroin päällimmäiseksi; imemään kaiken ylimääräisen kosteuden, + usein vielä antibiootti kuuri, haavanhoidon tueksi.
        Nykyään enää harvemmin säärihaavoja edes vanhuksilla, meilläkään ei yhtään asukasta joita pitäisi hoidoilla paikkailla.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt mä putosin kelkastasi; "Tiedän, vaan mitäpä se rasvailu auttaa, kun hikoaa yötä päivää?"

        Mä en ole sanallakaan puhunut mistään "rasvailusta"!
        Lues uudestaan; Kuivien rintojen alle laitat koko matkalle leveää Sorbact-nauhaa, se poistaa bakteereja sitomalla ne pysyvästi pintaansa!
        Sorbact- nauha on täysin kuiva, eikä se sisällä mitään rasvoja. Mä kuvittelin sun tuntevan tuotteen. Eikös sullakin ole hoitajan koulutus tausta, muistaakseni olet maininnut siitä?

        Käytettiin ainakin aikaisemmin esim; säärihaavojen hoitoon, puhdistuksen jälkeen ja side päälle ett pysyy paikoillaan, päivän tai pari, eikä pöpöt muhi ihon pinnassa. Oikein syviin haavoihin ujutettiin vielä sentin levyistä nauhaa sisälle tuomaan mätä eritettä pintaan ja se leveämpi nauha monin kerroin päällimmäiseksi; imemään kaiken ylimääräisen kosteuden, usein vielä antibiootti kuuri, haavanhoidon tueksi.
        Nykyään enää harvemmin säärihaavoja edes vanhuksilla, meilläkään ei yhtään asukasta joita pitäisi hoidoilla paikkailla.
        trollikka

        En ole tuollasia nauhoja käyttänyt, kun kesän olen mummoja hoitanut. Ja omiani kalkitsin ja käskettiin ihorikot sivellä jollain antibakteerisella rasvalla aina välillä. Että haavat menee umpeen. Ei toimi mun kohdalla. Kun coca cola pullokin pysyy tissin alla. Niin hevit.

        Mä olen lastenhoitaja ollut, kuten oon kertonut. Ei olla siellä tissejä hoidettu. 😄


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        En ole tuollasia nauhoja käyttänyt, kun kesän olen mummoja hoitanut. Ja omiani kalkitsin ja käskettiin ihorikot sivellä jollain antibakteerisella rasvalla aina välillä. Että haavat menee umpeen. Ei toimi mun kohdalla. Kun coca cola pullokin pysyy tissin alla. Niin hevit.

        Mä olen lastenhoitaja ollut, kuten oon kertonut. Ei olla siellä tissejä hoidettu. 😄

        Sorry, kuvittelin sun olleen lähihoitaja, lastensairaalassa. Kyllä tuota sorbact nauhaa 5cm leveää ja 2m pitkää, voi pätkiä tarvittavan pituisen saksilla itse, kannattaa kokeilla! Ihan tosissaan se parantaa hankaumien ja haavojen parantumista... myös ehkäisee niiden syntymistä, puhun omakohtaisesta kokemuksestani. Noin 15 €; 2m pitkä ja 5cm leveä, muistaakseni maksaa.

        Eli ett kyllä konkurssia kokeilun takia tee ja luulisen sen helpottavan sinunkin elämääsi, voi käyttää myös lasten naarmujen päälle +ABENA kiinnityssidos 5cm 10m elastinen valkoinen 1kpl. 2,81 € Tuota kiinnityssidettä ett itse tarvitse, mutt lasten naarmujen hoidossa, kätevää kun pystyy leikkaamaan saksilla vaikka sentin levyisen tai 15cm pitkän kaistaleen, 10 m rullasta ja rulla on pakattu pahvilaatikkoon, jossa pysyy puhtaana.
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry, kuvittelin sun olleen lähihoitaja, lastensairaalassa. Kyllä tuota sorbact nauhaa 5cm leveää ja 2m pitkää, voi pätkiä tarvittavan pituisen saksilla itse, kannattaa kokeilla! Ihan tosissaan se parantaa hankaumien ja haavojen parantumista... myös ehkäisee niiden syntymistä, puhun omakohtaisesta kokemuksestani. Noin 15 €; 2m pitkä ja 5cm leveä, muistaakseni maksaa.

        Eli ett kyllä konkurssia kokeilun takia tee ja luulisen sen helpottavan sinunkin elämääsi, voi käyttää myös lasten naarmujen päälle ABENA kiinnityssidos 5cm 10m elastinen valkoinen 1kpl. 2,81 € Tuota kiinnityssidettä ett itse tarvitse, mutt lasten naarmujen hoidossa, kätevää kun pystyy leikkaamaan saksilla vaikka sentin levyisen tai 15cm pitkän kaistaleen, 10 m rullasta ja rulla on pakattu pahvilaatikkoon, jossa pysyy puhtaana.
        trollikka

        Simppelein keino pitää tissien aluset kuivinaja estää hautuminen, on laittaa puuvillakangassuikaleet (käy vanha teepaita, lakana, tyynyliina suikaleet) HUOM puhtaalle kuivalle iholle tissien alle. Vaihtaa tarvittaessa. Vauvatalkkikaan ei ole pahaksi jos iho on kunnossa. Kaikkien iho ei sitä kestä.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        En ole tuollasia nauhoja käyttänyt, kun kesän olen mummoja hoitanut. Ja omiani kalkitsin ja käskettiin ihorikot sivellä jollain antibakteerisella rasvalla aina välillä. Että haavat menee umpeen. Ei toimi mun kohdalla. Kun coca cola pullokin pysyy tissin alla. Niin hevit.

        Mä olen lastenhoitaja ollut, kuten oon kertonut. Ei olla siellä tissejä hoidettu. 😄

        Kalkitsit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Simppelein keino pitää tissien aluset kuivinaja estää hautuminen, on laittaa puuvillakangassuikaleet (käy vanha teepaita, lakana, tyynyliina suikaleet) HUOM puhtaalle kuivalle iholle tissien alle. Vaihtaa tarvittaessa. Vauvatalkkikaan ei ole pahaksi jos iho on kunnossa. Kaikkien iho ei sitä kestä.

        Jep, Valkoinen vanha t-paita suikaleina käy täydestä, jos rinnat ovat vielä ehjät, mutt rikki menneen ihon hoitoon mä kyllä käyttäisin Sorbactia, se imee kosteuden ja tappaa bakteerit.

        Sitä vauvatalkkia mä en mene suosittelemaan naiselle; jolla on kookkaat rinnat.
        Mun näppituntumani on ett silloin ne vasta hautuvatkin rikki.
        Muutaman kerran olen asiaan törmännyt, kun vanhemmat sairaanhoitajat hyvin
        mielellään sillä pesujen jälkeen; ovat mummoja menneet talkitsemaan.

        Sitä talkkia kun löytyy ihan talon omasta henkilökunnalle tarkoitetusta lääkekaapista. Käytettäväksi suojakäsineiden kanssa, jotkut kun talkitsee kätensä, ennen hanskan käteen laittoa.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kalkitsit?

        Talkitsin eli kalkitsin. Kyllä. Mun huumori vissiin jättää kysyttävää. 🥴


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sorry, kuvittelin sun olleen lähihoitaja, lastensairaalassa. Kyllä tuota sorbact nauhaa 5cm leveää ja 2m pitkää, voi pätkiä tarvittavan pituisen saksilla itse, kannattaa kokeilla! Ihan tosissaan se parantaa hankaumien ja haavojen parantumista... myös ehkäisee niiden syntymistä, puhun omakohtaisesta kokemuksestani. Noin 15 €; 2m pitkä ja 5cm leveä, muistaakseni maksaa.

        Eli ett kyllä konkurssia kokeilun takia tee ja luulisen sen helpottavan sinunkin elämääsi, voi käyttää myös lasten naarmujen päälle ABENA kiinnityssidos 5cm 10m elastinen valkoinen 1kpl. 2,81 € Tuota kiinnityssidettä ett itse tarvitse, mutt lasten naarmujen hoidossa, kätevää kun pystyy leikkaamaan saksilla vaikka sentin levyisen tai 15cm pitkän kaistaleen, 10 m rullasta ja rulla on pakattu pahvilaatikkoon, jossa pysyy puhtaana.
        trollikka

        Okei. Täytyy metsästää nauhaa apteekista. Sieltä vissiin saa hyllystä?

        Voisi koittaa nyt kun elopaino estää vielä leikkaukseen pääsyn ja jonossa lienee senkin jälkeen vielä muitakin, ennen omaa vuoroa.

        Kiitos. 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Simppelein keino pitää tissien aluset kuivinaja estää hautuminen, on laittaa puuvillakangassuikaleet (käy vanha teepaita, lakana, tyynyliina suikaleet) HUOM puhtaalle kuivalle iholle tissien alle. Vaihtaa tarvittaessa. Vauvatalkkikaan ei ole pahaksi jos iho on kunnossa. Kaikkien iho ei sitä kestä.

        Mulla kaikki laput rullaantuu pois jo hetkessä. Ei toimi jollei ole patsaana paikallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kromosomit määrittää ihmisen sukupuolen, X ja Y. Vaikka kunka leikkelisi ja esittäisi muuta, geneettisesti olet aina ja iankaikkisesti se, miksi olet syntynyt. Piste.

        Älkääs nyt ihan naurettavia väittäkö, kun ette sukupuolibiologiaa näköjään ymmärrä.

        XX-kromosomeilla oleva ihminen voi syntyä varustettuna miehen sukuelimillä. Samoin XY-kromosomeilla oleva naisen sukuelimillä. Ihmisellä voi olla myös muita sukupuolikromosomien kombinaatioita, kuten esimerkiksi XXY, mikä ei ole edes kovin harvinainen. Lisäksi on intersukupuolisia tiloja.

        Joten X- ja Y-kromosomit eivät todellakaan kaikilla ihmisillä määritä sukupuolta.

        Ja kun nyt päästiin sukupuolibiologian alkeisiin, niin mainittakoon vielä G-LoveRin kommenttiin liittyen, että ihmisille tapahtuu tosiaan sikiöaikana mahdollisesti kaksi eri maskulinisaatiota: sukuelinten ja aivojen. Ja joillain tapahtuu vain toinen.

        Mitä transsukupuolisuuteen tulee, sitä voidaan biologian näkökulmasta pitää täysin luonnollisena asiana. Se joka muuta väittää, paljastaa ennakkoluulojensa lisäksi vain oman tietämättömyytensä biologian suhteen.

        Transsukupuolisuuteen liittyy kuitenkin vahvasti myös sosiaalinen puoli, joten ehkä selitystä sille asialle ei tulla pelkästään biologiastakaan löytämään.


    • Anonyymi

      Miten niin ei vaikuta? Vaikuttaahan se 5,5 miljoonaan ihmiseen kun esim. naiset haluavat olla naisten tiloissa eli naiset eivät halua tiloihinsa BIOLOGISIA MIEHIÄ.

      • Anonyymi

        Huoh, monenko miehen ihan aidosti uskot nyt lähtevän vaihtamaan juridista sukupuoltaan vain sen takia, että pääsevät naisten kanssa samaan pukuhuoneeseen? 🙄


      • Ja monenko odotat uusivan kaikki hetua tai uutta nimeä käsittävät asiakirjansa, mieti missä kaikkialla niitäkin ajantasalla olevia tarvitaan? Jotta voi elää ja toimia normaalisti.

        Melkoinen prosessi.

        Muutenkaan moniko on kuullut transsukupuolisen raiskaavan ketään? Eiköhän tuo enempikin cis äijien huveja ole.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ja monenko odotat uusivan kaikki hetua tai uutta nimeä käsittävät asiakirjansa, mieti missä kaikkialla niitäkin ajantasalla olevia tarvitaan? Jotta voi elää ja toimia normaalisti.

        Melkoinen prosessi.

        Muutenkaan moniko on kuullut transsukupuolisen raiskaavan ketään? Eiköhän tuo enempikin cis äijien huveja ole.

        Nämä uhkakuvat menevät jo naurettavuuksiin. Maailmaan mahtuu kaikenlaista rikollista ja pervoa ja heitä on myös seksuaalivähemmistöissä. Mielenkiintoista on, että määrällisesti heterot tekevät ylivoimaieesti eniten seksuaalirikoksia, mutta eipä ole kuulunut vielä vaatimuksia esim. estää heteromiesten juniorivalmennus, vaikka uskomaton määrä seksuaalisia hyväksikäyttötapauksia on tullut ilmi junioriurheilun saralta.

        Kyse on vain pelosta, tietämättömyydestä ja yhden ihmisryhmän leimaamisesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nämä uhkakuvat menevät jo naurettavuuksiin. Maailmaan mahtuu kaikenlaista rikollista ja pervoa ja heitä on myös seksuaalivähemmistöissä. Mielenkiintoista on, että määrällisesti heterot tekevät ylivoimaieesti eniten seksuaalirikoksia, mutta eipä ole kuulunut vielä vaatimuksia esim. estää heteromiesten juniorivalmennus, vaikka uskomaton määrä seksuaalisia hyväksikäyttötapauksia on tullut ilmi junioriurheilun saralta.

        Kyse on vain pelosta, tietämättömyydestä ja yhden ihmisryhmän leimaamisesta.

        Toki. Ei ole ryhmää jossa ei olisi vähintään yhtä mätää omenaa. Silti nämä pelko skenaariot ampuu yli.

        Aion itse jatkossakin marssia naisten pukukoppiin, nainen kun biologialtani kerran olen ja jos joku siellä käy käsiksi ihan kuka vaan tömäytän nyrkillä nokkaan. Pidän huolen ettei koske enää ikinä minuun.

        En rupea miettimään kenenkään värkkejä siellä. Ainoo on kuten aina, ettei iholle tulla.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Toki. Ei ole ryhmää jossa ei olisi vähintään yhtä mätää omenaa. Silti nämä pelko skenaariot ampuu yli.

        Aion itse jatkossakin marssia naisten pukukoppiin, nainen kun biologialtani kerran olen ja jos joku siellä käy käsiksi ihan kuka vaan tömäytän nyrkillä nokkaan. Pidän huolen ettei koske enää ikinä minuun.

        En rupea miettimään kenenkään värkkejä siellä. Ainoo on kuten aina, ettei iholle tulla.

        Sama täällä, nokkaan tulee, jos joku asiattomasti koskee, oli sitten hetero, homo, trans, mikä tahansa kyseessä. Toimettomaksi en jää. Toisen ihmisen koskemattomuuden loukkaaminen ei ole yhdenkään ihmisryhmän kohdalla hyväksyttävää.

        Tällä pelottelulla vain pyritään lietsomaan pelkoa ja ohjaamaan ihmisten käyttäytymistä/äänestämistä niiden avulla. Ihmiset pelkäävät usein sellaista, mikä ei ole itselle tuttua ja siksi näitä uhkakuvia on helppo syöttää monelle ja uskotella, että koko maailma menee nyt sekaisin, kun translaki hyväksyttiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä, nokkaan tulee, jos joku asiattomasti koskee, oli sitten hetero, homo, trans, mikä tahansa kyseessä. Toimettomaksi en jää. Toisen ihmisen koskemattomuuden loukkaaminen ei ole yhdenkään ihmisryhmän kohdalla hyväksyttävää.

        Tällä pelottelulla vain pyritään lietsomaan pelkoa ja ohjaamaan ihmisten käyttäytymistä/äänestämistä niiden avulla. Ihmiset pelkäävät usein sellaista, mikä ei ole itselle tuttua ja siksi näitä uhkakuvia on helppo syöttää monelle ja uskotella, että koko maailma menee nyt sekaisin, kun translaki hyväksyttiin.

        Heh, oikein. 😂👍

        Olet oikeessa, totahan se on. Vieraan asian pelkoa, josta maalataan uhkakuvia.

        Olen silti onnellinen siitä, että ei tarvitse olla hormoonien kanssa tekemisissä, jotka ei halua eikä pysty niitä käyttämään. Vähemmän taas terveyshuolia sen myötä. Ja ei pysyviä muutoksia, jos vaikka jollain se mieli tosiaan muuttuisikin.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ja monenko odotat uusivan kaikki hetua tai uutta nimeä käsittävät asiakirjansa, mieti missä kaikkialla niitäkin ajantasalla olevia tarvitaan? Jotta voi elää ja toimia normaalisti.

        Melkoinen prosessi.

        Muutenkaan moniko on kuullut transsukupuolisen raiskaavan ketään? Eiköhän tuo enempikin cis äijien huveja ole.

        Miesvihalla siis ajat täkin asiaa kuten te vihervasemmistolaiset jokaista asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä, nokkaan tulee, jos joku asiattomasti koskee, oli sitten hetero, homo, trans, mikä tahansa kyseessä. Toimettomaksi en jää. Toisen ihmisen koskemattomuuden loukkaaminen ei ole yhdenkään ihmisryhmän kohdalla hyväksyttävää.

        Tällä pelottelulla vain pyritään lietsomaan pelkoa ja ohjaamaan ihmisten käyttäytymistä/äänestämistä niiden avulla. Ihmiset pelkäävät usein sellaista, mikä ei ole itselle tuttua ja siksi näitä uhkakuvia on helppo syöttää monelle ja uskotella, että koko maailma menee nyt sekaisin, kun translaki hyväksyttiin.

        Jos pelko on edelleen selite kritiikille, niin te vihervasemmistossa sitten teorianne mukaan pelkäätte oikeistoa, miehiä, yksityisautoilua, lihansyöjiä, metsätaloutta, metsästystä, maaseutua, turvetta, maataloutta jne jne.
        Miksi pelkäätte näitä asioita?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miesvihalla siis ajat täkin asiaa kuten te vihervasemmistolaiset jokaista asiaa.

        En vihervasemmiston jäsen enkä minkään mukaan poliitisen puolueen. Minä ajattelen ihmistä, en politiikkaa, Tauno.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miesvihalla siis ajat täkin asiaa kuten te vihervasemmistolaiset jokaista asiaa.

        Sitäpaitsi puhut ihan väärälle ihmiselle miesvihasta. 😂

        Voivoi kunnet älyä niin et älyä.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        En vihervasemmiston jäsen enkä minkään mukaan poliitisen puolueen. Minä ajattelen ihmistä, en politiikkaa, Tauno.

        Taunolle sitten tiedoksi, että pelko ja kritiikki on kaksi eri asiaa.
        Pyritte liittämään pelko termin tietoisesti kritiikkiin, kun haluatte häpäistä kritiikin antajan. Aivan kuten homo asioita kritisoivalle sanotaan teidän piireissä "lienet siis itsekin kaappihomo kun...."
        Miten ne teidän arvostamat homot asiaan suhtautuu, kun käytätte homoutta häpeäleimana heitä kritisoivia kohtaan?
        Sehän kertoo silloin, että häpeätte itsekin homoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taunolle sitten tiedoksi, että pelko ja kritiikki on kaksi eri asiaa.
        Pyritte liittämään pelko termin tietoisesti kritiikkiin, kun haluatte häpäistä kritiikin antajan. Aivan kuten homo asioita kritisoivalle sanotaan teidän piireissä "lienet siis itsekin kaappihomo kun...."
        Miten ne teidän arvostamat homot asiaan suhtautuu, kun käytätte homoutta häpeäleimana heitä kritisoivia kohtaan?
        Sehän kertoo silloin, että häpeätte itsekin homoja.

        No itsekin olen biseksuaali, enkä häpeä homoja. Joten what?

        Kysyin pelkäätkö jotain?

        "No pelkäätkö sitten jotain tässä asiassa, kun haukut sekopäisyydeksi ja mielenterveysongelmiksi?"

        Ja mitä sinä vastaat?


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        No itsekin olen biseksuaali, enkä häpeä homoja. Joten what?

        Kysyin pelkäätkö jotain?

        "No pelkäätkö sitten jotain tässä asiassa, kun haukut sekopäisyydeksi ja mielenterveysongelmiksi?"

        Ja mitä sinä vastaat?

        Minun pelkoni ei liity tämän aihepiirin käsittelyyn millään. Vastakysymyksellä aiheen vierestä haluat päästä epätoivoisesti pois asiasta. Miksi et tee sitten uudesta aiheesta uutta erillistä avausta ja pitäydy täällä tässä asiassa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun pelkoni ei liity tämän aihepiirin käsittelyyn millään. Vastakysymyksellä aiheen vierestä haluat päästä epätoivoisesti pois asiasta. Miksi et tee sitten uudesta aiheesta uutta erillistä avausta ja pitäydy täällä tässä asiassa?

        Mikset sinä käsitä mitään? Ainiin oot vähän ding dong. Puhu sinä vaan paskaa, kun muut juttelee asiaa. 😄👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pelko on edelleen selite kritiikille, niin te vihervasemmistossa sitten teorianne mukaan pelkäätte oikeistoa, miehiä, yksityisautoilua, lihansyöjiä, metsätaloutta, metsästystä, maaseutua, turvetta, maataloutta jne jne.
        Miksi pelkäätte näitä asioita?

        Outoja kuvitelmia. Minä ainakaan en pelkää mitään noista. Oikeisto on pääosin ok, miehet ovat pääosin mukavia, omistan itsekin auton, syön itsekin lihaa, omistan itsekin metsää, olen itsekin aikanaan metsästänyt, olen asunut vuosikausia maaseudulla, turvetta löytyy suolta, jota myös omistan, suvussa on maanviljelijöitä jne. jne. jne. Mitä pelättävää sinusta missään noista on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoja kuvitelmia. Minä ainakaan en pelkää mitään noista. Oikeisto on pääosin ok, miehet ovat pääosin mukavia, omistan itsekin auton, syön itsekin lihaa, omistan itsekin metsää, olen itsekin aikanaan metsästänyt, olen asunut vuosikausia maaseudulla, turvetta löytyy suolta, jota myös omistan, suvussa on maanviljelijöitä jne. jne. jne. Mitä pelättävää sinusta missään noista on?

        Sitä kysyin vihervasemmistolta, koska käyttävät pelko termiä asioiden kritisoimiseen tilalla joten yhtälailla käänteisesti sopii kysyä mitä vihervasemmisto pelkää mainitsemissani asioissa joita ovat kritisoim... anteeksi pelkäämässä joka käänteessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä kysyin vihervasemmistolta, koska käyttävät pelko termiä asioiden kritisoimiseen tilalla joten yhtälailla käänteisesti sopii kysyä mitä vihervasemmisto pelkää mainitsemissani asioissa joita ovat kritisoim... anteeksi pelkäämässä joka käänteessä?

        Minä kuulun vihervasemmistoon. Olen äänestänyt aina vihreitä ja olen ajatuksineni ehdottomasti vasemmalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pelko on edelleen selite kritiikille, niin te vihervasemmistossa sitten teorianne mukaan pelkäätte oikeistoa, miehiä, yksityisautoilua, lihansyöjiä, metsätaloutta, metsästystä, maaseutua, turvetta, maataloutta jne jne.
        Miksi pelkäätte näitä asioita?

        Pelko on selite perusteettomien uhkakuvien luomiselle, ei kritiikille. Opettele sisäistämään lukemasi.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Heh, oikein. 😂👍

        Olet oikeessa, totahan se on. Vieraan asian pelkoa, josta maalataan uhkakuvia.

        Olen silti onnellinen siitä, että ei tarvitse olla hormoonien kanssa tekemisissä, jotka ei halua eikä pysty niitä käyttämään. Vähemmän taas terveyshuolia sen myötä. Ja ei pysyviä muutoksia, jos vaikka jollain se mieli tosiaan muuttuisikin.

        Hormonit ovat sellaisia pirulaisia, että niiden kanssa on syytä edetä rauhassa, ihan missä yhteydessä ja tarkoituksessa tahansa. Lopulliset muutokset ovat tosiaan alue, jossa eritoten toivon maltillista ja kiihkotonta lähestymistä.

        Tietoa tarvitaan vain enemmän niin, ettei ihmiset perusta mielipidettään virheelliseen tietoon ja keskittyhin kauhukuviin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelko on selite perusteettomien uhkakuvien luomiselle, ei kritiikille. Opettele sisäistämään lukemasi.

        Niin miksi käytätte tietoisesti sitten pelko termiä, kun saatte osaksenne kritiikkiä? Ihan yhtälailla kysyn mitä pelkäätte esimerkkiasioissani?
        Te siis luotte perusteettomia uhkakuvia näille asioille joita henkeen ja vereen vastustatte?
        Näkyy hieman taas asiat menevän kaksin rattain teidän toimissanne.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ja monenko odotat uusivan kaikki hetua tai uutta nimeä käsittävät asiakirjansa, mieti missä kaikkialla niitäkin ajantasalla olevia tarvitaan? Jotta voi elää ja toimia normaalisti.

        Melkoinen prosessi.

        Muutenkaan moniko on kuullut transsukupuolisen raiskaavan ketään? Eiköhän tuo enempikin cis äijien huveja ole.

        Epäilen vahvasti, ettei juridisesti sukupuoltaan naiseksi vaihtanut mies lähtisi uimahalliin esittelemään vehkeitään naisten pukuhuoneeseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Epäilen vahvasti, ettei juridisesti sukupuoltaan naiseksi vaihtanut mies lähtisi uimahalliin esittelemään vehkeitään naisten pukuhuoneeseen.

        Luulen kanssa, on hyvin arka paikka asia kaikinpuolin. Dysforiat varsinkin saa välttelemään mitään paljastelua kellekkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin miksi käytätte tietoisesti sitten pelko termiä, kun saatte osaksenne kritiikkiä? Ihan yhtälailla kysyn mitä pelkäätte esimerkkiasioissani?
        Te siis luotte perusteettomia uhkakuvia näille asioille joita henkeen ja vereen vastustatte?
        Näkyy hieman taas asiat menevän kaksin rattain teidän toimissanne.

        Missä esimerkkiasioissasi? Menee vähän kommentit sekaisin, en minä tiedä mitä esimerkkejä sinä olet tänne laittanut. Minä kommentoin vain tuohon, että nyt joku pelkää sitä, että miehet alkavat joukolla rynnistämään naisten pukuhuoneisiin. Niin ei tule käymään ja tuonkaltaisten uhkakuvien luominen perustuu pelkoon.

        Jos tätä transasiaa kritisoi esim siitä näkökulmasta, että lasten ja nuorten kehittyminen on vielä kesken ja että sitä ei jonkun mielestä ole uudessa laissa riittävästi huomioitu, niin sellainen on mielestäni asiallista kritiikkiä, mutta tällekin pitää esittää kunnolliset perusteet.

        Ei kukaan kiellä kritisoimasta asioita, kun sen tekee asiallisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä esimerkkiasioissasi? Menee vähän kommentit sekaisin, en minä tiedä mitä esimerkkejä sinä olet tänne laittanut. Minä kommentoin vain tuohon, että nyt joku pelkää sitä, että miehet alkavat joukolla rynnistämään naisten pukuhuoneisiin. Niin ei tule käymään ja tuonkaltaisten uhkakuvien luominen perustuu pelkoon.

        Jos tätä transasiaa kritisoi esim siitä näkökulmasta, että lasten ja nuorten kehittyminen on vielä kesken ja että sitä ei jonkun mielestä ole uudessa laissa riittävästi huomioitu, niin sellainen on mielestäni asiallista kritiikkiä, mutta tällekin pitää esittää kunnolliset perusteet.

        Ei kukaan kiellä kritisoimasta asioita, kun sen tekee asiallisesti.

        Lisään vielä, että outoa tuo, että kun vastataan yksittäisen keskustelijan viestiin, niin vastataan koko "vihervasemmistolle". En minä edusta koko vihervasemmistoa. En minä ole vastuussa kaikkien vihervasemmistolaisten kommenteista ja mielipiteistä, enkä tiedä mitä joku toinen on aiheesta sanonut. Edustan vain itseäni ja esitän tässä omia mielipiteitäni, en mitään vihervasemmiston mielipiteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä, että outoa tuo, että kun vastataan yksittäisen keskustelijan viestiin, niin vastataan koko "vihervasemmistolle". En minä edusta koko vihervasemmistoa. En minä ole vastuussa kaikkien vihervasemmistolaisten kommenteista ja mielipiteistä, enkä tiedä mitä joku toinen on aiheesta sanonut. Edustan vain itseäni ja esitän tässä omia mielipiteitäni, en mitään vihervasemmiston mielipiteitä.

        "Edustan vain itseäni ja esitän tässä omia mielipiteitäni, en mitään vihervasemmiston mielipiteitä."

        No niinpä. En ole mitenkään poliittisesti aktiivinen, enkä edes juuri seuraa politiikkaa. minun on melko mahdoton toimia minään "vihervasemmiston" äänitorvena. En minä tiedä mitä "vihervasemmisto" on virallisesti mistäkin mieltä. Minun mielipiteeni ovat ihan vaan omiani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä esimerkkiasioissasi? Menee vähän kommentit sekaisin, en minä tiedä mitä esimerkkejä sinä olet tänne laittanut. Minä kommentoin vain tuohon, että nyt joku pelkää sitä, että miehet alkavat joukolla rynnistämään naisten pukuhuoneisiin. Niin ei tule käymään ja tuonkaltaisten uhkakuvien luominen perustuu pelkoon.

        Jos tätä transasiaa kritisoi esim siitä näkökulmasta, että lasten ja nuorten kehittyminen on vielä kesken ja että sitä ei jonkun mielestä ole uudessa laissa riittävästi huomioitu, niin sellainen on mielestäni asiallista kritiikkiä, mutta tällekin pitää esittää kunnolliset perusteet.

        Ei kukaan kiellä kritisoimasta asioita, kun sen tekee asiallisesti.

        Tuolla edellä kun kommentoin loverille pelko termin käyttöä synonyymina kritiikille.
        On erikoista, että oikeistolle sanotaan heidän jotain kritisoidessa, että "te pelkäätte"
        Miksi samaa ei sanota, kun vasemmisto jatkuvasti kritisoi oikeistolaisia arvoja ja asioita että "te pelkäätte"
        Ehkä siksi, että oikeisto ei käytä kritiikin terminä pelkoa jolla pyritään vastaväittelijän häpäisemiseen jos ei haluta arkaa asiaa puida enempää.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Mikset sinä käsitä mitään? Ainiin oot vähän ding dong. Puhu sinä vaan paskaa, kun muut juttelee asiaa. 😄👍

        loveri 5.2. 9.25
        "Henkilöhyökkäys on merkki siitä, että olet tajunnut oman tappiosi. Hyvä, sillä kannattaa ollakin hiljaa kun ei kerran ymmärrä mitään."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla edellä kun kommentoin loverille pelko termin käyttöä synonyymina kritiikille.
        On erikoista, että oikeistolle sanotaan heidän jotain kritisoidessa, että "te pelkäätte"
        Miksi samaa ei sanota, kun vasemmisto jatkuvasti kritisoi oikeistolaisia arvoja ja asioita että "te pelkäätte"
        Ehkä siksi, että oikeisto ei käytä kritiikin terminä pelkoa jolla pyritään vastaväittelijän häpäisemiseen jos ei haluta arkaa asiaa puida enempää.

        No katsos, kun minä en tiedä kuka anonyymi kommentoi mitäkin, niin on vähän vaikea osata yhdistää jotain loverille kommentoimaasi tähän.

        Pelko termiä voidaan käyttää ihan kaikkien ihmisryhmien kohdalla, jos on havaittavissa, että pyritään luomaan uhkakuvia ja pelkoja perustuen harhatietoon ja vääristelyyn. Minä en tee eroa tässä vasemmiston tai oikeiston välillä. Ei tämä muutenkaan ole minulle mitään oikeisto-vasemmisto-vääntöä, vaan puhun asiasta eli translaista ja sen mahdollisista vaikutuksista.

        Ärsyttävää keskustella, kun tungetaan tuota poliittista vastakkainasettelua joka paikkaan, joten osaltani keskustelu jää tähän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        loveri 5.2. 9.25
        "Henkilöhyökkäys on merkki siitä, että olet tajunnut oman tappiosi. Hyvä, sillä kannattaa ollakin hiljaa kun ei kerran ymmärrä mitään."

        Aamen. Ovela kääntö vastaan. Mutta tottahan se on, ettei tuo anonyymi kyennyt puhumaan asiaa, vain politiikkaa.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Aamen. Ovela kääntö vastaan. Mutta tottahan se on, ettei tuo anonyymi kyennyt puhumaan asiaa, vain politiikkaa.

        Päätös oli poliittinen, joten silloin asiastakin puhutaan politiikka edellä. Kyseessä on ideologia jota tehdään politiikkaa hyväksi käyttäen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Päätös oli poliittinen, joten silloin asiastakin puhutaan politiikka edellä. Kyseessä on ideologia jota tehdään politiikkaa hyväksi käyttäen.

        Mutta minulla EI yhäkään ole poliittista motiivia, miksi osallistun puoltamiseen. Vaan omakohtainen kokemus transsukupuolisuudesta ja kehodysforiasta. Minä olen ikäluokkaa jolle se oli tabu, kukaan ei tiennyt mitään ja puhunut mitään.

        Mistään ei puhuttu ikinä mitään elettiin vaan.

        SIKSI pidän tärkeänä, että asioista puhutaan, kun nykyään asiat ei saa olla enää tabu missään määrin. Hyvinvointi velvoittaa jokaista.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Mutta minulla EI yhäkään ole poliittista motiivia, miksi osallistun puoltamiseen. Vaan omakohtainen kokemus transsukupuolisuudesta ja kehodysforiasta. Minä olen ikäluokkaa jolle se oli tabu, kukaan ei tiennyt mitään ja puhunut mitään.

        Mistään ei puhuttu ikinä mitään elettiin vaan.

        SIKSI pidän tärkeänä, että asioista puhutaan, kun nykyään asiat ei saa olla enää tabu missään määrin. Hyvinvointi velvoittaa jokaista.

        Ja ideologioita pitää osata varoa myöskin, siksikin pitää puhua että voi tunnistaa nämäkin asiat eroon toisistaan. Onko kyse ideologiasta vai ihmisen omasta kokemuksesta täysin ilman markkinointia.

        Ne kun EI ole yksi ja sama asia.


      • Anonyymi

        Juuri niin, laki hyväksyttiin jo ja ns. ”kristityt” transvouhottajat voisivat jo hyväksyä tämän.

        Voittihan te toki yrittää kumota jo säädetyn lain, kuten AA yritti spn:n lainkin osalta, mutta vituikshan sekin meni, niin kuin kaikki muutkin hankkeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin, laki hyväksyttiin jo ja ns. ”kristityt” transvouhottajat voisivat jo hyväksyä tämän.

        Voittihan te toki yrittää kumota jo säädetyn lain, kuten AA yritti spn:n lainkin osalta, mutta vituikshan sekin meni, niin kuin kaikki muutkin hankkeet.

        Vouhotan asiaa, vaikka en kuulu mihinkään uskontoon joten kaiken kaataminen "väärämielisten kristittyjen" saati muiden oman poliittisen sektorin ulkopuolella olevien niskaan ei aina osu siihen johon luulet.
        Toisekseen näkyy sinullekin kirkolliset arkipyhät kelpaavan, vaikka kirkkoa ideologiassasi kritisoitkin. Säälittävää touhua.


    • Anonyymi

      ""Huoh, monenko miehen ihan aidosti uskot nyt lähtevän vaihtamaan juridista sukupuoltaan vain sen takia, että pääsevät naisten kanssa samaan pukuhuoneeseen?""

      Uskon aika monen seksuaalirikollisen ja pedofiilin vaihtavan sukupuoltaan.

      • Anonyymi

        Monen ihmisen luulet olevan bedofiili, raiskaaja, rikoksen uusija. Vaikka tietää joutuvansa vankilaan niin vapauduttuaan jatkaa silti tekojaan?


      • Anonyymi

        Okei eli oletetaan, että iso lauma miehiä vaihtaa juridista sukupuoltaan naiseksi ja lähtevät sankoin joukoin naisten pukuhuoneisin. Mitä pukuhuoneissa käytännössä alkaa tapahtua? Nämä miehet alkavat kuvata muita? Käydä käsiksi? Raiskata? Kuvaaminen on pukuhuoneissa kiellettyä, joten siihen saa puuttua heti, jos sellaista havaitsee ilmoittamalla henkilökunnalle. Pukuhuoneissa on yleensä muitakin, joten käsiksi käyminen saati raiskaaminen on käytännössä hyvin hankalaa. Siellä ramppaa henkilökuntaa ja siivoijaa. Pukuhuoneisiinhan pääsee sitäpaitsi jo nyt vain kävelemällä sisään, jos tarkoitus on raiskata joku. Paljonko tällaisia tapauksia on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei eli oletetaan, että iso lauma miehiä vaihtaa juridista sukupuoltaan naiseksi ja lähtevät sankoin joukoin naisten pukuhuoneisin. Mitä pukuhuoneissa käytännössä alkaa tapahtua? Nämä miehet alkavat kuvata muita? Käydä käsiksi? Raiskata? Kuvaaminen on pukuhuoneissa kiellettyä, joten siihen saa puuttua heti, jos sellaista havaitsee ilmoittamalla henkilökunnalle. Pukuhuoneissa on yleensä muitakin, joten käsiksi käyminen saati raiskaaminen on käytännössä hyvin hankalaa. Siellä ramppaa henkilökuntaa ja siivoijaa. Pukuhuoneisiinhan pääsee sitäpaitsi jo nyt vain kävelemällä sisään, jos tarkoitus on raiskata joku. Paljonko tällaisia tapauksia on?

        Niinpä. Ihan kuin tuo olisi nykyäänkään erityisen vaikeaa. Ja ihan kuin tuo olisi oikeasti jotenkin erityisen otollinen paikka tehdä yhtään mitään. Paljon vaarallisempia ovat täysin yksityiset tilat, joissa ei muita ihmisiä ole.


    • Saattaa vaikuttaa monen cis-ihmisen elämään paljonkin.

      Jade Nyström; arvostan henkilöä todella korkealle. Arvomailma kohdillaan ja uskaltaa tavoitella omia unelmiaan omista lähtökohdistaan.
      Tuossa katselin että oma ennätyksensä on nyt 194cm joka on suunnilleen sama kuin miesten Suomenennätys vuonna 1931. Vertailun vuoksi naisten korkeushypyn viime kauden kuudenneksi paras tulos oli mailmalla 198cm.

      Jade nyt on ilmoittanut kisaavansa miesten sarjassa mutta kun tulee toinen "Jade" joka ilmoittaa ettei piirikunnaliset kisat miestensarjassa joissa palkintona on lusikka ja paikallisen kyläkaupan lahjoittama heijastin enää kiinnosta vaan hän lähtee kisaamaan timanttiliigaan naisten sarjaan. En tiedä millä tuloksella timanttiliigaan kutsutaan naisten sarjaan korkeutta hyppäämään mutta ei tuo 194cm varmaan kovin kaukana siitä ole.

      Näitä tilanteita varten sitten lajiliitot taas miettivät niitä raja-arvoja millä pääsee mukaan ja sitten ihmetellään oliko urheilijan raja-arvot kohdillaan kun tuollaisen tuloksen teki. Jos ei raja.arvoja ole niin sukupuolen ja hetun vaihtaminen toiseksi vaikka loppuelämäksi on pieni asia jos pärjäät ja turvaat loppuelämäsi talouden. Jos ihmiset ovat menestyksen ja rahan takia olleet valmiit douppaamaan itsensä mahdollisimman hyväksi niin onhan tuo lomakeilmoitus ja uuden hetun kanssa eläminen melko pieni vaiva.

      Toivottavasti olen väärässä mutta pelkään että naisurheilussa käy niin että ensin kilpaillaan kuka on paras ja myöhemmin oikeussaleissa sitten jaetaan palkinnot. Saattaa olla monessa cis-perheessä tilanne jossa tytöt eivät lähde urheilemaan koska heidän karvaisemmat siskonsa ovat niin ylivoimaisia.

      • "Saattaa olla monessa cis-perheessä tilanne jossa tytöt eivät lähde urheilemaan koska heidän karvaisemmat siskonsa ovat niin ylivoimaisia."

        Heh, naurattaa. En usko tuohon. 😂


      • Anonyymi

        Ja saakin mennä naistensarjaan, pitkällisne prosessin ja hormonihoitojen ja jumalattomien testeusmäärien jälkeen. Hyvin saa olla kovaa tekoa ihmisen pää, että tuosta vaan sen prosessin läpi vetää, ilman että se vaikuttaa myös tuloskuntoon.


      • Anonyymi

        Esimerkiksi Jadehan on ilmoittanut syyksi nimenomaan sen prosessin raskauden ja sen miten kauan aikaa siihen menee. Siinä "saa" olla aika monta vuotta ihan vaan harjoitteleva urheilija katsomon puolella kisoja katselemassa, ennen kun on mitään pääsyä kisaamaan.


      • G-LoveR kirjoitti:

        "Saattaa olla monessa cis-perheessä tilanne jossa tytöt eivät lähde urheilemaan koska heidän karvaisemmat siskonsa ovat niin ylivoimaisia."

        Heh, naurattaa. En usko tuohon. 😂

        Toivottavasti olet oikeassa.

        Jotenkin tuo Caster Semenya ja sen tuoma sääntökohu jäi vaan mieleen. Sen lisäksi aika monelta on evätty oikeus kisat viiden renkaan kisoissa.


    • Anonyymi

      En nyt niin ajantasalla ole, mikä on cis ihminen? Itse olen vanhanaikainen heteroseksuaali. Tiedän homo- ja lesboihmiset. Olen kuullut myös biseksuaaleista.

      Mutta taidan olla wanhanaikainen, kun joudun kysymään tällaista.

      Itsellenihän on ihan sama vaikka kuka olisi vaikka legoseksuaali, mutta olisi kiva pysyä näiden käsitteiden perässä.

      Siis avartakaa mieltäni ja kertokaa mikä on cis?

      >simiti<

      • Anonyymi

        Cissukupuolinen tai cis-sukupuolinen tarkoittaa henkilöä, joka kokee sukupuoli-identiteettinsä vastaavan syntymässään määriteltyä biologista sukupuolta. Cissukupuolinen henkilö voidaan määritellä ihmisenä, joka ei ole transsukupuolinen, intersukupuolinen tai muunsukupuolinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Cissukupuolinen tai cis-sukupuolinen tarkoittaa henkilöä, joka kokee sukupuoli-identiteettinsä vastaavan syntymässään määriteltyä biologista sukupuolta. Cissukupuolinen henkilö voidaan määritellä ihmisenä, joka ei ole transsukupuolinen, intersukupuolinen tai muunsukupuolinen.

        No ei helkkari. On aika määritelmä. Kokee sukupuolensa syntymässä määrìteltyyn. Juu olen mukana vielä ja käsittääkseni näin on aina ollut.

        Sitten menee hassuksi. Siis käsitinkö oikein. Jos ei tunne itseään valtavirrasta poikkeavaksi on cis henkilö?

        Menee käsitteet wanhalle liian sekaisin. Minä ryhdyn muumiksi.

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei helkkari. On aika määritelmä. Kokee sukupuolensa syntymässä määrìteltyyn. Juu olen mukana vielä ja käsittääkseni näin on aina ollut.

        Sitten menee hassuksi. Siis käsitinkö oikein. Jos ei tunne itseään valtavirrasta poikkeavaksi on cis henkilö?

        Menee käsitteet wanhalle liian sekaisin. Minä ryhdyn muumiksi.

        >simiti<

        Nykyään huuhaa määrittelee ja luokittelee sinut sellaiseen termistöön missä "vanhoollinen" biologian käsite pyritään hukkaamaan. Sairastahan se on, mutta antaa lasten leikkiä omassa satumaailmassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään huuhaa määrittelee ja luokittelee sinut sellaiseen termistöön missä "vanhoollinen" biologian käsite pyritään hukkaamaan. Sairastahan se on, mutta antaa lasten leikkiä omassa satumaailmassaan.

        Cis-henkilö ei ole itse määritellyt sukupuoltaan, vaan kokee että sen on joku muu jo aikaisemmin määritellyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään huuhaa määrittelee ja luokittelee sinut sellaiseen termistöön missä "vanhoollinen" biologian käsite pyritään hukkaamaan. Sairastahan se on, mutta antaa lasten leikkiä omassa satumaailmassaan.

        Sairasta on unohtaa tyystin neurobiologia, kun puhuu ihmisen biologiasta.

        Kun ei ymmärrä kuin sukuelimet, jälki on tuollaista hajanaista paskaa ja huuhaa huutelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Cissukupuolinen tai cis-sukupuolinen tarkoittaa henkilöä, joka kokee sukupuoli-identiteettinsä vastaavan syntymässään määriteltyä biologista sukupuolta. Cissukupuolinen henkilö voidaan määritellä ihmisenä, joka ei ole transsukupuolinen, intersukupuolinen tai muunsukupuolinen.

        Eli suomeksi sanoen normaali, minkä takia tuotakin tarvitsee vääntää joksikin intergalaktiseksi klingoniksi, hämmennystä ja manipulointia taas kerran. Normaali ei ole enää normaali vaan jotain harmaaseen massaan sekoitettua väriyhdistelmää. Täyttä p*skaa taas koko määritelmä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli suomeksi sanoen normaali, minkä takia tuotakin tarvitsee vääntää joksikin intergalaktiseksi klingoniksi, hämmennystä ja manipulointia taas kerran. Normaali ei ole enää normaali vaan jotain harmaaseen massaan sekoitettua väriyhdistelmää. Täyttä p*skaa taas koko määritelmä

        Siksi koska nämä ylimieliset huuhaa porukat kuvittelevat elävänsä jossain uustotalitarismissa missä he voivat määritellä biologian ja muut termistöt uusiksi. Ensimmäinen seikka on tehdä normaalista epänormaali.


    • Anonyymi

      Eiköhän tämäkin mesoaminen kohta lopu. Ainahan näistä jostain syytä pidetään hirveää meteliä, vastustetaan ihan vaan periaatteesta ja keksitään toinen toistaan hullumpia uhkakuvia, kun nämä jutut ovat ajankohtaisia. Kohta homma unohtuu, eikä mitään kamalaa tapahtunutkaan. Ei ole tapahtunut muualla maailmalla, eikä tapahdu meilläkään. Ihmiset nyt ovat niin kauhean muutosvastarintaisia.

      • Anonyymi

        No vastustattehan tekin kaikkea oikeistolaista toimintaa. Kumma että se ei ole muutosvastarintaa, mutta kaikki se on mitä vasemmiston touhuissa vastustetaan. Ongelma tässä on poliittinen poterointi ja kahtiajako ja kuvitelma, että kaikki vasemmistolais ideologia olisi kaikkea muuta parempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vastustattehan tekin kaikkea oikeistolaista toimintaa. Kumma että se ei ole muutosvastarintaa, mutta kaikki se on mitä vasemmiston touhuissa vastustetaan. Ongelma tässä on poliittinen poterointi ja kahtiajako ja kuvitelma, että kaikki vasemmistolais ideologia olisi kaikkea muuta parempaa.

        Ketkä te? Kenelle sinä oikein puhut? Minä ainakaan en vastusta oikeistolaista toimintaa, kunhan vaan on laillista. En edes kuulu vasemmintoon, vaikka en äärioikeistoonkaan. Vasemmisto ei yleensä ole yrittäjien aatteelinen koti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketkä te? Kenelle sinä oikein puhut? Minä ainakaan en vastusta oikeistolaista toimintaa, kunhan vaan on laillista. En edes kuulu vasemmintoon, vaikka en äärioikeistoonkaan. Vasemmisto ei yleensä ole yrittäjien aatteelinen koti.

        "Periaatteellinen vastustaminen ja muutosvastarinta" termejä käyttävät pääasiassa vihervasemmistolaiset.
        Siksi käytän muotoa Te.
        Periaatteellisesti vihreät ja vasemmisto vastustaa aina oikeistolaisia asioitakin, mutta kumma että niistä ei edellämainittua sanamuotoa käytetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Periaatteellinen vastustaminen ja muutosvastarinta" termejä käyttävät pääasiassa vihervasemmistolaiset.
        Siksi käytän muotoa Te.
        Periaatteellisesti vihreät ja vasemmisto vastustaa aina oikeistolaisia asioitakin, mutta kumma että niistä ei edellämainittua sanamuotoa käytetä.

        Ai. Minä kyllä olen nähnyt noita molenpia termejä käytettävän monen muunkin taholta. Olisiko vika kenties medioissa, joita seuraat? Ehkä olet liiaksi keskittynyt seuraamaan vihervasemmiston puuhia ja puheita ja siksi et oikein meinaa tunnistaa muita mahdollisuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketkä te? Kenelle sinä oikein puhut? Minä ainakaan en vastusta oikeistolaista toimintaa, kunhan vaan on laillista. En edes kuulu vasemmintoon, vaikka en äärioikeistoonkaan. Vasemmisto ei yleensä ole yrittäjien aatteelinen koti.

        Yrittäjät yrittää, koska ovat vajakkeja, eikä osaa tehdä bisnestä. Lisäksi rakkikoira yrittäjät purevat ruokkivaa kättä ja luulevat olevansa oikeistoa.

        Ei. Te pellet ette kuulu oikeistoon. Ainoastaan miljardiluokan suuryritykset kuuluvat kokkareiden ja persujen aatemaailmaan.

        Muut on heidän mielestä kommunisteja. Idiootit silti äänestävät omaa oksansa sahaavaa oikeistopaskaa, koska se nyt vain on niin ihkua.

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjät yrittää, koska ovat vajakkeja, eikä osaa tehdä bisnestä. Lisäksi rakkikoira yrittäjät purevat ruokkivaa kättä ja luulevat olevansa oikeistoa.

        Ei. Te pellet ette kuulu oikeistoon. Ainoastaan miljardiluokan suuryritykset kuuluvat kokkareiden ja persujen aatemaailmaan.

        Muut on heidän mielestä kommunisteja. Idiootit silti äänestävät omaa oksansa sahaavaa oikeistopaskaa, koska se nyt vain on niin ihkua.

        >simiti<

        Tuosta kannattaa valittaa kielitoimistoon. Minä en kykene tuota sanaa muuttamaan.


    • Tulokset
      Luokitin suoritettiin 90,2 prosentin tarkkuudella (AUC = 0,97), kun se arvioitiin harjoitusotoksessa, ja 88,3 prosentin tarkkuudella (AUC = 0,97), kun se arvioitiin 48 cisgender-aivossamme. Nämä mittaukset osoittavat sopivan luokittelun suorituskyvyn ja luotettavan sukupuolten välisen eron aivojen anatomian perusteella. Arvioitu aivojen sukupuoliindeksi oli merkitsevästi erilainen kolmen ryhmän välillä (F(2,69) = 40,07, p < 0,001), keskiarvolla 1,00 ± 0,41 cis-sukupuolisilla miehillä ja 0,00 ± 0,41 cis-sukupuolisilla naisilla. Transsukupuolisten naisten aivosukupuoleksi arvioitiin 0,75 ± 0,39, mikä leijuu cis-miesten ja cis-naisten välillä, vaikkakin lähempänä cis-miehiä (katso myösKuvio 1). Post hoc -seurantatestit paljastivat, että transsukupuoliset naiset olivat merkittävästi enemmän naisia ​​kuin cis-miehiä (Cohenin d = 0,64, t(46) = 2,20, p = 0,016), mutta merkittävästi vähemmän naisia ​​kuin cis-naisia ​​(Cohenin d = 1,87, t). (46) = 6,48, p < 0,001).

      Lähde:https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8955456/

    • Anonyymi

      Johtuu aivoista.

      "Jakautuminen vanhoillisiin ja edistyksellisiin ryhmittymiin on yleismaailmallinen ilmiö politiikassa. Jako heijasteleekin perustavanlaatuisia ominaisuuksia aivojen toiminnassa. Aiemmissa tutkimuksissa on havaittu konservatiivien ja liberaalien aivojen rakenteissa eroja, jotka vihjaavat konservatiivien olevan herkempiä inhon ja pelon tuntemuksille.

      On myös havaittu, että konservatiivit ja liberaalit käsittelevät riskejä eri aivorakenteissa. Tästä johtuen konservatiivit kokevat riskit voimakkaammin ja tunnevetoisemmin, kuin liberaalit.

      Yleisesti ottaen konservatiivit suhtautuvat liberaaleja herkemmin negatiivisiin viesteihin ja näkevät tulevaisuuden enemmän uhkien kautta. Voisivatko nämä erot aivojen toiminnassa ja rakenteessa osaltaan selittää konservatiivien näkemyksiä esimerkiksi homoliitoista ja maahanmuutosta?"

      https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/04/10/aivokuva-voi-kertoa-oletko-konservatiivi-vai-liberaali

      • Anonyymi

        Tapahan se on tuokin poliittisideologisesti jaotella kansalaiset kuin natsisaksa aikoinaan. Yllätys, että yle taas tällaisenkin julkaisun takana.


    • Anonyymi

      Jaa ei vaikuta? Olen jo viikon nähnyt karmeita painajaisia hame päällä kulkevista miehistä mitkä iskee silmää lapsille.

      Persu

      • Anonyymi

        Tätä ei saa poistaa. Mulle voi soittaa niin kerron yksityiskohtia unesta.


      • Anonyymi

        Olen jo vuosia pelännyt yksityisautoilevia lihaa syöviä metsästystä ja metsätaloutta harrastavia maaseudulla asuvia miehiä.
        Siksi pyrin heitä vastustamaan joka käänteessä.

        Vihreitä äänestän


      • Tuo on pelkotila, se onko se tosin aiheellinen onkin eri juttu. Jos kovin ahdistaa, hae apua lääkäriltä!


    • Anonyymi

      Ei vaikuta mutta on riski että tinderihastus onkin Terttu Taunon vehkeillä.

      • No pitääpähän sitten sinutkin jännityksessä. Mitä saat.



    • Anonyymi

      Ihmiset jotka pelkäävät erilaisuutta, kokevat näin. Ovat tällaisia henkisiltä kyvyiltään vajanaisia. Itse eivät sitä tiedä, eivätkä koe. Puuttuu rohkeutta elää aidosti omaa elämäänsä. Tällaisilla ihmisillä puuttuu myös kyky käsitellä tällaisia asioita. Liittyy myös ns. "kollektiivinen illuusio", johon helposti langetaan. Se on sitä "kuplautumista".

      • Anonyymi

        Eli sinäkin siis pelkäät oikeistoa, miehiä, lihan syöntiä, yksityisautoilua, metsästystä, maa ja metsätaloutta, maaseutua yms yms.
        Näitä pelkäävät ovat henkisiltä kyvyiltään vajanaisia, koska itse eivät niitä tiedä ja koe. Puuttuu rohkeutta elää omaa elämää ja käsitellä asioita ja kuplaudutaan omaan ideologiaan.

        Tämähän siis on täysin sama asia mutta käänteisesti. Äläkä vaan väitä, että pelko termin käyttö kritiikin yhteydessä sallitaan vain vasemmiston yksinoikeuteen sanan käyttöön.


    • Anonyymi

      Mikään ei ole entistä kuin lentistä eli lentopalloa, minä katsoin aika jännittäviä tyttöjen lentopallo-otteluja näköradiosta eli telkkarista.

      Koska näin jotain aika kauniita beach volley tyttöjä jäi mieleen.

      Bitch Boys Surfing USA: https://www.youtube.com/watch?v=2s4slliAtQU

    • Anonyymi

      Niin eihän se koske kuin sairaita.

    • Anonyymi

      Ei kiinnosta koko jutussa muu kuin verorahat. Kalliiksi käy kun rekistereitä aletaan muuttamaan niin että henkilöturvatunnus muutetaan. Luulen ettei se onnistu vain tämän pienen marginaalin kohdalla vaan että kaikille on tehtävä muutos. Rahaa palaa.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Hetu muutoksia on tulossa muutenkin. Tai niitä on kaavailtu, kun kaikille ei piisaa hetuja ja kaikissa maissa ei hetut ole edes käytössä. Joku yhtenäinen linja olis kyllä kiva.

        Viivakoodi perseeseen. Avot. 👍

        https://valtioneuvosto.fi/-//10623/tyoryhma-esittaa-henkilotunnukseen-muutoksia-vuodesta-2027-alkaen-uudenmuotoisesta-henkilotunnuksesta-ei-kavisi-enaa-ilmi-ika-ja-sukupuoli

        Tuossa uudempi päivitys aiheesta.

        https://vm.fi/henkilotunnuksen-uudistamisen-hanke


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Tuossa uudempi päivitys aiheesta.

        https://vm.fi/henkilotunnuksen-uudistamisen-hanke

        Tapahan se on tuokin kerätä rahaa kaulaansa myöten vihervasemmiston velkaannuttaman maan kassaan.
        Toivottavasti maksaa tonnin ja koskee kaikkia ja mitään sosiaali tai pärstätukia et saa maksamiseen jolloin jokainen pummikin saa kaivaa kuvettaan tai hakemaan vaikka pikavippi asian suhteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tapahan se on tuokin kerätä rahaa kaulaansa myöten vihervasemmiston velkaannuttaman maan kassaan.
        Toivottavasti maksaa tonnin ja koskee kaikkia ja mitään sosiaali tai pärstätukia et saa maksamiseen jolloin jokainen pummikin saa kaivaa kuvettaan tai hakemaan vaikka pikavippi asian suhteen.

        Se nyt vaan on fakta, ettei hetuja loputtomasti riitä. Jotain on keksittävä.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Se nyt vaan on fakta, ettei hetuja loputtomasti riitä. Jotain on keksittävä.

        Syntymäpäivä, kuukausi, vuosi, kolme numeroa ja kirjain ja jumankauta jos joku väittää, että nuo numero yhdistelmät olisi loppumassa, niin laskekoon huvikseen montako eri sarjaa 11 numeron sarjasta ja kirjaimesta saakaan. Ei taida menneidenkään suomalaisten hetut nykyisten ja tulevienkaan kanssa mennä samaksi, vaikka kuinka lottoa pelaisikin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Syntymäpäivä, kuukausi, vuosi, kolme numeroa ja kirjain ja jumankauta jos joku väittää, että nuo numero yhdistelmät olisi loppumassa, niin laskekoon huvikseen montako eri sarjaa 11 numeron sarjasta ja kirjaimesta saakaan. Ei taida menneidenkään suomalaisten hetut nykyisten ja tulevienkaan kanssa mennä samaksi, vaikka kuinka lottoa pelaisikin.

        No niinhän ne väittää, jos luit...


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Luultavasti kaikki uusi pelottaa ihmisiä.

      Kyllä minäkin mietin, että mitenkä osaisin suhtautua esimerkiksi jos tissi/pimppi-ihminen tulisi yllättäen miesten saunaan ja istuisi heittämään löylyä jalat haarallaan ja öhkisi kuin ukot ehkä saattavat tehfäkin..😁

      Täällä on yksi taksikuski, kropaltaan nainen, mutta käyttäytyy kuin miehet...siis sellaiset 60-70 vuotiaat metsästäjä/kalastajaukot.

      Mutta luulisin, että ensimmäisen kohtaamisen jälkeen osaisin normalisoida senkin... sauna ei ole minulle muutenkaan mikään katselupaikka, vaan rauhoittumis ja puhdistautumispaikka. Se on ihan sama kuka sinne seuraksi tulee...😁

      • Heh, öhkii. 😆

        Juu ja vielä jää moni transsukupuolinen täysin niille sijoilleen, millä on syntymästä asti ollut. Käy saunassa mikä vastaa biosukupuolta ja elää ihan bionaisena ja biomiehenä, vaikka identiteetti olisi mitä.

        Muutos koskee heitä joille sukupuolimerkintä on iso asia ja he joille ulkoinen muutos on iso asia, he menevät yhä polin kautta, koska fyysinen transitio.

        Tuskin tulee näkymään saunoissa merkittävää muutosta. 😄


      • G-LoveR kirjoitti:

        Heh, öhkii. 😆

        Juu ja vielä jää moni transsukupuolinen täysin niille sijoilleen, millä on syntymästä asti ollut. Käy saunassa mikä vastaa biosukupuolta ja elää ihan bionaisena ja biomiehenä, vaikka identiteetti olisi mitä.

        Muutos koskee heitä joille sukupuolimerkintä on iso asia ja he joille ulkoinen muutos on iso asia, he menevät yhä polin kautta, koska fyysinen transitio.

        Tuskin tulee näkymään saunoissa merkittävää muutosta. 😄

        Niin, no vaan spekuloin näitä juttuja...

        Mäkin oon tottunut siihen takdikuskiin. Se tulee baarissa jututtaa ja kertoo tosiaan juttuja kuten vanhat ukot. Alkuun ei meinannut pokka pitää, kun usein olin itse huppelissa, mutta häneenkin on jo tottunut ja turistaan vähän aina kun nähdään. Hänkin on halkoholisti henkeen ja vereen. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin, no vaan spekuloin näitä juttuja...

        Mäkin oon tottunut siihen takdikuskiin. Se tulee baarissa jututtaa ja kertoo tosiaan juttuja kuten vanhat ukot. Alkuun ei meinannut pokka pitää, kun usein olin itse huppelissa, mutta häneenkin on jo tottunut ja turistaan vähän aina kun nähdään. Hänkin on halkoholisti henkeen ja vereen. 😊

        Joo. Moni spekuloi, mutta vähän järkyttyneenä.

        Voipi olla, että laki vaatii vielä lisäasetuksia, jos jotain alkaa huolestuttavaa tosiaan tapahtuu.

        Onhan se yhtä jännä tilanne, oikein miesmäinen naisoletettu, kun naismainen miesoletettu. Useimmat meistä kun on välimallia, eikä kovin korostuneesti ääripäitä.

        Sitten hyvin femiini/maskuliini olemus ja keho ei kohtaa, niin outoa kunnes tottuu.

        Halkoholistit ry. 😉


      • G-LoveR kirjoitti:

        Joo. Moni spekuloi, mutta vähän järkyttyneenä.

        Voipi olla, että laki vaatii vielä lisäasetuksia, jos jotain alkaa huolestuttavaa tosiaan tapahtuu.

        Onhan se yhtä jännä tilanne, oikein miesmäinen naisoletettu, kun naismainen miesoletettu. Useimmat meistä kun on välimallia, eikä kovin korostuneesti ääripäitä.

        Sitten hyvin femiini/maskuliini olemus ja keho ei kohtaa, niin outoa kunnes tottuu.

        Halkoholistit ry. 😉

        No siis mulla on yks tuttu parturikampaaja, joka on todella naisellinen ulkoapäin ja niin hiljainen äänikin. Mutta kroppa on täynnä lihasta. Bodaa. Heittäis tälläisen satakiloisen ukon kuin märän rätin nurkkaan...jos haluis, mutta ei tekis pahaa kärpäsellekään. Ihana ihminen. 😊

        Joo, siis vaatii se ihmisiltä aikaa tottua ja lakeja voidaan muokata, mutta ei kaikkea tarvitse uutta pelätä.


      • Disseisback kirjoitti:

        No siis mulla on yks tuttu parturikampaaja, joka on todella naisellinen ulkoapäin ja niin hiljainen äänikin. Mutta kroppa on täynnä lihasta. Bodaa. Heittäis tälläisen satakiloisen ukon kuin märän rätin nurkkaan...jos haluis, mutta ei tekis pahaa kärpäsellekään. Ihana ihminen. 😊

        Joo, siis vaatii se ihmisiltä aikaa tottua ja lakeja voidaan muokata, mutta ei kaikkea tarvitse uutta pelätä.

        Kaikki uusi vaatii aikaa kyllä. Ei se väärinkään ole miettiä, voiko lakia hyväksikäyttää vääriin tarkoituksiin. Se on viisasta, kun kuitenkin kyse on laista, mikä mahdollistaa annetuin edellytyksin.

        Mutta itse en usko, mihinkään radikaaliin muutokseen suistuttavan. Että yks kaks olis piru irti ja väärinkäyttäjiä runsain joukoin. Ei kyllä se sen verran kuitenkin vaatii viitsimistä muutella juridisesti kaikki paperinsa, että raiskaajan on jo paljon helpompaa raiskata ilman mitään prosesseja.

        Kun käydä läpi lakiprosessit asiakirjoineen päivineen päästäkseen juuri saunaan tekemään pahojaan.

        Ja armeijassa nyt muutenkin voisi olla jokin muu kuin pakko systeemi. On maita joilla ei ole edes käytännössä armeijaa.

        Ei lienee lopu halukkaat sieltäkään, vaikka jotkut jättää menemättäkin.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Kaikki uusi vaatii aikaa kyllä. Ei se väärinkään ole miettiä, voiko lakia hyväksikäyttää vääriin tarkoituksiin. Se on viisasta, kun kuitenkin kyse on laista, mikä mahdollistaa annetuin edellytyksin.

        Mutta itse en usko, mihinkään radikaaliin muutokseen suistuttavan. Että yks kaks olis piru irti ja väärinkäyttäjiä runsain joukoin. Ei kyllä se sen verran kuitenkin vaatii viitsimistä muutella juridisesti kaikki paperinsa, että raiskaajan on jo paljon helpompaa raiskata ilman mitään prosesseja.

        Kun käydä läpi lakiprosessit asiakirjoineen päivineen päästäkseen juuri saunaan tekemään pahojaan.

        Ja armeijassa nyt muutenkin voisi olla jokin muu kuin pakko systeemi. On maita joilla ei ole edes käytännössä armeijaa.

        Ei lienee lopu halukkaat sieltäkään, vaikka jotkut jättää menemättäkin.

        No tuohon armeijajuttuun tuleekin varmaan jotain uudistuksia, jahka päästään Natoon. Mutta kaikki aikanaan. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        No tuohon armeijajuttuun tuleekin varmaan jotain uudistuksia, jahka päästään Natoon. Mutta kaikki aikanaan. 😊

        Varmaan juu. Ja muutenkin, nykynuoriso on "heikompi" kuntoista nuorisoa, kun joskus ennen. Ei kaikki, mutta enemmän on kaikenlaisia terveydellisiä haasteita, diabetesta, ylipainoa, mielenterveyden ongelmia jne. mitkä karsii pois. Toki säädöksetkin on toiset mitä ennen.

        Ihan helposti vapautusta ei saanut.

        Hyvä muuttaakin systeemiä, eipä sen puoleen. Sinne voisi kaikki mennä kuin amikseen ja mahdollisesti jatkokouluttautuen työllistyä armeijaan. 🤷🏼‍♂️

        Tai jos se on pakko, niin joku peruskoulun jatke tyyliin 6 kk kaikille, myös naisille tjn.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Varmaan juu. Ja muutenkin, nykynuoriso on "heikompi" kuntoista nuorisoa, kun joskus ennen. Ei kaikki, mutta enemmän on kaikenlaisia terveydellisiä haasteita, diabetesta, ylipainoa, mielenterveyden ongelmia jne. mitkä karsii pois. Toki säädöksetkin on toiset mitä ennen.

        Ihan helposti vapautusta ei saanut.

        Hyvä muuttaakin systeemiä, eipä sen puoleen. Sinne voisi kaikki mennä kuin amikseen ja mahdollisesti jatkokouluttautuen työllistyä armeijaan. 🤷🏼‍♂️

        Tai jos se on pakko, niin joku peruskoulun jatke tyyliin 6 kk kaikille, myös naisille tjn.

        No itse toivoisin, että sinne menisivät ne, jotka sinne haluiskin. Määrä voi olla pienempi, mutta laatu sen jälkeen parempi, motivoituneempi.

        Sillä, että sinne menee vähemmän porukkaa, voisi säästyneillä määrärshoilla parantaa kasarmiolosuhteita. Ne ovat aivan järkyttävässä kunnossa. Hometta joka puolella.

        Sitten houkuttelevuutta voisi lisätä jollain kätevällä porkkanalla, että siitä armeijan käymisestä olisi hyötyä työelämässä tai opiskeluissa.

        Ajat muuttuu, armeijankin olisi aika muuttua erilaiseksi. Eikä sukupuolia syrjiväksi sillä perusteella, kelle se on pakko ja kelle ei.

        Mutta toivottavasti se muuttuu myös aikanaan...itselle siitä ei ole enää väliä, mutta silti...


      • Disseisback kirjoitti:

        No itse toivoisin, että sinne menisivät ne, jotka sinne haluiskin. Määrä voi olla pienempi, mutta laatu sen jälkeen parempi, motivoituneempi.

        Sillä, että sinne menee vähemmän porukkaa, voisi säästyneillä määrärshoilla parantaa kasarmiolosuhteita. Ne ovat aivan järkyttävässä kunnossa. Hometta joka puolella.

        Sitten houkuttelevuutta voisi lisätä jollain kätevällä porkkanalla, että siitä armeijan käymisestä olisi hyötyä työelämässä tai opiskeluissa.

        Ajat muuttuu, armeijankin olisi aika muuttua erilaiseksi. Eikä sukupuolia syrjiväksi sillä perusteella, kelle se on pakko ja kelle ei.

        Mutta toivottavasti se muuttuu myös aikanaan...itselle siitä ei ole enää väliä, mutta silti...

        Jotain tuollaista se olis hyvä olla. Komppaan. 👍

        Sitä tuolla amismaisella meinasinkin, että se olisi koulutus kuten amiskin on. Siitä saa paperin, pätevyyden ja se hyväksi lasketaan kuten muutkin koulutukset. Eikä ole yksin miessukupuolelle tokikaan suunnattu, siinä voisi yhdistää myös köksän ja lääkinnällisen yms. puolen. Kaikkia muitakin kuin aseistautujia tarvitaan armeijassa ja myös mahdollisessa sodassakin.

        Yhditettyä koulutusta, opintojaksoin tms.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Jotain tuollaista se olis hyvä olla. Komppaan. 👍

        Sitä tuolla amismaisella meinasinkin, että se olisi koulutus kuten amiskin on. Siitä saa paperin, pätevyyden ja se hyväksi lasketaan kuten muutkin koulutukset. Eikä ole yksin miessukupuolelle tokikaan suunnattu, siinä voisi yhdistää myös köksän ja lääkinnällisen yms. puolen. Kaikkia muitakin kuin aseistautujia tarvitaan armeijassa ja myös mahdollisessa sodassakin.

        Yhditettyä koulutusta, opintojaksoin tms.

        Niinpä.. nykyään sellaista absoluuttista isänmaallisuutta ei ehkä ole, mille tuo armeijasysteemi perustettiin..mutta uuden systeemin ei tarvitse sitäkään poissulkea.

        Moni haluaisi käydä intin, mutta ei voi. Omalle pojallekin sen hyväksyminen oli rankka kokemus...

        Ja itsestäkin se oli harmi, kun on kuitenkin kykenevä mies. Siinä Suomen armeija olosuhteiden vuoksi menetti paljon...


      • Disseisback kirjoitti:

        Niinpä.. nykyään sellaista absoluuttista isänmaallisuutta ei ehkä ole, mille tuo armeijasysteemi perustettiin..mutta uuden systeemin ei tarvitse sitäkään poissulkea.

        Moni haluaisi käydä intin, mutta ei voi. Omalle pojallekin sen hyväksyminen oli rankka kokemus...

        Ja itsestäkin se oli harmi, kun on kuitenkin kykenevä mies. Siinä Suomen armeija olosuhteiden vuoksi menetti paljon...

        Näinhän se on. Moni haluaa ja moni ei halua, niin kompensaationa epäsuhdalle pitäis keksiä jotakin, millä yhteisvastuullisuus on isänmaan hyväksi suoritettu.

        Vaikkapa yhdistelmäkoulutuksina.

        Jos kerran lukio ja amis on voitu yhdistää, miksei armeijaa. Suunnittelua vaan ja uudistusta. 👍


      • G-LoveR kirjoitti:

        Näinhän se on. Moni haluaa ja moni ei halua, niin kompensaationa epäsuhdalle pitäis keksiä jotakin, millä yhteisvastuullisuus on isänmaan hyväksi suoritettu.

        Vaikkapa yhdistelmäkoulutuksina.

        Jos kerran lukio ja amis on voitu yhdistää, miksei armeijaa. Suunnittelua vaan ja uudistusta. 👍

        Urheilulukio vrs. armeijalukio. 😄

        Musiikkilukio vrs. armeijalukio.

        Viestintälukio vrs armeijalukio.

        Jne.

        Raskaankaluston asentaja vois hyvin opiskella armeijan ohessa ammatin jne.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Urheilulukio vrs. armeijalukio. 😄

        Musiikkilukio vrs. armeijalukio.

        Viestintälukio vrs armeijalukio.

        Jne.

        Raskaankaluston asentaja vois hyvin opiskella armeijan ohessa ammatin jne.

        Lähihotaja, sairaanhoitaja jne. Yhtä hyvin voisi käydä armeijan ohessa koulua, mm. sen puolen hoitotyötä opiskellen.

        Kaveria ammuttu, lääkintäjoukot paikalle.. 😁


      • G-LoveR kirjoitti:

        Lähihotaja, sairaanhoitaja jne. Yhtä hyvin voisi käydä armeijan ohessa koulua, mm. sen puolen hoitotyötä opiskellen.

        Kaveria ammuttu, lääkintäjoukot paikalle.. 😁

        Tai bussikuski ajaa kortin ja harjoitella siviilien evakuointeja. 🤣


      • G-LoveR kirjoitti:

        Tai bussikuski ajaa kortin ja harjoitella siviilien evakuointeja. 🤣

        Loistavia ideoita kaikki. 😊👌


      • Disseisback kirjoitti:

        Loistavia ideoita kaikki. 😊👌

        Kiitos. 😄👍


      • Anonyymi

        Mites 60-70 vuotiaat metsästäjäukot mielestäsi käyttäytyy kysyy yksi metsästäjä? Jos minulta kysytään niin hyvin, kun olin myös tuon ikäisten kanssa jahdissa tänään.
        Kuten tuhat kertaa olen kertonut pelko termiä on turha käyttää kritiikki termin tilalla vain kritiikin antajan häpäisy yritykseen mikä sen tarkoitus lienee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mites 60-70 vuotiaat metsästäjäukot mielestäsi käyttäytyy kysyy yksi metsästäjä? Jos minulta kysytään niin hyvin, kun olin myös tuon ikäisten kanssa jahdissa tänään.
        Kuten tuhat kertaa olen kertonut pelko termiä on turha käyttää kritiikki termin tilalla vain kritiikin antajan häpäisy yritykseen mikä sen tarkoitus lienee.

        No nyt kun kysyt, niin se on sellaista jutella niiden kanssa, että pitäisi olla yhtä innostunut heidän saaliistaan, tai pystyä ymmärtämään miten hienosti lähti kalaa jostain avannosta. Pitää huitos käsillä ja välillä läimäyttää kuulia hartiolle innoissaan. Toistaa sama juttu 2-3 kertaa ja päälle nauraa röhönaurut ja muistaa muksaista taan kuulijaa harteille....voi helevettilääne. 🤣


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No nyt kun kysyt, niin se on sellaista jutella niiden kanssa, että pitäisi olla yhtä innostunut heidän saaliistaan, tai pystyä ymmärtämään miten hienosti lähti kalaa jostain avannosta. Pitää huitos käsillä ja välillä läimäyttää kuulia hartiolle innoissaan. Toistaa sama juttu 2-3 kertaa ja päälle nauraa röhönaurut ja muistaa muksaista taan kuulijaa harteille....voi helevettilääne. 🤣

        Tunnen satoja metsästäjiä ja tuollaista kuvaa en saa tekemälläkään. Pitäisikö sinunkin tutustua metsästäjiin, niin pelkosi laantuisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen satoja metsästäjiä ja tuollaista kuvaa en saa tekemälläkään. Pitäisikö sinunkin tutustua metsästäjiin, niin pelkosi laantuisi.

        Ei minulla ole mitään pelkoa, ei metsästäjäkalastajia kohtaan, eikä ehkä mieheksi haluavia naidia, tai naiseksi haluavia miehiä kohtaan. Olet ymmärtänyt väärin minun esimerkin.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ei minulla ole mitään pelkoa, ei metsästäjäkalastajia kohtaan, eikä ehkä mieheksi haluavia naidia, tai naiseksi haluavia miehiä kohtaan. Olet ymmärtänyt väärin minun esimerkin.

        No miksi sitten levittelet heistä keksittyjä stereotypioita, jos et heitä pelkää? Joku syyhän tuohon heidän negatiiviseen esiintuomiseen oli?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No miksi sitten levittelet heistä keksittyjä stereotypioita, jos et heitä pelkää? Joku syyhän tuohon heidän negatiiviseen esiintuomiseen oli?

        Mietin jo, että miksi hitossa selitän joskus kaikrn rsutalankakiepin kanssa, kun ...noh...

        Vanhojen miesten tapa esittää asiat on kuin jostain lännenfilmistä. Siinä on jotain hauskaakin, mutta ihan jees. Mutta kun sen saman tekee hieman hintelä nainen, tulee mieleen joku "putous" tai muu huumoriohjelma...mutta se ei ole vitsi, eikä näin sivusta nähtynä ja tässä kerrottuna mikään negatiivinen esiintuominen, vaan absurdi kokemus.

        Mutta tuo nainen haluaa olla sellainen...hän haluaisi varmasti olla kuin Jhon Wayne ja kun tulee kapakkaan, istuu tuolille, tilaa kahvin huitaisemalla ilmaa korvan vierestä ja samalla katsoo alta kulmien baarin väkeä, jotka ovat kuolemanhiljaa...

        En vaan voi sitä hetkeä ja tämän naisen käytöstä muuten kuvailla...hän haluaa selkeästi olla varteenotettava väkevä mies...sellaista hän esittää.

        60-70 vuotiaat eräjormat on minun silmissä ja kokemuksella ottaneet myös John Waynemäisiä tapoja... ja ei haittaa.. sopii heille...mutta tuon naisen kohdalla ensialkuun kontrasti oli aika iso.

        Jokohan nyt meni läpi...🙄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mietin jo, että miksi hitossa selitän joskus kaikrn rsutalankakiepin kanssa, kun ...noh...

        Vanhojen miesten tapa esittää asiat on kuin jostain lännenfilmistä. Siinä on jotain hauskaakin, mutta ihan jees. Mutta kun sen saman tekee hieman hintelä nainen, tulee mieleen joku "putous" tai muu huumoriohjelma...mutta se ei ole vitsi, eikä näin sivusta nähtynä ja tässä kerrottuna mikään negatiivinen esiintuominen, vaan absurdi kokemus.

        Mutta tuo nainen haluaa olla sellainen...hän haluaisi varmasti olla kuin Jhon Wayne ja kun tulee kapakkaan, istuu tuolille, tilaa kahvin huitaisemalla ilmaa korvan vierestä ja samalla katsoo alta kulmien baarin väkeä, jotka ovat kuolemanhiljaa...

        En vaan voi sitä hetkeä ja tämän naisen käytöstä muuten kuvailla...hän haluaa selkeästi olla varteenotettava väkevä mies...sellaista hän esittää.

        60-70 vuotiaat eräjormat on minun silmissä ja kokemuksella ottaneet myös John Waynemäisiä tapoja... ja ei haittaa.. sopii heille...mutta tuon naisen kohdalla ensialkuun kontrasti oli aika iso.

        Jokohan nyt meni läpi...🙄

        Ei mennyt, mutta tapahan on nähdä vahingonilo valossa aina sellainen porukka tai henkilö joka ei edusta omaa arvomaailmaa tai omaa elämää koskevaa asiaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mennyt, mutta tapahan on nähdä vahingonilo valossa aina sellainen porukka tai henkilö joka ei edusta omaa arvomaailmaa tai omaa elämää koskevaa asiaa.

        No uhriudu rauhassa. En enää estele suotta...voit jopa haudata jo itsesi samalla...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No uhriudu rauhassa. En enää estele suotta...voit jopa haudata jo itsesi samalla...

        Ei minun tarvi uhriutua. Itse sinä täällä pilkkaat ihmisiä ja naureskelet päälle. Sinun päässäsi se ongelma silloin on. Ei sinulla muuten tarvetta henkilöhyökkäykseenkään olisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun tarvi uhriutua. Itse sinä täällä pilkkaat ihmisiä ja naureskelet päälle. Sinun päässäsi se ongelma silloin on. Ei sinulla muuten tarvetta henkilöhyökkäykseenkään olisi.

        Jejep ja silleen..


    • Anonyymi

      Minua pelottaa ko laki.

      Median uutisia ja keskustelua seuranneena, on pelottavin asia mielen muokkaus.

      Lapset ovat hyvin herkkiä ottamaan ja uskomaan vaikutteita heille esitetyistä asioista. Mm lapsen identiteetti ei ole muodostunut, vaan siihen vaikuttaa kaikki se vuorovaikutus ympäristöön, mikä tapahtuu kohti aikuisuutta.

      • Lapsethan jäi lain ulkopuolelle, kuten muunsukupuolisetkin. Koskee vain täysi-ikäisiä tuo uudistus.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Lapsethan jäi lain ulkopuolelle, kuten muunsukupuolisetkin. Koskee vain täysi-ikäisiä tuo uudistus.

        Mielestäni oikein että koskee vain aikuisia, sillä lapset erityisesti murrosiässä ovat myös identiteetiltään kehittyvässä vaiheessa, johon liittyy monet eri tekijät. Muuttuvat lapset ovat fysiologisesti erilaisessa kehitys vaiheessa kuin aikuiset ja osa muutoksista muutenkin tapahtuu vasta murrosiän jälkeen[1]. Tärkeää tosiaan olisi huomioida myös muun sukupuoliset.

        [1]https://www.duodecimlehti.fi/duo12102


      • portimoinen kirjoitti:

        Mielestäni oikein että koskee vain aikuisia, sillä lapset erityisesti murrosiässä ovat myös identiteetiltään kehittyvässä vaiheessa, johon liittyy monet eri tekijät. Muuttuvat lapset ovat fysiologisesti erilaisessa kehitys vaiheessa kuin aikuiset ja osa muutoksista muutenkin tapahtuu vasta murrosiän jälkeen[1]. Tärkeää tosiaan olisi huomioida myös muun sukupuoliset.

        [1]https://www.duodecimlehti.fi/duo12102

        Juu, lapsilla se identiteetti muutenkin lapsuus versus aikuisuus muuttuu vielä ja kuten tiedetään, lapsuus on monen murroksen aikaa. Pitää olla rauha kasvaa rauhassa ja leikkaa vaikka hiuksensa, pukee vaatteet mitkä voi helpottaa jo "sukupuolitusten" suhteen. Keksii itselleen kutsumanimen mikä miellyttää, jos ristimänimi riepoo.

        Muttei mitään lukkoon lyötyä ja pysyvää. Ei hormooneja ipanoille.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Juu, lapsilla se identiteetti muutenkin lapsuus versus aikuisuus muuttuu vielä ja kuten tiedetään, lapsuus on monen murroksen aikaa. Pitää olla rauha kasvaa rauhassa ja leikkaa vaikka hiuksensa, pukee vaatteet mitkä voi helpottaa jo "sukupuolitusten" suhteen. Keksii itselleen kutsumanimen mikä miellyttää, jos ristimänimi riepoo.

        Muttei mitään lukkoon lyötyä ja pysyvää. Ei hormooneja ipanoille.

        Kyllä näinhän sen pitäisi olla. Mitään ei sukupuoli-identiteettiä ei tulisi pakottaa. Onhan niitä monen moisia tapoja koristaa itseään ja korostaa puolia joita haluaa tuoda esiin. Tai piilottaa joitain asioita. Mitä tuohon anonyymin kommentoijan pelottavaan mielen muokkaukseen tulee niin koen lapsille reiluksi, että heitä valistetaan kehosta ja että he tiedostavat miten ja miksi kehittyy ja millaisilla ominaisuuksilla.

        Onhan toki toisaalta yhteiskunnan järjestelyjä monessa paikassa myös käytännön syistä mitkä mielestäni tavallaan unohdettu kuten miten ihminen löytää sosiaalisten vihjeiden avulla pot kumppanin ym. tai miten vessat on järjestetty tai milloin avustaminen yleisten fyysisten ominaisuuksien perusteella on ollut perusteltua. Varmaan yksi asia mikä tulisi selvittää on se että armeijassa laillisesti naiset saavat lisäkorvausta tarpeellisten tarvikkeiden saamiseen varusrahan lisäksi, mitä miehet eivät saa, mkä tarkoittaisi vuoden palvelevalle huomattavaa lisää, joka muuttaa juridisen sukupuolensa palveluksen ajaksi.


      • portimoinen kirjoitti:

        Kyllä näinhän sen pitäisi olla. Mitään ei sukupuoli-identiteettiä ei tulisi pakottaa. Onhan niitä monen moisia tapoja koristaa itseään ja korostaa puolia joita haluaa tuoda esiin. Tai piilottaa joitain asioita. Mitä tuohon anonyymin kommentoijan pelottavaan mielen muokkaukseen tulee niin koen lapsille reiluksi, että heitä valistetaan kehosta ja että he tiedostavat miten ja miksi kehittyy ja millaisilla ominaisuuksilla.

        Onhan toki toisaalta yhteiskunnan järjestelyjä monessa paikassa myös käytännön syistä mitkä mielestäni tavallaan unohdettu kuten miten ihminen löytää sosiaalisten vihjeiden avulla pot kumppanin ym. tai miten vessat on järjestetty tai milloin avustaminen yleisten fyysisten ominaisuuksien perusteella on ollut perusteltua. Varmaan yksi asia mikä tulisi selvittää on se että armeijassa laillisesti naiset saavat lisäkorvausta tarpeellisten tarvikkeiden saamiseen varusrahan lisäksi, mitä miehet eivät saa, mkä tarkoittaisi vuoden palvelevalle huomattavaa lisää, joka muuttaa juridisen sukupuolensa palveluksen ajaksi.

        No mikään tieto ei varmaan ole pahitteeksi, kun se kerrotaan kulloisenkin ikätason mukaan ymmärrettävässä muodossa ja markkinoimatta itse asiaa. Siis tieto vain tietona, ei myyntipuheina.

        En tiennyt tuota armeijaan liittyvää juttua. Tuli uutena tietona.


    • Anonyymi

      Transnaisena minua ärsyttää, että eniten asiasta mesoaa ne jotka eivät millään tavoin liity koko asiaan.

      • Anonyymi

        Sepä se. Poliitikkojenkin keskustelu translaista oli osin transsukupuolisia nöyryyttävää.


      • Anonyymi

        No voivoi. Niinhän metsästyksestä, metsätaloudesta, lihansyönnistä, autoilusta yms mesoaa enemmän ne joita asia ei koske. Sekö on sitten sinunmielestäsi oikein, mutta kun osuu omalle kohdalle niin itketään.
        Mutta ei kun "minäminäminä".


    • Anonyymi

      Kehitys kehittyy täysin ilman katumustakin. Kaupungilla on siksi hiljaista.

    • Anonyymi

      Ei se pelota, se on oikeasti vain huono, täysin järjenvastainen siltä osin mikä koskee "ilmoitusluontoista" sukupuolenvaihdosta

      • Mikä sinusta olisi parempi tapa? Ja miksi?

        Helpottuiko sinusta liikaa, kun enää ei tarvitse transpolia saadakseen toisen sukupuolimerkinnän?


      • Anonyymi

        Transsukupuoliset voivat laittaa ruksin oikeaan ruutuun. Mitä järjenvastaista siinä on, miksi se niin kismittää?


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Mikä sinusta olisi parempi tapa? Ja miksi?

        Helpottuiko sinusta liikaa, kun enää ei tarvitse transpolia saadakseen toisen sukupuolimerkinnän?

        No ei helvetissä sen kuulu olla pelkkä ilmoitusluontoinen asia paperilla, kyllä siinä kuuluu olla kunnon perusteet. Asia ei kiinnosta sinänsä paskaakaan, ihmetyttää vain tuo järjen puute koko hommassa, täysin älyvapaata hyväksyä ilman kunnon perusteita. Laki on huono yksinkertaisesti. Sinänsä ei kiinnosta vaikka ristisivät itsensä simpanssiksi tai päinvastoin, mutta ei sitäkään prosessia kuulu noin hoitaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei helvetissä sen kuulu olla pelkkä ilmoitusluontoinen asia paperilla, kyllä siinä kuuluu olla kunnon perusteet. Asia ei kiinnosta sinänsä paskaakaan, ihmetyttää vain tuo järjen puute koko hommassa, täysin älyvapaata hyväksyä ilman kunnon perusteita. Laki on huono yksinkertaisesti. Sinänsä ei kiinnosta vaikka ristisivät itsensä simpanssiksi tai päinvastoin, mutta ei sitäkään prosessia kuulu noin hoitaa.

        Osaatko määritellä ne kunnon perusteet, joita toivoisit?

        Minusta olisi voinut järjestää vaikka jonkun henkilökohtaisen kuulemisen kasvokkain esimerkiksi lääkärin kanssa tms. tehtävään nimetyn henkilön/tahon kanssa, jossa laittaa asia vireille. Ikään kuin passiakaan ei saa ilman vahvaa tunnistamista. Eikä se olisi edes uuvuttava prosessi käydä.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Osaatko määritellä ne kunnon perusteet, joita toivoisit?

        Minusta olisi voinut järjestää vaikka jonkun henkilökohtaisen kuulemisen kasvokkain esimerkiksi lääkärin kanssa tms. tehtävään nimetyn henkilön/tahon kanssa, jossa laittaa asia vireille. Ikään kuin passiakaan ei saa ilman vahvaa tunnistamista. Eikä se olisi edes uuvuttava prosessi käydä.

        Määritelkööt viisaammat, mun asiani eikä haluni ei ole tuota asiaa vatvoa. Lopputulos on tällä hetkellä kaukana siitä mitä sen kuuluisi olla. Pelkästään tunneperustainen ei voi olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Määritelkööt viisaammat, mun asiani eikä haluni ei ole tuota asiaa vatvoa. Lopputulos on tällä hetkellä kaukana siitä mitä sen kuuluisi olla. Pelkästään tunneperustainen ei voi olla.

        Juu. Saatat olla oikeassa kyllä. No, ehkäpä laki tarkentuu vielä.

        Itse näen positiivisena kuitenkin sen, ettei hormoonihoitoja enää vaadita eikä pysyviä kajoamisia kehoon juridisen sukupuolen vahvistamiseksi. Se on minusta se oleellisin parannus koko laissa, jota toivoin toteutuvaksi.

        Se miten ilmoitus laaditaan jne. voisi olla tarkemmin valvottu ja perusteltua tsekata taustat.


    • Anonyymi

      jännittävää ksi on uhrfeills tuo maastohiihto koska on kaikenlaisia erilaisia mäkiäkin ain

    • Anonyymi

      Siinä vaiheessa kun sarjakuristaja ilmestyy tyttöjen saunaan istuskelemaan alkaa ehkä idealisteistakin vaikuttamaan huonolta idealta.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Neitsyydestä eroon, puolin ja toisin ;).


      • Anonyymi

        Sehän se onkin se kaikken paras paikka väijyä. Paikka, jossa jää varmasti kiinni.


      • Hän nyt onkin omanlaisensa tapaus. Hällä oikeesti viiraakin.


      • Anonyymi

        Sarjakuristajat ovat voineet istuskella saunassa ennen lakimuutostakin. Kuristaja voisi olla sukupuoleltaan vaikka ihan cisnainenkin. Harva kuitenkaan olisi niin tyhmä, että tekisi rikoksia sellaisissa paikoissa, joissa on muita ihmisiä, henkilökuntaa ja vähintään ovella kameravalvonta


    • Anonyymi

      hyvä peruste miksi talviurheilu on hassua: koska siinä on kaikenlaisia erilaisia mäkiä.

    • Anonyymi

      No kuka nyt ei olisi silloin tällöin ajatuksissaan tullut miettineeksi millaista olisi ollut syntyä vastakkaiseen sukupuoleen, ja kun tämä nyt sitten jollain tapaa levottomuuttakin herättäen nostaa pintaan jokaisen sisäisen anima/animus dynamiikan, että voi olla kaikki hahmot taruissa sun muissa, ja että täydellistyäkseen pitäisi olla kaiken tuon tuolla puolen. Että saa miettimään siis itseään. Ja ratkaisujaan. Mitä olisi tehnyt toisen sukupuolen ilmaisussa elämälleen. Olisiko se ollut erilaista, parempaa.

    • Anonyymi

      Ei vaikuta vai? Kun kaveri alkaa muuttamaan itseään vuorovuosin naiseksi tai mieheksi. Tämä tapahtuu pelkästään omien korvien välissä, ei kehon todellisuudessa. Sillä ei ole mitään tekemistä biologian kanssa. Kyllä maailmassa hullutuksia riittää. Pian on miehet naisten tiloissa ja naiset miesten tiloissa rikollisissakin toimissa.
      Nuorikaan ei tunne enää omaa identeettiään. Tässä kaikessa liu'utaan vain oman elämän kiroukseen.

      • Anonyymi

        Niinpä. Mieti mikä soppa siitäkin tulee, kun itsensä naiseksi ilmoituksella muuttanut mies haluaa tulla naisten sarjaan urheilemaan ja rikkomaan ennätyksiä omiin nimiinsä.
        Yhtäkkiä seppoliisa pistää joka lajin enkat omiin nimiinsä.
        Ja puuttua asiaan ei voi, koska sehän olisi mitä suurin ihmisoikeusloukkaus.


    • Anonyymi

      Transujen kannattais mittauttaa mies ja naishormonitaso.

    • Anonyymi

      Erikoista, että sukupuolen vaihtaminen on helpompaa kuin avioeron virallistaminen.

      • Anonyymi

        Niin avioerossahan on puolenvuoden koeaika, jos mieli muuttuisi. Sukupuoliroolileikkiä voit siinä välissä harrastaa yhtäsoittoa. 🤣
        Ei helevetti mikä pellekerho tämäkin hallitus onkaan.
        Kohta pirjo päättää mennä tornihotellin kanssa naimisiin ja adoptoi lapsekseen vapaudenpatsaan jonka veljeksi nimetään susi jonka porkkanansyönti koulutukseen varataan miljoonan valtion tuki. Ja yhteiskunta velvoitetaan saattamaan rakennukset yhteen kun "tasa-arvo"


    • Anonyymi

      Ilmapallotkin pelottavat, mutta jooh kun joskus pienenä teimme vetypommejakin vetykaasusta siis juttuja, mutta tämä kappale, tämäkin levy on jossain ostett6una

      vetypommien kuvia musiikkivideossa, mutta erilaisia siis ei ydinpommeja:

      https://www.youtube.com/watch?v=Wl_q9ZCoyOg

    • Anonyymi

      siis niin vetypommeja vetykaasusta tehtyjä poksahtavia juttuja.

    • Anonyymi

      Hassu juttu sinänsä vähän voit tehdä itse oman vetyvoimalan tiputtamalla vaikka kaukosäätimen pariston vesilasiin, niin patteri alkaa tekemään kuplia joista toiset vetyä ja toiset happea.

    • Anonyymi

      "olet täysi-ikäinen
      olet Suomen kansalainen tai sinulla on asuinpaikka Suomessa
      kirjoitat hakemukseen oman selvityksesi siitä, että koet kuuluvasi pysyvästi vahvistettavaan sukupuoleen.
      Hakemusmenettely on kaksivaiheinen. Hakemuksen tekemisen jälkeen sinun pitää vielä erikseen vahvistaa hakemuksesi. Voit tehdä sen aikaisintaan 30 päivän ja viimeistään kuuden kuukauden kuluttua hakemuksen tekemisestä. Henkilö voidaan vahvistaa vastakkaiseen sukupuoleen kuuluvaksi Digi- ja väestötietoviraston päätöksellä. Digi- ja väestötietovirasto muuttaa tässä yhteydessä myös henkilötunnuksen."

      Ei vaikuta cis ihmisen elämään mitenkään. Eikä nykyisten transihmisten.

      Pelkääjille lohdutukseksi: mikään ei muutu, paitsi laki. Transihmiset yrittävät olla edelleen kuin heitä ei olisikaan.

      • Anonyymi

        Jos mikään ei muutu paitsi laki, niin silloinhan koko laki on alunperinkin turha eli voidaan yhtä hyvin kumota. Pelko ei edelleen ole synonyymi kritiikille.


      • Anonyymi

        Henkilötunnus vaihtuu? Sukupuoli vaihtoon ja uusi henkkari niin pääsee veloistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkilötunnus vaihtuu? Sukupuoli vaihtoon ja uusi henkkari niin pääsee veloistaan.

        Kokeilepa pääsetkö. Voit joutua pettymään...


    • Anonyymi

      Kaikki sairas pelottaa kuten homous. Se on sama kun oksennus mikä tarttuu eikä sitä halua. Mitä sä muuten kyselet noin tyhmiä? Oletko tyhmä vai muuten vaan vajaalla kulkeva?

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      16
      1216
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1149
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      3
      1149
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe