EU parlamentin päätös vetyasemista

Anonyymi-ap

24

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      19-10-2022 "Keskiviikkona Euroopan parlamentti hyväksyi kantansa lakiesityksiin merenkulun päästöistä sekä sähkölataamisen ja vaihtoehtoisten polttoaineiden, kuten vedyn, infrastruktuurista autoille, rekoille, junille ja lentokoneille."

      "Mepit myös ehdottavat vetytankkauspisteiden lisäämistä EU:n pääteille 100 kilometrin välein (komissio esitti 150 kilometrin vähimmäisetäisyyttä) ja tämän toteuttamista nopeammin, jo vuoteen 2028 mennessä vuoden 2031 sijaan."

      - https://www.europarl.europa.eu/news/fi/press-room/20221014IPR43206/meppien-mukaan-autojen-latauspisteita-tulee-olla-vahintaan-60-km-valein

    • Anonyymi

      "Parlamentin kannan mukaan EU:n pääteillä on oltava ainakin yksi henkilöautojen sähkölatauspiste 60 kilometrin välein vuoteen 2026 mennessä. Sama vaatimus koskisi myös rekkojen ja bussien tehokkaampia latauspisteitä, mutta vain TEN-T-runkoverkossa."

      Kannattaa tutustua Suomen TEN-T runkoverkkoon ja yllättyä iloisesti.

      • Anonyymi

        Tuollainen vaatimaton latauspisteiden määrä riskeeraa olla vahvasti alimittainen, sillä EV:tä ei tankata nopeasti kuten polttaria ja vetyä.

        Yksi polttoainepumppu palvelee hurjaa määrää autoja per vrk vs. yksi latauspiste.

        ps. Se vetyasemien paineistusteknologiakin on jo edistynyt entisestään eikä ole pysähdyksissä, eli niistä odotusajoista hokeminen ei ole validia.

        "Parlamentin kannan mukaan EU:n pääteillä on oltava ainakin yksi henkilöautojen sähkölatauspiste 60 kilometrin välein vuoteen 2026 mennessä."

        - https://www.europarl.europa.eu/news/fi/press-room/20221014IPR43206/meppien-mukaan-autojen-latauspisteita-tulee-olla-vahintaan-60-km-valein

        Toisaalta, EV on täysin kelvoton konsepti ilman omaa latauspistettä, jota kaikille halukkaille ei edes ole mahdollista rakentaa isollakaan rahalla, kuten mm. kaupunkien keskustoissa ja kadunvarsipysäköintien ruuhka-alueilla.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Lentokoneet ja heli heli kopterit ensinnä?🤪🤪

    • Anonyymi

      Ei onnistu suurkaupunkeihinkaan miljoonalle vetyautolle kattavan vetytankkausverkoston rakentaminen. Kaliforniassa 55 vetytankkausasemaa ja noin 15 000 vetyautoa, mutta silti jatkuvasti jonoja vetytankkausasemilla. Päivittäin aina muutama vetytankkausasema poissa pelissä vedyn loppumisen tai huoltotöiden takia. Mietiään sitten samaa kaavaa miljoonakaupunkiin missä ei ole edes suuria tontteja tarjolla vähintään 100 metrin turvaetäisyydellä räjähdysriskin takia. 15 000 / 55 = 272 vetyautoa tankkausasemaa kohti. SItten miljoonaa vetyautoa varten pitäisi olla 1 000 000 / 272 = 3676 vetytankkausasemaa.... ei tule onnistumaan. Sähköjen vetäminen vaikka edes hidaslatauksina vielä onnistuu, mutta vetyasemien rakentaminen ei. Sitten vielä kun ne vetyasemat maksaa 1-4 miljoonaa euroa kappale, niin älytön lasku suurkaupungin vetyautojen takia.

      https://h2fcp.org/by_the_numbers

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17744170/vetytankkausaseman-aukiolon-luotettavuus-heikkoa-

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17625951/usassa-jopa-25-dollaria-vetykilo-ja-tulee-nousemaan-

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17259553/mita-saa-70-000---90-000e-vetyauton-hinnalla

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17672440/laskelma-vetytankkausaseman-kannattavuudesta-ei-kannata-

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17091514/vetytankkausverkoston-tappaa-lopulta-isot-ajoakut-ja-akkutekniikka-

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254624/vetyinfran-rakentaminen-on-mahdottomuus-

      • Anonyymi

        No, onhan Kempower-Tesla-kauppiaan jälkikasvulla, anti-vety-maanikolla melkoiset agendan mukaiset murheet peruutuspeiliin tuijotteluineen.

        ;-)


    • Anonyymi

      Niin mutta kun Toyota Mirai...

    • Anonyymi

      Yhtä älytön kuin EU-päätökset yleensä. taas tulee floppi ja tavikset maksavat

    • Anonyymi

      Vetyasemia tulee tasaista tahtia lisää ja saattaapa mm. Saksan ja Italian, 2035-polttaridirektiiville hantiin laitto osaltaan edesauttaa entisestään myös vedyverkkojenkin kehittämistä, synteettisten lisäksi. Saas sitten nähdä miten tuo hanttiin laitto etenee ja millä seuraamuksilla.

      "Number of hydrogen fueling stations for road vehicles worldwide as of 2022, by country"

      - https://www.statista.com/statistics/1026719/number-of-hydrogen-fuel-stations-by-country/

      Näinkin:

      * Suomessa kehitettiin polttoaine, jonka litrahinta olisi vain 0,56 euroa – "Merkittävä asia"

      - https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomessa-kehitettiin-polttoaine-jonka-litrahinta-olisi-vain-0-56-euroa-merkittava-asia/8427996

    • Anonyymi

      Asemia on, voi mahoton! Vaan kun ei ole niille sitä vetyä.

    • Anonyymi

      "No, onhan Kempower-Tesla-kauppiaan jälkikasvulla, anti-vety-maanikolla melkoiset agendan mukaiset murheet peruutuspeiliin tuijotteluineen."

      Pilkan avulla taas koitetaan kiertää vakavia vetyasemien ongelmia kun pakko jotain surkeaa kommenttia keksiä "puolustuspuheeksi"? Olet varmaan vetyklusterin palkkalistoilla propagandassasi?

      https://h2cluster.fi/members/

    • Anonyymi

      Kun vetyasemien karttaa katsoo, niin siellä on vihreitä, keltaisia ja harmaita lippuja. Englannissa on reilusti enemmän keltasia (suunnittelilla jotka moni venynyt 1-2 vuoden verran julkistetusta suunnitelmasta) ja harmaita lippuja (suljettuja) kuin vihreitä (auki). Se jos jokin kertoo jo paljon vetyautojen ylösajon epäonnistumisesta. Keski-Euroopassa on useita kymmeniä harmaita lippuja, joten miksi niitä vetytankkausasemia suljetaan jos kerran vetyauto on se voittava hevonen?

      https://www.h2stations.org/stations-map/?lat=49.763948&lng=12.582221&zoom=4

    • Anonyymi

      "ps. Se vetyasemien paineistusteknologiakin on jo edistynyt entisestään eikä ole pysähdyksissä, eli niistä odotusajoista hokeminen ei ole validia."

      Todella hienoa, laita tälläisen aseman tekniset tiedot kaikille näkyville linkillä ja myös sen HINTA. Maksaako yli 4 miljoonaa euroa per kappale? Vaatiiko mitään poikkeavaa lupaprosessissa että sellaisen saa pystyttää kun varmaan aika paljon järeämpää tekniikkaa? Ja ymmärsinkö oikein että vedyn tankkaaminen uuden tekniikan vetytankkausasemalla on yhtä nopeaa kuin polttoaineautojen (neste) tankkaaminen jatkuvana jonona? Eli 20-30 minuutin välipaineistusta ei enään olisi uuden tekniikan myötä? Missä tälläisiä asemia on oikeassa elämässä ja miten ovat pysyneet pystyssä.... oikeassa elämässä?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mahtavaa jälleen kerran!

    • Anonyymi

      Nyt on kyllä tosi hyvä juttu.

    • Anonyymi

      Tuo on yksi niitä asioita jotka ei toteudu koskaan, mutta Toyotan omavetypoika jaksaa siitä intoilla kun siitä saa yhden lisän päivittäiseen ohjelmaan ja huomion hakuun.

    • Anonyymi

      EU on linjannut päätöksissään vetytalouden osaksi EU:n mixt-energiaa, joka koskee teollisuuden ja mm. raskaan liikenteen lisäksi myös kevyempää kalustoa, eli HA:a.

      Ohessa virallista tekstiä aiheesta, (vaikka se riskeeraakin horjuttaa elämäntyönään anti-vety-foldausta ja nyttemmin myös anti-synteettis-foldausta harjoittavan mielenrauhaa).

      EU ei ole siis hirttäytynyt pelkän EV-konseptin varaan, vaan jatkossa ostajilla tulee olemaan valinnanvaraa.

      Nyttemin myös synteettiset polttoaineet saavat oikeutuksensa niihin dedikoiduissa polttareissa, eli alan teollisuuden innovaation sokka in viimein irti.

      Tokihan synteettisten massatuotantoa ei voi polkaista käyntiin tuosta vain, vaan se tulee olemaan pitkä ja haastava prosessi.

      28 March 2023

      "European Green Deal: ambitious new law agreed to deploy sufficient alternative fuels infrastructure"

      "Infrastructure for road transport, shipping, and aviation"

      3)" Hydrogen refuelling infrastructure that can serve both cars and lorries must be deployed from 2030 onwards in all urban nodes and every 200 km along the TEN-T core network, ensuring a sufficiently dense network to allow hydrogen vehicles to travel across the EU."

      6) "Operators of electric recharging and hydrogen refueling stations must ensure full price transparency, offer a common ad hoc payment method such as debit or credit card, and make relevant data, such as that on location, available through electronic means, thereby ensuring the customer is fully informed."

      - https://alternative-fuels-observatory.ec.europa.eu/general-information/news/european-green-deal-ambitious-new-law-agreed-deploy-sufficient-alternative

      Vetytaloudessa on varsin tasaiseen tahtiin uutta fakta-informaatiota saatavilla ja hankkeet miljadi-ivestoineen etenevät etappi etapilta.

      • Anonyymi

        "Vetytaloudessa on varsin tasaiseen tahtiin uutta fakta-informaatiota saatavilla ja hankkeet miljadi-ivestoineen etenevät etappi etapilta."

        Tuo on niin totta. Vedyn käyttö liikenteessä etenee seuraavat 20 vuotta sillä samalla varmalla tahdilla kuin edellisetkin 20 vuotta.

        Ei yhtään mihinkään. Nolla. Nada.

        Sen sijaan synteettinen bensa on jo syntyesssään valmis ratkaisu. Sillä on valmis autokanta ja valmis jakelu-infra. Vedyllä ei ole noita eikä sille tule koskaan olemankaan.

        Tämän päivän voittaja on sähkö jota täydentää jatkossa e-bensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vetytaloudessa on varsin tasaiseen tahtiin uutta fakta-informaatiota saatavilla ja hankkeet miljadi-ivestoineen etenevät etappi etapilta."

        Tuo on niin totta. Vedyn käyttö liikenteessä etenee seuraavat 20 vuotta sillä samalla varmalla tahdilla kuin edellisetkin 20 vuotta.

        Ei yhtään mihinkään. Nolla. Nada.

        Sen sijaan synteettinen bensa on jo syntyesssään valmis ratkaisu. Sillä on valmis autokanta ja valmis jakelu-infra. Vedyllä ei ole noita eikä sille tule koskaan olemankaan.

        Tämän päivän voittaja on sähkö jota täydentää jatkossa e-bensa.

        "Tuo on niin totta. Vedyn käyttö liikenteessä etenee seuraavat 20 vuotta sillä samalla varmalla tahdilla kuin edellisetkin 20 vuotta."

        Tuota 'logiikkaa' seuraten EU laittoi nykyisen vetypolitiikan liikkeelle 20 vuotta sitten ...

        "Sen sijaan synteettinen bensa on jo syntyesssään valmis ratkaisu. Sillä on valmis autokanta ja valmis jakelu-infra. "

        Toivomani EU:n direktiivi synteettisistä on kiitettävä asia. Valitettavasti synteettisten massatuotantoa ei ole mahdollista laittaa pystyyn tuosta vain, vaan se on pitkä ja raskas teollinen prosessi, joskin nyt tuo virallinen asetus riskeeraa antaa sille uutta tuulta.

        Alla olevan artikkelin laatija näkee synteettiset siirtymävaiheen vaihtoehtona, joskin itse toivon niiden kehityksestä pysyväluontoista vaihtoehtoa ... paitsi jos alan tiede vetää jonkin todellisen ja helpomman eko-jokerin hatusta joskus tulevaisuudessa.

        "While they are not yet commercially viable on a large scale due to high production costs and technical challenges, continued research and development aim to improve efficiency and reduce costs."

        "Companies investing into synthetic fuels" ....

        "Thus, e-fuels could serve as a crucial bridge, ensuring a graceful landing for ICE vehicles on the path to an all-electric transportation ecosystem."

        - https://thecarstuff.com/e-fuel-everything-you-need-to-know-about-the-synthetic-hope-for-combustion-engines/


    • Anonyymi

      EU:n "liikennesovussa" nyt, ei 20-vuotta sitten, sekä sähkö että vety.

      "EU:ssa sopu – sähköautojen latauskenttä 60 km välein"

      "Euroopan jäsenmaat, parlamentti ja komissio ovat päässeet alustavaan sopuun AFIR-asetuksesta, jolla pyritään kohentamaan vaihtoehtoisten polttoaineiden käyttöä. Harvaanasutun Suomen tavoitteet huomioitu."

      "Saavutettu tulos tarkoittaa, että EU:n jäsenmaat ja parlamentti hyväksyivät sitovia tavoitteita julkiselle infralle henkilö- ja pakettiautojen sekä raskaiden hyötyajoneuvojen latauksen, tieliikenteessä käytettävän vedyn tankkaamisen sekä tie- ja meriliikenteessä käytettävän nesteytetyn kaasun osalta."

      Koko artikkeli:

      - https://moottori.fi/liikenne/jutut/eussa-sopu-sahkoautojen-latauskentta-60-km-valein/

    • Anonyymi

      Niin kehitys

    • Anonyymi

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

      ❤️ Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi017747078kk

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 24h Kirppis

      Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3728
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

      Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      27
      3010
    3. Suomessa eletään liian pitkään

      "Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      274
      2785
    4. Deodoranttiteollisuus

      Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      5
      1925
    5. 224
      1478
    6. Näyttääkö kaivattusi

      Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      75
      1261
    7. Martinan mies on Suomessa.

      Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      1095
    8. Voitaisko olla kavereita?

      Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      2
      1067
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

      Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      31
      1004
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

      Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      95
      961
    Aihe