Kuinka moni palstalla kirjoittavista...

Tajuaa esineellistävänsä, esimerkiksi naisia kirjoituksillaan?

Esimerkiksi tälläinen viattomalta kuullostava lause: "Jossain on minullekin se nainen."

Tai..

"Kyllä minullekin löytyy joku nainen."

Ihmistä, näissä esimerkeissä naista pidetään jonain palkintona. Lisäksi jos vielä lisätään, että ollaan itse jokin kilttimies, mikä jokaiselle on itselleen jokin käsitys, ei sama mitä muille. Siinä asetetaan sujuvasti kaksi ihmistä irti jostain maailmasta, ihmisyydestä.

Halutaan jotain, mutta sille halulle asetetaan esinemäinen tila. Halutaan vaikka se nainen, mutta sen naisen haluilla ei ole merkitystä. Tai nostetaan itse itsensä johonkin paradoksaaliseen erikoisasemaan (kilttimies), joka pitäisi merkitä jotain muillekin ja sen perusteella saada palkinto (nainen).

Voi sitä väittää, että pitää naista ihmisenä, mutta jos jutut on tuota tasoa, niin väkisin on korvirn välissä ongelmaa. Eikä siinä auta jykevä leuka, tatskattu kaula, viinanjuonti tai rikokset, tai status, kun ei ole itse ihmisenä eriytynyt ja tunnista muiden ihmisten tuntevan, haluavan ja tarvitsevan myös kaikenlaista.

236

1907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      😄 Jaa kuinka moni tajuaa? -😂

      Mä luulen että "nainen" tarkoittaa rakastetuksi tulemista. Tai rakastamista. Tai onnellisuutta. Eli "nainen" ja nainen...

      "Nainen" on vähän niinkuin sijaissyyllinen omalle tyhjälle ololle. Auttaa yhtä paljon kuin viinan juominen.

      xLiner

      • Anonyymi

        Mun ei ehkä pitäis tänään kirjoittaa palstalle... Puolivälin tekstiä, ajatukset ihan muissa hommissa 😜

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun ei ehkä pitäis tänään kirjoittaa palstalle... Puolivälin tekstiä, ajatukset ihan muissa hommissa 😜

        xLiner

        Tai pskan väliä, en ole tekemässä täällä vaikutusta kehenkään 🍑💨

        xLiner


      • No siis esine, haavekuva, palkinto, toivekuva...yhtä kaikki, mutta ei sitä osaa pitää ihmisenä, jolla vois olla tarpeita.

        Muistan kun täällä on kysytty, että miten se "sisäinen kauneus" muka näkyy päällepäin... no tässä sen näkee selkeästi, mikä on ulosanti...

        Missäs ne ajatukset sitten tänään viipottaa? Oikotie auki ja mummonmökit vilisee silmissä? 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai pskan väliä, en ole tekemässä täällä vaikutusta kehenkään 🍑💨

        xLiner

        Sekosit jo omasta huolettomasta asenteestasikin...nyt on suuria mietteitä Linukalla. 🤣


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No siis esine, haavekuva, palkinto, toivekuva...yhtä kaikki, mutta ei sitä osaa pitää ihmisenä, jolla vois olla tarpeita.

        Muistan kun täällä on kysytty, että miten se "sisäinen kauneus" muka näkyy päällepäin... no tässä sen näkee selkeästi, mikä on ulosanti...

        Missäs ne ajatukset sitten tänään viipottaa? Oikotie auki ja mummonmökit vilisee silmissä? 😄

        Sellainen äiti seksuaalisella tyydytyksellä se "nainen" taitaa olla. Rakastaa ehdoitta, täyttää tarpeet niin kuin lapsena. Aina paikalla hoitamassa. Sillä ei ole omia tarpeita. Aivan. Jotain jäänyt kesken...

        Surullista. Tilanteen muuttuminen ei vaikuta kovin todennäköiseltä.

        Toki niitä sivujakin tässä olen tänään jo seuraillut. Ettei vaan pääse mitään vilahtamaan näpeistä 😄. On vaan vähän muutakin päällään.. ja hyvä niin 😁

        xLiner


      • Tämä. Oma elämä ei muutu yhtään sen paremmaksi jotenkin maagisesti, vaikka saisikin sen haaveilemansa "naisen". Päinvastoin elämä voi muuttua vaan entistä paskemmaksi ja varsinkin tehdä toisen osapuolen elämän huonommaksi. Ensin pitää oppia rakastamaan itseään ennen kuin voi rakastaa toista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen äiti seksuaalisella tyydytyksellä se "nainen" taitaa olla. Rakastaa ehdoitta, täyttää tarpeet niin kuin lapsena. Aina paikalla hoitamassa. Sillä ei ole omia tarpeita. Aivan. Jotain jäänyt kesken...

        Surullista. Tilanteen muuttuminen ei vaikuta kovin todennäköiseltä.

        Toki niitä sivujakin tässä olen tänään jo seuraillut. Ettei vaan pääse mitään vilahtamaan näpeistä 😄. On vaan vähän muutakin päällään.. ja hyvä niin 😁

        xLiner

        Joo. No tuota samankaltaista olen naisiltakin huomioinut. Etsitään "turvaa" ja "ohjausta".
        Halutaan itselle "mies", että voidaan itse olla "nainen".... vähän yököttävää, mutta ehkä kaikki ei kasva aikuisiksi, jotka osaavat hoitaa itselleen itse sen vanhemman roolin.

        Jaa? Meinaako kevättä pukata rintamukseen? 😉


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Tämä. Oma elämä ei muutu yhtään sen paremmaksi jotenkin maagisesti, vaikka saisikin sen haaveilemansa "naisen". Päinvastoin elämä voi muuttua vaan entistä paskemmaksi ja varsinkin tehdä toisen osapuolen elämän huonommaksi. Ensin pitää oppia rakastamaan itseään ennen kuin voi rakastaa toista.

        "Ensin pitää oppia rakastamaan itseään ennen kuin voi rakastaa toista."

        Rakastaa on ehkä liian vahva ilmaus. Oppia tulemaan toimeen itsensä kanssa, tykkään tuosta ilmaisusta.

        xLiner


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Tämä. Oma elämä ei muutu yhtään sen paremmaksi jotenkin maagisesti, vaikka saisikin sen haaveilemansa "naisen". Päinvastoin elämä voi muuttua vaan entistä paskemmaksi ja varsinkin tehdä toisen osapuolen elämän huonommaksi. Ensin pitää oppia rakastamaan itseään ennen kuin voi rakastaa toista.

        Niin ja terve vaan karvanaama pitkästä aikaa 😄

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja terve vaan karvanaama pitkästä aikaa 😄

        xLiner

        Moi sinnekin. Kiva että olet vielä täällä :)


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo. No tuota samankaltaista olen naisiltakin huomioinut. Etsitään "turvaa" ja "ohjausta".
        Halutaan itselle "mies", että voidaan itse olla "nainen".... vähän yököttävää, mutta ehkä kaikki ei kasva aikuisiksi, jotka osaavat hoitaa itselleen itse sen vanhemman roolin.

        Jaa? Meinaako kevättä pukata rintamukseen? 😉

        Ahdistava ajatus.. toimisi äitinä jollekin seksiä vonkaavalle pikkupojalle. Hyi helvata! Tai että taantuisi itse holhottavaksi... Vastenmielistä. Enkä mä nyt tarkoita, etteikö kaikilla olis tukea kaipaavia hetkiä, mutta ei siinä tarvitse taantua ääliöksi.

        Saattaa olla kevättä juu. Pientä piristymistä, suunnittelemista, vähän jopa toteuttamista. Kun nyt pari viikkoa jaksaa pakkasia, alkaa varmaan kevät! Sen verran epämääräistä vielä, etten viitsi selitellä tarkemmin 😊

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ensin pitää oppia rakastamaan itseään ennen kuin voi rakastaa toista."

        Rakastaa on ehkä liian vahva ilmaus. Oppia tulemaan toimeen itsensä kanssa, tykkään tuosta ilmaisusta.

        xLiner

        Hyväksyä itsensä ja olla sinut itsensä kanssa.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahdistava ajatus.. toimisi äitinä jollekin seksiä vonkaavalle pikkupojalle. Hyi helvata! Tai että taantuisi itse holhottavaksi... Vastenmielistä. Enkä mä nyt tarkoita, etteikö kaikilla olis tukea kaipaavia hetkiä, mutta ei siinä tarvitse taantua ääliöksi.

        Saattaa olla kevättä juu. Pientä piristymistä, suunnittelemista, vähän jopa toteuttamista. Kun nyt pari viikkoa jaksaa pakkasia, alkaa varmaan kevät! Sen verran epämääräistä vielä, etten viitsi selitellä tarkemmin 😊

        xLiner

        No samoja fiboja herättää...

        Itse mä konkreettisesti koin parissa suhteessa, että jos olin itse jostain suhteessa olevasta fiiliksestä rikki, kerroin sen, niin kohta mun piti olla se, joka lohduttaa...ei tullut olo, että on ihminen, vaan jokin pönkkä....

        Kiva, kun on dopamiinit kertymässä siellä. 😄👌


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Hyväksyä itsensä ja olla sinut itsensä kanssa.🙂.

        En mä tiedä tarviiko ihan kaikkea itsessään aina hyväksyäkään. Itsensä kanssa matsaaminen on ihan jees välillä 😄

        Mutta se on vapauttavaa, kun ei ajattele mitä muut itsestä ajattelee. ...Liityikö se nyt tähän mitenkään? Eisevväliä 😁

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        En mä tiedä tarviiko ihan kaikkea itsessään aina hyväksyäkään. Itsensä kanssa matsaaminen on ihan jees välillä 😄

        Mutta se on vapauttavaa, kun ei ajattele mitä muut itsestä ajattelee. ...Liityikö se nyt tähän mitenkään? Eisevväliä 😁

        xLiner

        No tavallaan kun on sinut itsensä kanssa niin muiden mielipiteillä ei oo mitään merkitystä. Ajatelkoon mitä ajattelee itse oon itseeni tyytyväinen kuitenkin. Ja joo on edottomasti vapauttavaa.🙂.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No samoja fiboja herättää...

        Itse mä konkreettisesti koin parissa suhteessa, että jos olin itse jostain suhteessa olevasta fiiliksestä rikki, kerroin sen, niin kohta mun piti olla se, joka lohduttaa...ei tullut olo, että on ihminen, vaan jokin pönkkä....

        Kiva, kun on dopamiinit kertymässä siellä. 😄👌

        Juu, turhan raskasta sellainen... ☹️

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, turhan raskasta sellainen... ☹️

        xLiner

        Ei toimi ei...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai pskan väliä, en ole tekemässä täällä vaikutusta kehenkään 🍑💨

        xLiner

        Paitsi itseesi.
        Niinkuin aina.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Tämä. Oma elämä ei muutu yhtään sen paremmaksi jotenkin maagisesti, vaikka saisikin sen haaveilemansa "naisen". Päinvastoin elämä voi muuttua vaan entistä paskemmaksi ja varsinkin tehdä toisen osapuolen elämän huonommaksi. Ensin pitää oppia rakastamaan itseään ennen kuin voi rakastaa toista.

        Olen eri mieltä.

        Kyllä elämä voi onnellisen parisuhteen myötä tulla PALJON paremmaksi.

        Minä esim. lopetin dokaamisen jne.

        Ja jos ei itseään pysty rakastamaan, pitäis olla loppuelämä yksin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen eri mieltä.

        Kyllä elämä voi onnellisen parisuhteen myötä tulla PALJON paremmaksi.

        Minä esim. lopetin dokaamisen jne.

        Ja jos ei itseään pysty rakastamaan, pitäis olla loppuelämä yksin?

        Jos ei osaa rakastaa itseään, on toisen antama rakkaus vain tekohengitystä. Mitä käy sitten kun tämä toinen ei enää rakastakaan sinua, ja kenties jättää sinut? Kukaan ei voi tehdä toista kokonaiseksi. Eikä kellekään pitäisi sälyttää sellaista vastuuta. Jokainen on vastuussa itsestään. Eikä parisuhde toimi pitemmän päälle siltä pohjalta, että vain toinen antaa ja tekohengittää toista.


      • Etsi toki...😂


    • Anonyymi

      Kirjoittaa kaveri joka toisaalla kirjoittaa "välillä tekisi mieli kiilata edessä jumiva alinopeutta äihäilevä auto ojaan." , eikä yhtään ajattele siellä toisessa autossa jonka nostaa pääosaan voi olla herttainen mummo sisällä jonka hengestä tuo murhaaja ei välitä yhtään. Kyllä, se se on, murhaaja! murhaaja!.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Kaikenlaisia mielitekoja voi olla. Ja on. Teot on kuitenkin se mikä erottaa hyvät ja pahat toisistaan.

        xLiner


      • Kysyttiin mun pimeää puokta ja mä sanoin...

        En mä missään ole sanonut toteuttavani pimeää puolta, ainakaan tuossa mielessä.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Kysyttiin mun pimeää puokta ja mä sanoin...

        En mä missään ole sanonut toteuttavani pimeää puolta, ainakaan tuossa mielessä.

        Eli pimeä puolesi on et haluaisit murhata ihmisen tai ihmisii täytyy olla tosi sairas kun tommosii miettii päivät pitkät


      • Anonyymi

        Oliko alinopeutta vaan joku ajaa 100 alueella 100 tai 105km/h niin ja joku ajaa 100 alueella 180km/h ja tekee päättömiä ja vaarallisia ohituksia ja vaarantaa muiden tiellä liikkujien hengen ja haluis vielä tappaa ihmisiä ja kiilailla heitä metsään ja unelmana ajaa yli 200km/h nokka kolarin eli päin viatonta vastaantulijaa ja ohittelee ja muut joutuu tekeen hätäjarrutuksia välttääkseen kuoleman


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli pimeä puolesi on et haluaisit murhata ihmisen tai ihmisii täytyy olla tosi sairas kun tommosii miettii päivät pitkät

        Voi vaan kuvitella mitä itse olet valmis tekemään naiselle joka ei alistu tahtoosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli pimeä puolesi on et haluaisit murhata ihmisen tai ihmisii täytyy olla tosi sairas kun tommosii miettii päivät pitkät

        Tollaset ajatukset viittaa tiettyyn sairauteen, joka ei ole tasapainossa, mt hpitajat kyllä auttaa! Olet vaarallinen itselles ja muille! Pitää tehdä susta ilmoitus!


    • Anonyymi

      Kristiina vai jaana rauhoitu niin nainen mieti mitä tarkoittaa

    • Anonyymi

      Höh

      Minun mielestäni nainen on esine. Nainen on koru, kaari tai mielentila - johon on (valitettavasti) puhallettu elämä.

      (hihitystä)

      • Anonyymi

        Juurikin näin

        Ja vaikka nainen kamppailisi tätä esineellistymistään vastaan, niin yksi vilkaisu peiliin palauttaa hänet takaisin Tellukselle.

        (naurua)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin

        Ja vaikka nainen kamppailisi tätä esineellistymistään vastaan, niin yksi vilkaisu peiliin palauttaa hänet takaisin Tellukselle.

        (naurua)

        Mjuu

        On tietysti olemassa särö tässä kaavamaisuudessa, mutta kukaan ei halua puhua siitä.

        En minä ainakaan tunne ketään.

        (hirn)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin

        Ja vaikka nainen kamppailisi tätä esineellistymistään vastaan, niin yksi vilkaisu peiliin palauttaa hänet takaisin Tellukselle.

        (naurua)

        Riippuu, että katsooko hän koko kuvaa, vai silmiin, jotka häntä katsoo...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Riippuu, että katsooko hän koko kuvaa, vai silmiin, jotka häntä katsoo...

        Mjaa-a

        Kaikille ihmisille tuntuu olevan hankalaa käsittää se että he ovat esineitä - kun ulos astuvat väenpaljouteen.

        Ei minua katso kukaan sieluni immateriaan kävellessäni näiden väitteiden poikki.

        (naurua)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mjaa-a

        Kaikille ihmisille tuntuu olevan hankalaa käsittää se että he ovat esineitä - kun ulos astuvat väenpaljouteen.

        Ei minua katso kukaan sieluni immateriaan kävellessäni näiden väitteiden poikki.

        (naurua)

        Täähän menee ihan valoaaltohiukkasdualismiiks...

        Valo voi olla aaltoa, mutta vasta kun pysäytetään aika johonkin, voidaan havaita se hiukkanen...tietyssä paikassa.

        Joo... pitäähän sitä pysähtyä, että huomaa olevansa joku. Muuten on vaan massaa...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Täähän menee ihan valoaaltohiukkasdualismiiks...

        Valo voi olla aaltoa, mutta vasta kun pysäytetään aika johonkin, voidaan havaita se hiukkanen...tietyssä paikassa.

        Joo... pitäähän sitä pysähtyä, että huomaa olevansa joku. Muuten on vaan massaa...

        Mjoo

        Koska on kehitelty tällainen abstraktio, kuten ajan pysähtyminen, niin emme ole tulleet ajatelleeksi sitä, mitä se konkreettisesti tarkoittaisi.

        Jos aika pysähtyisi (?), niin gravitaatio katoaisi. Ja mitä minä käytännön fysiikkaa ymmärrän, niin tällainen on mahdotonta, sillä ymmärrän paremmin kvasaarien olemassaolon ideaa kuin ihmisen.

        (hihitystä)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mjoo

        Koska on kehitelty tällainen abstraktio, kuten ajan pysähtyminen, niin emme ole tulleet ajatelleeksi sitä, mitä se konkreettisesti tarkoittaisi.

        Jos aika pysähtyisi (?), niin gravitaatio katoaisi. Ja mitä minä käytännön fysiikkaa ymmärrän, niin tällainen on mahdotonta, sillä ymmärrän paremmin kvasaarien olemassaolon ideaa kuin ihmisen.

        (hihitystä)

        Joku kvasaari saattaa näkyä vielä 10 vuotta, vaikka siellä paikanpäällä olevassa ajassa se on jo kadonnut... selvää kuin pläkki. 😁

        Kyl savolaiset hiffaa hyvin maailmankaikkeuden. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joku kvasaari saattaa näkyä vielä 10 vuotta, vaikka siellä paikanpäällä olevassa ajassa se on jo kadonnut... selvää kuin pläkki. 😁

        Kyl savolaiset hiffaa hyvin maailmankaikkeuden. 😁

        Epäilemättä

        Kun savolainen kipuaa soutuveneeseen, ei airoja tarvita.

        (reps)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Epäilemättä

        Kun savolainen kipuaa soutuveneeseen, ei airoja tarvita.

        (reps)

        Varsinkin korkean veden aikaan, niiden airojen muutenkin tarvitsee olla lähes olemattomat. 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilemättä

        Kun savolainen kipuaa soutuveneeseen, ei airoja tarvita.

        (reps)

        Vaikeampia keissejä

        Projektiivinen fysiikka tuo mukanaan irrallisia haasteita, sillä ihmisaivot kykenevät hahmottamaan selkeästä konkretiasta utopiota; kaikki tällaiset löydökset ovat niitä.

        Yhä pohdiskelen, että mitä tämä kaikki on.


        (hirn)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikeampia keissejä

        Projektiivinen fysiikka tuo mukanaan irrallisia haasteita, sillä ihmisaivot kykenevät hahmottamaan selkeästä konkretiasta utopiota; kaikki tällaiset löydökset ovat niitä.

        Yhä pohdiskelen, että mitä tämä kaikki on.


        (hirn)

        Sä leijutkin tyhjössä ja kohtaat vaan ohileijuvia ajatuksia, kuten aaveita... 😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Sä leijutkin tyhjössä ja kohtaat vaan ohileijuvia ajatuksia, kuten aaveita... 😄

        Mjaa

        Olen tyytyväinen omaan henkilökohtaiseen tyhjiööni.

        Kun saa olla yksin, toimii paremmin. Katso minne tahansa, niin näet saman.

        (hirn)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mjaa

        Olen tyytyväinen omaan henkilökohtaiseen tyhjiööni.

        Kun saa olla yksin, toimii paremmin. Katso minne tahansa, niin näet saman.

        (hirn)

        Pidä tulppa visusti kiinni, tai tyhjiö imaisee kaikkea kuonaa sisäänsä.

        Ennenkuin huomaatkaan, kohta Kääriän olkatoppaukset leijuvat edestäsi. 😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Pidä tulppa visusti kiinni, tai tyhjiö imaisee kaikkea kuonaa sisäänsä.

        Ennenkuin huomaatkaan, kohta Kääriän olkatoppaukset leijuvat edestäsi. 😄

        Köh

        Ensinnäkin se että estraditaiteilija Käärijä kirjoitetaan kuten on mainittu.

        Toiseksi se että olen (vihdoin ja viimein) oppinut jotain.

        😁👌


      • Anonyymi kirjoitti:

        Köh

        Ensinnäkin se että estraditaiteilija Käärijä kirjoitetaan kuten on mainittu.

        Toiseksi se että olen (vihdoin ja viimein) oppinut jotain.

        😁👌

        Sori maalaisuuteni, huomenna muutan kaupunkiin...

        Tiijätkö muuten mikä on kortsu savossa?

        Jorma Käöriäinen. 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Sori maalaisuuteni, huomenna muutan kaupunkiin...

        Tiijätkö muuten mikä on kortsu savossa?

        Jorma Käöriäinen. 🤣🤣🤣

        Mjaa

        Meille on huomenna ratavaraus Lopen ampumaradalle.

        Kannattaa ehkä laittaa Fiat kiinni tolppaan.

        (hirn)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mjaa

        Meille on huomenna ratavaraus Lopen ampumaradalle.

        Kannattaa ehkä laittaa Fiat kiinni tolppaan.

        (hirn)

        Toinen määrää suunnan ja toinen vauhdin(kö)?


    • Mä en näe tuota ihan noin jyrkästi, mutta onhan siinä tuokin puoli tietysti. Kumppaninkin voi haluta kuin esineen. Moni pitääkin kumppaniaan kuin esinettä.

      Mä jotenkin kuitenkin olen mieltänyt, että noissa aloituksissa nainen on vaan yleisesti symboli sukupuolelle, mutta vielä täysin tuntemattomalle yksilölle, kuka se nainen voisi olla.

      Naista ei voi nimetä, kun ei tiedä itsekkään kuka se olisi. Siksi se on vaan lakonisesti nainen.

      • Enemmän mua huolestuttaa jutut, että kumppanin pitäisi olla aina valmis antamaan seksiä, kun toisen tekee mieli. Vaikkei hänen tekisi mieli, mutta kun kumppanin tekee. Se on esineellistämistä pahimmalla tavalla.

        Missä ei toisen tahtotilaa kuunnella, kun se päättää joka haluaa olla haluttu tai on muka syy suuttua. Itsekkyyden huippua.


      • Voipihan se noinkin olla, mutta tuossa Linukslle sanoin...ehkä, vai aloituksessakin? Nyt en muista...mutta kun puhutaan sisäisestä kauneudesta, luonteesta tai muista pehmeistä arvoista, niin ne näkyy jo ns. puheessa.
        Ei tarvitse puhua naisista, suhteista, vaan ihan mistä vaan, vaikka eläimistä, kun sen sisäisen lämmön joko näkee, tai ei nää. Korupuheet kyllä aikuinen ihminen näkee selkeästi. Ehkä joku teini vielä vois sotkeutua...


      • Disseisback kirjoitti:

        Voipihan se noinkin olla, mutta tuossa Linukslle sanoin...ehkä, vai aloituksessakin? Nyt en muista...mutta kun puhutaan sisäisestä kauneudesta, luonteesta tai muista pehmeistä arvoista, niin ne näkyy jo ns. puheessa.
        Ei tarvitse puhua naisista, suhteista, vaan ihan mistä vaan, vaikka eläimistä, kun sen sisäisen lämmön joko näkee, tai ei nää. Korupuheet kyllä aikuinen ihminen näkee selkeästi. Ehkä joku teini vielä vois sotkeutua...

        No joo. Niitten..aloitusten tekijä on monotooninen, ehkä tarkoituksella ehkä tunnepuolen ongelmineen aleksityyminen henkilö. Joka ei osaa sisällyttää tekstiinsä/puheeseen tunnesävyjä. 🤷🏼‍♂️

        Onhan jotkut ihmiset kuin robotin kanssa puhuisi, vähän tunnemaailmattomia kyvyttömiä elävöittämään puhettaan, niin että siitä heijastuisi tunnetta.

        Ehkä hän on kyvytön ilmaisemaan itseään elävästi?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Voipihan se noinkin olla, mutta tuossa Linukslle sanoin...ehkä, vai aloituksessakin? Nyt en muista...mutta kun puhutaan sisäisestä kauneudesta, luonteesta tai muista pehmeistä arvoista, niin ne näkyy jo ns. puheessa.
        Ei tarvitse puhua naisista, suhteista, vaan ihan mistä vaan, vaikka eläimistä, kun sen sisäisen lämmön joko näkee, tai ei nää. Korupuheet kyllä aikuinen ihminen näkee selkeästi. Ehkä joku teini vielä vois sotkeutua...

        Tosi törkeää väitätkö että nainen on eläin eikä ihminen nyt on levotonta juttuu


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        No joo. Niitten..aloitusten tekijä on monotooninen, ehkä tarkoituksella ehkä tunnepuolen ongelmineen aleksityyminen henkilö. Joka ei osaa sisällyttää tekstiinsä/puheeseen tunnesävyjä. 🤷🏼‍♂️

        Onhan jotkut ihmiset kuin robotin kanssa puhuisi, vähän tunnemaailmattomia kyvyttömiä elävöittämään puhettaan, niin että siitä heijastuisi tunnetta.

        Ehkä hän on kyvytön ilmaisemaan itseään elävästi?

        Nyt on sellaista juttuu taas et tulis jo huominen ja sinuu ei sit enään näe kuin korkeintaan kerran pari koko loppu vuonna taas o niin pehmeet juttuu että


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        No joo. Niitten..aloitusten tekijä on monotooninen, ehkä tarkoituksella ehkä tunnepuolen ongelmineen aleksityyminen henkilö. Joka ei osaa sisällyttää tekstiinsä/puheeseen tunnesävyjä. 🤷🏼‍♂️

        Onhan jotkut ihmiset kuin robotin kanssa puhuisi, vähän tunnemaailmattomia kyvyttömiä elävöittämään puhettaan, niin että siitä heijastuisi tunnetta.

        Ehkä hän on kyvytön ilmaisemaan itseään elävästi?

        Tommosen kuvanko haluat jättää itsestäsi viimeisenä päivänä ja voi niitä työkavereita jotka joutuu kuuntelemaan aivoituksiasi no se hyvä et ei sinun tarvi pitkään olla samassa kokeilupaikassa kun saat etsiä uuden kokeilupaikan


      • G-LoveR kirjoitti:

        No joo. Niitten..aloitusten tekijä on monotooninen, ehkä tarkoituksella ehkä tunnepuolen ongelmineen aleksityyminen henkilö. Joka ei osaa sisällyttää tekstiinsä/puheeseen tunnesävyjä. 🤷🏼‍♂️

        Onhan jotkut ihmiset kuin robotin kanssa puhuisi, vähän tunnemaailmattomia kyvyttömiä elävöittämään puhettaan, niin että siitä heijastuisi tunnetta.

        Ehkä hän on kyvytön ilmaisemaan itseään elävästi?

        Joo. Voi olla näinkin, mutta kysyinkin, että huomaako kukaan itsessään tuota asiaa?

        Tää meni nyt vähän yksipuoliseksi aloitukseksi, mutta kyllähän naisetkin esineellistää miehiä huomaamattaan.

        Monet vaikka ilmoittaa pituuden olevan tärkeää, kun ei voi muuten korkkareita käyttää...mies vieressä voi näyttää kävelykepiltä... 🤣

        Tai paras on joissain treffi-ilmoituksissa tämä: Kainalopaikka hakusessa. 🤣 Ostas ison nallen, minkä kainaloon vois uppoutua. 🤣


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo. Voi olla näinkin, mutta kysyinkin, että huomaako kukaan itsessään tuota asiaa?

        Tää meni nyt vähän yksipuoliseksi aloitukseksi, mutta kyllähän naisetkin esineellistää miehiä huomaamattaan.

        Monet vaikka ilmoittaa pituuden olevan tärkeää, kun ei voi muuten korkkareita käyttää...mies vieressä voi näyttää kävelykepiltä... 🤣

        Tai paras on joissain treffi-ilmoituksissa tämä: Kainalopaikka hakusessa. 🤣 Ostas ison nallen, minkä kainaloon vois uppoutua. 🤣

        Jep. Yli sukupuolirajojen tuota tehdään. Mutta niitä kutsutaan hienosti kriteereiksi. 😉

        😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tommosen kuvanko haluat jättää itsestäsi viimeisenä päivänä ja voi niitä työkavereita jotka joutuu kuuntelemaan aivoituksiasi no se hyvä et ei sinun tarvi pitkään olla samassa kokeilupaikassa kun saat etsiä uuden kokeilupaikan

        Onko sillä väliä millaisen kuvan itsestäni jätän? Ei minusta tartte kenenkään tykätä millään tavoin, eikä minun tarvitse miettiä sanojani sen enempää ollakseni tykätty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on sellaista juttuu taas et tulis jo huominen ja sinuu ei sit enään näe kuin korkeintaan kerran pari koko loppu vuonna taas o niin pehmeet juttuu että

        Jatka sinä laadun parantelua minun häipyessä. 👍


      • G-LoveR kirjoitti:

        Jep. Yli sukupuolirajojen tuota tehdään. Mutta niitä kutsutaan hienosti kriteereiksi. 😉

        😁

        Joo. Sinäänsä ei siinäkään mitään väärää ole. Itsehän sitä haluaa lsput silmillä putkinäköisenä suhata.

        Samahan se pätee kaikkia ihmisiä esineellistäviä.


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo. Sinäänsä ei siinäkään mitään väärää ole. Itsehän sitä haluaa lsput silmillä putkinäköisenä suhata.

        Samahan se pätee kaikkia ihmisiä esineellistäviä.

        Juu. Onhan mullakin tiettyjä ehtoja kumppanille, jonka kelpuutan kumppaniksi. Varsinaisesti kriteereiksi en niitä kutsu, mutta hyväksyn ja en hyväksy periaatteella teen itsekin valintaa.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Juu. Onhan mullakin tiettyjä ehtoja kumppanille, jonka kelpuutan kumppaniksi. Varsinaisesti kriteereiksi en niitä kutsu, mutta hyväksyn ja en hyväksy periaatteella teen itsekin valintaa.

        Niin. Mä koetan päästä yli niistä, ihan itseni vuoksi. Mutta varsinaisesti sehän ei ole aloituksen idea enää...

        Sinäänsä mua ei haittaa, vaikka ihmiset toisiaan esineellistää, tai asettaa johonkin jalustimelle... omapahan on asiansa ja elämänsä, mutta mietin ihan sitä, että moniko huomaa sitä ajatusta jo puheissaan ja kirjoituksissaan. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin. Mä koetan päästä yli niistä, ihan itseni vuoksi. Mutta varsinaisesti sehän ei ole aloituksen idea enää...

        Sinäänsä mua ei haittaa, vaikka ihmiset toisiaan esineellistää, tai asettaa johonkin jalustimelle... omapahan on asiansa ja elämänsä, mutta mietin ihan sitä, että moniko huomaa sitä ajatusta jo puheissaan ja kirjoituksissaan. 😊

        Moni ehkä huomaa muitten esineellistävän, muttei koe itse esineellistävänsä. Kun jokin muu termi tulee tilalle, niin silloin ajatellaan, että tää on ok näin.

        Itse tykkään enemmän tuosta hyväksyn, en hyväksy mallista, kun kriteerilistasta. Kun itse ainakin olen monessa asiassa hyvin joustava ja ennakkoluuloton, ennakkoasenteista vapaa. Niin mulle on helpompaa vetää linjat toteemalla, alkoholisti, en hyväksy. Väkivaltainen, en hyväksy jne.

        Pituus, paino, kehonkoostumus, ammatti, harrasteet, varallisuus, karvoituksen määrä ja väri, silmienväri, vaatetus sellaiset kun ei oo mulle taas relevantteja valinnan tekijöitä siinä määrin, kun haittaavat elämäntavat niin tunnen tuon helpommaksi tavaksi karsia. 😁


      • G-LoveR kirjoitti:

        Moni ehkä huomaa muitten esineellistävän, muttei koe itse esineellistävänsä. Kun jokin muu termi tulee tilalle, niin silloin ajatellaan, että tää on ok näin.

        Itse tykkään enemmän tuosta hyväksyn, en hyväksy mallista, kun kriteerilistasta. Kun itse ainakin olen monessa asiassa hyvin joustava ja ennakkoluuloton, ennakkoasenteista vapaa. Niin mulle on helpompaa vetää linjat toteemalla, alkoholisti, en hyväksy. Väkivaltainen, en hyväksy jne.

        Pituus, paino, kehonkoostumus, ammatti, harrasteet, varallisuus, karvoituksen määrä ja väri, silmienväri, vaatetus sellaiset kun ei oo mulle taas relevantteja valinnan tekijöitä siinä määrin, kun haittaavat elämäntavat niin tunnen tuon helpommaksi tavaksi karsia. 😁

        Niin. Mä ymmärrän, että joillekin ulkoiset asiat on tärkeitä ja niitä ei voi vaan korvata vaikka hyvällä luonteella..

        Mieltymykset ei ehkä ole esineellistämistä, mutta ehkä niiden luetteleminen ääneen on... 🤔

        Mua kiinnostaa nyt just se, miten paljon pelkällä puheella/kirjoituksella merkitystä siihen, mikä kuva itsestä toiselle annetaan. En mä edes väitä, ettenkö itsekin esineellistäsi kirjoittelussani tai puheessa toisia....

        Mutta olis kiva, kun ei niin tekis. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin. Mä ymmärrän, että joillekin ulkoiset asiat on tärkeitä ja niitä ei voi vaan korvata vaikka hyvällä luonteella..

        Mieltymykset ei ehkä ole esineellistämistä, mutta ehkä niiden luetteleminen ääneen on... 🤔

        Mua kiinnostaa nyt just se, miten paljon pelkällä puheella/kirjoituksella merkitystä siihen, mikä kuva itsestä toiselle annetaan. En mä edes väitä, ettenkö itsekin esineellistäsi kirjoittelussani tai puheessa toisia....

        Mutta olis kiva, kun ei niin tekis. 😊

        Tai oikeastaan huomais sen itse....


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin. Mä ymmärrän, että joillekin ulkoiset asiat on tärkeitä ja niitä ei voi vaan korvata vaikka hyvällä luonteella..

        Mieltymykset ei ehkä ole esineellistämistä, mutta ehkä niiden luetteleminen ääneen on... 🤔

        Mua kiinnostaa nyt just se, miten paljon pelkällä puheella/kirjoituksella merkitystä siihen, mikä kuva itsestä toiselle annetaan. En mä edes väitä, ettenkö itsekin esineellistäsi kirjoittelussani tai puheessa toisia....

        Mutta olis kiva, kun ei niin tekis. 😊

        Ehkä se minkä arvon sille asialle lataa tekee siitä esineellistämistä tai toiveen? 🤔

        Syy tavallaan?

        Jos pitkä nainen haluaa pitkän miehen, koska on helpompi fyysisesti kaulailla, suukotella, kun ei tarvitse kumartua. Onko se esineellistämistä?

        Kun jos joku haluaa pitkän miehen, koska se näyttää muittenkin silmään hyvälle, minusta se on esineellistämistä.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Ehkä se minkä arvon sille asialle lataa tekee siitä esineellistämistä tai toiveen? 🤔

        Syy tavallaan?

        Jos pitkä nainen haluaa pitkän miehen, koska on helpompi fyysisesti kaulailla, suukotella, kun ei tarvitse kumartua. Onko se esineellistämistä?

        Kun jos joku haluaa pitkän miehen, koska se näyttää muittenkin silmään hyvälle, minusta se on esineellistämistä.

        Tai jos mies johon nyt satuin ihastumaan olikin pitkä, niin onko se edes mikään kriteeri, jos miehen pituus ei vaikuttanut mitenkään valintaan? Hän olis lyhyenä yhtä ihana.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Enemmän mua huolestuttaa jutut, että kumppanin pitäisi olla aina valmis antamaan seksiä, kun toisen tekee mieli. Vaikkei hänen tekisi mieli, mutta kun kumppanin tekee. Se on esineellistämistä pahimmalla tavalla.

        Missä ei toisen tahtotilaa kuunnella, kun se päättää joka haluaa olla haluttu tai on muka syy suuttua. Itsekkyyden huippua.

        Tuossa just yksi syy miksi aikoinaan erosin enkä sen jälkeen ole miestä muutamaa kuukautta pitemmäksi aikaa ristikseni ottanut , siinä muutamassa kuukaudessa kyllä on tullut selväksi että ei muuteta saman katon alle. Mä päätin että en ala aikuista miestä vetämään perässäni ja paapomaan sellaisilla mitkä hän pystyy itsekin tekemään, kun itse en siitä saa kuin paskan mielen passatessa. Myöhemmin tulin siihen tulokseen että en tarvitse miestä enää mihinkään, pärjään loistavasti yksin ilman riippakiviä.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Ehkä se minkä arvon sille asialle lataa tekee siitä esineellistämistä tai toiveen? 🤔

        Syy tavallaan?

        Jos pitkä nainen haluaa pitkän miehen, koska on helpompi fyysisesti kaulailla, suukotella, kun ei tarvitse kumartua. Onko se esineellistämistä?

        Kun jos joku haluaa pitkän miehen, koska se näyttää muittenkin silmään hyvälle, minusta se on esineellistämistä.

        No en mä tiedä onko sekään väärin, jos pitää pitkiä miehiä vaan viehättävänä ja sillä siisti. Jos lyhyt ei iske, niin eipä sitä päässään kääntämälläkään voi muuksi kääntää.

        Minä esimerkiksi pidän naisen pyllystä. Ja tietynlainen sytyttää ja tietty taas ei... jos pylly ei miellytä, on vaikeaa sitä muuksi kääntää. Se olisi jo valehtelua, toiselle ja ennenkaikkea itselle.

        Mutta tekisin vaan asian vaikeaksi itselleni, jos koettaisin sanoittaa sitä, mitä se pylly mulle mrrkkaa ja miten ja millainen...ja sen julkistaminen esineellistäisi...minusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa just yksi syy miksi aikoinaan erosin enkä sen jälkeen ole miestä muutamaa kuukautta pitemmäksi aikaa ristikseni ottanut , siinä muutamassa kuukaudessa kyllä on tullut selväksi että ei muuteta saman katon alle. Mä päätin että en ala aikuista miestä vetämään perässäni ja paapomaan sellaisilla mitkä hän pystyy itsekin tekemään, kun itse en siitä saa kuin paskan mielen passatessa. Myöhemmin tulin siihen tulokseen että en tarvitse miestä enää mihinkään, pärjään loistavasti yksin ilman riippakiviä.

        Ymmärrän. Hiukan kokemusta samanlaisista miehistä. Ettei tiedä olenko rakastettu vaiko palvelija.


      • Disseisback kirjoitti:

        No en mä tiedä onko sekään väärin, jos pitää pitkiä miehiä vaan viehättävänä ja sillä siisti. Jos lyhyt ei iske, niin eipä sitä päässään kääntämälläkään voi muuksi kääntää.

        Minä esimerkiksi pidän naisen pyllystä. Ja tietynlainen sytyttää ja tietty taas ei... jos pylly ei miellytä, on vaikeaa sitä muuksi kääntää. Se olisi jo valehtelua, toiselle ja ennenkaikkea itselle.

        Mutta tekisin vaan asian vaikeaksi itselleni, jos koettaisin sanoittaa sitä, mitä se pylly mulle mrrkkaa ja miten ja millainen...ja sen julkistaminen esineellistäisi...minusta.

        Juu ymmärrän tuonkin näkökulman. Ja totta, makuasiat on makuasioita.

        Et kuitenkaan valkkaa naistasi pyllyn mukaan? 😜

        Onhan mullakin mieltymyksiä, mutta olen huomannut että ne muuttuu justiinsa siinä kohtaa, kun tykästyn johku ihmiseen eli kaikki pintapuolinen ennen niin mieluinen voi kääntyä nurin narin, kun joku saa mut tykästymään persoonallaan.

        Siinä rapisee kaikki glamour ja hileet hittoon, kun näkee enää vaan just sen ihmisen täydellisenä epätäydellisyyksineenkin. Silmäpusseineen ja otsaryppyineen, peppuineen ja hörökorvineen..


      • G-LoveR kirjoitti:

        Juu ymmärrän tuonkin näkökulman. Ja totta, makuasiat on makuasioita.

        Et kuitenkaan valkkaa naistasi pyllyn mukaan? 😜

        Onhan mullakin mieltymyksiä, mutta olen huomannut että ne muuttuu justiinsa siinä kohtaa, kun tykästyn johku ihmiseen eli kaikki pintapuolinen ennen niin mieluinen voi kääntyä nurin narin, kun joku saa mut tykästymään persoonallaan.

        Siinä rapisee kaikki glamour ja hileet hittoon, kun näkee enää vaan just sen ihmisen täydellisenä epätäydellisyyksineenkin. Silmäpusseineen ja otsaryppyineen, peppuineen ja hörökorvineen..

        No en voi tietää edes, heivaisinko jonkun pyllyn perusteella, vai luonteen?

        En mä tiedä edes, onko sillä väliä, kun kyse on minun halusta jokatapauksessa. Jos nainen kysyy miks ei kolise, niin vastaan, etten tiedä...koska en tiedä. 😁

        Ja kuka siitä analyysistä hyötyisi? 🤔


      • Disseisback kirjoitti:

        No en voi tietää edes, heivaisinko jonkun pyllyn perusteella, vai luonteen?

        En mä tiedä edes, onko sillä väliä, kun kyse on minun halusta jokatapauksessa. Jos nainen kysyy miks ei kolise, niin vastaan, etten tiedä...koska en tiedä. 😁

        Ja kuka siitä analyysistä hyötyisi? 🤔

        Onhan se noinkin. 😌


      • G-LoveR kirjoitti:

        Onhan se noinkin. 😌

        No tuossakin se mitä ulospäin sanoo, tekee siitä merkityksellisen...muille ja lopulta itselleenkin. 😊


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Onko sillä väliä millaisen kuvan itsestäni jätän? Ei minusta tartte kenenkään tykätä millään tavoin, eikä minun tarvitse miettiä sanojani sen enempää ollakseni tykätty.

        Kyllä seksi kivaa kun komea MIES! Ja aivotkin pelaisi?


    • Mielestäni meidän kilttien ja kunnollisten mollaaminen on vakavampi ongelma

      • En mä usko, että teitä mollataan, jotka käyttäytyy hyvin nuita kohtaan. Jos asettaa itsensä ohi kaikkien muiden tuolla tittelillä, yleensä vedetään alas ja sotketaan jalkoihin.


      • Ja toisaalta... mä oon kiltti ja kunnollinen, mutta onko se jokin meriitti?

        Oonhan mä 173 cm pitkä ja sinisilmäinenkin...


      • Eikös se kiltti ja kunnollinen ole vähimmäisvaatimus, eikä mikään meriitti?


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Eikös se kiltti ja kunnollinen ole vähimmäisvaatimus, eikä mikään meriitti?

        Joillekin huumorintajukin on vähimmäisvaatimus.


    • Anonyymi

      Eihän noissa oikeastaan esineellistämistä harrasteta, kysehän on vain korkeamman henkisen tilan tietoisuuden saavuttamisesta. (Vertaa buddhalaisuus) Mantran luomisella ja siihen uskomisella on suuri merkitys kun pyritään tavoittelemaan tätä jotain suurta tavoittamatonta :)

      • Nojoo, jotenkin noin mäkin ne nään. Jep. Mantrana. 👍


    • En mä kyllä koe esineellistäväni naista jos sanon että uskon parisuhteen ja kumppanin itselleni vielä löytäväni. Sehän nyt on itsestäänselvä asia ainakin mulle että ei se ole vain musta tai mun tahdostani ja haluamisistani kiinni vaan myös sen naisen pitää tahtoa parisuhdetta ja parisuhdetta juuri mun kanssa.🙂.

      • Anonyymi

        Normaalia jokainen mies haluaa rakkauden eli oman naisen ja vaimon se on normaalia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaalia jokainen mies haluaa rakkauden eli oman naisen ja vaimon se on normaalia

        Ole välis-tollo hiljaa. Kaikki ei halua. Jotkut haluaa.


      • Anonyymi

        Esineellistäminen tulee sitä kautta, että mies nähdään etsijänä ja nainen etsittävänä.

        Mielestäni tuossa kohtaa esineellistäminen on aivan yksiselitteistä.

        Kokeile kääntää kaikki toisin päin:

        "Minustakin tulee vielä joskus jonkun naisen mies."

        "Kyllä joku nainen minut vielä joskus löytää."

        Asia on sama kuin aloituksessa mutta subjekti ja objekti on vaihdettu.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esineellistäminen tulee sitä kautta, että mies nähdään etsijänä ja nainen etsittävänä.

        Mielestäni tuossa kohtaa esineellistäminen on aivan yksiselitteistä.

        Kokeile kääntää kaikki toisin päin:

        "Minustakin tulee vielä joskus jonkun naisen mies."

        "Kyllä joku nainen minut vielä joskus löytää."

        Asia on sama kuin aloituksessa mutta subjekti ja objekti on vaihdettu.

        🦄

        Tällä palstalla moni mies tuntuu odottavan löytäjäänsä. Naisen pitäis tehdä kaikki. Naisen pitäis kiinnostua ja löytää miehen kotiin. Naisen pitäisi hakea mies omakseen. Mies vaan odottaa ja haaveilee kotona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esineellistäminen tulee sitä kautta, että mies nähdään etsijänä ja nainen etsittävänä.

        Mielestäni tuossa kohtaa esineellistäminen on aivan yksiselitteistä.

        Kokeile kääntää kaikki toisin päin:

        "Minustakin tulee vielä joskus jonkun naisen mies."

        "Kyllä joku nainen minut vielä joskus löytää."

        Asia on sama kuin aloituksessa mutta subjekti ja objekti on vaihdettu.

        🦄

        Kumpikin esimerkkisi on oikein eli mies saa sanoa haluan oman naisen tai haluan olla jonkun naisen iki oma mies ja nainen saa sanoa haluan oman miehen tai haluan olla jonkun miehen vaimo niin ihmiset puhuu eli älä rupee mitään epänormaalia ja omaa keksimääsi juttua tai aivoituksia puhumaan vaan puhutaan kuin ihmiset jooko


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esineellistäminen tulee sitä kautta, että mies nähdään etsijänä ja nainen etsittävänä.

        Mielestäni tuossa kohtaa esineellistäminen on aivan yksiselitteistä.

        Kokeile kääntää kaikki toisin päin:

        "Minustakin tulee vielä joskus jonkun naisen mies."

        "Kyllä joku nainen minut vielä joskus löytää."

        Asia on sama kuin aloituksessa mutta subjekti ja objekti on vaihdettu.

        🦄

        No tuolleen käännettynä merkityskin....ainakin kuulijalle muuttuu. Aloituksessa kysyttiinkin, että moniko huomaa, että sanoittamisessa on muille merkitystä.

        Mutta tuolla mainitsin, että esineellistää naisetkin miehiä, mitä ei tullut aloitukseen laitettua. Miehet ei vaan keskimäärin kiinnitä sellaiseen merkitystä suoranaisesti....mikä sitten saattaa suhteessa kostautua myöhemmin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla moni mies tuntuu odottavan löytäjäänsä. Naisen pitäis tehdä kaikki. Naisen pitäis kiinnostua ja löytää miehen kotiin. Naisen pitäisi hakea mies omakseen. Mies vaan odottaa ja haaveilee kotona.

        Ongelma tulee vastaan sitten, kun nainen oikeasti on subjekti eikä objekti. Sen jälkeen kyseisenlaiset miehet näkevät subjektiuden ongelmana.

        Näin tehden miehet sinetöivät itsensä sinkuiksi tavalla, josta vain he itse voivat itsensä vapauttaa.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esineellistäminen tulee sitä kautta, että mies nähdään etsijänä ja nainen etsittävänä.

        Mielestäni tuossa kohtaa esineellistäminen on aivan yksiselitteistä.

        Kokeile kääntää kaikki toisin päin:

        "Minustakin tulee vielä joskus jonkun naisen mies."

        "Kyllä joku nainen minut vielä joskus löytää."

        Asia on sama kuin aloituksessa mutta subjekti ja objekti on vaihdettu.

        🦄

        Samanlaillahan se nainen voi olla etsinyt parisuhdetta ja juuri mua. En mä koe itseeni esineellistetyksi jos joku nainen etsisi parisuhdetta ja musta itselleen sitten kumppanin löytäisi. Mun mielestä toi on pelkkää semantiikkaa. Enkä mä koe että mä etsin mitään esinettä vaan sitä ihmistä kenen kanssa elämäni jakaa, henkistä yhteyttä, toisesta välittämistä ja huolehtimista, rakkautta.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla moni mies tuntuu odottavan löytäjäänsä. Naisen pitäis tehdä kaikki. Naisen pitäis kiinnostua ja löytää miehen kotiin. Naisen pitäisi hakea mies omakseen. Mies vaan odottaa ja haaveilee kotona.

        Kyllä mä ainakin lupasin itselleni että teen kaikkeni sen eteen että vois olla mahdollista parisuhde, kumppani ja rakkaus elämään saada. Ei se mitenkään taianomaisesti elämään odottamalla tupsahda. Tai kai niinkin on käynyt ja voi käydä mutta en mä sitä hirveen todennäköisenä pidä. Miten sun mielestä asiassa pitäis toimia?🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Samanlaillahan se nainen voi olla etsinyt parisuhdetta ja juuri mua. En mä koe itseeni esineellistetyksi jos joku nainen etsisi parisuhdetta ja musta itselleen sitten kumppanin löytäisi. Mun mielestä toi on pelkkää semantiikkaa. Enkä mä koe että mä etsin mitään esinettä vaan sitä ihmistä kenen kanssa elämäni jakaa, henkistä yhteyttä, toisesta välittämistä ja huolehtimista, rakkautta.🙂.

        Semantiikka ei ole irrallista sosiaalisesta todellisuudesta. Fyysisestä todellisuudesta se voi olla irrallista.

        Minä en siedä sitä että minusta tehdään kohde yhtään missään sellaisessa asiassa, jossa minä olen ilmaissut tahtoni ja nähnyt vaivaa. Sellainen on yleistä naisia koskevassa kielenkäytössä.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Semantiikka ei ole irrallista sosiaalisesta todellisuudesta. Fyysisestä todellisuudesta se voi olla irrallista.

        Minä en siedä sitä että minusta tehdään kohde yhtään missään sellaisessa asiassa, jossa minä olen ilmaissut tahtoni ja nähnyt vaivaa. Sellainen on yleistä naisia koskevassa kielenkäytössä.

        🦄

        No mun mielestä tuo sitä nyt kuitenkin on.

        Mä itse en tässä nimenomaisessa asiassa esineellistämistä näe tai koe. Enkä näe että kielenkäyttöä voi yleistää koskemaan kaikkia vaan jokainen puhuu asioista omalla tavallaan.🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla moni mies tuntuu odottavan löytäjäänsä. Naisen pitäis tehdä kaikki. Naisen pitäis kiinnostua ja löytää miehen kotiin. Naisen pitäisi hakea mies omakseen. Mies vaan odottaa ja haaveilee kotona.

        Tänä suurena tasa-arvoisuuden aikana miksi ei? Miksi se on väärin? Naisethan eivät enää halua olla kohteita ja esineellistettyjä, käyttäytykää haluamanne roolin mukaan ja toimikaa 😁 , hopi hopi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tänä suurena tasa-arvoisuuden aikana miksi ei? Miksi se on väärin? Naisethan eivät enää halua olla kohteita ja esineellistettyjä, käyttäytykää haluamanne roolin mukaan ja toimikaa 😁 , hopi hopi

        Moni varnaan toimiikin. Mutta ei se tarkoita silti, että uunipankkopojat kiinnostais. 😄


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No mun mielestä tuo sitä nyt kuitenkin on.

        Mä itse en tässä nimenomaisessa asiassa esineellistämistä näe tai koe. Enkä näe että kielenkäyttöä voi yleistää koskemaan kaikkia vaan jokainen puhuu asioista omalla tavallaan.🙂.

        Jospa et takertuisi noihin yksittäisiin lauseisiin vaan miettisit naisia koskevaa objektivoivaa kielenkäyttöä vähän laajemmin.

        Mutta voidaan miettiä tuota sinunkin lausettasi: "En mä kyllä koe esineellistäväni naista jos sanon että uskon parisuhteen ja kumppanin itselleni vielä löytäväni."

        Esineellistämistä havainnollistamassa voidaan käyttää vaikkapa Nussbaumia, joka luettelee seitsemän eri tapaa esineellistää joku. Näistä seitsemästä tuossa sinun lauseessasi on kyseessä kolmas (inertness) eli passiivisuus: "The objectifier treats the object as lacking in agency, and perhaps also in activity." Toisin sanoet esineellistät löytämisen kohteesi sillä, että teet itsestäsi subjektin ja löytämisen kohteestasi objektin. Sinä väität olevasi sekä etsijä että löytäjä. Vaikka et täysin mitätöisi löytämisen kohteesi agenttiutta, et voi käyttää sanoja "etsiä" ja "löytää" ilman, että mitätöit löytämisen kohteen aktivisuuden sillä samalla sekunnilla.

        Nussbaum, Martha C. (1995). "Objectification". Philosophy & Public Affairs. 24 (4): 249–291. doi:10.1111/j.1088-4963.1995.tb00032.x

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jospa et takertuisi noihin yksittäisiin lauseisiin vaan miettisit naisia koskevaa objektivoivaa kielenkäyttöä vähän laajemmin.

        Mutta voidaan miettiä tuota sinunkin lausettasi: "En mä kyllä koe esineellistäväni naista jos sanon että uskon parisuhteen ja kumppanin itselleni vielä löytäväni."

        Esineellistämistä havainnollistamassa voidaan käyttää vaikkapa Nussbaumia, joka luettelee seitsemän eri tapaa esineellistää joku. Näistä seitsemästä tuossa sinun lauseessasi on kyseessä kolmas (inertness) eli passiivisuus: "The objectifier treats the object as lacking in agency, and perhaps also in activity." Toisin sanoet esineellistät löytämisen kohteesi sillä, että teet itsestäsi subjektin ja löytämisen kohteestasi objektin. Sinä väität olevasi sekä etsijä että löytäjä. Vaikka et täysin mitätöisi löytämisen kohteesi agenttiutta, et voi käyttää sanoja "etsiä" ja "löytää" ilman, että mitätöit löytämisen kohteen aktivisuuden sillä samalla sekunnilla.

        Nussbaum, Martha C. (1995). "Objectification". Philosophy & Public Affairs. 24 (4): 249–291. doi:10.1111/j.1088-4963.1995.tb00032.x

        🦄

        Sori mä nyt en vaan näe asiaa niin ja siinä ei Nussbaumit auta.😄. Ne sanat vain kuvaavat sitä että haluan parisuhteen ja kummppanin itselleni ja uskon sen saavuttavani. Tuo on edelleen mulle vaan pelkkää sanoilla leikittelyä. Mä itse kyllä tiedän mitä tarkoitan ja se ei ole kenenkään esineellistäminen.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Sori mä nyt en vaan näe asiaa niin ja siinä ei Nussbaumit auta.😄. Ne sanat vain kuvaavat sitä että haluan parisuhteen ja kummppanin itselleni ja uskon sen saavuttavani. Tuo on edelleen mulle vaan pelkkää sanoilla leikittelyä. Mä itse kyllä tiedän mitä tarkoitan ja se ei ole kenenkään esineellistäminen.🙂.

        Välihuomsutus... laitan sulle, kun yksisarvinen ei siitä saa iloa...hänen pitää selata...

        Mä ymmärrän sun pointin kyllä. Mut minusta yksisarvinfn tarkoittaa sitä, että sinun löytösi jää ideassasi toissijaiseksi? Entä jos muotoilisit tuota ajatustasi vähän? Kopsaan tuon yksisarvisen mainitseman ensin tähän näin:
        "En mä kyllä koe esineellistäväni naista jos sanon että uskon parisuhteen ja kumppanin itselleni vielä löytäväni."
        Eli kävisikö? :

        Uskon saavani parisuhteen kumppanin kanssa joka haluaa ja hyväksyy minut? Tuskin suunnitelmasi muuttuu, mutta ulospäin tuo kuullostaa aivsn erilaiselle...se tuleva kumppanisi on osallinen.. ei objekti.


      • Disseisback kirjoitti:

        Välihuomsutus... laitan sulle, kun yksisarvinen ei siitä saa iloa...hänen pitää selata...

        Mä ymmärrän sun pointin kyllä. Mut minusta yksisarvinfn tarkoittaa sitä, että sinun löytösi jää ideassasi toissijaiseksi? Entä jos muotoilisit tuota ajatustasi vähän? Kopsaan tuon yksisarvisen mainitseman ensin tähän näin:
        "En mä kyllä koe esineellistäväni naista jos sanon että uskon parisuhteen ja kumppanin itselleni vielä löytäväni."
        Eli kävisikö? :

        Uskon saavani parisuhteen kumppanin kanssa joka haluaa ja hyväksyy minut? Tuskin suunnitelmasi muuttuu, mutta ulospäin tuo kuullostaa aivsn erilaiselle...se tuleva kumppanisi on osallinen.. ei objekti.

        No tuotahan mä tarkoitan juuri en vaan osannut laittaa sitä tuohon muotoon.🙂. Välillä on vaikeeta muotoilla asiat niin että kaikki käsittäis ne juuri sillätavalla kuin on tarkoittanut.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No tuotahan mä tarkoitan juuri en vaan osannut laittaa sitä tuohon muotoon.🙂. Välillä on vaikeeta muotoilla asiat niin että kaikki käsittäis ne juuri sillätavalla kuin on tarkoittanut.

        Joo. Mutta siksipä nämä keskustelusivut onkin, että asioita käytäis läpi ja koitettais etsii sanoituksia. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo. Mutta siksipä nämä keskustelusivut onkin, että asioita käytäis läpi ja koitettais etsii sanoituksia. 😊

        Mutta jos sanot noi kaksi vaihtoehtoa, sen minkä olit itse laatinut ja tuon minun vaihtoehdon itseksesi ihan ääneen ne konkretisoituu sulle ja hiffaat sen tulevan kumppaninisi mielipiteen/halun ihan toisin. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo. Mutta siksipä nämä keskustelusivut onkin, että asioita käytäis läpi ja koitettais etsii sanoituksia. 😊

        Näinhän tuo kai on. Välillä se hankalaa vaan on ja joskus harmittaa, turhauttaa ja ärsyttää kun ei asiaa muotoiltua saa niin että oma tarkoitus kaikille selviäisi.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Näinhän tuo kai on. Välillä se hankalaa vaan on ja joskus harmittaa, turhauttaa ja ärsyttää kun ei asiaa muotoiltua saa niin että oma tarkoitus kaikille selviäisi.🙂.

        No kuitenkin jaksat yrittää ja suostut kuuntelemaan. 😊

        Pikkuisen oon lueskellut, että olet jo tehnyt paljon ja isoja juttuja elämässäs. 😊

        Minusta oot hyvällä tiellä ja voit jo olla ittestäs ylpeä. 😊

        Mutta jaksa olla utelias ja koita kuunnella, vaikka joskus kuullostaa v.ttuilulle. Mene yli...😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Mutta jos sanot noi kaksi vaihtoehtoa, sen minkä olit itse laatinut ja tuon minun vaihtoehdon itseksesi ihan ääneen ne konkretisoituu sulle ja hiffaat sen tulevan kumppaninisi mielipiteen/halun ihan toisin. 😊

        Enemmän ja paremmin tuo sun versios vastaa sitä mitä mä tarkoitin kyllä.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Enemmän ja paremmin tuo sun versios vastaa sitä mitä mä tarkoitin kyllä.🙂.

        Sä voit kajauttaa tuon vaikka treffeillä. 😄

        Tuo sinun tarmokkuus ja elämänmyönteisyys, määrätietoisuus näkyy, mutta siinä jää tilaa toisellekin olla se joku. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        No kuitenkin jaksat yrittää ja suostut kuuntelemaan. 😊

        Pikkuisen oon lueskellut, että olet jo tehnyt paljon ja isoja juttuja elämässäs. 😊

        Minusta oot hyvällä tiellä ja voit jo olla ittestäs ylpeä. 😊

        Mutta jaksa olla utelias ja koita kuunnella, vaikka joskus kuullostaa v.ttuilulle. Mene yli...😊

        Kiitos paljon! On aina mukava kuulla tuollaista. Kyllä mä kovasti aina yritän kaikki puolet asioissa nähdä ja ymmärtää.🙂.


      • Disseisback kirjoitti:

        Sä voit kajauttaa tuon vaikka treffeillä. 😄

        Tuo sinun tarmokkuus ja elämänmyönteisyys, määrätietoisuus näkyy, mutta siinä jää tilaa toisellekin olla se joku. 😊

        Ei huonompi idea täytyy pitää mielessä.😄. Niin ja kiitos jälleen kauniista sanoista.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei huonompi idea täytyy pitää mielessä.😄. Niin ja kiitos jälleen kauniista sanoista.🙂.

        No mä oon vaan sivusta tuumailija. Sä ihan itse aiheutit tään kaikrn osallistumalla ja kertomalla.

        Mutta otan vastaan positkin toki. 😊

        Ja tavallaan sä teit tään mun ajatuksen todeksi....vaikka minäkin sen aloituksessa kuvailin kehnosti.. kaikkea ei osaa sanoittaa täydellisesti. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        No mä oon vaan sivusta tuumailija. Sä ihan itse aiheutit tään kaikrn osallistumalla ja kertomalla.

        Mutta otan vastaan positkin toki. 😊

        Ja tavallaan sä teit tään mun ajatuksen todeksi....vaikka minäkin sen aloituksessa kuvailin kehnosti.. kaikkea ei osaa sanoittaa täydellisesti. 😊

        Näinhän se on.🙂.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Välihuomsutus... laitan sulle, kun yksisarvinen ei siitä saa iloa...hänen pitää selata...

        Mä ymmärrän sun pointin kyllä. Mut minusta yksisarvinfn tarkoittaa sitä, että sinun löytösi jää ideassasi toissijaiseksi? Entä jos muotoilisit tuota ajatustasi vähän? Kopsaan tuon yksisarvisen mainitseman ensin tähän näin:
        "En mä kyllä koe esineellistäväni naista jos sanon että uskon parisuhteen ja kumppanin itselleni vielä löytäväni."
        Eli kävisikö? :

        Uskon saavani parisuhteen kumppanin kanssa joka haluaa ja hyväksyy minut? Tuskin suunnitelmasi muuttuu, mutta ulospäin tuo kuullostaa aivsn erilaiselle...se tuleva kumppanisi on osallinen.. ei objekti.

        "Uskon saavani parisuhteen kumppanin kanssa joka haluaa ja hyväksyy minut? "

        Nyt on jo parempi! Mutta parannan tätä vielä hieman:

        "Uskon osallistuvani yhteisymmäryksessä tulevan kumppanini kanssa parisuhteeseen, jota molemmat ovat etsineet ja jonka molemmat ovat löytäneet."

        Täydellinen kaksoisagenttius! Ei pienintäkään jälkeä objektivisoinnista. 😎 Katsokaas kun ette te miehet "löydä" meitä naisia. Se on kylmä luonnontieteellinen fakta, joten sellaiset puheet voi lopettaa vaikka välittömästi.

        🦄


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Näinhän se on.🙂.

        Niin. Omaa osaa ei pidä unohtaa 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Uskon saavani parisuhteen kumppanin kanssa joka haluaa ja hyväksyy minut? "

        Nyt on jo parempi! Mutta parannan tätä vielä hieman:

        "Uskon osallistuvani yhteisymmäryksessä tulevan kumppanini kanssa parisuhteeseen, jota molemmat ovat etsineet ja jonka molemmat ovat löytäneet."

        Täydellinen kaksoisagenttius! Ei pienintäkään jälkeä objektivisoinnista. 😎 Katsokaas kun ette te miehet "löydä" meitä naisia. Se on kylmä luonnontieteellinen fakta, joten sellaiset puheet voi lopettaa vaikka välittömästi.

        🦄

        Vähän menee turhan monimutkaiseksi mulle mutta mä olenkin vaan mies ja voin vedota siihen että siks mä en ymmärrä.😉😄.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Uskon saavani parisuhteen kumppanin kanssa joka haluaa ja hyväksyy minut? "

        Nyt on jo parempi! Mutta parannan tätä vielä hieman:

        "Uskon osallistuvani yhteisymmäryksessä tulevan kumppanini kanssa parisuhteeseen, jota molemmat ovat etsineet ja jonka molemmat ovat löytäneet."

        Täydellinen kaksoisagenttius! Ei pienintäkään jälkeä objektivisoinnista. 😎 Katsokaas kun ette te miehet "löydä" meitä naisia. Se on kylmä luonnontieteellinen fakta, joten sellaiset puheet voi lopettaa vaikka välittömästi.

        🦄

        Pitikö saada viimeinen sana? 😄

        Mä en ainakaan tuota "analyysia esittäis" treffeillä.

        Kuulloistais ainakin minun suusta teennäiselle, opetetulle. 😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Pitikö saada viimeinen sana? 😄

        Mä en ainakaan tuota "analyysia esittäis" treffeillä.

        Kuulloistais ainakin minun suusta teennäiselle, opetetulle. 😄

        Ei viimeistä sanaa tarvinnut saada, mutta siinä sinun versiossasi oli se sana "saada", joka on iso punainen lippu! Se särähti korvaan.

        Mies ei saa naiselta mitään eikä nainen anna mitään. Sen sijaan asioista neuvotellaan ja sitten tehdään päätöksiä. Näin minä sen näen, ja tästä en jousta.

        Jos haluaa analyyttisen miehen tai naisen, on pakko olla itsekin analyyttinen. Ensi treffeiltä alkaen. 🤔

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei viimeistä sanaa tarvinnut saada, mutta siinä sinun versiossasi oli se sana "saada", joka on iso punainen lippu! Se särähti korvaan.

        Mies ei saa naiselta mitään eikä nainen anna mitään. Sen sijaan asioista neuvotellaan ja sitten tehdään päätöksiä. Näin minä sen näen, ja tästä en jousta.

        Jos haluaa analyyttisen miehen tai naisen, on pakko olla itsekin analyyttinen. Ensi treffeiltä alkaen. 🤔

        🦄

        Äppäppää...Eipä siinä naiselta olla mitään saamassa pelkästään. Parisuhteen saaminen on molempien juttu. 😊


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Äppäppää...Eipä siinä naiselta olla mitään saamassa pelkästään. Parisuhteen saaminen on molempien juttu. 😊

        Olen samaa mieltä. Juuri sen vuoksi ei sovi myöskään puhua siitä, että jotain "saadaan" nimenomaan naiselta.

        🦄


    • Anonyymi

      Ei tuollaset miehet ansaitse naista ja ovat varmaan huomanneet kun kuinka niitä kaikki karttaa

      • No välttämättä mies ei ole paha ja välittämätön ihminen, mutta empatia voi puuttua.

        Siis asettua toisen ihmisen asemaan ja miettiä omaa käytöstään siinä kulmassa.


    • Anonyymi

      Niin no kyllähän se on myönnettävä että semmoinen esinenainen olisi kyllä kiva. Hoitaisi naisvelvollisuutensa, siivoilut, ruuanlaitot, seksit ja muut mukisematta ja näyttäisi hyvältä, sehän se oikeastaan riittäisi ihan hyvin :)

      -harmiseikirj-

      • Rehellinrn vastaus. Eihän siinä mitään.


      • Anonyymi

        Onko tuo se sinun pimeä puolesi?😉

        xLiner


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Rehellinrn vastaus. Eihän siinä mitään.

        No näin, mitäpä sitä valehtelemaan :) ja kyllä väitän että useimmat miehet olisi valmiita luopumaan naisen hankalista puolista, pitkistä parisuhteen tila -keskusteluista, mäkätyksistä mistä milliinkin, siitä kun vaimoke naamua nurjallaan mulkoilee sohvalla viikon rasituksista toipuvaa miestä, jne. jne. Eihän noita negatiivisia juttuja tarvitse mihinkään :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        No näin, mitäpä sitä valehtelemaan :) ja kyllä väitän että useimmat miehet olisi valmiita luopumaan naisen hankalista puolista, pitkistä parisuhteen tila -keskusteluista, mäkätyksistä mistä milliinkin, siitä kun vaimoke naamua nurjallaan mulkoilee sohvalla viikon rasituksista toipuvaa miestä, jne. jne. Eihän noita negatiivisia juttuja tarvitse mihinkään :)

        Niin. No mieshän voi valita itse kumppsninsa aina...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo se sinun pimeä puolesi?😉

        xLiner

        Mitä pimeää tuossa muka on? jos olisi pimeää liki 100% miehistä olisi pimeitä :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pimeää tuossa muka on? jos olisi pimeää liki 100% miehistä olisi pimeitä :D

        -harmiseikirj-

        Tarkoitatko tosiaan, että liki 100% miehistä haaveilee naisen alistamisesta?

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko tosiaan, että liki 100% miehistä haaveilee naisen alistamisesta?

        xLiner

        Eihän tuossa mitään aliastamista ole. Kirjoitin "esinenainen olisi kyllä kiva. Hoitaisi naisvelvollisuutensa, siivoilut, ruuanlaitot, seksit ja muut mukisematta ja näyttäisi hyvältä, sehän se oikeastaan riittäisi ihan hyvin :) " Eli nimenomaan mukisematta eli omasta halustaan kivasti hoitaisi naishommat. Tuo mitä miehiä vihaavana femakkona tarjoat on ihan eri asia, sehän vaatisi naisen pakottamista eikä sitä taas kukaan normaali k&k mies halua, ne on ne sinun salaa ihailemat jännämiehet jotka sitä tekee.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuossa mitään aliastamista ole. Kirjoitin "esinenainen olisi kyllä kiva. Hoitaisi naisvelvollisuutensa, siivoilut, ruuanlaitot, seksit ja muut mukisematta ja näyttäisi hyvältä, sehän se oikeastaan riittäisi ihan hyvin :) " Eli nimenomaan mukisematta eli omasta halustaan kivasti hoitaisi naishommat. Tuo mitä miehiä vihaavana femakkona tarjoat on ihan eri asia, sehän vaatisi naisen pakottamista eikä sitä taas kukaan normaali k&k mies halua, ne on ne sinun salaa ihailemat jännämiehet jotka sitä tekee.

        -harmiseikirj-

        Harmiksen pimeä puoli löytyi! ☝️

        🤯

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmiksen pimeä puoli löytyi! ☝️

        🤯

        xLiner

        Ei vaan sinun kun kuvittelet kaikkien haluavan väkivaltaisia alistavia suhteita, ei normaalit ihmiset sellaisia halua eivätkä riitaa ylipäätäänkään.

        -harmiseikirj-


      • Kykenetkö olemaan esinemies naiselle?


      • Palstakamu kirjoitti:

        Kykenetkö olemaan esinemies naiselle?

        En oikeastaan. Rupeisi ennenpitkää kuplimaan...

        Luulen, että niin on käynytkin jo jonkun kerran.


      • Disseisback kirjoitti:

        En oikeastaan. Rupeisi ennenpitkää kuplimaan...

        Luulen, että niin on käynytkin jo jonkun kerran.

        Sori... taisin sotkea, mut tulipahan munkin mielipide selväks. 🤣


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Kykenetkö olemaan esinemies naiselle?

        Aika pitkälle kykenen joo, en ole marisevaa ja riitahaastavaa tyyppiä, se taas sitten onko minun esineellistyminen riittävää naiselle on sitten varmaan yksilökohtaista. Oikein kovaa esineellistymistä odottava nainen saattaisi olettaa että jatkuvasti esineellistyisin nikkaroimaan ja puuhaamaan jotain naiselle tärkeää enkä yhtään esinneellistyisi tekemään jotain omaa juttua siitä voisi seurata sitten ongelmia.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika pitkälle kykenen joo, en ole marisevaa ja riitahaastavaa tyyppiä, se taas sitten onko minun esineellistyminen riittävää naiselle on sitten varmaan yksilökohtaista. Oikein kovaa esineellistymistä odottava nainen saattaisi olettaa että jatkuvasti esineellistyisin nikkaroimaan ja puuhaamaan jotain naiselle tärkeää enkä yhtään esinneellistyisi tekemään jotain omaa juttua siitä voisi seurata sitten ongelmia.

        -harmiseikirj-

        Entä jos se sinun esineellistyminen tarkoittaisikin naiselle jotain aivan muuta kuin sinulle itsellesi?


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Entä jos se sinun esineellistyminen tarkoittaisikin naiselle jotain aivan muuta kuin sinulle itsellesi?

        Se vaarahan siinä on aina olemassa mutta sitten voi kumpikin esinneellistyä omiin osoitteisiinsa niin homma on bueno siltä osin.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi

        Haluaisitko että joku vain "hoitaisi seksit" mukisematta? Ei haittaa vaikka se ei nauttisi siitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisitko että joku vain "hoitaisi seksit" mukisematta? Ei haittaa vaikka se ei nauttisi siitä?

        Riittäisi ehkä jos hyvin näyttelisi nauttivansa, minähän sitten olisin onnellisen tietämätön jos ei nautikaan :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riittäisi ehkä jos hyvin näyttelisi nauttivansa, minähän sitten olisin onnellisen tietämätön jos ei nautikaan :D

        -harmiseikirj-

        Eli haluisit kiilata vaikka mummon autoineen tieltä ja kun tulet autostasi, mummo vaan hymyilis ja viittoisi, että jatka matkaa, ei tässä mitään...hoidetaan hinaaja ja viedään auto korjaamoon. 😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Eli haluisit kiilata vaikka mummon autoineen tieltä ja kun tulet autostasi, mummo vaan hymyilis ja viittoisi, että jatka matkaa, ei tässä mitään...hoidetaan hinaaja ja viedään auto korjaamoon. 😄

        En tietenkään koska tiedän että se olisi väärin. Sinulla tunteettomalla psykopaatilla ei ole semmoisia esteitä kuin minulla niin kiilaisit surutta omien halujesi vuoksi.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tietenkään koska tiedän että se olisi väärin. Sinulla tunteettomalla psykopaatilla ei ole semmoisia esteitä kuin minulla niin kiilaisit surutta omien halujesi vuoksi.

        -harmiseikirj-

        Mutta naisen pitäisi näytellä pitävänsä seksistä? Pitääkö sun naisen olla sit tunteeton psykopaatti?


    • Anonyymi

      Naisen ulkonäöllekkin laitetaan tiukat vaatimukset näytti itse miltä tahansa. Ihan kuin tuotetta kaupasta valittaisiin.

      • No joo.... mutta naiset itsekin lähtevät siihen mukaan...välillä mietin sitäkin, että kuka se on, joka määrittää naisen ulkonäön? Tai ketkä?

        Välillä se rooli kaadetaan miehelle, vaikka hän ei siitä tiedä mitään...


      • Disseisback kirjoitti:

        No joo.... mutta naiset itsekin lähtevät siihen mukaan...välillä mietin sitäkin, että kuka se on, joka määrittää naisen ulkonäön? Tai ketkä?

        Välillä se rooli kaadetaan miehelle, vaikka hän ei siitä tiedä mitään...

        Minusta jokainen itse tekee itsensä ja ulkonäkönsä. Ihan sama mitä muut vaatii, omat kädet ne sen vaatetuksen ja kehon muokkaa sellaiseksi, kun haluaa näyttää. Ketään siksi turha syytellä siitä miltä näyttää tai kaataa miehelle/naiselle.

        Lopettaa kuuntelemasta muita, se on niin helppoa. 👍


      • G-LoveR kirjoitti:

        Minusta jokainen itse tekee itsensä ja ulkonäkönsä. Ihan sama mitä muut vaatii, omat kädet ne sen vaatetuksen ja kehon muokkaa sellaiseksi, kun haluaa näyttää. Ketään siksi turha syytellä siitä miltä näyttää tai kaataa miehelle/naiselle.

        Lopettaa kuuntelemasta muita, se on niin helppoa. 👍

        Niin, itsensä kanssahan siinä taistelee... on se, joka haluaisi olla ja se joka oikeasti on. Usein toi jälkimmäinen tila on vaikeaa nähdä ensimmäisen alta. 🤔


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin, itsensä kanssahan siinä taistelee... on se, joka haluaisi olla ja se joka oikeasti on. Usein toi jälkimmäinen tila on vaikeaa nähdä ensimmäisen alta. 🤔

        Juu kyllä. Voi olettaa muiden haluavan, vaikka itse on se joka haluaa jotain tiettyä ulkonäköä ja habitusta noudattaa.

        Mä oon monesti miettinyt trendien kopioitsijoita, että onko he jotenkin irti itsestään, hukassa vaiko vaan kokeilunhaluisia. 🤷🏼‍♂️

        Ja ketä se ylipäänsä palvelee?


      • G-LoveR kirjoitti:

        Juu kyllä. Voi olettaa muiden haluavan, vaikka itse on se joka haluaa jotain tiettyä ulkonäköä ja habitusta noudattaa.

        Mä oon monesti miettinyt trendien kopioitsijoita, että onko he jotenkin irti itsestään, hukassa vaiko vaan kokeilunhaluisia. 🤷🏼‍♂️

        Ja ketä se ylipäänsä palvelee?

        Ehkä monella sisällä asuu tyyppi, joka haluaa esineellistää itse itseään. Tuolla jossain taisin tuumia, että näkeekö pelistä kasvojen kuvan, vai ne silmät itsessään?


      • Disseisback kirjoitti:

        Ehkä monella sisällä asuu tyyppi, joka haluaa esineellistää itse itseään. Tuolla jossain taisin tuumia, että näkeekö pelistä kasvojen kuvan, vai ne silmät itsessään?

        Hyvä kysymys muuten. Varsin hyvä. Ehkä se wanna be tyyppi siellä sisällä ohjailee valintoja.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Hyvä kysymys muuten. Varsin hyvä. Ehkä se wanna be tyyppi siellä sisällä ohjailee valintoja.

        Tai sitten voi olla kuten mulla, tykästyin tietynlaisiin vaatteisiin. Ne näytti hyvälle ja tuntuu hyvälle, mulla on niissä hyvä olo. En miettinyt miltä näytän muitten mielestä, peilistä näin kivat vaatteet jotka istuu mulle kivasti, kuin tehty päälleni. Ne oli poikamaisia mistä pidin aina eniten.

        Vasta paaaaaljon paljon myöhemmin joskus havahduin miettimään, että mitä mun tyylini viestittää muille. Symboloiko se jotain mielikuvaa. Ja kun siirryin naistevaatteista miesten vaatteisiin otin jo huomioon sen mitä mun habitukseni viestittää.

        Eli nyt saatan jo tiedostaa ja tiedostaen ostaa jotain mikä ilmentää minua persoonana. Ennen en ajatellut koko asiaa.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Tai sitten voi olla kuten mulla, tykästyin tietynlaisiin vaatteisiin. Ne näytti hyvälle ja tuntuu hyvälle, mulla on niissä hyvä olo. En miettinyt miltä näytän muitten mielestä, peilistä näin kivat vaatteet jotka istuu mulle kivasti, kuin tehty päälleni. Ne oli poikamaisia mistä pidin aina eniten.

        Vasta paaaaaljon paljon myöhemmin joskus havahduin miettimään, että mitä mun tyylini viestittää muille. Symboloiko se jotain mielikuvaa. Ja kun siirryin naistevaatteista miesten vaatteisiin otin jo huomioon sen mitä mun habitukseni viestittää.

        Eli nyt saatan jo tiedostaa ja tiedostaen ostaa jotain mikä ilmentää minua persoonana. Ennen en ajatellut koko asiaa.

        Niin, katsooko toiset enemmän yleiskuvaa ja sä sitä, mikä saa ne silmät pelissä hymyilemään? 😊


      • G-LoveR kirjoitti:

        Hyvä kysymys muuten. Varsin hyvä. Ehkä se wanna be tyyppi siellä sisällä ohjailee valintoja.

        Niin, katsooko toiset enemmän yleiskuvaa ja sä sitä, mikä saa ne silmät pelissä hymyilemään? 😊

        Kai se tyttyväisyys lopputulokseen on tärkein? 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin, katsooko toiset enemmän yleiskuvaa ja sä sitä, mikä saa ne silmät pelissä hymyilemään? 😊

        Ehkäpä. 😊

        Ruutupaita ja verkkarit kaupungilla saisi toiset häpeämään mun seurassani. Mua taas evvk sellaset asiat. 😆


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin, katsooko toiset enemmän yleiskuvaa ja sä sitä, mikä saa ne silmät pelissä hymyilemään? 😊

        Kai se tyttyväisyys lopputulokseen on tärkein? 😁

        On toki, kunhan ei sanele mitä muitten tarttee olla tai miltä näyttää. Mitä pukea ylleen.

        Miten herkästi sinusta naiset ohjailee miehen pukeutumista tai koittaa puuttua siihen? Siis he ketkä tunnet. Jos ei yleistää haluta.


      • G-LoveR kirjoitti:

        On toki, kunhan ei sanele mitä muitten tarttee olla tai miltä näyttää. Mitä pukea ylleen.

        Miten herkästi sinusta naiset ohjailee miehen pukeutumista tai koittaa puuttua siihen? Siis he ketkä tunnet. Jos ei yleistää haluta.

        Tietoisesti en tiedä ketään miestä tuttavista, mutta olen kuullut naisilta, että jonnekin baariin yhdessä lähtiessä heidän exät olisivat halunneet heidän päälle jotain "säädyllistä". Ennemmin villapaita kuin toppi. Ja housut, kuin iltamekko pikkumustine verkkosukkineen.

        Mutta sanonpahan, että kyllä jokainen saa myös näyttää vaikka stereotyyppisen seksikkäältäkin ja silti katsovat sitä pikkutyttöä/poikaa silmiin hymyillen. He ovat sellaisia. 😊


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Minusta jokainen itse tekee itsensä ja ulkonäkönsä. Ihan sama mitä muut vaatii, omat kädet ne sen vaatetuksen ja kehon muokkaa sellaiseksi, kun haluaa näyttää. Ketään siksi turha syytellä siitä miltä näyttää tai kaataa miehelle/naiselle.

        Lopettaa kuuntelemasta muita, se on niin helppoa. 👍

        Aika useinhan ne mielikuvat ja vaatimukset on pikkuhiljaa rakennettu, jo ihan lapsesta saakka. Ne on voitu luoda ihan jo vanhempien ja sukulaisten taholta, koulun, kavereiden ja kaiken muun missä nyt pyörii ja mihin kuuluu. Monissa harrastuksissa myös lyödään paljon painoa ulkoiselle olemukselle jne. Se, että noista mielikuvista ja vaatimuksista voi irtautua vaatii sen, että ne pitää ensiksi kyetä itse tajuamaan. Tuokin vaatii jo melkoista jumppaa itsensä kanssa, jos niitä vaatimuksia on vuosikausia ensiksi luotu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika useinhan ne mielikuvat ja vaatimukset on pikkuhiljaa rakennettu, jo ihan lapsesta saakka. Ne on voitu luoda ihan jo vanhempien ja sukulaisten taholta, koulun, kavereiden ja kaiken muun missä nyt pyörii ja mihin kuuluu. Monissa harrastuksissa myös lyödään paljon painoa ulkoiselle olemukselle jne. Se, että noista mielikuvista ja vaatimuksista voi irtautua vaatii sen, että ne pitää ensiksi kyetä itse tajuamaan. Tuokin vaatii jo melkoista jumppaa itsensä kanssa, jos niitä vaatimuksia on vuosikausia ensiksi luotu.

        Yym, joo ei se helposti käy välttämättä. Luulen, että tässäkin asiassa vaikuttaa paljon juuri se seura ja oma perhekin roolimalleina millaiseksi se omakuva muodostuu ja miten sen ylipäänsä rakentaa, mille ja mihin perustaen. Kuten sinäkin asiaa kuvailit.

        Tietysti myös osa yksilöistä on herkempiä vertailemaan ja imemään itseensä vaikutteita, osan kulkiessa laput silmillään. Sekin varmasti vaikuttaa miten altis on vaikutteille?


      • Disseisback kirjoitti:

        Tietoisesti en tiedä ketään miestä tuttavista, mutta olen kuullut naisilta, että jonnekin baariin yhdessä lähtiessä heidän exät olisivat halunneet heidän päälle jotain "säädyllistä". Ennemmin villapaita kuin toppi. Ja housut, kuin iltamekko pikkumustine verkkosukkineen.

        Mutta sanonpahan, että kyllä jokainen saa myös näyttää vaikka stereotyyppisen seksikkäältäkin ja silti katsovat sitä pikkutyttöä/poikaa silmiin hymyillen. He ovat sellaisia. 😊

        Entäs ne naiset, miten paljon he ohjailee miehiensä ulkokuosia? 🙂

        Itse tykkäisin kyttyrää, jos mun kumppani alkaisi sanelemaan mulle mitä mihinkin pitää pukea ja miten laittautua. Ottaisin sen hyvin negatiivisena asiana itsemäärämisoikeuksiani kohtaan ja melkeinpä arvostelunakin mun omaa arviotani kohtaan siitä mikä on hyvä.

        Ainakin asiaa pitäisi osata ovelasti markkinoida, niin ettei se tunnu minusta kritiikille tai määräilylle.

        Jotenkin että koitetaaks huvikseen näitä sun päälle ja markkinapuheet perään. 😆


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Yym, joo ei se helposti käy välttämättä. Luulen, että tässäkin asiassa vaikuttaa paljon juuri se seura ja oma perhekin roolimalleina millaiseksi se omakuva muodostuu ja miten sen ylipäänsä rakentaa, mille ja mihin perustaen. Kuten sinäkin asiaa kuvailit.

        Tietysti myös osa yksilöistä on herkempiä vertailemaan ja imemään itseensä vaikutteita, osan kulkiessa laput silmillään. Sekin varmasti vaikuttaa miten altis on vaikutteille?

        Seuransa voi valita, mutta perheellen ja kasvuympäristölleen ei mahda itse mitään. Ensiksi siitä pitää vaan jotenkin selvitä täysi-ikäisyyteen saakka ja silloin voi olla jo paljon "vahinkoa" tapahtunut. Jotenkin musta tuntuu, että yllättävän harva on myöskään halukas lähtemään kyseenalaistamaan niitä oppimiaan käsityksiä. Monesti tarvitaan joku draama tai vastoinkäyminen, että niitä alkaa vihdoin pohtimaan. Niin kauan kun ei törmää vaikka johonkin ristiriitaan, niin sitä vaan toimii niiden oppien mukaan, joita on mukaan tarttunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seuransa voi valita, mutta perheellen ja kasvuympäristölleen ei mahda itse mitään. Ensiksi siitä pitää vaan jotenkin selvitä täysi-ikäisyyteen saakka ja silloin voi olla jo paljon "vahinkoa" tapahtunut. Jotenkin musta tuntuu, että yllättävän harva on myöskään halukas lähtemään kyseenalaistamaan niitä oppimiaan käsityksiä. Monesti tarvitaan joku draama tai vastoinkäyminen, että niitä alkaa vihdoin pohtimaan. Niin kauan kun ei törmää vaikka johonkin ristiriitaan, niin sitä vaan toimii niiden oppien mukaan, joita on mukaan tarttunut.

        Menee automaatiolla siis.

        Itselläni on tuo pukeutuminen ja ulkonäkö ollut aina asia johon olen antanut vaikuttaa vain itseni. Omien valintojeni kautta. Toki äitini vaatetti minua mielensä mukaan hyvin pitkälle lapsuudessa, leikkasi hiukseni tiettyyn malliin.

        Mutta kun kynnelle kykenin ja oli vaatteita mistä valita, valitsin ne itsestäni mieluisimmat jopa pyykkikorisya kaivaen likaisinakin päälleni. Enkä pukenut edes pakolla niitä mistä en tykännyt. Mekkoja. Röyhelöitä, ne oli kuvottavia ja epämukavia yllä.

        Teininä sain lapsilisilläni ostaa itse vaatteet ja äiti avusti, jos akuutti tarve iski. Ja kyllähän mä valitsin jo silloin oman makuni mukaan farkkuja ja baseball takkeja, lenkkareita ja bootseja.

        Mekot jäi kauppaan mistä äiti oli pahoillaankin.

        Oli kyllä kausi kun hänen mielikseenkin pukeuduin mekkoihin ja hain naisellisempaa tyyliä. Että joo. Kyllä ne perheessäkin vaikuttaa ja parhaat kamutkin osaltaan.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Menee automaatiolla siis.

        Itselläni on tuo pukeutuminen ja ulkonäkö ollut aina asia johon olen antanut vaikuttaa vain itseni. Omien valintojeni kautta. Toki äitini vaatetti minua mielensä mukaan hyvin pitkälle lapsuudessa, leikkasi hiukseni tiettyyn malliin.

        Mutta kun kynnelle kykenin ja oli vaatteita mistä valita, valitsin ne itsestäni mieluisimmat jopa pyykkikorisya kaivaen likaisinakin päälleni. Enkä pukenut edes pakolla niitä mistä en tykännyt. Mekkoja. Röyhelöitä, ne oli kuvottavia ja epämukavia yllä.

        Teininä sain lapsilisilläni ostaa itse vaatteet ja äiti avusti, jos akuutti tarve iski. Ja kyllähän mä valitsin jo silloin oman makuni mukaan farkkuja ja baseball takkeja, lenkkareita ja bootseja.

        Mekot jäi kauppaan mistä äiti oli pahoillaankin.

        Oli kyllä kausi kun hänen mielikseenkin pukeuduin mekkoihin ja hain naisellisempaa tyyliä. Että joo. Kyllä ne perheessäkin vaikuttaa ja parhaat kamutkin osaltaan.

        Mut pääasiassa sanoisin olevani laput silmillä ja korvilla kulkeva mitä tulee ulkonäköön vaikuttaviin juttuihin.

        Olen herkempi kuuntelemaan muissa asioissa muita.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Entäs ne naiset, miten paljon he ohjailee miehiensä ulkokuosia? 🙂

        Itse tykkäisin kyttyrää, jos mun kumppani alkaisi sanelemaan mulle mitä mihinkin pitää pukea ja miten laittautua. Ottaisin sen hyvin negatiivisena asiana itsemäärämisoikeuksiani kohtaan ja melkeinpä arvostelunakin mun omaa arviotani kohtaan siitä mikä on hyvä.

        Ainakin asiaa pitäisi osata ovelasti markkinoida, niin ettei se tunnu minusta kritiikille tai määräilylle.

        Jotenkin että koitetaaks huvikseen näitä sun päälle ja markkinapuheet perään. 😆

        No sitä oon kyllä huomannut. Varsinkin jotkut juhlat, niin voi jeesus mikä show joillakin. Ukko on kuin vaateripustin. 🤣

        Itse vielä vihaan jotain pukuja. Ja miehille niissä ei kovin kaksista tarjontaa edes ole. Otatko mustan, vai tummansinisen. Kravatti vai rusetti. Housuissa normal tai suitsait, mikä se olikaan? 😳

        Mutta naisien puolesta tuumin, että joitain miehiä ei tätä vähääkään kiinnostais... vois viilettää huomiohaalareissa yöt ja päivät, työkeikat ja juhlakeikat. 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seuransa voi valita, mutta perheellen ja kasvuympäristölleen ei mahda itse mitään. Ensiksi siitä pitää vaan jotenkin selvitä täysi-ikäisyyteen saakka ja silloin voi olla jo paljon "vahinkoa" tapahtunut. Jotenkin musta tuntuu, että yllättävän harva on myöskään halukas lähtemään kyseenalaistamaan niitä oppimiaan käsityksiä. Monesti tarvitaan joku draama tai vastoinkäyminen, että niitä alkaa vihdoin pohtimaan. Niin kauan kun ei törmää vaikka johonkin ristiriitaan, niin sitä vaan toimii niiden oppien mukaan, joita on mukaan tarttunut.

        Niin tai kriisi paremminkin kuin draama...oikeen kunnon hätä, sit slkaa miettimään ehkä...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niin tai kriisi paremminkin kuin draama...oikeen kunnon hätä, sit slkaa miettimään ehkä...

        Sekin on niin yksilöstä kiinni. Yksi tarvitsee katastrofin ja toiselle riittää ihan vaan draama. 🙂


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No sitä oon kyllä huomannut. Varsinkin jotkut juhlat, niin voi jeesus mikä show joillakin. Ukko on kuin vaateripustin. 🤣

        Itse vielä vihaan jotain pukuja. Ja miehille niissä ei kovin kaksista tarjontaa edes ole. Otatko mustan, vai tummansinisen. Kravatti vai rusetti. Housuissa normal tai suitsait, mikä se olikaan? 😳

        Mutta naisien puolesta tuumin, että joitain miehiä ei tätä vähääkään kiinnostais... vois viilettää huomiohaalareissa yöt ja päivät, työkeikat ja juhlakeikat. 🤣

        Ei siihen tarvita edes mitään juhlia. Itse olen seurannut monesti suorastaan hämmästyneenä vierestä, kun seurustelun alussa alkaa kauhea miehen stailaamis operaatio. Miehen koko garderobi pistetään ihan uusiksi ja sille ostetaan jumalattomasti uusia vaatteita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sekin on niin yksilöstä kiinni. Yksi tarvitsee katastrofin ja toiselle riittää ihan vaan draama. 🙂

        Mulle tulee mieleen draamasta jokin teennäinen reaktio. Mä itse pidin lasten äitin erouhkauksia draamana ja kun itse ilmoitin, että ero sopii, ne olikin sitä, ei ollut tarkoitus kuin herätellä kuulemma.

        Tosin mä kyllä aloin miettiä silloin haluanko sitä draamaa, joten ehkä olet oikeassa. 🤔

        Mulle on myöhemmin tullut jopa hätätunnetta ja se on pistänyt oikeesti miettimään itseään. Toi draama ei sitä tehnyt. Se draama imi sen itseensä huomioimisen...kässäätkö?


      • Disseisback
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siihen tarvita edes mitään juhlia. Itse olen seurannut monesti suorastaan hämmästyneenä vierestä, kun seurustelun alussa alkaa kauhea miehen stailaamis operaatio. Miehen koko garderobi pistetään ihan uusiksi ja sille ostetaan jumalattomasti uusia vaatteita.

        No monesti ihmiset näkee jossain vision ja alkavat muuttamaan toista... toisaalta jotkut siihen suostuu, jotkut ei..


    • Lauseessa

      "Kyllä minullekin vielä löytyy se mies!"

      ei tietenkään ole mitään moitittavaa. ; )

      • No aloitus jäi vajaaksi esimerkkien kohdalta ja siitä, että myös miehiä esineelistetään ihan yhtälailla.

        Tuohon mainitsemaasi lauseeseen kun lisätään vielä se, että nainen sanoo, että on mistä valita, kun Tinderissä on 500 tykkäystä, kertoisi vielä enemmän esineellistämisestä... ne 500 tykkäystä on oikeaa "sikanautaa".


      • Anonyymi

        On tuokin aika kolkko.. 😬

        xLiner


    • Sinänsä huvittava oire "modernista" yhteiskunnasta, että sanoista "Vaimoni" ja "Mieheni" on yht'äkkiä tullut poliittisesti epäkorrekteja! :D

      • Sillä yhteydelläkin on merkitys...

        Puhutaanko esimerkiksi, että tässä vaimoni, vai tuolla on tuleva vaimoni ja/tai mieheni jne.


      • Disseisback kirjoitti:

        Sillä yhteydelläkin on merkitys...

        Puhutaanko esimerkiksi, että tässä vaimoni, vai tuolla on tuleva vaimoni ja/tai mieheni jne.

        Totta, onhan toisen ihmisen omistaminen paljon pahempi juttu kuin siitä haavelu tai suunnittelu. Vertaa toisaalla mainittu ojaan kiilaamisesta haaveilu kontra todellinen ojaan kiilaaminen.


      • kollimaattori kirjoitti:

        Totta, onhan toisen ihmisen omistaminen paljon pahempi juttu kuin siitä haavelu tai suunnittelu. Vertaa toisaalla mainittu ojaan kiilaamisesta haaveilu kontra todellinen ojaan kiilaaminen.

        Niin, on jännä, että moni palstan miesoletetuista tänään puuttuu juuri tuohon minun eilen puolivitsinä laittamaan "pimeään puoleeni".

        Minä sentään tiedostin sen olevan pimrä puoleni, ajatukseni, en normaali ajatus, mitä pitäisin hyvänä.

        Miettikääpäs tätä porukalla...


    • Anonyymi

      kammottavaa vauhtia jos katsot jotain tyttöje alppihiihtoa

    • Anonyymi

      Taidat itte mies/nainen, kirjoitella näitä inhottavia juttuja!!

    • Anonyymi

      kqatsoin tyttöljen alppihiihtojuttuja kammottqavan korke3ita hyppyjäkin... muttqa jos kaatuu jqa lpukkaantuu, pelottavaaa

    • Anonyymi

      silloin olisi ajatuksena että: voivoi tyttönen rakas...

    • Anonyymi

      Onhan sitä noita miehenpuolikkaita tullut varsinkin nuoruueessa esineellistettyä. Kauniita kun ovat tytön silmään. En mie mittää pahhaa sillä👵😩

      • No ei se aina tarkoita pelkkää ulkoista... voi henkisilläkin asioilla esineellistää.

        Nainen voi etsiä miehestä "isänkorviketta" esim.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No ei se aina tarkoita pelkkää ulkoista... voi henkisilläkin asioilla esineellistää.

        Nainen voi etsiä miehestä "isänkorviketta" esim.

        Kuka sitä mitäkin ettii sitten niin. Onneksi on kaikenlaisia tarpeita ja kaikenlaisia tarpeisiin vastaajia. Emmä ole samasta kattilasta. Kehitymmä ja kasvamma kuka mihinkin suuntaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sitä mitäkin ettii sitten niin. Onneksi on kaikenlaisia tarpeita ja kaikenlaisia tarpeisiin vastaajia. Emmä ole samasta kattilasta. Kehitymmä ja kasvamma kuka mihinkin suuntaan.

        Joo. Sinäällään mullekin aivsn sama...eikä liitykään tavallaan aloituksen aiheeseen suoraan.

        Aloituksessa oli kysymyksenä, että huomaako kukaan esineellistävänsä puheissaan/kirjoituksissa muita.


    • Anonyymi

      No mitäs tämä nyt sitten on: mies on sitä varten että sitä voi rakastaa? :)

      Jo yksi yksittäinen polttopiste lävistää miehen, räjäyttää liekkiin ja polttaa poroksi hetkessä.

      Kävi niin nopeasti, ettei mies kärsinyt. Edes huomannut. Mitään materiaa ei jäänyt jäljelle.

    • Anonyymi

      Naiset jotka ovat komean jännämiehen kanssa eivät välitä itsestään vaan naisilla on tärkeää näyttää muille että sai komean jännämiehen kumppaniksi. Naisen hyvinvointi on sivuseikka naiselle itselleen. Naiset esineellistää itsensä muille.

      • Saattaahan se noinkin olla... entäs sitten? Mitenkä se liittyy aloitukseen?

        Paitsi sun oma teksti esineellisti joitain miehiä.


    • Anonyymi

      "Kyllä minullekin löytyy joku nainen."
      "Ihmistä, näissä esimerkeissä naista pidetään jonain palkintona"

      Miehelle tuo olisi aivan helvetin huono palkinto, onhan moni mies ollut tilanteessa jossa oma mielenrauha olisi järkkynyt juurikin naisen vuoksi. Outoa palkintoa jotkut ovat hakemalla hakemassa, hih hih.

      AV

      • Anonyymi

        Kun ei ole kokemusta, niin parisuhdetta voi pitää suurenakin palkintona. Jokainen parisuhdetta kokeillut (ja siinä onnistunutkin) tietää, että parisuhteet ovat parhaimmillaankin varsin vaativia. Niissä vaaditaan aina sopeutumista ja mukautumista ja ikävinenkin asioiden sietämistä ja huomioonottamista jne. Parhaimmillan parihude on tietenkin palkitseva, mutta pahimmillaan se on yksi helvetti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ei ole kokemusta, niin parisuhdetta voi pitää suurenakin palkintona. Jokainen parisuhdetta kokeillut (ja siinä onnistunutkin) tietää, että parisuhteet ovat parhaimmillaankin varsin vaativia. Niissä vaaditaan aina sopeutumista ja mukautumista ja ikävinenkin asioiden sietämistä ja huomioonottamista jne. Parhaimmillan parihude on tietenkin palkitseva, mutta pahimmillaan se on yksi helvetti.

        No, ehkä helvetissä voi olla helpompaa mitä huonossa parisuhteessa.
        Hakekaamme siis tasapainoista ja hyvää.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, ehkä helvetissä voi olla helpompaa mitä huonossa parisuhteessa.
        Hakekaamme siis tasapainoista ja hyvää.

        AV

        Sekin voi olla, että helvetissä on helpompaa. Saattaa ehkä olla jopa todennäköistä. En tosin tiedä uskonko ihan täysin, että "tasapainoista ja hyvää" parisuhdetta on edes olemassa, ainakaan kaikilta osin. Kaikessa on yleensä myös huonot puolensa. 🙂


    • Anonyymi

      Tuskinpa sitä monikaan tulee ajatelleeksi. Onhan tuo jopa tuollainen klisee, että "jokaiselle on olemassa joku". Eihän meille kenellekään todellisuudessa ole ketään, joka meille jotenkin kuuluisi. Ihmisnen ei ole jotain, joka kuuluisi kenellekään. Edes lapsi ei kuulu vanhemmalleen niin, että tämän voisi omistaa.

      Ja siis kyllähän näitä juttuja lukiessa välillä tulee tunne, että naista ei ajatella ainakaan täyin ihmisenä. Ei nyt ehkä ihan puhtaasti esineenäkään, mutta vähän samaan tyyliin kuin jotain koiraa. Ei koiralta kysellä kenen mukaan se haluaa mennä. Sitä vaan hankitaan koira, joka täyttää ne vaatimukset, joita itsellä on ja se siitä.

      • No täällä palstalla, missä juuri kukaan ei ole omalla nimrllään, tälläinen kirjoittelu korostuu, sehän on selvää.

        Mutta mietin, että mitenkä paljon siinä on totuutta mukana? Mitenkä paljon siinä on kyvyttömyyttä ulostuoda varsinainen asia/yhteys siihen?
        Ja ennenkaikkea, miten paljon se on oikeasti totta, miten ajattelee ja kokee muista ihmisistä.....niin ja niistä koiristakin. 🤔


      • Disseisback kirjoitti:

        No täällä palstalla, missä juuri kukaan ei ole omalla nimrllään, tälläinen kirjoittelu korostuu, sehän on selvää.

        Mutta mietin, että mitenkä paljon siinä on totuutta mukana? Mitenkä paljon siinä on kyvyttömyyttä ulostuoda varsinainen asia/yhteys siihen?
        Ja ennenkaikkea, miten paljon se on oikeasti totta, miten ajattelee ja kokee muista ihmisistä.....niin ja niistä koiristakin. 🤔

        Niin ja vielä...

        Jos ajattelee objekteina ihmisistä ääneen, miten yksinäistä se on?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niin ja vielä...

        Jos ajattelee objekteina ihmisistä ääneen, miten yksinäistä se on?

        Niin. Mun itseni on jotenkin kauhean vaikea edes päästä tuollaiseen ajatteluun sisään. En jotenkin kykene näkemään ketään ihmistä jonain palkintona tai minulle tarkoitettuna. Toi ajattelu, oli se todellista tai teatteria, on mulle totaalisen vieras. Toisen ihmisen ajattelu lähtee minulle sieltä hänen korviensa välistä. Sen korvien välin pitäisi olla tietynlainen, jotta voin ajatella toisesta mitään enemmän ja se tuo mukanaan sen "vaatimuksen", että sen toisenkin pitää automaattisesti olla kiinnostunut minusta. Minulle se on automaattisesti vastavuoroista ja silloin missään ei välttämättä ole yhtään "minulle tarkoitettua".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Mun itseni on jotenkin kauhean vaikea edes päästä tuollaiseen ajatteluun sisään. En jotenkin kykene näkemään ketään ihmistä jonain palkintona tai minulle tarkoitettuna. Toi ajattelu, oli se todellista tai teatteria, on mulle totaalisen vieras. Toisen ihmisen ajattelu lähtee minulle sieltä hänen korviensa välistä. Sen korvien välin pitäisi olla tietynlainen, jotta voin ajatella toisesta mitään enemmän ja se tuo mukanaan sen "vaatimuksen", että sen toisenkin pitää automaattisesti olla kiinnostunut minusta. Minulle se on automaattisesti vastavuoroista ja silloin missään ei välttämättä ole yhtään "minulle tarkoitettua".

        Niin... minä vähän uskon, että varsinkin varttuneemille miehille nainrn on jäänyt kaukaiseksi ihmisenä. 🤔
        Naiskontakteja saamaton mies voi täällä mölytä, että "akat on h.oria!", mutta kun kysytään omista läheisistä naisista, syvä hiljaisuus tulee...

        Mutta mietittävää riittää tässä....


      • Anonyymi

        Ei kai nyt kukaan vähänkään järkevä nainen tule niin vain hankituksi kuin koira... Toisaalta taas olemmehan kaikki ns. säkissä " hankittaessa". Hankinta on helppoa, mut diitä se työ vasta alkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai nyt kukaan vähänkään järkevä nainen tule niin vain hankituksi kuin koira... Toisaalta taas olemmehan kaikki ns. säkissä " hankittaessa". Hankinta on helppoa, mut diitä se työ vasta alkaa.

        Sanoinko, että se onnistuisi, se naisen hankkiminen kuin koiran? Enpä tainnut ottaa yhdelläkään sanalla kantaa siihen kuinka todennäköistä tuossa on onnistua. Se ei kuitenkaan estä monia täälläkin puhumasta naisista tuohon tyyliin.


    • Anonyymi

      Olen varmaa jotenkin vajaa, mutta en koe noita lainaamasi lauseita esineellistävinä. Ja nainen olen.

      • Joo, ei ole pakko. 😊


    • Anonyymi

      Palstan virallinen woke-mielistelijä ja liitolainen tekee tikusta asiaa saadakseen pisteitä naisilta.

      Toki nuo "Kyllä minullekin löytyy nainen" jankkarit ovat usein ärsyttäviä toistuvine juttuineen, mutta ihan muista syistä kuin naisen esineellistämisestä.

    • Anonyymi

      Laulaahan matti ja teppokin, kaiken takana on nainen. Mutta jos nainen on sellanen sana mitä ei saa enää sanoa. Niin ihan sama mulle. Ja vaikka kuinka tasa-arvosta puhutaan, niin miehellä ja naisella on kuitenkin erilaisia piirteitä, jotka voisivat täydentää toisiaan. Yhdessä keskustelemalla maailmasta muodostuisi parempi ja vältettäisiin monet harhat, joita toisesta sukupuolesta on kehittynyt. Mutta jos ei, niin ei sitten.

    • Anonyymi

      Mikä on ihmisen paras ystävä?



      Nainen

    • Anonyymi

      No, aloittaja.....
      Sitten rakasteleminen esineellistää naisen puhallettavaksi barbara nukeksi ja seksi on pornoa naisen kanssa.
      Silmät pitää miehellä olla kiinni, muuten esineellistyy nainen seksinukeksi, kun miehen silmät vaeltaa naisen rinnoissa, pympyssä ja etumuksessa sukupuoli keskuksen alueella.

    • Mitä sitten vaikka käsitettä "nainen" esineellistäisikin. Eihän käsite "nainen" ole persoona vaan yleinen nimitys ihmisnaaraasta.

      Kaikkia ihmisiä "esineellistetään" kun heistä puhutaan jonain joukkona, vaikkapa armeijana, kansalaisina, työvoimana, äänestäjinä taikka ihmiskuntana ylipäätään.

      Nainen (tai mieskin) voidaan luokitella vaikkapa prostituoiduksi sen perusteella, millä hän hankkii elantonsa.

      Haitallista ja väärää (erheellistä) esineellistämistä on, jos tulee luokitelleeksi kaikki naiset esimerkiksi prostituoiduiksi joko suoraan huorittelemalla heitä taikka viittaamalla heidän käytöstapoihinsa.

      Yleensä esineellistämisestä puhutaan, kun nainen pelkistetään miehen seksuaalisten halujen kohteeksi, jota varsinkin mainosmaailmassa harrastetaan edelleen. Käytännössä esimerkiksi koko aikuisviihdeteollisuus perustuu naisen esineellistämiseen seksuaalisten halujen ja fyysisen alistamisen kohteena. Itse käyttäisin tästä mieluummin nimitystä pelkistäminen kuin esineellistäminen, mutta oli miten oli.

      Itse en näe esineellistämistä sinänsä haitallisena. Ongelma on, että ihmisiä kohdellaan väärin, ei se että heistä puhutaan taikka kirjoitetaan esineellistävällä kielenkäytöllä. Korjaamalla kielenkäyttöä ei korjata varsinaista väärinkäyttöä.

      • Ymmärrän, mutta tää aloitus tuli tehtyä ehkä liian provoivaksi? 🤔

        Mun tarkoitus oli enemmän se, että ne kirjoitetut jutut tulee osittaisesta totuudesta, mielenmaisemasta ja vaikka yleistää, se näkyy irl päällepäin.

        Jos tyyppi kirjoittaa tänne, että: "kyllä minäkin naiseni saan", niin hänen käytös treffeillä mukavan naisen kanssa on luultavasti epätoivoista. Kädet hikoo ja naama on punainen kuin hillonuija. Ja vaikka nainen sanois mitä vaan, mies on samaa mieltä nieleskellen.

        Ja nainen joka kirjoittaa tänne, että mähän en taakakseni miestä ota, luultavammin ois treffeillä kuin Kummelin Satu ja Tuija.

        Katkeruus, epäluulo täällä kirjoituksissa peilautuu irl käyttäytymiseen, eikä sitä voi peitellä.


    • Anonyymi

      Mua on esineellistäneet kivuliaasti muut naiset😰 Miesten esineelistäminen siinä sivussa on ollut pelkkää kärpäsen surinaa. Kai se on se mikä aivoihin enemmiten sattuu💥

      • No sä puhut tässä. Kerro lisää..enempi mitä se ollut? Jos kykenet?


    • Anonyymi

      Naisen värkki on tärkeä esine. Samoin tissit ja perse.

      Seksinukketehtailijat tietää tämän ja markkinoilta löytyy edullisia nukkeja, joilta on kaikki turha leikattu pois, niin kuin kädet, jalat ja pää.

      • Anonyymi

        Jos pää leikataan jää Raisa Reikänaama mahdollisuus käyttämättä.


    • Anonyymi

      Jokainen kohtaa naisen johon tarpeensa voi tehdä . Tällaistako ?

    • Anonyymi

      Jos ei mennä töykeisiin ääripäihin, niin mitä väärää siinä esineellistämisessä on, tai mikseivät ihmiset saisi kokea omistavansa toisiansa? ei semmonen minua ainakaan loukkaa, jos joku sanoo että sä oot mun tuleva mies, semmoinen voi olla jopa imartelevaa riippuu toki sanojan äänensävystä yms. Suurin osa ihmisistä onneks ymmärtää ettei kukaan oikeasti omista ketään, ainakaan lain silmissä. Ja vastaus vielä alkuperäiseen kysymykseen "kuinka moni tajuaa esineellistävänsä..." Veikkaan että harva tajuaa, eikä ole edes tullut ajatelleeks että siinä olisi jotain väärää puhua puhekielessä subjektista objektina ja ylivoimaisesti suurin osa ihmisistä ei edes mieti näitä niin filosofisesti.

      • Anonyymi

        Ongelma on siinä, että esineellistäminen vie ihmiseltä hänen ihmisyytensä pois: hänen tahtonsa, toiveensa ja tunteensa.

        Jos et jaksa lukea Nussbaumia (linkki ylempänä), joka selittää asian monipuolisemmin, lue edes Meriläisen teksti:
        https://www.ess.fi/paikalliset/564632

        "Suurin osa ihmisistä onneks ymmärtää ettei kukaan oikeasti omista ketään, ainakaan lain silmissä."

        Tutustu nyt hyvä ihminen aiheeseen. Yllä oleva kommenttisi ja koko tekstisi kielii siitä, ettet ymmärrä, mitä esineellistäminen on. Kun ymmärrät sen, tiedät myös mitä pahaa siinä on. Eroon siitä ei kokonaan pääse, koska esineellistäminen on yhteydessä valtaan. Mustaa ei silti tarvitse yrittää selittää valkoiseksi.

        🦄


    • Anonyymi

      Minä en ainakaan esineellistä naisia, johtuu koska ovat aina mukavia itseäni kohtaa, ja pelottaakinh empaattisesti alppihiihto jutut joissa kaatuvat pelottavasti kaatuvat ja loukkaantuvqat monesti.

      Esineellistä esimerkiksi Noppa, eli arpakuutio, sellainen on esine, voi olla painotettu jotta tulee tiettyjä numeroita enemmän.

      • Oho... vastasit vähän jopa aiheeseen...


    • Anonyymi

      ... esimies on esine.

    • Anonyymi

      Jos esimies olisi esine, eli kuin vaikka noppa eli arpakuutio mitä voi heitellä ja arpoa numeroitakin.

    • Anonyymi

      Milloin aletaan puhua todellisesta ongelmasta eli naisten suhtautumisesta miehiin esineinä?

      Oikeasti esimerkki tarvii kiireelliesti kääntämistä koska naiset ovat se moderni etuoikeutettu ryhmä ja miehet ovat väliinputoajaryhmä. Tämä toiseus näkyy selvästi esim. seksuaalisuhdemarkkinoilla vaatimuksena ihmissuhderutiinista jossa nainen on asiakas ja mies on palveluntuottaja. Aivan samalla tavalla työelämässä asiakaspalvelijoilta riistetään ihmisyys ja heidät asetetetaan tuotteen tasolle, määritellyksi - ja nykyisin sama tuotteistamisideologia alkaa koskea myös ihmissuhteita.

      Tätä perustellaan "minusta tuntuu siltä" ja "näin se on aina ollutkin" - mutta nämä perustelut ovat latteudeltaan samaa tasoa kuin vanhakantainen "nainen kuuluu nyrkin ja hellan väliin".

      Tämä epäsuhta naisten ja miesten välillä on aivan järkyttävän laaja ja koskee koko yhteisöä, se alkaa olla suoraan vertautuvainen yhteisöön iskostuneeseen oikeaan rasismiin. Naisten ja miesten aseman eroa perustellaan aivan samanlaisilla aivopieruilla kuin vaikkapa tummien ja valkoisten eroa segregaatio-yhteiskunnissa.

      Kissa on pöydällä. Dialogi jossa puututaan kärpäsiin siitä kuinka miehet edes ajatuksen tasolla naisenkaipuussaan "tekevät esineellistävän teon" muttei härkäsiin kuten koko yhteiskunnan läpilyövään miesten syrjäytymiseen, kumppanittomuuteen ja koko yhteisön laajuudelta tulevaan syyllistämis-pommitukseen mistä tahansa asiasta.

      Jos miesten kurjaa osaa ja kärsimystä ei kohdata ja myönnetä ja siihen reagoida positiivisin eheyttävin tavoin emme me ole menossa yhteisönä yhtään laadukkaampaan suuntaan. Minun reppuuni ei mahdu enää mitään vaatimusta mitä minun miehenä pitäisi tehdä tai olla, minua ei enää kiinnosta. On ihan tarpeeksi ongelmia omasta takaa.

      • Ihan hyvä kirjoitus.

        Mutta siinä missä mies "haluaa vain naisen ja äkkiä", hän esineellistää juurikin myös itsensä.
        Jos lupaa 9 hyvää ja 10 kaunista, kuun taivaalta ja miettii mitä miehen pitää/kuuluu olla, hän juurikin unohtaa oman ihmisyytensä.

        Kyllä mies saa yhä olla ihminen, eikä kaikkea ympäriltään kuuluvaa määritystä pitäisikään kuunnella pelkästään ainoana ohjeena, vaan kuunnella itseään ja halujaan, tarpeitaan.

        Eikä vain pelkästään naiset määrittele miestä, vaan toiset miehetkin. Jos et kuulu johonkin stereotyyppiseen formaattiin, olet kiireellä "epämies".


      • Anonyymi

        "Tämä toiseus näkyy selvästi esim. seksuaalisuhdemarkkinoilla vaatimuksena ihmissuhderutiinista jossa nainen on asiakas ja mies on palveluntuottaja."

        Kukaan ei saa (moraalisessa mielessä) joutua olemaan palveluntuottaja vastoin tahtoaan.

        Muilta osin kirjoituksesi vääristelee asian faktuaalista ja numeerista puolta räikeästi. Globaalilla tasolla nainen on parisuhteissa sellainen palveluntuottaja, josta tekstissäsi puhut.

        Parisuhteet sikseen: seksiorjuuden uhreista suurin osa on naisia. Sukuelinten silpominen aiheuttaa naisille suurempaa haittaa kuin miehille (vaikka molemmilta sen pitäisi tietysti loppua). Lapsiavioliitot, teiniraskaudet ja muu naisten kehojen hyväksikäyttö on ikävä kyllä tällä hetkellä enemmän naisten kuin miesten ongelma.

        Tule ulos sieltä länsimaisesta kuplastasi. Kuulostat kuplassasi äärimmäisen tekopyhältä ja lisäksi vielä tietämättömältä. Kumppanittomuudessa ei ryöstetä kenenkään vapautta. Naisiin kohdistuvassa väkivallassa niin tehdään.

        🦄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ihan hyvä kirjoitus.

        Mutta siinä missä mies "haluaa vain naisen ja äkkiä", hän esineellistää juurikin myös itsensä.
        Jos lupaa 9 hyvää ja 10 kaunista, kuun taivaalta ja miettii mitä miehen pitää/kuuluu olla, hän juurikin unohtaa oman ihmisyytensä.

        Kyllä mies saa yhä olla ihminen, eikä kaikkea ympäriltään kuuluvaa määritystä pitäisikään kuunnella pelkästään ainoana ohjeena, vaan kuunnella itseään ja halujaan, tarpeitaan.

        Eikä vain pelkästään naiset määrittele miestä, vaan toiset miehetkin. Jos et kuulu johonkin stereotyyppiseen formaattiin, olet kiireellä "epämies".

        Sinä tässä kerrot ihmisille 10 asiaa mitä he ovat aina tehneet väärin, olet iltapulu tasoa. Herää pälli.

        Ihmiset kaipaavat kumppanuutta ja kertovat sen suorimmalla mahdollisella tavalla. Kun normaalista kommunikaatiosta tehdään ongelma niin se on se ongelma.

        Sinä olet alentava,tarkoituksella ymmärtämätön ja sikai tuhoava. Painu vittuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä tässä kerrot ihmisille 10 asiaa mitä he ovat aina tehneet väärin, olet iltapulu tasoa. Herää pälli.

        Ihmiset kaipaavat kumppanuutta ja kertovat sen suorimmalla mahdollisella tavalla. Kun normaalista kommunikaatiosta tehdään ongelma niin se on se ongelma.

        Sinä olet alentava,tarkoituksella ymmärtämätön ja sikai tuhoava. Painu vittuun.

        Keskustelusivullako ei saa keskustella? Heittää ajatuksia toisten kirjoituksista, sen kummasemmin maalittamatta ketään?

        Ehkä sinun kannattaisi poistua, jos menee liikaa ihon alle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämä toiseus näkyy selvästi esim. seksuaalisuhdemarkkinoilla vaatimuksena ihmissuhderutiinista jossa nainen on asiakas ja mies on palveluntuottaja."

        Kukaan ei saa (moraalisessa mielessä) joutua olemaan palveluntuottaja vastoin tahtoaan.

        Muilta osin kirjoituksesi vääristelee asian faktuaalista ja numeerista puolta räikeästi. Globaalilla tasolla nainen on parisuhteissa sellainen palveluntuottaja, josta tekstissäsi puhut.

        Parisuhteet sikseen: seksiorjuuden uhreista suurin osa on naisia. Sukuelinten silpominen aiheuttaa naisille suurempaa haittaa kuin miehille (vaikka molemmilta sen pitäisi tietysti loppua). Lapsiavioliitot, teiniraskaudet ja muu naisten kehojen hyväksikäyttö on ikävä kyllä tällä hetkellä enemmän naisten kuin miesten ongelma.

        Tule ulos sieltä länsimaisesta kuplastasi. Kuulostat kuplassasi äärimmäisen tekopyhältä ja lisäksi vielä tietämättömältä. Kumppanittomuudessa ei ryöstetä kenenkään vapautta. Naisiin kohdistuvassa väkivallassa niin tehdään.

        🦄

        Globaalilla tasolla keskiarvoa määräävät afrikan kulttuuri, intian ja kaukidän kulttuurit.

        Miten se liittyy siihen mitä yhteisöllisesti haavoittuvaisessa maailman tasa-arvoisimmassa pikkuvaltiossa on tapahtumassa?

        Työnnä globaalidemografiasi perseeseen, nyt ollaan täällä ja puhutaan siitä mitä täällä tapahtuu ja miksi se on aivan päin helvettiä. Täällä ei syhdy suhteita terveellä suhdedynamiikalla, se on ongelma. Media rummuttaa uusajattelun feminismipaskaa. Se on se ongelma.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Keskustelusivullako ei saa keskustella? Heittää ajatuksia toisten kirjoituksista, sen kummasemmin maalittamatta ketään?

        Ehkä sinun kannattaisi poistua, jos menee liikaa ihon alle?

        Kunhan vain tunnistan ja osoitan suoraan aivan suoraa paskasisältöä josta sinä olet henkilökohtaisesti vastuussa tuottajan roolissa. Mikä sinua saatana vaivaa kun puhut tuollaita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Globaalilla tasolla keskiarvoa määräävät afrikan kulttuuri, intian ja kaukidän kulttuurit.

        Miten se liittyy siihen mitä yhteisöllisesti haavoittuvaisessa maailman tasa-arvoisimmassa pikkuvaltiossa on tapahtumassa?

        Työnnä globaalidemografiasi perseeseen, nyt ollaan täällä ja puhutaan siitä mitä täällä tapahtuu ja miksi se on aivan päin helvettiä. Täällä ei syhdy suhteita terveellä suhdedynamiikalla, se on ongelma. Media rummuttaa uusajattelun feminismipaskaa. Se on se ongelma.

        Kielenkäyttösi on niin epäesteettistä, etten koe keskustelua kanssasi miellyttävänä. Harmi, sillä aihe olisi mielenkiintoinen. Mutta en jousta periaattestani: viestin voima syntyköön sanoman sisällöstä, ei karkeasta kielenkäytöstä.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan vain tunnistan ja osoitan suoraan aivan suoraa paskasisältöä josta sinä olet henkilökohtaisesti vastuussa tuottajan roolissa. Mikä sinua saatana vaivaa kun puhut tuollaita?

        Heh. Voi että...

        Sinun täytynee etsiä sinulle sopivampaa sisältöä jostain. 😊


    • Anonyymi

      Samalla lailla naiset esineellistää miehiä..

      • Esineellistää, mutta ei aivan samoin.


    • Anonyymi

      Itsehän akat ovat kautta aikain todistaneet omalla käytöksellään, että he ovat käveleviä värkkejä. Istuvatkin sen tärkeimmän voimavaransa päällä ja tajuavat, että se on heidän varmin tulolähteensä ja pikaväylä ryysyistä rikkauksiin. Tämä on totisinta totta ja esimerkkejä löytyy pikku-Suomestakin. Pääsevät vehkeen siivellä leivonta- ja muotiohjelmiin vaikka muuta eivät ole tehneet kuin esim. lentäneet siivillä tms.  Avioeron sattuessa puolet omaisuudesta näille kalliille värkinkantajille ja päälle kauheat elatusmaksut. Ja sitten voi edustusvärkki huokaista naurahdellen  uudessa avioero-asunnossaan "oma koti kullin kallis".

      • No kukas sit lystin maksaa ja miks?

        Tässä ei ollut kyllä tarkoitus mitään vastakkainasettelua tehdä, mutta väkisin se siihen täällä menee... ois pitänyt aloitukseen keskittyä enempi...taas.


    • Anonyymi

      "Jokaiselle löytyy kone johon voi tyhjentää säkit".

    • Anonyymi

      Esimerkiksi tälläinen viattomalta kuullostava lause: "Jossain on minullekin se nainen."

      Jossain on jokaiselle se oikea ja sen kyllä huomaa. Ei kannata alkaa yrittää yhteiselämää kuukausiksi, jopa vuosiksi jos ei heti synkkaa molemmin puolin.
      Siinä vain vanhenee.
      30 v ei ole vanha, mutta 55v on jo vanha lapsen ylioppilasjuhlissa.

      Ite tapailin lähes sata "tosimielessä" aikoinaan. Useimmiten yhden illan juttuja , muutamia 3-5 tapaamista, yksi kesän tapaaminen.
      Sitten löytyi se oikea, nainen oli 10 kk vanhempi, molemmat todella sanoi muutaman tunnin kuluttua , mä haluun sut ikuisesti. sitä on kestänyt yli viiskyt vuotta.

    • Anonyymi

      Ei tuossa ole mielestäni mitään esineellistämistä, normaalia naisen kaipuuta ja tuskin tarkoitetaan mitään pahaa naisia kohtaan. Jos mies sanoisi "kyllä minullekin löytyy joku mies", mites siihen suhtauduttaisiin?. ottaisivatko jotkut piirit palkokasvin nenäänsä?.
      Fredin nukke pieni mun kappale aikanaan esineellisti naisen ja nostatti hirveen myrskyn.

      • Palkokasvista tulee mieleen, että ettet olisi Nuuskamuikkunen puskissa? 😂


    • Anonyymi

      Tästä on puhuttu jo ennenkin täällä. Mikä ihmeen esine. Jos pistän silmät kiinni ja mietin esinettä. näen kynttilänjalan. Siis miten?. Laitan naisen pöydän reunalle istuun ja kynttilän suuhun vai? No onhan niitä sellasia kynttilän jalkoja, jotka kuvaa naisen ruumista. mutta eikö se sillon oo se taiteilija joka esineellistää. Mä en esineelistä. Mä pystyn runkatessakin ajatteleen asiaa abstraktisti. En siis ajattele mitään naista tai muutakaan elollista.

    • Anonyymi

      Kun seuraa vaikka The Robbie Harveytä netissä niitä kommentteja mitä sanovat naisistaan. Huomaa minkälaisia miehet pohjimmiltaan on. Usko mennyt miehiin tyystin. 💔

    • Anonyymi

      Tämä lause ja pelikin esineellistää jopa joitain miehieäkin naisiksi: "Duke Nukem Forever", Dissestäkin tuli nyt Dyke.

    • Anonyymi

      Disse the Dyke, disse Elli the lesbian nam!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      318
      3730
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      269
      2133
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      104
      1482
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1363
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1358
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1217
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1208
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1044
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1038
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe