Tuosta:
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/3700177d-ebcb-4290-aa12-081314a16a83
Ittelle tuo kysely herjasi evästeistä/cookieista ensin, mutta pääsin tekemään. Lopussa se sitten kysyi vielä sukupuolta, ikää ja postinumeroa, koska bisnestähän nämäkin niille ovat, mutta sinne voi surutta valehdella mitä huvittaa.
OLET TUONETAR!
Olet oman valtakuntasi valtiatar, goottinainen isolla G:llä, joka näkee kauneutta myös makaabereissa asioissa, kuten kuolemassa. Jätät miesten mukinat omaan arvoonsa ja pidät pääsi, vaikka he vaatisivat mitä.
Kuka suomalaisen kansanperinteen myyttinen nainen olisit?
155
710
Vastaukset
- Anonyymi
OLET PALSTAKURPPA!
Onko hyvä tulos? Jahas. Tällainenko sitten? 😄
OLET MIELIKKI!
Olet runosieluinen hippinainen, kova auttamaan ja lepyttelemään osapuolia silloin, kun tunteet kuumenevat. Kukaan ei kuitenkaan ole täydellinen: tykkäät myös kujeilla ja olet sangen perso imartelulle. Kukapa meistä ei kuuntelisi mielellään kehuja?
Mielikki on muinaissuomalaisessa uskonnossa metsän kuninkaan Tapion vaimo. Jos Tapio uhkasi usuttaa voimansa metsämiesten kimppuun, Mielikin uskottiin tulevan väliin ja lepyttelevän miestään. Mielikki tunnettiin myös taitavana parantajana.
Metsästäjät uskoivat, että saalista saisi paremmin silloin, kun metsällä kulkiessa Mielikille lauleltiin ja tämän metsän kauneutta kehuttiin.
Uskomusten mukaan Mielikki näyttäytyi harvoin ihmisille – ja silloin kun hän teki niin, hän tapasi verhoutua harmaaseen naavaturkkiin ja -hattuun sekä teeskennellä höperöä vanhusta, jotta häntä ei tunnistettaisi.randombypasser kirjoitti:
Hippi ei ehkä tulisi ekana mieleen 😂
Varmaan niin tukka sekaisin tai muuten vaan hyvin naamioitunut 🤣
Xena-183 kirjoitti:
Varmaan niin tukka sekaisin tai muuten vaan hyvin naamioitunut 🤣
Pihassa oleva "yrttitarha" voi toki vaikuttaa näkemyksiin 😂
randombypasser kirjoitti:
Pihassa oleva "yrttitarha" voi toki vaikuttaa näkemyksiin 😂
Niinpä 🤣
..mä sulle luvannut en ruusutarhaa.., mutta yrttitarhan metsän keskellä. - Kyllä lääkelaukussa löytyy nääs 😉Xena-183 kirjoitti:
Niinpä 🤣
..mä sulle luvannut en ruusutarhaa.., mutta yrttitarhan metsän keskellä. - Kyllä lääkelaukussa löytyy nääs 😉No miehet on onneksi helppoja miellytettäviä, niin ei välttämättä tarvitse ruusutarhaa, kunhan nyt joku pöheikkö on luvassa...
No miehet on onneksi helppoja miellytettäviä, niin ei välttämättä tarvitse ruusutarhaa, kunhan nyt joku pöheikkö on luvassa...
Vaikka se olisi täynnä hämähäkinseittiä ja kaipaisi raivaussahaa 🤣
Xena-183 kirjoitti:
Vaikka se olisi täynnä hämähäkinseittiä ja kaipaisi raivaussahaa 🤣
Niin, tuohon normiukkeli vain toteaa, että:
Jaaaha, normipäivä siis käydäänpä töihin niin äkkiä tämä on trimmattu ja kasteltu 😂
- Anonyymi
Sama tuli tännekin.
"OLET TUONETAR!
Olet oman valtakuntasi valtiatar, goottinainen isolla G:llä, joka näkee kauneutta myös makaabereissa asioissa, kuten kuolemassa. Jätät miesten mukinat omaan arvoonsa ja pidät pääsi, vaikka he vaatisivat mitä."
Noissa vaan oli kovin harvassa sellaisia vaihtoehtoja, jotka olisi aidosti valinnut.No se on totta, oli vähän turhan suppeat vaihtoehdot. Jollain testimaakarilla ei ole ollut paras päivänsä testiessä tuottaessaan 😁
Olen myös TUONETAR.
Sinäkin? Tuleekohan tuosta sitten yleisin vastauskin...
Eikö tuo kuulosta liian gootilta ja liian omapäiseltä (vahvatahtoiselta) ollakseen suosituin vaihtoehto….
En kyllä sisäistä goottiani tunnista, mutta vahvan tahdon kylläkin.Citrinella kirjoitti:
Eikö tuo kuulosta liian gootilta ja liian omapäiseltä (vahvatahtoiselta) ollakseen suosituin vaihtoehto….
En kyllä sisäistä goottiani tunnista, mutta vahvan tahdon kylläkin.No mä luulen että just toi vahvatahtoisuus voi nousta aika selvästi esiin, gootti on sitten vähän muuta.
Vahvatahtoisuus susta todella tulee mieleen helposti, mutta tuota goottia on vähän vaikeampi ainakaan minun havaita 😁Citrinella kirjoitti:
En kyllä sisäistä goottiani tunnista, mutta vahvan tahdon kylläkin.Kyllä se nyt näyttää siltä että meitä tuonettaria on aika liuta.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Kyllä se nyt näyttää siltä että meitä tuonettaria on aika liuta.🙂.
No niin näköjään on. En kyllä tosiaan gootti henkisesti tai ulkoisesti ole, mutta ehkäpä tuo vahva tahto (ja tietty määrätietoisuus) puskee läpi.
Citrinella kirjoitti:
No niin näköjään on. En kyllä tosiaan gootti henkisesti tai ulkoisesti ole, mutta ehkäpä tuo vahva tahto (ja tietty määrätietoisuus) puskee läpi.
Joo varmaan. Goottikin tosin on niin laaja käsite että siihen mahtuu paljon erilaisuutta. Pukeutuuko siihen tyyliin, pitääkö sen tyylisistä asioista, onko vain henkisesti gootti tai synkkä romantikko vai onko noita kaikkia vai joidenkin yhdistelmiä ja kuvaavia asioita on varmasti paljon paljon enemmänkin.😄.
Mikkojuhan kirjoitti:
Joo varmaan. Goottikin tosin on niin laaja käsite että siihen mahtuu paljon erilaisuutta. Pukeutuuko siihen tyyliin, pitääkö sen tyylisistä asioista, onko vain henkisesti gootti tai synkkä romantikko vai onko noita kaikkia vai joidenkin yhdistelmiä ja kuvaavia asioita on varmasti paljon paljon enemmänkin.😄.
En ole pätkääkään synkkä, vaan pikemminkin luova iloinen optimisti irl. Romanttikkoa minusta löytyy tietyssä tilanteissa.
Löysitkö itse itsestäsi sisäisen gootin?Citrinella kirjoitti:
En ole pätkääkään synkkä, vaan pikemminkin luova iloinen optimisti irl. Romanttikkoa minusta löytyy tietyssä tilanteissa.
Löysitkö itse itsestäsi sisäisen gootin?No tavallaan jotain vivahteita on. Tykkään kauhukirjallisuudesta ja leffoista, melankolisesta musasta ja synkästä romantiikasta ainakin mutta en mä silti kyllä goottina itteevi näkis. Punkkari olin nuorena teini-iässä.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
No tavallaan jotain vivahteita on. Tykkään kauhukirjallisuudesta ja leffoista, melankolisesta musasta ja synkästä romantiikasta ainakin mutta en mä silti kyllä goottina itteevi näkis. Punkkari olin nuorena teini-iässä.🙂.
No sinulla on joku selitys mistä tuonetar voi kummuta. Itse en löydä yhteyttä.
Citrinella kirjoitti:
No sinulla on joku selitys mistä tuonetar voi kummuta. Itse en löydä yhteyttä.
Se on vaan hyvin piilossa jossain syvällä.😉🙂.
- Anonyymi
Tulokseni: OLET TURINATIIMITÄR
Tulos: Olet Tuonetar. Jotkut vastausvaihtoehdot olivat sellaisia, etteivät mitkään oikein pitäneet kohdallani paikkaansa, mutta pakko oli valita joku.
Synkeä palsta, kun miltei kaikki ovat Tuonen tyttejä 😁
Juu, täällä ei ole taivaan enkeleitä =D
Norppa83 kirjoitti:
Juu, täällä ei ole taivaan enkeleitä =D
No onneksi ei myöskään helvetin enkeleitä 😁
No onneksi ei myöskään helvetin enkeleitä 😁
Ei, mutta Hell´s grannies =D (Yksi T-ransun kilpailijoista)
Norppa83 kirjoitti:
Ei, mutta Hell´s grannies =D (Yksi T-ransun kilpailijoista)
Se on paha porukka, ne toimii usein festareilla myös turvahenkilöinä ja sillon kannattaa tosiaan käyttäytyä, muuten kyyti on kylmää 😁
Se on paha porukka, ne toimii usein festareilla myös turvahenkilöinä ja sillon kannattaa tosiaan käyttäytyä, muuten kyyti on kylmää 😁
Juu. Näkihän sen jo yheltä Monty Pythonien pätkältäkin miten Hell´s grannies toimii. Oikee rikollisjoukko. Paras pysyä ruodussa tai saattaa tulla pahaa jälkeä.
Norppa83 kirjoitti:
Juu. Näkihän sen jo yheltä Monty Pythonien pätkältäkin miten Hell´s grannies toimii. Oikee rikollisjoukko. Paras pysyä ruodussa tai saattaa tulla pahaa jälkeä.
Jotkut Bandidokset ja Hell's Angelsit luulevat olevansa koviakin... Pah, sallikaa mun nauraa 😂
Jotkut Bandidokset ja Hell's Angelsit luulevat olevansa koviakin... Pah, sallikaa mun nauraa 😂
Joo. Yks historian pahimmista on kyllä Hell´s grannies.
Norppa83 kirjoitti:
Joo. Yks historian pahimmista on kyllä Hell´s grannies.
On, se on pahin ja väkivaltaisin. Nykyään se entistä vaarallisempi, kun ovat ottaneet organisaation laajuisesti käyttöön sähköpotkulaudat ja sähkörullatuolit. Niitä ei enää kuule kun ne rullaavat porukalla kohteen ympärille, saakelin mummot.
On, se on pahin ja väkivaltaisin. Nykyään se entistä vaarallisempi, kun ovat ottaneet organisaation laajuisesti käyttöön sähköpotkulaudat ja sähkörullatuolit. Niitä ei enää kuule kun ne rullaavat porukalla kohteen ympärille, saakelin mummot.
Voi ei. Pitää sit olla varuillaan, kun kuljen keskustassa. Kauheaa, jos hyökkäisivät vaikka sairaalan tai terveyskeskuksen käytävällä viattoman kulkijan tai potilaan kimppuun. Sähköpotkulaudalla voi päästä sitäpaitsi tosi lujaakin.
Norppa83 kirjoitti:
Voi ei. Pitää sit olla varuillaan, kun kuljen keskustassa. Kauheaa, jos hyökkäisivät vaikka sairaalan tai terveyskeskuksen käytävällä viattoman kulkijan tai potilaan kimppuun. Sähköpotkulaudalla voi päästä sitäpaitsi tosi lujaakin.
Jep, kannattaa vähän väliä katsoa taakseenkin, ne tulee päälle nopeasti ja äänettömästi, kuin huuhkajat konsanaan.
Jep, kannattaa vähän väliä katsoa taakseenkin, ne tulee päälle nopeasti ja äänettömästi, kuin huuhkajat konsanaan.
Apua, nyt en uskalla lähteä ulos ollenkaan. Hemmetin mummomafia =D
Norppa83 kirjoitti:
Apua, nyt en uskalla lähteä ulos ollenkaan. Hemmetin mummomafia =D
Yksi harhautuskeino löytyy. Tai kaksikin, mutta toinen on helpompi. Nimittäin käärepaperilliset suklaamakeiset. Niitä kun nakkaa mafiamummon eteen, se jää poimimaan niitä ja sillä välin voi kipittää karkuun. Toinen vastaava on paketti Juhla Mokkaa, mutta ne painaa ja maksaa enemmän 😂
Yksi harhautuskeino löytyy. Tai kaksikin, mutta toinen on helpompi. Nimittäin käärepaperilliset suklaamakeiset. Niitä kun nakkaa mafiamummon eteen, se jää poimimaan niitä ja sillä välin voi kipittää karkuun. Toinen vastaava on paketti Juhla Mokkaa, mutta ne painaa ja maksaa enemmän 😂
Kiitos Rande, sää pelastit mun elämän =D
- Anonyymi
Olin Tuonetar.
-keinovaginamies-- Anonyymi
Oletan, että tällä Tuonetar-määrällä palsta on siis Manala...
Jotkut kuvittelee täältä taivaan löytävänsä, mutta kyllä tämä oikeasti on kadotuksen helvetti :)
-keinovaginamies- Anonyymi kirjoitti:
Jotkut kuvittelee täältä taivaan löytävänsä, mutta kyllä tämä oikeasti on kadotuksen helvetti :)
-keinovaginamies-No taivas tai paratiisi tämä ei ainakaan ole, ei vaikka olisi tuhannen päissään 😂
- Anonyymi
OLET VELLAMO!
Olet queen bee, voimakas nainen, jonka suosioon kaikki haluavat. Sinulla on voimaa ja valtaa, ja siksi herätät kunnioitusta ympärilläsi.
Vellamo on Ahdin puoliso ja veden emäntä, jonka mahtiin kuuluu kalan tuominen verkkoihin.
Vellamoa kannattaa kunnioittaa muutenkin, sillä hän hallitsee aallokkoja ja näin siis sitä, kuinka turvallisesti merenkävijöiden matka taittuu. Tämän vuoksi Vellamon ja Ahdin suosioon hakeutuminen olikin tärkeää, Suomen Luonnonuskontojen yhdistys Lehto kirjoittaa.
Uskomusten mukaan Vellamo näyttäytyy pääasiassa miehille, MTV kirjoittaa jutussaan ja jatkaa, että veden emäntä saattaa toisinaan jopa pyrkiä kalamiehen puolisoksi. Olikohan Ahdin ja Vellamon välinen suhde siis nykyaikaisen avoin? OLET TUONETAR!
Olet oman valtakuntasi valtiatar, goottinainen isolla G:llä, joka näkee kauneutta myös makaabereissa asioissa, kuten kuolemassa. Jätät miesten mukinat omaan arvoonsa ja pidät pääsi, vaikka he vaatisivat mitä.
Suomalaisessa kansanuskossa naisilla ja tuonpuoleisilla voimilla oli tiivis yhteys, kertoo Kaisa Pulakka kirjassaan Kurittomat – jumalattaria, nykynaisia ja muita kauheita akkoja (Atena, 2021).
”Kansanrunoissa Tuonetar ja Tuonen tytti saattavat olla yksi ja sama henkilö”, hän kirjoittaa myös kirjassaan. Kalevalassa näin ei kuitenkaan ole.
Kalevalassa Tuonen tytti on Tuonelan virran vartija, joka ottaa Väinämöisen vastaan, kun tämä saapuu Tuonelaan hakemaan veneenveistosanoja. Pulakka iloitsee, ettei Tuonen tytti ”niele purematta miehen selityksiä”. Myöskään Tuonelan hallitsija Tuonetar kieltäytyy toteuttamasta Väinämöisen pyyntöä.Marjatta matala neiti. http://www.kaapeli.fi/maailma/kalevala/VIIDESKYMMENES.html 🌹👀
- Anonyymi
OLET VELLAMO!
Olet queen bee, voimakas nainen, jonka suosioon kaikki haluavat. Sinulla on voimaa ja valtaa, ja siksi herätät kunnioitusta ympärilläsi.
Vellamo on Ahdin puoliso ja veden emäntä, jonka mahtiin kuuluu kalan tuominen verkkoihin.
Vellamoa kannattaa kunnioittaa muutenkin, sillä hän hallitsee aallokkoja ja näin siis sitä, kuinka turvallisesti merenkävijöiden matka taittuu. Tämän vuoksi Vellamon ja Ahdin suosioon hakeutuminen olikin tärkeää, Suomen Luonnonuskontojen yhdistys Lehto kirjoittaa.
Uskomusten mukaan Vellamo näyttäytyy pääasiassa miehille, MTV kirjoittaa jutussaan ja jatkaa, että veden emäntä saattaa toisinaan jopa pyrkiä kalamiehen puolisoksi. Olikohan Ahdin ja Vellamon välinen suhde siis nykyaikaisen avoin?
t.sxth
En ole varma tunnustanko itseäni tästä vastauksesta. Yritin kyllä miettiä tarkasti. Mutta mitä ihmettä tämä juttu jää vielä kyselemään 😅No no, testi ei voi olla väärässä 😁
Ja olen aika varma, että aika monikin nainen on nykyään voimakastahtoinen...- Anonyymi
No no, testi ei voi olla väärässä 😁
Ja olen aika varma, että aika monikin nainen on nykyään voimakastahtoinen...Köh. Ei se vastaus kysymykseen ollut lujatahtoinen, vaan itsepäinen.
Kyllä muiden käytöksessä erotan nuo eriksi 🤣 Saatan tietysti olla joskus 😀 ääh.
t.sxth Anonyymi kirjoitti:
Köh. Ei se vastaus kysymykseen ollut lujatahtoinen, vaan itsepäinen.
Kyllä muiden käytöksessä erotan nuo eriksi 🤣 Saatan tietysti olla joskus 😀 ääh.
t.sxthLujatahtoinen, itsepäinen, samahan tuo nyt on. Semmonen hiton jääräpää joka menee läpi vaikka harmaan kiven kun on niin mennyt keksimään 😂
- Anonyymi
Lujatahtoinen, itsepäinen, samahan tuo nyt on. Semmonen hiton jääräpää joka menee läpi vaikka harmaan kiven kun on niin mennyt keksimään 😂
no senpä hyvinkin 😂 mitta en ole oikeasti edes jääräpää 😀 Tai ehkä se ei kuvaa ihan sitä, vaan jotain päättäväisyyttä, josta syystä välttelen päättämässä, kun joudun pitämään päätökseni. Oh, ei mene itseanalyysikään oikein hyvin 🤯... Ja seuraava asia. Tähän ei kannata takertua 😂
Anonyymi kirjoitti:
no senpä hyvinkin 😂 mitta en ole oikeasti edes jääräpää 😀 Tai ehkä se ei kuvaa ihan sitä, vaan jotain päättäväisyyttä, josta syystä välttelen päättämässä, kun joudun pitämään päätökseni. Oh, ei mene itseanalyysikään oikein hyvin 🤯... Ja seuraava asia. Tähän ei kannata takertua 😂
Eli voimakastahtoisesti haluat että siirrymme seuraavaan asiaan? 🤣
- Anonyymi
Eli voimakastahtoisesti haluat että siirrymme seuraavaan asiaan? 🤣
Jep, näin tehdään. Entä miten tuo Tuonetar goottinainen mielestäsi itseesi istuu? 😀 Onhan nämä kaikki höpöhöpö testit tehty pitkälti naisten iloksi.
Anonyymi kirjoitti:
Jep, näin tehdään. Entä miten tuo Tuonetar goottinainen mielestäsi itseesi istuu? 😀 Onhan nämä kaikki höpöhöpö testit tehty pitkälti naisten iloksi.
No jos unohdetaan se nainen siinä, niin aika hyvin kyllä. Tosin gootti... Se ei oikein istu 😂
- Anonyymi
No jos unohdetaan se nainen siinä, niin aika hyvin kyllä. Tosin gootti... Se ei oikein istu 😂
Yritin hetken kuvitella sinua goottina, mutten onnistunut sitä kovin pitkälle kehittämään, edes mustaa huulipunaa sulle 😂
Anonyymi kirjoitti:
Yritin hetken kuvitella sinua goottina, mutten onnistunut sitä kovin pitkälle kehittämään, edes mustaa huulipunaa sulle 😂
Ei hitto, en edes ala kuvittelemaan 😂
Tartteekin varmaan ens kerralla naamiaisiin pukeutua joksikin goottityttöhahmoksi 🤣- Anonyymi
Ei hitto, en edes ala kuvittelemaan 😂
Tartteekin varmaan ens kerralla naamiaisiin pukeutua joksikin goottityttöhahmoksi 🤣😀👍 muista sitten ne korsettit. Niihin muuten tarvitaan kaksi naista nyörejä kiristämään, niin mikä mainio ajatus sinkkumiehelle sopia treffit kahden naisen kanssa kerralla 😄... siis jos tulevat 😂
t.sxtj - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
😀👍 muista sitten ne korsettit. Niihin muuten tarvitaan kaksi naista nyörejä kiristämään, niin mikä mainio ajatus sinkkumiehelle sopia treffit kahden naisen kanssa kerralla 😄... siis jos tulevat 😂
t.sxtjSorry. Siis sxth :)
Unohdan omat nimmarit ja nekin menee nauraessa ihan nurin. Anonyymi kirjoitti:
😀👍 muista sitten ne korsettit. Niihin muuten tarvitaan kaksi naista nyörejä kiristämään, niin mikä mainio ajatus sinkkumiehelle sopia treffit kahden naisen kanssa kerralla 😄... siis jos tulevat 😂
t.sxtjEi hitto, enkö mä vois edes sen korsetin verran lintsata 😂
Niitä muuten on sellasia joissa saa sen kiristämisen tehtyä edestä ittekin, niin voi yksin pimeässä häpeillen miesoletettu korsettinsa pukea 😁Anonyymi kirjoitti:
Sorry. Siis sxth :)
Unohdan omat nimmarit ja nekin menee nauraessa ihan nurin.Juu, ymmärsin kyllä, vaikka savolaisittain nimimerkkisi kirjoititkin 😂
- Anonyymi
OLET MIELIKKI!
Olet runosieluinen hippinainen, kova auttamaan ja lepyttelemään osapuolia silloin, kun tunteet kuumenevat. Kukaan ei kuitenkaan ole täydellinen: tykkäät myös kujeilla ja olet sangen perso imartelulle. Kukapa meistä ei kuuntelisi mielellään kehuja?
Mielikki on muinaissuomalaisessa uskonnossa metsän kuninkaan Tapion vaimo. Jos Tapio uhkasi usuttaa voimansa metsämiesten kimppuun, Mielikin uskottiin tulevan väliin ja lepyttelevän miestään. Mielikki tunnettiin myös taitavana parantajana.
Metsästäjät uskoivat, että saalista saisi paremmin silloin, kun metsällä kulkiessa Mielikille lauleltiin ja tämän metsän kauneutta kehuttiin.
Uskomusten mukaan Mielikki näyttäytyi harvoin ihmisille – ja silloin kun hän teki niin, hän tapasi verhoutua harmaaseen naavaturkkiin ja -hattuun sekä teeskennellä höperöä vanhusta, jotta häntä ei tunnistettaisi.
No höpönpöpönpöö 😂
- SheenaEi välttämättä niinkään, et ehkä ole runosieluinen hippi, mutta entä nuo muut kuvailut?
- Anonyymi
Ei välttämättä niinkään, et ehkä ole runosieluinen hippi, mutta entä nuo muut kuvailut?
Ei oikein osu! Ainoa mikä kuvaa on auttamishalu ja ehkä parantaminen.
Pahiten mönkään menee "näyttäytyminen harvoin ihmisille", pukeutuminen harmaaseen ja teeskentely, ettei tunnistettaisi!
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Ei oikein osu! Ainoa mikä kuvaa on auttamishalu ja ehkä parantaminen.
Pahiten mönkään menee "näyttäytyminen harvoin ihmisille", pukeutuminen harmaaseen ja teeskentely, ettei tunnistettaisi!
- SheenaEli asu, tyyli, esiintyminen on mallia flamboyant, eikä puolison nimi ole Tapio. Ymmärrän 🤣
Mä olen niin väärinymmärretty. 😂
"Olet Louhi!
Olen topakka boss lady, joka on valmis suojelemaan omiaan kynsin ja hampain. Tärkeintä on, että sinä ja läheisesi tulette pärjäämään elämässä, viis siitä, mitä muut ajattelevat.
Kalevalan Pohjolan emäntä Louhi on hurja, mutta myös väärinymmärretty nainen, kirjoittaa Kaisa Pulakka kirjassaan Kurittomat – jumalattaria, nykynaisia ja muita kauheita akkoja (Atena, 2021).
Pulakan mukaan Louhi kuvataan vallanhimoisena raivottarena, joka käy kauppaa kauniilla tyttärillään, vaikka ”aivan yhtä hyvin hänestä olisi voitu rakentaa perhettään ja sukunsa omaisuutta tarkasti suojeleva äitihahmo, vahva mutta rakastava”. Louhen suuttumus on ymmärrettävää esimerkiksi silloin, kun hän menettää tilaamansa Sammon, Pulakka pohtii."Sanoo leidi, joka viimeksi eilen kertoi miten mm. mökillä asiat saadaan hoitumaan... 🤣
Sanoo leidi, joka viimeksi eilen kertoi miten mm. mökillä asiat saadaan hoitumaan... 🤣
Siis olen täysin väärinymmärretty. Kiva, että olet samaa mieltä. 🤣
tosi.typy kirjoitti:
Siis olen täysin väärinymmärretty. Kiva, että olet samaa mieltä. 🤣
Siis NIIN väärinymmärretty, kyllä 😂
Tuonetarminäkin.
- Anonyymi
Eikö voisi olla kisa jossa kysytään "Kuka sinkut-palstan myyttinen nainen olisit?"
Kaikki palstanaiset saisivat vastauksen "Olet palstakurppa" :D
-harmiseikirj-Ja miehet vastaavasti saisivat tuloksen palstapappa tai vaan ihan perus ätmi, ja ehkä jokunen myös saattaisi saada palstavariksen tulokseksi, luulenpa.
Tuonetar.😄. Gootti isolla G:llä no okei ainakin goottitytöt on jotenkin kiehtonut aina ja punkkarit.🙂.
Sinäkin 😁
Mä niin nään sut jossain gootti/emo -asusteissa 😂No mikäs siinä. Punkkari mä nuorena jo joskus olen ollukin mohikaaneineen ja pitkine trenssitakkeineen kaikkineen niin kaipa tuo gootti juttukin menis ja tykkäänhän mä kyllä kauhukirjallisuudesta ja elokuvista, synkästä romantiikasta ja melankolisesta musastakin.😄.
Mikkojuhan kirjoitti:
No mikäs siinä. Punkkari mä nuorena jo joskus olen ollukin mohikaaneineen ja pitkine trenssitakkeineen kaikkineen niin kaipa tuo gootti juttukin menis ja tykkäänhän mä kyllä kauhukirjallisuudesta ja elokuvista, synkästä romantiikasta ja melankolisesta musastakin.😄.
Ei olisi ekana tullut mieleen, että olet joskus ollut punkkari 😮
No tuon perusteella sulla on goottihenkeä sisälläsi 😁randombypasser kirjoitti:
Ei olisi ekana tullut mieleen, että olet joskus ollut punkkari 😮
No tuon perusteella sulla on goottihenkeä sisälläsi 😁Sid Vicious oli mun idoli ja Jim Morrison ja oikeestaan kaikki muut kapinalliset.🙂. Jos mä olen kaappigootti enkä vaan oo sitä ikinä ymmärtäny.😄.
Mikkojuhan kirjoitti:
Sid Vicious oli mun idoli ja Jim Morrison ja oikeestaan kaikki muut kapinalliset.🙂. Jos mä olen kaappigootti enkä vaan oo sitä ikinä ymmärtäny.😄.
Sid ja Jim ovat niin ikonisia, ettei paremmasta väliä 😊
Goottihan on aika tuore keksintö, niin ei ihme että olet aloittanut punkkareista 😁randombypasser kirjoitti:
Sid ja Jim ovat niin ikonisia, ettei paremmasta väliä 😊
Goottihan on aika tuore keksintö, niin ei ihme että olet aloittanut punkkareista 😁No miten sen nyt katsoo juurethan on jo keskiajan jälkeisessä ajassa ja henkinen puoli ja synkkä romantiikka tulee 1800 luvun kirjallisuudesta ja kirjailijoilta mutta nykyaikainen goottius ei hirveän vanhaa joo sillain ole.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
No miten sen nyt katsoo juurethan on jo keskiajan jälkeisessä ajassa ja henkinen puoli ja synkkä romantiikka tulee 1800 luvun kirjallisuudesta ja kirjailijoilta mutta nykyaikainen goottius ei hirveän vanhaa joo sillain ole.🙂.
Juu, juuret on kaukana historiassa, mutta moderni ote, lähinnä siis ulkonäkö, on varsin tuoretta.
Mikkojuhan kirjoitti:
Sid Vicious oli mun idoli ja Jim Morrison ja oikeestaan kaikki muut kapinalliset.🙂. Jos mä olen kaappigootti enkä vaan oo sitä ikinä ymmärtäny.😄.
Mun yks suursuosikeista on Paul Rodgers (Free, Bad Company). Se mies on mahtava. Laulaa vieläkin erittäin hyvin, vaikka on jo yli 70-vuotias. Jäätävä ukko.
Muita joista pidän paljon on esim.
Rob Halford (Judas Priest)
Robert Plant
Glen Gampbell (1936-2017, countrymuusikko, soitti myös kitaraa erittäin hyvin)
Rory Gallagher (1948-1995, Irlanti, kitaristi ja laulaja-lauluntekijä)
Bernie Marsden (Whitesnaken alkuperäinen kitaristi 1978-82 ja sen jälkeen on ollut soolouralla, tosin Snaken aikaan teki jo ainakin yhen soololevyn, tosi hyvä kitaransoittaja ja hyvä lauluäänikin, soittaa bluesia ja rockia niin kuin soitti Rorykin)
Mick Ralphs (oli kitaristi bändeissä Mott the hoople ja Bad Company).
Myös Bon Scott oli mahtava heppu.
Mulla on paljon suosikkiartisteja ja muita, joista pidän, sekä miehiä että naisia ja monenlaisista genreistä.randombypasser kirjoitti:
Juu, juuret on kaukana historiassa, mutta moderni ote, lähinnä siis ulkonäkö, on varsin tuoretta.
Joo ja varsinkin tää missä on tuotu rave ja konemusiikki puolelta vivahteita perinteiseen goottimeininkiin.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Joo ja varsinkin tää missä on tuotu rave ja konemusiikki puolelta vivahteita perinteiseen goottimeininkiin.🙂.
No se etenkin, mutta on se ranteet-auki-synkkää-heavyäkin aika tuore keksintö 😁
Norppa83 kirjoitti:
Mun yks suursuosikeista on Paul Rodgers (Free, Bad Company). Se mies on mahtava. Laulaa vieläkin erittäin hyvin, vaikka on jo yli 70-vuotias. Jäätävä ukko.
Muita joista pidän paljon on esim.
Rob Halford (Judas Priest)
Robert Plant
Glen Gampbell (1936-2017, countrymuusikko, soitti myös kitaraa erittäin hyvin)
Rory Gallagher (1948-1995, Irlanti, kitaristi ja laulaja-lauluntekijä)
Bernie Marsden (Whitesnaken alkuperäinen kitaristi 1978-82 ja sen jälkeen on ollut soolouralla, tosin Snaken aikaan teki jo ainakin yhen soololevyn, tosi hyvä kitaransoittaja ja hyvä lauluäänikin, soittaa bluesia ja rockia niin kuin soitti Rorykin)
Mick Ralphs (oli kitaristi bändeissä Mott the hoople ja Bad Company).
Myös Bon Scott oli mahtava heppu.
Mulla on paljon suosikkiartisteja ja muita, joista pidän, sekä miehiä että naisia ja monenlaisista genreistä.Mä tykkäsin tosiaan kaikista kapinallisista ja omantiensä kulkijoista joita kunnioitin ja katsoin ylöspäin. Kun en ite halunnut sopeutua mihinkään vaan kovasti vastustin kaikkee "normaalia" ja "tylsää" ja halusin erottua massasta ja olla erillainen ja uniikki. No nyt elämä on opettanut ja kasvattanut että ei niissä asioissa mitä mä luulin vastustavani oikeesti mitään pahaa ole vaan myös paljon hyvää ja kaunista. Kyllä mun sydämessä silti vielä pieni kapinallinen aina asuu.😊.
No se etenkin, mutta on se ranteet-auki-synkkää-heavyäkin aika tuore keksintö 😁
No on joo ei sitä kasarilla vielä ollu oikeestaan kun ehkä jossain tosi tosi pienessä muodossa mikä sitten ysärillä ja milleniumin jälkeen laajeni.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
No on joo ei sitä kasarilla vielä ollu oikeestaan kun ehkä jossain tosi tosi pienessä muodossa mikä sitten ysärillä ja milleniumin jälkeen laajeni.🙂.
Jotenkin tolleen se meni joo 👍
- Anonyymi
En suostu hyväksymään evästeitä joten en voi tehdä testiä. Harmi kun tykkään näistä. Joku Pohjanakka Kalevalassa varmaan olisin.
- Anonyymi
Minä olen syntynyt minuksi ja en halua olla ketään muu.
Testiä en päässyt tekemään johtuu varmaan siitä, etten hyväksynyt evästeitä.
Mutta jo ennen testiä en halunnut olla kukaan muu kuin mikä olen.
Mitä se muuttaisi? Ja valinta on kuitenkin liian suppea jos vertaa samanlaisiin muihin "testeihin". Sillä siis ei ole mitään sen kummempaa merkitystä.Viihdettähän nämä vain ovat. Eivätkä kaikki voi pitää näistä, eivät viihteenäkään, mikä on vallan hyvä.
- Anonyymi
Lumikeiju... jooh joku sellainen, mutta uudessa jaksossa sarjaa The Mandalorian, oli Kalevala, platneetta.
- Anonyymi
Kalevala Kalavale, mutta tuollainen erikoinen tähtijärjestelmä on kuin Kooma, eli Coma :D
OLET MIELIKKI!
Uskomusten mukaan Mielikki näyttäytyi harvoin ihmisille – ja silloin kun hän teki niin, hän tapasi verhoutua harmaaseen naavaturkkiin ja -hattuun sekä teeskennellä höperöä vanhusta, jotta häntä ei tunnistettaisi.
Noo näillä mennään 🤣randombypasser kirjoitti:
Täsmääkö kuvaus, tunnistatko mitään siitä?
No jollain tavalla joo 😊😄
Ihastuja_addikti kirjoitti:
No jollain tavalla joo 😊😄
No hyvä, sitten ei ollut hukkatesti, vaikka viihdettähän sen pitkin vain olla. Olet siis karkeasti ottaen avulias hippinainen 😁
No hyvä, sitten ei ollut hukkatesti, vaikka viihdettähän sen pitkin vain olla. Olet siis karkeasti ottaen avulias hippinainen 😁
No sellainen juuri 🤣
Pidän mielessä 😁
Mitä varten 😁 kerro toki jos pitää alkaa lepyttelemään, ettet vaan tee typeeryksiä 😂
Mitä varten 😁 kerro toki jos pitää alkaa lepyttelemään, ettet vaan tee typeeryksiä 😂
No ihan vain koska olen pelleilijä, niin tuollaista tietoa voi hyödyntää hassutellessaan 😁
Katotaan tartteeko sen myötä joskus lepytelläkin, mutta nyt tiedän kysyä siihenkin ensin tarkat ohjeet. Jotka tosin mokaan, kuten toisessa ketjussa kerroinkin, joten valmistaudu pettymysten sarjaa 🤣randombypasser kirjoitti:
No ihan vain koska olen pelleilijä, niin tuollaista tietoa voi hyödyntää hassutellessaan 😁
Katotaan tartteeko sen myötä joskus lepytelläkin, mutta nyt tiedän kysyä siihenkin ensin tarkat ohjeet. Jotka tosin mokaan, kuten toisessa ketjussa kerroinkin, joten valmistaudu pettymysten sarjaa 🤣No en mä nyt niin kamala akka ole 😂😂😂
Huumoria peliin 😜Ihastuja_addikti kirjoitti:
No en mä nyt niin kamala akka ole 😂😂😂
Huumoria peliin 😜Et varmastikaan, kunhan pelleilen. Nämä ikiaikaiset mies/nainen stereotypiat vain ovat niin herkullista ja useimmille tuttua materiaalia, että niiden varassa on helpohko pilailla 😂
Et varmastikaan, kunhan pelleilen. Nämä ikiaikaiset mies/nainen stereotypiat vain ovat niin herkullista ja useimmille tuttua materiaalia, että niiden varassa on helpohko pilailla 😂
Ja se on oikein, selvennyksenä,en ole tässä yleistämässä,ettei joku tartu tähän😂 mä en ota siitä itseeni, joten mun kohdalla saa kyllä pilailla ja pelleillä ja samaa oli tuo kommmentti minultakin 😂
Ja se on oikein, selvennyksenä,en ole tässä yleistämässä,ettei joku tartu tähän😂 mä en ota siitä itseeni, joten mun kohdalla saa kyllä pilailla ja pelleillä ja samaa oli tuo kommmentti minultakin 😂
Pelleilyähän tämä palstailu on isoilta osin, viihdettä. Ja se on kivaa 🤗😂
Jos joskus onnistun tölväisemään, niin sano vaan sitten suoraan, että nyt ei ollut kivaa, tiettyjä pähkinöitä tänne ja nopeasti 😁randombypasser kirjoitti:
Pelleilyähän tämä palstailu on isoilta osin, viihdettä. Ja se on kivaa 🤗😂
Jos joskus onnistun tölväisemään, niin sano vaan sitten suoraan, että nyt ei ollut kivaa, tiettyjä pähkinöitä tänne ja nopeasti 😁No mä lupaan sanoa. Mua ei herkästi saa kyllä hermostumaan,kaiken osaan ottaa huumorilla 😂 töissä kuulee kaikenmoista, kun vähän väärällä alalla "sukupuolesta" katsottuna 😂
No mä lupaan sanoa. Mua ei herkästi saa kyllä hermostumaan,kaiken osaan ottaa huumorilla 😂 töissä kuulee kaikenmoista, kun vähän väärällä alalla "sukupuolesta" katsottuna 😂
Aivan, no se kyllä koulii jos on miesvaltaisella alalla, siellä varmasti saa kuulla kaikkea mahdollista huomenen ja häirintäsyytteen väliltä 😂
Aivan, no se kyllä koulii jos on miesvaltaisella alalla, siellä varmasti saa kuulla kaikkea mahdollista huomenen ja häirintäsyytteen väliltä 😂
Joo niin saa 😂
Joo niin saa 😂
Sama kyllä toimii toisinpäinkin, jos mies menee naisvaltaiselle alalle, niin jahka jäät on murrettu sa kuulla sellaista tekstiä, että sitä ei tule edes satamajätkien suusta 😂
Sama kyllä toimii toisinpäinkin, jos mies menee naisvaltaiselle alalle, niin jahka jäät on murrettu sa kuulla sellaista tekstiä, että sitä ei tule edes satamajätkien suusta 😂
Luultavasti, naiset on kans aika hyviä suustaan 😂 ehkä jopa parempia/pahempia joskus 😂😂
Ja sama siinäkin mielessä toisinpäin että sanot jos mun jutut ei mee yks yhteen sun ajattelun ja huumorin kans 😅Ihastuja_addikti kirjoitti:
Luultavasti, naiset on kans aika hyviä suustaan 😂 ehkä jopa parempia/pahempia joskus 😂😂
Ja sama siinäkin mielessä toisinpäin että sanot jos mun jutut ei mee yks yhteen sun ajattelun ja huumorin kans 😅Kuulemma naiset on miehiä pahempia ja olen vähäisellä kokemuksellani valmis puoltamaan tuota näkemystä 😁
Sanon toki, mullakin on aika hyvät pilailuhermot, niin tokko pääset kovin nopeasti lähettämään pähkinöitä tännepäin 😂randombypasser kirjoitti:
Kuulemma naiset on miehiä pahempia ja olen vähäisellä kokemuksellani valmis puoltamaan tuota näkemystä 😁
Sanon toki, mullakin on aika hyvät pilailuhermot, niin tokko pääset kovin nopeasti lähettämään pähkinöitä tännepäin 😂🤣👍 hyvä tietää. Onko sulla kans tietty pähkinä sit. 🤔 Tiedän vaan ettei tuu vääriä 😂
🤣👍 hyvä tietää. Onko sulla kans tietty pähkinä sit. 🤔 Tiedän vaan ettei tuu vääriä 😂
Kookospähkinä 🤣
🤣🤣
Noh? Mikäs siinä nyt niin hupaisaa oli? 😂
https://www.youtube.com/watch?v=cgYWiIxJBNQrandombypasser kirjoitti:
Noh? Mikäs siinä nyt niin hupaisaa oli? 😂
https://www.youtube.com/watch?v=cgYWiIxJBNQNo huvitti vaan 😄 Saat maksaa itte sit postimaksut ku tulee liian kalliiksi kun ei liiku kirjepostina 🤣
On harvinaisen ärsyttävä biisi 😂Ihastuja_addikti kirjoitti:
No huvitti vaan 😄 Saat maksaa itte sit postimaksut ku tulee liian kalliiksi kun ei liiku kirjepostina 🤣
On harvinaisen ärsyttävä biisi 😂Maailman pahaita biisejä, ehdottomasti ja nimenomaan Nummisen kiekumana 🤣
Mitäh?!?! Ei käy, kyllä pähkinöiden lähettäjä maksaa pähkinät JA toimituskulut 😂randombypasser kirjoitti:
Maailman pahaita biisejä, ehdottomasti ja nimenomaan Nummisen kiekumana 🤣
Mitäh?!?! Ei käy, kyllä pähkinöiden lähettäjä maksaa pähkinät JA toimituskulut 😂No saat kerralla sit viiden vuoden kookospähkinät. Mut varmasti tulee halvemmaksi 🤔kuin yksitellen lähettää.
Onko sun asunto minkä kokoinen, että mahtuu varmasti kontti sinne ? 😂 Pistän jo tulee etukäteen ne😂😂
Mä en jotenkin pysty kuuntelee Nummisen ääntä 😂😂 ihan hirveetä,ottaa oikeesti aivoon se kiekuminen 😂Ihastuja_addikti kirjoitti:
No saat kerralla sit viiden vuoden kookospähkinät. Mut varmasti tulee halvemmaksi 🤔kuin yksitellen lähettää.
Onko sun asunto minkä kokoinen, että mahtuu varmasti kontti sinne ? 😂 Pistän jo tulee etukäteen ne😂😂
Mä en jotenkin pysty kuuntelee Nummisen ääntä 😂😂 ihan hirveetä,ottaa oikeesti aivoon se kiekuminen 😂Olet sitten meinannut tölväistä aika useasti, jos pitää jo etukäteen kontillinen pähkinöitä lähettää? 😂
Siis Numminen on niin paras, aivan mieletön! Ja joo, ei sitä kyllä montaa biisiä kerrallaan korvat kestä 😂randombypasser kirjoitti:
Olet sitten meinannut tölväistä aika useasti, jos pitää jo etukäteen kontillinen pähkinöitä lähettää? 😂
Siis Numminen on niin paras, aivan mieletön! Ja joo, ei sitä kyllä montaa biisiä kerrallaan korvat kestä 😂varaudun aina pahimpaan 😂
varaudun aina pahimpaan 😂
No siinä on naapurit ihmeissään kun kuski roudaa kontillista kookospähkinöitä tänne 6. kerrokseen hissillä 😂
Ja niin olis kyllä noi mun kissatkin, varmaan kattos mua kuin hullua. Taas 🤣randombypasser kirjoitti:
No siinä on naapurit ihmeissään kun kuski roudaa kontillista kookospähkinöitä tänne 6. kerrokseen hissillä 😂
Ja niin olis kyllä noi mun kissatkin, varmaan kattos mua kuin hullua. Taas 🤣🤣🤣 voin vaan kuvitella. Nostokurki pihaan ja puolet seinästä auki ja kontti sisään 🤣
🤣🤣 voin vaan kuvitella. Nostokurki pihaan ja puolet seinästä auki ja kontti sisään 🤣
Saattaa tarttee kaataa paritkin seinät, ei taida huonepituus riittää kontille 😂
Ja niin olis kyllä noi mun kissatkin, varmaan kattos mua kuin hullua. Taas 🤣Toki kävisi se hissilläkin, mut luulen, että liikaa tunteja kuluisi verrattuna siihen, että seinän hajoittaa ja korjaa jälkeenpäin 🤔🤣
Kissat ymmärtää kyllä, ajallaan,tai tottuu kookospähkinöihin ja sun hullutuksiin tämän jälkeen 😜😌Ihastuja_addikti kirjoitti:
Toki kävisi se hissilläkin, mut luulen, että liikaa tunteja kuluisi verrattuna siihen, että seinän hajoittaa ja korjaa jälkeenpäin 🤔🤣
Kissat ymmärtää kyllä, ajallaan,tai tottuu kookospähkinöihin ja sun hullutuksiin tämän jälkeen 😜😌Ei ne taida tottua ikinä mun hullutuksiin 😂
Saattaa tarttee kaataa paritkin seinät, ei taida huonepituus riittää kontille 😂
🤣🤣
Ei ne taida tottua ikinä mun hullutuksiin 😂
No sekin voi olla 😅
No sekin voi olla 😅
No kunhan sietävät palvelijaansa, se riittää 😉
No kunhan sietävät palvelijaansa, se riittää 😉
Joo, se on ihan hyvä 😄
Saa palvelija pian lähtöpassit jos eivät siedä 🤣🤔Ihastuja_addikti kirjoitti:
Joo, se on ihan hyvä 😄
Saa palvelija pian lähtöpassit jos eivät siedä 🤣🤔Ei ole mitään mitä hyvillä herkuilla pelastettaisi ja se koskee kaikkia mirrejä 😁
Ei ole mitään mitä hyvillä herkuilla pelastettaisi ja se koskee kaikkia mirrejä 😁
Siis piti sanomani:
Ei ole mitään mitä EI hyvillä herkuilla pelastettaisi...randombypasser kirjoitti:
Siis piti sanomani:
Ei ole mitään mitä EI hyvillä herkuilla pelastettaisi...Joo no niille kelpaa varmasti erilaiset herkut kuitenki, kuin vaan tietyt pähkinät 🤣
Joo no niille kelpaa varmasti erilaiset herkut kuitenki, kuin vaan tietyt pähkinät 🤣
Niin ja kuten sanottu, misu kuin misu on tyytyväinen moiseen kohteluun 😁
Niin ja kuten sanottu, misu kuin misu on tyytyväinen moiseen kohteluun 😁
No niinhän sitä sanotaan 😁
Näyttäisin olevan Vellamo.
Koetko testin antaman kuvauksen Vellamosta osuvan, tunnistitko niitä ominaisuuksia omiksesi?
Koetko testin antaman kuvauksen Vellamosta osuvan, tunnistitko niitä ominaisuuksia omiksesi?
Löysin kyllä itsessäni joitakin piirteitä kuten luonnonvoimien kunnioittamisen ja merenkulkijoiden auttamisen jos huomioivat minut. Laivat kiehtovat minua ja rakastan uimista. Lopusta kuten avoimesta suhteesta en voisi olla varma.
En ole kyllä täysin vakuuttunut siitä että testissä on juuri sellaista kalevalahahmoa johon samastuisin parhaiten. Yhtä hyvin jos elementti pitää valita niin se voisi olla myös ilma ja tiedän Kalevalassa olevan sellaisiakin.
Ja aivan kuten pohjan neidot, kauniiksikin olen kuulleet muiden minua haukkuneen mutta minut on pahamaineisen hankala saada puolisoksi.Elionrie kirjoitti:
Löysin kyllä itsessäni joitakin piirteitä kuten luonnonvoimien kunnioittamisen ja merenkulkijoiden auttamisen jos huomioivat minut. Laivat kiehtovat minua ja rakastan uimista. Lopusta kuten avoimesta suhteesta en voisi olla varma.
En ole kyllä täysin vakuuttunut siitä että testissä on juuri sellaista kalevalahahmoa johon samastuisin parhaiten. Yhtä hyvin jos elementti pitää valita niin se voisi olla myös ilma ja tiedän Kalevalassa olevan sellaisiakin.
Ja aivan kuten pohjan neidot, kauniiksikin olen kuulleet muiden minua haukkuneen mutta minut on pahamaineisen hankala saada puolisoksi.Kiva että joiltain osin täsmäsi, ainahan nämä ovat suuntaa antavia vain, mutta lienee se itsensä pohtiminen testin myötä se varsinainen suola, se vie ihmistä eteenpäin.
Oman arvonsa tuntevat ovat aina haastavia tavoiteltavia puolisoiksi ja niin se kuuluu ollakin. Kyllä toinen vastaavanlainen aikanaan kävelee kohdalle ja sitten tie on auki uusille mahdollisuuksille.
- Anonyymi
Jos jollain jenni haiku-suvculla ei ole oikeutta olla olemassa niin koko suku on poistettaca, ei ole oikeutta elälöä
- Anonyymi
kaikille kai on tullut sellainen henk.koht. kirje missä lukee että on oikeus äänestää vaaleissa, hassua sinänsä sitte äänestää numeroita, ei henkilöitä vaan numeroita.
- Anonyymi
Kas kas:
Olet Louhi!
Olen topakka boss lady, joka on valmis suojelemaan omiaan kynsin ja hampain. Tärkeintä on, että sinä ja läheisesi tulette pärjäämään elämässä, viis siitä, mitä muut ajattelevat.
Kalevalan Pohjolan emäntä Louhi on hurja, mutta myös väärinymmärretty nainen, kirjoittaa Kaisa Pulakka kirjassaan Kurittomat – jumalattaria, nykynaisia ja muita kauheita akkoja (Atena, 2021).
Pulakan mukaan Louhi kuvataan vallanhimoisena raivottarena, joka käy kauppaa kauniilla tyttärillään, vaikka ”aivan yhtä hyvin hänestä olisi voitu rakentaa perhettään ja sukunsa omaisuutta tarkasti suojeleva äitihahmo, vahva mutta rakastava”. Louhen suuttumus on ymmärrettävää esimerkiksi silloin, kun hän menettää tilaamansa Sammon, Pulakka pohtii.
Myöhemmin kirjassaan Pulakka vertaa Louhea Kris Jenneriin, Kardashianin julkkissuvun perheenpäähän.
Jopas, olisin vastannut Louhi ilman testiäkin, mutta nythän tuo tuli todistettua. 😁
N50- Anonyymi
Eli miehille varoituksena tämä siis, niinkö? 😁
Noh, olen jo sanonut aiemmin, että älykästä, kohteliasta ja tottelevaista miestä on hyvin vaikea löytää, että sinänsä tämä tulos ei yllättäne yhtään ketään. 🤔
N50 Anonyymi kirjoitti:
Noh, olen jo sanonut aiemmin, että älykästä, kohteliasta ja tottelevaista miestä on hyvin vaikea löytää, että sinänsä tämä tulos ei yllättäne yhtään ketään. 🤔
N50Älykäs ja kohtelias voisivat vielä nipinnapin löytyä samasta miehestä, mutta tottelevainen... Se on kyllä haastava 😂
- Anonyymi
Älykäs ja kohtelias voisivat vielä nipinnapin löytyä samasta miehestä, mutta tottelevainen... Se on kyllä haastava 😂
I agree☝️😅
N50
- Anonyymi
Madonna tai Mona Lisa tulisi ekana mieleen.
- Anonyymi
Ovatko he myyttisiä suomalaisia perinnenaishahmoja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovatko he myyttisiä suomalaisia perinnenaishahmoja?
Haluan olla erilainen kuin muut
- Anonyymi
Luihu eli Louhi.
- Anonyymi
Kalevala on Kalavale eli planeetta se on.
Mutta niin itseäkin huvittaa, kun pitää keksiä huviksi kaikille laitteille lempinimiä, nyt taisin keksiä hyvän lempinimen jollekin Hewlett-Packardin tietokoneelle, koska laitoin jotain pelejä siihen
Call of Juare . Gunslinger, niin tuon tietokoneen lempinimi voisi olla sitten Juarez.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 58761
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel110759- 43626
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla206551- 40516
- 50504
- 22496
- 70496
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k82463Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai36450