Niin siis oli puhetta erään palstalaisen kanssa että aiheet täällä välillä vähän kiertää samaa rataa vain ja se välillä tosissaan tylsistyttää. Ja niinpä menin lupaamaan että jonkin vähän poikkeavan aiheen keksisin. En tiedä onko tästä täällä aiemmin keskusteltu.🙂.
Mitä mieltä ootte aikamatkustuksesta? Onko se mahdollista edes teoriassa? Onko sitä tapahtunut? Onko meidän ajassamme vieraillut aikamatkustajia? Onko aikamatkustuksesta mitään mahdollisia todisteita?
Laittakaa omia mielipiteitä asiaan niin jos saataisi aiheesta mielenkiintoiset keskustelut aikaiseksi ja piristettyä tämän mun palstaystäväni mieltä.🙂.
Palstaystävän pyynnöstä.
122
690
Vastaukset
Kysymyksen ydin kiertyy siihen perustavanlaatuiseen pieneen ongelmaan, jossa ajassa taaksepäin matkustava historian kulkua muuttamalla estää oman itsensä syntymisen. Mitä tällöin tapahtuu?
Tämän osalta on esitetty aikajatkumon sisäisten rinnakkaistodellisuuksien teoriaa, jossa historiankulkua ei voi muuttaa siinä aikajatkumossa jossa oma historia sijaitsee, vaan teoreettisen muutoksen tapahtuessa matkustaja siirtyy (huomaamattaan) toiseen aikajatkumoon, jossa nuo tapahtumat ovat oikeasti tapahtuneet. Vaihtoehtoisesti syntyisi uusi aikajatkumo jokaisen tällaisen muutoksen yhteydessä.Niin tavallaanhan toi voi liittyä siihenkin kun on spekuloitu että universumeja ja todellisuuksia on ääretön määrä ja niissä on myös tapahtunut kaikki mahdolliset skenaariot mitä vain voi tapahtua. Eli jos matkustais ajassa historiaan ja muuttaisi jotain siirtyisi vain automaattisesti siihen todellisuuteen missä näin on tapahtunut.🤔🤯.
Mikkojuhan kirjoitti:
Niin tavallaanhan toi voi liittyä siihenkin kun on spekuloitu että universumeja ja todellisuuksia on ääretön määrä ja niissä on myös tapahtunut kaikki mahdolliset skenaariot mitä vain voi tapahtua. Eli jos matkustais ajassa historiaan ja muuttaisi jotain siirtyisi vain automaattisesti siihen todellisuuteen missä näin on tapahtunut.🤔🤯.
Juurikin näin, tuota haeskelin pitkällä jaarittelullani 😁
- Anonyymi
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17783418q
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Vähän aiheen vierestä..
En usko jälleensyntymään, mutta olen nähnyt vuosia toistuvasti kymmeniä unia kolmesta eri rakennuksesta kolmena eri aikakautena. Hengailen sitten niissä aina samojen ihmisten kanssa. Rakennukset eivät ole tuttuja oikeasta elämästä. Unet ovat hyvin yksityiskohtaisia. Minähän olen siis suuri Doctor Who sekä Outlander -sarjojen fani. Ostan tuon, eli toivon sen olevan jollekulle jo mahdollistakin.
Uskon, kunnes toisin todistetaan 😄Tohtori on aivan ykkönen.👍. Outlanderiin en oo tutustunut vielä mutta oon kuullu mielenkiintoisia juttuja siitä.🙂.
Niin ja kyllä mäkin tahdon uskoa että se mahdollista saattaa olla ja että ehkäpä niin on jo tapahtunutkin mutta sitä vaan ei vielä ymmärretä.🙂.
- Anonyymi
Diana Gabaldonin viimeinen matkantekijä -kirja ilmestyy suomeksi kuukauden päästä! 🤗
Olen seurannut tv-sarjaakin, mutta kirjat ovat aina paaljon parempia..
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Diana Gabaldonin viimeinen matkantekijä -kirja ilmestyy suomeksi kuukauden päästä! 🤗
xLinerUsein onkin niin.👍 - Minulle kävi sillain, että olin jo katsonut TV:stä Outlanderia yhden tuotantokauden, kun joskus sattumalta tutkailin omasta kirjahyllystäni, että mitä kirjoja en olisi siellä vielä aiemmin lukenut.
Aloin sitten silmäillä Diana Gabaldonin Sudenkorento -kirjan takakantta ja vasta hetken päästä tajusin lukevani jatko-osaa juuri sille kohdalle, mihin TV:ssä tullut tuotantokausi oli päättynyt 😄 En ollut sitä ennen itse asiassa kiinnittänyt huomiota sen sarjan alkuperäisteoksiin tai kirjailijaan, saati ymmärtänyt, että olin joskus ostanut yhden kirjan siitä sarjasta, koska kirjan nimikin oli niin erilainen. 🙂Anonyymi kirjoitti:
xLinerMikä niissä on se perus idea ja juoni? Voisin harkita tutustuvani niihin. Just eilen lainasin kirjastosta Kingin kirjan Myöhemmin kun en muista lukeneeni sitä. Esittelystä tuli mieleen vähän kuudes aisti. Kertoo vissiin nuoresta joka näkee ja pystyy puhumaan kuolleille. On saanut selville että kuolleet ei kykene valehtelemaan jos niiltä jotain kysyy. Sen äiti on kieltänyt puhumasta kellekkään kyvystä koska pelkää että monet tahot saattais haluta ottaa pojan kiinni ja hyödyntää sen kykyä ja sitä että kuolleet ei valehtelemaan pysty ja olemaan vastaamatta kysyttäessä jotakin.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Mikä niissä on se perus idea ja juoni? Voisin harkita tutustuvani niihin. Just eilen lainasin kirjastosta Kingin kirjan Myöhemmin kun en muista lukeneeni sitä. Esittelystä tuli mieleen vähän kuudes aisti. Kertoo vissiin nuoresta joka näkee ja pystyy puhumaan kuolleille. On saanut selville että kuolleet ei kykene valehtelemaan jos niiltä jotain kysyy. Sen äiti on kieltänyt puhumasta kellekkään kyvystä koska pelkää että monet tahot saattais haluta ottaa pojan kiinni ja hyödyntää sen kykyä ja sitä että kuolleet ei valehtelemaan pysty ja olemaan vastaamatta kysyttäessä jotakin.🙂.
On vuosi 1945 ja englantilainen sairaanhoitaja Claire Randall on lomalla Skotlannissa aviomiehensä, historiantutkija Frank Randallin kanssa. Pariskunta päättää tutustua muinaiseen Craigh na Dunin kivikehään. Outojen tapahtumien seurauksena Claire siirtyy ajassa kaksi sataa vuotta taaksepäin vuoteen 1743 ja huomaa olevansa keskellä Punatakkien ja ylämaalaisten taistelua.
Claire aloittaa siellä uuden elämän, kun ei muutakaan voi. Sitten hän joutuu puolivahingossa naimisiin Jamie Fraserin kanssa. He rakastuvat ja Claire tulee raskaaksi. Sitten Jamie lähettää hänet takaisin 1900-luvulle, missä Claire synnyttää tyttären. Clairen nykyajan aviomies Frank ottaa tytön nimiinsä ja hän sekä Claire ovat naimisissa Frankin kuolemaan saakka.
Sen jälkeen Claire päättää palata ajassa takaisin etsimään Jamieta, joka on hänen suuri rakkautensa.
He löytävätkin toisensa, siirtyvät Amerikkaan ja lopulta sinne aikamatkaavat myös heidän tyttärensä ja lopulta myös tämän mies.
- Noin lyhyesti juoni, mutta melkoista seikkailua, raakuutta, seksiä ja sotaa sarja kyllä sisältää, eli ei sovi perheen pienimmille, vaikka aikuista viihdyttääkin.
Joku voi pitää sitä liian lällynä romantiikan vuoksi, mutta minusta ripaus romantiikkaa kyllä sopii myös aikamatkailuun.😄Xena-183 kirjoitti:
On vuosi 1945 ja englantilainen sairaanhoitaja Claire Randall on lomalla Skotlannissa aviomiehensä, historiantutkija Frank Randallin kanssa. Pariskunta päättää tutustua muinaiseen Craigh na Dunin kivikehään. Outojen tapahtumien seurauksena Claire siirtyy ajassa kaksi sataa vuotta taaksepäin vuoteen 1743 ja huomaa olevansa keskellä Punatakkien ja ylämaalaisten taistelua.
Claire aloittaa siellä uuden elämän, kun ei muutakaan voi. Sitten hän joutuu puolivahingossa naimisiin Jamie Fraserin kanssa. He rakastuvat ja Claire tulee raskaaksi. Sitten Jamie lähettää hänet takaisin 1900-luvulle, missä Claire synnyttää tyttären. Clairen nykyajan aviomies Frank ottaa tytön nimiinsä ja hän sekä Claire ovat naimisissa Frankin kuolemaan saakka.
Sen jälkeen Claire päättää palata ajassa takaisin etsimään Jamieta, joka on hänen suuri rakkautensa.
He löytävätkin toisensa, siirtyvät Amerikkaan ja lopulta sinne aikamatkaavat myös heidän tyttärensä ja lopulta myös tämän mies.
- Noin lyhyesti juoni, mutta melkoista seikkailua, raakuutta, seksiä ja sotaa sarja kyllä sisältää, eli ei sovi perheen pienimmille, vaikka aikuista viihdyttääkin.
Joku voi pitää sitä liian lällynä romantiikan vuoksi, mutta minusta ripaus romantiikkaa kyllä sopii myös aikamatkailuun.😄Ihan mielenkiintoiselta kuulostaa ja jotenkin hyvin hämärästi vähän tutultakin tai sitten mä vaan kuvittelen. Mulle on kyllä useemman kerran käyny sillä tavalla että aloitan jonkun kirjan ja luen sitä hyvän matkaa ennenkuin joku tietty tapahtuma rupeekin muistuttamaan tutulta ja sitten vasta tajuun että joo mähän olen lukenut tän aikaisemminkin joskus.😄.
Xena-183 kirjoitti:
Joku voi pitää sitä liian lällynä romantiikan vuoksi, mutta minusta ripaus romantiikkaa kyllä sopii myös aikamatkailuun.😄Ja juu vähän romantiikkaa ja seksiä tekee tarinasta ja kirjasta vaan paremman. Joskus myös harmittaa kun kirjailijoiden ja kirjojen nimet ei välttämättä niin hyvin pysy mielessä.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Ihan mielenkiintoiselta kuulostaa ja jotenkin hyvin hämärästi vähän tutultakin tai sitten mä vaan kuvittelen. Mulle on kyllä useemman kerran käyny sillä tavalla että aloitan jonkun kirjan ja luen sitä hyvän matkaa ennenkuin joku tietty tapahtuma rupeekin muistuttamaan tutulta ja sitten vasta tajuun että joo mähän olen lukenut tän aikaisemminkin joskus.😄.
Noin on käynyt minullekin. 😄
Nykyään tosin kuuntelen enemmän äänikirjoja. Tykkään lukea sängyssä, mutta mun niska-hartiaseutu ei enää tykkää siitä kirjojen pitelemisestä, joten mulla on luurit korvilla.
Nukahdan ajastetun äänikirjan kanssa joka ilta. 🙂Mikkojuhan kirjoitti:
Ja juu vähän romantiikkaa ja seksiä tekee tarinasta ja kirjasta vaan paremman. Joskus myös harmittaa kun kirjailijoiden ja kirjojen nimet ei välttämättä niin hyvin pysy mielessä.🙂.
Ei minullakaan, ellei siinä ole ollut jotakin todella erityistä.
Dan Brownin Da Vinci -koodi oli yksi sellainen kirja, mitä en pystynyt lopettamaan kesken, vaikka minulle ei jäänyt aikaa nukkua kuin pari tuntia 😄Xena-183 kirjoitti:
Noin on käynyt minullekin. 😄
Nykyään tosin kuuntelen enemmän äänikirjoja. Tykkään lukea sängyssä, mutta mun niska-hartiaseutu ei enää tykkää siitä kirjojen pitelemisestä, joten mulla on luurit korvilla.
Nukahdan ajastetun äänikirjan kanssa joka ilta. 🙂Mä en oo vielä äänikirjoja testannu mutta pitäis vissiin kun kaikki on niitä kehunu ja noi niska ja hartia ongelmat vaivaa myös ja lisäks pitäs käydä näön tarkistuksessa kun lukeminen on vähän hankaloitunut. Mutta on vaan tullu aina siirrettyä ja siirrettyä sitä. Nään kyllä sinällään lukee mutta varsinkon vähänkin väsyneenä menee rivit sekaisin ja päällekkäin. Mulle on kai tullu joku taittovika tai sitten toisen silmän näkö on parempi kuin toisen.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Mä en oo vielä äänikirjoja testannu mutta pitäis vissiin kun kaikki on niitä kehunu ja noi niska ja hartia ongelmat vaivaa myös ja lisäks pitäs käydä näön tarkistuksessa kun lukeminen on vähän hankaloitunut. Mutta on vaan tullu aina siirrettyä ja siirrettyä sitä. Nään kyllä sinällään lukee mutta varsinkon vähänkin väsyneenä menee rivit sekaisin ja päällekkäin. Mulle on kai tullu joku taittovika tai sitten toisen silmän näkö on parempi kuin toisen.🙂.
Kannattaa tarkastuttaa näkö ja hommata ainakin lukulasit, ilman muuta 👍
Nykyään kaikki maustepurkkien tekstitkin painetaan paljon pienemmällä fontilla kuin ennen ja lisäksi käyttävät ihan ihmeellisiä väriyhdistelmiä. 😁Xena-183 kirjoitti:
Ei minullakaan, ellei siinä ole ollut jotakin todella erityistä.
Dan Brownin Da Vinci -koodi oli yksi sellainen kirja, mitä en pystynyt lopettamaan kesken, vaikka minulle ei jäänyt aikaa nukkua kuin pari tuntia 😄Se oli kyllä hyvä. Ootko sä lukenut sellasta kun Historiantutkija. Kirjailija oli joku Elisabeth jotain muistaakseni. Se on vähän saman tyylinen tavallaan mutta siinä on ripaus kauhuakin kun se liittyy kreivi Draculaan.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Se oli kyllä hyvä. Ootko sä lukenut sellasta kun Historiantutkija. Kirjailija oli joku Elisabeth jotain muistaakseni. Se on vähän saman tyylinen tavallaan mutta siinä on ripaus kauhuakin kun se liittyy kreivi Draculaan.🙂.
En varmaankaan ole? 🤔
Kauhu ei kyllä ole mun lajini muutenkaan.. 🙈
Luin joskus noin 10-vuotiaana mummulan kirjahyllystä Psykon, enkä ole koskaan uskaltanut katsoa sitä elokuvana ja silti vältän suihkuverhoja.. Minulla on oikeasti tosi vilkas mielikuvitus ja elän kirjojen mukana.
Liian vilkas.. 🙂Xena-183 kirjoitti:
Kannattaa tarkastuttaa näkö ja hommata ainakin lukulasit, ilman muuta 👍
Nykyään kaikki maustepurkkien tekstitkin painetaan paljon pienemmällä fontilla kuin ennen ja lisäksi käyttävät ihan ihmeellisiä väriyhdistelmiä. 😁Niinhän se pitäis kyllä mutta kunhan nyt sais vaan potkittua itteensä persuksille siihen liittyen. Joo jotkin tekstit on aivan varmasti pienempiä kuin ennen ja juuri vaikeammilla väreillä erottaa.🙂.
Xena-183 kirjoitti:
En varmaankaan ole? 🤔
Kauhu ei kyllä ole mun lajini muutenkaan.. 🙈
Luin joskus noin 10-vuotiaana mummulan kirjahyllystä Psykon, enkä ole koskaan uskaltanut katsoa sitä elokuvana ja silti vältän suihkuverhoja.. Minulla on oikeasti tosi vilkas mielikuvitus ja elän kirjojen mukana.
Liian vilkas.. 🙂Siinä ei kauhua hirveästi ole kuin ihan vähän mausteeksi. Mä kyllä suosittelen kuten myös Anne Risen Vampyyri trilogiaa Vren vangit, Vampyyri Lestar ja Kadotettujen kuningatar. Niistä on leffatkin mutta mun mielestä paras kirja eli keskimmäinen hypättiin yli vaikka on siitäkin osia elokuvissa mutta ei ne kyllä tee kunniaa kirjoille vaikka leffoina ihan hyviä on. Ne ei mun mielestä oo yhtään pelottavia kun vaan ennemmin traagisia kun ne on kuvattu niiden vampyyrien näkökulmasta.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Siinä ei kauhua hirveästi ole kuin ihan vähän mausteeksi. Mä kyllä suosittelen kuten myös Anne Risen Vampyyri trilogiaa Vren vangit, Vampyyri Lestar ja Kadotettujen kuningatar. Niistä on leffatkin mutta mun mielestä paras kirja eli keskimmäinen hypättiin yli vaikka on siitäkin osia elokuvissa mutta ei ne kyllä tee kunniaa kirjoille vaikka leffoina ihan hyviä on. Ne ei mun mielestä oo yhtään pelottavia kun vaan ennemmin traagisia kun ne on kuvattu niiden vampyyrien näkökulmasta.🙂.
Veren vangit ja Vampyyri Lestat siis.
Mikkojuhan kirjoitti:
Veren vangit ja Vampyyri Lestat siis.
Okei, uskon kun suosittelet, mutta kun minä nyt olen vielä yksin kotona, niin siirrän ehkä varuiksi noihin teoksiin tutustumisen vähän myöhemmäksi.. 😄
Xena-183 kirjoitti:
Okei, uskon kun suosittelet, mutta kun minä nyt olen vielä yksin kotona, niin siirrän ehkä varuiksi noihin teoksiin tutustumisen vähän myöhemmäksi.. 😄
Jep. Mä voin tietysti joskus tulla niitä sulle lukemaan jos et yksin uskalla niin olis sitten turvallinen olo.🙂.
Xena-183 kirjoitti:
Tälläinen on se historiantutkija.🙂.https://www.risingshadow.fi/library/book/4423-historiantutkija
Mikkojuhan kirjoitti:
Jep. Mä voin tietysti joskus tulla niitä sulle lukemaan jos et yksin uskalla niin olis sitten turvallinen olo.🙂.
Oletpa ystävällinen 🥰
Olisit minulle räätälöity henkilökohtainen äänikirja, josta turvaominaisuutena voi pitää kädestä kiinni, kun menee liian jännittäväksi. 😄 Ei yhtään hassumpi tarjous 👍Mikkojuhan kirjoitti:
Tälläinen on se historiantutkija.🙂.https://www.risingshadow.fi/library/book/4423-historiantutkija
Voi hitsi! Tuo muuten kuulostaa oikeasti tosi hyvältä kirjalta 🙂 Juuri mun makuun👍
Pitää varmaan rohkaistua 🤔Xena-183 kirjoitti:
Oletpa ystävällinen 🥰
Olisit minulle räätälöity henkilökohtainen äänikirja, josta turvaominaisuutena voi pitää kädestä kiinni, kun menee liian jännittäväksi. 😄 Ei yhtään hassumpi tarjous 👍Jep. Ja se olis hyvin mieluisa homma myös mulle.🙂.
Xena-183 kirjoitti:
Voi hitsi! Tuo muuten kuulostaa oikeasti tosi hyvältä kirjalta 🙂 Juuri mun makuun👍
Pitää varmaan rohkaistua 🤔Joo kyllä kannattaa. Siitä on jo kyllä vuosia aikaa kun sen luin mutta mun muistin mukaan ei siinä tosiaan sillä kauhulla mitenkään mässäilty vaan se oli enemmänkin sellasta hienovaraista maustetta sille tarinalle ja siinä on myös käsittääkseni paljon historiallisia faktojakin vähän kuten Dan Brownin kirjoissa. Todellisuus ja tarina kietoutuu jännästi yhteen.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Jep. Ja se olis hyvin mieluisa homma myös mulle.🙂.
Olet niin vastustamattoman kohtelias Mikkojuhan 🤗
Ellet pian ala varoa, niin puumavaarasta annetaan sulle Red alert palstalla 😄Mikkojuhan kirjoitti:
Joo kyllä kannattaa. Siitä on jo kyllä vuosia aikaa kun sen luin mutta mun muistin mukaan ei siinä tosiaan sillä kauhulla mitenkään mässäilty vaan se oli enemmänkin sellasta hienovaraista maustetta sille tarinalle ja siinä on myös käsittääkseni paljon historiallisia faktojakin vähän kuten Dan Brownin kirjoissa. Todellisuus ja tarina kietoutuu jännästi yhteen.🙂.
Laitoin nimen muistiin 👍
Xena-183 kirjoitti:
Olet niin vastustamattoman kohtelias Mikkojuhan 🤗
Ellet pian ala varoa, niin puumavaarasta annetaan sulle Red alert palstalla 😄Ei se haittaa mitään. Niin kuin mä randomillekin sanoin niin mä oon salaa puumankesyttäjä mutta pyysin kyllä ettei kertois kenellekään.😉😊.
Xena-183 kirjoitti:
Laitoin nimen muistiin 👍
Hyvä mä ainakin tykkäsin niin paljon että se on jäänyt mieleen lähtemättömästi ja aina tulee mieleen kun tulee puhe hyvistä kirjoista.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Kävin varaamassa tuon Historiantutkijan heti kirjastossa, kun en löytänyt sitä suoraan äänikirjapalvelusta. Jossakin sivukirjastossa se on nytkin hyllyssä, joten pitäisi tulla pian lainattavaksi 👍🙂
Xena-183 kirjoitti:
Kävin varaamassa tuon Historiantutkijan heti kirjastossa, kun en löytänyt sitä suoraan äänikirjapalvelusta. Jossakin sivukirjastossa se on nytkin hyllyssä, joten pitäisi tulla pian lainattavaksi 👍🙂
Hieno homma.🙂. Sä uskalsit! Hyvä tyttö(anteeksi tytöttely) mä olen susta tosi ylpeä että rohkaisit mielesi!😊.
Mikkojuhan kirjoitti:
Hieno homma.🙂. Sä uskalsit! Hyvä tyttö(anteeksi tytöttely) mä olen susta tosi ylpeä että rohkaisit mielesi!😊.
Kiitos kun pyysit anteeksi. Ehkä muistitkin, että inhoan tytöttelyä 😄
Mut joo, alkoi kyllä kiinnostaa. Olisin mielelläni ottanut sen heti tänään luettavaksi, mutta kyllä se ensi viikolla tulee 👍Xena-183 kirjoitti:
Kiitos kun pyysit anteeksi. Ehkä muistitkin, että inhoan tytöttelyä 😄
Mut joo, alkoi kyllä kiinnostaa. Olisin mielelläni ottanut sen heti tänään luettavaksi, mutta kyllä se ensi viikolla tulee 👍Jotain sellaista vähän aavistelin/muistelin eikä se muutenkaan tuntunut oikein hyvältä ilman anteeksi pyyntöä. Arvostan sua paljon enemmän että voisin puhutella sua niin.😊.
Hyvä ettei tarvinnu pitempään odottaa se on kuitenkin vissiin vieläkin aika suosittu kirja vaikka ei ihan uusimpia enää oo ollu hetkeen..🙂.
En osaa sanoa onko mahdollista. Joskus vaan on tunne, että tämä elämä tässä ei ole ollut ainoa aika, ajankohta ja elämä jossa olen elänyt. Tietoisuuteen pyrkii muistoja jostain eletystä elämästä, jota en ole elänyt tässä tietoisuuden tilassa.
Tiedän jotain mihin en pääse käsiksi.Välillä on vähän samantapaisia fiiliksiä ja aavistuksia ja tunteita mutta niistä ei vaan mitenkään konkreettisesti saa kiinni.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Välillä on vähän samantapaisia fiiliksiä ja aavistuksia ja tunteita mutta niistä ei vaan mitenkään konkreettisesti saa kiinni.🙂.
Joo, ne on sellaisia mitä ikään kuin on piilotettu johonkin seinän taa, tiedostaa siellä olevan jotain muttei saa sitä seinää auki, jotta näkisi mitä siellä on.
G-LoveR kirjoitti:
Joo, ne on sellaisia mitä ikään kuin on piilotettu johonkin seinän taa, tiedostaa siellä olevan jotain muttei saa sitä seinää auki, jotta näkisi mitä siellä on.
Jep. Ja vähän kuin tosi liukkaita saippua paloja. Mitä kovempaa yrität pitää kiinni sitä kauemmaks ja nopeemmin ne lipsahtaa.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Jep. Ja vähän kuin tosi liukkaita saippua paloja. Mitä kovempaa yrität pitää kiinni sitä kauemmaks ja nopeemmin ne lipsahtaa.🙂.
No juu. Niitäkin. 😄
- Anonyymi
Jokainen maahan haudattu ihminen tulee osaksi ravintoketjua.
Se, mitä mielikuvia itse ravinto (eli me) tuotamme sille joka meidät söisi ei ole tieteellisiä tutkimustuloksia. Mutta tottahan on se että meidän jokaiset syövät madot ja toukat, varallisuudesta riippumatta.
Wow, siis kohtalo on sama, meni elämä sitten miten tahansa.
Vähän perspektiiviä teille "itun valittelijoille".
Tee sitä tai tätä, se on aina väärin.
Valittakaa nyt ihan perkeleesti, koska se voi helpottaa vain sitä omaa pääkoppaa, ei muuta.
AV- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Syökö madot poltettujen tuhkatkin, vesistössä?
En keskustele kanssasi, luulin että ymmärsit sen myös, etten keskustele kanssasi.
Ei kiitos niille, jotka puukottavat selkään.
Menikö nyt paremmin perille?
AV G-LoveR kirjoitti:
Syökö madot poltettujen tuhkatkin, vesistössä?
Ajattelin vaan, kun en halua matomotelliin johonkin kirkkomultiin ihmisten kaatopaikalle, vaan johonkin tuhkana tuulee, veteen tai omaan kukkapenkkiin. Niin mikäli matoset syö tuhkatkin, niin tuhkat täytyy puristaa kiveksi ja viskata jonnekin meren syvyyksiin tai kallion koloon. Missä vesi aikanaan hioo muhjuksi.
Anonyymi kirjoitti:
En keskustele kanssasi, luulin että ymmärsit sen myös, etten keskustele kanssasi.
AVEi sun tartte keskustelakkaan, riittää kun luet.
- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Ajattelin vaan, kun en halua matomotelliin johonkin kirkkomultiin ihmisten kaatopaikalle, vaan johonkin tuhkana tuulee, veteen tai omaan kukkapenkkiin. Niin mikäli matoset syö tuhkatkin, niin tuhkat täytyy puristaa kiveksi ja viskata jonnekin meren syvyyksiin tai kallion koloon. Missä vesi aikanaan hioo muhjuksi.
Aivan sama mitä ajattelet, siitä on ollut vain haittaa sille miten haluat kaikki minua vastaan.
Olet siis nolla kerhossa. Pelkkä paskanpuhuja ja selkään puukottaja.
Menikö perille?
AV Anonyymi kirjoitti:
Aivan sama mitä ajattelet, siitä on ollut vain haittaa sille miten haluat kaikki minua vastaan.
Olet siis nolla kerhossa. Pelkkä paskanpuhuja ja selkään puukottaja.
Menikö perille?
AVHeh, mimosa.
- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Heh, mimosa.
En tuohon ota kantaa, tai kommentoi, minä sinua itse pidän.
Olen ihminen, en paskaläjä.
AV Anonyymi kirjoitti:
En tuohon ota kantaa, tai kommentoi, minä sinua itse pidän.
Olen ihminen, en paskaläjä.
AVMä sanon sua jatkossa mimosaksi.
G-LoveR kirjoitti:
Mä sanon sua jatkossa mimosaksi.
Mimosan kysymys poistettiin, mutta vastaan siihen että tee miten lapsi hyvä haluat.
- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Mimosan kysymys poistettiin, mutta vastaan siihen että tee miten lapsi hyvä haluat.
Tietysti se poistettiin, koska olet sitä itseään.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVOlet AV naurettava tosikko, joka tekee itse sitä mistä syyttää muita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVPelkkää sitä
AV Anonyymi kirjoitti:
AVTäällä ei vissiin saa haukkua ketään sellasella nimityksellä. Siksi se poistettiin.
Oletko sinä aina noin lapsellinen?- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Täällä ei vissiin saa haukkua ketään sellasella nimityksellä. Siksi se poistettiin.
Oletko sinä aina noin lapsellinen?Kuka sitä onkaan, katse peiliin kiitos, ei muuta.
Jahtaa nyt välillä jotain muuta.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka sitä onkaan, katse peiliin kiitos, ei muuta.
AVKatsotko onneton mulkero itse koskaan peiliin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet AV naurettava tosikko, joka tekee itse sitä mistä syyttää muita.
Voi olla, tosiaan kannattaa poistaa olennainen ketjuista.
EI muuta.
AV Anonyymi kirjoitti:
Kuka sitä onkaan, katse peiliin kiitos, ei muuta.
AVMinusta sinä olet usein pikkumainen ja lapsellinen. Krätyät muille, vaikka itse saatat ensin vinoilla ja aukoa päätäsi, sitten suutut kun saatkin takaisin.
En ole ainoa jolle nakkelet niskaasi loukkaantuneena.
Vaan minulle se on henkilökohtaisesti ihan sama. Itsestäsihän tuo kertoo.Fyysisen ruumiin voivat syödä mutta henkinen kokonaisuus saattaa myös olla ruumiista irrotettavissa...ehkä.🙂.
- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Minusta sinä olet usein pikkumainen ja lapsellinen. Krätyät muille, vaikka itse saatat ensin vinoilla ja aukoa päätäsi, sitten suutut kun saatkin takaisin.
Vaan minulle se on henkilökohtaisesti ihan sama. Itsestäsihän tuo kertoo.Haukuinko sinua ensin?
Puukotat AINA selkään kuten nyt.
Ei yllättänyt joten juuri siksi en halua keskustella kanssasi.
AV G-LoveR kirjoitti:
Minusta sinä olet usein pikkumainen ja lapsellinen. Krätyät muille, vaikka itse saatat ensin vinoilla ja aukoa päätäsi, sitten suutut kun saatkin takaisin.
Vaan minulle se on henkilökohtaisesti ihan sama. Itsestäsihän tuo kertoo.Sivusta seurattuna aika huvittavaa ei-keskusteluksi! :D
Anonyymi kirjoitti:
Haukuinko sinua ensin?
Puukotat AINA selkään kuten nyt.
Ei yllättänyt joten juuri siksi en halua keskustella kanssasi.
AVEn selkään vaan sanon suoraan. Selkäänpuukotus on kieroa ja mä en ole kiero, kykenen sanomaan suoraan.
kollimaattori kirjoitti:
Sivusta seurattuna aika huvittavaa ei-keskusteluksi! :D
Tämä on tosiaan pellepalsta eiku sinkkupalsta!
- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
AV käyttäytyy naismaisesti Glover miesmäisesti:D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AV käyttäytyy naismaisesti Glover miesmäisesti:D
Mieshän hän onkin, jos ette ole vielä ymmärtäneet.
- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Hehheh, illan paras lohkaisu.
- Anonyymi
Aika matkustus ei ole mahdollinen asia.
Mikä se tv sarja oli aikamatka vai mikä se oli näkyi silloin siinä se oli vain mahdollista. 😁 - Anonyymi
T e voitte tosiaan parantaa maailmaa tässä minimaalisessa maailmassa jossa vain joidenkin kirjoitukset saavat pysyä, haukutaan sitten mimosaksi tai muuksi.
Kiva se on muita haukkua, ei tarvitse siitä edes keskustella.
Voi aina laittaa poistoon.
AVKyllä täällä ihan samat säännöt kaikille on eikä kukaan kykene päättämään mitä poistetaan.🙂.
Valivali. Kuka täällä poistoon mitään laittelee, en minä ainakaan jollei nyt ihan raakuuksia ja pahoja törkeyksiä eteen tule.
Menkkaränkkää on näköjään miesoletetuillakin.
- Anonyymi
Ehkei nyt mutta tulevaisuudessa? Voisikohan madonreikien kiistelty olemassaolo liittyä ajan taittamiseen. Mitä on aika.
- Anonyymi
Eikös koululaiset tule juuri iltapäiväkerhosta ja sinulla on niitä kaksi?
Mene nyt vittu sinne arkipäivään välillä!
AV- Anonyymi
Miten niin et ole paskaläjä?
Ajattelin toteuttaa reilun viikon päästä.
Matka ei toki ole pitkä; noin kaksi ja puoli metriä tästä nykyisestä paikasta mutta siirryn tunnilla siirtämällä kelloradion kesäaikaan.- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Aika moni taitaa ottaa osaa matkaan ihan tajuamattaankin.🙂.
En minä ole lähdössä osa palstalla olevista on jo melkein kuin oikeita ystäviä. 🙂 Juttelu ystäviä.
T:lyhytfleda Anonyymi kirjoitti:
En minä ole lähdössä osa palstalla olevista on jo melkein kuin oikeita ystäviä. 🙂 Juttelu ystäviä.
T:lyhytfledaNo mukava että tulit siihen lopputulokseen ja kiva homma ettet oo lähdössä vaikka niin vähän kyllä uhkasitkin tekeväs.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
No mukava että tulit siihen lopputulokseen ja kiva homma ettet oo lähdössä vaikka niin vähän kyllä uhkasitkin tekeväs.🙂.
Oliko iloinen yllätys vai huono asia?
Oliko iloinen yllätys vai huono asia?
T:lyhytfledaNo iloinen tottakai!🙂. Olethan sä hyvin mukava ollut aina mulle ainakin.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
No iloinen tottakai!🙂. Olethan sä hyvin mukava ollut aina mulle ainakin.
Olen tasapuolisesti ollut kaikille mukava. 🙂
Olen tasapuolisesti ollut kaikille mukava. 🙂
T:lyhytfledaVarmasti joo en epäile yhtään mutta mulle nyt ainakin kun en muiden puolesta voi vastata.🙂.
- Anonyymi
Mitä aiheita tai aihetta tarkoitat?
No oli puhetta että parisuhteeseen ja politiikkaan liittyvät eri aiheet välillä tylsistyttävät ja hän kaipasi vaihtelua. Ja onhan ne välillä vähän saman jauhamista omastakin mielestä vaikka kyllä niistäkin hyviä keskusteluja kehittyy.🙂.
- Anonyymi
Madonreikäteoriasta ole joskus lukenut. Että teoriassa olisi mahdollista. Mutta käytännössä matkustaminen ei onnistu, ainakaan elävän olennon. Siis jos on tarkoitus pysyä elossa.. Ainakaan vielä. Ja muistaisin lukeneeni, ettei paluu ole mahdollista.
Aika on mielenkiintoinen käsite. Onko sitä edes olemassa, muuten kuin ajatuksissamme?
xLinerMadonreikäteoria on joo yksi. Ja sitten jos liikkuu tarpeeksi suurella nopeudella niin aika vaikuttaa hitaammin kuin siihen kuka on paikallaan. En muista ihan tarkkaan miten se meni mutta ilmeisesti myös astronautit ketkä ovat viettäneet iss:llä aikaa ovat oikeita aika matkustajia siinä mielessä että aikaa on kulunut täällä maapallolla sekunninmurto-osia enemmän kuin heillä siellä iss:llä. Jotenkin sekin muistaakseni nopeuteen liittyi.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Madonreikäteoria on joo yksi. Ja sitten jos liikkuu tarpeeksi suurella nopeudella niin aika vaikuttaa hitaammin kuin siihen kuka on paikallaan. En muista ihan tarkkaan miten se meni mutta ilmeisesti myös astronautit ketkä ovat viettäneet iss:llä aikaa ovat oikeita aika matkustajia siinä mielessä että aikaa on kulunut täällä maapallolla sekunninmurto-osia enemmän kuin heillä siellä iss:llä. Jotenkin sekin muistaakseni nopeuteen liittyi.🙂.
https://tieku.fi/fysiikka/fysiikan-ilmiot/tutkija-aika-on-harhaa
Tuossa oli ajateltavaa ajasta 🤔
xLiner Anonyymi kirjoitti:
https://tieku.fi/fysiikka/fysiikan-ilmiot/tutkija-aika-on-harhaa
Tuossa oli ajateltavaa ajasta 🤔
xLinerMielenkiintoista kyllä. Tässä on niistä astronauteista mistä muistelin lukeneeni.🙂.https://tieku.fi/maailmankaikkeus/avaruuslennot/avaruusmatka-voiko-avaruusmatka-nuorentaa
- Anonyymi
Kiertää samaa rataa kuin mielenvikainen Formula 1- tai Rallikuski, kun ei muuta osaa, kiertää samaa rallia ja ympyrää, idioootit :D:D jhehehhe :D
- Anonyymi
Ei varsinaisesti liity aikamatkaamiseen. Minulla on näkijän lahjoja, en tiedä mihin ne liittyy. Erityisesti taloista olen saanut karmeita fiiliksiä, näen menneisyyden haamut mm. talon väkivaltaisista tapahtumista kymmeniä vuosia sitten.
Kuulostaa mielenkiintoiselta. Ja on varmasti myös hieman pelottavaa ja ahdistavaakin joskus. Itellä ei oo mitään näkijän lahjoja sinänsä mutta kun oon aika empaattinen tyyppi niin joskus joissain paikoissa tuntuu ilman mitään varsinaista syytä jotenkin painostavalta ja raskaalta ja tulee sellanen vähän epämielyttävä olo että tuntuu siltä kuin joku seuraisi vierestä ja että pitäis kokoajan olla varuillaan ja vilkuilla ympärilleen.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Kuulostaa mielenkiintoiselta. Ja on varmasti myös hieman pelottavaa ja ahdistavaakin joskus. Itellä ei oo mitään näkijän lahjoja sinänsä mutta kun oon aika empaattinen tyyppi niin joskus joissain paikoissa tuntuu ilman mitään varsinaista syytä jotenkin painostavalta ja raskaalta ja tulee sellanen vähän epämielyttävä olo että tuntuu siltä kuin joku seuraisi vierestä ja että pitäis kokoajan olla varuillaan ja vilkuilla ympärilleen.🙂.
Todellakin vähän pelottavaa ja ahdistavaa, etenkin lapsena, kun ei ymmärtänyt eikä saanut selityksiä. Muistan yhä yhdenkin tapauksen jossa vierailin isäni kanssa talossa hänen tuttavillaan, mukava perhe. Sellainen puutalo pienessä kotikaupungissani. Taloon oli kaksi ovea, sisäpihan puoleinen ja kadun puoleinen. Paruin kuin viimeistä päivää, kun isäni yritti houkutella minua kadun puoleisesta ovesta sisään enkä suostunut tulemaan edes rappusten lähelle, olin aidan takana kadulla. Isäni oli hämmentynyt, hänen tuttavansa ihmettelin, itse olin vain kauhusta sekaisin enkä ymmärtänyt ollenkaan miksi. Lopulta meitä kehotettiin tulemaan talon pihan puoleisesta ovesta sisään, josko se onnistuisi minulta paremmin. Olin yhä epäilevä, mutta lopulta menin sisään, siellä oli kaunista, ihmiset ystävällisiä.
Vuosikymmeniä jälkeenpäin luin sisällissodasta, millainen se oli kotikaupungissani. Tuon edellä mainitun talon rappusille, niihin tien puoleisille, oli teloitettu isäni tuttavaperheen vanha isäntä. Anonyymi kirjoitti:
Todellakin vähän pelottavaa ja ahdistavaa, etenkin lapsena, kun ei ymmärtänyt eikä saanut selityksiä. Muistan yhä yhdenkin tapauksen jossa vierailin isäni kanssa talossa hänen tuttavillaan, mukava perhe. Sellainen puutalo pienessä kotikaupungissani. Taloon oli kaksi ovea, sisäpihan puoleinen ja kadun puoleinen. Paruin kuin viimeistä päivää, kun isäni yritti houkutella minua kadun puoleisesta ovesta sisään enkä suostunut tulemaan edes rappusten lähelle, olin aidan takana kadulla. Isäni oli hämmentynyt, hänen tuttavansa ihmettelin, itse olin vain kauhusta sekaisin enkä ymmärtänyt ollenkaan miksi. Lopulta meitä kehotettiin tulemaan talon pihan puoleisesta ovesta sisään, josko se onnistuisi minulta paremmin. Olin yhä epäilevä, mutta lopulta menin sisään, siellä oli kaunista, ihmiset ystävällisiä.
Vuosikymmeniä jälkeenpäin luin sisällissodasta, millainen se oli kotikaupungissani. Tuon edellä mainitun talon rappusille, niihin tien puoleisille, oli teloitettu isäni tuttavaperheen vanha isäntä.No ei varmasti ole ollut helppoa varsinkin kun ei tiedä mistä tuntemukset ja pelko johtuu eikä niitä osaa mitenkään käsitellä. Onko ne aina vain negatiivisiä asioita mitä vaistoat vai ovatko ne koskaan positiivisia? Vaikka niin että jossain paikassa asuneet ovat olleet siellä todella onnellisia ja paikkaa rakastaneet ja toisiaan. Voiko sellainen jättää samantapaisen jäljen kuin ikävät tapahtumat?🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
No ei varmasti ole ollut helppoa varsinkin kun ei tiedä mistä tuntemukset ja pelko johtuu eikä niitä osaa mitenkään käsitellä. Onko ne aina vain negatiivisiä asioita mitä vaistoat vai ovatko ne koskaan positiivisia? Vaikka niin että jossain paikassa asuneet ovat olleet siellä todella onnellisia ja paikkaa rakastaneet ja toisiaan. Voiko sellainen jättää samantapaisen jäljen kuin ikävät tapahtumat?🙂.
Tuntemukset ovat varoittavia, joten kai niitä voi negatiiviseksi kutsua. Vaikka varoitus sinänsä on positiivinen 🤔. Ts. jos nykyisin vierailen vaikka jossain vanhassa talossa niin aika pitkälle vainuan millaisia ihmisiä siellä on asunut, ovatko olleet tavallisen onnellisia vai onko jotain merkillepantavaa tapahtunut. Ilman siis, että tiedän ketä talossa on asunut. Vaistoan myös talon rakennusvirheet (viemärit, rakenteet), homeet haistan helposti. Olen suosittu talo-/asuntokuiskaaja.
Vainuni on merkittävä myös joidenkin uutistapahtumien suhteen. Esimerkiksi se mies, joka ajoi "vahingossa" autonsa ja perheensä koirineen kauppatorilta mereen kesällä -21. Kun kuulin, että poliisi lopetti tutkinnan onnettomuutena, olin aivan raivoissani. Surkeasti tehty, meni luottamus poliisiin, mitä ääliöitä siellä on. Kukaan ei kertakaikkiaan aja täpötäyttä autoa vahingossa mereen. Nyt Ullanlinnan murhan yhteydessä vasta tutkittiin tapaus uudelleen ja päädyttiin oikeaan lopputulokseen. Anonyymi kirjoitti:
Tuntemukset ovat varoittavia, joten kai niitä voi negatiiviseksi kutsua. Vaikka varoitus sinänsä on positiivinen 🤔. Ts. jos nykyisin vierailen vaikka jossain vanhassa talossa niin aika pitkälle vainuan millaisia ihmisiä siellä on asunut, ovatko olleet tavallisen onnellisia vai onko jotain merkillepantavaa tapahtunut. Ilman siis, että tiedän ketä talossa on asunut. Vaistoan myös talon rakennusvirheet (viemärit, rakenteet), homeet haistan helposti. Olen suosittu talo-/asuntokuiskaaja.
Vainuni on merkittävä myös joidenkin uutistapahtumien suhteen. Esimerkiksi se mies, joka ajoi "vahingossa" autonsa ja perheensä koirineen kauppatorilta mereen kesällä -21. Kun kuulin, että poliisi lopetti tutkinnan onnettomuutena, olin aivan raivoissani. Surkeasti tehty, meni luottamus poliisiin, mitä ääliöitä siellä on. Kukaan ei kertakaikkiaan aja täpötäyttä autoa vahingossa mereen. Nyt Ullanlinnan murhan yhteydessä vasta tutkittiin tapaus uudelleen ja päädyttiin oikeaan lopputulokseen.Niin ainahan kai siinäkin olisi vahingon mahdollisuus ollut olemassa varsinkin jos ei muita muuhun viittaavia todisteita sillon ollut mutta hyvin epätodennäköistähän se on. Ja kuten nyt sitten ilmi tulikin että se ei sitten ilmeisesti mikään vahinko todellakaan ollut. En muista minkä selityksen se tyyppi oli silloin antanut mutta koulutuksensa ja ihan luonteensakin (ilmeisesti) puolesta on osannut poliiseja hyvin ja helposti manipuloida.
Sun mukanas olis varmasti hyvin mielenkiintoista käydä tutustumassa erilaisiin rakennuksiin ja yrittää havainnoida kokeeko itse yhtään samantapaisia tuntemuksia. Toisaalta tuollainen ominaisuus varmasti voi välillä raskaaksikin käydä emotionaalisesti ainakin voisin kuvitella.🙂.
- Anonyymi
En sano, että aikamatkustus olisi täysin mahdotonta, vaikka en olekaan vielä nähnyt minkäänlaisia uskottavia teorioita siitä, että se olisi mahdollista. Toki en ole asiaan erityisen perehtynyt eli saattaapi johtua vain aukosta omassa sivistyksessä.
Ajatuksena aikamatkustus kiehtoo minua todella paljon. Xena jo mainitsi Outlanderin, minkä fani minäkin olen. Jamie on 😍😍😍 Mutta takaisin asiaan. Pidän menneisyyteen sijoittuvista kirjoista, sarjoista, elokuvista.. Pystyn kuvittelemaan itseni menneeseen aikaan joskus jopa pelottavan hyvin. Näen usein unia, joissa elän menneisyydessä, joten koen tuon aiheen erityisen vahvasti. Minua kiehtoo ajatus, että ihminen eläisi monessa ajassa, kokien jokaisen aikakauden omana itsenään, mutta silti muiden aikakausien muokkaamana. Ainakin siitä syntyy mielenkiintoisia tarinoita, jollei muuta 😄- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Mielenkiintoinen ajatus kyllä toi eri aikakausilla eläminen.🙂.
Kyllä ja hauskoja juonenkäänteitä saa aikaiseksi, kun tietenkin aina selviää jotain mitä halutaan muuttaa menneisyydessä, jotta tulevaisuudessa jokin asia olisi paremmin, mutta yleisin päätelmä tuntuu olevan, että menneisyyden kanssa ei kannata pelleillä, sotkee liikaa tulevaisuutta jopa vaarallisella tavalla vaikka miten ajatus olisi hyvä. Se saa taas pohtimaan kohtaloa ja tapahtuuko kaikki oikeasti kuten on tarkoitettu tapahtuvan ja jos näin on, niin kuka tai mikä sen on määritellyt, mitä on tapahtuva?
Oi kyllä näillä päänsä sekaisin saa, kun tarpeeksi miettii 😄 Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ja hauskoja juonenkäänteitä saa aikaiseksi, kun tietenkin aina selviää jotain mitä halutaan muuttaa menneisyydessä, jotta tulevaisuudessa jokin asia olisi paremmin, mutta yleisin päätelmä tuntuu olevan, että menneisyyden kanssa ei kannata pelleillä, sotkee liikaa tulevaisuutta jopa vaarallisella tavalla vaikka miten ajatus olisi hyvä. Se saa taas pohtimaan kohtaloa ja tapahtuuko kaikki oikeasti kuten on tarkoitettu tapahtuvan ja jos näin on, niin kuka tai mikä sen on määritellyt, mitä on tapahtuva?
Oi kyllä näillä päänsä sekaisin saa, kun tarpeeksi miettii 😄Joo helposti eksyttää itsensä kun liikaa miettii ja liian vakavissaan. Ite en usko että mitään on ennalta määrätty ja että itse voi asioihin vaikuttaa. Esimerkiksi niin että kohtelee ihmisiä hyvin ja jakaa ympärilleen mahdollisimman paljon lämpöä ja iloa ja hyvää mieltä niin silloin niitä myös todennäköisemmin saat myös itse kokea. Jos taas levität ympärillesi negatiivisia ja ikäviä asioita niitä myös silloin itsekin kohtaat helpommin. Menneisyyden kanssa en itekään kyllä leikkisi koska ei ikinä voisi tietää mihin näennäisesti hyväntahtoisetkin asiat voisi johtaa kokonaisuuden kannalta. Ja muutenkin uskon että ne kokemukset ikävätkin ovat minusta sen ihmisen tehneet mikä nyt olen ja ilman niitä voisin olla aivan joku toinen ja kuitenkin pidän paljon siitä kuka nyt olen ja oon sinut itseni ja menneisyyteni kanssa.🙂.
Mä jostain luin, että se ois tavallaan mahdollista, jos vaan kulkisi kovempaa kuin valo tms.
Mutta se ei minusta ole jännää, vaan se, mitä voisikaan tehdä jos aikamatkustelu onnistuis, varsinkin taaksepäin. Toisaalta sitä ei aina tietäis, mitä siitä sitten seuraisi. 😁
Monet sarjat ja elokuvathan on kertomuksia noista sotkuista, mitä aikamatkustajat saa aikaan. Sotketaan aikajatkumoa ja ties mitä. 🤣Joo ei se helppoa varmastikaan olis ja vois tosiaan olla myös vaarallistakin vaikutuksiltaan.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Joo ei se helppoa varmastikaan olis ja vois tosiaan olla myös vaarallistakin vaikutuksiltaan.🙂.
Mutta ideahan on mielenkiintoinen...
Muistaakseni oli joku idea myös, että ulottuvuuksiakin olisi useampi. Periaatteessa sama maailma olisi jossain, miljoonia, mutta ne olisivat pikkuisen erilaisia, riippuen, miten niissä on päätökset tullut tehtyä. 😁Disseisback kirjoitti:
Mutta ideahan on mielenkiintoinen...
Muistaakseni oli joku idea myös, että ulottuvuuksiakin olisi useampi. Periaatteessa sama maailma olisi jossain, miljoonia, mutta ne olisivat pikkuisen erilaisia, riippuen, miten niissä on päätökset tullut tehtyä. 😁Niin randomin kanssa aikaisemmin mietittiin että jos olisi ääretön määrä todellisuuksia joissa on tapahtunut kaikki mitä nyt tapahtua vain voi ja jos matkaisit ajassa taaksepäin ja jotain muuttaisit niin siirtyisitkö vaan automaattisesti huomaamatta siihen todellisuuteen missä näin on tapahtunut.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Niin randomin kanssa aikaisemmin mietittiin että jos olisi ääretön määrä todellisuuksia joissa on tapahtunut kaikki mitä nyt tapahtua vain voi ja jos matkaisit ajassa taaksepäin ja jotain muuttaisit niin siirtyisitkö vaan automaattisesti huomaamatta siihen todellisuuteen missä näin on tapahtunut.🙂.
Osa valinnoistahan voi tuntua merkityksellisiltä, mutta todellisuudessa ei ole niin. Ehkä muutos vain lisää jotain, mitä yritettäisiin vähentää? Monet asiat kun johtuu useasta eri kytköksistä.
Jos muistat, että jäit henkilöauton alle 1998 maantiellä ja jalka katkesi. Koitat sen välttää ja asennat takkiisi heijastimen vaivihkaa vuoteen 1998, niin sitten et jääkään auton alle, mutta karhu syö sinut, kun ärsyyntyy heijastimesta 🤣Disseisback kirjoitti:
Osa valinnoistahan voi tuntua merkityksellisiltä, mutta todellisuudessa ei ole niin. Ehkä muutos vain lisää jotain, mitä yritettäisiin vähentää? Monet asiat kun johtuu useasta eri kytköksistä.
Jos muistat, että jäit henkilöauton alle 1998 maantiellä ja jalka katkesi. Koitat sen välttää ja asennat takkiisi heijastimen vaivihkaa vuoteen 1998, niin sitten et jääkään auton alle, mutta karhu syö sinut, kun ärsyyntyy heijastimesta 🤣Just vähän jotain tollasta tarkotinkin myös. Ja jos vältätkin jonkin itselle ikävän asian niin voiko se vaikuttaakin niin että jollekin läheiselle ja tärkeälle ihmiselle käy silloin jotenkin vielä paljon pahemmin.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Just vähän jotain tollasta tarkotinkin myös. Ja jos vältätkin jonkin itselle ikävän asian niin voiko se vaikuttaakin niin että jollekin läheiselle ja tärkeälle ihmiselle käy silloin jotenkin vielä paljon pahemmin.🙂.
Niinpä...
- Anonyymi
kun kerrankin piti esiintyä jossain kaupasswa isossa, tiettystikin olin järkyttävän julmwasti ja tyylikkääimmin pukeentunut kokonaan... musta NATO-takki ja karvat kasvoiltqa höylätty kuin NATO-upseerilla pitääkin olla, kaupuspaita ja asenne kunnollinen,
Kunnollista asennetta ei ikinä tule löytymään paskahousuilta tuulihousujääkäreiltä, eikä tyylikäään, jääkärin ovat jäniksiä kakkat housuissaan tunkkareita :D - Anonyymi
Aikamatkustelu... voi ei, nää tieteisjutut ovat aivan liikaa mulle, vaikka mä aikuisten saduista pidänkin. Kaiken maailman hopitit ja kääpiöt ja klonkut, mä kyllä katselen tai luen. Mutt aikamatkailu, menee jo mun mielikuvitukseni ylitse.
Tykkään piirretyistä, kuten ICE AGE jäätikönsankarit onhan näitä, ja Madagascar.
Kirjana tuhannen ja yhden yön tarinat, luin jo teini-ikäisenä, kuten Olympos vuoren jumalistakin Zeus ja Hera + muut jumalolennot! Ihania, kerrassaan ihania tarinoita.
Mutt jossain loppuu minunkin mielikuvitukseni... eikä aika matkustaminen ole mahdollista, en mä pysty kuvittelemaan niin suuria.
trollikkaAnimaatiot on ihan loistavia mä tykkään niistä kanssa.🙂. Eli sä pidät enemmän fantasia tyyppisistä jutuista kuin perus scifi tyyppisistä jutuista jos asian nyt näin hienosti genre tietoisesti ilmaista haluu.😄.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Animaatiot on ihan loistavia mä tykkään niistä kanssa.🙂. Eli sä pidät enemmän fantasia tyyppisistä jutuista kuin perus scifi tyyppisistä jutuista jos asian nyt näin hienosti genre tietoisesti ilmaista haluu.😄.
Jep, fakta on näin. Illan jatkoja! Muksu nukkuu ja mä lähden nyt vuorostani pihasaunaan, systerin kanssa. Pari miespuolista lapsenvahtia ja koira pitävät Mimmistä huolta sillä aikaa!
trollikka Anonyymi kirjoitti:
Jep, fakta on näin. Illan jatkoja! Muksu nukkuu ja mä lähden nyt vuorostani pihasaunaan, systerin kanssa. Pari miespuolista lapsenvahtia ja koira pitävät Mimmistä huolta sillä aikaa!
trollikkaMukavaa saunareissua nauttikaa löylyistä. Niin ja hauskat illan jatkot myös.🙂.
Ei aikamatkustus ole varmaan vielä mahdollista. Ainahan sitä voi kuvitella. Aikamatkustusta kuten vaikka elokuvassa "Back to the future". Mihinkähän mää menisin, jos sellainen olis mahdollista? Ehkä 1960,-70-ja 80 -luvuille katsomaan jonkun hyvän artistin tai bändin keikkaa. Esim. Hollies, Small Faces, Free, Bad Company, Rory Gallagher, Led Zeppelin, Slade, Sweet, Bee Gees, Genesis, Culture club, Whitesnake ja erityisesti alkuaikojen Snake, kun Bernie Marsden oli vielä kitaroimassa poppoossa.
Sitten yrittäisin estää esim. sen, ettei Janis Joplin kuolis, Whitesnaken kokoonpano (David Coverdale-Bernie Marsden-Micky Moody-Neil Murray-Jon Lord-Ian Paice) hajois 1982 ja että Snake tulis tosi kuuluisaks tällä kokoonpanollaan, ettei Bad Company hajois 1982 (että alkuperäinen poppoo olis kasassa edes kasarin loppupuolelle) ja ettei Bon Scott kuolis 1980 ja että AC/DC tulis tosi kuuluisaks hänen kanssaan.Ei pahoja ideoita ollenkaan mutta tuossa aiemmin juuri pohdittiin että uskaltaisiko sitä muuttaa mitään menneisyydessä kun vaikka kuinka olis hyväntahtoiset aikeet ja tekisi vain mielestään hyviä tekoja niin niillä saattais silti olla katastrofaaliset vaikutukset koko ihmiskunnan, oman ittensä tai omien läheisten kannalta. Aivan mitättömän pienienkin tekojen vaikutukset saattais olla äärimmäisen suuria. Ite en uskaltais varmaan ottaa riskiä että omille läheisille saattais tapahtua jotain kammottavaa.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Ei pahoja ideoita ollenkaan mutta tuossa aiemmin juuri pohdittiin että uskaltaisiko sitä muuttaa mitään menneisyydessä kun vaikka kuinka olis hyväntahtoiset aikeet ja tekisi vain mielestään hyviä tekoja niin niillä saattais silti olla katastrofaaliset vaikutukset koko ihmiskunnan, oman ittensä tai omien läheisten kannalta. Aivan mitättömän pienienkin tekojen vaikutukset saattais olla äärimmäisen suuria. Ite en uskaltais varmaan ottaa riskiä että omille läheisille saattais tapahtua jotain kammottavaa.🙂.
No ehkä jotain tapahtumia omassa elämässä vois muuttaa, mutta muuten mun asiat kyllä koskis eniten esim. noita bändejä ja artisteja. Niin ja sit jotain tapahtumia Oscar-gaalassa. Esim. jotkut näyttelijät olis mun mielestä ansainneet Oscar-patsaan, mutta eivät ole saaneet ja muuttaisin sen tilanteen.
Norppa83 kirjoitti:
No ehkä jotain tapahtumia omassa elämässä vois muuttaa, mutta muuten mun asiat kyllä koskis eniten esim. noita bändejä ja artisteja. Niin ja sit jotain tapahtumia Oscar-gaalassa. Esim. jotkut näyttelijät olis mun mielestä ansainneet Oscar-patsaan, mutta eivät ole saaneet ja muuttaisin sen tilanteen.
Noilla musiikin ja elokuvien aloilla olisi kyllä juttuja joiden olisi pitänyt ja kuulunut mennä toisin mutta jokainen mielipide on kyllä subjektiivinen ja joku voisi olla kauhuissaan niistä muutoksista mitkä sun tai mun mielestä ansaitsis tulla muutetuksi. Muuttaisitko muuten Will Smithin viime vuoden läpsäisyä?😄.
Mikkojuhan kirjoitti:
Noilla musiikin ja elokuvien aloilla olisi kyllä juttuja joiden olisi pitänyt ja kuulunut mennä toisin mutta jokainen mielipide on kyllä subjektiivinen ja joku voisi olla kauhuissaan niistä muutoksista mitkä sun tai mun mielestä ansaitsis tulla muutetuksi. Muuttaisitko muuten Will Smithin viime vuoden läpsäisyä?😄.
Muuttaisin ja myös sitä, ettei Chris Rock alunperin olis edes vitsaillut Will Smithin vaimosta. Eihän W. Smithin vaimo voi sille mitään, että hänellä on sairaus, joka saa hänen hiuksensa ja putoamaan pois kokonaan tai osittain (joskus tässä sairaudessa myös muut ihokarvat kuten vaikka silmäripset ja kulmakarvat lähtevät poi, joskus esim. hiukset saattavat kasvaa takaisin ajan saatossa kokonaan tai osittain).
Norppa83 kirjoitti:
Muuttaisin ja myös sitä, ettei Chris Rock alunperin olis edes vitsaillut Will Smithin vaimosta. Eihän W. Smithin vaimo voi sille mitään, että hänellä on sairaus, joka saa hänen hiuksensa ja putoamaan pois kokonaan tai osittain (joskus tässä sairaudessa myös muut ihokarvat kuten vaikka silmäripset ja kulmakarvat lähtevät poi, joskus esim. hiukset saattavat kasvaa takaisin ajan saatossa kokonaan tai osittain).
Joo ei voi sairaudelle mitään se on totta eikä se ollut yhtään mukava vitsi Cris Rockilta. Vaikka vitsi kyllä oli vielä lievemmästä päästä mistä yleensä vitsaillaan ja jukisuuden henkilöinä heidän on varmasti ymmärrettävä että ovat avointa riistaa tälläiselle. Mutta ei sekään poista sitä että se oli ikävästi ja väärin tehty pilkata toista hänen sairautensa oireista.🙂.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 652957
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252083Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671668Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241520- 281281
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161267Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61196Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281150Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101107Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001