Vaikuttaako asukasluku valintoihisi?

Anonyymi-ap

34

428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen korkeastikoulutettu nainen ja haluan tavata miehiä monia siksi ei tuppukylät kiinnosta haluan ns treffata miehiä ja saada rahaa

      • Anonyymi

        Välis sinä olet tyhmääkin tyhmempi mies, jonka älykkyysosamäärä kengännumeroa pienempi.


      • Anonyymi

        Eikö korkeakoulutetun pitäisi tajuta, että ne rahakkaat ukot asuu nimenomaan tuppukylissä? Vielä kun on iäkkäämpi isäntä, niin rahaa, metsää ja muuta tilusta on.
        Suosittelen enemmän elämän korkeakoulua, se on sellainen koulu, jossa tulee fiksummaksi kokemuksesta, ei kirjoista.


    • Periaatteessa en mieti asukaslukua yhtään, mutta sijaintia kyllä. Joka sattuu olemaan mielummin alle 50 000 asukkaan tuppukylä, kun yli sen.

      Tykkään asua pienissä kaupungeissa, kylissä maaseudulla ja nk. kirkonkylissä. En ole yhtään city-ihminen, en tipan tippaa.

      • Anonyymi

        Korkeastikoulutettu leena kysyy maksaako tinderimiehet paremmin tuppukylissä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korkeastikoulutettu leena kysyy maksaako tinderimiehet paremmin tuppukylissä

        En tunne tinderimiehiä, en ossoo auttaa lennua. Tinder on tullu paljon sen jälkeen, kun ryhdyin avoliittoon kumppanin kanssa, niin en ole itse perehtynyt kinderiin tinderiin.


    • Anonyymi

      Vaikuttaa, asukkaita pitää olla vähintään puoli miljoonaa.

    • Anonyymi

      Perustuuko aloitus sunnuntai-Hesarin juttuun. Hämmästelin todella aina vaan enemmän pidemmälle lukiessa. Ja vielä erotellaan Hgin porukka sen mukaan missä puolella asuvat. Ei ihme jos menee suhteita pieleen tai peräti alkaakaan, jos tässä on valintakriteerit.
      Miten on mahdollista että minä takahikiältä kotoisin, maaseutukunnassa asuvana olen kohdannut alkuperäisen helsinkiläisen. Yhdessä kalastetaan, poltetaan roskia, katsellaan kompostin muhimista, joskin toki joskus juhlavaatteissa pitopöydässä istutaan. Ja minä arvioin vain ihmistä - mieluummin sisältä päin lähtien.

      • Anonyymi

        No tämä. Nyt olet asian ytimessä. Ei raķkaus katso kaupungin/ kylän kokoa.

        Sitäpaitsi Ristijärven S-marketissa oli lihaan verratavat einespullat tarjouksessa.

        >simiti<


    • Anonyymi

      Ei jatkossa alle kymmenen tuhannen henkilön paikkakuntaa, ei millään pahalla🚩

    • Anonyymi

      En ole koskaan miettinyt asukaslukua ja on tullut asuttua niin hyvin pienessä maalaiskylässä, kuin isossa metropolissakin (ulkomailla). Mulle oleellist on asumismukavuus ja viihtyvyys ja toimeentulo ja mielekäs tekeminen. Tätä nykyä asustelen taas Suomessa, pk-seudulla ja nuo edellä mainitut ovat itselleni kohdillaan.

      • Anonyymi

        Ja siis noin periaatteessa mulle kelpaisi pikkukyläkin. Niiden ongelma tuppaa itselleni pidemmän päälle kuitenkin olemaan tylsyys ja elämisen hankaluus.


    • Mitä nyt oon kattellu noita pienempiä kaupunkeja ruotsissa, eskilstuna, västerås, örebro, linköping, norrköping, borås, uppsala, växjö, oskarshamn, karlstad, jönköping, gävle, helsingborg, kalmar, katrineholm, falun ym. Niin ihan viihtysiä paikkoja, kun taas vaikka köpin, karlskoga, valdemarsvik, ljungby jo aika pieniä paikkoja. Mutta helsinkiläisellä on usein se vika, ettei se nää niitä muita kaupunkeja, vaan se luulee että helsingin ulkopuolella alkaa joku loputon maaseutu.

    • Ei asukasluvulla ole sinänsä merkitystä, mutta sijainnilla, palveluilla ja tunnelmalla on. Lapsiperheystävällisyys oli yksi tärkeä kriteeri, kun viimeksi vaihdoin paikkakuntaa.

      Nykyisen kotini sijainti on monella tavalla ihanteellinen. Minulla on alle vartin matka niin metsään, rantaan, harrastuksiin, kauppakeskuksiin, teattereihin, ravintoloihin kuin rautatieasemalle ja lentokentällekin ja lapsella n 10min matka fillarilla kouluun. Itse pääsen töihin n 20 minuutissa, vaikka valtaosin teenkin töitä kotoa käsin. En kuule liikenteen melua tai mopojen pärräystä kodissani eli alue on todella rauhallinen. Aavistuksen enemmän omaa pihaa silti kaipaisin.

      • Anonyymi

        Tuo on todella hienoa. Itselläni on sama tilanne. Miksi eläkeläisenä muuttaisin muualle?

        Joskus on hyvä tyytyä normaaliin.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on todella hienoa. Itselläni on sama tilanne. Miksi eläkeläisenä muuttaisin muualle?

        Joskus on hyvä tyytyä normaaliin.

        >simiti<

        Jos kodissaan on hyvä olla, niin eihän sieltä mihinkään tarvitsekaan lähteä. Pääasia, että itse viihtyy.


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Jos kodissaan on hyvä olla, niin eihän sieltä mihinkään tarvitsekaan lähteä. Pääasia, että itse viihtyy.

        Koti voi esimerkiksi käydä liian suureksi, kun lapset muuttavat omilleen, siksi muutto. Tai lapset voivat muuttaa kauemmaksi ja saada lapsia, siksi isovanhempi muuttaa lähemmäksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koti voi esimerkiksi käydä liian suureksi, kun lapset muuttavat omilleen, siksi muutto. Tai lapset voivat muuttaa kauemmaksi ja saada lapsia, siksi isovanhempi muuttaa lähemmäksi.

        Tottakai elämänmuutosten myötä on järkevää arvioida, onko sen hetkinen koti ja sijainti paras mahdollinen. Fiksu ihminen sopeuttaa elämänsä oikeisiin mittasuhteisiin kulloisenkin tilanteen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koti voi esimerkiksi käydä liian suureksi, kun lapset muuttavat omilleen, siksi muutto. Tai lapset voivat muuttaa kauemmaksi ja saada lapsia, siksi isovanhempi muuttaa lähemmäksi.

        Hah. Johan 79neĺiötä on kovìn isosti.


    • Anonyymi

      Nyt mä vasta hiffasin. Te puhuttelin omasta asumisestanne. Minä luin Hesarista siitä miten kumppanin hankkimiseen vaikuttaa se mistä on kotoisin. Että ihmisen luonne olisi muka erilainen jo silloin jos asuisi Kontulassa tai Eirassa puhumattakaan jos asuisi Vantaalla tai jossakin pitäjässä. Se tuntui perin hölmöltä kriteeriltä.
      Minä itse haluan asua paikassa jossa on paljon lähellä ja asunkin. Kumppani voi asun joko tuppukylässä tai suurkaupungissa. Autolla pääsee.

      • Anonyymi

        Mä uskon kyllä siihen, että monien ihmisten kohdalla se mihin he päättävät muuttaa, kertoo ihmisen persoonasta. Se mihin nyt on sattunut syntymään, ei ehkä niinkään, mutta se millaiselle asuinalueelle haluaa muuttaa ja erityisesti miksi haluaa, niin kyllä se ihmisestä kertoo paljonkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä uskon kyllä siihen, että monien ihmisten kohdalla se mihin he päättävät muuttaa, kertoo ihmisen persoonasta. Se mihin nyt on sattunut syntymään, ei ehkä niinkään, mutta se millaiselle asuinalueelle haluaa muuttaa ja erityisesti miksi haluaa, niin kyllä se ihmisestä kertoo paljonkin.

        Noinhan se on. Itse jaan ihmiset vain kahteen ryhmään, niihin, jotka ovat syntyneet, kasvaneet ja asuneet aina samassa paikassa. Tai jos ovatkin muuttaneet, ovat tehneet puoli väkisin, työn tai rakkauden perään. Sitten on niitä, jotka muuttavat usein joko saman kaupungin sisällä tai sitten välillä kauemmaksikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se on. Itse jaan ihmiset vain kahteen ryhmään, niihin, jotka ovat syntyneet, kasvaneet ja asuneet aina samassa paikassa. Tai jos ovatkin muuttaneet, ovat tehneet puoli väkisin, työn tai rakkauden perään. Sitten on niitä, jotka muuttavat usein joko saman kaupungin sisällä tai sitten välillä kauemmaksikin.

        No itselläni on vähän useampia "kategorioita" tuossa asiassa. Itsekin on tullut elämän aikana muuteltua useampi tuhat kilometriä sinne ja tänne.


    • Mielenkiintoinen kysymys. En ole koskaan tehnyt valintoja asukaslukuja ajatellen, vaan muut asiat ovat nousseet tärkeysjärjestyksessä päällimmäiseksi. Työt, koulut, palvelut, jne.

    • Ainakin majoitusvaihtoehdot on pikkukylissä mielenliintoisia. Ruotsissahan on usein että pitää olla omat lakanat ja huone pitää itse siivota. Riikassa taas en meinannu löytää koko hotellia, kun se oli sisäpihalla minne piti kävellä roskisten välistä. Ja tosiaan kokkolassa piti kävellä hotelliin paloportaita ja siitä mennä takakautta sisään. Ja sitten kun vedin oven kiinni, niin se kahva irtos ja putos niiden ritiläportaiden läpi kauheella kolinalla ihan maahan asti.

    • Anonyymi

      Voi niinkin sanoa. Lapsena ja nuorena asuin pikkukaupungissa. Sieltä oli kiire päästä suurempaan kaupunkiin ja täällä sitä olenkin asustellut jo vuosikymmeniä.

    • No vaikuttaa, mihin vaikuttaa...

      Nykyinen asuinkunta on kuolemaanpäin...
      Kuten täällä idässä kaikki. Mutta vielä täällä urbaanikin pärjää...

      Voisin toki mennä syrjemmäksikin, mutta elämä ja ihan arki muuttuu sitten. Aamukahviin ei saa maitoa 5 minuutissa, jos asut syrjäseudulla. Se on hommattava joko edellisenä iltana tai olet ilman. Matkaa kauppaan voi olla 20-50 km. 😁

      • Anonyymi

        Samoin siellä korvissa fyysinen liikkuminen vähenee kun kauppaankiin pitää kulkea, prömpröm, peltilehmällä ja vain istua perse penkissä ilman askeltakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samoin siellä korvissa fyysinen liikkuminen vähenee kun kauppaankiin pitää kulkea, prömpröm, peltilehmällä ja vain istua perse penkissä ilman askeltakaan.

        No korvissa voi olla muuta hyötyliikuntaa...


    • Anonyymi

      kummitustyutöt siinä oikein hyvä nimitys joillekin... mutta jännitys on hyvää elämässäkin, jos ei jännitä liikaa sitten..

    • Anonyymi

      Heh. Taidamme olla kaikki sinkkuj
      a

    • Anonyymi

      tottakai vaikutttaa, koska vahvemman pitää aina poistaa heikommat osmot.

    • Mistä paikka on saanut nimen Kokkola? Eikö sen loogisesti voisi olettaa olevan Kaarlela tai Kaarlenkylä? Koska siis nimi ruotsiksi on joko Gamlakarleby tai Karleby.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      28
      1788
    2. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1170
    3. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      108
      843
    4. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      787
    5. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      52
      785
    6. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      50
      762
    7. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      730
    8. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      22
      730
    9. Mulla on ihan hirveä ikävä sua

      Ja sitten kun me taas nähdään, tai jos, niin mua vaan pelottaa että sinä inhoat sitä että mulla on tunteita sinuun.
      Ikävä
      47
      709
    10. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      35
      706
    Aihe