Huominen on jo mennyttä

Anonyymi-ap

Monesti odotetaan vaikkapa juhannusta, hirveä odotus ja hössötys ja joka kerta todetaan, että niin se juhannus oli ja meni, eikä menneellä ole enää mitään merkitystä, vaikka sitä niin odotttiin, kun seuraavana kesänä taas odotetaan juhabbusta.
Sama asia on joka asiassa.
Esim. ulkomaan matka tai muu matka, siihen valmistaudutaan suurella odotuksella.
Stten kun marka on ohi, niin se oli siinä, muistot tehkä jäivät, mutta konkreettisesti matka tuntuu vain pankkitilillä, josta matka vei jopa yli tonnin ja jolla oliis voinut hankkia jotain matkan sijaan ja josta olisi jäänyt jotain konkreettista jäljelle.
Seuraavan kerran lomamatkalle lähdetäessä ei edellisellä lomamatkalla ole enää mitään merkitystä, kuin matkaa ei koskaan olisi ollut.

Sama juttu kyläilemisten kanssa, Hirveä hössötys, että tule käymään.
Ajaa nyt autolla pitkiä matkoja kyläilyn takia, kun jälkeenpäin sillä ei ole enää mitään merkitystä, kun uutta kyläilyreissua taas kyselevät, että laitahan auton nokka tänne suuntaan.
Ainoa mikä kyläilyreissusta jää on, rahat meni polttoaineisiin, joilla olisi käynyt muutaman kerran ulkona syömässä.
Kaikki on ihan turhaa, kun menneillä ei ole merkitystä, sama, kuin koskaan ei olisi menneitä toteuttanut, kun joka kerta ollaan tilanteessa, kuin se olisi ensimmäinen kerta, eikä siitä voi kieltäytyä.

16

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaa opetella elämään nykyhetkessä, niin ei tarvitse murehtia, kun menneellä ei ole merkitystä. Nauti niistä hetkistä, kun ne ovat käsillä. Älä märehdi asiaa jälkikäteen.

      • Komppaan tätä.


      • Eikä myöskään liikaa etukäteen. Meillä kun ei ole oikeasti, kuin vain nykyhetki.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Eikä myöskään liikaa etukäteen. Meillä kun ei ole oikeasti, kuin vain nykyhetki.

        Riippuu miten siinä tulevassa elää. Jos tulevan odottaminen ja siihen valmistautuminen lisää iloa nykyhetkeen, niin se on vain hyvä juttu. Vaan jos tulevan odottaminen saa ihmisen elämään sitkuelämää ja hän unohtaa elää tässä ja nyt, niin se on huono.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu miten siinä tulevassa elää. Jos tulevan odottaminen ja siihen valmistautuminen lisää iloa nykyhetkeen, niin se on vain hyvä juttu. Vaan jos tulevan odottaminen saa ihmisen elämään sitkuelämää ja hän unohtaa elää tässä ja nyt, niin se on huono.

        Juu, samaa mieltä.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Eikä myöskään liikaa etukäteen. Meillä kun ei ole oikeasti, kuin vain nykyhetki.

        Nykyhetki ja muistot kaikista menneistä hetkistä.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nykyhetki ja muistot kaikista menneistä hetkistä.

        - Sheena

        Kyllä ja myös haaveita, unelmia, odotuksia, sekä pelkoja tulevista hetkistä.


    • Anonyymi

      Sama kai kesäloman kanssa?
      Eilen juttelin puhelimessa yhden tutun kanssa ja hän sanoi "mene nyt terasseille nauttimaan ja rentoutumaan" kun on loma.
      Ei ymmärtänyt sitä ihmisen omaa tapaa rentoutua, ei tarvitse tehdä mitään, voi vain olla ja hengittää. Jo se tuntuu hyvältä.

      AV

    • Anonyymi

      Toisille se "valmistautuminen ja hössötys" on osa sen touhun viehätystä ja ihanuutta ja toisille se on ikävää ja stressinaihe. Itse esimerkiksi kuulun niihin, jotka rakastavat "tehdä joulua", enkä koe sitä puuhaa lainkaan stressaavaksi. Päinvastoin, minun jouluni menisi pilalle ilman sitä puuhailua, joka monien muiden mielestä on täysin turhaa.

    • Anonyymi

      Mennyt aika ei koskaan palaa esim loma loppuu niin odottaa jo uutta lomaa tai viikonloppu ohi niin odottaa seuraavaa viikonloppua ja vapaita

    • Mäkin ihmettelin kans, mihin se viime juhannus meni. Ja sama uusivuosi. Tänä vuonna ei oo oikein ollut mitään. Toivottavasti se sitten on antoisa, kun pääsen lomalla Ruotsiin. Mutta Tuhkolman mä jätän väliin eli ohi ajan. Vaikka muuten Tuhkolmasta enemmän tykkään kun Heslingistä.

      • Anonyymi

        Niin, sinäkin taidat olla "vanha"... nimittäin kun täyttää 50v, sen jälkeen ajankulu alkaa viuhua kunnolla. Vuosi tuntuu kahdelta viikolta, ellei pysähdy ajattelemaan mitä kaikkea onkaan viime aikoina tehnyt ja tapahtunut.

        - Sheena


    • Anonyymi

      kuumapää vaaleat hieukzet ja lyhuet erilainen kuin hikinen musta hiukset hikiset heheheh

    • Anonyymi

      Työkykyiset ei osaa arvostaa työkykyä. En ymmärrä miksi pitää valittaa kun lomat menee niin nopeasti. Minä en valittais kun kuitenkin olette työkykyisiä. Pitää valittaa pienestä.

    • No.. on eletyllä elämällä merkitystä. Koettu ja eletty kasvattaa ja jalostaa ihmistä. Kuten matkailu.. se avartaa näkemyksiä.

      Tynnyrissä voi toki elää koko elämänsä, jos niin haluaa.

      Mikä nyt kullekin sopii. Muistettaneen kuitenkin, että tämä on ainoa elämä mikä meillä on. Tässä ja nyt. Menneiden muistot rikastuttavat ihmistä. Tässä hetkessä elävä on onnellinen, sillä huomenna jo voi tapahtua jotakin ennenkuulumatonta. Jos huominen tulee...

      Kitinä ja narina on turhaa, sillä on otettava hetkestä kiinni ja elettävä. Kunnes kuolo korjaa.
      Elämä on täynnä valintoja ja ne valinnat määräävät elämämme laadun.

    • Anonyymi

      Miten niin ei merkitystä? Kyllä menneellä on aina merkitystä, siinähän on kunkin ihmisen koko elämä, muistoissa.

      Jos sinulla ei ole elämälläsi mitään merkitystä, niin voivoi sentään. Oletko masentunut?

      - Sheena

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      28
      1788
    2. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1170
    3. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      108
      843
    4. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      787
    5. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      52
      785
    6. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      50
      762
    7. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      730
    8. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      22
      730
    9. Mulla on ihan hirveä ikävä sua

      Ja sitten kun me taas nähdään, tai jos, niin mua vaan pelottaa että sinä inhoat sitä että mulla on tunteita sinuun.
      Ikävä
      47
      709
    10. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      35
      706
    Aihe