Oletko törmännyt koskaan outoihin asioihin?

Hyvää lauantai-iltaa.

Katselen sivusilmällä illankuluksi HBO:lta yhtä suosikkiani: 1408. (Spooky hotellihuone.)

Tuli mieleen kysyä, onko kukaan teistä koskaan törmännyt mihinkään yliluonnolliseen? Tai uskotteko ylipäätäänsä maailmassa olevan jotain meidän käsityskyvyn ulkopuolella?

Itselläni ei ole kokemuksia niistä, vaikka välillä toivoisin johonkin outoon törmääväni. Ehkä joskus kun teknologia vielä kehittyy pystymme havaitsemaan uusia energioita, ulottuvuuksia tai vastaavia asioita.

51

405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Viihdyn parhaiten aina se siinä portilla. Ihan läpi en ole päässyt, mutta joistakin asioista en niin varma ole.

      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        🍒 ­­­N­y­m­­f­o­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17932820P

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Olen täysin varma, että vielä ei tiedetä kaikkea eli käsityskykymme ulkopuolella lienee paljonkin asioita. Mitään "yliluonnollista" ei kuitenkaan ole olemassa, koska kaikki mitä täällä on, on tätä maailmankaikkeutta ja siis äärettömän luonnollista.

      Näin ollen vastaukseni on yhtä tyhjän kanssa.

      • Olet aivan oikeassa. Pitäisikö sanoa: Tämänhetkisen käsityskykymme ulkopuolella.

        Vastauksesi ei ollutkaan yhtä tyhjän kanssa.

        Tulen luominenkin oli joskus taikaa, kunnes ymmärrettiin hakata kahta kiveä vastakkain tai hinkata keppejä tarpeeksi. Tai jotain...


    • Anonyymi

      Lähinnä nyt sinuun :)

      • Kiitos. 😄 Tämä sai minut naurahtamaan ja lämmitti mieltä. Nyt on hyvä käpertyä sänkyyn kuin kissa kehräten.

        Toivotan makoisia sekä rentouttavia yöllisiä unikuvia sinne. 🖖 Sleep well!


      • Anonyymi
        ScifiNörtti kirjoitti:

        Kiitos. 😄 Tämä sai minut naurahtamaan ja lämmitti mieltä. Nyt on hyvä käpertyä sänkyyn kuin kissa kehräten.

        Toivotan makoisia sekä rentouttavia yöllisiä unikuvia sinne. 🖖 Sleep well!

        Ole hyvä :) Nuku hyvin myös. Ens yönä kuvittelen sulle uudet unet ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ole hyvä :) Nuku hyvin myös. Ens yönä kuvittelen sulle uudet unet ;)

        Hyvää huomentapäivää. Nukuin aika hyvin vaikka heräsin jo aikaisin. En nähnyt oikein unia tänä yönä.

        Ehkä näen niitä nyt päikkäreillä enemmän Tiihii, mitäköhän unia sieltä on odotettavissa. 🤭


    • Ihan jo pienenä näin haamuja. Sanon niitä lähinnä sieluiksi koska niillä ei ole mitään hahmoa. Ovat kooltaan suht pieniä. Pyörivät talomme katonrajassa.

      Pelästyttävin haamu jonka olen nähnyt, oli edesmennyt koirani. Näin tämän hahmon eteisessä. Oli ihan pakko kääntää pää pois, että näenkö harhoja. Mutta ei siinä se oli ja pysyi, sen jälkeen en ole nähnyt. Otin koirani poislähdön todella raskaasti.. luulen että tuli ilmoittamaan, että kaikki on nyt hyvin. Oli, niin levollisen näköinen.

      Tässä vanhassa talossa missä asun, olen myös nähnyt. (Haamuja) Ihan lapsenikin on joskus ollut peloissaan, että äiti täällä on joku. Eikä ole osannut sanoa sen tarkempaan.

      Avomies myös rupesi näkemään, että lihava mies haamu kävi täällä meillä ja myös meidän mökillä. Minähän uskon, koska olen nähnyt elämäni aikana näitä. Eli uskon kaikkeen yliluonnolliseen.

      Jollain lailla saatan aistia, että nyt tapahtuu jotain pahaa.. kuulin avainten kilinää ja näin ikkunasta huurteiset renkaan jäljet.. no eipä mennyt montaa tuntia, kun pahaa tapahtui. Ennakko varoituksia. Mihin ei osaa sillä hetkellä reagoida..

      • Onpas siinä paljon kaikenlaista. Olisi kiva kokea joskus tuommoisia, ihan mielenkiinnosta jo. Ei tiedä miten suhtautuisi noihin kokemuksiin.

        Joskus olen luullut kokevani jotain outoa, mutta niihin on löytynyt ihan järkevä selitys kuitenkin hetken ihmettelyn jälkeen. Kyllä niissä ihokarvat ovat nousseet pystyyn. 😄

        Etiäisiä ja enneunia olen joskus kokenut. Mutta aika harvakseltaan. Ne on lähinnä ehkä intuition aiheuttamia tuntemuksia, tai olen saattanut nähdä vilauksen jostakin asiasta tiedostamattani, sitten ne ovat tulleet uniin.

        Unien perusteella voisi luulla, että olen elänyt tuhat elämää. Sen verran on monipuolisia ja osa tuntuu olevan muista maailmoistakin.


      • Anonyymi

        Palstan pulleat kaveripojat teillä kummittelevat.


      • ScifiNörtti kirjoitti:

        Onpas siinä paljon kaikenlaista. Olisi kiva kokea joskus tuommoisia, ihan mielenkiinnosta jo. Ei tiedä miten suhtautuisi noihin kokemuksiin.

        Joskus olen luullut kokevani jotain outoa, mutta niihin on löytynyt ihan järkevä selitys kuitenkin hetken ihmettelyn jälkeen. Kyllä niissä ihokarvat ovat nousseet pystyyn. 😄

        Etiäisiä ja enneunia olen joskus kokenut. Mutta aika harvakseltaan. Ne on lähinnä ehkä intuition aiheuttamia tuntemuksia, tai olen saattanut nähdä vilauksen jostakin asiasta tiedostamattani, sitten ne ovat tulleet uniin.

        Unien perusteella voisi luulla, että olen elänyt tuhat elämää. Sen verran on monipuolisia ja osa tuntuu olevan muista maailmoistakin.

        Enneunia olen myös minä nähnyt.

        Kyllähän nämä on erikoisia kokemuksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palstan pulleat kaveripojat teillä kummittelevat.

        Minä en ole nähnyt. Mutta ilmeisesti näin on.


    • Joo, mun äitin talossa, kun asuin vielä tampereelka ja olin viikonloppuna käymässä. Niin yöllä kuulu keittiöstä jotain kirkunaa ja kissakin ryntäs sinne yläkertaan turvaan. Menin alas ja äitikin oli kuullu, mutta sano että se kuului ihan toisesta suunnasta.

      Tota HBO ta en oo tilannu enkä mitään muutakaan. Mutta eilen huomasin että Karpo on tullu Yle Areenaan. No ei kovin yliluonnollista, mutta kuitenkin. Katsokaa.

      • Ai veikeetä. Siinä ollut varmaan vähän ihmeissään.

        No onhan Karpo aika yliluonnollinen. 😊


      • ScifiNörtti kirjoitti:

        Ai veikeetä. Siinä ollut varmaan vähän ihmeissään.

        No onhan Karpo aika yliluonnollinen. 😊

        Aika veikeetä jopa.


      • ScifiNörtti kirjoitti:

        Ai veikeetä. Siinä ollut varmaan vähän ihmeissään.

        No onhan Karpo aika yliluonnollinen. 😊

        Karpon karvalakki on jo legendaarinen, vähän kuin Janis Joplinin. Tosin Joplinin karvahattu on musta kyllä vähän tyylikkäämpi.


    • Anonyymi

      Minulla tuli ainakin verisyöpävarvas, kun siihen tuli naarmu.

      Saatoin hieman liioitella, mutta piti siihen laittaa melkein laastari.

      >simiti<

    • Anonyymi

      Aika usein tulee törmättyä, ei mihinkään paranormaaliin...lähinnä palstan arkipäivään :D

    • Anonyymi

      Ei ole tapahtunut et kaunis seksikäs ja tosi mukava sinkkunainen pyytäis tuu kahville oon leiponut masaliisaa

    • Anonyymi

      Voisin laittaa ufotutkijoiden havaintosivustolle mutta tulkoot nyt tänne, ilman tarkkoja osoite-ja ympäristötunnisteita. Tapahtui ollessani yläasteikäinen ja tästä on aikaa. Ajankohta myöhäissyksy, iltakuuden jälkeen, pimeää. Kaupungissa. Olin rakennuksen sisällä ja katsoin sillä hetkellä ikkunasta ulos ja siinä samassa eteeni ilmaantui tunnistamaton valoilmiö. Korkeutemme maanpinnasta noin 7-8 metriä. Etäisyys minusta enemmän, noin 14-15 metriä. Oli samassa vaakatasossa minun nähden. Etäisyysarviot perustuvat ulkopuolisiin kiintopisteisiin. Valoilmiön perusmuoto: matala, leveä kolmio, kärki yläpuolella. Leveys alle 10 metriä, keskikohdan noin 2 metrin verran. Perusmuodon ääriviivat hyvin selkeät ja sisältö koostui vierivieressä olevista ja päällekkäisistä jalkapallon kokoisista värillisistä valopalloista. Väreinä kulta ja punainen epäsäännöllisessä kuviossa. Ilmiö ilmaantui eteeni yhtäkkiä siinä paikalla, viipyi nelisen sekuntia ja hävisi sitten samantien. Ei liikahtanut mistään mihinkään. Ei tuottanut ääniä, saatikka jälkiä. Sillä hetkellä ei ollut mitään liikennettä, mikä olisi tuottanut minkäänlaista valoa. Kiinteät valot tulivat katulampuista ja eräästä näyteikkunasta, mikä ei aiheensa vuoksi sellaista valoa ollut ja ollut senkään jälkeen koskaan tuottanut. Myöskään sisätiloissa ei ollut millään seinustalla sellaista valonlähdettä, mikä olisi tuollaisen esim. ikkunaan heijastanut. Siis olin kerrostalossa ja ainakaan siihen aikaan ei ollut kuluttajateknologiaa, millä tuollaisen ilmiön olisi voinut tuottaa ja yksityisasunnosta käsin. Tiedän mitä näin mutta en tiedä, Mitä näin. Muutama sekunti, mitkä ovat jääneet mieleen.

      • Kiitos kokemuksen jakamisesta. 😊


    • Njaa.. en tiedä varmaksi mitä koin..

      Asuin emäntäkouluajoillani soluasunnossa sellaisessa parakissa. Kämmpäkaverillani oli sellaiset stereot pöydällään.. ne alkoi yhtäkkiä soimaan täysillä ja yritin kääntää volyyminäppäintä pienemmälle, eikä mitään tehoa. Oli yksin huoneessa ja verhot ikkunassa oli suljettuna.

      Yritin sammuttaa stereot ja sekään ei auttanut. Ne vain pauhasivat täysillä. Lopulta vedin töpselin seinästä ja sekään ei auttanut. Ne stereot vaan pauhasivat jonkin aikaa. Ehkä noin kaksikymnentä sekuntia myöhemmin meteli loppui.

      Olen ajatellut,että minulle tehtiin jonkinmoinen pila. Tiesin, että stereoissa oli kaukosäädin, mutta tuolloin .. vuonna 1990 ei ollut säädintä, joka olisi toiminut ilman suoraa kontaktia. Olin huoneessa yksin ja ainoasta ikkunasta oli verhot kiinni. Ja mikä olisi selittänyt sen, että stereot pauhasivat ainakin 20 sekuntia ilman virtaa..

      Illalla sisareni kyllä soitti ja ilmoitti että rakas lemmikkini oli menehtynyt. Tosin en usko, että sillä oli mitään tekemistä asian kanssa.

      En pelännyt, mutta koko juttu tuntui oudolta.

      • Aika raju. Ehkä se oli henkiyhteys. Tuli sanomaan vielä näkemiin. Ei niistä koskaan tiedä.

        Välillä näen unia koiravainaasta. Niissä tiedostan kyllä että on kuollut. Mutta välillä tulee moikkaamaan rajan takaata. Siinä sitten paijaan sitä ja iloitsen että tuli käymään. 😊


      • Tuollainen juttu minullekin on muuten tapahtunut. 🤔 - Mieheni oli yövuorossa töissä ja ennen hänen lähtöään oli tehty kyllä perinteinen haamutarkastuskin yläkerrassa. 🙈

        Kävin nukkumaan ja näin unta, minkä oikeastaan vieläkin muistan, vaikka ei se liity tähän. - Joskus aamuyöllä kahden-kolmen aikaan uneeni tulvi voimakasäänistä laulua. - Heräsin pelästyneenä ja nousin sängyssä istumaan, kun en heti tiennyt, mitä tapahtuu. - Kuulin, kuinka Arja Saijonmaa laulaa Kotkan Ruusua..😅
        Nousin sängystä ja kurkkasin ensin varovasti makuuhuoneen ovelta olkkariin ja siihen ympärille ja totesin, ettei talossa oikeasti ole ketään muita kuin minä. - Olohuoneen ja keittiön välisessä vitriinissä oli radio, joka pauhasi täysillä. - Paljon suuremmalla volumella kuin mitä sitä koskaan muuten kuunneltiin. - Radion antennijohto oli (jotenkin?) kytketty seinään.
        Menin kokeilemaan radion virtakytkintä, mutta se oli offissa, joten en saanut radiota sammumaan. Kiskoin sähköjohdon irti seinästä ja radio vain pauhasi. Siinä oli tietysti myös patterit.. - Lopulta kiskoin vielä antennijohdon irti ja sen jälkeen radio muistaakseni hiljeni.

        Oli muuten pitkä aamuyö odotella, että mies tuli kotiin joskus seitsemän jälkeen.. En nukkunut enää silmäystäkään. 🙂

        Veikkaan, että oli ollut ukkonen ja salama oli jotenkin aiheuttanut tuon radion kytkeytymisen päälle. Mutta oli se hirveä herääminen!!


    • Mua kiinnostaa aaveiden etsintään ja ufoihin liittyvät ohjelmat, vaikka mua yleensä pelottaa enemmän tai vähemmän ohjelmien aikana tai niiden jälkeen. Kerran olin ihan pakokauhun vallassa, kun olin katsonut jotain ufoihin liittyvää ohjelmaa. Oon lapsesta lähtien pelänny ufoja nähny niihin liittyviä uniakin. En tosin tiedä uskonko maapallon ulkopuoliseen elämään tai ainakaan ihmisen kaltaiseen elämään. Vettä tosin on löytyny kuusta ja ehkä jotain muuta alkukantaista elämää voi olla.

      Omakotitalossa, jossa asuin lapsena ja teininä kuului välillä outoja ääniä. Ihan kuin harjan varrella tai jollain muulla kepillä olis hakattu yläkerran lattiaa ja joskus yöllä kuului askelia rappusista. Muutaman kerran kuulin ollessani yksin kotona ihan kuin joku olisi vetänyt vessanpöntön ja sen jälkeen sulkenu sen kannen. Se oli vähän pelottavaa, koska mun lisäks talossa ei ollu kuin meidän kissa ja eikä se siis voinnu olla vessasta kuuluvien äänten takana.

      Äiti (RIP) sanoi joskus, että hän oli kerran irtaantunut ruumiistaan. Hän oli katsellut itseään yläpuolelta, ja kun hän palasi takaisin ruumiiseensa hänellä oli kylmä.

      • Onpas ihmisillä ollut kaikenlaisia mielenkiintoisia kokemuksia.

        Mulla oli nuorena myös tuo ufo pelko. Mutta nykyään ei enää. Olen aika paljon myös katsonut kaikenlaisia dokkareita ja elokuvia niistä.

        Fourth Kind ja Fire in the Sky ovat ehkä parhaimpia. Area 51 found footage leffa oli myös aika hyvä.

        Ei sitä tiedä jos vaikka kissa olisi pomppinut vessanpytyn päällä, kolauttanu kannen alas ja tassutellut sen vivun päälle tai käpälöinyt vetonuppia. 🤔

        Tuosta tulikin mieleen, olen selkounia nähnyt. Tai niitä missä tiedät olevasi unessa, ja voit tehdä mitä haluat. Ne on aika erikoisia.


      • ScifiNörtti kirjoitti:

        Onpas ihmisillä ollut kaikenlaisia mielenkiintoisia kokemuksia.

        Mulla oli nuorena myös tuo ufo pelko. Mutta nykyään ei enää. Olen aika paljon myös katsonut kaikenlaisia dokkareita ja elokuvia niistä.

        Fourth Kind ja Fire in the Sky ovat ehkä parhaimpia. Area 51 found footage leffa oli myös aika hyvä.

        Ei sitä tiedä jos vaikka kissa olisi pomppinut vessanpytyn päällä, kolauttanu kannen alas ja tassutellut sen vivun päälle tai käpälöinyt vetonuppia. 🤔

        Tuosta tulikin mieleen, olen selkounia nähnyt. Tai niitä missä tiedät olevasi unessa, ja voit tehdä mitä haluat. Ne on aika erikoisia.

        Ei kyllä kissa ollut vessanpöntön päällä hyppimässä. Ja jos olisi ollut, niin sekin olisi ollut outoa. Ei siellä vessassa ketään ollut. Muistan ainakin yhden kerran, kun kuulin aika selvästi, kun vessanpönttöä vedettiin ja kansi laskettiin alas, vaikka siitä on jo yli 20 vuotta, jos kohta lähes 30.


      • ScifiNörtti kirjoitti:

        Onpas ihmisillä ollut kaikenlaisia mielenkiintoisia kokemuksia.

        Mulla oli nuorena myös tuo ufo pelko. Mutta nykyään ei enää. Olen aika paljon myös katsonut kaikenlaisia dokkareita ja elokuvia niistä.

        Fourth Kind ja Fire in the Sky ovat ehkä parhaimpia. Area 51 found footage leffa oli myös aika hyvä.

        Ei sitä tiedä jos vaikka kissa olisi pomppinut vessanpytyn päällä, kolauttanu kannen alas ja tassutellut sen vivun päälle tai käpälöinyt vetonuppia. 🤔

        Tuosta tulikin mieleen, olen selkounia nähnyt. Tai niitä missä tiedät olevasi unessa, ja voit tehdä mitä haluat. Ne on aika erikoisia.

        Tai jopa hieman yli 30.


    • Anonyymi

      Olen törmännyt moniin outoihin asioihin. Yliluonnollisina niitä ei silti voi pitää, vaan luonnollisina ihmeellisinä asioina.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Tulen luominen kuin Lumen luominen.

      Kivikauden ihmiset eivät pystyneet syömään kypsää lihaa kuin ukkosella, kun salama oli sytyttänyt tulipalon, koska eivät osannet tehdä tulta.

      Foundation on sellainen sarja... matematiikalla voi ennustaa tulevat tapahtumat.

      Ja jos on liikaa muuttujia eli ulottuvuuksia, niin silloin yhtälöstä pitää vain poistaa ulottuvuuksia jotta siitä tulee yksinkertaisempi, kuten kolmiulotteinen esinekin luo 2-ulotteisen varjon pinnalle, yhtä yksinkertaista.

      Foundation: https://www.imdb.com/title/tt0804484/

      • Tuosta tulee mieleen Reynoldsin yksi tarina. Siinä pohdittiin juuri tuota yksi ulottuvuus vähemmän juttua, ja miltä esineet tai asiat näyttäisivät tiputettuna astetta pienempään.

        Toisinpäin se voi ollakkin vähän hankalampaa. Näet pyöreän varjon. Onko se pallo, lieriö vai lätyskä vain.


      • Tuo Foundations on mennyt kokonaan tutkan ohitse. Pitääkin tsekata se vaiheessa. Kiitos.


    • Anonyymi

      Tunnen tietävän ennakkoon asioita, joita en ymmärrä itsekään. En erityisemmin ilahdu niistä kaikista.
      Kerran oli vihainen ystävälleni, tietäen etten halua lähteä reissuun toiselle paikkakunnalle, koska törmäisin vanhaan exään. Pääsimme kaupunginlaidalle kun kävelimme yhteen. Ystäväni oli hämmästynyt tietäen ettemme olleet olleet edes puheväleissä moneen vuoteen ja että tapasimme eri kaupungissa kuin kumpikaan asuimme. Vastaavia on sattunut siis ennenkin. Muihinkin asioihin liittyvää ennakointia on ollut, josta kysytty miksi ajattelen niin, joita itsekin havahtunut miettimään, mistä tiedän että joku yllättävä asia tapahtuu.

      • Aika vekkulia. Sulla on selvästi joku kuudes aisti. Mikä reagoi vahvoihin asioihin ilmeisesti jollain tapaa.


      • Anonyymi
        ScifiNörtti kirjoitti:

        Aika vekkulia. Sulla on selvästi joku kuudes aisti. Mikä reagoi vahvoihin asioihin ilmeisesti jollain tapaa.

        Niin on, huomaan että hyvin samoja kuin Aletheiasilla. Jotkut myös erilaisia, etten välitä niistä puhua tunnustaen jopa itselleni olevani hieman hullu😅

        Silloin kun Natoon liittyminen eikä Ukrainan sota ei ollut vielä ajankohtaista mutta tulossa, heräsin palokellokellojen kalkatukseen yöllä. Menin parvekkeelle ja kuulin Mauno Koiviston (ehkä lähinnä) äänellä kuulutetun puheen, jossa hän varoitti Venäjästä ja puhui Natoon liittymisen tarpeellisuudesta. Se oli minulle todellista, mutta on pitänyt olla todellisen tuntuista unta. En huomannut muita ihmisiä parvekkeilla, mutten myöskään huomannut ihmetellä sitä.


    • Uskon siihen, että on asioita, joista ihmisellä ei ole vielä täyttä ymmärrystä. Olen melko kriittinen sen suhteen mitä uskon, sillä yliluonnollisiin ilmiöihin liittyy paljon huijauksia, väärennöksiä sekä vääriä tulkintoja. Olen taipuvaisempi luottamaan tieteeseen kuin uskomuksiin.

      Olen kuitenkin itse kokenut selittämättömiä asioita. Olen esim. lukuisia kertoja vaistonnut asioita ennen kuin ne tapahtuvat. Se on itseasiassa aika arkipäiväistä minulle. Olen viime aikoina esim nähnyt ennalta, miten tietyt tilanteet tulevat päättymään töissä. Kollegani olivat ihmeissään tapahtumista, mutta minä en, sillä olin tiennyt miten asiat tulevat menemään jo kuukautta aikaisemmin. Tapasin jokin aika sitten tuttavani aviomiehen ensimmäistä kertaa. Kätellessäni häntä ja katsoessani häntä silmiin, näin mielessäni, että hänellä on avioliiton ulkopuolinen suhde. En tietenkään sanonut asiasta mitään, koska en tuntenut miestä eikä minulla ollut mitään järkevää syytä tuntemukselleni. Puolen vuoden päästä tuttavani liitto päättyi eroon ja miehellä oli toinen nainen. Erään kerran juttelin työkaverini kanssa ja minulle tuli vahva tunne, että hän on raskaana. Kolmen kuukauden kuluttua hän kertoi työyhteisölle olevansa raskaana neljännnellä kuulla. Vastaavia esimerkkejä on lukuisia ja päivittäin vaistoan esim sellaisia asioita kuin mikä biisi tulee seuraavaksi radiosta.

      En ole aina niin iloinen tästä "kyvystä", sillä joskus minua ahdistaa vaistota asioita ennalta. Se ei toimi niin, että näkisin sen, mitä haluan, vaan tuntemukset tulevat hyvin satunnaisesti ja välähdyksenomaisesti. Olen yrittänyt opetella suhtautumaan tähän lahjana ja oppia kuuntelemaan itseäni, sillä olen joskus jälkikäteen huomannut, että jos olisin kuunnellut vaistoani, olisin voinut säästyä tietyiltä asioilta.

      • Kaksiteräinen miekka. Lahja sekä kirous.


      • ScifiNörtti kirjoitti:

        Kaksiteräinen miekka. Lahja sekä kirous.

        Niinhän se on. Äidilläni oli sama ominaisuus ja muistan hänen kertoneen, että hän ei halunnut ruokkia tätä kykyä, sillä hän sai paljon näkyjä ihmisten kuolemista ja se ahdisti häntä todella paljon. Joskus on parempi, kun ei tiedä ennalta, mitä tulee tapahtumaan.


    • Anonyymi

      Minä teen 2-ulotteisista 3-ulotteisia, virtuaalisesti siis, 3D-ohjelmoinnissa tietokoneella.

      • Nice! 👍 Tekisi mieli opetella tuota kanssa joskus. Mitä ohjelmaa käytät?


    • Anonyymi

      Mä voin opettaa tekemään 3D First Person Shooter (FPS) pelejä vaikka D
      Mutta se on vaikeata, ehkä vaikein ohjelmoinnin tyyppi kaikkine Direct3D jq OpenGL ym jutut.


      Voin nettiin jonkun kuvan, mutta nyt pitää mennä kaupaan.

      • Anonyymi

        Tulin kaupasta, matkalla mietin saat ohjeen hahmo nimeltä:

        Ensin kannattaa opetella jotain perusasioita piirtämällä aluksi 3D-hahmoja.

        Ei mitään ohjelmointia aluksi, piirtämällä vaan.

        Tuollainen ohjelma joka on ilmainen koska on vanha versio, mutta täysin kelvollinen
        tekemään todella hyviä 3D kuvia, hahmoja ja animaatioita. 3ds Max, voi asentaa opiskelijaversion ilmaiseksi:


        https://www.computerhope.com/issues/ch001944.htm


        Käytännössä kuin mikä tahansa piirto-ohjelma, mutta 3-ulotteinen piirto-ohjelma, jossa 4 ruutua:

        1..3 näyttävät kolmesta eri suunnasta sen piirroksesi, ja neljäs ruutu näyttää mille se oikeasti näyttäisi sitten piirrettynä se objekti.

        Kannattaa ottaa ensin joku helppo valmis mallikuva, kuutio tai pallo, mikä tahansa.

        voit siirrellä niitä pisteitä (3D-piste=Vertex) hiirellä miten haluat.
        Eli saa käsityksen miten se koordinaatisto toimii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tulin kaupasta, matkalla mietin saat ohjeen hahmo nimeltä:

        Ensin kannattaa opetella jotain perusasioita piirtämällä aluksi 3D-hahmoja.

        Ei mitään ohjelmointia aluksi, piirtämällä vaan.

        Tuollainen ohjelma joka on ilmainen koska on vanha versio, mutta täysin kelvollinen
        tekemään todella hyviä 3D kuvia, hahmoja ja animaatioita. 3ds Max, voi asentaa opiskelijaversion ilmaiseksi:


        https://www.computerhope.com/issues/ch001944.htm


        Käytännössä kuin mikä tahansa piirto-ohjelma, mutta 3-ulotteinen piirto-ohjelma, jossa 4 ruutua:

        1..3 näyttävät kolmesta eri suunnasta sen piirroksesi, ja neljäs ruutu näyttää mille se oikeasti näyttäisi sitten piirrettynä se objekti.

        Kannattaa ottaa ensin joku helppo valmis mallikuva, kuutio tai pallo, mikä tahansa.

        voit siirrellä niitä pisteitä (3D-piste=Vertex) hiirellä miten haluat.
        Eli saa käsityksen miten se koordinaatisto toimii.

        Kiitoksia. 😊 Pitääkin tsekata se kun pääsee kotiin joskus töistä.


    • Parilla minun läheiselläni on ja on ollut taipumus etiäisiin, enneunien näkemiseen ja myös epätavallisten asioiden näkemiseen/kuulemiseen.

      Joskus olen pelännyt, että itselläni olisi samoja kykyjä, joten varmuudeksi olen mielessäni rukoillut, että minun ei tarvitse kohdata mitään epätavallista, vaikka siihen olisi ollut aihettakin. - Olen siis tarkoituksellisesti välttänyt sellaisia tilanteita. - Ehkä se on auttanut, kun olen ilmaissut haluttomuuteni. - Ehkä niitä ei olisi ollut tulossa kohdalle muutenkaan.🤔

      • Niihin kyllä tottuu.


      • buddy-love kirjoitti:

        Niihin kyllä tottuu.

        Ymmärrän sen. Minulle hyvin läheinen, jo edesmennyt ihminen kyllä osoitti sen. Hän oli aina rauhallinen ja selkeä, kun näitä tapahtui.

        Minusta se vain tuntuu hieman pelottavalta ja siksi en ole ottanut kykyä vastaan.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Ymmärrän sen. Minulle hyvin läheinen, jo edesmennyt ihminen kyllä osoitti sen. Hän oli aina rauhallinen ja selkeä, kun näitä tapahtui.

        Minusta se vain tuntuu hieman pelottavalta ja siksi en ole ottanut kykyä vastaan.

        Minulla on ollut noita jostain kolmivuotiaasta asti ja viimeisin juttu oli muutama päivä sitten.
        Oikeastaan kummastuttaa jos niissä on taukoa.
        Suvussani on ollut muitakin.


      • buddy-love kirjoitti:

        Minulla on ollut noita jostain kolmivuotiaasta asti ja viimeisin juttu oli muutama päivä sitten.
        Oikeastaan kummastuttaa jos niissä on taukoa.
        Suvussani on ollut muitakin.

        Ehkä minäkin suhtautuisin asiaan vähemmän pelokkaasti, jos olisin ottanut lahjan vastaan lapsena. 🤔 - Toisen läheiseni kyky alkoi ainakin alle 10-vuotiaana hänkin näyttäisi ottavan asian luonnollisena.


    • Anonyymi

      Metsän siimeksessä jos asustelee, niin eläimet tekevät mitä kummallisimpia ääniä, mutta niihin tottuu, kuten juhannuksena ihmettelin että mistä joku kummallinen huuhaa-ääni kuuluu, aivan kuin joku pöllö asuisi vintillä, mutta ajattelin että kai viereisessä metsässä kuitenkin... todennäköisemmin...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      173
      3365
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      142
      2193
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      112
      2189
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      94
      1968
    5. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      27
      1653
    6. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      84
      1650
    7. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      75
      1176
    8. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      292
      1167
    9. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1150
    10. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      74
      978
    Aihe