tuli mieleen googlata kun toisessa ketjussa mainitsin että suomalaiset on melkoista white-trashia ja todellakin, tuokin kuva voisi ihan hyvin olla Suomesta:
https://www.politicscentral.org/warren-ranked-white-trash-city-michigan/
Tai tuo:
https://www.themanfromsnowyriver.com.au/event/463/mad-monday-theme-rednecks-white-trash.html
-harmiseikirj-
Suomi todellakin on whitetrash -maa
48
490
Vastaukset
Punaniskatko vain törkysakkia? Entäpä se aatteen jalo palo, eikö se kipinöi ollenkaan punaniskaisuuden piirissä?
- Anonyymi
Jossain puhutaan että pakolaisia syrjintä on epäluuloa ulkomaalaisia kohtaan ? Olen asunut useita vuosia matu alue Suvelan lähellä, mitään hyvää niissä riehuvista sakeista en osaa sanoa ? Eli kokemusperäistä .
Anonyymi kirjoitti:
Jossain puhutaan että pakolaisia syrjintä on epäluuloa ulkomaalaisia kohtaan ? Olen asunut useita vuosia matu alue Suvelan lähellä, mitään hyvää niissä riehuvista sakeista en osaa sanoa ? Eli kokemusperäistä .
Eli syystäkin syrjitään? Ja kokemusperäisesti...eipä tuohon paljon lisättävää ole. Punaniskat on kyllä sitten ihan eri juttu.
Kulkeeko Harmis puku pykälässä ja tukka geelissä sitten?
- Anonyymi
Ei sitä nyt kuitenkaan toiseen ääripäähän asti tarvitse mennä esiintyäkseen riittävn kohtuullisen asiallisesti ihmisten ilmoilla.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä nyt kuitenkaan toiseen ääripäähän asti tarvitse mennä esiintyäkseen riittävn kohtuullisen asiallisesti ihmisten ilmoilla.
-harmiseikirj-Eikö? No hitsi. Millainen vaatetus ei ole sitten white trashia, jos saan kysyä ja viitsit vastata?
Huitale kirjoitti:
Eikö? No hitsi. Millainen vaatetus ei ole sitten white trashia, jos saan kysyä ja viitsit vastata?
Kysyn, kun itse en pidä yhtään itseeni roskana, vaikka kulkisin verkkareissa ja flanellipaidassa tms. Minulle ne on vain vaatteet, minä olen silti jalokivi ja helmi, vaikka paskalla päällystettynä.
😁
Joka ei sitä nää on puusilmä. 😜- Anonyymi
Huitale kirjoitti:
Kysyn, kun itse en pidä yhtään itseeni roskana, vaikka kulkisin verkkareissa ja flanellipaidassa tms. Minulle ne on vain vaatteet, minä olen silti jalokivi ja helmi, vaikka paskalla päällystettynä.
😁
Joka ei sitä nää on puusilmä. 😜Jos verkkarit ja flanellipaita ovat siistit ja puhtaat ne on ihan ok. Jos menee paskaissa kamppeissa oli ne mitä tahansa se ei ole ok.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Jos verkkarit ja flanellipaita ovat siistit ja puhtaat ne on ihan ok. Jos menee paskaissa kamppeissa oli ne mitä tahansa se ei ole ok.
-harmiseikirj-Jos tulee autokorjaamolta töistä ja käy kaupassa samalla ostaa evästä, kun hakee varaosia, niin en kyllä ole vaihtanut vaatteita hienostellakseni. Olen menny paskaisissa kamppeissa kauppaan, kädetkin pinttyneenä.
Ja yhäkin pidän itseeni yhtä jalokivenä ja helmenä.
Muut saa perustaa rätteihinsä oman arvonsa, minä en perusta omaa enkä toisen arvoa vaatteisiin.Huitale kirjoitti:
Jos tulee autokorjaamolta töistä ja käy kaupassa samalla ostaa evästä, kun hakee varaosia, niin en kyllä ole vaihtanut vaatteita hienostellakseni. Olen menny paskaisissa kamppeissa kauppaan, kädetkin pinttyneenä.
Muut saa perustaa rätteihinsä oman arvonsa, minä en perusta omaa enkä toisen arvoa vaatteisiin.Minusta toi rättien kanssa keekoilu on todellisuudesta irtaantumista. Haloefekti paremmuudesta. Tehtyä kuraa.
- Anonyymi
Huitale kirjoitti:
Jos tulee autokorjaamolta töistä ja käy kaupassa samalla ostaa evästä, kun hakee varaosia, niin en kyllä ole vaihtanut vaatteita hienostellakseni. Olen menny paskaisissa kamppeissa kauppaan, kädetkin pinttyneenä.
Muut saa perustaa rätteihinsä oman arvonsa, minä en perusta omaa enkä toisen arvoa vaatteisiin.Jos kädet pinttyneenä rasvasta ym. liasta tai puolialasti hikeä roiskien sinnetänne menet valitsemaan tomaatteja yleislaarista se on juurikin whitetrashia ja junttia.
-harmiseikirj- Huitale kirjoitti:
Minusta toi rättien kanssa keekoilu on todellisuudesta irtaantumista. Haloefekti paremmuudesta. Tehtyä kuraa.
Rekkakuskeja on pidetty roskana jenkkilässä, niin joskus täälläkin. Silti ei tavara liiku ja kauppa käy, jos he laittaa auton parkkiin ja lopettaa hommat. Tulee nöyrää väkeä pyytelemään, voiskos sen ruoan toimittaa eteenpäin jne.
https://youtu.be/tj4OgWq5OmEAnonyymi kirjoitti:
Jos kädet pinttyneenä rasvasta ym. liasta tai puolialasti hikeä roiskien sinnetänne menet valitsemaan tomaatteja yleislaarista se on juurikin whitetrashia ja junttia.
-harmiseikirj-Evästä, ei tarkoita tomaatteja. Vaan evästä. Ja tomaatteja saa valmiissa rasioissa, ei niitä tartte enää nykyään hipelöidä likaisin käsin ellei ihan väkisin halua.
Huitale kirjoitti:
Evästä, ei tarkoita tomaatteja. Vaan evästä. Ja tomaatteja saa valmiissa rasioissa, ei niitä tartte enää nykyään hipelöidä likaisin käsin ellei ihan väkisin halua.
Ja minulla on tapana ottaa pussi siitä rullasta jonka laitan käteni päälle kuin hanskaksi, mikäli alan hedelmiä tms. käsin valikoimaan.
Huitale kirjoitti:
Ja minulla on tapana ottaa pussi siitä rullasta jonka laitan käteni päälle kuin hanskaksi, mikäli alan hedelmiä tms. käsin valikoimaan.
"Puhtaatkaan" kädet kun ei ole puhtaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Sivusta kysäisen, että ovatko nuo ihmiset sinusta jotenkin "ihmisten ilmoilla"? Minusta näyttävät pikemmin oleva jonkun pihassa. Eikö sitä kotipihallaan tai kaverin pihalla saa olla ihan rennosti?
- Anonyymi
Ei saa herjata Suomen valtiota, onneksi olkoon, pääsit SUPO:n mustalle listalle.
- Anonyymi
Eivät nuo ihmiset kyllä näytä sitten lainkaan suomalaisilta, mutta sovitaan nyt sitten vaikka noin. 😂
- Anonyymi
Kuka nyt mitäkin "white trashina" pitää. Itselleni tulee tuosta sanasta aina mieleen sellainen "jersey shore" tyyppinen sakki. Halpaa glitteriä, suttuista meikkiä ja tökeröitä ripsipidennyksiä, hiuspidennyksiä, tekokynsiä, ylipumpattuja rintoja ja huulia ja niin maan v.tusti viinaa ym. ym. Samoin sanasta tulee mieleen kaikki Tiger Kingit ynnä muut. Nuo linkittämäsi kuvat taas ovat minulle punaniskoja, ihan eri sakkia.
- Anonyymi
Eiks noi kuvat ole palstamiitistä? Mä olin tunnistavani siitä palstalaisia.
Mun mielestä white trash -tyyli ilmenee enemmänkin sellaisena yleissivistyksen puutteena, jatkuvana kiroiluna, tietynlaisena näköalattomuutena, karkeana puheena, ryyppäämisen ihannointina jne. kuin ihmisen ulkonäön perusteella, vaikka tuskin ne stereotypiat hihattomista paidoista miehillä ja muovikynsistä useamman lapsen yh-mamma-naisilla on tyhjästä syntyneet nekään 🙄
Omakohtaisesti tietty matala koulutustaso, toimiala sivutoimisen yritykseni parissa jaksamiseni puitteissa, oikeastaan asumismuotokin ulkohuusseineen, vanha auto yms. olisi periaatteessa tollasia vähän punaniskahenkisiä ulkoisia puitteita, mutta kun tämä oma sosioekonominen syöksy tulevasta asuntosijoittajasta ydinkeskustan liepeiltä taikka maanomistajasta, on tapahtunut kuitenkin siinä 11-28 ikäisenä, niin luulisin että ihan varhaislapsuuden hyvä kasvuympäristö muidenkin kuin pelkästään ongelmaisen äidin seurassa, näkyy mun puhe/kirjoitustyylissä, käytöstavoissa, yleissivistyksessä, kielitaidossa yms.
Mielestäni pukeutumisessa se raja menee siinä, yrittääkö tarkoituksella pukeutua "näyttävästi" (=usein mauttomasti) vai pukeutuuko ihminen enemmänkin hinta- ja käytännöllisyys edellä. 🙄 Täytyy sanoa, että joku musta pääkallohuppari ammattikouluaikana oli kohtuu mauton näin aikuisen silmin, mutta ei mua esimerkiksi työvaatteissa hävetä kulkea, vaan oikeastaan päinvastoin tunnen itseni jotenkin enemmän itsevarmaksi niissä 😄 Ainakin siis verrattuna vaatteisiin mitä tulee pidettyä yksin kotosalla, kuten mustia collegeja, yksivärisiä huppareita, ohuempia neuleita jne. Kyllähän mä farkuissa, tennareissa ja pikeepaidassa olen kaukana white trashista, mutta eipä niitä yksin ollessa pahemmin tule pidettyä, eli en naisten tavoin edes väitä pukeutuvani "vain omaksi ilokseni" 😁 Tilanteen mukaan, ja sen taidon puute on aika oleellinen osa noita wt-stereotypioita.
Kympeillä voi pukeutua tyylikkäästi vaikkapa Concours D' Elegance tapahtumaan ja satasilla mauttomasti vaikkapa jonkun häihin tai hautajaisiin 🙄
Ja ihan oma lukunsa on tietty se, että jos ihminen ei ole koskaan tottunut vaikkapa kauluspaitoihin tai mihinkään business casual -tyyliin, niin se vasta hölmöltä tuntuukin ja varmaan näyttääkin, jos mun kaltainen amis väkisin yrittäisi pukeutua vähintään keskiluokkaisesti tai muuten vain insinöörimäisesti 😂
Ja sama pätee sikäli myös autoihin, että eka autoni vuonna 2010 oli 16 vuotta vanha Clio, jossa oli jos mitä liekkitarraa, feikkipakoputkea, siniset kiiltävät lattiamatot, karvanopat, you name it... 🤦♂️ Eli auton vain piti näyttää "näyttävältä", mutta en mä kyllä jälkikäteen yhtään ihmettele sitä kaikenlaista naurua mitä siitä sain osakseni, yhdistettynä toki siihen huppariini. Siihen nähden vanhatkin Mersut, pakut, japsit jne. on olleet kuitenkin suhteellisen neutraaleja autoja, eli ikä/hintaluokasta huolimatta aika lailla ei-whitetrash 🙄Jospa sinä saat sen maailman ympärillesi. Itse edustin hoppari kansaa nuorena. Olehan sen ikäinenkin .
Itsehän käytän yleensä tunikoita ja ihon myötäisiä housuja itselleni sopivia tuossahan olen menossa synnyttää rullatuolissa samana päivänä syntyi kun otin kuvan . Ehkä sitten liikaa katu kuvaan. miehenikin siinä vilahtaa. Vain sen vuoksi koska olen valkoinen. https://twitter.com/valtakunta1/status/1641354453910528000?s=20
valtakunta kirjoitti:
Itsehän käytän yleensä tunikoita ja ihon myötäisiä housuja itselleni sopivia tuossahan olen menossa synnyttää rullatuolissa samana päivänä syntyi kun otin kuvan . Ehkä sitten liikaa katu kuvaan. miehenikin siinä vilahtaa. Vain sen vuoksi koska olen valkoinen. https://twitter.com/valtakunta1/status/1641354453910528000?s=20
Olet ihan 🤷🏻♀️ ei voi mitään kun ei sovi katukuvaan.💁🏻♀️ ei minua vedetä värikkäisiin ei sovi minulle olen liian tumma siihen
En ole malis joka kokkaa ja on kauniissa mekossa. https://is.mediadelivery.fi/img/978/62bf73cd17954bc8943151a9fda35b9a.jpg.webp
Eikä hiuksiakaan viitsi värjätä kun edes ikinä en hiusvärejä enää aikuisiässä käyttänyt kun valkosiakin hiuksis jo pukkaa. alkoi ei minulle mikään blondi sovi tai vaaleat värit. .
Nytpähän näätte ihan elävänä turha siinä.valtakunta kirjoitti:
Olet ihan 🤷🏻♀️ ei voi mitään kun ei sovi katukuvaan.💁🏻♀️ ei minua vedetä värikkäisiin ei sovi minulle olen liian tumma siihen
En ole malis joka kokkaa ja on kauniissa mekossa. https://is.mediadelivery.fi/img/978/62bf73cd17954bc8943151a9fda35b9a.jpg.webp
Eikä hiuksiakaan viitsi värjätä kun edes ikinä en hiusvärejä enää aikuisiässä käyttänyt kun valkosiakin hiuksis jo pukkaa. alkoi ei minulle mikään blondi sovi tai vaaleat värit. .
Nytpähän näätte ihan elävänä turha siinä.Minä tykkään tästä laulajasta🥰
https://youtu.be/5anLPw0Efmovaltakunta kirjoitti:
Minä tykkään tästä laulajasta🥰
https://youtu.be/5anLPw0EfmoJoku kerran sanoi että näytän punahilkalta https://youtu.be/_RrA-R5VHQs
valtakunta kirjoitti:
Joku kerran sanoi että näytän punahilkalta https://youtu.be/_RrA-R5VHQs
Musiikit oli vain mistä tykkään. Jaan vain kauniit biisit eteenpäin vaikka kukaan, ei tykkäisi ne on minun mielestä kauniit biisit sanotuksia nätin naisen kera. En ole perehtynyt noissa sanotuksiin. Elkää yhdistäkö😅😅
valtakunta kirjoitti:
Musiikit oli vain mistä tykkään. Jaan vain kauniit biisit eteenpäin vaikka kukaan, ei tykkäisi ne on minun mielestä kauniit biisit sanotuksia nätin naisen kera. En ole perehtynyt noissa sanotuksiin. Elkää yhdistäkö😅😅
Tästä saan voimaan käyttää suojia. Minulle on aivan mitäs tykkäätte. https://youtu.be/ydwBQhpFR1Q
- Anonyymi
Laitoin YHDEN vanhan tekemämme musiikin 1999 CD-levyltä viimeinen kappale youtubeen, minkä lupasin tuolle mustasusi, löysin myös ikivanhan paperin jossa on nuotit, skannasin sen, laitan sille jos pystyn.
Saan laittaa koska olen copyright owner ja noista vanhoista on myös jo aikaa sitten puhuttukin kitaristin kanssa että voi laittaa jos haluaa:
https://www.youtube.com/watch?v=5gOg3H2gvkU - Anonyymi
Palstan uskomattomien kääk eikä tässä vielä kaikki - juttujen uskominen voi myös edustaa tätä jaloa alakulttuuria
- Anonyymi
... tuo kappale loppuu tahallisesti leikattu tuo loppu noin tuossa kappaleessa, mutta olisi ehkä voinut laittaa alkuperäisen kitara-intron mistä logokin tulee, noh samapa tuo.
- Anonyymi
Tuossa näkyy muuten kitaristi joka oli auttamassa ja teki myös kappaleita levylle, muistelin että ainakin joskus oli tuon nimisessä, ja näkyykin tuossa kuvassa, powerload cover band, eli esittää hevi-covereita, se tuo kaljupäinen kitaristi videolla :D
https://metalliluola.fi/heavy-rock-bilebandi-powerload-still-of-the-night-klassikon-kimpussa/ Olettaisin että "white trash" on terminä nykyisin tulkittavissa vihapuheeksi. Näin siksi, että white trash vihjaa siihen suuntaan, että white ja trash oletusarvoisesti eivät kuulu yhteen ja kaikki mikä on trashia yleensä esiintyy muiden kuin valkoisten keskuudessa.
Tässä niitä michiganin trash-mittareita:
- number of residents on welfare, the …
- amount of high school dropouts,
- high (number of) methadone clinics per capita.
Ensimmäinen mittari ainakin värähtää Suomen kohdalla. Eihän täällä suuri osa väestöstä edes oleta, että omilla tuloillaan voisi elää vaan lisäksi pitää saada työttömyyskorvausta, työmarkkinatukea, lapsilisää, asumistukea, toimeentulotukea: semmoista se teettää pienten palkkojen, korkean verotuksen ja korkeiden elinkustannusten yhdistelmä.Tuota olin itsekin tulossa kommentoimaan,
Että (aika) rasistinen terminä tuo, että miksi siinä pitää erikseen ihonväri mainita..🤔
Ja saan itsekin pienen palkkani lisäksi kelalta vähän tukia, kun en toistaiseksi kokopäivätöissä ole, mut ei mulla sen perusteella (eipä kyllä muutenkaan) ole mieleen tullut et olisin minkäänväristä roskaväkeä..m.wurst kirjoitti:
Tuota olin itsekin tulossa kommentoimaan,
Että (aika) rasistinen terminä tuo, että miksi siinä pitää erikseen ihonväri mainita..🤔
Ja saan itsekin pienen palkkani lisäksi kelalta vähän tukia, kun en toistaiseksi kokopäivätöissä ole, mut ei mulla sen perusteella (eipä kyllä muutenkaan) ole mieleen tullut et olisin minkäänväristä roskaväkeä..White trash terminä on saanut alkunsa n. 200 vuotta sitten USA:n etelästä ja erityisesti mustien, jopa orjien, käyttämänä. Siitä se on sitten levinnyt yleisempään käyttöön ja yhtä ja ainutta oikeaa määritelmää ei varmasti löydy kuten ei selitystä sillekään miksi joku on white trashia ja joku toinen ei.
Orjuus lakkautettiin USA:ssa yli 150 vuotta sitten, mutta syystä sun toisesta eri väestöryhmien väliset keskinäiset erot eivät edes 5-6 sukupolvessa ole kadonneet mihinkään.scrg kirjoitti:
White trash terminä on saanut alkunsa n. 200 vuotta sitten USA:n etelästä ja erityisesti mustien, jopa orjien, käyttämänä. Siitä se on sitten levinnyt yleisempään käyttöön ja yhtä ja ainutta oikeaa määritelmää ei varmasti löydy kuten ei selitystä sillekään miksi joku on white trashia ja joku toinen ei.
Orjuus lakkautettiin USA:ssa yli 150 vuotta sitten, mutta syystä sun toisesta eri väestöryhmien väliset keskinäiset erot eivät edes 5-6 sukupolvessa ole kadonneet mihinkään.Aa, tota alkuperää en tiennytkään🤔
m.wurst kirjoitti:
Aa, tota alkuperää en tiennytkään🤔
En minäkään. Tiesin vain että vanha se termi on, koska esiintyy jossain Tom Sawyer / Huckleberry Finn tms. vanhan ajan kuvauksissa. Wikistä luin.
scrg kirjoitti:
En minäkään. Tiesin vain että vanha se termi on, koska esiintyy jossain Tom Sawyer / Huckleberry Finn tms. vanhan ajan kuvauksissa. Wikistä luin.
Niin nii😁
Jos nyt lähtis omaa mielipidettä tosta, varsinkin niinku ulkonäöllisesti mitä tulee white trashista ekana mieleen, nii jotenki semmonen et tavallaan on haluttu/pyritty panostaan (näyttävään) ulkonäköön mutta moni asia on silti rempallaan ja pielessä ja se mitä on panostettu on tod.näk. vedetty huolella överiksi
Jokseenki niinku niin,
Nuo alotuksen kuvat oli enempi just punaniska- tai hillbilly- tyylisiäm.wurst kirjoitti:
Niin nii😁
Jos nyt lähtis omaa mielipidettä tosta, varsinkin niinku ulkonäöllisesti mitä tulee white trashista ekana mieleen, nii jotenki semmonen et tavallaan on haluttu/pyritty panostaan (näyttävään) ulkonäköön mutta moni asia on silti rempallaan ja pielessä ja se mitä on panostettu on tod.näk. vedetty huolella överiksi
Jokseenki niinku niin,
Nuo alotuksen kuvat oli enempi just punaniska- tai hillbilly- tyylisiäJaahas. Hillbilly on vielä vanhempaa perua, jo Euroopasta. Viitataan Skotlannista Pohjois-Irlantiin (ja skottia puhuneeseen) porukkaan. Näitä on sitten ison meren ylitettyään asettunut Appalakkien vuoristoon.
Redneck sitten ehkä yleisemmin maanviljelys/maaseudun valkoinen vähän koulutettu ulkona työskentelevä työläinen tai viljelijä. Näistä kolmesta termistä se lienee ainoa, jota henkilö itse saattaa käyttää itsestään ja jopa ylpeydellä.scrg kirjoitti:
Jaahas. Hillbilly on vielä vanhempaa perua, jo Euroopasta. Viitataan Skotlannista Pohjois-Irlantiin (ja skottia puhuneeseen) porukkaan. Näitä on sitten ison meren ylitettyään asettunut Appalakkien vuoristoon.
Redneck sitten ehkä yleisemmin maanviljelys/maaseudun valkoinen vähän koulutettu ulkona työskentelevä työläinen tai viljelijä. Näistä kolmesta termistä se lienee ainoa, jota henkilö itse saattaa käyttää itsestään ja jopa ylpeydellä.Skotlannista Pohjois-Irlantiin =>Skotlannista Pohjois-Irlantiin muuttaneeseen porukkaan
scrg kirjoitti:
Jaahas. Hillbilly on vielä vanhempaa perua, jo Euroopasta. Viitataan Skotlannista Pohjois-Irlantiin (ja skottia puhuneeseen) porukkaan. Näitä on sitten ison meren ylitettyään asettunut Appalakkien vuoristoon.
Redneck sitten ehkä yleisemmin maanviljelys/maaseudun valkoinen vähän koulutettu ulkona työskentelevä työläinen tai viljelijä. Näistä kolmesta termistä se lienee ainoa, jota henkilö itse saattaa käyttää itsestään ja jopa ylpeydellä.Ja miksei myös käyttäisi😁 rehellistä työtä tekevä ihminen niinku,
Muistelin itekki et redneck/punaniska viittaa ulkotöissä auringon paisteessa palaneeseen niskaan🤔
Vähä niinku Suomessakin oli suo kuokka ja se yks Jussim.wurst kirjoitti:
Ja miksei myös käyttäisi😁 rehellistä työtä tekevä ihminen niinku,
Muistelin itekki et redneck/punaniska viittaa ulkotöissä auringon paisteessa palaneeseen niskaan🤔
Vähä niinku Suomessakin oli suo kuokka ja se yks JussiKoskelan Jussi, tuo 1800-luvun lopun suuri ilmastorikollinen. Ojitti hiiltä sitovan suon viljelysmaaksi itsekkäin motiivein.
scrg kirjoitti:
Koskelan Jussi, tuo 1800-luvun lopun suuri ilmastorikollinen. Ojitti hiiltä sitovan suon viljelysmaaksi itsekkäin motiivein.
😂
Mut eikö se oo yks Suuri Suomalainen Sankaritarina..🤔
Sisua saatana!
(eikä ollu naapurin Greta vielä sanomassa Jussille et kui sää kehtaat..)m.wurst kirjoitti:
😂
Mut eikö se oo yks Suuri Suomalainen Sankaritarina..🤔
Sisua saatana!
(eikä ollu naapurin Greta vielä sanomassa Jussille et kui sää kehtaat..)Ajat muuttuu. Ihan yhtä varmasti tämän päivän "oikeamieliset" sankarit tullaan tulevaisuudessa kiroamaan suurina roistoina. Aina seuraava sukupolvi ensisijaisesti tietää parhaiten sen mitä edelliset ovat tehneet väärin.
scrg kirjoitti:
Ajat muuttuu. Ihan yhtä varmasti tämän päivän "oikeamieliset" sankarit tullaan tulevaisuudessa kiroamaan suurina roistoina. Aina seuraava sukupolvi ensisijaisesti tietää parhaiten sen mitä edelliset ovat tehneet väärin.
Näinpä.
Ainakin tällai kevyemmissä aiheissa on kyl välillä huvittavaakin ku tän päivän tiktok-sukupolvi "keksii' jotain mikä on tiedetty jo vähintäänki ysikyt-luvulla..
Mut ehkä ne nuissa tärkeemmissäkin asioissa, jos ei tän päivän, nii huomisen penikat jo tietäis ja osais paremmin🤔 toivottavasti,
Jaa et nyt on "junttien" vuoro, miten mää muistelen et täälä on jo pintaliitoporukat ja kaupunkilaiset (erityisesti naiset! Ja erityisesti korkealle kouluttautuneet sellaiset) olleet aiemmin tikun nokassa niin sanotusti🤔
- Anonyymi
Pretty strange, koska olen alkanut näkemään artisteja lähistöllä, varmaankin huomaamaan heitä, joku tuli itse juttelemaan jotain, joka ei käytä alkoholia, ja tänään näin kun joku haki uuden kitaran paketissa postista...
Ehkä pitäisi tutustua noihin, koska itselläkin voisi olla jotain ideoita, on kyllä pitkä aika kun viimeksi mitään säveltänyt...
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356