Nyt tarvis zemppiä

Anonyymi-ap

Täytyis vähän siivota muttei huvita yhtään eikä mielenkiintoa yhtään eikä jaksais aloittaa ikävää hommaa

41

357

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noh.. laita hyvää musiikkia pikkuisen liian kovalle ja aloita. Kyllä se siitä...

      • Anonyymi

        Siivous, sellainen jokapäiväinen on pikku juttu! Suursiivous onkin sitten jo isompi asiakokonaisuus, suunnilleen 2 kertaa vuodessa tehtävä. Keväisin ja syksyisin vähintäänkin, jotta huusholli pysyy asuttavassa kunnossa. Viikonloppu siivous on jokseenkin pintapuolinen, kuten päivittäinenkin siivous-> tarpeen mukaan.
        Meillä on ns. iltasiivous, muksun lelut lattioilta, omiin säilytys laatikkoihinsa.
        Ei tarvitse astua esim. dublon legopalikkaan, yöllä vessa reissulla käydessä.

        Mulla hiukan työläämpi homma menossa, pikimiten! Muksu on hoidossa Pappalla naapurissa, ja mulla 5 kg:n vadelmalaatikko pöydällä sekä 3 ja 5 dl pakasterasioita torneiksi kasattuna, kannet vieressä. Pitää alkaa puhdistus hommat vadelmien kanssa ja purkittaa ne. Emo pyysi ostamaan heille vadelmaa 5 kg, perkaamaan ja panemaan se heidän pakasteeseensa säilöön.

        Faija otti siitä jo litran verran perkaamattomia vadelmia, uunivuokaan ja vei mukanaan heidän puolelleen... Mimmin kanssa. Faija perkaa niitä; Emolle, Mimmille ja itselleen -> nauttivat kuulemma niistä nyt jo tuoreina!

        Onhan niitä tuolla puutarhan puolella puskissa mullakin... Nekin pitäisi noukkia ennen sateita! Eikä mitään tapahdu, mä en näytä saavan tänään tehdyksi mitään hyödyllistä. Kaupassa olen saanut käytyä ja ostettua ne kaivatut vadelmat naapuriin, sekä lounas tuli lämmitetyä, syötyä ja nyt suoraan sanottuna laiskotuttaa!
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siivous, sellainen jokapäiväinen on pikku juttu! Suursiivous onkin sitten jo isompi asiakokonaisuus, suunnilleen 2 kertaa vuodessa tehtävä. Keväisin ja syksyisin vähintäänkin, jotta huusholli pysyy asuttavassa kunnossa. Viikonloppu siivous on jokseenkin pintapuolinen, kuten päivittäinenkin siivous-> tarpeen mukaan.
        Meillä on ns. iltasiivous, muksun lelut lattioilta, omiin säilytys laatikkoihinsa.
        Ei tarvitse astua esim. dublon legopalikkaan, yöllä vessa reissulla käydessä.

        Mulla hiukan työläämpi homma menossa, pikimiten! Muksu on hoidossa Pappalla naapurissa, ja mulla 5 kg:n vadelmalaatikko pöydällä sekä 3 ja 5 dl pakasterasioita torneiksi kasattuna, kannet vieressä. Pitää alkaa puhdistus hommat vadelmien kanssa ja purkittaa ne. Emo pyysi ostamaan heille vadelmaa 5 kg, perkaamaan ja panemaan se heidän pakasteeseensa säilöön.

        Faija otti siitä jo litran verran perkaamattomia vadelmia, uunivuokaan ja vei mukanaan heidän puolelleen... Mimmin kanssa. Faija perkaa niitä; Emolle, Mimmille ja itselleen -> nauttivat kuulemma niistä nyt jo tuoreina!

        Onhan niitä tuolla puutarhan puolella puskissa mullakin... Nekin pitäisi noukkia ennen sateita! Eikä mitään tapahdu, mä en näytä saavan tänään tehdyksi mitään hyödyllistä. Kaupassa olen saanut käytyä ja ostettua ne kaivatut vadelmat naapuriin, sekä lounas tuli lämmitetyä, syötyä ja nyt suoraan sanottuna laiskotuttaa!
        trollikka

        Täh?!?
        Palstan tehopakkausta laiskotuttaa???

        Noh eiköhän sullekin sallita laiskottelua..
        .. se on kuin onkin jokamiehen oikeus. Ja naisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siivous, sellainen jokapäiväinen on pikku juttu! Suursiivous onkin sitten jo isompi asiakokonaisuus, suunnilleen 2 kertaa vuodessa tehtävä. Keväisin ja syksyisin vähintäänkin, jotta huusholli pysyy asuttavassa kunnossa. Viikonloppu siivous on jokseenkin pintapuolinen, kuten päivittäinenkin siivous-> tarpeen mukaan.
        Meillä on ns. iltasiivous, muksun lelut lattioilta, omiin säilytys laatikkoihinsa.
        Ei tarvitse astua esim. dublon legopalikkaan, yöllä vessa reissulla käydessä.

        Mulla hiukan työläämpi homma menossa, pikimiten! Muksu on hoidossa Pappalla naapurissa, ja mulla 5 kg:n vadelmalaatikko pöydällä sekä 3 ja 5 dl pakasterasioita torneiksi kasattuna, kannet vieressä. Pitää alkaa puhdistus hommat vadelmien kanssa ja purkittaa ne. Emo pyysi ostamaan heille vadelmaa 5 kg, perkaamaan ja panemaan se heidän pakasteeseensa säilöön.

        Faija otti siitä jo litran verran perkaamattomia vadelmia, uunivuokaan ja vei mukanaan heidän puolelleen... Mimmin kanssa. Faija perkaa niitä; Emolle, Mimmille ja itselleen -> nauttivat kuulemma niistä nyt jo tuoreina!

        Onhan niitä tuolla puutarhan puolella puskissa mullakin... Nekin pitäisi noukkia ennen sateita! Eikä mitään tapahdu, mä en näytä saavan tänään tehdyksi mitään hyödyllistä. Kaupassa olen saanut käytyä ja ostettua ne kaivatut vadelmat naapuriin, sekä lounas tuli lämmitetyä, syötyä ja nyt suoraan sanottuna laiskotuttaa!
        trollikka

        Täh......??????
        Mistä sä kypsiä vattuja oot saanut, meillä on puutarhavadelma pensaita ja on vielä raakoja vadelmat.
        On ihan istuttamatta puutarhavadelmapensaat levineet uudelle paikalle, joskus yli 30 vuotta sitten istutettiin kiviaidan vierelle, mutta ovat aikoja sitten ne vademapensaat hävinneet pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siivous, sellainen jokapäiväinen on pikku juttu! Suursiivous onkin sitten jo isompi asiakokonaisuus, suunnilleen 2 kertaa vuodessa tehtävä. Keväisin ja syksyisin vähintäänkin, jotta huusholli pysyy asuttavassa kunnossa. Viikonloppu siivous on jokseenkin pintapuolinen, kuten päivittäinenkin siivous-> tarpeen mukaan.
        Meillä on ns. iltasiivous, muksun lelut lattioilta, omiin säilytys laatikkoihinsa.
        Ei tarvitse astua esim. dublon legopalikkaan, yöllä vessa reissulla käydessä.

        Mulla hiukan työläämpi homma menossa, pikimiten! Muksu on hoidossa Pappalla naapurissa, ja mulla 5 kg:n vadelmalaatikko pöydällä sekä 3 ja 5 dl pakasterasioita torneiksi kasattuna, kannet vieressä. Pitää alkaa puhdistus hommat vadelmien kanssa ja purkittaa ne. Emo pyysi ostamaan heille vadelmaa 5 kg, perkaamaan ja panemaan se heidän pakasteeseensa säilöön.

        Faija otti siitä jo litran verran perkaamattomia vadelmia, uunivuokaan ja vei mukanaan heidän puolelleen... Mimmin kanssa. Faija perkaa niitä; Emolle, Mimmille ja itselleen -> nauttivat kuulemma niistä nyt jo tuoreina!

        Onhan niitä tuolla puutarhan puolella puskissa mullakin... Nekin pitäisi noukkia ennen sateita! Eikä mitään tapahdu, mä en näytä saavan tänään tehdyksi mitään hyödyllistä. Kaupassa olen saanut käytyä ja ostettua ne kaivatut vadelmat naapuriin, sekä lounas tuli lämmitetyä, syötyä ja nyt suoraan sanottuna laiskotuttaa!
        trollikka

        Kerran viikossa kostealla mopilla lattiat pyyhin, matot imuroin joka toinen viikko.
        Mattojen määrää on vähennetty, ennen mattoja oli joka käytävän lattialla ja huoneessa.
        Oli jopa kokolattiamatto makuuhuoneessa, mutta se poistettiin.
        Ei meikäläinen siivoamisesta tykkää, tumpeää toistuvaa hommaa.
        Yleensä ne jotka pitää siivoamista tuhana alkaa valittaan silloin, kun kukan ei ole siivonut ja alkaa likaa ja roskia olemaan joka puolella.
        Siitä huomaa, et aika menee nopeesti, kun toteaa, et taasko on siivouspäivä, vaikka tuntuu, et siivosin juuri äsken.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Täh?!?
        Palstan tehopakkausta laiskotuttaa???

        Noh eiköhän sullekin sallita laiskottelua..
        .. se on kuin onkin jokamiehen oikeus. Ja naisen.

        "Täh?!? Palstan tehopakkausta laiskotuttaa???"

        Kyllä se tulee seinä vastaan vähän nuoremmallekin! Mä ilmeisesti yritin hiukan liikaa, vähän kaikkea, yhtäaikaa. Hypin työstä toiseen firmassani, ja tein ylipitkää työvuoroa, lähes säännöllisesti ja vapaa päivinä pyörin ympyrää kotona kotitöiden kanssa. Iltamyöhään, sapuskan ollessa uunissa valmistumassa, seuraavaa päivää varten, mä tein työaikalistoja tai tavaratilauksia.

        Tyhmästä päästä, kärsii koko kroppa! Kaiken lisäksi, mullahan ei ole minkäänlaisia kilpirauhasia... olen täysin Thyroxin varassa... ja lääkeannostukseni oli ollut ilmeisesti jonkin aikaa puutteellinen eli liian pieni... sekin varmasti vaikutti asiaan. Niitä itkukohtauksia alkoi tulla ajoittain. Kunnes ne muuttuivat kiukun sekaisiksi itkuiksi.
        Mulla ei ollut omaa aikaa koskaan, enkä mä pöljä tajunnut sitä itse!

        Lopulta käly kysyi multa, miten mä voin? - Miten niin?... ja aloin itkeen, eikä se itku meinannut loppua ollenkaan. Tyynnyin... ja purskahdin uuteen itkuun. Ylirasittunut ja aamulla ensimmäiseksi labraan, josta seuraavana päivänä käly ilmoitti; monenkin asian olevan pielessä! Siinä kohtaa perheeni nosti kädet pystyyn; tämä ei voi jatkua näin!
        Myin firman, koska muksua ja vanhempiani + systeriä, mä en halua menettää, enkä kotiani, johon edellä mainittujen lisäksi kuuluu koira ja kaksi kattia!

        Mä kävin tuossa alkukesästä tanssimassa, mistä mä tunsin syyllisyyttä, vaikka mä alunalkaen olin kaivannut tanssimista, ihan sairaasti! Tuli pitkäkotimatka Varissuon kautta, kotiin ja taksilasku sen mukainen. Autoni jäi tanssipaikalle, koska mä menin ottamaan mulle tarjotun trinksun, ajattelematta ett olen autolla liikenteessä!
        Typeryyttäni mä häpesin, kun porukka jonka mä olin sinne kuskannut; joutui hankkimaan kotimatkan itselleen.

        Oikeesti mun olotila mielialoineen on kohentunut parin viimeisen viikon aikana.
        Thyroxinkin on alkanut varmaan vaikuttamaan, ja se aivan älytön väsymys alkaa olla ohitse. Suoranaisesta laiskuudesta mulla on varmaan nykyään kyse, kun ei kerta kaikkiaan huvita tehdä jotain.
        Pitää alkaa puhdistamaan marjoja, ei ne itselleen puhdistu ja pakastimeen lennä.
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Täh?!? Palstan tehopakkausta laiskotuttaa???"

        Kyllä se tulee seinä vastaan vähän nuoremmallekin! Mä ilmeisesti yritin hiukan liikaa, vähän kaikkea, yhtäaikaa. Hypin työstä toiseen firmassani, ja tein ylipitkää työvuoroa, lähes säännöllisesti ja vapaa päivinä pyörin ympyrää kotona kotitöiden kanssa. Iltamyöhään, sapuskan ollessa uunissa valmistumassa, seuraavaa päivää varten, mä tein työaikalistoja tai tavaratilauksia.

        Tyhmästä päästä, kärsii koko kroppa! Kaiken lisäksi, mullahan ei ole minkäänlaisia kilpirauhasia... olen täysin Thyroxin varassa... ja lääkeannostukseni oli ollut ilmeisesti jonkin aikaa puutteellinen eli liian pieni... sekin varmasti vaikutti asiaan. Niitä itkukohtauksia alkoi tulla ajoittain. Kunnes ne muuttuivat kiukun sekaisiksi itkuiksi.
        Mulla ei ollut omaa aikaa koskaan, enkä mä pöljä tajunnut sitä itse!

        Lopulta käly kysyi multa, miten mä voin? - Miten niin?... ja aloin itkeen, eikä se itku meinannut loppua ollenkaan. Tyynnyin... ja purskahdin uuteen itkuun. Ylirasittunut ja aamulla ensimmäiseksi labraan, josta seuraavana päivänä käly ilmoitti; monenkin asian olevan pielessä! Siinä kohtaa perheeni nosti kädet pystyyn; tämä ei voi jatkua näin!
        Myin firman, koska muksua ja vanhempiani systeriä, mä en halua menettää, enkä kotiani, johon edellä mainittujen lisäksi kuuluu koira ja kaksi kattia!

        Mä kävin tuossa alkukesästä tanssimassa, mistä mä tunsin syyllisyyttä, vaikka mä alunalkaen olin kaivannut tanssimista, ihan sairaasti! Tuli pitkäkotimatka Varissuon kautta, kotiin ja taksilasku sen mukainen. Autoni jäi tanssipaikalle, koska mä menin ottamaan mulle tarjotun trinksun, ajattelematta ett olen autolla liikenteessä!
        Typeryyttäni mä häpesin, kun porukka jonka mä olin sinne kuskannut; joutui hankkimaan kotimatkan itselleen.

        Oikeesti mun olotila mielialoineen on kohentunut parin viimeisen viikon aikana.
        Thyroxinkin on alkanut varmaan vaikuttamaan, ja se aivan älytön väsymys alkaa olla ohitse. Suoranaisesta laiskuudesta mulla on varmaan nykyään kyse, kun ei kerta kaikkiaan huvita tehdä jotain.
        Pitää alkaa puhdistamaan marjoja, ei ne itselleen puhdistu ja pakastimeen lennä.
        trollikka

        Tai sinulla on orgasmien ja kikkelin puute eli miehen puute eli kun saat miestä ja rentoudut niin olet taas pirtsakka ja pirteä ilman huolen häivää ja taas jaksaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Täh?!? Palstan tehopakkausta laiskotuttaa???"

        Kyllä se tulee seinä vastaan vähän nuoremmallekin! Mä ilmeisesti yritin hiukan liikaa, vähän kaikkea, yhtäaikaa. Hypin työstä toiseen firmassani, ja tein ylipitkää työvuoroa, lähes säännöllisesti ja vapaa päivinä pyörin ympyrää kotona kotitöiden kanssa. Iltamyöhään, sapuskan ollessa uunissa valmistumassa, seuraavaa päivää varten, mä tein työaikalistoja tai tavaratilauksia.

        Tyhmästä päästä, kärsii koko kroppa! Kaiken lisäksi, mullahan ei ole minkäänlaisia kilpirauhasia... olen täysin Thyroxin varassa... ja lääkeannostukseni oli ollut ilmeisesti jonkin aikaa puutteellinen eli liian pieni... sekin varmasti vaikutti asiaan. Niitä itkukohtauksia alkoi tulla ajoittain. Kunnes ne muuttuivat kiukun sekaisiksi itkuiksi.
        Mulla ei ollut omaa aikaa koskaan, enkä mä pöljä tajunnut sitä itse!

        Lopulta käly kysyi multa, miten mä voin? - Miten niin?... ja aloin itkeen, eikä se itku meinannut loppua ollenkaan. Tyynnyin... ja purskahdin uuteen itkuun. Ylirasittunut ja aamulla ensimmäiseksi labraan, josta seuraavana päivänä käly ilmoitti; monenkin asian olevan pielessä! Siinä kohtaa perheeni nosti kädet pystyyn; tämä ei voi jatkua näin!
        Myin firman, koska muksua ja vanhempiani systeriä, mä en halua menettää, enkä kotiani, johon edellä mainittujen lisäksi kuuluu koira ja kaksi kattia!

        Mä kävin tuossa alkukesästä tanssimassa, mistä mä tunsin syyllisyyttä, vaikka mä alunalkaen olin kaivannut tanssimista, ihan sairaasti! Tuli pitkäkotimatka Varissuon kautta, kotiin ja taksilasku sen mukainen. Autoni jäi tanssipaikalle, koska mä menin ottamaan mulle tarjotun trinksun, ajattelematta ett olen autolla liikenteessä!
        Typeryyttäni mä häpesin, kun porukka jonka mä olin sinne kuskannut; joutui hankkimaan kotimatkan itselleen.

        Oikeesti mun olotila mielialoineen on kohentunut parin viimeisen viikon aikana.
        Thyroxinkin on alkanut varmaan vaikuttamaan, ja se aivan älytön väsymys alkaa olla ohitse. Suoranaisesta laiskuudesta mulla on varmaan nykyään kyse, kun ei kerta kaikkiaan huvita tehdä jotain.
        Pitää alkaa puhdistamaan marjoja, ei ne itselleen puhdistu ja pakastimeen lennä.
        trollikka

        No.. en todellakaan ole se, joka sinua tuomitsisi.
        Olen aina ihmetellytkin, millä pyhällä hengellä sä oikein olet jaksanut kaikkea.

        Sinä olet tärkeä. Muista se. Mimmi tarvitsee sinua. Vanhempasi myös.
        Ja sinä tarvitset välillä omaa aikaa. Se on avain jaksamiseen. Et voi huolehtia kenestäkään, jos et huolehdi ensin itsestäsi. Ei kukaan muu voi tehdä sitä puolestasi.

        Ota aikaa riippumatossa hyvän kirjan kanssa. Opettele pois syyllisyydestä. Kukaan ei ole täydellinen. Vaikka kuinka yrittäisitkin, et voi saavuttaa sitä, täydellisyyttä tarkoitan.

        Hienoa kesän jatkoa sinulle. Ja muista.. sinä olet tärkeä.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No.. en todellakaan ole se, joka sinua tuomitsisi.
        Olen aina ihmetellytkin, millä pyhällä hengellä sä oikein olet jaksanut kaikkea.

        Sinä olet tärkeä. Muista se. Mimmi tarvitsee sinua. Vanhempasi myös.
        Ja sinä tarvitset välillä omaa aikaa. Se on avain jaksamiseen. Et voi huolehtia kenestäkään, jos et huolehdi ensin itsestäsi. Ei kukaan muu voi tehdä sitä puolestasi.

        Ota aikaa riippumatossa hyvän kirjan kanssa. Opettele pois syyllisyydestä. Kukaan ei ole täydellinen. Vaikka kuinka yrittäisitkin, et voi saavuttaa sitä, täydellisyyttä tarkoitan.

        Hienoa kesän jatkoa sinulle. Ja muista.. sinä olet tärkeä.

        Kiitos lohdutuksesta! Luin tämän äsken, osan mä kyllä ymmärsin ihan itsekin ja oli pakko tehdä valintoja! Katto; kun kuvittelee olevansa vahvempi kuin todellisuudessa on, niin lopputulos oli sitten tämä.

        "Kukaan ei ole täydellinen." -Pahus, tuo ei tullut mieleenikään, jotkut kiroaa mua perfektinistiksi, kai munssa jotain sellaistakin vikaa on, mutt hyvin on mahtunut kaikkien muiden vikojen joukkoon! Eikä edes autisminikään ole siitä pahemmin kärsinyt, mutt luultavasti ikärasitteena mä olen alkanut unohtelemaan asioita... se on ihan nykyisin vasta pinnalle pulpahtanut asia.

        Mä joudun oikein tarkastamaan asioita, kalenterista joka on keittiön seinässä -> alun perin perhettäni varten, näkivät siitä mitä heidän pitikin tietää mun aikataulustani.
        Nyt olen alkanut merkkaamaan itselleni tärkeitä juttuja siihen, jotta muistaisin varmasti.
        Itselleni olen vakuuttanut ett vain varmuuden vuoksi... mutt en mä aikaisemminkaan mitään muistikirjaa ole pitänyt ja silti kaikki on hoitunut ajallaan. Tosin pari kertaa olen nukkunut pommiin ja myöhästynyt silloin töistä, yli ½ tuntia.

        Töissä silloin oli kuorolaulantaa; Onko sulla auto rikki? Sen verran keljutti ett vastasin myöhästyneeni, koska jouduin työntäämään autoni tuonne ikkunan alle parkkiruutuuni!
        Mulla on toistakymmentä km työmatka, kyllä siihen aikaa menee, jos sen matkan joutuu autoa työntämään.
        Illanjatkoja, mulla taitaa olla hiusten rullaamista tiedossa, systeri kylvetti emon ja nyt mulla on kuivaus, yöpaidan laitto ja hiusten letittäminen, kierrän ne vasta huomenna aamulla rullalle. Lettien kanssa on mukavampi varmaan nukkua.
        trollikka


    • Meinasin myös ehdottaa kivaa taustamusiikkia, tuo Pikku-pirppis oli nopeampi. 😆

      Aloita ensin pienesti, eli siivoa vain työpöytä, tiskipöytä, tai eteisen kenkäteline. Siitä saa jo mielihyvää ja voi siirtyä seuraavaan.
      Vaihda puhtaat lakanat, tyynyliinat ja pussilakanat. Petaa sänky.
      Lajittele pyykit ja heitä ensimmäinen kasa koneeseen.
      Ota imuri valmiiksi esille ja odota motivaatiota. Tässä välissä voit viedä vaikka roskat ja kierrätykset.

      Katso, kuinka paljon olet saanut jo aikaseksi. Nyt reippaasti imuroimaan!

      • Anonyymi

        Eipä hirveästi huvita lajitella pyykkejä menee muutoin koko viikko pestessä pieniä koneellisia lakanapyykit ny vie jaksaa eriksee pesasta muutoi sotkee yksin ollessa niin vähä et siivoilee silloi ku alkaa häiritseen ihtiä


      • Anonyymi

        Heh... En taida kertoa kauanko mulla on joskus ollut imuri keskellä lattiaa motivaatiota odottamassa 😁

        Siivoaminen ei ole ihan mun juttuni. Pyykit ja astiat peseytyvät, ruuat valmistuu.. mutta tavararöykkiöt syntyvät ihan itsestään. Vaikka perkaan roinaa jatkuvasti roskiin, kierrätykseen ja lahjoitukseen. Ei auta.

        Ei sikäli, mä pysyn oikein hyvin elämään kaaoksen keskellä. En edes huomaa sitä. Itse sanon sitä hallituksi kaaokseksi. Tiedän mitä missäkin on.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä hirveästi huvita lajitella pyykkejä menee muutoin koko viikko pestessä pieniä koneellisia lakanapyykit ny vie jaksaa eriksee pesasta muutoi sotkee yksin ollessa niin vähä et siivoilee silloi ku alkaa häiritseen ihtiä

        Ehkä tuo toimii yhden ihmisen taloudessa, jos ei itse ole niin tarkka siivouksen suhteen?
        Jokainen toimii omalla tyylillään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh... En taida kertoa kauanko mulla on joskus ollut imuri keskellä lattiaa motivaatiota odottamassa 😁

        Siivoaminen ei ole ihan mun juttuni. Pyykit ja astiat peseytyvät, ruuat valmistuu.. mutta tavararöykkiöt syntyvät ihan itsestään. Vaikka perkaan roinaa jatkuvasti roskiin, kierrätykseen ja lahjoitukseen. Ei auta.

        Ei sikäli, mä pysyn oikein hyvin elämään kaaoksen keskellä. En edes huomaa sitä. Itse sanon sitä hallituksi kaaokseksi. Tiedän mitä missäkin on.

        xLiner

        Itse jätän imurin näkösälle, että se alkaa ärsyttämään ja imuroin mahdollisimman pian. Pieni kiukku auttaa puuhastelussa. Se on voimavara, jota ei kannata tukahduttaa, vaan siitä voi ammentaa vauhtia siivoamiseen. 😃👍

        En anna tavararöykkiöiden kasvaa. Kärsin kaaoksesta ja sekasotkusta. En pystyisi olemaan kauaa siinä tilassa. Se menee pintaa syvemmälle, myös mieli on kaoottinen.
        Siistissä ympäristössä oma ajatus kulkee kirkkaammin. Mieli rauhoittuu, kun kaikki on järjestyksessä.

        Tämä on tietysti hyvin yksilöllistä, enkä tuputa omaa malliani muille.


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Ehkä tuo toimii yhden ihmisen taloudessa, jos ei itse ole niin tarkka siivouksen suhteen?
        Jokainen toimii omalla tyylillään.

        En itsekkään erottele muuta kuin lakana ja tyynyliina ja pyyhkeet erikseen ja sukat erikseen eli vaatteet kaikki kerralla ja kun tarpeeksi sukkia niin pesee ne ja lakana ja pussilakana ja tyynyliinat erikseen ja samoin pyyhkeet pesee eli ei pyyhkeet ja lakanat samaan koneeseen mut vaatteet niin paljon kuin koneeseen mahtuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En itsekkään erottele muuta kuin lakana ja tyynyliina ja pyyhkeet erikseen ja sukat erikseen eli vaatteet kaikki kerralla ja kun tarpeeksi sukkia niin pesee ne ja lakana ja pussilakana ja tyynyliinat erikseen ja samoin pyyhkeet pesee eli ei pyyhkeet ja lakanat samaan koneeseen mut vaatteet niin paljon kuin koneeseen mahtuu

        En ole ennen pessyt mut viimeeksi laitoin remonttiverkkarit ja remontti t paitoja samaan koneeseen ikä tuo viisautta miksi ennen pesin verkkarit erikseen ja t paidat erikseen kun kerrallakin voi pestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        En itsekkään erottele muuta kuin lakana ja tyynyliina ja pyyhkeet erikseen ja sukat erikseen eli vaatteet kaikki kerralla ja kun tarpeeksi sukkia niin pesee ne ja lakana ja pussilakana ja tyynyliinat erikseen ja samoin pyyhkeet pesee eli ei pyyhkeet ja lakanat samaan koneeseen mut vaatteet niin paljon kuin koneeseen mahtuu

        Itse olen hyvin tarkka ja erottelen pyykit huolellisesti. Varsinkin valkopyykki, kirjopyykki, hienopesu, jne.
        En aja vajaita koneellisia, en myöskään sullo konetta liian täyteen.

        Sitten on vielä muutama alusasu, jotka kaipaavat käsinpesua ja ne levitetään kuivumaan (pyyhkeen päälle). Niissä on niin hennot pitsisomisteet, etten raaski laittaa niitä koneeseen. En edes pesupussissa.
        Saatan olla joissain asioissa himan pedantti, mutta näen vaivaa, koska se on palkitsevaa.

        Kunhan itse on tyytyväinen lopputulokseen, se on tärkeintä.


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Itse olen hyvin tarkka ja erottelen pyykit huolellisesti. Varsinkin valkopyykki, kirjopyykki, hienopesu, jne.
        En aja vajaita koneellisia, en myöskään sullo konetta liian täyteen.

        Sitten on vielä muutama alusasu, jotka kaipaavat käsinpesua ja ne levitetään kuivumaan (pyyhkeen päälle). Niissä on niin hennot pitsisomisteet, etten raaski laittaa niitä koneeseen. En edes pesupussissa.
        Saatan olla joissain asioissa himan pedantti, mutta näen vaivaa, koska se on palkitsevaa.

        Kunhan itse on tyytyväinen lopputulokseen, se on tärkeintä.

        Kaikki sekaan vaan et eroa huomaa ja alusasusi muitten joukkoon vaan pääset helpommalla ja itse en katso onko vajaa vai täyskoneellinen


    • Käyt jostain vanhan kolan, otat siitä metallin siitä kärjestä pois ja sit pudotat kaikki tavarat lattialle ja kolaat ne nurkkaan ja joku päiväpeite siihen päälle ja done! :o)

      • Anonyymi

        Toi on aika tyypillinen miehinen siivoustapa. Ja sellainen mistä mulla menee ihan hermo. Kamat keittiön pöydältä voi löytyä kuiva-ainekaapista tai työkalulaatikosta, tai lakanoiden vierestä vaatehuoneesta. Kauppakassi tyhjennetään minne sattuu, tamponit löytyy maustekaapista... Ei v*ttu, tulee ruumiita!! 🤯😡

        Toisaalta täytyy sanoa etten katselisi siivousneurootikkoakaan.

        Parempi että jokainen hoitaa vain oman huushollinsa.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toi on aika tyypillinen miehinen siivoustapa. Ja sellainen mistä mulla menee ihan hermo. Kamat keittiön pöydältä voi löytyä kuiva-ainekaapista tai työkalulaatikosta, tai lakanoiden vierestä vaatehuoneesta. Kauppakassi tyhjennetään minne sattuu, tamponit löytyy maustekaapista... Ei v*ttu, tulee ruumiita!! 🤯😡

        Toisaalta täytyy sanoa etten katselisi siivousneurootikkoakaan.

        Parempi että jokainen hoitaa vain oman huushollinsa.

        xLiner

        No mulla on oikeasti kotona aika säntillinen metodi. Jokaiselle tavaralle on oma "koti". Ne kun tietää, on helppo siivoilla. Kulkee sikssakkia pitkin kämppää puoli tuntia, vieden ravaroita paikoilleen, on tavarat oikeilla paikoillaan ja ne löytyy oikeista paikoista. Sitten pölyt pyyhitään pinnoilta, imurointi ja lattioiden moppaus. Puolisen päivää menee täyssiivoukseen.

        Ja kun lattioilla ei ole mitään juuri, sekä tavarat kaapeissa, eikä avohyllyjen päällä ole juuri mitään, on iisiä. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mulla on oikeasti kotona aika säntillinen metodi. Jokaiselle tavaralle on oma "koti". Ne kun tietää, on helppo siivoilla. Kulkee sikssakkia pitkin kämppää puoli tuntia, vieden ravaroita paikoilleen, on tavarat oikeilla paikoillaan ja ne löytyy oikeista paikoista. Sitten pölyt pyyhitään pinnoilta, imurointi ja lattioiden moppaus. Puolisen päivää menee täyssiivoukseen.

        Ja kun lattioilla ei ole mitään juuri, sekä tavarat kaapeissa, eikä avohyllyjen päällä ole juuri mitään, on iisiä. 😁

        Neuvo älä pyyhi vaan imuroi pinnat


      • Anonyymi kirjoitti:

        Neuvo älä pyyhi vaan imuroi pinnat

        No enhän mä pöytien päällisiä ala imuroimaan...ja kaappien tms. Höpöhöpö...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No enhän mä pöytien päällisiä ala imuroimaan...ja kaappien tms. Höpöhöpö...

        Helpommalla pääset kun imuroit tv päällisen kirjahyllyn hyllyt tomusta tai vaikka keittiöpöydän murusista


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helpommalla pääset kun imuroit tv päällisen kirjahyllyn hyllyt tomusta tai vaikka keittiöpöydän murusista

        En mielestäni. Pöytää siivoilen tiskirätillä aina käytön jälkeen, samoin keittiön tasot. Tv-taso ja tv on helpompi putsata mikrokuituliinalla, savoinkuin muut hyllyjen ja kaappien tasot.

        Ei sieltä pelkällä imurilla lähtisikään kaikki puhtaaksi, sekä liinasta saatu pesuaine antaa kivan tuoksun. Samoin kuin lattiat kun moppaa viimeisenä, on kämpässä kivan raikas tuoksu. 😊👌


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neuvo älä pyyhi vaan imuroi pinnat

        Niin imurilla osa pölystä nousee ilmaan ja laskeutuu hetken kuluttua takaisin imuroidulle pinnalle. Käytä mieluummin puhdasta mikrokuituliinaa.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin imurilla osa pölystä nousee ilmaan ja laskeutuu hetken kuluttua takaisin imuroidulle pinnalle. Käytä mieluummin puhdasta mikrokuituliinaa.
        trollikka

        Mullapa ei pölyt jää sisälle, kun on keskuspölynimuri...puhaltaa pihalle imetyn ilman. :o)


    • Minunkin pitäisi mennä tekemään järkeviä asioita, mutta kaksi kivitaskua seikkailee tuossa ikkunaani peittävässä villiviinissä ja niitä on hausta seurata.
      Ehkä kuitenkin menen.

      • Anonyymi

        Vou :) Tuollaisen ikkunan haluaisin itsellenikin 👍


    • Mähän olen asunut kohta neljä vuotta yksin, ja jo äidillekin aikoinaan lupailin että "joojoo, kyllä mä noi järjestän" kun hän huomautteli sekaisista varastoista joissa ei päässyt kunnolla kulkemaan ja kuulemma hiukan häpesikin sitä sekasotkua, kun oli joskus itsekin ns. tiskin takana 😂 Sittemmin samaa olen lupaillut neljän kalenterivuoden aikana Uncle A:lle, jolle koko asia ei periaatteessa edes kuulu mitenkään, mutta jäbä vain unohtaa toisinaan ettei ole pomoni mun nurkissani, ja että kirjolaisille jotkut asiat ottaa enemmän aikaa aloittaa. 🙄

      Mutta, nyt on osapuilleen sopivasti pistetty turhaa romua kilohintakuormiin, koripaneeleja yms. on paljon enemmän lavoilla pystyssä kuin kasoissa, ja kun sellaisia puoliksi täysiä pahvilaatikkoja on meinaan _paljon_ niin niiden yhdistelyä olen pikkuhiljaa aloittanut tekemään, jaksamiseni ja vähän helteidenkin mukaan. 🌞

      Mähän olen kovin huono tekemään mitään käskettynä, niin nykyisellään se siivous onkin aivan eri asia kuin aiemmin, esim. omaishoitajuuden keskellä tai "prosessia" jännätessä pitkin viime- ja toissa vuotta. 😁 Oikeastaan ihan kivakin näpäytys kaikille tosielämän kritisoijille, ketkä eivät ole kai koskaan uskoneet työjuttuihini eivätkä täysin hyväksyneet elplaniani. Tai no, eivät varmaan uskoneet näkevänsä mua hengissä loppuvuoteen 2020 asti. 🙄

    • Anonyymi

      Siivousjuomaa jotta aika kuluu.

      Mutta silloin käy helposti niin että jossain promillevaiheessa siivous jää kesken...

    • Anonyymi

      Ota hiilihydraatteja, digitaaliviihdettä, chattailya, musiikkia, lorvailua.

    • Anonyymi

      Se aloittaminen on vaikeinta. Lupaa itsellesi että saat lopettaa siivouksen 5 min päästä jos se todella on niin kamalaa että ei kestä. Mulla kikkakolmonen on että ennen siivousta hyvää kahvia naamariin ja luurit vaikka päähän niin että voi kuunnella mukaansatempaavaa musaa samalla. Tää toimii mulla :)

    • Meniköhän tsempin tarve jo ohi?
      Minun silitykseni lähtee käyntiin siiderillä. Skumppakin toimii.
      Hyvä musiikki siivittää jatkoon. Nykyään myös äänikirja. 👍

      • Anonyymi

        Kyllä huomiseksi tarvitaan zeeemppiiistä eli siivosin puolet tänään eli vähän kerrallaan ja paljon taukoja välissä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä huomiseksi tarvitaan zeeemppiiistä eli siivosin puolet tänään eli vähän kerrallaan ja paljon taukoja välissä

        Sehän oli oikein hyvä taktiikkaa sitten 👍
        Eli tsemppiä myös perjantaille 🙂


    • Anonyymi

      Onhan se tylsää hommaa tuo siivoaminen yksin varsinkin mu aina toisinaan on pakko siivota vaikka ei kiinnostaskaan

    • Anonyymi

      minun nettinopeus näyttää nyttä langattoman 1 gigabittiä sekunnissa amerikkalaiseille, googlelle ainakin heh

    • Anonyymi

      siis performance monitor network näyttää 1 gigabittiä nopeus on heheh, oikeasti pystyn katsomaan jotain musiikkiakin nmitä kuunelen, performance-network ruudusta

    • Anonyymi

      oikeasti itseä huvittaa että miten nopea tuo reititin ja liittymä on: gigabbinen langaton... jos näen jossain jonkin tv-sarjankin huomaan netissä, pitäisi katsoa siis nopeus vähän yli 100 megatavua sekunnissa :D

    • Mulla on täällä töissä imuroitavaa, sellasta 1,5 metriä korkeeta kellaritilaa. Ja te kun ootte pitkille kateellisia. Mutta nyt täytyy olla nöyrä. Mistä tulikin mieleen, Indiana Jones. Mikä se niistä kolmesta elokuvasta oli missä piti olla nöyrä. Piti mennä nöyränä johonkin luolaan ja jos ei ollu kumarassa niin pää lähti irti, kun sieltä tuli sellanen terä. Ja siinä kolmannessa elokuvassa oli mukana James Bond.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      169
      3160
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      139
      2127
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      109
      2076
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      89
      1830
    5. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      84
      1620
    6. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      27
      1603
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1130
    8. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      274
      1114
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      71
      1110
    10. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      74
      958
    Aihe