Nyt se on sota Ruotsiin tuleekohan vuorostaan sinkku naiset Suomeen evakkoon

266

2284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä maailmalla ajatellaan Purran rasistisista kirjoituksista, jotka kirjoitettu 15 vuotta sitten.

      • Anonyymi

        Ei varmaan mitään, kaikki ymmärtää että oman maan kansalaisten puolustaminen ei ole rasismia.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi

        Ei nyt ole kyse purrasta onko se noin vaikeaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmaan mitään, kaikki ymmärtää että oman maan kansalaisten puolustaminen ei ole rasismia.

        -harmiseikirj-

        Purra on pilannut Suomen maineen totaalisesti.


      • Eihän ne mitään rasisteja ole. Itsehän teette rasisteja niistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Purra on pilannut Suomen maineen totaalisesti.

        No tuskimpa se siihen on täysin yksin pystyny


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmaan mitään, kaikki ymmärtää että oman maan kansalaisten puolustaminen ei ole rasismia.

        -harmiseikirj-

        Rasismi, ihmisten halventaminen, haukkuminen ja tarkoituksellinen loukkaaminen ei ole oman maan kansalaisten puolustamista.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Rasismi, ihmisten halventaminen, haukkuminen ja tarkoituksellinen loukkaaminen ei ole oman maan kansalaisten puolustamista.🙂.

        Ei rasismia ole Suomessa kuin kiusaamista näkynyt erittäin paljon, ihan palstallakin nähty, kiusaamista ei edes ”risumies ”päässyt pakoon.
        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201803152200813702


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Rasismi, ihmisten halventaminen, haukkuminen ja tarkoituksellinen loukkaaminen ei ole oman maan kansalaisten puolustamista.🙂.

        Mutta esim tuossa Riikka juttukin on vaan nostettu iso haloo tyhjästä. Emmehän tiedä onko hän itse joutunut esim uhriksi.
        Ulkomaataustausten rikokset on vaan niin suureksi noussut että ymmärtäähän se että tänne ei haluta rikoksen tekijöitä, jotka halutaan pakko palauttaa.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Rasismi, ihmisten halventaminen, haukkuminen ja tarkoituksellinen loukkaaminen ei ole oman maan kansalaisten puolustamista.🙂.

        Olisi oikeasti ymmärrettävä ettei tänne rikoksen tekijöitä haluta että niiden pakkopalautus olisi ehdottoman tärkeätä. Että riikkahan ei yksin noista päätäja ruotsin edustajat pitävät huolen ettei kaikkea suodateta läpi.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Rasismi, ihmisten halventaminen, haukkuminen ja tarkoituksellinen loukkaaminen ei ole oman maan kansalaisten puolustamista.🙂.

        Kyllä se ihan hyvä että siellä on ääripäitäkin en ymmärrä muuta kuin ongelma on liian tiukaksi vedetty köyhien kuritus.


      • Anonyymi

        Mitähän antin karmeista natsikuvista ovat mieltä;-))


      • Anonyymi

        Mitähän arhimäen antifan mielensoituksista ovat mieltä;-))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Purra on pilannut Suomen maineen totaalisesti.

        Antti on pilannut ja arhimäki Suomen maineen ikuisestif!


      • valtakunta kirjoitti:

        Ei rasismia ole Suomessa kuin kiusaamista näkynyt erittäin paljon, ihan palstallakin nähty, kiusaamista ei edes ”risumies ”päässyt pakoon.
        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201803152200813702

        Sä olet kyllä totaalisen sokea tai jätät tarkoituksellisesti näkemättä asiat jos väität ettei Suomessa muka ole rasismia. Tai sitten et vain käsitä mitä rasismi on. Ei tarvi lukea kuin esimerkiksi juuri noita somekirjoituksia mitä esimerkiksi maahanmuuttajista ja maahanmuuttajataustaisista ja muista vähemmistöistä kirjoitetaan niin se tulee selvästi esille kyllä.🙂.


      • valtakunta kirjoitti:

        Mutta esim tuossa Riikka juttukin on vaan nostettu iso haloo tyhjästä. Emmehän tiedä onko hän itse joutunut esim uhriksi.
        Ulkomaataustausten rikokset on vaan niin suureksi noussut että ymmärtäähän se että tänne ei haluta rikoksen tekijöitä, jotka halutaan pakko palauttaa.

        No ei se nyt tyhjästä ole nostettu jos on syytä epäillä että ministeri on tuollaisia rasistisia tekstejä kirjoittellut ja kertoo että tahtoisi ampua lähijunassa matkustavia maahanmuuttajia niin eihän sellainen ihminen voi ministerinä toimia.

        Se että joku on joutunut rikoksen uhriksi ei ole syy rasismille eikä tässä tapauksessa edes ole yhtään minkäänlaista syytä sellaista edes epäillä. Samalla logiikallahan pitää sitten syyttää kaikkia kantasuomalaisia yhden kantasuomalaisen tekemästä rikoksesta.

        Rikollisuus on noussut kokonaisuudessaan ja se johtuu ihan siitä miten yhteiskunta kohtelee ihmisiä ei siitä että on maahanmuuttajia. Ei ne rikokset mihinkään katoaisi vaikka ei olisi yhtä ainoata maahanmuuttajaa. Ja juu rikoksia tekee myös maahanmuuttajat ja sellaiset ketkä rikoksiin syyllistyy on syytäkin karkottaa mutta se ei ole mikää oikeutus rasismille eikä sille että kohdellaan väärin heitä ketkä eivät mihinkään ole syyllistyneet.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän antin karmeista natsikuvista ovat mieltä;-))

        On aika epätoivoista yrittää verrata niitä teiniajan hölmöily kuvia missä ei hän edes itse mitään tee aikuisena kirjoitettuihin rasistisiin ja väkivallalla fantasioiviin kirjoituksiin.😄.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Purra on pilannut Suomen maineen totaalisesti.

        Päinvastoin! "Isänmaalliset" ovat maa toisensa jälkeen vaalivoittajia. PS on suomen kansa valinnut yli 600 000 äänellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Purra on pilannut Suomen maineen totaalisesti.

        Purra ei ole mainetta pilannut. Vaan tuonut rehellisesti ongelmat esiin.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Mutta esim tuossa Riikka juttukin on vaan nostettu iso haloo tyhjästä. Emmehän tiedä onko hän itse joutunut esim uhriksi.
        Ulkomaataustausten rikokset on vaan niin suureksi noussut että ymmärtäähän se että tänne ei haluta rikoksen tekijöitä, jotka halutaan pakko palauttaa.

        Riikka purran kommentit on kovia ja pelottavia eli ainakin yksi jonka oon kuullut eli ei herätä minussa pitkäaikaiskiusatussa mitään luottamusta tuo kyseinen ihminen eikä Halla-ahokaan herätä luottamusta. Kovat kommentit kertoo paljon henkilöstä itsestään sillä tod näk he on valmiita tekemään julmia juttuja. Ihminen voi toki muuttua, mutta miten voi luottaa päättäjiin jotka on kirjoittaneet kauheuksia ja mitä järkeä on äänestää heitä kun on olemassa riski että voivat tehdä hirveitä asioita?? en ymmärrä! oudoksi on mennyt suomalainenkin politiikka. Maahanmuuttolinjasta oon sitä mieltä että kyllä sitä pitää rajoittaa ,mutta semmoset kannanotot jossa suomeen pitäisi ottaa ulkomaalaisia lähinnä nolla kappaletta ei ole missään määrin järkeviä kannanottoja. Kokoomus ja keskusta persujen lisäksi on valmiita kiristämään maahanmuuttoa&pakolaislinjaa. Se on ollut mahtava asia että olemme auttaneet ukrainalaisia eikö vain?


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Purra ei ole mainetta pilannut. Vaan tuonut rehellisesti ongelmat esiin.

        parempi ettet kommentoi politiikasta koska et pysty tajuamaan sitä. Muuten oot kyllä tervetullut tällä palstalla jutteleen ihmisten kanssa, mutta älä höpötä politiikasta koska et ymmärrä sitä. Jos haluut sivistää itseäs ja ymmärtää enempi politiikkaa niin suosittelen että meet avoimelle yliopistolle lukemaan yhteiskuntatieteitä, historiaa, matematiikkaa ja humanistista tiedettä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riikka purran kommentit on kovia ja pelottavia eli ainakin yksi jonka oon kuullut eli ei herätä minussa pitkäaikaiskiusatussa mitään luottamusta tuo kyseinen ihminen eikä Halla-ahokaan herätä luottamusta. Kovat kommentit kertoo paljon henkilöstä itsestään sillä tod näk he on valmiita tekemään julmia juttuja. Ihminen voi toki muuttua, mutta miten voi luottaa päättäjiin jotka on kirjoittaneet kauheuksia ja mitä järkeä on äänestää heitä kun on olemassa riski että voivat tehdä hirveitä asioita?? en ymmärrä! oudoksi on mennyt suomalainenkin politiikka. Maahanmuuttolinjasta oon sitä mieltä että kyllä sitä pitää rajoittaa ,mutta semmoset kannanotot jossa suomeen pitäisi ottaa ulkomaalaisia lähinnä nolla kappaletta ei ole missään määrin järkeviä kannanottoja. Kokoomus ja keskusta persujen lisäksi on valmiita kiristämään maahanmuuttoa&pakolaislinjaa. Se on ollut mahtava asia että olemme auttaneet ukrainalaisia eikö vain?

        Eihän ne sellaista edes pysty tekemään RKP ovat tätä eikä edes eu:tasolla mahdollista.. Varsinkin koko sodanuhka on päällä tanskassakin poltettiin koraali vuorostaa. Mikä ei ole mitenkään järkevää, jos ei tanska ja ruotsi saa sovittua sota on mahdollinen näihin maihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        parempi ettet kommentoi politiikasta koska et pysty tajuamaan sitä. Muuten oot kyllä tervetullut tällä palstalla jutteleen ihmisten kanssa, mutta älä höpötä politiikasta koska et ymmärrä sitä. Jos haluut sivistää itseäs ja ymmärtää enempi politiikkaa niin suosittelen että meet avoimelle yliopistolle lukemaan yhteiskuntatieteitä, historiaa, matematiikkaa ja humanistista tiedettä.

        Kyllä minä ymmärrän paljon asioiden päälle ja oletteko ymmärtäneet sitä osuutta ja rahoja ei saa syöttää
        nyt ulkomaille? Kyllä ne muut maat saa hoitaa avun ja järjestöjä enemmän vain välttämätön saada Suomi jaloille?


      • Anonyymi kirjoitti:

        parempi ettet kommentoi politiikasta koska et pysty tajuamaan sitä. Muuten oot kyllä tervetullut tällä palstalla jutteleen ihmisten kanssa, mutta älä höpötä politiikasta koska et ymmärrä sitä. Jos haluut sivistää itseäs ja ymmärtää enempi politiikkaa niin suosittelen että meet avoimelle yliopistolle lukemaan yhteiskuntatieteitä, historiaa, matematiikkaa ja humanistista tiedettä.

        Mutta kiitos nyt noista . ” avoimelle yliopistolle lukemaan yhteiskuntatieteitä, historiaa, matematiikkaa ja humanistista tiedettä.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riikka purran kommentit on kovia ja pelottavia eli ainakin yksi jonka oon kuullut eli ei herätä minussa pitkäaikaiskiusatussa mitään luottamusta tuo kyseinen ihminen eikä Halla-ahokaan herätä luottamusta. Kovat kommentit kertoo paljon henkilöstä itsestään sillä tod näk he on valmiita tekemään julmia juttuja. Ihminen voi toki muuttua, mutta miten voi luottaa päättäjiin jotka on kirjoittaneet kauheuksia ja mitä järkeä on äänestää heitä kun on olemassa riski että voivat tehdä hirveitä asioita?? en ymmärrä! oudoksi on mennyt suomalainenkin politiikka. Maahanmuuttolinjasta oon sitä mieltä että kyllä sitä pitää rajoittaa ,mutta semmoset kannanotot jossa suomeen pitäisi ottaa ulkomaalaisia lähinnä nolla kappaletta ei ole missään määrin järkeviä kannanottoja. Kokoomus ja keskusta persujen lisäksi on valmiita kiristämään maahanmuuttoa&pakolaislinjaa. Se on ollut mahtava asia että olemme auttaneet ukrainalaisia eikö vain?

        Miten tämän nyt suomentaisi teille, epäilijöille? Kyllä kirjoituksilla oletettavasti on haettu suoranaista näkyvyyttä; mitä mieltä kirjoittaja on epäkohdista, joita on ilmennyt maahanmuuttajien teoissa ja käytännöissä! Politiikassa luultavasti pääsee näkyviin ainoastaan rajunpuoleisilla kannanotoilla. Suoranaisella härskiydelläkin, kuten Soini, Väyrynen ja Hakkaraisen kootut törttöilyt, kotimaassa ja ulkomailla... aina vaan mies eduskuntaan valittiin. Onhan siellä istunut myös oikeudessa rikoksesta tuomittuja kansanedustajia.

        Purra nyt on ehkä kirjoitellut kovaakin tekstiä (jos se hänen des on?) asioista jotka hän kokee epäoikeuden mukaisiksi. Kuten Suomesta pakopaikan saaneiden maahanmuuttajien rikollisuuden.
        Naisena tuntee myös sen turvattomuuden tunteen; joita lähinnä vieraankulttuurin edustajat kylvää ympärilleen, ahdistellessaan naisia. Oikeesti meillä on omastakin takaa näitä seksuaalirikollisia, yhtään ainutta ei enää tarvita lisää!

        Siis kulttuuri Suomessa on muuttunut viimeisen 25 vuoden aikana, tämä maa ei enää ole sellainen lintukoto, mitä se aikaisemmin oli. Aikaisemmin oli elätettäviäkin vähemmän, sillä suunnilleen kaikki jotka kynnelle kykenivät, kävivät ansiotyössä. 60-luvulta asti, perheen äiditkin, joiden lapset olivat jo kouluikäisiä kävivät ansiotyössä tai hoitivat kotonaan naapurien lapsia. Lastentarhoja ja tarhapaikkoja oli todella niukasti; niin asia ratkaistiin naapuriston kotiäitien, ja eläkeikäisten hoitaessa mukulat päivisin.

        Jossain vaiheessa Suomessakin oli aika jolloin työttömätkin veivät lapsensa tarhaan, opettelemaan ilmeisesti sosiaalisuutta muiden lasten joukkoon. Vanhempien ollessa työttöminä kotona, heillä kuitenkin oli velvollisuus hakea uutta työpaikkaa itselleen.
        Näin ei suikaan aina käynyt, moni laisti sen, kerran viikossa työnvälitystoimistossa käyntiin. Sosiaalitoimisto; kun maksoi juoksevia kuluja lapsiperheille, vuokrat ja ruokarahaa, lääkäri laskut ja lääkkeet, jos työttömyyskovauksella ei tullut toimeen.

        Jossain vaiheessa tuli kaikki perhanan tukimuodot, joiden varaan yhä useampi on jättäytynyt. Maahanmuuttajat ovat omaksuneet saman käytännön, kyllä valtio pitää kansalaisistaan huolta! Nyt tämä populaatio vaan alkaa olla niin suuri ettei työssäkäyvien selkäranka enää kestä! Edellinen hallitus teki vielä miljardikaupalla uutta velkaa entisten lisäksi, pitääkseen kulissit hyvinvoinnista pystyssä!

        EU:hun liittyminen on tuonut lisää maksuja, entisten lisäksi. Suuret Maat kuten; Ranska 68 milj, Espanja 47 milj, Italian lähes 60 milj. asukasta; ovat anoneet EU:lta tukijaisia, milloin milläkin syyllä. Suomi on tietenkin nettomaksajana ja meidän väkiluku on alle 6 milj. asukasta, jossa on mukana myös lapset vanhukset ja pakolaiset.

        Oikeesti mä ainakin paloin loppuun; 56h joskus 60h työviikoissa, koska tuttua vastuun tuntoista henkilökuntaa ei aina ollut saatavilla, dementikoille, liikuntavammaisille huonokuntoisille vanhuksille! Joten mä tein itse ympäripyöreitä päiviä, kunnes fysiikka alkoi pettää, ja samaan syssyyn oma kanttikin; kun kotonakin oli pädettävä!
        Mulla oli liian isopala haukattavana, joten nyt mä elän tämän kesän työttömänä, omakustanteisesti eli ilman mitään yhteiskunnan antamia korvauksia.
        Puutarhasta löytyy periaatteessa syötävää, joten en mä nälkään kuole!

        Tulikohan mun nyt kerrottua teille tarpeeksi; mun henkilökohtaisista mielipiteistäni!
        Siis toistaiseksi ainakin Purralla on mun kannatukseni! Tosin; jos tarvetta löytyy, mä osaan kans takinkääntö tempun, suuremmilta tekijöiltä opitun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tämän nyt suomentaisi teille, epäilijöille? Kyllä kirjoituksilla oletettavasti on haettu suoranaista näkyvyyttä; mitä mieltä kirjoittaja on epäkohdista, joita on ilmennyt maahanmuuttajien teoissa ja käytännöissä! Politiikassa luultavasti pääsee näkyviin ainoastaan rajunpuoleisilla kannanotoilla. Suoranaisella härskiydelläkin, kuten Soini, Väyrynen ja Hakkaraisen kootut törttöilyt, kotimaassa ja ulkomailla... aina vaan mies eduskuntaan valittiin. Onhan siellä istunut myös oikeudessa rikoksesta tuomittuja kansanedustajia.

        Purra nyt on ehkä kirjoitellut kovaakin tekstiä (jos se hänen des on?) asioista jotka hän kokee epäoikeuden mukaisiksi. Kuten Suomesta pakopaikan saaneiden maahanmuuttajien rikollisuuden.
        Naisena tuntee myös sen turvattomuuden tunteen; joita lähinnä vieraankulttuurin edustajat kylvää ympärilleen, ahdistellessaan naisia. Oikeesti meillä on omastakin takaa näitä seksuaalirikollisia, yhtään ainutta ei enää tarvita lisää!

        Siis kulttuuri Suomessa on muuttunut viimeisen 25 vuoden aikana, tämä maa ei enää ole sellainen lintukoto, mitä se aikaisemmin oli. Aikaisemmin oli elätettäviäkin vähemmän, sillä suunnilleen kaikki jotka kynnelle kykenivät, kävivät ansiotyössä. 60-luvulta asti, perheen äiditkin, joiden lapset olivat jo kouluikäisiä kävivät ansiotyössä tai hoitivat kotonaan naapurien lapsia. Lastentarhoja ja tarhapaikkoja oli todella niukasti; niin asia ratkaistiin naapuriston kotiäitien, ja eläkeikäisten hoitaessa mukulat päivisin.

        Jossain vaiheessa Suomessakin oli aika jolloin työttömätkin veivät lapsensa tarhaan, opettelemaan ilmeisesti sosiaalisuutta muiden lasten joukkoon. Vanhempien ollessa työttöminä kotona, heillä kuitenkin oli velvollisuus hakea uutta työpaikkaa itselleen.
        Näin ei suikaan aina käynyt, moni laisti sen, kerran viikossa työnvälitystoimistossa käyntiin. Sosiaalitoimisto; kun maksoi juoksevia kuluja lapsiperheille, vuokrat ja ruokarahaa, lääkäri laskut ja lääkkeet, jos työttömyyskovauksella ei tullut toimeen.

        Jossain vaiheessa tuli kaikki perhanan tukimuodot, joiden varaan yhä useampi on jättäytynyt. Maahanmuuttajat ovat omaksuneet saman käytännön, kyllä valtio pitää kansalaisistaan huolta! Nyt tämä populaatio vaan alkaa olla niin suuri ettei työssäkäyvien selkäranka enää kestä! Edellinen hallitus teki vielä miljardikaupalla uutta velkaa entisten lisäksi, pitääkseen kulissit hyvinvoinnista pystyssä!

        EU:hun liittyminen on tuonut lisää maksuja, entisten lisäksi. Suuret Maat kuten; Ranska 68 milj, Espanja 47 milj, Italian lähes 60 milj. asukasta; ovat anoneet EU:lta tukijaisia, milloin milläkin syyllä. Suomi on tietenkin nettomaksajana ja meidän väkiluku on alle 6 milj. asukasta, jossa on mukana myös lapset vanhukset ja pakolaiset.

        Oikeesti mä ainakin paloin loppuun; 56h joskus 60h työviikoissa, koska tuttua vastuun tuntoista henkilökuntaa ei aina ollut saatavilla, dementikoille, liikuntavammaisille huonokuntoisille vanhuksille! Joten mä tein itse ympäripyöreitä päiviä, kunnes fysiikka alkoi pettää, ja samaan syssyyn oma kanttikin; kun kotonakin oli pädettävä!
        Mulla oli liian isopala haukattavana, joten nyt mä elän tämän kesän työttömänä, omakustanteisesti eli ilman mitään yhteiskunnan antamia korvauksia.
        Puutarhasta löytyy periaatteessa syötävää, joten en mä nälkään kuole!

        Tulikohan mun nyt kerrottua teille tarpeeksi; mun henkilökohtaisista mielipiteistäni!
        Siis toistaiseksi ainakin Purralla on mun kannatukseni! Tosin; jos tarvetta löytyy, mä osaan kans takinkääntö tempun, suuremmilta tekijöiltä opitun!

        Suomessa on ja tulee aina olemaan osa työttömiä, sairaita, muita vähäosaisia, joita yhteiskunta tukee kuten kuuluukin. Aivan oikein.

        Mutta kun kirstulle alkaa venyä porukkaa pitkin maailmaa, ja koko suvun voimin tänne loisimaan, on kirstun pohja tullut näkyviin. Pakko tehdä jotain!

        Kaiken huipuksi osa maahanmuuttajista on syyllistynyt rikoksiin. Hyvä kun on jalka astunut maankamaralle. Nämä pitäisi heti palauttaa , eikä päästää sormenheristelyllä.

        Hinnat on nousseet, kyllä. Saman se on tehnyt kaikilta, ei pelkästään ns. vähäosaisilta. Palkasta jää vähemmän elämiseen kulujen jälkeen. Työmatkat ja muut, asuminen.

        Sankari-Sannan sampo puski velkarahaa, jonka jakoi köyhille. Suosiolla oli hintansa, jonka ME joudumme nyt maksamaan.
        Sankari jätti mrdien velat kuin koira paskansa meidän hoidettavaksi. Oli ketunhäntä kainalossa?

        Ongelmana on, että nettosaajia on enemmän ja enemmän. Pakko tehdä jotain.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No ei se nyt tyhjästä ole nostettu jos on syytä epäillä että ministeri on tuollaisia rasistisia tekstejä kirjoittellut ja kertoo että tahtoisi ampua lähijunassa matkustavia maahanmuuttajia niin eihän sellainen ihminen voi ministerinä toimia.

        Se että joku on joutunut rikoksen uhriksi ei ole syy rasismille eikä tässä tapauksessa edes ole yhtään minkäänlaista syytä sellaista edes epäillä. Samalla logiikallahan pitää sitten syyttää kaikkia kantasuomalaisia yhden kantasuomalaisen tekemästä rikoksesta.

        Rikollisuus on noussut kokonaisuudessaan ja se johtuu ihan siitä miten yhteiskunta kohtelee ihmisiä ei siitä että on maahanmuuttajia. Ei ne rikokset mihinkään katoaisi vaikka ei olisi yhtä ainoata maahanmuuttajaa. Ja juu rikoksia tekee myös maahanmuuttajat ja sellaiset ketkä rikoksiin syyllistyy on syytäkin karkottaa mutta se ei ole mikää oikeutus rasismille eikä sille että kohdellaan väärin heitä ketkä eivät mihinkään ole syyllistyneet.🙂.

        Mä en vielä tähän asti ole sulle ihan kaikkia tuntemuksiani kertonut, mutt nyt kun tämä meni tällaiseksi syyttelyksi niin ok, mullakin on mielipide! Mä olen usein valtakunnan kanssa eri mieltä; mutt tällä kertaa mä kyllä olen samaa mieltä hänen kanssaan!
        Mitä Purra on joskus vuonna papu kirjoittanut (jos edes on? Suomessa Riikka on yleinen nimi naiselle)

        Erilaisia mielipiteitä nämä maahanmuuttajat ovat saaneet aikaan, kantaväestön keskuudessa ja eteenkin naisten. Jopa suoranaista pelkoa, onhan näitä raiskaustapauksia tullut aika tiheäänkin ilmi... joista osa ollut alaikäisiäkin! Ryöstöjä sekä kiristystä jne.
        " Ei ne rikokset mihinkään katoaisi vaikka ei olisi yhtä ainoata maahanmuuttajaa."
        Saatat olla oikeassakin, sullahan siitä on kokemusta itselläsi, kertomasi mukaan, kuten huumeiden käytöstäkin! Luultavasti yhteiskunnan varoilla sinutkin on kuntoutettu, ainakin osittain... Onko nyt niin, ett olisi ymmärrettävä, ettet sinä ole mitenkään muuttunut niistä entisistä ajoista, eli olisit yhtä epävarma tapaus luotettavuuden suhteen kuin joskus vuosia sitten? Mieti asiaa, mitä kysyin!

        Miks ei nykyinen ministeri muka ei ole voinut olla erilainen ihminen ajatuksiltaan; vuosia sitten? Ei meistä kukaan varmaan ole täydellinen, kaikkien mielestä! En aina omastakaan mielestäni yllä siihen mihin pitäisi ja kiukku päissäni tulen sanoneeksi sellaistakin, mitä ois voinut jättää sanomattakin. Missään kohtaa mä en ole sanonut ett kaikki maahanmuuttajat olisivat "mätiä omenoita" mutt hitto vieköön, pilaavat muidenkin vierasmaalaisten maineen ja saavat pelon sekaisia tunteita aikaan.

        Suomessa ei kukaan varmaan nälkään kuole, eikä ulkona pakkaseen, vaikka olisi koditon.
        Aina löytyy jostain jokin väliaikainenkin ratkaisu, jos ihmiset viranomaisilta apua hakevat.
        Tuskin saavat mitään hotelli Hiltonin kaltaista majoitusta, eikä gurmee aterioita. Kaurapuurokin yleensä maistuu nälkäiselle suomalaiselle, ei ehkä vierasmaalaiselle, joka ei kaarapuuroa aikaisemmin ole syönyt.
        Viranomaisilla kun kuulemma on se ongelma, ettei Herra Maahanmuuttaja halua lähteä Suomesta, tai hänen kotimaansa ei halua vastaanottaa kyseistä henkilöä enää takaisin, sinne rasitteeksi!

        "Samalla logiikallahan pitää sitten syyttää kaikkia kantasuomalaisia yhden kantasuomalaisen tekemästä rikoksesta."
        - Kelpaisitko sinä esimerkiksi, sullahan on oman kertomasi mukaan kyllä taustaa?
        Yritän tässä vaan kertoa, ett ihminen saattaa muuttuakin, kumpaan suuntaan tahansa.
        Mä olen siitä oiva esimerkki; entinen päivänpaiste, ja nykyinen ukkospilvi!
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        parempi ettet kommentoi politiikasta koska et pysty tajuamaan sitä. Muuten oot kyllä tervetullut tällä palstalla jutteleen ihmisten kanssa, mutta älä höpötä politiikasta koska et ymmärrä sitä. Jos haluut sivistää itseäs ja ymmärtää enempi politiikkaa niin suosittelen että meet avoimelle yliopistolle lukemaan yhteiskuntatieteitä, historiaa, matematiikkaa ja humanistista tiedettä.

        Anonyymille 2023-07-24 16:55:27

        Voit olla erimieltä, kuin minä tai valtakunta, mutt älä kiellä meitä kertomasta omaa mielipidettämme asiasta. Me ollaan täysi-ikäisiä suomenkansalaisia ja vaaleissa myös äänioikeutettuja äänestäjiä. Turha aliarvioida äänestäjiä, koska kaikki annetut äänet lasketaan ja lopputulos ratkaisee. Eniten ääniä saanut puolue aloittaa hallitustunnustelut ja kokoaa hallituksen.
        Ne äänioikeutetut, jotka eivät vaivautuneet äänestämään; pitäkööt mölyt mahassaan, kansa on puhunut, ja kansanedustajat valittu! Kokoomus voitti vaalit, joten Orpo on oikeutettu pääministeri ja Purra valtionvaraministeri -> näillä mennään, vaikka vasemmistopuolueet, vihreät sekä KePu, yrittävätkin kaataa hallituksen jo lähtöviivalla!
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en vielä tähän asti ole sulle ihan kaikkia tuntemuksiani kertonut, mutt nyt kun tämä meni tällaiseksi syyttelyksi niin ok, mullakin on mielipide! Mä olen usein valtakunnan kanssa eri mieltä; mutt tällä kertaa mä kyllä olen samaa mieltä hänen kanssaan!
        Mitä Purra on joskus vuonna papu kirjoittanut (jos edes on? Suomessa Riikka on yleinen nimi naiselle)

        Erilaisia mielipiteitä nämä maahanmuuttajat ovat saaneet aikaan, kantaväestön keskuudessa ja eteenkin naisten. Jopa suoranaista pelkoa, onhan näitä raiskaustapauksia tullut aika tiheäänkin ilmi... joista osa ollut alaikäisiäkin! Ryöstöjä sekä kiristystä jne.
        " Ei ne rikokset mihinkään katoaisi vaikka ei olisi yhtä ainoata maahanmuuttajaa."
        Saatat olla oikeassakin, sullahan siitä on kokemusta itselläsi, kertomasi mukaan, kuten huumeiden käytöstäkin! Luultavasti yhteiskunnan varoilla sinutkin on kuntoutettu, ainakin osittain... Onko nyt niin, ett olisi ymmärrettävä, ettet sinä ole mitenkään muuttunut niistä entisistä ajoista, eli olisit yhtä epävarma tapaus luotettavuuden suhteen kuin joskus vuosia sitten? Mieti asiaa, mitä kysyin!

        Miks ei nykyinen ministeri muka ei ole voinut olla erilainen ihminen ajatuksiltaan; vuosia sitten? Ei meistä kukaan varmaan ole täydellinen, kaikkien mielestä! En aina omastakaan mielestäni yllä siihen mihin pitäisi ja kiukku päissäni tulen sanoneeksi sellaistakin, mitä ois voinut jättää sanomattakin. Missään kohtaa mä en ole sanonut ett kaikki maahanmuuttajat olisivat "mätiä omenoita" mutt hitto vieköön, pilaavat muidenkin vierasmaalaisten maineen ja saavat pelon sekaisia tunteita aikaan.

        Suomessa ei kukaan varmaan nälkään kuole, eikä ulkona pakkaseen, vaikka olisi koditon.
        Aina löytyy jostain jokin väliaikainenkin ratkaisu, jos ihmiset viranomaisilta apua hakevat.
        Tuskin saavat mitään hotelli Hiltonin kaltaista majoitusta, eikä gurmee aterioita. Kaurapuurokin yleensä maistuu nälkäiselle suomalaiselle, ei ehkä vierasmaalaiselle, joka ei kaarapuuroa aikaisemmin ole syönyt.
        Viranomaisilla kun kuulemma on se ongelma, ettei Herra Maahanmuuttaja halua lähteä Suomesta, tai hänen kotimaansa ei halua vastaanottaa kyseistä henkilöä enää takaisin, sinne rasitteeksi!

        "Samalla logiikallahan pitää sitten syyttää kaikkia kantasuomalaisia yhden kantasuomalaisen tekemästä rikoksesta."
        - Kelpaisitko sinä esimerkiksi, sullahan on oman kertomasi mukaan kyllä taustaa?
        Yritän tässä vaan kertoa, ett ihminen saattaa muuttuakin, kumpaan suuntaan tahansa.
        Mä olen siitä oiva esimerkki; entinen päivänpaiste, ja nykyinen ukkospilvi!
        trollikka

        Ei hemmetti mä kirjoitin sulle pitkän litanian vastaukseksi mutta onnistuin sen sitten hukkaamaan vaikka olin sen kopioivinani kun taas botiksi vastatessa epäiltiin. En kyllä jaksa koko litaniaa uusiksi rustata mutta näin nopeesti niin kysehän ei ole vaan siitä mitä mieltä purra on joskus aikaa sitten ollut kun hän tuntuu olevan sitä mieltä vieläkin väkisin hallituksen kaatumisen uhkan alla annetusta pahoittelusta huolimatta minkä jälkeen ei sitten taas uudempia kommettejaan halunnutkaan pahoitella. Ja ainakin mulla hänen pahoittelunsa näyttäytyy aika epäilyttävässä valossa varsinkin kun ei alunperin edes halunnut mitään pahoitella vaan teki niin vain kun oli pakko ja todennäköisesti näin käskettiin tekemään. Ja mun elämän muutoksestani on ainakin ihan kirjalliset todisteetkin muunmuassa seulojen ja hoitokirjausten muodossa. Ja kuten oon sanonut tietenkin pitää olla omat mielipiteet ja asioita saa ja pitää kritisoida mutta se pitää ja sen pystyy tekemään ilman rasismia, toisten halventamista, haukkumista ja loukkaamista varsinkin ministerien ja muiden poliitikkojen jotka kaikkien asioita hoitaa tai ainakin pitäisi niin tehdä. Ja sitäkin oon koittanut sanoa ettei se karkottaminen vaikka se aiheellista olisikin aina niin yksinkertaista ole että niin vaan päätetään tehdä kun siihen vaikuttaa juurikin myös esimerkiksi sen vastaanottavan valtion mielipide.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä en vielä tähän asti ole sulle ihan kaikkia tuntemuksiani kertonut, mutt nyt kun tämä meni tällaiseksi syyttelyksi niin ok, mullakin on mielipide! Mä olen usein valtakunnan kanssa eri mieltä; mutt tällä kertaa mä kyllä olen samaa mieltä hänen kanssaan!
        Mitä Purra on joskus vuonna papu kirjoittanut (jos edes on? Suomessa Riikka on yleinen nimi naiselle)

        Erilaisia mielipiteitä nämä maahanmuuttajat ovat saaneet aikaan, kantaväestön keskuudessa ja eteenkin naisten. Jopa suoranaista pelkoa, onhan näitä raiskaustapauksia tullut aika tiheäänkin ilmi... joista osa ollut alaikäisiäkin! Ryöstöjä sekä kiristystä jne.
        " Ei ne rikokset mihinkään katoaisi vaikka ei olisi yhtä ainoata maahanmuuttajaa."
        Saatat olla oikeassakin, sullahan siitä on kokemusta itselläsi, kertomasi mukaan, kuten huumeiden käytöstäkin! Luultavasti yhteiskunnan varoilla sinutkin on kuntoutettu, ainakin osittain... Onko nyt niin, ett olisi ymmärrettävä, ettet sinä ole mitenkään muuttunut niistä entisistä ajoista, eli olisit yhtä epävarma tapaus luotettavuuden suhteen kuin joskus vuosia sitten? Mieti asiaa, mitä kysyin!

        Miks ei nykyinen ministeri muka ei ole voinut olla erilainen ihminen ajatuksiltaan; vuosia sitten? Ei meistä kukaan varmaan ole täydellinen, kaikkien mielestä! En aina omastakaan mielestäni yllä siihen mihin pitäisi ja kiukku päissäni tulen sanoneeksi sellaistakin, mitä ois voinut jättää sanomattakin. Missään kohtaa mä en ole sanonut ett kaikki maahanmuuttajat olisivat "mätiä omenoita" mutt hitto vieköön, pilaavat muidenkin vierasmaalaisten maineen ja saavat pelon sekaisia tunteita aikaan.

        Suomessa ei kukaan varmaan nälkään kuole, eikä ulkona pakkaseen, vaikka olisi koditon.
        Aina löytyy jostain jokin väliaikainenkin ratkaisu, jos ihmiset viranomaisilta apua hakevat.
        Tuskin saavat mitään hotelli Hiltonin kaltaista majoitusta, eikä gurmee aterioita. Kaurapuurokin yleensä maistuu nälkäiselle suomalaiselle, ei ehkä vierasmaalaiselle, joka ei kaarapuuroa aikaisemmin ole syönyt.
        Viranomaisilla kun kuulemma on se ongelma, ettei Herra Maahanmuuttaja halua lähteä Suomesta, tai hänen kotimaansa ei halua vastaanottaa kyseistä henkilöä enää takaisin, sinne rasitteeksi!

        "Samalla logiikallahan pitää sitten syyttää kaikkia kantasuomalaisia yhden kantasuomalaisen tekemästä rikoksesta."
        - Kelpaisitko sinä esimerkiksi, sullahan on oman kertomasi mukaan kyllä taustaa?
        Yritän tässä vaan kertoa, ett ihminen saattaa muuttuakin, kumpaan suuntaan tahansa.
        Mä olen siitä oiva esimerkki; entinen päivänpaiste, ja nykyinen ukkospilvi!
        trollikka

        Tuli vahingossa anona toi mun kommetti.🙂.



      • valtakunta kirjoitti:

        Tässä nähdään että yleiset säännötkin rasismia https://twitter.com/auteromiia/status/1684093845569429507?s=46&t=83SwjF7Bw7-wq4IS0x93Dw

        Eipä tuota kukaan rasismiksi ole tainnut väittääkään se että alaikäinen lapsi niin sanoo välttääkseen noudattamasta sääntöjä ei ole mikään esimerkki siitä että sitä rasismiksi väitettäisiin tai sanottaisiin. Eli ei tuossa ole mitään ihmeellistä vaan ihan normaalia elämää ja normaali tilanne koulussa. Jos muksu ei olisi ollut tummaihoinen olisi hän keksinyt jonkin toisen verukkeen miksi opettaja toimii väärin. Eli tuo ei ole esimerkki yhtään mistään eikä kerro yhtään mitään.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Eipä tuota kukaan rasismiksi ole tainnut väittääkään se että alaikäinen lapsi niin sanoo välttääkseen noudattamasta sääntöjä ei ole mikään esimerkki siitä että sitä rasismiksi väitettäisiin tai sanottaisiin. Eli ei tuossa ole mitään ihmeellistä vaan ihan normaalia elämää ja normaali tilanne koulussa. Jos muksu ei olisi ollut tummaihoinen olisi hän keksinyt jonkin toisen verukkeen miksi opettaja toimii väärin. Eli tuo ei ole esimerkki yhtään mistään eikä kerro yhtään mitään.🙂.

        Tuoltahan se on kuin myös kun puhutaan vääränlaisista ihmisistä sekään ei ole rasismia. On vääränlaista käytöstä vääränlaisia asioita. Me ei olla kaikkien maiden sosiaaliturva.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Eipä tuota kukaan rasismiksi ole tainnut väittääkään se että alaikäinen lapsi niin sanoo välttääkseen noudattamasta sääntöjä ei ole mikään esimerkki siitä että sitä rasismiksi väitettäisiin tai sanottaisiin. Eli ei tuossa ole mitään ihmeellistä vaan ihan normaalia elämää ja normaali tilanne koulussa. Jos muksu ei olisi ollut tummaihoinen olisi hän keksinyt jonkin toisen verukkeen miksi opettaja toimii väärin. Eli tuo ei ole esimerkki yhtään mistään eikä kerro yhtään mitään.🙂.

        Selitin yksinkertaisen kaavaan me ei pystyt tänne ottamaan kaikkia ja suurin osa sosiaaliturvassa 25% ulkomaalaisista. Se on paljon ja suurin osa vielä tehnyt ulkomaalaiset enemmän rikoksia tilastolllisesti. Siellä on karut olot miksi ne on todennäköistä täälläkin tehdään rikoksia.


      • valtakunta kirjoitti:

        Tuoltahan se on kuin myös kun puhutaan vääränlaisista ihmisistä sekään ei ole rasismia. On vääränlaista käytöstä vääränlaisia asioita. Me ei olla kaikkien maiden sosiaaliturva.

        Se on taas ihan kiinni siitä mitä vääränlaisella ihmisellä silloin tarkoitetaan. Ihmisten sanominen vääränlaiseksi antaa kuvan että sillä tarkoitetaan että siinä ihmisen ulkoisessa olemuksessa ja alkuperässä olisi se vika ja se on todellakin rasismia kun kaikki ihmiset nyt ovat täysin samanlaisia ja yhtä arvokkaita olivat he sitten minkä värisiä tahansa tai edustaisivat mitä uskontoa tahansa tai olisivat mistä päin maailmaa tahansa. Tuollaisessa tapauksessa oikeasti siinä ihmisen ulkoisessa olemuksessa ja alkuperässä ei ole mitään vikaa vaan vika on hänen käytöksessään ja tekemissään asioissa. Jos sanoo ihmistä vääränlaiseksi on hyvä tuoda selkeästi esille että tarkoittaa hänen käytöstään ja tekojaan muuten se on äärimmäisen helppoa tulkita vain rasismiksi vaikka tarkoittaisikin hänen tekojaan ja käytöstään ei ihmisen ulkoista olemusta ja alkuperää.

        Ei...Suomi ei ole eikä ole koskaan ollutkaan kaikkien maiden sosiaaliturva se on vain tarkoitushakuinen täysin valheellinen väite mikä ei paikkaansa pidä millään tasolla.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Se on taas ihan kiinni siitä mitä vääränlaisella ihmisellä silloin tarkoitetaan. Ihmisten sanominen vääränlaiseksi antaa kuvan että sillä tarkoitetaan että siinä ihmisen ulkoisessa olemuksessa ja alkuperässä olisi se vika ja se on todellakin rasismia kun kaikki ihmiset nyt ovat täysin samanlaisia ja yhtä arvokkaita olivat he sitten minkä värisiä tahansa tai edustaisivat mitä uskontoa tahansa tai olisivat mistä päin maailmaa tahansa. Tuollaisessa tapauksessa oikeasti siinä ihmisen ulkoisessa olemuksessa ja alkuperässä ei ole mitään vikaa vaan vika on hänen käytöksessään ja tekemissään asioissa. Jos sanoo ihmistä vääränlaiseksi on hyvä tuoda selkeästi esille että tarkoittaa hänen käytöstään ja tekojaan muuten se on äärimmäisen helppoa tulkita vain rasismiksi vaikka tarkoittaisikin hänen tekojaan ja käytöstään ei ihmisen ulkoista olemusta ja alkuperää.

        Ei...Suomi ei ole eikä ole koskaan ollutkaan kaikkien maiden sosiaaliturva se on vain tarkoitushakuinen täysin valheellinen väite mikä ei paikkaansa pidä millään tasolla.🙂.

        kyllä se on ihan selvä kun puhutaan välttävän vääränlaisia ihmisiä tulossa puuttamalla maahanmuuttoon sillä tarkoitetaan juuri sitä mitä kertoja tarkoittaa eikä sitä mitä nostaa konteksteja toisen ennakkluuloja myösten.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Se on taas ihan kiinni siitä mitä vääränlaisella ihmisellä silloin tarkoitetaan. Ihmisten sanominen vääränlaiseksi antaa kuvan että sillä tarkoitetaan että siinä ihmisen ulkoisessa olemuksessa ja alkuperässä olisi se vika ja se on todellakin rasismia kun kaikki ihmiset nyt ovat täysin samanlaisia ja yhtä arvokkaita olivat he sitten minkä värisiä tahansa tai edustaisivat mitä uskontoa tahansa tai olisivat mistä päin maailmaa tahansa. Tuollaisessa tapauksessa oikeasti siinä ihmisen ulkoisessa olemuksessa ja alkuperässä ei ole mitään vikaa vaan vika on hänen käytöksessään ja tekemissään asioissa. Jos sanoo ihmistä vääränlaiseksi on hyvä tuoda selkeästi esille että tarkoittaa hänen käytöstään ja tekojaan muuten se on äärimmäisen helppoa tulkita vain rasismiksi vaikka tarkoittaisikin hänen tekojaan ja käytöstään ei ihmisen ulkoista olemusta ja alkuperää.

        Ei...Suomi ei ole eikä ole koskaan ollutkaan kaikkien maiden sosiaaliturva se on vain tarkoitushakuinen täysin valheellinen väite mikä ei paikkaansa pidä millään tasolla.🙂.

        Sehän tässä juurikin on tarkoitus välttää vääränlaista maahanmuuttoa Suomessa omat tavat pystyy vielä omankansalaiset hoitaa ja heikosti, mutta ei heitä jotka tulee vain elätettäväksi. Sen vuoksi työperäistä maahan muuttoa pitää suosia.


      • valtakunta kirjoitti:

        Selitin yksinkertaisen kaavaan me ei pystyt tänne ottamaan kaikkia ja suurin osa sosiaaliturvassa 25% ulkomaalaisista. Se on paljon ja suurin osa vielä tehnyt ulkomaalaiset enemmän rikoksia tilastolllisesti. Siellä on karut olot miksi ne on todennäköistä täälläkin tehdään rikoksia.

        Suurinosa maahanmuuttajistahan ei tee rikoksia vaan ovat aivan lainkuulijaisia kansalaisia ja suurinosa heistä työllistyykin ja kotoutuu hyvin. On tietenkin myös heitä ketkä eivät siinä onnistu mutta he ovat vähemmistö vaikka määrä voisi vielä pienempikin mielellään olla. Eikä kukaan vaadi että Suomen muka jotenkin ihmeellisesti pitäisi ottaa kaikki tänne. Mitkä kaikki? Ja kaikki mistä? Ei Suomen tarvitse ottaa kuin sen verran turvapaikanhakijoita mihin on kansainvälisissä sopimuksissa sitoutunut. Ja tässä taas lyödään kaikki maahanmuutto myös yhteen mikä on väärin kun pakolaisina tänne tulevat turvapaikanhakijat ja työperäinen maahanmuutto ovat täysin eriasioita.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Se on taas ihan kiinni siitä mitä vääränlaisella ihmisellä silloin tarkoitetaan. Ihmisten sanominen vääränlaiseksi antaa kuvan että sillä tarkoitetaan että siinä ihmisen ulkoisessa olemuksessa ja alkuperässä olisi se vika ja se on todellakin rasismia kun kaikki ihmiset nyt ovat täysin samanlaisia ja yhtä arvokkaita olivat he sitten minkä värisiä tahansa tai edustaisivat mitä uskontoa tahansa tai olisivat mistä päin maailmaa tahansa. Tuollaisessa tapauksessa oikeasti siinä ihmisen ulkoisessa olemuksessa ja alkuperässä ei ole mitään vikaa vaan vika on hänen käytöksessään ja tekemissään asioissa. Jos sanoo ihmistä vääränlaiseksi on hyvä tuoda selkeästi esille että tarkoittaa hänen käytöstään ja tekojaan muuten se on äärimmäisen helppoa tulkita vain rasismiksi vaikka tarkoittaisikin hänen tekojaan ja käytöstään ei ihmisen ulkoista olemusta ja alkuperää.

        Ei...Suomi ei ole eikä ole koskaan ollutkaan kaikkien maiden sosiaaliturva se on vain tarkoitushakuinen täysin valheellinen väite mikä ei paikkaansa pidä millään tasolla.🙂.

        Ihon värit on vain ennakkoluuloja minä taas kuin sanoin haluan vain eroon vääränlaisesta käytöksestä kuin olen pitkän kirjelmän jo kirjoittanut sinun kanssa siitä. Minulle on tärkeämpää hyvä ilmapiiri ja kaikilla hyvä olla.


      • valtakunta kirjoitti:

        kyllä se on ihan selvä kun puhutaan välttävän vääränlaisia ihmisiä tulossa puuttamalla maahanmuuttoon sillä tarkoitetaan juuri sitä mitä kertoja tarkoittaa eikä sitä mitä nostaa konteksteja toisen ennakkluuloja myösten.

        Ei se ole jos sä et sitä kerro. Eikä se ns."erottelu" ole edes mahdollista kun eihän sitä etukäteen pystytä kenestäkään sanomaan kuka tulee tekemään rikoksen tai kuka tulee sopeutumaan ja kotoutumaan paremmin kuin toinen. Eikä tänne muutenkaan edes nykyäänkään oteta niitä ihmisiä keiden tiedetään syyllistyneen rikoksiin tai johonkin muuhun epätoivottavaan toimintaan jos et sitä sattunut tietämään. Eli niitä sun tarkoittamia "vääränlaisia" ihmisiä ei edes nytkään maahan oteta eivätkä he oleskelu lupaa saa.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei se ole jos sä et sitä kerro. Eikä se ns."erottelu" ole edes mahdollista kun eihän sitä etukäteen pystytä kenestäkään sanomaan kuka tulee tekemään rikoksen tai kuka tulee sopeutumaan ja kotoutumaan paremmin kuin toinen. Eikä tänne muutenkaan edes nykyäänkään oteta niitä ihmisiä keiden tiedetään syyllistyneen rikoksiin tai johonkin muuhun epätoivottavaan toimintaan jos et sitä sattunut tietämään. Eli niitä sun tarkoittamia "vääränlaisia" ihmisiä ei edes nytkään maahan oteta eivätkä he oleskelu lupaa saa.🙂.

        Kyllä psykologin testein pystyy erottelemaan se on eri halutaanko testata.


      • valtakunta kirjoitti:

        Sehän tässä juurikin on tarkoitus välttää vääränlaista maahanmuuttoa Suomessa omat tavat pystyy vielä omankansalaiset hoitaa ja heikosti, mutta ei heitä jotka tulee vain elätettäväksi. Sen vuoksi työperäistä maahan muuttoa pitää suosia.

        Johan sitä "vääränlaista" maahanmuuttoa vältetään jos sellaista edes olemassa onkaan eikä tänne ketään oteta "elätettäväksi". Suomi ottaa juuri sen verran turvapaikanhakijoita kuin kansainvälisten sopimuksien mukaan on sitoutunut ottamaan eikä yhtään enempää jotenkin muka oma-aloitteisesti haluamalla.🙂.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ihon värit on vain ennakkoluuloja minä taas kuin sanoin haluan vain eroon vääränlaisesta käytöksestä kuin olen pitkän kirjelmän jo kirjoittanut sinun kanssa siitä. Minulle on tärkeämpää hyvä ilmapiiri ja kaikilla hyvä olla.

        Juu en epäile yhtään sun tarkoitusperiä ja varmasti tahdot että kaikilla olisi mahdollisimman hyvä olla. Meillä on vaan vähän eri näkemys että mistä ongelmat johtuu ja mitä niistä eroon pääsemiseksi olis kannattavaa ja hyvä tehdä.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Juu en epäile yhtään sun tarkoitusperiä ja varmasti tahdot että kaikilla olisi mahdollisimman hyvä olla. Meillä on vaan vähän eri näkemys että mistä ongelmat johtuu ja mitä niistä eroon pääsemiseksi olis kannattavaa ja hyvä tehdä.🙂.

        Ongelmat minulle selkeät jotkut tarvitsevat pitempää valvontaa toiset vähemmän ja koulussa valvonta pitää jatkaa ongelma tapausten kanssa ja kuntouttaa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä psykologin testein pystyy erottelemaan se on eri halutaanko testata.

        Se olis aika tyyristä ruveta kaikkia niin testailemaan ja siinäkin tulisi ihmisoikeus ja tasa-arvoisen kohtelun kysymykset vastaan ja varmaan myös Suomen perustuslain ja kansainvälisen lain pykälätkin.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Se olis aika tyyristä ruveta kaikkia niin testailemaan ja siinäkin tulisi ihmisoikeus ja tasa-arvoisen kohtelun kysymykset vastaan ja varmaan myös Suomen perustuslain ja kansainvälisen lain pykälätkin.🙂.

        En nyt tiedä on testit niin tyyriitä., sais oikean avunkin heti.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No ei se nyt tyhjästä ole nostettu jos on syytä epäillä että ministeri on tuollaisia rasistisia tekstejä kirjoittellut ja kertoo että tahtoisi ampua lähijunassa matkustavia maahanmuuttajia niin eihän sellainen ihminen voi ministerinä toimia.

        Se että joku on joutunut rikoksen uhriksi ei ole syy rasismille eikä tässä tapauksessa edes ole yhtään minkäänlaista syytä sellaista edes epäillä. Samalla logiikallahan pitää sitten syyttää kaikkia kantasuomalaisia yhden kantasuomalaisen tekemästä rikoksesta.

        Rikollisuus on noussut kokonaisuudessaan ja se johtuu ihan siitä miten yhteiskunta kohtelee ihmisiä ei siitä että on maahanmuuttajia. Ei ne rikokset mihinkään katoaisi vaikka ei olisi yhtä ainoata maahanmuuttajaa. Ja juu rikoksia tekee myös maahanmuuttajat ja sellaiset ketkä rikoksiin syyllistyy on syytäkin karkottaa mutta se ei ole mikää oikeutus rasismille eikä sille että kohdellaan väärin heitä ketkä eivät mihinkään ole syyllistyneet.🙂.

        Älä usko kaikkea mitä media sullekkin syöttää se on vaan rituaali bro


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Purra on pilannut Suomen maineen totaalisesti.

        Kukaan ei ole pilannut ja mitään ei ole uutioistu kuin Sakasan 7 päivää lehdessä:))
        Kyllä,Marin huumetanssi tiedetään maailmalla.Kreikassa sanoivat,että teillä on se PM huumeiden vetäjä..SDP !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä usko kaikkea mitä media sullekkin syöttää se on vaan rituaali bro

        Ei medialla oo mitään merkitystä mun mielipiteisiin.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Johan sitä "vääränlaista" maahanmuuttoa vältetään jos sellaista edes olemassa onkaan eikä tänne ketään oteta "elätettäväksi". Suomi ottaa juuri sen verran turvapaikanhakijoita kuin kansainvälisten sopimuksien mukaan on sitoutunut ottamaan eikä yhtään enempää jotenkin muka oma-aloitteisesti haluamalla.🙂.

        Muuta kuule Turkuun, mä voisin avustaa sua vuokraamaan kaupungin yksiön, vaikka tuolta Pansiosta, alueelta jolla nykyään asuu erittäin paljon pakolaisia. Kaupassa käynti saattaa olla riskaapelia, iranilaiset ja irakilaiset jos selvittelevät jälleen välejään. Ammuskeltukin on ainakin kahdesti, toisella kertaa poliisi selvitti tekijät ja yks mies käytiin paikkauttamassa ensiavussa. Oikeesti kaikkea ei voi edes kertoa, mitä olen kuullut siltä alueella tapahtuneen. Se olisi taatusti rotusorroksi luokiteltavaa!(kohteena suomalaiset)

        Toisella kertaa ammuskeltiin, mutt kenenkään ei ilmeisesti osunnut, paitsi uudehkon kerrostalon tiiliseinästä mitä tiilenkappaleita irtosi.
        Pansio on erityisesti paikka, jossa äksöniä on; ei taatusti tulisi aikapitkäksi jännitystä riittäisi. Työpaikkakin saattaisi löytyä, vaikka telakan ruokalasta! Siellä käsittääkseni on aika iso vaihtuvuus ollut keittiöhenkilökunnassa. Jossain vaiheessa suunniteltiin ruokalan sulkemista, palveluiden osalta. Ruokasalissa olisi saanut syödä vain omia eväitään, siitä luultavasti kuitenkin luovuttiin. En ole siellä koskaan käynyt, mutt näin asioista kerrotaan.

        Mä epäilen ett Helsinki, Turku ehkä Tamperekin ja ainakin Oulu, tiedetään hiukan enemmän näistä kulttuuri eroista! Mä sain itse osakseni sen verran noilta kulttuurilähettiläiltä huomiota, ett päädyin erittäin kauaksi noilta levottomilta alueilta.
        Nyt asun kaupungin rauhallisemmassa osassa, omakotitalossa, jossa on elektroninen valvontajärjestelmä ja korkea panssariaita ympärillä. Siihen aitaankin oli haettava lupa, vaikka siitä näkyy läpi. Laudoitetun korkean lankkuaidan rakentamiseen mä kyllä ymmärrän luvanvaraiseksi, mutt panssariaidan luvanvaraisuus menee jo liiallisuuksiin.

        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muuta kuule Turkuun, mä voisin avustaa sua vuokraamaan kaupungin yksiön, vaikka tuolta Pansiosta, alueelta jolla nykyään asuu erittäin paljon pakolaisia. Kaupassa käynti saattaa olla riskaapelia, iranilaiset ja irakilaiset jos selvittelevät jälleen välejään. Ammuskeltukin on ainakin kahdesti, toisella kertaa poliisi selvitti tekijät ja yks mies käytiin paikkauttamassa ensiavussa. Oikeesti kaikkea ei voi edes kertoa, mitä olen kuullut siltä alueella tapahtuneen. Se olisi taatusti rotusorroksi luokiteltavaa!(kohteena suomalaiset)

        Toisella kertaa ammuskeltiin, mutt kenenkään ei ilmeisesti osunnut, paitsi uudehkon kerrostalon tiiliseinästä mitä tiilenkappaleita irtosi.
        Pansio on erityisesti paikka, jossa äksöniä on; ei taatusti tulisi aikapitkäksi jännitystä riittäisi. Työpaikkakin saattaisi löytyä, vaikka telakan ruokalasta! Siellä käsittääkseni on aika iso vaihtuvuus ollut keittiöhenkilökunnassa. Jossain vaiheessa suunniteltiin ruokalan sulkemista, palveluiden osalta. Ruokasalissa olisi saanut syödä vain omia eväitään, siitä luultavasti kuitenkin luovuttiin. En ole siellä koskaan käynyt, mutt näin asioista kerrotaan.

        Mä epäilen ett Helsinki, Turku ehkä Tamperekin ja ainakin Oulu, tiedetään hiukan enemmän näistä kulttuuri eroista! Mä sain itse osakseni sen verran noilta kulttuurilähettiläiltä huomiota, ett päädyin erittäin kauaksi noilta levottomilta alueilta.
        Nyt asun kaupungin rauhallisemmassa osassa, omakotitalossa, jossa on elektroninen valvontajärjestelmä ja korkea panssariaita ympärillä. Siihen aitaankin oli haettava lupa, vaikka siitä näkyy läpi. Laudoitetun korkean lankkuaidan rakentamiseen mä kyllä ymmärrän luvanvaraiseksi, mutt panssariaidan luvanvaraisuus menee jo liiallisuuksiin.

        trollikka

        Kiitos vaan tarjouksesta mutta muuttaminen kovin kauas täältä ei nyt ainakaan tällä hetkellä oo oikeen mahdollista. Mun edellisestä kämpästä missä Hämeenlinnassa asuin oli edellinen asukas roiskinut suht tehokkaalla revorverilla parvekkeelta viereisen talon parvekkeelle kun tuli tupakilla ollessa huutelua ja vittuilua parvekkeiden välillä. Kävin myös siellä kämpässä minne ammuttiin niin taitaa olla varmaan kuopat luotien jäljiltä vieläkin parvekkeen seinässä jos eivät oo korjanneet aikaahan on mennyt jo kuitenkin. Eikä noi tollaset tapahtumat ampumiset, puukotukset, tappelut oo parilla muullakaan asuinalueella niin harvinaisia ollut ennemminkin päinvastoin. Muksuna muunmuassa meidän talon vastapäisellä parkkiksella yks äijä sano vievänsä koiran ulos mutta sito sen rappukäytävään ja räjäytti ittensä hengiltä keskellä parkkipaikkaa. Seuraavana aamuna katteltiin pihan muiden muksujen kanssa kun pesivät jälkiä pois. Niin että onhan noita tapahtunut ennenkin ja ihan suomalaisten ja kotimaisen vähemmistö kansan toimesta tekemänä ainakin siellä missä mä oon asunut. Tosin varmasti on isoissa kaupungeissa alueita missä ongelmat on tosi pahoja ja maahanmuuttajiakin niitä paljon siellä aiheuttaa en sitä halua kiistää mutta mun nähdäkseni he eivät ole se syy niihin ja niitä olis vaikka ei olisi maahanmuuttajia.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Kiitos vaan tarjouksesta mutta muuttaminen kovin kauas täältä ei nyt ainakaan tällä hetkellä oo oikeen mahdollista. Mun edellisestä kämpästä missä Hämeenlinnassa asuin oli edellinen asukas roiskinut suht tehokkaalla revorverilla parvekkeelta viereisen talon parvekkeelle kun tuli tupakilla ollessa huutelua ja vittuilua parvekkeiden välillä. Kävin myös siellä kämpässä minne ammuttiin niin taitaa olla varmaan kuopat luotien jäljiltä vieläkin parvekkeen seinässä jos eivät oo korjanneet aikaahan on mennyt jo kuitenkin. Eikä noi tollaset tapahtumat ampumiset, puukotukset, tappelut oo parilla muullakaan asuinalueella niin harvinaisia ollut ennemminkin päinvastoin. Muksuna muunmuassa meidän talon vastapäisellä parkkiksella yks äijä sano vievänsä koiran ulos mutta sito sen rappukäytävään ja räjäytti ittensä hengiltä keskellä parkkipaikkaa. Seuraavana aamuna katteltiin pihan muiden muksujen kanssa kun pesivät jälkiä pois. Niin että onhan noita tapahtunut ennenkin ja ihan suomalaisten ja kotimaisen vähemmistö kansan toimesta tekemänä ainakin siellä missä mä oon asunut. Tosin varmasti on isoissa kaupungeissa alueita missä ongelmat on tosi pahoja ja maahanmuuttajiakin niitä paljon siellä aiheuttaa en sitä halua kiistää mutta mun nähdäkseni he eivät ole se syy niihin ja niitä olis vaikka ei olisi maahanmuuttajia.🙂.

        1990 luvulla vielä Pansio oli rauhallinen asuinalue, samaa ei voi sanoa enää tänä päivänä. asuntojen hinnat tippuneet ja suomalaiset muuttavat alueelta, varsinkin vanhukset... ja lapsiperheet, osa vasta muutama vuosi sitten rakennetuista omakotitaloista ja paritaloista.
        Asuntoja myydään pilkkahintaan, verrattuna siihen mitä niiden pitäisi maksaa. Entisille omistajille on tullut tappiota rutkasti, arvaatko ketkä niitä asuntoja ostavat?
        Muutama vierasmaalainen niitä omistaa ja kuulemma vuokraa asuntoja pakolaisille.
        Niihin asuntoihin pakolaiset saavat asuntotukea, koska asuntoa eivät omista!

        Oikeesti, osaavat kyllä järjestää asiansa taatusti paremmin kuin esim. sinä.
        Tuli näet mieleen; Sun kertomuksesi siitä halvemman asunnon etsimisestä, kun sulla oli kuulemma liian hintava vuokra-asunto! Mitä sä kuvittelisit tilavan vuokrattavan omakotitalon kustantavan Kelalle? Mies siivoilee kaupanlattioita ja rappukäytäviä, siivousvirmassa, ja rva on kotona 4 lapsen kanssa, yksikään ei vielä koulussa.
        Oikeesti ei miehen tuloilla perhe pysty toimeen tulemaan, mutt vaimo ja pari muksua pääsi Suomeen perheenyhdistämislain puitteissa. Pari muksua tullut lisää Suomessa oloaikana;
        ehkä perheenlisäystä vielä tulevaisuudessa lisää.

        Noin se kotiuttaminen toimii, jos maahanmuuttajalla on paremmat elinolosuhteet kuin alkuperäisellä suomalaisella! Samoin jo alakoulussa suomalaismukulia ryöstetään ja kiristetään rahaa. Ainakin Kaarinassa on asia tutkinnanalaisena! Näitä sinusta pieniä häiriötiloja, suomalaisten pitäisi suvaita; "Tyyliin turpa kiinni, rasisti!"
        Käys kertomassa se poliiseille jotka näitä asioita tutkii. Poliisin yleinen mielipide ett alkaa olla kyse yhteiskuntarauhasta ja sen säilymisestä... kun pakolaisia alkaa olla liikaa, määrätyillä alueilla. Muutama tuhat ehkä viihtyisi, ja viihdyttäisi teitäkin?

        Joo, mä tiedän; mun mielipide ilmaisuni on ns. rasistinen! Mutt valitettavasti TOSI asia, ainakin Turunseuduilla, Kaarinassa, Raisiossa, jopa osassa Lietoa. Näillä mennään ja mä kerroin ainoastaan siitä mitä päivälehdistäkin on saanut täällä lukea. Netistäkin nämä kaikki löytyvät hakemalla, sanomalehdissä julkaistuja kirjoituksia.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        1990 luvulla vielä Pansio oli rauhallinen asuinalue, samaa ei voi sanoa enää tänä päivänä. asuntojen hinnat tippuneet ja suomalaiset muuttavat alueelta, varsinkin vanhukset... ja lapsiperheet, osa vasta muutama vuosi sitten rakennetuista omakotitaloista ja paritaloista.
        Asuntoja myydään pilkkahintaan, verrattuna siihen mitä niiden pitäisi maksaa. Entisille omistajille on tullut tappiota rutkasti, arvaatko ketkä niitä asuntoja ostavat?
        Muutama vierasmaalainen niitä omistaa ja kuulemma vuokraa asuntoja pakolaisille.
        Niihin asuntoihin pakolaiset saavat asuntotukea, koska asuntoa eivät omista!

        Oikeesti, osaavat kyllä järjestää asiansa taatusti paremmin kuin esim. sinä.
        Tuli näet mieleen; Sun kertomuksesi siitä halvemman asunnon etsimisestä, kun sulla oli kuulemma liian hintava vuokra-asunto! Mitä sä kuvittelisit tilavan vuokrattavan omakotitalon kustantavan Kelalle? Mies siivoilee kaupanlattioita ja rappukäytäviä, siivousvirmassa, ja rva on kotona 4 lapsen kanssa, yksikään ei vielä koulussa.
        Oikeesti ei miehen tuloilla perhe pysty toimeen tulemaan, mutt vaimo ja pari muksua pääsi Suomeen perheenyhdistämislain puitteissa. Pari muksua tullut lisää Suomessa oloaikana;
        ehkä perheenlisäystä vielä tulevaisuudessa lisää.

        Noin se kotiuttaminen toimii, jos maahanmuuttajalla on paremmat elinolosuhteet kuin alkuperäisellä suomalaisella! Samoin jo alakoulussa suomalaismukulia ryöstetään ja kiristetään rahaa. Ainakin Kaarinassa on asia tutkinnanalaisena! Näitä sinusta pieniä häiriötiloja, suomalaisten pitäisi suvaita; "Tyyliin turpa kiinni, rasisti!"
        Käys kertomassa se poliiseille jotka näitä asioita tutkii. Poliisin yleinen mielipide ett alkaa olla kyse yhteiskuntarauhasta ja sen säilymisestä... kun pakolaisia alkaa olla liikaa, määrätyillä alueilla. Muutama tuhat ehkä viihtyisi, ja viihdyttäisi teitäkin?

        Joo, mä tiedän; mun mielipide ilmaisuni on ns. rasistinen! Mutt valitettavasti TOSI asia, ainakin Turunseuduilla, Kaarinassa, Raisiossa, jopa osassa Lietoa. Näillä mennään ja mä kerroin ainoastaan siitä mitä päivälehdistäkin on saanut täällä lukea. Netistäkin nämä kaikki löytyvät hakemalla, sanomalehdissä julkaistuja kirjoituksia.
        trollikka

        En mä oo sanonut/tarkoittanut että mitään häiriöitä pitäis vain suvaita vaan että ne eivät ole yksin ja ainoastaan maahanmuuttajien aiheuttamia ja että niitä on muutenkin. Tietenkin niihin pitäis löytää ratkaisuja niin että tilanteet sais paremmaksi ja niitä häiriöitä ratkottua ja ongelmat mahdollisimman minimiin. Ja silloin kun niitä on maahanmuuttajien kohdallaa niin silloin ei kotouttaminen ole onnistunut. Just oli puhetta kun broidin avovaimo tekee töitä perhepalveluissa ja myös maahanmuuttaja perheiden kanssa kuinka suuri osa heistä täällä kuulemma kyllä tekee kovasti töitä että pääsisivät osaksi yhteiskuntaa opiskelevat kieltä, tahtovat töihin ja oppia kuinka täällä asiat toimii mutta erojakin heissä on. Täällä kuulemma Kongolaiset on todella ahkeria ja yhteistyö haluisia ja kyselee aina kaiken mahdollisen ja tahtovat kommunikoida ja oppia kaikki asiat mitä voi mutta Ukrainalaiset taas ei tahdo tai yritä esimerkiksi oppia Suomea tai edes englantia että pystyisivät kommunikoimaan tai oikeastaan edes juuri mitään muutakaan tehdä. Se kuulemma selvästi johtuu osaks ainakin siitä että Kongolaiset ei halua takaisin ja haluavat jäädä tänne ja sopeutua Suomalaiseen yhteiskuntaan. Heillä kun ei siellä yksinkertaisesti ole mitään miksi tahtoa takaisin eikä elämän edellytyksiä. Kun taas Ukrainalaiset vaan haikailevat takaisin kotiin ja odottavat että sota loppuisi kun heidän elämänsä ja kotinsa ja sukulaisensa on siellä eivätkä siksi jotenkin tahdo täällä panostaa oikein mihinkään kun toivovat että voivat lähteä mahdollisimman pian. Ja sehän vähän on ongelma kyllä että kaikki syrjäytyneet, huono-osaiset, erilaisista ongelmista kuten mielenterveys ja päihdeongelmista kärsivät ja myös pakolaiset tumpataan yhteen niille samoille yksille asuinalueille ja silloin ongelmat kasaantuu. Sen ongelman näki ja koki jo silloin 1990-2000 luvulla vaikka sillon pakolaisten osuus oli pienempi mutta ongelmat lähes samoja. Onhan niitä ongelmia nyt enemmän joo mutta on enemmän porukkaakin ja enemmän on pakolaisia joten heidänkin osuus ongelmista on kasvanut. Se oliskin hieno juttu kun niihin ongelmiin löydettäisiin ne toimivat ratkaisut niin että ne tosiaan mahdollisimman vähäisiksi saataisiin.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        En mä oo sanonut/tarkoittanut että mitään häiriöitä pitäis vain suvaita vaan että ne eivät ole yksin ja ainoastaan maahanmuuttajien aiheuttamia ja että niitä on muutenkin. Tietenkin niihin pitäis löytää ratkaisuja niin että tilanteet sais paremmaksi ja niitä häiriöitä ratkottua ja ongelmat mahdollisimman minimiin. Ja silloin kun niitä on maahanmuuttajien kohdallaa niin silloin ei kotouttaminen ole onnistunut. Just oli puhetta kun broidin avovaimo tekee töitä perhepalveluissa ja myös maahanmuuttaja perheiden kanssa kuinka suuri osa heistä täällä kuulemma kyllä tekee kovasti töitä että pääsisivät osaksi yhteiskuntaa opiskelevat kieltä, tahtovat töihin ja oppia kuinka täällä asiat toimii mutta erojakin heissä on. Täällä kuulemma Kongolaiset on todella ahkeria ja yhteistyö haluisia ja kyselee aina kaiken mahdollisen ja tahtovat kommunikoida ja oppia kaikki asiat mitä voi mutta Ukrainalaiset taas ei tahdo tai yritä esimerkiksi oppia Suomea tai edes englantia että pystyisivät kommunikoimaan tai oikeastaan edes juuri mitään muutakaan tehdä. Se kuulemma selvästi johtuu osaks ainakin siitä että Kongolaiset ei halua takaisin ja haluavat jäädä tänne ja sopeutua Suomalaiseen yhteiskuntaan. Heillä kun ei siellä yksinkertaisesti ole mitään miksi tahtoa takaisin eikä elämän edellytyksiä. Kun taas Ukrainalaiset vaan haikailevat takaisin kotiin ja odottavat että sota loppuisi kun heidän elämänsä ja kotinsa ja sukulaisensa on siellä eivätkä siksi jotenkin tahdo täällä panostaa oikein mihinkään kun toivovat että voivat lähteä mahdollisimman pian. Ja sehän vähän on ongelma kyllä että kaikki syrjäytyneet, huono-osaiset, erilaisista ongelmista kuten mielenterveys ja päihdeongelmista kärsivät ja myös pakolaiset tumpataan yhteen niille samoille yksille asuinalueille ja silloin ongelmat kasaantuu. Sen ongelman näki ja koki jo silloin 1990-2000 luvulla vaikka sillon pakolaisten osuus oli pienempi mutta ongelmat lähes samoja. Onhan niitä ongelmia nyt enemmän joo mutta on enemmän porukkaakin ja enemmän on pakolaisia joten heidänkin osuus ongelmista on kasvanut. Se oliskin hieno juttu kun niihin ongelmiin löydettäisiin ne toimivat ratkaisut niin että ne tosiaan mahdollisimman vähäisiksi saataisiin.🙂.

        Ensimmäiset Suomeen tulleet pakolaiset ovat olleet täällä jo yli neljäkymmentä vuotta, ja moni on sopeutunut lähes täydellisesti. Suomi on kokenut 1970-luvulta lähtien puoli tusinaa maahanmuuttoaaltoa, jotka alkoivat chileläisistä pakolaisista.
        Vietnamilaiset olivat toinen suuri pakolaisina Suomeen tullut ryhmä. Vietnamilaiset pakolaislapset osallistuivat heinäkuussa vuonna 1985 äidinkielensä leirille Lohjalla.
        Vietnamilaisia auttoi puolestaan kotikasvatus!

        Mietis vähän, chileleläisten eikä vietnamilaisten pakolaisten kohdalla koettu mitään katastrofiin merkkejä. Suunnilleen kaikki sopeutuivat suomalaisten joukkoon, muutamaa häirikköä lukuun ottamatta, tosin taisivat nuo vierasmaalaiset itse laittaa häirikköjään ruotuun! Sen vuoksi luultavasti kaikki sujuikin aika vaivattomasti, hoitivat itse kurinpalautusta omissa ympyröissään, jottei enempiä vaikeuksia päässyt syntymään!

        Valitettavasti kurdinkielisten yhteisöiden, edes keskinäiset välit eivät toimi.
        Eteenkään irakilaisten ja iranilaisten, selvää keskinäistä sotaa jatketaan Suomessa.
        Syyrialaisista mä en tiedä mitään, tuskin heitä edes paljon täällä on pakolaisina. Eivät ainakkaan ole päivälehtien otsikoissa komeilleet, saattavat siis olla rauhaa rakastavia.
        Turkkilaiset ovat sanoisinko, viimevuosisadan puolella tulleet; suomalaistuneet niin ett useimmiten ainoastaan ihmisen nimi kertoo ettei ole syntyperäinen suomalainen.
        Moni turkkilaismies on myös avioitunut suomalaisnaisen kanssa, ja elättävät kyllä perheensä itse. Turkuun heitä on tullut jo 1970 luvulta lähtien, monet aluksi Turun Wärtsilälle töihin ja kun ovat oppineet kielen... ovat jalkautuneet vähän joka alalle.
        Nigerialaisista en edes viitsi kertoa... voitaisiin antaa lähtöpassi ainakin 90%, ihan pintapuolisen tutkinnan jälkeen, taskuvarkaista naisten ahdistelijoihin ja suurempiinkin rötöksiin. Opettelevat suomenkielen ja palaavat tekemään rahahuijauksiaan myös suomenkielellä!

        Suomalaiset nyt vaan ovat osa niin sinisilmäisiä, suhteissaan pakolaisiin! Suomalaisten rahoilla koulutetaan ammatteihinkin ja elätetään täällä, kunnes muuttavat jonnekin muualle töihin! Tai "pimeisiin töihin huijareiksi; oikein monella kielellä" lentokapteeneiksi, milloin milläkin nimellä esiintyen!
        Pitää lämmittää kaalilaatikko, vesihauteessa ennen päiväruokailua. Terve!
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäiset Suomeen tulleet pakolaiset ovat olleet täällä jo yli neljäkymmentä vuotta, ja moni on sopeutunut lähes täydellisesti. Suomi on kokenut 1970-luvulta lähtien puoli tusinaa maahanmuuttoaaltoa, jotka alkoivat chileläisistä pakolaisista.
        Vietnamilaiset olivat toinen suuri pakolaisina Suomeen tullut ryhmä. Vietnamilaiset pakolaislapset osallistuivat heinäkuussa vuonna 1985 äidinkielensä leirille Lohjalla.
        Vietnamilaisia auttoi puolestaan kotikasvatus!

        Mietis vähän, chileleläisten eikä vietnamilaisten pakolaisten kohdalla koettu mitään katastrofiin merkkejä. Suunnilleen kaikki sopeutuivat suomalaisten joukkoon, muutamaa häirikköä lukuun ottamatta, tosin taisivat nuo vierasmaalaiset itse laittaa häirikköjään ruotuun! Sen vuoksi luultavasti kaikki sujuikin aika vaivattomasti, hoitivat itse kurinpalautusta omissa ympyröissään, jottei enempiä vaikeuksia päässyt syntymään!

        Valitettavasti kurdinkielisten yhteisöiden, edes keskinäiset välit eivät toimi.
        Eteenkään irakilaisten ja iranilaisten, selvää keskinäistä sotaa jatketaan Suomessa.
        Syyrialaisista mä en tiedä mitään, tuskin heitä edes paljon täällä on pakolaisina. Eivät ainakkaan ole päivälehtien otsikoissa komeilleet, saattavat siis olla rauhaa rakastavia.
        Turkkilaiset ovat sanoisinko, viimevuosisadan puolella tulleet; suomalaistuneet niin ett useimmiten ainoastaan ihmisen nimi kertoo ettei ole syntyperäinen suomalainen.
        Moni turkkilaismies on myös avioitunut suomalaisnaisen kanssa, ja elättävät kyllä perheensä itse. Turkuun heitä on tullut jo 1970 luvulta lähtien, monet aluksi Turun Wärtsilälle töihin ja kun ovat oppineet kielen... ovat jalkautuneet vähän joka alalle.
        Nigerialaisista en edes viitsi kertoa... voitaisiin antaa lähtöpassi ainakin 90%, ihan pintapuolisen tutkinnan jälkeen, taskuvarkaista naisten ahdistelijoihin ja suurempiinkin rötöksiin. Opettelevat suomenkielen ja palaavat tekemään rahahuijauksiaan myös suomenkielellä!

        Suomalaiset nyt vaan ovat osa niin sinisilmäisiä, suhteissaan pakolaisiin! Suomalaisten rahoilla koulutetaan ammatteihinkin ja elätetään täällä, kunnes muuttavat jonnekin muualle töihin! Tai "pimeisiin töihin huijareiksi; oikein monella kielellä" lentokapteeneiksi, milloin milläkin nimellä esiintyen!
        Pitää lämmittää kaalilaatikko, vesihauteessa ennen päiväruokailua. Terve!
        trollikka

        Juu onhan pakolaisia ollut ennenkin ja suurinosa heistä on sopeutunut ihan hyvin mutta kyllä nyt viimeisen 10v-15v aikana heitä on tullut isompina massoina mikä on sitten tarkoittanut isompia määriä ongemiakin. Ja myös on eroja siinä mistä päin ja millaisesta tilanteesta ja elinolosuhteista tulijat ovat. Ja joo voi olla keskinäisiä kiistoja eri kansallisuuksien kesken. Ne on just sellaisia ongelmia mihin ratkaisuja kaivataan myös että ne saataisiin vähenemään.

        Kaalilaatikko kuulostaa herkulliselta ja toivottavasti onkin. Se on moro!🙂


    • Anonyymi

      Turkki joutuu kuuntelemaan irania eikä ikinä päästä ruotsia natoon, Suomella jää musta-pekka käteen.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi

        Tuon on pakko olla tarkoituksellista, kuten aikaisemmin kirjoitin. Ruotsi ei NATO jäseneksi halua, esitti vain, pelailun mestareita.
        Ruotsin olisi helppo kieltää Koraanien polttaminen, sehän on erittäin typerä teko.
        Ruotsi ei halua sitä kieltää, ei halua NATO jäsenyyttä.

        AV


      • Noh sen ne halusi varmistaa Ruotsi ei mee Natoon ne maassa olevat ihmiset. Toi Nadi tekee Suomessa ihan samaa muslimi lipun kanssa liehui sateenkaaren kera ja myös tätä natsi perussuomalaiset erikseen on Suomessa nostanut. Pitäisikö tuolle johtajalle tuo Nadia vielä ohjata, ettei sen temppuilut jää näkemättä johtajalta. Se kovaan äänen huutanut. Oikein kunnolla mustamaalannut Suomea.


        https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008911979.html

        https://twitter.com/snadinadi/status/1671175273520193536?s=46&t=QLYjEt0iFcX8WuFKtq0Gug


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Noh sen ne halusi varmistaa Ruotsi ei mee Natoon ne maassa olevat ihmiset. Toi Nadi tekee Suomessa ihan samaa muslimi lipun kanssa liehui sateenkaaren kera ja myös tätä natsi perussuomalaiset erikseen on Suomessa nostanut. Pitäisikö tuolle johtajalle tuo Nadia vielä ohjata, ettei sen temppuilut jää näkemättä johtajalta. Se kovaan äänen huutanut. Oikein kunnolla mustamaalannut Suomea.


        https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008911979.html

        https://twitter.com/snadinadi/status/1671175273520193536?s=46&t=QLYjEt0iFcX8WuFKtq0Gug

        Ikävää tuossa on se että yksi tai kaksi höhlää maahan muuttanutta irakilaista päättää mitä tapahtuu yli 8 miljoonalle ruotsalaiselle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikävää tuossa on se että yksi tai kaksi höhlää maahan muuttanutta irakilaista päättää mitä tapahtuu yli 8 miljoonalle ruotsalaiselle.

        Niihän se on sen vuoksi Suomen laissakin lukee kunnioittaa uskontoja yms myös lippukin kuuluu samaan sarjaa.



      • Anonyymi

        Millaisessa tilanteessa Ruotsi tarvitsee Natoa? Nato kyllä hyötyisi Ruotsista. Ruotsilla on jo kaikki se tuki, mikä olisi Natoon liittymisen jälkeen.

        Ruotsilla on Naton tiedustelutiedot ja menetelmät käytössään ja saatavilla, ydinasesuoja, tarvittava sotilaallinen tuki, lisäksi Ruotsilla on vapaan maailman taloudellinen ja poliittinen tuki. Ehkä suurin ongelma on, antaako Ruotsi tukensa Natolle esim itä-meren alueella. Riittääkö Ruotsin tekemät sopimukset vai tuoko nato-sopimus turvallisuuteen lisää paukkuja?


    • Anonyymi

      Siitäs saavat ruotsalaiset koska ovat harjoittaneet haittapolitiikkaansa jo peruuttamattomasti. Siis oikein heille ketkä tukevat maansa poliittista aivottomuutta. Sitä saa mitä tilaa.

      • Anonyymi

        "Siitäs saavat ruotsalaiset koska ovat harjoittaneet haittapolitiikkaansa jo peruuttamattomasti. Siis oikein heille ketkä tukevat maansa poliittista aivottomuutta. Sitä saa mitä tilaa."

        Saisiko suomennoksen tähän; yksinkertaisesti sen haittapolitiikka, mikä on mielestäsi sitä?

        Suurta määrää pakolaisiako tarkoitat vai niitä ihmisiä jotka vastustavat pakolaispolitiikkaa?
        Mä olen sen verran aivoton; ett tilaan suomennoksen, selko suomella! Kiitos!
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siitäs saavat ruotsalaiset koska ovat harjoittaneet haittapolitiikkaansa jo peruuttamattomasti. Siis oikein heille ketkä tukevat maansa poliittista aivottomuutta. Sitä saa mitä tilaa."

        Saisiko suomennoksen tähän; yksinkertaisesti sen haittapolitiikka, mikä on mielestäsi sitä?

        Suurta määrää pakolaisiako tarkoitat vai niitä ihmisiä jotka vastustavat pakolaispolitiikkaa?
        Mä olen sen verran aivoton; ett tilaan suomennoksen, selko suomella! Kiitos!
        trollikka

        Mun tuli vasta nyt luettua tämä viesti; joka taatusti ei ole mun lähettämäni!
        Sen verran minäkin aivoton osaan lukea ja ajatella; etten suomennosta kaipaa!
        Joku ratsastaa nyt mun allekirjoituksellani, ihan kiusallaan!
        trollikka


    • Musut ja kristityt eivät mahdu samaan maahan.

      • Anonyymi

        tässä se koko totuus piilee


    • Anonyymi

      Siitä vaan, kohta on koko suomi täynnä ihmisiä, lycka till

    • Anonyymi

      Voisin polttaa kasan koraaneja ja paistaa makkaraa samalla.

      • Varmasti, mutta haluaisitko teollasi sytyttää sotaa? Sellaisiin maihin joilla ei ole edes anteeksi antoa laissa väärä uskontoa edustajaa kohtaa tuskin edes omiaan. Suomikin joutuu perussuomalaisten kautta varmistaa että tulee ihmisiä jotka ymmärtää kunnioittaa suomenlakia ja suomenlakiin kuuluu myös laki ja kunnioitus muita uskontoja kohtaan.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Varmasti, mutta haluaisitko teollasi sytyttää sotaa? Sellaisiin maihin joilla ei ole edes anteeksi antoa laissa väärä uskontoa edustajaa kohtaa tuskin edes omiaan. Suomikin joutuu perussuomalaisten kautta varmistaa että tulee ihmisiä jotka ymmärtää kunnioittaa suomenlakia ja suomenlakiin kuuluu myös laki ja kunnioitus muita uskontoja kohtaan.

        Mutta anteeksi,jos on perussuomalainen miten se voi hyväksyä ruotsalaisia sitten suomeen?


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Varmasti, mutta haluaisitko teollasi sytyttää sotaa? Sellaisiin maihin joilla ei ole edes anteeksi antoa laissa väärä uskontoa edustajaa kohtaa tuskin edes omiaan. Suomikin joutuu perussuomalaisten kautta varmistaa että tulee ihmisiä jotka ymmärtää kunnioittaa suomenlakia ja suomenlakiin kuuluu myös laki ja kunnioitus muita uskontoja kohtaan.

        Suomessa on moni asia paremmin kun maailmalla vielä kun suomalaiset tajuaisivat sen itsekin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta anteeksi,jos on perussuomalainen miten se voi hyväksyä ruotsalaisia sitten suomeen?

        Onhan tuo nimi hämäävä suomessa perussuomalainen. Eihän niillä rajoituksilla mitä kohdistuu suomenmaahan tulee painostus tehdä työtä ja kehittää suomen takia itseään ymmärtämään maan lait ja suomenkielen. Olihan se jännä katsoa kun orpo puhu saksassa suomea lehdistölle ja saksa edustaja omallaan kielellä saksaa.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Varmasti, mutta haluaisitko teollasi sytyttää sotaa? Sellaisiin maihin joilla ei ole edes anteeksi antoa laissa väärä uskontoa edustajaa kohtaa tuskin edes omiaan. Suomikin joutuu perussuomalaisten kautta varmistaa että tulee ihmisiä jotka ymmärtää kunnioittaa suomenlakia ja suomenlakiin kuuluu myös laki ja kunnioitus muita uskontoja kohtaan.

        Kaikki uskonnot on jotakuinkin tekopyhää paskaa. Kaikki maailman pahuudet on tehty jokin uskonnon varjolla. Näin se vain on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta anteeksi,jos on perussuomalainen miten se voi hyväksyä ruotsalaisia sitten suomeen?

        Mutta anteeksi, mites jos on demari tai vihervassari niin voi hyväksyä kantaruotsalaisia Suomeen;-))


      • Fantasioita vain. Aika harvalla on rohkeutta tehdä sitä julkisesti.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Onhan tuo nimi hämäävä suomessa perussuomalainen. Eihän niillä rajoituksilla mitä kohdistuu suomenmaahan tulee painostus tehdä työtä ja kehittää suomen takia itseään ymmärtämään maan lait ja suomenkielen. Olihan se jännä katsoa kun orpo puhu saksassa suomea lehdistölle ja saksa edustaja omallaan kielellä saksaa.

        Lueppa omat kirjoituksesi. Koeta jäsennellä kirjoittamasi, että toisetkin ymmärtävät...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lueppa omat kirjoituksesi. Koeta jäsennellä kirjoittamasi, että toisetkin ymmärtävät...

        Olet kyllä oikeassa kirjoitusvirheistä ja jäsentämisestä, se on se minun heikko puoli, en näe kirjoitusvirhettä joten on vaikea korjata, mutta tottakai saat avittaa minua siinä🥰


        Otan ilo sylin vastaan🤗 voin hypätä syliinkin liian innostumisesta ajatuksissa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Olet kyllä oikeassa kirjoitusvirheistä ja jäsentämisestä, se on se minun heikko puoli, en näe kirjoitusvirhettä joten on vaikea korjata, mutta tottakai saat avittaa minua siinä🥰


        Otan ilo sylin vastaan🤗 voin hypätä syliinkin liian innostumisesta ajatuksissa.

        Tarkoitan vain ajatuksissa mutta sen vuoksi tykkäänkin miehestäni. Joskus näen virheen en vaan aina näe jotain hahmottamisen vaikeutta löytää kaikki, sisäänsä tuo koodaus sopii minulle.
        Se kertoo millä rivillä on virhe ja saan sitä pohtia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lueppa omat kirjoituksesi. Koeta jäsennellä kirjoittamasi, että toisetkin ymmärtävät...

        Mutta yritetään:

        Onhan tuo nimi hämäävä suomessa perussuomalainen.

        Eihän niillä rajoituksilla, mitä kohdistuu suomenmaahan tulee vain painostus tehdä työtä ja kehittää Suomen takia itseään, ymmärtämään maan lainkin ja suomenkielen.

        Tämä kohdistuu siis myös maahanmuuttajiin ja työttömiin, ongelma on aikuiskoulutustuen lakkauttaminen, mikä aiheuttaa ongelmia jatko kouluttautumiselle myös omassa työssä lisäkoulutuksella pysyä mukana..

        Mutta yrittävät katkaisulla katkaista ettei ihmiset uutta ammattia opiskelisi.

        Olihan se jännä katsoa kun Orpo puhu Saksassa suomea lehdistölle ja saksa edustaja omallaan kielellä saksaa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Mutta yritetään:

        Onhan tuo nimi hämäävä suomessa perussuomalainen.

        Eihän niillä rajoituksilla, mitä kohdistuu suomenmaahan tulee vain painostus tehdä työtä ja kehittää Suomen takia itseään, ymmärtämään maan lainkin ja suomenkielen.

        Tämä kohdistuu siis myös maahanmuuttajiin ja työttömiin, ongelma on aikuiskoulutustuen lakkauttaminen, mikä aiheuttaa ongelmia jatko kouluttautumiselle myös omassa työssä lisäkoulutuksella pysyä mukana..

        Mutta yrittävät katkaisulla katkaista ettei ihmiset uutta ammattia opiskelisi.

        Olihan se jännä katsoa kun Orpo puhu Saksassa suomea lehdistölle ja saksa edustaja omallaan kielellä saksaa.

        Täytyy nyt erottaa sen vuoksi ne on yrittää viedä toimeentulon pois, jos ei töihin halukas. Sen vuoksi tuokin on sellainen huonojuttu että ovat lykänneet esim, minunkin työni kakkulan kaivoo koti-äitiyttä ei arvosteta.

        Koska liitvät tuet yhteen ja tekevät minustakin työttömän eli viedään oikeus olla lapsen kanssa kotona köyhiltä jotka ei ole ollut työkortissossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lueppa omat kirjoituksesi. Koeta jäsennellä kirjoittamasi, että toisetkin ymmärtävät...

        Mutta painelen koodaan, koska muut on omat jutut kotona, niin menen nyt sitä tekemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lueppa omat kirjoituksesi. Koeta jäsennellä kirjoittamasi, että toisetkin ymmärtävät...

        Et osaa itsekään kirjoittaa. Luepa kirjoitetaan yhdellä p:llä.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Mutta yritetään:

        Onhan tuo nimi hämäävä suomessa perussuomalainen.

        Eihän niillä rajoituksilla, mitä kohdistuu suomenmaahan tulee vain painostus tehdä työtä ja kehittää Suomen takia itseään, ymmärtämään maan lainkin ja suomenkielen.

        Tämä kohdistuu siis myös maahanmuuttajiin ja työttömiin, ongelma on aikuiskoulutustuen lakkauttaminen, mikä aiheuttaa ongelmia jatko kouluttautumiselle myös omassa työssä lisäkoulutuksella pysyä mukana..

        Mutta yrittävät katkaisulla katkaista ettei ihmiset uutta ammattia opiskelisi.

        Olihan se jännä katsoa kun Orpo puhu Saksassa suomea lehdistölle ja saksa edustaja omallaan kielellä saksaa.

        Kuule tuosta aikuiskouluttamisen lakkauttamisesta sen verran ett mitä hallitus meinaa saada lisää sairaanhoitajia ja lähihoitajia, jos aikuiskoulutus lakkautetaan. Nuoriso kun ei oikein ole lämmennyt Lindenin läpirunnomalle hoitajiin kohdistuneelle pakkolaille!
        Äijä teki sillä lailla, enemmän hallaa terveyspuolelle, kuin kukaan muu aikaisemin.
        Osa sairaanhoitajistakin sanoutui irti hoitoalalta.

        Jos kuvittelevat tuovansa maahamme ulkolaisia, jotka opetettaisiin terveydenhoitoalle niin miten se kävisi päinsä, jos on tuo rajoitus aikuiskoulutuksesta. Tässä kohtaa mä olen ihan erilinjoilla hallituksen kanssa. Ampuvat nyt omaan jalkaansa tällä päätöksellään!
        trollikka


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Täytyy nyt erottaa sen vuoksi ne on yrittää viedä toimeentulon pois, jos ei töihin halukas. Sen vuoksi tuokin on sellainen huonojuttu että ovat lykänneet esim, minunkin työni kakkulan kaivoo koti-äitiyttä ei arvosteta.

        Koska liitvät tuet yhteen ja tekevät minustakin työttömän eli viedään oikeus olla lapsen kanssa kotona köyhiltä jotka ei ole ollut työkortissossa.

        Suomeen on tullut jo liikaa kotiäitejä ulkomailta.

        Kotiäitinä olo käsitetään niin, että puoliso elättää perheen, ei yhteiskunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta anteeksi,jos on perussuomalainen miten se voi hyväksyä ruotsalaisia sitten suomeen?

        Meillä on ruotsinkielinen vähemmistö, suurin osa perussuomalaisista on suomenkielisiä.
        Lapissa vielä oma saamenkielensä, mutt se ei ole valtakielenä sielläkään. Suomessa asuu myös tuhansia venäläisiä, joilla on kaksoiskansalaisuus ja hallitsevat venäjän- sekä suomenkielen lähes täydellisesti.

        Ja sitten meillä on tuhansia arabeja, senkin Suomenvaltio on ottanut huomioon. Esim. Kelassa on arabiankielen tulkkeja Turussa ainakin kaksi, jotka neuvovat jopa täyttävät Kelan lomakkeita pakolaisen puolesta... allekirjoitusta vaille valmiiksi. Samaa palvelua ei saa suomalainen, rustaat kyllä hakemuksesi itsenäisesti, eikä tavallinen kansalainen edes tiedä mitä kaikkea sieltä olisi anottavissa.

        Televisiosta tulee ensin venäjänkieliset uutiset, ruotsinkieliset -, saamenkieliset - joskus uutiset englanniksi ja lopuksi viitomakieliset- ja viimein samat asiat suomeksi.
        Järjestyksestä en nyt ihan varma ole; ne saattavat olla erijärjestyksessäkin.
        Mä kyllä näen asian niin ett aika tasapuolisesti sitä informaatiota ollaan jaettu eri kansanryhmille, jotka Suomessa asuvat.
        trollikka


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Täytyy nyt erottaa sen vuoksi ne on yrittää viedä toimeentulon pois, jos ei töihin halukas. Sen vuoksi tuokin on sellainen huonojuttu että ovat lykänneet esim, minunkin työni kakkulan kaivoo koti-äitiyttä ei arvosteta.

        Koska liitvät tuet yhteen ja tekevät minustakin työttömän eli viedään oikeus olla lapsen kanssa kotona köyhiltä jotka ei ole ollut työkortissossa.

        Menes lapsilaumasi kanssa käymään sosiaalihoitajan luona, ehkä Kelassa (en tiedä missä se teillä sijaitsee. Pyydä kunnallista hoitopaikkaa kaikille alle kouluikäisille ja iltapäivä hoitajaa koko katraallesi kotiin, kunnes sinä palaat sieltä töistä!
        9 mukulan katraan kotihoitaminen on taatusti halvempaa yhteiskunnalle, kuin järjestää hoito laitoksessa tai kotona lapsilaumallesi!

        Kouluttamattomana vielä, ett kovin kummoista työtä saa.
        Kyllä tuossa työllistämistouhussa kunta/kaupunki taatusti jää rahallisesti tappiolle!
        Muistaakseni sulla on vielä noita selkävaivoja, jotka nekin rajoittavat sulle sopivan työn saantia, ja matka ajat + kulku kustannukset.

        Tuon lapsilauman koon vuoksi sä ett pysty hoitamaan toistenkaan lapsia. Alle kouluikäisiä kun saa olla vain 4 kpl yhteensä, yhdellä hoitajalla, siitä on olemassa oikein asetus!
        Voithan sä hakea kirjallisen todistuksen; lasten syntymäajat nimet ja iät, lääkärintodistus sun selkäviasta, vuokra kuitti, ym juoksevat kulut kuten sähkölasku jne.
        Käy ihmeessä järjestämässä asiasi kuntoon.

        Jos sun asiasi ei mene siellä lävitse, kirjoita lopulta presidentille vaikeuksistasi!
        Ei kuule sota yhtä miestä kaipaa! Sun paikkasi on ehdottomasti kotona lastesi tykönä!
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menes lapsilaumasi kanssa käymään sosiaalihoitajan luona, ehkä Kelassa (en tiedä missä se teillä sijaitsee. Pyydä kunnallista hoitopaikkaa kaikille alle kouluikäisille ja iltapäivä hoitajaa koko katraallesi kotiin, kunnes sinä palaat sieltä töistä!
        9 mukulan katraan kotihoitaminen on taatusti halvempaa yhteiskunnalle, kuin järjestää hoito laitoksessa tai kotona lapsilaumallesi!

        Kouluttamattomana vielä, ett kovin kummoista työtä saa.
        Kyllä tuossa työllistämistouhussa kunta/kaupunki taatusti jää rahallisesti tappiolle!
        Muistaakseni sulla on vielä noita selkävaivoja, jotka nekin rajoittavat sulle sopivan työn saantia, ja matka ajat kulku kustannukset.

        Tuon lapsilauman koon vuoksi sä ett pysty hoitamaan toistenkaan lapsia. Alle kouluikäisiä kun saa olla vain 4 kpl yhteensä, yhdellä hoitajalla, siitä on olemassa oikein asetus!
        Voithan sä hakea kirjallisen todistuksen; lasten syntymäajat nimet ja iät, lääkärintodistus sun selkäviasta, vuokra kuitti, ym juoksevat kulut kuten sähkölasku jne.
        Käy ihmeessä järjestämässä asiasi kuntoon.

        Jos sun asiasi ei mene siellä lävitse, kirjoita lopulta presidentille vaikeuksistasi!
        Ei kuule sota yhtä miestä kaipaa! Sun paikkasi on ehdottomasti kotona lastesi tykönä!
        trollikka

        Yhteiskunta ajattelee tuossa työllistämisessä myös lapsia.

        Valtiksen lapsille olis parasta nähdä normaalia elämää ja oppia tulemaan toimeen erilaisten lasten kanssa. Muuten niistä jokaisesta tulee samanlainen uhriutuva yhteiskunnan loinen kuin Valtiksestakin.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menes lapsilaumasi kanssa käymään sosiaalihoitajan luona, ehkä Kelassa (en tiedä missä se teillä sijaitsee. Pyydä kunnallista hoitopaikkaa kaikille alle kouluikäisille ja iltapäivä hoitajaa koko katraallesi kotiin, kunnes sinä palaat sieltä töistä!
        9 mukulan katraan kotihoitaminen on taatusti halvempaa yhteiskunnalle, kuin järjestää hoito laitoksessa tai kotona lapsilaumallesi!

        Kouluttamattomana vielä, ett kovin kummoista työtä saa.
        Kyllä tuossa työllistämistouhussa kunta/kaupunki taatusti jää rahallisesti tappiolle!
        Muistaakseni sulla on vielä noita selkävaivoja, jotka nekin rajoittavat sulle sopivan työn saantia, ja matka ajat kulku kustannukset.

        Tuon lapsilauman koon vuoksi sä ett pysty hoitamaan toistenkaan lapsia. Alle kouluikäisiä kun saa olla vain 4 kpl yhteensä, yhdellä hoitajalla, siitä on olemassa oikein asetus!
        Voithan sä hakea kirjallisen todistuksen; lasten syntymäajat nimet ja iät, lääkärintodistus sun selkäviasta, vuokra kuitti, ym juoksevat kulut kuten sähkölasku jne.
        Käy ihmeessä järjestämässä asiasi kuntoon.

        Jos sun asiasi ei mene siellä lävitse, kirjoita lopulta presidentille vaikeuksistasi!
        Ei kuule sota yhtä miestä kaipaa! Sun paikkasi on ehdottomasti kotona lastesi tykönä!
        trollikka

        Valtiksen vanhimmat lapset ovat yläasteikäisiä, ei kai he enää päivähoitoa tarvitse.

        Nuorimmat päiväkotiin opettelemaan sosiaalista kanssakäymistä vieraidenkin lasten kanssa. Liian suppea ja perhekeskeinen ympäristö on karhunpalvelus lapsille.

        Kannattaa opiskella ja valmistuautua työhön koska tuet tippuu samaan tahtiin kun lapset täysi-ikäistyy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valtiksen vanhimmat lapset ovat yläasteikäisiä, ei kai he enää päivähoitoa tarvitse.

        Nuorimmat päiväkotiin opettelemaan sosiaalista kanssakäymistä vieraidenkin lasten kanssa. Liian suppea ja perhekeskeinen ympäristö on karhunpalvelus lapsille.

        Kannattaa opiskella ja valmistuautua työhön koska tuet tippuu samaan tahtiin kun lapset täysi-ikäistyy.

        Älä höpise kun et yhtään mitään ymmärrä. Itse olin päiväkodissa. Kyseinen asia ei ole mitenkään verrannollinen.

        Lapseni osaa olla muiden kanssa sai minun lapseni sosiaalista taidoista stpentinkin kahteen kertaankin ja nisti nosti numeroita. Vieläkään heille ei anneta tukea joilla on vaikeuksia se on hyvin ikävää. Mutta hän ei ollut päiväkodissa.

        Ainiin esikoinen oli päiväkodissa koko koulu taival oli raskas. Eli kyseinen asia ei ole verrallollinen ja myös hänellä koko sen ajan vaikea koulutaival ja tarvinut koulussa kuntoutusta jota ei ole saanut. Kyseinen päiväkoti taival ei ollut oikea tuki.


      • valtakunta kirjoitti:

        Älä höpise kun et yhtään mitään ymmärrä. Itse olin päiväkodissa. Kyseinen asia ei ole mitenkään verrannollinen.

        Lapseni osaa olla muiden kanssa sai minun lapseni sosiaalista taidoista stpentinkin kahteen kertaankin ja nisti nosti numeroita. Vieläkään heille ei anneta tukea joilla on vaikeuksia se on hyvin ikävää. Mutta hän ei ollut päiväkodissa.

        Ainiin esikoinen oli päiväkodissa koko koulu taival oli raskas. Eli kyseinen asia ei ole verrallollinen ja myös hänellä koko sen ajan vaikea koulutaival ja tarvinut koulussa kuntoutusta jota ei ole saanut. Kyseinen päiväkoti taival ei ollut oikea tuki.

        Päinvastoin kadun asiaa että pistin päiväkotiin ja osittain en koska minulla ei olisi ollut tätä totuutta tähän kuinka oikeassa olin.


    • Anonyymi

      80-luvulla oltiin vielä viisaita ja tiedettiin, että rättipäistä ei hyvä seuraa. Nykyajan sinisilmäiset kukkahattuääliöt eivät ymmärrä kiihkouskovaisten, eli muslimien vaarallisuutta.

      • Hyvä esimerkki rasistista, joka luulee olevansa vain maahanmuuttokriittinen.


      • Anonyymi

        Minkä takia ei saa sanoa, että jotkut kulttuurit ja uskonnot ei vaan yksinkertaisesti sovi yhteen

        Suomen yhteiskunnan asettamien lakien ja yhteiskunnan kanssa?

        Mikä siinä on vaikea ymmärtää? Emme mekään mene öyhöttämään islam maihin hiukset

        hulmuten vaatimaan naisten työhönpääsyä. MIksei heiltä vaadita MEIDÄN kulttuurimme

        kunnioitusta?

        Ei se ole rasismia vaan realismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä takia ei saa sanoa, että jotkut kulttuurit ja uskonnot ei vaan yksinkertaisesti sovi yhteen

        Suomen yhteiskunnan asettamien lakien ja yhteiskunnan kanssa?

        Mikä siinä on vaikea ymmärtää? Emme mekään mene öyhöttämään islam maihin hiukset

        hulmuten vaatimaan naisten työhönpääsyä. MIksei heiltä vaadita MEIDÄN kulttuurimme

        kunnioitusta?

        Ei se ole rasismia vaan realismia.

        Mikä siinä on vaikea ymmärtää? Emme mekään mene öyhöttämään islam maihin hiukset
        hulmuten vaatimaan naisten työhönpääsyä!

        Islamin uskoisten miesten vaimot pysyttelevät kotomaan, eivätkä opi edes suomenkieltä.
        Hoitavat perheensä ja lisääntyvät kuin kanit. Puoli tusinaa pentua per pariskunta ainakin.
        Puolessa vuosisadassa Suomi on islamilainen pohjoismaa ja lapsille kerrotaan tarinoita köyhästä Afrikasta, jossa isovanhemmat kerran syntyivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinä on vaikea ymmärtää? Emme mekään mene öyhöttämään islam maihin hiukset
        hulmuten vaatimaan naisten työhönpääsyä!

        Islamin uskoisten miesten vaimot pysyttelevät kotomaan, eivätkä opi edes suomenkieltä.
        Hoitavat perheensä ja lisääntyvät kuin kanit. Puoli tusinaa pentua per pariskunta ainakin.
        Puolessa vuosisadassa Suomi on islamilainen pohjoismaa ja lapsille kerrotaan tarinoita köyhästä Afrikasta, jossa isovanhemmat kerran syntyivät.

        Muslimitulijoilta voisi vaatia meidän yhteiskunnan sääntöjen noudattamista. Samoin kuin meiltä vaaditaan, meidän mennessämme muslimimaihin (huivipakko, hiukset peitettävä, nilkat piiloon, ei tupakointia, ei julkista halailua jne)

        Suomessa: naama esiin viimeistään viranomaisen vaatiessa, perheväkivalta ja väkivalta yleensä ei, eläinsuojelu jne. Jos nuo tökkii, paluulipppu kouraan ja rajalle.

        Eihän se ole rasismia vai onko sittenkin? Eivätkö he näe asiaa toisinpäin, edes rautalangasta vääntämällä? Se olemmekin me, joilta vaaditaan sopeutumista olemmepa täällä tai siellä.


    • Semmosta se on, kun uskonto on se mikä sanelee eikä oma pääkoppa. Tyhmäähän se on provosoida tuollasta aivopestyä laumaa polttamalla heille kaikkitietävää eeposta.

      Mutta ihminen onkin oikeasti tyhmä, tyhmä kun saapas kaikessa mukamas viisaudessaan. Ei kai täällä muuten asiat olis näin sekaisin, jos joskus joku järki päässä pääsisi vaikuttamaan. Eikä aivopesun perusteella.

      • Anonyymi

        Suvaitsevaisuus tuhoaa sivistyksen, niin se vain on. Nuo maankolkat joissa ei ole kuin kivikautiset uskonnot ja barbarismi tuhoavat kaiken minne sitten menevätkin ja se olisi tullut euroopan ymmärtää ajat sitten, ei ymmärtäneet vaan alkoivat nuoleskelemaan ja kumartelemaan, sillä tuhoavat itsensä kun barbaarit on päässeet sisälle omiin järjestelmiin. Jokaisen joka joskus on lukenut odysseuksen ja Troijan tarinan luulisi sen ymmärtäneen.

        -harmiseikirj-


      • Kyllä tämä meno menee vaan huolestuttavaksi kun ihmiset hermostuttaa maiden johtajat, että henkeen ja vereen vielä paettava , jos ei nämä ihmiset opi rauhoittumaan ja ymmärtää seurauksia on teoillaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suvaitsevaisuus tuhoaa sivistyksen, niin se vain on. Nuo maankolkat joissa ei ole kuin kivikautiset uskonnot ja barbarismi tuhoavat kaiken minne sitten menevätkin ja se olisi tullut euroopan ymmärtää ajat sitten, ei ymmärtäneet vaan alkoivat nuoleskelemaan ja kumartelemaan, sillä tuhoavat itsensä kun barbaarit on päässeet sisälle omiin järjestelmiin. Jokaisen joka joskus on lukenut odysseuksen ja Troijan tarinan luulisi sen ymmärtäneen.

        -harmiseikirj-

        No ainakin olisi hyvä ymmärtää minkä kanssa on tekemisissä ennen, kun suvaitsee ja miettiä mitä suvaitsee, mitä ei. Ei siitä ainakaan haittaa ole.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä tämä meno menee vaan huolestuttavaksi kun ihmiset hermostuttaa maiden johtajat, että henkeen ja vereen vielä paettava , jos ei nämä ihmiset opi rauhoittumaan ja ymmärtää seurauksia on teoillaan.

        Jännää, ettei ruotti edes yritä laittaa kuriin läyhääjiä, mielummin ottaa nokkaansa ja ajautuu isompiin sotkuihin vielä.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Jännää, ettei ruotti edes yritä laittaa kuriin läyhääjiä, mielummin ottaa nokkaansa ja ajautuu isompiin sotkuihin vielä.

        Ruotsissa on ongelma ne alueet minne edes poliisi ei uskalla mennä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsissa on ongelma ne alueet minne edes poliisi ei uskalla mennä

        Siellä päässy ryöstäytymään homma käsistä täysin sitten. Täällä samaa ei saa päästä tapahtumaan.


      • Anonyymi

        Niinhän nuo ovat. Kun maailmalle katselee, niin kahta eri uskontoa edustavat uskovat eivät mahdu samaan maahan. Oli sitten muslimi-kristitty, kristitty-hindu, budhalainen-muslimi, tai likipitäen mikä tahansa muu yhdistelmä, niin aina on ongelmia. Sekin riittää, että on kristitty ja sitten toisen lahkon kristitty. Uskonnot ovat ihmiskunnan idioottimaisin keksintö, paljon ydinaseita pahempi.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Jännää, ettei ruotti edes yritä laittaa kuriin läyhääjiä, mielummin ottaa nokkaansa ja ajautuu isompiin sotkuihin vielä.

        Ei sitä ruotsalaistakaan kulttuuria niin vaan hetkessä muuteta. Siellä ollaan niin yltiöindividualisteja ja kaikki asiat pitäisi "diskuteerata" kuoliaaksi ja oikein mihinkään yksilön vapauksiin ei saisi koskea. Ruotsihan on pitänyt itseään mallimaana, joka voi saarnata ja opettaa muita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän nuo ovat. Kun maailmalle katselee, niin kahta eri uskontoa edustavat uskovat eivät mahdu samaan maahan. Oli sitten muslimi-kristitty, kristitty-hindu, budhalainen-muslimi, tai likipitäen mikä tahansa muu yhdistelmä, niin aina on ongelmia. Sekin riittää, että on kristitty ja sitten toisen lahkon kristitty. Uskonnot ovat ihmiskunnan idioottimaisin keksintö, paljon ydinaseita pahempi.

        Niin ovat juu. Sinällään en kritisoi ihmisiä joilla on jonkinlainen jumalusko, mutta uskonnot on maailmanlopun keksintö. Ne on järjestäytynyttä materiaalia, jolla saadaan paljon pahaa aikaan, jos tulee yhteentörmäyksiä.

        Yhtä pahoja, kun terrorismikin, säälimätöntä Jumalan nimissä murhaamista jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä ruotsalaistakaan kulttuuria niin vaan hetkessä muuteta. Siellä ollaan niin yltiöindividualisteja ja kaikki asiat pitäisi "diskuteerata" kuoliaaksi ja oikein mihinkään yksilön vapauksiin ei saisi koskea. Ruotsihan on pitänyt itseään mallimaana, joka voi saarnata ja opettaa muita.

        Hölmöjä ovat olleet, kun noin on päässy käymään. Kyllähän tota jo pelättiin aikoinaan, että se hienous on utopiaa, jota kailotetaan suvaisevaisuuden nimeen.


      • Huitale kirjoitti:

        Niin ovat juu. Sinällään en kritisoi ihmisiä joilla on jonkinlainen jumalusko, mutta uskonnot on maailmanlopun keksintö. Ne on järjestäytynyttä materiaalia, jolla saadaan paljon pahaa aikaan, jos tulee yhteentörmäyksiä.

        Yhtä pahoja, kun terrorismikin, säälimätöntä Jumalan nimissä murhaamista jne.

        En tiedä miten sokeita ihmiset ovat uskontojen suhteen, mutta näyttää sokeutta olevan ja aibopesu on tehnyt tehtävänsä. Uskon sotilaat on aivopesty runnomaan läpi oma uskonsa vaikka väkisin sinne missä vastarintaa ilmenee.

        Hyvyys ja hienous on kaukana, kun kehtaat olla eriä mieltä.


      • Huitale kirjoitti:

        En tiedä miten sokeita ihmiset ovat uskontojen suhteen, mutta näyttää sokeutta olevan ja aibopesu on tehnyt tehtävänsä. Uskon sotilaat on aivopesty runnomaan läpi oma uskonsa vaikka väkisin sinne missä vastarintaa ilmenee.

        Hyvyys ja hienous on kaukana, kun kehtaat olla eriä mieltä.

        Samaa uskontohenkisyyttä alkaa näkyä muissakin ryhmittymissä, missä hyvän edistäminen muuttuu saarnaaksi ja aggressioksi lopulta.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Samaa uskontohenkisyyttä alkaa näkyä muissakin ryhmittymissä, missä hyvän edistäminen muuttuu saarnaaksi ja aggressioksi lopulta.

        Venäjälläkin uskotellaan kansalle, että Ukrainaan hyökkääminen on oikeaoppisen uskonnon puolustamista.

        Uskonto esille ennen tai jälkeen, mutta siihen on vedottava jos tosiasiat ei riitä.

        xLiner


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Samaa uskontohenkisyyttä alkaa näkyä muissakin ryhmittymissä, missä hyvän edistäminen muuttuu saarnaaksi ja aggressioksi lopulta.

        Ei minuakaan ihmisen henkilökohtainen usko häiritse. Uskosta tulee ongelna siinä kohtaa, kun siitä tulee uskonto ja se järjestäytyy ja siihen liittyy kaikenlaisia sääntöjä ja määräyksiä ja hän, joka ajattelee eri tavalla on vääräuskoinen jne. Valtaosa terrorismista on ihmiskunnan historiassa ollut uskontoon liityvää, ainakin jotakin kautta. Joku Pohjois-Irlannin nykytilannekin on syntyjään 1600-luvulta Oliver Cromwellin määräämistä katolisten joukkomurhista sillä alueella ja jakolinja menee nykyäänkin katoliset vs. protestantit. Ei tarvita muslimeja ja kristityt osaavat ihan keskenäänkin kuten Venäjä taas näyttää. Nyt ovat samaa kirkkokuntaakin, mutta väärän patriarkaatin alaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjälläkin uskotellaan kansalle, että Ukrainaan hyökkääminen on oikeaoppisen uskonnon puolustamista.

        Uskonto esille ennen tai jälkeen, mutta siihen on vedottava jos tosiasiat ei riitä.

        xLiner

        Venäjällä ja Ukrainassa on sama uskonto pääuskontona, hankala on uskon varaan sotaa jättää jos olisi sama?
        Se missä uskontoa käytetään sodan aikana on tuttua jo ensimmäisestä maailmansodasta alkaen. Myös suomessa taistelijat siunattiin jo ennen taistelua ja mahdollista kuolemaa.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjällä ja Ukrainassa on sama uskonto pääuskontona, hankala on uskon varaan sotaa jättää jos olisi sama?
        Se missä uskontoa käytetään sodan aikana on tuttua jo ensimmäisestä maailmansodasta alkaen. Myös suomessa taistelijat siunattiin jo ennen taistelua ja mahdollista kuolemaa.

        AV

        Sama uskonto, väärä patriarkaati. Moskovalainen, kun katsos on se "jumalan valittu" ja venäläiset "valittu kansa". Ihan sairasta retoriikkaa tuputtavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjällä ja Ukrainassa on sama uskonto pääuskontona, hankala on uskon varaan sotaa jättää jos olisi sama?
        Se missä uskontoa käytetään sodan aikana on tuttua jo ensimmäisestä maailmansodasta alkaen. Myös suomessa taistelijat siunattiin jo ennen taistelua ja mahdollista kuolemaa.

        AV

        Oikein helppoa. Vain venäläinen uskonoppi on oikeaa... Pelkästään jo ukrainalaisten puolustautuminen hyökkäystä vastaan todistaa heidän kirkkonsa oppien olevan vääriä.

        Kirkon mielestä tämä on pyhä "erikoisoperaatio" ja täysin oikeutettu

        Hei oikeesti, etkö sä yhtään seuraa aikaasi? Muistuttaisin edelleen hakukoneen käytöstä. Tietoa kyllä löytyy.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein helppoa. Vain venäläinen uskonoppi on oikeaa... Pelkästään jo ukrainalaisten puolustautuminen hyökkäystä vastaan todistaa heidän kirkkonsa oppien olevan vääriä.

        Kirkon mielestä tämä on pyhä "erikoisoperaatio" ja täysin oikeutettu

        Hei oikeesti, etkö sä yhtään seuraa aikaasi? Muistuttaisin edelleen hakukoneen käytöstä. Tietoa kyllä löytyy.

        xLiner

        Historiaa voi toki lukea myös muut palstalaiset.
        Kerro sotivat maat ja niiden uskontokunnat, tapaus missä sotiva maa olisi pitänyt vastustajan uskontoa oikeana? Itse en tuollaista sotaa löydä, en vaikka mietin sitä aikaa kun ristinuskoa vietiin miekalla arabimaihin.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historiaa voi toki lukea myös muut palstalaiset.
        Kerro sotivat maat ja niiden uskontokunnat, tapaus missä sotiva maa olisi pitänyt vastustajan uskontoa oikeana? Itse en tuollaista sotaa löydä, en vaikka mietin sitä aikaa kun ristinuskoa vietiin miekalla arabimaihin.

        AV

        Just tuossa ylempänä et asiaa itse uskonut:

        "Venäjällä ja Ukrainassa on sama uskonto pääuskontona, hankala on uskon varaan sotaa jättää jos olisi sama?"

        Sun jutut on aika sekoja.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just tuossa ylempänä et asiaa itse uskonut:

        "Venäjällä ja Ukrainassa on sama uskonto pääuskontona, hankala on uskon varaan sotaa jättää jos olisi sama?"

        Sun jutut on aika sekoja.

        xLiner

        Sama uskonto, ihmiset itse tekevät tulkintoja.
        Uskontohan mukautuu tarpeen mukaan, sanotaanhan kymmenessä käskyssä "älä tapa".
        Aika huonosti soveltuu sotaan tuo meidän luterilainen uskonto? Pitäisi vain kääntää se toinen poski?

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama uskonto, ihmiset itse tekevät tulkintoja.
        Uskontohan mukautuu tarpeen mukaan, sanotaanhan kymmenessä käskyssä "älä tapa".
        Aika huonosti soveltuu sotaan tuo meidän luterilainen uskonto? Pitäisi vain kääntää se toinen poski?

        AV

        Se uskonto on jo ihan itsessään tulkintaa. Kristinusko, juutalaisuus ja Islam esilerkiksi ovat likipitäen samaa tavaraa, hieman eri paketeissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama uskonto, ihmiset itse tekevät tulkintoja.
        Uskontohan mukautuu tarpeen mukaan, sanotaanhan kymmenessä käskyssä "älä tapa".
        Aika huonosti soveltuu sotaan tuo meidän luterilainen uskonto? Pitäisi vain kääntää se toinen poski?

        AV

        NIin kauan kun vanha testamentti on mukana, luterilaisuus soveltuu erinomaisesti sodankäyntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se uskonto on jo ihan itsessään tulkintaa. Kristinusko, juutalaisuus ja Islam esilerkiksi ovat likipitäen samaa tavaraa, hieman eri paketeissa.

        Kyllä, kymmenessä käskyssä on selitetty ihmisille se moraali millä tulisi elää. Ihan hyvin käy myös tähän päivään.
        Uskonnot eivät ole pahoja, vaan ihmiset jotka niitä kirjoituksia tulkitsevat.

        Ruotsissa on menossa demokratiaa ajatellen täysi fiasko.
        En ymmärrä miten tuo annetaan tapahtua, onhan rasismi juurikin loukkaavaa käytöstä syntyperää, uskonnollista vakaumusta kohtaan tuotavaa epäasiallista kritiikkiä. Koraanien polttaminen voitaisiin kieltää, jostain syystä sitä ei haluta vaikka Ruotsihan kai on rasismin vastainen sivistysmaa?

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se uskonto on jo ihan itsessään tulkintaa. Kristinusko, juutalaisuus ja Islam esilerkiksi ovat likipitäen samaa tavaraa, hieman eri paketeissa.

        Juuri näin. Tulkintaa. Ja erilaisia oppisuuntia kaikissa pääuskonnoissa on vaikka kuinka...

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, kymmenessä käskyssä on selitetty ihmisille se moraali millä tulisi elää. Ihan hyvin käy myös tähän päivään.
        Uskonnot eivät ole pahoja, vaan ihmiset jotka niitä kirjoituksia tulkitsevat.

        Ruotsissa on menossa demokratiaa ajatellen täysi fiasko.
        En ymmärrä miten tuo annetaan tapahtua, onhan rasismi juurikin loukkaavaa käytöstä syntyperää, uskonnollista vakaumusta kohtaan tuotavaa epäasiallista kritiikkiä. Koraanien polttaminen voitaisiin kieltää, jostain syystä sitä ei haluta vaikka Ruotsihan kai on rasismin vastainen sivistysmaa?

        AV

        "Koraanien polttaminen voitaisiin kieltää, jostain syystä sitä ei haluta vaikka Ruotsihan kai on rasismin vastainen sivistysmaa?"

        Ruotsi on myös demokratia. Lakien muuttaminen ei käy kuninkaan ilmoituksella 😉. Ja se on muuten Ruotsin sisäinen asia. Hoidetaan me oma markkimme.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Koraanien polttaminen voitaisiin kieltää, jostain syystä sitä ei haluta vaikka Ruotsihan kai on rasismin vastainen sivistysmaa?"

        Ruotsi on myös demokratia. Lakien muuttaminen ei käy kuninkaan ilmoituksella 😉. Ja se on muuten Ruotsin sisäinen asia. Hoidetaan me oma markkimme.

        xLiner

        Kuningas ei puutu lainsäädäntöön, noin oli ehkä vielä 1700-luvulla?

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Koraanien polttaminen voitaisiin kieltää, jostain syystä sitä ei haluta vaikka Ruotsihan kai on rasismin vastainen sivistysmaa?"

        Ruotsi on myös demokratia. Lakien muuttaminen ei käy kuninkaan ilmoituksella 😉. Ja se on muuten Ruotsin sisäinen asia. Hoidetaan me oma markkimme.

        xLiner

        NATO, mites varmaa se nyt on sinun mielestäsi?
        Kumpi onkaan kohta oikeassa?

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NATO, mites varmaa se nyt on sinun mielestäsi?
        Kumpi onkaan kohta oikeassa?

        AV

        Se nähdään tässä muutan kuukauden sisällä.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se nähdään tässä muutan kuukauden sisällä.

        xLiner

        *muutaman!

        En ole muuttamassa ihan vielä minnekään.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NATO, mites varmaa se nyt on sinun mielestäsi?
        Kumpi onkaan kohta oikeassa?

        AV

        Samaan aikaan Ruotsissa on blokattu soveltumattomana alle 18 vuotiaille(toinen maailmansota).
        Käytetään tätä kakkosversiota...
        https://www.youtube.com/watch?v=l4ihLgWxRqg

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        *muutaman!

        En ole muuttamassa ihan vielä minnekään.

        xLiner

        Niin, et vielä ehkä vasta sitten jos ja kun tuo Kummeli toteutuu:)
        Menetkö sinäkin palmujen alle?

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, kymmenessä käskyssä on selitetty ihmisille se moraali millä tulisi elää. Ihan hyvin käy myös tähän päivään.
        Uskonnot eivät ole pahoja, vaan ihmiset jotka niitä kirjoituksia tulkitsevat.

        Ruotsissa on menossa demokratiaa ajatellen täysi fiasko.
        En ymmärrä miten tuo annetaan tapahtua, onhan rasismi juurikin loukkaavaa käytöstä syntyperää, uskonnollista vakaumusta kohtaan tuotavaa epäasiallista kritiikkiä. Koraanien polttaminen voitaisiin kieltää, jostain syystä sitä ei haluta vaikka Ruotsihan kai on rasismin vastainen sivistysmaa?

        AV

        Ihminen osaa nuo asiat kullä ihan luonnostaankin. Ei siihen kirjoja tarvittaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaan aikaan Ruotsissa on blokattu soveltumattomana alle 18 vuotiaille(toinen maailmansota).
        Käytetään tätä kakkosversiota...
        https://www.youtube.com/watch?v=l4ihLgWxRqg

        AV

        Ruotsissahan nyt on kerrottu satuja heidän puolueettomuudestaan ja liittoutumattomuudestaan ja siellä on vielä rehellinen ja avoin keskustelu tuostakin asiasta käymättä. Vaan antaa niiden nyt diskuteerata rauhassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen osaa nuo asiat kullä ihan luonnostaankin. Ei siihen kirjoja tarvittaisi.

        Juuri noin. Kyllä ihminen osaa ilman kirjojakin sen vähän mitä näkyy noiden kirjojen kera osaavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, et vielä ehkä vasta sitten jos ja kun tuo Kummeli toteutuu:)
        Menetkö sinäkin palmujen alle?

        AV

        Jos viittasit juutube-linkkiisi, niin en avannut sitä.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, kymmenessä käskyssä on selitetty ihmisille se moraali millä tulisi elää. Ihan hyvin käy myös tähän päivään.
        Uskonnot eivät ole pahoja, vaan ihmiset jotka niitä kirjoituksia tulkitsevat.

        Ruotsissa on menossa demokratiaa ajatellen täysi fiasko.
        En ymmärrä miten tuo annetaan tapahtua, onhan rasismi juurikin loukkaavaa käytöstä syntyperää, uskonnollista vakaumusta kohtaan tuotavaa epäasiallista kritiikkiä. Koraanien polttaminen voitaisiin kieltää, jostain syystä sitä ei haluta vaikka Ruotsihan kai on rasismin vastainen sivistysmaa?

        AV

        Kyllä uskonnotkin ovat ihmisen keksimiä ja näin ollen sisältävät pahuutta jo alkuunsa. Ei tarbitse kovin nero olla tekstejä lukiessa raamatuistaan, kun huomaa jo että uskon varjolla moni asia on tuomittavaa ja rangaistavaa, vaikka verellä.

        Joten uskonnot ei ole myöskään hyviä, vaikka niihin kirkkokuntiin kuuluvissa voi hyviäkin ihmisiä olla. Uskonnot on alistamista ihan sama miten asioita pyörittelee, ihmiset voi olla hyviä. Eli nään juuri toisin päin koko paskan uskonnon hyvyydestä.


      • Huitale kirjoitti:

        Kyllä uskonnotkin ovat ihmisen keksimiä ja näin ollen sisältävät pahuutta jo alkuunsa. Ei tarbitse kovin nero olla tekstejä lukiessa raamatuistaan, kun huomaa jo että uskon varjolla moni asia on tuomittavaa ja rangaistavaa, vaikka verellä.

        Joten uskonnot ei ole myöskään hyviä, vaikka niihin kirkkokuntiin kuuluvissa voi hyviäkin ihmisiä olla. Uskonnot on alistamista ihan sama miten asioita pyörittelee, ihmiset voi olla hyviä. Eli nään juuri toisin päin koko paskan uskonnon hyvyydestä.

        Yksikään ihminen ei tartte uskontoa mihinkään. Ilman sitä voi uskoa ihan hyvin, vaikka kuu-ukkoon jos tykkää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei minuakaan ihmisen henkilökohtainen usko häiritse. Uskosta tulee ongelna siinä kohtaa, kun siitä tulee uskonto ja se järjestäytyy ja siihen liittyy kaikenlaisia sääntöjä ja määräyksiä ja hän, joka ajattelee eri tavalla on vääräuskoinen jne. Valtaosa terrorismista on ihmiskunnan historiassa ollut uskontoon liityvää, ainakin jotakin kautta. Joku Pohjois-Irlannin nykytilannekin on syntyjään 1600-luvulta Oliver Cromwellin määräämistä katolisten joukkomurhista sillä alueella ja jakolinja menee nykyäänkin katoliset vs. protestantit. Ei tarvita muslimeja ja kristityt osaavat ihan keskenäänkin kuten Venäjä taas näyttää. Nyt ovat samaa kirkkokuntaakin, mutta väärän patriarkaatin alaisuudessa.

        Juu, samaa mieltä. 👍


      • Huitale kirjoitti:

        Kyllä uskonnotkin ovat ihmisen keksimiä ja näin ollen sisältävät pahuutta jo alkuunsa. Ei tarbitse kovin nero olla tekstejä lukiessa raamatuistaan, kun huomaa jo että uskon varjolla moni asia on tuomittavaa ja rangaistavaa, vaikka verellä.

        Joten uskonnot ei ole myöskään hyviä, vaikka niihin kirkkokuntiin kuuluvissa voi hyviäkin ihmisiä olla. Uskonnot on alistamista ihan sama miten asioita pyörittelee, ihmiset voi olla hyviä. Eli nään juuri toisin päin koko paskan uskonnon hyvyydestä.

        Uskonto paha, ihminen voi olla hyvä niin halutessaan.


      • Huitale kirjoitti:

        Uskonto paha, ihminen voi olla hyvä niin halutessaan.

        En keksi mitään asiaa, miten yksikään uskonto tekisi minusta paremman ihmisen mitä jo olen. Minua oikeudenmukaisempaa ja reilumpaa ei montaa vastaan tule, enkä ole minkään hiippakunnan jäsen tai usko jumaliin.

        Mistä se hyvyys minuun siis tuli, kun ei uskonnosta tai muihin kaltaisiini uskonnottomiin ihmisiin? Joka Jumalaan uskoo ja joka ei, on silti hyvä ihminen. Shaibaa ei viitti uskoa uskontona ylistää. Kiitos nam.


      • Huitale kirjoitti:

        En keksi mitään asiaa, miten yksikään uskonto tekisi minusta paremman ihmisen mitä jo olen. Minua oikeudenmukaisempaa ja reilumpaa ei montaa vastaan tule, enkä ole minkään hiippakunnan jäsen tai usko jumaliin.

        Mistä se hyvyys minuun siis tuli, kun ei uskonnosta tai muihin kaltaisiini uskonnottomiin ihmisiin? Joka Jumalaan uskoo ja joka ei, on silti hyvä ihminen. Shaibaa ei viitti uskoa uskontona ylistää. Kiitos nam.

        silloin kuulet jumalan kun sinua rakastetaan


      • valtakunta kirjoitti:

        silloin kuulet jumalan kun sinua rakastetaan

        Minusta jumaluus on kaikkialla kaikissa, ei mikään henkiolento. Koko maapallo on yhtä eri ilmenemismuodoissa. Ja luonto on mulle jumalallinen kokemus. Puhunkin usein äiti maasta.

        Aina jauhetaan iseistä taivaan, miehiä nekin. 😛

        Miten Jumalakin sattuu olemaan mies, eikö kukaan ikinä mieti tuotakaan että onpa outoa sukupuolittamista? Uskonnoissa mies on aina jotain ja nainen vaan sivutuote.


      • Huitale kirjoitti:

        Minusta jumaluus on kaikkialla kaikissa, ei mikään henkiolento. Koko maapallo on yhtä eri ilmenemismuodoissa. Ja luonto on mulle jumalallinen kokemus. Puhunkin usein äiti maasta.

        Aina jauhetaan iseistä taivaan, miehiä nekin. 😛

        Miten Jumalakin sattuu olemaan mies, eikö kukaan ikinä mieti tuotakaan että onpa outoa sukupuolittamista? Uskonnoissa mies on aina jotain ja nainen vaan sivutuote.

        Naiset on statisteja uskonnoissa.


      • Huitale kirjoitti:

        Minusta jumaluus on kaikkialla kaikissa, ei mikään henkiolento. Koko maapallo on yhtä eri ilmenemismuodoissa. Ja luonto on mulle jumalallinen kokemus. Puhunkin usein äiti maasta.

        Aina jauhetaan iseistä taivaan, miehiä nekin. 😛

        Miten Jumalakin sattuu olemaan mies, eikö kukaan ikinä mieti tuotakaan että onpa outoa sukupuolittamista? Uskonnoissa mies on aina jotain ja nainen vaan sivutuote.

        Eihän niillä ole sukupuolta mutta äidistä muovautuu ihminen kuin äitimaastakin elämä oikeissa olosuhteissa. Näin ollen ovatkin sukupuolettomia vain verrannolisten kautta omaksutaan sukupuoli mikä on vain biologinen ominaisuus.


      • valtakunta kirjoitti:

        Eihän niillä ole sukupuolta mutta äidistä muovautuu ihminen kuin äitimaastakin elämä oikeissa olosuhteissa. Näin ollen ovatkin sukupuolettomia vain verrannolisten kautta omaksutaan sukupuoli mikä on vain biologinen ominaisuus.

        Aika usein jumalat on miehiksi miellettyjä, koko mytologia on hyvin miehinen. Näkee, että raamatut on laatinut joku satusetä aikansa kuluksi kirjoitellen ja kuvittaen päässään.

        Kreikassa on naispuolisiakin jumalattaria. Mutta kuten kristinuskossa, neutsyt Mariakin on yksi vitsi. Miehinen fantasua naisesta joka pysyy pyhänä, kun ei immenkalvoa puhkaise, mutta samalla laosi sikiää sadusta kuin taikurin tekemänä. Haloo... Moniko teistä on syntynyt ilman vanhempien yhdyntää tai koeputkea?


      • Huitale kirjoitti:

        Aika usein jumalat on miehiksi miellettyjä, koko mytologia on hyvin miehinen. Näkee, että raamatut on laatinut joku satusetä aikansa kuluksi kirjoitellen ja kuvittaen päässään.

        Kreikassa on naispuolisiakin jumalattaria. Mutta kuten kristinuskossa, neutsyt Mariakin on yksi vitsi. Miehinen fantasua naisesta joka pysyy pyhänä, kun ei immenkalvoa puhkaise, mutta samalla laosi sikiää sadusta kuin taikurin tekemänä. Haloo... Moniko teistä on syntynyt ilman vanhempien yhdyntää tai koeputkea?

        Mielikuvitus on ihan kiva juttu, sen turvin voi kirjoitella tarinoita ja tapahtuu ihmeitä, kuten elokuvissakin. Kumma kyllä ihmeet pysyy piilossa nykyää, ellei paikalla ole Copperfield.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        En keksi mitään asiaa, miten yksikään uskonto tekisi minusta paremman ihmisen mitä jo olen. Minua oikeudenmukaisempaa ja reilumpaa ei montaa vastaan tule, enkä ole minkään hiippakunnan jäsen tai usko jumaliin.

        Mistä se hyvyys minuun siis tuli, kun ei uskonnosta tai muihin kaltaisiini uskonnottomiin ihmisiin? Joka Jumalaan uskoo ja joka ei, on silti hyvä ihminen. Shaibaa ei viitti uskoa uskontona ylistää. Kiitos nam.

        Itse tunnen sattuneesta syystä aika paljon uskonnollisia ihmisiä ja jopa useammasta eri uskontokunnasta. Ja tosiaan uskovissa on hyviä ihmisiä ja heissä on myös täysin sysipaskoja yksilöitä, joita he itse ja muut uskovat heidän ympärillään kuitenkin pitävät likipitäen jumalasta seuraavana pyhyydessä ja hyvyydessä. Uskovissa on myös valtavasti kaksinaismoralisteja, sanoisin jopa että valtaosa heistä on tuota, koska uskonnot nyt itsessään luovat tuota kaksinaismoralismia ja jakavat ihmiset meihin ja heihin, uskoviin ja vääräuskoisiin. Osa uskovista on myös ihan pohjattoman ahneita ja jos nyt ei ahnehdita vain itselle, niin ainakin sille omalle yhteisölle pitää saada kaikki ja muut voivat olla kokonaan ilman. Rehellisesti mä en tunne yhtään puhtaasti hyvää uskovaa, joka tahtoisi kaikille hyvää, vaan siinä on aina mukana se omat ja muut asetelma.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Koraanien polttaminen voitaisiin kieltää, jostain syystä sitä ei haluta vaikka Ruotsihan kai on rasismin vastainen sivistysmaa?"

        Ruotsi on myös demokratia. Lakien muuttaminen ei käy kuninkaan ilmoituksella 😉. Ja se on muuten Ruotsin sisäinen asia. Hoidetaan me oma markkimme.

        xLiner

        Ei oo ruotsin sisäinen asua. Suomi on kuulunut satoja vuosia ruotsiin. Ja edelleen ruotsin kuningas on myös suomen kuningas, koska suomella ei omaa kuningasta ole. Ruotsille voi sanoa, että sitä saa mitä tilaa. Ja se joka on leikin aloittanut se leikin kestää. Ja se minkä jumala on yhdistänyt älköön ihminen erottako.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse tunnen sattuneesta syystä aika paljon uskonnollisia ihmisiä ja jopa useammasta eri uskontokunnasta. Ja tosiaan uskovissa on hyviä ihmisiä ja heissä on myös täysin sysipaskoja yksilöitä, joita he itse ja muut uskovat heidän ympärillään kuitenkin pitävät likipitäen jumalasta seuraavana pyhyydessä ja hyvyydessä. Uskovissa on myös valtavasti kaksinaismoralisteja, sanoisin jopa että valtaosa heistä on tuota, koska uskonnot nyt itsessään luovat tuota kaksinaismoralismia ja jakavat ihmiset meihin ja heihin, uskoviin ja vääräuskoisiin. Osa uskovista on myös ihan pohjattoman ahneita ja jos nyt ei ahnehdita vain itselle, niin ainakin sille omalle yhteisölle pitää saada kaikki ja muut voivat olla kokonaan ilman. Rehellisesti mä en tunne yhtään puhtaasti hyvää uskovaa, joka tahtoisi kaikille hyvää, vaan siinä on aina mukana se omat ja muut asetelma.

        Mulla on samanlaisia kokemuksia tuttavapiiristä, kun sullakin. Ei ole hyvää sanottavaa.


      • Huitale kirjoitti:

        Aika usein jumalat on miehiksi miellettyjä, koko mytologia on hyvin miehinen. Näkee, että raamatut on laatinut joku satusetä aikansa kuluksi kirjoitellen ja kuvittaen päässään.

        Kreikassa on naispuolisiakin jumalattaria. Mutta kuten kristinuskossa, neutsyt Mariakin on yksi vitsi. Miehinen fantasua naisesta joka pysyy pyhänä, kun ei immenkalvoa puhkaise, mutta samalla laosi sikiää sadusta kuin taikurin tekemänä. Haloo... Moniko teistä on syntynyt ilman vanhempien yhdyntää tai koeputkea?

        ” Moniko teistä on syntynyt ilman vanhempien yhdyntää tai koeputkea? ”
        Ihmeitä se jumala teki ja ihminen on tehty jumalan kaltaiseksi.


      • valtakunta kirjoitti:

        ” Moniko teistä on syntynyt ilman vanhempien yhdyntää tai koeputkea? ”
        Ihmeitä se jumala teki ja ihminen on tehty jumalan kaltaiseksi.

        Joku tylsistynyt paimen on kertonut tarinaa ja sinä pidät sitä totena, millä perusteella?


      • Huitale kirjoitti:

        Joku tylsistynyt paimen on kertonut tarinaa ja sinä pidät sitä totena, millä perusteella?

        Ennen ei ihmisellä välttämättä järki ja tutkimustaidot riittäneet muuhun kuin taikauskoon, nyt luulis jo riittävän. Aivokapasiteetti nääs tutkimaan faktojakin, oletusten sijaan.


      • Huitale kirjoitti:

        Ennen ei ihmisellä välttämättä järki ja tutkimustaidot riittäneet muuhun kuin taikauskoon, nyt luulis jo riittävän. Aivokapasiteetti nääs tutkimaan faktojakin, oletusten sijaan.

        Ennen se mitä oma älli ei riittänyt tajuamaan oli ihme, taikuutta, yliluonnollisen voiman aikaansaamaa. Nyt jo tiedetään, ettei muksuja synny lämpimiä puhumalla ja valehtelemalla, ettei me mitään hässitty se vaan ilmesty kohtuun.


      • Huitale kirjoitti:

        Joku tylsistynyt paimen on kertonut tarinaa ja sinä pidät sitä totena, millä perusteella?

        Minä vaan nautin tarinasta mutta pidänkö totena vaan mahdollisena. Tietäen joku joka on maasta tehnyt meidät todennäköisesti hänen jälkejäisiä ollaan. Minusta asia on kaunis että joku minua suojelee ja huolehtii minusta.


      • valtakunta kirjoitti:

        Minä vaan nautin tarinasta mutta pidänkö totena vaan mahdollisena. Tietäen joku joka on maasta tehnyt meidät todennäköisesti hänen jälkejäisiä ollaan. Minusta asia on kaunis että joku minua suojelee ja huolehtii minusta.

        Tarinasta saa toki nauttia ja löytää ehkä jotain älykästäkin, jos kaikkea ei itselle mieleen tule ajatella. Mutta mikään ukko meitä ei ole luonut.

        Sankaritarina nimeltä Jeesus, jatko-osina Marvelin hahmot.




      • Huitale kirjoitti:

        Ihmisen se kuuluu toisiaan ja heikompiaan suojellakin, eikä satuhahmojen. Hyvä hyvä.

        Mutta en voi olla kysymättä, että keltä me täällä muita suojellaan? Jumalahan loi ihmisen kaltaisekseen, joten kun suojelemme lapsiamme Breivikeiltä, niin eikös Jumala tehnyt ihmiset, hänetkin kaltaisekseen?

        Eli siis suojelemme toisiamme sekopäisen Jumalan kaltaisilta?

        Oliko Jumala jakautunut persoona, hyvä ja paha? Toisen nimesi piruksi ja toisen enkeliksi, mutta kaltaisekseen teki kumminkin.

        Ihmisen elämäkin on joko taivaallista tai helvettiä, yleensä molempia.


      • Huitale kirjoitti:

        Ihmisen se kuuluu toisiaan ja heikompiaan suojellakin, eikä satuhahmojen. Hyvä hyvä.

        Sehän se tarinan opetuskin
        kymmenen käskyä ja pääsee hyvin pitkälle oppien kera.


      • valtakunta kirjoitti:

        Sehän se tarinan opetuskin
        kymmenen käskyä ja pääsee hyvin pitkälle oppien kera.

        Ne asiat pystyy tajuamaan ihan ilman kymmentä käskyäkin, jos yhtään omaa ihmistuntemusta ja empatiaa. Tuntee sympatiaa.


      • Huitale kirjoitti:

        Ne asiat pystyy tajuamaan ihan ilman kymmentä käskyäkin, jos yhtään omaa ihmistuntemusta ja empatiaa. Tuntee sympatiaa.

        Tässä heti tulee uskonnon alistamisen tarve jo esiin.

        Heti alussa.

        "1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
        2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä."

        Käskyä, miksei pyyntöä? Minä olen herra, sinä alamainen aivoton tohvelisankari, toytele siis itseäsi isompaa, saatana sinut muuten perii, perkele.

        Äläkä vittu vaan puhu minusta pahaa, ettei maineeni kärsi, houkka.


      • Huitale kirjoitti:

        Ne asiat pystyy tajuamaan ihan ilman kymmentä käskyäkin, jos yhtään omaa ihmistuntemusta ja empatiaa. Tuntee sympatiaa.

        Kyllä se ihmiseksi kasvaminen tarvitsee oikeaa ohjausta.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä se ihmiseksi kasvaminen tarvitsee oikeaa ohjausta.

        Vaan ei sanaakaan raamatusta.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä se ihmiseksi kasvaminen tarvitsee oikeaa ohjausta.

        Jekyll ja Hyde on vastaavanlainen nykytarina miehestä, jolla viirasi. Ihmisyydestä, josta jo lammaspaimenet oli saaneet isännältään tuta.


      • Huitale kirjoitti:

        Vaan ei sanaakaan raamatusta.

        Vuosia kausia vanha viisaus raamatussa ei ole mikään yhden ihmisen tekemä vitsaus


      • valtakunta kirjoitti:

        Vuosia kausia vanha viisaus raamatussa ei ole mikään yhden ihmisen tekemä vitsaus

        Se voi olla monenkin nuotiolla istujan kyhäys joo. Muttei se siitä silti totuutta tee. Vain tarinan, jota joku on ryhtynyt käyttämään uskontona palvelemaan etujaan.


      • Huitale kirjoitti:

        Se voi olla monenkin nuotiolla istujan kyhäys joo. Muttei se siitä silti totuutta tee. Vain tarinan, jota joku on ryhtynyt käyttämään uskontona palvelemaan etujaan.

        Uskonnot on bisnes, mitä nopeammin sen älyää sen parempi käsitys tulee mitä varten ne on keksitty.


      • Huitale kirjoitti:

        Uskonnot on bisnes, mitä nopeammin sen älyää sen parempi käsitys tulee mitä varten ne on keksitty.

        Ja pappi on palkallinen paskanpuhuja. Satusetä ja satutäti. Pappi siunaa aseetkin, kun kaverit lähtee sotimaan. Tule hyvä saalis.

        Yksikään piruntorjuntabunkkeri ei myöskään ole säästänyt ketään pahuudelta ja epäoikeudenmukaisuudelta.


      • Huitale kirjoitti:

        Se voi olla monenkin nuotiolla istujan kyhäys joo. Muttei se siitä silti totuutta tee. Vain tarinan, jota joku on ryhtynyt käyttämään uskontona palvelemaan etujaan.

        Etujaan 🤔, jos tykkää minua suojellaan, se palvelee etujani.

        En pahaksi, jos ne suojelee minua kuin laitkin.


      • Huitale kirjoitti:

        Uskonnot on bisnes, mitä nopeammin sen älyää sen parempi käsitys tulee mitä varten ne on keksitty.

        Mitä minäkin mieluusti rahoitan hyviä oppeja.


      • Huitale kirjoitti:

        Ja pappi on palkallinen paskanpuhuja. Satusetä ja satutäti. Pappi siunaa aseetkin, kun kaverit lähtee sotimaan. Tule hyvä saalis.

        Yksikään piruntorjuntabunkkeri ei myöskään ole säästänyt ketään pahuudelta ja epäoikeudenmukaisuudelta.

        Se joka aseseen hukkuu , se aseesee hukkuu.
        Vanhoja viisauksia.

        https://www.vastuuviikko.fi/arkisto/2013/joka-miekkaan-tarttuu-se-miekkaan-hukkuu



      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Se joka aseseen hukkuu , se aseesee hukkuu.
        Vanhoja viisauksia.

        https://www.vastuuviikko.fi/arkisto/2013/joka-miekkaan-tarttuu-se-miekkaan-hukkuu

        Jonka ymmärtämiseen ei raamattua, lukemattomien sotien ja verenvuodatusten aloittajaa tarvita. Ihminen ei tarvitsisi mitään muuta kuin empatiaa ja järjenkäyttöä, jotta tajuaisi olla tappamatta toisiaan. Raamattu ja mikään muukaan "pyhä" kirja ei ole noiden käyttöä lisännyt.


      • valtakunta kirjoitti:

        Etujaan 🤔, jos tykkää minua suojellaan, se palvelee etujani.

        En pahaksi, jos ne suojelee minua kuin laitkin.

        No ei sinua suojele yksikään kirkko eikä laitkaan. Laitkin lähinnä jälkikäteen tuomitsee, kun paha kävi jo.

        Parempi vaan oppia katsomaan seuransa ja luottoihmisensä tarkasti.


      • valtakunta kirjoitti:

        Mitä minäkin mieluusti rahoitan hyviä oppeja.

        Eihän se ole hullu joka pyytää. Pätee bisneksessä.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        No ei sinua suojele yksikään kirkko eikä laitkaan. Laitkin lähinnä jälkikäteen tuomitsee, kun paha kävi jo.

        Parempi vaan oppia katsomaan seuransa ja luottoihmisensä tarkasti.

        Jos suojelua haluaa, niin ehkä jotkut järjestyksenvalvojat ja vastaavat voivat sitä tarjota, jos eivät tule itse tappaneeksi. Ehkä henkilökohtainen henkivartija. Itse tosin en koe turvattomuutta, kun käytän järkeäni.



      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos suojelua haluaa, niin ehkä jotkut järjestyksenvalvojat ja vastaavat voivat sitä tarjota, jos eivät tule itse tappaneeksi. Ehkä henkilökohtainen henkivartija. Itse tosin en koe turvattomuutta, kun käytän järkeäni.

        Näin se on turvallisempaa omaa päätä kehittää opein.🧏🏻‍♀️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jonka ymmärtämiseen ei raamattua, lukemattomien sotien ja verenvuodatusten aloittajaa tarvita. Ihminen ei tarvitsisi mitään muuta kuin empatiaa ja järjenkäyttöä, jotta tajuaisi olla tappamatta toisiaan. Raamattu ja mikään muukaan "pyhä" kirja ei ole noiden käyttöä lisännyt.

        Moni vankilassa ollut on tullut uskoo ja lopettanut näin ollen ongelmansa joillekin se on hyvin tarpeelinen tuki ja turva elämässä.
        https://yle.fi/a/3-11575540


      • valtakunta kirjoitti:

        Moni vankilassa ollut on tullut uskoo ja lopettanut näin ollen ongelmansa joillekin se on hyvin tarpeelinen tuki ja turva elämässä.
        https://yle.fi/a/3-11575540

        Se on monille myös rooli, jonka turvin saa muut vakuuttumaan parannuksesta. Toki jollekin se voi myös olla oljenkorsi johon hukkuvana tarttuu.

        Jonkinlainen vakuutin.


      • Huitale kirjoitti:

        Se on monille myös rooli, jonka turvin saa muut vakuuttumaan parannuksesta. Toki jollekin se voi myös olla oljenkorsi johon hukkuvana tarttuu.

        Jonkinlainen vakuutin.

        Moni tulee uskoon lähellä kuolemaa. Ihmiset kaipaa rakkautta.


      • valtakunta kirjoitti:

        Moni tulee uskoon lähellä kuolemaa. Ihmiset kaipaa rakkautta.

        Miten moni lieneekään. Veikkaan etten itse tule uskoon ikinä. Ajattelen liian loogisesti, mutta rakkautta saan eläessäni heiltä, joita rakastan ja jotka rakastavat minua. Kuoltuani en sitä enää kaipaa.


      • Huitale kirjoitti:

        Miten moni lieneekään. Veikkaan etten itse tule uskoon ikinä. Ajattelen liian loogisesti, mutta rakkautta saan eläessäni heiltä, joita rakastan ja jotka rakastavat minua. Kuoltuani en sitä enää kaipaa.

        Ja parempaa kuin saada rakkautta, on tuntea itse rakkautta joitain kohtaan. Se antaa vielä enemmän. Ainakin minulle. Rakastaa, kun olla rakastettu.


      • Huitale kirjoitti:

        Ja parempaa kuin saada rakkautta, on tuntea itse rakkautta joitain kohtaan. Se antaa vielä enemmän. Ainakin minulle. Rakastaa, kun olla rakastettu.

        Olla iloinen olemassaolostasi, rakastaa sinua vaikka tietämättäsi, olen onnellisin ihminen kun tunnen mitä tunnen.

        -Jasu-


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Siellä päässy ryöstäytymään homma käsistä täysin sitten. Täällä samaa ei saa päästä tapahtumaan.

        Sitähän persut yrittää estää mutta suvaitsevat ovat sokeita asialle. Syyttävät rass eksi.

        Hirvittää ajatella miten turvatonta täälläkin on 5-10 vuoden kuluttua jos Ruotsin tietä jatketaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjällä ja Ukrainassa on sama uskonto pääuskontona, hankala on uskon varaan sotaa jättää jos olisi sama?
        Se missä uskontoa käytetään sodan aikana on tuttua jo ensimmäisestä maailmansodasta alkaen. Myös suomessa taistelijat siunattiin jo ennen taistelua ja mahdollista kuolemaa.

        AV

        Sama uskonto juu, mutta toisessa Jumalasta seuraava (ylöspäin) joka päättää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän persut yrittää estää mutta suvaitsevat ovat sokeita asialle. Syyttävät rass eksi.

        Hirvittää ajatella miten turvatonta täälläkin on 5-10 vuoden kuluttua jos Ruotsin tietä jatketaan..

        Joskus aikoinaan luin tämän uutisen, etsin sen tähän.

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2016053021649188

        Muuallakin kieltäydytään. Syyt voi olla ihan vain realismiakin.



      • Huitale kirjoitti:

        Ja Sveitsissä rajausta pohdittiin näin.

        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/tapio/101221-sveitsissa-onnistuu-suomessa-ei-onnistu/

        2012 vuonna.

        "perheenyhdistämiseen ja kattavaan sosiaaliturvaan.

        – Sveitsissä asuvien ulkomaalaisten osuus väestöstä on aloitteen mukaan kasvanut 1950-luvun alle 6 prosentista 22 prosenttiin (2010). Samaan aikaan ulkomaalaisten osuus työttömistä on 43,9 % ja sosiaalituen saajista 45,3 %. Ulkomaalaisten osuus henkirikoksista syytetyissä oli 53,7 %, törkeissä pahoinpitelyissä 53,3 % ja raiskauksissa 57 %.

        Sveitsin kansanpuolue (SVP) suunnittelee kansanäänestystä maahanmuuttajakiintiön ottamiseksi käyttöön Sveitsissä. Puolue esitti ”Massamaahanmuuttoa vastaan”-aloitteensa tueksi 137 300 allekirjoitusta. Sveitsin lakien mukaan kansanäänestyksen järjestäminen minkä tahansa aloitteen pohjalta edellyttää vähintään 100 000:n allekirjoituksen keräämistä. "


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ja pappi on palkallinen paskanpuhuja. Satusetä ja satutäti. Pappi siunaa aseetkin, kun kaverit lähtee sotimaan. Tule hyvä saalis.

        Yksikään piruntorjuntabunkkeri ei myöskään ole säästänyt ketään pahuudelta ja epäoikeudenmukaisuudelta.

        Sä monisairaskin paranisit jos uskoisit.


      • Huitale kirjoitti:

        "perheenyhdistämiseen ja kattavaan sosiaaliturvaan.

        – Sveitsissä asuvien ulkomaalaisten osuus väestöstä on aloitteen mukaan kasvanut 1950-luvun alle 6 prosentista 22 prosenttiin (2010). Samaan aikaan ulkomaalaisten osuus työttömistä on 43,9 % ja sosiaalituen saajista 45,3 %. Ulkomaalaisten osuus henkirikoksista syytetyissä oli 53,7 %, törkeissä pahoinpitelyissä 53,3 % ja raiskauksissa 57 %.

        Sveitsin kansanpuolue (SVP) suunnittelee kansanäänestystä maahanmuuttajakiintiön ottamiseksi käyttöön Sveitsissä. Puolue esitti ”Massamaahanmuuttoa vastaan”-aloitteensa tueksi 137 300 allekirjoitusta. Sveitsin lakien mukaan kansanäänestyksen järjestäminen minkä tahansa aloitteen pohjalta edellyttää vähintään 100 000:n allekirjoituksen keräämistä. "

        "Hallitsemattoman maahanmuuton seurauksia ovat ylikansoitetut kadut ja junat, hurjasti kallistuvat vuokrat ja tonttihinnat. Tulijat EU-maista syrjäyttävät työmarkkinoilta EU:n ulkopuolelta tulleita, jotka eivät palaa takaisin kotimaihinsa ja siten kuormittavat sosiaalitointa. Palkat joutuvat (kilpailun takia) paineen alle. Turvapaikkahuijaukset ja ulkomaalaisrikollisuus lisääntyvät.

        Sveitsissä käynnistettiin viime vuoden syyskuussa nimien keruu massamaahanmuuton vastaista kansanäänestysaloitetta varten.

        Aloitteen mukaan:

        – Sveitsiläisten on itse saatava päättää, ketkä saavat tulla heidän maahansa ja kuinka pitkäksi aikaa.

        – Maahanmuutossa on otettava käyttöön vuosittaiset katot ja kiintiöt, joihin sisältyvät myös lähialueelta rajan yli töissä käyvät.

        – Työlupien myöntämisessä ulkomaalaisille on otettava huomioon kansantaloudellinen kokonaisetu. Sveitsiläiset on asetettava työnhaussa etusijalle.

        – Oleskelulupien myöntämiselle on määriteltävä selkeät kriteerit koskien erityisesti työnantajan todistuksia, sopeutumiskykyä ja riittävää toimeentuloa.

        – – Ulkomaalaisilla ei tule olla oikeutta pysyvään oleskelulupaan, perheenyhdistämiseen ja kattavaan sosiaaliturvaan."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä monisairaskin paranisit jos uskoisit.

        Älä viitsi valehdella. Kun ei lääkäritkään niin tee.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        "Hallitsemattoman maahanmuuton seurauksia ovat ylikansoitetut kadut ja junat, hurjasti kallistuvat vuokrat ja tonttihinnat. Tulijat EU-maista syrjäyttävät työmarkkinoilta EU:n ulkopuolelta tulleita, jotka eivät palaa takaisin kotimaihinsa ja siten kuormittavat sosiaalitointa. Palkat joutuvat (kilpailun takia) paineen alle. Turvapaikkahuijaukset ja ulkomaalaisrikollisuus lisääntyvät.

        Sveitsissä käynnistettiin viime vuoden syyskuussa nimien keruu massamaahanmuuton vastaista kansanäänestysaloitetta varten.

        Aloitteen mukaan:

        – Sveitsiläisten on itse saatava päättää, ketkä saavat tulla heidän maahansa ja kuinka pitkäksi aikaa.

        – Maahanmuutossa on otettava käyttöön vuosittaiset katot ja kiintiöt, joihin sisältyvät myös lähialueelta rajan yli töissä käyvät.

        – Työlupien myöntämisessä ulkomaalaisille on otettava huomioon kansantaloudellinen kokonaisetu. Sveitsiläiset on asetettava työnhaussa etusijalle.

        – Oleskelulupien myöntämiselle on määriteltävä selkeät kriteerit koskien erityisesti työnantajan todistuksia, sopeutumiskykyä ja riittävää toimeentuloa.

        – – Ulkomaalaisilla ei tule olla oikeutta pysyvään oleskelulupaan, perheenyhdistämiseen ja kattavaan sosiaaliturvaan."

        Perheenyhdistäminen on ihan hölmön touhua.

        Pölhö A lähtee hakemaan leveämpää leipää. Saa oikeuden asettua maahan X.

        Siispä Maa X:n on otettava vastaan pölhö A:n sukulaisetkin ja otettava vastuulleen heidän maan X tasoinen perusturva ja eläminen.

        Miksi moinen ankkuritouhu sallitaan? Eikö turvapaikka ole henkilökohtainen päätös?


      • Huitale kirjoitti:

        Olla iloinen olemassaolostasi, rakastaa sinua vaikka tietämättäsi, olen onnellisin ihminen kun tunnen mitä tunnen.

        -Jasu-

        Ööh. Tuota😅 oliko tämä oikeasti minulle?


      • valtakunta kirjoitti:

        Ööh. Tuota😅 oliko tämä oikeasti minulle?

        Runo vain, eikä henkilökohtainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perheenyhdistäminen on ihan hölmön touhua.

        Pölhö A lähtee hakemaan leveämpää leipää. Saa oikeuden asettua maahan X.

        Siispä Maa X:n on otettava vastaan pölhö A:n sukulaisetkin ja otettava vastuulleen heidän maan X tasoinen perusturva ja eläminen.

        Miksi moinen ankkuritouhu sallitaan? Eikö turvapaikka ole henkilökohtainen päätös?

        Sellainenhan Suomi on.


      • Huitale kirjoitti:

        Runo vain, eikä henkilökohtainen.

        Mietinkin silloinhan se on väärälle ihmiselle, enkä silloin voi omia sitä runoa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Mietinkin silloinhan se on väärälle ihmiselle, enkä silloin voi omia sitä runoa.

        Se oli enemmänkin runomuotoon kirjoitettu ajatukseni, tiivistys mietteistäni. Mitä on rakastaa saamatta vastarakkautta ja tarvitsematta vastarakkautta.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ööh. Tuota😅 oliko tämä oikeasti minulle?

        Jasu paljasti tunteensa 😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jasu paljasti tunteensa 😅

        Olisko se pitänyt korvamerkata jollekin, että innokkaimmat ei sitä itselleen omisi? 🙃


      • Huitale kirjoitti:

        Olisko se pitänyt korvamerkata jollekin, että innokkaimmat ei sitä itselleen omisi? 🙃

        Eihän siinä, omikaa ketkä rakkauttani kaipaatte. Ei kai siitä mitään sanktiota seuraa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jasu paljasti tunteensa 😅

        Minusta se oli yllättävä. Ei se mitään, rakkaus on huumaavaa, jos saan aikaan ympärille rakkautta se on hyvä vaan ihminen on silloin oikeasti onnellinen. Sellainen on rakastettavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, kymmenessä käskyssä on selitetty ihmisille se moraali millä tulisi elää. Ihan hyvin käy myös tähän päivään.
        Uskonnot eivät ole pahoja, vaan ihmiset jotka niitä kirjoituksia tulkitsevat.

        Ruotsissa on menossa demokratiaa ajatellen täysi fiasko.
        En ymmärrä miten tuo annetaan tapahtua, onhan rasismi juurikin loukkaavaa käytöstä syntyperää, uskonnollista vakaumusta kohtaan tuotavaa epäasiallista kritiikkiä. Koraanien polttaminen voitaisiin kieltää, jostain syystä sitä ei haluta vaikka Ruotsihan kai on rasismin vastainen sivistysmaa?

        AV

        No, kansankodilla on aina ollut pimeämpi puolensa.


        Ja olihan se suomenruotsalaisten kohtelukin aika ikävää.



        https://atena.fi/kirjat/kansankodin-pimeampi-puoli


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ei olis yhtään pahitteeks ruotsalaisilla naisilla on melko monellakin kauniin pyöreä perperi olis ainakin maisemia mitä kattel jos ei muut

      • Ruotsalaiset naiset ovat H:n mallisia. Ei lantiota, ei vyötäröä. Tasapaksu pötkäle.



      • valtakunta kirjoitti:

        Sen verta olet taas tunnelman tappajan joten hankin sinulle nuijan
        https://www.pilailupuoti.com/tuote/luolamiehen-nuija/

        Suomalaiset naiset ovat kauniimpia ;)


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ruotsalaiset naiset ovat H:n mallisia. Ei lantiota, ei vyötäröä. Tasapaksu pötkäle.

        Ehkäpä ” Kivikausi oli aikakausi jolloin treffeille mentiin puunuija mukana, urospuolinen luolamies kopautti naarapuolista yläkertaan, raahasi kotia ja näin parisuhde sai alkunsa..” se onnistuu noinkin.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Suomalaiset naiset ovat kauniimpia ;)

        Oletpa suloinen , miltäköhän suomalainen naiset edes nykyään oikeasti näyttää? Olemmehan kuoleva kansa.


    • Anonyymi

      Ruotsilla ei mene hyvin.
      Ensin sisällissota terroristeja vastaan, sitten sota irakia vastaan.

    • Anonyymi

      Tässä nähdään muslimien käyttäytyminen joita naiset tänne suomeenkin kovasti haluavat.

      Naiset haluavat kovasti edistää tasa-arvoa kun kyseessä on hetero, valkoihoinen, lihaa syövä, suomalainen mies, mutta kun kyseessä on muslimimies, niin tasa-arvo lentää roskakoriin, vai luuletteko oikeasti olevanne näiden muslimimiesten kanssa tasa-arvoisessa parisuhteessa? Tä? Tö?

    • Anonyymi

      Jo kymmeniä vuosia sitten puhuttiin töissä että tämänlainen vääristynyt väki pitäisi karsinoida kuten siat. Oikeassa oltiin. Nyt ne on karanneet ympäri maailmaa hallitsemattomasti.

    • Anonyymi

      kestoo kaiken muslimien ajatusmaailmasta, herneet nenään paperin polttamisesta. Noita ei olisi ikinä pitänyt päästää eurooppaan, onneksi Israel pitää ne länsirannalla kurissa.

    • Anonyymi

      Ei tule! Tulee mm miehet. Nuoret irak ja iran miehet tulee tänne

    • Kauniita ruotsalaisia neitoja tänne? Kiitos. 😊🙏

      • Kaikki maat kun ympärillä sotiin , suomenneito saa nimen arvoisen Suomen.


      • Anonyymi

        Eikö ukrainalaiset kelpaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ukrainalaiset kelpaa?

        Olen niitä nähnyt ja aika koppavilta vaikuttavat. Noh, ehkä minun tapauksessa se on sama, mistä päin ovat.


    • Anonyymi

      Ruotsin tulisi palkata osaava kiinteistöhuoltoyritys.
      Itse luulin heidän osaavan enemmän purkupuolta.

      "Jevgeni Prigožin rekisteröi ”kiinteistöhuoltofirman” Valko-Venäjällä
      Palkkasoturiryhmä Wagnerin pomo Jevgeni Prigožin on valkovenäläisten medioiden mukaan rekisteröinyt maassa ”kiinteistöhuoltoyrityksen”.

      Valkovenäläisen reform.by -sivuston mukaan uusi firma merkittiin Prigožinin omistaman Concord Management and Consulting -yrityksen alle.

      Julkaisun mukaan ”kiinteistöhuoltoyhtiö” rekisteröitiin 19. heinäkuuta Tselin kylässä lähellä Osipovitšin kaupunkia."

      AV

    • Anonyymi

      Kaksi Ruotsalaista neitoa tuli baarissa kerran pöytään istumaan ja juttelemaan,siihen asti olivat kiinnostuneina meistä kunnes kuulivat että ollaan Suomalaisia,jassoo är ni Finska?hejdå!

      • Anonyymi

        En ihmettele.


      • 😅🤣


      • mustasusi kirjoitti:

        😅🤣

        Nyt Suomen miehillä on ehdottoman tärkeätä kääntää ennakkoluulot päinvastaiseksi.


    • No ilman muuta, paljon paaljon 180cm blondeja 😁

      • Aih sinä olet se akvaarion omistaja. 🥰


      • Liian pitkiä.... Mieluummin alle 170cm kiitos.


      • valtakunta kirjoitti:

        Aih sinä olet se akvaarion omistaja. 🥰

        Ai se akvaario mihin pyydystän nuotalla kasapäin 180cm platinablondeja? No se on vasta suunnitteluvaiheessa :D


      • mustasusi kirjoitti:

        Liian pitkiä.... Mieluummin alle 170cm kiitos.

        Harrastetaanpa psykologiaa: :) tuumipa miten paljon omaa statustasi nostaa moisen ilmestyksen vierellä kulkeminen, miehet kadehtivat ja naiset suuntaavat huomionsa sinuun tuumien samalla että haa, tuossa tyypissä on pakko olla jotain erikoisen mielenkiintoista koska on onnistunut pyydystämään tuollaisen valioyksilön rinnalleen, kaikki pelkkää plussaa...


      • E-Lukka kirjoitti:

        Ai se akvaario mihin pyydystän nuotalla kasapäin 180cm platinablondeja? No se on vasta suunnitteluvaiheessa :D

        On nyt niin ihana, että sinut nyt tunnistaa. Olen tehnyt kovin jo sen eteen löydät pitkän blondisi, tulossa on näyttävästi kasapäin.


      • E-Lukka kirjoitti:

        Ai se akvaario mihin pyydystän nuotalla kasapäin 180cm platinablondeja? No se on vasta suunnitteluvaiheessa :D

        Kannattaa nyt varautua kun ne pelotellaan Ruotsista asti ihan syliisi turvaan.


      • valtakunta kirjoitti:

        On nyt niin ihana, että sinut nyt tunnistaa. Olen tehnyt kovin jo sen eteen löydät pitkän blondisi, tulossa on näyttävästi kasapäin.

        Hienoa, blondi-invaasio 😁


      • valtakunta kirjoitti:

        Kannattaa nyt varautua kun ne pelotellaan Ruotsista asti ihan syliisi turvaan.

        Kyllä mun syliini mahtuu blondi jos toinenkin, tervetuloa :)


      • E-Lukka kirjoitti:

        Hienoa, blondi-invaasio 😁

        invaasio:sta on tiipetiläinen varoittanut https://fi.m.wiktionary.org/wiki/invaasio

        Perussuomalaiset tekevät vain oikein jos rajoitetaan tulijoita mitä moraalia kantavat mukanaa.

        On kiva että syliisi mahtuu mielummin toivon vaan yhtä jamieluista.


      • valtakunta kirjoitti:

        invaasio:sta on tiipetiläinen varoittanut https://fi.m.wiktionary.org/wiki/invaasio

        Perussuomalaiset tekevät vain oikein jos rajoitetaan tulijoita mitä moraalia kantavat mukanaa.

        On kiva että syliisi mahtuu mielummin toivon vaan yhtä jamieluista.

        Nooh, mulla on taipumus joskus Elukkamaiseen tyyliin vähän liioitella :), sydämessä ei ole tilaa kuin yhdelle


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Liian pitkiä.... Mieluummin alle 170cm kiitos.

        Eihän koolla ole väliä.


      • E-Lukka kirjoitti:

        Nooh, mulla on taipumus joskus Elukkamaiseen tyyliin vähän liioitella :), sydämessä ei ole tilaa kuin yhdelle

        On ainakin mistä valita.


    • Anonyymi

      Mutta jos Ruotsi voittaa, niin sen tulkinnasta tulee islamin ainoa virallinen tulkinta. Wokeltamisesta tulee silloin erottamaton osa islamia. Ramadan ja pride-kuukausi yhdistyvät, ja miljoonat sateenkaarenväriset turrit ja dildo-otsaiset ponit kiertävät Mekassa Kaaban kiveä ympäri.

      • Anonyymi

        🤣

        xLiner


      • Ruotsi tekee oikein jos antaa rankaisunsa maansa tavalla uskonnon vastaan kiihkoilijoille ja rauhoittaa näin ollen islamin uskon edustajat.


    • Anonyymi

      Oletko mies ihan normaali kun haet huomiota tuntemattomilta yhdeksän lapsen äitiä esittäen?

      • Miksi ajattelet minun olevan mies?


    • Anonyymi

      Maailmanrauhaa edistäisi mukavasti, jos tietyt uskonnot määriteltäisiin globaalilla sopimuksella terroristijärjestöiksi, mitä ne käytännössä ovat - ja tasapuolisuuden nimissä voitaisiin kieltää saman tien kaikki uskonnot. Uskontojen harjoittaminen ja etenkin uskontoihin aivopesu olisi siis kiellettyä. Neutraali faktapohjainen kriittinen rajallinen asiatiedon jako olisi sallittua. Valtiot, jotka eivät suostuisi tähän, menettäisivät valtio-statuksen ja määriteltäisiin myös terroristijärjestöiksi, koska suojelevat terroristijärjestöjä. Ilman uskontoja moni turha kiista lakkaisi olemasta.

    • Anonyymi

      Mitä hyötyä niistä Ruotsin sinkkunaisista olisi? Jännämiehillä on jo tarpeeksi naisia, ja kiltit kunnon miehet eivät niitä ruotsalaisia kuitenkaan saisi, kun jännämiehet ihan kiusallaan ottaisivat nekin. Ukrainalaisiakin väitetään tulleen Suomeen kymmeniä tuhansia (pääasiassa naisia koska miehet ovat maastalähtökiellossa ja sotimassa) mutta mihin lienevät kadonneet kun ei näy missään?

    • Anonyymi

      Sananvapaus uskonnonvapaus ja demokratia on vaikea muslimien käsittää kun heidän uskontonsa on estoja ja sääntöjä- jos ei tiedä mitä tehdä ei itse osaa päättää vaan kysyy imaamilta neuvoa jos ei osaa lukea Muhammedin ohjeita.
      Kun siihenkin on ohjeet miten monta tikkua tarvitset pyllyn pyyhkimiseen...

    • Anonyymi

      Jeesus oli goijari ja sai ansionsa mukaan aikoinaan.

    • Anonyymi

      Muslimit edustaa raamatun väärää profeettaa ja sitä vastaan käydään sota, jolloin se tuhotaan. PS on jumalan miekka.

    • Anonyymi

      Just näistä tuli eilen Indiana Jones, jossa oli Graalin malja. Ja toi oli TOTTA.

    • Anonyymi

      Niin. En käsitä, miksi Ruotsi sallii nämä koraanin polttamiset, jotka aiheuttaa näitä kansainvälisiä selkkauksia. ja sitten ihmetellään sitä, miksei Turkki hyväksy heitä Natoon.
      Ruotsissa paljon ja pitkiä aikoja työskenneelläni olen ollut joskus suorastaan peloissani, kun nämä maahankuuttajanuoret rellestää esim liikenteessä ajaen holtittomasti ja uhkaavastikin ihan kiinni puskuriin. Sitten vihaisen katseen saatuaan, tämä nuorten miesten mustapäinen joukko vain naureskelee.
      Tukholmassa ollessani asuntoni lähistöllä sattui pienen ajan sisällä kaksi ampumistapausta, joissa tekijöinä olivat juuri nämä vailla sääntöjä elävät tummapäät, jotka saavat tehdä Ruotsissa sitä, mitä eivät koskaan kotimaassaan saisi.
      Uutisissa näytettiin juuri pari päivää sitten Irakista lähtöisen uhmakas katse tämän halventaessa Koraania potkien. Tämän viesti näytti olevan, että "minä teen nyt näin ja olen turvassa".
      Nyt ehdottomasti lakiuudistus, joka kieltää nämä tällaiset, niin tilanne toivottavasti rauhoittuu, niin Tukholmaankin uskaltaa ehkä mennä.
      Ja lopuksi lisään, että minä en ole rasisti, vaan päinvastoin koen että monikulttuurisuus on vain rikkaus. Tunnen henkilökohtaisesti useita Irakilaisia ja muistakin muslimeja ja olen siitä ylpeä.

      • Anonyymi

        Minkä tahansa joillekin pyhän kirjan poltot uhmarituaalein on halveksuntaa kyseistä uskontoa kohtaan.

        Jos jokin teos ottaa omaan pattiin, nakkaa teoksen saunan uuniin ja se siitä.

        Itse en polttaisi julkisesti , enkä osallistuisi mihinkään pyhän kirjan polttorituaaliin kunnioituksen takia.
        Siis en todellakaan pelon, vaan silkan kunnioituksen takia.


    • Anonyymi

      No ovat jo kuitenkin valmiita maksamaan päästäkseen eroon heistä jotka eivät ole sopeutuneet ruotsalaiseen onnelaan.


      Ruotsin hallitus haluaa huonosti integroituneet ulos maasta – tarjoaa lähtijöille rahaa

      https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009425190.html

    • Anonyymi

      Ne on liian hienohelmojen tänne, ukrainalaiset sopii paremmin leipäjonojamme koristamaan.

      • Ruotsalaisia ja suomenruotsalaisia on pitkään pidetty snobeina, jotka on olevinaan vähän parempaa porukkaa kun muut. Etenkin Suomessa näin.

        Juontaa juurensa historiaan, jolloin ruotsalaisuus oli vain aatelisten ja hienomman väen kieli ja kulttuuri. Tavan rahvaat saivat muuttaa sukunimensäkin suomalaiseksi.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ruotsalaisia ja suomenruotsalaisia on pitkään pidetty snobeina, jotka on olevinaan vähän parempaa porukkaa kun muut. Etenkin Suomessa näin.

        Juontaa juurensa historiaan, jolloin ruotsalaisuus oli vain aatelisten ja hienomman väen kieli ja kulttuuri. Tavan rahvaat saivat muuttaa sukunimensäkin suomalaiseksi.

        Suurinosa ihan naurettavia luulevat olevansa jotain


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ruotsalaisia ja suomenruotsalaisia on pitkään pidetty snobeina, jotka on olevinaan vähän parempaa porukkaa kun muut. Etenkin Suomessa näin.

        Juontaa juurensa historiaan, jolloin ruotsalaisuus oli vain aatelisten ja hienomman väen kieli ja kulttuuri. Tavan rahvaat saivat muuttaa sukunimensäkin suomalaiseksi.

        Suomenruotsalaiset siis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suurinosa ihan naurettavia luulevat olevansa jotain

        Vieläkö vanha snobismi voi hyvin keskuudessaan? Ainakin Porvoossa olen törmännyt joihinkin "parempiin ihmisiin" ruotsia praattaten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomenruotsalaiset siis

        Ymmärsin. Vähän heikosti taitaa pärjätä ihmisten kanssa ylimielisenä.


    • Anonyymi

      Paha saa palkkansa. Samalla on syytä palauttaa suomalaisille Telian ym. kuppaja yhtiöiden ryöstämät rahat.

    • Anonyymi

      Asiaa olisi syytä pohtia tarkemmin. Syy seuraus ajatuksella.

      MIKSI joku haluaa polttaa Koraanin?

    • Anonyymi

      Ruotsin hallituksen pitää pysyä irrottautumaan rasismista, todettava se ettei Ruotsissa Koraania saa enää polttaa.
      Voihan syyttää myös Venäjää, kannattaisi kuitenkin tehdä oikein se mikä on omissa käsissä? Niin kauan kun asia ei ole kielletty, se mielletään Ruotsin teoksi.

      Ruotsin turvallisuuspoliisi Säpo ilmoitti tänään keskiviikkona, että maan turvallisuustilanne on huonontunut Koraanien polttojen seurauksena.

      "Ruotsin hallitus taas kertoi, että jotkin valtiolliset toimijat välittävät tarkoituksella vääristynyttä kuvaa tilanteesta. Ruotsin väestönsuojeluministeri Carl-Oskar Bohlin nimesi muun muassa Venäjän maana, joka on pyrkinyt vahvistamaan kuvaa, jonka mukaan polttamisten takana eivät olisi yksittäiset mielenosoittajat, vaan Ruotsin valtio".

    • Anonyymi

      Asiasta tuli mieleen tämä:

      Kanadalaistutkija varoitti 2011 Ruotsin mallista maahanmuutossa.

      "Suomen pitää ajaa omaa etuaan maahanmuuttopolitiikassaan, kehottaa kanadalainen imigraatiotutkija Howard Duncan. Humanitaaristen arvojen sijaan pitäisi painottaa taloudellista hyötyä, kuten Kanadassa tehdään.

      Turussa tänään puhuvan Duncanin mukaan Ruotsi on malliesimerkki epäonnistuneen politiikan maasta. Siellä maahanmuuttoasioita ohjaa moraalinen auttamisenhalu, joka johtaa helposti ongelmiin."

      • Niihän se pitäisi.


    • Anonyymi

      Suomi jäi jo taas yksin,tolvanat vain ei tajua.

    • Anonyymi

      Kohta pamahtaa Ruotissa, mutta missä

      • En ihmettele, en ollenkaan.


    • Anonyymi

      Ruotsissa on ollut lopun alkua jo pitkään. Provosointi ei välttämättä ole se oikea tapa hoitaa asioita vaikka inhimillistä onkin heidän tilanteessaan. Ruotsi nyt vaan on turhan nössöilevä kansa joten eivät muuhun pysty

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      169
      3160
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      139
      2127
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      109
      2076
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      89
      1830
    5. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      84
      1620
    6. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      27
      1603
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1130
    8. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      274
      1114
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      71
      1110
    10. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      74
      958
    Aihe