Naudan sisäpaisti englanniksi?

Osaisiko joku fiksu kertoa? Kiitokset etukäteen!

16

7081

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Roast beef

      • Anonyymi

        Eikös toi ole paahtopaisti?


    • Anonyymi

      Internal roast

    • Anonyymi

      Top side

    • Anonyymi

      Niin miten on, Englanniksi vai amerikanenglanniksi vai ihan jenkkien slangiksi?

      • Yhdusvalloissa sisäpaisti on top round, Englannissa topside. Wikipedia antaa väärää tietoa suomalaisen leikkauksen englanninkielisistä nimistä. Siinä sisäpaisti on virheellisesti silverside ja kulmapaisti virheellisesti topside. Nämä pitäisi olla toisin päin.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Cut_of_beef

        Asian voi tarkistaa esimerkiksi tästä tuoteluettelosta kun vaihtaa kieleksi englannin ja hakee topsidea niin saa saman lihamöykyn.

        https://tukkukauppa.heinontukku.fi/heinob2bstorefrontpublic/fi/EUR//Tuore-liha-ja-kala/Tuore-liha/Vasikan--ja-Naudanliha/ABERDEEN-BLACK-N6KG-NAUDAN-SISÄPAISTI-AU/p/8053508

        https://tukkukauppa.heinontukku.fi/heinob2bstorefrontpublic/en/EUR//Fresh-meat-and-fish/Fresh-meat/Beef-and-veal/ABERDEEN-BLACK-CA6KG-BEEF-TOPSIDE-ROAST/p/8053508


      • Anonyymi
        Grillaava_rouva kirjoitti:

        Yhdusvalloissa sisäpaisti on top round, Englannissa topside. Wikipedia antaa väärää tietoa suomalaisen leikkauksen englanninkielisistä nimistä. Siinä sisäpaisti on virheellisesti silverside ja kulmapaisti virheellisesti topside. Nämä pitäisi olla toisin päin.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Cut_of_beef

        Asian voi tarkistaa esimerkiksi tästä tuoteluettelosta kun vaihtaa kieleksi englannin ja hakee topsidea niin saa saman lihamöykyn.

        https://tukkukauppa.heinontukku.fi/heinob2bstorefrontpublic/fi/EUR//Tuore-liha-ja-kala/Tuore-liha/Vasikan--ja-Naudanliha/ABERDEEN-BLACK-N6KG-NAUDAN-SISÄPAISTI-AU/p/8053508

        https://tukkukauppa.heinontukku.fi/heinob2bstorefrontpublic/en/EUR//Fresh-meat-and-fish/Fresh-meat/Beef-and-veal/ABERDEEN-BLACK-CA6KG-BEEF-TOPSIDE-ROAST/p/8053508

        Saathan kissastakin murean pihvin, kunhan liotat tarpeeksi pitkään ammoniakissa (esim. lehmän virtsa). Kannattaa leivittää ensin. Huuhtele kunnolla.

        Wieniläiset eivät kuulemma tee Wienerleikettä muusta kuin vasikasta. Kuinkahan moni on kysynyt jälkäteen, että misähän tuo oli tehty.

        Wienerleke on leivitetty, rasvassa keitetty tuote, jota markkinoidaan Suomessa siasta tehtynä. ... ja kukaan ei huomaa . Ravitolassahan saa myydä ilman pakkausmerkintää.


      • Anonyymi

        Aina kannattaa ostaa slangiksi. Muutenhan ne katsoo, että tuohan on turisti. Lontoossa kannattaa ehdottomasti hokea, että olen Kristianstadista, ja haluan ehdottomasti "Ratbeefin". Voit myös pysäytellä lontoolasia ja kysellä tuntevatko he Sanna Marinin.

        Jos liikut pohjosella Manhattanilla, kannattaa kysellä hyvää pihvipaikkaan nimeltä, "Dirt in my Vain".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saathan kissastakin murean pihvin, kunhan liotat tarpeeksi pitkään ammoniakissa (esim. lehmän virtsa). Kannattaa leivittää ensin. Huuhtele kunnolla.

        Wieniläiset eivät kuulemma tee Wienerleikettä muusta kuin vasikasta. Kuinkahan moni on kysynyt jälkäteen, että misähän tuo oli tehty.

        Wienerleke on leivitetty, rasvassa keitetty tuote, jota markkinoidaan Suomessa siasta tehtynä. ... ja kukaan ei huomaa . Ravitolassahan saa myydä ilman pakkausmerkintää.

        "Saathan kissastakin murean pihvin..."

        Sanoinko jotain lihapalan mureudesta? Kerroin vain sen englantilaisen ja yhdysvaltalaisen nimen kun sitä kysyttiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saathan kissastakin murean pihvin, kunhan liotat tarpeeksi pitkään ammoniakissa (esim. lehmän virtsa). Kannattaa leivittää ensin. Huuhtele kunnolla.

        Wieniläiset eivät kuulemma tee Wienerleikettä muusta kuin vasikasta. Kuinkahan moni on kysynyt jälkäteen, että misähän tuo oli tehty.

        Wienerleke on leivitetty, rasvassa keitetty tuote, jota markkinoidaan Suomessa siasta tehtynä. ... ja kukaan ei huomaa . Ravitolassahan saa myydä ilman pakkausmerkintää.

        "...liotat tarpeeksi pitkään ammoniakissa (esim. lehmän virtsa)."

        Tosiaan laskemalla tai nostamalalla pH:ta saat lihan proteiinit hajoamaan, mutta ei siihen nyt eläinten virtsaa tai ulosteita tarvita. Jopa sitrushdelmät ja tomaatit taitavat olla parempia mureuttajia kuin lehmän virtsa. Sitten on tietysti entsyymipohjaisia hajottajia kuten esimerkiksi papaijaa käytetään lihan mureuttamiseen. Lipeä on myös yksi emäksinen aine mureuttamiseen. Ja tietysti lihaa ja kalaa voi fermentoida (hapattaa) luontaisesti.

        Jos et halua leikkiä happojen, emästen tai entsyymien kanssa niin perinteinen ylikypsäksi hauduttaminen toimii oikein hyvin. Pitkä ylikypsyttäminen matalassa lämmössä pilkkoo sitkeän lihan kollageenin mehukkaaksi gelatiiniksi ja aiemmin sitkeä pala on kuin lihahyytelöä, jonka syömiseen ei tarvitse hampaita.


    • Anonyymi

      Ulkomailla olen törmännyt ravintoloiden listoilla sanaan "sirloin". Filee on puolestaan "loin".

      • Sirloin on ulkofile, tenderloin sisäfile.


    • Anonyymi

      Tein eilen hevosen sisäpaistia uunissa mediumiksi. Oli kyllä hyvää. Maukkaampaa kuin nauta ja edullisempaakin. Ainakin Hakaniemen kauppahallista sekä Wotkinsilta Helsingistä saa yleensä aina. Jossei tiskissä ole, niin takahuoneesta löytyy.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe