Randelle...

Anonyymi-ap

Olet luovuttanut suhteissasi liian helposti jos on tullut ongelmia niin selvittämisen sijaan olet eronnut kumppaneistasi. Sinun pitää elää todennäköisesti loppu elämäsi yksin. Niin varmaan olet tehnytkin sen kolme vuotta.

153

1116

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ole eronnut.

      • Anonyymi

        Olet jokaisesta jonka kanssa olet seurustellut ja viimeisin oli vaimosi vaikket itse hänestä eronnut niin et siitä huolimatta voi enää seurustella etkä mennä naimisiin.


    • Anonyymi

      En ymmärrä! tietenkin eroan lutkista ja aina voin aloittaa alusta jos haluan !

      • Anonyymi

        En usko että olet rande. Ei voi aina aloittaa alusta miten eroat pakanoista? Elät samanlaista elämää kuin he.


      • Anonyymi

        Et rande ymmärrä rakkaudesta yhtään mitään kun pidät heitä lutkina et sinä ketään heistä ole rakastanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et rande ymmärrä rakkaudesta yhtään mitään kun pidät heitä lutkina et sinä ketään heistä ole rakastanut.

        Et ainakaan itseäsi ylennä vaan alennat haukkumisella. Vilja ja akanat erotetaan kummallakohan puolella olet rande?


    • Anonyymi

      Onko tää jokin monologiprovo? Eiköhän se kommentoi omalla käyttäjällään, jos kommentoi. Oon mä saanut siitä sellaisen käsityksen lukemani perusteella että sillä keittää välillä yli, mikä on voinut myötävaikuttaa sen eroihin. En edes tiedä ovatko nuo erojutut totta koska en ole perehtynyt asiaan.

      • Anonyymi

        Totta ne ovat itse kertonut.


      • Anonyymi

        Täältä saa melko epätarkkaa tietoa. Kuinka vakavasti meidän pitäisi keskustella kanssasi asioista joita emme tiedä?


    • Anonyymi

      Rande muru <3

      Murri

    • Anonyymi

      Mitäpä meistä kukaan lopulta toisten täällä kirjoittavien parisuhteista ja niiden loppumisen syistä tietää. Tuo on kaikki pelkkää arvailua.

      • Anonyymi

        Ei ole arvailua. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole arvailua. :)

        Olet siis jonkin noista suhteista toinen osapuoli tai tunne ko. henkilön henkilökohtaisesti. Eikö tämä ole silloin aivan väärä paikka pestä tätä likapyykkiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis jonkin noista suhteista toinen osapuoli tai tunne ko. henkilön henkilökohtaisesti. Eikö tämä ole silloin aivan väärä paikka pestä tätä likapyykkiä?

        Olen seurannut ja nähnyt läheltä hänen elämäänsä. Ei tämä ole likapyykkiä vaan kaikki mitä kirjoitin on tosiasioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen seurannut ja nähnyt läheltä hänen elämäänsä. Ei tämä ole likapyykkiä vaan kaikki mitä kirjoitin on tosiasioita.

        Eli siis ilmeisesti IRL, muutoinhan et tiedä mitään todellisuudesta. Edelleen, onko tämä sinusta hänet IRL tuntevana ihmisenä oikea paikka pohtia näitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli siis ilmeisesti IRL, muutoinhan et tiedä mitään todellisuudesta. Edelleen, onko tämä sinusta hänet IRL tuntevana ihmisenä oikea paikka pohtia näitä?

        On oikea paikka. Hänen pitäisi pysähtyä miettimään onko hänen elämänsä Jumalan ohjauksessa vielä tänäkin päivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On oikea paikka. Hänen pitäisi pysähtyä miettimään onko hänen elämänsä Jumalan ohjauksessa vielä tänäkin päivänä.

        Luulisi jumalahihhulilla olevan paremmat käytöstavat. No mutta toisaalta koskapa te muka olisitte osanneet käyttäytyä kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On oikea paikka. Hänen pitäisi pysähtyä miettimään onko hänen elämänsä Jumalan ohjauksessa vielä tänäkin päivänä.

        Niin, että jonkun Randen Suomi24:lta pitäisi jotenkin kiinnostua siitä mitä sun jumalasi nyt sattuu muka olemaan mieltä hänen parisuhteidensa päättymisestä. Tajuatko sä itse miten sekopäiseltä tuo kuulostaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, että jonkun Randen Suomi24:lta pitäisi jotenkin kiinnostua siitä mitä sun jumalasi nyt sattuu muka olemaan mieltä hänen parisuhteidensa päättymisestä. Tajuatko sä itse miten sekopäiseltä tuo kuulostaa?

        Ei Jumala ole minun vaan myös sinun ja kaikkien muidenkin ihmisten. Tiliä teemme Jumalalle eletystä elämästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jumala ole minun vaan myös sinun ja kaikkien muidenkin ihmisten. Tiliä teemme Jumalalle eletystä elämästä.

        Kyllä se on sinun. Jokaisella teistä on ihan omanne. Ilmeisesti et tosiaan tajua miten sekopäiseltä kuulostat. 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jumala ole minun vaan myös sinun ja kaikkien muidenkin ihmisten. Tiliä teemme Jumalalle eletystä elämästä.

        Juuri tuollaista saman tason puhetta, jota voisi odottaa joltain islamistihulluilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on sinun. Jokaisella teistä on ihan omanne. Ilmeisesti et tosiaan tajua miten sekopäiseltä kuulostat. 🤔

        Aloitus on randelle ja jos hän olet niin oletko unohtanut sen kun vastaanotit Jeesuksen elämääsi Herranasi ja pelastajanasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on randelle ja jos hän olet niin oletko unohtanut sen kun vastaanotit Jeesuksen elämääsi Herranasi ja pelastajanasi?

        Jos ottaa vastaan, voi myös torjua uudestaan. Hulluuteen ei ole mikään pakko jäädä, kun tajuaa miten hullua se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ottaa vastaan, voi myös torjua uudestaan. Hulluuteen ei ole mikään pakko jäädä, kun tajuaa miten hullua se on.

        Just noin. Vaikka olisi erehtynyt tuollaiseen lankeamaan, niin koskaan ei ole liian myöhäistä korjata elämänsä ja pelastautua hihhullien käsistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on randelle ja jos hän olet niin oletko unohtanut sen kun vastaanotit Jeesuksen elämääsi Herranasi ja pelastajanasi?

        Aloitus tulee täällä sadoille palstalaisille ja on vuosikymmeniä esillä. Ei ketään kohdella näin. Ehkä et ole järjen täysillä voimilla mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ottaa vastaan, voi myös torjua uudestaan. Hulluuteen ei ole mikään pakko jäädä, kun tajuaa miten hullua se on.

        Eli toisin sanoen olet luopunut uskostasi ja pelastuksesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just noin. Vaikka olisi erehtynyt tuollaiseen lankeamaan, niin koskaan ei ole liian myöhäistä korjata elämänsä ja pelastautua hihhullien käsistä.

        Sen takia ei kuitenkaan tarvitse hylätä Jumalaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus tulee täällä sadoille palstalaisille ja on vuosikymmeniä esillä. Ei ketään kohdella näin. Ehkä et ole järjen täysillä voimilla mukana.

        No mitä sitten pitää ollakkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli toisin sanoen olet luopunut uskostasi ja pelastuksesta?

        Siin nimeomaan valinnut pelastuksen tuosta hulluudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen takia ei kuitenkaan tarvitse hylätä Jumalaa?

        Kaikki sekoilut kannattaa hylätä ja valita mieletään terve elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki sekoilut kannattaa hylätä ja valita mieletään terve elämä.

        Terve usko ei ole sekoilua mutta se on sinun valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siin nimeomaan valinnut pelastuksen tuosta hulluudesta.

        Mitä hulluutta tarkoitat? Onko Jeesus sulle hullluutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terve usko ei ole sekoilua mutta se on sinun valinta.

        Jos sinun touhusi on sitä, niin tervettä se ainakaan ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hulluutta tarkoitat? Onko Jeesus sulle hullluutta?

        Ehdottomasti on. Ihmisen pitää olla aikalailla päästään vialla, jos sellaisiin satuihin uskoo. Ihan saman tason pipipää, kuin kaikki jihadistit ja muut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti on. Ihmisen pitää olla aikalailla päästään vialla, jos sellaisiin satuihin uskoo. Ihan saman tason pipipää, kuin kaikki jihadistit ja muut.

        Ole mitä mieltä haluat kun aloitus on edelleen randelle. Ei minua kiinnosta uskotko sinä vai et Jumala on antanut kaikille vapaan tahdon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinun touhusi on sitä, niin tervettä se ainakaan ei ole.

        Raamatun sanoma on hullutus niille jotka kadotukseen joutuvat voit lukea sen raamatusta.
        Joten et voi pitää Jeesuksesta kiinnostunutta ihmistä mitenkään terveenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole mitä mieltä haluat kun aloitus on edelleen randelle. Ei minua kiinnosta uskotko sinä vai et Jumala on antanut kaikille vapaan tahdon.

        Kuitenkin tuputat sitä jumalaasi useamman vietin voimalla. Ei vaikuta siltä, että sinä mihinkään vapaaseen tahtoon uskot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun sanoma on hullutus niille jotka kadotukseen joutuvat voit lukea sen raamatusta.
        Joten et voi pitää Jeesuksesta kiinnostunutta ihmistä mitenkään terveenä.

        Sellaista se on teidän kanssa. Yksi mouhoaa raamatusta ja toinen koraanista, eikä kumpikaan kykene pitämään sitä uskoaan henkilökohtaisena asianaan.


    • Anonyymi

      Näin se on

    • Tälläiset epäasialliset hieman valitettavasti jopa epätasapainoiselta vaikuttavan aloittajan selvästi vain toisen halventamiseen ja loukkaamiseen tarkoittamatt ketjut pitäisi poistaa vaikka ne eivät varmastikaan tarkoituksessaan millään tasolla onnistukaan ja merkityksettömiä ovatkin.

      • Anonyymi

        Aloittaja ei ole halventanut ketään aloituksellaan mutta rande on tosin piilossa niin tehnyt koska ei omalla nimimerkillään vastannut. Jos käyttää sanaa lutka niin se on halventamista kokeeko sitten itse olevansa sellainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja ei ole halventanut ketään aloituksellaan mutta rande on tosin piilossa niin tehnyt koska ei omalla nimimerkillään vastannut. Jos käyttää sanaa lutka niin se on halventamista kokeeko sitten itse olevansa sellainen.

        En usko että rande on edes vastannut tähän ketjuun millääntapaa. Ei varsinaisesti aloituksessaan halventanut mutta sitä varten ketju on selvästi luotu kun katsoo miten hän jatkaa kommentointia eikä tälläiset asiat ole muutenkaan sellaisia mitä täällä pitäisi käsitellä varsinkaan kun itse kyseinen henkilö ei osallistu ollenkaan ja tuskin haluaa asioitaan täällä käsiteltävän.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        En usko että rande on edes vastannut tähän ketjuun millääntapaa. Ei varsinaisesti aloituksessaan halventanut mutta sitä varten ketju on selvästi luotu kun katsoo miten hän jatkaa kommentointia eikä tälläiset asiat ole muutenkaan sellaisia mitä täällä pitäisi käsitellä varsinkaan kun itse kyseinen henkilö ei osallistu ollenkaan ja tuskin haluaa asioitaan täällä käsiteltävän.🙂.

        Aloitus on tehty sitä varten että hän miettisi omaa hengellistä tilaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on tehty sitä varten että hän miettisi omaa hengellistä tilaansa.

        Jo olisi oikeasti tuollaisesta huolissaan, niin et tekisi aloitusta Suomi24:lle, vaan ottaisit häneen henkilökohtaisesti yhteyttä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on tehty sitä varten että hän miettisi omaa hengellistä tilaansa.

        Hän on aivan varmasti täysin sinut sen asian kanssa eikä se sitä paitsi kuulu kenellekään muulle kuin hänelle. Vaikka aloitus olisikin vilpittömästikin tehty siinä tarkoituksessa se ei muuta asiaa miksikään ettei noita asioita pitäisi käsitellä täällä varsinkin kun kyseinen henkilö ei itse osallistu ja tuskin sitä haluaa.🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo olisi oikeasti tuollaisesta huolissaan, niin et tekisi aloitusta Suomi24:lle, vaan ottaisit häneen henkilökohtaisesti yhteyttä.

        En tule ottamaan häneen yhteyttä. En sanoisi että olen huolissani hänestä. Elää elämänsä niin kuin elää muutoksen halu pitää tulla häneltä itseltään. Kuulostella Jeesukselta että onko asiat kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tule ottamaan häneen yhteyttä. En sanoisi että olen huolissani hänestä. Elää elämänsä niin kuin elää muutoksen halu pitää tulla häneltä itseltään. Kuulostella Jeesukselta että onko asiat kunnossa.

        Eli toisin sanoen, kunhan nyt vaan soitat suutasi.


      • Anonyymi

        Tasan samaa mieltä! Ensinäkin mä olen nahistellut Randen kanssa; se näköjään on huomattu täälläkin. Multa joskus jää allekirjoittamatta viestejäni; mutt ei taatusti Randen kohdalla!
        Silloin mä yksinkertaisesti totean etten allekirjoita!

        Harmiksen kanssa myös noita poliittisia erimielisyyksiä, ja välillä toisiamme potkitaan!
        Mä olen pariinkin otteeseen puhutellut Harmista muruna, joten tämän syyttelysotkun kirjoittaja ilmeisesti yrittää panna syyt mun niskoilleni! Ei prrr kele onnistu!
        En tosiaankaan ole nimettömänä kussut Randen murokuppiin!
        Tosi on ettei me kaksi olla hyvissä väleissä, ja tuskin koskaan tulla olemaankaan.
        Yks kähinä riitti mulle; ihan samoin kuin...

        Sanotaan nyt vaikka ett mä todellakin valkkaan seurani paremmin ja meillä kahdella on aivan erilaiset maailmankatsomukset! Kumpikin ollaan pässejä luonteeltamme, periksi ei anneta, eikä pyydetä uusintaa!
        Rande yleensä aina allekirjoittaa omat viestinsä, rehentelee silläkin ett on regattu!
        Aihe loppuun käsitelty, mulla ei muuta sanottavaa!
        trollikka


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Hän on aivan varmasti täysin sinut sen asian kanssa eikä se sitä paitsi kuulu kenellekään muulle kuin hänelle. Vaikka aloitus olisikin vilpittömästikin tehty siinä tarkoituksessa se ei muuta asiaa miksikään ettei noita asioita pitäisi käsitellä täällä varsinkin kun kyseinen henkilö ei itse osallistu ja tuskin sitä haluaa.🙂.

        Uskon että on lukenut mutta ei vaan vastaa hänen puolestaan vastaajia sen sijaan on paljon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskon että on lukenut mutta ei vaan vastaa hänen puolestaan vastaajia sen sijaan on paljon.

        Ei kyllä sekään muuta asiaa miksikään.🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on tehty sitä varten että hän miettisi omaa hengellistä tilaansa.

        Jokaisen tule miettiä omaa hengellistä tilaa itse. Toisen pakottaminen omaan uskonnolliseen toimintaan on rikollista ja loukkaa uskonvapautta.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei kyllä sekään muuta asiaa miksikään.🙂.

        Ei niin kaikki kirjoittamani asiat pysyvät ennallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisen tule miettiä omaa hengellistä tilaa itse. Toisen pakottaminen omaan uskonnolliseen toimintaan on rikollista ja loukkaa uskonvapautta.

        Ei se pakoittamista ole kerroin hänelle vain faktat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se pakoittamista ole kerroin hänelle vain faktat.

        Uskonnoissa ei ole mitään faktaa. Tuputat vain muille omaa fiktiotasi ja kuvitelmiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnoissa ei ole mitään faktaa. Tuputat vain muille omaa fiktiotasi ja kuvitelmiasi.

        Faktalla tarkoitin hänen omaa elämäänsä miten on elänyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin kaikki kirjoittamani asiat pysyvät ennallaan.

        Kyse ei ollut niistä vaan siitä ettei niitä pitäisi täällä käsitellä varsinkin kun itse henkilö ei osallistu. Ne yksityiset asiat kun ei kuulu kenellekään muulle kuin hänelle eikä kenellekään muulle.ei edes sulle.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyse ei ollut niistä vaan siitä ettei niitä pitäisi täällä käsitellä varsinkin kun itse henkilö ei osallistu. Ne yksityiset asiat kun ei kuulu kenellekään muulle kuin hänelle eikä kenellekään muulle.ei edes sulle.🙂.

        Kuka nyt jankkaa en viitsisi alkaa toistamaan kirjoittamaani. Ei mutta Jumalalle ne kuuluu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka nyt jankkaa en viitsisi alkaa toistamaan kirjoittamaani. Ei mutta Jumalalle ne kuuluu.

        Ei kannatakaan kun ei niitä asioita täällä pitäisi edes käsitellä. Enkä mä ole jankkaamisesta mitään puhunut.😄.

        Se riippuu ihan siitä uskooko Rande yhtään mihinkään jumalaan jos ei niin silloin ei ole mitään jumalaa kenelle ne kuuluisivat ja jos uskookin niin silloinkin ne ovat vain hänen ja hänen jumalansa välinen asia ei kenenkään muun eikä täällä käsiteltävä asia.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei kannatakaan kun ei niitä asioita täällä pitäisi edes käsitellä. Enkä mä ole jankkaamisesta mitään puhunut.😄.

        Se riippuu ihan siitä uskooko Rande yhtään mihinkään jumalaan jos ei niin silloin ei ole mitään jumalaa kenelle ne kuuluisivat ja jos uskookin niin silloinkin ne ovat vain hänen ja hänen jumalansa välinen asia ei kenenkään muun eikä täällä käsiteltävä asia.🙂.

        Piti täällä käsitellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Piti täällä käsitellä.

        Ei pitäisi eikä pidä koska se on väärin.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei pitäisi eikä pidä koska se on väärin.🙂.

        Ei ole väärin jos rande on luopunut uskosta niin ei minun rukoukset häntä auta eikä Jumalakaan voi häntä enää auttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole väärin jos rande on luopunut uskosta niin ei minun rukoukset häntä auta eikä Jumalakaan voi häntä enää auttaa.

        Ottamatta kantaa täysin todistamattomien entiteettien todellisuuteen niin toisen yksityisasioiden käsitteleminen on väärin.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ottamatta kantaa täysin todistamattomien entiteettien todellisuuteen niin toisen yksityisasioiden käsitteleminen on väärin.🙂.

        Ei ole, ei ole pakko lukea jos ei kestä. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, ei ole pakko lukea jos ei kestä. 🙂

        Kyllä se on. Ei toisen ihmisen yksityisasioita käsitellä julkisesti ilman että hän on mukana tai antanut itse siihen luvan. Sillä ei ole lukemisen kanssa mitään tekemistä. Se itseasiassa on joissain tapauksissa laitontakin.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä se on. Ei toisen ihmisen yksityisasioita käsitellä julkisesti ilman että hän on mukana tai antanut itse siihen luvan. Sillä ei ole lukemisen kanssa mitään tekemistä. Se itseasiassa on joissain tapauksissa laitontakin.🙂.

        Ole mitä mieltä olet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ole mitä mieltä olet.

        Jep ja sitä mieltä on lakikin. Sitä en nyt voi tosin sanoa enkä tiedä että täyttyykö lain tarkoittamat pykälät tässä edes lähellekään vielä, tuskinpa mutta moraalisesti tämäkin asia on jo väärin mun mielestä. Tietysti ihmisillä on erilaiset moraalikäsitykset ja he toimivat niiden mukaan.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Jep ja sitä mieltä on lakikin. Sitä en nyt voi tosin sanoa enkä tiedä että täyttyykö lain tarkoittamat pykälät tässä edes lähellekään vielä, tuskinpa mutta moraalisesti tämäkin asia on jo väärin mun mielestä. Tietysti ihmisillä on erilaiset moraalikäsitykset ja he toimivat niiden mukaan.🙂.

        Uskovisilla tuo maraali on tunnetusti kovin venyvä käsite, joten turha heille on moraalista puhua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskovisilla tuo maraali on tunnetusti kovin venyvä käsite, joten turha heille on moraalista puhua.

        Näinpä tuo taitaa kyllä olla...mutta hei ainahan sitä voi yrittää niinhän nekin tekee oman asiansa kanssa.😄.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei pitäisi eikä pidä koska se on väärin.🙂.

        Älä jaksa! Tulikin sammuu jos ei saa happea. Tämä aloitus kuivuu kokoon, jollei kukaan vastaa paskaakaan. Lyhyt tarina paras tarina... vaikka mä yleensä teen novellin!
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä jaksa! Tulikin sammuu jos ei saa happea. Tämä aloitus kuivuu kokoon, jollei kukaan vastaa paskaakaan. Lyhyt tarina paras tarina... vaikka mä yleensä teen novellin!
        trollikka

        Taidat olla kyllä ihan oikeassa tässä asiassa mulla on paha tapa välillä jäädä vääntämään turhiinkin asioihin.🙂.


    • Eihän aloituksen tarkoitus tai ajankohta liity huomiseen miitteihin mitenkään? 😄

      Jollain palstasetulilla tärisee maila kädessä, tai mitä liekään kädessä? 🤣

      Aika läpinäkyvää...😄

      • Anonyymi

        Heh, itsekin olen niin helvetin mustasukkainen randesta ja kaikista D; Jumala armahtakoon minua julmista ajatuksistani , mutta luulen että piupaut välittää tästä ='D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, itsekin olen niin helvetin mustasukkainen randesta ja kaikista D; Jumala armahtakoon minua julmista ajatuksistani , mutta luulen että piupaut välittää tästä ='D

        Näyttää siltä rande että kerrot omista tuntemuksistasi koska en ole mustasukkainen sinusta en ole sinua varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää siltä rande että kerrot omista tuntemuksistasi koska en ole mustasukkainen sinusta en ole sinua varten.

        Vääristynyt mieli maalaa mieltäsi ja on mielenkiintoinen sellaisena. Rande ei vastannut sinulle. Ei ole oikein edes sinua kohtaan, että uskot tuntemattomien palatalaisten vastaisten olevan Randelta sinulle. Sinun pitää syödä lääkkeeksi, jotka lääkäri määrännyt sinulle.


    • Anonyymi

      Niin olen se harmittaa.

    • Anonyymi

      Mun tyylillä ei saa.

    • Anonyymi

      Jankkareilta parisuhteet loppuu, kun ei vol myöntää olevansa väärässä ja pitää viimeiseen asti jankata, kunnes toinen luovuttaa.

      Jumala taas sanoisi jankkarille, että "Sulla on mun luonto, ja tässä taivaassa voi olla vain yksi aina oikeassa oleava jankkari", ainakin vanhantestamentin Jahve.

      • Anonyymi

        Minun parisuhde voi vallan mainiosti mutta niin randelle on käynyt.


    • Ei saatana teidän kanssa,

      Ensinnäkin pari- ja ihmissuhteissa yleensäkin on vähintään kaksi osapuolta, jotka voivat kusta sen homman tai olla kusematta🤷

      Toisekseen Jos mitään jumalia on olemassa, niin tod.näk. ne tyytyy lähinnä seurailemaan meidän ihmisten toilailuja vähä niinku me katottais kauniksia tai salkkareita,
      Koska miksi ei🤔 ja ihmiskunnan (yleisen) typeryyden tietäen, jos jumalat olis sekaantuakseen nii Eiköhän ne olis sen jo tehnyt.

      • Anonyymi

        Totta parisuhteessa on kaksi osapuolta mutta on randella ollut niin paljon ihmissuhteita että luulisi jonkun niistä onnistuneen mutta ei aina hän eroaa. Ja sama jatkuu hänellä hautaan asti toivottavasti ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta parisuhteessa on kaksi osapuolta mutta on randella ollut niin paljon ihmissuhteita että luulisi jonkun niistä onnistuneen mutta ei aina hän eroaa. Ja sama jatkuu hänellä hautaan asti toivottavasti ei.

        Pakko sanoa tämä. Jos ihmisellä k*see yksi kumppanuus, niin nähdäkseni se toistuu uudestaan ja uudestaan. Tämä on kriittistä sen suhteen jos se ensimmäinen suhde on mennyt pieleen. Siitä noidankehästä on arvatenkin vaikeaa päästä eroon uusissa suhteissa. En ole itse ollut parisuhteessa joten se on vähän niin ja näin että olenko oikeassa vai väärässä tässä asiassa. Ainakin ne keissit kun ensin on suhde ja sitten erotaan ja otetaan laastarisuhde entisen tilalle, niin se jos mikä on tuhoon tuomittu käyttäytymismalli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta parisuhteessa on kaksi osapuolta mutta on randella ollut niin paljon ihmissuhteita että luulisi jonkun niistä onnistuneen mutta ei aina hän eroaa. Ja sama jatkuu hänellä hautaan asti toivottavasti ei.

        Ja sää tiiät tästä koska..?
        Tai asia on sulle tärkeä koska..?

        🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko sanoa tämä. Jos ihmisellä k*see yksi kumppanuus, niin nähdäkseni se toistuu uudestaan ja uudestaan. Tämä on kriittistä sen suhteen jos se ensimmäinen suhde on mennyt pieleen. Siitä noidankehästä on arvatenkin vaikeaa päästä eroon uusissa suhteissa. En ole itse ollut parisuhteessa joten se on vähän niin ja näin että olenko oikeassa vai väärässä tässä asiassa. Ainakin ne keissit kun ensin on suhde ja sitten erotaan ja otetaan laastarisuhde entisen tilalle, niin se jos mikä on tuhoon tuomittu käyttäytymismalli.

        En viitsisi alkaa toistamaan kirjoittamaani mutta niin randelle on käynyt. Se että uusi ihminen tulee elämään ei se tuo onnea tai tee häntä onnelliseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pakko sanoa tämä. Jos ihmisellä k*see yksi kumppanuus, niin nähdäkseni se toistuu uudestaan ja uudestaan. Tämä on kriittistä sen suhteen jos se ensimmäinen suhde on mennyt pieleen. Siitä noidankehästä on arvatenkin vaikeaa päästä eroon uusissa suhteissa. En ole itse ollut parisuhteessa joten se on vähän niin ja näin että olenko oikeassa vai väärässä tässä asiassa. Ainakin ne keissit kun ensin on suhde ja sitten erotaan ja otetaan laastarisuhde entisen tilalle, niin se jos mikä on tuhoon tuomittu käyttäytymismalli.

        Niin, aivan. Vähä niinku jos pomppaa ensimmäisestä inssiajosta nii homma oli sit siinä eikä tule ajokorttia..
        Vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En viitsisi alkaa toistamaan kirjoittamaani mutta niin randelle on käynyt. Se että uusi ihminen tulee elämään ei se tuo onnea tai tee häntä onnelliseksi.

        Miksi olet niin kovin huolissasi hänen onnestaan? Sinun kanssasiko se sitten olisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olet niin kovin huolissasi hänen onnestaan? Sinun kanssasiko se sitten olisi?

        Onko jäänyt jotain tuolta nyt lukematta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko jäänyt jotain tuolta nyt lukematta?

        Jokin sinua nyt niin kovasti hänessä kiinnostaa. Mikä se on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokin sinua nyt niin kovasti hänessä kiinnostaa. Mikä se on?

        Niin ei kuitenkaan ole vaikka toivotkin niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ei kuitenkaan ole vaikka toivotkin niin.

        Näkyy olevan, kun olet oikein aloituksen aiheesta pykännyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko sanoa tämä. Jos ihmisellä k*see yksi kumppanuus, niin nähdäkseni se toistuu uudestaan ja uudestaan. Tämä on kriittistä sen suhteen jos se ensimmäinen suhde on mennyt pieleen. Siitä noidankehästä on arvatenkin vaikeaa päästä eroon uusissa suhteissa. En ole itse ollut parisuhteessa joten se on vähän niin ja näin että olenko oikeassa vai väärässä tässä asiassa. Ainakin ne keissit kun ensin on suhde ja sitten erotaan ja otetaan laastarisuhde entisen tilalle, niin se jos mikä on tuhoon tuomittu käyttäytymismalli.

        Se riippuu siitä kuinka kauan parisuhde on kestänyt, jos kymmeniä vuosia niin ei eron jälkeen välttämättä edes halua heti uutta suhdetta.


    • Anonyymi

      Paras ystäväni kaverin puolesta vaan.

      • Anonyymi

        Randeko?


    • Anonyymi

      Genioko taas?

    • Anonyymi

      Näin on

    • Anonyymi

      Aika sairas aloitus ja ketju, ehkä sairain pitkään aikaan.

      AV

      • Anonyymi

        On kyllä, mutta kuka tahansa meistä voi sairastua. Ei tämä mikään poikkeus, mutta ehkä piristävää :)


    • Siis no nyt kyllä. 😒

      Aloituksen taso on pelkkää pas*aa.. mikä tätäkin aloittajaa vaivaa?🤦‍♀️

      • Huomionhakua, se näitä aloituksia vaivaa. Ei kukaan muuten henkilöihin kiinni käy täällä.


      • Huitale kirjoitti:

        Huomionhakua, se näitä aloituksia vaivaa. Ei kukaan muuten henkilöihin kiinni käy täällä.

        Hankkisivat elämän🤦‍♀️


    • Että semmonen aloitus. Miutähän tähän nyt sanoisi...

      Ensinnäkin kirjoittamasi perusteella et todellakaan tunne minua tai elämääni, koska teesisi lähtöolettama on väärin. Ja toisekseen, koska lähtöolettama, hypoteesisi on väärä, kaikki muu aloituksessasi menettää arvonsa, tarpeen edes keskustella asiasta.

      Kun korjaat hypoteesisi kuntoon tai vaihdat asetelman olettamisten sijaan kysymyksiin ja keskusteluun, voimme jatkaa tämän täydellisen toisarvoisen asian käsittelyä. En tosin ymmärrä miksi, mutta voimme.

      • Anonyymi

        Aloituksessa olevat asiat ovat totta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa olevat asiat ovat totta.

        Eivät ole, se on iso ongelma.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Eivät ole, se on iso ongelma.

        Ovat olet itse kertonut täällä palstalla asioitasi joten en tehnyt mitään väärää kun otin puheeksi vaikka Mikkojuha niin väittikin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ovat olet itse kertonut täällä palstalla asioitasi joten en tehnyt mitään väärää kun otin puheeksi vaikka Mikkojuha niin väittikin.

        Aloituksessa faktasi ovat väärin, se on ongelma. Muuten en ota asiaan kantaa, sana on vapaa ja kaikki mitä olen itse sanonut voidaan käyttää minua vastaan tai puolestani. Mutta korjaa aloituksen faktat, niin voidaan keskustella oikeasta asiasta.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Aloituksessa faktasi ovat väärin, se on ongelma. Muuten en ota asiaan kantaa, sana on vapaa ja kaikki mitä olen itse sanonut voidaan käyttää minua vastaan tai puolestani. Mutta korjaa aloituksen faktat, niin voidaan keskustella oikeasta asiasta.

        Totta joka sana sinun seurustelu suhteesi mikään niistä ei ole kestänyt olet yksinäinen mies ehkä koko loppu elämäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta joka sana sinun seurustelu suhteesi mikään niistä ei ole kestänyt olet yksinäinen mies ehkä koko loppu elämäsi.

        Ei ole totta, ei lähellekään, se on iso ongelma. Se, olenko yksinäinen mies loppuelämäni ei ole edes keskustelunarvoinen teema kun en osaa kokea yksinäisyyttä. Olet siis totaalisen väärässä, nähdäkseni.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ei ole totta, ei lähellekään, se on iso ongelma. Se, olenko yksinäinen mies loppuelämäni ei ole edes keskustelunarvoinen teema kun en osaa kokea yksinäisyyttä. Olet siis totaalisen väärässä, nähdäkseni.

        On sulla ystäviä mutta ei vaimoa. Ihmiset pystyvät elämään yksinkin elämäänsä. Oliko sun entinen vaimo uskovainen jos oli ja hänellä ei ollut raamatullista syytä eroon niin teki sua kohtaan väärin erotessaan. Minkä Jumala on yhdistänyt sitä älköön ihminen erottako.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On sulla ystäviä mutta ei vaimoa. Ihmiset pystyvät elämään yksinkin elämäänsä. Oliko sun entinen vaimo uskovainen jos oli ja hänellä ei ollut raamatullista syytä eroon niin teki sua kohtaan väärin erotessaan. Minkä Jumala on yhdistänyt sitä älköön ihminen erottako.

        Onko minulla ystäviä tai ei, on täysin epäolennainen kysymys aloitukseesi nähden. Joten haluatko siis muuttaa koko keksusteluaiheen? Väistät siis sen tosiasian, että olet väärässä parisuhteitteni osalta ja siirrät keskustelun ystävyyssuhteisiini? No tee mitä haluat, en aio jatkaa näin turhaa ja arvotonta keskustelua, kiitos.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Onko minulla ystäviä tai ei, on täysin epäolennainen kysymys aloitukseesi nähden. Joten haluatko siis muuttaa koko keksusteluaiheen? Väistät siis sen tosiasian, että olet väärässä parisuhteitteni osalta ja siirrät keskustelun ystävyyssuhteisiini? No tee mitä haluat, en aio jatkaa näin turhaa ja arvotonta keskustelua, kiitos.

        Et osaa puhua sulle vaikeista asioista ei sun minun kanssa niistä tarvikkaan puhua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta joka sana sinun seurustelu suhteesi mikään niistä ei ole kestänyt olet yksinäinen mies ehkä koko loppu elämäsi.

        Tänne palstalle voi suoltaa vaikka mitä palturia.. ei ehkä pidä olettaa, että kaikki on täällä täysin totta. Yleisesti ottaen🤨


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et osaa puhua sulle vaikeista asioista ei sun minun kanssa niistä tarvikkaan puhua.

        Erikoista tehdä moisia tulkintoja henkilöstä jota ei todella tunne... Mutta se kertoneekin sinusta ihmisenä enemmän kuin mistään muusta. Sinä olet se joka tietää, joka on oikeassa, joka määrittää, muut ovat vain objekteja, kuten minäkin.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Erikoista tehdä moisia tulkintoja henkilöstä jota ei todella tunne... Mutta se kertoneekin sinusta ihmisenä enemmän kuin mistään muusta. Sinä olet se joka tietää, joka on oikeassa, joka määrittää, muut ovat vain objekteja, kuten minäkin.

        Aloitus kertoo susta ja sun elämästä ja olen todellakin tässä asiassa oikeassa.


    • Anonyymi

      Ööh. Outo ketju. Hihhuli lahko hilluvainen ja trollikka seko raivoavainen. Pysy vaan rande kaukana molemmista💩

      • Anonyymi

        Kukaan aito uskovainen ei lataa tälläisia aloituksia,ellei ole lahkoon kuuluva mielipuoli💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan aito uskovainen ei lataa tälläisia aloituksia,ellei ole lahkoon kuuluva mielipuoli💩

        Lahkolaiset tahtoo kontrolloida. Alistaa. Niitä suorastaan raivostuttaa,jos joku haraa vastaan. Kaikista eniten heitä raivostuttaa se,että ihminen on uskovainen heidän lahkonsa ulkopuolella. Se on jotenkin niin käsittämätöntä ja egoon käyvää,ettei sitä voi sallia. Jotain aivan järkyttävää,sillä se kyseenalaistaa heidän lahkouskontonsa. Se pelottaa perkeleesti💩👎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan aito uskovainen ei lataa tälläisia aloituksia,ellei ole lahkoon kuuluva mielipuoli💩

        Saa sulla mielipide olla mutta mua väsyttää menen nukkumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa sulla mielipide olla mutta mua väsyttää menen nukkumaan.

        Nuku totuus unholaan💩


    • Anonyymi

      Tämähän on tälläinen ihailijakirjoittaja tyyppinen "dedicated"-ketju, jossa aloittaja-omistaja voi höpötellä mitä tahansa idolistaan :) Hyvää tai pahaa.

      Vähän on enää lajin harrastajia, tai sitten tunnetuista palstalaisista ei riitä fantasioimnin aiheita.

    • Anonyymi

      Tämä aloitus sinällään on aika naurettava yritys kiusata toista kirjoittajaa. Vaan itselleni heräsi tästä kuitenkin yksi kysymys, Milloin suhteessa luovuttaa "liian helposti"? Kuka määrittää sen "liiallisen helppouden"? Onko jossain olemassa jokin mittari, josta voi tarkistaa onko oma pahoinvoinnin taso jo riittävällä tasolla, jotta on luvallista luovuttaa? Kysyn tätä ihmisenä, joka on aikanaa kitkuttanut huonossa ja korjauskelvottomassa suhteessa aivan liian pitkään ja jonka olisi pitänyt kyetä luovuttamaan paljon helpommin.

      • Hyvä kysymys muuten...

        Ja sitten vielä jatkokysymys... Kun joskus on päässyt jostain jollain tasolla "oikeastri huonosta suhteesta", niin mistä voisi tietää, että mihinkä sen jälkeen viisari voi osoittaa, kun luovutus tapahtuu? Meneekö se sitten nopeammin pakkaselle ja lopetetaan ennen kuin edes alkaa vihlomaan? Haavan tulo koskee, mutta entiseen haavaan ei tartte sörkkiäkään paljoa, kun kipu jo varoittaa.


      • Saa mieltä kuin Disse. Hyvä kysymys, jonka voisi toivoa ihan omaksi aloituksensa. Kysymys ei liity mitenkään Randeen vaan yleisesti ihmisyyteen ja suhteisiin, myös sinkkunäkökulmasta.

        Olen myös samaa mieltä, että ketjun aloitus on asiaton ja henkilöön ikävässä mielessä kohdistuva. Jokainen ihminen saa itse valita miten elää (oli se sitten Jeesus tai muut asiat mielessä) ja mieltänsä saa myös muuttaa rippikoulun ja 120v välillä vapaasti, myös uskonasioissa. Hämärästi muistan Jeesuksen puhuneen ensimmäisen kivin heittämisestä…. Sen neuvon pitäisi koskea myös uskovaisia! Joskun uskovaiset toimii kovin ulkokultaisesti ja noudattaa vain itselle sopivia ohjeita!

        Itse koen, että kun ja jos eropäätös on suuri helpotus ja tuntuu kuin iso kuorma olisi tippunut harteilta, on päätös ollut oikea. Jos taustalla on väkivaltaa, päihteitä, persoonallisuushäiriöitä, vaikeaa mt-ongelmaa tai suuria elämänhallinnan vaikeuksia, lähes jokainen tajuaa ulkopuolelta ilman empatiakykyäkin, että miksi on pitänyt luovuttaa. Usein muuta vaihtoehtoa ei noissa tilanteissa ole muuta kuin hukkua hukkuvan mukana tai pelastaa edes itsensä. Toista ei noissa tilanteissa pysty pelastamaan vierestä.

        Sitten on pelastuskelvottomat suhteet ilman isoa ”näkyvää” traumaa, Kun parisuhde on kylmä kulissi, vaikka olisi itse yrittänyt vuosia tuoda lämpöä. Kun seksielämää ei ole ollut vuosiin, vaikka itse olisi tehnyt reilusti aloitteita ja itse haluaisi (Jatkuva torjutuksi tuleminen rikkoo myös sisältä ja on vaikea tuntea enää itseään mieheksi/naiseksi). Kun toinen torjuu myös läheisyyden, muun kosketuksen, silmiin katsomisen ja läsnäolon. Kun toinen ei halua puolisoa omaan elämäänsä, vaan valitse omat harrastukset, omat kaverit, oma vapaa-ajan. Omaa pitää toki olla myös, mutta puhunkin keskitiestä enkä äärilaidasta. Kun kaiken tuon päälle on yrittää kaikkensa puhua nätisti, tehdä komporomisseja, ymmärtää toista, sanoittaa omia tarpeitaan syyllistämättä ja sama jatkuu vuodesta toiseen. Silloin on edessä umpikuja: joko lähteä tai sitten tyytyä elämään onnettomassa parisuhteessa. Jos melkein kaikki yhteinen puuttuu silloin jää jäljelle??? Tälläisestä suhteesta on vaikeampi lähteä, koska ulospäin näkyvää vikaa ei samalla lailla ole. Silti ainakin läheiset ihmiset huomaa, ja näkee ettei rakkautta enää ole.

        Meillä on tasan yksi elämä. Olemme ihmisiä. Aina emme osaa valita oikein (on oma aloituksensa arvoinen keskustelu miksi valitsemme väärin). Miksi yhdestä virheestä pitäisi maksaa loppuelämä ja elää onnettomana vain sen takia, että parisuhteen ajatellaan olevan kulttuurissamme olevan pyhä lopun elämän juttu? Se on silloin kun kumpikin siihen sitoutuu ja kumpikin on valinnut oikeista syistä oikean ihmisen. Aina se ei vaan niin mene, kaksi tärkeää arvoa riitelee keskenään.

        Joskus myös ihmiset ei kykene tulemaan toistensa kanssa toimeen ja parisuhde on kolmas maailman sota. En ole itse kokenut yhtään sotaa, mutta sekin voi olla hyvä ja riittävä syy luovuttaa. Liitto ei saisi olla niin pyhä asia, että sen takia rikotaan ketään! Usein myös puoliso päättää asian yksipuolisesti, joskus tosin perustellusta syystä. Jos toisella ei ole enää halua jatkaa, omat vaikutusmahdollisuudet on lähellä nollaa. Parisuhteeseen voi vaikuttaa vain ennakoivasti, pitämällä kumppanistansa huolta!

        Yleensä aikuiset ihmiset tietävät itse, koska on parempi nostaa kädet pystyyn ja luovuttaa yrittäminen. Kun on tehnyt kaiken mitä voi, Tietyn pisteen jälkeen yrittäminen harvoin enää tuottaa mitään hyvää. Vastaus siihen, koska on yrittänyt tarpeeksi löytyy siis ihmisen itsensä sisältä.

        Jos ihminen on tasapainossa itsensä kanssa ja mieleltään terve, ei suhteissa luovuta varmuuden vuoksi. Jos sellaista huomaa itsessään, kannattaa hakeutua terapiaan tai itse käsitellä asiaa yksin/läheisten kanssa ja elää hetki yksinään.


    • Itseeni kohdistetaan aivan liian vähän arvostelevaa palstahuomiota ja koen osani aivan osattomaksi.
      Kunpa edes joku yrittäisi kaivaa persoonastani kaikki sen kehnoimmat puolet esille ja esittäisi niistä riipivää kritiikkiä.

      • Anonyymi

        Älyllinen laiskuutesi hiukkasen minua ärsyttää. Oon sitä mieltä, että jos on lahjoja, niin niitä pitäisi käyttää. Universumi menettää paljon, jos eliöt eivät toimi parhailla mahdollisilla tavoillaan. Ei sillä, että sillä olisi mitään merkitystä universumin kehitykselle, mutta joillekin yksinkertaisille olennoille voisi ollakin. Vaikka yhdelle muurahaiselle. Sekin voisi merkitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älyllinen laiskuutesi hiukkasen minua ärsyttää. Oon sitä mieltä, että jos on lahjoja, niin niitä pitäisi käyttää. Universumi menettää paljon, jos eliöt eivät toimi parhailla mahdollisilla tavoillaan. Ei sillä, että sillä olisi mitään merkitystä universumin kehitykselle, mutta joillekin yksinkertaisille olennoille voisi ollakin. Vaikka yhdelle muurahaiselle. Sekin voisi merkitä.

        Ei kyse ole laiskuudesta, vaan siitä ettei ole kysyntää.
        Tyrkyttänyt olen, mutta ei kuulemma kaivata.

        Eräs saksalainen valtava firma:
        "meillä on niin paljon insinöörejä töissä, ettei kaivata mitään talon ulkopuolelta"
        "meillä on niin paljon patentteja, ettei tarvita mitään uusia parannuksia"
        "asiakkailta tulee niin vähän valituksia, ettei ole tarve parantaa mitään"
        (ja sitten ne arvasivat miten se mitä niille ehdotin toimii ja kopioivat sen suoraan)
        ((keksintösäätiö vaati että käyn kysymässä onko sille tarvetta, mutta eivät laittaneet lakimiestä mukaan))

        Toinen firma, mutta kotimainen ja pörssissä:
        "emme halua olla markkinoilla ensimmäisenä, vaan vasta toisena tai kolmantena kun joku on jo testannut kysynnän"
        "meillä ei ole rahaa tuotekehitykseen, ja kopiopaperistakin on jo pulaa"

        Kolmas firma (Nokia):
        "kaikki mitä kerrot menee suoraan käyttöön, emmekä tee mitään sopimuksia"

        Neljäs keskikokoinen pörssissä oleva firma:
        "maksamme muutaman tunnin konsulttipalkkion, mutta tämän tuotantoomme vaikuttavan laatuongelman ratkaisu ei saa maksaa mitään".

        Keksintösäätiö:
        "nämä sinun keksintösi ovat niin suuria, ettei meillä ole rahaa niiden kehittämiseen"

        Eli siis huvikseni mietin hankalia asioita, sillä ei niistä tule sen kummempaa, sillä muutosvastarinta on valtavaa.

        Sri Lankaan olisivat haluneet minut kehittämään niille uusia koneita, mutta siellä on niin paljon hankalia tauteja, etten mennyt.


      • buddy-love kirjoitti:

        Ei kyse ole laiskuudesta, vaan siitä ettei ole kysyntää.
        Tyrkyttänyt olen, mutta ei kuulemma kaivata.

        Eräs saksalainen valtava firma:
        "meillä on niin paljon insinöörejä töissä, ettei kaivata mitään talon ulkopuolelta"
        "meillä on niin paljon patentteja, ettei tarvita mitään uusia parannuksia"
        "asiakkailta tulee niin vähän valituksia, ettei ole tarve parantaa mitään"
        (ja sitten ne arvasivat miten se mitä niille ehdotin toimii ja kopioivat sen suoraan)
        ((keksintösäätiö vaati että käyn kysymässä onko sille tarvetta, mutta eivät laittaneet lakimiestä mukaan))

        Toinen firma, mutta kotimainen ja pörssissä:
        "emme halua olla markkinoilla ensimmäisenä, vaan vasta toisena tai kolmantena kun joku on jo testannut kysynnän"
        "meillä ei ole rahaa tuotekehitykseen, ja kopiopaperistakin on jo pulaa"

        Kolmas firma (Nokia):
        "kaikki mitä kerrot menee suoraan käyttöön, emmekä tee mitään sopimuksia"

        Neljäs keskikokoinen pörssissä oleva firma:
        "maksamme muutaman tunnin konsulttipalkkion, mutta tämän tuotantoomme vaikuttavan laatuongelman ratkaisu ei saa maksaa mitään".

        Keksintösäätiö:
        "nämä sinun keksintösi ovat niin suuria, ettei meillä ole rahaa niiden kehittämiseen"

        Eli siis huvikseni mietin hankalia asioita, sillä ei niistä tule sen kummempaa, sillä muutosvastarinta on valtavaa.

        Sri Lankaan olisivat haluneet minut kehittämään niille uusia koneita, mutta siellä on niin paljon hankalia tauteja, etten mennyt.

        Ai niin.
        Siinä kyllä myönnän laiskuuteni, etten julkaissut sitä miten kumosin Newtonin kolmannen ja se yksi Nasan tyyppi kehitti siitä samasta ilmiöstä minusta mitään tietämättä oman versionsa ja julkaisi sen.

        Julkaisuissa on se ongelma, että mieluummin pysyn tuntemattomana.

        On minulla edelleen eräs satelliittien työntövaimajuttu mielessäni ja se todennäköisesti toimii ( yliopiston fyysikko ei osannut sanoa varmasti, muttei ollut sitäkään mieltä ettei se toimisi). Pitäisi konsultoida jotain sopivaa tyyppiä, mutta en tunne ketään aiheeseen perehtynyttä.

        Ja sama niiden kosmologisten juttujen suhteen, sillä en tiedä ketään sopivaa niitäkään arvioimaan. (minulla on siis teoria miten valonnopeus ylittyy ja miten liittyy myös lomittumisen selitykseen ja on myös muutama muukin juttu, mutta ajan fysiikan tutkijoita on tavattoman harvassa) .


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Ai niin.
        Siinä kyllä myönnän laiskuuteni, etten julkaissut sitä miten kumosin Newtonin kolmannen ja se yksi Nasan tyyppi kehitti siitä samasta ilmiöstä minusta mitään tietämättä oman versionsa ja julkaisi sen.

        Julkaisuissa on se ongelma, että mieluummin pysyn tuntemattomana.

        On minulla edelleen eräs satelliittien työntövaimajuttu mielessäni ja se todennäköisesti toimii ( yliopiston fyysikko ei osannut sanoa varmasti, muttei ollut sitäkään mieltä ettei se toimisi). Pitäisi konsultoida jotain sopivaa tyyppiä, mutta en tunne ketään aiheeseen perehtynyttä.

        Ja sama niiden kosmologisten juttujen suhteen, sillä en tiedä ketään sopivaa niitäkään arvioimaan. (minulla on siis teoria miten valonnopeus ylittyy ja miten liittyy myös lomittumisen selitykseen ja on myös muutama muukin juttu, mutta ajan fysiikan tutkijoita on tavattoman harvassa) .

        Todella harmi ettet ole suoraan työsuhteessa tutkija(?). Kaikki tutkijat ja kehittäjät tietää, että pitää olla joku teoria, jota on mahdollista yrittää todistaa määrärahojen nimissä, tai yrittää saada sille tukea kiinnostavuuden kautta.

        Monet opiskelee ja on osaamista, tietoa ja taitoa, mutta jos puuttuu omat ideat ja ajatukset, ei voi keksiä mitään uutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todella harmi ettet ole suoraan työsuhteessa tutkija(?). Kaikki tutkijat ja kehittäjät tietää, että pitää olla joku teoria, jota on mahdollista yrittää todistaa määrärahojen nimissä, tai yrittää saada sille tukea kiinnostavuuden kautta.

        Monet opiskelee ja on osaamista, tietoa ja taitoa, mutta jos puuttuu omat ideat ja ajatukset, ei voi keksiä mitään uutta.

        Yliopisto on mennyt pilalle sen myötä kun yhä suurempi osa ikäluokista pistetään siitä läpi.
        Oma proffani ja samoin apulaisproffa eivät ymmärtäneet tilastotiedettä ja moittivat tuloksiani, vaikka yliopiston tilastoasiantuntija oli ilmoittanut että toimin niissä oikein.
        Ei olisi mukavaa olla tutkija, sillä apurahakilpailu syö liikaa aikaa ja energiaa, ja jatkuva tarve julkaista jotain muka edistystä, heikentää tutkimuksen laatua.
        Sekin on älytöntä, että lähinnä julkaistaan vain onnistuneiden koekiden tuloksia, sillä usein epäonnistunut koe voi olla arvokkaampi kuin onnistunut (jos se osoittaa laajan alueen, jonne ei kannata suunnata, tai jos joku älyää siinä olevan mahdollisuuksia parannuksiin, joiden avulla koe onnistuu).

        Oman firman kautta olen ajatuksiani yrittänyt saada eteenpäin, mutta menestys on ollut harvinaista ja olen nykyisin melko kyllästynyt tyrkyttämään niitä.


      • buddy-love kirjoitti:

        Yliopisto on mennyt pilalle sen myötä kun yhä suurempi osa ikäluokista pistetään siitä läpi.
        Oma proffani ja samoin apulaisproffa eivät ymmärtäneet tilastotiedettä ja moittivat tuloksiani, vaikka yliopiston tilastoasiantuntija oli ilmoittanut että toimin niissä oikein.
        Ei olisi mukavaa olla tutkija, sillä apurahakilpailu syö liikaa aikaa ja energiaa, ja jatkuva tarve julkaista jotain muka edistystä, heikentää tutkimuksen laatua.
        Sekin on älytöntä, että lähinnä julkaistaan vain onnistuneiden koekiden tuloksia, sillä usein epäonnistunut koe voi olla arvokkaampi kuin onnistunut (jos se osoittaa laajan alueen, jonne ei kannata suunnata, tai jos joku älyää siinä olevan mahdollisuuksia parannuksiin, joiden avulla koe onnistuu).

        Oman firman kautta olen ajatuksiani yrittänyt saada eteenpäin, mutta menestys on ollut harvinaista ja olen nykyisin melko kyllästynyt tyrkyttämään niitä.

        Kiva olet piipahtanut palstalla. Etkö enää halunnut väittää vastaan minulle😅 kyllä minä menin auttaa sitä ja opiskelen nyt koodausta miehelle se on vaikeampaa antaa minulle tilaa opiskella koodia.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kiva olet piipahtanut palstalla. Etkö enää halunnut väittää vastaan minulle😅 kyllä minä menin auttaa sitä ja opiskelen nyt koodausta miehelle se on vaikeampaa antaa minulle tilaa opiskella koodia.

        Migreenipäiviä ja väsyttää.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Migreenipäiviä ja väsyttää.

        Kritisoin haluttomuuttasi vaikuttaa migreenin esiintymistiheyteen ruokavaliomuutosten avulla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kritisoin haluttomuuttasi vaikuttaa migreenin esiintymistiheyteen ruokavaliomuutosten avulla.

        Ei se ole syömisestä johtuvaa, vaan nukkumisesta.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Ei se ole syömisestä johtuvaa, vaan nukkumisesta.

        Tutkimusnäyttö sanoo muuta. Ihminen on sitä mitä hän syö, Juicen sanoin. Hassu olet jos rakennat satelliitin vaikka alumiinin tai titaanin sijaan silkkipaperista ja mietit miksi se levisi jo troposfäärissä matkalla avaruuteen. Löytyikö aihe josta et tiedäkään kaikkea; ravitsemus, ehkä myös mm. fysiologia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tutkimusnäyttö sanoo muuta. Ihminen on sitä mitä hän syö, Juicen sanoin. Hassu olet jos rakennat satelliitin vaikka alumiinin tai titaanin sijaan silkkipaperista ja mietit miksi se levisi jo troposfäärissä matkalla avaruuteen. Löytyikö aihe josta et tiedäkään kaikkea; ravitsemus, ehkä myös mm. fysiologia.

        Olenkin "kokemusasiantuntija". :)
        Mutta oikeasti on niin, ettei syömiselläni ole ollut suurtakaan vaikutusta migreeneihini, vaan huonosti nukkuminen ja epäsäännöllinen vuorokausirytmi ovat siihen suurimpia syyllisiä. Toisinaan myös helteisen sään kirkas auringopaiste voi aiheuttaa sen.

        On silti totta, että syön nykyisin tavattoman kehnosti ja yksipuoleisesti.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Yliopisto on mennyt pilalle sen myötä kun yhä suurempi osa ikäluokista pistetään siitä läpi.
        Oma proffani ja samoin apulaisproffa eivät ymmärtäneet tilastotiedettä ja moittivat tuloksiani, vaikka yliopiston tilastoasiantuntija oli ilmoittanut että toimin niissä oikein.
        Ei olisi mukavaa olla tutkija, sillä apurahakilpailu syö liikaa aikaa ja energiaa, ja jatkuva tarve julkaista jotain muka edistystä, heikentää tutkimuksen laatua.
        Sekin on älytöntä, että lähinnä julkaistaan vain onnistuneiden koekiden tuloksia, sillä usein epäonnistunut koe voi olla arvokkaampi kuin onnistunut (jos se osoittaa laajan alueen, jonne ei kannata suunnata, tai jos joku älyää siinä olevan mahdollisuuksia parannuksiin, joiden avulla koe onnistuu).

        Oman firman kautta olen ajatuksiani yrittänyt saada eteenpäin, mutta menestys on ollut harvinaista ja olen nykyisin melko kyllästynyt tyrkyttämään niitä.

        "Sekin on älytöntä, että lähinnä julkaistaan vain onnistuneiden koekiden tuloksia, sillä usein epäonnistunut koe voi olla arvokkaampi kuin onnistunut (jos se osoittaa laajan alueen, jonne ei kannata suunnata, tai jos joku älyää siinä olevan mahdollisuuksia parannuksiin, joiden avulla koe onnistuu)"

        Lonimalla läpi maailmalaajuisten tutkimusten tuloksia, myös epäonnistuneiden oppii aina jotain oleellista. Oleellista siitä, mitä on jäänyt ehkä huomioimatta.

        AV


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Olenkin "kokemusasiantuntija". :)
        Mutta oikeasti on niin, ettei syömiselläni ole ollut suurtakaan vaikutusta migreeneihini, vaan huonosti nukkuminen ja epäsäännöllinen vuorokausirytmi ovat siihen suurimpia syyllisiä. Toisinaan myös helteisen sään kirkas auringopaiste voi aiheuttaa sen.

        On silti totta, että syön nykyisin tavattoman kehnosti ja yksipuoleisesti.

        Tieteeseen uskovan ei ole soveliasta väittää, että anekdoottinen todiste olisi riittävä todiste. Joku kai siinä on mikset halua korjata tilannetta, vaikka muilla elämäntapamuutoksilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tieteeseen uskovan ei ole soveliasta väittää, että anekdoottinen todiste olisi riittävä todiste. Joku kai siinä on mikset halua korjata tilannetta, vaikka muilla elämäntapamuutoksilla.

        Pelkkää laiskuutta ja syömisen arvostamattomuutta.
        Yksin ei jaksa kiinnostua aiheesta.

        Mieluummin kyllä toimisin pattereilla.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Pelkkää laiskuutta ja syömisen arvostamattomuutta.
        Yksin ei jaksa kiinnostua aiheesta.

        Mieluummin kyllä toimisin pattereilla.

        Battery-buddy :) No joo, se siitä kritisoinnista.


      • buddy-love kirjoitti:

        Migreenipäiviä ja väsyttää.

        Olen huolissani sinusta, säännöllisemmin syödä varoa kirkkaita valoja.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Olenkin "kokemusasiantuntija". :)
        Mutta oikeasti on niin, ettei syömiselläni ole ollut suurtakaan vaikutusta migreeneihini, vaan huonosti nukkuminen ja epäsäännöllinen vuorokausirytmi ovat siihen suurimpia syyllisiä. Toisinaan myös helteisen sään kirkas auringopaiste voi aiheuttaa sen.

        On silti totta, että syön nykyisin tavattoman kehnosti ja yksipuoleisesti.

        Omasta puolestani voin sanoa, että syömisillä on valtava vaikutus siihen miten saan nukuttua. Siis säännöllinen syöminen, makrot, hivenaineet ja vitamiinit kohdillaan. Ja vielä sopiva liikunta päälle oikeaan aikaan vuorokaudesta (auttaa mm. karistamaan työpaikalta tarttuneet negat). Kaikin puolin säännöllinen elämä, vrk-rytmi.

        Unettomuus on kuolemaksi 😵‍💫

        xLiner


      • valtakunta kirjoitti:

        Olen huolissani sinusta, säännöllisemmin syödä varoa kirkkaita valoja.

        Kyllä minä kuitenkin syön, mutta liian vähän vihanneksia.
        Paitsi, että suklaahan on vihannestuote, sillä se tehdään pavuista ja juureksista.
        :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Omasta puolestani voin sanoa, että syömisillä on valtava vaikutus siihen miten saan nukuttua. Siis säännöllinen syöminen, makrot, hivenaineet ja vitamiinit kohdillaan. Ja vielä sopiva liikunta päälle oikeaan aikaan vuorokaudesta (auttaa mm. karistamaan työpaikalta tarttuneet negat). Kaikin puolin säännöllinen elämä, vrk-rytmi.

        Unettomuus on kuolemaksi 😵‍💫

        xLiner

        Nukun kyllä tunteja riittävästi, mutta ne saattavat toisinaan olla kolmessakin erässä.
        Yhtenäisen yöunen pitäminen oikeassa paikassa on ollut minulle aina hankalaa ja sitä on myös suvussa, sillä isoeno oli koko työikänsä unilääkkeen käyttäjä, eikä äitinikään ole mikään standardinukkuja.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Nukun kyllä tunteja riittävästi, mutta ne saattavat toisinaan olla kolmessakin erässä.
        Yhtenäisen yöunen pitäminen oikeassa paikassa on ollut minulle aina hankalaa ja sitä on myös suvussa, sillä isoeno oli koko työikänsä unilääkkeen käyttäjä, eikä äitinikään ole mikään standardinukkuja.

        Tuo useammassa erässä nukkuminen sotkee hormonitoiminnan. Siitä seuraa kaikkea tympeetä.

        Aika uusien tutkimusten mukaan suolisto ja aivot pelaavat yhteen. Jos suolistossa on hyviä pöpöjä, aivot voivat paremmin.

        Kun vetää suklaalevyn illalla just ennen nukkumaanmenoa saa usein hyvät unet 😬 Ehkä se kannattais vaihtaa lautasellisen puuroa... Unihiilareita siinäkin.

        xLiner


      • buddy-love kirjoitti:

        Kyllä minä kuitenkin syön, mutta liian vähän vihanneksia.
        Paitsi, että suklaahan on vihannestuote, sillä se tehdään pavuista ja juureksista.
        :)

        Noh joo onhan se. Kiva että jos perehdyt vihanneksii niitä jo saa pakasteenakin meille se helppo suomalaisia vihanneksiä ihan höyrystää pakastetut. 🤔 tuli mieleen miksi ihmeessä poltat taloa?


      • valtakunta kirjoitti:

        Noh joo onhan se. Kiva että jos perehdyt vihanneksii niitä jo saa pakasteenakin meille se helppo suomalaisia vihanneksiä ihan höyrystää pakastetut. 🤔 tuli mieleen miksi ihmeessä poltat taloa?

        Ei ole talo, vaan keskikokoinen vaja ja se on niin laho, ettei sitä kannata enää korjata.
        Perustus on kuitenkin hyvä, joten ehkä siihen tulee tilalle uusi melkein samanlainen, mutta hiukan korkeampi.
        Polttaminen on nyt siinä vaiheessa, että sisälle ei enää mielellään mene, sillä se saattaa sortua päälle, eli pitää hakea konevoimaa paikalle ja purkaa sillä.


    • Anonyymi

      Niin kuin tuossa aloituksessa mainitsin olet ollut randen aviossa et voi mennä uudestaan naimisiin koska silloin teet aviorikoksen.

    • Anonyymi

      Oletko hyvisä valeissä entisen vaimosi kanssa rande?

    • Anonyymi

      Minkälainen on suhteesi Jeesukseen rande oletko läheisissä väleissä häneen?

    • Anonyymi

      Sanotaan päin seinää on mennyt.

    • Anonyymi

      Narun jatkoksi joutaa

    • Anonyymi

      Ymmärrätkö rande sellaista asiaa että vaikka sinä ja maailma muuttuu niin Jumalan sana pysyy aina samana.

      • Anonyymi

        Uskomattoman monta kertaa se "muuttumaton" on kuitenkin tässä historian kuluessa muuttunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskomattoman monta kertaa se "muuttumaton" on kuitenkin tässä historian kuluessa muuttunut.

        Jumalan sana pysyy samana ikuisesti.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      144
      1912
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1487
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      91
      1285
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1272
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1205
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1081
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      997
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      47
      986
    9. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      204
      962
    10. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      848
    Aihe