Hassu dilemma.

Joskus vuosia taaksepäin mietin, ettei ole ihmisiä, kelle kelpaisin, tai ketkä olisivat sopivia kaikellatapaa minulle. Aikamoinen hätä jopa... (ymmärrän tavallaan ätmejä täällä mm.) Jokin nyt käsittämätön alemmuuskompleksi vaivasi.

No nyt taas näen valtavasti vaikka mitä mahdollisuuksia, mutta nyt mieleen nousee aivan toisenlaiset seinät. Huomaa hyvän tyypin, mut toisaalta hän voi olla niin keskeneräinen aikuistumisessaan. Tulisi ns. Hoitosuhde. Tai vetänyt elämänsä jo niin solmuun, että joutuis olemaan jonkinlainen "pönkkä" kokoajan. Tai sitten yksinkertaisesti ei vaan edes voi kuvitella mitään roolia kyseisen tyypin elämään. 😄

Mähän oon puhunut paljon "itseensätutustumisen" puolesta...puhun yhä. Mutta ei se ainakaan vaikuta pariutumisen positiivisesti. Voi toki vaikuttaa, mutta ei sitä kannata sen vuoksi lähteä käymään läpi. Mun motiivi taisi tulla lasten kautta jotenkin lopulta...🤔

Mutta on maailmdnkuva pikkuisen muuttunut...ja hyvä niin...

183

1408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan normia ettei vanhemmiten kelpaa enää mikään, kun kaikista löytyy joku syy miksei se käy sun elämääs. 😄

      • No mä oon vanhemmiten jopa höllentänyt jotain "kriteerejä"...helpottanut vatimuksia ja siirtänyt vastuita. Mutta samalla en läksisi ihan mihin tahaansa "ristiin" messiin. 😁

        Sitähän tässä koitin sanoa. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        No mä oon vanhemmiten jopa höllentänyt jotain "kriteerejä"...helpottanut vatimuksia ja siirtänyt vastuita. Mutta samalla en läksisi ihan mihin tahaansa "ristiin" messiin. 😁

        Sitähän tässä koitin sanoa. 😄

        Silti löydät syitä miksi ei. 😁

        Mukavuudenhalusta. Se on just se mikä iän myötä vaikeuttaa hommaa.


    • Anonyymi

      En tiedä kannattaako mennä jotsain valtamerisyvyyssukellusthaaveilija39:n kanssa jos trulee painajaisuniakin sitten jossa tulee kun tarpeeksi syvälle menee mitä tahansa.

      • Vitt. sunkin pillerinsyöjän kanssa... on ikävää, että sulle on mahdollista kirjoitella tänne... mutta meneehän se aika diinäkin kun toteaa sun mielenkiemurat...


    • Anonyymi

      hmm niin silloin kun ihminen tajuaa olevansa viisas, hän myözs ymmärtää oman tryhmyytensä.

      Hauskasa jos unetkin olisivat kuin sarjakuvia, oli kyllä hassu uni, kävin pissimässä välillä ja jatkoin unta missä oli haaveilija39 syvänmeren jooh sukelluksia

    • Anonyymi

      Sinä vaan viisastuit, tajusit viimein että ihmisistä on niin paljon vaivaa ja kaikenlaista säätöä että laittaa harkitsemaan kannattaako niitä haalia omaan lähipiiriin. Itse tietenkin tajusin tuon jo aika nuorena ja aika monelta turhalta hyppyyltä säästynytkin :)

      -harmiseikirj-

      • Mä yhä tykkään jopa sinusta paljon. 😄


      • Ei kaikkea kannata ottaa huoleksi. Lapsille iski teini-ikä alkoi miksi sanoa jatkuvaiset ongelmat koulun käynnin suhteen.


    • Anonyymi

      Silloin kun ymmärtää olevansa viisas ymmärtää myös oman tyhmyytensä.

      Mutta tiedän mistä tuollainen juttu joku haaveilija ja sitten jotain syvyyssukeltaqminen, aivot yhdistäneet asioitsa jostsain Megslodon elokuvastawkin.

      • Nyt sika hyvä koostumus dosetissa sulla.. saa selvän jo...


    • Noh.. sä olet tosi pitkällä tuossa itseesi tutustumisessa. Sen kyllä huomaa.

      Juu.. noi mainitsemasi hoivasuhteet, ne on vaan niin rasittavia.

      Toisaalta toivoisin kovasti, että saisit elämääsi naisen .. sellaisen ihanaisen. Mutta sä jostakin kumman syystä viehätyt kuitennii niistä epäkypsistä ihmisistä.

      Olisikos kyse siitä, että sulla on ehtona se, että naisesi tykkää sinusta kuin hullu puurosta..?
      Vahvat ja itselliset naiset eivät yleensä sorru moiseen. Siis sellaiseen hurahtaneisuuteen toisesta,mistä sinä tunnut nauttivan.

      Ihan noin vain tuli tuommoinen mieleeni.

      Tavallaan tuntuu, että sä sotkeennut lähes poikkeuksetta naisiin joilla on epävakautta elämässään. Haluatko kuitenkin olla se valkoinen satujen ritari kiiltävässä haarniskassa?
      Ja mieti .. kriteerisi ovat "höllentyneet" mielestäsi, mutta ovatkohan ne kuitenkaan ihan mallillaan vieläkään?

      • Anonyymi

        ”Mutta sä jostakin kumman syystä viehätyt kuitennii niistä epäkypsistä ihmisistä.”

        Disse ei pysty elämään ilman projekteja. Sitten kun tämä asia on ratkaistu hänessä itsessään hän ei enää houkuta luokseen näitä projektinaisia.

        Eli tähänkin löytyy vastaus hänestä itsestään.


      • Viisasta puhetta ja rakentavaa kritiikkiä. 😊

        Sinuun jos kehen voin luottaa, ettei se ole todellakaan vihamielistä. 😊

        Mutta yhdyn ihan yäysin sun analyysiin...siihen on jopa jonkinlaista faktapohjaa...

        Ooppa kuinka pikkuinen pirpana, niin kyllä sulla on huikea kyky nähdä juttuja. 😁


      • Anonyymi

        Disse haluaa varmaan "pelastaa" naisen ja sitten sankarinviitassa paistatella naisen ihailun kohteena, mikäs siinä mukavaahan se on mutta tosiaan vaivatonta ihmistä ei tarvitse pelastaa mistään ja hänen järjkiperäinen suhtautuminen asioihin saattaa disselle näyttäytyä niin ettei ole riittävästi tunnetta mukana.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Disse haluaa varmaan "pelastaa" naisen ja sitten sankarinviitassa paistatella naisen ihailun kohteena, mikäs siinä mukavaahan se on mutta tosiaan vaivatonta ihmistä ei tarvitse pelastaa mistään ja hänen järjkiperäinen suhtautuminen asioihin saattaa disselle näyttäytyä niin ettei ole riittävästi tunnetta mukana.

        -harmiseikirj-

        Tunteesta pelastamisrst ek kiinni jää...mutta ihmisien pelastamiseen liittyy niin screepyjäkin juttuja. 😁

        Mitähän sunkin "pelastamiseen" tarvittais? 🤣

        Pakkohoito! 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Mutta sä jostakin kumman syystä viehätyt kuitennii niistä epäkypsistä ihmisistä.”

        Disse ei pysty elämään ilman projekteja. Sitten kun tämä asia on ratkaistu hänessä itsessään hän ei enää houkuta luokseen näitä projektinaisia.

        Eli tähänkin löytyy vastaus hänestä itsestään.

        Jotakin tuon suuntaista minulla oli myös mielessäni,mutta halusin että Disukka itse pohtisi asiaa ensin.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Tunteesta pelastamisrst ek kiinni jää...mutta ihmisien pelastamiseen liittyy niin screepyjäkin juttuja. 😁

        Mitähän sunkin "pelastamiseen" tarvittais? 🤣

        Pakkohoito! 🤣

        Minua ei tarvitse pelastaa, tulen mainiosti toimeen omillani :) mutta ihan oikeastihan se on niin naisissakin että jos tahtoisit toteuttaa jotain vanhanajan ritarillisuutta sitten varmaan se kohde olisi jo liiankin ongelmallinen. Silloin kun maailma on ollut vielä normaali mieshän on saanut toteuttaa, pidellä pelosta värisevää naista kun tuuli vähän ikkunoita kolistanut, saanut tarjota vahvaa kyynärvartta kotiin saatellessa jne. Nykyään ei voi kun nykynainen hirveän kiroilutulvan kanssa itse menee katsomaan ne prkleen ikkunat, kavahtaa jos kävelynojaa tarjoat jne. Kyllä se vaan niin on että sinäkin disseseni tarvitsisit kiltin & kunnollisen 50-luvun naisen mutta ei niitä enää ole :(

        -harmiseikirj-


      • Disseisback kirjoitti:

        Viisasta puhetta ja rakentavaa kritiikkiä. 😊

        Sinuun jos kehen voin luottaa, ettei se ole todellakaan vihamielistä. 😊

        Mutta yhdyn ihan yäysin sun analyysiin...siihen on jopa jonkinlaista faktapohjaa...

        Ooppa kuinka pikkuinen pirpana, niin kyllä sulla on huikea kyky nähdä juttuja. 😁

        Voi Disukka kultaseni..

        En koskaan sanoisi mitään vihamielistä. Kaikkeni tekisin vuoksesi. Tiedät sen.

        Mähän olen sun fani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Disse haluaa varmaan "pelastaa" naisen ja sitten sankarinviitassa paistatella naisen ihailun kohteena, mikäs siinä mukavaahan se on mutta tosiaan vaivatonta ihmistä ei tarvitse pelastaa mistään ja hänen järjkiperäinen suhtautuminen asioihin saattaa disselle näyttäytyä niin ettei ole riittävästi tunnetta mukana.

        -harmiseikirj-

        Olet viiltävän analyysisi kanssa hieman metsässä..

        Mutta tarkoituksenasi onkin vain vittuilla. No, jos se on sinun tapasi, niin minkäs sille voi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Disse haluaa varmaan "pelastaa" naisen ja sitten sankarinviitassa paistatella naisen ihailun kohteena, mikäs siinä mukavaahan se on mutta tosiaan vaivatonta ihmistä ei tarvitse pelastaa mistään ja hänen järjkiperäinen suhtautuminen asioihin saattaa disselle näyttäytyä niin ettei ole riittävästi tunnetta mukana.

        -harmiseikirj-

        Mä taas oon ymmärtänyt jutuistaan ettei nimenomaan kaipaisi naista joka pitää pelastaa, vaan itsenäisen naisen joka kestää hänenkin keskeneräisyyttään.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Olet viiltävän analyysisi kanssa hieman metsässä..

        Mutta tarkoituksenasi onkin vain vittuilla. No, jos se on sinun tapasi, niin minkäs sille voi.

        Sinähän sen tiedät :D miehenä disse ymmärtää että me kaikki miehet halutaan olla vähän pelastajia, siksi me naisten kanssa aina hankaluuksiin joudutaankin.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ei tarvitse pelastaa, tulen mainiosti toimeen omillani :) mutta ihan oikeastihan se on niin naisissakin että jos tahtoisit toteuttaa jotain vanhanajan ritarillisuutta sitten varmaan se kohde olisi jo liiankin ongelmallinen. Silloin kun maailma on ollut vielä normaali mieshän on saanut toteuttaa, pidellä pelosta värisevää naista kun tuuli vähän ikkunoita kolistanut, saanut tarjota vahvaa kyynärvartta kotiin saatellessa jne. Nykyään ei voi kun nykynainen hirveän kiroilutulvan kanssa itse menee katsomaan ne prkleen ikkunat, kavahtaa jos kävelynojaa tarjoat jne. Kyllä se vaan niin on että sinäkin disseseni tarvitsisit kiltin & kunnollisen 50-luvun naisen mutta ei niitä enää ole :(

        -harmiseikirj-

        Oletko miettinyt naisen etsimistä ulkomailta?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän sen tiedät :D miehenä disse ymmärtää että me kaikki miehet halutaan olla vähän pelastajia, siksi me naisten kanssa aina hankaluuksiin joudutaankin.

        -harmiseikirj-

        Minusta miehillä on aivan tarpeeksi työnsarkaa ymmärtää itseäänkin, kasvaa ulos omista lapsellisuuksistaan, saati sitten vielä leikkiä jitain pelastajaa, kun itsekin on vähän väliä hukkumassa. 🤪


      • Huitale kirjoitti:

        Minusta miehillä on aivan tarpeeksi työnsarkaa ymmärtää itseäänkin, kasvaa ulos omista lapsellisuuksistaan, saati sitten vielä leikkiä jitain pelastajaa, kun itsekin on vähän väliä hukkumassa. 🤪

        Aina on joku stressi tai murhe mitä työstää. Harvassa on tasapainoiset miehetkin.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Minusta miehillä on aivan tarpeeksi työnsarkaa ymmärtää itseäänkin, kasvaa ulos omista lapsellisuuksistaan, saati sitten vielä leikkiä jitain pelastajaa, kun itsekin on vähän väliä hukkumassa. 🤪

        MInä olen tehnyt vaikka millä mitalla töitä sen eteen, että oppisin ymmärtämään itseäni. Ei siinä koskaan todella ole valmis. Mä olen itse ymmärtänyt itsestäni sen, että mulle on tärkeetä se, että mulla olisi riittävä määrä vahvuuksia ja näissä vahvuuksissa mä olisin parisuhteessa naista "parempi". Naisella toki saa olla omia vahvuuksiakin, eikä minun tietenkään kaikessa tarvitse olla naista "parempi". Vaikea sanoa, onko minun kohdalla kyse pelastamisesta.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän sen tiedät :D miehenä disse ymmärtää että me kaikki miehet halutaan olla vähän pelastajia, siksi me naisten kanssa aina hankaluuksiin joudutaankin.

        -harmiseikirj-

        Ja me naiset ollaan alvariinsa pulassa.. heh.

        No ei vaineskaan. Kyllä mä ymmärrän .. sulla ja Dissellä on homoeroottinen viha-rakkaussuhde.. =D


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Minusta miehillä on aivan tarpeeksi työnsarkaa ymmärtää itseäänkin, kasvaa ulos omista lapsellisuuksistaan, saati sitten vielä leikkiä jitain pelastajaa, kun itsekin on vähän väliä hukkumassa. 🤪

        En minä ikinä ole kun olen aika luja loppupelissä, tiedän että moni olisi ollut aika surkeana samoista vastoinkäymisistä mitä mulla joskus ollut, itse en ole ollut moksiskaan kun tiedän että aina pärjään jotenkin.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        MInä olen tehnyt vaikka millä mitalla töitä sen eteen, että oppisin ymmärtämään itseäni. Ei siinä koskaan todella ole valmis. Mä olen itse ymmärtänyt itsestäni sen, että mulle on tärkeetä se, että mulla olisi riittävä määrä vahvuuksia ja näissä vahvuuksissa mä olisin parisuhteessa naista "parempi". Naisella toki saa olla omia vahvuuksiakin, eikä minun tietenkään kaikessa tarvitse olla naista "parempi". Vaikea sanoa, onko minun kohdalla kyse pelastamisesta.

        Todellavaikeeta

        Miksi "parempi"? Minulla taas ei ole tarvetta olla missään kumppaniani parempi, minulle riittää että hän on onnellinen kanssani ja kokee saavansa tekemisistäni itselleenkin hyvää elämäänsä. Tarpeeksi apua ja yhteistyötä.


      • Huitale kirjoitti:

        Miksi "parempi"? Minulla taas ei ole tarvetta olla missään kumppaniani parempi, minulle riittää että hän on onnellinen kanssani ja kokee saavansa tekemisistäni itselleenkin hyvää elämäänsä. Tarpeeksi apua ja yhteistyötä.

        Kaikki osaamiseni ja älyymiseni on siis kummankin käyttöön tyydyttävällä tai hyvällä tasolla, niin riittää mulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko miettinyt naisen etsimistä ulkomailta?

        Todellavaikeeta

        Enpä juuri mutta jos joskus vielä edes puolivakavissaan alan seurustelemaan se oikeastaan vaatii sen että nainen on ulkomaalainen.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä ikinä ole kun olen aika luja loppupelissä, tiedän että moni olisi ollut aika surkeana samoista vastoinkäymisistä mitä mulla joskus ollut, itse en ole ollut moksiskaan kun tiedän että aina pärjään jotenkin.

        -harmiseikirj-

        Ok. Moni mies vaan on ulospäin luja, mutta sisäänpäin kääntynyt kipuineen. Hyvä jos sinulla ei ole tuota ongelmaa.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ja me naiset ollaan alvariinsa pulassa.. heh.

        No ei vaineskaan. Kyllä mä ymmärrän .. sulla ja Dissellä on homoeroottinen viha-rakkaussuhde.. =D

        Saisitte olla, voisit yllättyä miten hyvää palvelua pujikseltakin saisit mutta kun tapaatte olla minä ite prkl.

        Hyväksyn väittämän jos disse on se homo minä eroottinen :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä juuri mutta jos joskus vielä edes puolivakavissaan alan seurustelemaan se oikeastaan vaatii sen että nainen on ulkomaalainen.

        -harmiseikirj-

        Mä aloin oikeastaan jo hyvin pian peruskoulun jälkeen kiinnostumaan eri kulttuureista. Kyllähän sitä peruskoulussa joutui kokee kaikkea ikävää myös tyttöjen osalta. Tuli lopulta mietittyä, onko muualla päin maailmaa "paremmat" naiset. Useampaa kieltä olen yrittänyt opiskella, mutta valitettavasti mitään en osaa hyvin. Kielimuuri tahtoo aina olla, kun yrittää tutustua ulkomaalaiseen naiseen. Yritystä on siis ollut, mutta itse en ole onnistunut löytää mitään kestävää, en suomalaisen naisen kanssa, enkä myöskään ulkomaalaisen naisen. Ei se siitä huolimatta missään tapauksessa huonokaan asia ole ollut, että on ainakin yrittänyt. Ehkä sillä asenteella, etten lähtisi kovin paljoa sulkemaan ovia paitsi siinä tapauksessa, jos on vahvoja kulttuurisia rajoitteita.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jotakin tuon suuntaista minulla oli myös mielessäni,mutta halusin että Disukka itse pohtisi asiaa ensin.

        No voi anteeksi, ei ollut tarkoitus ”varastaa sun ukkosta.”


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ok. Moni mies vaan on ulospäin luja, mutta sisäänpäin kääntynyt kipuineen. Hyvä jos sinulla ei ole tuota ongelmaa.

        Minulle ne kipuilut on aika käsittämättömiä, siis toisinaan kun mulle on tilitetty murheita isoina juttuina enkä minä taas ole nähnyt niissä mitään ongelmaa, vaikka myötätuntoisesti yrittänytkin kuunnella ja vittuilla vähemmän kuin normaalisti.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulle ne kipuilut on aika käsittämättömiä, siis toisinaan kun mulle on tilitetty murheita isoina juttuina enkä minä taas ole nähnyt niissä mitään ongelmaa, vaikka myötätuntoisesti yrittänytkin kuunnella ja vittuilla vähemmän kuin normaalisti.

        -harmiseikirj-

        Ehkä osaat järkeillä asiat lankeamatta liikaa tunnevyöryihin ja itsesääliin, mikä ei ihan kaikilta miehiltä suju.


      • Huitale kirjoitti:

        Ehkä osaat järkeillä asiat lankeamatta liikaa tunnevyöryihin ja itsesääliin, mikä ei ihan kaikilta miehiltä suju.

        Minussa on vähän samaa vikaa, moni kuuntelee järkyttyneenä läpi käymiäni asioita, mutta minulle ne on ollut yksi etappi elämässäni, enkä ole vellonut niissä. Lähinnä vituttanut joskus, että aina jotain vastoinkäymisiä. Mutten mä itsesäälissä koskaan ryve.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ehkä osaat järkeillä asiat lankeamatta liikaa tunnevyöryihin ja itsesääliin, mikä ei ihan kaikilta miehiltä suju.

        Noin se varmaan on. Parisuhdekipuiluja mulla ei ole kun aika nuorena jo huomasin että taidan viihtyä parhaiten itsekseni, ainoat kipuilut tulee jos vahingossa kiintyy johonkuhun, ei siis kannata kiintyä kehenkään. Talousongelmia ei ole koskaan juuri ollut kun aina osannut elää tulojen mukaan ja kun ei ole myöskään ikinä ollut hirveää tarvetta hankkia mitään isompaa statusta missään asiassa niin aika mukavastihan sitä pärjää. Nuo em:hän ne on niitä jotka ihmisille murheita aiheuttaa, varsinkin silloin kun yrittävät niitä kovasti tavoitella ja sitten kun ei oikein suju itse tekevät siitä sitten murheen itselleen.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Minussa on vähän samaa vikaa, moni kuuntelee järkyttyneenä läpi käymiäni asioita, mutta minulle ne on ollut yksi etappi elämässäni, enkä ole vellonut niissä. Lähinnä vituttanut joskus, että aina jotain vastoinkäymisiä. Mutten mä itsesäälissä koskaan ryve.

        Joo kyllähän se kyrsii jos jatkuvalla syötöllä tulee kaikenlaista, mutta tuo että itsesäälissä alkaisi rypemään aika turhaa ja joskus vähän ärsyttävää täällä kuulla jonkun valitusta kun muistaa että maailmassa on paljon sellaisiakin joilla on ihan oikeitakin murheita, vaikka että mistä katto pään päälle seuraavaksi yöksi tai huomisen sapuskat.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saisitte olla, voisit yllättyä miten hyvää palvelua pujikseltakin saisit mutta kun tapaatte olla minä ite prkl.

        Hyväksyn väittämän jos disse on se homo minä eroottinen :D

        -harmiseikirj-

        Sanotaan, mitä sanotaan.. sä olet kuitenkin hauska.

        Minä ite.. prkle. Mitään palvelua kaipaa.
        Nytkin meillä on taloyhtiössä aidan maalaus. Arvaa kaksi kertaa, annanko ukkojen maalata pihani sisäpuolelta..?

        En todellakaan anna. Minä ite. Tuleepahan kunnolla tehtyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No voi anteeksi, ei ollut tarkoitus ”varastaa sun ukkosta.”

        Ukkosella riisuunnun alasti ja menen kedolle tanssimaan..

        No ei ny. Et varastanut mitään.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Sanotaan, mitä sanotaan.. sä olet kuitenkin hauska.

        Minä ite.. prkle. Mitään palvelua kaipaa.
        Nytkin meillä on taloyhtiössä aidan maalaus. Arvaa kaksi kertaa, annanko ukkojen maalata pihani sisäpuolelta..?

        En todellakaan anna. Minä ite. Tuleepahan kunnolla tehtyä.

        No joo, naiset on maalaushommissa tarkempia varmaan, mutta jos antaisit Pujiksen päteä olis se polleaa kotikylillä "kävin maalaamassa yhen kottaraisen aidan", muut heput olisi kateellisia :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä juuri mutta jos joskus vielä edes puolivakavissaan alan seurustelemaan se oikeastaan vaatii sen että nainen on ulkomaalainen.

        -harmiseikirj-

        Suosittelen Liettuaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No joo, naiset on maalaushommissa tarkempia varmaan, mutta jos antaisit Pujiksen päteä olis se polleaa kotikylillä "kävin maalaamassa yhen kottaraisen aidan", muut heput olisi kateellisia :D

        -harmiseikirj-

        Reps..
        .. kottaraisen ..

        Ei pujis kerkeä, sillä puintiaika. Ja puimurikin hajosi. Joutui senkin korjaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MInä olen tehnyt vaikka millä mitalla töitä sen eteen, että oppisin ymmärtämään itseäni. Ei siinä koskaan todella ole valmis. Mä olen itse ymmärtänyt itsestäni sen, että mulle on tärkeetä se, että mulla olisi riittävä määrä vahvuuksia ja näissä vahvuuksissa mä olisin parisuhteessa naista "parempi". Naisella toki saa olla omia vahvuuksiakin, eikä minun tietenkään kaikessa tarvitse olla naista "parempi". Vaikea sanoa, onko minun kohdalla kyse pelastamisesta.

        Todellavaikeeta

        Tuo jo itsessään on asia, jota sun kannattaisi työstää. Tuo ei ole ollenkaan terve lähtökohta, jos parisuhdetta miettii. Kenenkään ei pitäisi joutua pienentämään itseään ja esittämään avutonta, vain jotta toinen saisi päteä.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Minussa on vähän samaa vikaa, moni kuuntelee järkyttyneenä läpi käymiäni asioita, mutta minulle ne on ollut yksi etappi elämässäni, enkä ole vellonut niissä. Lähinnä vituttanut joskus, että aina jotain vastoinkäymisiä. Mutten mä itsesäälissä koskaan ryve.

        Sama. Mä olen saanut yhden kokeneen terapeutinkin järkyttymään ja likipitäen puhkeamaan itkuun vuokseni. Siinä kohtaa totesin, että lienee parempi käsitellä asiat ihan itsekseni. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo, naiset on maalaushommissa tarkempia varmaan, mutta jos antaisit Pujiksen päteä olis se polleaa kotikylillä "kävin maalaamassa yhen kottaraisen aidan", muut heput olisi kateellisia :D

        -harmiseikirj-

        Tuokin on aika sairasta. Ajatus, että mies kaipaisi tuollaista on tosi vastenmielinen. Mielummin ilman miestä, kuin noin henkisesti keskeneräisen ja vajaavaisen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo jo itsessään on asia, jota sun kannattaisi työstää. Tuo ei ole ollenkaan terve lähtökohta, jos parisuhdetta miettii. Kenenkään ei pitäisi joutua pienentämään itseään ja esittämään avutonta, vain jotta toinen saisi päteä.

        Noin juuri. Toisen egon hiveleminen ja buustaaminen sillä, että joutuu esittämään jotain neito pulassa teatteria, on ensinnäkin typerää ja naurettavaa, niin myös arjen energiasyöppö. Eihän siinä ole mitään järkeä, että pitää esittää kykynemätöntä, jotta toinen jotain tekee, mutta sitten jos ihan vaan normaalisti pyytää tasaisempaa työnjakoa, niin se on pomottamista. Toi on oikeasti hyvin epäterve ajattelutapa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin juuri. Toisen egon hiveleminen ja buustaaminen sillä, että joutuu esittämään jotain neito pulassa teatteria, on ensinnäkin typerää ja naurettavaa, niin myös arjen energiasyöppö. Eihän siinä ole mitään järkeä, että pitää esittää kykynemätöntä, jotta toinen jotain tekee, mutta sitten jos ihan vaan normaalisti pyytää tasaisempaa työnjakoa, niin se on pomottamista. Toi on oikeasti hyvin epäterve ajattelutapa.

        Tuossa on kyse ihan samanlaisesta kummallisuudesta, kuin madonna-huorasyndroomassakin. Miehet ovat jostain syystä luonnostaan taipuvaisia tollasiin suoraan sanottuna aika skitsofreenisiin ja täysin vastakkaisiin vaatimuksiin, mitä naisiin tulee. Sellaiset miehet, joilta tuollaiset epäloogiset ja kaiken järjen vastaiset ajattelutavat puuttuvat, ovat harvassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on kyse ihan samanlaisesta kummallisuudesta, kuin madonna-huorasyndroomassakin. Miehet ovat jostain syystä luonnostaan taipuvaisia tollasiin suoraan sanottuna aika skitsofreenisiin ja täysin vastakkaisiin vaatimuksiin, mitä naisiin tulee. Sellaiset miehet, joilta tuollaiset epäloogiset ja kaiken järjen vastaiset ajattelutavat puuttuvat, ovat harvassa.

        Tuo taitaa pitää paikkansa. Harmis itse on aika mainio esimerkki tuollaisesta miehisestä kahtiajakautuneesta persoonasta, mitä naisiin ja parisuhteeseen tulee. Toisaalta on tuo "anna miehen maalata aita ja päteä sillä kylillä" ja toisaalla hänkin on lukemattomat kerrat haukkunut, kun nainen "käyttää naiseutta hyväkseen" ja "teettää" miehellä vaikkapa tuollaisia aidan rakennus- ja maalaamishommia tai vaikka terassinrakentamista. Samalla toive on, että parisuhde olisi tuollaista teatteria, jossa jatkuvasti juonitaan, että mikä olisi se tapa, jolla toinen tekisi (ja samalla saisi päteä) ja sitten se kuitenkin v.tuttaa, kun tajuaa, että toinen koko ajan juonii ja pelaa ja esittää teatteria. Naisen pitäsi olla se "kaula" joka manipuloi ja kääntelee miestä eri suuntiin ja sitten kuitenkin se mitä itse toivoo v.tuttaa miestä. Ihan sairastahan tuollainen, jos sitä kykenee rehellisesti ja avoimesti katsomaan. Moni mies ei kuitenkaan kykene tuota tekemään, että tarkastelisi raadollisen rehellisesti tuota omaa typeryyttään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo jo itsessään on asia, jota sun kannattaisi työstää. Tuo ei ole ollenkaan terve lähtökohta, jos parisuhdetta miettii. Kenenkään ei pitäisi joutua pienentämään itseään ja esittämään avutonta, vain jotta toinen saisi päteä.

        Entäpä, jos "virhe" onkin tapahtunut jo ajat sitten. Toinen juttu on se, kuka tämän "virheen" haluaa nähdä ja tehdä asialle jotakin. Syyllistäminen on aina helppo ratkaisu, kun joku asia osuu juuri siihen kohtaan, jossa itse väittää olevansa "aina oikeassa".

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä, jos "virhe" onkin tapahtunut jo ajat sitten. Toinen juttu on se, kuka tämän "virheen" haluaa nähdä ja tehdä asialle jotakin. Syyllistäminen on aina helppo ratkaisu, kun joku asia osuu juuri siihen kohtaan, jossa itse väittää olevansa "aina oikeassa".

        Todellavaikeeta

        Jos on tullut virhe tehtyä, niin sitten se kannattaa tietenkin pyrkiä korjaamaan. Ensimmäisenä voi lähteä siitä, että ei odota toiselta tuollaista teatteriesitystä.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Miksi "parempi"? Minulla taas ei ole tarvetta olla missään kumppaniani parempi, minulle riittää että hän on onnellinen kanssani ja kokee saavansa tekemisistäni itselleenkin hyvää elämäänsä. Tarpeeksi apua ja yhteistyötä.

        Niin, olen ymmärtänyt tämän itsestäni, että hetero mies olen. Mä olen jo opiskeluajoilta lähtien huomannut tämän, kuinka nimenomaan tämä, jos naisen kanssa joutuu "kilpailemaan tärkeissä asioissa", nainen lakkaa kiinnostamasta minua. Muistan hyvin kuinka aikoinaan aloittelin opiskeluja ja samassa koulussa saattoi olla jopa kauniskin nainen, josta aluksi saatoin kiinnostua. Vähitellen kuitenkin kiinnostus loppui juuri tämän "kilpailun takia". Kiinnostuminen naisiin on muutenkin ollut lopulta hyvin vaikeaa, jos he tekevät täysin samoja juttuja kuin minä ja yrittävät olla samoissa jutuissa hyviä.

        Tuohon mun kommenttiin otti joku toinenkin kirjoittaja kantaa, jossa hän totesi näin:

        "Kenenkään ei pitäisi joutua pienentämään itseään ja esittämään avutonta, vain jotta toinen saisi päteä."

        Hän saattaa tarkoittaa eismerkiksi tätä naisten "liiallista" innostusta esimerkiksi kehonrakennukseen, josta olen aiemminkin tällä palstalla puhunut. Kyllä näin voisin rehellisesti sanoa: tämä naisen "liiallinen" innostus kehonrakennukseen on ollut mulle kyllä yksiä isoimpia asioita, haluanko esimerkiksi tutustua naiseen enempää. PIdän siis hyvin epätodennäköisenä parisuhteen onnistumista myös esimerkikisi menestyneiden fitnessurheilijoiden tai muissakin voimalajeissa menestyneiden naisten kanssa.

        Kyllä näin vaan asia on tahtonut mennä, että sillä on ollut minulle jopa suurikin merkitys, missä nainen on hyvä ja onko osaamista joissakin asioissa jopa "liikaa".

        Aina ei ole edes sekään auttanut, vaikka mulla olisikin osaamista enemmän "tärkeissä" asioissa. On kokemusta tästäkin, kuinka minua on ottanut päähän naisen "liiallinen" sosiaalisuus ja "liian hyvät" sosiaaliset taidot. Olen siis tuntenut voimakkaita alemmuuden tunteita myös siitä, että itse en ole ollut kovin sosiaalinen ja sosiaalisissa taidoissakaan ei ole välttämättä aina ollut niin kehumista. Tästä seuraa siis helposti se, että nainen, joka on erittäin sosiaalinen ja "liian hyvät" sosiaaliset taidot, on minua huomattavan paljon kokeneempi ihmissuhteissa. Tämä on ollut varsinkin silloin tuntuva ongelma, jos ollaan saman ikäisiä.

        Kerroit, että sinulla ei ole tarvetta olla missään "parempi". Jos olet suhteessa onnellinen, eihän asiassa silloin tietenkään ole mitään ongelmaa. Kuinka moni hetero mies on onnellinen parisuhteessa, jossa nainen on "liian" monessa asiassa miestä "parempi".

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Kaikki osaamiseni ja älyymiseni on siis kummankin käyttöön tyydyttävällä tai hyvällä tasolla, niin riittää mulle.

        Jos molemmat ovat tyytyväisiä, silloin kaikki on tietysti kunnossa. Juuri tuossa osaamisessa ja älyymisessä tulee se haaste, kuinka hyvin kumppani ymmärtää toisen osaamisen ja älyymisen. Olen aiemmin puhunut myös hyvän supliikin tärkeydestä. Jos jollakin on hyvä supliikki, siitä vaan on apua, jos toisellakin on hyvä supliikki

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Enpä juuri mutta jos joskus vielä edes puolivakavissaan alan seurustelemaan se oikeastaan vaatii sen että nainen on ulkomaalainen.

        -harmiseikirj-

        Japanilaiset taitaa olla parhaiten käytöksen omaavia jo pelkästää niiden koulutuksen takia 5vuotta koulussa on käytöksen opettelua. Sen vuoksi ne on niin hyvä käytöksiä. Ja haaveiluni maan kohde.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Reps..
        .. kottaraisen ..

        Ei pujis kerkeä, sillä puintiaika. Ja puimurikin hajosi. Joutui senkin korjaamaan.

        No joo, pujishan ei oikeastaan tarvitse boostausta kun on noita "miesten töitä" omasta takaa, siksi se varmaan on niin kova panomies vai kiistätkö :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, olen ymmärtänyt tämän itsestäni, että hetero mies olen. Mä olen jo opiskeluajoilta lähtien huomannut tämän, kuinka nimenomaan tämä, jos naisen kanssa joutuu "kilpailemaan tärkeissä asioissa", nainen lakkaa kiinnostamasta minua. Muistan hyvin kuinka aikoinaan aloittelin opiskeluja ja samassa koulussa saattoi olla jopa kauniskin nainen, josta aluksi saatoin kiinnostua. Vähitellen kuitenkin kiinnostus loppui juuri tämän "kilpailun takia". Kiinnostuminen naisiin on muutenkin ollut lopulta hyvin vaikeaa, jos he tekevät täysin samoja juttuja kuin minä ja yrittävät olla samoissa jutuissa hyviä.

        Tuohon mun kommenttiin otti joku toinenkin kirjoittaja kantaa, jossa hän totesi näin:

        "Kenenkään ei pitäisi joutua pienentämään itseään ja esittämään avutonta, vain jotta toinen saisi päteä."

        Hän saattaa tarkoittaa eismerkiksi tätä naisten "liiallista" innostusta esimerkiksi kehonrakennukseen, josta olen aiemminkin tällä palstalla puhunut. Kyllä näin voisin rehellisesti sanoa: tämä naisen "liiallinen" innostus kehonrakennukseen on ollut mulle kyllä yksiä isoimpia asioita, haluanko esimerkiksi tutustua naiseen enempää. PIdän siis hyvin epätodennäköisenä parisuhteen onnistumista myös esimerkikisi menestyneiden fitnessurheilijoiden tai muissakin voimalajeissa menestyneiden naisten kanssa.

        Kyllä näin vaan asia on tahtonut mennä, että sillä on ollut minulle jopa suurikin merkitys, missä nainen on hyvä ja onko osaamista joissakin asioissa jopa "liikaa".

        Aina ei ole edes sekään auttanut, vaikka mulla olisikin osaamista enemmän "tärkeissä" asioissa. On kokemusta tästäkin, kuinka minua on ottanut päähän naisen "liiallinen" sosiaalisuus ja "liian hyvät" sosiaaliset taidot. Olen siis tuntenut voimakkaita alemmuuden tunteita myös siitä, että itse en ole ollut kovin sosiaalinen ja sosiaalisissa taidoissakaan ei ole välttämättä aina ollut niin kehumista. Tästä seuraa siis helposti se, että nainen, joka on erittäin sosiaalinen ja "liian hyvät" sosiaaliset taidot, on minua huomattavan paljon kokeneempi ihmissuhteissa. Tämä on ollut varsinkin silloin tuntuva ongelma, jos ollaan saman ikäisiä.

        Kerroit, että sinulla ei ole tarvetta olla missään "parempi". Jos olet suhteessa onnellinen, eihän asiassa silloin tietenkään ole mitään ongelmaa. Kuinka moni hetero mies on onnellinen parisuhteessa, jossa nainen on "liian" monessa asiassa miestä "parempi".

        Todellavaikeeta

        Tuo kuulostaa minusta kauhean haastavalle, jos kumppanin kokee kilpakumppaniksikin. En olisi kumppanin kanssa, jonka kanssa pitää kilpailla omista taidoistaan tai yhtään mistään. Koen ahdistavaksi suhteessa kaikenlaisen missä toinen koetaan uhkana millekkään.

        Mielummin ritirinnan omine vahvuuksineen, kun toisiaan vastaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos molemmat ovat tyytyväisiä, silloin kaikki on tietysti kunnossa. Juuri tuossa osaamisessa ja älyymisessä tulee se haaste, kuinka hyvin kumppani ymmärtää toisen osaamisen ja älyymisen. Olen aiemmin puhunut myös hyvän supliikin tärkeydestä. Jos jollakin on hyvä supliikki, siitä vaan on apua, jos toisellakin on hyvä supliikki

        Todellavaikeeta

        Siinä tulee sekin haaste, että toinen voi olla suhteessakin kilpailuviettisempi. Tai haluaa päteä. Minusta se on rasittavaa. Koska se saa oloni tuntumaan, kuin olisin kumppanini vastus vaikka haluan olla rinnallakulkija, enkä vastus.


      • Huitale kirjoitti:

        Siinä tulee sekin haaste, että toinen voi olla suhteessakin kilpailuviettisempi. Tai haluaa päteä. Minusta se on rasittavaa. Koska se saa oloni tuntumaan, kuin olisin kumppanini vastus vaikka haluan olla rinnallakulkija, enkä vastus.

        Voi myös olla niin, että kumppani tykkäisi yhtä taitavasta ja älykkäästä samoissa asioissa, mikä sekin on utopiaa, kaikissa on eronsa versus kumppani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No joo, pujishan ei oikeastaan tarvitse boostausta kun on noita "miesten töitä" omasta takaa, siksi se varmaan on niin kova panomies vai kiistätkö :D

        -harmiseikirj-

        Nyt pisti minut puun ja kuoren väliin.. :D

        En kiistä, etteikö pujottelija olisi kova panomies, mutta syyt siihen tuskin on hänen "miesten töissään". =D


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Siinä tulee sekin haaste, että toinen voi olla suhteessakin kilpailuviettisempi. Tai haluaa päteä. Minusta se on rasittavaa. Koska se saa oloni tuntumaan, kuin olisin kumppanini vastus vaikka haluan olla rinnallakulkija, enkä vastus.

        Suhde ei toimi, ellei molemmat tunne siinä itseään "päteviksi", tärkeiksi toiselle. Kyse ei pätemisen tarpeessa välttämättä ole ollenkaan kilpailusta, vaan siinä että haluaa näyttää olevansa arvokas toiselle.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Nyt pisti minut puun ja kuoren väliin.. :D

        En kiistä, etteikö pujottelija olisi kova panomies, mutta syyt siihen tuskin on hänen "miesten töissään". =D

        Kyllä ne on. Jos pujis olisi joku dikkukkudakkuäijä latteukko jossain maailmanparannuskonttorissa ituhippi ei varmaan olis energiaa panohommiin mutta kun se viikon kääntää maata, kyntää ja mylvii metsässä puita nurin, korjaa traktorit ja koneet hyvä ettei ahjossa auraa Tao ja puolet ajasta myskäessä on p..u mielessä niin kyllä se sitten paneekin kun maalikyliin ajaa ja pukille pääsee :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Sanotaan, mitä sanotaan.. sä olet kuitenkin hauska.

        Minä ite.. prkle. Mitään palvelua kaipaa.
        Nytkin meillä on taloyhtiössä aidan maalaus. Arvaa kaksi kertaa, annanko ukkojen maalata pihani sisäpuolelta..?

        En todellakaan anna. Minä ite. Tuleepahan kunnolla tehtyä.

        Aidasta tuli mieleen missä kohden parisuhteet usein menee metsään, tehdään kaikki itse. Nainen ei tarvitse miestä, mies ei tarvitse naista, kun itse tekee kaiken eikä kaipaa toiselta pienintäkään palvelusta. Usein jää vain paljon puhuttu seksi yhdistäväksi tekijäksi, kunnes sekin haetaan muualta tai hoidetaan itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo jo itsessään on asia, jota sun kannattaisi työstää. Tuo ei ole ollenkaan terve lähtökohta, jos parisuhdetta miettii. Kenenkään ei pitäisi joutua pienentämään itseään ja esittämään avutonta, vain jotta toinen saisi päteä.

        Mikä ihmeen vimma täällä on pätemistä vastaan? Jokainen haluaa olla hyödyksi, eli päteä niin pari- kuin muissakin suhteissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne on. Jos pujis olisi joku dikkukkudakkuäijä latteukko jossain maailmanparannuskonttorissa ituhippi ei varmaan olis energiaa panohommiin mutta kun se viikon kääntää maata, kyntää ja mylvii metsässä puita nurin, korjaa traktorit ja koneet hyvä ettei ahjossa auraa Tao ja puolet ajasta myskäessä on p..u mielessä niin kyllä se sitten paneekin kun maalikyliin ajaa ja pukille pääsee :D

        -harmiseikirj-

        Jahas. Tuo on siis sinun näkemyksesi pujottelijasta. Okei..

        On puhdas tosiasia, että pujis on kova tekemään töitä, mutta tuskimpa sillä ny koko ajan on pil..u mielessä.

        Mutta hei.. mä otan ton sun kommenttisi ihan huumorilla.. tälläkin kertaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suhde ei toimi, ellei molemmat tunne siinä itseään "päteviksi", tärkeiksi toiselle. Kyse ei pätemisen tarpeessa välttämättä ole ollenkaan kilpailusta, vaan siinä että haluaa näyttää olevansa arvokas toiselle.

        Outo tapa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aidasta tuli mieleen missä kohden parisuhteet usein menee metsään, tehdään kaikki itse. Nainen ei tarvitse miestä, mies ei tarvitse naista, kun itse tekee kaiken eikä kaipaa toiselta pienintäkään palvelusta. Usein jää vain paljon puhuttu seksi yhdistäväksi tekijäksi, kunnes sekin haetaan muualta tai hoidetaan itse.

        Itse asiassa jutussasi on perää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen Liettuaa.

        Mulle itselle tulee mieleen nämä kielimuurit. No englannilla toki pärjää, mutta mä itse, kun olen ollut jo pitkään kiinnostunut kielistä, tulee ehkä ennemmin mieleen joku sellainen maa, jonka kieli on suhteellisen iso, kuten esimerkiksi Italia. Italian kieli on suhteellisen lähellä espanjan kieltä.

        En nyt ole aivan varma asiasta, mutta eikös Italiassa naiset ole "perinteisempiä" kuin esimerkiksi Pohjoismaissa?

        Pariutumisen helppouteen vaikuttaa myös tämä, kuinka paljon johonkin maahan tapahtuu miesten maahanmuuttoa.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jahas. Tuo on siis sinun näkemyksesi pujottelijasta. Okei..

        On puhdas tosiasia, että pujis on kova tekemään töitä, mutta tuskimpa sillä ny koko ajan on pil..u mielessä.

        Mutta hei.. mä otan ton sun kommenttisi ihan huumorilla.. tälläkin kertaa.

        Läppähän se oli, ja meitä miehiähän on aina syytetty siitä ettei muuta mielessä olisikaan :)

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Outo tapa.

        Taisi hävitä sun kommentti minun kommenttiin mutta siihen sanoisin että vaikka nyt ajoittain sulle raskasta eipä sitten kun lapset on isoja tarvitse ihmetellä miksi ne haluaa sinuun pitää muutenkin yhteyttä ja miksi ne pyytää isältään vain rahaa.

        -harmiseiirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taisi hävitä sun kommentti minun kommenttiin mutta siihen sanoisin että vaikka nyt ajoittain sulle raskasta eipä sitten kun lapset on isoja tarvitse ihmetellä miksi ne haluaa sinuun pitää muutenkin yhteyttä ja miksi ne pyytää isältään vain rahaa.

        -harmiseiirj-

        Juu. Lapset on mulle monesti sanoneet, että jos äiti johku löhtee tullaa äitin mukaan. Kuulemma aikuisenakin. Mutta minä en halua kilpailuttaa, hän on heidän ainoa isä ja vaikkei nyt yhteistyökykyisin, niin kuitenkin sen verran hyvä isä, ettei ole haluja rikkoa heidän välejään millään. Kestän mielummin itse epämukavaa, kun kiilaan heitä erilleen.


      • Huitale kirjoitti:

        Juu. Lapset on mulle monesti sanoneet, että jos äiti johku löhtee tullaa äitin mukaan. Kuulemma aikuisenakin. Mutta minä en halua kilpailuttaa, hän on heidän ainoa isä ja vaikkei nyt yhteistyökykyisin, niin kuitenkin sen verran hyvä isä, ettei ole haluja rikkoa heidän välejään millään. Kestän mielummin itse epämukavaa, kun kiilaan heitä erilleen.

        Kyllä se helpottaa, kun lapset on aikuisia, tämä minunkin osani tässä perheessä. Enpähän ainakaan kadu, että panostin lapsiini.


      • Huitale kirjoitti:

        Juu. Lapset on mulle monesti sanoneet, että jos äiti johku löhtee tullaa äitin mukaan. Kuulemma aikuisenakin. Mutta minä en halua kilpailuttaa, hän on heidän ainoa isä ja vaikkei nyt yhteistyökykyisin, niin kuitenkin sen verran hyvä isä, ettei ole haluja rikkoa heidän välejään millään. Kestän mielummin itse epämukavaa, kun kiilaan heitä erilleen.

        Mä kuitenkaan en ole tunteitani hallitsematon lapsi, vaan aikuinen jolla on itsehillintää ja järki päässä, joten pärjään. Vaikka välillä rasittaa.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Kyllä se helpottaa, kun lapset on aikuisia, tämä minunkin osani tässä perheessä. Enpähän ainakaan kadu, että panostin lapsiini.

        No niin, eipä sitä parempaa panostus kohdetta olekaan

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        No niin, eipä sitä parempaa panostus kohdetta olekaan

        -harmiseikirj-

        Ei minustakaan. He on se maailman tärkein ihmiskohde, omat lapset. Ja tosi mukavaa on panostaa työnmerkeissäkin muidenkin lapsiin. Lapset on hyvä kohde, kun haluaa tehdä jotain rakentavaa, auttaa ja tukea, olla rinnalla elämässä.

        Tänään taas tuli monta halia töissäkin ja sä oot kiva ja ihana kommentteja. No minä rutistin halin takaisin ja niin oot sinäkin. 💖

        Ja onkin. Ihania muksuja meidän koulussa. Isot ja pienet.


      • Huitale kirjoitti:

        Ei minustakaan. He on se maailman tärkein ihmiskohde, omat lapset. Ja tosi mukavaa on panostaa työnmerkeissäkin muidenkin lapsiin. Lapset on hyvä kohde, kun haluaa tehdä jotain rakentavaa, auttaa ja tukea, olla rinnalla elämässä.

        Tänään taas tuli monta halia töissäkin ja sä oot kiva ja ihana kommentteja. No minä rutistin halin takaisin ja niin oot sinäkin. 💖

        Ja onkin. Ihania muksuja meidän koulussa. Isot ja pienet.

        Töihin on kiva mennä ja töistä tulla, kun on olo että on saanut jotain tärkeää aikaiseksi ja lapset kokee aikuisena turvalliseksi.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Voi Disukka kultaseni..

        En koskaan sanoisi mitään vihamielistä. Kaikkeni tekisin vuoksesi. Tiedät sen.

        Mähän olen sun fani.

        No kunhan tuli tuumailtua "ääneen" mutta kyllä sinun havainto vastaa myös omaa havaintoani.

        En tarvitse mitään "hoidettavaa", enkä sen puoleen mitään "jumaloimista" tai muuten liiallista nostatusta...

        Mutta jokin noissa on aikaisemmin varmaan kolissut ja alitajuntaisestikin hakeutunut sellaisten naisten seuraan ja jokin vetänyt heissä. Mutta siinäpä se onkin, että miten sen jotenkin "käännän" päässäni muuksi. :oD

        Moni muukin "pinttynyt tapa" on ollut vaikeaa kääntää muuksi. Mutta aikanaan kaikki. :o)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Läppähän se oli, ja meitä miehiähän on aina syytetty siitä ettei muuta mielessä olisikaan :)

        -harmiseikirj-

        Niih.. susta on joskus vaikeaa erottaa milloin heität läpällä..

        Mutta joo, pujottelija on kaikinpuolin sellainen hyvä mies. Maskuliininen mehtien mies. Aika perustyyppi jos näin voi sanoa. Mutta on hänessäkin juttunsa ...


      • Disseisback kirjoitti:

        No kunhan tuli tuumailtua "ääneen" mutta kyllä sinun havainto vastaa myös omaa havaintoani.

        En tarvitse mitään "hoidettavaa", enkä sen puoleen mitään "jumaloimista" tai muuten liiallista nostatusta...

        Mutta jokin noissa on aikaisemmin varmaan kolissut ja alitajuntaisestikin hakeutunut sellaisten naisten seuraan ja jokin vetänyt heissä. Mutta siinäpä se onkin, että miten sen jotenkin "käännän" päässäni muuksi. :oD

        Moni muukin "pinttynyt tapa" on ollut vaikeaa kääntää muuksi. Mutta aikanaan kaikki. :o)

        Kyllähän sä olet sellainen magneetti joka vetää onnettomia tapauksia puoleesi.

        Ja se ei voi olla sattumaa, koska lienee enemmän sääntö kuin poikkeus. Jokin heissä kiehtoo sinua. Hauraus naisessa on yksi sellainen egoboosti miehelle, ettei monikaan mies pysty vastustamaan. Toisena tietty on varmasti tuo sokea hullaantuminen, mitä haet. Se on tyypillisesti hieman höyrähtäneiden hommaa. Kolmanntena luulen että tykkäät hieman omintakeisista ihmisistä, noin yleensä. Peruskaura ei siis uppoa. Joten omintakeisuuden voi helposti sekoittaa epävakauteen...

        No nämä on minun mietteitäni. Mutta lähtökohtaisesti syy on kuitenkin sinussa itsessäsi. Kriteereissäsi ja siinä, mitä haluat kumppaniehdokkaaltasi.

        Viehättymistä ei voi estää, kun niin tapahtuu. Se, että jatkatko tätä sykliä kunnes se vähemmän epäsopiva löytyy, ukkoudutko yksin vai otatko itsesi kriittisen tarkastelun alle.. se on oma asiasi.

        Eikä millään vihamielisyydellä tämäkään.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyllähän sä olet sellainen magneetti joka vetää onnettomia tapauksia puoleesi.

        Ja se ei voi olla sattumaa, koska lienee enemmän sääntö kuin poikkeus. Jokin heissä kiehtoo sinua. Hauraus naisessa on yksi sellainen egoboosti miehelle, ettei monikaan mies pysty vastustamaan. Toisena tietty on varmasti tuo sokea hullaantuminen, mitä haet. Se on tyypillisesti hieman höyrähtäneiden hommaa. Kolmanntena luulen että tykkäät hieman omintakeisista ihmisistä, noin yleensä. Peruskaura ei siis uppoa. Joten omintakeisuuden voi helposti sekoittaa epävakauteen...

        No nämä on minun mietteitäni. Mutta lähtökohtaisesti syy on kuitenkin sinussa itsessäsi. Kriteereissäsi ja siinä, mitä haluat kumppaniehdokkaaltasi.

        Viehättymistä ei voi estää, kun niin tapahtuu. Se, että jatkatko tätä sykliä kunnes se vähemmän epäsopiva löytyy, ukkoudutko yksin vai otatko itsesi kriittisen tarkastelun alle.. se on oma asiasi.

        Eikä millään vihamielisyydellä tämäkään.

        Joo. No nyt sitä voi tutksilla mielessä, ehkä myöhemmin tarkastella sitten käytännössä. 😊


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Voi myös olla niin, että kumppani tykkäisi yhtä taitavasta ja älykkäästä samoissa asioissa, mikä sekin on utopiaa, kaikissa on eronsa versus kumppani.

        "Tuo kuulostaa minusta kauhean haastavalle, jos kumppanin kokee kilpakumppaniksikin. En olisi kumppanin kanssa, jonka kanssa pitää kilpailla omista taidoistaan tai yhtään mistään. Koen ahdistavaksi suhteessa kaikenlaisen missä toinen koetaan uhkana millekkään.

        Mielummin ritirinnan omine vahvuuksineen, kun toisiaan vastaan."

        Entäpä, jos miehelle vaan on jotkut asiat äärimmäisen tärkeitä ja hän tarvitsee näissä asioissa sen kokemuksen, että osaa. Jotenkin näen aika luonnollisena sen, jos mies osaa jotkut jutut, silloin hän osaa ne myös naista paremmin.

        "Siinä tulee sekin haaste, että toinen voi olla suhteessakin kilpailuviettisempi. Tai haluaa päteä. Minusta se on rasittavaa. Koska se saa oloni tuntumaan, kuin olisin kumppanini vastus vaikka haluan olla rinnallakulkija, enkä vastus."

        Näinhän sen pitäisikin mennä, että olla nimenomaan rinnallakulkija. Asiat ei kuitenkaan aina mene, kuten haluaisimme niiden menevän. Jotkut asiat, kuten esimerkiksi voima, lihakset ja parempi palkka kuin naisella saattavat olla miehelle niin ylitsepääsemättömän tärkeitä, että onnellisuus romuttuu perinpohjaisesti, jos nämä puuttuvat tai on onnistunut "liian huonosti" näissä asioissa. Ei silloin oikein kykene naistakaan kannustamaan.

        "Voi myös olla niin, että kumppani tykkäisi yhtä taitavasta ja älykkäästä samoissa asioissa, mikä sekin on utopiaa, kaikissa on eronsa versus kumppani."

        Eikös urheilijat helposti pariudu keskenään. On ymmärrettävää, jos molemmat ovat hyviä vaikkapa täysin samassa lajissa huomioiden tietysti sukupuolet, silloin voi toimia. Hyvä kysymys, miten suhteen käy, jos naisesta tulee samassa lajissa "liian hyvä".

        Itse luulin aikoinaan ennen opiskelua, että olisi hyvä, että ollaan hyviä samoissa asioissa, mutta kyllä sitä opiskelujen yhteydessä lopulta huomas, kuinka lopulta syntyi näiden nättien tyttöjen kanssa sitä ahdistavaa kilpailua.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suhde ei toimi, ellei molemmat tunne siinä itseään "päteviksi", tärkeiksi toiselle. Kyse ei pätemisen tarpeessa välttämättä ole ollenkaan kilpailusta, vaan siinä että haluaa näyttää olevansa arvokas toiselle.

        Entäs, jos tähän "päteväksi" tuntemiseen tarvitaan nämä asiat, että kehonrakennuksessa tai voimalajeissa mies on naista parempi, miehellä on naista parempi palkka ja koulutus vähintään samalla tasolla. Hyvästä supliikista, sosiaalisuudesta ja sosiaalisista taidoista on toki myös apua, mutta väittäisin, että voima, lihakset, parempi palkka ja vähintään samantasoinen koulutus ovat vieläkin tärkeämpiä.

        "Kyse ei pätemisen tarpeessa välttämättä ole ollenkaan kilpailusta, vaan siinä että haluaa näyttää olevansa arvokas toiselle."

        Tuo on toki hyvä kysymys, ajatteleeko nainen, että mies on arvokas juuri sillä tavalla, että miehellä on isot lihakset, paljon voimaa, naista parempi palkka ja vähintään samantasoinen koulutus. No eipä nämä pääsääntöisesti ongelma näytä olevan: kyllähän näitä pareja näkee vaikka millä mitalla, että kauniilla menestyneellä naisella on lihaksikas ja muullakin tavalla menestynyt mies.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs, jos tähän "päteväksi" tuntemiseen tarvitaan nämä asiat, että kehonrakennuksessa tai voimalajeissa mies on naista parempi, miehellä on naista parempi palkka ja koulutus vähintään samalla tasolla. Hyvästä supliikista, sosiaalisuudesta ja sosiaalisista taidoista on toki myös apua, mutta väittäisin, että voima, lihakset, parempi palkka ja vähintään samantasoinen koulutus ovat vieläkin tärkeämpiä.

        "Kyse ei pätemisen tarpeessa välttämättä ole ollenkaan kilpailusta, vaan siinä että haluaa näyttää olevansa arvokas toiselle."

        Tuo on toki hyvä kysymys, ajatteleeko nainen, että mies on arvokas juuri sillä tavalla, että miehellä on isot lihakset, paljon voimaa, naista parempi palkka ja vähintään samantasoinen koulutus. No eipä nämä pääsääntöisesti ongelma näytä olevan: kyllähän näitä pareja näkee vaikka millä mitalla, että kauniilla menestyneellä naisella on lihaksikas ja muullakin tavalla menestynyt mies.

        Todellavaikeeta

        Lisään tähän tällaisen seikan. Mä tiedän, että joku nainen ottaa tuon argumentin, että rahalla, voimalla, isoilla lihaksilla ja koulutuksella ei ole merkitystä, vaan kyse on sosiaalisista taidoista ja menestyneellä miehellä on yleensä paremmat sosiaaliset taidot. Entäpä, jos isot lihakset, voima, parempi palkka ja korkea koulutus nimenomaan auttavat siihen, että miehelle myös kehittyy hyvät sosiaaliset taidot.

        Todellavaikeeta


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo. No nyt sitä voi tutksilla mielessä, ehkä myöhemmin tarkastella sitten käytännössä. 😊

        Niin.

        Se sulla on hyvänä puolena, et pärjäät aina. Eikä se emäntä ole sulle mikään pakkorako.
        Sulta hoituu hommat ilmankin.

        Ja jos ja kun sen naisen elämääsi saat, me palstalaiset menetämme sinut.. heh.
        Vaan eipä tämä palsta lähde sinusta kulumallakaan.. :D


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin.

        Se sulla on hyvänä puolena, et pärjäät aina. Eikä se emäntä ole sulle mikään pakkorako.
        Sulta hoituu hommat ilmankin.

        Ja jos ja kun sen naisen elämääsi saat, me palstalaiset menetämme sinut.. heh.
        Vaan eipä tämä palsta lähde sinusta kulumallakaan.. :D

        EIkö Disse aio kirjoittaa sen jälkeen kun löytää naisen?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tuo kuulostaa minusta kauhean haastavalle, jos kumppanin kokee kilpakumppaniksikin. En olisi kumppanin kanssa, jonka kanssa pitää kilpailla omista taidoistaan tai yhtään mistään. Koen ahdistavaksi suhteessa kaikenlaisen missä toinen koetaan uhkana millekkään.

        Mielummin ritirinnan omine vahvuuksineen, kun toisiaan vastaan."

        Entäpä, jos miehelle vaan on jotkut asiat äärimmäisen tärkeitä ja hän tarvitsee näissä asioissa sen kokemuksen, että osaa. Jotenkin näen aika luonnollisena sen, jos mies osaa jotkut jutut, silloin hän osaa ne myös naista paremmin.

        "Siinä tulee sekin haaste, että toinen voi olla suhteessakin kilpailuviettisempi. Tai haluaa päteä. Minusta se on rasittavaa. Koska se saa oloni tuntumaan, kuin olisin kumppanini vastus vaikka haluan olla rinnallakulkija, enkä vastus."

        Näinhän sen pitäisikin mennä, että olla nimenomaan rinnallakulkija. Asiat ei kuitenkaan aina mene, kuten haluaisimme niiden menevän. Jotkut asiat, kuten esimerkiksi voima, lihakset ja parempi palkka kuin naisella saattavat olla miehelle niin ylitsepääsemättömän tärkeitä, että onnellisuus romuttuu perinpohjaisesti, jos nämä puuttuvat tai on onnistunut "liian huonosti" näissä asioissa. Ei silloin oikein kykene naistakaan kannustamaan.

        "Voi myös olla niin, että kumppani tykkäisi yhtä taitavasta ja älykkäästä samoissa asioissa, mikä sekin on utopiaa, kaikissa on eronsa versus kumppani."

        Eikös urheilijat helposti pariudu keskenään. On ymmärrettävää, jos molemmat ovat hyviä vaikkapa täysin samassa lajissa huomioiden tietysti sukupuolet, silloin voi toimia. Hyvä kysymys, miten suhteen käy, jos naisesta tulee samassa lajissa "liian hyvä".

        Itse luulin aikoinaan ennen opiskelua, että olisi hyvä, että ollaan hyviä samoissa asioissa, mutta kyllä sitä opiskelujen yhteydessä lopulta huomas, kuinka lopulta syntyi näiden nättien tyttöjen kanssa sitä ahdistavaa kilpailua.

        Todellavaikeeta

        Jos jonkun onnellisuus perustuu kilpailuun kanssani, hänen paikkansa ei ole minun elämässäni. Kilpailkoon jonkun muun kanssa.

        Minä en vaan mitään kilpailijaa elämääni kaipaa. Joka pullikoi ja kirittää, kilpailee ja mittailee paremmuutta suhteessa kanssani. Voi suksia mäelle kilpailuineen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        EIkö Disse aio kirjoittaa sen jälkeen kun löytää naisen?

        Todellavaikeeta

        En tiedä. On Disselläkkn ollut palstataukonsa...
        Kysy Disseltä itseltään.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        En tiedä. On Disselläkkn ollut palstataukonsa...
        Kysy Disseltä itseltään.

        Jep, samoin minullakin on ollut "pitkäkin tauko". Tosin kyllä tänne on "anonyymina" silloin tällöin aina kirjoitellut.

        Kyllähän sitä täytyy myöntää, että "tauon" aikana on yrittänyt enemmänkin rakentaa parisuhteita. En ole kuitenkaan onnistunut.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, samoin minullakin on ollut "pitkäkin tauko". Tosin kyllä tänne on "anonyymina" silloin tällöin aina kirjoitellut.

        Kyllähän sitä täytyy myöntää, että "tauon" aikana on yrittänyt enemmänkin rakentaa parisuhteita. En ole kuitenkaan onnistunut.

        Todellavaikeeta

        Ei se sitä kuitenkaan tarkoita, että kirjoittelu pitäisi lopettaa, vaikka onnistuisikin joskus tulevaisuudessa.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se sitä kuitenkaan tarkoita, että kirjoittelu pitäisi lopettaa, vaikka onnistuisikin joskus tulevaisuudessa.

        Todellavaikeeta

        Juu, kyllä minäkin olen taukoillut palstasta, mutta aina tänne palaa kummiskin.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu, kyllä minäkin olen taukoillut palstasta, mutta aina tänne palaa kummiskin.

        Sama juttu.

        Joskus aikoinaan tuli vähän konfliktia ja ehkä pahoitin liikaa mieleni ja ajattelin, että en tule enää koskaan tälle palstalle, mutta arvaappas vaan, pysyinkö lupauksissani :)

        Todellavaikeeta


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin.

        Se sulla on hyvänä puolena, et pärjäät aina. Eikä se emäntä ole sulle mikään pakkorako.
        Sulta hoituu hommat ilmankin.

        Ja jos ja kun sen naisen elämääsi saat, me palstalaiset menetämme sinut.. heh.
        Vaan eipä tämä palsta lähde sinusta kulumallakaan.. :D

        Pakkorako! No onhan sekin nimitys. :oD

        No tokkopa tuota naisen takia palstailua jättäis? :oD


      • Disseisback kirjoitti:

        Pakkorako! No onhan sekin nimitys. :oD

        No tokkopa tuota naisen takia palstailua jättäis? :oD

        Niinkö. Oletko sinä ilostuttamassa meitä taliaivoja varattunakin? Sepä huojentavaa.

        Juips.. mä tajusin itekin vasta tuon pakkoraon..
        Ööh..

        Niin tiedän että säkin tajusit mitä tarkoitin, mutta selvennykseksi;

        Sä olet niin pärjäävä ja itsellinen ihminen ilman kumppaniakin, ettei susta tule naisen perään ruikuttavaa ätmiä tekemälläkään.
        Sä osaat huolehtia itsestäsi ja elämästäsi ihan ilman naispuoleista kumppaniakin. Olet pärjäävä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niinkö. Oletko sinä ilostuttamassa meitä taliaivoja varattunakin? Sepä huojentavaa.

        Juips.. mä tajusin itekin vasta tuon pakkoraon..
        Ööh..

        Niin tiedän että säkin tajusit mitä tarkoitin, mutta selvennykseksi;

        Sä olet niin pärjäävä ja itsellinen ihminen ilman kumppaniakin, ettei susta tule naisen perään ruikuttavaa ätmiä tekemälläkään.
        Sä osaat huolehtia itsestäsi ja elämästäsi ihan ilman naispuoleista kumppaniakin. Olet pärjäävä.

        Joo, luultavammin täällä tulee jotain kirjoiteltua. :o)

        Joo, on tässä ollut pikkupakkokin pärjätä. :o)


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niinkö. Oletko sinä ilostuttamassa meitä taliaivoja varattunakin? Sepä huojentavaa.

        Juips.. mä tajusin itekin vasta tuon pakkoraon..
        Ööh..

        Niin tiedän että säkin tajusit mitä tarkoitin, mutta selvennykseksi;

        Sä olet niin pärjäävä ja itsellinen ihminen ilman kumppaniakin, ettei susta tule naisen perään ruikuttavaa ätmiä tekemälläkään.
        Sä osaat huolehtia itsestäsi ja elämästäsi ihan ilman naispuoleista kumppaniakin. Olet pärjäävä.

        "Sä olet niin pärjäävä ja itsellinen ihminen ilman kumppaniakin, ettei susta tule naisen perään ruikuttavaa ätmiä tekemälläkään."

        Ruikuttamistakin voi olla monenlaista. Minä esimerkiksi tuon monia epäkohtia esille ja tämä ei kaikkia aina ole miellyttänyt. Jonkun tämäkin on mielestäni tehtävä, jotta voisi toivoa, että ajan kanssa asioihin tulee muutosta.

        "Sä osaat huolehtia itsestäsi ja elämästäsi ihan ilman naispuoleista kumppaniakin. Olet pärjäävä."

        Yksinäisyydessä elämän laatu väistämättä kuitenkin heikkenee. Ei minullakaan ole muuta vaihtoehtoa kuin pärjättävä.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Sä olet niin pärjäävä ja itsellinen ihminen ilman kumppaniakin, ettei susta tule naisen perään ruikuttavaa ätmiä tekemälläkään."

        Ruikuttamistakin voi olla monenlaista. Minä esimerkiksi tuon monia epäkohtia esille ja tämä ei kaikkia aina ole miellyttänyt. Jonkun tämäkin on mielestäni tehtävä, jotta voisi toivoa, että ajan kanssa asioihin tulee muutosta.

        "Sä osaat huolehtia itsestäsi ja elämästäsi ihan ilman naispuoleista kumppaniakin. Olet pärjäävä."

        Yksinäisyydessä elämän laatu väistämättä kuitenkin heikkenee. Ei minullakaan ole muuta vaihtoehtoa kuin pärjättävä.

        Todellavaikeeta

        No mä voin sanoa Dissestä noin, kun vähän (n. kolme vuotta) tuntenut häntä. Sinä taasen olet minulle täysin uusi tuttavuus..

        Olet ymmärtääkseni paluupalstalainen? Eli vanhoja palstalaisia?

        Kiva homma, että palstalle tulee väkeä. Mä olen ollut palstalla sen noin kolme vuotta. Mikäs sun historia on ?


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No mä voin sanoa Dissestä noin, kun vähän (n. kolme vuotta) tuntenut häntä. Sinä taasen olet minulle täysin uusi tuttavuus..

        Olet ymmärtääkseni paluupalstalainen? Eli vanhoja palstalaisia?

        Kiva homma, että palstalle tulee väkeä. Mä olen ollut palstalla sen noin kolme vuotta. Mikäs sun historia on ?

        Hauska tutustua. Minä olen ollut palstalla ehkä noin 6 vuotta, jos lasketaan mukaan myös "tauot", jonka aikana olen saattanut kirjoitella silloin tällöin "anonyymisti". DIssen kanssa olen minäkin käynyt monia keskusteluja. Eiköhän kaikki tavalla tai toisella tunne Dissen.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hauska tutustua. Minä olen ollut palstalla ehkä noin 6 vuotta, jos lasketaan mukaan myös "tauot", jonka aikana olen saattanut kirjoitella silloin tällöin "anonyymisti". DIssen kanssa olen minäkin käynyt monia keskusteluja. Eiköhän kaikki tavalla tai toisella tunne Dissen.

        Todellavaikeeta

        Juu. Olet siis konkari minuun nähden.

        Anonyymejä dn tiedä, enkä erota. Joten kiitos jos allekirjoitat, kun keskustelet kanssani. Ja tutustumisemme on vasta alussa...


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu. Olet siis konkari minuun nähden.

        Anonyymejä dn tiedä, enkä erota. Joten kiitos jos allekirjoitat, kun keskustelet kanssani. Ja tutustumisemme on vasta alussa...

        Tutustuminen? En kai minä ole mitään antanut ymmärtää, että haluaisin tällä palstalla "tutustua" kehenkään :)

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tutustuminen? En kai minä ole mitään antanut ymmärtää, että haluaisin tällä palstalla "tutustua" kehenkään :)

        Todellavaikeeta

        Heh.. :D


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Heh.. :D

        Heh, heh, heh

        Mistä sinä haluat keskustella?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh, heh, heh

        Mistä sinä haluat keskustella?

        Todellavaikeeta

        No kyllä keretään..jos kiinnostusta on. Nyt lähinnä ajattelin katsoa kirjastosta jonkun kirjan ja lukea sitä. Ja sitten nukkumaan.
        Hyvää yötä.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No kyllä keretään..jos kiinnostusta on. Nyt lähinnä ajattelin katsoa kirjastosta jonkun kirjan ja lukea sitä. Ja sitten nukkumaan.
        Hyvää yötä.

        Joo ilman muuta keretään. Ensimmäinen kysymys voisi olla, millaista kirjallisuutta luet: kaunokirjallisiis, tietokirjallisuus. Luetko muillakin kuin suomen kielellä?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ilman muuta keretään. Ensimmäinen kysymys voisi olla, millaista kirjallisuutta luet: kaunokirjallisiis, tietokirjallisuus. Luetko muillakin kuin suomen kielellä?

        Todellavaikeeta

        Ilman muuta sitten joskus myöhemmin. Samoin hyvää yötä.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo ilman muuta keretään. Ensimmäinen kysymys voisi olla, millaista kirjallisuutta luet: kaunokirjallisiis, tietokirjallisuus. Luetko muillakin kuin suomen kielellä?

        Todellavaikeeta

        Luen sitä oikeastaan mikä milloinkin maistuu. Olen aika kaikkiruokainen. Riippuu paljon siitä mitä kirjastosta on saatavilla.

        Nyt aloitin Outolintu sarjan ensimmäisen osan. Varauksessa minulla on Auzwitchin kätilö ja viimeksi luin Percy Jacksonin tarinan. Rick Riordanilta.

        Kyllä tuo fantasia taitaa olla sellainen mikä miellyttää. Ja vain suomeksi.

        Luen tai kuuntelen ennemminkin kirjoja paljon töissä. Tai lenkillä ollessani. Minulla on kesken Jääkansan Tarina..olen vasta osassa 10. Mutta kun olen vaihtelunhaluinen, niin aina väliin pitää lukea/kuunnella jotakin muuta.

        Entäpä ainä? Miten sinä luet?


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Luen sitä oikeastaan mikä milloinkin maistuu. Olen aika kaikkiruokainen. Riippuu paljon siitä mitä kirjastosta on saatavilla.

        Nyt aloitin Outolintu sarjan ensimmäisen osan. Varauksessa minulla on Auzwitchin kätilö ja viimeksi luin Percy Jacksonin tarinan. Rick Riordanilta.

        Kyllä tuo fantasia taitaa olla sellainen mikä miellyttää. Ja vain suomeksi.

        Luen tai kuuntelen ennemminkin kirjoja paljon töissä. Tai lenkillä ollessani. Minulla on kesken Jääkansan Tarina..olen vasta osassa 10. Mutta kun olen vaihtelunhaluinen, niin aina väliin pitää lukea/kuunnella jotakin muuta.

        Entäpä ainä? Miten sinä luet?

        Ehkä enemmän keskittyy tietokirjallisuuteen. Kaunokirjallisuus olisi kuitenkin hyödyllistä varsinkin, jos haluaa parantaa kielitaitoa kaikissa mahdollisissa kielissä joita on opetellut. Viimeksi luin Raymond Chandlerin The Big Sleep kirjaa samanaikaisesti englannin ja venäjän kielellä. Oikeastaan luin englanniksi, mutta kuuntelin venäjäksi. Luin siis jonkun pätkän ensin englannin kielellä ja sitten kuuntelin venäjän kielellä. Lähitulevaisuudessa ajattelin samaa myös espanjan kielellä.

        Venäjän kielestä sen verran. Tiedän, että nyt on tilanne vähän hankala tämän Ukrainan konfliktin takia, mutta tämä ei saisi vaikuttaa esimerkiksi kieleen. Lisäksi ukrainan kieli on hyvin lähellä, joten ei ole suuri haaste ymmärtää ukrainankaan kieltä, jos osaa riittävän hyvin venäjää. Samoin, ei ole mahdotonta ymmärtää tai oppia italiaa, jos osaa hyvin espanjaa.

        Kuten jo kerroin, olen ollut jo hyvin pian peruskoulun jälkeen kiinnostunut eri kulttuureista, koska peruskoulussa oli niin p*skoja kokemuksia ja minua kiinnosti alkaa pohtia tätä kysymystä, onko ihmiset jokapuolella maapalloa yhtä p*skoja.

        Oikeastaan kaikki Pohjoismaiden, Länsi-Euroopan, Iso-Britannian, Kanadan ja Yhdysvaltojen ulkopuolella alkoi kiinnostaa, koska tältä alueelta tv-kanavat on täynnä ohjelmaa. Harmi vaan, että kielten opettelu on hyvin työlästä, vaikka kiinnostavaa. Yksi kieli, jota haluaisin oppia, olisi hindi, jonka avulla ymmärtäisi hindikielisiä elokuvia. Niitä kyllä riittää.

        Enemmän katson elokuvia ja tv-sarjoja monilla eri kielillä kuin luen kaunokirjallisuutta. Kaunokirjallisuuden lukeminen vaatii enemmän kärsivällsyyttä ja sitä ei aina tahdo riittää.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä enemmän keskittyy tietokirjallisuuteen. Kaunokirjallisuus olisi kuitenkin hyödyllistä varsinkin, jos haluaa parantaa kielitaitoa kaikissa mahdollisissa kielissä joita on opetellut. Viimeksi luin Raymond Chandlerin The Big Sleep kirjaa samanaikaisesti englannin ja venäjän kielellä. Oikeastaan luin englanniksi, mutta kuuntelin venäjäksi. Luin siis jonkun pätkän ensin englannin kielellä ja sitten kuuntelin venäjän kielellä. Lähitulevaisuudessa ajattelin samaa myös espanjan kielellä.

        Venäjän kielestä sen verran. Tiedän, että nyt on tilanne vähän hankala tämän Ukrainan konfliktin takia, mutta tämä ei saisi vaikuttaa esimerkiksi kieleen. Lisäksi ukrainan kieli on hyvin lähellä, joten ei ole suuri haaste ymmärtää ukrainankaan kieltä, jos osaa riittävän hyvin venäjää. Samoin, ei ole mahdotonta ymmärtää tai oppia italiaa, jos osaa hyvin espanjaa.

        Kuten jo kerroin, olen ollut jo hyvin pian peruskoulun jälkeen kiinnostunut eri kulttuureista, koska peruskoulussa oli niin p*skoja kokemuksia ja minua kiinnosti alkaa pohtia tätä kysymystä, onko ihmiset jokapuolella maapalloa yhtä p*skoja.

        Oikeastaan kaikki Pohjoismaiden, Länsi-Euroopan, Iso-Britannian, Kanadan ja Yhdysvaltojen ulkopuolella alkoi kiinnostaa, koska tältä alueelta tv-kanavat on täynnä ohjelmaa. Harmi vaan, että kielten opettelu on hyvin työlästä, vaikka kiinnostavaa. Yksi kieli, jota haluaisin oppia, olisi hindi, jonka avulla ymmärtäisi hindikielisiä elokuvia. Niitä kyllä riittää.

        Enemmän katson elokuvia ja tv-sarjoja monilla eri kielillä kuin luen kaunokirjallisuutta. Kaunokirjallisuuden lukeminen vaatii enemmän kärsivällsyyttä ja sitä ei aina tahdo riittää.

        Todellavaikeeta

        Jaa, että kielineroutta..
        Hyvä jos on jotakin mikä intohimoisesti kiinnostaa. Se on ihan hyvä piirre ihmisessä.

        Mä kuulun ihan toiseen ääripäähän. Hyvä kun edes suomenkielen taidan..

        Minulla ei ole kielipäätä sitten ollenkaan. Eikä kielet kuulu kiinnostuksen kohteisiini. Oikeastaan minulla ei ole mitään mikä kiinnostaisi niin paljon, että viitsisin vaivautua. Niin.. olen kai laiska tai jotain. Tiedostan että elämäni päättyy ja arvotan elämääni siten, että jos kuolen huomenna, voin kuolla hyvin mielin.

        Mikään ei jää kesken, eikä harmittamaan. Elän hyvin hedonististä elämää, enkä panosta itseni kehittämiseen. En näe järkeä sellaiseen omassa elämässäni. Olen pikkuisen tyhmä, mutta se tekee minut vain onnellisemmaksi.

        Kaikkinensa, olen hyvin tyytyväinen ja onnellinen ihminen.

        Silti on hirmuisen mukavaa kuulla toisten ihmisten hienoista elämänpiirteistä.
        Olen iloinen puolestasi, että olet löytänyt kielistä niin paljon tyytyväisyyttä elämääsi.

        On hienoa, että meitä on niin moneksi.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jaa, että kielineroutta..
        Hyvä jos on jotakin mikä intohimoisesti kiinnostaa. Se on ihan hyvä piirre ihmisessä.

        Mä kuulun ihan toiseen ääripäähän. Hyvä kun edes suomenkielen taidan..

        Minulla ei ole kielipäätä sitten ollenkaan. Eikä kielet kuulu kiinnostuksen kohteisiini. Oikeastaan minulla ei ole mitään mikä kiinnostaisi niin paljon, että viitsisin vaivautua. Niin.. olen kai laiska tai jotain. Tiedostan että elämäni päättyy ja arvotan elämääni siten, että jos kuolen huomenna, voin kuolla hyvin mielin.

        Mikään ei jää kesken, eikä harmittamaan. Elän hyvin hedonististä elämää, enkä panosta itseni kehittämiseen. En näe järkeä sellaiseen omassa elämässäni. Olen pikkuisen tyhmä, mutta se tekee minut vain onnellisemmaksi.

        Kaikkinensa, olen hyvin tyytyväinen ja onnellinen ihminen.

        Silti on hirmuisen mukavaa kuulla toisten ihmisten hienoista elämänpiirteistä.
        Olen iloinen puolestasi, että olet löytänyt kielistä niin paljon tyytyväisyyttä elämääsi.

        On hienoa, että meitä on niin moneksi.

        Kyllä se kielten opettelu vaatii aivan järjettömän paljon minultakin työtä. SIinä vaiheessa, kun tv-sarjojen katselu ilman tekstejä alkaa tuntua helpolta, voidaan puhua, että alkaa jo jotakin osaamaan ja enpä todellakaan menisi tässä asiassa itseä kehumaan.

        Kerroit, että elät hyvin hedonistista elämää. Minulla on ollut itsekurin kanssa paljonkin vaikeuksia. Tämän takia esimerkiksi joku fitnessmalli sopii minulle erittäin huonosti parisuhteeseen.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se kielten opettelu vaatii aivan järjettömän paljon minultakin työtä. SIinä vaiheessa, kun tv-sarjojen katselu ilman tekstejä alkaa tuntua helpolta, voidaan puhua, että alkaa jo jotakin osaamaan ja enpä todellakaan menisi tässä asiassa itseä kehumaan.

        Kerroit, että elät hyvin hedonistista elämää. Minulla on ollut itsekurin kanssa paljonkin vaikeuksia. Tämän takia esimerkiksi joku fitnessmalli sopii minulle erittäin huonosti parisuhteeseen.

        Todellavaikeeta

        No minulleppa ei sovi parisuhteeseen oikeastaan kukaan. Ei siksi, että olisin nirso.. tms.. vaan kun en enää halua parisuhdetta.

        Suhteilin jo 25 vuotta ja ei kiitos enää koskaan. Miehen tulisi olla todella erityinen, että minut saisi parisuhdetta haluamaan.

        Rakastan omaa elämääni ihan tajuttoman paljon ja luulisin, että parisuhde pilaisi sen.
        Se, että minulla on ystävä etuisuuksilla ei tarkoita, että haluaisin parisuhdetta.

        Ystävyyttä syvempää ihmissuhdetta en kaipaa.

        Hedonistisuudella itsessäni tarkoitan pitkälti sitä, että kuuntelen itseäni ja toimin siten, mikä tuntuu hyvältä ja oikealta.

        Itsekuri.. kamala sana. Mä en itse näe mitään järkeä fitneskulttuurissa..
        Ymmärrän hyvän kunnon merkityksen ja terveydellisen näkökuman. Mutta mitään järkeä en näe siinä, että vuosia tekee töitä salilla pyllyn kaaren takia. Se täydellinen pylly ei säily ikuisesti.. se mätänee haudassa kumminkin...

        Mutta kukin tavallaan. Jokainen itse valitsee elämällensä merkityksen. Minun elämäni merkityksellisyys tulee elämisestä itsestään.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No minulleppa ei sovi parisuhteeseen oikeastaan kukaan. Ei siksi, että olisin nirso.. tms.. vaan kun en enää halua parisuhdetta.

        Suhteilin jo 25 vuotta ja ei kiitos enää koskaan. Miehen tulisi olla todella erityinen, että minut saisi parisuhdetta haluamaan.

        Rakastan omaa elämääni ihan tajuttoman paljon ja luulisin, että parisuhde pilaisi sen.
        Se, että minulla on ystävä etuisuuksilla ei tarkoita, että haluaisin parisuhdetta.

        Ystävyyttä syvempää ihmissuhdetta en kaipaa.

        Hedonistisuudella itsessäni tarkoitan pitkälti sitä, että kuuntelen itseäni ja toimin siten, mikä tuntuu hyvältä ja oikealta.

        Itsekuri.. kamala sana. Mä en itse näe mitään järkeä fitneskulttuurissa..
        Ymmärrän hyvän kunnon merkityksen ja terveydellisen näkökuman. Mutta mitään järkeä en näe siinä, että vuosia tekee töitä salilla pyllyn kaaren takia. Se täydellinen pylly ei säily ikuisesti.. se mätänee haudassa kumminkin...

        Mutta kukin tavallaan. Jokainen itse valitsee elämällensä merkityksen. Minun elämäni merkityksellisyys tulee elämisestä itsestään.

        Mulla itsellä on tullut monien epäonnistumisten jälkeen aikoja, jolloin on pitkäänkin yksin, eikä etsi, mutta sitten on taas tullut vaiheita, jolloin taas etsii.

        Ymmärrän kylä tämänkin, kuten Harmis puhui 50-luvun naisista, että nykyään saattaa olla vaikeaa löytää.

        Tuosta fitnesskulttuurista. Totta, monet perustelee terveydellä, mutta lopputulokset on tässäkin asiassa lopulta nämä: terveet ihmiset pariutuvat.

        Jos molemmat ovat terveitä ja käyvät salilla, on todennäköisempää, että mies on parempi.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla itsellä on tullut monien epäonnistumisten jälkeen aikoja, jolloin on pitkäänkin yksin, eikä etsi, mutta sitten on taas tullut vaiheita, jolloin taas etsii.

        Ymmärrän kylä tämänkin, kuten Harmis puhui 50-luvun naisista, että nykyään saattaa olla vaikeaa löytää.

        Tuosta fitnesskulttuurista. Totta, monet perustelee terveydellä, mutta lopputulokset on tässäkin asiassa lopulta nämä: terveet ihmiset pariutuvat.

        Jos molemmat ovat terveitä ja käyvät salilla, on todennäköisempää, että mies on parempi.

        Todellavaikeeta

        No. Minä en ole terve. Sairastan parantumatonta ja etenevää sairautta.

        Tällä hetkellä sairauteni on remissiossa ja kaikki tutkimukset ovat antaneet lupaavia näyttöjä siitä, että sairauteni ei ole enää aktiivinen.

        Silti en voi olla satavarma että saan elää terveenä lopun elämäni. Ei paljon tarvita, kun sairauteni voi aktivoitua.

        Siinäkin syy, miksi en pariudu. Plus .. en halua pariutua. Haluan nauttia kaikesta mitä vielä voin tehdä. Niin kauan kuin pysyn terveenä.

        Ja mitä tuohon fitnes-kulttuuriin tulee..
        En esimerkiksi saa rasittaa itseäni liikaa, sillä se saattaa aktivoida sairauteni. Joten on hyvä, etten ole hurahtanut mihinkään fitnessiin.
        Ja olen liuan vanhakin moiseen .. jo kohta viisikymppinen.

        Käytkö sinä salilla?


    • Anonyymi

      Aika hyvä kahuelokuva voisi tulla jos kaikki palstan naamat hyökkäisivät kerralla toistensa kimppuun.

      Sillloin olet viisas kun ymmärrät oman tyhmyytesi.

    • Anonyymi

      kun joo tekisi pelin kuin Space Invaders jossa palsan naamakuvia..

      • Joo, ehkä sittfnkin lisäö rauhoitravia tabujs dosettiin...🤔


    • Anonyymi

      disse the backman, ampuu jotain mikkojuhania ja tiputtaa pisteitä saaa mitä saakaan.

    • Anonyymi

      Minulla saattoi olla nuorempana pari vuotta dilemmasi hieman toisinpäin; oli paljon miehiä, joille sovin, mutta miehet eivät sopineet minulle 🤷‍♀️

      - Sheena

    • Anonyymi

      Tuollainen peli, vähän kuin space invaders -juttu mutta voisi ampua palstalaisia jotka olisivat pieniä pyörivä palloja taivqallla. eripisteitä sitten mitä toisia ampuu.

    • Anonyymi

      itseänikin todella paljon ihmeäää miten joku haawvlijsa tullut uneeni.

      tuollaisessa voisi olla ideaakin, ainakin enemmän kuin Angery Birdeissa jos palstalaisten pikkukuvista jotain palloja jotka tlevat kuin hyökkääjät ja pitää niitä ampusa, torjusa.

    • Anonyymi

      Mitä viisaaampi olet5 sitä enemmän opit ymmärtämään omaa tyhmyyttäsi.

    • Samaa polkua on tullut tallattua, osapuilleen samoin tunnelmin, aikaavievä prosessi...

    • M184

      "Huomaa hyvän tyypin ........" Tähän kohtaan sellainen kysymys että kun tämä havainto on tehty niin missä vaiheessa sulla tulee mieleen että tämän kanssa tulee lähinnä sote-sektorille menevä suhde tai että tämän kanssa joutuu koko ajan olemaan tukena?

      Tuleeko tämä oletus jo ennen kuin ehditte vaikka treffeille vai tutustumisen kautta? Ehkä pohtisin asiaa myös siltä kantilta että alat keksiä tekosyitä ja suojelet itseäsi rakentamalla tuollaista muuria ympärillesi.

      • Anonyymi

        Minä en ala ketään tukemaan!


    • Anonyymi

      miten teet tuollaisen että saat siis pointerin johonkin muistiosoi joks on sitten aivswn fyysistä muistias sen sisällä ja piirtää sinne vaikka pisteitä...

    • Anonyymi

      Jännä juttu, mutta mä itse olen kulkenut tuota polkua likipitäen ihan toiseen suuntaan, jos poistetaan yhtälöstä tuo hätä ja kelpaamattomuuden tunne. Sellasia mä en ole oikein tuntenut koskaan. Ehkä koska en ole koskaan etsinyt, niin ei ole tullut tollasia mietittyä.

      Mutta siis mä olen lakannut pohtimasta tuota aikuisuutta. Se oli iso juttu joskus prikymppisenä, olla niin hiton aikuinen ja kaikki muu sellanen. Nykyään olen oppinut päästämään irti siitä . Mä en silleen kaipaa enää aikuisuutta, oikeastaan kaipaan sitä, että ihminen on päässyt jo sen aikuisuuteen sairastumisen ylitse ja osaa otaa elämän rennosti. 🙂

    • Hätä on pariutumisen pahin uhka, se saa valitsemaan huonoja suhteita. Samoin se, ettei arvosta itseään ja tyytyy ottamaan jonkun vain saadakseen jotain. En sano, että tekisit niin, vaan puhun yleisellä tasolla.

      Voisiko omaan kelpaavuuteen vaikuttaa oma asenne? Se, että on peruspositiivinen eikä katkera eikä epätoivoisen ripustautuva jo tekee paljon viehättävämmäksi muiden silmissä. Huonon ja kuormittavan suhteen jälkeen on itsetunto kovilla ja voimat heikot. Siinä kohtaa on suuri vaara mennä metsään… Aika parantaa ja tekee ihmisestä objektiivisemman.

      Meissä keski-ikäisissä tahtoo ongelmat kärjistyä oli ne sitten mitä laatua vaan, ja myös mt-ongelmat usien pahenee. Iso osa saman ikäluokan ihmisistä on jo suhteessa ja vapaissa on suhteessa enemmän heitä, jolla on isoja ongelmia (verrattuna alle 25-30v, jolloin on enemmän vapaita ja vähemmän ongelmaisia). Harva meistä ihmisistä selviää elämän alusta loppuun ilman tilapäistä väsymystä, työuupumusta, ohimenevää alakuloa yms. En nyt puhu normaalin elämän normaaleista reaktiosta stressiin ja ikäviin tapahtumiin vaan isoista ja enemmän pysyvistä ongelmista, joihin ei ole löydettävissä tasapainoa.

      Olen itse ollut aina se tukikeppi ja vastuunkantaja. Enää en halua ottaa roolia. Haluan parin, jonka kanssa saan itsekin olla heikko ja joka myös saa olla tarpeen mukaan heikko ja vahva. Tuki on ideaalitilanteessa molemmin puolista. Olen sellaisia suhteen alkuja kokenut, missä olen noin kokenut olevan!

      En näe enää parisuhteella arvoa, näen arvon vain tyydyttävällä parisuhteella. Jos sitä ei ole saatavissa, ei voi mitään muuta kuin elää tyytyväisenä sinkkuna elämäänsä. Huonoon ja toimimattomaan ei kannata lähteä vain kokeillakseen, jos se sittenkin toimisi.

      • Anonyymi

        "Hätä on pariutumisen pahin uhka, se saa valitsemaan huonoja suhteita. Samoin se, ettei arvosta itseään ja tyytyy ottamaan jonkun vain saadakseen jotain. En sano, että tekisit niin, vaan puhun yleisellä tasolla."

        Mulle hyvin tuttu tunne nuoruudesta. Nuorena ei aina miettinut muuta kuin vain sen, että saa riittävän hyvännäköisen naisen ja saa seksiä. Siinä 20 iässä ei välttämättä edes ajatellut, että aina pitäisi johtaa parisuhteeseen. Kun ikää tulee, kaikki muuttuu.

        En kuitenkaan näe siinä mitään erityistä ongelmaa, jos 20 vuotias mies menee etsimään naista ja pelkkä seksikin riittää. Seksin tietysti pitää olla vapaaehtoista molemmin puolin. Kun sitä aikansa saa kokemuksia, huomaa aivan luonnostaan ajan kanssa, kuinka lopulta haluaa paljon muutakin. Itse olen jo kauan aikaa sitten ohittanut 20 iän. Siitäkin on jo jonkin verran aikaa, kun ohitin 30 iän. Valitettavasti minä vaan en kuulunut niihin miehiin, jotka saivat elää 20 vuotiaana "normaalia" nuoruutta. Hyvin yksinäinen olin tuossa iässä. Kokemukset täytyi hankkia pornon kautta. Tämä nyt ei tietenkään ole läheskään sama asia kuin onnistua "pokaamaan" nainen vaikka edes yhdeksi yöksi. Onneksi en enää tarvitse pornoakaan, koska se nyt ei ainakaan vie eteenpäin sosiaalisissa taidoissa, vaan pikemminkin hidastaa entisestään kumppanin löytämistä.

        "Voisiko omaan kelpaavuuteen vaikuttaa oma asenne? Se, että on peruspositiivinen eikä katkera eikä epätoivoisen ripustautuva jo tekee paljon viehättävämmäksi muiden silmissä. "

        Tuo on tietysti totta, mutta sitten tullaan tähän problematiikkaan. Kyllähän tutkimuksista tiedetään, että me saamme erilaisia taipumuksia, joten toisille voi olla helpompaa olla vaikkapa peruspositiivinen.

        Tuon ripustautuvuuden kanssa olen paljonkin joutunut tekee töitä. Sekin, kun on tahtonut tulla itsellä hyvin automaattisesti. Tästäkin voi toki ajan kanssa harjoittelemalla oppia pois. Toisaalta sitten tulee vastaan se toinen ääripää.

        "Huonon ja kuormittavan suhteen jälkeen on itsetunto kovilla ja voimat heikot. Siinä kohtaa on suuri vaara mennä metsään… Aika parantaa ja tekee ihmisestä objektiivisemman."

        Se on juuri näin. Aika parantaa. Muistan hyvin, kuinka epäonnistumisten hetkellä olen saattanut nähdä, että kaikki vika on kyseisessä naisessa, jonka kanssa epäonnistuin. Harmi vaan, jos tätä tapahtuu paljon. Ajan kanssa kuitenkin oppii näkemään asiat objektiivisemmin. Toisaalta tässä siitä huolimatta näkee erilaisia lainalaisuuksia ja miettii, miksi asiat menevät kuten menevät.

        "Meissä keski-ikäisissä tahtoo ongelmat kärjistyä oli ne sitten mitä laatua vaan, ja myös mt-ongelmat usien pahenee. "

        Minä taas väittäisin, että pahin aika oli siinä 20-30 vuotiaana varsinkin epäonnistumisten hetkellä. Ajan kanssa oppii elämään erilaisten ongelmien kanssa ja voisin jopa sanoa, että esimerkiksi viha ei nouse enää samalle tasolle kuin 20-30 iässä.

        "Iso osa saman ikäluokan ihmisistä on jo suhteessa ja vapaissa on suhteessa enemmän heitä, jolla on isoja ongelmia (verrattuna alle 25-30v, jolloin on enemmän vapaita ja vähemmän ongelmaisia)."

        Tähän voi auttaa se, että etsii parisuhdetta (heteroparisuhdetta) sellaiselta alueelta, jossa vastakkaista sukupuolta on enemmän. Tosin tässä, jos etsii vaikkapa ulkomailta, tulee sitten tämä kielimuurkikysymys ja eri kulttuureistakin on hyvä olla riittävästi perillä. Itsellä on tästä jonkin verran kokemusta ja sen tiedän, että työtä tämäkin vaatii. Ei kuitenkaan missään tapauksessa huonokaan asia, jos vaan jaksasa tehdä töitä tämän asian eteen: opetella vähintään hyvä englanti ja mielellään myös muitenkin kieliä ja lisäksi käyttää aikaa eri kulttuureihin perehtymiseen.

        Niin, koska vapaita on aina rajllinen määrä, minulla on asiasta sellainen teoria, että on hyvä miettiä kuinka paljon sulkee ovia. Pitääkö kumppanin esimerkiksi olla suomalainen vai löytyisikö muuallakin mahdollisuuksia.

        "Haluan parin, jonka kanssa saan itsekin olla heikko ja joka myös saa olla tarpeen mukaan heikko ja vahva."

        Tässä tullaan sellaiseen ongelmaan: kumman sukupuolen on helpompaa olla "heikko".

        "En näe enää parisuhteella arvoa, näen arvon vain tyydyttävällä parisuhteella. "

        Samaa mieltä.

        "Jos sitä ei ole saatavissa, ei voi mitään muuta kuin elää tyytyväisenä sinkkuna elämäänsä. "

        SInkkuna ei vaan pysty olemaan koskaan kovin tyytyväinen, mutta jos vaihtoehtoja ei ole, sitten eletään ja ollaan tyytymättömämpiä kuin onnellisessa parisuhteessa elävät. Tämän voin sanoa, että koko elämän ajan olen ollut kateellinen niille ihmisille, joilla on onnellinen parisuhde. Koko elämän ajan olen ollut kateellinen esimerkiksi komeelle, menestyneelle, lihaksikkaalle miehelle, joka on onnellisessa suhteessa kaunottaren kanssa.

        "Huonoon ja toimimattomaan ei kannata lähteä vain kokeillakseen, jos se sittenkin toimisi."

        Se on juuri näin.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Hätä on pariutumisen pahin uhka, se saa valitsemaan huonoja suhteita. Samoin se, ettei arvosta itseään ja tyytyy ottamaan jonkun vain saadakseen jotain. En sano, että tekisit niin, vaan puhun yleisellä tasolla."

        Mulle hyvin tuttu tunne nuoruudesta. Nuorena ei aina miettinut muuta kuin vain sen, että saa riittävän hyvännäköisen naisen ja saa seksiä. Siinä 20 iässä ei välttämättä edes ajatellut, että aina pitäisi johtaa parisuhteeseen. Kun ikää tulee, kaikki muuttuu.

        En kuitenkaan näe siinä mitään erityistä ongelmaa, jos 20 vuotias mies menee etsimään naista ja pelkkä seksikin riittää. Seksin tietysti pitää olla vapaaehtoista molemmin puolin. Kun sitä aikansa saa kokemuksia, huomaa aivan luonnostaan ajan kanssa, kuinka lopulta haluaa paljon muutakin. Itse olen jo kauan aikaa sitten ohittanut 20 iän. Siitäkin on jo jonkin verran aikaa, kun ohitin 30 iän. Valitettavasti minä vaan en kuulunut niihin miehiin, jotka saivat elää 20 vuotiaana "normaalia" nuoruutta. Hyvin yksinäinen olin tuossa iässä. Kokemukset täytyi hankkia pornon kautta. Tämä nyt ei tietenkään ole läheskään sama asia kuin onnistua "pokaamaan" nainen vaikka edes yhdeksi yöksi. Onneksi en enää tarvitse pornoakaan, koska se nyt ei ainakaan vie eteenpäin sosiaalisissa taidoissa, vaan pikemminkin hidastaa entisestään kumppanin löytämistä.

        "Voisiko omaan kelpaavuuteen vaikuttaa oma asenne? Se, että on peruspositiivinen eikä katkera eikä epätoivoisen ripustautuva jo tekee paljon viehättävämmäksi muiden silmissä. "

        Tuo on tietysti totta, mutta sitten tullaan tähän problematiikkaan. Kyllähän tutkimuksista tiedetään, että me saamme erilaisia taipumuksia, joten toisille voi olla helpompaa olla vaikkapa peruspositiivinen.

        Tuon ripustautuvuuden kanssa olen paljonkin joutunut tekee töitä. Sekin, kun on tahtonut tulla itsellä hyvin automaattisesti. Tästäkin voi toki ajan kanssa harjoittelemalla oppia pois. Toisaalta sitten tulee vastaan se toinen ääripää.

        "Huonon ja kuormittavan suhteen jälkeen on itsetunto kovilla ja voimat heikot. Siinä kohtaa on suuri vaara mennä metsään… Aika parantaa ja tekee ihmisestä objektiivisemman."

        Se on juuri näin. Aika parantaa. Muistan hyvin, kuinka epäonnistumisten hetkellä olen saattanut nähdä, että kaikki vika on kyseisessä naisessa, jonka kanssa epäonnistuin. Harmi vaan, jos tätä tapahtuu paljon. Ajan kanssa kuitenkin oppii näkemään asiat objektiivisemmin. Toisaalta tässä siitä huolimatta näkee erilaisia lainalaisuuksia ja miettii, miksi asiat menevät kuten menevät.

        "Meissä keski-ikäisissä tahtoo ongelmat kärjistyä oli ne sitten mitä laatua vaan, ja myös mt-ongelmat usien pahenee. "

        Minä taas väittäisin, että pahin aika oli siinä 20-30 vuotiaana varsinkin epäonnistumisten hetkellä. Ajan kanssa oppii elämään erilaisten ongelmien kanssa ja voisin jopa sanoa, että esimerkiksi viha ei nouse enää samalle tasolle kuin 20-30 iässä.

        "Iso osa saman ikäluokan ihmisistä on jo suhteessa ja vapaissa on suhteessa enemmän heitä, jolla on isoja ongelmia (verrattuna alle 25-30v, jolloin on enemmän vapaita ja vähemmän ongelmaisia)."

        Tähän voi auttaa se, että etsii parisuhdetta (heteroparisuhdetta) sellaiselta alueelta, jossa vastakkaista sukupuolta on enemmän. Tosin tässä, jos etsii vaikkapa ulkomailta, tulee sitten tämä kielimuurkikysymys ja eri kulttuureistakin on hyvä olla riittävästi perillä. Itsellä on tästä jonkin verran kokemusta ja sen tiedän, että työtä tämäkin vaatii. Ei kuitenkaan missään tapauksessa huonokaan asia, jos vaan jaksasa tehdä töitä tämän asian eteen: opetella vähintään hyvä englanti ja mielellään myös muitenkin kieliä ja lisäksi käyttää aikaa eri kulttuureihin perehtymiseen.

        Niin, koska vapaita on aina rajllinen määrä, minulla on asiasta sellainen teoria, että on hyvä miettiä kuinka paljon sulkee ovia. Pitääkö kumppanin esimerkiksi olla suomalainen vai löytyisikö muuallakin mahdollisuuksia.

        "Haluan parin, jonka kanssa saan itsekin olla heikko ja joka myös saa olla tarpeen mukaan heikko ja vahva."

        Tässä tullaan sellaiseen ongelmaan: kumman sukupuolen on helpompaa olla "heikko".

        "En näe enää parisuhteella arvoa, näen arvon vain tyydyttävällä parisuhteella. "

        Samaa mieltä.

        "Jos sitä ei ole saatavissa, ei voi mitään muuta kuin elää tyytyväisenä sinkkuna elämäänsä. "

        SInkkuna ei vaan pysty olemaan koskaan kovin tyytyväinen, mutta jos vaihtoehtoja ei ole, sitten eletään ja ollaan tyytymättömämpiä kuin onnellisessa parisuhteessa elävät. Tämän voin sanoa, että koko elämän ajan olen ollut kateellinen niille ihmisille, joilla on onnellinen parisuhde. Koko elämän ajan olen ollut kateellinen esimerkiksi komeelle, menestyneelle, lihaksikkaalle miehelle, joka on onnellisessa suhteessa kaunottaren kanssa.

        "Huonoon ja toimimattomaan ei kannata lähteä vain kokeillakseen, jos se sittenkin toimisi."

        Se on juuri näin.

        Todellavaikeeta

        Tarkoitan ongelmien syventymisellä iän myötä sitä, että viikonloppuisin vähän liian rajusti rällästävästä opiskelijasta kasvaa 15-20 vuodessa kanssa alkoholisti, jos ei lopeta. Merkittävä osa toimintakykyä haittaaviata aivovammoista on keski-ikäisillä alkoholien suurkäyttäjillä. Nistit yleensä kuolee alla 40v, ellei lopeta. Mielenterveys ongelmat joko saadaan hoidettua tai sitten ollaan lähellä työkyvyttömyyttä. Syrjäytymisen ongelmat kasaantuu keski-ikää kohden. Yksinäisyys usein vain korostuu iän myötä. Ongelmilla on taipumus kerääntyä.

        Vain murrosiän jälkikuohut, testosteronin tasoittuminen (aggressiivisuus) ja sosiaalisuuden oppiminen (kun ympäristö on otollinen) paranee ajan kanssa.

        Komean miehen ja kauniin naisen liitto ei tarkoita automaattisesti onnellista elämää. Aika harvoin kahden pintaihmisen liitto on syväonnellinen vaan enemmänkin status-kulissi. Onnellisuus ei tule ulkoisesta vaan sisäisessä! Parisuhteet edes harvoin on jatkuvaa korkea lentoa ja onnea, vaan ne on sekoitus onnen, ilon, turhautumisen, kiukun, turvallisuuden ja paria muuta tunnetta. Joku joskus siteerasi tutkimusta, että miehet on onnellisempia ja elävät pidempään liitossa. Naiset eivät. Vieläkin, vaikka elämme 2020-lukua, nainen on useimmmin se kuka joustaa omastaan ja kantaa enemmän yhteisestä ja lapsista. Ilokseni näen, että 10-20v nuoremmilla isyys ja mieheys on usein jo kokonaisvaltaisempaa.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Tarkoitan ongelmien syventymisellä iän myötä sitä, että viikonloppuisin vähän liian rajusti rällästävästä opiskelijasta kasvaa 15-20 vuodessa kanssa alkoholisti, jos ei lopeta. Merkittävä osa toimintakykyä haittaaviata aivovammoista on keski-ikäisillä alkoholien suurkäyttäjillä. Nistit yleensä kuolee alla 40v, ellei lopeta. Mielenterveys ongelmat joko saadaan hoidettua tai sitten ollaan lähellä työkyvyttömyyttä. Syrjäytymisen ongelmat kasaantuu keski-ikää kohden. Yksinäisyys usein vain korostuu iän myötä. Ongelmilla on taipumus kerääntyä.

        Vain murrosiän jälkikuohut, testosteronin tasoittuminen (aggressiivisuus) ja sosiaalisuuden oppiminen (kun ympäristö on otollinen) paranee ajan kanssa.

        Komean miehen ja kauniin naisen liitto ei tarkoita automaattisesti onnellista elämää. Aika harvoin kahden pintaihmisen liitto on syväonnellinen vaan enemmänkin status-kulissi. Onnellisuus ei tule ulkoisesta vaan sisäisessä! Parisuhteet edes harvoin on jatkuvaa korkea lentoa ja onnea, vaan ne on sekoitus onnen, ilon, turhautumisen, kiukun, turvallisuuden ja paria muuta tunnetta. Joku joskus siteerasi tutkimusta, että miehet on onnellisempia ja elävät pidempään liitossa. Naiset eivät. Vieläkin, vaikka elämme 2020-lukua, nainen on useimmmin se kuka joustaa omastaan ja kantaa enemmän yhteisestä ja lapsista. Ilokseni näen, että 10-20v nuoremmilla isyys ja mieheys on usein jo kokonaisvaltaisempaa.

        Gurpan ei pitäis asettaa liikaa vaatimuksia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Gurpan ei pitäis asettaa liikaa vaatimuksia

        Miksi keski-ikäinen ja täysjärkinen ihminen (oli sitten mies tai nainen) ehdoin tahdoin valitsisi jotain joka tekee elämästä huonompaa? Kurpalla on ilman miestäkin läheisiä ihmisiä elämässä, elämä on ihan hyvää ja perusonnellista.

        Miehen ei tarvitse olla täydellinen, mutta suhteeseen ryhtymiseen tarvitaan molemminpuoliset tunteet ja molemminpuolinen tahto. Ja miehen nyt on vaan oltava kohtalaisen älykäs, aikuiseksi kasvanut ja empatiakykyinen, jotta on aineksia muutakin kuin hetken hekumaan. Tiedän omasta kokemuksestani, että sellaisia miehiä on harvassa, mutta heitä kuitenkin on olemassa.

        Samaa ei voi sanoa ätmin toiveesta… Perus-ätmi itkee, ettei kelpaa, mutta kuitenkaan oikeasti hänelle kelpaa vain kaunis, nuori, palveluhaluinen, epäitsenäinen tahdoton js mielellään vähän tyhmä pompotettava nainen. Miss Suometkin on rumia ja läskejä kuten tällä palstallakin on nähty. 😆🙄 Voin jo sanoa, ettei meillä ätmin kanssa tule match’ään kumminkaan päin. Ihan turhaan siis soitat suutasi vaatimuksistani.


    • Anonyymi

      Tuollainen juttu että jos pystyisit jos itse pystyisit aina ennalta määräämään yöunet mitä näet, minä pystyn kyllä jollain tavoin, tuollainen erikoinen juttu haaveilija oli unessa, kävin pissillä vessassa välillä ja jatkoin unta.

      Mutta jos voisi täsmällisesti määrätä vaikkas olemassa barbie-elokuvan barbie.

    • Anonyymi

      Itseensätutustumisen matkan alkuvaiheella voi tulla toi harha. Ehkä jo ykkösaskeleella. Että olisi jotenkin toisia kehittyneempi, yläpuolella… että pitäisi jotenkin kantaa toisia.

      Kun/ jos matka jatkuu, tajuaa että tuo(kin) on vain oman egon kepposia.

    • Voiko kyse olla jonkinlaisesta suojamuurista? On helpompi olla yksin ja keksiä pikkuvikoja ettei tarvitse olla kenenkään kanssa. Ehkä treffailutaidotkin jo ruosteessa? Nyt lähdet huvittelemaan ja pillujahtiin, niin pääset taas vauhtiin.

      🤪🤪🤪

      • Kyllä siis dissi tarvitsee naisen joka toimii itsenäisesti joka asiassa vaikka jalka poikki olisi kun dissen opetuskin on ”siperia opettaa” kuulin lasten opetus menetelmä niin. Että on hyvä huomata että ainakin hakee oikean kaltaista.


      • Siis kyllä se pitää selviyty siitä auton jäätymisestä esim nätisti tienposkeen emännällä on köysi takana ja vetää auton koko matkalta ja korjaa autonsa seuraavalla huoltsikalla.


      • Anonyymi

        Muistan aloittajan joskus valittaneen kuinka tapaamillaan naisilla oli kovasti suojamuureja. Ehkä heillä oli vain enemmän itsetuntemusta.


      • Anonyymi

        Minä olen joutunut paljonkin harjoittelemaan "pokaamista".

        Tdeollavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan aloittajan joskus valittaneen kuinka tapaamillaan naisilla oli kovasti suojamuureja. Ehkä heillä oli vain enemmän itsetuntemusta.

        Tapasiko palstan naisia suojamuurien takana?


    • Anonyymi

      tuollsinen jotain tosi hauskaa jos uneenkin ilmssantuu yllåttäen joku Citronella..

    • Sinullahan on sitten jo melko hyvin pullat uunissa, kun tuolta näyttää ja tuntuu.👍

      Itse olen siinä ajatuksessa, ettei enää ole ihmistä, kelle kelpaisin, tai kuka olisi sopiva kaikella tapaa minulle. - Vaikka minulla ei toki ole mikään hätä sen kanssa, enää.
      Siihen ajatukseen ikään kuin tyytyy ja tottuu. Se on osa elämää ja näin on minulle tarkoitettu.

      Mutta sinusta vielä.. olisiko sinulla kuitenkin jokin satutetuksi tulemisen pelko, epäonnistumisen pelko, hylätyksi tulemisen pelko, sitoutumiskammo tai mitä näitä nyt onkaan? Oletko varma, että tuo mahdollisen kumppaniehdokkaan näkeminen jotenkin keskeneräisenä tai "korjausta odottavana" on ihan todellista, vai tuntuisiko sinusta vaan siltä, koska et taas haluaisi antaa itsestäsi suhteeseen enemmän kuin mitä saat takaisin?

      Se on mielestäni ihan hyvää ja tärkeää pohdintaa, mutta toki asiaan vaikuttaa myös se, millaista signaalia sinulle tulee vastaan. - Jos sillä kumppaniehdokkaalla on kova kiire edetä suhteessa pidemmälle, mutta itse vähän epäröit, anna silti itsellesi aikaa pohtia loppuun ne epävarmat ajatuksesi. Jos se ihminen välittää sinusta todella, hän varmasti suo sen ajan sinulle, kunhan ystävällisesti kerrot, miltä sinusta oikeasti tuntuu ja ettei pohdinta-aika tarkoita sitä, että pohdit samanaikaisesti muitakin vaihtoehtoisia ihmisiä. - Sillä voit samalla myös vähän koetella hänen kypsyyttään 🙂

      • Saattaa mulla olla vielä vaikka mitä fobioitakin, mutta ei ne nyt niin heti iske ainakaan. Eikä tässä oikeastaan ole mitään kumppaniehdokkaita tarvinnut miettiäkään, muuten kuin tälleen päähän pälkähtämällä. On ihan muutakin miettimistä rempan ja arkielämän puolesta...tälläiset tuumailut vaan irroittaa ajatuksia välillä sieltäkin. :o)

        Pikku Pirpana ehkä hipaisi jotain totuudenpoikaista...ehkä mulla on vielä jokin pieni totuttu tapa kiinnostua sellaisista naisista, jotka ovat oman polkunsa alkutaipaleella tai sen oman polun risteyskohdassa. Ja oikeasti sellainen ei nappaa...

        Mutta näitä on joskus kiva pohtia... :o)


      • Disseisback kirjoitti:

        Saattaa mulla olla vielä vaikka mitä fobioitakin, mutta ei ne nyt niin heti iske ainakaan. Eikä tässä oikeastaan ole mitään kumppaniehdokkaita tarvinnut miettiäkään, muuten kuin tälleen päähän pälkähtämällä. On ihan muutakin miettimistä rempan ja arkielämän puolesta...tälläiset tuumailut vaan irroittaa ajatuksia välillä sieltäkin. :o)

        Pikku Pirpana ehkä hipaisi jotain totuudenpoikaista...ehkä mulla on vielä jokin pieni totuttu tapa kiinnostua sellaisista naisista, jotka ovat oman polkunsa alkutaipaleella tai sen oman polun risteyskohdassa. Ja oikeasti sellainen ei nappaa...

        Mutta näitä on joskus kiva pohtia... :o)

        Tottakai, kun on kuitenkin jo kokenut elettyä elämää, parisuhteita, lapsiperheen arkea ja varmasti muitakin pysäyttäviä hetkiä, on luonnollista ja hyväkin pohtia joitakin elämässään toistuvia kuvioita. - Siinä pohtiessa yleensä oppii itsestään. - Vaikka ei pystyisi tulevaisuudessakaan toimimaan toisin, niin edes ymmärtää, miksi niin tapahtuu.
        Ja kenties pikkuhiljaa saa elämänsä mieleiseensä tärkeysjärjestykseen. - Oppii vielä enemmän arvostamaan niitä itselleen oikeasti tärkeitä asioita ja rakastamaan hyvällä tavalla itseään, vähän epätäydellisenäkin.

        Pohtiminen on hyväksi 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Tottakai, kun on kuitenkin jo kokenut elettyä elämää, parisuhteita, lapsiperheen arkea ja varmasti muitakin pysäyttäviä hetkiä, on luonnollista ja hyväkin pohtia joitakin elämässään toistuvia kuvioita. - Siinä pohtiessa yleensä oppii itsestään. - Vaikka ei pystyisi tulevaisuudessakaan toimimaan toisin, niin edes ymmärtää, miksi niin tapahtuu.
        Ja kenties pikkuhiljaa saa elämänsä mieleiseensä tärkeysjärjestykseen. - Oppii vielä enemmän arvostamaan niitä itselleen oikeasti tärkeitä asioita ja rakastamaan hyvällä tavalla itseään, vähän epätäydellisenäkin.

        Pohtiminen on hyväksi 🙂

        Pohtiminen on jees, mutta toisaalta se ei yksin auta...vielä pitäis tuumailut yleensä saada käytännössä toimimaan. :oD


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Pohtiminen on jees, mutta toisaalta se ei yksin auta...vielä pitäis tuumailut yleensä saada käytännössä toimimaan. :oD

        Kuten sanoin, minäkin olen saaanut paljon pohdittavaa näiden pelimiehen oppaiden ja sen myötä psykologiaan perehtymisen kautta. Totta, asiat pitäisi saada myös käytännössä toimimaan. Tätäkin voi kuitenkin harjoitella. Voi esimerkiksi oppia sosiaalisesta kömpelyydestä pois. Tai ainakin olemaan vähemmän kömpelö. Toisaalta tähän pitäisi saada myös mahdollisuus. Tämän takia esimerkiksi lait eivät saisi olla liian jyrkkiä, koska ei voida lähteä siitä, että nuoruudessa yksinäinen mies olisi heti "täydellinen".

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sanoin, minäkin olen saaanut paljon pohdittavaa näiden pelimiehen oppaiden ja sen myötä psykologiaan perehtymisen kautta. Totta, asiat pitäisi saada myös käytännössä toimimaan. Tätäkin voi kuitenkin harjoitella. Voi esimerkiksi oppia sosiaalisesta kömpelyydestä pois. Tai ainakin olemaan vähemmän kömpelö. Toisaalta tähän pitäisi saada myös mahdollisuus. Tämän takia esimerkiksi lait eivät saisi olla liian jyrkkiä, koska ei voida lähteä siitä, että nuoruudessa yksinäinen mies olisi heti "täydellinen".

        Todellavaikeeta

        Lait eivät ole kömpelöitä varten vaan niitä vartrn, jotka tarvitsevat suojaa.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Lait eivät ole kömpelöitä varten vaan niitä vartrn, jotka tarvitsevat suojaa.

        Mitä sanotaan YK:n ihmisoikeus julistuksessa?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sanotaan YK:n ihmisoikeus julistuksessa?

        Todellavaikeeta

        30 artiklaa, eli yhtä jos toista, mikä sinulle siiyä on epäselvää?


      • Disseisback kirjoitti:

        30 artiklaa, eli yhtä jos toista, mikä sinulle siiyä on epäselvää?

        Se minuakin kyllä kiinnostaa, että mihin artiklaan tässä keskustelussa viitataan. 🙂
        Olisiko Sinkut palstan agendalla 16. artiklan 2. mom: "Avioliiton solmiminen tapahtukoon vain tulevien aviopuolisoiden vapaasta ja täydestä suostumuksesta."? 🤔


      • Anonyymi

      • Xena-183 kirjoitti:

        Se minuakin kyllä kiinnostaa, että mihin artiklaan tässä keskustelussa viitataan. 🙂
        Olisiko Sinkut palstan agendalla 16. artiklan 2. mom: "Avioliiton solmiminen tapahtukoon vain tulevien aviopuolisoiden vapaasta ja täydestä suostumuksesta."? 🤔

        No minä vähän uumoilrn, että tämä "todellavaikeaa" ei ymmärrä kuin oman puolensa jostsin oikeudesta.

        Mutta odotan vastausta... kyllä noi artiklat on tarkkaan sanamuotoja myöten tarkkaan mietitty...

        Vaikka muuten toi Yk nykyään on aika "pellejärjestö". Hyvä idea...mut perseilijät senkin nollaa..


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No minä vähän uumoilrn, että tämä "todellavaikeaa" ei ymmärrä kuin oman puolensa jostsin oikeudesta.

        Mutta odotan vastausta... kyllä noi artiklat on tarkkaan sanamuotoja myöten tarkkaan mietitty...

        Vaikka muuten toi Yk nykyään on aika "pellejärjestö". Hyvä idea...mut perseilijät senkin nollaa..

        Tuossa myös on lisää pohdittavaa. Mitä olet mieltä?
        https://www.sak.fi/ajankohtaista/uutiset/vammaisten-syrjinta-arkea-ei-kutsuta-edes-tyohaastatteluun

        Todellavaikeeta



      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa myös on lisää pohdittavaa. Mitä olet mieltä?
        https://www.sak.fi/ajankohtaista/uutiset/vammaisten-syrjinta-arkea-ei-kutsuta-edes-tyohaastatteluun

        Todellavaikeeta

        Hei Todellavaikeeta,

        Sinä ilmeisesti haluat keskustella Dissen kanssa, mutta koska satuit tulemaan keskusteluun minun kommenttini juuressa, niin kaikki mitä tähän jatketaan, kilahtelee minun postilaatikossani 🙂
        Siksipä röyhkeästi tungen mukaan ja palaan tuohon sinun kommenttiisi: "Tämän takia esimerkiksi lait eivät saisi olla liian jyrkkiä, koska ei voida lähteä siitä, että nuoruudessa yksinäinen mies olisi heti "täydellinen"."

        Mihin tuolla viittasit? Olet linkittänyt maahanmuuttajiin sekä toimintarajoitteisiin liittyviä juttuja. Sinun pointtisi jää kuitenkin vähän epäselväksi. Voitko tarkentaa? 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa myös on lisää pohdittavaa. Mitä olet mieltä?
        https://www.sak.fi/ajankohtaista/uutiset/vammaisten-syrjinta-arkea-ei-kutsuta-edes-tyohaastatteluun

        Todellavaikeeta

        No sitä mirltä, että työelämä on nykyidin ihan terveillekin hektistä ja monessa työssä joutuu venymään, mihin vammaisilla ei ole mahdollisuuksia...jos ei osalla "normaalia" elämää elävistäkään.

        Ay-liikkeet on osiltaan minusta nykyään työmarkkinoitten jarruja. "Kokeilut" harvoin kannattaa puolin ja toisin...

        Töitä olisi useammalle, mutta se ei vain nykySuomessa kannata .

        Monen asisn summa, mutta harmi..🙄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mihin yk;n ihmisoikeusjulistuksrn artiklaan tässä viittaat?

        Kyllä löytyy mainintoja työstä ja syrjinnästä.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Hei Todellavaikeeta,

        Sinä ilmeisesti haluat keskustella Dissen kanssa, mutta koska satuit tulemaan keskusteluun minun kommenttini juuressa, niin kaikki mitä tähän jatketaan, kilahtelee minun postilaatikossani 🙂
        Siksipä röyhkeästi tungen mukaan ja palaan tuohon sinun kommenttiisi: "Tämän takia esimerkiksi lait eivät saisi olla liian jyrkkiä, koska ei voida lähteä siitä, että nuoruudessa yksinäinen mies olisi heti "täydellinen"."

        Mihin tuolla viittasit? Olet linkittänyt maahanmuuttajiin sekä toimintarajoitteisiin liittyviä juttuja. Sinun pointtisi jää kuitenkin vähän epäselväksi. Voitko tarkentaa? 🙂

        Joo, hauska tutustua. Me ei ollakaan taidettu vielä keskustella tällä palstalla. Ei se mitään, nyt keskustellaan :)

        Nämä nyt vaan oli esimerkkrjä siitä, kuinka nämä kysymykset ovat monimutkaisia. Eihän tässä ole missään tapauksessa kysymys siitä, että mä itse olisin kiinnostunut alaikäisistä tytöistä. Tämä olikin vaan esimerkki asioiden monimutkaisuudesta.

        Tämä, kun naisiin tutustumisessa todellakin on ollut kova työ ja harjoittelemalla myös sosiaaliset taidot on myös kehittyneet, tilannetaju parantunut jne.

        Olen huolissani tästä jatkuvasta pohtimisesta siitä, pitäisikö kaiken aikaa vaan keksiä lisää syitä tehdä esimerkiksi "omituisista hyypiöistä" rikollisia. Jos on sosiaalisissa taidoissa "tavallista enemmän" parantamisen varaa, sitä ei todellakaan ratkaista sillä, että lähdetään jokaiseen "mielenpahoitukseen" vaivaamaan poliisia. Aivan 100% varmasti poliisilla on muutakin tekemistä.

        Tämä on aina asennekysymys, mitä asialle tehdään, kuinka "huono-osaisia" tuetaan ja tässä tullaan myös aina tähän "pyhien uhrien" problematiikkaan.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, hauska tutustua. Me ei ollakaan taidettu vielä keskustella tällä palstalla. Ei se mitään, nyt keskustellaan :)

        Nämä nyt vaan oli esimerkkrjä siitä, kuinka nämä kysymykset ovat monimutkaisia. Eihän tässä ole missään tapauksessa kysymys siitä, että mä itse olisin kiinnostunut alaikäisistä tytöistä. Tämä olikin vaan esimerkki asioiden monimutkaisuudesta.

        Tämä, kun naisiin tutustumisessa todellakin on ollut kova työ ja harjoittelemalla myös sosiaaliset taidot on myös kehittyneet, tilannetaju parantunut jne.

        Olen huolissani tästä jatkuvasta pohtimisesta siitä, pitäisikö kaiken aikaa vaan keksiä lisää syitä tehdä esimerkiksi "omituisista hyypiöistä" rikollisia. Jos on sosiaalisissa taidoissa "tavallista enemmän" parantamisen varaa, sitä ei todellakaan ratkaista sillä, että lähdetään jokaiseen "mielenpahoitukseen" vaivaamaan poliisia. Aivan 100% varmasti poliisilla on muutakin tekemistä.

        Tämä on aina asennekysymys, mitä asialle tehdään, kuinka "huono-osaisia" tuetaan ja tässä tullaan myös aina tähän "pyhien uhrien" problematiikkaan.

        Todellavaikeeta

        "Me ei ollakaan taidettu vielä keskustella tällä palstalla." - Oletan, että tässä et viitannut siihen, että jossakin muualla olisimme. 😉

        Eli sinä haluat puolustaa nuoria miehiä, jotka mahdollisen sosiaalisen kömpelyytensä johdosta ovat tulleet pahoittaneeksi jonkun (naisen?) mielen ja tämä mielensäpahoittaja on ehkä ylireagoinut ja ollut jo kutsumassa poliisia apuun, vai?

        Niin.. - Nykyään tosiaan täytyy olla vielä paljon varovaisempi kuin aiemmin, ettei tule vahingossa (saati tahallaan) ylittäneeksi mitään rajaa käyttäytyessään tavalla, joka voidaan tulkita seksuaaliseksi häirinnäksi.
        Jos nuoruudessa on pulmia sosiaalisissa taidoissa, saattaa tällainen tilanne tulla eteen ja aiheuttaa pitkäksi aikaa hankaluuksia. Ehkä se aiheuttaa lisää arkuutta tai jopa niin, että henkilöä vältellään, jolloin hänellä on entistä vähemmän mahdollisuuksia harjoitella sosiaalisia tilanteita tai ottaa kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen. - Itseään toteuttava negatiivinen noidankehä.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        "Me ei ollakaan taidettu vielä keskustella tällä palstalla." - Oletan, että tässä et viitannut siihen, että jossakin muualla olisimme. 😉

        Eli sinä haluat puolustaa nuoria miehiä, jotka mahdollisen sosiaalisen kömpelyytensä johdosta ovat tulleet pahoittaneeksi jonkun (naisen?) mielen ja tämä mielensäpahoittaja on ehkä ylireagoinut ja ollut jo kutsumassa poliisia apuun, vai?

        Niin.. - Nykyään tosiaan täytyy olla vielä paljon varovaisempi kuin aiemmin, ettei tule vahingossa (saati tahallaan) ylittäneeksi mitään rajaa käyttäytyessään tavalla, joka voidaan tulkita seksuaaliseksi häirinnäksi.
        Jos nuoruudessa on pulmia sosiaalisissa taidoissa, saattaa tällainen tilanne tulla eteen ja aiheuttaa pitkäksi aikaa hankaluuksia. Ehkä se aiheuttaa lisää arkuutta tai jopa niin, että henkilöä vältellään, jolloin hänellä on entistä vähemmän mahdollisuuksia harjoitella sosiaalisia tilanteita tai ottaa kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen. - Itseään toteuttava negatiivinen noidankehä.

        Juuri näin. Sinä oivalsit heti asian juuri, kuten ajattelin. Juuri tämä negatiivinen noidankehä.

        Olenko mä jollain tavalla sinulle tuttu :)

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Sinä oivalsit heti asian juuri, kuten ajattelin. Juuri tämä negatiivinen noidankehä.

        Olenko mä jollain tavalla sinulle tuttu :)

        Todellavaikeeta

        Huomenta Todellavaikeeta,
        Minähän en voi tietää kuinka monta minulle tuttua Anonyymiä täällä kirjoittelee;)

        Kuvaamani tilanne tuntuu varmasti siitä nuoresta miehestä epäreilulta, mutta todennäköisesti hänen pulmansa estävät myös hänen kykyään asettua sen mielensä pahoittaneen naisen asemaan. Nainen on voinut kokea tilanteen oikeasti todella ahdistavana. - Henkinen väkivalta kuulostaa rajulta termiltä, mutta se on yleisin väkivallan muoto ja sen tunnistaminen on vaikeaa. - Henkistä väkivaltaa voi olla esimerkiksi itsensä vahingoittamisella uhkailu. - Enkä nyt siis tarkoita, että Sinä olisit koskaan tällaista tehnytkään. - Nuo sosiaaliset tilanteet vain saattavat joskus olla todella vaikeita, kuten olet havainnutkin 🙂

        Varmaan joka kymmenes ihminen kärsii sosiaalisten tilanteiden pelosta jossakin vaiheessa elämäänsä, joten se on kuitenkin suhteellisen tavallista ja siihen voi saada apua.

        https://mieli.fi/mielenterveys-koetuksella/kun-sosiaaliset-tilanteet-pelottavat/


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Huomenta Todellavaikeeta,
        Minähän en voi tietää kuinka monta minulle tuttua Anonyymiä täällä kirjoittelee;)

        Kuvaamani tilanne tuntuu varmasti siitä nuoresta miehestä epäreilulta, mutta todennäköisesti hänen pulmansa estävät myös hänen kykyään asettua sen mielensä pahoittaneen naisen asemaan. Nainen on voinut kokea tilanteen oikeasti todella ahdistavana. - Henkinen väkivalta kuulostaa rajulta termiltä, mutta se on yleisin väkivallan muoto ja sen tunnistaminen on vaikeaa. - Henkistä väkivaltaa voi olla esimerkiksi itsensä vahingoittamisella uhkailu. - Enkä nyt siis tarkoita, että Sinä olisit koskaan tällaista tehnytkään. - Nuo sosiaaliset tilanteet vain saattavat joskus olla todella vaikeita, kuten olet havainnutkin 🙂

        Varmaan joka kymmenes ihminen kärsii sosiaalisten tilanteiden pelosta jossakin vaiheessa elämäänsä, joten se on kuitenkin suhteellisen tavallista ja siihen voi saada apua.

        https://mieli.fi/mielenterveys-koetuksella/kun-sosiaaliset-tilanteet-pelottavat/

        Nämä empatiakuilut ovat kyllä hyvin monimutkainen ilmiö. Tuossa hyvin mielenkiintoista luettavaa huono-osaisuudesta.
        https://www.ku.fi/artikkeli/4372577-tutkijat-ylisukupolvisen-huono-osaisuuden-torjumiseen-tarvitaan-laaja-valikoima-kohdennettuja-toimenpiteita

        "Erojen kasvusta seuraa myös empatiakuilu: hyvin pärjäävien on vaikea eläytyä huono-osaisimpien asemaan ja heillä on negatiivisia ennakkoasenteita esimerkiksi toimeentulotuen saajia kohtaan."

        Ja tuossa:

        "Mitä vähemmän tiedämme toisistamme ja tunnemme toisiamme, sitä suuremmaksi empatiakuilu kasvaa, Björklund toteaa."

        Ehdin jo ottaa puheeksi tämän vammaisten työllistymisen. Tämä, jos on hankalaa työllistyä, tämä tuskin ainakaan parantaa tilannetta.

        Tuossa puhutaan harrastuksista:

        "Lapsille ja nuorille harrastuksilla, kuten kulttuurilla ja liikunnalla, on tärkeä merkitys paremman tulevaisuuden rakentamisessa. Niiden tulisi olla helposti saavutettavissa."

        Ja tämä:

        "Harrastukset laajentavat sosiaalisia piirejä, niistä voi löytää tärkeitä roolimalleja ja ne antavat arkeen rakennetta, Eskelinen kuvailee."

        Tässä toisaalta tullaan väistämättä tähänkin kysymykseen, kuinka hyvä toimintakyky eri ihmisillä on. Sosiaalisista piireistäkin, kun voi jäädä eri syistä myös ulkopuolelle. Kun tämä ulkopuolelle jääminen pitkittyy, tulee jälleen lisää tätä empatiakuilua.

        Tämä on tosiaan hankala ongelma, millä perusteella pitää heittää ulos piireistä, jos joku on pahoittanut vähän mielensä. Toinen kysymys, kuinka vakava tämä mielen pahoitus lopulta on verrattuna moneen muuhun ongelmaan. Kuinka hyvä ymmärräys näillä mielensä pahoittajilla on tosiaan siitä, millaisissa muissa ongelmissa monet ihmiset kärsii.

        Katsoppas vaikkapa henkirikostilastoja muualla maailmassa. Me Suomessa olemme tottuneet elämään suhteellisen turvallisessa maassa. Elääkö ihmiset muualla maailmassa samaa todellisuutta?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä empatiakuilut ovat kyllä hyvin monimutkainen ilmiö. Tuossa hyvin mielenkiintoista luettavaa huono-osaisuudesta.
        https://www.ku.fi/artikkeli/4372577-tutkijat-ylisukupolvisen-huono-osaisuuden-torjumiseen-tarvitaan-laaja-valikoima-kohdennettuja-toimenpiteita

        "Erojen kasvusta seuraa myös empatiakuilu: hyvin pärjäävien on vaikea eläytyä huono-osaisimpien asemaan ja heillä on negatiivisia ennakkoasenteita esimerkiksi toimeentulotuen saajia kohtaan."

        Ja tuossa:

        "Mitä vähemmän tiedämme toisistamme ja tunnemme toisiamme, sitä suuremmaksi empatiakuilu kasvaa, Björklund toteaa."

        Ehdin jo ottaa puheeksi tämän vammaisten työllistymisen. Tämä, jos on hankalaa työllistyä, tämä tuskin ainakaan parantaa tilannetta.

        Tuossa puhutaan harrastuksista:

        "Lapsille ja nuorille harrastuksilla, kuten kulttuurilla ja liikunnalla, on tärkeä merkitys paremman tulevaisuuden rakentamisessa. Niiden tulisi olla helposti saavutettavissa."

        Ja tämä:

        "Harrastukset laajentavat sosiaalisia piirejä, niistä voi löytää tärkeitä roolimalleja ja ne antavat arkeen rakennetta, Eskelinen kuvailee."

        Tässä toisaalta tullaan väistämättä tähänkin kysymykseen, kuinka hyvä toimintakyky eri ihmisillä on. Sosiaalisista piireistäkin, kun voi jäädä eri syistä myös ulkopuolelle. Kun tämä ulkopuolelle jääminen pitkittyy, tulee jälleen lisää tätä empatiakuilua.

        Tämä on tosiaan hankala ongelma, millä perusteella pitää heittää ulos piireistä, jos joku on pahoittanut vähän mielensä. Toinen kysymys, kuinka vakava tämä mielen pahoitus lopulta on verrattuna moneen muuhun ongelmaan. Kuinka hyvä ymmärräys näillä mielensä pahoittajilla on tosiaan siitä, millaisissa muissa ongelmissa monet ihmiset kärsii.

        Katsoppas vaikkapa henkirikostilastoja muualla maailmassa. Me Suomessa olemme tottuneet elämään suhteellisen turvallisessa maassa. Elääkö ihmiset muualla maailmassa samaa todellisuutta?

        Todellavaikeeta

        Tuossa muuten vielä hyvin sanottu:

        "Huono-osaisuus on ennen kaikkea yhteiskunnassa vallitsevasta hyväosaisuudesta sivuun jäämistä, kirjan tekijät määrittelevät. Hyvillä asioilla on taipumus kytkeytyä toisiinsa: jonkin tavoitteen, kuten koulutus- tai työpaikan tai henkilökohtaisen elämänmuutoksen, saavuttamisesta seuraa uusia myönteisiä siirtymiä. Kaikki eivät pääse tällaiseen hyvän kehään."

        Niin, nämä myönteiset siirtymätkö pitää katkaista sillä, että vähän "mokailee" tehdessään tuttavuutta naisiin. Sopii todella miettiä erilaisia seurauksia ja myös nähdä muutakin kuin vain se, mikä juuri sattuu sillä hetkellä osumaan omaan kipuun.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa muuten vielä hyvin sanottu:

        "Huono-osaisuus on ennen kaikkea yhteiskunnassa vallitsevasta hyväosaisuudesta sivuun jäämistä, kirjan tekijät määrittelevät. Hyvillä asioilla on taipumus kytkeytyä toisiinsa: jonkin tavoitteen, kuten koulutus- tai työpaikan tai henkilökohtaisen elämänmuutoksen, saavuttamisesta seuraa uusia myönteisiä siirtymiä. Kaikki eivät pääse tällaiseen hyvän kehään."

        Niin, nämä myönteiset siirtymätkö pitää katkaista sillä, että vähän "mokailee" tehdessään tuttavuutta naisiin. Sopii todella miettiä erilaisia seurauksia ja myös nähdä muutakin kuin vain se, mikä juuri sattuu sillä hetkellä osumaan omaan kipuun.

        Todellavaikeeta

        Ihmiselle kipu on yleensä hyvin epämukava henkilökohtainen kokemus. Usein on vaikea tuntea empatiaa sitä henkilöä kohtaan, jonka kokee aiheuttaneen sen kivun, joko tahallaan tai vaikka vaan epähuomiossa. - Se ei ole lainkaan epätavallista.

        Olet kyllä oikeassa siinä, että pitäisi olla empaattinen myös sitä satuttajaa kohtaan. Hänen roolinsa ei usein ole sen kivuttomampi kuin satutetun. Toisen loukkaaminen voi tuntua ihan yhtä pahalta kuin loukatuksi tuleminen. Siihen voi liittyä häpeää ja noloutta, kun ei ole tajunnut tekevänsä väärin. - Mutta sellainen toistensa kuunteleminen, anteeksi pyytäminen ja anteeksi antaminen melkein edellyttää sitä, että tuntee toista vähintäänkin jo jonkin verran tai olisi vaikka parisuhteessa.

        Pohdit, "millä perusteella pitää heittää ulos piireistä, jos joku on pahoittanut vähän mielensä". Tai, "kuinka vakava tämä mielen pahoitus lopulta on verrattuna moneen muuhun ongelmaan".

        Näihin en osaa ottaa kantaa, kun en tiedä mitä on tapahtunut.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Ihmiselle kipu on yleensä hyvin epämukava henkilökohtainen kokemus. Usein on vaikea tuntea empatiaa sitä henkilöä kohtaan, jonka kokee aiheuttaneen sen kivun, joko tahallaan tai vaikka vaan epähuomiossa. - Se ei ole lainkaan epätavallista.

        Olet kyllä oikeassa siinä, että pitäisi olla empaattinen myös sitä satuttajaa kohtaan. Hänen roolinsa ei usein ole sen kivuttomampi kuin satutetun. Toisen loukkaaminen voi tuntua ihan yhtä pahalta kuin loukatuksi tuleminen. Siihen voi liittyä häpeää ja noloutta, kun ei ole tajunnut tekevänsä väärin. - Mutta sellainen toistensa kuunteleminen, anteeksi pyytäminen ja anteeksi antaminen melkein edellyttää sitä, että tuntee toista vähintäänkin jo jonkin verran tai olisi vaikka parisuhteessa.

        Pohdit, "millä perusteella pitää heittää ulos piireistä, jos joku on pahoittanut vähän mielensä". Tai, "kuinka vakava tämä mielen pahoitus lopulta on verrattuna moneen muuhun ongelmaan".

        Näihin en osaa ottaa kantaa, kun en tiedä mitä on tapahtunut.

        Se on juuri näin. On myös erittäin kivuliasta saada hyypiön maine, jos on vähän kömpelösti yrittänyt tehdä tuttavuutta.

        Empatia ei ole aina yksinkertaista. Esimerkiksi minä sain ensimmäiset p*skat kokemukset tytöistä jo peruskoulussa. Kyllä on myös tytöt sanoneet mulle ilkeästi. Kuten mainitsitkin jo siitä arkuudesta, tämä nyt ei ainakaan asiaa paranna, jos on paljonkin kokenut jo peruskoulusta alkaen, kun myös tytötkin on ilkeitä.

        Muistan silloin, kun aloittelin tätä naisiin tutustumista ehkä enemmän siinä 25 iän jälkeen, kyllä muistan monet kivut juuri tästä hyypiön maineesta. Kyllä mä tämän pystyn naisista näkemään, milloin pitävät minua omituisena hyypiönä ja tottakai tämä on aina hyvin nolo kokemus. Tottakai tästä kannattaa ottaa opiksi ja yrittää kehittää esimerkiksi tilannetajua ja muuttaa tapaa, millä tutustuu. Kyllä tässä todellakin voi kehittyä. Ei nämä pelimiehen oppaat, joista mainitsin tai psykologiaan perehtyminen ole mennyt hukkaan.

        Siitä linkistä, jossa puhuttiin sosiaalisten tilanteiden pelosta, siinähän puhuttiin altistamisesta. Tähänkin, kun pitäisi olla myös mahdollisuus. Jos poliisin resursseja yhä enenevässä määrin käytetään näihin nuoruudessä yksin jääneisiin ehkä sosiaalisissa taidoissa vähän kömpelöihin miehiin, väittäisin kyllä 100%, että sillä vaan entisestään pahennetaan syrjäytymistä. En todellakaan näe ensisijaisena ratkaisuna poliisia, vaan sen, että resurssit kohdistetaan nimenomaan siihen, että tämä ongelma tunnistetaan.

        Tuossa on myös sulle tärkeetä luettavaa. Laitoin tämän linkin yhteen aikaisempaan keskusteluun, joten Disse on tämän lukenut.
        https://www.iltalehti.fi/perhe/a/2015090420295321

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on juuri näin. On myös erittäin kivuliasta saada hyypiön maine, jos on vähän kömpelösti yrittänyt tehdä tuttavuutta.

        Empatia ei ole aina yksinkertaista. Esimerkiksi minä sain ensimmäiset p*skat kokemukset tytöistä jo peruskoulussa. Kyllä on myös tytöt sanoneet mulle ilkeästi. Kuten mainitsitkin jo siitä arkuudesta, tämä nyt ei ainakaan asiaa paranna, jos on paljonkin kokenut jo peruskoulusta alkaen, kun myös tytötkin on ilkeitä.

        Muistan silloin, kun aloittelin tätä naisiin tutustumista ehkä enemmän siinä 25 iän jälkeen, kyllä muistan monet kivut juuri tästä hyypiön maineesta. Kyllä mä tämän pystyn naisista näkemään, milloin pitävät minua omituisena hyypiönä ja tottakai tämä on aina hyvin nolo kokemus. Tottakai tästä kannattaa ottaa opiksi ja yrittää kehittää esimerkiksi tilannetajua ja muuttaa tapaa, millä tutustuu. Kyllä tässä todellakin voi kehittyä. Ei nämä pelimiehen oppaat, joista mainitsin tai psykologiaan perehtyminen ole mennyt hukkaan.

        Siitä linkistä, jossa puhuttiin sosiaalisten tilanteiden pelosta, siinähän puhuttiin altistamisesta. Tähänkin, kun pitäisi olla myös mahdollisuus. Jos poliisin resursseja yhä enenevässä määrin käytetään näihin nuoruudessä yksin jääneisiin ehkä sosiaalisissa taidoissa vähän kömpelöihin miehiin, väittäisin kyllä 100%, että sillä vaan entisestään pahennetaan syrjäytymistä. En todellakaan näe ensisijaisena ratkaisuna poliisia, vaan sen, että resurssit kohdistetaan nimenomaan siihen, että tämä ongelma tunnistetaan.

        Tuossa on myös sulle tärkeetä luettavaa. Laitoin tämän linkin yhteen aikaisempaan keskusteluun, joten Disse on tämän lukenut.
        https://www.iltalehti.fi/perhe/a/2015090420295321

        Todellavaikeeta

        Huomenta,

        Tämä on edelleen tärkeä aihe ja käyt siitä hyvää keskustelua.

        Tuo "hyypiön maine" on ikävä asia, mutta luonnollisesti rajoittuu johonkin paikkaan tai kaveripiiriin. Nuorena sille on vaikea tehdä mitään, mutta se kannattaisi ottaa huomioon, kun suunnittelee esim. toisen- tai korkeamman asteen opintojaan tai lähtee työelämään. Paikan vaihdos voisi tuoda uuden tuttava- ja kaveripiirin, missä olisi helpompi aloittaa alusta. - Edelleen olen samaa mieltä siitä, että esim. koulukiusaamistapauksissa nimenomaan kiusaajan tulisi vaihtaa koulua, mutta kuten tiedämme, maailma ei ole aina reilua.

        Tässäkin artikkelissa oli muuten ajankohtainen aihe:

        Pojat | Pojat ovat epäempaattisia, ja se on pitkälti aikuisten vika, sanovat Poikien puhelimen asiantuntijat: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009642953.html

        Jos et pääse tätä lukemaan, kopioin pari kohtaa:

        "HULDÉN AJATTELEE, että tällainen muita väheksyvä puhetapa on omaksuttu aikuisilta. Se valuu nuorten puheeseen yhteiskunnallisista keskusteluista, nettikeskusteluista ja kotoa. Väheksyntää on monenlaista: se voi olla sanallista tai vaikkapa huutonauruemoji sellaisen uutisen perässä, jossa kerrotaan jollekulle käyneen huonosti.
        Väheksyntä kumpuaa empatiakyvyn puutteesta, joka heijastuu lapsiin ja nuoriin. Heidän maailmassaan se voi näyttäytyä esimerkiksi kiusaamisena ja väkivaltana"

        "Usein rajat ovat nuorilla vähän hukassa, ja siksi niistä puhutaan Poikien puhelimessa paljon. - Poikien puheista paistaa se, että he idealisoivat kovuutta ja vaativat sitä myös itseltään. Bahlaouane on pannut merkille, että jos poikien rajoja rikotaan, he eivät välttämättä tunnista sitä yhtä hyvin kuin tytöt. Poika voi kertoa, kuinka tyttöystävä on nauranut hänen peniksensä koolle, eikä hänen mieleensä ole tullut, ettei ongelma suinkaan ole sukuelimen koossa vaan siinä, että tyttöystävä ei kohtele häntä kunnioittavasti. - Tytöillä voi olla aivan yhtä toksiset jutut kuin pojilla, Huldén muistuttaa."


    • Anonyymi

      Mukavsa kun laitoit hymymerkkejä.

      Erästä asiaa mietin kyllä kun hampaat hyvässä kunnossa, niin kun loppuu ongelmat, silloin unohtuu helpostikin myös hammaslääkäårikäynnit.

      LihapullsUunis.

    • Anonyymi

      Olen luopunut edes ajatuksesta minkäänlaiseen suhteeseen.
      Let it rot, kuten kiinassa sanotaan.

    • Anonyymi

      Tykkään sinusta jopa niin paljon että teen sinusta pallon. Eli jos ruokkii paljon niin ihmisestä tulee pallo varsinkin jos syö paljon maitoa ja sokeria.

    • Anonyymi

      hyviä pelaajien nimiä; Sergei Nokimus...

      ... mutts niin josd niin vspssts lentos jossdain joku posldslsinrn mrnrr diyä smpuu js dss pidyriyä, yuollsdinrnhdsin ei ole kovin pashs ketään vastAAN.

    • Anonyymi

      Miten te jaksatte päivästä toiseen jaaritella piiiitkiä viestejä suolisivuilla milloin mistäkin tyhjänpäiväisestä aiheesta. Syvällisesti pohdiskellen kuin itämaan tietäjät. Voi pyhä sylvi. Hankkikaa ELÄMÄ💩

      • Anonyymi

        Oikeaa elämää elävät käy täällä vaan harvoin toteamassa että hohhoijaa👎💩


    • Anonyymi

      "Joskus vuosia taaksepäin mietin, ettei ole ihmisiä, kelle kelpaisin, tai ketkä olisivat sopivia kaikellatapaa minulle. Aikamoinen hätä jopa... (ymmärrän tavallaan ätmejä täällä mm.) Jokin nyt käsittämätön alemmuuskompleksi vaivasi."

      Aikaisemmassa keskustelussa, jossa puhuimme alemmuuskompleksista, suhtauduit varsin rennosti näihin nykyajan ulkonäköpaineisiin. Otin esille nämä Schwarzeneggerit ja Stallonet. Eikös Rocky-elokuva ole jo 70-luvun puolelta. Kyllähän Stallone jo silloin oli varsin lihaksikkaassa kunnossa. Sinulle ei näytä nämä julkisuuden lihaksikkaat "ihannemiehet" aiheuttaneen mitään paineita ulkonäön suhteen?

      Otin myös esille tämän: jos alkaa enemmänkin treenaamaan, saattaa helposti alkaa miettiä liikaa, paljonko nousee penkiltä. Olenko riittävän vahva "ihannemieheksi" tai miehekkääksi mieheksi.

      Et ottanut mitään kantaa tuohon penkkipunnerruskysymykseenkään. Kun puhutaan liikunnasta ja vartalosta, totesit, kunhan saa esimerkiksi kengännauhat solmittua ja hengittää :D

      Etkö muista, kuinka peruskoulussa pojat helposti mittailivat voimiaan. Tietysti osa pojista oli niin "hyviä tyyppejä", että saattoivat tällä komensoida paljon ja heiltä saatettiin "vaatia vähemmän".

      Toki tiedän joitakin miehiä, joihin ei Scwarzeneggerit ja Stallonet ei ole mitenkään vaikuttaneet. Ainakin itse näin väittävät. Saattavat muutenkin olla näitä "hyviä tyyppejä", joilla on "paljon kavereita" ja "paljon ystäviä" nimenomaan naisista. Kuten muistat, tästähän oli hiljattain keskustelua, saako naisella olla mieskamuja.

      Säästyitkö tosiaan nuorena näiltä "vaatimuksilta" olla vahva ja hyvä urheilussa?

      Kerroit, että kärsit alemmuuskompleksista ja ymmärrät myös ätmejä. Toisaalta sanoin aikaisemmassa keskustelussa, että et mieti esimerkiksi sosioekonomista asemaa, kun tutustut johonkin naiseen.

      Jos sinulle ei merkitse voima, lihakset, sosioekonominen asema jne mitään, lähteekö alemmuuden tunteet silloin yksinkertaisesti siitä, että haluat olla vain "hyvä tyyppi"?

      "No nyt taas näen valtavasti vaikka mitä mahdollisuuksia, mutta nyt mieleen nousee aivan toisenlaiset seinät."

      Minäkin näin 30 iän jälkeen valtavasti mahdollisuuksia, koska koin ensimmäisen kerran "kasvaneeni aikuiseksi".

      "Huomaa hyvän tyypin, mut toisaalta hän voi olla niin keskeneräinen aikuistumisessaan. "

      Muistan aikaisemmista keskusteluista: etkö sinä olekin ollut kestävässä parisuhteessa ja sinulla on myös lapsia?

      Olet todennäköisesti elänyt varsin "normaalin" nuoruuden.

      Minulla taas "normaalit" nuoruusvuodet meni "hukkaan" yksinäisyydessä. Ensimmäisen kerran 30 vuotiaana minä koin, että haluaisin elää "normaalin" nuoruuden ja että olen nimenomaan "samalla tasolla" näiden 20-24 vuotiaiden naisten kanssa. Sinä tuskin olet kokenut samalla tavalla 30 iän jälkeen.

      "Mähän oon puhunut paljon "itseensätutustumisen" puolesta...puhun yhä. Mutta ei se ainakaan vaikuta pariutumisen positiivisesti. Voi toki vaikuttaa, mutta ei sitä kannata sen vuoksi lähteä käymään läpi."

      Itseensätutustuminen on hyödyllistä, jos kärsii pariutumisongelmista. Olen edelleen sitä mieltä, että yksinäiselle miehelle nämä pelimiehen oppaat saattavat olla hyvä vaihtoehto alkuun. Muutakin kyllä tarvitaan, kuten esimerkiksi perehtymistä jonkin verran myös psykologiaan. Siinä sitä työtä tosiaan riittää, jos psykologia ei ole koskaan ollut aivan helpoimmasta päästä. Kuten jo ehdin mainita, "olosuhteiden pakosta" saattaa "kiinnostua" myös monesta muustakin asiasta.

      Todellavaikeeta

      • Anonyymi

        Jatkan vielä tästä itseensätutustumisesta. Sanoit jossain aikaisemmassa keskustelussa, että sosiaalisesta kömpelyydestä ei voisi oppia pois. Siinäpä se juuri on näiden pelimiesten oppaiden lukemisen tärkeys, samoin psykologiaan perehtyminen. Asiat ei ole aina niin yksinkertaisia. Oppii toisaalta lainalaisuuksia, mutta...

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä tästä itseensätutustumisesta. Sanoit jossain aikaisemmassa keskustelussa, että sosiaalisesta kömpelyydestä ei voisi oppia pois. Siinäpä se juuri on näiden pelimiesten oppaiden lukemisen tärkeys, samoin psykologiaan perehtyminen. Asiat ei ole aina niin yksinkertaisia. Oppii toisaalta lainalaisuuksia, mutta...

        Todellavaikeeta

        No mä luulen, että sun kohdalla jos puhun ihan perustavanlaatuisesta ihan perus: ihmisten välisestä sisiaalisuudesta, niin ollaan niin eri sivuilla ymmärryksessä...

        Ei mitkään kirjat tai oppaat mitään kerro, jos ei tavallaan ole pohjia... enkä mä osaa niitä täällä "selostaa".

        Varmaan kohdallani olisi vastaava tilanne, kun joku fyysikko alkaisi selittämään minulle kvanttifysiikkaa...kun prlkkä fysiikkakin mene ohi hilseen...välillä.

        En pahalla sano, mutta jokin perusta sinulta puuttuu...siksi mietin sitä asbergeriä itsekin...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mä luulen, että sun kohdalla jos puhun ihan perustavanlaatuisesta ihan perus: ihmisten välisestä sisiaalisuudesta, niin ollaan niin eri sivuilla ymmärryksessä...

        Ei mitkään kirjat tai oppaat mitään kerro, jos ei tavallaan ole pohjia... enkä mä osaa niitä täällä "selostaa".

        Varmaan kohdallani olisi vastaava tilanne, kun joku fyysikko alkaisi selittämään minulle kvanttifysiikkaa...kun prlkkä fysiikkakin mene ohi hilseen...välillä.

        En pahalla sano, mutta jokin perusta sinulta puuttuu...siksi mietin sitä asbergeriä itsekin...

        Kun perehtyy psykologiaan enemmän ja enemmän, huomaa, kuinka ilmiöt ovat lopulta hyvin monimutkaisia. Toisinaan psykologiaan perehtyminen saattaa jopa ahdistaakin, kun miettii kuinka "viallinen" sitä itse lopulta on. Jokatapauksessa tästä kannattaa lähteä, että asiat eivät ole aina niin yksiselitteisiä. En minäkään pahalla sano, mutta joissakin asioissa ymmärrämme asiat hyvin eri tavala.

        "Ei mitkään kirjat tai oppaat mitään kerro, jos ei tavallaan ole pohjia... enkä mä osaa niitä täällä "selostaa"."

        Toisaalta näiden pohjienkin erilaisuus. Kyllä näistä kirjoista voi kuitenkin löytää sen pointin. Mitä enemmän lukee, sen paremmin alkaa hahmottaa asioita.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun perehtyy psykologiaan enemmän ja enemmän, huomaa, kuinka ilmiöt ovat lopulta hyvin monimutkaisia. Toisinaan psykologiaan perehtyminen saattaa jopa ahdistaakin, kun miettii kuinka "viallinen" sitä itse lopulta on. Jokatapauksessa tästä kannattaa lähteä, että asiat eivät ole aina niin yksiselitteisiä. En minäkään pahalla sano, mutta joissakin asioissa ymmärrämme asiat hyvin eri tavala.

        "Ei mitkään kirjat tai oppaat mitään kerro, jos ei tavallaan ole pohjia... enkä mä osaa niitä täällä "selostaa"."

        Toisaalta näiden pohjienkin erilaisuus. Kyllä näistä kirjoista voi kuitenkin löytää sen pointin. Mitä enemmän lukee, sen paremmin alkaa hahmottaa asioita.

        Todellavaikeeta

        No mitäs oikeastaan mitään edes kyselet? Luet oppaat ja kirjat, opit ja annat painaa?

        Ei kait nää höoöttämällä miksikään muutu...

        Kokeile. 😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mitäs oikeastaan mitään edes kyselet? Luet oppaat ja kirjat, opit ja annat painaa?

        Ei kait nää höoöttämällä miksikään muutu...

        Kokeile. 😄

        Kun puhuit tästä itseensätutustumisesta. Oletko paljonkin perehtynyt psykologiaan?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun puhuit tästä itseensätutustumisesta. Oletko paljonkin perehtynyt psykologiaan?

        Todellavaikeeta

        Kyökkipsykologiaan, eli siihen, mitä itse ole empiirisesti kokenut.

        Kutsuisin sitä ihmisten väliseksi "sosiaaliseksi lainalaisuudeksi". Mutta siinä juurikin näen sinulla vaikeuksia, koska et havannoi muiden "tunteita" vaan näet jonkun "määränpääsi" putken päässä ja muiden sanomiset on oikeastaan aika turhaa..

        Haluaisit vain vahvistusta näkemääsi...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Kyökkipsykologiaan, eli siihen, mitä itse ole empiirisesti kokenut.

        Kutsuisin sitä ihmisten väliseksi "sosiaaliseksi lainalaisuudeksi". Mutta siinä juurikin näen sinulla vaikeuksia, koska et havannoi muiden "tunteita" vaan näet jonkun "määränpääsi" putken päässä ja muiden sanomiset on oikeastaan aika turhaa..

        Haluaisit vain vahvistusta näkemääsi...

        Tuossa sulle hyödyllistä luettavaa.
        https://www.is.fi/viihde/art-2000001033027.html

        EI se nyt vaan näinkään mene, että näkee vaan "määränpään". Esimrkiksi tuossa on hyvin sanottu:

        "S kysyi, koska olisi sopivaa harrastaa seksiä tapaamisen jälkeen. Kolmen treffikerran sääntöä Strauss ei ymmärtänyt."

        Ja tämä:

        "Se on joidenkin naisten todella typerä sääntö. Kaverini makasi tytön kanssa viisitoista minuuttia ensitapaamisen jälkeen. He ovat nyt naimisissa. "

        Onko siis näin, jos joku opettelee "pokaamaan", ei voi päästä naimisiin?

        Totta myös tämäkin, että kaikessa on myös huonotkin puolet:

        "Syöksyin pimeyteen kirjani takia. Siitä on ollut apua ehkä niille, jotka pääsivät naimisiin tai suhteeseen kirjani takia, mutta ylipäänsä uskon kirjani muuttaneen ihmisiä huonompaan suuntaan. Pokaajien veljeskunnassa on myös pahoja miehiä, hän muistuttaa."

        Tässä myös tärkeetä:

        "Strauss pui uudessa kirjassaan sitoutumisvaikeuksiaan. Hän petti silloista tyttöystäväänsä Ingrid De La O:ta häpeilemättömästi jopa tämän lähimpien ystävien kanssa. Seksihurjastelijan muutos alkoi vasta sitten, kun hän kirjautui seksivieroitusklinikalle."

        ja tämä:

        "En tiedä, olinko seksiaddikti vai ei. Mutta sen tiedän, että terapia auttoi todellakin minua ja olisi auttanut todennäköisesti ketä tahansa, hän huomauttaa."

        Tuosta "seksiaddiktion" käsitteestä mä myös haluaisin laajentaa tätä ongelmaa "pornoaddiktioon". Minä itse olen käynyt kovan taistelun "pornoriippuvuuden" kanssa. Tottakai tähän helposti ajaa jatkuvat epäonnistumiset monissa asioissa. Pahaan oloon täytyy saada hetkeksi helpotusta, vaikka se ei mitään onnellisuutta toisikaan. Pornossa kiinnostuminen on vaan täysin yksipuolista.

        Seksiin naisen kanssa oikeassa elämässä, tuossa todetaan näin:

        "Se oli äärimmäinen tapa tuntea itsensä pidetyksi. Jos hän pitää minusta, voin olla tyytyväinen itseeni. Miksi muuten hän olisi alastomana kanssani?"

        Se, että saa seksiä naisen kanssa oikeassa elämässä, on kuitenkin enemmän kuin porno. Tähän kuitenkin vaaditaan näitä "pokaustaitoja", joita ei taas pornoon vaadita ollenkaan.

        Tuossa tärkeetä luettavaa:

        "Strauss palasi yhteen malliexänsä Ingridin kanssa ja meni naimisiin tämän kanssa. Heillä on tätä nykyä 7 kuukautta vanha poika."

        Siinä on tärkeää huomata, että myös "pelimieskin" voi päästä naimisiin ja hankkia lapsia.

        Todellavaikeeta


    • Anonyymi

      Dilemma joo. Et tahdo olla pönkkä, tai noja kävelykeppi tai rahallistaja ja ilman sitä tunnet itsesi tarpeettomaksi .. öö .dilemma on joo ja paha💩

      • No nuo ei ole pahoja...ne huomaa. 😄


    • Anonyymi

      heitän jonkin jutu8n mitä tuo ohjelmani voi muodostaa palstalaisten nimistä_:

      Jot-pals
      Na-dom
      Na-ku-pa
      Li-ko
      Vii-mi-ta
      Dom-mies
      Xe-norp-te
      Ta-sei-ka
      Pals-dis
      Ro-je-vii
      Luk-kun
      Sei-mik-su
      Val-ka-cit
      Pa-ran-luk
      By-si-ri
      Ran-ri
      Ri-cit-ses

      ... aika hyvin se modostaa juttuja.... jooopah sanosi

      t, Nadom :D

    • Lueskelin tätä ketjua.. sieltä nousi esiin että juuri nämä ”keskeneräiset” naiset ovat sinun heikoin lenkkisi. Ne naiset sinuun myös tykästyy. Enkä kyllä yhtään ihmettele miksi näin on.

      Sanoisin, näin että sinulla on hyvät ”keskustelu taidot” osaat kuunnella ja sitä kautta myös kirjoittaa todella aikuismaisesti 🤗

      Olet minuakin jaksanut kuunnella tässä viime viikkoina. 😁 olet siis ihan mieletön tyyppi☺️

      Kiitos siitä, että minulla on sinut ystävänä🙏

    • Anonyymi

      Nooh, nostaa pakasta kortteja, joita siirtää sivuun pelatakaeen sitä tavallista pasianssia, jonka säätänyt niin yksinkertaiseksi että varmasti voittaa.

      En voi syyttää🃏

      ..Paitsi ylläpitoa, joka poisti jotain mitä vastasin

      Olen ymmärtänyt tekeväni ihan samaa :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      338
      3418
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2098
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1662
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1517
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1376
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1271
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1111
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1111
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1097
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      150
      933
    Aihe