Syöttekö itsenne palloksi ja kuljette pyörimällä uuteenvuoteen asti?
Minä itse syön kohtuudella jo diapeteksen takia. Pyhien jälkeen tulee ihan tavallinen ruokakuljetus. Eli mikään ei teoriassa muutu nyt joulunkaan aikoihin.
Niin no ehkä hieman jouluisempaa ruokaa. Parasta siinä on mielestäni sinappisilli perunan kanssa. Niin ja toki maksalaatikko, mutta sehän on muutenkin ihan normiruokaa.
>simiti<
Huomenna jouluruokaa
37
596
Vastaukset
- Anonyymi
Ostin joulusuklaita. Ei olis pitänyt, koska syön kaiken. Nopeasti. Yölläkin jos satun heräämään.
Toissapäivänä hain Wienin nugat- , Tupla- ja Budabest- rasiat. Budabesteja on vielä jäljellä.
Sukuvika. Täytyisi jättää herkut kauppaan.
Vastaus kysymykseesi: kyllä. 🐖
xLiner- Anonyymi
Ja 70% tummaa suklaata mulla on aina kasa kaapissa, täydennän sitä kauppareissuilla ettei korkeus laske. Sitä en pysty syömään levy kerrallaan.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja 70% tummaa suklaata mulla on aina kasa kaapissa, täydennän sitä kauppareissuilla ettei korkeus laske. Sitä en pysty syömään levy kerrallaan.
xLinerNo tuo... jottei korkeus laske. 🤣 Monenlaisia selityksiä sitä onkin. Täytyypä laittaa oikein muistiin tuo.
>simiti< - Anonyymi
Minulla samoin, ostin itse ja sain lahjaksi suklaata ja niitä syönyt liikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tuo... jottei korkeus laske. 🤣 Monenlaisia selityksiä sitä onkin. Täytyypä laittaa oikein muistiin tuo.
>simiti<te kaksi sopisitte xliinun kanssa toisillenne
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Kunnon possu....🤣
Tai 🐘... 🤢
xLiner
Minulla on toki jouluruokaa, mutta lähinnä sellaista, että sitä on joko pakkasessa otettavissa tai vain sen verran tuoreena, että sitä riittää juuri tapaninpäivään saakka.
Pitäisin sinappisilakasta sekä maksalaatikosta, mutta kumpaakaan ei löydy juuri nyt.
Eniten olen huolissani leivonnaisten määrästä.. Meillä on kolme erilaista kahvikakkua, piparkakkuja, joulutorttuja, perunaleivoksia ja lisäksi tytär haluaa tehdä tuorejuustokakun, minkä sisällä on pusuja. - Kuka ne kaikki lopulta syö..? - No, kahvikakut vain aloitetaan ja loput laitan paloina pakastimeen. 🙂
Ostin itselleni rasian Winernougatia. Se säilyy ainoastaan siihen saakka, kun se avataan ja sitten se on mennyttä. - Eli todennäköisesti huomenna.. 🙈- Anonyymi
Jos jotain syön, niin kaurapuuroa tai (ei ja) Jalostajan purkkihernaria. Sama ruokavalio kuukausia.
- Anonyymi
Noi on kyllä tosi hyviä 😊
Tässä saa kyllä olla hieman varovainen. Tein tänään joulutorttuja (tein itse myös voitaikinan), muita leivonnaisia ei ole. Muuten syön varmaan kinkkua huomenna, ja lanttulaatikon teen myös itse. Suklaata en ole vielä hankkinut, sitä saakin halvemmalla usein huomenna tai joulun jälkeen.
Joulun suosikkiruoka on ohuen ohueksi siivutettu graavilohi, voisulalla kostutettuja pottuja ja punajuurisalaattia. Muutama kinkkuviipale myös, eri lautaselle, ettei makumaailmat sekoitu. Uunijuureksia ja jouluista salaattia on myös.
Jälkkäriksi pipareita ja suklaata. Itse keskityn näihin.
Halukkaille löytyy myös kuivakakkua, sekalaisia pikkuleipiä ja makeisia.
Laatikoita ei ole. Ne eivät mene kaupaksi.
Lipeäkalaa ei meidän joulupöydässä ole koskaan ollut. Ei edes lapsuudenkodissa, koska vanhemmat eivät pitäneet siitä.
Sain kerran maistaa lipeäkalaa firman pikkujouluissa, eikä sen jälkeen ole tarvinnut maistella. Sitä ei tarvitse tarjoilla.- Anonyymi
No mutta typy. En siis olekkaan ainoa makumaailmani kanssa. En ymmärrä miksi jotkut ihmispolot kammoksuvat maksalaatikkoa tai silliä.
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
No mutta typy. En siis olekkaan ainoa makumaailmani kanssa. En ymmärrä miksi jotkut ihmispolot kammoksuvat maksalaatikkoa tai silliä.
>simiti<Mielestäni maksalaatikko on koiranruokaa, mutta koska näin ei saa sanoa, niin toivon, ettei maksalaatikko tule koskaan minun jouluani pilaamaan. Maksalaatikko on pannassa koko vuoden. Mielestäni sen valmistuksen voisi suosiolla lopettaa.
Sinappisilli menee pieninä annoksina, jos on ihan pakko. Vaikka hyvän saaristolaisleivän päällä.
Silakoita ja muikkuja en suostu syömään. Jo pelkkä ajatus saa huonovointiseksi.
Iloisempiin asioihin. Tämä soi taustalla. 🎅
https://youtu.be/mSO39EGzH9s?si=yo3RXIs2rvKIPV73- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Mielestäni maksalaatikko on koiranruokaa, mutta koska näin ei saa sanoa, niin toivon, ettei maksalaatikko tule koskaan minun jouluani pilaamaan. Maksalaatikko on pannassa koko vuoden. Mielestäni sen valmistuksen voisi suosiolla lopettaa.
Sinappisilli menee pieninä annoksina, jos on ihan pakko. Vaikka hyvän saaristolaisleivän päällä.
https://youtu.be/mSO39EGzH9s?si=yo3RXIs2rvKIPV73Pöh. Olitkin siis täysin eri makumaailmassa. Itsehän paikallisen kalastajan paistamia muurinpohjapannun muikkuja syön lähes orgastisesti.
Mutta jos toinen tykkää, niin toinen ei. Jos maailmassa sallittaisiin vain yksi ruoka, niin maailmansota olisi taputeltu.
Ja vielä lopuksi. Kaverit kehuivat hirveästi Kiinalaista ravintolaa, joten vein Katja vainaan sinne syömään.
Maistettuamme kumpikin pyöritteli vain haarukoitaan. Vaihdoimme paikkaa Intialaiseen ravintolaan ja se oli ihan OK.
>simiti< tosi.typy kirjoitti:
Mielestäni maksalaatikko on koiranruokaa, mutta koska näin ei saa sanoa, niin toivon, ettei maksalaatikko tule koskaan minun jouluani pilaamaan. Maksalaatikko on pannassa koko vuoden. Mielestäni sen valmistuksen voisi suosiolla lopettaa.
https://youtu.be/mSO39EGzH9s?si=yo3RXIs2rvKIPV73"Mielestäni maksalaatikko on koiranruokaa, mutta koska näin ei saa sanoa, niin toivon, ettei maksalaatikko tule koskaan minun jouluani pilaamaan. "
Kerrassaan hyvin sanottu. Olen samaa mieltä.
"Sinappisilli menee pieninä annoksina, jos on ihan pakko. Vaikka hyvän saaristolaisleivän päällä."
Tämä on mielestäni kyllä vieläkin pahempaa kuin maksalaatikko 😬.
"Silakoita ja muikkuja en suostu syömään. Jo pelkkä ajatus saa huonovointiseksi. "
Tästä olemme sentään eri mieltä.
Mutta muuten jouluruokasi vaikuttavat järkeviltä. Rosolli on myös pahaa (ainakin jotkut versiot siitä).m36-intj kirjoitti:
"Mielestäni maksalaatikko on koiranruokaa, mutta koska näin ei saa sanoa, niin toivon, ettei maksalaatikko tule koskaan minun jouluani pilaamaan. "
Kerrassaan hyvin sanottu. Olen samaa mieltä.
"Sinappisilli menee pieninä annoksina, jos on ihan pakko. Vaikka hyvän saaristolaisleivän päällä."
Tämä on mielestäni kyllä vieläkin pahempaa kuin maksalaatikko 😬.
"Silakoita ja muikkuja en suostu syömään. Jo pelkkä ajatus saa huonovointiseksi. "
Tästä olemme sentään eri mieltä.
Mutta muuten jouluruokasi vaikuttavat järkeviltä. Rosolli on myös pahaa (ainakin jotkut versiot siitä).Rosolliahan on juures-, kasvispohjainen salaatti, eikä sitä saisi mennä pilaamaan sillillä. Kaikki makumaailmat menevät sekaisin. Silloin siitä tulee pelkkää sotkua.
Mitä mieltä olet joulupöydän jälkiruuista? Mikä on suosikkisi?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pöh. Olitkin siis täysin eri makumaailmassa. Itsehän paikallisen kalastajan paistamia muurinpohjapannun muikkuja syön lähes orgastisesti.
Mutta jos toinen tykkää, niin toinen ei. Jos maailmassa sallittaisiin vain yksi ruoka, niin maailmansota olisi taputeltu.
Ja vielä lopuksi. Kaverit kehuivat hirveästi Kiinalaista ravintolaa, joten vein Katja vainaan sinne syömään.
Maistettuamme kumpikin pyöritteli vain haarukoitaan. Vaihdoimme paikkaa Intialaiseen ravintolaan ja se oli ihan OK.
>simiti<Kokkolassa intialainen ravintola? En siis kummeksu tuota yhdistelmää, vaan pidän mielessä vastaisen varalle. Tykkään... Muuten jouluruoka, en edes yritä himmailla, koska olen jo käsikirjoittanut, että siitä ei tule mitään. Ahmin tyhjentävästi, tiedän sen jo. Kinkkua, lohta, lanttulaatikkoa, salaattia. Perunoiden ja valkokastikkeen tilalle lisää kinkkua. - cu-
tosi.typy kirjoitti:
Rosolliahan on juures-, kasvispohjainen salaatti, eikä sitä saisi mennä pilaamaan sillillä. Kaikki makumaailmat menevät sekaisin. Silloin siitä tulee pelkkää sotkua.
Mitä mieltä olet joulupöydän jälkiruuista? Mikä on suosikkisi?Ei ole mitään suosikkia, tulee muutenkin syötyä ihan tarpeeksi jouluna, ei ole erityistä tarvetta jälkiruuille. Mutta joku hyvä jäätelö käy kyllä. Muuten syön vain näitä itse tekemiäni joulutorttuja välillä, ne ovat sentään hyviä. Jätän myös joulupuuron väliin, tänäänkin tuli syötyä aika niukasti, että on tilaa huomenna joulukinkulle.
Syön itseni palleroiseksi niin jouluna, kuin välipäivinäkin. Jatkan syöpöttelyä vuodenvaihteessa ja lihon pyhinä ainakin kuuskytä kiloa.
On jouluksi laatikoita ja kinkkua. Torttuja, pipareita valkosuklaalla koristeltuna ja riisipuuroa rusina-luumusopalla. Kalaa on viittä eri sorttia ja lisäksi kilokaupalla suklaata.
Tosin tällä hetkellä jääkaapissani on valon lisäksi salaatti ja pullo valkoviiniä.. kaikki ruoka on naapurissa.- Anonyymi
Hah. Voin kuvitella uutisen pääkaupunkiseudulta. Tuntematon metrin halkaisijaltaan oleva pallo pyrki bussin kyytiin.
Ovesta ei mahtunut ja kuski ei saanut tungettua kovasta yrittämisestä huolimatta.
Tilanne ratkesi kun pallosta pääsi ilmaa ulos ja prööt äänen siivittämänä katosi taivaalle.
Pirpana on viimeksi nähty Utsjoen Shellillä juomassa kahvia ja pudistelemassa päätään.
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Hah. Voin kuvitella uutisen pääkaupunkiseudulta. Tuntematon metrin halkaisijaltaan oleva pallo pyrki bussin kyytiin.
Ovesta ei mahtunut ja kuski ei saanut tungettua kovasta yrittämisestä huolimatta.
Tilanne ratkesi kun pallosta pääsi ilmaa ulos ja prööt äänen siivittämänä katosi taivaalle.
Pirpana on viimeksi nähty Utsjoen Shellillä juomassa kahvia ja pudistelemassa päätään.
>simiti<Juu.. osuva kuvaus minusta.. tunnistamaton lentävä objekti.. hei hittolainen.. sehän oli mä..
Aika hyvä! Repesin ihan totaalisesti. 🤣😂😅
Tuo diabetes on hyvä syy pysyä kohtuudessa. Muuten kannatan sitä ajatusta, että paljon oleellisempaa tarkkailla mitä syö uudenvuoden ja välillä kuin joulun ja uudenvuoden. Jos tai kun joku näkee vaivaa tehdäkseen jotain spesiaalia, niin miksei sitten maistaisi ja vaikka söisi vähän enemmänkin, jos on hyvää.
Jännästi on Suomen alueellakin aika paljon vaihtelua siinä mikä on jouluruokaa. Joskus muinoin se arkiruoka on voinut olla hyvin yksi kertaista ja yksipuolista. Jouluna sitten käytetty harvinaisempia raaka-aineita. Ja sitten kun jouluruokaperinne on säilynyt tai pyritty säilyttämään, niin arkiruoka on ajanut siitä ohi.Katoin mitä paikkoja on auki. Käyn syömässä kiinalaisessa ravintolassa xD
- Anonyymi
joulu ruoka on huonosti sulavaa, tise otan ruoka ryypyt alkon kera ruuvan päälle,
Kinkku ollut koko päivän uunissa ja juuri sain luumu-rusinasopan tehtyä, piparit leivottua ja koristeltua valkosuklaa hippusilla. Exä keittää puuroa ja sit saa naatiskella joulupuurosta sopan kanssa. Huomenna laatikot uuniin ja kinkkua niin, että napa sanoo ruts. Joulu on syöpöttelyn aikaa.
Jouluna ja välipäivinä tulee kyllä syötyä paljon ja herkuteltua vähän liiaksikin asti… mutta sellaista se on. Uutenavuotena palaan raiteilleni ja teen ryhtiliikkeen, vuosi aloitetaan terveellisissä merkeissä.
- Anonyymi
Mielummin syö jotain suolaista, kuin makeaa.
Nuorempana joulusuklaat ja konvehdit maistui, nyt niitä tulee ällö olo jo puolesta kohventirasiasta.
Luumukiisseli, sekahedelmäsoppa ja glögi on sellaista makeaa, mistä ei äklöä oloa tule.
Ne on vähän kuin juomia sakeammassa muodossa, paitsi glögi.
Mandariinit kyllä maistuu ja niitä voi syödä vaikka kuinka monta, ei tule äklöä oloa ja ne on nyt makeita. Fn ole erikoisempi jouluruokafani... lisäksi korona vähän vie ruokahaluja, mutta fnköhän jotain huomenna nassuta äidin tarjottavista appeista...😊
- Anonyymi
Onko sulla korona?
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Jep. 🤒
Aika huono joululahja.
- Anonyymi
En mä koskaan syö itseäni pallukaksi. Hyvin voi syödä silti 👍🏻👍🏻
Mä olen jo muutaman viikon ajan syönyt jouluruokia muutaman kerran viikossa, kun esim. laatikoita on ollut -30% tuotteina tarjouksessa. Nyt pyhinä on toki jouluruokia, mutta aika simppeli kattaus tälleen yhden hengen taloudessa joulua viettäessä.
Porkkanalaatikkoa, ylikypsää palvikinkkua, maalaislihahyytelöä, keitettyjä kananmunia, lihapullia, riisipuuroa jne. Rosollia eli sallattia ei tänä vuonna tullut tehtyä, ja valmiita ratkaisuja karsastan etikan takia. 🙄
Ensi loppuviikosta pizza maistuu todennäköisesti varsin hyvin 😅- Anonyymi
Kyllä jouluna syödään, ähistään puhistaan ja pyöritään!
🤔 olen joulun välipäivinä kerran muistaakseni vierimällä taloon sisälle liikkunut, mutta se johtui kyllä siitä että selkä nitkahti lumihommissa...🙂
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.172294Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain2231919Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162071762Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021441Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno481336Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu551187Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1771142- 901066
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.148957Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks14901