Rakkautta!

104

837

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohhoh 😯

Onneksi olkoon 🤗🥳

• Suuri rakkaus tuntuu ja on myös iso riski, koska toinen tulee tärkeäksi. Olen viime vuosina paljon miettinyt sitä pitääkö ihmisen olla reipas ja riippumaton ja aina vahva. Ei tarvitse, jos haluaa olla onnellinen.

• Anonyymi

Kurppa love <3

• Kaunista ja herkkää.

• Citrinella kirjoitti:

Kaunista ja herkkää.

Eikö 😍
        Ja juuri Sinä olet niin suloinen esimerkki palstalla siitä, että vaikka vähän pelottaa, niin uskaltaa sittenkin. 🤗

• Xena-183 kirjoitti:

Eikö 😍
        Ja juuri Sinä olet niin suloinen esimerkki palstalla siitä, että vaikka vähän pelottaa, niin uskaltaa sittenkin. 🤗

Tässä suhteessa on helppo uskaltaa, kumpikin sanoittaa ja näyttää tunteitaan ja myös aitous näkyy. Olen huomannut, että on oma tietoinen valinta haluaako antaa toiselle epävarman vai turvallisen olon rakastaa.

• Citrinella kirjoitti:

Tässä suhteessa on helppo uskaltaa, kumpikin sanoittaa ja näyttää tunteitaan ja myös aitous näkyy. Olen huomannut, että on oma tietoinen valinta haluaako antaa toiselle epävarman vai turvallisen olon rakastaa.

Tänään tuli mieleeni yksi Christina Aguileran biiseistä, joka istuu tähän.🤩
        Ain't No Other Man

https://youtu.be/8x7Ta89QLo4?si=hEUe48N869bkO-uu

• Xena-183 kirjoitti:

Tänään tuli mieleeni yksi Christina Aguileran biiseistä, joka istuu tähän.🤩
        Ain't No Other Man

https://youtu.be/8x7Ta89QLo4?si=hEUe48N869bkO-uu

Hauska kuulla muiden rakkausaiheisia biisejä! Uskon, että yhden onni voi voimistaa muitakin. En usko luterilaiseen systeemiin, jossa onni kätketään. Onni on paljon uskoa hyvään ja parempaan. Onni rakkaudessa vaatii toki omaa uskaltamista ja heittäytämistä. Jos koko ajan on sillä ajatuksella, että ei on onnistu kun sitä ja tätä, alkaa epävarmuus toteuttaa helposti itseään. Meilläkin on pieni ikäero (alle 10v), olen tohtori ja etäisyys välillä on pitkä. Kaikista saisi ongelman aikaiseksi, jos jonpikumpi alkaisia miettiä suhdetta vain mahdollisen ongelman kautta. Ikä oli minulle epävarmuus, josta heti alussa keskusteltiin, enää se ei mietitä mitenkään, koulutukseni taas on toiselle epävarmuus, minulle ei (kaveri taitaa olla älykkäämpi kuin itse olen, ja ainoa mikä merkitsee on ettei älykkyysero ole liian suuri - sapioseksuaalille tärkeä asia), etäsuhteeseen hänellä oli hyvä vastaus ja se nyt on vaan asia, jonka rakkauden takia haluaa kestää ja kun näemme olemme todellakin toisillemme läsnä toisin kuin lähisuhteessa olisi. Intensiivisyys ja intohimoisuus yhdistettynä erillisyyteen taitaa toimia molemmille juuri nyt hyvin.

Tuo kommenttini oli oikeastaan komentti myös sinulle ja Buddylle. Kumpikin joskus sortuu mitä jos-mitä jos-linjaan. Se on pelkoa, se on pelkoa tunteista ja siitä että kolahtavat tunteet voi sattua kovaa. Kummallakin on tausta, jossa on joutunut luopumaan rakkaastaan liian aikaisin. Pelko on hyvin inhimillinen tunne. Silti sen ei kannata vangita liian pitkään, kun on henkisesti valmis, pitää uskaltaa kokeilla ja antaa kaasua niin, että traktori rymisee pellolla (kunhan ei kaadu). 😆 Yrittänyttä ei laiteta ja katsomatta ei näe! Jos kolahtaa ja tahto löytyy, kaikki muu järjestyy kyllä aikanaan. Elämällä on taipumus kantaa, kun vaan uskaltaa astua uuteen suuntaan.

Eilen puhuimme päivällä pari tuntia puhelimessa ja sitten yöllä 5.5h. Hän ei ole täällä, mutta jos olisi viimeistään nyt tunnistaisi itsensä. 😊 Minulla ei ole tarvetta olla piilossa, enkä ole tainnut sanoa täällä mitään mitä hän jo tietäisi.

• Citrinella kirjoitti:

Hauska kuulla muiden rakkausaiheisia biisejä! Uskon, että yhden onni voi voimistaa muitakin. En usko luterilaiseen systeemiin, jossa onni kätketään. Onni on paljon uskoa hyvään ja parempaan. Onni rakkaudessa vaatii toki omaa uskaltamista ja heittäytämistä. Jos koko ajan on sillä ajatuksella, että ei on onnistu kun sitä ja tätä, alkaa epävarmuus toteuttaa helposti itseään. Meilläkin on pieni ikäero (alle 10v), olen tohtori ja etäisyys välillä on pitkä. Kaikista saisi ongelman aikaiseksi, jos jonpikumpi alkaisia miettiä suhdetta vain mahdollisen ongelman kautta. Ikä oli minulle epävarmuus, josta heti alussa keskusteltiin, enää se ei mietitä mitenkään, koulutukseni taas on toiselle epävarmuus, minulle ei (kaveri taitaa olla älykkäämpi kuin itse olen, ja ainoa mikä merkitsee on ettei älykkyysero ole liian suuri - sapioseksuaalille tärkeä asia), etäsuhteeseen hänellä oli hyvä vastaus ja se nyt on vaan asia, jonka rakkauden takia haluaa kestää ja kun näemme olemme todellakin toisillemme läsnä toisin kuin lähisuhteessa olisi. Intensiivisyys ja intohimoisuus yhdistettynä erillisyyteen taitaa toimia molemmille juuri nyt hyvin.

Tuo kommenttini oli oikeastaan komentti myös sinulle ja Buddylle. Kumpikin joskus sortuu mitä jos-mitä jos-linjaan. Se on pelkoa, se on pelkoa tunteista ja siitä että kolahtavat tunteet voi sattua kovaa. Kummallakin on tausta, jossa on joutunut luopumaan rakkaastaan liian aikaisin. Pelko on hyvin inhimillinen tunne. Silti sen ei kannata vangita liian pitkään, kun on henkisesti valmis, pitää uskaltaa kokeilla ja antaa kaasua niin, että traktori rymisee pellolla (kunhan ei kaadu). 😆 Yrittänyttä ei laiteta ja katsomatta ei näe! Jos kolahtaa ja tahto löytyy, kaikki muu järjestyy kyllä aikanaan. Elämällä on taipumus kantaa, kun vaan uskaltaa astua uuteen suuntaan.

Eilen puhuimme päivällä pari tuntia puhelimessa ja sitten yöllä 5.5h. Hän ei ole täällä, mutta jos olisi viimeistään nyt tunnistaisi itsensä. 😊 Minulla ei ole tarvetta olla piilossa, enkä ole tainnut sanoa täällä mitään mitä hän jo tietäisi.

Ihanasti sanoitettu taas, Citrinella. Osaat todella hyvin pukea sanoiksi rakkauden kieltä. Purkaa sen olemusta.

Ja kyllä.. Tiedän monessa turhassa asiassa rajoittaneeni itseäni. Jos mies on minua paljon nuorempi tai paljon lyhyempi.. En ole antanut edes mahdollisuutta tunteelle ja siinä tiedän tekeväni väärin. - Ehkä joku mies voisi olla noiden asioiden suhteen niin vahva ja varma, että saisi minutkin hyväksymään itseni.

Sen sijaan ymmärrän täysin tunteesi siitä, että etäsuhteen saa toimimaan erittäinkin hyvin, kunhan suhteessa on luottamus toiseen. Kaikki muu on vain järjestelykysymys. - Ja olen kokenut, että suhde pysyy jopa intohimoisena pidempään, kun ei olla 24/7 saman katon alla.

Minustakin on tärkeää se, että jonkinlainen älykkyys on samalla tasolla kumppanin kanssa. Sitäkin on kuitenkin erilaista. Kiinnostus erilaisiin asioihin. Mutta silti tietämystä ja intohimoa johonkin kohteisiin, on se sitten työ tai harrastus. En ole koskaan ajatellut olevani sapioseksuaali, mutta saattaa olla niinkin. 🙂

• Onnittelut! ❤️🌸

~ John Paul Young - Love Is In The Air ~
      https://youtu.be/NNC0kIzM1Fo?si=a1f379xjsrvMo3Gc

• Olipa Paul nuoren näköinen. 😁 Ihana kappale, silmät kertoo paljon aikaisemmin kuin sanat tai teot, niin se vaan on.

• Anonyymi
      • Meen nyt nukkumaan ja kuuntelen/vastailen myöhemmin, mutta ei ole ollut kovin rauhallista menoa ollut. 😆

• Muistan tuon kappaleen lapsuudesta. Isäni kuunteli tankoa ja iskelmää. Itse en välttämättä ole genren suurin fani, mutta minun hän on, Iäkäs hän ei kyllä ole. 😆

• Anonyymi

Siitä, kun muut lähtee, niin rakastavat jää vierelle. 😊

Siitä sen tietää.

Jasu

• Sitten mulla on ollut hyvä tuuri rakkaudessa, vanhemmissa, lapsissa ja ystävissä. Romanttisessa rakkaudessa se tuuri taitaa olla löytynyt vasta näin vähän vanhemmalla iällä.

• Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

Sitten mulla on ollut hyvä tuuri rakkaudessa, vanhemmissa, lapsissa ja ystävissä. Romanttisessa rakkaudessa se tuuri taitaa olla löytynyt vasta näin vähän vanhemmalla iällä.

Hyvä niin. 👍

Minä pidän rakkauden ja välittämisen mittarina sitä, ettei hylkää heitä jotka on rakkaita ja tärkeitä edes vaikean paikan tullen. Pintapuolen tykkääjät liukenee elämästä pois oitis, kun tulee jotain haasteita mitä pitäisi jaksaa läpi käydä. Ja ne joutaakin häipyä, ei halua itselläkään heihin panostaa sen enempää, jos ei merkitystä ei tulevaisuutta.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä niin. 👍

Minä pidän rakkauden ja välittämisen mittarina sitä, ettei hylkää heitä jotka on rakkaita ja tärkeitä edes vaikean paikan tullen. Pintapuolen tykkääjät liukenee elämästä pois oitis, kun tulee jotain haasteita mitä pitäisi jaksaa läpi käydä. Ja ne joutaakin häipyä, ei halua itselläkään heihin panostaa sen enempää, jos ei merkitystä ei tulevaisuutta.

Jasu

Ja koska rakkaus on myös ystävyyttä, niin linkkinä tämä. 😊

https://youtu.be/kF3mksc3XSw?si=KFhY6UvTaqEp2sj9

Jasu

• Anonyymi

• Anonyymi

• Oi, tämä on ihana biisi! 😍 Olen joskus laulanut tätä englanninkielisenä versiona, joten hyvinkin tuttu biisi.

Ja onnittelut vielä rakkauden saapumisesta elämääsi ❤️

• Kiitos. Elämässä on ollut kaikki hyvin jo muutenkin pitkän aikaa. Ystäväni epäili viime kesänä, ettei elämässäni ole tilaa ja tarvetta kenellekään, en ole tarpeeksi tarvitseva, jotta tila löytyisi. Kuitenkin, kun osuu, niin tarvitsevuus on kummasti löytynyt ja samoin aika. Eikä edes pidempi välimatka haittaa. Joskus elämä yllättää hyvälläkin tavalla.

• Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

Kiitos. Elämässä on ollut kaikki hyvin jo muutenkin pitkän aikaa. Ystäväni epäili viime kesänä, ettei elämässäni ole tilaa ja tarvetta kenellekään, en ole tarpeeksi tarvitseva, jotta tila löytyisi. Kuitenkin, kun osuu, niin tarvitsevuus on kummasti löytynyt ja samoin aika. Eikä edes pidempi välimatka haittaa. Joskus elämä yllättää hyvälläkin tavalla.

Kyseessä kiinalainen boyfriend?

• Anonyymi

kerron erään tekniikan jos ei uni tule... keskity kuuntelemssn..

• Anonyymi

Ikäneidon love story on aina rohkaisevaa.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Ääh, kuinka monta kertaa ihmisen tulee kokea sama että jotain oppisi:)

• Anonyymi kirjoitti:

Ääh, kuinka monta kertaa ihmisen tulee kokea sama että jotain oppisi:)

Rakkaudesta?

Sehän on pesti hulluuteen. 😄

https://youtu.be/x2E7kVYrD2s?si=5Mxa_Pcek_7hW7Hq

Kunhan pysyis kaidalla polulla, niin sflviis vähemmällä. 😁

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Rakkaudesta?

Sehän on pesti hulluuteen. 😄

https://youtu.be/x2E7kVYrD2s?si=5Mxa_Pcek_7hW7Hq

Kunhan pysyis kaidalla polulla, niin sflviis vähemmällä. 😁

Joku päivä huomaa

Ettei sitä kaipaakaan

Ihminen muuttuu koko ajan

Ite voit vaikuttaa

Mihin suuntaan

Kiintotähtenä se rakkaus

Se on ja pysyy paikallaan

Kuin Pohjantähti

• Anonyymi kirjoitti:

Joku päivä huomaa

Ettei sitä kaipaakaan

Ihminen muuttuu koko ajan

Ite voit vaikuttaa

Mihin suuntaan

Kiintotähtenä se rakkaus

Se on ja pysyy paikallaan

Kuin Pohjantähti

No mä mietin niitä veren ulkopuolisia rakkauksia mitä mulla on, niin onhan ne lepattaessaan olleet euforisia hetkiä elämässä.

Mutta siinä euforiassa on myös jokin krooninen tulehdus, mitä en kaipaa. 😊

• Vaikka olen tunneihminen, olen ollut rakkaudessa (paitsi ensirakkaus 19v) varsin jalat maassa. Et ehkä usko, mutta näin on.

En ole menettänyt järkeäni nytkään… vaikka myönnän leijuvani vahvasti oksitosiini ja dopamiini purppurassa. 😂 Ja niin se toinenkin näyttää leijuvan. 😆 Sellaista se rakkaus on.

Kun olet itsekin joutunut kokemaan ei niin kivoja parisuhteita historiassa, ehkä arvaat, että onnea ja sitä kun kaikki sujuu kuin itsestään, osaa arvostaa. Vaikka nyt olisi hieman hyperglykemista, aika pitkään asia on ollut toisinpäin eli hypoglykemian puolella. 😆

• Disseisback kirjoitti:

No mä mietin niitä veren ulkopuolisia rakkauksia mitä mulla on, niin onhan ne lepattaessaan olleet euforisia hetkiä elämässä.

Mutta siinä euforiassa on myös jokin krooninen tulehdus, mitä en kaipaa. 😊

Tässä rakkaudessa ei ole esiintynyt tulehdusta. Ei edes akuuttia.

Ehkä et ole vielä osunut sen oikean kanssa yhteen…

• Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

Tietääkö tuon vasta kultahääpäivänä?

• Citrinella kirjoitti:

Vaikka olen tunneihminen, olen ollut rakkaudessa (paitsi ensirakkaus 19v) varsin jalat maassa. Et ehkä usko, mutta näin on.

En ole menettänyt järkeäni nytkään… vaikka myönnän leijuvani vahvasti oksitosiini ja dopamiini purppurassa. 😂 Ja niin se toinenkin näyttää leijuvan. 😆 Sellaista se rakkaus on.

Kun olet itsekin joutunut kokemaan ei niin kivoja parisuhteita historiassa, ehkä arvaat, että onnea ja sitä kun kaikki sujuu kuin itsestään, osaa arvostaa. Vaikka nyt olisi hieman hyperglykemista, aika pitkään asia on ollut toisinpäin eli hypoglykemian puolella. 😆

No vaikka mä vähän dissaan ehkä tuota (haluamattani) oon sitä mieltä, että kun se flow tulee, niin sitten p.rkele pitää myös se elää viimeiseen pisaraan ja toivon todellakin, että tuo kaikki sulle on piiiiiitkä huikka. 😄

Sanotaan vielä nyt sekin, että mä oon sinun ajatusmaailmaan täällä kytkenyt paljon itseäni, joten jos löydät tunnelinpään eka, niin oon onnellinen, tiedän että se on sit mahdollista ja oikeaa. 😁

Mut senkin tuumin, että vilkuttelen täältä mielellään ajatukselle. En pettyneenä, vaan voittajana...mut en silti halua itse lähträ tuohon. 😊

Nauti. Elä. Eläkä katsele taaksesi. 😊❤️

Et ole velkaa mihinkään...tiedä se ja vapaudu. Lennä. 😁

• Citrinella kirjoitti:

Mä luulrn, että tulehduksen on tehnyt minun omat odotukset tms.

En ainakaan rakkauden kohteista nyt löydä mitään syytä...mutta ne meni jo. 😊

• Anonyymi kirjoitti:

Mä väitän, että sitten kun se toinrn on poistunut tästä maailmasta.

Minun äitini ei ole ikinä puhunut isästäni yhtä ihanasti, kunnes hän kuoli.

Ja uskon, että rakkaus oli läsnä heillä. Kutrn myös ukilla ja mummolla.

Mutta kummassakin tapauksessa kyse ei ollut takuulla siitä "oikeasta".

Vaan ihmiseen tutustui ja oppi elämään vierellä. 😊❤️

• Disseisback kirjoitti:

Mä väitän, että sitten kun se toinrn on poistunut tästä maailmasta.

Minun äitini ei ole ikinä puhunut isästäni yhtä ihanasti, kunnes hän kuoli.

Ja uskon, että rakkaus oli läsnä heillä. Kutrn myös ukilla ja mummolla.

Mutta kummassakin tapauksessa kyse ei ollut takuulla siitä "oikeasta".

Vaan ihmiseen tutustui ja oppi elämään vierellä. 😊❤️

Tosin kummassakaan tapauksessa ei ollut väkivaltaa, pettämisiä jne...en ainakaan tiedä...

Mutta ei myöskään mitään alituista hempeilyä yleisesti...piilossa katseilta saattoi olla? 🤔

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kultahääpäivä ole rakkauden mittari! Ihmiset jatkaa kultahääpäivään asti, vaikka kärsisivät ja kituisivat. Eikä kultahääpäivät onnistu kuin hyvin nuorena omansa löytäville. 😉

Rakkauden mitta on molemminpuolinen tunne, molemmin puolinen intohimo, kosketus, läsnäolo ja henkinen yhteys, ystävyys, keksinäinen lojaalisuus ja tuki. Rakkauden mitta on myös, se että uskaltaa olla heikko ja tietyllä tapaa tarvitseva rakkauden edessä. Elämää ei voi hallita kuin rajallisesti, vaikka kaikki voi olla loistavasti ja huomenna jäät auton alle tai saat aivosyöpädiagnoosin ja 2kk elinaikaa. Rakkaudesta saa ja pitää nauttia kun sen kohtaa. Toimiva parisuhde, joka antaa molemmille riittävästi, kyllä kestää. On oma valinta haluaako itse antaa vai ei, ja haluaako luoda toiselle omalta osaltaan turvallisen ja hyvän olla. Toisen on tehtävä oma valintansa ihan samalla tavalla. Kun kaksi ihmistä tahtoo samaa asiaa ja ovat valmiita siihen panostamaan, on onnistuminen helpompaa. 😊

• Disseisback kirjoitti:

No vaikka mä vähän dissaan ehkä tuota (haluamattani) oon sitä mieltä, että kun se flow tulee, niin sitten p.rkele pitää myös se elää viimeiseen pisaraan ja toivon todellakin, että tuo kaikki sulle on piiiiiitkä huikka. 😄

Sanotaan vielä nyt sekin, että mä oon sinun ajatusmaailmaan täällä kytkenyt paljon itseäni, joten jos löydät tunnelinpään eka, niin oon onnellinen, tiedän että se on sit mahdollista ja oikeaa. 😁

Mut senkin tuumin, että vilkuttelen täältä mielellään ajatukselle. En pettyneenä, vaan voittajana...mut en silti halua itse lähträ tuohon. 😊

Nauti. Elä. Eläkä katsele taaksesi. 😊❤️

Et ole velkaa mihinkään...tiedä se ja vapaudu. Lennä. 😁

Ehkä ensimmäistä kertaa sitten ensirakkauden (19v, jolloin en vielä osannut varoa), nimenomaan uskalla elää ja uskallan tuntea. Olen siis vapautunut. 😉

Yksi iso vapautuksen takana on luopuminen ajatuksesta, että rakkauden arvo on kultahääpäivät, mitä joku ehdotti ja johon jo vastasin. Ei se ole. Elämä ja rakkaus on tässä ja nyt, ja vaikka näen pidemmällekin toki, silti tähän hetkeen on keskityttävä, jos haluaa olla onnellinen.

• Citrinella kirjoitti:

Ehkä ensimmäistä kertaa sitten ensirakkauden (19v, jolloin en vielä osannut varoa), nimenomaan uskalla elää ja uskallan tuntea. Olen siis vapautunut. 😉

Yksi iso vapautuksen takana on luopuminen ajatuksesta, että rakkauden arvo on kultahääpäivät, mitä joku ehdotti ja johon jo vastasin. Ei se ole. Elämä ja rakkaus on tässä ja nyt, ja vaikka näen pidemmällekin toki, silti tähän hetkeen on keskityttävä, jos haluaa olla onnellinen.

Hihii... kivaa. 😊❤️

Oikeastaan mun ei tartte muuta kuin myötäelää ilo. 😊

Vitsi...mä keksin tuohon vielä biisin...😊 Teille..

Mun pää, mikä on, mitä on valikoi tämän...

https://youtu.be/gXvNbDSArH8?si=QN1QTS2oYPdB5AwK

Mutta mun sydän, joka liitelee siellä täällä valikoi tämän, vaikka on sekin tavallasn hiuksen hienosti realististapäin. 🤣

https://youtu.be/9KJGRLalMe4?si=FDjjmOVEr3FGpY6D

Mut kiva hype, sellainen kepeä fiilis tuli kyllä ja korvasta korvaan on hymy...jos enempi vielä hymyilyttää, katkee pää. 🤣

• Disseisback kirjoitti:

Hihii... kivaa. 😊❤️

Oikeastaan mun ei tartte muuta kuin myötäelää ilo. 😊

Vitsi...mä keksin tuohon vielä biisin...😊 Teille..

Mun pää, mikä on, mitä on valikoi tämän...

https://youtu.be/gXvNbDSArH8?si=QN1QTS2oYPdB5AwK

Mutta mun sydän, joka liitelee siellä täällä valikoi tämän, vaikka on sekin tavallasn hiuksen hienosti realististapäin. 🤣

https://youtu.be/9KJGRLalMe4?si=FDjjmOVEr3FGpY6D

Mut kiva hype, sellainen kepeä fiilis tuli kyllä ja korvasta korvaan on hymy...jos enempi vielä hymyilyttää, katkee pää. 🤣

Jälkimmäinen kyllä osui kohdilleen omalla kohdalla. Ja sen mitä toinen sanoittaa oloaan ja katsoo silmillään, kertoo, etten ole onnessani yksin. Elämä on hienoa, kun jaksaa odottaa sitä oikeaa hetkeä ja sitä oikeaa ihmistä, molemmin puolin.

• Citrinella kirjoitti:

Jälkimmäinen kyllä osui kohdilleen omalla kohdalla. Ja sen mitä toinen sanoittaa oloaan ja katsoo silmillään, kertoo, etten ole onnessani yksin. Elämä on hienoa, kun jaksaa odottaa sitä oikeaa hetkeä ja sitä oikeaa ihmistä, molemmin puolin.

Saanko sanoa suorraan? Et oikeesti hallua kuulla tätä nyt....vastaa et. Pyydän, mut en kykene olla tätä laittamatta...vittu...

• Disseisback kirjoitti:

Saanko sanoa suorraan? Et oikeesti hallua kuulla tätä nyt....vastaa et. Pyydän, mut en kykene olla tätä laittamatta...vittu...

Et siis usko rakkauteen, jota koen tai sitten et usko siihen oikeaan tai siihen, että intohimo kestää. Itse uskon kaikkiin noihin ja aion elää hetkessä.

• Citrinella kirjoitti:

Et siis usko rakkauteen, jota koen tai sitten et usko siihen oikeaan tai siihen, että intohimo kestää. Itse uskon kaikkiin noihin ja aion elää hetkessä.

Ei mitään noista... mietin vain omaa kokemustani....tekoani tms.

Mä voin nähdä omsn toimintani historiassa ja verrata sinun nykyiseen...

Rnhän mä muuta voi tähän tuoda..mutta totuushan on, että se on vain minun kokemus, toteamus mitä täällä panttaan.

Mä ehkä uskon, että sä fiksumpana käännät sen muuksi...🙄

• Disseisback kirjoitti:

Rnhän mä muuta voi tähän tuoda..mutta totuushan on, että se on vain minun kokemus, toteamus mitä täällä panttaan.

Hiljaisuus mietityttää...

https://youtu.be/VIL7o5Mh-PE?si=hCZXTzxIPP6elMve

Ei tää oo oikeesti psha juttu sittenkään...🤔😉

• Disseisback kirjoitti:

Olen ollut menossa ja puhelimessa hänen kanssa. Hiljaisuuteni ei ole muuta. 😂

Ei Disse kannata maalata piruja seinälle, kun niitä piruja ei ole näkynyt. Turhaa surisi ja panikoisi jotain mitä ei ole etukäteen. Olen onnellinen ja toiveikas ja hän sanoittaa samaa. Vedämme toisiamme vahvasti yhteen ja arvomaailma tuntuu olevan samanlainen. Se riittää. Loput näkee elämällä.

• Citrinella kirjoitti:

Olen ollut menossa ja puhelimessa hänen kanssa. Hiljaisuuteni ei ole muuta. 😂

Ei Disse kannata maalata piruja seinälle, kun niitä piruja ei ole näkynyt. Turhaa surisi ja panikoisi jotain mitä ei ole etukäteen. Olen onnellinen ja toiveikas ja hän sanoittaa samaa. Vedämme toisiamme vahvasti yhteen ja arvomaailma tuntuu olevan samanlainen. Se riittää. Loput näkee elämällä.

En mä haluakkaan mitään piruja maalailla, mutta tää, että sä kerrot täöllä kaikkea, että miten hän on ihana ja suhde on ihana jne...!

Se luo ennakkopaineita..odotuksia...

Se pelastus täällä on se, että sä voit kadota, ehkä joku tuntee sut irl...

Minäkin joskus ajattelin, ettei siinä ole mitään huonoa, että jakaa onnen ja ilon. Mutta kun sen on jakanut ja tuleekin aika suhteessa, kun on vaikeaa tms. Niin sitä koettaa pakottaa siihen auvoon, kun on tullut sellainen siitä muualle kuvattua. Ennakkoon jo määrittelee suhteen heti alkuun jne...

Haluan ettet tekisi sitä virhettä. Anna sen suhteen tulla omalla painollaan. Keskity siihen pelkkään omaan iloon ja fiilikseen. 😊

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

En mä haluakkaan mitään piruja maalailla, mutta tää, että sä kerrot täöllä kaikkea, että miten hän on ihana ja suhde on ihana jne...!

Minäkin joskus ajattelin, ettei siinä ole mitään huonoa, että jakaa onnen ja ilon. Mutta kun sen on jakanut ja tuleekin aika suhteessa, kun on vaikeaa tms. Niin sitä koettaa pakottaa siihen auvoon, kun on tullut sellainen siitä muualle kuvattua. Ennakkoon jo määrittelee suhteen heti alkuun jne...

Haluan ettet tekisi sitä virhettä. Anna sen suhteen tulla omalla painollaan. Keskity siihen pelkkään omaan iloon ja fiilikseen. 😊

Sivusta.

Vähän ihmettelin aloitusta ja sen ajatuksen päälleliimausta. Mitähän älyä siinä muks on?

Vähän kuin facebookissa, jossa kaikki ystävät rientää onnittelemaan tuhansin onnittelusydämin. Niin päälleliimattua ja ällöttävää, etten itse istu siihen maailmaan. Mut mitäpä itse siitä muuta kuin tämän tietäisinkään.

Joka tapauksessa, ei se vaikuta aidolta, mutta ehkä sisäpiirin johtamana joku tarkoitus. Oliko tuota maailmaa sitten jaettava tälle palstalle, niin hyvä jos hyvä tarkoitus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivusta.

Vähän ihmettelin aloitusta ja sen ajatuksen päälleliimausta. Mitähän älyä siinä muks on?

Vähän kuin facebookissa, jossa kaikki ystävät rientää onnittelemaan tuhansin onnittelusydämin. Niin päälleliimattua ja ällöttävää, etten itse istu siihen maailmaan. Mut mitäpä itse siitä muuta kuin tämän tietäisinkään.

Joka tapauksessa, ei se vaikuta aidolta, mutta ehkä sisäpiirin johtamana joku tarkoitus. Oliko tuota maailmaa sitten jaettava tälle palstalle, niin hyvä jos hyvä tarkoitus.

Ja parempi olisi kaikille palstalaisille, jos asioista kerrotaan reilusti. Eikä mitään sisäpiiri enkeliköörin hymäilemänä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja parempi olisi kaikille palstalaisille, jos asioista kerrotaan reilusti. Eikä mitään sisäpiiri enkeliköörin hymäilemänä.

Ei täällä kovin isoa sisäpiiriä kyllä ole. Aito välittäminen ja toisen ilosta "ääneen" myötäeläminen saa toiset niin toki luulemaan.

Eikä tälläistä voi avata kenellekään sellaiselle, joka ei oikeasti ole iloinen toisen puolesta aidosti...

Tämä ei ole salaisuus, mutta kaikki siihen ei vaan kykene...🤔

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Ei täällä kovin isoa sisäpiiriä kyllä ole. Aito välittäminen ja toisen ilosta "ääneen" myötäeläminen saa toiset niin toki luulemaan.

Eikä tälläistä voi avata kenellekään sellaiselle, joka ei oikeasti ole iloinen toisen puolesta aidosti...

Tämä ei ole salaisuus, mutta kaikki siihen ei vaan kykene...🤔

Siis todellinen kysymys kuuluu, miksi pitäisi avata. En kuulu mihinkään piiriin, enkä siksi mihinkään myötäelämään ole "pakotettu", mutta jos olisin rekattu, niin pitäisi. Siksi koen rekkautumisen karsinaksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Siis todellinen kysymys kuuluu, miksi pitäisi avata. En kuulu mihinkään piiriin, enkä siksi mihinkään myötäelämään ole "pakotettu", mutta jos olisin rekattu, niin pitäisi. Siksi koen rekkautumisen karsinaksi.

Vastasin tuohon ylläolevaan viestiin sillä...

"Ja parempi olisi kaikille palstalaisille, jos asioista kerrotaan reilusti. Eikä mitään sisäpiiri enkeliköörin hymäilemänä."

Ei ole kertomista...on vain ihmisten aito ilo toisen onnesta...mitä esimerkiksi sinulle ei voi avata...kun et sit koe...

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Vastasin tuohon ylläolevaan viestiin sillä...

"Ja parempi olisi kaikille palstalaisille, jos asioista kerrotaan reilusti. Eikä mitään sisäpiiri enkeliköörin hymäilemänä."

Ei ole kertomista...on vain ihmisten aito ilo toisen onnesta...mitä esimerkiksi sinulle ei voi avata...kun et sit koe...

No kiitos, onneksi tiedätte sen keskenänne, mutta yhtä hyvin olisi aloittaja voinut pitää sitten sen teidän sisäisenänne, ellette kokisi että tämä palsta on yksityisomaisuuttanne.

Muille ulkopuolisille se on näyttää asialta, jota kaikki öyhöttävät tietämättä edes mitä se tarkoittaa. Vähän niinkuin nato. Minäkin kannatan.

• Anonyymi kirjoitti:

No kiitos, onneksi tiedätte sen keskenänne, mutta yhtä hyvin olisi aloittaja voinut pitää sitten sen teidän sisäisenänne, ellette kokisi että tämä palsta on yksityisomaisuuttanne.

Muille ulkopuolisille se on näyttää asialta, jota kaikki öyhöttävät tietämättä edes mitä se tarkoittaa. Vähän niinkuin nato. Minäkin kannatan.

Sä Genu et vaan pysty ymmärtämään, kun sulla puuttuu jotain, mitä joillsin muilla on...

Miten sellaista selittää???

Ei mitenkään...

No hei...sulla on musaan joku tietty juttu, mitä vaikka mulla ei oo....miten sä sen voisit mulle selittää? Et mitenkään...

Hyväksytkö idean?

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Sä Genu et vaan pysty ymmärtämään, kun sulla puuttuu jotain, mitä joillsin muilla on...

Miten sellaista selittää???

Ei mitenkään...

No hei...sulla on musaan joku tietty juttu, mitä vaikka mulla ei oo....miten sä sen voisit mulle selittää? Et mitenkään...

Hyväksytkö idean?

Itse ole Genu. Se että joku linkittää yhden musan ja muut käy rivissä onnittelemaan on yksinkertaisesti kornia. Näinkö täällä kerrotaan, et on nyt lopullisen rakastunut ja case closed. Aloitus on kaunis musa, ihan sama miten aloittajan asiat on, mutta itselleni muu osuus käsittämätön reaktio.

• Anonyymi kirjoitti:

Itse ole Genu. Se että joku linkittää yhden musan ja muut käy rivissä onnittelemaan on yksinkertaisesti kornia. Näinkö täällä kerrotaan, et on nyt lopullisen rakastunut ja case closed. Aloitus on kaunis musa, ihan sama miten aloittajan asiat on, mutta itselleni muu osuus käsittämätön reaktio.

Suakin voi helposti tyydyttää feikkaamalla...näkeehän sen kun heittää enkkumusalinkin, niin kuset hunajaa, mutta ei se ole kuin oppimista, mistä tykkäät...iisiä kelle vaan...

Sinäkin osaat feikata empatiaa...mutta ei se ole totta. Siksi sinusta oikea empatia on outoa...sekavaa...

• Disseisback kirjoitti:

Hän ei ole palstalta ja vaikka lukisi en usko, että sanani aiheuttaisi paineita. Hän tuntuu olevan ihan yhtä hörähtänyt kuin itsekin olen. Nimenomaan keskityn irl iloon ja tunteeseen, molempien.

En häpeä, vaikka rakkaus ”epäonnistuisi” ja palaisin palstalle myöhemmin. Se mitä nyt koen, on niin hyvää että tämä on onnistuminen ja onni, vaikkei kestäisi loppua elämää. Uskon kyllä, että hyvät ainekset onnistua on pitkällä aikavälillä on, enkä halua hukuttaa onnellista elämän kohtaa siihen, että mietin mitäs jos ja mitäs jos ja entä jos.

Se , että olen julkisesti avoin tunteistani ja siitä, että tämä tuntuu hyvältä, on itselleni täysin uusi ilmiö. Ei ole koskaan ennen tuntenut tältä näin alussa. Meni edelliset 5.5h puhelimessa ja siksi pukkaa aamuyönviestejä. 😊.

• Citrinella kirjoitti:

Hän ei ole palstalta ja vaikka lukisi en usko, että sanani aiheuttaisi paineita. Hän tuntuu olevan ihan yhtä hörähtänyt kuin itsekin olen. Nimenomaan keskityn irl iloon ja tunteeseen, molempien.

En häpeä, vaikka rakkaus ”epäonnistuisi” ja palaisin palstalle myöhemmin. Se mitä nyt koen, on niin hyvää että tämä on onnistuminen ja onni, vaikkei kestäisi loppua elämää. Uskon kyllä, että hyvät ainekset onnistua on pitkällä aikavälillä on, enkä halua hukuttaa onnellista elämän kohtaa siihen, että mietin mitäs jos ja mitäs jos ja entä jos.

Se , että olen julkisesti avoin tunteistani ja siitä, että tämä tuntuu hyvältä, on itselleni täysin uusi ilmiö. Ei ole koskaan ennen tuntenut tältä näin alussa. Meni edelliset 5.5h puhelimessa ja siksi pukkaa aamuyönviestejä. 😊.

En mä ole huolissani "hänestä" vaan sinusta...🤔

Mitenkähän osaisin kertoa tään homnan?

Me kaikki ollaan itsemme pahin kampittajia....

Suojaa itseäs itseltäs...🙄

Mulla niin lyö flashbäkkejä tuosta sun ilosta...se on ihanaa...mutta se on myös hitonmoinen heijari, joka vaan latautuu, lyödäkseen sut nurin ja maistamaan turpeen slta multaa...🙄

Mä toivoisin jatkuvuutta, en vain hetken hurmaa sulle..🤔

• Citrinella kirjoitti:

Elä tukahduta tuota ihanaa fiilistä...en mä sitä tarkoita, todellakaan..

Mutta elä luo mitään päässäsi siitä...elä tänne, elä minnekään...

En osaa sanoa, sanoittaa sitä, mutta iloitse vaan fiiliksestäsi. Ja siihen haluun lähtee messiin. 😁

Elä puhu mitään mitä se voisi olla....hyssss...ei puhuta siitä, vaan nautitaan sun fiiliksestä, siitä purppurakiimasta. 🥰

Toivottavasti fiksuna naisena hiffaat jopa aamuyöstä tään...🫠

• Citrinella kirjoitti:

Just tuo jos ei ennen ole tuntunut tuolta, niin kyllähän sitä kannattaa hehkuttaa.❤️ Siinä on varmasti jotain täysin erilaista kuin mitä aiemmin.☺️

Itse myös jotenkin ”ihmettelin” sitä tunnetta mitä se alku voi saada aikaan, miten helppo on kertoa niistä fiiliksistä jos toinen kolahtaa ihan helkatin kovaa.. Eipä tässä elämässä niin oikein ole aiemmin käynyt.. parisuhteet olleet sitä taskulämmintä rakkautta.

Sekin vaikka kaikki pelottaa.. jos et silloin uskalla edes yrittää.. niin eipä siinä oikein mitään voi ”voittaa”.. olen kyllä iloinen puolestanne, että olette yhdessä samalla viivalla🥰❤️ ihana lukea toisten hypetystä..

• Disseisback kirjoitti:

Elä tukahduta tuota ihanaa fiilistä...en mä sitä tarkoita, todellakaan..

Mutta elä luo mitään päässäsi siitä...elä tänne, elä minnekään...

En osaa sanoa, sanoittaa sitä, mutta iloitse vaan fiiliksestäsi. Ja siihen haluun lähtee messiin. 😁

Elä puhu mitään mitä se voisi olla....hyssss...ei puhuta siitä, vaan nautitaan sun fiiliksestä, siitä purppurakiimasta. 🥰

Toivottavasti fiksuna naisena hiffaat jopa aamuyöstä tään...🫠

En luo pilvilinnoja siis kuvittele toista joksikin muuksi mitä on. Se mitä hän on, riittää. Elän muutenkin rakkaudessa hetkessä, vaikka olen intuitiivinen ihminen. Rakkaudessa ei voi suunnitella muuta kuin kaksin ja alussa on tärkeämpää tutustua ihan rauhassa ja nauttia toisistaan. Jotain ihan pieniä heittoja yhteisestä tulevaisuudesta on ollut, mutta isossa kaavassa ne kuuluu myöhempään aikaan ja järjestyy kyllä elämällä, jos kummallakin on tahtoa siihen.

Myönnön tietyn purppuran, mutta silti ole jalat puoliksi maassa. Myönnän kiiman, itselle kuten toisellekin osapuolelle se on tärkeä toimivan parisuhteen elementti. 😊Sen lisäksi koen samaa aaltopituutta, hämmästyttävän samanlaisia
        arvoja, vuorovaikutus toimii sekä etänä että lähinä tosi hyvin, pidämme samanlaisista asioista elämässä, pystymme puhumaan vaikeistakin asioista, kumpikin nauttii läheisyydestä ja kunmallekin toinen on tärkeä. Siis tämä on paljon enemmän jo näin alussa mitä pelkkä purpputakiima on.

Elämää ei voi suunnitella eikä täysin hallita koskaan, tiedän kyllä sen hyvin, mutta nyt nautin ja iloitsen, ja olo on yksinkertaisesti luottavainen. Se riittää!

• Haaveilija39 kirjoitti:

Just tuo jos ei ennen ole tuntunut tuolta, niin kyllähän sitä kannattaa hehkuttaa.❤️ Siinä on varmasti jotain täysin erilaista kuin mitä aiemmin.☺️

Itse myös jotenkin ”ihmettelin” sitä tunnetta mitä se alku voi saada aikaan, miten helppo on kertoa niistä fiiliksistä jos toinen kolahtaa ihan helkatin kovaa.. Eipä tässä elämässä niin oikein ole aiemmin käynyt.. parisuhteet olleet sitä taskulämmintä rakkautta.

Sekin vaikka kaikki pelottaa.. jos et silloin uskalla edes yrittää.. niin eipä siinä oikein mitään voi ”voittaa”.. olen kyllä iloinen puolestanne, että olette yhdessä samalla viivalla🥰❤️ ihana lukea toisten hypetystä..

Sen tietää, kun sen tietää. Ja sen tietää itseasiassa hämmästyttävän nopeasti. 😆

Usein, valitettavasti, niissä tilanteissa käy niin, että jompikumpi alkaa pelkäämään tunteitaan ja vetäytyy. Koettu sekin on omakohtaisesti ja karvaasti. Tunne on pelottava, jos ei ole varmuutta ja turvallisuutta. Jos ei ole varma olo, että toinen halua olla siinä. Ja hassuinta on, että se epävarmuus yleensä tulee eniten itsestä, omista epävarmuuksista ja siitä miten toinen reagoi siihen kun epävarmuutta heijastaa toiseen. Tässä suhteessa olemme puhuneet epävarmuuksistamme sanallisesti (kumpikin on). Ja puhe on tehnyt hyvää, kumpikin on huomannut, että se mitä pitää omana heikkoutena tai josta kokee kelpaamattomuutta, ei toisen silmin ole mikään iso juttu vaan osa ihanaa pakettia.

• Citrinella kirjoitti:

Sen tietää, kun sen tietää. Ja sen tietää itseasiassa hämmästyttävän nopeasti. 😆

Usein, valitettavasti, niissä tilanteissa käy niin, että jompikumpi alkaa pelkäämään tunteitaan ja vetäytyy. Koettu sekin on omakohtaisesti ja karvaasti. Tunne on pelottava, jos ei ole varmuutta ja turvallisuutta. Jos ei ole varma olo, että toinen halua olla siinä. Ja hassuinta on, että se epävarmuus yleensä tulee eniten itsestä, omista epävarmuuksista ja siitä miten toinen reagoi siihen kun epävarmuutta heijastaa toiseen. Tässä suhteessa olemme puhuneet epävarmuuksistamme sanallisesti (kumpikin on). Ja puhe on tehnyt hyvää, kumpikin on huomannut, että se mitä pitää omana heikkoutena tai josta kokee kelpaamattomuutta, ei toisen silmin ole mikään iso juttu vaan osa ihanaa pakettia.

Näinhän se on.juurikin näin😁😉

Jokaisen pitäisi edes kerran elämässä rakastua kunnolla❤️ Joskus etsimiseen voi mennä enemmän aikaa. Olet hyvä esimerkki tästä😉 Niin ja kyllähän tuo oli sinun kohdallasi aikamoinen yllätys.. ihana sellainen…

• Citrinella
        Haaveilija39 kirjoitti:

Näinhän se on.juurikin näin😁😉

Jokaisen pitäisi edes kerran elämässä rakastua kunnolla❤️ Joskus etsimiseen voi mennä enemmän aikaa. Olet hyvä esimerkki tästä😉 Niin ja kyllähän tuo oli sinun kohdallasi aikamoinen yllätys.. ihana sellainen…

Tämä oli kolmas iso kolaus… En siis ole ensimmäistä kertaa kokemassa tätä, Ensimmäinen oli ensirakkaus 19v (etäsuhde myös ja kesti jotain kuukausi ennen kuin toinen alkoi pelätä ja pari vuotta sen jälkeen kertoi itse, että pelästyi tunteita ja sitä, että pääsin liian nopeasti liian lähelle). Ja toinen oli varattuna perheenäitinä (mitään ei tapahtunut, koska tilanne oli moraalisesti mahdoton).

Ehkä elämänkokemus auttaa ymmärtämään itseään.

• Citrinella kirjoitti:

Tämä oli kolmas iso kolaus… En siis ole ensimmäistä kertaa kokemassa tätä, Ensimmäinen oli ensirakkaus 19v (etäsuhde myös ja kesti jotain kuukausi ennen kuin toinen alkoi pelätä ja pari vuotta sen jälkeen kertoi itse, että pelästyi tunteita ja sitä, että pääsin liian nopeasti liian lähelle). Ja toinen oli varattuna perheenäitinä (mitään ei tapahtunut, koska tilanne oli moraalisesti mahdoton).

Ehkä elämänkokemus auttaa ymmärtämään itseään.

Varmasti juurikin se että nuoruudessa voi tehdä harkitsemattomia päätöksiä. Vanhempana, ehkä ymmärtää itseään paremmin ja ehkä toimii toisella tapaa suurien tunteiden kanssa. Tai no ainakin toivottavasti ottaa virheistään opikseen.

• Hienoa jos noin ja toivotan tasaista latua.

• Kiitos.

• Anonyymi

niin ei ole itseltä mitenkään pios jos esim. jos kirjoittaa jotain hauskaa tai höpöä, mutta vaatii itsetuntoa, jotta ei pelkää ditten sellaista, mutta palkitsevaakin voi olla jos kunnioittaa toista ihmi jos on empaattinen ekstrovertti,

• Anonyymi

''ro,,'omen joku tekoäly sitten tietokone koodissa, blackjackiin täydellisesti määrätyt voittoprosentit yhdellä pakalla pelatessakikn jos kun titokone laskee kaikki mahdolliset vaihtoehdot jo ennalta... joskus tykkäsin pelata yöllä baareissakin blackjackia viskilasi vieressä janojuomana...

• Anonyymi

mutta niin mikä olisi ehkä itselleni mielenkiintoinen paikka Atlantic City kokeilemaan heidän pelejä :D

• Onnittelut minultakin, Citrinella!
      Siinä se palkinto voi tulla, jos vain uskaltaa/jaksaa tutustua (uusiin) ihmisiin ja antaa heille mahdollisuuden. Näin vanhemmalla iällä se voi olla haastavaakin.

Nyt kun buddykin on näemmä paikalla, niin kysyisin myös että onko palstamiittimme buddy-loven kanssa (me kolme siis) vielä voimassa, mehän sovittiin paikka jo, mutta aika jäi avoimeksi, kun olit niin kiireinen viime vuonna. Se olisi pelkkää tiedonvaihtoa, kuten aikaisemmin myös puhuimme, täällä kun ei voi kertoa kaikkea. Vai oletko nyt entistä kiireisempi, voin vain kuvitella 😄?

• Kiitos! Viikonloput on enemmän täynnä, koska elän epäsuhteessa. Nyt en tosiaankaan lähde mihinkään treffien tapaiselle, mutta kaverien kesken varsinkin jos paikalla on useampi ihminen. ei tapaamiselle ole esteitä, jos yhteinen aika arkena löytyy.

En halua aiheuttaa mitään epävarmuutta toiselle osapuolelle eli kahdestaan tapaaminen jonkun miespuolisen kanssa menee siinä mielessä omaan makuun liikaa harmaalle alueelle. Uskon, että hän luottaisi minuun, mutta valinta on omani. Porukassa näkeminen on eri asia.

• Citrinella kirjoitti:

Kiitos! Viikonloput on enemmän täynnä, koska elän epäsuhteessa. Nyt en tosiaankaan lähde mihinkään treffien tapaiselle, mutta kaverien kesken varsinkin jos paikalla on useampi ihminen. ei tapaamiselle ole esteitä, jos yhteinen aika arkena löytyy.

En halua aiheuttaa mitään epävarmuutta toiselle osapuolelle eli kahdestaan tapaaminen jonkun miespuolisen kanssa menee siinä mielessä omaan makuun liikaa harmaalle alueelle. Uskon, että hän luottaisi minuun, mutta valinta on omani. Porukassa näkeminen on eri asia.

Selvä asia, ymmärrän. Minulla on kyllä aikaa arkisin yleensä iltaisin, mutta buddystä en tiedä, kun hänen pitää matkustaa Helsinkiin välillä ilmeisesti (miittipaikka oli Helsingissä, tuo kahvila). Jos buddy ja sinä katsoisitte että milloin löytyisi sopiva arkipäivä, niin minullekin se päivä aika varmasti sitten myös käy.

• Anonyymi

naisten suksi-kilpailutkin... oieasti jos perinteisellä pääsee edes maaliin tyylillä Ja Bolöev, niin hyvä on ja saa palkinnoksi pehmeän kuuman kylvyn ja minrruteetä iltapallaa

• Aika hyvä lälly

• On! Luulenpa, että tiedät mistä kappaleessa puhutaan. 😉

• Anonyymi
      • Muutaman tuhannen euron koneeseen? Mistä itse asiassa nyt on kyse? Joku sirkkeli tai pienkuormaaja vai? 😁

Tuo biisi, sen sijaan on.. se on.. No tuota, sen tekijät ovat ehkä tienneet mistä puhuvat. 😉

• Xena-183 kirjoitti:

Muutaman tuhannen euron koneeseen? Mistä itse asiassa nyt on kyse? Joku sirkkeli tai pienkuormaaja vai? 😁

Tuo biisi, sen sijaan on.. se on.. No tuota, sen tekijät ovat ehkä tienneet mistä puhuvat. 😉

Xena vanhan vuosikertatraktorin saa parilla tonnilla. Luotettava ja hyvä peli, jos jaksaa puunata ja pitää kunnossa. 😉 KVM on mielestäni ennenkin kertonut tuntevansa vetoa tai ainakin arvostavansa noita suuresti.

Biisin käsinkosketeltavan varsin eroottislatautuneen huokailevan tunnelman liitän itsekin vahvasti rakkauteen, ja nimenomaan juuri ja vain rakkauteen. En ehkä rakkauteen 70-luvun traktoria kohtaan, mutta rakkauteen kahden ihmisen välillä kumminkin. 😉

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

Muutaman tuhannen euron koneeseen? Mistä itse asiassa nyt on kyse? Joku sirkkeli tai pienkuormaaja vai? 😁

:)))
        Kiinteistönhoitokone 90-luvulta, joka mulla on tuolla pohjoisilla leveysasteilla.
        Jotain remonttia tai lisälaitetta aina vähän värkkäillä.
        Samallahan saa tekosyyn karata muorilta :)

Kyllä jonkun täytyy rautaakin rakastaa.
        Biisi nyt ei varsinaisesti liittynyt siihen koneeseen, ;)

-keinovaginamies-

• Tuo laulu ei herättänyt minulle yhtään samaa mieltä puolisoiden rakkaudesta. Vaan vanhemman ja lapsen välisestä rakkaudesta
      ”Jos lähdet mun luotain
      Ajaudun haaksirikkoon(jään pulaan ilman sinua))
      Oot mun kaikuluotain ( vähän kuin samu sirkka)
      Minut viet satamaan (veit minut esim armerijaan)
      Olet maa, josta kasvoin (äiti ,tellus)
      Minut kaskeksi raivaat (puhut perhe ihanuudesta, lapsista tulevaisuudesta, opetat, lähet valmiiksi pohjasta kasvattaa uutta perhettä )
      Kun miljoonin kasvoin( vanhempien neuvot)
      Mua uudistetaan( vanhemman ohjaus)
      Suo minun tulla ( kotio käymään antaa lupa lähteä kotio)
      Anna kyynelten juosta ( ikävästä itku)
      Kohta hengitän silmiis ( olla kasvokkain ja kasvanut)
      Ole valmiina vaan(tahdon sopia)
      Anna viereesi tulla (halata tahtoisi)
      Nosta hukkuva suosta(kärsin pahasta olosta)
      Suo mulle aikaa(huomio minua)
      Niin voimaa mä saan( tukeminen)
      Anna viereesi tulla (ikävä)
      Suo mulle aikaa ( vanhemalla kiire)
      Sua vain rakastaa ( pyytentö rakkaus )
      Jos lähdet mun luotain
      Ajaudun haaksirikkoon
      Oot mun kaikuluotain
      Minut viet satamaan
      Anna kyynelten juosta
      Anna viereesi tulla
      Suo mulle aikaa
      Sua vain rakastaa

En siis pidä mitenkään romanttisena biisinä, eikä silläin tarkkaa harkittuna.
      Ehkä kun noita laulunsanoja ei oikein jää pohtimaan vai. Sieltä täältä ei niin vähän kuin jäänyt sanoja roikkumaan.
      Mutta onneksi olkoon suhteelle

• Kun laulua en kuunnellut vain lähin lukemaan tekstejä eikä ollut romanttinen minusta. En nyt haluisi olla kenekään kaikuluontain kuin samu-sirkka tai haluaisi kukaan minun kaikuinluontain on enää aikuisena.

https://youtu.be/-AY5-0uXn9w?si=zzdWpIA_03N6P7tq
        Mut lupaan olla sun on rakkaudesta kertova.

• Anonyymi

citrinella jos nimestäsi voi muodostua jotenkin hassusti Cinderella eli joku Viking Linen laivakin olen ollut kyllä Cinderellan kyydissä joskus...

• Nimimerkkini ei tule risteilylaivasta, väärin arvattu. Tuttu laiva sinänsä.

• Anonyymi

Eka kaksi vuotta toisen pierukin tuoksuu parfyymiltä.

• Anonyymi

Rakkaus on luonnollisesti hyvä, mutta tuo biisi on kamala, tai siis sen sanat. Kukaan ei voi olla toisen ihmisen kaikuluotain, vaan jokaisella on oma kaikuluotain, joka näyttää reitin. Jos uskoo toisen näyttävän reitin omasta puolesta, menee mönkään.

"Jos lähdet mun luotain
      Ajaudun haaksirikkoon"

Suorastaan sairaalloista. Sama kun sanoisi, että jos lähdet, kuolen (teen itsemurhan).

Jokainen ihminen kannattelee itse itseään ja on vastuussa omista tunteistaan.

Rakkaudella,

- Sheena

• En ajattele tuon biisin sanoja itsemurhana tai ripustautumisena, vaan metaforana.

Olen ollut aina, niin kuin sinäkin, korostetun itsenäinen ja korostetusti omalla kaikuluotaimella ohjautuva. Kuitenkin kun rakkaus kohtaa, toisesta tulee vääjäämättä tärkeä ja tunteiden syvenemisen kannalta se, että on tietyllä tavalla myös riippuvainen toisesta (vaikka omat jalat kantaa hyvin) ja että uskaltaa antautua rakkauden vietäväksi, on tietyllä tavalla edellytys sille, että pinnasta pääsee syvemmälle. Se, että uskaltaa olla heikko, tarvitseva ja herkkä toisen edessä on vahvuutta, eikä se vähennä sitä oikeaa vahvuutta mitenkään. Tämä on asia minkä olen vasta viime vuosina tajunnut ja samalla olen tajunnut, että taskulämmin suhde ei ole se mihin tyydyn. Tunteen pitää olla syvää ja suhteen pitää tuntua oikealta.

Näemme siis kappaleen sanat ihan eri valossa.

• Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

En ajattele tuon biisin sanoja itsemurhana tai ripustautumisena, vaan metaforana.

Olen ollut aina, niin kuin sinäkin, korostetun itsenäinen ja korostetusti omalla kaikuluotaimella ohjautuva. Kuitenkin kun rakkaus kohtaa, toisesta tulee vääjäämättä tärkeä ja tunteiden syvenemisen kannalta se, että on tietyllä tavalla myös riippuvainen toisesta (vaikka omat jalat kantaa hyvin) ja että uskaltaa antautua rakkauden vietäväksi, on tietyllä tavalla edellytys sille, että pinnasta pääsee syvemmälle. Se, että uskaltaa olla heikko, tarvitseva ja herkkä toisen edessä on vahvuutta, eikä se vähennä sitä oikeaa vahvuutta mitenkään. Tämä on asia minkä olen vasta viime vuosina tajunnut ja samalla olen tajunnut, että taskulämmin suhde ei ole se mihin tyydyn. Tunteen pitää olla syvää ja suhteen pitää tuntua oikealta.

Näemme siis kappaleen sanat ihan eri valossa.

Herkkä, tarvitseva ja heikko voi olla, mutta silläkin on rajansa. Parisuhteessa vaikeinta on molemmille sopivan läheisyyden ja erillisyyden löytäminen. Siinä saa olla aika tarkkana, ettei kadota parisuhteeseen itseään.

https://www.youtube.com/watch?v=vzxxBpMH1-Y

Miten näet tuon kappaleen? "Jos sä tahdot niin". Näetkö siinäkin metaforan?

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Herkkä, tarvitseva ja heikko voi olla, mutta silläkin on rajansa. Parisuhteessa vaikeinta on molemmille sopivan läheisyyden ja erillisyyden löytäminen. Siinä saa olla aika tarkkana, ettei kadota parisuhteeseen itseään.

https://www.youtube.com/watch?v=vzxxBpMH1-Y

Miten näet tuon kappaleen? "Jos sä tahdot niin". Näetkö siinäkin metaforan?

- Sheena

Sillä , että tarvitsee toista ja uskaltaa sen myöntää itselleen ei kadota itseään. Itsensä kadottaa sillä,
        Että miellyttää liikaa ja unohtaa omat tarpeensa toisen tarpeiden alle.

Tulkitsen kappaletta myöhemmin. Nyt pitää tehdä muuta.

• Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

Sillä , että tarvitsee toista ja uskaltaa sen myöntää itselleen ei kadota itseään. Itsensä kadottaa sillä,

Oma tarvitsevuus ja sen myöntäminen itselle ei estä itsensä kadottamista. Itsensä kadottamisen huomaa vasta kun se on jo tapahtunut/tapahtumassa, löytää itsensä tekemästä sellaista mitä ei olisi ikinä ennen kuvitellut tekevänsä, sanovansa jotain mitä ei olisi ikinä ajatellut joutuvansa sanomaan. Itsensä kadottaminen johtuu juurikin siitä, että oma kaikuluotain on kateissa (todennäköisesti kumppanillakin) eikä olla enää samalla taajuudella kumppanin kanssa. Jos kumppanin kaukoluotain on rikki/kateissa, sama tapahtuu toisinpäin. Kumppani sanoo jotain sellaista mitä ei olisi ikinä kuvitellut kuulevansa jne.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Oma tarvitsevuus ja sen myöntäminen itselle ei estä itsensä kadottamista. Itsensä kadottamisen huomaa vasta kun se on jo tapahtunut/tapahtumassa, löytää itsensä tekemästä sellaista mitä ei olisi ikinä ennen kuvitellut tekevänsä, sanovansa jotain mitä ei olisi ikinä ajatellut joutuvansa sanomaan. Itsensä kadottaminen johtuu juurikin siitä, että oma kaikuluotain on kateissa (todennäköisesti kumppanillakin) eikä olla enää samalla taajuudella kumppanin kanssa. Jos kumppanin kaukoluotain on rikki/kateissa, sama tapahtuu toisinpäin. Kumppani sanoo jotain sellaista mitä ei olisi ikinä kuvitellut kuulevansa jne.

- Sheena

Samaa mieltä, on kyse kaksi ihan erillistä asiaa!

• Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

Kurppalemmessä tarvitaan paljon hyväksyntää kun kilometrit jo näkyy naamassa ja kropassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kurppalemmessä tarvitaan paljon hyväksyntää kun kilometrit jo näkyy naamassa ja kropassa.

Kelpaan hänelle itsenäni ja hän minulle, se riittää vallan hyvin. Meitä on monenlaisia ihmisiä!

Ätmi voi puolestani etsiä itselleen 25v tai 20v tyttöystävän, jos sellaisen vielä sattuu saamaan. Itse en jälkiteineistä tai teineistä perusta, pää ja sydän ratkaisee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osaat olla hyvin vastenmielinen.

• Onnea ja menestystä valitsemallenne uralle.

Paljon paikallista sopimista.

• Anonyymi

Gurppa lööv 👨🏻‍🦳👵🏼

• Anonyymi

Sinullahan taisi edelliset suhteet päättyä eroon, kun miehet osoittautuivat jollain tavalla epäkelvoiksi. Onko jokin juttu miksei tässäkin tapahtuisi niin?

• Anonyymi

Rakkaus on tosiaan riski ja täytyy olla valmis sietämään seuraukset. Itseäni vähän kuormittaa ystävän rakkausasiat. Hänellä kun on tapana rakastua aivan tuhottoman polttavasti, ja siivethän siinä palavat sitten lopulta. Mutta ennen loppua on eipäs-juupas selvittely ja käydään läpi kaikkea mahdollista ja mahdotonta.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      18
      3596
    2. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      23
      2731
    3. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      2165
    4. Yksi "sometähti" vähemmän

Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      1995
    5. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      19
      1946
    6. Tuliko ikävä

Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      26
      1612
    7. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      36
      1487
    8. Saitko ne viestit

Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      32
      1482
    9. Miten lasketaan?

Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1404
    10. Hyvää Huomenta Rakas Neiti

Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies
      Ikävä
      11
      1364
    Aihe