Oletko kaikki ruokainen

Anonyymi-ap

Eli pääseekö kanssasi helposti tai äkkiä sopuun ruuasta eli jos kumpikin toivoo eri ruokia niin pääseekö kanssasi äkkiä sopuun tai kompromissiin

30

290

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sopuisana ihmisenä pyrin kompromissiin. Jätän vain syömättä jos ei ruokaa pysty nielaisemaan.

• Anonyymi

Ei kai semmoista ruokaa haluta jos jompi kumpi ei syö vaan että kumpikin syö

• Anonyymi

En ole tuollaiseen ongelmaan törmännyt. Jos on paljon liha/pihvipainotteista ruokaa (olen sitä siis itse valmistanut, kun olen tiennyt toisten siitä pitävän), syön itse enemmän kasviksia ja salaattia. Se ei ole ongelma, painotan vain aterialla muuta kuin itse pääruokaa.

• Anonyymi

Mutta eikö olis hienoa jos kumpikin söis samaa ruokaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä hienoa muka kukaan näkisi tuossa?

Perheen ruokapuolesta huolehtivalle on helpompaa, ettei monia eri ruokalajeja tarvitse valmistaa, mutta tuskin sillä romantiikkaa nostatetaan, että molemmat syövät täysin samaa, jos sitä tarkoitit.

Onko mielestäsi seksikästä, jos esim. nainen tai mies syö jotakin ruokaa hyvin vastentahtoisesti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tavallaan voisi ollakin.

T. Anonyymi
        2024-01-27 07:56:48

• Päästään äkkiä sopuun.

Vaimo: Lihaa vai kanaa?
      Minä: Lihaa
      Vaimo: Taidan tehdä kanaa.
      Minä: OK

Näissä keskusteluissa minun mielipiteeni ei paljoa paina.

• Anonyymi

Olen kaikkiruokainen mutta mieluiten syön terveellisesti. Pidän ihan hulluna että ensin ostetaan rasvatonta naudan tai sian lihaa ja sitten siihen lurautetaan kermaa. Vesittyy kallis vähärasvainen liha. Lihoista paras on sian niska tai kasler hyvin uunissa paistettuna. Vältän sitä koska siinä on liikaa kovaa rasvaa, se rasva toimii elimistössä aivan samoin kuin kerma, kerää rasvaa suonten seinämiin.
      En siis ole lihava joten en puhu kaloreista, kulutan kyllä kaiken mitä syön, puhun rasvan laadusta. On suvussa taipumusta verisuonitauteihin, siinä syy valintoihini.
      Yksittäisillä esim. tarjotuilla ruuilla ei ole vaikutusta kokonaisruokavalioon, joten sillon syön mitä tarjotaan, marisematta ja ruoasta kiittäen.

• Anonyymi

Olen joustava, mutten minäkään mitä tahansa suuhuni laita. Mutta meidän perheessä olen joustavin, jihtuu ehkä siitä että olen meistä ainut joka on joskus nähnyt nälkääkin. Elänyt pelkällä puurolla. Osaan arvostaa ruokaa, vaikkei se olisi lempipöperöäni. Mutta pyrin toki valitsemaan itselleni mieluisempaa aina, kun mahdollista. Mutten mä ala kuppini viereenkään kuolemaan.

Jasu

• Olen lähes kaikkiruokainen.. kypsentämätöntä eläinperäisiä tuotteita en syö ja nilviäiset jää myös syömättä. Muuten lähes kaikki menee. En ole kovin nirso.

• Anonyymi

Hej, aika pitkälti amanlainen vastaus, ja eteenkin noista nilviäisistä, no kypsennetyt katkaravut esim. kalapitsan päällysteessä nyt vielä menettelee. Osterit tai etanat ei missään kohtaa, yököttävät; on se sitten ennakkoluulua tai mitä -> jos saan nieltyä alas, tulee se paluupostissa takaisin, käy vaan vatsalaukussa kääntymässä. Kaikki alkoi vuosia sitten Etelä-Ranskassa, olin Emon mukana siellä ja käytiin pienessä alasatamassa. Emo osti sieltä suoraan kalastusaluksesta
        osterit meille, jotka kalastaja meille avasi.

Siis elävä limanen otus, sen kuoren sisällä; nielaistaan aina elävänä ja tuolloinkin kalastaja varmisti sen. Siis mä suljin silmäni ja kippasin sen kuoresta irroitetun otuksen kuorenpuolikkaasta suuhuni ja nielaisin. Se kävi vatsalaukussa kääntymässä ja mä oksensin sinne laiturille. Mulle avattiin uus ja ihan sama juttu, ei pysynyt sisuksissani. Kalastajat tuijotti pistävästi meikäläistä, joka yökkäs laiturilla! En varmaan ollut kovin hyvää mainostaja heidän ostereilleen, tosin siellä olleet olivat tukkuostajia, suurimmaksi osaksi, jos jotain noista pakettiautojen; nimikylteistä ja puh. numeroista, ymmärsin!

Pitää kuitekin lisätä ett "raakaa kalaa" mä kyllä syön, nimittäin graavikalaa!
        Samoin silliä ja suutarinlohta, vähän kyseen alaista niiden raakuus, suola nimittäin on
        ns. kypsyttänyt kalan, syötävään muotoon. Ihan vuosisatojen ajan käytetty säilytys ja "kypsytys muoto" kalalle kuin kalalle; silakasta aina loheen asti!

Makkarat ei muuten oikein maistu mulle, vaikka makkrasoppaa kyllä teen ja syön.
        Makkaranpalaset vaan jää syömättä, mutt mun koirani suorastaan odottaa saavansa ne ruokakuppiinsa. Ei nekään siis syömättä jää, ja makkrakeiton porkkana- sekä selleri- ja lanttupalaset, kyllä löytävät perunanpalasten kera mun lautaselle ja makkarasta lisäksi vielä makua siihen sopanliemeen... kaikkien yrttien lisäksi. Makua siis riittää, ilman lihalientäkin.
        Illanjatkoja sullekin!
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Hej, aika pitkälti amanlainen vastaus, ja eteenkin noista nilviäisistä, no kypsennetyt katkaravut esim. kalapitsan päällysteessä nyt vielä menettelee. Osterit tai etanat ei missään kohtaa, yököttävät; on se sitten ennakkoluulua tai mitä -> jos saan nieltyä alas, tulee se paluupostissa takaisin, käy vaan vatsalaukussa kääntymässä. Kaikki alkoi vuosia sitten Etelä-Ranskassa, olin Emon mukana siellä ja käytiin pienessä alasatamassa. Emo osti sieltä suoraan kalastusaluksesta
        osterit meille, jotka kalastaja meille avasi.

Siis elävä limanen otus, sen kuoren sisällä; nielaistaan aina elävänä ja tuolloinkin kalastaja varmisti sen. Siis mä suljin silmäni ja kippasin sen kuoresta irroitetun otuksen kuorenpuolikkaasta suuhuni ja nielaisin. Se kävi vatsalaukussa kääntymässä ja mä oksensin sinne laiturille. Mulle avattiin uus ja ihan sama juttu, ei pysynyt sisuksissani. Kalastajat tuijotti pistävästi meikäläistä, joka yökkäs laiturilla! En varmaan ollut kovin hyvää mainostaja heidän ostereilleen, tosin siellä olleet olivat tukkuostajia, suurimmaksi osaksi, jos jotain noista pakettiautojen; nimikylteistä ja puh. numeroista, ymmärsin!

Pitää kuitekin lisätä ett "raakaa kalaa" mä kyllä syön, nimittäin graavikalaa!
        Samoin silliä ja suutarinlohta, vähän kyseen alaista niiden raakuus, suola nimittäin on
        ns. kypsyttänyt kalan, syötävään muotoon. Ihan vuosisatojen ajan käytetty säilytys ja "kypsytys muoto" kalalle kuin kalalle; silakasta aina loheen asti!

Makkarat ei muuten oikein maistu mulle, vaikka makkrasoppaa kyllä teen ja syön.
        Makkaranpalaset vaan jää syömättä, mutt mun koirani suorastaan odottaa saavansa ne ruokakuppiinsa. Ei nekään siis syömättä jää, ja makkrakeiton porkkana- sekä selleri- ja lanttupalaset, kyllä löytävät perunanpalasten kera mun lautaselle ja makkarasta lisäksi vielä makua siihen sopanliemeen... kaikkien yrttien lisäksi. Makua siis riittää, ilman lihalientäkin.
        Illanjatkoja sullekin!
        trollikka

No mulla ei putoa graavikaan.. aikanaan penskana oltiin Suonenjoella ja poikien kanssa kalassa.. poijaat puolipakottivat minua syömään raakaa kalaa ja sit ne lässäytti sen kalan pyörän pakkarin jousella nuuskaksi. Se kala tursusi matoja. En ole oikein selvinnyt siitä traumasta vieläkään. Eli ei kypsentämätöntä minulle kiitos.

Ostereita en ole kokeillut .. enkä kokeile. Tai mätiä. Etanaa olen maistanut, mutta rakenne ei miellyttänyt. Simpukat jäävät myös syömättä.

En ole kovin ronkeli, mutta eläinperäiset tuotteet pitää olla kypsennettyjä, jotta niitä syön.

Hyvää illanjatkoa sinullekin. Ja kiitos tarinasta.

• Anonyymi

Neuvottelimme yksi ilta - ei päästy.

• Anonyymi

Minä syön mitä minä haluan ja tarvitsen, muut syövät mitä he haluavat ja tarvitsevat.

Eihän kaikkien samaa ruokaa tarvitse syödä. Nykyään kun jokaisella lumihiutaleella on vielä erityisruokavaliot, allergiat ja yliherkkyydet, niin jokainen huolehtikoot omista syömisistään.

xLiner

• Uskoisin näin, että helposti päästään sopuun… en ole kaikkiruokainen, mutten kovin nirsokaan. Jos ruoka on sellaista, mistä en tykkää yhtään ja en halua syödä, niin sitten jätän vaan syömättä. Keksin jotain muuta syötävää itselleni.

• Anonyymi

En ole kaikkiruokainen, mutta mun kanssani pääsee erittäin helposti sopuun ruoasta. Minulle on täysin ok, että molemmat syövät eri ruokia.

• Anonyymi

Saan toisen helposti oikeanlaiseen kompromissiin, mikä maistuu molemmille.
      Usko pois!

• En ole kaikkiruokainen, en edes melkein. Pyrin olemaan joustava. Sopuun pääsee, kun kummatkin ovat valmiita kompromisseihin.
      Tässä(kin) asiassa kommunikointi on ehdottoman tärkeää.

• Kun nähtävästi joku taas ilokseen poistelee kommentteja, niin laitetaanpa uudelleen.

Minussa on kokin vikaa, joten olen aika määrätietoinen mitä tulee ruoanlaittoon.

Toki kuuntelen toiveita ja niiden perusteella laitan ruokaa.

• Kun on tullut elettyä yhtäältä noin suunnilleen vegaanin ja toisaalta moniallergikon kanssa, niin ei olisi mikään ongelma edelleenkään tehdä ruoan osalta kompromissia tai vaihtoehtoisesti nöyrästi valmistaa kaksi hieman toisistaan eroavaa ruokaa.

• Anonyymi

Ruuasta ei tarvitse neuvotella eikä tehdä kompromisseja.

- Sheena

• En todellakaan ole

• No juu.. et tosiaankaan. Sinä olet jopa nirso, jos minulta kysytään.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

No juu.. et tosiaankaan. Sinä olet jopa nirso, jos minulta kysytään.

Yhdyn sinuun

• pujotteIija kirjoitti:

Yhdyn sinuun

Paree kuule yhtyäkin .. ainakin kolmesti.. :D

Paree kuule yhtyäkin .. ainakin kolmesti.. :D

No ainakin juu :D

• pujotteIija kirjoitti:

No ainakin juu :D

Tiedän.. olen vaativa rakastajatar.. mutta sellaisena nyt minut olet saanut. :D

Tiedän.. olen vaativa rakastajatar.. mutta sellaisena nyt minut olet saanut. :D

Eipä valittamista, ei ollenkaan

• pujotteIija kirjoitti:

Eipä valittamista, ei ollenkaan

Kiva kuulla rakas.

• Anonyymi

Minusta ei ole mitään ongelmaa laittaa kahta erilaista ruokaa tai neuvotella sopiva yksi ruoka, mikä käy kummallekin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      277
      3202
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      244
      2066
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      67
      1976
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      71
      1674
    5. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      5
      1496
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      339
      1274
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      24
      1038
    8. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      64
      996
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      23
      996
    10. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      927
    Aihe