Apostolie Paavali - Hengen mies!

Anonyymi-ap

Apostoli Paavalista? Ei fiktioita vaan kirjoitettua faktaa!
----------------------------------------------

Ei tarvita mitään ”satuja” ja tarinoita apostoli Paavalista! Eikä kukaan sellaisia yli 2000 vuotta myöhemmin sepitettyjä fiktioita ota todesta…. Alkuseurakunnan ajan Jumalan ihmiset eivät olleet mitään tarinan keksijöitä. He ottivat vastuullisesti kirjoittamansa tekstit. Kunnioittivat Jumalaa.

Olivat Hänen asiallaan, eivät eksyttäjän palkollisia!

Viittaan aiempiin aiheisiin (otsikohin) joita samoja tekstejä ei tässä Aloituksessa!

Paavalista löytyy hyvin kattavaa tekstiä Apostolien teoista,

1) Paavali julisti ja opetti Jeesuksen Kristuksen evankeliumia https://keskustelu.suomi24.fi/t/18007474/paavali-julisti-ja-opetti-jeesuksen-kristuksen-evankeliumia!-(1)----(s24-kristinusko)--aluksi--talla

2) Paavali - Jeesuksen apostoli (2)
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18008753/paavali-jeesuksen-apostoli-(-2)--faktoja-vai-valheita

3) Paavali Jeesuksen apostoli: (3)
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18008761/paavali-jeesuksen-apostoli--(-3)--faktoja-vai-valheita

X) Paavalin valinta Juudaksen tilalle:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18009035/apostolin-paavalin-valinta--juudaksen-tilalle---mita-siita

4) Paavali - pakanain apostoli:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18010097/paavali-pakanain-apostoli--(4)--sanan-faktoja!#comment-123081884

Lue enemmän, luulet vähemmän!

99

394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Apostoli Paavalista on erittäin hyvin ja laajasti kirjoitettu UT:ssa. Ei siis tarvitse haksahtaa sellaisiin likaisiin törkyväitteisiin, että Paavali oli valehtelija, tms.

Totuuden tulessa valheet palavat poroksi!

5) Paaavali tunnustettu apostoli:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18011795/paavali-tunnustettu-apostoli!--(5)--utn-faktoja

6) Paavali, kärsimysten ja voiton apostoli

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18013221/paavali-karsimysten-ja-voiton-apostoli!---(6)--utn-faktoja

Jumalan Sana vahvistakoon, valaiskoon jokaisen Herramme Jeesuksen seuraajan polkua!

Siunattua päivää 15.9.2023
      - aloittaja

Paavali ja ristin sanoman julistus!

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18015472/paavali------ristin-evankeliumin-apostoli--(8)--utn-faktoja#comment-123137477

Paavali syntisten apostoli, osa 9

Jatkoa aiheeseen:
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18016727/paavali----syntisten-apostoli--(9)--utn-faktoja#comment-123157019

Apostoli Paavali: vainottu, pahoinpidelty (osa 10) tästä linkistä

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18017701/paavali----vainottu-pahoinpidelty--apostoli---(10)--utn-faktoja

Kun tutustuu huolellisesti apostoli Paavalai koskeviin Kirjoituksiin, ei ole minkään valheviljelijöiden likaisten myrkkyannosten varassa!

Kiitetty olkoon Herra!

• Anonyymi

Esimerkkikooste Paavalia koskevista valheista: 10 julkista valhetta!
      --------------------------------------------------------------------------------------
      On listattava tähän sarja erittäin "lihavia" valheiden käärmeitä, koskien Paavalia. Huomattava on, että mikään seuraavien kommenttien ja tekstien sisällöstä ei ole TOTTA. Mitkään UT:n taikka historian kirjoitusten seikat eivät kerro MITÄÄN noista seuraavista perättömyyksistä.

10 valhe-esimerkkiä!
      -------------------------

1) 2022-11-23 22:16:13
      "Rooman valta pelkäsi, että Kristityt aiheuttavat kapinan Rooman ylivaltaa ja miehitysvaltaa vastaan ja siksi Paavali oli lähetetty Kristittyjä tappamaan. Ei siinä mistään uskonnosta silloin ollut kysymys. Paavali oli rahalla ostanut itselleen Rooman kansalaisuuden ja värväytyi sinne asepalvelukseen."

2) Anonyymi 2022-11-23 22:21:10
      "Paavali oli esimiesasemassa kun Stefanus kivitettiin. Katseli päältä ja tutki onko vaatteissa mitään arvokasta."

3) Anonyymi 2022-11-23 16:10:18
      "Raamatun mukaan Paavali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen, se näkyy monessa kohtaa. (falsehood) Ei Rooman armeijan tappokomppanian päälliköksi täysin rehellinen mies pääse."

4) Anonyymi 2022-11-23 22:08:37
      "Paavali harrasti nyrkeilyä ja miekkailua. Oli fyysisesti hyvin vahva ja vaarallinen.
      Kehui minkälainen miekka paras tappoase lähitaistelussa (Gladius-pistomiekka)
      Varmaan omisti sellaisen, kun kävi Kristittyjä tappamassa Rooman käskystä."

5) Anonyymi 2022-11-23 22:21:10
      "Paavali oli esimiesasemassa kun Stefanus kivitettiin. Katseli päältä ja tutki onko vaatteissa mitään arvokasta."

6) Anonyymi 2022-11-23 22:32:43
      "Saulus edusti Rooman hirmuvaltaa, koska oli Rooman kansalainen. Pelätty mies.

7) Anonyymi 2022-11-24 12:47:46
      "Paavali osti rahalla Rooman kansalaisuuden ja tietenkin sotakuntoisena miehenä joutui Rooman sotakoneiston palvelukseen, jossa yleni nopeasti teloituskomppania päälliköski."

8) Anonyymi 2022-11-23 22:32:43
      "Paavali toimi Rooman hirmuvallan edustajana Jerusalemissa kun kristittyjä tappoi, koska"

9) Anonyymi 2022-11-24 14:28:16
      "Paavali puhui miekkailusta ja nykkeilystä, pistomiekoista, tappoaseista, joita taitoja Rooman kansalaisena ja sotilaana hallitsi."

10) Anonyymi 2022-11-23 22:16:
      "Rooman valta pelkäsi, että Kristityt aiheuttavat kapinan Rooman ylivaltaa ja miehitysvaltaa vastaan ja siksi Paavali oli lähetetty Kristittyjä tappamaan. Ei siinä mistään uskonnosta silloin ollut kysymys. Paavali oli rahalla ostanut itselleen Rooman kansalaisuuden ja värväytyi sinne asepalvelukseen."

11) 2022-11-24 12:50:21
      "Ei Jumala huvikseen vetänyt Paavalista pois omaa henkeään ja lähetti tilalle Saatanan demonihengen uudeksi henkioppaaksi ja käskyjen ja oppien antajaksi Paavalille. "
      "Jumala käytti Paavali väkevän eksytyksen toteuttajana ja valitsi Paavalin siihen tehtävään, koska Paavalilta se onnistui."

12) Anonyymi 2022-11-24 13:14:33
      "Raamattu on rehellinen kirja, siellä sanotaan ihan suoraan, että Paavali valhehteli tarvittaessa eikä pitänyt sitä edes kovin pahana syntinä."

-------------------------------------------------------

Kommenttia:

Törkeitä valheita apostoli Paavalista? Kyllä. Nuo kaikki em:t väitteet ovat perättömiä harhoja, joille ei löydy MITÄÄN argumenttia, missään. Ei Raamatun Sanoissa, eikä historiallisissa aineistoissa.

4) Valheenpaljastuskoneen 10 vastaväitettä! Todistajat, todisteet (2-3) puuttuvat!
      ------------------------------------------------------------------------------------------------
      Aluksi siis, ettei MIKÄÄN UT:n teksti, taikka MIKÄÄN historiallinen aineisto todista mitään noiden em:n 12 sepityksen tueksi.
      Paavalin aikana oli Rooman imperiumin hallinto (miehitysvalta Israelissa) ja roomalainen oikeusjärjestelmä jonka mukaan oli toimittava. Paavali itse lausuu

• Anonyymi

Raamattu ( sekä Herramme Jeesus, että Mooses että Paavali ohjeisti:

• "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava. " (2. Kor 13:1)

Myös Mooseksen laki määräsi:
      • " Yksi ainoa todistaja älköön olko pätevä ketään vastaan, olkoonpa mikä pahateko tai rikkomus, mikä synti tahansa, jonka joku tekee. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on asia vahva. ( 5 Moos 19:15)

Seuraavaksi (numerojärjestyksessä) valhepostausten rintamaan.

10 valhetta kumoutuu! ( Ole hyvä, tarkista kohdat itse Raamatusta!)
      ----------------------------

1)
      • Roomalaiset eivät lähettäneet Paavalia kristittyjä tappamaan. ( Ei mitään todisteita)
      • Paavali ei ostanut "Rooman kansalaisuutta rahalla" - se on valhe. ( Apt 22:28).
      • Roomalaiset eivät lähettäneet Paavalia "kristittyjä tappamaan".
      • Kyse oli juutalaisesta "uskonnosta", joka vihasi ja vastusti Jeesusta. ( Apt 9:1-3)
      • Paavali ei ollut roomalaisessa asepalveluksessa. ( Ei mitään todisteita)
      • Paavali oli "teltantekijä" ammatiltaan, ei sotilas!

2)

• Paavali ei ollut "esimiesasemassa" - koska ei ollut roomalaisessa armeijassa!
      • Paavali oli paikalla, ja "hyväksyi" Stefanuksen surman (todistajana).
      • Paavali ei ollut "päällikkönä" Stefanuksen surmaamisessa.
      • Stefanuksen surmaamiseen ryhtyivät uskontoneuvosto, ylipapin johdolla! (Apt 7:1, 54, 6:11-15) Siis juutalaiset!

3)
      • Paavali ei ollut "Rooman armeijan tappokomppanian päällikkö". (Ei merkkiäkään sellaisesta roolista!)

4)
      • Paavalin miekkailusta tms. ei UT kirjoita, eikä historiakaan!
      • UT:ssa ei ole tekstiä, jossa "Paavali "kehuu miekka paras tappoase lähitaistelussa."
      • Ei ole Sanaa eikä todistetta, että Paavali omisti "miekan". .

5)
      • Paavali ei ollut "esimiesasemassa" - koska ei ollut Rooman armeijan edustaja!

6)
      • Paavali (Saulus) ei edustanut Rooman hirmuvaltaa.

• Paavali kiivaili ja kiihkoili juutalaisen fariseuksen uskonnon tasolla. (Gal 1:13-14, Apt 22:1-5)

• Häntä pelättiin siksi, että hän oli yhteistyössä niiden uskontojohtajien kanssa, jotka olivat päättäneet tappaa Jeesuksen, ja nostivat vainon Jeesuksen seurakuntaa vastaan. ( Apt 4. luku , Apt 8:1-3)

• Paavali oli juutalainen, mutta hänellä oli myös Rooman kansalaisuus (kaksoiskansalaisuus) (Apt 22.:3, Filipp 3:5-6)

7)

• Paavali ei ostanut rahalla Roman kansalaisuutta. ( Apt 22: 26-29) Hänellä oli rooman kansalaisuus, eli kaksoiskansalaisuus syntymästään asti.

• Paavali ei ollur Rooman sotakoneiston palveluksessa,
      • eikä ollut "ylennyt teloituskomppanian päälliköksi". (Kaikki todisteet puuttuvat!)

8)
      • Paavali ei ollut Rooman hirmuvallan edustajana Jerusalemissa. (Ainuttakaan todistetta ei ole.) Paavali oli kiihkoisa ja fanaattinen.
      • Paavali tappoi kristittyjä juutalaisen uskonnon kiihkoedustajana, yhteistyössä synagoogalaitoksen kanssa. ( Apt 22:1-5, Apt 9: 1-2)

9)
      • Ainutkaan UT:n kirjoitus ei kerro eikä todista, että Paavali olisi puhunut "pistomiekoista" jne.
      • Paavalin ilmaus "miekasta" löytyy Ef 6:17 "Hengen miekka, joka on Jumalan sana."
      • Roomalaisista miekoista Paavali lausuu vain kahdesti, Room 8:35, 13:4
      • Paavali ei kehu käyttävänsä miekkoja!

10)
      • Mitään legaalia todistetta ei ole löytynyt, että Paavali olisi värväytynyt roomalaiseen armeijaan.
      • Mitään todistetta ei ole, että roomalaiset olisivat "lähettäneet Paavalin kristittyjä tappamaan".
      • Paavali ei "ostanut rahalla Rooman kansalaisuutta". ( Apt 22:26-29)

Lopuksi

On myös (tälläi foorumilla) paljon muita valheväitteitä Paavalia koskien.
      Totuus ei pala tulessakaan, mutta
      valheet palavat poroksi Totuuden ja tosiasioiden ankarassa tulessa...

Niin?

• Anonyymi

Lopunajalle onkin ennustettu tulevan pilkkaajia ja Raamatun Sanan kieroon vääntäjiä. Se näkyy tälläkin palstalla!!!

• Anonyymi

Paavali kohtasi sen väärän henkijeesuksen, josta Jeesus varoitti.

Mark. 13:6

Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

"Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat....

• Anonyymi

Kirjoitettu on: Saulus tarsolainen kohtasi Damaskon tiellä Herran Jesuksen Kristuksen.

Tässä autenttinen faktakertomus Apostolien teoista. Kaikille, jotka totuutta arvostava, jotka eivät haksahda "satusetien" valheisiin.

Bon apetit!

Apostolien teot:
        :1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo

9:2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.

9:3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;

9:4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"

9:5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

9:6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."

9:7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet.

9:8 Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon.

9:9 Ja hän oli kolme päivää näkemätönnä, ei syönyt eikä juonut.

9:10 Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" Hän vastasi: "Katso, tässä olen, Herra".

9:11 Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;

9:12 ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen."

9:13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;

9:14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".

9:15 Mutta Herra sanoi hänelle:
        ----"Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.

9:16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."

9:17 Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".

9:18 Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.

9:19 Ja kun hän nautti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja hän oli opetuslasten seurassa Damaskossa jonkun aikaa.

9:20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.

9:21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"

9:22 Mutta Saulus sai yhä enemmän voimaa ja saattoi Damaskossa asuvat juutalaiset ymmälle näyttäen toteen, että Jeesus on Kristus.

Amen!

Alkuseurakunnan kristittyjen vainoojasta Herra Jeesus oli valinnut Paavalin.
        Valittu ase!

Ei siis ihme että paholainen koettaa edelleen yli 2000 vuotta myöhemmin mollata Paavalia!!!

Ihan turhaa työtä on.

• Anonyymi

Ei pidä paikkaansa tuollaiset väitteet

• Paavali (Saulus) ei edustanut Rooman hirmuvaltaa.

Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta. Sieltä se naisviha oli peräisin.
      Hänen isänsä rikastui tekemällä palveluksia Rooman hirmuvallalle ja sai Rooman kansalaisuuden. Samalla tavalla sen sai poika Saulus, joka käytti väärää nimeä "Paavali", koska oli murhannut kristityn Stefanuksen ja varmaan monta muuta ihmistä.

Paavali kävi muiden rikkaiden nuorukaiste tapaan Gamalielein yksityisoppilaana opiskelemassa Juutalaista uskontoa ja oli siksi taitava Juutalaisten ja krisittyjen eksyttämisessä.

Teltan tekemiset ainoana tulolähteenä oli pelkkiä peitetarinoita.

Paavalin sympatiat oli Rooman hirmuvallan puolella.

• Anonyymi

Rooman kansalaisuus miehelle tarkoittaa samaa asiaa kuin nyt olisi Rooman mafian jäsen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rooman kansalaisuus miehelle tarkoittaa samaa asiaa kuin nyt olisi Rooman mafian jäsen.

Paavali oli Rooman Mafian jäsen.

Ap. t. 16:38

Oikeudenpalvelijat veivät Paavalin vastauksen hallitusmiehille, ja nämä säikähtivät, kun kuulivat miesten olevan Rooman kansalaisia.

Paavali oli Rooman teloituskomppanian päällikkö. Hän hyväksyi murhat ja riitti kun hän vartioi tilannetta.

Ap. t. 22:20

Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeudenpalvelijat veivät Paavalin vastauksen hallitusmiehille, ja nämä säikähtivät, kun kuulivat miesten olevan Rooman kansalaisia.

Paavali oli Rooman teloituskomppanian päällikkö. Hän hyväksyi murhat ja riitti kun hän vartioi tilannetta.

Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

Paavalin saama Saatanan demoni (King James: The messenger of Satan) antoi miehelle hullu voimat ja pisti miehen puhumaan Korintossa sekavilla hurmoskielillä.

Fil. 3:4

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

Kreikassa paha henki valtasi Paavalin ja hän puhui samalla tavalla hurmoskielillä "glossolaliaa" kuin siellä ollut Delfoin oraakkeli.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

Paavali käsitti, että se oli pahasta.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä viitsi naurattaa: Tarkoittaako se, että kun olet EU:n kansalainen, olet mafian jäsen!'
        Onnittelut!

• Anonyymi

No, kerropa edes YKSI esimerkki! Satuja kun ei huoli tällä palstalla sepittää.
        Tää ei ole lastentunt!

• Anonyymi

Kun Paavali kohtasi Jeesuksen Kristuksen, tapahtui siis ihmeellisiä asioita?

Hän, joka oli vainonnut Jeesuksen seurakunnan uskovia, Jeesusta itseään siis!

Hän täyttyi Pyhällä Hengellä - vihaamisen ja vainon paholaiset saivat huutia!

Ihmiset ihmettelivät? Näin jatkuu Apostolien teot 9. luvussa:

9:21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"

9:22 Mutta Saulus sai yhä enemmän voimaa ja saattoi Damaskossa asuvat juutalaiset ymmälle näyttäen toteen, että Jeesus on Kristus.

9:23 Ja pitkän ajan kuluttua juutalaiset pitivät keskenään neuvoa tappaaksensa hänet.

9:24 Mutta heidän salahankkeensa tuli Sauluksen tietoon. Ja he vartioivat porttejakin yöt päivät, saadakseen hänet tapetuksi.

9:25 Mutta hänen opetuslapsensa ottivat hänet yöllä, päästivät hänet muurin aukosta ja laskivat alas vasussa.

9:26 Ja kun hän oli tullut Jerusalemiin, yritti hän liittyä opetuslapsiin; mutta he kaikki pelkäsivät häntä, koska eivät uskoneet, että hän oli opetuslapsi.

9:27 Mutta Barnabas otti hänet turviinsa ja vei hänet apostolien tykö ja kertoi heille, kuinka Saulus tiellä oli nähnyt Herran, ja että Herra oli puhunut hänelle, ja kuinka hän Damaskossa oli rohkeasti julistanut Jeesuksen nimeä.

9:28 Ja niin hän kävi heidän keskuudessaan sisälle ja ulos Jerusalemissa ja julisti rohkeasti Herran nimeä.

------------------------------------------------

• Anonyymi

Herran nimen hokijoita ja niitä Jeesuksen tuntijoita ja Paavalin peesaajia riittää joka lähtöön.

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

Paavali tarjosi valheillaan eväät kaikenlaisille eksyttäjille jo silloin ja puhumattakaan nyt lahkoista, joita Jenkeistä on tänne tuotu monta erilaista eksyttäjää (Mormonit,Hellarit,Jehovat,Adventistit)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herran nimen hokijoita ja niitä Jeesuksen tuntijoita ja Paavalin peesaajia riittää joka lähtöön.

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

Paavali tarjosi valheillaan eväät kaikenlaisille eksyttäjille jo silloin ja puhumattakaan nyt lahkoista, joita Jenkeistä on tänne tuotu monta erilaista eksyttäjää (Mormonit,Hellarit,Jehovat,Adventistit)

Olepas valmiina kun paha henki huomaa sinut, ja miten käy?
        Otapas ja lue, Apt 19:15-17

• Anonyymi

Paavali oli valheveikko. Väkevän eksytyksen välikappale.

Ei kuulunut Jeesuksen eli Karitsan apostoleihin.

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi

Sinä olet kirottu valheveikko. Kirottuja ovat tekstisi.

• Anonyymi

Mitä enemmän siteeraataan pelkkää Paavalia, sen varovaisempi saa olla eksyksen suhteen.

• Anonyymi

Paavali oli Jeesuksen valitsema apostoli. Ja saarnasi Jeesusta Kristusta!
        Häntäkin ristiinnaulittuna ja ylösnnousseena.

Amen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli Jeesuksen valitsema apostoli. Ja saarnasi Jeesusta Kristusta!
        Häntäkin ristiinnaulittuna ja ylösnnousseena.

Amen.

Juudaskin oli valittu apostoli, mutta hänellä oli erikoistetehtävä.

Pavalilla oli erikoistehtävä, väkevän eksytyksen kirjoittaminen kirjoituksiin mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juudaskin oli valittu apostoli, mutta hänellä oli erikoistetehtävä.

Pavalilla oli erikoistehtävä, väkevän eksytyksen kirjoittaminen kirjoituksiin mukaan.

Eihän se lopun aja väkevä eksytys muuten väkevä olisi, jos joku ei olisi saanut tehtäväkseen sitä sinne kirjoituksiin lisätä. Paavalille se tehtävä lankesi. Paavali oli valittu ase se tekemiseksi. Ase tarkoittaa aina jotakin pahaa.
        Samoin upottaminen liittyy aina johonkin pahaan. Egyptin sotajoukko upotettiin meren pohjaan.

Helluntailaiset yrittävät estää lapsia pääsemästä kasteessa sisälle Jumalan valtakuntaan.

Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

Siellä ne Parhami ja Olseni odottelee seuraajiaan?

• Anonyymi

Ap. t. 19:13

Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.

• Anonyymi

Jeesus ei puhunut eläissään oikeille apostoleille mitään, että heidän joukkoonsa ilmestyy Paavalin kaltainen suuruun.

Herra, Herra kun ei tee mitää ilmoittamatta siitä etukäteen omille ystävilleen.

Joh. 15:15

En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

Jeesus varoitti oikeita apostoleita damaskontien henkijeesuksista ja heidän sekaan ilmestyvistä uusista Paavalin kaltaisista suuruuksista, jotka ovat heti Juutalaisten eli Valittujen uskon kimpussa.

Matt.24: 24 " Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, Valitutkin.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Riijaajatkin uskoo Jeesukseen ja tunnustaa Jeesuksen Korkeimman Jumalan Pojaksi ja julistavat uskoaan jopa huutamalla.

Luuk. 8:28

Jeesuksen nähdessään hän parkaisi, heittäytyi hänen eteensä ja huusi kovalla äänellä: "Mitä sinä minusta tahdot, Jeesus, Korkeimman Jumalan poika?

• Anonyymi

Paavali: Juutalainen, ei roomalainen ”tappaja”! (3.6.2024)

Tätä palstaa on koetettu vuosien ajan pitää saastaisten valhe-esitysten tunkiona. Nämä pimeyden ja pahuuden palveluksessa olevat koettavat onnetonta missiotaan, edelleen. Tosin kukaan ei enää ota todesta sellaisia harhoja, joissa ei ole mitään argumentteja, saati edes historiallisia mainintoja.

Apostoli Paavalista on koetettu sorvata jos jonkinlaisia satuja. Huvittavia, naurettavia, säälittäviä esityksiä. Paavalista on koetettu sepittää, että tämä olisi ollut roomalaisen mafian, jopa roomalaisen armeijan agentti. Oikein syntymästään saakka?

** Paavali = juutalainen mies, isiensä uskosta kiivaileva (ei roomalainen sotilas)
      --------------------------------------------------------

*** Apostolien teot, 22, Tarsossa syntynyt juutalainen..

22:1 Miehet, veljet ja isät, kuulkaa, mitä minä nyt teille puolustuksekseni puhun".

22:2 Kun he kuulivat hänen puhuvan heille hebreankielellä, syntyi vielä suurempi hiljaisuus. Ja hän sanoi:

22:3 "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.

*** Apostolien teot 26, juutalainen juutalaisen kansan keskellä, tunnettu mies

26:1 Niin Agrippa sanoi Paavalille: "Sinun on lupa puhua puolestasi". Silloin Paavali ojensi kätensä ja lausui puolustuksekseen:

26:2 "Pidän itseäni onnellisena, kuningas Agrippa, kun sinun edessäsi tänä päivänä saan puolustautua kaikesta siitä, mistä juutalaiset minua syyttävät,

26:3 olletikin, koska sinä tarkkaan tunnet kaikki juutalaisten tavat ja riitakysymykset. Sentähden pyydän sinua kärsivällisesti minua kuulemaan.

26:4 Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.

26:5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.

26:6 Ja nyt minä seison oikeuden edessä sentähden, että panen toivoni siihen lupaukseen, jonka Jumala on meidän isillemme antanut ..

*** Paavali, juutalainen, Israelin kansalainen, Benjaminin sukukuntaa, Filipp 3:5-6

”...joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,

3:6 intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

• Anonyymi

Paavali kehui, mikä miekka on paras tappoase. Lyhyt pistomiekka "galadius"

• Anonyymi

Jumala heitti Paavalin Saatanan haltuun kuritettavaksi koko loppuelämän ajaksi, eikä ottanut demonia miehestä pois, vaikka kuinka sitä rukoili ja aneli.

Paavalille kävi itselle niinkuin oli toiselle aikonut tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala heitti Paavalin Saatanan haltuun kuritettavaksi koko loppuelämän ajaksi, eikä ottanut demonia miehestä pois, vaikka kuinka sitä rukoili ja aneli.

1. Kor. 5:5

Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä Saatanan haltuun lihan turmioksi.

MItä toiselle toivoo, se itselle tapahtuu.

Näin kävi Paavalille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin kävi Paavalille.

Molemmille Sauleile kävi ihan samalla tavalla. Jumala ei katso henkilöön.

Job 4:18

Katso, palvelijoihinsakaan hän ei luota, enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja;

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi

9)
        • Ainutkaan UT:n kirjoitus ei kerro eikä todista, että Paavali olisi puhunut "pistomiekoista" jne.
        • Paavalin ilmaus "miekasta" löytyy Ef 6:17 "Hengen miekka, joka on Jumalan sana."
        • Roomalaisista miekoista Paavali lausuu vain kahdesti, Room 8:35, 13:4
        • Paavali ei kehu käyttävänsä miekkoja!

10)
        • Mitään legaalia todistetta ei ole löytynyt, että Paavali olisi värväytynyt roomalaiseen armeijaan.
        • Mitään todistetta ei ole, että roomalaiset olisivat "lähettäneet Paavalin kristittyjä tappamaan".
        • Paavali ei "ostanut rahalla Rooman kansalaisuutta". ( Apt 22:26-29)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinut pitää heittää saatanan haltuun kuritettavaksi, Jeesuksen nimessä.

• Anonyymi

2)

• Paavali ei ollut "esimiesasemassa" - koska ei ollut roomalaisessa armeijassa!
        • Paavali oli paikalla, ja "hyväksyi" Stefanuksen surman (todistajana).
        • Paavali ei ollut "päällikkönä" Stefanuksen surmaamisessa.
        • Stefanuksen surmaamiseen ryhtyivät uskontoneuvosto, ylipapin johdolla! (Apt 7:1, 54, 6:11-15) Siis juutalaiset!

3)
        • Paavali ei ollut "Rooman armeijan tappokomppanian päällikkö". (Ei merkkiäkään sellaisesta roolista!)

Ei UT:n kirjoituksissa, ei roomlaisten omissa historiateksteissä

Fiktiot ja harhanäyt Paavalista ovat sellaisia, joille naurava aidanseipäät eivät vain harakat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin kävi Paavalille.

S
        3)

4)
        • Paavalin miekkailusta tms. ei UT kirjoita, eikä historiakaan!
        • UT:ssa ei ole tekstiä, jossa "Paavali "kehuu miekka paras tappoase lähitaistelussa."
        • Ei ole Sanaa eikä todistetta, että Paavali omisti "miekan". .

5)
        • Paavali ei ollut "esimiesasemassa" - koska ei ollut Rooman armeijan edustaja!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Molemmille Sauleile kävi ihan samalla tavalla. Jumala ei katso henkilöön.

Job 4:18

Katso, palvelijoihinsakaan hän ei luota, enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja;

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

Kirottua sotkemista, Raamatun Sanan vääristelyä.

Ei ole MITÄÄN yhteyttä Israelin kuningas Saulin ( 1 samuelin kirja 16:14-23)

Ja Jeesuksen apostolin Paavalin ( Saulus tarsolaisen välillä.)

Pyhä Henki ei poistunut apostoli Paavalista.

Mutta henki poistui uskottomasta kuningas Saulista ( ( 1 Sam 16:14-23)

Joten, pidä kirotut valheopetuksesi asiana, josta Jumala lausuuu rangaistuksensa.

• Anonyymi

Paavalin rienaajat ovat juopottelevia valehtelevia sohvaperunoita. Näillä meriiteillä he luulevat olevansa hengellisiä opettajia.

• Anonyymi

Paavalin rienaajat ovat samalal kaikkien Jumalan pyhien asioiden pilkkaajia.
        Kukahn heille mahtaa maksaa, että he kroonisesti kirjoittavat naurettavia tekstejään.
        Joita kukaan täysjärkinen ei usko, puhumattakaan niistä joill Sanan tuntemus ja Pyhän Hengen vaikutus!

Minkä "mafian" listoilla nämä herjaajat ovat? Kysykääpä ottakaa selkoa!

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kun joku ottaa missiokseen olla pahan palvelija, Jumalan asioiden vihollinen, niin?
      Mihinkäs koira karvoistaan ja kirpuistaan pääsee?

• Anonyymi

Saatanan enkeli (=demoni) ja Pyhä Henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

2. Kor. 12:7

Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, SAATANAN ENKELIN kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

• Anonyymi

Tuliko tuolle jokin pahan hengen riivaus kun ei osaa etes suomeksi sanoa??

• Anonyymi

Jos nuppi etes vähä pelais tuolla höpöttäjällä?

Eihän Sana sano että Paavali olo riivattu!

Hän oli "kiusattu"!

Eohän paholaisen olisi tarvinnut Omaansa kiusata ja rurikoida!

Mutta Jumalan Apotolia se saattoi - JUMALAN luvalla kurittaa.

Se juuri todistaa erttä PAAVALI oli Jumalan apostoli, Jumalan hengessä!

Saatana sai rusikoida vain KEHOA, body!

Ihan samaan tapaan kuin aikoinaan Jobia sai saatana kiusata Jumalan luvalla!

Ettekö hyvät ihmiset tunne Raamattua?

Vai tunnetteko?

Siis? Paavali oli Jumalan Hengessä, eikä saatanalla ollur lupaa sille tasolle!

Paavali ei uskoaan kadottanut.

Niinkuin ei Raamatun JOb myöskään Jumalaa "kironnut"....

Koettakaa pysyä raiteilla, vaikka tuo ateistinen sekopää koettaa harhauttaa!

Ylistäkää ja kiittäkää Herraa.

Sitä paholainen porukoineen ei kestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos nuppi etes vähä pelais tuolla höpöttäjällä?

Eihän Sana sano että Paavali olo riivattu!

Hän oli "kiusattu"!

Eohän paholaisen olisi tarvinnut Omaansa kiusata ja rurikoida!

Mutta Jumalan Apotolia se saattoi - JUMALAN luvalla kurittaa.

Se juuri todistaa erttä PAAVALI oli Jumalan apostoli, Jumalan hengessä!

Saatana sai rusikoida vain KEHOA, body!

Ihan samaan tapaan kuin aikoinaan Jobia sai saatana kiusata Jumalan luvalla!

Ettekö hyvät ihmiset tunne Raamattua?

Vai tunnetteko?

Siis? Paavali oli Jumalan Hengessä, eikä saatanalla ollur lupaa sille tasolle!

Paavali ei uskoaan kadottanut.

Niinkuin ei Raamatun JOb myöskään Jumalaa "kironnut"....

Koettakaa pysyä raiteilla, vaikka tuo ateistinen sekopää koettaa harhauttaa!

Ylistäkää ja kiittäkää Herraa.

Sitä paholainen porukoineen ei kestä.

Paavalin saama Saatanan enkeli on henkiolento, demoni, jolta puuttuu fyysinen ruumis.

Paavalilla ei ollut mitään fyysisiä ongelmia. Päivastoin. Hän harjoitteli juoksemista ja nyrkkeilyä.

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

Paavali olisi pystynyt yhdellä lyönnillä tappamaa sekä Ananiaan että Safiiran.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin saama Saatanan enkeli on henkiolento, demoni, jolta puuttuu fyysinen ruumis.

Paavalilla ei ollut mitään fyysisiä ongelmia. Päivastoin. Hän harjoitteli juoksemista ja nyrkkeilyä.

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

Paavali olisi pystynyt yhdellä lyönnillä tappamaa sekä Ananiaan että Safiiran.

Siihen aikaan ei käytetty mitään nyrkkeilyhanskoja. Tarkoitus oli tappaa.

• Anonyymi

Paavali oli saanut Rooman kansalaisuuden hirmutekojen ansiosta.

Paavali kehuu lihaksiaan ja nyrkkeilijän taitojaan.

Puhuu miekoista, kaksiteräisistä tappomiekoista, joilla ihmisiä tapettiin ja paloteltiin ja suolistettiin hirveitä tekoja tehden.

Ajattelee miekalla tappamista kun vertaa sitä Jumalan sanaan.

Paavali muistelee hirmutekojaan.

Hepr. 4:12

Jumalan sana on elävä ja väkevä. Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, se iskee syvään ja viiltää halki sielun ja hengen, nivelet ja luiden ytimet, se paljastaa sisimmät aikeemme ja ajatuksemme.

Pitää Jumalan sanaa liian laimeana ja haalistuneena ,kirkastaa valheillaan Jumalan sanaa.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Rehellinen ihminen ei anna tukeaan Paavalille. Roistot ja valehteleijat puolustelee Paavalia.

• Anonyymi

Paavalissa asunut Saatanan enkeli veti samanlaisia henkiä puoleensa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalissa asunut Saatanan enkeli veti samanlaisia henkiä puoleensa.

Paavalissa oli Saatanan enkeli eli demoni ja se veti pahoja henkiä puoleensa.

Ap. t. 19:13

Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.

Ap. t. 16:17

Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"

• Anonyymi

Paavalilla oli tunnollaan ainakin Stefanuksen murha, joten hän yritti opettaa, että mitään lakeja ei enää ole, joten häntä ei voitaisi tuomita murhasta lakien perusteella.

Jeesuksen mukaan murhaajat eivät peri Jumalan valtakuntaa.

• Anonyymi

1. Joh. 3:15 ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

• Anonyymi

Paavali oli juoni mies. Tekeytyi nasiiriksi, vaikka eihän uudessa liitossa mitään nasiireja ollut.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.] [4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]

• Anonyymi

Pyhä Henki poistui temppelistä ja tilalle meni Saatana.

Ei silloin pidä mennä temppeliin tekemään mitää lupauksia.

Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhä Henki poistui temppelistä ja tilalle meni Saatana.

Ei silloin pidä mennä temppeliin tekemään mitää lupauksia.

Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

Joh. 14:30

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

Jeesuksen kuollessa Saatana hyppäsi temppelin harjalta sisälle temppeliin kaikkein pyhimpään osaa ja julisti olevansa Jumala. Mennessään sisälle temppeliin paholainen repäisi esiripun pois edestään, jotta kaikki voivat ihailla hänen kauneuttaan ja loistoaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joh. 14:30

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

Jeesuksen kuollessa Saatana hyppäsi temppelin harjalta sisälle temppeliin kaikkein pyhimpään osaa ja julisti olevansa Jumala. Mennessään sisälle temppeliin paholainen repäisi esiripun pois edestään, jotta kaikki voivat ihailla hänen kauneuttaan ja loistoaan.

Noin v. 70jKr. koko temppeli hajotettiin ja alkuseurakunta hävisi omaan mahdottomuuteensa, kommunismi ja antikristukset pistivät sen hajalle, eikä niitä Ilmsestyskirjan seurakuntiakaan ole enää olemassa. Tuomiot on käyneet niiden ylitse.

Siitä lähtien on Jumalan asioita hoitanut Katolinen eli yksi yleinen kirkko, jonka Jeesus perusti kastekäskyllä viimeisinä sanoinaan Gallilean vuorella. Matt.28:18-20

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin v. 70jKr. koko temppeli hajotettiin ja alkuseurakunta hävisi omaan mahdottomuuteensa, kommunismi ja antikristukset pistivät sen hajalle, eikä niitä Ilmsestyskirjan seurakuntiakaan ole enää olemassa. Tuomiot on käyneet niiden ylitse.

Siitä lähtien on Jumalan asioita hoitanut Katolinen eli yksi yleinen kirkko, jonka Jeesus perusti kastekäskyllä viimeisinä sanoinaan Gallilean vuorella. Matt.28:18-20

Se portti on avara ja tie katolinen, joka vie kadotukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katolinen kirkko tarkoittaa yhtä yleistä kirkkoa, kreikankielen sana Kyriekee, Kristuksen ruumiiseen kasteessa liitetyt muostavat yhden yleisen (katolisen) kirkon. Herran omat.

On vai yksi lauma ja yksi Paimen. Ei useita seurakuntia eikä lahkoja eikä homppelimiesten taidonnäytteitä, johon kristittyjä vainotaan liittymään.

Joh. 10:12

Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman.

Jeesus ei perustanut mitään paikallisseurakuntia, vaan yhden ison seurakunnan, johon kaikki Kristukseen kastetut kuuluvat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katolinen kirkko tarkoittaa yhtä yleistä kirkkoa, kreikankielen sana Kyriekee, Kristuksen ruumiiseen kasteessa liitetyt muostavat yhden yleisen (katolisen) kirkon. Herran omat.

On vai yksi lauma ja yksi Paimen. Ei useita seurakuntia eikä lahkoja eikä homppelimiesten taidonnäytteitä, johon kristittyjä vainotaan liittymään.

Joh. 10:12

Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman.

Jeesus ei perustanut mitään paikallisseurakuntia, vaan yhden ison seurakunnan, johon kaikki Kristukseen kastetut kuuluvat.

Jeesus käski kastamaan kaikki kansat eli kaikki ihmiset yhteen ja samaan Kristusruumiiseen eli oikeat opetuslapset olivat niitä oikeita pakanoiden apostoleita.

Paavali ei kuulu joukkoon.

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt. 7:14 mutta se PORTTI on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

1.Piet.3
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun ARKKIA rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui ARKISSA VEDEN KANTAMANA.

21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilm. 22:18

Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus käski kastamaan kaikki kansat eli kaikki ihmiset yhteen ja samaan Kristusruumiiseen eli oikeat opetuslapset olivat niitä oikeita pakanoiden apostoleita.

Paavali ei kuulu joukkoon.

Sinä et kuulu joukkoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä et kuulu joukkoon.

Parhamille ei pidä kääntää selkäänsä...

Äl' ylipäästä Perhanaa, Parhamia!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä et kuulu joukkoon.

Saul yritti liittyä opetuslasten joukkoon (koska hän ei ollut mikään apostoli). Sitten Saul karkotettiin Tarsokseen.

Silloin seurakunta astui kaikkialla Juudeassa, Galileassa ja Samariassa rauhan kauteen ja rakentui. Se ilmaisi Herran pelkoa, sai pyhän hengen lohdutusta ja kasvoi jatkuvasti.
        (Apt. 9:31)

Paavali ei tietenkään pysynyt poissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saul yritti liittyä opetuslasten joukkoon (koska hän ei ollut mikään apostoli). Sitten Saul karkotettiin Tarsokseen.

Silloin seurakunta astui kaikkialla Juudeassa, Galileassa ja Samariassa rauhan kauteen ja rakentui. Se ilmaisi Herran pelkoa, sai pyhän hengen lohdutusta ja kasvoi jatkuvasti.
        (Apt. 9:31)

Paavali ei tietenkään pysynyt poissa.

Paavalia ei karkoitettu Tarsokseen.

Koeta sepittää uskottavampia satuja pirun raamatustasi taikka korviesi välistä?

• Anonyymi

Keskikokoinen, kovasti kaljuuntuva, länkisäärinen, polvet jotenkin töröllä, mulkosilmät, yhteenkasvaneet kulmakarvat, nenä pitkähkö... Joskus hän näytti mieheltä, toisinaan taas enkeliltä.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Acts_of_Paul_and_Thecla

Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään! (1 kor 10:25)

• Anonyymi

Paavali soluttautui kristittyjen joukkoon jatkamaan pahoja aikeitaan.

• Anonyymi

Paavali teki myyräntyötään ja aiheutti monenlaista pahantekoa seurakunnassa. Hajotti laumaa.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen".

• Anonyymi

Sinä itse koetat soluttautua krisittyjen pariin naurettavien valhides kanssa.
        Olet huono satusetä!

• Anonyymi

Saulus Tarsolainen teki murhan. kohtasi valejeesuksen Damaskontiellä, esiintyi väärällä nimellä ja piilotteli Arabiassa ensin kolme vuotta, kävi vain pikaisesti Jerusalemissa, josta Johannes karkotti hänet Syyriaan Damaskokseen, jossa piilotteli yli kymmen vuotta.

• Anonyymi

Saatana vie ihmisen kuivaan erämaan "Arabiaan....

Gal. 1:17 enkä heti lähtenyt Jerusalemiin tapaamaan niitä, joista oli tullut apostoleja jo ennen minua. Sen sijaan menin Arabiaan ja palasin sieltä takaisin Damaskokseen.

• Anonyymi

Paavali kirjoitti tunnustuskirjettä kaukaiseen Roomaan ollessaan Korintossa.
      Kuriiri vei kirjeen Roomaan. Paavali oli Rooman kansalainen, joten sympatiat oli sinne suuntaan. Rooma koituikin Paavalin kohtaloksi.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi

Kirottuja ovat valehkirjoitukset.

• Anonyymi

Uskominen ja tekeminen kannattaakin suunnata Jeesuksen ja Jeesuksen seurassa eläneiden apostolien opetuksiin, niin usko selkiintyy ja kirkastuu kirkastumistaaan.

Sillon usko on opillisesti rakennettu oikealle perustukselle.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Jotkut ovat sepittäneet sellaistakin satua, että Paavali muka oli roomalaisen tappokomitean päällikkö??

Sallikaa nyt nauraa tuollaisille?

Ihan selvää on, että JOS Paavali olisi ollut Rooman armeijan tappokomppanian päällikkö - hän olisi ollut sen ajan JULKKIS ja aivan varmasti kerrottu roomalaisten historiassa:

Suuri Juutalainen Rooman Armeijan päällikkönä!...

Vaan kun ei ollut.

Ja kun ei ollut, eikä roomalaisten historia kerro mitään sellaista,

niin koettakaa jokainen jolla edes hiukan järkukulta toimii? - Koettakaa kääntää selkänne ja korvanne kaikkeen soopaan n'hden, mitä tämän ajan hömppäkaverit syöttävät kuin oksennusta sisuksistaan.

Paholaisen avulla ja kaverina...
      Sääli, sääli

• Anonyymi

"Ja kun ei ollut, eikä roomalaisten historia kerro mitään sellaista,"

Donneria lainatakseni "lukeminen kannattaa aina":

"...alkoi kapinan lietsonta ylipappien kesken, toisiaan vastaan. He keräsivät kannattajajoukkonsa juuri kiivasluonteisimmista ihmisistä, ja usein sättimistä seurasi kivien heittelyä molemminpuolisesti. Mutta Ananias oli liian kova pala muille rikkauksineen, minkä ansiosta hän kykeni voittaman puolelleen ne, jotka olivat vastaanottavaisimpia lahjuksille. Myös Costobarus ja SAULUS onnistuivat keräämään itselleen oikein viheliäisen väkijoukon, koska he olivat kuninkaallista sukua, ja niin he nauttivat heidän suosiotaan, koska olivat sukua Agrippalle. Silti he tekivät jopa väkivaltaa ihmisille ja olivat valmiita ryöstämään itseään heikompia. Ja siitä lähtien oli melko lailla niin, että kaupungissamme (Jerusalemissa) vallitsi sekasorto, ja kaikki kehittyi meillä yhä pahempaan suuntaan."
        (Josefus: Juutalaisten muinaisajat 20, luku 9)

Herodesten suku, joka tappoi Johannes Kastajan, oli liittoutunut Rooman kanssa avioliittojen kautta. Paavali oli Herodesten liittolainen ja sukulainen (Room 16) ja hänellä oli Rooman kansalaisuus (Apt 22:28, 23:27).
        Kun kansa hermostui Paavaliin, hän sai hetkessä suojakseen Rooman asevoimat (Apt 23:23-24). Luonnollisesti Paavali jutteli mielellään (Herodes) Agrippan kanssa. Paavali itse kertoo paenneensa kuningas Aretaksen joukkoja, kun Aretas soti Herodeksia vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ja kun ei ollut, eikä roomalaisten historia kerro mitään sellaista,"

Donneria lainatakseni "lukeminen kannattaa aina":

"...alkoi kapinan lietsonta ylipappien kesken, toisiaan vastaan. He keräsivät kannattajajoukkonsa juuri kiivasluonteisimmista ihmisistä, ja usein sättimistä seurasi kivien heittelyä molemminpuolisesti. Mutta Ananias oli liian kova pala muille rikkauksineen, minkä ansiosta hän kykeni voittaman puolelleen ne, jotka olivat vastaanottavaisimpia lahjuksille. Myös Costobarus ja SAULUS onnistuivat keräämään itselleen oikein viheliäisen väkijoukon, koska he olivat kuninkaallista sukua, ja niin he nauttivat heidän suosiotaan, koska olivat sukua Agrippalle. Silti he tekivät jopa väkivaltaa ihmisille ja olivat valmiita ryöstämään itseään heikompia. Ja siitä lähtien oli melko lailla niin, että kaupungissamme (Jerusalemissa) vallitsi sekasorto, ja kaikki kehittyi meillä yhä pahempaan suuntaan."
        (Josefus: Juutalaisten muinaisajat 20, luku 9)

Herodesten suku, joka tappoi Johannes Kastajan, oli liittoutunut Rooman kanssa avioliittojen kautta. Paavali oli Herodesten liittolainen ja sukulainen (Room 16) ja hänellä oli Rooman kansalaisuus (Apt 22:28, 23:27).
        Kun kansa hermostui Paavaliin, hän sai hetkessä suojakseen Rooman asevoimat (Apt 23:23-24). Luonnollisesti Paavali jutteli mielellään (Herodes) Agrippan kanssa. Paavali itse kertoo paenneensa kuningas Aretaksen joukkoja, kun Aretas soti Herodeksia vastaan.

Paavalilla oli sotilaskoulutus, hallitsi erilaiset tappoaseet, miekat, haarniskat, kypärät oli hänelle tuttuja asioita.
        Kehuu, että lyhyt kaksiteräinen miekka on paras tappoase, koska sen voi työntää haarniskan raosta sisälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalilla oli sotilaskoulutus, hallitsi erilaiset tappoaseet, miekat, haarniskat, kypärät oli hänelle tuttuja asioita.
        Kehuu, että lyhyt kaksiteräinen miekka on paras tappoase, koska sen voi työntää haarniskan raosta sisälle.

Älä viitsi naurattaa ontoilla saduillasi! Kukaan ei usko noita.

• Anonyymi

Paavali oli täys roisto, jonka ihailu syvältä.

• Anonyymi

Paavalissa oli Saatanan enkeli, demoni jo Korinton matkalla.

Paavalin kirjeet tulisikin jakaa aikaan ennen demonin saamista, ja demonin saamisen jälkeen kirjoitettuihin kirjeisiin.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

Jumala ei ottanut demonia miehestä pois rukouksista huolimatta. Demoni viimeisteli tehtävänsä Roomassa, paha äkkikuolema.

Silloin ihmisen viimeiset vuodet tulee pahemmiksi kuin aikaisemmat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin kirjeet tulisikin jakaa aikaan ennen demonin saamista, ja demonin saamisen jälkeen kirjoitettuihin kirjeisiin.

Jumala ei ottanut demonia miehestä pois rukouksista huolimatta. Demoni viimeisteli tehtävänsä Roomassa, paha äkkikuolema.

Kuin rietas henki lähtee ihmisestä, niin hän vaeltaa karkeita paikkoja, ja etsii lepoa; ja kuin ei hän löydä, niin hän sanoo: minä palajan minun huoneeseni, josta minä läksin.
        ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuin rietas henki lähtee ihmisestä, niin hän vaeltaa karkeita paikkoja, ja etsii lepoa; ja kuin ei hän löydä, niin hän sanoo: minä palajan minun huoneeseni, josta minä läksin.

Oletko itse sellaisessa jamassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat ihan itse siis olla sellainen tapaus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakkovauvakastetussa Parham-fanissa on demoni.

• Anonyymi

Rooman kansalaisuuden saamiseksi Paavalin piti tehdä paljon pahaa.

Paavalin isä teki jo palveluksia Rooman hirmuvallelle ja sai Rooman kansalaisuuden.

Samoin sen sai poika Saulus,, joka oli juluma mies. Alisti ja pilkkasi naisia.

• Anonyymi

Paavali vaati naisia pitämään burkaa ja huntua, eikä naiset saaneet puhua mitään seurakunnassa.

Se oppi miellyttää monia setämiehiä ja lahkopeijoonia.

• Anonyymi

Kirottua valheportaskaa kirjotita. Kirottu olkoon se käsi joak sellaista tekee.
        onneksi kukaan ei ota tuollaisia harhoja todeksi,

• Anonyymi

Paavali kulki lähetysmatkoilla lampaiden keritsimet mukana ja ajoi naisilta karvat pois, jos naiset eivät alistuneet hänelle ja olleet hiljaa ja totelleet miestä pukeutuen burkaan ja huntuun.

1. Kor. 11:6

Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.

Korintossa Paavali riehui perusteellisesti Saatanan enkelin (hänen) voimastaan.

• Anonyymi

Paavali oudot puheet, ,hurmoskielt ja omituinen käyttäytyminen tuli ilmi juuri Korintossa.

1. Kor. 14:35

Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

Biblia
        Mutta jos he jotain oppia tahtovat, niin kysykööt miehiltänsä kotona; sillä häijysti se vaimoille sopii, että he seurakunnassa puhuvat.

Ei ole Kristityn puhetta tuollainen uhoaminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oudot puheet, ,hurmoskielt ja omituinen käyttäytyminen tuli ilmi juuri Korintossa.

1. Kor. 14:35

Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

Biblia
        Mutta jos he jotain oppia tahtovat, niin kysykööt miehiltänsä kotona; sillä häijysti se vaimoille sopii, että he seurakunnassa puhuvat.

Ei ole Kristityn puhetta tuollainen uhoaminen.

Jeesus käski oikeita omia Karitsan apotoleita kastamaan ja opettamaan kaikkia kastettuja kristittyjä tasapuolisesti, ei vain aikuisia miehiä.

lue: Matt.28:18-20

Sekin on tullut julki, että Pentecotalismin perustaja Parhami oli valkoisen rodun ja miesten ylivallan kannattaja ja antisemitisti, vihasi juutalaisia.

Kuului Vapaamuurareihin ja KuKluxKlaanin veljeskuntiin.

• Anonyymi

Pieni listaus . .
      --------------------------

Tässä luetteloa niistä ihmisistä, tahoista, jotka eri tavoin vahvistivat Paavalin asemaa, tekivät töitä ja kunnioittivat Paavalin uskoa ja virkaa.
      • Ananias ( Apt 9: 10-18)
      • Damaskon uskovat juutalaiset ( Apt 9:20-24)
      • Barnabas (Apt 9:27)
      • Hellenistit ( Apt 9:29-30)
      • Antiokian seurakunnan profeetat: Barnabas, Simeon ( Niger) Lukius (Apt 13:1)
      • PyHän Hengen todistus Paavalista ( Apt 13:2)
      • Käskynhaltija Sergius Paulus ( Apt 13:7, 12)
      • Dionysius, Damaris, Aireiopagin jäseniä ( Apt 17:33-34)
      • Priskilla ja Akylas (Paavalin työtoverit) Apt 18:18
      • Suuri joukko Aasian asukkaita (Apt 19:10-12)
      • Efeson seurakunnan vanhimmat ( Apt 20:17-38)
      • Profeetta Agabus (Apt 21:10-14)
      • Jaakob ja vanhimmat Jerusalemissa ( Apt 21:17-20)
      • Pietarin todistus: rakas veljemme Paavali ( 2 Piet 3:15-16)
      (Tässä luettelossa eivät suinkaan ole kaikki!)

Lisäksi Paavalin erittäin lukuisat työtoverit ja yhteistyökumppanit laajalla alueella lähetysmatkojen puitteissa, ympäri silloista Rooman valtakuntaa - heidän todistuksensa on luettavissa UT:n kirjeissä.

Loppuun saakka, uskollisesti ja Pyhän Hengen voimassa - Paavali suoritti Herralta Jeesukselta saamaansa apostolin virkaa. Näistä seikoista seuraavaksi.

• Anonyymi

Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä Paavalin kaltaisista väkevistä eksyttäjistä, jotka eksyttävät suuria joukkoja ihmisiä. Paavali oli yksi pahimmista eksyttäjistä.

Matt.24:24
        Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

Matt. 24:11

Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

Johannes säilytti terveen uskon ja varoitti seurakunnan haltuunottaneistä Antikristuksista, joista Paavali oli kaikista tehokkaimpia. Siksi toiset apostolit, Paavali mukaan lukien karkottivat Johanneksen Patmos-nimiselle saarellle kuolemaan.

1. Joh. 2:18

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

Alkuseurakunta hajosikin n. 70jKr. omaan mahdottomuuteensa. Kommunismi, pariskuntien murhat rahojen saamiseksi. Jos tapaus olisi tutkittu niin kyllä Paavali olisi ollut pääepäilty Ananiaan ja Safiiran murhaan. Samoin kaikki Ilmestyskirjan seurakunnat ovat kohdanneet tuomiot ja hävitetty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä Paavalin kaltaisista väkevistä eksyttäjistä, jotka eksyttävät suuria joukkoja ihmisiä. Paavali oli yksi pahimmista eksyttäjistä.

Matt.24:24
        Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

Matt. 24:11

Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

Johannes säilytti terveen uskon ja varoitti seurakunnan haltuunottaneistä Antikristuksista, joista Paavali oli kaikista tehokkaimpia. Siksi toiset apostolit, Paavali mukaan lukien karkottivat Johanneksen Patmos-nimiselle saarellle kuolemaan.

1. Joh. 2:18

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

Alkuseurakunta hajosikin n. 70jKr. omaan mahdottomuuteensa. Kommunismi, pariskuntien murhat rahojen saamiseksi. Jos tapaus olisi tutkittu niin kyllä Paavali olisi ollut pääepäilty Ananiaan ja Safiiran murhaan. Samoin kaikki Ilmestyskirjan seurakunnat ovat kohdanneet tuomiot ja hävitetty.

Johanneksen lisäksi nuori Timoteus säilytti terveen uskon loppuun asti. Timoteus oli kolmannen polven kristitty ja lapsena kastettu kristityksi. Hänestä tuli alkuseurakunnan hajottua Katolisen kirkon pappi.

• Anonyymi

Paavali keksi pirullisen juonen Juutalaisten eksyttämiseksi tekeytymällä Vanhan Liiton Nasiiriksi. Petoksen ensimmäinen vaihe kun on luottamuksen hankkiminen.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.] [4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]

• Anonyymi

Sinä olet paholaisen pirullisten juonien sepittäjä Sinut on jätettävä saatanan haltuun, kuritettavaksi, sanoin kuin eksyttäjät Hymeneus ja Aleksander. ( 1 Tim 1:20)

Koeta kestää! Kun olet karsserisi maistanut, et ENÄÄ pilkkaa etkä sepitä valheita Paavalista.

Jeesuksen nimessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet paholaisen pirullisten juonien sepittäjä Sinut on jätettävä saatanan haltuun, kuritettavaksi, sanoin kuin eksyttäjät Hymeneus ja Aleksander. ( 1 Tim 1:20)

Koeta kestää! Kun olet karsserisi maistanut, et ENÄÄ pilkkaa etkä sepitä valheita Paavalista.

Jeesuksen nimessä.

Paavalille kävi itselle juuri niin kuin hän pahantahtoisesti toivoi heittävänsä toisia Saatanan haltuun.

Jumala heitti Paavalin Saatanan haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi
        aina Roomassa tapahtuvaan teloitusluonteiseen kuolemaan asti.

Jumala ei vetänyt demonia "hän" pois Paavalista rukouksista huolimatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalille kävi itselle juuri niin kuin hän pahantahtoisesti toivoi heittävänsä toisia Saatanan haltuun.

Jumala heitti Paavalin Saatanan haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi
        aina Roomassa tapahtuvaan teloitusluonteiseen kuolemaan asti.

Jumala ei vetänyt demonia "hän" pois Paavalista rukouksista huolimatta.

Pakkovauvakastetulle käy juuri niin kuin hän pahantahtoisesti toivoi heittävänsä toisia Saatanan haltuun.

• Anonyymi

Johannes Kastaja oli viimeinen Nasiiri.

• Anonyymi

Johannes Kastaja oli viimeinen Nasiiri.

• Anonyymi

Paavalissa oli valheen henki.

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      20
      2664
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1291
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      947
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      138
      925
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      881
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      842
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      806
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      795
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      165
      776
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      134
      725
    Aihe