https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/0174e932-7e9e-4dfb-9b73-ea7e40591e51
"
Sodan alussa valinnut optimismi ja usko sodan oikeudenmukaiseen lopputulokseen on vaihtunut kylmään realismiin. Venäjän miehittämien alueiden katsotaan laajalti olevan mennyttä.
– Olemme pieni maa Venäjään verrattuna. Heitä on niin paljon ja meitä enää niin vähän, Kolehmaisen tuttava kiteytti tilanteen.
Kolehmaisen havainnot käyvät yksiin Kiovan sosiologisen instituutin tekemien kyselytutkimusten kanssa.
Kyselytutkimusten trendi on selkeä. Yhä useampi ukrainalainen olisi valmis alueluovutuksiin, jos niillä saataisiin maahan rauha.
Kritiikkiä Zelenskyille
Ukrainassa on Kolehmaisen mukaan sanonta, jonka mukaan edellisen presidentin aikana asiat olivat sittenkin aina paremmin.
Kritiikki Zelenskyiä kohtaan kasvaa erityisesti sosiaalisessa mediassa.
Ukrainan valuutan Hryvnian arvo on jo pitkään heikentynyt suhteessa euroon ja dollariin. Kritiikki hintojen noususta kohdistuu Zelenskyiin.
Ukrainan pahin ongelma on Kolehmaisen mielestä silti korruptio, jonka ”ihmiset ovat imeneet jo äidinmaidosta”. Hän uskoo muutoksen tulevan viimeistään sukupolvenvaihdoksen kautta.
Kolehmainen kertoo myös koetusta pettymyksestä länteen ja Euroopan unioniin.
– Jopa sellaisia mielipiteitä kuulee, että olisi parempi jos lännen aseapu Ukrainalle loppuisi, sillä riittämättömän aseavun ajatellaan vain pitkittävän sotaa ja väistämättömän tapahtumista."
-------
Mitäs nyt Natorunkkarit? Ai niin se on biku putinisti...
Suomalainen Rafael Kiovassa: Kuin kuuntelisi orkesterin soittoa Titanicin kannella
2
152
Vastaukset
- Anonyymi
Ukraina alkaa olla kypsä luovuttamaan Zelenskyyn ja ukrainan Nato-regmen venäjälle elävänä.
- Anonyymi
Alamme saada yhä enemmän todisteita siitä että Ukrainalaiset alkavat olla hyvin väsyneitä vaikeuksiinsa ja presidentti etunenässä saadessaan lokaa niskaan jo omiltaankin.
Kuten tämän pitkään Ukrainassa asuneen suomalainenkin kertoo, yhä suurempi osa pitää Venäjän miehittämiä alueita lopullisesti menetettyinä ja haluaisi rauhaa vaikka ko. alueiden menetyksen hyväksyen. Joidenkin jo hieman vanhempien tietojen mukaan tämä osa kansasta olisi noin kolmasosa mutta se kasvaa kaiken aikaa ja noussee vielä tämän vuoden puolella tilanteeseen jossa sodan haluaisi loppuvan vähintään 50 % kansasta. Siinä alkaa käydä jo yliajallakin presidenttinä toimivan Zelenskyn liikkumatila ahtaaksi ja puolimahdottomaksi...
Maassa on myös vakava työvoimapula kun iso osa miehistä on jo sotahommissa, osa tietysti jo menehtyneitäkin ja osa pysyvästi vammautuneita ja yritykset eivät halua palkata sellaisia joille saattaa milloin vaan tulla määräys armeijaan. Kiovassa on jouduttu harventamaan mm. metron vuorovälejä koska puuttuu liki 200 kuljettajaa ja sama mokoma asentajia ja huoltajia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162873Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006