Maalaiset ovat vieläkin selvästi vähemmän koulutettuja ja sivistyneitä kuin muut kansalaiset, passivoivatko pessimistiset työttömät vanhemmat lapsensa niin ettei opiskelu kiinnosta vai onko kyseessä vain heikkolahjaisuus ?
Kannattaa opiskella
Anonyymi-ap
46655
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Susilauma KorkatissaKahdeksan suden lauma käynyt repimässä Hankosen Antin lampaat Korkatissa torstain vastaisena yönä. Mahtavaa luonnon Monimuotoisuutta. ViherVasemmisto ja Greenpeace kiittää.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Oon haaveillut vaan susta...Sinkku oon ollut kokoajan...
Vastaukset 46
Vanhimmat
Olet heikkolahjainen kun tuollaisia kyselet ja luulet heti sen perään.
Totuus on totta ja kirpaisee mutta noinhan se on.
Mitään luule, kaksi selvää kysymystä mutta eihän sitä heikkolahjainen älyä.
Kannattaa pitää vain huoli omista asioista.
Kuuntelin tuossa eilen radiota. Siellä yksi korkeakoulutettu maisteri vaikeroi , kun ei työllisty....
Ihanko yksi ?
Korkeakoulutettujen työmarkkinakeskusjärjestö Akavan mukaan kesäkuun lopussa korkeakoulutettuja työttömiä oli reilut 50 000 pois lukien lomautetut. Vastaavasti tasan vuotta aiemmin heitä oli yli 43 000.
Koskee myös kaupunkilaisia tiettävästi.
Joo ja muita 243 000 + 29 000 lomautettua.
Mahtaa työttömyyskorvaus olla meleko iso niillä jotka ovat työelämässä olleet.
Täällä ei ole muita, kuin korven tollukoita. Sydämen sivistys puuttuu täysin.
Helppohan täällä on tukien varassa elää! Vanhempien varassa.
Pidätkö itseäsi sivistyneenä, kun arvioit muita?
Ihminen saattaa olla erittäin hyvin koulutettu ja osata hyvät käytöstavat viimeistä piirtoa myöten, mutta näistä huolimatta olla ylpeä, kylmäkiskoinen ja piittaamaton.
Ulkoinen sivistys ja sydämen sivistys eivät sulje pois toisiaan. On varmasti olemassa sekä sydämellisiä että tylyjä ihmisiä taustasta riippumatta.
Kommenttien perusteella arvioiden täällä ei sitä sydämen sivistystä ole. Haukutaan kaikki maan ja taivaan väliltä.
Semmonen ihminen on narsisti
Kyllä kannattaa opiskella korkeasti, niin välttää hikityön sivistyneesti. Sivistyneenä voi jakaa vallan viisaita neuvoja muille työttömyyskorvausta nautittaessa. Kuitenkin pieni prosentti pääsee suuren palkkaluokan virkoihin korkeasti koulutetuista. Suurin osa koutuu tyytymään siihen, mitä sattuu saamaan.
Eli ei kannata opiskella, niinkö ? 😅
Mitähän kouluttamaton sattuu saamaan ?
Laiska olet
Aina kannattaa hankkia osaamista. Ihminenhän todistetusti oppii uutta koko ikänsä.
Valitettavasti korkea koulutuskaan ei takaa työpaikkaa.
"Ainoa yli 10 prosentin työttömyysaste oli Espanjassa, 11,5 prosenttia. Seuraavana oli Kreikka, ja sen jälkeen tilastossa ”komeili” jo Suomi kolmanneksi korkeimmalla työttömyysasteella. Suomessa myös työttömyysasteen nousu vuoden sisällä oli EU:n toiseksi suurinta Liettuan jälkeen." Tilastokeskus
Kävitkö taas maalla kuuntelemassa juttuja serkkujen traktorin korjauksesta😉?
Tiedätkö, että sekin on hyödyllinen taito, - se remontointi?
Uudet rattorit täynnä älyelektroniikkaa jota ei kyllä serkut korjaa.
Mutta kaikilla ei ole uusia!
No johan on kumma, onko tukiaisiakin leikattu?
Jokainen sen itse päättää opiskeleeko jotain tai ei mitään.
Melko tylsää olisi, jos täällä kaikki olisivat viimeisen päälle sliipattuja. korkea-arvoisia herroja ja naisia, jotka vain sivistyssanoja viljelisivät.
Jostain syystä tuli mieleen, kun jollekin joku kehui, miten heidän poika on opiskellut ja puhuu seitsämää eri kieltä.
Siihen kuulija sanoi, jaa, että puhuu. Onko sillä mitään asiaa?
Eipä tarvi aina olla asiaa, hienoahan se on jos ymmärtää mitä toiset puhuvat.
Nekö koulutetut on järestään sliipattuja jotka sivissanoja viljeleviä, noin voi väittää vain umpimaalainen.
Sanopa muuta. Olen tavannut koulutettuja henkilöitä, jotka eivät korosta koulutustaan eivätkä muutenkaan nosta itseään muiden yläpuolelle.
Hyvä keskustelija kunnioittaa vastapuolta, kuuntelee ja on jopa valmis muuttamaan mielipidettään. Huono keskustelija vain jankkaa omaa kantaansa ja arvostelee henkilöä, ei itse asiaa.
Onhan noita nähty korkeissa viroissakin henkilöitä jotka ovat kiusaajia ja häiriköitä. Ihan täälläkin Suomessa.
Ja olen itsekin ollut alaisena esihenkilölle, joka luuli tietävänsä kaiken itsevaltaisella toiminnallaan.
Mitä hyötyö mullekkin on ollu kaekenlaesista hypotenuussista neliönpotensseista? Ei yhtikäs mitään! Hyvin oesin pärjänny iliman tuommosie tietojaki ja niitä en oo koskaan tarvinnu ja hyvin mennee ja paremmin ei voe elämä olla!
Liekkö ollut haittaa ? Vaikuttaa sille että henkinen tasapainosi on järkkynyt.
Joo....henki on järkyttyny kun tuommosia höpöjä opetettiin.
Sehän on selvää että tälle palstalle eivät muut kirjoita kuin ne joilla elämässä on kaikki mallillaan.
Tietenki se on nuin. Niinku sinullaki on elämä mallillasi.
derivoinneilla, integraaleilla ja maalaisjärjellä sitä korvessa on ennenkin pärjäilty... ei tartte kaapuntilaisten olla maalaisserkuista huolissaan.
Eli maaseudun tukemisen voi lopettaa ?
Korvessa on pärjätty varastamalla, salakaadoilla ja pontikan keitolla.
Se on sivistystä ku ostareilla osataan notkua.
Mamut siellä notkuu !
Luuletko tosiaan että lukeneet siellä notkuu ? 😅😅😅
Ne on voenu lukkee montaki kirjaa.
Lukekoot ne kellä halu ja pää siihen riittää.
Täällä on kolut niin huonoja ettei kukkaan niissä mitään opi.
Koulutus ei kerro mitään älykkyydestä. Tiedän ihmisiä jotka ovat korkeasti koulutettuja (tohtori) ja voivat silti olla joissain asioissa typeriä ja kapeakatseisia. Koulutuksen taso myös vaihtelee Suomesssa PALJON. Kajaanin amk tunnettu siitä, että sinne pääsee kuka vaan, eikä tarvitse olla valuuttaa päässä et saa tutkinnon. Mut menepä etelään johonkin suosittuun ja tasokkaaseen opinahjoon. Opetuksen taso ihan muuta.
Kajaanin ammattikorkeakoulu on itseasiassa vuonna 2023 opetus- ja kulttuuriministeriön mittauksen mukaan Suomen tuloksellisin ammattikorkeakoulu.
Tietenkin pienempien kaupunkien korkeakouluihin on helpompaa päästä sisään. Sairaanhoitajaksi ja restonomiksi varsinkin.
Kyllä täällä kannustetaan lapsia opiskelemaan niin pääsee pois täältä!
Mutta kyllä maalla kasvatetaan lähiruokaa!
Mitä tarkoitat maalainen? Onko stadi vs lande vai mitä?